login |

The Leftovers: kezdett a 3. évad

2017. 04. 17. 21:33 - Írta: human

128 hozzászólás | kategória: kritika,

Atyaég, ezt a mocskos cliffhangert! Szinte visszavitt az időben, amikor a Lost-részek után káromkodtam és mozaikszavakat dobáltunk egymásra a kommentelőkkel (mlmcs). Itt is rögtön nézném a folytatást, reggelig.

Kicsit álmosan ültem le a rész elé, láttam, hogy majdnem 1 órás és egy kicsit féltem. De mitől, komolyan? A The Leftovers a 2. évadjával bizonyította, hogy itt nem lesz unalom, hiába lassú néha. Amikor vége lett, akkor úgy éreztem, hogy egy 30 perces dramedy hossznál tartunk. Repült az idő.

Azt hiszem, az alapokra már nem vesztegetem az időt, eltűnt sok ember, olvassátok el az első évadról írtakat, amire csak licitált a folytatás, amit látszólag tartani fog a 3. szezon.

Aki válaszokat várt gyorsan, az már lelépett, és random visszanézni nem is érdemes. Bevallom, pár fontosabbra azért remélem válaszolnak majd idén, de csak olyan Lost-finálé szinten, és nem is kell tudományosnak lenniük. Nem a “hova tűntek?” meg efféle kérdésekre gondoltam, csak a karakter-közelibb dolgok lezárására. De szerintem azokat megkapjuk.

Konkrétan a részre térve: remek kezdés volt. Kellett neki a hosszabb játékidő, mert 3 évet ugorva az időben szépen bemutatják, hogy ki-hogy tengeti a mindennapjait. Bár elsőre úgy tűnik, hogy az idő tényleg a legerősebb fegyver a gyász ellen, de a departure nem enged, a vidám jelenetek alatt (ennyit kaptunk vajon összesen idén?) bizony érezni a mélyen meghúzódó sötétséget.

Nem túlzottan akarok spoilerezni, nyilván, így inkább azt szúrnám még ide, hogy technikailag továbbra is tökéletes a sorozat. A rendezés, a színészek, és az írás minősége semmit sem csökkent ezen rész alapján. Plusz azok az átkötések amiket kaptunk, úristen. Mi lesz itt idén?

Ritkán vált ki belőlem tévésorozat ennyi érzést belőlem. Ez nyilván a sok évnyi függőség miatt van így, de ez képes rá. És arra is tökéletes példa, hogy miben jó a tévé: vannak történetek, amiket hosszan kell elmesélni.

Pontozni? Hát nem tudom, 10/10? Tökéletesen emlékeztetett, hogy miért a The Leftovers az aktuálisak közül a kedvenc sorozatom.

128 hozzászólás Ne habozz!

leila - 2017. 04. 17. 21:52

Egyetértek, ez megint nagyon erős volt. Ez az a sorozat, ami a hatása alatt tart és nem enged. Egyfajta vágyódás van bennem, hogy pár dologra választ kapjak, például miért nem tud meghalni a seriff, mi volt az egész történet a második évad legelején az ősemberekkel, és így tovább.

Az utolsó pár perc pedig abszolút földhöz vágott.

Sajnáltam a kutyás embert, mert mintha tudna valamit, amit mi nem, de ez már nem derül ki.

hbal - 2017. 04. 17. 21:55

Hú, köszi az írást human, reméltem hogy ma már lesz.
Még mindig elképesztő ez a sorozat, nagyon hiányzott már egyébként. A cliffhanger nagyon szemét volt tényleg, bár a kezdés sem volt teljesen világos azért, bár ilyeneken nem akadok már fenn :D
Amúgy lehet csak nekem maradt ki vagy elfelejtettem, de Erica hová lett?
Nálam is szinte tökéletes a kezdés, olyan 9/10-et adnék rá.

Geri - 2017. 04. 17. 21:56

Egyetértek, utoljára a LOST váltott ki belőlem hasonlókat, remek, amit ez a sorozat tud. Na meg a vége… Ütött, mint pajtaajtó. MLMV? :D

arsebulls - 2017. 04. 17. 21:58

Aktuális kedvenc? Ha ezt a színvonalat tartja, akkor nekem örök kedvenc, már így is nagyon közel áll hozzá. mocskosul erős ez a sorozat.

Toma - 2017. 04. 17. 22:04

Nincsenek szavak csak pontok 10/10

kla - 2017. 04. 17. 22:15

Hát igen, elképesztő megint, nem is tudok mit mondani. Olyan volt az egész, mintha nem is sorozatot néztem volna, hanem valami álomszerű élmény.

Az eleje megint mekkora volt már, ahogy az egész részben a világvégét és Kevin kiválasztottságát profetizálják, és közben meg egy ugyanilyen szituációban bekövetkező teljes csalódást látunk. És az átkötés a GR-hoz… kíváncsi voltam, hogy hogyan oldják fel azt, hogy a GR letáborozott Jardinban, hát így, le a kalappal, hogy ezt ennyire sikerült eltitkolniuk, még be is lengették, hogy az Evie-t játszó színésznő állandó szereplő lesz. Így kell nagyon váratlan, de a sorozat világában teljesen hiteles fordulatot írni.

A végén Garvey Sr.-ra számítottam, Norat egy pillanatra fel se ismertem. Hátborzongató, hogy ez milyen távlatokat nyit. Az eddigi évadok Leftovershez képest pozitív végkicsengése után, félek, most egy sokkal keserűbb befejezésre számíthatunk. :/

Ja, és Jill remélem nem tűnik el teljesen, bár Margaret Qualley elvileg filmet forgatott tavaly. Jó lenne, ha kis screentime-mal is kapna egy sztorit, ezt tavaly olyan szépen megoldották.

todie - 2017. 04. 17. 22:16

best show ever… lost utan persze;) a resz vegi cliff=kb mint a “we have to go back” jackt-tol. egyszeruen minden masodperce arany, es meg nem is voltunk down under… uhhhhh, tenyleg MLMV!!! :D

Narxis - 2017. 04. 17. 22:16

Filmművészeti szakon külön tananyag lesz ez a sorozat. Itt minden jeleneten órákat vagy napokat lehet vitatkozni vagy beszélni. 10/10

play - 2017. 04. 17. 22:29

Kétszer láttam az epizódot és csak az újranézésnél esett le, hogy Matt-Mike-John között miért ugrál ilyen furán a kamera. Ez még mindig tökéletes.

Steelwolf88 - 2017. 04. 17. 22:39

A legvégén Nóra volt a ,200′ éves nővel?

Steelwolf88 - 2017. 04. 17. 22:41

Play
Miért is?

Balumedve - 2017. 04. 17. 22:41

Elképesztő, amit művelnek, már alig várom a következő epizódot. Semmi kedvem most kommentálni, meg mondanivalóm se nincs, csak meg kellett jegyeznem.

kla - 2017. 04. 17. 22:56

@hbal: “Amúgy lehet csak nekem maradt ki vagy elfelejtettem, de Erica hová lett?”

Ericáról még nem tudunk semmit, ez is olyan rejtély, mint hogy Lilyvel mi lett, ezek majd szép lassan biztos kiderülnek.

szepi06 - 2017. 04. 17. 22:58

Most fejeztem be. Teljes sokk, és én sem írok többet. Nem tudok…

rvtull - 2017. 04. 17. 23:06

nekem az utolsó jelenet akkor WTF volt, hogy azt se tudom miért WTF. valakinek valami tipp, hogy ott mi történik? :D

4815162342 - 2017. 04. 17. 23:33

Az egyik legütősebb évadkezdés, amit valaha láttam…

Gumbo - 2017. 04. 17. 23:34

@Steelwolf
Bazzz most esik le, hogy gondolkodtam rajta. Mert újabb sztori volt a könyvbe. KevinJesus

Gumbo - 2017. 04. 17. 23:39

Az ugyanaz a nő volt a végén mint az elején?

zolkó - 2017. 04. 18. 00:24

A 2. évad kezdéséhez hasonlóan most is kaptunk egy “néma” nyitást az ember küzdelméről a sorssal. Amit roppant ötletesen kötöttek át egy röpke Guilty Remnants jelenetre. Aztán Jardin/Miracle, ahol látszólag minden rendben, mindenki teszi a dolgát, de a felszínt kicsit megkapargatva rájöhetünk, hogy ez egy “ál” nyugalom vagy béke vagy mi, ami inkább csak olyan, mint amikor vihar után kisimul a vízfelszín, de tudod hogy bármikor újra hullámok kavarhatják a felszínt, esetlegesen a víz mélyét is, titkokat feldobálva. Matt könyve Kevinről, Laurie és John együtt, az újra felbukkanó “vadászhaver”. Mind-mind egy sztori, majd kiderül mi a fontos, és mi nem ezekből. És az a “kiflihenger” a végén….

Kavarognak bennem a gondolatok, de egy dolog biztos: egy percig sem unatkoztam az évadnyitó közben. És bízom Lindelofék tehetségében, hogy egy bivalyerős évaddal zárnak.

UI: Kevin zacskós “akciója” is W.T.F. volt????

karit - 2017. 04. 18. 00:40

Igen. Ez A Sorozat. Tízpertíz. Minden mozaikszavak (második?) legmozaikabbja. Na jó, minimum holtverseny.

Nem érdekel, hogy Damon Lindelofnak grillrács-fétise van-e, amiért minden sorozatában ráhajít egy könyvet, az se, hogy a végén visszaérkezik-e mindenki, vagy hogy bármi kiderül-e a Nagy Rejtélyről (félek, a sokat tudó kutyás szétrepült agya egyfajta írói metaforának tekinthető), egyetlen dologban vagyok immár teljesen bizonyos.

Kurva szar érzés most ateistának lenni.

bélabá - 2017. 04. 18. 00:55

Van folyamatosan valami hihetetlen misztikum, mágia ebben a sorozatban, nem tudom átverés-e (mint a Lostban) vagy tudatos és van tartalma, de remélem a végére kiderül.

Shannen - 2017. 04. 18. 01:56

Azért az jelent egyfajta minőséget, ha sem a kritikában, sem a kommentek között nem találni mást csak lényegében annyit, hogy ez így ahogy van nagyon jó, sőt zseniális. És pont. Ennyi. Mert van, amikor fölösleges túlragozni a dolgot.
Szóval én is csak annyit jegyeznék meg, hogy valóban, ez így továbbra is nagyon jó, sőt zseniális.
Ha minimum ilyen lesz végig, valószínűleg meg lesz az új all time kedvenc sorozatom.

Ghostface - 2017. 04. 18. 07:30

Tudja egyáltalán valaki mi történt a végén? Mert nekem halvány kék fingom nincs. Vagy nem vágja senki a végét? Nora megöregedve megy biciglivel valami asszonyhoz…. Igen, és???

todie - 2017. 04. 18. 08:15

@ghostface: SPOILER!
nezd meg csak a nyito es a zaro jelenetet;)

Kakarotto - 2017. 04. 18. 08:51

Az eddigi leglostosabb rész volt, ha szabad így fogalmaznom, és most az 1-5. évados jó értelemben mondva. Mikor lesz már hétfő???

WillTraveler - 2017. 04. 18. 09:15

Ha idén, az utolsó évadért sem kap Emmyt, Golden Globeot, mindent, akkor nincs igazság a földön…

leila - 2017. 04. 18. 09:36

Egy elméletre én is kíváncsi vagyok az elejét és a végét illetőleg.

Nekem az elejére a tipikus szektás megbabonázás jutott eszembe, ahol a szélhámos prédikátor elhitetni a nyájával, hogy ekkor és ekkor jön a világvége, de persze nem történik semmi.

A végével kapcsolatban pedig az a gondolatom, hogy az évad végére tényleg eljött a második eltűnési hullám, de ezúttal sokkal többen mentek el és Nora már megint itt maradt.

wellwellwell - 2017. 04. 18. 10:20

szerintem egyáltalán nem szar ateistának lenni, sőt! a mindent átlengő misztikumtól csak még emberibb az egész. alig várom, hogy láthassam, mi fog történni velük.
a nyitány megint 10/10, a második évad óta tökéletes sorozat!
a zenének pedig külön járna már valami.

tobias88 - 2017. 04. 18. 10:20

Én egy kicsit többet vártam tőle, mint az utolsó 1 perc, eléggé felvezető rész érzésem volt, pedig már csak 9 maradt hátra :(

Legalábbis jelenleg az egyetlen dolog ami miatt “2 hét” múlva aggódnunk kell, azok az emberré váló kutyák :D

wellwellwell - 2017. 04. 18. 10:21

ja, és a hét szövege megvan. :)

kla - 2017. 04. 18. 10:27

@tobias88: Sajnos csak 7 van hátra, ez az évad csak 8 részes.

KlaytonWade - 2017. 04. 18. 11:33

Nora egy kutya, mert szereti ha vakarják a hátát. :o

cooper - 2017. 04. 18. 13:36

Legjobb születésnapi ajándék ever 10/10

denee - 2017. 04. 18. 17:14

Talán csak azt tudom negatívumként felhozni, ami talán nem is a sorozat, hanem az én hibám, hogy nem maradtak meg a karakterek és a történet. Például a felénél esett le, hogy ki a szakállas feka csávó, Norának meg a gyereke tűnt el talán? Az sincs meg, hogy mi is történt az S2 végén, GR robbantott ki valami lázadást és lebombázták őket? az a GR vezető szerű nő is nagyon ismerős volt, de nem tudom, hogy ki. Azt egyáltalán nem rémlett hogy Kevinnak van egy fia, plusz a fekával dolgozó nő az talán Kevinnek az exe? passz. Arra sem emlékszem, hogy miért is lőttek kutyákat a kopasz fickóval és arról sincs fogalmam, hogy ki az a bizonyos “Sarah” a végén. Érdekes, mert a Better Call Saulnál megmaradt minden még az első évadból is, és a Prison Breaknél is emlékszem mindenre pedig az nem ma volt.

szepi06 - 2017. 04. 18. 17:49

@Klayton: Ezen felröhögtem :)

szk - 2017. 04. 18. 17:52

A fenti kommentek alapján mindenkinek nagyon tetszik ez a sorozat. Én az első évad első részének eddig háromszor futottam neki, de mindig elaludtam rajta az unalomtól. Az egész sorozat olyan, mint az első rész (és ezek szerint nekem nem jön be), vagy esetleg túl kell lendülni néhány részen és felpörög?

winnie - 2017. 04. 18. 17:55

szk: mert akiknek nem tetszik, azok már kiszálltak. a kérdésedre a válasz: nem hiszem, hogy sokat változna, bár nyilván vannak kivételek, olyanok, akiknek a folytatásban vált a kedvencükké. érdemes elolvasni a tavalyi leftovers-es posztot a kiemlet olvasói véleményekkel, ott vannak hasznos kommentek pro és kontra.

yuing - 2017. 04. 18. 18:02

Egyszerűen imádom. Tökéletes kezdés volt.

Malachi - 2017. 04. 18. 19:53

nekem vissza kellene néznem az előző évadot legalább, mert öcsém, a szereplőkre emlékszem, – azaz beugrott, hogy ki kicsoda volt – de a sztorira már nagyon nem, nagyon lyukacsos így az egész. teljesen az élmény rovására ment, mert áradozik mindenki, hogy istentelenüberbrutálkirály, én meg csak próbálom összerakni most a darabkákat, hogy ki-kivel volt, meg hogy mi a franc történik igazából.

kérdéseim: kik, és miért rakétázták le a GR-t a városban?

ha fekete babát találtak a második évadban, miért fehér gyereket nevel a Chief és a nője, akinek most a nevét sem tudom hirtelen?

az utolsó jelenetben ki volt a galambász nő? Chief nője öregen? az fel sem tűnt, hogy a tetőn álldogáló nővel beszélt, aki viszont ezek szerint kb. 300 éves? huha. és akkor ez azt jelenti, nem is volt világvége, nem történt katasztrófa, amiről a pap beszélt. kár, hogy lelőtték ezt.

ki az az Erica, akit hiányoltok?

amit fogtam, és tetszett: a GR eredetének bemutatása. az örökös várakozás, a hamis próféta, a csalódás, a magányos nők. szíp volt. de a többi nagyon lyukacsos, nagyon hiányos. mindegy, gondolom felveszem majd a fordulatszámot, de nekem nagyon-nagyon sok volt ez a szünet.

ja, a Chief gondolom megint menne a hotelba, vagy csak próbálkozik az autoerotikus aszfixiával (hehe), mert tényleg nem képes meghalni abban a városban.

csernakakos - 2017. 04. 18. 20:14

Zsigeri elmeny volt ez a nyitany! Bar a 2. evad elso resze, ami ujradefinialta a Leftovers-t, tultesz ezen a kezdesen is.

A tortenetvezetesben minden klapfolt, de nehezen nyeltem le a John-Laurie hazassagot es az o joszomszedi viszonyukat Kevinnel es Nora-val.
Lily es Erika pedig tippre egyutt vannak valahol. Talan Erika megszokott a kislannyal es uj eletet kezdett, ahogy azt mar tervezte a 2. evad esemenyei elott?
Bizom benne, hogy Evie-t es Meg-et latjuk meg, az o szaluk elvarrasan is fennakadtam. Nem akarom elhinni, hogy ennyi szerepuk volt iden.

A Nora kutya kommenten itt par hozzaszolassal feljebb hatalmasat rohogtem. :DDD De az ugralo kamera hozzaszolast valaki elmagyarazhatna nekem. :D

Ami a veget illeti, nekem cikkekbol kellett rajonnom, hogy az osz no az Carrie Coon, ugyhogy a katarzis megkesve jott. Amig csak hatulrol lattuk ot, meg voltam rola gyozodve, hogy Kevin apja az. Igy viszont hatalmas a sokk.

Van egy megerzesem, hogy az elso 10 perc anektoda nem 1844, hanem valojaban a tavolabbi jovo.

De mi lehet a Nora/Sarah jelenet magyarazata? Talan az evad vege fele tenyleg bekovetkezik a vizozon, Nora tuleli es uj eletet kezd mas neven? Es uzeneteket gyujt a vilag mas szegleteibol? Aaaa nem fer a fejembe, de zsibbadok, ugy varom a folytatast!

Thrasher - 2017. 04. 18. 20:24

@Malachi:
Hát hallod, a második évadra emlékezni nem tudom, mennyit segítene, azt én akkor se értettem, amikor láttam.:D
Most viszont úgy éreztem, végre értem minden karakter motivációját, és semmi nem öncélúan, a misztikusság kedvéért történik.
Zseniális rész volt.

-“kik, és miért rakétázták le a GR-t a városban?”
Hát csak a kormány/hadsereg lehetett.
A GR ugye anno bombafenyegetést is bedobott, amikor elfoglalták a várost, de azért így, hogy össze voltak gyűlve egy kupacba, elég nagy túlzás volt felrobbantani őket, nyilván nem véletlenül gázrobbanás a hivatalos sztori.
Bár végülis náluk irritálóbb csoportot még sosem láttam TV-n, szal érthető, hogy valakinek jólesett lebombázni őket. :p
Nem tudom, mennyire térnek erre még vissza, és mennyire szólt csak arról, hogy szabadulni akartak az írók a csoport sztorijától.

-“ha fekete babát találtak a második évadban, miért fehér gyereket nevel a Chief és a nője, akinek most a nevét sem tudom hirtelen?”
Volt egy apró megjegyzése Kevinnek, hogy nem beszélnek Lilyről (a fekete gyerek), ez is a rejtélyek egyike lesz nyilván.

-“ki az az Erica, akit hiányoltok?”
Na, azért szerintem ilyenkor a Google/IMDb kihagyhatatlan lépés.
Egyébként a feka szomszédcsaj volt, aki pont úgy eltűnt a sorozatból tavaly óta, mint Lilly.

-“az fel sem tűnt, hogy a tetőn álldogáló nővel beszélt, aki viszont ezek szerint kb. 300 éves”
DUDE. Dehogy. Tök más karakter.
És persze, Nora volt az, Sarah álnéven, elég bénán sikerült öregember-sminkben.
Amikor belengették nekünk Ausztráliát, elkezdtünk reménykedni, hogy talán többet megértünk Kevin apjának történetéről, aki Ausztráliába ment anno megbolondulni, erre “JK FLASHFORWARD LOL!”

Malachi - 2017. 04. 18. 20:57

De várj, a 300 éves teóriát itt olvastam most. De akkor ne higgyem el? Oké. :)

kla - 2017. 04. 18. 22:30

@Malachi, Thrasher:

GR lebombázása:
Igen, kormány/hadsereg, vagyis pontosabban valszeg az AFTEC nevű ügynökség, ami többször megjelent a sorozatban, hogy általában véve is baromi agresszíven reagálja le ezeket a szektákat. Volt pl. annó a rajtaütés Wayne telephelyén, kész nehéztüzérséggel, vagy amikor Kevin feladta magát Patti halála miatt, meg amikor megkövezték az egyik GR-tagot, akkor is annyi volt a hatóságok reakciója, hogy egy szektással kevesebb. Szerintem is az volt az alapvető cél ezzel a fordulattal, hogy megszabaduljanak a GR-tól a 3. évadra, de tök jó, hogy teljesen hitelesen beleillik a sorozat világába. John rögeszméje Evie-t illetően mondjuk biztos sokszor előjön majd.

Fekete/fehér gyerek: A fehér gyereket nem Kevinék nevelik, ő Matt és Mary fia. :D A fekete gyerek (Lily, Holy Wayne lánya, akit Tommy tett le az ajtójuk előtt – tényleg, ezt Kevinék elvileg azóta se tudják), ja, az ő eltűnése rejtély. Mivel annyira nem voltak azért megzuhanva Noráék, szerintem nem tragédia történt (tehát nem halt meg, rabolták el, departed), hanem valamiért felhagytak a nevelésével: tippre vagy az igazi anyja került elő, vagy Ericára bízták rá, hogy vigaszt nyújtson neki a lánya elvesztése után. (Norából kinézem ezt)

“De várj, a 300 éves teóriát itt olvastam most. De akkor ne higgyem el?”
Ne, az hülyeség. :) Azt nem tudom, hogy a helyszín fizikailag ugyanaz akar-e lenni, vagy csak tematikus/szimbolikus a párhuzam, de semmi nem utal arra, hogy a random apáca több lenne egy random apácánál, és biztos nem a 19. századi nő.

Viszont egy másik teória az utolsó jelenet kapcsán: nem akarom túltolni az elméletgyártást, de amikor az apáca kifizeti Norát, akkor nekem nagyon úgy tűnt, hogy nem pénzt ad neki, hanem valami bőrcsíkokat. Lehet, hogy ha a világ nem is ért véget, de valami apokaliptikus összeomlás mégiscsak bekövetkezett?

Steelwolf - 2017. 04. 18. 22:41

A végén a kertésznő is tisztára Noranak tűnik!?

- 2017. 04. 18. 22:55

Édes istenem, hát mi lesz még itt? :oo Mestermunka, jár a 10es. Jöhetne már valami díjeső is a mesterembereknek.

Thrasher - 2017. 04. 18. 23:21

@kla:
Tényleg, korábban is voltak már hasonló rambókettős megoldások, erre nem emlékeztem.
Valóban illik is a dologba, biztos megváltozik egy Departure-szintű dolog után egy világ értékrendje, meg hát ugye, ahogy mondtam is, ha valakinek véletlen kicsit jobban odavág az ember, akkor ezeknek az idegesítő idiótáknak teszi. :p

Az utolsó jelenetben valszleg rendes KP az, csak oldalról, összehajtva/csíptetve tűnik vastagabbnak. Kockánként léptetve egy pillanatra lehet látni felülről is.
Kár, mert egy pompás nyakörves poént ront el a dolog.

Amúgy abban a jelenetben már alapból az izoláltság/üresség is hangsúlyos volt (ahhoz mondjuk még nyilván nem kell apokalipszis, hogy kiköltözzé’ tanyára), a postagalambozás meg főleg.
Szal az volt a terv, hogy elbizonytalanítsanak minket afelől, tényleg történt-e egy újabb kiterjedt tragédia, vagy szimplán csak az, hogy Nora egyszerűen akkorát csalódott Kevinben, hogy még azt is letagadja, hogy ismeri.
Tudva azt, hogy mennyire makrószinten foglalkozik a sorozat a Departure hatásával, ez a valószínűbb.

Amúgy már most a Fargo-t várom, tavaly kicsit kiszerettem a sorozatból, de az, hogy hétfőn is, meg csütörtökön is kapok egy adag Carrie Coon-t, az rögtön az egyik kedvenc mid-seasonömmé teszi az ideit.

Bob - 2017. 04. 19. 01:51

Én nem értem ez az egyöntetű lelkesedést. Egyre csak újabb rejétlyek, nulla magyarázat.
Ami a legjobban zavar, hogy a relytvények teljesen légbőlkapottnak érződnek és nem engedik a nézőt még csak spekulálni sem, mert semmi kapcsolat sincs az eddig mfelderített tények és az új információk között.
Sokan emlegetik a Lost-ot és tényleg érződik a hasonlóság, de ott legalább a 4. évadig (72 epizód!) meg tudták tartani a történet egyságánek a látszatát, mielőtt teljesen elszálltak volna.
Itt korábban megtörtént, amit nagyon sajnálok, mert remek színészek játszanak nagyon profi produkcióban, de a sztori teljesen hektikusnak tűnik.
Csak úgy, mint a Lost második felében, ahol az íróknak sikerült arconköpni a nézőiket.

Bagosz - 2017. 04. 19. 09:49

Hú,elrohant az egy óra.Annyira odatapaszt a képernyő elé.Igen,Sarah Nora.Akkor én is jól láttam.
Egyszerre misztikus és racionális.
Miért lesz vége? :-(

Adam9456 - 2017. 04. 19. 14:41

Én is imádom ezt a sorozatot, a második évad számomra az egyik legjobb volt ever! A színészek, a zene a fényképezés és a történet meg minden héten mindfuck élmény. Én kicsit visszanéztem a második évadból jeleneteket, úgyhogy tisztában voltam a dolgokkal.
Most ez a premier sem okozott csalódást.
A nyitójelenet: a második évad ősasszony szülése után már semmin nem lepődök meg :D Ez ahhoz képest nem volt annyira WTF.
Azon meglepődtem, hogy a GR-t csak így elintézték egy drónnal, merész húzás volt. Viszont valóban nagyon idegesítőek voltak, főleg az első évadban nekem. Annyira nem fognak hiányozni, talán csak Meg, aki elég érdekes pszicho karakter volt. Talán még látjuk őket.
Justin Theroux továbbra is nagyon jól hozza Kevin szerepét és Carrie coon is mint Nora. Olyan jó kis felvezető rész volt, kíváncsi vagyok mikor mennek Ausztráliába. És vajon mi történt a babával és Ericával?
Matt, John és a fia továbbra se nagyon szimpik, de a színészek nagyon jók.
Kevin és a kutyás ember beszélgetése nagyon vicces volt :D
Kevin és a zacskó, lehet hogy így akar visszatérni a túlvilági hotelbe, vagy nem tudom?
És az utolsó jelenet, lehet hogy történik egy újabb eltávozás a Földön, vagy valami más katasztrófa,
meglátjuk.

Josie05 - 2017. 04. 19. 15:34

Továbbra is a kedvencem, de az egész történet egyre inkább olyan, mintha csak egy mesterien kivitelezett blöff lenne. SPOILER: még régen valahol egy kommentben olvastam, hogy talán ők maguk az elragadottak, és ez azóta is ott motoszkál bennem, egy ilyesmi befejezéssel még lehet elégedett lennék. Láttam azért már jobb Leftovers részt is, nekem ez most 9/10.

karit - 2017. 04. 19. 18:09

Szerintem nem véletlenül voltak galambok az elején és a végén, nem lepne meg, ha Damon Lindelofnak nem csupán grillrács-fétise lenne. Aztán lehet majd találgatni, hogyan üzenget a Sarah által összefogdosott galambokkal a kertészapáca-kolléganője 1844-be.

Bár igazán az tetszene (senki se olvassa tovább), ha a végén kiderül, hogy Sarah ugyanaz, mint Nora,
csak már a “farok másik végén állva”. Vagyis, ha két hét múlva lesz a Földön egy újabb eltűnés, abban nem Kevin tűnne el Nora mellől, hanem ő Kevin mellől. Arra a Triciklis Helyre. Hogy aztán a kertészapácával galambtávírózzanak ‘onnan’ az itteni 1844-be.

Na jó, ennél D. L. nyilván ezerszer pofán vágósabb véget írt neki, és az utolsó snitt is minden bizonnyal már három éve bele van rajzolva a Kis Piros Füzetébe. (Remélem, egy hotelben játszódik majd.)

play - 2017. 04. 19. 18:22

csernakakos:
Mikor Kevin mesél a verandán az első találkozásáról Laurie-val, akkor a kamera csak és kizárólag Matt-John-Mike csodálkozó tekintetét veszi. És láthatóan nem a történet szépsége miatt reagáltak így, hanem mert a “Kevin csodálatos élete” című non-fiction regényükbe tökéletesen bele fog illeni. Még magasabbra emeli az őt körüllengő misztikumot. Első nézésre ez nem esett le, de viszont mikor újra megnéztem és tudtam a könyvről, akkor jöttem rá, hogy ezért alkalmazták ezt a megoldást.

karit - 2017. 04. 19. 18:38

“Talan az evad vege fele tenyleg bekovetkezik a vizozon”

Simán. Kicsit aggaszt is, hogy Matt és Mary gyerekének neve Noah.

Thrasher - 2017. 04. 19. 18:49

Egyébként a bibliai nevek nem hiszem, hogy konkrét sztorielemekhez kapcsolódnának.
Inkább csak hozzáadnak egy mélyebb, érdekes (de igazából jelentéktelen) tartalmat a sztorihoz azzal, hogy megmutatnak egy párhuzamot a sorozat egy karaktere, és az univerzális kultúránk egy karaktere közt.
De nem jelentik azt, hogy az adott karakterrel is ugyanaz fog történni, nem fog .

Nagyjából, ahogy a Lostnál is csinálta Lindelof, híres neveket adott sok karakternek, de a sztori szempontjából ezeknek nem volt jelentősége (viszont már akkor is rengeteget teorizálgathattunk ezen :p).

karit - 2017. 04. 19. 19:19

Valahol fura is, hogy ezúttal senki nem teorizálgat, igaz, még kevesebb a kapaszkodó, és nem is nagyon van min. :(

De ha nincs is mögöttes tartalma a neveknek, föltűnő, hogy Kevin neve is öt betű, mint Jézusé, és pont egy betűvel jön mögötte az ábécében. Jó, ezt nem kellett volna. Csak hát mikorleszmárvasárnap.

aftereight - 2017. 04. 19. 19:54

Ráadásul Matt és John két evangélista nevét viseli :D

csernakakos - 2017. 04. 19. 21:02

@play: Ertelek. Elso ranezesre nekem is feltunt a sok kitartott osszetekintes. Aztan ugye kiderult az oka.

@karit: Nekem elegge leesett az allam a te teoriadtol is. Durva lenne! Most ujranezem a 2. evadot, kigyujtom az Ausztraliat emlito informaciomorzsakat. Meg nem ertem a vegere, de mar most borzongok attol amit eddig kiszedtem, az S03E01 fenyeben.
Majd leirom oket ide is SPOILERrel.

Gevin - 2017. 04. 20. 01:28

Akik nem értettek/emlékeztek sok mindenre, azoknak javaslom azoknak javaslom nézzék újra a második évadfinálét. Én is így tettem, mert már előre tudtam, hogy hasonló problémákba ütköznék.

A kezdésről: szinte alig történt valamit, és kb végigizgultam az egészet. Feszültség teremtésben egyszerűen verhetetlen Lindelof. Elhelyez gyakorlatilag két mondatot az epizódban az egyetlen helyen, ahol üthet, és attól a néző totál megveszik. Azért, ehhez tehetség kell. Lindelof pedig ezt tökélyre fejlesztette.

Fura, hogy az apostolokkal eddig még senki nem hozakodott elő.

Szerintem ateistaként a legjobb nézni, ahogy a sok hívő miket nem vél “isteni jel”-nek.

A Cliff nagyon aljas volt. Arra azt tippelném, hogy Nora ugyanúgy megszívta, mint a “300 éves” nő 1844-ben, és mivel nem talált magyarázatot a dologra (mondjuk egy esetleges újabb eltűnésre, ahol Kevinnek nyoma vész), ezért próbál magyarázatra lelni az egészre. Illetve arra, hogy ő miért van még mindig itt.

Amennyire Lindelof előtérbe tolta a vallást, illetve a túlvilágot, elragadtatást, halhatatlanságot (főleg a második évadban), nem hiszem, hogy csak azért dobálózna biblikus nevekkel, hogy megőrüljenek a fanok.

Itt most terve van, tartalom szinte minden mögött. Ha mégsem, akkor még mindig ő a tévés szakma legjobb blöfföse.

Ausztráliát meg alig várom az öregemberrel együtt!

aftereight - 2017. 04. 20. 02:29

Egyébként mivel most már a sokadik helyen olvasom, valaki felvilágosítana, hogy mi utal arra, hogy az apáca és az első jelenetben látott nő ugyanaz a személy? Direkt többször visszanéztem és még csak különösebb hasonlóságot sem látok köztük.

Gevin - 2017. 04. 20. 13:36

aftereight: valószínűleg nem ugyanaz a személy, ott a galambok a lényegesek (Nora mellett), mintsem a nő.

famo - 2017. 04. 20. 13:53

Háááát….

Én a szállodától kezdve nem vagyok képben. Pedig iszonyatosan erőlködöm. :-)

Annyi mindent nem értek, hogy bele se kezdek elmondani.

A kedvenc hsz-em, a Nora kutyás… :-)
A második kedvencem aki konkrétan senkire sem emlékszik.
Na az lehet még kihívás, úgy nézni. :-)

Kitartok, mert szeretem, aztán majd elolvaslak titeket, hátha meg is értem, hogy mit nézek.
Uff…

csernakakos - 2017. 04. 20. 14:20

Alapbol nem szeretek teoriakkal eloallni, de most csak azt kivanom, hogy a sorozat tobbertelmu lezarast kapjon: Lindelof reszrol reszre bizonyitja, hogy sokkal izgalmasabb a fantaziankra hagyatkozva toprengeni a latottakon, mint egy hatarozott valaszt kapni a kerdeseinkre.

Az alkotok maguk nyilatkoztak az elmult hetekben, hogy a 3. evad azt hivatott koruljarni, hogy az emberi termeszet hogyan probalja logikaval, okkal, okozattal magyarazni a magyarazhatatlant—talan, hogy csak a lelkunket nyugtassuk. Hogy azt higgyuk, ertjuk. Hogy azt erezzuk, mi iranyitunk.

2. evad SPOILER
Most a 2. evadot ujranezve kigyujtottem az utalasokat Ausztraliara, es ezt talaltam.
Sok szo esett David Burton-rol, aki a hirek szerint egy Perth melletti barlangbol kerult elo tele szunyogcsipesekkel, es allitja, vegig egy hotelben volt, jart a masik oldalon, es keptelen meghalni. Ennek a nevnek cimez egy levelet a 2. reszben a Pillar Man is. (Ez a “David Burton” amugy a The Last Wave cimu film fohose, es Lindelof-eket ez a mu is inspiralta a Leftovers irasakor.)

Ugy erzem itt van valami kavar az idosikokkal es a bibliai nevekkel. Kislany Patti-kozepkoru Patti, felnott Nora-idos Sara, felnott Kevin-idos David?

Lehet, hogy Kevin es Nora Ausztraliaba erve identitast valtanak? A David-rol szolo hiradasok pedig valojaban Kevinnel tortennek meg (ujra)? Vagy Perth mellett is van egy hely, ahol valaki total massal parhuzamosan megtortent az, ami Kevinnel Miracle-ben?

Aaa, nehezen fer a fejembe, de nem is varok ezekre valaszt a sorozattol, eleg, ha megmozgatja az agytekervenyeket.

Viszont a sajtocikkeket olvasva egyszeruen nem birom kiverni a fejembol, hogy Mimi Leder tobbszor hangsulyozta: a 3. evad 1. reszenek a nyito sztorijaban _nem_ allitottak egyertelmuen, hogy 1844-et irunk. Nekem meg se fordult a fejemben ezt megkerdojelezni amig nem olvastam vele interjukat. Ezert is gondolom, hogy az idosikokkal valami meglepetest tartogatnak nekunk a keszitok.

sepörd - 2017. 04. 20. 17:42

itt valami nagyon nagy mindfuck készül, alig várom.

Zora - 2017. 04. 20. 20:52

Asszem meg kéne néznem az előző évad utolsó 1-2 részét. Már szinte semmire sem emlékeztem belőle.

De azért jó volt a 3×01.

Thrasher - 2017. 04. 20. 22:44

“Mimi Leder tobbszor hangsulyozta: a 3. evad 1. reszenek a nyito sztorijaban _nem_ allitottak egyertelmuen, hogy 1844-et irunk.”

Ezzel csak arra gondolt, hogy nem konkrétan a valóban létező milleritákat akarták nekünk ábrázolni, ezért nem nevesítették őket, csak egy csoportot, ami a GR előfutárának tekinthető.
Az már a fent említett bibliai eredetű nevekehez hasonló dolog, hogy ha valaki utánanéz az évszámnak, akkor egy beazonosítható kulturális hátteret fog kapni tőle az egész.

Josie05 - 2017. 04. 21. 03:19

A készítők már az elején megmondták, hogy itt 97% a dráma, és 3% a rejtély. Szerintem ez a sorozat azt akarja megmutatni egyedülálló módon, hogy a szereplők hogyan reagálnak egy szinte elképzelhetetlen szituációban, plussz még belekeveri a hitet/hitetlenséget a természetfölöttiben, ami mindenki fantáziáját megmozgatja. Számomra műfajteremtő. Ugyanakkor a legtöbben szerintem már nem főleg (csak) azért nézik, hogy lássák Kevin hogy kolbászol tébolyult fejjel Jardenben Max Richter zongorafutamaira, hanem szeretnénk mégiscsak valamiféle magyarázatot, slusszpoént kapni, de ha ezt megadnák a végére, akkor gyakorlatilag az egész koncepciót adnák fel az alkotók, és szerintem ezért fog itt nagyon sok mindenki koppani, meg fanyalogni a végén. Egyelőre nekem úgy tűnik, most kicsit nekiálltak minnél több bőrt lenyúzni a “vallási fanatizmus” témáról, kiváncsi leszek, ez hová fog vezetni. Kevin azért odaszólhatott volna Mattnak, hogy már elmúlt 33 :)

karit - 2017. 04. 21. 08:10

Nemcsak hogy elmúlt 33, de lehet, hogy az evangelisták (is) nagyot fognak koppanni. Ti. az ‘eredeti’ megváltó skillje nem abból állt, hogy nem tud meghalni. Ha tényleg az Armageddon közeleg, Mattnek még egyszer el kéne olvasnia a Biblia oda vágó passzusát (vagy legalább átturkálni Kevin haját, hátha van ott más is üvegszilánkon kívül).

csernakakos - 2017. 04. 21. 09:17

@Thrasher:
“And as you know, we never say, ‘These are the Millerites!’ and we never say, ‘It’s 1844’ and we never say where we are. Because I think the whole point of that sequence was that these people were precursors to our Guilty Remnant.”

Valoban elofutarkent jellemzi oket, ugyhogy tenyleg a multban jarunk.

De az, hogy “sosem mondtuk ki, 1844,” holott haromszor is lattuk a tablara irva, nekem tovabbra is gyanus.

Josie05 - 2017. 04. 21. 16:57

@karit: Most kicsit bogarat ültettél a fülembe, Emlékeim szerint végül Jézust is egy lándzsával szúrták “oldalba”, Kevint meg mellkasba lőtte John, akár ez is lehetne egy alcím Matték könyvében. Egyébként arra gondoltál hogy apró szarvakba botlana, ha kicsit átgereblyézné Kevin üstökét? Azért azt nem hiszem, egyrészt mivel ő alapvetően jó arc, másrészt ha valakinek, akkor az legalább az antikrisztusnak tudnia kéne hogy miért is csöppent ide. Szerintem itt inkább azt próbálják bemutatni, hogy ha egy ilyen szituációban összedobnak Kevinről egy könyvet, az pár száz év múlva könnyen bestseller lehet. Mondjuk nem tudom mit fog szólni, vagy szól már most az egyház, ha tovább erőltetik ezt a vonalat, bár ha jól tudom nem olyan eget rengetők a nézettségi alapok.

A másik amin fennakadtam az a galambposta, nem tudom mit lehet ebből levonni, az epizód elején ugye a vallási leader befogja a galambokat, ha jól értelmezem, akkor valaki küldi az ukászt, hogy mikor lesz a nagy nap (vagy inkább éjszaka) ha ugyan nem ő maga gyártja az SMS-eket. A végén meg a jó öreg Nora fogja be őket, itt se tudni ki üzenget, sőt olvasás nélkül dobálgatja a vödörbe, amit el se visz az apácához, aki majd sültként fogja tálalni a kedves kis pigeon-öket a hétvégi összejövetelen a st. Mary közösségi kertben, csak még rákérdez, hogy rémlik-e valami Kevin, aki mellől húsz éve lelécelt, mert képtelen volt elmosogatni, noha ő volt a soros, és még csak bocsánatot se kért, így persze látni se akarja, hiába kajtatja ezerrel. Szóval nem kell itt sokat belelátni, az első évadban a tudósok is megmondták hogy we don’t know, úgyhogy maradnak az Azrael démonos meg kutyás paranoid skizofrén konfabulációk. Azért remélem özönvíz tényleg nem lesz, azt most amúgy is kicsit ellőtték ideológiai szinten a Kaptár 6 vagy hányban :)

Azdob - 2017. 04. 21. 22:38

Van értelme folytatni? a 2×01 után abbahagytam, mert nagyon nem kötött le

winnie - 2017. 04. 21. 22:50

aki nézi, nem fogja azt mondani, hogy nincs értelme:) de szerintem nincs értelme, ha nem jött be. ha valaki eljut addig, hogy abbahagyja, inkább becsülje meg a döntést.

rebella - 2017. 04. 21. 23:21

Max Richter háttérzenéje nélkül milyen üres is volna ez a sorozat… Ez az a fajta aláfestés ami lelket ad a mozgóképnek. Úgy megörültem amikor meghallottam az új évadban :)

rebella - 2017. 04. 21. 23:24

Max Richter háttérzenéje nélkül milyen üres is volna ez a sorozat… Ez az a fajta aláfestés ami lelket ad a mozgóképnek. Úgy megörültem amikor meghallottam az új évadban

Nok3dli - 2017. 04. 22. 00:11

Mikor elkezdtem letölteni ezt a részt, nem tudtam egy helyben maradni arra a pár percre mire lejött, annyira vártam, hogy elkezdhessem nézni.

“a vidám jelenetek alatt (ennyit kaptunk vajon összesen idén?) bizony érezni a mélyen meghúzódó sötétséget.”

Pont erre gondoltam én is mikor néztem. Hiába volt éppen egy olyan jelenet, ami azt próbálta bemutatni, hogy az adott pillanatban mindenki milyen boldog, végig tapintani lehetett a feszültséget. (vagy sötétséget, nevezzük akárhogy)
Ezért nem értem azt sok kommentelőnél, hogy pl twd-ben unalmasak már a jelentek, mert senki nem halt meg, “plotarmor”, stb…szerintem nem attól lesz izgalmas, mert bárki bármikor meghalhat. Itt a 2. évad alatt csak egy főbb szereplő halt eddig meg, de folyamatosan izgulunk mindenki sorsáért. Nah kérem szépen ez az írói kvalitás hiányzik más sorozatokból!

Viszont nekem is újra kell néznem pár részt mert sok minden kiesett. Lehet az egész 2 évadot ledarálom. :)
Nem lesz esetleg heti poszt?

Amúgy én a mérgezett vizes jelenetnél láttam azt a fehér ruhás nőt az elejéről csak itt pirosban. Akkor azt hittem, csak bedobták mint egy statisztát, mondva, úgysem tűnik fel senkinek. De még mindig inkább gondolom így, minthogy a cliffben is ő lenne, mert akkor jobban hasonlítana saját magára, mint Nora. (btw. Nora tits is mindig egy plusz pont)

Josie05 - 2017. 04. 22. 12:28

@rebella: Az első évadot szerintem 50%-ban a zene vitte a hátán, az utóbbi időben több filmben és reklámzenében is egyértelműen nyúlták Max témáit. Viszont annyi crescendo-decrescendo van bennük, hogy kb. 4-5x kell hangerőt váltani a kocsiban mire lemegy egy másfélperces track, ha nem akarok lemaradni a feléről, illetve nem akarom hogy beszakadjon a dobhártyám :)

Gevin - 2017. 04. 22. 12:54

“Azért remélem özönvíz tényleg nem lesz”

Pedig, ha megnézed a harmadik évad trailerét, akkor elég nagy rá az esély. De lehet, hogy csak nagy eső lesz, amiben megtámogatják Kevint :D

Josie05 - 2017. 04. 22. 19:01

@Gevin: Megnéztem a trailert (még így külön nem láttam), ott nem hogy esik, de az egyik snitten még valami épülő vízi alkalmatosság is látszik (bárka?) ! :)

Egyébként ha már próbálunk spekulálgatni, akkor abból kellene kiindulni (ami egyáltalán nem biztos :) hogy a készítők valamilyen logikus vezérfonal alapján építik fel a történetet. Állítólag az oroszok és az amerikaiak a hidegháború során komolyan kísérleteztek az annihilációval, hogy a nemkívánatos személyeknek kedveskedjenek vele, de azért egy ilyen méretű baleset kicsit abszurd lenne, mindenesetre ne vessük el, az első évadban talán még a pontos %-ot is megadták, hogy a lakosságból mennyien tűntek el, ennek még jelentősége lehet! A másik hely, ahol az elragadtatással találkozhatunk a Biblia, ha pedig erről van szó, akkor @karit-tal kell egyetértsek, és tényleg kicsit jobban kéne konvergálni a scriptnek a Jelenések könyvéhez, amiben nem vagyok túl járatos, de ha jól olvastam (mert kicsit utánanéztem) akkor az elragadtatás időben nagyjából egybeesik Jézus második eljövetelével, tehát semmi akadálya hogy Kevin legyen az új megváltó, de özönvíz 2-vel nem találkoztam :)

Raynes - 2017. 04. 22. 20:30

Én már a második évadban kaszáltam, nem bírtam idegekkel, annyi baromság volt benne. Viszont a 10/10-es évadnyitó?
Akkor ez csak a The Leftovers lehet címre reagálva a megállapítás félremehetett, mert én a Fargo S03E01-re gondoltam első olvasatra.

Cynic - 2017. 04. 22. 20:52

Én még a hatása alatt vagyok… nagyon tetszik!!!

yuing - 2017. 04. 22. 22:12

Metacriticen 98 ponton áll a 3. évad. :D Lehet jobb lesz, mint az előző. Bár az képtelenség, 2. max pontos nálam.

sakursakur - 2017. 04. 23. 00:37

az mi hogy bemennek az emberek “jósoltatni” a feka csávóhoz, ami egy nagy kamu, ő meg ledarálja a pénzt?

aftereight - 2017. 04. 23. 01:19

Josie05: nem vagyok benne biztos, hogy jól értelmeztem amit írtál, de ha logikus indokot akarsz találni az eltűnések mögött, ne tedd. :D A készítők többször kijelentették, hogy nem fog fény derülni az eltűnések okára (pedig én is spekuláltam Kevin megváltó szerepével, és hogy a végén esetleg ő menti meg a többieket az “elragadástól”, vagy éppen azt a 2%-ot hozza vissza saját magát feláldozva, de ez azt jelentené, hogy közvetve valami magyarázatot szolgáltatnak az eltűnésre, szóval talán mégsem).
sakursakur: Johnék afféle terápiát végeznek az embereken – a férfit lényegében meggyőzték, hogy az apja nem azért lett öngyilkos a születésnapján, mert nem volt fontos neki. Ha ingyen csinálnák, komolyanvehetetlen lenne a többség számára, de mégsem hajlandóak a pénzt megtartani – plusz így látványosabb, mint eladományozni, gondolom(?)

Josie05 - 2017. 04. 23. 08:18

@aftereight: Nem tudtam, hogy ilyen kategorikusan kijelentették, hogy nem lesz semmiféle magyarázat a végén, de persze nem lep meg.

Egyébként ha kicsit sorra vesszük az évadokat, az első évadban (bár az még elméletileg eléggé a könyvre épül (nem olvastam) Kevin reakcióit látjuk az elragadtatás után, akit ráadásul igazából csak közvetetten érint a dolog (a felesége a történtek hatására GR-es lesz), eleinte szkeptikusak tűnik, de talán a második évadban elmondja Laurie-nak hogy ő is azért pippantgatott rá időnként hogy emlékezzen!

A második évad szerintem főleg azt hivatott megmutatni ahogy Kevin leszámol a saját démonaival.

Most pedig nekem kicsit úgy tűnik, mintha eljött volna az ideje a felelősségvállalásnak, saját sorsa, küldetése beteljesítésének. Például miért nem égette el a könyvet? Azért gondolom az neki sem tiszta miért van még életben?

Vagy ennyire összemosódik a valóság meg a képzelet?

aftereight - 2017. 04. 23. 11:49

Josie05: valami olyasmit írtak/mondtak, hogy aki azért nézi, hogy megtudja mi lett az eltűntekkel, az csalódni fog. Nyilván az elmúlt két évadot látva már kijelenthető, hogy a sorozat nem a 2% misztériuma körül forog, hanem a maradék 98% gyászáról szól, és arról ahogyan ők megbirkóznak a történtek elfogadásával.
Egyébként ha jól tudom az első évad íródott Perrotta könyve alapján, aztán a második évadban már magukra voltak utalva Lindelofék, de Perottaval közösen készítették a forgatókönyvet.

Josie05 - 2017. 04. 23. 12:34

@aftereight: Köszi az infókat, nem tudom mi lesz ha vége a Leftoversnek, mert mostanában elég gyenge a felhozatal :( Ráadásul lassan a GT is véget ér, a TWD-t magam sem hiszem el de meguntam, marad a Mr. Robot meg talán az új Twin Peaks-hez fűzök még némi reményt. És már csak 7 rész maradt!

winnie - 2017. 04. 23. 13:08

“mert mostanában elég gyenge a felhozatal :( R”

én meg szépen felálltam az asztaltól és négyszer fejjel a falnak rohantam:) (oké, csak viccelek, és ez off, és nyilván személyfüggő, de ennyire erős gőzöm sincs, hogy mikor volt a felhozatal, bár szerintem a nagyon, nagyon jó sorozatokat nem a twd-nél, a mr. robotnál vagy a rebootoknál/folytatásoknál kell keresni. már ez a negyedév is kíméletlenül brutális volt, csak akkor is, ha az újonc sorozatokat nézzük. de az április annyira rettenetesen erős premierek szempontjából (például a leftovers miatt is), amilyet eddig talán még nem is láttuk. de persze mindenkinek olyan a felhozatal, amilyet ő lát – aki kevés sorozatot próbál be, az nem fog tudni arról a sokról, amit vétek lenne kihagyni. csak ezen a héten 5 darab nagyon, nagyon erős sorozat tért vissza (köztük a talán a jelenleg futó 3 legjobb) és akkor az újakról nem is beszéltünk.)

Josie05 - 2017. 04. 23. 14:36

Jó, persze, lehet hogy úgy kellett volna fogalmaznom, hogy az én ízlésemnek megfelelő sorozatból fut kevés mostanság. Egyébként szoktam csekkolni az új sorozatokat, de mivel két gyerek meg meló mellett elég kevés időm van filmezni (meg ugye vannak azért jó egész estés filmek is), megnézem hogy mibe kezdek bele. Alapvetően a csavaros történetvezetésű sorozatokat kedvelem, amik meg vannak spékelve egy kis sci-fi-vel vagy misztikummal (pl: Lost, Flashforward, The lost room, Twin Peaks). Nem jön be a komédia, a tiszta akció, száraz dráma (utóbbiból látok épp eleget magam körül :), a Leftoverst is igazából Lindelof miatt kezdtem el. Bár nem a fő zsánerem azért egy GT vagy TWD könnyen beszippantja az embert, de pl. a The Knick’s is tetszett, viszont pl. a Fargo, Rectify, Into the Badlands nem tudott lekötni, bár tény hogy nem rosszak! Szóval helyesbítek, fentieknek megfelelő sorozatokból nem találkoztam mostanában sokkal, de ha valami elkerülte a figyelmemet várom a tippeket :)

benkitteh - 2017. 04. 24. 14:53

a második rész után elég erős késztetést érzek arra, hogy a következő részt hajnalba nézzem valami streamen mert hihetlen mit művelnek, a LOST óta nem történt velem ilyesmi

Malachi - 2017. 04. 24. 16:28

szép rész volt, erős rész. de valahogy már nem varázsol el annyira, mint az első két évad. persze marad kötelező program.

lostfanka - 2017. 04. 24. 20:06

Na ez a resz engem sem varazsolt el. Persze a trambulinos resz hatalmas volt, de Nora szenvedese mar kicsit unalmas szamomra.

Balumedve - 2017. 04. 24. 20:48

Az mennyire abszurd volt már, amikor Kevin és Nora is kijelentette a hálószobás jelenetben, hogy boldogok.

Szaladam - 2017. 04. 24. 21:00

Borzasztó furcsa volt a második rész. Még a szokásosnál is furcsább. Annyira most nem is tetszett. Vagy csak én álltam neki rossz időben, nem tudom. Viszont az első évados Nora-rész határozottan jobban tetszett.

Szaladam - 2017. 04. 24. 21:01

De Nora kitörő nevetése fantasztikus volt.:D

kla - 2017. 04. 24. 21:05

Jó ég, Carrie Coon-ra nincsenek szavak. Ahogy csak gyűlik, gyűlik benne a feszültség mindannak hatására, amin keresztülmegy, és épphogy csak tartja magát a felszínen, de egyre kevésbé bírja már… Talán ez az alakítása volt eddig a legjobb.

Most így 2 rész után kirajzolódik már az évad jellege, és annak nagyon örülök, hogy amekkora váltás volt a 2. évad az 1.-höz képest, most egyértelműen látszik, hogy megint valami mást kapunk. Mintha a világvégéhez közeledve egyre jobban felborulnának a sorozat szabályai, egyre abszurdabbá, gimmickyvé válik az egész, ahogy az ábrázolt világ is egyre jobban kifordul magából. Nyilván nagyon tudatos ez a gimmickység, amit ebben az epizódban csúcsra is járattak (a Wu-Tang Clan-os névkiírás megvolt a főcímben mindenkinek?), és az tény, hogy emellett az a borzasztó erős érzelmi töltet, amit a Leftovers-től megszokhattunk, egy kicsit kevésbé van jelen. De ahogy ez a rész is mutatja, azért még mindig mesterien képes erre a sorozat, és nyilván előrehaladva egyre több ilyen lesz.

Az egyetlen dolog, amivel egy egész kicsit vannak fenntartásaim, hogy most nagyon elmentek ebbe a rejtélyeskedő, plot-centrikus irányba. A sorozat lényegét érintő metafizikus “rejtélyek” mellett most hirtelen rengeteg “week-to-week”, az elbeszélés módjából adódó kérdés van – mi volt a flashforward, mi történt Lilyvel, honnan tudnak ezek a nők Kevinről – ami egyrészt igen, iszonyú izgalmas, alig bírom kivárni, tényleg Lost-szintű MLMCS-érzés. De másrészt azért ez egy egyszernézős trükk, és a Leftovers ennél jóval több. Addig nincs is ezzel baj, amíg mindez ez csak egy extra fűszer a sorozaton, de például ennek az ausztrál befejezésnek nagyon “next on time on The Leftovers” jellege volt, nyilván most majd foglalkozni fognak Garvey Sr.-ral meg ezekkel a csajokkal, és szükség volt a jelenetre, hogy továbbgördüljön a cselekmény. De – ellentétben az előző rész befejezésével – az égvilágon semmi köze nem volt a rész fő ívéhez, valahogy olyan tolakodó volt, hogy elvette a teret Nora történetétől, közben meg elment vele 10-15 perc. Mintha csak itt találtak volna helyet ennek a jelentnek, pedig általában olyan jól meg vannak szerkesztve a Leftovers epizódok.

Na de csak nitpickingelek itt, mert összességében továbbra is fantasztikus. Ja és:
https://www.instagram.com/p/BTQOPbDD3cZ/

kla - 2017. 04. 24. 21:07

* next time on The Leftovers

human - 2017. 04. 24. 21:30

kla: szerintem a végső jelenetnek is volt köze a fő sodorhoz, hiszen az amazonok láthatóan tudnak a könyvről vagy “Jézusról”, amiben ezek szerint nem szerepel Kevin vezetékneve – és ugye ezzel kapcsolatban megtudtuk Nora érzéseit is, sőt, Kevin zacskózása is valamennyire meg lett magyarázva, ez mind az előző rész továbbfejtése és nem csak sima felvezetése a következő résznek.

Im91 - 2017. 04. 24. 21:51

Ez a halhatatlanság kérdés már-már kisértetiesen hasonlít a Lostos Jack esethez. Lehet itt is valamely tényezők állítják be Kevin ideiglenes halhatatlanság képességét.
Ahogy Nora szálánál be lett lengetve a másik világ ahová az eltávozottak mehettek, eszembe jutott, hogy talán egy Hoteles világ lehet, de nem tudom lehet csak a készítők játszottak velem, hogy éppen egy hotelban volt a találka. :)

kla - 2017. 04. 24. 21:52

human: Persze, az oké, hogy a “főszálhoz” köze van a rész végének, nyilván nagyon fontos lesz majd. De úgy értem, hogy nekem nagyon kilógott magából az epizódból, ugye Nora személyes sztoriját követtük végig, volt egy szép íve a résznek, erre a vége mintha egy ettől tök független miniepizód lett volna (még ha a főszálhoz kapcsolódik is). Ez az ami kicsit szerintem béna megoldás volt.

Malachi - 2017. 04. 24. 21:56

ha minden így marad, a harmadik rész után leírom bővebben mit értek az alatt, hogy “nem varázsol el annyira”, mert azóta gondolkodtam egy kicsit ezen. a fonalat már felvettem, tudom ki-kivel van, mik a karakterek szálai, szóval nem lehet gond a második évad óta eltelt sok idő. nem tudom. van olyan, hogy valami túl tökéletes? :D mert amíg tartott Nora szála, én annál jobb, kerekebb, pontosabb, alaposabb, aprólékosabb karakterábrázolást nem nagyon láttam még tévében. de mozifilmen is ritkán. minden gesztusa hibátlan, minden hangsúlya, esküszöm még a villanások is a szemében, meg a sóhajai. ehhez egyrészt kell egy tökéletes script, egy zseni rendező, meg egy istennő színész, és amikor nézem, kicsit olyan, mintha nem is szórakoztatni akarna a sorozat, hanem azzal izmozna, hogy “nesztek csicskák, ilyet is tudunk ám, erre varrjatok gombot”, szinte nekem kényelmetlen, mintha odatolakodnék, hogy felszedjem a lehulló morzsáikat. vagy tudjátok, amikor beléptek egy idegen lakásba, ahol szinte steril tisztaság van, tökéletes ízléssel berendezve minden, milliós bútorok meg szőnyegek mindenfelé, és leülni sem mertek igazán, mert összegyűritek a kanapén a szövetet, és az milyen ciki.

na mindegy, hát leírtam most, úgy látszik csak kijött. hehe. és tényleg annyira feszült volt a látszólagos nyugalom ellenére az egész, hogy én őszintén, nem is várom a következő részeket, mert félek attól, ami történni fog. szóval ez már nem varázslat, nem szórakoztat, hanem szinte szorongást okoz. ennyire erős.

csernakakos - 2017. 04. 25. 00:06

Ez engem sem ragadott meg, pedig a Nora-s reszek eddig mindig kikeszitettek.

Most mintha az eddigi Nora-semakat egymasra hajigaltak volna, csak hogy fel legyenek bofogve egyszer az evadban, aztan kesz.

A dalvalasztas szamomra borzalmas, folyamatosan alaasta a jeleneteket.

Az utolso 10 perc pedig nagyon kilogott.

Remelem, innen csak felfele megyunk mar a maradek 6 reszben.

Shannen - 2017. 04. 25. 00:51

Nekem ez még jobban bejött mint az évadkezdés, ami alapból 10/10-es volt szóval ez meg…
Szerintem ez volt az eddigi legjobb Nora-s epizód, Carrie Coon csodálatos volt, mint midnig.
Nem hittem volna, hogy lesz egy ilyen sorozat, aminek ennyire durván a hatása alá fogok kerülni. Abban egyetértek Malachi kommentjével, hogy “ez már nem varázslat, nem szórakoztat, hanem szinte szorongást okoz”. Vagyis inkább valahogy a kettő együtt van jelen.

Ez is rész is megint tele volt teljesen abszurd jelenetekkel, főleg a Kevin-Nora rész a végén ütött nagyon.

Nem tudom mi bajotok volt a végével. Valahogy haladnunk kell előre a sztoriban és ez egy teljesen jól belefűzött és odaillő átkötés volt Ausztráliához, ahova felteszem a következő részben már átérünk.

kwn - 2017. 04. 25. 06:30

—SPOILER!—

2 kedvenc apróságom amit ott helyben 10 x visszaléptettem :)

https://monosnap.com/file/eOz7sA6zcihiu3VFL8Zfb4CSj1FVTR

https://www.monosnap.com/file/iJa23cwGotRDlvZn1i8bAISBDsW0Hr

lostfanka - 2017. 04. 25. 07:19

Most hogy leirtatok rajottem en is hogy miert akartam beletekerni ebbe a reszbe mert feszengtem ettol az egesz resztol, es mert nem erdekelt Nora ujboli szenvedese. Persze ez nem a szinesz hibaja mert o tokeletes volt benne.

A vegere visszaterve ez ugyanaz mint a Lost, ott is kaptunk egy karakter epito reszt. Egyebkent irtatok hogy ritkan latni ilyen jo karakter epito reszt, na a lost tele volt vele, persze ott is nagyon jo volt a casting. Es a Lostban a karakter epito reszek vegere tettek mindig egy cliffhangert, hogy legyen min agyalni.

Az utolso jelentre egyebkent azt mondtam volna hogy az az idosik amit a mulktkori resz vegen lattunk, de aztan Garvey apja megjelent akinek ugye halottnak kene hogy lennie ennyi ido utan, de persze sosem lehet itt tudni hogy Nora lett hamar oreg, vagy a Ex Chief nem oregedik.

Wu Tanges dal valasztas nalam nagyon bejott, a trambulinos resz pedig oraisi volt!

Adam9456 - 2017. 04. 25. 11:29

Tetszett ez a rész is, de nem annyira mint a premier. Carrie Coon továbbra is zseniális. A beszélgetés a gépről ami odaviszi az embereket, ahová az eltávozottak ütős volt. Jó, hogy választ is kaptunk mi lett a kislányával és Ericával. Kevin és Nora jelenete, meg Ericával is jó volt.
Viszont az utolsó jelenetet én nem nagyon értettem. Először azt hittem hogy a jövőben játszódik és ez a jövőbeli Kevin, aki már ott él Ausztáliában, akit elkaptak, de a végen megjelent az apja így összezavarodtam. Meg azt se értem, ha ez a jelen ott akkor ezek a nők ott hogy tudtak egyáltalán Kevinről mint Messiásról?
Nagyon elgondolkodtató sorozat, és már csak 6 rész.

Balumedve - 2017. 04. 25. 13:02

lostfanka:
Adam9456:

Én sem vagyok 100 %-osan képben a történtekkel, csak találgatni tudok. Az első rész végén lévő jelenetről a készítők valami olyasmit nyilatkoztak, hogy az egy “cold open” volt a fináléhoz. Afféle betekintés, hogy hová fut ki a történet. A második rész végén lévő jelenet már nem a jövőben játszódott, legalább is szerintem. Hogy Kevin apja hogyan lehet Ausztráliában nekem sem világos, de logikus, hogy tőle ered a Kevines pletyka. Azt már tudjuk, hogy ebben a világban sok a hiszékeny ember, így ha elég megnyerő az ember és mentálisan labilis, akkor könnyedén teremthet szektákat. Na, de ez csak találgatás. meglátjuk mit hoz a 3. epizód.

Asha - 2017. 04. 25. 14:36

A játszótéri kislány az Lily volt?

karit - 2017. 04. 25. 14:37

“A beszélgetés a gépről ami odaviszi az embereket, ahová az eltávozottak ütős volt.”

Az állatvilágban a sárga/vörös a veszély színe, a zöld szín ártalmatlan. Vagyis bárki nyugodtan ugrálókötelezhet egy zöld mambával, vagy szárazra nyalhat egy zöld nyílméregbékát.

Szerintem aki erre a “szuperzöld” dumára hajlandó lenne beállni valami ionizált függönyű próbafülkébe egy holnapi Kiskegyeddel és nem Chuck Norrisnak hívják, meg is érdemli.

Asha - 2017. 04. 25. 14:53

Nem lehet,hogy Nora terhes? Mikor repülőjegyet akart venni,és a gép nem engedte választani azt az opciót,hogy gyerek nélkül utazik,egyből arra gondoltam….

Adam9456 - 2017. 04. 25. 16:14

Balumedve:
Arról már volt többször is utalás hogy Kevin apja Ausztráliába ment, hogy hogyan elvileg a következő rész erről fog szólni.
Asha:
Igen Lilly volt, visszakerült az anyjához Christine-hez de Tom azt mondta Norának már nem Lilly-nek hívják. Az elképzelhető hogy terhes, de nem hiszem.
karit:
Nyilván én sem dőltem be a dolognak csak tetszett a jelenet, jól volt eljátszva.

Adam9456 - 2017. 04. 25. 16:17

Egyébként rájöttem hogy a második rész utolsó jelenete nem lehetett a jövő, mert az elején mondják a TV-ben hogy a hetedik évfordulója lesz az eltávozásnak.

Asha - 2017. 04. 25. 19:52

Adam9456: Köszönöm a választ!

winnie - 2017. 04. 26. 06:51

csak jelzem, hogy human nem fog írni heti írásokat a sorozatról, így ha valakinek van kedve, tud vagy úgy érzi, hogy érdemes epizódkibeszélőket írni, az nyugodtan küldhet.

KlaytonWade - 2017. 04. 26. 11:00

Na akkor ami a részből egyértelműen kiderült: Kevin “apja” a jövőbeli Kevin és mindketten kutyák.

KlaytonWade - 2017. 04. 26. 11:29

Kevinék egy Oceanic Airlines járattal mennek Ausztráliába.

Desmond mikor elhagyta a szigetet, eltűnt a világ egy része, pontosan 2%. :o

Annatar - 2017. 04. 26. 12:26

Adam9456
Kevin apja úgy került Ausztráliába, hogy odautazott. Még az előző évadban. Ugyanis Perth-ben volt az a szálloda, aminek a pontos mása volt a túlvilági szálloda, kivette ugyanazt a szobát, amibe Kevin került a halála(i) után, hogy kommunikálni tudjon vele.

A négy öreglányról a végén csak nekem ugrott be az apokalipszis négy lovasa? :D

Malachi - 2017. 04. 26. 13:38

“A négy öreglányról a végén csak nekem ugrott be az apokalipszis négy lovasa? :D”

első gondolatom volt. kezdik túlzásba vinni a biblia utalásokat, aminek megint az lesz a vége, hogy egy valag dolog csak lóg majd a levegőben, de muszáj szerepelniük a részben, mert milyen ütősek már. az első két évad remek volt, remélem a harmadikban nem csúsznak át teljesen az idegesítő Lost szindrómába. eddig nagyon jól elkerülték.

Miss Keamy - 2017. 04. 26. 14:20

nekem egyértelműen az jött le, hogy egy random kevin nevű seriffhez ment oda a 4 öreganyó A JELENBEN, akik a könyvet olvasták. tesztelték hogy valóban halhatatlan -e .. valahogyan ez már több példányben elkészülhetett?

tetszik hogy megtudtuk mi van ericával, lily visszakerült a kínai kiscsajhoz :) kapunk jócskán válaszokat. bár engem ez sosem zavart, Lost feeling.

Candy - 2017. 04. 26. 15:02

Nagyon érdekel,hogy fog az egész összekapcsolódni a 2.évad kezdő jelenetéhez,amiben egy “őslakos”szül.Talán az is Ausztráliában játszódott. Abban a jelenetben földrengés volt,lehet ennek is van valami szerepe.A 2.évad végén is rengett a föld,mikor Kevin végre hazatért. A harmadik részre azt hittem előbb,hogy a jövőben játszódik,de Kevin apja nem lett annyival idősebb,és a tv hírek szerint is a jelenben vannak,hiszen ott is elhangzik,hogy nemsokára következik a 7.évforduló.. Jó kis sorozat.Nehéz volt visszazökkennem,de most már várom a folytatást!

Jucc - 2017. 04. 27. 09:11

Nekem is vannak teóriáim. Az első rész végén egyértelműen kiderül, hogy Nora átment a másik “világba”(?). Ezért mutatták be a második részben olyan részletesen az érzéseit, hogy a nézők megértsék, hogy miért fog távozni a géppel. Ugyanakkor, amikor meglátogatta Lillit, és a kislány nem emlékezett rá, akkor döbbent rá, hogy hiába megy a gyerekei után, azok már valószínűleg nem fognak emlékezni rá. Na, ezért aztán csak az epizód végén fog mégis csak elmenni!
Candy, szerintem az ősemberes történet lefutott a második évadban. Az a barlang Miraculos-ban van, ahol az ősember nő kiment pisilni, mialatt a barlang beszakadt és betemette a többieket. Megszülte gyermekét, aztán az anya meghalt, de a babát megtalálta valaki. Ezzel felvezette, hogy a városban csodák történnek.
És Nora nem terhes, a repülőjegyes foglalással csak még jobban érzékeltetni akarták, hogy le akarja zárni a múltat, hisz neki nincsenek többé gyerekei. Ez a Norás rész összes apró jelenete vívódás, hogy mit válasszon.

Rubber Duck - 2017. 04. 27. 13:26

Nekem az volt az érzésem, amikor Norának semmi sem sikerült a kütyükkel, hogy a gépek “érzik”, hogy ő már nem ide tartozik. Ezért végig azt hittem, hogy elfogadja az ajánlatot, amit Linn-Bakertől kapott. Végül is még lehet, hiszen megy Ausztráliába.

sepörd - 2017. 04. 27. 15:09

nem szeretném ha a végére átmennének teljesen komolytalanba és mint sok más sorozatnál ez is önmaga paródiája lenne az utolsó évadra. a “boldog vagy?” és a nyanyás résznél elértünk oda.

sepörd - 2017. 04. 27. 15:14

a soundtrack meg valami katasztrófa, mintha random választanák, azért mert a szövegben ott van mondjuk st. Louis attól még az a zene nem illik oda.

secret - 2017. 04. 27. 21:22

annyira szürreális, hogy néha nevetek rajta. a zeneválasztás a második évad óta teljesen ellentétes a történésekkel és a nora röhögése a gyereken végképp elbizonytalanított, hogy ezt az évadot végig kell-e néznem.

repeater aka Zsírfeka - 2017. 04. 27. 21:25

Basszus, a mostani főcímzenének utánanézve ez a Perfect Strangers c. sorozat intro zenéje, amely sorozatban szerepelt egy Mark Linn-Baker nevű színész. Ő szerepelt a mostani 2. részben is és a sorozatbeli neve a faszi valódi polgári neve.

repeater aka Zsírfeka - 2017. 04. 27. 21:28

Oké, figyelni kellett volna, a Leftoversben ismerik a Perfect Strangers nevű sorozatot.

Gevin - 2017. 04. 27. 21:56

Lindelof mekkora egy állat már! :D Az a röhögés, meg a Wu Tang song hatalmas poén volt.

Alig várom, hogy eljussunk már Ausztráliába. Megmondom őszintén, szerintem Norát már annyira kivesézték, hogy engem sem igazán érdekel már a szenvedése. Az első rész nagyon jól működött, de ebben csak a Kevines jelenet a végén, illetve az ausztráliai rész a faterjával volt igazán jó. A többi elég középszerűen hatott, hiába kaptunk “válaszokat”.

És azért hozzátenném, hogy ezek pont kevésbé érdekes dolgok (legalábbis számomra), hogy Lily végül hova került, és miért. Akkor már Erica kaphatott volna egy mélyebb kifejtést.

Nora dühös, bosszúálló, és olykor aljas karaktere számomra irritáló, még akkor is, ha érthető, hogy miért reagál így különböző dolgokra.

Nagyon kíváncsi leszek a harmadik epizódra.

Josie05 - 2017. 04. 28. 02:09

A sorozat továbbra is nagyon jó, mondjuk én a főcím zenét nem biztos hogy lecseréltem volna, kérdés persze, hogy most már ez marad-e a végleges. Egyre inkább olyan érzésem van, mintha az utolsó rész határozná majd meg, hogy akkor ez a sorozat most tulajdonképpen tényleg jó volt-e vagy sem. Mivel eddig működött, szerintem maradnak a bevált sémánál, maradnak a valósághű emberi reakciók, a szimbólumok, a bizonytalanság, meg a teorizálgatás. De ha lesz a végén valami ütős (pozitív értelemben vett) mindf@ck (ami szerintem a Lost-nál egyáltalán nem volt), akkor le a kalappal a készítők előtt.

aftereight - 2017. 04. 28. 12:46

Szinte biztos, hogy minden részben más lesz az intro alatti zene (a perfect strangers zenéje jól kapcsolódott ehhez a részhez a sztori miatt, de a többihez nem passzolna).
Az ősemberes sztori szerintem is lefutott, egyrészt az egész az első évadban történtek allegóriája volt (váratlan elszakadás másoktól = departure, az anya megszüli a gyerekét, de aztán magára hagyja, és valaki más viseli gondját helyette = Nora). De közben több ponton is kapcsolódott a második évadhoz, pl. barlang, a földrengés, a helyszín (axis mundi). Nem kell szerintem többet belelátni. A rész végi zárójelenet is nekem egyértelműen jelenidőnek tűnt, de mióta kaptunk egy flashforwardot nyilván mindenki elbizonytalanodik az ilyen ugrásoknál, hogy most akkor milyen évet is írunk.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz