login |

Doctor Who: kezdett a 10. évad

2017. 04. 18. 21:19 - Írta: dzsiaj

154 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika,

Time! Time doesn’t pass. The passage of time is an illusion, and life is the magician. Because life only lets you see one day at a time. You remember being alive yesterday, you hope you’re going to be alive tomorrow. So it feels like you’re travelling from one to the other. But nobody’s moving anywhere.

Majdnem másfél évet kellett várnunk (a karácsonyi különkiadásokat leszámítva) a Doctor visszatérésére, és ez nem csak egy volt az évadokat elválasztó szünetek közül, sőt: több oka is volt annak, hogy kiemelt figyelem irányuljon az új etapra.

Először is ez lesz Steven Moffat, a készítő utolsó évadja.

Moffat az újkori kezdetek óta ott volt a sorozattal íróként, és évről évre szállította a kiváló epizódokat (oké, a második szériás „The Girl in the Fireplace” nálam sosem lesz kedvenc, de azon kívül toronymagasan kiemelkedett az írói gárdából). Majd Russell T. Davies távozásával ő lett a sorozatfőnök, és bár a váltásnál még mindenki örömködött, már a hatodik szezonnál elkezdtek megjelenni a negatív vélemények a munkásságát illetően, azóta pedig egyáltalán nem lett jobb a helyzet.

Szintén távozik majd a jelenlegi Doctor, Peter Capaldi.

Ennek nem feltétlenül örülök, az újkori inkarnációk közül nekem ugyanis ő a kedvencem (nektek ki?): az apró finomságokra érzéketlen, a „cél szentesíti az eszközt”-típusú főhős, aki ugyanakkor mégis bohókás tud maradni, nekem jobban bejön, mint az eddig látott dokik, de ebben biztos, hogy sokan nem fogtok egyetérteni velem.

És végül ugyancsak idén mutatkozott be az új companion, Bill Potts (Pearl Mackie) is.

Rá kifejezetten kíváncsi voltam, mert a sorozatra eddig inkább az eyecandy útitársak voltak jellemzők (Piper, Agyeman, Gillan, Coleman). Ehhez képest most szellemiségében talán leginkább Donna Noble-re (Catherine Tate) hasonlító társat kaptunk, amit én csak üdvözölni tudok. Bill üde színfolt, humoros, nincs elszállva a dokitól, pláne nem szerelmes belé. Bár a Capaldi-Coleman páros se volt rossz, ez a felállás talán még jobb lehetőségeket rejt magában.

Ennél már csak annak örültem volna jobban, ha egy történetileg is erős nyitást kapunk, de az nem nagyon jött össze.

Az epizód sokkal inkább a karakterek összecsiszolódásáról, (újra)bemutatásáról szólt, ezért vélelmezem, hogy a showrunner nem most akarta ellőni a legjobb minőségű puskaporát. Nem arról van szó, hogy a freak-of-the-week érdektelen lett volna, inkább csak középszerű.

Az epizód címe „The Pilot” volt, és nyilván nem véletlenül. Egyrészt a sztori is egy átvitt értelemben vett pilótáról szólt, másrészt a sorozatok nyitórészei is pilotok ugye, az új szezonról pedig azt nyilatkozta Moffat, hogy egyfajta reboot lesz, ami azt jelenti, hogy az új nézőket is megpróbálják bekapcsolni a sorozatba.

Ennek köszönhetően érdekes lavírozásra adta fejét az író, hiszen a régi rajongók igényeit is szerette volna kielégíteni, és ha hihetünk a számtalan, ezzel foglalkozó portálnak, talán soha ennyi rejtett, vagy kevésbé rejtett utalással nem találkozhattunk még. Ami nem feltétlenül rossz dolog, de a kikacsintás lényege szerintem az lenne, hogy az új nézőnek fel se tűnik, hogy itt most utalás történt valami korábbi dologra, ehhez képest ez nem mindenhol jött össze.

És innentől, a tovább mögött már kénytelen leszek kicsit spoileres lenni.

Elsősorban az íróasztalon tartott fényképekre gondolok: River Songot többször mutatták, de kitüntetett figyelmet kapott a legelső doki egyik útitársa, Susan Foreman is, akit az a Carole Ann Ford játszik, aki még ma is köztünk van, sőt, találkozókra is eljár, és persze nagyon szívesen megismételné szerepét. Vajon az, hogy ennyire az arcunkba tolták azt a fotót, és hogy látszólag beszél a Doctorhoz, vajon azt vetíti előre, hogy a fináléban visszatér?

De ezek mellett is számtalan utalás volt, például a tartóban látható szonikus csavarhúzók, amelyek a 4., 5., 9. és 10. doktor tulajdonát képezik (oké, ezeket puskáztam én is), vagy a zseniális „Mad man with a box” zenei téma előhúzása. Aki mindre kíváncsi, annak megéri guglizni, mert az igazán vájtszeműek egy csomó egyéb nyalánkságot is kiszúrtak, tényleg kábé az összes volt dokihoz van elrejtve valami nyom.

És ezekkel nem azt akarom mondani, hogy az esetleges új nézők számára érthetetlen lett volna a rész, dehogy. Viszont szerintem „szűz” szemmel és minimális előtudással is kiszúrható volt, hogy azért a reboot mellett megy itt ezerrel a tisztelgés meg a főhajtás a korábbi évadok előtt, ami nyilván nem baj, sőt.

Ami kicsit negatívum számomra, az tényleg a sztori: az eleje még csak-csak elmegy a furcsa íriszű lánnyal, de utána az a mindenhová követés… Egyfelől egyből beugrott az Itt Follows című horrorfilm, másfelől meg annyira bénán voltak megoldva a menekülések. A rendező húzná a feszültséget, a freak hirtelen ráveti magát hősünkre, vágás, aztán már azt látjuk, hogy simán elfutott előle.

Nem volt ez rendesen kibontva, idő se volt rá, mert hát mindez csak asszisztált ahhoz, hogy az újonnan érkezők megtudják, hogy mire képes a TARDIS meg a Doctor, megismerjék az ősellenséget, stb., szóval gyorstalpaló volt a “pilot” a javából.

Nardole karakterét sem igen tudom hová tenni. Bírom én Matt Lucas-t, de teljesen funkciótlan, semmi szükség sincs rá- legalábbis egyelőre. Humorforrásként hasznosítják leginkább, de pont a humor az, ami nem feltétlenül jött ki jól mindenhol.

A hangulat viszont mindenért kárpótolt, ez az, amit a Doctor Who-n kívül nem sok sorozat tud manapság: hiába a rosszabb, béna epizódok, akkor is azonnali, kötelező néznivaló a széria, mert leülsz elé, és el vagy varázsolva.

Ebben pedig hiba nem akad továbbra sem, és csak remélni merem, hogy Moffat és Capaldi tényleg szépen, valami ütőssel búcsúznak. Erre minden esély megvan: jönnek még a cyberman-ek idén, plusz visszatér Michelle Gomez és John Simm is, szóval lehet azokat az öveket becsatolni rendesen.

154 hozzászólás Ne habozz!

Silas - 2017. 04. 18. 21:48

Én imádtam a részt.. Billt meg pláne.

Daniel - 2017. 04. 18. 21:53

Az előző évad után nem voltak túl nagy elvárásaim sőt nekem a karácsonyi rész sem jött be. Ellenben ez most eléggé hangulatosra sikeredett és az új companion valamint Nardole sem idegesített annyira mint amire számítottam. Mindenképp maradok a folytatásra.

LaCRossE - 2017. 04. 18. 22:21

Ahhoz képest, hogy az első videó után mennyire húztam a számat Bill miatt, annyira meglepett, hogy az új companion nekem csont nélkül bejött. Az utalások szórakoztatóak voltak, Capaldi gitározását nem lehet megunni. A sztori kicsit kidolgozatlan volt, de a hangulat kárpótolt érte.

Nagyon fog hiányozni Capaldi, aki számomra is az eddigi legjobb Doctor. A rész után azonban hatalmas mosollyal kapcsoltam be az öveket, és reménykedve várom azt, hogy az idén távozók szép búcsút kapjanak és szép búcsút adjanak. :)

Edrick - 2017. 04. 18. 22:28

Tényleg eléggé új néző-kompatibilisre csinálták, de egész jó volt. A hangulat adta, Bill belépője pedig működött. Maga a történet tényleg nem annyira, viszont cserébe ezt a ‘mutassuk be az új companion-t’ dolgot jól csinálták – vagy csak már elszoktam ettől, elvégre nagyon régen volt már ilyen, de -, megvoltak azok az ismerős, megmosolyogtató pillanatok, amelyekkel ez a helyzet jár. És ennek nagyon örültem. Talán ez adta az a jó hangulatot is. Csakhogy a történet mellett van még egy “de”. És az Nardole.

Ugyan Bill egyelőre kellemes csalódás, de Nardole.. valóban a humorra próbálják építeni, és ez egyetlen egyszer működött is, viszont én azt érzem, amit már karácsonykor is: hogy a szív jobban áll/megy neki, mint a humor. Csak az a kérdés, hogy egy (fél) mondatnyi érzelemért mennyire éri meg majdnem folyamatosan képernyőn tartani a Doktorék mellett, ha humorban semennyire sem kiemelkedő, mégis többnyire érezhetően arra akarják használni. Szóval ő valahogy kilóg.

De a rész egy erős 7-8/10, és a folytatás különösen várós.

nedewya - 2017. 04. 18. 22:33

Szerintem nagyon jót fog tenni a vérfrissítés. Ez a fajta DW kifulladt. Az 5. évad óta követhetjük Moffat agymenéseit, és bár pont az ötödik a kedvenc évadom, és a 6. sem volt teljesen rossz, de ami azóta jött abban nem volt sok köszönet. Még mindig képes 10/10-es részeket szállítani, de a sorozat brutálisan félresiklott a vezetése alatt.

LaCRossE - 2017. 04. 18. 22:39

Nardole tényleg rohadt felesleges.

pytta - 2017. 04. 18. 22:43

Első fél óra abszolút magába szippantott (tényleg nagy volt a kihagyás biztos); az új companion teljesen jó; a második fele meg olyan volt amilyen, de ezen könnyen túltettem magam, sok elvárásom már nincs ezzel a sorozattal kapcsolatban, elég ha van részenként két-három olyan igazi doctor who-s pillanata – és ez meg is volt, szóval… jöhet a többi rész.

emese - 2017. 04. 18. 23:20

Peter Capaldi számomra is a legnagyobb király a Doctorok között, minden pillanata a képernyőn arany…és még a legközépszerűbb script-ből is ki tudja hozni a maximumot. Csak több gitárt kérek!

De… igen, a DW elfáradt, viszont szerintem erről nem csak Moffat tehet. Egy 10 éves receptet húznak elő újra és újra, ami a mai peak-tv korszakban nem feltétlenül elég.
Persze Moffatnak is van ebben sara bőven. Nekem is az 5. a kedvenc évadom, aztán a 9. – mert az frenetikus lett – közte viszont iszonyatos mélységeket láttunk. A 8. évad fájt, tologattam, húzogattam a részeket, mire végignéztem.

Egyébként szerintem ez az epizód sem öregszik jól az emlékezetben: amíg néztem, addig egy-egy pillanat iszonyatosan elkapott, de két nap múlva már inkább a középszerű történetet fájlalom.

Midnenesetre erre az évadra maradok, szurkolok, hogy Capaldi Doctora méltó befejezést kapjon. Aztán bizakodóan várom majd, hogy jól felrázzák, akár szerializálják pl. a formulát – lásd Old Who-nál megvannak ennek a gyökerei, és egyébként is most divat az event-jellegű tv-zés, azt is el tudom kézelni, hogy egy évben 3X4 részt kihoznának, ami kifejezetten egy történetet mesél el, az nekem jobban bejönne. Más volna, új volna, jobban ki lehjetne dolgozni a karaktereket, akár nagyobb neveket is le lehetne egy-egyszerepre szerződni. De ha majd csak megpróbálják majd lekopizni a korábbi sikerrecepteket (Ten-Rose párost pl.) és érdemben csak újrahasznosítják majd a régi ötleteket, akkor nem biztos hogy bizalmat szavazok majd az új csapatnak.
De egyelőre, lássuk azt, ami előttünk van!

emese - 2017. 04. 18. 23:24

Hú de sok ‘majd’ került bele… sorry, késői óra.

Stiles - 2017. 04. 18. 23:41

annak, hogy Moffat megy, örülök. Annak, hogy Capaldi megy, nagyon nem örülök. Őszintén szólva az első évadában nehezemre esett kedvelni, de azóta minden résszel egyre szimpatikusabb. Azért Tennant 10ese örök kedvenc marad. :)
Az új companion nekem nem nagyon jött be, és egyébként, lehet hogy azért, mert tényleg kicsit Donnára hajaz. Na őt nagyon nem kedveltem. Clarát nem múlja alul, azt nehéz lenne, de nem volt a szívem csücske ő se. Nardolelal nincs gondom, csak néha kicsit indokolatlan a jelenléte :D

mSO - 2017. 04. 18. 23:58

Nardole-t már a legelső felbukkanásában sem tudtam hová tenni. Együgyü és semmi haszna nincs, mintha egy beszélő ruhafogas lenne. :) Na de hátha lesz valami később vele, ami kárpótol – vagy nem.

Mondjuk a humort illetően azon nagyot röhögtem, amikor a Doki és companion között ki (nem) bontakozó pergő párbeszédnél Nardole beszólt, hogy akkor most te jössz. Claraval ez nagyon ment – de nem kell hogy elvárás legyen az új compival. :D

Bill jónak tűnik, nem egy észlény, de megvan a magához való esze és a scifi rajongásai miatt végre nem futunk felesleges köröket bizonyos koncepciókban. :)

A sok apró utalás különösen tetszett, jó volt végre ezt a szemléletet is látni. Nem hiába 50+ éves ez a sorozat.

Zaphod - 2017. 04. 19. 01:39

Véresen szubjektív, szóval véresen szubjektívan kijelenthetem, ha végre eltűnik Peter Capaldi a sorozatból, akkor kinyitok egy magas alkoholtartalmú löttyöt, és berúgok!

Mivel a filmtörténelem legmeghatározóbb filmkockái Tennant – Piper páros búcsújelenetéhez kapcsolódnak, ezért Tennantra szavaztam volna, ha észreveszem, lehet szavazni. Amúgy Smith, mert nála kölykösebben a világra csodálkozni még senki sem tudott. Fantasztikus, hogy mi művelt azzal a karakterrel a pasi…

Narxis - 2017. 04. 19. 07:37

Én bírom az új csajt de sztori gyengécske volt. Viszont ettől még továbbra is nézős a sorozat.

Wisp - 2017. 04. 19. 09:43

Nekem bejött ez a lasabb felvezetés, bár a Doktor reszortja elvileg a világmentés, szerintem jobban kihozza a karakter erejét, ha csak egyvalakiért, vagy pár emberért küzd, akinek a sorsa fölött időutazóként át is léphetne.
Nardolnak szerintem nagyon is van funkciója, a Doktor vele olyasmit is megoszt, amit Billel ebben a korai stádiumban még nem, így kaptunk pár érdekes utalást. Én speciel már három napja agyalok azon, hogy mi lehet abban a trezorban :)

abba - 2017. 04. 19. 15:21

Nagyon kellemes meglepetés volt az évadkezdés, a sztori közel sem világmegváltó, de kedves volt, és tényleg inkább a karakter felvezetésére mentek rá, ami jól is jött ki, mert Bill abszolút szimpatikus és vicces, pedig az előzetes alapján azt hittem, rémálom lesz.

Külön tetszik, hogy ismerik már egymást a Doktorral még azelőtt, hogy útitárs lett volna, a tanár-diák viszony kedves húzás.

Brynden Rivers - 2017. 04. 19. 16:07

Lehet jó tenne a Doctor Whonak ha Netflixen menne.

Látszik hogy vannak jó ötletek, de mintha fel lenne vizezve (pun intended) mert nincs elég idő/pénz a rendes megvalósításra.

poohtheone - 2017. 04. 19. 17:59

Nardole-t én sem tudom hová tenni, abszolút felesleges. ahogy a túltolt PC is az új companionnal kapcsolatban…

Dark Energy - 2017. 04. 19. 19:08

A kezdés tök jó volt, Bill, az új companion nekem abszolút bejött.
Sajnálom, hogy az évad végén Capaldi el, mert én már akkor vigyorogtam mint a tejbetök, amikor bejelentették, hogy ő lesz az új Doctor. Ennek ellenére természetesen nincs csak egy kedvenc Doctor karakterem, nekem hármas megosztásban, közösen képviselik ezt a pozíciót, Baker, Tennant és Capaldi.

vilmos.nagy - 2017. 04. 19. 21:58

hát, ez egy eléggé fogjuk rá kezdés volt.

bejött Nardole (bár az elején az a robothangos-hülyülés minek kellett), Bill teljesen korrekt szerintem (csak ne csináljanak belőle egy Donna-szerű hisztis picsát), Capaldi doktora zseniális.

valahogy mégsem állt össze egy egésszé. nem tudom, olyan hiányérzetem volt.

de bizakodó vagyok, a trailer megfogott eléggé – meg Doctor Who, no, ott az ember mindig bizakodó :-D

a regeneráció a trailerben mi volt? Még karácsony előtt megkapjuk az új Doctort vajon, s a karácsonyi részt már ő viszi? Vagy ez valami Tennant-os húzás? Ejj. (btw, a karácsonyi részt még Moffat írja?)

tldr: Capaldit sajnálom, hogy lelép. Moffatot kevésbé. Az átívelő szál érdekesnek néz ki.

Wisp - 2017. 04. 20. 00:04

A regenerációt én is néztem, de szinte biztosan beetetés, mert ha lesz is regeneráció karácsony előtt (nem valószínű), akkor azt pont hogy nem lőnék el. Vagy nem a Doktor fog regenerálódni*, vagy csak megcsapolja megint a regenerációit, anélkül, hogy használná, mint a 9×2-ben.

*SPOILER
(Vagyis nem tudom, mennyire az, de menjünk biztosra :D)
Egy évadplakáton, amit láttam, szerepel a Tábornok is, a The Day of the Doctorból, aki a 9×12-ben regenerálódott nővé, meg ugye Missy is lesz, úgyhogy viszonylag bővében vagyunk most időlordoknak.

emese - 2017. 04. 20. 00:17

@Wisp, de a rész után leadott évadpromóban elég egyértelműen a Doctor regenerálódik úgy 24 mp-nél.

mondjuk pont ez a furcsa, hogy annyira fullos, keze, feje minden, ahogy kell… remélem, nem lövik el tényyleg egy évadpromóban az elvileg legmegrázóbb pillanatot. És ha meg nem karácsonykor, hanem előbb, és eddig sikerült titokban tartani, akkor ide miért kellett betenni? Fejem fogom…

Wisp - 2017. 04. 20. 01:44

@emese Biztos igazad van, nekem abból a tényleg kb. egy mp-ből nem volt egyértelmű, hogy az Capaldi, ezért meg nem tekertem vissza.
Mondjuk az 1×11 végi előzetesben képesek voltak ellőni a következő rész nagy poénját, de azóta már csak nem ilyen lámák csinálják ezeket a montázsokat :D Ha viszont mégis, akkor meg már inkább olyat lőjenek el, amiről amúgy is tudjuk, hogy bekövetkezik, az szerintem kb. mindegy kategória, hogy évazáróban búcsúzunk, vagy karácsonykor. Sőt, az évadzáró talán még jobb is, nekem nem jönnek be a depis karácsonyi részek.
Ezzel együtt még mindig valószínűbbnek tartom, hogy nem ez lesz a valódi regeneráció.

emese - 2017. 04. 20. 01:50

@Wisp, vol arra ember, aki kockánként végigelemezze. :)
Akkor meg miért lőtték el, hogy Simm Master-e visszajön. Ezt a forgatás alatt sikerült titkolni. Persze, emelni akarják a nézettséget. De engem akkor is zavar, hogy túl spoileresek a trailerek.

Wisp - 2017. 04. 20. 02:24

Ezt mondjuk megértem, bár nekem pl. az is új hír volt, hogy lesz Simm, pedig elvileg minden trailert láttam. Szóval ha az ember kerüli a sorozattal kapcsolatos híreket, akkor talán azzal a pár előzetessel, amit a részek végén nyomnak, nem szúrunk el magunknak sok poént, az se véletlen, hogy én minden trailert csak egyszer néztem meg.
Na jó, most kiváncsiságból kerestem a neten képet a traileres regenerációról, de ettől nekem csak gyanúsabb lett a háttérben látható fegyveresek miatt. Eddig minden Doktor kapott lehetőséget a rendes búcsúra, nem hiszem, hogy Capalditól ezt megvonnák, viszont egy akciójelenet közepén nehéz lenne kivitelezni. Meg amúgy máskor a Doktor ruhája nem világít, csak ami “kilóg” belőle, de ez már tényleg szőrszálhasogatás. :)
Ami még durva lenne, hogy egy kicsit spekuláljak is, ha mondjuk a Doktornak lenne egy félresikerült regenerációja, és ennek eredményeként születne meg a Valeyard. Nem tudom, hogy oldanák meg a legyőzését, meg utána a folytatást, de epic lenne :)

Yooha - 2017. 04. 20. 06:40

nekem tetszett az új companion, Clara-ból valahogy egy képkockára sem emlékszem, a mostani emlékezetesebb.
Egy személyes megjegyzés: A csillagszemű lány gyönyörűszép – még vízizombiként is – kár hogy valószínűleg soha többé nem látjuk.

Brynden Rivers - 2017. 04. 20. 11:48

Ha nem írta volna a kibeszélő fel se tűnik hogy jön Simm

– kevesebb spoilert kérnék a jövőben, ha lehet :)

humorpalanta - 2017. 04. 20. 12:19

Hát nem volt egy túl jó rész. 4/10 max, de az is csak az utalások miatt. Gyakorlatilag lehetetlen, hogy valaha visszanézzem, mert lyukas volt az egész, kifolyt a történet. (:D)
A csaj nagyon gyenge, a leszbis rész és felvezetés még borzasztóbb volt. (Sajnos olyan időt élünk, hogy ki kell emelnem, nem az a baj, hogy leszbikus a csaj, hanem, ahogy megírták. Borzasztó volt. Mondjuk a másik csajt bármikor és bárhol elnézném, pont az esetem.)
Rettentő lyukas és illogikus volt a rész története…

Nardole szerintem abszolút pozitív, tökéletesen meg van a helye és a szerepe. Kár lenne érte. Leginkább Handels-re emlékeztet, vagy Mickey-re, mikor rájön, hogy ő a fém kutya. :D
Volt látvány, ezzel fedték el a történet hiányosságait. Pont ellentéte a korai részeknek, mikor a sztori jó volt, de nem volt pénz látványra.

Amúgy most vettem csak észre, hogy a szonikusok mellett a kis üvegbúrában mi van. A Doctor életútja a sírjából.

emese - 2017. 04. 20. 17:13

A Valeyard, na azt én sem bánnám, ha visszahoznák, de ne most és ne így, mert szerintem elsikkadna. A Valeyard megérne egy évad(ok)on átívelő szálat is.

Nebojsa - 2017. 04. 20. 22:49

Valaki megirná, hogy Nardole ki/mi? Annyira nem maradt meg bennem az előző évad, hogy elfelejtettem. Ez van. :)

humorpalanta - 2017. 04. 20. 22:54

Tavaly karácsonyi részben volt benne. River férjének a szolgája volt, majd megölte a férj “robotja”, s eltette a fejét emlékül. Szóval Nardole most a fej köré épített robot valószínűleg, legalábbis a mostani karácsonyi epizódban valami ilyesmiről volt szó.

Nebojsa - 2017. 04. 21. 23:17

Köszi!

Edrick - 2017. 04. 22. 23:33

Nem gondoltam volna, hogy Billnek mint új companion-nek sikerül ennyire frissítően hatnia. A régebbi részekre emlékeztetett, még a tennantes időkből. Mondjuk a végét egy picit talán túlcsavarták ahhoz, hogy elégedett legyek utána egy hirtelen lezárással. Ez valahogy nem adta. De ezt leszámítva minden más működött, még Nardole is csak a rész elején szerepelt, de ennek valahogy örültem, most kifejezetten ellenszenves volt.

Plusz pont, hogy nincs annyiban hagyva az a széf, sőt megkockáztatom, hogy talán ez lesz a nagyobb átívelő szál, meg hogy ki mondta neki, hogy amiatt ott kell maradnia. Ezekre kíváncsi leszek.

Laza 8/10. És a következő rész is már most felcsigázott:)

vilmos.nagy - 2017. 04. 23. 17:20

Egészen menő rész volt – kicsit erőltetettnek éreztem a “emojiban beszélő” robotot, de összességében tényleg üdítő volt látni.

Örülnék, ha a következő 1-2 részben csepegen valami az átívelő szálból, azért most eléggé kevés hangzott el róla.

Yamagato - 2017. 04. 23. 18:24

Ennél jóval rosszabb részre számítottam, olyan faék egyszerűnek tűnt az alapsztori (emberek ellen fordult robotok), de csavartak rajta eleget ahhoz, hogy eredeti és ízig-vérig DW-s legyen. Ami viszont nagyon összecsapott volt, az a “reset”-es feloldás, érezhetően még vagy +10 perc játékidő kellett volna. Bill eddig nagyon jó választásnak tűnik, működik a dinamika közte és a Doctor között.

emese - 2017. 04. 24. 20:37

10X02 Smile!
De jó kis rész volt ez! Hozta a régebbi, Davis-éra hangulatát. Na ez történik, ha végre kapunk egy companiont, aki nem enigma, nem egy rejtély feloldása, nem valami csodanő, csak egy csaj, aki tágra nyílt szemmel és némi józan parasztésszel rácsodálkozik az univerzum csodájára. Friss levegő a megfáradt sorozatban! Szeretem Billt! (Persze hogy egy közkedvelt kompanion kap össz-vissz egy évadot…)

A történet is kapott elég csavart, hogy ne legyen unalmas, a Doktor futószalagon szállította az egysorosokat, tetszett az új, alien világ bemutatása az elején. A vége kicsit összecsapott volt, de gondolom a játékidő miatt. Simán 8/10, és ezt jó lesz évek múlva is visszanézni, mert nem hozott emészthetetlenül nehéz témát.

Lassan lehet elmélkedni az átívelő szálon is, az éb fejemben az van, hogy a Doktor újabb földi “számázetése”, a vault, Nardole jelenléte és a regeneráció szorosan összefügg.

“Who needs loos?
There’s probably an app for that.”

“Between here and my office, before the kettle boils, is everything that ever happened or ever will!”

humorpalanta - 2017. 04. 25. 12:30

Hát, ez a második rész tölteléknek elmegy, de ezt sem fogja az ember visszanézni. A történet tűrhető volt, bár kicsit logikátlan. (Az előző részben még mindennél fontosabb volt a széf, most meg otthagyjuk csak úgy? Stb.)

Volt egy-két jó dolog benne, de 6/10-nél semmiképp sem jobb. A csaj tűrhető volt, de nagyon nem szimpatikus.

A széfre pedig elkezdtek utalgatni. Sanszos, hogy a Mesterhez van köze.

Wisp - 2017. 04. 25. 16:54

A második rész vége nagyon Classic Who-s volt :D

Jolly - 2017. 04. 25. 18:13

10X02 Smile – nagyon bejött, bár néhány történést ki tudtam következtetni, igaz a végén azt vártam, hogy csak simán nem rakják fel a sárga izét és akkor nem tudja érzékelni a robot az érzelmet.

Bill tényleg frissként hat, hogy nincs nagy rejtély köré rakva, kedvelem a karaktert, és a hozzáállását. Nardole még egy kérdőjel a szememben.

Várom nagyon a következőt!

Edrick - 2017. 04. 30. 00:30

A mostani történet nekem erősen a The Beast Below-ra hajazott (5×02), de nem volt rossz, viszont Billnél valami mégsem működött. A dráma súlyát éreztem, hogy először lát gyilkosságot, meg kérdőre vonja a Doktort, de picit mintha furán lett volna megcsinálva. Éreztem, hogy ez itt most fontos (vagy legalábbis annak kellene lennie), de közben az is ott volt, hogy “hát, öm, oké”. Valami nem volt itt jó, de nem tudom rendesen leírni. Egyébiránt Bill számomra valami Martha (pillangós párbeszédet vesd össze a 3×02 elején lévő hasonló szöveggel :)) és Donna keverék, amit abszolút adok, de valami itt most nem volt kerek.
De azért megjegyzem azt is, hogy Capaldi meg valahogy kezd nálam szépen lassan a legszeretetreméltóbb Doktorrá válni.

A széf pedig egyre jobban érdekel. A következő rész címét akkor az alapján is lehet értelmezni, amire gondolok? :) Nagyon nyomják ahhoz, hogy az évad végéig ilyen kis adagokkal kibírjam. Legalábbis nem könnyen. De addig is jövő héten jön David Suchet :)

LaCRossE - 2017. 05. 01. 10:56

Nekem sem volt az igazi ez a rész, többször is azon kaptam magam, hogy mást csinálok, így elég sokáig tartott legyűrni ezt az epizódot.

emese - 2017. 05. 01. 20:26

5X03: ez el volt találva. Talán az üteme kicsit kevésbé sikeres, mint az előzőé, de jó volt, visszahozta a 9. Doktor sztoriból a Doctor Dances feelinget (utcagyerekek) és a Beast Below-t (5X02) is, de még a Kill the Moon-ra is emlékeztetett. Sőt, a 12. Doki első saját epizódjábóll a Deep Breath-ból is hozott elemeket: viktoriánus/regency London, magányos hatalmas lény, kiszakítva a saját világából.
Nekem igazán most ezek az áthallások tetszettek, Capaldi meg iszonyat jó a szerepben.
Az is bejött, ahogyan Bill lassan felfedezi – és szerintem életszerű, hogy ezen egy darabig fennakad az útitárs – hogy a Doktor már mi mindent látott, tragádiákat, halált. És hogy talán részese is volt. Kicsit szentimentális, és ez az elem nekem a 10. Dokis időkre hajaz.
Jövő héten meg jön Poirot! Nekem nagyon Time Lord-os…

Meg megint kaptunk egy jó kis beszédet:

“Human progress isn’t measured by industry… ..it’s measured by the value you place on a life.
An unimportant life. A life without privilege.
The boy who died on the river, that boy’s value is your value. That’s what defines an age. That’s… what defines a species.”

Brynden Rivers - 2017. 05. 03. 14:11

Hét idézetbe simán mehet (nem saját fordítás):

“Az emberei fejlődést nem az iparosodással mérik, hanem azzal, hogy milyen értéket képvisel egy élet. … Egy kiváltságok nélküli élet. …
Ez az, ami meghatároz egy kort”

Edrick - 2017. 05. 07. 00:12

A legeleje nem tetszett, de utána egész jó lett; Suchet nagyon jó volt, abszolút felhúzta :) A széf és a tartalma meg most már csak szimplán genyaság.

GetRektMike - 2017. 05. 07. 15:53

Bevallom nekem ez az évad eddig borzalmas, valahogy a részek történései teljesen érdektelenek. Az új companion meg egyáltalán nem jön be, négy rész után is baromira irritál az egész nő, ha már lesz új Doctor, remélem őt is hamar leváltják majd.

korum - 2017. 05. 07. 18:51

Az a széf egy TARDIS lesz szvsz. :)

humorpalanta - 2017. 05. 07. 22:17

Hát, ez sem volt túl jó. A csaj még mindig borzasztó. Annyira unalmas volt ez, hogy annyira rettentően le akarja rázni, és annyira nem illett az egészbe.
Aztán, hogy jajj, de el kellett költöznie otthonról. Miért? Miért most? Jah, mert így lehetett az epizódba beleerőszakolni a történéseket? Kitűnő írás…

Suchet 10/10, hidegvérű profi, csuklóból lehozta, teljesen el tudta hitetni a gyermeki lelket és viselkedést. De ennyi a pozitívum ebben a részben.

Spoiler

A Széfben tuti Missy van, a Mester. Mivel visszatér, valószínű. Aztán ne felejtsük, hogy a Mester rá lett bízva a Doktorra, ő meg elvállalta feladataként, hogy őrzi majd, amíg kell. (The End of Time)

Spoiler vége

vilmos.nagy - 2017. 05. 07. 23:14

széfspoiler

@humorpalanta: abban nincs kétségem, hogy Missy van benne – de ha az EndOfTime óta őrzi, akkor mivel magyarázod a kilencedik évados tevékenységét? Vagy ilyen timey-wimey, s időutazás?

széfspoiler vége

szerintem nem volt egy rossz rész, meglássuk, mi sül ki belőle. nem fogom újranézni, valszeg, azért annyira nem volt jó :'(

emese - 2017. 05. 08. 17:24

Jó kis rész volt, Suchet jutalomjátékot játszott.
Bill valóban kicsit furcsa volt azzal, hogy erőltetetten akarta lerázni a Doctort, de az elmúlt 3 rész történései után valahol érthető is, hogy egy kis magánéletre vágyott.
De a legeslegnagyobb kedvencem az Capaldi, egészen brilliáns az őrült, bizarr, kicsit rémisztő Doctor szerepben… körülötte hullanak szét a dolgok, mindenki be van rezelve, ő meg elemez és teóriákat gyárt hidegvérrel.

Azért már belengették a regenerációt. :(
Ki van a széfben? Hát ez a zongorázás ez akárhogy is töröm a fejem nem utal semmire, pedig lehetne egy clue. Én is azt hiszem, hogy a Mester valamelyik inkarnációja.

emese - 2017. 05. 08. 17:25

légyszi, szedjétek ki a kommentem! :)

Nebojsa - 2017. 05. 09. 21:00

Tuti a Mester inkarnaciója, gondolom még Tennant idejéből. Belengették a promoban, h a színész visszatér. Lehet inkarnalodni fog a Mester az évad végén és ő lesz Missy. Timey-wimey stuff

korum - 2017. 05. 09. 21:10

Akár a doktor is lehet a széfben :)

Edrick - 2017. 05. 09. 21:43

“Tuti a Mester inkarnaciója, gondolom még Tennant idejéből. Belengették a promoban, h a színész visszatér. Lehet inkarnalodni fog a Mester az évad végén és ő lesz Missy. Timey-wimey stuff”

Ömm, nem úgy volt, hogy az End of Time-ban a Mester visszakerült Gallifrey-re, ahol aztán a sérülései miatt regenerálódott – Missy-vé? Aztán még ellopott egy örvénymanipulátort is, és elszökött Gallifreyről, amiről akkor már tudtuk, hogy (soha) nem volt időzár alatt. Nekem ez dereng, meg mintha el is hangzott volna a 8. évad végén vagy a 9. elején.

Wisp - 2017. 05. 10. 21:31

Eddig tényleg a negyedik volt a leglangyosabb epizód, DW mércével mondhatni felejthető, de azért poén volt, ahogy végigzongorázták a tinihorror kliséket.
A széfet talán jobb lenne nem erőltetni minden epizódban, hisz úgyis majd csak az évadzáróból tudunk meg konkrétumot. Mondjuk nekem ez annyira nem oszt, nem szoroz.

@humorpalanta: Ilyenre én nem emlékszem az End of Time-ból, pedig nem egyszer láttam már o.O Ki bízta meg és mikor?

SPOILER S03-S04
A Last of the Timelords-ban betervezi, hogy bezárja az elfogott Mestert a TARDISba és majd ő őrzi, de aztán Mrs. Saxon ugye fölöslegessé teszi a dolgot.
Az End of Time-ban meg emlékeim szerint az van, hogy a Mester nekimegy Rassilon-nak, hogy megmentse a Dokit, így őt is elnyeli a bezáruló időörvény, feltehetően visszakerül a múltbéli Gallifrey-re a Tanáccsal, de igazából nem derül ki 8. évadig, hogy mi lett vele. Vagy annak az epizódnak is megvágták a magyar verzióját, mint a 3×13-nak? (A negyedik évadot csak szinkronosan láttam eddig)
SPOILER

Edrick - 2017. 05. 11. 12:34

SPOILER SO3- S04

“Vagy annak az epizódnak is megvágták a magyar verzióját, mint a 3×13-nak?”

Miért, a 3×13-mat megvágták magyarban? :O

Az End of time-ban amúgy az szerintem elég egyértelmű, hogy a Mester visszakerul Gallifrey-re a bezáruló kapuval együtt. De valóban, a nyolcadik évadig nem tudjuk meg, hogy utána mi lett vele.

SPOILER vége

Wisp - 2017. 05. 11. 13:17

@Edrick: Meg, illetve lehet, hogy az angol verzió, amit később megtaláltam, az valami bővített változat. De a magyar kercsatornákat ismerve én inkább az előbbire gyanakszom. Ami eltérésre kapásból emlékszem:

SPOILER S03E13
– Rögtön a rész elején van egy kissé Douglas Adams beütésű közjáték, melyben figyelmeztetik az utasszállító űrhajókat, hogy kerüljék el a Földet, mert épp a teljes pusztulás szélén áll (“Szokás szerint” – teszi hozzá magában a néző). A magyar verzióból ez hiányzik.
– Kihagyták még a Mester és a megöregített Doktor pár közös jelenetét.
– A rész végén Martha megkeresi az öregasszonyt, aki felnyomta őket, és elmondja, hogy nem haragszik. A nő persze nem sokat ért a dologból, hisz számára meg sem történt az az év.
– Szintén Martha megkeresi azt a fiatal dokit is, aki segített neki, illetve feláldozta magát érte az alternatív jövőben.
SPOILER S04
Valószínűleg össze is jönnek egy időre, mert az S04-ben említ valamit, hogy a pasija az Orvosok hatérok nélkül-el dolgozik.
SPOILER

Edrick - 2017. 05. 11. 14:16

Wow. :O A Mester-öreg Doktor beszélgetés pedig volt, több is, de ezek szerint lehet, hogy akkor az nem az összes volt. Tudtam, hogy kéne egy újrázás eredetiben is (az első hat évadot először én is csak szinkronosan láttam)

emese - 2017. 05. 11. 21:57

Ez a vágás dolog csak annyi, hogy a BBCA vág ki belőle itt-ott, hogy legyen hely a reklámnak, a magyar adók meg ezt a BBCA által vetített, már megvágott verziót veszik meg, plusz a BBC Entertainment is – amíg volt.

humorpalanta - 2017. 05. 13. 16:36

Hát ugye a Doki már többször mondta, hogy a Mester az ő “dolga”. Ugye az amerikai TV-film is úgy kezdődik, hogy a Doki vigyáz a Mester hamvaira, viszi vissza a Gallifrey-re, onnan indul az egész.
Aztán az The Last of the Time Lords tripla részben is szó van arról, hogy mi van vele. Akkor is elmondja, hogy bezárja a TARDIS-ba, ő meg majd őrzi az idő végéig. (Csak ugye közben az asszony kinyírja. “Nők…” :))
Aztán ugye visszatér, majd az End of Time-ban a Mester Rassilonnal csatázik és visszakerül, ennél többre most nem emlékszem.

Ezekből sejtem, hogy valahogy a Doktor dolga lett vigyázni rá. Lehet az Időlordok visszatérése után bízták rá?

Van egy olyan érzésem, hogy most elmagyarázzák mi történt vele, ezért is tér vissza John Simm.

Viszont, ha valamikor, akkor most lehetne visszahozni Jack Harknesst. :)

Nebojsa - 2017. 05. 13. 20:11

Valaki segítsen elmagyarázni:

“Aztán az The Last of the Time Lords tripla részben is szó van arról, hogy mi van vele. Akkor is elmondja, hogy bezárja a TARDIS-ba, ő meg majd őrzi az idő végéig. (Csak ugye közben az asszony kinyírja. “Nők…” :))”

A rész végén Tizes elhamvasztja. Hogy tér vissza az életbe? Mert ugye:

“Aztán ugye visszatér, majd az End of Time-ban a Mester Rassilonnal csatázik és visszakerül, ennél többre most nem emlékszem.”

Igen, ez így van/volt. És jött Missy…

Ötletek?

Wisp - 2017. 05. 14. 00:44

@emese: Köszi a pontosítást, bár igazából csak annyiban kardinális a kérdés, hogy melyik csatornát kívánom el a búsba, szegény magyarok (ebben most) akkor ártatlanok :)

@humorpalanta: Igen, ez így korrekt, többször utal rá a Doki, hogy felelősséget érez a Mester iránt, bár szerintem ez főleg a gyerekkori barátságuknak tudható be. (Mondjuk ez is valami öregkori szentimentalizmus lehet, a 3. még simán otthagyta a Mestert egy felrobbanni készülő atombomba mellett :D) Plusz a 10-esnél ehhez még ugye hozzájött, hogy akkor épp utolsó fajtársak is voltak.
Az időlordok nem tudom, mikor bízták volna meg, az évforduló, meg a Hell Bent között nemigen kommunikálhatott velük, azóta meg elvileg megint fasírtban vannak, de ki tudja. Jacknek én is örülnék :D

@Nebojsa:
SPOILER S04
Az End of Time-ban támasztja fel pár fanatikus követője, akiket még Saxon-korában etetett be, hogy ő valami isten-próféta, vagy az is lehet, hogy csak valami tartós hipnózist vetett be rajtuk. A posztmortem regenerációnak induló eljárás viszont kissé félremegy, így némi zombi-beütéssel támad fel (időnként embereket eszik, meg – valamiért – villámokat lődöz a kezéből) + a dolog a fejében hallott dobolást is felerősíti. Összességében még dilisebb és még veszélyesebb lesz, mint legutóbb, ami általában így van, ha visszahoznak egy DW-s gonoszt.
SPOILER

Yamagato - 2017. 05. 14. 11:26

Jófajta menekülős-űrhorror rész volt a 10×5, nyakon öntve egy jó adag kapitalizmus-kritikával, kicsit az Expanse jutott eszembe a bányászok életkörülményeiről. A Doctor mentőötlete, hogy drágábbá tegyék magukat holtan, mint élve pedig jó csattanó volt a végére. Bill számára tényleg gyilkosnak tűnhet az űr a sisak nélküli űrséta és a tetszhalott állapot után.
Az, hogy a rész végén egy villódzó sci-fi ketyerével nem sikerült kigyógyítani a vakságból nagyon nagy húzás és újszerű a DW-ben, mert (ahogy minden sorozatban is)vagy karcolás nélkül vagy regenerálódással ér véget egy kaland, sérüléssel sosem. Kíváncsi vagyok, hogy marad így a Doctor az évad végéig vagy netalán már a következő epizódban intéz a pápa egy csodálatos felépülést, de “az egy rész után pont belefutok a gyógymódba és felépülök” megoldás kicsit olcsó húzás lenne és pár rész alatt jobban ki lehetne bontani, hogy a Doctort lelkileg hogyan érinti a vakság és mennyire tudja a hős szerepét megtartani vagy hajlandó segítséget elfogadni.

humorpalanta - 2017. 05. 14. 16:08

@Wisp: Én csak arra gondolok, hogy a Doki mondogatta állandóan, hogy a Mester az ő felelőssége. Mindketten elfutottak a háborúból, biztos ehhez van valami köze. A Mester ettől és a későbbi/korábbi (idővonalak :D ) tervétől Rassilonnak, hogy belehelyezte a dobolást, ettől ő megőrült, miközben a Doktor (akire szintúgy mondhatjuk, hogy megőrült az idő legnagyobb és vérfagyasztóbb csatájától) éppen azon van, hogy minden csatát/mészárlást megakadályozzon – bármilyen áron.

5. rész: Kitűnő rész volt. Kimaxolták. Kedvencem: “A kapitalizmusnak vége az űrben. Az emberiség éppen a következő tévedését követi el.”

SPOILER

Következő rész is jónak ígérkezik. Jön Missy, plusz a Doki elővette a TARDIS-os naplóját, amiben azt vezette, hogy mikor találkozott Riverrel :))

korum - 2017. 05. 16. 07:06

A vakságot egy fél regenerációval meg tudná oldani…

Wisp - 2017. 05. 16. 20:05

@humorpalanta: Az szerintem pont hogy River naplója, a Dokinak is van sajátja, de az egy sima bőrkötéses könyv, rajta a Doktor aktuális életkorával. River naplójáért valószínűleg Darilum után ment vissza a Könyvtárba, hisz addigra már nem voltak benne spoilerek a jövőjéről, viszont biztos sokat jelentett neki, hogy River szempontjából is elolvashatja a közös kalandjaikat.

@korum: Nem hiszem, hogy a regenerációkat így be lehetne osztani, különben az időlordoknak mindig csak annyit kéne felhasználniuk, ami az aktuális bajukat megoldja. Így jóval tovább tartana a 12 regeneráció, és sosem kéne megváltozniuk.
Igaz, a 9×1-ben poénkodik vele a Doktor, hogy a Davrosnak adott életerő egyszer majd egy végtagjába kerül, vagy csak nagyon alacsony lesz miatta, de egyébként minden tény arra utal, hogy saját magukon mindent vagy semmit alapon megy a dolog.

emese - 2017. 05. 17. 02:40

Oxigén: Az első rész az évadban, ami sehogy sem jött be. Jó volt a látvány. És ennyi. Túl sok minden történt, ezért számos kérdést csak felületesen érintett a sztori. Máskor a kritikai vonal is kifinomultabb. Pedig a rész közepénz az űrséta után a Doktor megvakulása adta is volna magát cliffhanger-pointnak. Egy dupla rész esetén talán még Nardole jelenlétének is lett volna értelme. Megtudtunk volna valamit erről a disztópikus korról. Meg az állomáson még élő 4 figuráról.
Oké, az űr szép volt, pláne tv-s büdzséből.
Szerintem a sétáló hullák kifejezetten ártottak az epizódnak, hiszen a főellenség ezúttal nem a halottak voltak, hanem az űrruhák, még pontosabban egyrészt a vállalat, másrészt az űr veszélyeinek való kitettség. Ez a zombis látványorgia meg épp ennek ellenében hatott.
Bárhonnan nézem, nem tetszett, na.

emese - 2017. 05. 17. 02:45

Azért ez nagyon keményen áthallásos:
“The bottom line where human life has no value at all. We’re fighting an algorithm, a spreadsheet — like every worker everywhere! We’re fighting the suits.”

zsugabubus - 2017. 05. 18. 09:42

Tegnap visszanéztem a 3×02 epizódot… a Doktor és Martha között szinte teljesen ugyan az “pillangóhatásos” párbeszéd lezajlott, ami Bill és a mostani Doktor között a 10×03 részben. Ráadásul mindkét rész a régi Londonban játszódott… Ez csak nekem fura? :D

Wisp - 2017. 05. 19. 21:09

@zsugabubus: Ez az évad tele van visszautalásokkal, nem csak a Moffat-korszakra (sőt, elsősorban nem arra), hanem az RTD-s részekre, és a kalsszikus sorozatra is. Az a K1-es folyadékkapcsoló, vagy mi, amit Nardole a legutóbbi részben kiszed a TARDIS-ból, még az 1. Doktor idejében, egy első évados történetben szerepel: a TARDIS véletlenül a távoli jövőben, egy nagy, kihaltnak tűnő fémváros mellett landol. A Doktor oldalát nagyon fúrja az egzotikus hely, de az útitársai (két tanár, akiket voltaképp akaratuk ellenére vitt magával, miután felfedezik a TARDIS-t) inkább hazamennének, hisz a Doktor az előző részben ezt ígérte nekik. A Doki, amikor senki sem figyel, kiszed egy alkatrészt a vezérlőpultból, majd mikor az időgép nem indul, közli, hogy kijött a K1-es folyadékcsatoló, és elfolyt a benne lévő higany, a TARDIS így működésképtelen, amíg nem kerítenek valahonnan. Jé, egy nagy fémváros, ott biztos van! Amúgy ez a manőver vezet a dalekokkal történő első találkozáshoz…
54 év után végre tudjuk, hogy ez is kamu volt, a TARDIS higany nélkül is megy :D

Yamagato - 2017. 05. 21. 19:18

10×6 Extremis: már az izgalmasnak tűnt, hogyan lép interakcióba a Doctor az egyházzal és bár pápa-Doctor teológiai vita nem is volt, de a rész közepi mindfuck kárpótolt. Azt hittem a Veritas valamilyen “Beast below” szerű titkot tartalmaz, ez a virtuális világra való ráébredés zseniális volt, jól felépített és együtt lehetett érezni Bill hitetlenkedésével. Már azt hittem ezzel teszik zárójelbe a Doctor vakságát, hogy az csak a virtuális világban történt meg, de szerencsére nem zárták ilyen gyorsan ezt a szálat. Eléggé messzire ment azzal a Time Lord kütyüvel a Doctor, hogy elolvashassa a Veritas-t, hogy aztán a felolvasóprogrammal egyszerűen megoldja :)
A Vault elég nyilvánvaló rejtélyét sem húzták tovább, ráadásul most a komplett sztorit megismerhettük. Bár akkor a Doctor terve az volt, hogy az örökkévalóságig őrzi a Mestert?
Kiváló rész volt, már alig bírom kivárni a jövő hetet, elég komoly ellenfelet kapott a Doctor, maximum évadzárókba szokott ilyen fenyegetésekkel szembenézni. Gondolom a Mester kiszámíthatatlansága fogja végül megmenteni a bolygót.

humorpalanta - 2017. 05. 21. 21:18

Hát ez 10/10 volt. Így kell megcsinálni valamit. A rész közepén mondom, meh, ez nem igaz, most így is lát, úgy is lát, ezzel könnyen elbántak… De ha egy virtuális világban ráébredsz, hogy csak egy program vagy, ki tudod játszani a keretet és meghekkelni a dolgokat, szóval ez nagyon tetszett.

Ééééés igazam lett a Széfről, ehhe. :)

vilmos.nagy - 2017. 05. 22. 00:21

Hol a francban volt ez a Moffat az elmúlt 3-4 évad során?

10/10.

Érdekes történetmesélés, nagyszerűen húzta fel az évad főcselekményét, nem egy fél-perc-alatt-timey-wimey-sonic megoldással ér véget, etc. Kíváncsi leszek, mit hoz ki ebből az ellenségből Moffat.

A széfről azért a zongora óta lehetett sejteni, hogy Missy van benne. Jól sejtem, hogy ez a 2015-ös karácsonyi rész után játszódna? Abban nem volt Missy. Az s09-ben pedig nem Missy volt a fő attrakció, nem? Szóval hogy került oda? Miért? Hogyan jelenik meg majd, akit a trailerben láttunk?

gromit - 2017. 05. 22. 03:49

volt benne pár jó duma, de azért a hét idézete:
wha’?

(főleg, hogy többször is elhangzott. és nem csak tőlem :) )

Wisp - 2017. 05. 22. 12:31

Ez tényleg ötcsillagos volt, megy a Listen és a Haven Sent mellé, mint Capaldi legjobb thriller epizódjai.

dAve - 2017. 05. 22. 18:45

Hát Moffat megint megmutatta hogy zseniális részeket tud ő írni ha akar még most is.

vilmos.nagy: itt volt ő azért. Elég csak a Heaven Sent-et vagy a Listen-t említeni.

Edrick - 2017. 05. 22. 23:51

Húb*meg, ez mi volt. Pontosabban mik voltak; duplán ment le nekem az utolsó két rész, és már az Oxygen is megütött pár WTF-et (bár a végére inkább tűnt csak egyfajta alibinek, hogy a Doktor vakká váljon) DE EZ?! Minden elismerésem. Okos, nagyon okos. Tarthatjuk ezt a szintet, ha kérhetem? :)

Azért az egy dolog, hogy Moffat “itt volt” az elmúlt 3-4 évad során, de többnyire olyan formában, mint a hetedik évad második fele, vagy a nyolcadik, mert ja, utóbbiban tényleg volt egy Listen, más hasonló viszont csak nagyon, nagyon kevés. Túl szép lenne, ha csak a jó dolgok jutnának az eszembe róla, még akkor is, ha a 9. évad az egyik legjobb lett, szóval részemről félig-meddig jogos a kérdés.

emese - 2017. 05. 26. 22:34

Extremis: voltak benne jó húzások, bár az évad elején elindult, viszonylag egyszerű történetmeséléshez való visszatérés most jól el lett felejtve.
Egyetlen dolog zavart, mégpedig ezek a szerzetesek – nekem nagyon gaagyinak tűnt a maszk, többször a röhögés kerülgetett, főleg közelinél. Jobb lett volna sejtelmesebben.
Capaldi meg valami iszonyatosan jót alakít ebben a vak szerepben, nem gondoltam, hogy még mindig tud jobb lenni. Nagyon fog hiányozni a nüanszokig kidolgozott játéka.
Missynek örülök, nekem azért kicsit könnyűnek tűnik ez a megoldás, hogy ő van a széfben. A Doktor ugyan őt zárta be… de valami azt súgja, hogy lesznek még itt meglepetések.
Egy kérdés: miért volt a szimulációban a Vatikánban a Veritas könyv? Ha minden, de tényleg minden a valóság pontos mása ebben a videójátékban – akkor a Veritas is. Szerintem. És akkor a valódi Veritasban vajon mi van?
Oh Moffaaaaaaat!

emese - 2017. 05. 27. 02:53

Mondjuk visszagondolva, feltűnhetett volna, hogy valami off, mert a TARDIS nem fordított…

humorpalanta - 2017. 05. 27. 16:40

A Tardis sem ismer minden nyelvet, például ha valami kódolva van, márpedig ez kódolva volt, s azt nem tudja lefordítani. (Tudom, hogy azt mondja, hogy elfeledett nyelv, de ugye sejtjük, hogy csak kódolva volt.)
Plusz emlékszünk az Ördögös részre, azt sem fordította a TARDIS, mert még az idők kezdete előtt keletkezett.

emese - 2017. 05. 27. 19:07

@humorpalanta: sem az olaszt/latint, amit a pápa beszélt? Nem, ez szerintem az alternatív valóság, a program hibája volt. Ez lehetett volna egy clue a nézőnek.

Edrick - 2017. 05. 27. 23:34

Hát Doctor Who kapcsán ennyire vegyes érzéseim még sose voltak. Nagyrészt, olyan 60-70%-ban nem éreztem mást, mint színtiszta Moffatizmust. De azt a sherlockos, silence-szel csőbehúzó moffatizmust. Ami felkelti az érdeklődésedet, csalogat, én meg már tapasztalatból félek, mert sejtem, hogy nem vezet semmi jóra. Nardole is egyből kitalálja, hogy baktériumról van szó? Értem én, hogy van valamennyi esze, de nekem az nem jött át. Aztán a vége, az utolsó 5-6 perc volt az, ami tetszett, ahol éreztem, hogy ez most valami. Végre, valami, ami jó, és még üt is. És berántott annyira, hogy rohadtul érdekeljen, mi lesz jövő héten.
De amúgy meg annyira évadzáró feelingje van ennek a tripla résznek, nem? Ha ez lesz most, mi lesz még a maradék négyben? Vagy Moffat tényleg tudatosan építkezik, csak valamiért ez (nekem) rohadtul nem nyilvánvaló? Mert az oké, hogy valamit nem értek, de legalább higgyem el, hogy ő tudja, merre megy.
Pontozni nem tudom, nagyrészt falba tudtam volna verni a fejem, a legvége viszont körömrágósan működött.

emese - 2017. 05. 28. 14:27

The Pyramid: biztos bennem van a hiba, de nekem nem jött be. Ezek a szerzetesek még mindig röhelyesen mutatnak, életszerűtlen, hogy a katonaság vezetői úgy akarnának beleegyezni, hogy meg sem kérdeznék, hogy mégis mi a segítség ára.
Ráadásul annak sincs értelme, hogy “we must be loved” és Bill beleegyezése nyerő. Ugyanis nem a szerzetesen iránti szeretetből történik, hanem a Doktor irántiból. Rosszabb volt, mint az Extremis.

Ha a baci minden élő organizmust egyből szétrohaszt, akkor a Doctort miért nem, ő ott rohangál védőfelszerelés nélkül. Mennyire életszerű, hogy egy technikus ennyire hülye. És mennyire életszerű, hogy egy egyszerű biohazard irtja ki a földet, ami azon múlik, hogy egy rohadtul veszélyes laboratóriumból egy lekapcsolhatatlan automatizmus (!) üríti a levegőt tisztítatlanul. Akkor mi értelme a védőruhának meg a légzsilipeknek.

Az egész gagyi volt. Moffat megint túl akar tenni magán, pedig jobban jártunk volna, ha az évad első 3 részében bevezetett kisívű történeteknél maradunk. Azokban legalább nem volt ennyi logika hiba.

Edrick - 2017. 05. 28. 16:33

“Ha a baci minden élő organizmust egyből szétrohaszt, akkor a Doctort miért nem, ő ott rohangál védőfelszerelés nélkül.”

Nem emlékszem pontosan, hogy melyik részben hangzott el, de már valamikor jó régen volt, hogy a Doctor földönkívüli szervezete máshogyan reagál különböző gázokra meg a sugárzásra, ellenállóbb ezekkel szemben, mint az emberek. Nardole-t ezért küldte vissza a Tardisba, mert ő egy olcsón összerakott dolog, és ő megfertőződhet. Aztán ez már késő volt, de mindegy. Szóval van egy ilyen dolog, hogy a Doktor szervezete kibírja ezeket, de valóban, így meg a megfogalmazás jött ki hülyén, miszerint minden élőlényt megöl, holott a Doktort nem. De minden mással egyetértek, hiába sok idézet megint, tény, hogy most kavartak itt rendesen.

emese - 2017. 05. 28. 18:55

“a Doctor földönkívüli szervezete máshogyan reagál különböző gázokra meg a sugárzásra, ellenállóbb ezekkel szemben, mint az emberek”
Oké, ez igaz, végülis az Oxygenből is kiderült, hiszen más egy olyan űrsétától nem csak megvakult volna.
Plusz, az a zár a laborajtón. Egy high-tech labor, amin nem egy keypad van. Ez is, csak azért volt ilyen hogy legyen oka Billnek átadni a Föld felett az uralmat, de logika az nulla. De legalább akkor ne vésettre csinálták volna a záron a számokat, amiket azért ki lehet tapintani…

Nekem ez a labor vitte ki a biztosítékot, már az elején, amikor a 2 technikus besétált poharas kávéval a steril helyre. Seriously?

Valamiért a 3. rész óta ez az évad nagyon nem adja… nem is várom a részeket, csak vágignézem, ha már… :(((

Edrick - 2017. 05. 28. 19:29

“Nekem ez a labor vitte ki a biztosítékot, már az elején, amikor a 2 technikus besétált poharas kávéval a steril helyre. Seriously?”

A poharas kávé egy dolog, de egy biolaborba az egyik bemegy másnaposan, ezt meg is beszélik, majd a következő mondat az, hogy “Készen állunk a második fázisra?”. Az, hogy este iszik, az az ő dolga, de basszus másnap egy biolaborba úgy menjen be, hogy beszámítható. Vagy mondjuk a nőnek nem volt tartalék szemüvege az összetört helyett? Vagy ez az egészet csak én gondolom nagyon túl, és már kötekedek? :D

emese - 2017. 05. 28. 21:07

@Edrick: nem te gondolod túl szerintem, nagyon lazy-n volt megcsinálva a labor. Ennél még Csernobilban is komolyabban vették a biztonsági előírásokat.

humorpalanta - 2017. 05. 28. 21:23

Teljesen egyetértek. Ez a rész eléggé logikátlan és értelmetlen volt. Tipikus Moffat. Fel tudja húzni az ember várakozási hangulatát, de képtelen lezárni a történeteket. Tipikus példája ennek a Heaven Sent – Hell Bent, ahol az első nagyon pró volt, mindenki halálra izgulta magát mi lesz, aztán a második rész egy elnyújtott semmi volt, lassú, vontatott, logikátlan hülyeség, mert nem jött ki sehogy az egészből Moffat. Ez is az.
Most akkor nem az Időlordok a legfejlettebb társadalom a világtörténelem folyamán? Mert ez elég érdekes, hogy ezek itt vannak, de nem tudni kik, pedig valami zsenik, csodás tech-kel. Moffat…

norby - 2017. 05. 28. 22:13

Szuper lények, akik kikapják a tengeralattjárót a vízből, meg látják a jövőt, de ipari tv-t lesnek…

Az első pár rész nagyon tetszett, de most már olyan nekem, mint az előző évadok nagy része: bonyolult kavarás, amit egy hét alatt elfelejtek, hogy mi is lett a megoldás.

Nebojsa - 2017. 05. 28. 22:40

Hahaha, Bill telefonjára küldhetett volna a Doktor élőképet. Simán kinyothatták volna a zárat Bill irányításával.

Edrick - 2017. 05. 28. 23:09

Jah, tényleg, látják a jövőt. Akkor minek kellett nekik az előző részben a szimuláció? :D Hogy feltérképezzék az emberiség gyenge pontját, mikor pontosan tudták, hogy mikor szabadul el a baktérium?

Yamagato - 2017. 05. 28. 23:22

Szerintem korrekt rész volt az utolsó percekig, onnantól meg az ütős csavar még jobban megdobta az egészet. Az egész laboros felvezetés, meg katonai vezetők dilemmája erősen le volt egyszerűsítve, suta volt kissé, de ez bőven belefér a DW feelingbe. Nekem a morális dilemma átjött, ahogy pár perccel a világvége előtt mindenki, még Bill feladná, mert bőven több ráció van benne, mint egy kétperc alatt összehozott világmegmentésben bízni. Mivel 3 részes a sztori, tudtam, hogy nyernek az idegenek, de azt hittem szimplán annyi lesz, hogy a Doctor elkésik az akcióval és addigra átveszik a hatalmat. Erősen End of Time-ra hajazott a vége (ami nem baj), mesteri húzás volt ahogyan a szuperfejlett idegen legyőzése után egy egyszerű számzár okozza a Doctor vesztét és a bolygó odadását. De legalább visszatért a látása :) A problémák feloldása tényleg nem Moffat erőssége, de azért bízom benne, hogy valami relatíve jól felépített, ésszerű tervvel űzi el őket a Doctor a Mesterrel karöltve.

poohtheone - 2017. 05. 29. 21:33

Sajnos azt kell mondjam, hogy ez az évad egy nagy csalódás számomra. A gyengének megírt epizódoktól kezdve a túltolt PC-n keresztül az új companion semmilyenségéig bezárólag. A 8. évaddal vetekszik a legrosszabb szezon címért. Pedig a jubileumi évadról van szó! Míg a korábbi évadokban ha megnéztem egy epizódot, az nyomott hagyott bennem, később, akár évek múltán is simán vissza tudom idézni a nagy részét, addig a mostani (és a 8.) évadnál az egyes részek után olyan “So what?” érzésem van. Sőt, urambocsá, még azt is megbántam néhányszor, hogy rááldoztam 45 percet az életemből.
Az, hogy a Doctor vakságát, egy napszemüveggel próbálják eltakarni, és ez még sikerül is, az röhejes. Capaldi is gyengébben muzsikál (pun intended) ebben az évadban.

Az Extremis felfokozta a várakozást, de a Pyramid visszarántott a mélybe. Ekkora egy gagyi sz*rt már rég nem láttam. Túltolt PC megint ütött. Kínai hadsereg vezetője egy nő, meg a törpe nő. Seriously BBC? (Jó, az utóbbi még hihető, de az előbbi, nemá) Áh, ez az évad a mélypont.

Arról lehet tudni, hogy az új Doctorral jön-e új companion is? Igény az volna rá…
Egyébként nem lennék meglepve, ha meglépné a BBC a női Doctort. Már csak az hiányzik a palettáról. A hírértéke is meglenne.

Edrick - 2017. 06. 05. 19:49

The Lie of the Land: Egyetlen szóval tudom összegezni: jaj. Az első 20 percet a “csavar” miatt én nagyon szívesen kidobnám a kukába, ha megtehetném. Felejtsük el, örökre. Missy azzal 2 (!) darab jelenetével mentette a menthetőt, és ebből a második még erősebb lehetett volna, de szemét módon elég rövid volt. Cserébe viszont eszembe juttatta, hogy jön majd Simm, és ő talán megmenti az évad becsületét, mert őszinte leszek, ahogy reményteljesen indult az évad, most annyira van lent. De a mentésben esetleg még az is segíthet, hogy ennek szerzeteses dolognak vége, és jobb történeket kapunk az évad végéig. Legalábbis remélem.

humorpalanta - 2017. 06. 05. 20:17

Egyetértek.
Missy ellopta a showt, a történet 0 volt. Simmet már tűkön ülve várom, ugyanakkor sajnálom, hogy Missy elmegy, mert akármilyen harsány és néhányaknak zavaró, hihetetlen jól illik a Mester szerepébe. De megnéznék vele egy spin-offot.

emese - 2017. 06. 06. 20:24

The Lie of the Land: hol kezdjem? Ez meg mi a sz*r volt?
OKé, a disztópikus világ egészen érdekes lehetett volna. Egészen addig jó volt, amíg meg nem kaptuk a fake regenerációt. Mert egy áruló Doktorral a nyakukban aztán tényleg meg lettek volna lőve, az érdekes sztori lehetett volna. De sajnos nem ezt kaptuk.

Mi a franc volt a Doktor terve, miért várt 6 hónapot, miért nem hajtotta fel előbb Bill-t? Mire jó neki a Monk-ok bizalma? És mióta ilyen türelmes?
Fake regneráció: mostmár bármikor bármenyni energiát ellőhet? Szülinapi tüzijátékba is?
Terv: nem lett volna elég a transmittereket a TARDIS-szal valahogy eltüntetni a helyükről (az már egyszer egy bolygót is hazahúzott, akkor mit neki pár szobor?)? A piramis, amit alig őriz valaki… Ül a sz*r a trónján az optikai kábelekkel, nem elég lelőni, kinyírni, kiütni onnan egy baszott nagy seggberúgással? Kiloccsantani az agyát? Bármi. Értem, akkor az emberek agyából nem törlődne azonnal a fake memory… hát ez elég gagyi.

Amúgy, mint akartak ezek a monk-ok? Erőforrást? Nyersanyagot? Ingyen munkaerőt? Gyermekprostitúciót?
Miért volt jó nekik 6 hónapig itt csücsülni?

Senki nem emlékszik semmire: nem emlékeznek az emberek a mukatáborra? Elvileg elhurcolták őket. Akiket meg kinyírtak, azok feltámadtak? Még egyszer kérdezem: mi volt ez az összegányolt fos?

Erre építkezni 3 részen át? Mi a relevanciája az Extremisnek, mit csinált a Doktor az üzenettel?

Ja, Missy ért valamit.
Hű én nem szoktam kiakadni, de ez valami all time leggázabb gyenge, átgondolatlan, összecsapott hulladék munka volt írás szintjén.

emese - 2017. 06. 06. 20:24

benyelte :(

humorpalanta - 2017. 06. 07. 14:53

Nem nyelte, és egyetértek, csak lusta voltam leírni.

Wisp - 2017. 06. 07. 22:30

Furán súlytalan rész volt a két (három?) epizódnyi felvezetés után, elég gyanús, hogy még nincs vége, és előveszik majd a szerzeteseket az évadzáróban. Azzal nem értek egyet, hogy jó sztori lett volna, ha a Doktor valóban pált fordul, nekem még az az öt perc is erőst nevetséges volt, amíg megpróbált mindenkit meggyőzni, hogy ő voltaképp elfogadhatónak tartja egy bolygónyi ember “saját érdekében” történő elnyomását. Pedig még kimondottan korrektül is érvelt mellette, bárki más szájából bevettem volna :)

Edrick - 2017. 06. 11. 01:45

10×09 The Empress of Mars: kérdésem: miért nem ebből csináltak dupla részt? Mármint ez így alapból nem volt rossz, de mi lett volna, ha ezt bővítik ki, és mondjuk kapunk két ilyet a szerzetesek helyett?

Aztán: hogy létezik az, hogy Gatiss, pont Gatiss, aki olyanokat követett el, mint a The Idiot’s Lantern (2×07), Victory of the Daleks (5×03), Night Terrors (6×09), Cold War (7×08 – erre még visszatérek), vagy éppen az előző évados Sleep No More, hogy lehetséges, hogy ez az ember írja meg az évad első igazán jó részét? Egyáltalán hogy van az, hogy Gatiss jól írt? Vagy inkább: mit jelent a sorozatra nézve az, hogy egy Gatiss által írt rész kiemelkedik az évadból? Hogy a f*szba van az, hogy ezt tudom kiemelni leginkább ebből az évadból mint pozitívumot? Ilyen nincs, és mégis van.

Mert ez egy jó rész volt. Nem tudom, hogy az emelte-e fel, hogy féltem, mit alkot Gatiss, és pozitívan csalódtam, vagy tényleg csak sokkal jobb volt, mint amiket idén eddig láttam, és örültem, hogy egy jó részt nézek. Nem tudom tagadni (minek is tenném?), tetszett. Nem rohadt jó, nem hibátlan, jó – és ezt már teljesítményként kell elkönyvelnem.

Az Ice Warriorok működtek, ezerszer jobban, mint anno a Cold Warban, és élvezetes rész volt. Sőt, ahogy az elején mondtam, én ebből duplát is néztem volna.
De hogy negatívumot is mondjak: Nardole még mindig felesleges, DE! most először örültem annak, hogy ilyen idióta, mert legalább azzal is valahogy ment előre a történet, hogy kihozta Missy-t, és akkor fogok örülni még jobban, ha ennek következménye is lesz. Mert amellett sem tudok elmenni, hogy ezt a “minden rész végén 1 perc Missyről vagy a széfről mint átívelő szál”-at nem így kellett volna megoldani. Jó, felteszem, az évadzáróban több szerepük lesz, de ne csak ennyire vegyük már elő részenként, ha ott van, plusz így csinálni belőle átívelő szálat, ez valahogy nem megy.

Ha már zárás: nagy reményeket fűzök hozzá, ugyanaz a nő rendezi, mint aki az előző 2 dupla évadzárót, ami eddig fél siker, mert a rendezésével sosem volt baj. Így viszont Moffaton és az ő írásán fog múlni a dolog. Arról pedig nem tudom eldönteni, hogy szerencsénk lesz-e vagy nem. Bízom a legjobbakban.
De addig is – sosem hittem volna, hogy ilyet mondok – köszönöm, Gatiss! Köszönöm, hogy megpróbáltad emelni az évad szintjét. Most sikerült, még akkor is, ha csak véletlenül, de köszönöm.

LaCRossE - 2017. 06. 11. 16:43

10×09 The Empress of Mars – Dögunalmas rész volt.

Stewe Cross - 2017. 06. 11. 18:25

Szerintem érdekes rész volt, az Ice Warrior-okat különösen bírom, lehetne velük többet is dolgozni.

Amiért pedig különösen jó pontot érdemel a rész, az Alpha Centauri cameo-ja volt. Remélem fogjuk viszontlátni a következő évadokban.

emese - 2017. 06. 11. 19:47

The Empress of Mars: ez az évad rohadt egyenetlen!

Gatiss jót írt, ami valóban ritka, bár nekem a The Night Terrors, a The Idiot’s Lantern és a The Unquiet Dead is tetszett tőle. Az utóbbi időben elég sok luckluster jött tőle, legrosszabbak a tavalyi csipa-szörnyek és pár éve a The Crimson Horror. Azért érdemes most így megemlékezni Gatiss-ról is, mert ő az az író, aki a legtöbb részt írta úgy, hogy nem showrunner – és elég jó eséllyel ő is leteszi a DW lantot.

A részről: szórakoztató volt, felvette azt a fonalat, amit az évad valahol az Oxygen-nél elhagyott, még Bill is hozta most az évad elején megismert geek-vonalat, amelyről Moffat elfeledkezett. Szeretem ezeket a mulattató, egylövetű részeket, amelyeket jól esik majd visszanézni pár év múlva is. Much like a 2005-ös első évad. Én jobban örültem volna, ha végig ez a vonal megy, nem kellett volna a Monk-os háromrészes förmedvény az évad közepébe. Moffatt-ot tényleg ne engedjék többet a sorozat közelébe.

Missy megint remek két pillanatot nyújtott. Az nyilvánvaló, hogy csakúgy, mint Capaldi első évadjánál, Gomeznek megint nem volt ideje normálisan végigfilmezni az évadot többiekkel, ezért ezek a rész végi ötpercesek. Mire utalhatott az “Are you all right?”-tal??? Nyilvánvalóan a regenerációra, de honnan érzi? Vagy már megkezdődött, csak ez kb olyan mint Tennant Doktoránál, hogy még sokáig elnyújtotta? Összegezve: back on track.

emese - 2017. 06. 11. 20:17

+1: Oké, Ten és Simm Mestere között bromance volt – de ami a 12. Doki és Missy között megy, az már nagyon durva…tension. :D

Edrick - 2017. 06. 11. 21:03

Bassz, lehet, hogy tényleg a regenerációra gondolt, vagyis hogy érezte. Lehet, hogy az Időlordok megérzik egymás regenerációit, bajait, stb-t? Mert azt tudjuk, hogy a Doktor mint Időlord képes érezni mondjuk azt, hogy a Föld mozog, vagy speciel ő alapból is hallotta anno az Ood-ok szomorú énekét. Lehet, hogy valamilyen szinten össze vannak kötve, a harmadik évad végén talán volt is ezzel valami, de ebben egyáltalán nem vagyok most biztos.
Viszont ha tényleg a regeneráció az, nálam felvetődik az is, hogy Missy hogy sérült meg? Lőtték már le kiborgok, dalekok is, de mindegyikből kimászott egy teleportálással. Akkor most mi történet? Kár, hogy legkorábban talán csak a kövi rész végén tudjuk meg, utána viszont évadzáró kezdődik. (Ahol a szinopszis engem eléggé elkapott, remélem, sikerül is jó zárást hozni.)

korum - 2017. 06. 11. 21:42

Ez nem csak egy jó rész volt, de nagyon akarni kezdtem közben, hogy a bbc csináljon egy viktoriánus steampunk sorozatot…

Yamagato - 2017. 06. 11. 23:47

Szuper a rész felütése, viktoriánus katonák a Marson (!) és emellett még az Ice Warrior-okból is kapunk végre egy rendes adagot a Cold war után. De mégsem tudtak élni a lehetőséggel, a 42 perc erre egyszerűen nem elég, ez a sztori érdemelt volna dupla részt.
Azért a hangulat megvolt, a brit katonák pökhendisége és mindent elsöprő önbizalma így is átjött, amennyire a sorozat engedheti magának látványos volt az összetűzés a két faj közt ( az összehajtogatós fegyverrel nem tudok betelni), Capaldi pedig hozta a formáját.
A TARDIS rakoncátlankodására pedig nem kaptunk magyarázatot, de ha plot megkívánja, akkor így kellett legyen :)

Wisp - 2017. 06. 12. 22:30

@Yamagato: Azt már tudjuk a 6. szezon óta, meg a Doktor idén is felidézte, hogy a TARDIS nem egyszerűen azért megy sokszor más helyre, mert régi és bugos, hanem mert félig-meddig az időn kívül létezve tudja, hogy a Doktornak hol kell lennie éppen, hol van rá a legnagyobb szükség. Valószínűleg ez nyilvánult meg most abban is, hogy otthagyta, had végezze a dolgát, mivel ezek az események lényegében a Curse of Peladon c. klasszikus rész előzményei voltak, itt indultak el a Jégharcosok azon az úton, hogy sima hódítókból a galaxis egyik vezető civilizációjává váljanak.
Ja, és persze a “rang előnyei” poénért is jár a plusz pont (visszautalás a UNIT-os katonák cívódására még a Hármas idejéből) :D

humorpalanta - 2017. 06. 13. 00:17

Jó volt, jó volt ez az Ice Warrioros rész, élveztem is, de nem volt akkora, mint aminek érezzük. Pusztán az előző rész óriási csalódása miatt tűnik olyan minőségi ugrásnak. Ettől függetlenül olyan 6/10 volt, ami nem rossz. Talán 6,5/10. De nem ennek kellene örülnünk a Dokinál… Mikor jön már Simm? :D

GetRektMike - 2017. 06. 18. 16:56

Na ez a rész nálam csúnyán félrement, az utolsó pár percet leszámítva nem is nagyon érdekelt hogy mi történik éppen.

Wisp - 2017. 06. 19. 23:06

Nekem feküdt ez a rész, eddig ez volt a legjobb stand alone az évadban, észre sem vettem, mivel szaladt el a negyvenvalahány perc. “De a hollók nem beszélnek a jövőben! – Mert megsértődtek.” :D
Azt hittem, majd a classic cybermanek is kapnak egy saját sztorit, de ezek szerint megint csak henchmenkedhetnek a Mesternek. Ennél azért több van bennük szvsz. Nem is annyira Simmet várom (pedig imádtam), hanem hogy lássam, amint összeeresztik Missyvel. Azért poén amúgy, hogy visszahozzák, mert Capaldi nekem tiszta olyan, mintha Tennant Doktorának idősebb kiadása lenne (ami király, el is nézegetném még pár évig, dehát ez a DW)

humorpalanta - 2017. 06. 21. 00:06

Szerintem jól sikeredett, visszanézhető, érzelmes, humoros, érdekfeszítő, kicsit ijesztő is, minden, ami a Doctor Who-t jellemzi. Ennél tökéletesebb nem is lehetett volna. És megjött SIMM!!!! Mikor lesz már szombat? :D

yosha - 2017. 06. 22. 22:28

“Death by Scotland..:”

Befostam, végem… :)

emese - 2017. 06. 23. 02:51

“Capaldi nekem tiszta olyan, mintha Tennant Doktorának idősebb kiadása lenne.”
Yesssss! Nekem is. :)

Claire8310 - 2017. 06. 25. 11:02

11. rész.
Nekem ez nagyon bejött. Már az ötlet is,a fekete lyukkal és a hajó két végével, a vágások, a creeepység, a sztori, és még a vége érzelmileg is ütött.
Elmúlt heteken nekem kicsit leült, de most arra a maradék 1 részre nagyon felpörögtem. Remélem ott menni fog már fullban a John Simm show. Mondjuk ott már minden shownak menni kell, elég jó felállással indítanak.

Edrick - 2017. 06. 25. 15:17

Na. 10×10: egész jó, azt éreztem, hogy kicsit visszatért az évad eleji hangulat a szimpla részekkel a borzalmas mélység után. Mondjuk a PC-t képesek irritálóan túltolni, de azt leszámítva kifejezetten élveztem.

10×11: azóta erre a részre várok, mióta 2 vagy 3 hete kijött a szinopszisa, és igen, egyetértek, az tényleg nagyon jó, így éppen ezért a megvalósítástól féltem. Mármint nézzük meg: kiborgok, Mester, fekete társ, aki kiborggá válik. Ismerősen cseng? A 8. évad vége is így indult. És persze, a felfedések jók voltak, még úgy is, hogy pontosan tudta (szerintem) már mindenki, hogy ki Simm, meg hogy mondasi kiborgokról van szó, csak nem mondják ki a nevüket a végéig.
Azért Moffat rendesen húzta az időt, meg fogjuk rá, hogy felvezetés, amiben szépen lassan és kimérve csordogált csak az információ, de nagyon félek, hogy az lesz, visszájára fordul az egész pont úgy, mint ahogyan az a 8. évad végén is történt. De a full Simm-showban én is nagyon bízok, egyrészt mert tudni szeretném, hogy hogyan keveredett ide, másrészt pedig mert a felállás tényleg jó, amivel most indítottak – de ne is rontsák el, csak ennyit kérek. Ez most (még?) egy erős 8/10. Kérlek, Moffat, most ne b*szd el!

humorpalanta - 2017. 06. 25. 22:51

Húúúúúúúúú, volt itt minden, amiért a sorozatot szeretjük, Moffat, ha nem cseszed el, ez lesz életed munkája! Közben meg, Simm, úúúúúú, de jó lesz! Még 6 nap :(

elfeledettnick - 2017. 06. 26. 17:18

11. epizódot még nem láttam, de az évad egy akkora fos… Egyetlen egy rész volt értékelhető, (Extremis) de a folytatások azt is semmissé tették.

Az sem tetszik ahogy az évadban dísznek szerepelnek nonstandard egyedek hogy aztán lehessen mondani, mennyire progresszív, etc a műsor, de aztán nemhogy érdemben nem foglalkoznak vele, de még le is alacsonyítják őket.

Wisp - 2017. 06. 26. 17:24

Király rész volt ez, csak amiatt vannak ambivalens érzelmeim, mert egyrészt menjenek a fenébe, hogy minden poént előttek előre, másrészt viszont ha nem teszik, akkor lehet, hogy már túl mindfuck lett volna, hogy rendesen élvezzem. De még ha innen nézem, akkor is elég lett volna csak Simm-et, vagy csak a cybermaneket bepromózni. Másfelől viszont taps, hogy meg tudták csinálni ilyen ütősre és érdekesre úgy, hogy mindenki tudta, kb. hová lyukadnak ki a végére.
(Ja, a kezdőjelentben a regenerációért azért adok egy fekete pontot. Oké, hogy visszautalgatunk a Tennant-érára, de így másodjára a szezonban már nekem is az a benyomásom volt, hogy hülyének néznek, pedig nekem általában nem ez szokott lejönni Moffat kikacsintásaiból)

poohtheone - 2017. 06. 26. 22:07

Remélem Bill Cyberman marad, és/vagy megmurdel a pics*ba. Leggázabb companion ever!
Nem hittem, hogy alul lehet múlni a 8. évadot, de úgy látszik, sikerül.
Azért még titkon reménykedem, hogy a záró epizód majd nagyot durrant a két Mesterrel.

Yamagato - 2017. 06. 26. 23:02

Egyes pillanataiban nagyon működött a 10×11, de nem állt össze koherens egésszé. Az utolsó pár perc Missy-Mester találkozása és Bill upgradeje ütős volt így is, de nem építette fel a rész eléggé, hogy emlékezetes maradjon. A páciensek lenémítása is meglepően jól működött horrorként abban a pár percben, de különösen fura volt az első negyed óra poénkodása után, nem igazán értem, hogy miért lett össze-vissza ugrálós, kikacsintós poénokkal tűzdelt a rész eleje, olyan mintha 2 epizódot hegesztettek volna össze eggyé.
Illetve ami még kizökkentett az Bill várakozása volt. Oké, a Doctor azt üzente, hogy várjon, de mégis x évig volt rabszolga egy horror kórházban és még csak fel sem merült Billben, hogy megkérdezze hol a lift és visszamenjen vele. Sőt teljesen mókának élte meg kb az egészet….. Finoman szólva is karakteridegen és realitást nélkülöző volt és emiatt még kevésbé volt súlyos az átalakítása.
Remélem a maradék 42 percben rengeteg Simm féle Mestert kapunk, kíváncsi vagyok hogy működnek Capaldi Doctorával.

polovcev - 2017. 07. 01. 22:41

Hogy van pofájuk ilyet meglépni? Beszarok :)

Daniel - 2017. 07. 01. 23:12

Hááát annyi mindenképp elmondható, hogy a tavalyi finálétól ez jobb volt, viszont most is eléggé Moffat-osan lettek megoldva a dolgok. Kezdve Bill megmentésétől (ami ismét tipikus Deus ex machina volt), a Doktor “feltámadásáig”. Ellenben voltak olyan témák, melyek nagyon érdekesek tudtak volna lenni (hogyan birkózik meg egy ember, ha megszűnik tényleges ember lenni vagy akár Missy megváltása), ha kicsit több időt szánnak rá. Két jelenet viszont számomra bekerül a kedvencek közé az évadban, mégpedig a Doktor mezőn elmondott beszéde a Mestereknek valamint a dupla hátbaszúrás. Én kifejezetten örülnék ha se Bill-t, se Nardole-t nem látnánk többé, ez számomra megfelelő lezárása volt a történetüknek. Az epizód vége viszont elérte nálam, hogy most azonnal nézném a karácsonyi részt.

humorpalanta - 2017. 07. 02. 03:00

Hááát, egyszerre volt jó és borzasztó is. Az alapötlet, az alapproblémák jók voltak, tetszett a liftnél elmondott szöveg, hogy mire felérnének, a Cybermanek már mennyit fejlődnének, ezek jók voltak. Simm eszményi, mennyire rászabták a Mester szerepét. Egy mosoly tőle és mintha az ember az őrülettel nézne szembe.
Viszont a feloldások borzalmasak voltak. Az összes. Moffat megint nem tudott mit kezdeni a saját ötletével. Mindennek csak az első felét kellene megírnia. Röhejes volt a harc, röhejes volt a védekezés, de a megszökésük is. A két Mesterrel sem nagyon tudott mit kezdeni, egy külön epizódba is belefértek volna, ki lehetett volna bontani bőven. Néhol teljes unalom volt a rész, néhol zseniális.
Mégis ott a rossz szájíz a számban. A legvége meg most komoly? Mert remélem csak valami megtévesztés, hogy átverjenek minket, mert ha ő lesz a Doki, akkor az lesz, hogy azt várjam mikor cserélik le.

polovcev - 2017. 07. 02. 09:37

humorpalanta: az valami látomás lesz, hiszen Bradley a színész Hartnellt alakította az An Adventure in Space and Time-ban. Nem hiszem, hogy bárki annyira őrűlt lenne, hogy elkezdje újrakasztingolni az összes régi Doctort új színészekkel.

the_daver - 2017. 07. 02. 10:24

polovcev: Moffat egyszer már belenyúlt a klasszikus timeline-ba Clara-val, úgyhogy messze nem áll tőle ilyen őrültség.

Szerintem pont azért ez a színész kapta meg az első doctor szerepét, mert már “fel lett vezetve” az említett filmben. Ha ott jó volt Hartnell-nek, itt is jó lesz első doctornak :)

Egyébként itt szerintem olyasmi lesz, hogy Twelve nem akar regenerálódni, de First meggyőzi, hogy ez az élet természetes rendje.

humorpalanta - 2017. 07. 02. 13:47

Aludtam rá egyet és én is erre jutottam. Ettől még jó nagy hülyeségnek tartom ezt egyelőre. De milyen már, hogy több, mint két hete húzza a regenerációt?

emese - 2017. 07. 02. 14:25

Hol is lehetne ezt kezdeni? Én egyben néztem a 2 utolsó részt.
Számos helyen a befejező rész korábbi történetek újragondolása volt: a Doctor végül egy maroknyi embert véd, a győzelem esélye nélkül (mint a Time of the Doctor-ban), a companion egy misztikus, időn túli feltámasztott lényként elindul felfedezni az univerzumot (mint Clara). De mégis egészen más volt és számomra brilliáns.
A Master és Missy: a legrosszabb, ami lehet, és a legjobb. Keveselltem ugyan a hozzáadott értéküket a fő történetszálhoz, de remek volt együtt Simm és Gomez. Sőt Simm Mastere itt sokkal jobban volt írva mint a The End of Time-ban. Az ugyan frusztráló, hogy a Doctor soha nem tudja meg, hogy Missy végül mellé állt volna, hogy sikerült!
Bill: a lassú felfedezése annak, hogy mit jelent nem embernek lenni, hogy soha nem lesz újra ember, szívet tépő volt és gyönyörű. Részben sajnálom, hogy nem maradt végül cyberman, másrészt viszont a DW-ban ne legyen már a nézőt reprezentáló karakternek ennyire tragikus a lezárása, szval örültem a Pilot felbukkanásának.
És végül a Doctor: Capaldi brilliáns, ahogy a kisgyereket vigasztalja, ahogy a mezőn elmondja a beszédét… egy klasszis a fickó. Ahhoz képest, ahogyan a 8. évadban indult, végül egy kedves Doctor lett, volt karakterfejlődése, ez vitathatatlan. Azt ugyan nem tudom, honnan jön, hogy nem akar regenerálódni, ez olyan mitha csak a legvégén jutott volna eszébe az írónak. És sajnálom, hogy soha nem tudja meg, hogy mi lett végül Bill sorsa, és hogy Missyt sikerült meggyőznie.

Van egy tippem arra, hogy az egész Hartnell-es első Doctoros dolog egy “látomás” , amit a közelgő regeneráció okoz.

emese - 2017. 07. 02. 14:26

Még egy: akárhogy is várom a karácsonyit, és hogy legyen még egy epizód Capaldival, nagyobb closure-t kapott volna a Doctora és kerekebb lenne az egész, ha itt regenerálódott volna.

Összességében nekem ez a 2 részes évadzáró 10/9

Titi - 2017. 07. 02. 15:59

Én vagyok az egyetlen, akit idegesít Bill? Clara és Amy esetében is mindig volt valami célja a segítőknek, volt egy kötelék a szereplők között. Ebben az évadban csak az marad meg, hogy mindig utalni kell rá, hogy Bill a lányokat szereti, de semmi más célját nem láttam a karakternek az évad során. Valahogy a régebbi útitársaknak volt valami rendeltetése és jellemfejlődése. :/

Edrick - 2017. 07. 02. 16:32

Majdnem mindenben egyetértek az előttem szólókkal. “Hááát, egyszerre volt jó és borzasztó is.”, én is keveselltem a Mesterek főszálhoz adott értékét, és Bill-lel egyes pillanatokban nem tudok megbékélni. Sőt, konkrétan az első 20 percet kifejezetten elhúzottnak éreztem, még úgy is, hogy a rész 1 órás volt. És azok a moffatos megoldások, atyám egek, a fejemet fogtam egyes pillanatokban különösen a legelején. Azátn egyre jobb lett. Aztán még jobb.

A pilóta behozása szép volt a végére, még ha szúrja is egy kicsit a szememet, hogy Bill miért nem maradt kiborg, azért ez egy szép és részemről elfogadható megoldás volt. (De nem tudok nem arra gondolni, hogy ő milyen companion lehetett volna..)

Bill és Nardole kvázi távozása jó volt, én örülnék, ha így tényleg búcsút vettünk volna tőlük.

Simm és Missy. Tényleg nem volt akkora fajsúlyos szerepük, mint vártam volna, de nagyon jól oldották meg az elválásukat, kezdve azzal, hogy Missy miért nem emlékezett a saját regenerációjára, vagy hogy Simm tulajdonképpen “hátba támadta” saját magát, és ezen csak nevettek. Tökéletes volt. Jó lezárás Simm Mesterének, és Missynek is, bár azt valamennyire kétlem, hogy a sorozatban soha ne bukkanna fel újra, de az legyen már Chibnall gondja. :D

És hát Capaldi. Én is örültem volna, ha itt és most regenerálódik a végén, mert tényleg kerek lett volna, de az az érzésem, hogy így viszont kemény karácsonyi részt kapunk ezzel a nagy dacolással. Meg hát az első Doktorral :) (Amikor először mondta még Capadli, hogy “The original, you might say!” már akkor sejtettem, hogy lesz valami, és be is jöttek a pletykák :))
Amúgy lehet, hogy az első tényleg csak halu lesz, de simán kaphatunk megint egy olyan történetet, amikor inkarnációk találkoznak egymással, csak ugye a szabályok értelmében erre senki sem emlékezett. Mindenesetre ha már ez így alakult, akkor karácsonyra én várom a Day of the Doctor cameo megjelenését is, ha már az első doktoros szóbeszéd bejött, akkor talán ez is.

Összességében azt kell mondanom, hogy láttuk, Capaldi miért zseniális Doktor, hogy Simm (+ Missy) miért iszonyat jó Mester, és hogy Moffat hogyan tud egyszerre borzalmas és baromi jó író / showrunner is lenni. Szépen lezárta. Évad: 7/10. Zárás: valahol 8 és 9 pont között, voltak hibái, de erősségei is, és így mégse hagyott rossz szájízt maga után a vége, aminek kimondhatatlanul örülök.

GetRektMike - 2017. 07. 02. 16:40

Én nagyobb durranásra számítottam a végére, és voltak nagyon jó pillanatok is, összességében nem hozta azt se ez a rész, se úgy az egész évad azt amit elvártam volna. A két mesternél úgy éreztem, hogy teljesen jelentéktelenek, sokkal többet vártam tőlük. A végén a vizes csaj felbukkanása meg nagyon a semmiből jött, sose szerettem az ilyen nagyon random dolgokat, még ha valahogy felvezették volna, akkor talán. Amúgy meg remélem Bill végleg lelécel a sorozatból, nálam ő az első companion aki végig irritált, nem tudom miért. Olyan semmilyen volt végig, jóformán csak azért szerepelt, hogy a Doctor meg tudja mindig menteni. A regenerációs dolog is érdekes, nagyon megkedveltem Capaldi Doctorát, én is szeretném ha még pár évig ő lenne, de tudjuk hogy jövőre már más lesz. Egyébként lassan le kéne állnom a facebook oldal követésével, mindig elspoilerezik a “vendégszereplőket”. :)

vilmos.nagy - 2017. 07. 03. 00:02

háááát.

pozitívumok:
– Simm Master-jét sokkal kevésbé bírtam a 3-4. évadban, de itt nagyon adta, néztem volna még egy darabig.
– A végén David Bradley nagyon jó volt, kérek még belőle karácsonyra.
– A 10×11 nagyon tetszett, a 10×12 is jól indult…

mocsok mód nem tetszett a moffatizmus. egyes, egyszerű dolgokat nagyonnagyon túlmagyaráz, más dolgokat magic mód megold. A Doctor monológja, gondolkodása a legfelső szinten 10 év volt legalul. De nem megyünk fel a topra, mert mire felérünk, lent eltelik 1000 év. bzdmeg. De az ötlet, hogy a hosszú hajón más tempóban telik az idő, kva jó…

és akkor még ilyenből van néhány.

nem tetszett az „I don’t wanna go”, s a „When the Doctor was me” sem. Kicsit mármár túl nyálas volt.

Remélem Chinball is hoz nekünk 1,5-2,5 olyan zseniális évadot, mint Moffat az elején, s akkor boldog leszek.

Daniel - 2017. 07. 03. 17:38

Az meg szerintem ismét kihagyott ziccer, hogy hiába hozta vissza Gallifrey-t Moffat az előző évadban, most mégsem szerepelt egyik sztoriban sem…

Wisp - 2017. 07. 03. 22:08

Hű. Nem fogom nagyon elemezni a szezonzárót, 100%-ban DWs volt, az évközbeni kommentjeimből pedig szerintem kiderült, hogy nekem ez elég a 10/10-hez. Ez van, elfogult vagyok :)
Ami érdekes: most jutottam el oda teljes bizonyossággal, hogy egészében nézve a munkájukat, nem látok érdemi különbséget SM és RTD stílusában. A sci-fi mindkettejüknél csak ürügy a jóval mélyebb, emberi témák bemutatására, és ezt olyan jól csinálják, hogy a meta-szál (nálam), simán megmenti a főcselekmény időnkénti következetlenségeit. Remélem Chibnal is hű marad ehhez a stílushoz, a korábbi munkáit elnézve mindenesetre nem aggódom.
@humorpalanta: Szerintem akkor kezdhetett el regenerálódni, amikor megrázta a cyberman a tetőn. Elég nehéz volt követni a jelenetek közt eltelt időt, mert valaki szinte mindig eszméletlen volt (na jó, ez így túlzás, de szerintem az egész szezonban nem ütöttek ki annyiszor szereplőket, mint itt), de abban elég biztos vagyok, hogy nem telt el két hét a tető és az utolsó jelenet között a Doktor számára.

Edrick - 2017. 07. 04. 00:02

“abban elég biztos vagyok, hogy nem telt el két hét a tető és az utolsó jelenet között a Doktor számára.”

12 perc 50 mp után nem sokkal van egy felirat, hogy “two weeks later”, váltásképp aközött, amikor a sérült Doktorral megérkeznek a házhoz, és amikor Bill-t már a pajtában látjuk.

Wisp - 2017. 07. 04. 00:12

@Edrick: Na ezt nem vettem észre, köszi. Akkor ezzel tényleg Capaldié a “leghosszabb regeneráció evör” díj :D

cgi - 2017. 07. 04. 15:08

Wisp: Tennant Dokija végiglátogatta az összes companiont az összes életéből (on-screen csak a tizeséit láttuk, de a tizenegyes ezt mondta Sarah Jane-nek az SJA-ben), szerintem az több időbe telt, mint két hét. :D
Plusz az extended universe azt állítja, hogy akár évekig is elhúzhatta, ezért is volt az a robbanásszerű regeneráció ami szétzúzta anno a TARDIS-t.

Wisp - 2017. 07. 04. 15:33

TARDIS-al nem feltétlen tartott sokáig, pláne, ha mindenki csak egy intést, vagy pár szót kapott, mint akiket láttunk is. De ezt már nem hinném, hogy megtudjuk. A több évet azért túlzásnak tartanám, mert oké, hogy 11. már nem tudta, hogy hazudik-e a koráról, de azért fura véletlen lenne, hogy az ötödik szezonban pont egy évvel hazudja magát öregebbnek, mint 10. az utolsó részében. De persze a spin-off könyvekhez, rádiójátékokhoz, játékokhoz jól jön minden ilyen bizonytalanság, nem véleten, hogy így van megírva a sorozat :)

Én is akarok kommentelni - 2017. 07. 04. 20:59

Capaldit nem akartam szeretni amikor megtudtam, hogy ő lesz. Nem is tévedhettem volna nagyobbat! Nagyon hiányozni fog ő is!

Bill lezárása, hogy visszatért a pilóta és “megmentette” nekem azért tetszett, mert nekem ez a sorozat olyan, hogy itt senkivel aki “jó” ne történjen már semmi rossz, vagy legyen happy end a vége. Persze már oly sokszor ez nem jött be, de én drukkoltam neki, hogy ha nem is menekül meg, de “szép” véget érjen.

Missy nekem nagyon fog hiányozni :( Fel nem bírom fogni, hogy ebben az évadban a 3 time lordnak idehozott színész hogy fért be egy ilyen sorozatba.

Nardole viszont kövezzetek meg, de nem tudtam végig hova tenni. Nem fog hiányozni, ha őt is kimesélték.

Az évad nekem 10/9, az évadzáró már csak az olyan zseniális ötletek miatt is amiket a korábban szólok elsoroltak 10/10 (elfogult vagyok én is na), a hibákon én meg átlépek egyszerűen azért, mert ha egy sorozat után azt érzem, hogy kár, hogy vége van megint egy időre, az nálam 10/10. Ez pedig ilyen.

Wisp - 2017. 07. 05. 00:51

Amúgy ha tippelhetek egy merészet, Moffat búcsú-poénja az lesz, hogy kiderül: az Első Doktor azért lépett le eredetileg Gallifrey-ről, mert ő sem akart regenerálódni. Ugye tudjuk az 5×2-ből, hogy valami fontos elől szökött el, és bár már a 9. szezonban is ezen lovagoltak, a hibrides magyarázat elég gyengusra sikerült, meg nem is bólintott rá soha a Doktor. Ez viszont ütős feloldás lenne a sorozat egyik ős-kérdőjelére, meg még hihető is, amilyen makacs öszvér a mi Dokink :D

humorpalanta - 2017. 07. 05. 15:37

A Doki a Time War legsötétebb időszakában szállt ki a háborúból és a háború borzalmai elől menekült el, s innentől tökéletesen érthető, hogy miért vette fel a Doktor nevet (ne ártson, javítson), illetve, hogy mikor ez a célja, miért is szalad el néha vele a ló és írt ki egész fajokat. (Bennemaradtak a háborús ösztönök.)
A Mester még a háború legelején szökött el, mert nem akart harcolni, míg a Doki harcolt, amíg tudott, aztán mikor a háború pokolba fordult, azt már nem bírta idegileg és dezertált. Többek között ezért is feszül a folyamatos ellentét közte és a Time Lordok vezetése között.

Youtube videó: Doctor Who: The Last Great Time War Trailer

és

Doctor Who – The End of Time: Part 2 – The Final Days of the War.

Wisp - 2017. 07. 05. 17:27

Na jó, de már évszázadokkal a háború kitörése előtt otthagyta Gallifreyt, és már akkor is Doktornak hívta magát. Ez volt a választott neve, ami elvileg minden időlordnak van, akkor választják, amikor elvégzik az Akadémiát. A háború kitörtésekor már a Nyolcadik Doktornál jártunk: http://indavideo.hu/video/The_Night_of_the_Doctor_HUNSUB
És bár eleve azért ment az Akadémiára, hogy megússza a sorkatonaságot (Listen), vagyis jelképesen mindig is a háború elől menekült, nem utal rá semmi, hogy az Első Doktor szökésekor Gallifrey háborúban állt volna, így aztán ötven éve találgathatunk, hogy miért is ment el eredetileg. Már korábban is eszembejutott a regeneráció, mint lehetséges indok, az évadzáróban meg azon dörmögött az Első, mielőtt észrevette Tizenkettest, hogy “nem fogok megváltozni, nevetséges”, és rögtön eszembe jutott. De majd meglátjuk, lehet, hogy csúnyán bebukom, és utalás sem lesz a szökés okára, vagy valami egész mást találnak majd ki :D
Amúgy gyanús, hogy Moffat mostanában rajongói dolgokból meríti az ötleteit: előbb Capaldi introja (https://youtu.be/oXOBHnWiinY), most meg a meeting az Első Dokival (https://youtu.be/RwHBO_2wW5M) De nem baj, amíg a jó cuccokra csap le :D

Edrick - 2017. 07. 05. 17:50

A háború valamikor a Doktor 4. inkarnációjakor vagy azután robbant ki, még Sarah Jane-nek is mondja a 2006-os “School reunion”-ban, hogy azért nem ment érte, mert már (valamilyen szinten) háború volt. Rassilont is azért támasztották fel, hogy az Időlordokat vezesse a háborúban, ugyanúgy, ahogyan a Mester is feltámasztották, mert azt gondolták, hogy személyisége miatt jó harcos lenne belőle. De amikor látta a pusztítást, fejvesztve menekült – szóval valóban elszökött, de az nem története legelején volt.
A Doktort mint nevet, meg már leírták pont előttem, én még csak annyit tennék hozzá, hogy ő nyolcadik Doktorként segített a háborúban (itt kizárólag segítségnyújtásra és mentésre gondolok), csak sok-sok év után, amikor már teljesen értelmetlennek találta azt is, akkor mondta azt, hogy akkor most véget vet az egésznek, és ezt láttuk ugye a Hurt-féle inkarnációba való regenerálódáskor is, amikor azt mondta, hogy “Doctor, no more”. Mert ekkor adta fel ugye azt, hogy segít, és ezért emlékezett vissza erre az inkarnációra mindig olyan dühösen, mert ekkor kvázi nem volt önmaga, és nem tartotta meg a saját maga által szabott dolgokat.

Wisp - 2017. 07. 05. 19:04

@Edrick: Bár még nem tartok a Negyedik Doktornál a klasszikus szériában, de az Időháború minden általam ismert forrás szerint a klasszikus és az új sorozat közé esik időrendileg. Szóval a Négyes idejében még szó sem volt semmi ilyesmiről, amikor otthagyja Sarah Jane-t, akkor épp a Mester szervezkedése miatt kell visszatérnie a Gallifrey-re, aki az időlordok Elnökének meggyilkolását akarja a Doktorra kenni (14. évad, 3. történet: The Deadly Assassin). Ezután elvileg vissza is mehetne Sarah-ért, hogy miért nem teszi, arra a School Reunion-ban ad valami homályos magyarázatot. Ott tényleg úgy hangzik, mintha már a háborúba ment volna, de az csak évekkel (sőt, a Doktor számára talán évtizedekkel, századokkal) később tört ki. RTD részeinél amúgy megfigyelhető, hogy majdnem minden, a klasszikus részekből átmentett konfliktust, ellenséget az időháborúhoz kapcsolt utólag: a Mester, az autonok, dalekok, sontarok, a cybermanek kivételével (de ők meg rebootolva lettek ugye) mind úgy vannak bemutatva, mintha az időháború miatt gyűlölnék a Doktort, pedig ezek az ellenségeskedések mind jóval korábbra nyúlnak vissza. Érthető és okos húzás volt ez mondjuk a sorozat újraindításakor: lényegében teremtett egy új mítoszt, amivel mindent könnyen meg lehetett magyarázni az új nézőknek, kezdve azzal, hogy miért kóborol a Doktor egyedül, a régi sorozat nézői szemében meg mégsem negálta az addigi eseményeket, csak egy új elemmel gazdagította a whoniverzumot.

Edrick - 2017. 07. 05. 19:33

Igen, a 4. Doktor, de még a többi alatt sem volt kimondva, hogy éppen Időháború zajlik. Tényleg sok mindent csak utólag kötöttek hozzá, sőt szerintem az új szériáig nem is hallunk róla, ahogyan Te is írod, mert Davies teremtett egy új mítoszt. De ezek az (utólagos) összekötögetések a 4. Doktorig nyúlnak vissza, a “Genesis of the Daleks”-ig, mert arra mondják, hogy a dalekoknál az volt a casus belli, hogy az Időlordok meg akarták akadályoztatni a Doktorral a dalekok létrejöttét. És még volt egy rakat ilyen történet, amit valamilyen úton-módon hozzákötöttek az Időháborúhoz. De ehhez a kánonhoz elég sok hanganyag meg képregény is van, ami még társul, szóval elég sok és bonyolult összerakni, hogy tulajdonképpen hogyan is volt ez. De elvileg a Genesis of the Daleks egyike azoknak az eseményeknek – azok közül pedig a legkorábbi –
ami elindította az egész folyamatot, ami később végül háborúvá fajult, és ugye a Day of the Doctorban ért véget. Meg a háború nagy része valóban a nyolcadik és a háborús Doktorhoz köthető.

Wisp - 2017. 07. 05. 20:06

Ilyen utólagos összekötés, belemagyarázás tényleg sok van, legutóbb pl. a 9×11-12-ben mondják asszem, hogy a Mátrix előre megjósolta az időháborút (és a Hibrid eljövetelét), és már az Első idejében tudtak róla, vagy legalábbis sejtették. De effektív háborúról szerintem nem lehet beszélni a Nyolcas ideje előtt, csak az ilyen-olyan előszeleiről. Az is érdekes amúgy, ami a ’96-os tévéfilm elején van: a dalekok kivégzik a Mestert, és a Doktor feladata hazavinni a hamvait. Ebből is érdekes kövekteztetéseket lehet levonni: a dalekok eltűrik, hogy a Doktor elmenjen hozzájuk, majd ahelyett, hogy őt is megpróbálnák elintézni, el is engedik a hamvakkal. Szóval valószínűsíthető, hogy a Doktor amolyan diplomáciai minőségben, az időlordok küldöttjeként volt ott, a dalekok pedig eléggé féltek az esetleges megtorlástól, hogy ne tegyenek kárt benne. A Mestert viszont nem féltek kivégezni, szóval esélyes, hogy erre a Nagy Tanács is áldását adta, vagy legalábbis megvonták tőle a politikai oltalmat, tekintettel a gaztetteire. Ez az egész egyfajta hidegháborús helyzettre utal, ahol egyetlen diplomáciai melléfogás is az apokaliptikus háborúba torkollhat.

humorpalanta - 2017. 07. 06. 10:36

Srácok, srácok. Az ugye meg van, hogy mikor ti “háború”-ról beszéltek, akkor a Last Great Time War -ra gondoltok. Nem véletlenül az a neve, hogy “Last”. Nem csak egy óriási Time War volt. A Last Great Time War az később volt, mint hogy a Doki elindult, igen, de ő előtte is volt katona, harcolt máshol is. Szerintetek a Dalekokkal, meg az egyéb fajokkal nem volt előző kisebb összetűzések? Csak aztán mikor már túlzásba estek, s mindenkivel összeakasztották a bajuszt, akkor tört ki a Last Great Time War.

Wisp - 2017. 07. 06. 11:20

Biztos voltak kissebb-nagyobb “időháborúcskák”, hisz a dalekok gátlástalanul felhasználták az időutazást is birodalmuk kiterjesztéséhez, az időlordok egyik feladata meg elvileg az ilyen visszaélések meggátolása. Viszont nem hinném, hogy a Doktor ezekben különösebben részt vett volna, eleve azért választotta az Akadémiát, hogy megússza a katonaságot (Listen), aztán az időlordként rászakadt kötelességek elől is elmenekült. Igaz, a száműzetése alatt a Nagy Tanács megbízta küldetésekkel, amik közül az egyik épp a dalekok megteremtésének megakadályozása lett volna, de ezek inkább amolyan fedett akciók voltak, amikkel nem véletlenül egy félig-meddig renegátot bíztak meg: ha valami félresikerül, ők moshatják kezeiket. A szökése előtt meg elvileg nem is hallott a dalekokról, vagy legalábbis nem ismerte meg őket anno a második történetben. Persze nehéz bármi biztosat mondani, mert egyrészt nem kevés ellentmondást halmozott fel a sorozat ötven év alatt, másrészt Moffat mindent retconolhatóvá tett a Rule One-al.

humorpalanta - 2017. 07. 07. 17:52

Hát pedig valamiért felvette a Doktor nevet. Sose ártson, segítsen ahol tud, stb. Ez csak akkor történik, ha valakinek egyszer csak betelik a pohár a mások beleiben történő derékig járásban. Kicsit a Firefly pásztorja jut eszembe róla.
Úgyhogy én úgy gondolom, hogy egyszer valami nagy hentelés után összeveszett a tanáccsal és akkor lépett le.

emese - 2017. 07. 08. 00:44

Lehet, hogy a hentelés nem feltétlenüll a Dalekokat érintette, lehet, hogy belső háború volt. Az unokájával szökött, menekült, egyedül. Ilyet az ember (?) akkor csinál, ha mondjuk a család többi része nem él.

Edrick - 2017. 07. 08. 03:08

De volt egy valaki, mert Davies az End of Time-ban látható nőt a Doktor anyjának szánta. Mondjuk ő aztán végül soha nem lett ténylegesen megnevezve, de ez alapján nem zárhatjuk ki, hogy ne lett volna valamilyen családtagja a szökésekor.

Wisp - 2017. 07. 08. 09:35

@humorpalanta: Minden időlord választ egy ilyen jelentősséggel bíró nevet nevet a “kinevezésükkor”, mondja is a Doktor, hogy ez olyan nekik, mint egy eskü (The Name of the Doctor). Persze, lehet, hogy volt valami a fiatalkorában, ami miatt különösen fontosak voltak neki ezek az elvek és ezért választotta, de a katonaság gondolatával pl. már gyerekkorában sem szimpatizált enyhén szólva (lehet, hogy katonák végeztek valakijével?). Az Into the Dalekban meg azt is elmondja, hogy a “Doktor” sokáig inkább volt álnév számára, és a Dalekokkal való első találkozáskor ébredt rá, hogy mit is jelent számára Doktornak lenni. Erre valamennyire rá is erősdít, hogy még a legelső történetben (100.000 BC.) az Első Doktor simán kinyírna egy magatehetetlen, kiszolgáltatott ősembert, nehogy később utánuk menjen, és az egyik útitársának kell lebeszélnie, hogy ne legyen már ilyen genyó. Ez egyébként nem sokkal azután történik, hogy Susantz nem számítva az első két útitársát szó szerint elrabolja a 20. századi Fölről (ki akarnak menni a TARDISból, mikor a Doktor elindítja az időrotort), nehogy szólhassanak a hatóságnak,hogy Londonban földönkívüliek mászkálnak. Szóval a korai részekben tényleg nem volt kimondottan doktoros, inkáb már a szökése után, a kalandjai során vette fel a jellemző személyiségjegyeit.
Az, hogy az Első fiatalkorában nagyobb háborúk lettek volna, azért is sántít nekem, mert a Sötét Kor és az Időháború között a Gallifrey relatíve utópisztikus hely volt, a maga kissé merev, falanszteres módján. Persze itt is bármikor elő lehet rántani, hogy történt akkoriban valami olyan szörnyű, hogy azóta sem mert róla senki beszélni, de igazából nekem hihetőbb és átélhetőbb lenne, hogy a Doktor valamilyen személyes jellegű válság elől menekült el, kapcsolódjon az akár a regenerációhoz, akár máshoz, mint valami eddig ismeretlen, világraszóló konfliktus. Jobban rímelne arra, hogy az egyszerű emberek személyes döntései befolyásolják a világ nagy eseményeit, nem pedig fordítva, ami számomra az új sorozat egyik mondanivalója.

Harmadik Éva - 2017. 07. 13. 16:47

Elolvasva a korábbi hozzászólásokat, mértéktartóan leszek népszerű: de ez volt számomra a leg-ek évada (legalábbis a 2005-ös sorozatból):

– a legsemmitmondóbb, legszürkébb, legfölöslegesebb útitárs (Bill)
– a legtöbb filler epizód (gyakorlatilag mind)
– a legérdektelenebb történetszálak
– a leggyengébben kifejtett történetek
– a legerőltetettebb (és értelmetlen, magyarázat nélküli) sátáni tervek
– a leggyengébb párbeszédek, dramaturgia
– a legkiszámíthatóbb fordulatok
– a leggyengébb évadzáró(k)
– a leggyengébb évad

Nekem eddig nem volt különösebb bajom a showrunnerrel és a regnáló Doctorral, de az évad alapján lehet, hogy mégis azoknak van igaza, akik szorgalmazzák a váltást.

Az egyetlen, ami pozitív, hogy a színvonal gyakorlatilag állandó, így az évadra és az évadzáróra ugyanazt tudnám adni: 2/10 (saját magához képest 0/10, így más sorozatok évadaihoz hasonlítottam).

És, hogy márkahűség mennyire el tud uralkodni az emberen: ezzel az értékkel simán kaszálnék szinte bármit, de ez ugye Doctor Who, egy évad csak egy csepp a tengerében… :)

Hegemaster - 2017. 07. 18. 00:33

És tényleg meglépik a női doktort :D
Mi lessz még itt…

galocza - 2017. 07. 31. 07:49

tényleg meglépik. én meg tényleg leléptem.
capaldit bármennyire is szeressük, nekem nem volt meggyőző doktor, clarával a végére naon tele volt a hócipőm, ennek köszönhetően nem kifejezetten akaródzott belekezdenem az “új” évadba.
nos, így is elsiettem kicsit, akkorra kellett volna tartogatnom, amikor már minden brazil szappanoperát végignéztem, és egyszer fordított sorrendben is.
akárhogy is, én kiszálltam, a rajongóknak persze jó mulatást a továbbiakhoz, remélem feljavul.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz