login |

Better Call Saul: kezdett a 3. évad – írta GeoCucc

2017. 04. 19. 21:11 - Írta: vendegblogger

102 hozzászólás | kategória: kritika,

Ezúttal teljes 12 hónapot kellett kiböjtölniük a Breaking Bad-univerzum legelhivatottabb rajongóinak a második évad fináléja után, hogy végre új epizódot kapjanak, és a történet tovább folytatódjon attól a pillanattól, amikor a tévénézők elsőszámú közellenségévé előlépett Chuck leállította a kazettás magnó hangrögzítőjét.

A nagy várakozásokat aztán az évadnyitó kicsit le is lombozta, hiszen az mindvégig a szintén langyosan csordogáló előző szezonzáró meghosszabbításának hatott, hangulatát pedig ismét meghatározta a „szereplő hosszasan csinál valamit, de csak a legvégén mondjuk meg, hogy mit”-jelenség, amibe a készítők mintha olykor képesek lennének belefeledkezni, és amely eszközhöz talán a kelleténél többször nyúltak a második évad során.

Persze nem volt meglepő az általános csalódottság az egyébként így is korrekt nyitányt követően, ha tudjuk, hogy mivel kecsegtettek hónapokon át a készítők, kezdve azzal, hogy a második szezon epizódcímeinek első betűiből milyen üzenet volt kiolvasható.

Nem tekinthető spoilernek, hiszen a benne rejlő marketingfogást felismerve már hónapok óta nyíltan beszéltek arról, hogy az anyasorozat egyik állandó szereplője, a máris a televíziózás történetének legzseniálisabb gonosztevőjeként emlegetett Gustavo Fring visszatér a csapatba, ezáltal az ő titokzatos múltjába is mélyebben beleáshatunk még.

Bár az évad első része még engem is elrettentett attól, hogy kritika írásába fogjak, az író Vince Gilligan és Peter Gould kezei között megnyugtató alapvetéssé vált, hogy a sorozat egyszerűen nem okozhat csalódást, ennek megfelelően pedig a második rész rögtön hozott is annyi zseniális húzást, humoros pillanatot és nosztalgiafaktort, hogy azok által a teljes Breaking Bad-univerzumot tekintve a 10/10-es epizódok közé emelkedett.

A második részben ugyanis nem is egy, hanem rögtön három BB-szereplő is megejtette visszatérését (illetve első megjelenését, ha az idővonalat tekintjük), nem beszélve arról a gyorsétteremről, amely a sorozatban szerzett népszerűségét követően nemrég Austinban tényleges üzletként is megnyitotta kapuit.

És talán nem túlzás kijelenteni, hogy a Better Call Saul világa szempontjából rendkívüli jelenetet hozott Jimmy és Gus egyszerre mulatságos és nyugtalanító találkozása, akik ugyebár a későbbiekben is csak hallomásból tudnak egymásról, így a sorozat két vitathatatlanul legizgalmasabb karaktere többé már aligha fog egymásba botlani.

Ez is csak nyomatékosítja, hogy továbbra is két, egészen más játéktéren zajló történetszálat fogunk figyelni, amelyek időnként összekapcsolódnak, és ez eddig kicsit olyan hatást keltett, mintha két különálló sorozat minden hónapban egyszer crossoverezne egymással. Akkor a Better Call Saul tulajdonképpen egy 20 perces dramedy és egy 20 perces sötét dráma egyvelege?

Mindenesetre most, hogy utóbbinak mozgatórugója, Mike megtalálta a célállomást, végre talán felpörögnek itt is az események, és a sorozat legjobb egysorosait dobáló szereplő levetkőzheti azon személyiségét, amit az előző évad második fele óta valahol Columbo és MacGyver között félúton találhattunk meg. Persze fel kellett építeni a történetet, ahogy eljut a jelenlegi pontra, és össze kellett hangolni a másik szál cselekményével, ami bizonyára nem ment kompromisszumok nélkül.

Így a végére még hadd kalandozzak el a Better Call Saul távoli jövőjébe, amely megvalósításának mikéntje egyre inkább foglalkoztat. Bár bizonyára nézőinek csupán elhanyagolható hányada nem ismeri a Breaking Badet, az előzmény teljes mértékben megállja a helyét önálló sorozatként is. Ennek tudatában viszont rendkívül kíváncsian várom, hogyan fogják végül összekapcsolni a történetet Jimmy jövőbeli énjének, Gene-nek a helyzetével anélkül, hogy újra le kellene játszani a Breaking Bad jeleneteit.

A Better Call Saul eseményeinek a harmadik évadtól kezdődően érezhetően egyre nagyobb súlyuk lesz a továbbiakra nézve, de van egy olyan sejtésem, hogy a Breaking Bad idővonalához elérkezve fogjuk majd a legnagyobb dobásokat látni a jelen vitathatatlanul egyik legalaposabb írópárosától.

102 hozzászólás Ne habozz!

clegane - 2017. 04. 19. 22:42

én a „szereplő hosszasan csinál valamit, de csak a legvégén mondjuk meg, hogy mit” részeket kifejezetten élvezem, addig is lehet agyalni, hogy vajon hogy jár az illető esze. eleve tökre tetszik, hogy nem szájbarágósan oldják meg a dolgokat, de azért egyértelmű így is, hogy mi miért történik.

GeoCucc - 2017. 04. 19. 23:30

Persze, önmagában az írói eszközzel nincs bajom, csak úgy éreztem, kicsit sűrűn operáltak már ezzel az előző évad második felében, plusz most az évadnyitó jelentős hányada is azzal ment el, hogy Mike “csinál valamit”. Azért az beszédes lehet, ha egy történetszálat csak ilyen módon lehet érdekesen tartani.
Na meg azért is hoztam fel ezt, hogy ne végig csak áradozzak a sorozatról, mert igazából megérdemelné, csak egy kicsit próbáltam árnyalni a képet :)

JKJ - 2017. 04. 20. 08:23

Szerintem pont ezért szeretik sokan (illetve szerették a Breaking Bad-et), mert megmutatják, hogy mi is történik. A második részben is, látjuk, hogy Mike követi a fickót. Máshol általában ezt lerendezik egy-két jelenettel, amiből megtudjuk, hogy az eegyik szereplő követi a másikat. A kettő megközelítés információtartalma teljesen eltérő, ráadásul itt, azoknak akik látták a BB-t, beugrott, hogy ott Mike is ezt csinálta Jesse-vel.

noodles - 2017. 04. 20. 12:22

elég álmosan ültem neki és valószínű, hogy ezért de követni se tudtam, hogy Mike mit csinál :D tanksapka meg nyomkövető, kivesz berak na mondom oké :D

123456 - 2017. 04. 20. 15:27

lemerítette a nyomkövetőt, és berakott helyére egy működöt, amit csak ő követett, mivel tudta, hogy a lemerültért visszajönnek akik beletették

vissza is jöttek, és abban a hiszemben vitték el, hogy egy lemerült nyomkövető van náluk, miközben egy nagyon is működő

így vissza tudja keresni kik próbálták nyomonkövetni

noodles - 2017. 04. 20. 16:03

123456: köszi szépen!

GeoCucc - 2017. 04. 20. 20:22

Készítettek is egy magyarázatot ahhoz, hogy Mike pontosan mit csinált. Ebből látszik, hogy összesen négy darab nyomkövető volt játékban :)

https://imgur.com/a/njg5C#qDJwWqd

Peterdi - 2017. 04. 20. 21:22

GeoCucc: wow! Ennél hasznosabb segédletet el se tudtam volna képzelni a sorozathoz. :) Végre értem, hogy mi hogyan történik pontosan. Eddig csak nagy vonalakban értettem.

des - 2017. 04. 21. 06:03

A tanksapkás jelenetek zseniálisak voltak. Ritkán szoktam sorozat nézése közben elengedni ilyet, hogy “bazzeg, ez mekkora”, amikor leesett, hogy mit is csinál :)

cipher - 2017. 04. 21. 06:23

Kivancsi vagyok mikor fog feltunni Walter kocsija a hatterben valahol a Breaking Badbol :p

dvflla - 2017. 04. 22. 01:27

Világositson fel valaki, ki a harmadik visszatérő karakter? (Gus egyértelmű, illetve az embere akit hideg vérrel torkon szúrt a laborban “később”) Ezen kívül?

dvflla - 2017. 04. 22. 01:32

Egyébként hülyén hangzik, de a távcső használata tényleg működésképes tükörből is?? Ahogyan Mike az éttermet figyelte.Fogom próbálni mert azóta foglalkoztat, ez nekem fizikai értelemben kicsit kérdőjeles..

GeoCucc - 2017. 04. 22. 10:10

dvflla: Az új titkárnő, Francesca a harmadik BB-szereplő, őt majd viszi magával Saul a későbbi irodájába. A BB-ben többnyire csak egymondatos szerepeket kapott, itt ez az egy rész alatt máris többet használták.

A távcsöves kísérlet eredményéről majd számolj be, engem is érdekel :)

Raynes - 2017. 04. 23. 03:00

@JKJ: így van. Én is imádom ezeket a „szereplő hosszasan csinál valamit, de csak a legvégén mondjuk meg, hogy mit” részeket. Akár egy komplett részt vagy sorozatot is szívesen néznék ezzel a történetmeséléssel, hogy csak cselekednek a szereplők, némán, vagy minimális, semmitmondó interakcióval, és a cselekvésükből folyamatában jönne rá mindig az ember, hogy mi készül. Végre nem csak hagyományos statikus jelenetek, előre beállítva, meg sablonpárbeszédek, hanem tényleg vizuális is az audiovizuális tartalom, folyamatában látjuk mi hogy történik, nem csak szóban utalnak rá. A Fargóban is sütnek el ilyeneket, igaz nem annyira hosszan, de sok jelenet ott is nagyon el van nyújtva, hogy sok mindent megmutassanak, meg a hangulat átjöjjön.

FrNo - 2017. 04. 24. 01:54

Én imádom a sorozatra jellemző, akár dialógusok nélküli elnyújtott jeleneteket, egyszerűen annyira természetes a beállítás, a háttér, hogy öröm nézni.

Snoopyzit30 - 2017. 04. 24. 23:26

Nagyon, de nagyon bejött a kezdés. Imádom nézni ezt a sorozatot. Ilyenkor örülök, hogy minden olyat kaszálok, amit már alig bírok nézni, mert az ilyen sorozatokra kell az időt szánni, amit szeret az ember. Az 1-2. részt egymás után néztem meg és annyira le bírnám darálni az egész évadot. A fényképezés és a történetvezetés is nagyon ott van.

Néma Harcsa - 2017. 04. 27. 17:53

A 3. epizód volt eddig az évad legjobbja. Mike BB-üzemmódban, meg egyébként is.

sepörd - 2017. 04. 28. 23:17

1. részt fél óra után kinyomtam mert az ég világon semmi nem történt, pedig ez már a 3. évad. nincs nekem erre időm.

lostfanka - 2017. 04. 30. 08:45

Na ledaraltam vegre az elso 3 reszt, es es mingid az egyik legjobb. Bar most tenyleg eros a felhozatal (Leftovers, Billions). Kivancsi leszek hogy jutunk el oda hogy a szoke no otthagyja, mondjuk jelenleg Mike szala erdekesebb.

Stanlee - 2017. 04. 30. 18:05

Az egyik kedvencem ez a sorozat. A BB egyik reszet sem lattam meg, de nekem igy is nagyon tetszik. Amugy nekem Jimmy a kedvencem, Odenkirk annyira meglepett ezzel a szerepevel, mivel eddig inkabb vigjatekokban lattam, es nem gondoltam volna, hogy ennyire jo tud lenni. Meg mindig emlekszem arra a reszre, ahol a bingo-n egy full jo monologot lenyomott. Amugy meg sajnalom, hogy Kim-et ki fogjak irni, igazabol o az, aki miatt Jimmy meg normalis eletet el.

JRC - 2017. 05. 01. 11:44

Nekem is a 3. rész tetszett eddig legjobban, de úgyis írhatom, hogy az első két rész után végre ismét a korábbi színvonalon haladt a történet. Kim, Jimmy, Chuck, Howard szerintem nagyon jól működött és működik minden jelenetben. Hiába láttam a BB-t ennek a sorozatnak második évadát követően, én még mindig nem tudom előzménysorozatként kezelni és inkább jogi drámaként tekintek rá.

Ettől még a Mike-vonal nagyon jó kiegészítést ad és a harmadik évadban most éreztem először, hogy megvolt az egyensúly a két fő story között. Remélem ez még jó pár részig ki fog tartani.

Az edzőcipős ötlet kreatív volt, bár azon kevés húzások egyike, amire elég hamar rájöttem.

Gerion - 2017. 05. 02. 20:09

Hahaaaa, Don Eladio, yeah, azaz sí! Rush, rush give me yayo!:-)

_Peter - 2017. 05. 02. 23:42

Én is a sok rohanós kézikamerás rángatós sorozat közt igazi felüdülésnek tartom a BCS részletesen megkomponált jeleneteit. Mike a nyomkövetővel és cipővel, Saul az étteremben és csak nézem te ott a háttérben a sárga inges alak nem Gus törölgeti az asztalokat hahaha és tényleg ő. Howard hova kommandózik falakat mászva öltönyben, jaaa csupán csak Chuckhoz megy de perceket rászántak a jelenetre.

Kim szála köt le legjobban, nagyon érdekes kapcsolat. Kíváncsi vagyok mi lesz vele, nagyon jól mutatják be Jimmy életében milyen szerepe van. Egyetlen bajom hamar elröppent a rész, kijöttek a tárgyalóteremből Kim mondja bingo és vége, á mondom nem igaz máris vége?

AdamBan - 2017. 05. 03. 14:08

Most már nagyon meg vagyok elégedve a minőséggel, annyira jó, mint a BB. Ehhez az kellett, hogy Jimmy túlnyújtott, kissé depressziós történetszála mellett Mike-é, ami izgalmasabb és akciódúsabb, megerősödjön, és Gus színrelépésével megvalósult. Mindazonáltal több kapcsolódási pont kéne a két történetszálban, mert ez így olyan, mintha két sorozatot néznénk párhuzamosan.

rvtul - 2017. 05. 04. 13:36

zseniális rész volt a 4. :)

Még azzal is kibékültem volna, ha Saul nem is szerepel. Gus annyira vitte az egészet.

Aztán jött Saul szála és csak rátette az i-re a pontot. 10/10 :)

állat - 2017. 05. 04. 17:43

Gus This is America beszédén kb szakattam. Mexikói dolgozók nem túl lelkesen tapsoltak, szerintem sejtették hogy ez nem ilyen egyszerű. A fejbe golyó túl humánusnál pedig kicsit beleborzongtam. Hatalmas.
Bingo-nál meg: lehet inkább darálni kéne.

denee - 2017. 05. 05. 14:09

brutális sorozat, nagyon közel lesz az all time top 1 hez ha ezt így folytatja, nálam már egy ideje jobb mint a BB, az első 2 évadot daráltam, de úgy döntöttem hogy ezt nem fogom, pedig nagyon nézeti magát, de nem akarom hogy egyetlen napig tartson a feeling, mint az első 2 évad.

s91 - 2017. 05. 06. 13:55

Az első két évadban sok volt az üresjárat, a harmadik viszont részről részre egyre jobban hozza a BB érzést aminek rohadtul örülök. Egyre többet kapunk a kartellvilágból, Gus játéka óriási, az BB utalások is szinte hátborzongatóak. Bár történetileg még odébb van, magunkban érdekes már előre kombinálni, hogyan kapcsolódik be a sztoriba Heisenberg és a BB-hez képest kinek hogy alakul a sorsa. Azt lehet tudni, hogy a későbbiekben Walter és Jesse szerepet kap a BCS-ban?

Ui: Chuck még mindig egy patkány.

Asszem - 2017. 05. 06. 17:08

Én nem értem a bingót, mi a mesterterv amit Chuck-ék bevettek?

GeoCucc - 2017. 05. 06. 18:37

@Asszem: Még senki nem érti, ez volt a cliffhanger, bizonyára a következő részre kiderül, mit tervelt ki Jimmy és Kim. :)

@s91: Walt és Jesse visszatéréséről konkrétum nincs, de a készítők kreativitását ismerve valószínűnek tartom, hogy mindkettőjüket beleszövik még valahogy a későbbiekben. Azt mondjuk már lenyilatkozták a producerek, hogy nem fogják őket ok nélkül behozni, mert azt ugye bármikor megcsinálhatnák, hogy egy jelenet közben feltűnik a háttérben, vásárol a boltban vagy valami, de ilyen bizonyára nem lesz. Meg a jelenlegi szereplők közül a történet szerint még alig ismerhetnek valakit, plusz Jessenek még jóval fiatalabb kinézetűnek kellene lennie, szóval ezek miatt egyelőre eléggé meg van kötve az írók keze. Viszont ha egyszer össze akarják kötni a BCS jelenét a Gene-féle jövővel, valahogy muszáj lesz beleszőni Walt drogbizniszét ebbe a sorozatba is. Nagyon kíváncsi vagyok, hogyan fog ez megtörténni.

hbal - 2017. 05. 07. 11:55

@GeoCUcc: az egy jó kérdés hogy a Gene-es sztorival majd mit fognak kezdeni, de nagyon király lenne, ha Walt drogbiznisze is benne lenne majd, de hát ez attól függ hány évadra terveznek (remélem sokra). Amúgy zseniális rész volt, Don Eladio-nak utána kellett nézzek mert már nagyon rég volt a BB.

Snoopyzit30 - 2017. 05. 07. 19:56

“BB utalások is szinte hátborzongatóak”

A 4. rész nézése közben folyamatosan azon járt az agyam, hogy basszus muszáj lesz újranézni újra a BB-t, mert még több élvezhetőbb pillanatot ad a BCS, ha emlékszik az ember ezeknek a mellékkaraktereknek a sorsára. Jó, nyilván nagy vonalakban mindenki megvan, de azóta már lecsúszott pár száz óra másik sorozat és hát kopnak az emlékek.

GeoCucc - 2017. 05. 09. 12:39

Na, azt hiszem kijelenthető, hogy a Better Call Saul idén eljutott arra a szintre, amit a Breaking Bad – úgy érzem – a negyedik évad végétől kezdett el nyújtani: minden egyes rész zseniális, és minden egyes rész új magasságokba emeli az élményt, szinte elhomályosítva az előző nagyságát is.

Mondom mindezt így az s03e05 után, ami a maga módján egészen rendhagyó volt: az első epizód, amiben nem szerepelt Mike, és még csak az első olyan, amelyben lényegi szerepet kapott egy tárgyalótermi jelenet (ez hasznos infó lehet azoknak, akiket elbizonytalanít az “ügyvédes sorozat” jelző). Így volt tökéletes, feszült, ráadásul feltűnt egy újabb népszerű BB-szereplő, és a vége sem teljesen úgy alakult, mint azt (az olvasott vélemények alapján) a többség gondolta, szóval nem konkrétan egy telefon volt becsúsztatva a zsebbe, hogy majd megcsörrenjen.

Nem sok sorozat lehet a világon, amiről tudni lehet, hogy végig jó lesz, és hogy a készítők biztosan nem fognak mellényúlni és nem is korlátozza őket semmi, ahol egy pillanatig sem kell a minőség miatt aggódni – de a BB-univerzum szerencsére ilyen!

állat - 2017. 05. 09. 15:28

:D Huell!
@GeoCucc: +1

Geza Kovacs - 2017. 05. 09. 21:34

Na de egészen elképesztő, hogy se egy verekedés, se egy lőfegyver, se zenék, se autósüldözés, se nagymellű lányok nem kellenek hozzá, hogy remek sorozatot készítsenek. Ennek párja egyáltalán nem jut az eszembe, és ebben az egyszerűségben a Breaking Bad se a párja amúgy.

ar - 2017. 05. 09. 21:43

Elkepeszto epizod, es benne ket(!) magyar vonatkozassal is! Kaprazatos!

AdamBan - 2017. 05. 10. 13:11

Budapest említése mellett mi volt a másik?

JKJ - 2017. 05. 10. 18:38

Fantasztikus volt az ötödik rész. Bravó!

Néma Harcsa - 2017. 05. 10. 21:04

Azzal leptek volna meg a hiányzó akku után, ha bukja Saul a pert, de tök mindegy, így is kiváló.

hbal - 2017. 05. 11. 10:50

Kétszer is megnéztem ezt az 5. részt, elképesztő mennyire jól fel volt építve, és szinte végig fenntartotta a feszültséget. Chuck is iszonyat jól játszott, most ebben a részben őt kiemelném. Az újabb BB-es karakter felbukkanásának meg külön örülök :)

Trader - 2017. 05. 12. 09:07

A Chuckot játszó szinész remekül játsza a szerepét. Igazi undoritó. Legszivesebben felbevágnám egy láncfürésszel.
És az komoly, hogy a való világban is vannak ilyen emberek.

karit - 2017. 05. 14. 01:33

Eszméletlen jó sorozat zseniális alakításokkal, még az akkus trükk se tudta beárnyékolni (ami így sajnos nem működne, mázli, hogy ezt Chuck se tudta).

Obscuriloquium - 2017. 05. 16. 10:38

Miért nem működne, hogy?

karit - 2017. 05. 16. 12:43

Elektromágneses hiperérzékenysége van Chucknak (szerinte). Egy kivett akkunál nincs fogyasztó, nem folyik áram, nincs elektro_mágneses_ erőtér, ami fájdalmat okozna. (A kisülési áram által keltettre fogni vicces lenne, annál milliószor többet termelnek a házába rakott “árnyékolók”).

Erre hivatkozhatott volna Chuck, ha nem száll el az agya a dühtől (meg ha bejár fizikaórára).

Ütősebb lett volna, ha Chuck egy kisméretű világító zseblámpát húz elő.

trader - 2017. 05. 16. 14:30

its all good man!
Istenem, de nagy forma!

des - 2017. 05. 16. 21:59

Ennél a sorozatnál jó hamar elmegy ez a 47 perc úgy magával ragad.

Zoli221 - 2017. 05. 17. 00:49

Gilliganék a telefonkönyvből is olyan sorozatot csinálnának, hogy számolnám vissza a perceket a következő betűig

hbal - 2017. 05. 17. 10:31

Na, és Lydia is feltűnt, a rész végi reklám pedig zseniális volt minden tekintetben. Kíváncsi vagyok Chuck szála még meddig fog tartani, de tartok tőle ez az utolsó évad amiben még szerepel – so sad :D

Rupaszov Rurik - 2017. 05. 17. 11:35

hbal – 2017. 05. 17. 10:31

Lídiáról mit kell tudnunk?

Néma Harcsa - 2017. 05. 17. 21:41

@Rupaszov Rurik: csak egy üzletasszony/ember. SPOILER: nem amerikai. Ennél is többet szeretnél tudni?

Néma Harcsa - 2017. 05. 17. 21:47

Egyébként hallelúja, meg minden, egyszerre fut ez, a Fargo s3 és az aktuális Veep, rég dőzsöltem ekkorát sorozatfronton. Ráadásul eddig a Better Call hozza ezekből a legjobb epizódokat, pedig erős mezőny.

Rupaszov Rurik - 2017. 05. 18. 15:07

Néma Harcsa – 2017. 05. 17. 21:41

Igen,ennél is többet tudnék,köci.

Peterdi - 2017. 05. 18. 23:04

Rupaszov Rurik:
http://breakingbad.wikia.com/wiki/Lydia_Rodarte-Quayle

Néma Harcsa: miért lenne nem amerikai? Erre semmi utalás nem volt a Breaking Badben sem.

Néma Harcsa - 2017. 05. 19. 00:15

Peterdi: jogos, beragadt a megjelenésével kb. egy idejű európai szál.

Snoopyzit30 - 2017. 05. 21. 21:56

Én azt hittem, hogy Chucknak egy működő mobiltelefont rakatott be a zsebébe Jimmy és hogy az lesz a titkárnőjének a szerepe, hogy az alkalmas pillanatban neki kell majd kimenni a tárgyalóteremből és felhívni azt a számot. Az sokkal ütősebb lett volna, mert még csak magyarázkodni sem kellett volna Jimmynek, hanem totál rásütötték volna, hogy elmebeteg. Így meg ugye Jimmynek magyaráznia kellett a trükköt, még a dagadt néger fickó is bejött.

A reklám nekem is nagyon tetszett. Most aztán tényleg beindulnak a dolgok. Jimmy egy túlélő!

Egy kérdésem viszont lenne. Ő és Kim most egy párt alkotnak? Mert néhol úgy viselkednek, mintha együtt lennének, néhol meg mintha csak nagyon jó barátok lennének.

GeoCucc - 2017. 05. 22. 10:34

Snoopyzit30: Először én is telefonra gondoltam, meg talán mindenki, elvégre a jelek arra utaltak. De belegondolva azért érthető, hogy miért csavarták ezt meg kicsit a készítők: ha egy mobiltelefont becsempésznek a belső zsebbe, azt azért észreveszi az ember, mert kidudorodik, nehezebb is – szóval logikus, hogy az elemet választották. (amúgy én se értek hozzá, de olvastam valahol, hogy ezekben a lítium-akkumulátorokban alaphelyzetben is van annyi elektronmozgás, ami zavarhatta volna Chuckot, ha tényleg beteg lenne)

Jimmy és Kim kapcsolata pedig tényleg nagyon különös a kezdetektől fogva – együtt élnek, meg már egy elsőévados flashbackben is láthattunk közöttük csókot, szóval… Szerintem az írók szándékosan ilyen titokzatosak (Rhea Seehorn is nyilatkozta már, hogy nem teljesen érti), de hátha ki lesz ez még fejve valamilyen módon.

Rupaszov Rurik - 2017. 05. 22. 12:08

Snoopyzit30 – 2017. 05. 21. 21:56

Szerintem a magánéletben is társak Kimmel,de inkább a lelki oldalt domborítják most ki ebből ebben az évadban az írók.
Jobb is így,mert komolyabban lehet venni őket.

lostfanka - 2017. 05. 25. 07:28

Na Jimmy Saulosodik erosen:)

Raynes - 2017. 05. 28. 03:17

@karit: túlkombinálod. Azért nem számít, hogy nincs fogyasztó az aksihoz kötve, mert Chucknál ez csak pszichiátriai betegség, beképzeli ezt a hatást. Igazából nincs érzékenysége az elektromossággal szemben, de minden hozzá kötődő dologtól fél, ezért kell a karórát is kint hagyniuk, mikor a lakásába bemennek. Amit írsz, az akkor lenne fontos, ha tényleges érzékenységről lenne szó, de pont az a poén a sorozatban, hogy az egész képzelt.

A színvonalat tartja a sorozat, bár elég lassú. Tényleg igaz, hogy ha a telefonkönyvet filmesítenék meg Gilliganék, akkor is színvonalas lenne. Pont ezt szeretem ebben a sorozatban, hogy nagyon lassú, alapos, nagyon kidolgozott és végigviszi rendesen a cselekményt, nem csapnak össze semmit a pörgősség kedvéért, meg nem rágnak semmit az ember szájába.

_Peter - 2017. 05. 28. 12:19

“Ő és Kim most egy párt alkotnak? Mert néhol úgy viselkednek, mintha együtt lennének, néhol meg mintha csak nagyon jó barátok lennének.”

Szerintem élete szerelme kategória. Jimmy Kimmel (haha) mindig kivételes helyzetben van, sok döntését befolyásolta. Miatta nem vállalta a remek állást a szuper autóval, miatta hamisította Chuck papírjait, hogy Kim kapja a Mesa Verde üzletet, ő motiválta Slippin’ Jimmy-ből ügyvéd legyen. Nekem tetszik nem lángoló szerelemként mutatják a kapcsolatot, hanem kollégák, barátságból hogy kerültek össze és támogatják egymást. Kimnek érdekes a csóró különc Jimmy, az embert látja benne és neki pedig Kim az egyetlen normális dolog az életében.

Amíg a többség a BB utalásokat számolja, nekem az egész BCS sztoriból a Kim kapcsolat a legérdekesebb, vajon mi lesz vele, milyen hatással lesz Jimmy-re amikor vége kettejük közt. A színésznő pedig remek választás volt, én nem láttam másban ezelőtt. Nagyon jók együtt.

AdamBan - 2017. 05. 31. 14:27

Ezen a héten nem volt új rész??

Snoopyzit30 - 2017. 06. 01. 11:35

@_Peter

Amiket leírtál az teljesen világos számomra. Az is egyértelmű, hogy Jimmy szereti őt. A kérdésem az volt, hogy ők akkor most konkrétan élettársak/szeretők-e. Korábban mintha lett volna erre utalás, mármint egyértelműen, de közben meg alig mutatnak meg testi intimitást közöttük. Nem mintha ez hiányozna nekem itt ebben a sorozatban, csak valahogy a nézőket is kétségek között tartja. Ennek egyébként azért lehet jelentősége, mert akivel szerelmi kapcsolatod van, ott a kémia is befolyásolhat sok mindent. Valakinek akit nem csak nagyon jó barátként szeretsz, annak elnézhetsz olyan dolgokat is, amit egy “csak” barátnak nem.
Meglátjuk mi lesz az a momentum, ami végül kiváltja majd, hogy Kim is elpártoljon Jimmy mellől. Szerintem ezt egy darabig még nem lépik meg, ebben az évadban legalábbis nem hiszem.

Snoopyzit30 - 2017. 06. 01. 11:40

A 7. részben megint nagyon sok jó kamerabeállítás/jelenet volt. Rögtön az elején, ahogy felsorakoztak az emberek, akik várták a buszt, de lehetne sorolni még mitől is olyan erős vizuálisan a sorozat.
Érdekes látni Jimmy-t, ahogy próbál a felszínen maradni, de közben meg a biztosítónál jól be is áztatta a testvérét. Ott komolyan gondolkodtam, hogy tényleg összeomlott-e az ügyintéző előtt, de amikor elkezdett Chuckról beszélni, akkor tudtam, hogy kamu.
Kevés ilyen sorozat van, ahol egyszerűen pillanatok alatt elrepül egy rész, pedig ha belegondolunk alig halad a cselekmény 1-1 rész alatt.

GeoCucc - 2017. 06. 01. 13:43

Áttensön: Ezen a héten ugye Amerikában ünnepnap miatt elmaradt a rész, viszont Spanyolországban leadták az s03e08-at, szóval bizonyos helyeken meg lehet lelni… :)

Melchi Zadok - 2017. 06. 03. 10:26

ez a hetedik most nem volt olyan jó…

állat - 2017. 06. 06. 17:32

Nagyon átgondolt sztori. Hatalmas ahogy a szálak “külön-külön” mozognak mégis élvezetes a történet. 7. rész tényleg leült 8. viszont megint jó volt.

AdamBan - 2017. 06. 09. 08:12

Nagy kérdés számomra, hogy hány évadra terveznek, mert itt a harmadik végén mintha csak most kezdene egy kicsit felpörögni a történet Mike-Gus vonalán. Míg Jimmy vonala még mindig mintha az alapozásnál tartana.

Szücsi - 2017. 06. 09. 10:31

Én még nem tartok ott, hogy a sorozatot elemezzem,inkább örülnék egy s03e08 magyar feiratnak ! :)

hbal - 2017. 06. 11. 08:52

Jó volt ez a 8. rész nagyon. Jimmy úgymond az első “ügyét” is elvállalta Saul-ként ha úgy vesszük, és hát nyilván tetszik neki a könnyen szerzett nyereség.
Mike + Gus társulásnak is nagyon örültem.
@AdamBan: tippre Gilligan-ék ezt sem akarják majd túlhúzni, szóval szerintem maximum 5, esetleg 6 évadban gondolkozhatnak…

Ézsi - 2017. 06. 11. 15:59

Én csak azt nem értem hogy a 8. rész végén Gus miért nem fogad el Mike családjától pénzt?!

trader - 2017. 06. 12. 07:07

Gondolom ugy volt vele Gus, hogy jobb ha lekötelezi Mikeot mert hosszú távon hasznát veheti. De ha elfogadta volna a pénzt akkor “egálba” lettek volna. Később simán mondhatott volna nemet Mike ha Gus kér töle valamit.

Snoopyzit30 - 2017. 06. 12. 18:29

Én nem hinném, hogy Mike ennyiért eladná magát (200.000 dollár 20%-át ajánlotta fel). Az Mike-nak is előnyös ha a továbbiakban is mossa majd Gus az ő pénzét. Meg szerintem Mike se hülye, tudja, hogy a jövőben még ő is hasznát veheti egy ilyen kapcsolatnak, mint Gus.

LaCRossE - 2017. 06. 13. 20:36

Ez a rész nem csak az eddigi hónap, de a Better Call Saul 3. évadjának legjobb epizódja volt.
– Kim blackoutját félelmetesen realisztikusan mutatták be szerintem, ráadásul már volt egy hasonló vágás nála, amikor felhúzta az ébresztőt magának, aztán hirtelen azt mutatták, hogy csörög a telefon.
– Jimmy szerintem most volt eddig a legaljasabb, amit művelt Irene-nel, az egyszerűen csak gonosz volt.
– Tetszett Hamlin Gollum beszólása Jimmyre.
– Nem hittem volna, hogy Chuck-ot még az eddigieknél is jobban fogom gyűlölni, és mégis.
– Mike szála most sok vizet nem zavart.
– Egyelőre még nem jött be a gyógyszer trükk Nacho-nak, szerintem még több idő kell neki.

_Peter - 2017. 06. 13. 23:37

Ez valami hihetetlenül jó rész volt! Kim az olajkútnál a kocsival, azt hinné az ember na megint egy BCS hosszú jelenet valami apróságért, aztán rész végére kiderül az apróságból mi lesz. És szerencsére nem hatásvadász, egy rakás másik sorozat elvágta volna. Tetszik ez a rész Kimnek újabb ébresztő húzzon el messzire Jimmy közeléből, ha normális életet akar.

Jimmy ahogy a nyanyákat kijátszotta egymás ellen nagyon durva volt, ez már Saul. Ott is a kis apróság az elején mondom hát mit akar a cipővel, erre abból lett felépítve az egész.

Howard karaktere is remekül van megírva, néha már majdnem sajnálnám, de mégse tudom. Pedig ő aki átlát mindkét McGill hülyeségén.

JRC - 2017. 06. 16. 15:33

Szegény Kim… de kiváló epizód volt!

Hamlin, Hamlin & McGill spinoffot jogi drámaként vajon mikor kapunk az alkotóktól?

hbal - 2017. 06. 17. 22:37

Kiváló rész megint. Kim-et én is sajnálom, de lehetett érezni hogy történni fog valami vele…
Jimmy meg tényleg már egy az egyben Saulként viselkedett, zseniálisan játszott végig, de ez mindenkire elmondható ebben a sorozatban.
Sajnálom hogy jövőhéten már évadzáró és megint egy hosszú szünet lesz. Bár egy kérdés rögtön: egyáltalán bejelentették-e már a 4.évadot?!

Snoopyzit30 - 2017. 06. 17. 22:49

Nagyon jó rész volt valóban. Kicsit úgy éreztem, hogy ez az utolsó jelenet Kim “búcsújelenete” is volt. Van egy olyan érzésem, hogy ebben az évadban elbúcsúzunk tőle. Ő összeomlik, mert ezzel a buktával lehet, hogy kidobják a Mesa Verdések is, Jimmynek nem jön össze a megegyezésből a lóvé és ott lesz 2 ügyvéd, akinek semmi pénze. Jimmy pedig valóban kezd átmenni Saullá, de ez még szerintem nem az a Saul, aki a BB idején. Most ő csak próbál túlélő üzemmódra kapcsolni és ehhez az eszét használja, ha máshogy nem megy. Valóban nem volt szép, amit Irene-nel csinált, de az elhangzottak alapján az öregeknek valóban az a jobb, ha most megkapják a pénzüket, mert most még élnek, tudnak vele valamit kezdeni.

Ez az évad eddig nagyon jól hasít, remélem nem rontják el az évadzárót, bár minden bizalmam az alkotókban van.

Rupaszov Rurik - 2017. 06. 19. 13:05

Mi történt Kimmel a kilencedik rész végén,mitől sodródott le az útról,bealukált?

Rupaszov Rurik - 2017. 06. 19. 13:08

Snoopyzit30 – 2017. 06. 17. 22:49
Egyetértek veled,Jimmy azért használta ezt az alávalónak nézhető megoldást Irén vonatkozásában,mert másképpen nyílt befolyásolással vádolhatná meg a HHM.

LaCRossE - 2017. 06. 19. 15:38

Kimet aligha rugnak ki a Mesa Verdesek ezert, hiszen balesetet szenvedett, nem lenne logikus.
Szerintem Kim magatol fog tavozni, ezek utan ra kell ebrednie, hogy ez igy nem mehet tovabb

Zoli221 - 2017. 06. 19. 18:55

De az olajkutas jelenetnek mi értelme volt? Még ha ott elszunditott volna Kim,vagy kiderül h nem jó a kocsin valami,de nincs ideje elmenni megjavítani…

+Jimmynek alig van pénze,de vesz 10 MTB cipot puszira :D

Rupaszov Rurik - 2017. 06. 20. 12:33

Zoli221 – 2017. 06. 19. 18:55
Semmi gond,a többi kilencet meg visszaviszi,és visszaveszi tőle az üzlet…

ar - 2017. 06. 20. 17:56

@Zoli221: semmi olyan ertelme nem volt az olajkutas jelenetnek. Egy szokasos eszkoz a BB-bol, amikor vagy idot akarnak huzni vagy kifarasztani a nezo figyelmet, hogy mashonnan vigyek be az ‘utest’, IMHO

Vazul - 2017. 06. 20. 18:54

Az évadzáró végén mi volt? Chuck agyvérzést kapott?

kulup - 2017. 06. 20. 20:38

@Vazul : szerintem csak nem a szokásos módon lett öngyilkos

kulup - 2017. 06. 20. 20:57

Gus vajon rájött, hogy Nacho mérgezte az öreget ? Nekem nagyon úgy tűnt. A másik kérdés, hogy ki örökli Chuck pénzét. Gondolom ügyesen elintézte, hogy Jimmynek ne jusson semmi.

ar - 2017. 06. 20. 21:21

nagyon tetszett Patrick Fabian alakitasa is az evadzaroban, BTW

polovcev - 2017. 06. 20. 23:14

Évadró évadra jobb lesz.
Basszus már én éreztem kényelmetlenül magam szegény öregasszony miatt pedig amikor elkezdte az egészet még vigyorogtam.
Szerencsétlen Chuck is…

Howardot pedig egyre jobban kedvelem, pedig az első évadban még idegesített.

trader - 2017. 06. 21. 09:30

chacknak megvolt az első jócselekedete!
Ez volt az évadzáró?

winnie - 2017. 06. 21. 09:41

igen

_Peter - 2017. 06. 22. 14:05

Remek finálé! Milyen jó volt a tükörkép megoldás Chuck rant Jimmy-nek, saját magát festette le Chuck. Mindenkit elüldözött maga mellől. Chuck az egyik legjobb villain. Tönkre tette volna a cégét, elüldözte a feleségét, a lenézett testvér és a kolléga-barát segítségétől függött a kamu betegsége során, mégis támadta őket. Milyen jó volt Howard váratlan húzása! Inkább kifizeti saját zsebből csak tűnjön már el. Mekkora alázás! You won! És meg is tapsoltatta!

Gus szerintem is vágta Nacho mit csinált.

Pizsamás Kim laza volt, elég meredek elméletet olvastam: sok apró utalás esetleg Kim függő személyiség. Mivel workaholic, kávéfüggő. Mindig ugyanaz az üzleti viselet és frizura. Bárki sikeressel járhatna mégis kitart Jimmy mellett a legnagyobb hülyeségek után is. Egy nap ugyanaz a film kétszer? Egyáltalán visszamegy dolgozni vagy lecsúszik? Vagy besokkal a mókuskeréktől és a baleset nyitja fel a szemét és elköltözik pl. New Yorkba tiszta lappal?

Az írók, operatőrök és az összes színész előtt le a kalappal, minden jelenet megkomponálva még amit feleslegesnek érzünk az is valamilyen referencia későbbre, minőségi az egész. Sokkal jobban tetszik már ez mint a BB.

állat - 2017. 06. 22. 22:23

Jöhetne már az a negyedik évad.

LaCRossE - 2017. 06. 22. 22:47

“Pizsamás Kim laza volt, elég meredek elméletet olvastam: sok apró utalás esetleg Kim függő személyiség.”

Kim: “Always the good stuff.”

Kutya legyek, ha ez nem egy baljós előjel.

Szaladam - 2017. 06. 23. 16:57

Nagyon tetszett, eddig a legjobb évad volt, egyre érdekesebb minden és mindenki.

Saultól akármennyire gonosz volt Irene megutáltatása, zseniális akció volt, és ha akarja az ember, még jószándékot is bele lehet látni.

Jut eszembe, nem tudja valaki, hogy Mike indián területen való ásatásának mi volt a szerepe? Lehet nagyon átsiklottam felette, de nem emlékszem, hogy lett volna később utalás rá.

ar - 2017. 06. 23. 18:10

@Szaladam Szerintem kiasta a teherauto meggyilkolt soferet es bejelentette a rendoroknek, hogy kideruljon (valoszinu a csaladja szamara) mi lett vele

Zoli221 - 2017. 06. 24. 15:08

Attól tartok,már csak egy évad lesz, hiszen már annyi mindent kipipáltak :/ akarmeddig elnezném,de talán jobb is ha nem nyújtják túl

Snoopyzit30 - 2017. 06. 24. 16:54

@LaCRossE: “Szerintem Kim magatol fog tavozni, ezek utan ra kell ebrednie, hogy ez igy nem mehet tovabb”

Mire gondolsz itt pontosan? Mi nem mehet tovább? Kim egyszerűen túlhajszolta magát, pihennie kellett. Miért kellene távoznia?

@_Peter: “Bárki sikeressel járhatna mégis kitart Jimmy mellett a legnagyobb hülyeségek után is.”

De vajon az a bárki sikeres szeretné-e őt annyira, mint Jimmy? Az hogy valaki sikeres az édes kevés a boldogsághoz. A másik, hogy Jimmy is sikeres lehetne, ha nem gáncsolja el már az elején a testvére és nem szívatják meg azóta többször is. Nem rossz ügyvéd ő és nekem pl. az évadzáró bizonyította, hogy még nem ment át Saulba egyáltalán.

Kim szerintem nem függő. Csak simán szeretne boldogulni ügyvédként és egyszerűen csak nem bírt el ezzel a két céggel. Jimmy szerintem nem húzta le őt, amikor bukta az engedélyét még utána is előteremtette a bérleti díjra meg a többi költségre a pénzt. Nem Kimnek kellett helyette fizetni semmit.

Hiányozni fog most egy évig a sorozat. Még simán van ebben 2 évad is.

sehrezad - 2017. 06. 26. 07:47

Sajnálom, hogy Jimmy tévés stábja eltűnt a végére, bírtam az arcokat :)
Mike egész sorozatbéli jelenléte (némi túlzással) egy gigantikus fillernek tűnik, de tetszik, hogy kitartanak mellette a készítők.

_Peter - 2017. 06. 26. 18:16

Snoopyzit30 – 2017. 06. 24. 16:54

Nem tudjuk meg, szerencsére nem a love story volt a középpontban. Inkább tűnt ez munkahelyi friends with benefits ügynek, együtt törtek fel a fénymásolószobából, de nem is tűnt mikor lesz már az esküvő kapcsolatnak. Másfelől nézve többször volt olyan Kim és Jimmy is komoly áldozatot hozott a másikért, amit akárkiért nem tesz meg az ember. Egymásnak teremtette őket az Isten, vagy Kimnek a jogi karrier miatt nem volt idő másra? Nehéz a kapcsolatuk milyenségéről beszélni.

Amikor Howard és Kim szerezték a másik cégnél a jó állást Jimmy-nek, ő ott sem érezte jól magát. Kimért tette. De valójában ő SlippinJimmy-ként és Saulként érzi elemében magát. Hogy jó ügyvéd az is abból ered a szeme mindenhol a kiskaput keresi, még a diplomáját is kiskapuval szerezte kamuegyetemen. Chuck ettől is kapott idegbajt.

lostfanka - 2017. 06. 28. 11:49

Ugylatszik en vagyok az egyeduli de nekem ez az evad nem tetszett annyira.

Zoli221: Miert lenne ebben egy evad, van ebben meg jo sok evad mire eljutunk a peksegig. Az ugye mar Walteren tul van, es a walteres idoben sok minden tortenhetett meg melletuk is. En arra is kivancsi lennek. De meg Gus nem talalkozott Saullal, Mike nem nagyon dolgozik meg Saulnak. Saulnak meg nincs meg az uj irodaja.

Gevin - 2017. 06. 28. 21:56

A tárgyalás abszolút csúcspont volt az évadban.

Viszont utána baromira leült, és talán az eddigi legunalmasabb finálénak bizonyult ez számomra.

Egy hangyányit gyengébb ez az évad az előzőnél.

Mike fel se tűnt az uccsó részben? Ehh…

7/10

Levike - 2017. 07. 03. 10:53

Mike szerintem, ha filler is, nekem mindig örömet okoz, amikor ő van terítéken.
Nagyon szeretem az elnyújtott, sokszor 1-2 snittel felvett jeleneteket, amikor a szereplő csak molyol valamivel aminek később tudjuk meg az értelmét. Zseniálisak a színészek és a rendezői, operatőri munka.
Ez a csapat még azt is élvezetesen tudná tálalni, ha az arcok csak egy fánksütödében dolgoznának, ügyködnének egész nap.
Csak nekem tűnt fel, hogy Howard karaktere tulajdonképpen egy egészen pozitív figura ?

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz