login |

American Gods – 1×04: Git Gone (könyves kibeszélő)

2017. 05. 23. 21:30 - Írta: CyClotroniC

43 hozzászólás | kategória: kritika,

– In life you believed in nothing. You will go to nothing. You will be done. There will be darkness.
– And peace?
– There will be darkness.

Sok félhomályban tapogatózó American Gods-szűzzel ellentétben én kifejezetten bírtam azt az érettséget és a nézőkbe fektetett bizalmat, ahogyan Bryan Fuller és Michael Green hozzáállt eddig a sorozat első részeihez, de tagadhatatlan, hogy kellett valami emberi, “hétköznapi” (tegyük is gyorsan idézőjelbe) ellenpont a történetbe, amit az eddigi legjobb, negyedik epizódtól maradéktalanul meg is kaptunk.

Nem csak azért voltam előzetesen rendesen besózva ettől az adaptációtól, mert talán a kedvenc regényemről van szó, de ott volt a Hannibal is ajánlólevélként Fuller-től, ami kvázi garantálta, hogy masszív univerzumtágításon esik majd keresztül az eredeti mű és tudván, hogy Neil Gaiman-t is közel tartják a tűzhöz nem nagyon volt okom a szkepticizmusra.

A David Slade által rendezett első három epizód azonban nem sok általam várt léptékű újdonságot hozott a történetbe, noha baromi jól fűzték az epizódokba a regényt is több helyen megtördelő eredettörténetes és ‘Somewhere in America’ mozaikdarabkákat. Mondom ezt persze úgy olvasóként, hogy a regényben ezeket a pillanatokat kedveltem kevésbé a főszállal ellentétben, itt pedig csont nélkül bejött Nancy monológja a hajón, a Bilquis-es részek ábrázolása, Anubis belépője, sőt a kibeszélőben sokak által túlzásnak tartott Ifrites részt is kifejezetten imádtam.

A hozzászólásokat már csak azért is szeretem olvasni, mert érdekes látni, hogy kinél hol ütköznek ki a negatívumok. A tempó, a linearitás és a válaszok hiánya, sőt még a vizualitás is kapott hideget, meleget, így kifejezetten vártam, hogy hogyan csapódik le nálatok Laura Moon epizódja, mert szerintem pontosan ez az a hiányzó puzzle darabka, ami nagyon kellett a sorozat eddig vajmi kevés konkrétummal szolgáló, de kétségtelenül kreatív startjának.

A nem könyves, spoilermentes kibeszélő továbbra is a pilotkritika marad, ide pedig a könyvolvasós visszajelzéseket várjuk majd a szezon során, de a kritika további részére az is lapozhat bátran, akinek megvolt már az 1×04, avagy maga a kritika könyves spoilereket nem tartalmaz.

I wanted to get that magic back so bad, but one day I just accepted the fact that I couldn’t because life is just not that interesting.

Annak ellenére, hogy Laura volt mindig is a második kedvenc karakterem a regényben, sosem kapott papíron akkora elősztorit és olyan emberi vonásokat, mint ettől a mostani epizódtól. A rejtélyességét és a stílusát szerencsére most sem vesztette el, viszont sikerült feldobni egy olyan hétköznapi lazasággal, ami nem csak a különféle Istenekkel teli sztorinak adott egy tök jó ellenpontot, de a főhősnek, Shadow-nak is rengeteget dob a komplexitásán, csupán azzal, hogy megismerhetjük jobban azt a lányt, akit bálványozott, és akiért képes volt börtönbe is vonulni.

Laura földi életében egy ízig-vérig szkeptikus ateista volt, aki egy-két olyan apró örömtől eltekintve, mint a kártyakeverés nem sok boldogságot talált vagy hajszolt a hétköznapokban és többnyire csak sodródott a monotonitással. Ezzel szemben most halálával belecsobbant egy olyan misztikus mélyvízbe, amit a tőle korábban megszokott flegma természetességgel kezelt, olyannyira, hogy csak egy hajszálra volt attól, hogy elküldje Anubist a tollas mérlegelésével együtt a búsba.

Egy másik okos húzás, hogy az öngyilkos gondolatok spiráljába szüntelenül visszazuhanó Laura “élete” éppen a misztikummal való találkozástól kap egy újabb löketet, kezdi el újra értékelni Shadow-val kisiklott kapcsolatát. Bár nem nevezném hitnek a dolgot a bizonyossággal való szembesülés után, de olyan impulzusok érték, amik némi színt vittek neki a szürkeségbe, és bár friss motivációkat kapott a haláltól, az valahol iszonyúan vicces, hogy ugyanolyan rezignált természetességgel tájékoztatja egykori barátnőjét a kialakult fejleményekről, mintha mi se történt volna.

Remélem, nem csak a könyves elfogultság mondatja velem, de most simán azt mondanám, hogy Laura epizódja egy olyan érzelmi pluszt és azonosulási pontot hozott a történetbe, ami végre kapaszkodót jelenthet a szkeptikusoknak, mert nem csak emberibbé varázsolta a sztorit, de tényleg sokat nyert Shadow karaktere is ezzel az egy órával.

Bevallom, valahol azért számítottam erre, mert bármennyire is tökéletes választás Ian McShane Wednesday szerepére, a casting híreknél Emily Browning-on lelkesedtem be a legjobban. Nem csak azért, mert úgy voltam vele, hogy eszembe nem jutott volna, de tök jó Laura lehet belőle (és lett is), hanem mert van akkora név, hogy előrevetítette a regénynél nagyobb szerepet és a vártnál komolyabb képernyőidőt.

Azt hiszem már összeraktátok ti is, de az American Gods eddigi legjobb epizódja engem teljesen levett a lábamról. Imádtam az dialógusokat, Emily Browning játékát, a fürdőszobás jelenetet, az okosan végigvitt rovarirtós-legyes motívumot, a vörös medúzás kék falat.

Mindenképpen kiemelném még a Brian Reitzell által kifejezetten a sorozathoz szerzettQueen of the Bored számot, Shirley Manson (Garbage) vokálját, és végül de nem utolsó sorban, annak a Craig Zobel-nek – az epizódhoz illően visszafogottabb, de a sorozathoz hűen kellően kreatív – rendezését, akinek többek között az ‘International Assassin’-t is köszönhetjük a The Leftovers-ből, sőt az övé lesz a leköszönő sorozat következő, utolsó előtti része is.

Be is dobnék a regényt ismerőknek rögtön egy olyan kérdést, hogy eddig mivel vagytok a legelégedettebbek, mivel a legkevésbé és mit vártok a legjobban? Én a körhintát, de kiindulva a mostani epizódból, szinte biztos vagyok benne, hogy egészen máshonnan, teljesen váratlanul kapom majd a legjobb pillanatokat, ennél többet pedig talán nem is lehetne egy ambiciózus adaptációtól elvárni.

43 hozzászólás Ne habozz!

mic8 - 2017. 05. 23. 21:43

Ez a sorozat valami zseniális. Nálam 10/10. Igaz nem olvastam még a könyvet de már megrendeltem. Így a könyv ismeretének hiányában is folyamatosan számolom a napokat, hogy mikor kapok ebből a soriból új adagot.

Balumedve - 2017. 05. 23. 21:51

Sajnos idő alatt abbahagytam a könyvet, ezért sok minden ködös még, de nem is baj, majd a sorozat rávezet a válaszokra. Viszont, amin megakadtam és kétlem, hogy valaha is lenne rá konkrét válasz: Laurát miért Anubis bírálta el? Az arab asszonynál még értettem, de az nekem gyenge indok, hogy Laura egy egyiptomi tematikájú kaszinóban dolgozott. Valakinek valami ötlete?

Arra a részre még eljutottam, amikor a régi istenek találkoznak az egyik misztikus csomóponton, arra nagyon kíváncsi vagyok. Az biztos, hogy jobban fog kinézni, mint a képzeletemben, meg érdekelne is, hogy akkor ki kivel szövetkezik és milyen beszélgetések fognak elhangzani.

zso17 - 2017. 05. 23. 21:58

Nancy monológja szerintem is zseniális volt, egyszerre volt valamilyen szinten poénos, tragikus és ijesztő a fickó, nagyon adom. Remélem azért a trickster-mivoltára az istennek még ráerősítenek, mert abból még szeretnék látni.
Amúgy a rész nagyon jó volt, nem részletezném mert a kritika remekül kifejtette az erényeit, inkább leírnám, hogy mit várok a további részekben:
– több Technical Boyt. Talán egyedül vagyok ezzel, de nekem ő volt az egyik kedvenc karakterem a könyvben, nem is azért mert kedveltem volna, hanem mert tök érdekes karakternek tűnt, és a dumái is jók voltak. És remélem hogy kicsit őt is kibővítik, mert ha valaki akkor ő a mai világban mindenhol jelen van.
– ugyanígy vagyok Mad Sweenyvel is, de ha jól tudom róla mondták, hogy többet fog szerepelni mint a könyvben, amit Pablo Schreiber alakítását látva egyáltalán nem bánok.

Amire nagyon kiváncsi leszek, az a Lakeside-os sztori, azon belül is az eltűnt lány története. Biztos vagyok benne hogy az későbbi évadokra nyúlik át, nem is gond, csak remélem hogy az valamiféleképp belekerül a sorozatba, mert én személy szerint imádtam azt a szálat.

Lantaar - 2017. 05. 23. 22:31

Nekem konkrétan a kedvenc könyvem és teljesen magával ragadt eddig a sorozat. Bíztam a készítőkben és be is váltották a hozzá fűzött reményeimet.
A Somewhere in America részek, főleg Nancy beszéde, a Zoryák és Czernobog, az pedig végképp meglepett, hogy Schrieber ilyen jó Sweeny lett.
Egyébként én is a körhintát várom nagyon, mert az már önmagában is egy rendkívül szürreális rész volt a könybne, hát még milyen lesz itt, ha Fullert hozzáadjuk.

Egyébként meg az ifrites részből, főleg a végéből még eléggé vissza is vettek a könyvhöz képest, mert az tényleg kicsapta volna a biztosítékot ha azt egy az egyben filmre viszik.

Liu - 2017. 05. 24. 00:19

A könyvet imádom, igaz, az író már a Hó, Tükör, Almák-kal megvett 14 éves kislány koromban.
Könyvszeretőként, a sorozat szerintem nagyon jó.

Az tény, hogy aki nem ismeri jól Gaiman munkáit, annak művinek és mesterkéltnek tűnhet a világ.

Sok-sok kutatómunkát beleölt, feldolgozta, jól megrágta, hozzárakott egy adag cinizmust és kicsit kifigurázta a hasonló témában megszokott sémákat, majd rózsaszín csillámmal, kedves mosollyal odaköpte Amanda Palmer mellé. S közben, csak úgy mellékesen neon keresztre feszít egy asztronautát is.

(off: Gaiman kevésbé disztingvált verziója Joe Abercrombie, amúgy :D )

Ezt az érzést a sorozat visszaadja. Nagyon jól.
Szóval kérem, itt minőségi fan-service van!
Gaiman világa nem egyszerű, vagy imádjuk vagy utáljuk. Középút nincs.

A új részt eddig kb azonnal megnéztem.
de most már okos vagyok, tanulok: a harmadik részt óvatlanul, ebédszünetben néztem az irodában – 50 éves kolleginám nagy megrökönyödésére :D

—-
A casting is elég jól sikerült.

“Lincoln” örülhet, hogy kiszállt a 100 féle szenvedésből. lejtmenetből hegymenet. :D

Csernobogot a könyvben félelmet keltőbbnek képzeltem, de a színész nagyon jó.

Az “új” technikus srácot imádom. Instagram rémálom…és szintetikus varangybőr.

Balumedve:
A Jézusoknak azért megy jól a szekér manapság, mert konkrétan imádják az emberek, Bilquis a szerelem és a halál istennője manapság olcsó prosti, nincsenek ajándékok és áldozatok, de a férfiak adóznak a testének, vagy Easter pl. attól virul, hogy van egy róla elnevezett ünnep és az emberek tudtukon kívül “imádják”.

Az ott dolgozással, gondolom Laura is tudtán kívül valami hasonlót tett.

Az isteneknek a lényeg, hogy ne feledjék el a “nevüket”, így, ameddig, ha kicsavart módon is, de köztudatban vannak, élnek.
A könyvben a bölény ezt egész jól elmagyarázza.

Vödör - 2017. 05. 24. 00:38

Laura nem flegma, hanem depressziós szerintem. Jól hozza a tipikus damaged goods picsa karaktert, akitől minden embernek menekülnie kell mert csak pusztítani tud maga körül. Szóval ez most jó volt, de sorozat továbbra is lassú, ezen változtatni kellene, mert sem a történet, sem a vizualitás nem indokolja ezt.

everest456 - 2017. 05. 24. 06:52

Totális vakvágány volt ez a rész, nagyon remélem, hogy nem kap a hölgyemény több képernyőidőt a minimumnál, mert katasztrófa volt a rész. Nyilván lehet jönni a motívumokkal, stb stb, de pont annyira hiányzott egy ilyen “fogódzkodós” rész a sorozatnak, mint üvegesnek a hasraesés. Teljesen lenullázta a hangulatot, Laura mint karakter pedig közel sincs olyan érdekes, hogy 5 percnél többet kapjon (az eltúlzott sexjelenetek legalább nem vittek el egy komplett epizódot… eddig)

emeric - 2017. 05. 24. 07:12

A regényt olvastam, de egyáltalán nem tetszett, se füle se farka zagyvaságnak tűnt, mindenféle konkrét sztori nélküli csapongásnak. A sorozat első részét láttam, nem volt rossz, de kaszáltam, mert lehet akármilyen szép, tudom, hogy ez a történet egy nagy semmire fut ki.

recoveringjunkie - 2017. 05. 24. 09:42

A regény lassú de baljóslatu, érdekfeszítő. A sorozat vontatott és unalmas.
Az az érzésem, hogy éppen csak egy hajszlnyit ment mellé de minden elemében és ezért nem működik.

CyClotroniC - 2017. 05. 24. 10:21

Vödör: depressziós persze, de van benne szerintem flegmaság, nem nagyon érdeklik a határok.

sleepwalker77 - 2017. 05. 24. 10:48

Ian McShane és Peter Stormare miatt álltam neki a sorozatnak. Első két rész nem volt nagy szám, de nem is volt rossz. Harmadikban azt a 4 perces jelenetet átpörgettem, nem érdekel, de azon kívül a rész egynek jó volt. Ez a 4. rész viszont annyira nem jött be, a női karakter iszonyat irritáló, hogy egyelőre félre is rakom az egészet.
Pedig a fent említett két színész miatt nagyon akartam, hogy bejöjjön ez a sorozat, de ami nem megy nem erőltetem.

ElPadre - 2017. 05. 24. 11:04

hogy miért anubis “ítélte meg” laura-t: ha jól emlékszem, valami olyasmit mondott, hogy a halála körülményei őt tették szükségessé (szóval aki nem olvasta a könyvet, az elkezdhet gondolkozni azon, hogy vajon mennyire volt véletlen a halála).

amiben laura szenvedett, az nem depresszió, hanem hivatalos nevén anhedónia, vagyis a boldogság megélésére való képtelenség. ez gyakran hoz magával veszélykereső, fejjel-a-falnak viselkedést, csak hogy valami billentse már ki a szürkeségből.

én örültem, hogy ennyire kibontották laura figuráját, a könyvben ehhez képest valahol súlytalan volt. és hát laura és audrey párbeszéde a fürdőszobában, az olyan preacher-i magasságú (mélységű) abszurd volt, és mindketten iszonyat jól hozták a szerepüket.

eddig nekem nagyon bejön a sorozat, így tovább.

totoro - 2017. 05. 24. 13:27

emeric: Szóról szóra egyetértek. Én is olvastam a könyvet, és nem gondolom többnek egy zagyva ponyvánál, így a sorozat sem vonz.

Gerusz - 2017. 05. 24. 17:16

Az a Laura vs. arctalan figurák bunyó kb. Fuller szerelmes levele volt Tarantinónak.

bvr - 2017. 05. 24. 17:18

no ha már lett könyves kibeszélő, akkor két kérdést tennék fel a könyvet jól ismerőknek:

– mintha valahol olvastam volna hogy volt olyan kiadás is amiben volt plusz fejezet Krisztusról/kereszténységről. Erről van valakinek valami infója? (mert olvasni furcsa volt hogy az USA legnagyobb hagyományos értelemben vett vallása az nem kap szerepet)

– mi indokolhatta az eltérést a sorozatban a könyves Mad Sweeney és az érme kérdésében? Mert a könyvben hogy tévedésből rossz érmét adott oda az nemcsakhogy jóval később bukkan elő hanem ugye sokkal tragikusabb körülmények között. És ott nem egyszerűen a “szenecseérméje” volt, hanem az még csak nem is az övé volt, csak aztán én utána nem emlékszem hogy nagyon ki lett volna fejtve, de lehet hogy csak én siklottam át fölötte. Az még megvan, hogy mikor ezután Shadow elmondja Szerdának az ügyet, és Szerda ezt nem éppen jól fogadja (amiből az következne hogy Sweeney ezt Szerdától kapta) de aztán mintha ezt annyiban hagynák és kész.

kieten - 2017. 05. 24. 22:38

Az égiek és földiek, hasonló ehhez, nem?

Bazsa - 2017. 05. 24. 23:09

Nem tidom hogy kinek eddig hogy tetszett a sorozoat(nem olastam az eddigi commneteket) de nekem bejött, mondjuk meglepett hogy így a 8 réses évadból a 4.re egy back stortyt kaptunk de érdekes mivel (nem tudom ki hány éves milyen generációs) de az én generációmat abszolúlte tükrözi, (24 vagyok) a legtöbb lány manapság nem azért van kapcsolatba mert szereti a másikat hanem csak mert… (puppy) nekem nagyon tetszett, de visszatérve a sorozatra, ez a misztikus jlleg átjön Ian McShane nagyon jól ada amit kell, aki shadow-t játsza az is jót alakít szeritem (mondjuk lehetne kicsit jobb de valószínúleg a szkript is közrejátszik[mint pl arrowban stephen amell h nem mosolyog stb])

Bonus - 2017. 05. 25. 15:33

Nálam teljesítette az eddig elvártakat a sorozat. A könyv nagy kedvencem volt. Számomra ez a rész nem volt jó, nagyon utálom Laura Moon karakterét. A Braking Bad-es Skyler White-nál is jobban gyűlölöm. Kín szenvedés volt számomra nézni azt, hogy ez az olcsó rüfke, hogy szopkodja szét és baszatja agyon magát Shadow “legjobb” barátjával Robbieval, miközben a férje az ő faszsága miatt sínylődik bennt a kóterban. Akárhogy próbálhatják szépíteni Laura karakterét, meg humorossá teni, nem fogok sose megbékélni vele, hogy rohadt volna el a föld alatt, helyette most Mad Sweeney fog meghalni a későbbiekben, pedig inkább az ő karakterét kéne/kellett volna tovább vinnni. A könyvben is imádtam Sweeneyt, és számomra Pablo Schreiber nagyon jól vissza adja azt a leprikónt akiről a könyvben olvastam, és jobb lett volna ha többet kapunk a közte és Shadow közt zajló feszültségből. De mindegy kaptunk egy Laura Moont, akit mindenki utálhat, de el tudom képzelni, hogy még így is lesz aki szereti. Emily Browning színészi teljesítménye jó, csak egy szar karatkert kapott. Remélem a továbbiakban is ilyen jól fog menni a sorozat, csak ne húzzák el nagyon mert akkor agyhugykövet fogok kapni. Az előttem szólókkal egyetértek kik azt mondták, hogy 3 évad pont optimális lenne. Ha megmarad az alacsony epizódszám akkor jöhet a 3 évad, de ha a második évadot már elnyújtják, akkor viszont elég a kettő is.

CIVILWAR - 2017. 05. 25. 16:17

Ez a rész volt eddig az első olyan, ahol nem volt üresjárat.

Viszont kábé 20 percig úgy néztem, hogy nem értettem a dolgot. Már hogy miért szedte föl Laura a bénázó Shadowt. Hat vagy hét olyan creepy béta balfasz húzása is volt az összejövős jelenetben, hogy mindnél, egyesével nekem égett a pofám. Reálisan egy ilyen karakter maximum a másodiknál menekülne, és nem ott szobrozna fél órát, hátha kicsúszik egy jó mondat is a nyomorult száján.

Aztán a szőke csaj bedobta, hogy Shadow úgyis petnek volt tartva, és az megnyugtatott, hogy nem én vagyok a hülye.

De speciel még mindig nem vagyok biztos abban, hogy hajlandó vagyok elfogadni az írók gondolatmenetét.

Liu - 2017. 05. 25. 22:09

bvr:

Kereszténység azért nincs benne, mert az manapság egy igen népszerű vallás, ergo az “keresztény istennek” igazából kb. mindegy az egész harc végkimenetele.
Neki tök nyolc, hogy a régi istenek elpusztulnak vagy sem, az is, hogy új isteneket imádnak vagy sem, ő/ők elég népszerű, hogy ne érdekelje a dolog.
A könyvben említik Jézust amúgy:

“Lucky, lucky guy. He could fall in a cesspit and come up smelling like roses. Hell, it’s not even his birthday, you know that? He took it from Mithras. You run into Mithras yet? Red cap. Nice kid.”

meg még egy helyen, ahol megemlítik, hogy igencsak jól van.

Úgy tudom, eredetileg a judaista istenség is szerepelt volna a könyvben, de végül elvetette az író és így “3 legnagyobb” világvallás “istene” közül egyik sem szerepel benne- túl “kicsinyes” ez a küzdelem nekik.

Mad Sweeney:
Talán annyi, a változtatás oka, hogy leprikón barátunk a könyvben az érmétlenség miatt igen hamar feldobta a zöld kis csizmáját.
A sorozatban úgy tűnik, tovább megmarad a karakter :)

Juraviel.Ihuan.Bedvin - 2017. 05. 28. 11:40

@bvr

A tizedik évfordulóra kiadtak egy bővített kiadást, ez meg is jelent itthon (kétszer, idén kiadták újra sorozatos borítóval). Ebben a függelékben van egy teljes mini-fejeztet Jézussal.

Gaiman azt írja, hogy azért vágta ki eredetileg , mert úgy érezte nem működik, és túl nagy léptékű. A jubileumi kiadásba vissza akarta tenni, visszaírni, de végül egy függelékbe pakolta.

Remélem hamarosan megírja a régóta megígért folytatást. :)

A könyv kapcsán egy érdekes véleményt olvastam, hogy modern istenek kapcsán Gaiman elfeledkezett arról, hogy Amerikai “igazi” vallása a sport, mert hasonló élménnyel kezelik. Érdekes meglátás, részben egyet is értek vele.

Art3mis - 2017. 05. 28. 13:06

Juraviel.Ihuan.Bedvin
A könyv folytatásának megjelenése 30-ra van írva, Törékeny holmik címmel.

A sorozat egyébként nagyon jó, de bocsánat, én rühelltem Laura karakterét, de nagyon. A könyv végefelé egy icipicit megbékéltem vele, de hogy egy teljes epizódot kapjon… Bírom Emily Browningot, de Laurát pár perces jelenetekben jobban elviselném.

Art3mis - 2017. 05. 28. 13:12

Juraviel.Ihuan.Bedvin
Ó, azt írják novelláskötet, akkor Árnyék lehet hogy csak felbukkan az egyikben. Pedig már örültem.

CyClotroniC - 2017. 05. 28. 13:21

A Törékeny holmik lassan már 10 éves.

Amik szegről-végről ehhez a műhöz köthetőek.

– Anansi Boys regény (Nancy két fiáról szól)
– The Monarch of the Glen (Shadow-ról szóló novella)
– Black Dog (szintén Shadow-ról szóló novella)

A első novella egy “Legends II.” több szerző novelláit összegyűjtő kötetben jelent meg (van benne GoT-os sztori Martin-tól is pl), a második pedig a Trigger Warning-ban pár éve (itthon Felkavaró tartalom a kötet címe).

Arról is volt szó már lassan 5 éve, hogy ír majd egy folytatást, ami a modern istenekkel foglalkozik majd inkább, de azóta nem tudok róla, hogy ezzel történt-e valami. Nem lepne meg, ha éppen azokkal az ötleteivel tágítanák majd az univerzumot a sorozatban.

Art3mis - 2017. 05. 28. 14:18

Jah, értem, akkor csak újra kiadják. Üljek le egyes, pedig nagy fannak mondom magam, de ez valahogy elkerülte a figyelmem.

A - 2017. 06. 05. 11:14

nem olvastam a könyvet, de a sorozat poszteréről (AM)ER(I)C(A)N (GOD)S és a sorozatban tett nagyon halvány utalásokból én azt gyanítom, hogy Shadow is isten ráadásul Mr Wednesday(Odin) fia ugye?
(Ja és valaki nem tud egy jó weboldalt ahol magyarul elolvashatom a könyvet + a Anansi fiait, mert a neten, csak angolul találtam a könyveket)

everest456 - 2017. 06. 10. 11:13

A:
Ez az beszólás ezért eléggé előrevetítette hogy milyen viszonyban lehetnek :)
“I offer you the worm from my beak and you look at me like I fucked your mom?”

A - 2017. 06. 10. 11:48

everest456

Köszi!

A - 2017. 06. 10. 18:10

Ja és akkor Shadow minek az istene? Kételkedésé vagy hitetlenség istene? :D Vagy csak simán félisten?

everest456 - 2017. 06. 11. 00:36

Ő elvileg Baldir (Baldur), wikipedián elég részletes leírást találsz hozzá az északi mitológiából.

A kérdés/kérés második feléhez pedig írj a benteki kukac freemail pont hu mail címre.

A - 2017. 06. 11. 12:40

Köszi szépen még egyszer!

A - 2017. 06. 11. 12:57

Úgy kb 2-3 éve érdeklődtem az északi mitológia iránt így ismerem Baldr történetét. Remélem, hogy a sorozatban Hodr és Thor is tiszteletét fogja tenni.

CyClotroniC - 2017. 06. 11. 13:36

A: Ebben az esetben ez is érdekes lehet, szintén Gaiman mű: https://www.agavekonyvek.hu/konyvek/eszaki-mitologia

A - 2017. 06. 11. 13:48

Lesz mit olvasni a vizsgák után :D

wondorog - 2017. 06. 11. 19:55

Mad Sweeney sztoriját szépen egy az egyben átemelték a könyvből, bár egy kicsit így túlhúzottnak éreztem, főleg, hogy 1 rész maradt az évadból. Remélem zárójelenetre azért a körhintát megkapjuk, szomorú lennék ha az a következő évadra tolódna.

evererst456 - 2017. 06. 11. 21:40

A: ment válasz

Wondorog: ha jól rémlik kénytelenek voltak kevesebbet feldolgozni az első évadban a tervezetnél…

David R. Blake - 2017. 06. 12. 15:19

@A: Thor már halott a sorozat/könyv sztorijának idejére.

A - 2017. 06. 12. 19:55

David R. Blake: ehh sadface

Szóval Shadow=Baldr, de Babldr a nyár istene, akkor, hogy az istenbe csinált havazást Shadow mikor bankot rabolt Wednesday-el, mikor neki épp az ellenkezőjét kéne csinálnia? Vegy ez ilyen hagyjuk? (mondjuk Gaiman jobban ismeri a mitológiát, mint én )

Liu - 2017. 06. 13. 00:16

A. és everest456, stb..:

Shadow =/= Baldr.
Erőteljesen párhuzamba állítható Baldr-rel, de nem “ő”.

Az isteneknek NINCSENEK emberi szülei.

Shadowról pedig 100%-ig tudjuk, hogy van anyukája. :)

Baldr a fény és a nyár istene.
Shadow neve árnyékot jelent, na meg hóesést is gyárt.
Hmmm… :)

tsztm - 2017. 06. 18. 16:20

“hogy kellett valami emberi, “hétköznapi” (tegyük is gyorsan idézőjelbe) ellenpont a történetbe”

Épp ellenkezőleg látom, ennek a résznek a közepén kaszáltam a sorozatot. Pedig olvastam a könyvet, többször is. Árnyékra a könyvben sem volt jellemző a kapkodás, és nem ő volt a legkarakteresebb egyéniség sem, de a sorozatban kiválasztott színész annyira jellegtelen alakítás szempontjából, hogy az ő részei teljesen unalmasak és érdektelenek. A könyv sok szempontból lassú folyású volt, sok más Neil Gaiman regényhez hasonlóan, a sorozatból a lassan építkezésből csináltak egy kiherélt, öncélú, elhúzott jelenetekkel tarkított valamit. A sorozatban vannak jó részek, a Somewhere in America szkeccsek pld. baromi jók, és szerintem nagyon kiválóan lett kiválasztva Sweeney és Wednesday is.

De mivel ezek a főszereplő érdektelen lett, a mostani részben meg pontosan ugyanúgy el voltak húzva a jelenetek, egyáltalán nem tartottam szükségesnek, hogy egy teljes részt szánjunk erre.

edg - 2017. 06. 18. 22:48

Őszintén szólva a könyvet régebben olvastam, csak kevésre emlékszem belőle, de tetszett, az tuti.
A sorozatban volt egy-két nagyon jó jelent, pl. amikor Scully David Bowie-nak volt befestve. Na, az! A zenéje is nagyon ütős volt.
De sajnos összességében az évadot untam és csak pörgetésekkel tudtam nézni.

Mr. Eddie Krueger - 2017. 07. 03. 13:57

A sorozat miatt szeretném elolvasni a könyvet is. A kérdésem az lenne, hogy egy kötetből áll vagy az egész egy könyvsorozat? Köszi a válaszokat!

CyClotroniC - 2017. 07. 05. 14:42

Egyetlen regény.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz