login |

Arrow: vége az 5. évadnak

2017. 06. 05. 14:50 - Írta: superpityu

50 hozzászólás | kategória: 2016/17 finálék, kritika,

Az előző két szezon után nem gondoltam volna, hogy az Arrow sikeresen fog visszatérni a gyökereihez (sőt évad elején még azt sem hittem, hogy pont az Arrow-Legends duót fogom megtartani a CW képregényes sorozatai közül). Igazából amit az 5. szezonban kaptunk, azzal nálam simán beírta magát a sorozat az all-time kedvencek közé. Jöhet itt akármilyen folytatás, ezt már nem tudja semmi elvenni a sorozattól.

A készítők remekül éreztek rá arra, hogy a túlzásba vitt romantika és az ezzel járó hajcihők nem tettek túl jót az Arrow-nak. Ráadásul a karakterek közötti dinamikán is sokat kellett változtatni, hiszen elég unalmasnak hatottak már. Szóval az évad elején jött egy nagyobb vérfrissítés, ami remekül sült el.

De a tovább után folytatom egy ideig spoilerek nélkül, majd jelzem, ha spoileresre váltok.

Pedig nem sok karakter tartott ki végig, és ugye évad közben Dinah személyében érkezett egy új Kanári, de rengeteget dobtak az újoncok a sorozaton. Szerencsére nem estek velük túlzásba, nem ismerjük őket annyira mélyen még, bár azért kaptunk az Ő történeteikből is egy kis ízelítőt.

Szóval újoncok: pipa, sőt azt kell, hogy mondjam, hogy a régiekkel is jobb munkát végeztek idén. Oliver remek főhős, nem nagyon akarok itt elszaladni ezzel a dologgal, vannak hibái, de sok sorozattal ellentétben itt jó a főszereplőnk. Sőt idén még színészkednie is kellett Stephen Amell-nek, és kiderült, hogy tud ő játszani a szegényes eszköztárával.

Azt viszont szomorúan látom, hogy Felicity még mindig közutálat tárgya, pedig vele is visszamentek az alapokhoz, és nagyon tartaléklángra vették a romantikus vonalát. Persze sosem lesz már olyan, mint régen, de mindent megtettek azért, hogy ismét szórakoztató legyen a karakter.

Viszont Dig nem sokat tett a sztorihoz, hiába volt érdekes az évad elején a helyzete, és igazából Curtis-szel sem nagyon tudnak mit kezdeni. Fejlődnek, látszik, hogy tartanak valami felé, de néha csak foglalják a képernyőn a helyet.

Thea ugyan keveset szerepelt idén, de vele nem igazán voltak gondok. Ráadásul Lance karakterét sem kedveltem még eddig ennyire. Mondjuk sokat dobott rajta, hogy egy idő után betették mellé Rene-t, akivel elég jó párost alkottak.

Többi karakter: pipa, és akkor a pontot az i-re a főellenséggel tették.

Prometheus jó gonosz volt, de úgy érzem, hogy sokat butítottak a karaktereken azért, hogy egész évadot át tudják húzni, ahogy kicsinálja Olivert és a csapatot. Ami igazából nagyon érdekes volt, hogy Promi akkor lett igazán érdekes, amikor lelepleződött. Pedig adta volna magát, hogy akkor fog kifulladni a karakter, de pont fordítva történt.

Azt elismerem, hogy nem volt egyenletes színvonalú a szezon, de nem igazán voltak komoly mélypontok, inkább a főszáltól eltérő kalandok kapcsán voltak problémák. Nem nagyon tudtak mit kezdeni azokkal az epizódokkal, amikor nem volt jelen Promi. Igazából itt a Cupid-részre gondolok, amit tök feleslegesnek tartok. Viszont a Felicity kapcsán érkező Helix-vonal jó volt, még ha annak a vége túl is lett húzva.

Azt már előre tudtuk, hogy az 5. évad végén véget fognak érni a flashbackek, ennek értelmében kíváncsian vártam miként kapnak lezárást a szigetes sztorik. Gyönyörűen foglalták keretbe az elmúlt 5 évet a fináléval. Konkrétan ez a zárás eddig a legerősebb, amit a sorozat magáénak tudhat. Tele volt szimbólumokkal, amelyek megváltoztatták Oliver életét.

Ráadásul az utolsó flashback jelenet annyira szívfacsaró volt azzal a telefonhívással, egyszerűen tökéletes zárása volt ez ennek a szálnak.

A finálé nem csak az előbb említett dolgok miatt volt igazán jó, hanem mert sikerült az Arrowverse eddigi legjobb team-upját itt összehozni. Nem is tudom, hogy fogalmazzak, de azzal, hogy nem volt a csapat teleszórva metahumánokkal volt ennek a zárásnak egyfajta nyersesége. Szó sem volt arról, hogy Flash elszalad értünk, vagy Cisco nyitunk egy átjárót valahova. Egyszerűen csak egymásra voltak utalva a szereplők.

Amúgy is remek ötlet volt Slade visszahozása, ráadásul Oliver oldalán. Rengeteget dobott a záráson, hogy megint volt egy olyan figura, akivel Oliver őszintén beszélhetett, sőt ugye ez a valaki még ismeri is őt. A hab a tortán pedig az volt, hogy Nyssa is betoppant, hogy diskuráljon egy kicsit régen látott testvérével. Komolyan ez a két karakter jelenleg a sorozat két legjobb ütőkártyája.

Na akkor térjünk rá a spoilerekre.

Adrien őrült, nincs is efelől semmi kétség. De kicsit túl volt húzva a leszámolás vele. Jó megoldás volt a sziget aláaknázása, nem kis feszültséget keltett, viszont a robbantás kivitelezése kicsit szomorú. Mármint az, hogy Adrien úgy halt meg, hogy Oliver nem tudta legyőzni.

Itt pedig jön a nagy kérdés, hogy mennyire lesznek tökösek a készítők? Ki mernek-e írni valakit az állandó szereplők közül. Ráadásul Malcolm halálában sem vagyok annyira biztos. Kicsit ugyan a saját farkukba haraptak a cliffhangerrel, hiszen már korábban megtudtuk, hogy Black Siren, Dinah és Rene állandó szereplővé válnak a folytatásra. Tehát biztosan nem fognak sokan meghalni. sőt, az sem kizárt, hogy senkitől sem kell búcsút venni.

Bár Samantha halála benne van a pakliban, és akkor jöhet egy gyerekneveléses szál, ami nem tudom miként sülhetne el jól. Viszont ha Anyu meghal, akkor csúnya lenne, ha csak ő lenne egyedüli áldozat. De ha túléli, akkor sem kell már bujkálniuk, így, hogy William tudja ki az apja.

Nem mondom, hogy a befejezés tökéletes volt, de egy korszakot most lezártak a készítők, és érzelmileg mindent kihoztak ebből az epizódból. Várom a folytatást, talán kicsit jobban is, mint eddig.

50 hozzászólás Ne habozz!

Mate815 - 2017. 05. 24. 13:25

Wow! Ez nagyon adta! Ki gondolta volna a gyenge harmadik és negyedik évad után, hogy ekkora come backre képesek? Kiváncsian várom, hogy oldják fel a cliffhangert! Nyssába még mindig szerelmes vagyok :D

jesustomer - 2017. 05. 25. 08:22

Úristen mi volt ez. Alig volt párbeszéd, de annál több félelmetesen jó akció volt.
Gondoltátok volna az évad elején, hogy jobb lesz mint a Flash? Mondjukaz igaz, hogy simán ki lehetett volna nyírni már rég Adrien-t de ez a finálé..
Úristen.

chester - 2017. 05. 25. 09:19

Úgy se merik meghúzni, szóval nem aggódom. De legalább a finálé jó volt, jöhet a kasza.

Marianna - 2017. 05. 25. 09:42

WoW. Első gondolat a finálé kapcsán. Azonkívül szuperek voltak az akciók, lényegében csak az volt a részben. A párbeszédeket minimalizálták, ami volt az pont elég volt. Tetszett. Mondjuk le sem tagadható, hogy fanservice finálé volt, de annyira jól működött nekem. Amúgy az évadra sem tud egy rossz szavam lenni. Igazából nekem nem volt olyan rész, ami ne tetszett volna, feleslegesen nem bosszantottak, úgyhogy nálam simán top kedvenc etapom tőlük. Ezek után a 6. évadban mit lehet majd?

Nagyon bejött a rész végén a flashbackben a keret, hogy úgy végződött, ahogy a pilot kezdődött. Aztán a telefonbeszélgetés Moira-val is szívfacsaró volt. Ahogy Oliver elszántsága is a fia megmentéséért szuper volt. Prometheus pedig jó volt elég ennyi.

A cliffhanger annak ellenére, hogy meglepő, úgy is tudjuk, hogy az lesz a vége, amit el akarnak velünk hitetni. Azért ezért nem rágom tövig a körmöm októberig, de jól nézett ki.

A finálé azért jó volt.

lotta - 2017. 05. 25. 10:31

Egyébként az valahol azért vicces lenne, ha Prométheusz ezzel a nagy bummal végül csak a saját társait nyírta volna ki.
Ha Samantha nem éli túl, nagyon remélem, hogy nem csinálnak a srácból apu mellett valami béna Dick Grayson vagy Damian Wayne klónt.

OFF: Twitteren Manu elég komolyan “kampányol” egy saját Deathstroke sorozatért. Elég nagy lelkesedés fogadta a vendégszereplését.

Egyébként biztos, hogy a cliffhanger kamu és valami idióta módon oldják majd fel, de azt sem tudom elhinni, hogy a következő évadra lesz elég pénzük KILENC series regulart fizetni.
Szóval valakinek mindenképp muszáj lesz elhullania.

“Szerintem esélyes, hogy nem halt meg. ”

Vannak azért kétségeim nekem is, mert… lényegében Malcolm indította be ezt az egészet annak idején. Ha végül tényleg utolérte a vég, akkor… nem tudom, de valahogy nehéz elhinni, hogy simán csak offscreen történt. Esetleg elkapta Harknesst, helyet cserélt vele ő meg szépen odébbállt…

katyvaszlipp - 2017. 05. 25. 10:49

Az nem lett volna járható út a szigeten levőknek, hogy fognak pár ládát ami ott körülöttük volt, vagy a repülőről valamit, és kiúsznak a vízre?
Lehet én vagyok túl egyszerű ehhez a sorozathoz de nekem kézenfekvő megoldás lett volna.
Ehhez ennyi kellett volna:
Oliver: Felicity, egy hajón vagyok.
Felicity: oké, akkor beúszunk a vízbe.

vagy hülyeség lett volna?:D

amúgy rendben volt, Sladet imádom, és Chase is jó gonosz volt végre. Második évad szint volt ez.

Colos - 2017. 05. 25. 11:42

Aztapic$a.

piszkosfred - 2017. 05. 25. 12:48

A cliffhangertol eltekintve (ami rem olcso es kiszamithato, tulsagosan nem ragom a kormom miatta) nem volt rossz evadzaro.

LaCRossE - 2017. 05. 25. 14:20

Nekem rohadtul bejött a cliffhanger, még úgy is, hogy valószínűleg senkinek nem lesz különösebb baja. Aztán ki tudja.

Fantasztikus évad fantasztikus zárása volt. Adrian Chase egy állat, nem is tudom, van-e olyan tévés képregényes gonosz, akit még nála is jobbnak tartok. Igen, nálam még Slade-en is túltesz.

Mikor lesz már október?

Egyébként nagyon szimbolikus volt az egész évadzáró.

Oliver utolsó tíz évét zártuk le, most már tényleg jöhet a Green Arrow.

Imádtam, hogy egyszerre párhuzam és teljes kontraszt volt a két harcjelenet között:

Oliver megölte Kovart, hogy lejusson a szigetről, de hiába, mert a bűntudata az apja miatt tovább kísérte őt (és a sziget szerintem főképp ezt a bűntudatot szimbolizálta Oliver számára).
Eközben nem ölte meg Prometheust, mire a csávó elpusztította a szigetet. És nem sokkal előtte sikerült elengednie a bűntudatát.
Oliver számára így ezzel egy teljes fejezet zárult le.

Viszont Merlyn még ha túl is élte az aknát, a sziget felrobbanását már neccesebb. Ugye ő nem tudta, hogy az egész sziget alá van párnázva bombával, és nincs az az Isten, hogy ha túléli, akkor ott hagyja a lányát és egyszerűen eltűnik. De mivel nem tért vissza a lányához… (legalábbis nem láttuk)
Szóval Merlyn túlélési esélye jelenleg nagyon vékony hajszálon lóg.

Mindjárt megyek és átnyálazom a színészek szerződéseit :D

Edrick - 2017. 05. 25. 15:25

“Na, a végén A Mágus csak kifogyott a trükkjeiből.”

Az oké, hogy jövőre nem lesz DC sorozatban, de nekem valamiért az adná, ha pont azért nem halt volna meg mégse, mert tényleg ő A Mágus. El is hangzott még valamikor régen, hogy “The League didn’t call me ‘The Magician’ for nothing.”. Szerintem esélyes, hogy nem halt meg. De naggyon messze van még, hogy ez kiderüljön. Meglátjuk.

És függetlenül attól, hogy mennyire b*szott jó lett szerintem is az évad, meg a zárása, azért az öt évvel ezelőtti paróka böki a csőrömet. Mármint otthon, amikor levágták a haját, senkinek se tűnt fel, hogy az paróka? :D Meg persze, szép volt, hogy bevágták a pilot legelejét, de valahogy nekem nem vágott egybe az, amit 5 perccel azelőtt felrakott magára, meg a legelső részes. De lehet, ez már csak nagyon az én bajom :D Viszont ha a szándékot nézem, tényleg szép volt.

Meg úgy egyébként is, ugyanazt csinálták, mint az ominózus vallatós részben, hogy vágással nagyon szépen mintha egybemosták volna a jelent és a múltat. Ez akkor is bejött, és most is nagyon :) A moirás telefonbeszélgetés meg pláne.

Viszont ha már tényleg lezártuk a múltat, úgy mindenhogyan egy ilyen évad után, akkor én nem hagytam volna ennyire nyitva a befejezést. Nem volt rossz, de vártam volna, hogy hasonlóan fejezik be, mint a második évadot, hogy ekkora cliffet azért nem kaptunk.

Ha őszinte akarok lenni, akkor 10-est nem tudok neki adni, de 9/10-et könnyű szívvel. Már hogy az évadzáróra, de az évad is valahol e körül mozog.
Basszus, azért látjátok, minimum így kell évadzárót csinálni!

Silver-sama - 2017. 05. 25. 16:22

Háát… nem volt rosszabb a Flashnél, de sokkal jobb sem.
Vicces, hogy mindenki azt mondja, hogy minimalizálták a párbeszédeket, és növelték az akciót, miközben én teljesen úgy látom, hogy szinte csak beszélgetésből állt az egész. Csak tolták és tolták a rizsát, a lelkizést, a szappant, én meg bosszankodtam, hogy mikor lesz már akció.
A CGI nevetségesen rossz volt – a helikopter felrobbanásán szétröhögtem magam (másik nagyon röhögős pillanat az volt egyébként, amikor Adrian azt mondta, hogy megölte Oli fiát :DD de kár, hogy nem tette meg).
Nagy csalódás lett végül az orosz szál vége, illetve a “múlt lezárása, keretbe foglalása” nem így képzeltem el, sokkal jobban is lehetett volna.

Úgy karaktert, mint Adriant nem tudom mikor sajnáltam :'( (ha sajnáltam valaha). Ez nem igazság, hogy meghalt :'(. Megnyomhatott volna simán csak valamit, és kész :S. És azt is sajnálom, hogy nem ölte meg gyorsan Oliver fiát.
Ha a többiek nem élnék túl, akkor rettentő elégedett lennék.
Nem is tudom, hogyan értékelhetném ezt a finálét. Adrian szerepléséig nagyon gagyi és rossz volt, onnantól nagyban javult. Legyen jó szívvel 5/10 (Flash 3-at kapna)

DarkEagle - 2017. 05. 25. 17:07

Silver szerintem nagyon szőrösszívű vagy mert ez az évad egyértelműen kenterbe verte az összes CW-s pajtását. Személy szerint a 8/10-et is kevesellném rá. Szinte tökéletes évad volt. ÉS most ne ragadjunk le olyan szokásos bakiknál hogy lehettek volna egyszerűbb megoldások vagy milyen a CGI. Ebben az Arrow sosem jeleskedett és ne feledjük ez még mindig egy olcsó CW sorozat. :D

Részemről a finálé tökéletes volt. És lehet itt mondani, hogy a cliff miatt senki se rágja le a körmét na de kérem, tegye már fel a kezét aki figyelt végig és rájött, hogy itt nem az a lényeg, hogy meghaltak-e a többiek vagy sem mert ahogy LaCRossE is írta ez az egész finálé csak szimbolikus dolgokból állt, egy utalás az 1. évadra. Körbe értek és lezárták a történetet, ennyi. A sziget elpusztításával a sorozat is kap most jövőre egy szép kis Rebootot. Vagy mondom inkább azt hogy “Rebirth”-öt. Ahogy a Flash is.

Most már tényleg jönni fog az igazi GA szerintem is. Tényleg minden szálat lezártak ami maradt. De a LEGJOBB az egészben, hogy Oliver nem győzte le Promit hiszen végig a tervet követte és az öngyilkossága is a terv része volt. Ezért is lett a legjobb gonosz! Ami Merlynt illeti tuti hogy nem halt meg elvégre ő a Mágus viszont valami lesz majd vele hiszen jövőre nem lesz egyik sorozatban sem.

A többiek meg szerintem beúsztak a Dunába, már ha tényleg annyi az IQ-juk ahogy Felshitty mondta akkor remélem volt ennyi eszük mert tényleg ez lenne a leglogikusabb mivel az ARGUS börtön baromira nem védte volna meg őket a robbanástól szerintem. Aztán majd kiderül ősszel.

Részemről 9/10 az évad, de hogy ezt hogyan fogják jövőre felülmúlni azt nem tudom de ha tartják a szintet már az is jó lenne. :D

Tyberius06 - 2017. 05. 25. 19:18

Történetem az Arrow-val: Az első évad végén majdnem kaszáltam, mert sok volt a szerelmi háromszögezés, plusz Laurel, meg úgy egyáltalán. A második évad baromi nagy javulást hozott, szóval bizakodtam a sorozat jövőjében. Aztán jött a 3-dik évad, amit mindenki agyon hypolt a Liga miatt, és egy kalap szar lett az egész, már akkor megrezgett a léc. Aztán jött a 4-dik, ami valahova az értékelhetetlen kategóriába süllyesztette az egészet és az évad végén el is kaszáltam.
Tök nyugiban el voltam a Supergirllel (a történethez hozzá tartozik, hogy a Flash kaszáltam a 2-dik évad végén, hasonló hülyeségek miatt, mint amik az Arrow 3-4-ben is idegesítettek, a Legends of Tomorrow meg nem volt eléggé szórakoztató az első évadjában, szóval az is kasza lett), de azért olvasgattam a híreket véleményeket a többi DC sorozatról is. Flash egyértelműen kuka lett (még a crossover is sok volt belőle), a crossovernél megnéztem az Arrows és Legendses részt is és mindkettő bejövős volt. Supergirl időközben elfajult valami értékelhetetlen szarrá, szóval a hype-ra hallgatva belekezdtem az Arrow s05-be…
És meglepődtem, mert baromira bejött. Az egyetlen, ami nem tetszett, hogy Adrian lebukása a nézők felé baromi random történt és szerintem hamar, az azt követő macska-egér időhúzás tekintetében.
És emellett ledaráltam a Legends-et is, ami szintén meglepően szórakoztató lett.
Noh, szóval 5-dik évad. 7-8-ast adnék rá, mert azért voltak hibái. A Mágus szerintem se halt meg, azok se szoktak végleg meghalni, akik onscreen dobják fel a pacskert, azok meg pláne nem, akik offscreen.
Igazából baromi sok volt a kerekter, így meg pláne, hogy még pluszakat is behoztak nosztalgia miatt, azért remélem a legtöbbje túléli a bulit (Dig meg Curtis mehetnek a levesbe, Talia-ért se kár, és Siren se annyira adja).
Tűkön nem fogok ülni a köv évadig, de bele nézek, amikor elindul…

energy - 2017. 05. 25. 19:27

Meglepően jó volt, bér nem hiszem, hogy meghaltak!

carlos - 2017. 05. 25. 20:02

“Viszont Merlyn még ha túl is élte az aknát, a sziget felrobbanását már neccesebb. Ugye ő nem tudta, hogy az egész sziget alá van párnázva bombával”

Ez nem az a sorozat,ahol a keszitok tul sokat gondolkodnanak barkinek a logikus feltamasztasan,nem is ertem ilyen reszletekkel miert foglalkozol. :D

Amugy mar maga az,h ilyen kepzett harcosok taposoaknara lepnek nevetseges,de ebben az evadban az egesz csapat olyan szinten lelett butitva,h egy melto foellenseg legyen veluk szemben az rohej. Nagyon jo fogonosz volt igy Chase,de azert tul lett misztifkalva kicsit, azert Oliver mogott 10 ev kikepzes van. Slade es Oliver helyzeti elonyere a szigeten jobban ramehettek volna.
Tetszett az evadzaro Slade es a keretbe zaras miatt. A cliff meg kiszamithato,de nagyon hasznos lehet,ha legalabb a brigad fele meghal es tenyleg lesz egy reboot.

kpeter - 2017. 05. 25. 21:57

Csak én gondolom úgy, hogy Malcolmot alakító színész a sorozat egyik legjobbja? Kár lenne, ha meghalna és szerepelhetne többet, ha túléli. Többiek közül nem igazán érdekel ki éli túl. De van egy gyanúm, hogy a készítők nem merik meglépni úgyse, hogy fontos szereplő haljon meg. Meg igazából nem is lenne jó, ha Felicity vagy Thea meghalna és Oli lelkizését kellene néznünk még évekig.

Silver-samával pedig én se értek egyet. A flash egy nyálas picsogós szappanopera lett, persze valamilyen szinten mindig is az volt. Az Arrow még a legrosszabb évadáben sem volt olyan rossz, mint a mostani Flash. A mostani Arrow évad meg kb. fényévekkel jobb a Flashtől, ami persze inkább a Flash kritikája.

lotta - 2017. 05. 25. 22:40

Nem csak te. Barrowman szerintem is rohadt jó színész. Mondjuk nálam Manut nem veri, de ott van a sorozat legjobbjai között.

Egyébként most, hogy szóba került Slade fia, Joe én örülnék, ha tiszteletét tenné majd ő is. Slade élje csak szépen túl és menjen el megkeresni.

Dav3883 - 2017. 05. 25. 23:37

Jó volt az egész évad, szép ívet zárt le. Nekem csak 1 kérdésem lenne:

Most akkor kicsoda Vigilante? Mert erről nagyon elfeledkeztek a készítők úgy tűnik..

lotta - 2017. 05. 25. 23:38

Guggenheimék azt már korábban lenyilatkozták, hogy Vigilante személyazonossága majd csak a hatodik évadban derül ki.

steelwolf - 2017. 05. 26. 00:24

Ha Frank Castle nem ér rá, sztem Chase beugorhat Punisher szerepébe!

Kobun - 2017. 05. 26. 10:13

Nekem bevallom a finálé nem tetszett…összecsapottnak éreztem.
Nekem a végére elfogyott Chase. Csak a saját igaza miatt akart meghalni, megölni mindenkit a szigeten?!
Teljesen hihető..
Ha Oliver nem éri el a haját akkor mi lett volna? Meg persze felrobbantani a teljes szigetet. Biztos hozzáfért annyi robbanószerhez (most nem emlékszem, hogy C4, vagy mi volt). Meg Thalia, Bumerang szökése is pocsék volt.
Lehet túl kritikus vagyok, de a harcokkal kapcsolatban is úgy voltam, hogy Nyssa, Thalia “párbajban” is hiteltelen volt, hogy Nyssa győzhet.
Bevallom az évad eleje azért tetszett, mert keményebbek voltak a jelenetek is: Oliver sem kímélt senkit, Prometheus is hiteles volt, de a végére visszaesett ez a szint.
Mintha egy 16-os karikás sorozatról vissza kellett volna fogni magukat egy Mindenkinek ajánlott szintre.
Ettől függetlenül nekem a teljes évad nagyon bejött, de lehetett volna egy merészebb befejezés (nem a cliffhangerre értem).

Ayrons - 2017. 05. 26. 10:43

Bekapta, megrágta és kiköpte a Flasht ez az évadzáró. Nélam még a Shieldét is kenterbe verte. Zseniális volt.
Nagyon szép lezárása volt az 5 évnek. Ugyan az a véleményem mint a többieknek 10/9 a rész az évad 10/10.
Amit sajnálok, hogy Boomit is kinyírták. Flashba átlehetett volna emelni. Merlyn meg száz ,hogy meghalt neki is így volt kerek az élete. Lányért meghalt.
Remélem Slade nem azért tért vissza, mert kinyírják és Manu csak ezért vállalta el.
6. évad egy fajta reboot lesz ahogy olvastam és Oliver az örökségét akarja felépíteni.

De annyira jó kis rész volt Slade-Oliver. Adrien maga, Lance mikor leüti Sirent. Minden perce aranyat ért. idén élveztem legjobban a múltban játszódó jeleneteket.
Végét nem értettem olyan volt mintha a felénél elvágták volna a részt.
Akik visszatértnek : René, Új Kanári, Siren.

spike0007 - 2017. 05. 26. 10:58

Az idén az Arrow mindent vitt!
Ezt lehetetlen lesz jövőre überelni, de nem is kell!
Alig várom a folytatást!
Remélem a testvérsorozatok is felnőnek mellé jövőre!

jessm - 2017. 05. 26. 12:30

WOW! Nagyon ott volt ez a finálé.

Rengeteg akció volt. Külön tetszett, hogy feloldották az évad témáját a bűntudat elengedését. Nagyon tetszett, hogy lényegében Dig, Felicity, Thea, Oliver mind ezt járták körbe az évadban, az utolsó részre már csak Thea és Oliver maradt , akik még nem tudták 100%-ig elengedni a búneiket. Oliver bűntudatát a sziget jelképezte, ami az utolsó percben felrobbant, Thea-ét pedig Malcolm, aki pedig feláldozta magát.
Ezért gondolom,hogy Malcolm meghalt mert az ő történetét lezárták, megbünhődőtt a búneiért, és ott hal meg ahova Olivert küldte 10 évvel ezelőtt, és Thea is megszabadult.

Tényleg, jó volt, hogy Prometheust nem tudta legyőzni ebben az eszement játékből, ő volt alegjobb gonosz eddig. Viszont elég volt belőle ennyi.

Az Oliver és Moira beszélgetés nagyon érzelmeesre sikerült. Pacsi a készítőknek.

Slade és Olver jelentek nagy jól sikerültek. Talia Nyssa jelenetek szintén.

Amúgy az előző részhez visszaszólva, az mekkora poén, hogy a készítők belengették, hogy az öt év alatt tanult meg valahol Oliver repülőt vezetni, erre kiderül , hogy mindig is tudott :D

Cliff-ről : nyilvánvalóan nem haltak meg mindannyian. Legésszerübb, hogy valahogy elérték az Argus hajót vagy beúsztak vizbe. Felicity, Dig, Tina, Rene, Black Siren tuti túlélték.
NEm biztos :
-THea : túl keveset szerepelt idén, de most engedte el a büntudatát ,szóval nála is jöhet egy reboot
-Curtis: nem tudtak mit kezdeni vele idén
– Lance az ő története is kifutott, bár a Siren miatt lehet marad
– Samantha: szerintem meghal
– Slade: tippre meghalt
– Nyssa: szerintem ő él
Evelyn, Talia: (?) , Bomerang meghalt.

lotta - 2017. 05. 26. 12:44

Felicitynek, Dignek, Curtisnek kéne menni, ők a leghaszontalanabbak. (Mondjuk úgyse ők hárman fognak, de októberig azért álmodozhatok.) Viszont remélem, ha anyu meg is hal és Oliver nevelgetheti majd a fiát Fefével édeskettesben, akkor sem lesz belőle valami elcseszett Robin utánzat. -.- Slade túlélésében én nagyon bízom. Ha már Manu is visszajött (csak nem jött volna vissza, bólintott volna rá arra, hogy szerepelni fog, ha ki akarnák nyírni a karaktert, szereti játszani), meg belengették Joe-t, csak nem nyírják ki rögtön. Főleg, hogy végre megint normális. Annyi mindent lehetne még kezdeni vele. Thea… vele kapcsolatban korábban Guggenheim nyilatkozott valami olyat, hogy ő sosem ölné meg Theát, mert Oliver már elég családtagot elvesztett, márpedig ezt a részt Guggenheim és a W betűs ördög írták.

Szaby59 - 2017. 05. 26. 14:08

Jó volt az évad, még a zárás is elment, de már előjöttek a szokásos “logikátlan” dolgok is.

Ha már elrabolták a csapatot és segítség kell Nissa meg Merlin el is ment volna, de Salde meg Bomerang aztán tényleg logikus választás volt.
Minimum átugrik Central Citybe ahonnan ha Barryt nem is, de Cisco-t viszi magával – persze ezzel megoldódik a “nagy akadálynak” beállított hogyan hagyják el a szigetet dolog, mert Cisco nyit egy breachet és annyi.
Arról nem is beszélve, hogy Supergirlt is elhívhatták volna, úgyis a végére összebarátkoztak Oliverrel.
Tudom így túl könnyű lett volna és a 40+ perces epizód meglett volna 10 percben…

elektro - 2017. 05. 26. 18:53

Az évadzáró rész, akkor tetszett volna, ha a sorozat zárása lett volna. Mert akkor lett volna értelme ezt a sok karaktert felvonultatni, így csak töltelékként hatottak Oliveren és Chasen kívül. A többiek halála is remek zárást adott volna, ha még nem is egy szép happyend-es végszó lett volna.
Nekem egyik karakter se hiányozna, legalábbis, ahogy eladták őket. Igaz ebben az évadban megfeleltek, mert súlytalan karakterek kellettek, ahhoz hogy Oliver és Chase dinamikája ilyen jól kiemelkedjen. De ezt is elnyújtottnak éreztem egész évadra, simán fellehetett volna dobni, akár 4-5 rész erejéig a HELIX az ellenfél (nem csak Felicity vívódására használják) vagy valaki mást dobtak volna be.
Összegezve nekem az évad 7/10 az utolsó rész 6/10 (kivéve, ha kiderül, hogy tényleg mindenki meghalt, akkor egy 10/10 :D)

Arrowman - 2017. 05. 30. 23:51

Szerintem is tökéletes lenne az évadzáró, ha ez lenne a sorozat utolsó epizódja (esetleg utolsó előtti). Így viszont biztos, hogy a karakterek fele túléli a robbanást, ezért veszít az értékéből Prometheus tökéletes terve. Az évad nálam 10/9 és finálé 10/9,5, azért egy Promi-Deathstroke párbajt megnéztem volna. :)

Speedo - 2017. 06. 03. 10:23

Érdekes lehet megnézni az eddigi évadok hozzászólásainak számát:

5.évad: 599
4.évad: 572
3.évad: 620
2.évad: 568
1.évad: 563

A 3.évadnak még a “vége” posztja is 114 kommentet kapott, ami azért figyelemre méltó.
Ebből persze minőségbeli következtetést elhamarkodott lenne hozni, de én úgy látom, hogy a sorozat a 3.évadra érte el a legnagyobb népszerűségét (attól függetlenül, hogy inkább jó vagy rosszabb volt az évad), a 4. megtartott valamennyit, és most látszik meg csak igazán, hogy milyen is az évad.
Személy szerint én is ahhoz a túlnyomó többséghez tartozom, akik szerint a 3-4 évad meg sem közelíti az első 2 minőségét. Az 5. pedig túllépte azt.

tuning7 - 2017. 06. 05. 15:18

Adrian a világ egyik legjobb gonosszá nőtte ki magát! :D Ez az évad simán veri a 2.évadot is!

Laci - 2017. 06. 05. 15:44

Az első évad óta talán a legjobb.
Nagyon örülök, hogy újra láthattam Slade-et, nagyon jól játszottak vele a fináléban, sose lehetett tudni, hogy most akkor tényleg elárulta-e Olivert.

Várom a folytatást.

Necrid - 2017. 06. 05. 15:54

Spoiler
John Barrowman (Malcolm Merlyn) nem tér jövőre vissza, elbúcsúzott a karaktertől, tehát Malcolm meghalt.

Egyébként zseniális lezárás volt, gyönyörű évadot láttunk, nem gondoltam volna, hogy Laurel halála után ilyet tudnak művelni a készítők, le a kalappal előttük!

LaCRossE - 2017. 06. 05. 15:57

Sokat nem tudok hozzá tenni, amúgy is, a kibeszélőben mindent leírtam.

Egy dolog azért van.

“Adrien őrült, nincs is efelől semmi kétség. De kicsit túl volt húzva a leszámolás vele. Jó megoldás volt a sziget aláaknázása, nem kis feszültséget keltett, viszont a robbantás kivitelezése kicsit szomorú. Mármint az, hogy Adrien úgy halt meg, hogy Oliver nem tudta legyőzni.”

Nekem pont azért emelkedett még nagyobb magasságba a karakter, mert kaptunk egy olyan gonoszt, akit végül nem sikerült legyőznie. Mármint persze, lábon lőtte, aztán Adrian kinyírta magát, de ebben az esetben Adrian szerintem a saját halálát győzelemnek könyveli el, Oliver pedig veszteségnek, ergó…

Adrian győzött.

LaCRossE - 2017. 06. 05. 15:58

Necrid: és mégis, nem véletlenül nem mutatták a halálát. Meghagyják maguknak a kis menekülőutat a karakterével kapcsolatban, hogy még visszatérhet.

Szóval, a 6. évadban halottnak lesz kezelve, de ez nem egyenlő azzal, hogy meghalt. Majd elválik a későbbiekben.

VvD - 2017. 06. 05. 16:04

Minden szavával egyetértek a kritikának. Ez az évad vitte a prímet, pedig tényleg nem hittem volna ezt. A 2. évad eddig top volt, de ez véghezvitte a lehetetlent – űberelte. Egyedül csak az az aggodalmam, hogy innen már csak lefelé vihet az út. De ne legyen igazam.

Jövőre remélem nem az orosz bosszú fog következni, hanem inkább a Helix-es vonal.

SPOILER #Necrid
Ezt rettenetesen sajnálom. Malcolm volt konkrétan a kedvenc karakterem (Slade után persze). A színész vmi hihetetlenül jól hozta a köcsög, de mégis szerethető karaktert. Nem is hinné az ember, hogy John Barrowman a való életben egy bohóc … úgy is viselkedik, nézzetek meg bármilyen videót vele, állandóan túltolja a röhögést és a poénkodást :)

winnie - 2017. 06. 05. 16:05

” John Barrowman (Malcolm Merlyn) nem tér jövőre vissza, elbúcsúzott a karaktertől, tehát Malcolm meghalt.”

ez szerintem pont az ellenkezőjét jelenti, hogy nem halt meg (feltétlenül), mert nem biztos, hogy ellőnék a poént. plusz úgy szólt a hír, hogy erre a szezonra nem fog visszatérni, de ki tudja, hogy mit hoz a jövő.

Marcipánmacska - 2017. 06. 05. 16:25

Hú srácok, én meg pont ezt az évadot hanyagoltam? Valahol a 3. résznél leálltam és úgymaradt… Úgy látom mindenképp elő kell venni újra az évadot.

tuning7 - 2017. 06. 05. 16:56

LaCRossE
Arról nem beszélve, hogy Adrian terve végig az volt, hogy a hajon lesznek, mivel a 22.részben mondja, olinak, hogy ” viszlát a hajón” Le tuti az öngyilkossága is a terve vége volt! :D

sinyster - 2017. 06. 05. 17:45

Egyetértek a kritikával, csak tényleg a végén az nem jött be, hogy akiket esélyesnek tartana az ember, hogy meghal, azokat már állandósították a következő évadra. Bár Cassidy-nek örülök, sokakkal ellentétben én csipáztam őt és a karaktereit is, bár tény és való, hogy Black Sireen sokkal érdekesebb, mint a Laurel volt.
Ha választhatnék én Felicityt pattintanám ki a bandából (bár szerintem ő és Dig tuti nem pottyannak ki) vagy azt a kis dög lányt, aki hátba szúrta Oliveréket (a neve nem ugrik be, számomra annyira lapos karakter/alakítás volt).
+ A rongyókás hapsit, aki lelépett évad közben vissza hoznám. Benne lehetne még potenciál.

motch - 2017. 06. 05. 18:35

Hálát adok az égnek hogy vége a flashbackaknek, számomra az volt a legérdektelenebb része a sorozatnak, viszont azt a végső “csatát” a templomban csak én tartottam röhelyesnek úgy hogy kb tíz ember verekszik tíz ellen és Curtis simán levert egy bérgyilkosliga tagot na légyszives!! Az évad 10/8

Dav3883 - 2017. 06. 05. 18:50

Vigilante az mégis kicsoda? Erre nem kaptunk választ, pedig érdekelt volna. Mert a képregényekben maga Adrien az, itt meg ugye nem lehetett mindkető ő, főleg hogy volt pár olyan jelenet ahol mindkettő jelen volt.

fireblade "pistike" - 2017. 06. 05. 18:50

vajon érdemes belevágni a sorozatba ezzel az évaddal? valahol a 3. végénél vagy a 4. elejénél hagytam abba..
kellenek hozzá, vagy érthető lenne így is az évad?

serra - 2017. 06. 05. 19:15

Csatlakozom pistike kérdéséhez. Én a 3-ik évad elején ragadtam le.

tuning7 - 2017. 06. 05. 19:20

fireblade “pistike”
Ez az évad egyfajta reboot volt! Simán elkezdhetitek! :)

winnie - 2017. 06. 05. 19:43

fireblade “pistike”, serra: nyilván látatlanban mondom, de szerintem az arrow-nak elég jó évados arcjai vannak, és nyilván vannak személyközi kapcsolatok is jelen, amik alakultak a 4. évadban, azért szerintem egy sorozatprofinak nem fog gondot okozni minimális élményvesztéssel visszaszállni, ha azt tervezi.

lotta - 2017. 06. 05. 22:05

Na, a végén A Mágus csak kifogyott a trükkjeiből. Azért van abban valami sorsszerű, hogy pont ott, ahova annak idején Oliver lényegében miatta került.
Manu nagyon hiányzott már ebbe a sorozatba. Nagyon remélem, hogy látjuk még a hatodik évadban is és nem ő meg Nyssa lesznek az egyetlenek, akiket ki mernek nyírni a nagy bummal.
Egyébként meg félek attól, hogy valami baromsággal oldják meg a cliffhangert. Pl.: A csapat azért ússza meg, mert levonulnak az Argus börtönbe -> és szépen elvárják majd, hogy a nézők elfelejtsék, hogy Chase tudott ám arról a helyről.
És az a telefonhívás a flashback végén… szépen körbeértek a dolgok. :D Jobban tetszett, mint a Flash és a Supergirlt… sőt, jobban tetszett, mint az a kettő együtt.

fireblade "pistike" - 2017. 06. 06. 13:39

köszi!
betolva akkor a nyári táskába :))

PePetra - 2017. 06. 06. 14:57

serra, pistike: Szerintem ki lehet hagyni a 3-4. évadot simán, mondjuk annak érdemes előtte utánanézni, hogy ki él és ki halt meg. Pár új szereplő van, aki meglepő lehet, de annak is gyorsan utána lehet nézni neten.

Ani - 2017. 08. 17. 10:28

Nekem bejött ez az ėvad. Az utolsó rėsz max. pontot ka tölem. Lehet ėn vagyok az egyetlen, de Felicity szàl hiányozna. Dig is….

Ani - 2017. 08. 17. 10:55

Lemaradt a fele mondandóm. Szóval meglepōdnëk, ha Malcolm csak simán meghalt volna, bár szėp lezárása. Szerintem jó volt, hogy sokszor, többfėle szerepben hirtelen feltűnt, (gonosz, segitō stb). Az alapcsapat hiányozna nekem. Olivernek szüksėge van a biztos háttėrre, ( Dig ės Thea) tovàbbà a szerelemre ės a technika nagy tudójára (Felicity). Slidenak örülök.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz