login |

The Leftovers: vége a 3. évadnak. És a sorozatnak is.

2017. 06. 05. 20:49 - Írta: human

145 hozzászólás | kategória: kritika,

It’s just a nicer story.

Érdekes ez a finálé, mert gyönyörű a befejezés, és tényleg ez kell a végére, de nekem a 3×07 volt magasan a csúcspont (sőt, a Homeward Bound felülmúlhatatlan), és annyi…, hogy is mondjam…, válasszal is beértem volna. Lehet, ezzel egyedül vagyok.

Mert a The Leftovers természetesen “döntsd el magadnak” módon fejezte be a pályafutását. Adott válaszokat az eltűntekre, meg nem is. Mindenki a saját elképzelése szerint fogadhatja be, amit itt a végén láttunk ennek a majdnem tökéletes sorozatnak. Mert ez azért elmondható róla, mármint a tökéletesség.

A The Leftovers-nél profibban összerakott sorozatot nehéz is lenne találni. Nyilván van, akit a rejtélyes részek eltántorítanak, teljesen megértem őket, de amit azok mellett végigvittek a karakterekkel, ahhoz foghatót ritkán látunk tévében. Nagyon drámai, emberi témákba mentek be az eltávozottak utáni gyász bemutatása során.

Mindezt gyönyörű fényképezéssel, olyan zenei szelekcióval, hogy az ember a haját is letette néha.

Hogy miért ezeket tettem a színészgárda elé, azt nem tudom, mivel az alakításokat is agyon lehet dicsérni. Komolyan, nekem a Matt körüli részek tetszettek talán a legkevésbé, de basszus, amit Christopher Eccleston leművelt bennük, az megdöbbentő. Vagy amit Justin Theroux villantott a Homeward Boundban. Vagy amit Carrie Coon.. á, egyszerűen minden szereplőt ideírhatnék most.

Egy kicsit még visszatérnék a válaszokra és a kérdésekre. Mert arról napestig lehet vitatkozni, hogy mi történt tényleg a fináléban, vagy akárcsak az előző részben, de valahogy a rejtélyek tovább bontása, és lezárása miatt fogom mégis kicsit lejjebb tenni a sorozatot, ami ezek szerint nálam a 2. évadjában volt a csúcson.

Persze ez csak személyes tetszés kérdése, mert valójában gyönyörűen lezárult a főbb karakterek sorsa, ők is feldolgozták végre a történteket – érdekes kontraszt, hogy akinek már előbb sikerült, az hogy eltűnt a történtekből. Nyilván nem volt egyszerű, a rossz döntéseknek következménye volt, viszont ezzel lett teljesen emberi és realista a befejezés. Nem tündérországban jártunk, akárhány csodálatos dolog történt is az évek során.

Nem akartam spoileres posztot írni, de gondolom, a kommentek között már durvább lesz a helyzet. Az biztos, hogy a The Leftovers egy fantasztikus élmény volt. Még ha nem is sikerült volna érzelmileg a befejezés, akkor is megérte volna az utazás miatt.

Azon kevesek egyike, ami tényleg hiányozni fog.

145 hozzászólás Ne habozz!

Voldi - 2017. 06. 05. 05:31

10/10-es finálé

Rob - 2017. 06. 05. 09:26

Sajnos számomra nem volt túl hatásos, ahogy Nora csak elmesélte mi történt, sokkal jobb lett volna, ha megmutatják. Csalódás a finálé, meg úgy az egész harmadik évad, túl magasra rakták a lécet a másodikkal, aztán nem tudták megugrani…

csernakakos - 2017. 06. 05. 10:00

10/10-es finale. Tokeletes lezarasa Nora es Kevin tortenetenek. Gyonyoru, erzelmes, es tele van ketelyekkel: vajon igaz Nora sztorija?

vitya - 2017. 06. 05. 10:22

Fantasztikus sorozat volt ez. Most már lehet azt mondani, hogy hatalmas űrt hagyott maga után a Lost és a Leftovers.
Ez a sorozat mert egyedi lenni. Rengeteg olyan dolgot fedeztem fel benne a 3 évad során amit korábban egy sorozatban se.
Le a kalappal a színészek előtt is. Kiváló alakítás egytől egyig mindenkitől.
A fináléról, őszintén én nem gondoltam volna, hogy olyan befejezést kap ami számomra kielégítő lesz, de mégis sikerült. Ennél több válasz nekem nem kell a többit majd én továbbgondolom magam.

10/10

steelwolf - 2017. 06. 05. 11:15

Ez csalodás volt! Azt hittem kapunk vmi gyomrost a végén, de semmi ,csak’ egy szép befejezés! Igaz h Nora nagy kedvenc, de nálam Kevinről kellett volna szólnia az utolsó résznek! Összeségében egy fantasztikus sorozat ,korrekt’ lezàrással!!

pappjano - 2017. 06. 05. 11:19

Elsőre kevéssé érintett meg, de aztán egyre jobban tetdzzik, és nem tudok más módot elképzelni egy jobb lezárásra.

Ami a rész nézése közben zavart, hogy mennyivel jobb lett volna látni Nora sztoriját, és mennyire érdekes elgondolás az érem másik fele. De jobban belegondolva zseniálisan lett megcsinálva, mert nem tudod hogy Nora végül berezelt, kiszállt és kitalalálta az egészet az évek során, vagy valóban megtörtént minden amit mesélt. Persze a lényeg, hogy nem is fontos.

Csodás utazás volt, köszönöm.

Nézőke - 2017. 06. 05. 11:26

hát… oké, egyik oldalról kaptunk…választ (oldnora), de a másikról meg nem.

Csilliárd % hogy Nora nem mondott valósat, csak így “képzelte” el.
Mivel ha igaz lenne,és tegyük fel,hogy a géppel átment párszáz ember nem csalódott az ottani világban,és nem akar visszajutni. Rendben. De egy tudós…EGY TUDÓS! aki megfejtette volna az emberiség legnagyobb rejtélyét,nem csinál odaát semmit,hanem jön Nora,és majd az ő szavára kezdi el építeni…és azt senki más nem használja…pont ilyen tudósokat ismerünk.
Szóval kamu volt.

Maga a központi rejtély meg semmivel nem lett magyarázva.

+ elég hihetetlen,hogy a fanatikus Kevin csak két hét szabi alatt megy Ausztráliába.
Úgy értesültem,hogy ilyen sóvárgásban az ember hajlandó feladni az életét,és egész idejét ezzel tölteni..

Összegezve: egy deka eltűnés meg halhatatlanság sem kellett volna,anélkül is megvettek volna.
Ezek a hatásvadász elemek így eléggé elszomorítottak, mivel akik csak a rejtély miatt nézték, csalódni fognak,és ezzel csak rontják a sori megítélését.

Plusz pontok a mezítelenségért (ugye nem testdublőr??) :D

Nerazzurri - 2017. 06. 05. 11:34

Nagyon tetszett a zárás, érzelmes volt és szép. Tetszett volna nekem is ha látom a történetet de ahogy írtátok, így lehet találgatni hogy egyáltalán igaz volt-e. Hihetetlen sorozat volt, szerintem soha semmi filmes vagy tv-s dolog nem mozgatott így meg. Örök kedvenc lett nálam. 10/10

peeeety - 2017. 06. 05. 12:05

Én tényleg csak azt sajnálom, hogy Kevin esetében nem jutottunk közelebb a dolgokhoz. Azért arra valahogyan kíváncsi lettem volna.
A Nora szál, meg úgy a kettőjük kapcsolata, ezek tetszettek. Mondjuk Laurie is érdekes, ahhoz képest, hogy részekkel ezelőtt az ment itt, hogy öngyilkos lett.

leila - 2017. 06. 05. 15:40

Szép volt nagyon. Én simán elhiszem Nora történetet a széthasadó világokról, ahol lehet valahogy átmenni egyikből a másikba.

Ebbe nem illik, vagy legalábbis ehhez képest mellékes Kevin és az ő utazásai David Burtonnel, a halhatatlansággal és az özönvízzel.

Nekem jobban tetszett Nora története és az eltűnések miatt kicsit megőrült világ feltárulkozása, amibe beletartozik a GR is, mintsem a barokkosan fantasztikus lázálmok a Kevin-féle túlvilágban.

De ha valaki össze tudja rakni a kettőt, azt szívesen olvasom.

eg1117 - 2017. 06. 05. 16:12

10/10 a finálé és maga a sorozat is. Tökéletes volt. Majdnem egy órája ülök csöndben a rész vége óta, sírás határán voltam, most pedig nem tudom mi lesz velem Leftovers nélkül. :D A Lost-tal nem győzött meg Lindelof, vagyis pontosabban az első pár évadot imádtam, de az utolsót már végig sem tudtam nézni, de ezzel bebizonyította nekem is, hogy egy zseni. Lehetett rá számítani őt ismerve, hogy maradnak majd kérdések, de pont annyit hagyott megválaszolatlanul, hogy szerintem hibátlan lett. Biztos sokaknak nem fog tetszeni, hogy nem tudtuk meg, igaz-e Nora története, mi történt a két Kevinnel és miért történt ez az egész, de ez a sorozat pont ezek miatt lesz mindig is az egyik kedvencem.
Nem tudom, hogy az Emmy-ken eddig miért nem vették észre ezt a sorozatot, de szégyen lenne, ha idén sem nyerne semmit.

Im91 - 2017. 06. 05. 16:13

Személy szerint összességében tetszett a finálé, különösen az utolsó percek koronázták meg, amikor Nora már Kevinnel beszélt a házban. A lehetőségekhez képest szerintem jól varrták el a szálakat, kiderült Laurie mégsem lett öngyilkos, ez meg is lepett. Nora szerintem az igazat mondta, nekem komolyabban nem is merült fel, hogy hazudott. Szerintem abban a beszélgetésben egyszerűen nem lehetett helye a hazugságnak. Egy szál volt ami nekem nem egyértelmű, hogy Kevin miért találta ki a mesét Noraval amit aztán próbált is neki előadni, miért nem az igazat mondta kezdetben is.

sepörd - 2017. 06. 05. 17:04

azért találta ki a mesét mert tiszta lappal akart nála kezdeni, de ez is inkább csak azért kellett hogy jó titokzatos legyen a rész közepe. nem tudom nekem ez a biciklis Nora olyan erőltetett volt, végig a Kevines részeket jobban élveztem, ott voltak az igazi katarzisok én több időt adtam volna neki. na meg Laurie 20 évig nem hozza össze őket egy beszélgetésre? és komolyan ért ennyi keresést ez a Nora? na ezt még emészteni kell.

rio - 2017. 06. 05. 18:17

Ez frankó volt. Egyedül a Laurie “búcsújelenet” érzelmi töltetének utólagos totális lenullázása miatt van bennem hiányérzet.

oneiswhatoneis - 2017. 06. 05. 18:46

rio: egyetertek, csodalatos volt Laurie jelenete par resszel ezelott. ez most igy nagyon rombolo, ez jelenleg a fo (egyetlen) bajom a finaleval.

zolkó - 2017. 06. 05. 19:02

Ez a finálé így volt jó, ahogy. Komolyan nem tudtam mire számítsak az előző rész után, de nem kellett csalódnom. Én hiszek Norának, hiszem hogy ez így volt jó. És hiszem azt is, hogy talán sejtette hogy Kevin sem veszett el teljesen a számára. És Laurie sem volt hiteltelen számomra azzal hogy ott volt mégis, mert jobban belegondolva miért “távozott” volna? Két gyereket felnevelt, akik megtalálták a helyüket a világban, Kevinnel is tökéletesen megbékélt, és ott volt neki John. Miért dobta volna mindezt el? Szerintem amit láttunk rajta a 3×06 végén, az a megbékélés volt, sőt talán boldogság. A magyarázatok pedig… Azt már az elejétől hangsúlyozták, hogy nem az eltűnteken van a hangsúly, hanem azokon akik itt maradtak. Ugyanaz az érzés van most bennem, mint a Hannibal s3 végén, ahol szintén maradtak dolgok lezáratlanul, mégsem zavartak, tökéletesen el tudtam fogadni azt a zárást.
Egy gyönyörű sorozattal lettünk gazdagabbak, ami sokkal inkább szólt a szívnek, mint az észnek. Tényleg hiányozni fog.

“- Why wouldn’t I believe you? You’re here.
– I’m here.”

daver88 - 2017. 06. 05. 21:05

Maximális egyetértés…Max Richter pedig olyan zenét írt alá, ami elképesztő és maradandó élmény..

xenomorph - 2017. 06. 05. 21:09

Az utolsó pár percben, amikor Kevin mondja, hogy “I believe you”, szerintem az foglalja össze az egész sorozatot a legjobban, az, hogy miben hiszünk. Mit akarunk elhinni (esetleg mit nem)? Ez a kis mondat nagyon sokat jelentett.

Mást nem is tudok mondani, csak jobban ajnározni az eddig leírtaknál

daver88 - 2017. 06. 05. 21:10

Ja és még annyi, hogy remélem a 2. évadot tanítani fogják valahol, mert arra ki merem jelenteni, hogy annál nincs jobb a múltban…

kla - 2017. 06. 05. 21:13

Először is: az utolsó jelenet gyönyörű volt, Nora monológjával, nem tudtam volna tökéletesebb lezárást elképzelni – ha a jelenetet nézzük. A részt nézve már kevésbé. Először is, bár természetesen végig voltak benne szép pillanatok (Matt és Nora beszélgetése, Kevin hazugsága – uhh, az brutális volt), de most először történt meg valami velem Leftovers nézés közben: unatkoztam. :( Nora mindennapjai Ausztráliában egyszerűen nem voltak túl érdekesek, hiába a tetőpontok, de most semmi késztetést nem érzek, hogy újranézzem ezt a 70 percet.

Egyszer-kétszer felmerült bennem az évad során, hogy hiba volt idén szigorúan tartani magukat az egykarakteres nézőponthoz – sokszor nagyszerűen megoldották, pl. Laurie részében, de nem minden esetben éreztem indokoltnak, hogy eltöltenek 60 percet csak egy adott karakterrel, miközben más szálakra meg nem jutott idő, vagy nem látunk olyan jeleneteket, amiket érdemes lenne. (Egyetlen példa: Kevinnek és Seniornak ha 3 perc közös jelenete volt az évadban.) És a fináléban ez hatványozottan jelentkezett.

A másik pedig, hogy szerintem túl sok szál maradt nyitva. Félre ne értetek, nem az a típus vagyok, aki magyarázatot követel Kevin kalandjaira, vagy hogy pontosan mi a helyzet David Burtonnel. De az egész évad fő szála számomra a világvégevárás, a messiáskeresés körül forgott, akörül, hogy hogyan próbálnak a szereplők értelmet találni az értelmetlen világban. És ennek az egésznek semmiféle lezárása nem lett. Hogyan reagálnak Kevin apostolai arra, ami történt? Hogyan dolgozza fel az apja, hogy nem ő a messiás? (oké, ő egy mondatot kapott) Grace azt, hogy sokadjára hagyta cserben a hite? Annyira érdekes kérdések lettek volna ezek, karakterszinten. (arról, hogy Jill és Tommy normális lezárást kapjanak, már nem is merek beszélni) És annak fényében, hogy ez a fináléban nulla hangsúlyt kapott, annál érthetetlenebb, hogy miért töltöttünk egy egész részt Kevin apjának elmebajával, vagy miért tartották fontosnak, hogy megmutassák az őrült matrózt. Ezek jó pillanatok voltak, megint nem panaszkodni akarok miattuk. De így, a finálé fényében, szerintem félrementek a hangsúlyok.

Na mindegy, ez van… a sorozat 28 epizódjából éppen a legutolsó nem tetszett annyira, ennyi baj legyen. Természetesen nincs bennem egyáltalán keserű szájíz a The Leftovers kapcsán. (a 3. évad kapcsán így a félbehagyott dolgokkal egy picit) Csodálatos utazás volt, nagyon kevés sorozattól vagy filmtől kaptam valaha ennyit, és amiért számomra különösen sokat jelentett, az az, hogy ez a 3 évad mindig szinte hátborzongatóan egybeesett olyan érzésekkel, eseményekkel, amelyeken a való életben keresztülmentem – nagyon fontos volt és nagyon sokat segített nekem ez a sorozat. Köszönöm, Damon Lindelof és Tom Perrotta, az összes rendező, író, zenész (Max Richter, és mindenki, akinek a munkája bekerült a sorozatba), a fantasztikus színészek – ilyen nem lesz egyhamar.

sherlock20 - 2017. 06. 05. 21:25

10/10 nem is lehet mit mondani
Ez A Sorozat

denee - 2017. 06. 05. 21:33

Nekem sosem volt a szívem csücske, de szerettem, élveztem és mindig vártam a részeket. Nem volt ezzel sem baj, bár az első 2 szezon jobban bejött. Csupán azt nem értem, ha Nora tényleg átment és vissza is jött, akkor az a tudós miért nem építette meg hamarabb a gépet és küldött vissza embereket?

kla - 2017. 06. 05. 21:37

Laurie-ügy: Bennem is hiányérzet van, igen. (uhh, de rossz, hogy nem tetszik, hogy valaki nem lett öngyilkos) Lindelof elmondta viszont, hogy gyakorlatilag ők is utólag gondolták meg magukat, akkor, amikor már látták a dailyket a Lauries epizódról, és nem érezték helyesnek. Értékelem, hogy ezt bevallotta, még ha nem is értek vele egyet. Az viszont kár, hogy ha már megkímélték, akkor nem annak a résznek a végét szerkesztették át – ez így egy kicsit ilyen béna plottwist-kísérlet jellegű lett, még ha nyilván nem is ez volt a szándék.

Tom - 2017. 06. 05. 21:39

Elképesztő utazás egy gyönyörű lezárással. 10/10.
“Over here, we lost some of them.
But over there, they lost all of us.”

peeeety - 2017. 06. 05. 21:39

Egyébként bár ezt közel sem érzem pofátlan zárásnak, sőt, igazából már az elejétől megpróbálták tisztázni, hogy itt nem az a lényeg, hogy mi lett a 2%-al. Viszont bizonyos dolgok miatt azért keserű lehet a szájíz, főleg ezzel a Nora dologgal, de egyébként tényleg a feel good életérzés, a fényképezés, a zenék, a karakterek, mind-mind nagyon csodálatos volt. Egyedi hangú sorozatot kaptunk. Mind a három évad valahogy külön is megállta volna a helyét. De azért Kevin életére és képességeire még szívesen választ kaptam volna.

Nesquick - 2017. 06. 05. 21:50

Tökéletes.

El sem tudtam volna képzelni jobb lezárást az elmúlt két hónapban minden egyes rész annyira betalált talán mint még soha semmi. Egy egész életnyi köszönettel tartozok mindenkinek aki részt vett a sorozatban, hogy olyan dolgokat tudhattam meg magamról amiket soha nem gondoltam volna.

Életre szóló élmény volt.

Horace - 2017. 06. 05. 22:11

@denee
Erre a kérdésre is ezer meg egy választ lehet találni (mint bármi másra is a sorozatban):
1. a tudós nem akarta megépíteni, de Norának megépítette azzal a feltétellel, hogy utána megsemmisíti
2. Nora nem mondott igazat
3. nem hitt senki a tudósnak és ezért nem látta értelmét megépíteni addig amíg fel nem kereste őt Nora
Válassz ;)

denee - 2017. 06. 05. 22:25

@Horace

Persze tudom, tipikus döntsd el magad befejezés, de ennél kicsit több morzsát is elszórhattak volna, illetve ahogyan már említették fentebb, Kevin képességeit illetően, és a magát istennek beállító figurával kapcsolatban is kaphattunk volna konkrétabb dolgokat.

Gevin - 2017. 06. 05. 22:25

Csalódás.

Nálam is a 7. rész volt a top, de ez a finálé…

Már nem is azért, de komolyan erről a szerencsétlen Noráról kellett szóljon a lezárás?

Háát… csak hápogok, mert nagyon akartam szeretni, de egyáltalán nem sikerült. Justin Theroux nélkül számomra gyakorlatilag élvezhetetlen lenne az uccsó rész. Ő a szíve-lelke a Leftoversnek.

A második magasan a top a hoteles epizóddal és a finálévak nálam. Nem volt rossz összességében a záróévad, de ez a befejezés nálam kevés az eddigi nívóhoz mérten. Kissé furcsállom, hogy mindenki ennyire dobálózik a “zseniális” meg az “évtized sorozata” jelzőkkel. Valahol mondjuk megértem, csak nem tudok egyetérteni, pedig szeretem a sorozatot.

Hm. Hm.

Bennem semmiféle érzést nem hagyott ez a finálé. Az előző viszont… na mindegy.

Kurtis78 - 2017. 06. 05. 22:38

Nora mielőtt vízbe merülne egyértelműen Stop-ot kiállt. Nem mintha nagyon számítana, mert ebben a sorozatban mindig is a karakterek voltak a lényegek és nem feltétlenül a válaszok!

Nekem tetszett a lezárás és befér a sorozat a személyes top 3-ba a Drót és a Breaking Bad mellé.

Orso-borso - 2017. 06. 05. 22:42

Ritkán szoktam elragadtatni magam, de ez a csúcs eddig, pedig sok jó sorozatot láttam már.

daniba - 2017. 06. 05. 22:47

Egyértelmű hogy Nora monológját azért mrm mutatták képekben mert akkor azt nyomatékosítják hogy megtörtént.

Lost után nem vártam mást. Kb igazam is lett viszont annyira szenzációs részek voltak hogy meg tudom bocsátani hogy megint átvert Lindelof

daniba - 2017. 06. 05. 22:55

A 4. rész után esett a szinvonal sajnos de a finálé látszólag egyszerűsége ellenére nagyon komplex volt.

Ahonnan indultunk anno teljesen más irányba fordult minden. Nekem ezért keserédes az egész sorozat megítélése.

Az utsó éved levitte nálam 9 pontra az egészet de ennek ellenére all time top 10be benne marad örökre

hhhggj - 2017. 06. 05. 23:12

Sajnos nekem is be kell állnom azok közé akiknek csalódást okozott a finálé. Még véletlenül sem akarom azt mondani, hogy rossz volt, de én is azt a bizonyos gyomrost vártam volna a végére ami eddig is jellemezte a sorozatot.
Szerettem volna ha a készítők bevállalnak egy konkrét befejezést a nyitott helyett,ha már ennyire kidolgozták a rejtélyeket. Jó lett volna látni mindazt, amin Nora keresztül ment, az érzelmi sokkot, amit a másik világ okozott.

Mindazonáltal azt is hozzá kell tennem, hogy egyáltalán nem tudok haragudni. Lehetetlen olyan befejezést csinálni ami mindenkinek kielégítő válaszokat ad, és, mindazért amit a Leftovers eddig letett az asztalra, nagyon könnyen meg tudom bocsátani ezt az utolsó kis csalódást.

Örök hála a készítőknek az élményért! Köszönöm!

David191 - 2017. 06. 05. 23:15

<3

daniba - 2017. 06. 05. 23:17

hhhggj pont hogy nem tudjuk hogy Nora átment-e. Azt se tudjuk persze hova kellett volna 😀

Rubber Duck - 2017. 06. 05. 23:21

Az egyik legjobb sorozat, amit láttam. Nálam egyértelműen top3ban van a helye, annak ellenére, hogy a “lezárás” lehetett volna jobb. Én is azt éreztem, hogy azért nem mutatják Nora kirándulását a másik helyre, mert nem ment át.

edg - 2017. 06. 05. 23:22

Hát igen. Ennél többet vártam, de így belegondolva a Lost-os fickó már egyszer eljátszotta ezt. Akkor nagyon vacak finálét csinált, most kevésbe vackot, de így sem volt jó.

Tr7 - 2017. 06. 05. 23:25

Nagyon jó volt olvasni az írást. :)
Nekem nem voltak elvárásaima fináléra, a második évadban annyit bizonyított már nekem a sorozat, hogy az idei szezont tényleg csak nézni akartam.

A fináléról pedig az a véleményem, hogy korrekt volt. Tetszett ez a lassú tempó, a kecske, a galambok, mind nagyon vagányak voltak.

Szerintem Nora stop-ot kiáltott s nem ment sehova. Elbújt majd kitalálta ezt az egészet.

hhhggj - 2017. 06. 05. 23:46

daniba:

Értem én hogy ezzel hagyták nyitva, de jobb szerettem volna ha konkrétan bevállalják, hogy átment és nem “döntsd el magadnak”.

És persze megvan a jelenet, amit pont akkor vágnak el, hogy ne tudd levegőt vett-e Nora, vagy felkiáltott. Kis sunyik. :)

Majd kíváncsi leszek az interjúkra.

tobias88 - 2017. 06. 05. 23:51

Választhattak volna egy misztikus lezárást is, de ez pl a Lost-nál nem jött be és úgy érzem itt is sajnálkoztunk volna a befejezés miatt. Nem mertek 19re lapot húzni, de a 19 is kiváló azt hiszem

ntsc - 2017. 06. 06. 00:00

Nekem valamiért felemás volt ez a lezárás és ezzel együtt akkor a sorozat is. Nagyon-nagyon sokat ígért, de a végén nagyon keveset adott. :(
Daráltam az évadot és végig vártam, hogy kapunk válaszokat, ha nem is egyértelműeket és nem is mindenre, de legalább a Kevin szál lehetett volna elvarrtabb, ha már kb. az Ő szemszögéből néztük a történéseket 3 évadon át. Erre csak peregtek a részek és csak mélyültek a rejtélyek… Az utolsó résznél számoltam a perceket, hogy basszus még 20 perc, még 10 perc, HOL ITT A NORMÁLIS LEZÁRÁS!
A Nora szál is néhány rész alatt lett “felhúzva” és ok, a monológ jó volt a végén, de tényleg erre kellett kihegyezni az egészet, minden más pedig egy szó nélkül elsikkadt.
A Liv Tyler féle brigázst elég gyorsan lerendezték az elején, többet vártam a tőle ha már 2 évadon át alapozták a dolgot. A 3×07 pedig olcsó volt és pár ponton önmaga paródiája (pl. ellenőrzés a bunkernél).
Akartam szeretni ezt a sorozatot, de csalódnom kellett. Azt hiszem a következő Damon Lindelof hype train-en már nem leszek rajta, akármi is legyen az. :(

4815162342 - 2017. 06. 06. 00:07

A Lost-finálé 7. évfordulóján (az eltűnések 7. évfordulóján…) ez egy fantasztikus Lost-finálé-parafrázis volt. Végig úgy állították be, mintha ez lenne a túlvilág, ahol csak Kevin nem érti, mi van körülötte, mint anno Jack. Több irányba nyitva maradt a történet, én ezt vártam…

Ézsi - 2017. 06. 06. 00:46

Egyrészről:

Azért ha nagyon őszinték akarunk lenni, bavallhatjuk hogy valahol kissé hatásvadász volt ez az egész élmény, legyen szó a National Geographic fel-felbukkanásáról, Kairóról, a sok önjelölt hamisprofétáról, hovatovább Önjelölt messiásról, feltámadt emberekről (nem beszélve Kevinről), a vén csirkefogó agyában bujkáló beteg alaktalan gondolatokról, kegyelmi időszakról, Liliről na meg persze a sok ki ha nem Én szenzációhajhász wannabe lélekmentön át, bezárólag száz meg egy szituáción és karakteren át. Legyen az egy ölelés jó hosszan, tapicskáló színes mancsok egy üres papírlapon, vagy egy bekamerázott rejtekhely a széttört szivüeknek. A sztori köré felkúszódó, benőtt, rendesen szétterjedt, elburjánzott gyomnövény ez, aminek a neve: gaz. Én személy szerint örülök neki. Mert anélkül hogy valami igazán titokzatos, misztérium lengené körül a sorozat egész atmoszféráját, lehet kevésbé lenne fogyasztható vagy esetekben gördülékeny az adott karakter dráma, vagy egy esteleges személyiségbeli változás (legalábbis számomra). Bevallom töredelmesen, őszintén, hogy nekem már pedig szükségem van a rejtélyre. és Pont.

Bar lappangó jelenségnek tapasztalom, hogy némelyeknek is ilyen vagy effajta érzései vannak a műt érintően, de a legtöbben bólogató Jánosként értekezik a produktumról. Miszerint az egész NEM az eltűntekről szól. Amivel egyet is tudok érteni. Mert valóban: az utazás volt a lényeg, az élmények, a gyönyörűen beállított képek, amelyek érzelmekkel meséltek, a könnycsepp amiben minden benne volt, minden fájdalom, kín, magány, eleveszettség érzet, az összes zongora játék amivel beleszerelmesedtünk a sorozatba, valahol, talán, Mi magunk is azonosultunk egyes részeivel. De legyünk őszinték magunkhoz, kinek nem dobbant meg a szíve mikor újra elővették a már-már tabunak számító ̶H̶o̶v̶á̶ ̶t̶ű̶n̶t̶e̶k̶ ̶a̶ ̶d̶í̶n̶ó̶k̶, hülye:) akarom mondani, hova tűntek az eltávozottak?! Amikor feltűnt egy pici kis infó morzsa, amiben választ vagy magyarázatot kerestünk az előforduló cselekménybeli kuszaságokra, akkor csalódottan kellett konstatálnunk hogy egyre jobban kirajzolódik az írók ezafajta céltalansága az egészet illetően, gondoljunk csak Idősebb Kevin “KELL VALAMIBEN HINNEM” papára, aki át hurcolta magát a félvilágon, hogy az Ausztrál sivatag kellős közepén döbbenjen rá arra hogy neki bizony ki kell nyírja a szeretett gyermekét egy idegen nővel, aki majd’ akkora szóvarázsló, mint a Chief. Jut eszembe, hogy van jó öreg motel szoba, aminek a Tv-je, nagyon egyedi módom működött, de sajnos valaki eloltotta a tüzet..!? Félre ne értsetek, ezekkel nem bántani akarom, alapjaiban véve zseniális a sorozat. Ezzel szerintem mindenki egyetért. Biztos vagyok benne hogy másoknak meg mást nyújtott ez az érzelmileg intellektuális remekmű, de valahol mélyen, legbelül picit fáj, hogy ez a mézes madzag amit előttünk húztak a készítők 3 évadon át, egy picit sem valós. Nyilván nálam mondjuk közrejátszik az önzőség is, mert szerettem volna, ha a saját végkifejletem látszott volna megvalósulni, de sajnos nem így lett, bár mindhiába, az úgyse fog soha megtörténni. :)

Ettől függetlenül köszönöm az élményt!

human - 2017. 06. 06. 00:54

hhhggj: csak lindelof tudja, és ő nem válaszol erre az interjúkban.

bruti - 2017. 06. 06. 00:59

Zseniális sorozat volt, említeni is csak kevés ilyet tudnék, de ez a lezárás miatt nem vagyok maradéktalanul elégedett.

Mi volt ez a Kevin halhatatlan, meg a túlvilági cucc, ha nem magyarázzák meg? És miért nem a az ő történetét fejeztük be. Semmi bajom Noraval, sőt kellett is az útja, hiszen átment, meg visszajött, de mégis csak Kevin szemén keresztül kellett volna ezt megoldani.

No, mindegy, így is az egyik legjobbat kaptuk evör, de egy picit még duzzogok.

human - 2017. 06. 06. 03:17

de Kevint befejezték a múlt héten, lezárta a “túlvilágot” és rájött h Norával akar lenni ténylegesen.

arsebulls - 2017. 06. 06. 03:45

A “we fucked up with Nora” bűntudatra tökéletes válasz volt az “I believe you”. Kevin valóban Jézus szerepében tetszelgett, hiszen Nora feloldozást nyert (ezáltal Kevin is), ahogy láttuk az utolsó képsorokban a scapegoat is elment.
Számomra egyértelműnek tűnik, hogy hazudott Nora, ahogy az is egyértelmű, hogy Kevin tudja, hiszen percekkel azelőtt mondta el, hogy az apácának a szemében látta a felismerést, hiába nem mondta meg neki, hogy ismeri Norat. Kevin rendőr volt, szerintem 1-2 pillanat alatt megtalálná azokat a kiskapukat amit itt többen írtak, csakhogy neki már nem az a fontos. Neki a célja az, amire rájött a 7. rész végén.

Számomra 10/10 a sorozat, úgy gondolom, hogy a harmadik évadnak nagyon nehéz dolga volt egy ilyen második után, ezért nem csökkentek pontot 9-re. Ezzel nálam a Six Feet under – Hannibal duót megelőzve az örök kedvenc helyre lépett. Szavakban nem tudom kifejezni mennyire katarktikus élményeket éltem át a sorozat segítségével, illetve mennyi mindent kaptam tőle a mindennapokban is. Nem sok ilyen sorozat volt-van-lesz. Emelem kalapom az egész stábnak, nagybetűs mestermű, későbbi klasszikus!

Tr7 - 2017. 06. 06. 04:55

@bruti: Lindelof egy interjúban azt mondta, hogy az évad Kevinnel kezdődött, mert ő a központi figura és azért ért véget Noraval mert a sorozatban ő szenved a legjobban az eltűnés miatt( angolul ez mennyivel szebben hangzodna). Ha Nora tovább tudott lépni, akkor bárki képes lehet rá. Ez volt az üzenete az utolsó résznek. :)

zolkó - 2017. 06. 06. 06:24

Everything That Happened in The Leftovers Series Finale Was ‘Real’

http://www.esquire.com/entertainment/tv/news/a55441/the-leftovers-series-finale-explained/

dexike3 - 2017. 06. 06. 06:48

nagyon sajnálom, hogy vége lett az egyik (ha nem a) legjobb sorozatnak. ami pozitív, hogy jó volt a ködösítés az utolsó részben. végig azt hittem, hogy a másvilágon vannak (de ki tudja). Matt, Laurie történetén meglepődtem. negatív csak annyi, hogy nekem nem hiányzott az eltűnések “megoldása”, az viszont tény, így hatásos volt a befejezés. (bár ha igaz a sztori, akkor Kevin és Laurie magzata rögtön elvetélt, amikor eltávozott.)

winnie - 2017. 06. 06. 09:25

tettem pár interjút készítővel, szereplőkkel a reggeli hírekbe: http://www.sorozatjunkie.hu/2017/06/06/hirkedd-mary-kills-people-2-evad-private-eyes-3-evad/

wellwellwell - 2017. 06. 06. 09:53

Nalam is a 2. evad a csucs, de nincs vennem hianyerzet. ilyen kontrat guzni egy mar lezart tortentre, az mestermunka.

Adam9456 - 2017. 06. 06. 10:13

Nos, összességében a sorozat továbbra is az egyik kedvencem, és ez az évad is zseniális volt. Viszont, nekem ez a finálé az első és az utolsó jeleneteket leszámítva csalódás volt. Szerintem az évad egyik leggyengébb része volt. A legnagyobb bajom az volt vele hogy nagyon frusztráló volt nézni a részt, mert semmit nem értettem, hogy mi történik, hogy Nora hova került, miért tetteti Kevin hogy nem voltak együtt, hogy működött-e a gép stb. Aztán a végén végre választ kaptam a kérdéseimre, és az utolsó jelenet tényleg gyönyörű volt Kevin és Nora között, érdekes volt a története, és egy kicsit talán választ is kaptunk a sorozat fő rejtélyére, hogy hova kerültek az eltűntek. A színészek továbbra is zseniálisak voltak de ez a finálé nem lesz a kedvencem. Engwm eddig nem zavart hogy nem kaptunk válaszokat a rejtélyekre de most a fináléban nagyon is, és ez elvett eléggé abból hogy élvezzem a rész nagy részét.
Szóval a sorozat számomra a 2.évadja volt a csúcspont, főleg az International Assasin rész, de most ez az évad sem okozott csalódást csak kicsit ez a finálé.

rvtul - 2017. 06. 06. 10:46

Nekem bejött ez a befejezés. Szerintem Nora tényleg átment és én maradok is ebben a hitben. Tetszett ez a magyarázat, hogy a világ ketté szakadt abban az egy pontban és abba pl bele se gondoltam eddig, hogy a máslk oldalon tényleg alig maradtak emberek…érdekes megközelítés.
Ha Nora kiszállt volna a gépből, kétlem, hogy Matt hagyta volna, hogy megszakítsa vele is a kapcsolatot. Nora így tudott megbékélni és ez számomra ok.

Kevin részénél meg szerintem nem véletlenül volt kiemelve az a mondat, amikor azt mondja, hogy ‘Nem vagyok halhatatlan.’ Majd elmondja, hogy egy eddig feldedezetlen szív-rendellenessége van. Akár ettől is lehetett az, hogy úgymond nem tudott meghalni, persze tudom, hogy ez fulladást stb nem magyaráz….de számomra ez is egy utalás volt arra, hogy a túlvilági részek csak Kevin fejében zajlódtak le. Őt ennyire megviselte lelkileg ez az egész és egy idegoszeomlással és víziókkal élte meg. De már ő is teljesen túl van rajta.

csernakakos - 2017. 06. 06. 10:52

A Kevin szalat elvarrtak teljesen. Kevin elpusztitotta a purgatoriumot a 7. reszben es kivajta magabol azt az enjet, ami a boldogsaga utjaba allt.

Mikor a finaleban latjuk ot idosen es szivmutet utan, az az utogondolata annak, hogy Kevin tobbe mar nem halhatatlan. Ha ujra megfulladna, most mar meghalna, a koztes utat ugyanis kiiktatta.

The Punisher - 2017. 06. 06. 10:57

Én esküszöm imádkoztam, hogy legyen 1 rész a 3 évad alatt ami egy Flashback és az eltelt 3 évet mutatja vissza mi történt, pl. Lily, hogy került a kínai csajhoz, miért kellett elválniuk a kislánytól, Tom hogy lett rendőr, vagy épp Nora nyomozó.. Vagy az évad eleji első rész amikor a ház tetőn várja a család az eljövetelt 1800-as években annak is mi értelme volt akkor vagy mire utalt, így utólag, de már nem idegesítem fel magam, mert életem legnagyobb élménye volt a sorozat, én ezerszer jobban lezártam volna, és a lyukakat betömni, dehát Linedolf-ról beszélünk ugye..

bëiz - 2017. 06. 06. 11:17

Nekem sajnos nem tetszett. :(

Szerintem minden tekintetben gyengébb lett, mint a zseniális második évad. Szomorú vagyok.

Először is mekkora írói blöff volt, hogy Kevin előadta ezt a “meg sem történt ami történt” sztorit? Semmi értelme nem volt, egy idétlenkedés az egész. Arra volt jó, hogy a nézőket teljesen feleslegesen összezavarja 10 percig, hogy mi a fene van itt, hol van Nora valójában, mi történt? És a többi… Aztán az arcunkba tolják, hogy egy blöff az egész, az is a gyengébbik fajtából. Hagyjuk is, gáz volt.

Az előző rész a hoteles epizód majmolása volt csupán, semmi több. Nem sikerült megugrani (az igen magasra állított) lécet. Kár volt Norával zárni a történetet, számomra mindig Kevin volt a főszereplő. Nora sztoriját jobb lett volna megmutatni. A finálé egyetlen értékelhető jelenete a legvégi beszélgetés volt. Érdekes volt hallgatni, de még érdekesebb lett volna látni mindazt ami történt.

De a legdühítőbb talán mégiscsak a kecskés jelent volt. Nora megtalálja az esőben és megszabadítja a gyöngyöktől… majd a nyakába teszi őket. Ezzel jelképesen magára veszi az emberiség bűneit. OK, ez gyönyörű jelenet, meg filozofikus stb. kár, hogy az égvilágon semmi de semmi értelme. Xd Ha Kevin veszi magára az emberiség bűneit, akkor azt megértem. Esteleg ha Matt, még az is belefér. De pont Nora???? Hát szerintem ez szintén csak egy blöff, egy írói humbuk, hogy legyen min rágódni, de értelme az kb. nulla.

A sorozat erényei mellett nem akarok elmenni én sem (fényképezés, színészek stb.) de ezeket human szépen leírta a posztban.

Sajnálom. Nagyobb blöffnek érzem, mint anno a Lostot. (A Lost zárót szerettem). Soknak akart látszódni, meg irtó szimbolikusnak, de ez csak egymásra dobált zagyvaságok sora lett. Egyértelmű csalódás.

Gavroche - 2017. 06. 06. 11:48

Egyetértek az előttem szólóval: Lindelof-ot továbbra is sokkal inkább ügyes és tehetséges átverőművésznek, mint írói zseninek tartom.
Utólag az egész második évadban vitt és a harmadikban folytatott Kevin-vonal blöffnek tűnik, mert ha mégsem halhatatlan, akkor hogyan élhetett túl egy mérgezést és föld alá temetést?! Vagy ha az csak szimbolikus volt, vagy a fejében játszódott le, akkor arra jobban kellett volna utalásokat tenni… vagy az a kamu, hogy nem halhatatlan és valójában mégis az? Vagy egy ideig halhatatlan volt, csak bevégezte a feladatát és most már nem az?
Nora történetével nincs ilyen bajom, azt egészen kereknek érzem és nem érdekel, hogy tényleg eltávozott és visszatért-e, vagy sem, mert akármi is történt, nyugvópontra érkezett a karakter sorsa. Kevin-nel viszont blöffölt egy nagyot Lindelof, mert nem bírja ki, hogy ne hozzon be valami kozmikusnak szánt, hatalmas, ultimate rejtélyt, ami bombasztikusat szól, de az már nem érdekli, hogy koherensen és konzekvensen végig is vigye.
Ezért áll hozzám legközelebb az első évad, mert abban még volt egyfajta ünnepélyes, regényes emelkedettség, sokkal jobban érződik, hogy regényírói megközelítésből készült, míg a második évadtól a rejtélymániás forgatókönyvírói attitűd érvényesül.

human - 2017. 06. 06. 13:08

“Everything That Happened in The Leftovers Series Finale Was ‘Real’”

amit mutattak, igen. Azt senki sem vitatta, hogy kevin és nora beszélgetett. A cikk legtöbb válasza elszállt elméletekre vonatkozik, de a fő dolgokra “We don’t know if Nora’s story was true.” :DD ne csak a címet olvassátok, akármilyen hangzatos clickbait is?

human - 2017. 06. 06. 13:12

“Ha Nora kiszállt volna a gépből, kétlem, hogy Matt hagyta volna, hogy megszakítsa vele is a kapcsolatot. Nora így tudott megbékélni és ez számomra ok.”

ahogy szeretnéd hinni, de előtte van ugye az a jelenet, hogy Matt felajánlja Norának, hogy az a történet lesz, amit a nő akar, avagy akár hazudik is érte.

sepörd - 2017. 06. 06. 13:25

igen az a baj ha visszanéznénk ezt a 3 évadot ezer olyan részlet lenne ami egy sima átverés volt, legalább a cipők eltűnésére azt hittem választ kapunk, de semmi. bármennyire is szerettem a leftoverst harmadszorra nem hiszem hogy ezt megeszem az író úrnak.

dexike3 - 2017. 06. 06. 14:30

human: köszi a linkeket a háttérinfós hosszabb cikken érdemes végigrágnia magát a rajongóknak, hogy közelebb legyen a végkifejlethez. az alternatív befejezések is beszédesek, amik szóba jöttek az alkotók között.

Tiger27 - 2017. 06. 06. 14:32

most akkor Kevin hogyan lett halhatatlanból hirtelen halandó? valaki elmagyarázná :)

bruti - 2017. 06. 06. 14:43

Látszik, hogy jó sorozat, mert csak nem hagy nyugton ma sem :D
Ami nem fér a fejembe:

Ok, hogy az a 2% ember (mint szerves anyag) átment a másik dimenzióba(vagy hívjuk bárhogy), de mi van a tárgyakkal, épületekkel? Azok nem mentek át, legalábbis nem tűntek el, hogy landoljanak a túloldalon, mint az emberek. Nora beszámolója szerint, viszont ott voltak a házak, meg a parkoló, meg az egész világ felépítve ugyanúgy, csak 2% lakott bennük. Akkor azok honnan kerültek oda? (Ha párhuzamos dimenzió, akkor gondolom abban emberek is lettek volna).

A befejezésről:
Ha már Norat kaptuk a végén, akkor én a túloldali útját mutattam volna be úgy, hogy csak a végén derüljön ki, hogy hol is van valójában, és ezt megfejeltem volna egy nagy visszatéréssel. Na az lett volna a sokak által várt gyomros meg katarzis!
De jól kitaláltam ezt, megyek könyvet írni :D

Dharman - 2017. 06. 06. 15:17

Nóra sztorija tuti kamu volt. Ez a rész elég sok helyütt a hazugságokról szólt. Ezzel nyugtatta magát. Az a gondolata viszont tetszett, amikor mondta, hogy abban a világban, ahol az eltűntek kerültek, az ő családja a legmázlistább. Amúgy szeretném azt hinni, hogy amiatt gondolta meg magát az utazással kapcsolatban, amit a flashbackben mutattak a családjáról: hiszti, káosz a reggelinél, kell a fenének, kérem kapcsolják ki.

karit - 2017. 06. 06. 15:32

“Ok, hogy az a 2% ember (mint szerves anyag) átment a másik dimenzióba(vagy hívjuk bárhogy), de mi van a tárgyakkal, épületekkel?”

Nem ez történt Nora meséje alapján. Hanem az, hogy a Világ útelágazódáshoz érkezett, majd rövid töprengés után mindkét irányba tovább ment (lásd két rés kísérlet) duplikálva önmagát. És lőn.

Viszont, mivel az embereket Isten teremtette, a Világ az Isten háta mögött nem merte őket is duplikálni, ezért úgy gondolta, a fele itt, a fele ott legyen ezentúl.

El is kezdte a válogatást, de akkor Isten letette végre a sudokut, és rácsapott az Escape gombra, így a process 2%-nál megszakadt.

A két Világ között plexi gömbbel lehet utazni, ide-oda.

Persze, lehet, hogy Nora füllentett, végül is ő lepődött meg a legjobban, hogy Kevin elhitte a meséjét.

bëiz - 2017. 06. 06. 15:37

Mindenki azt lát bele, amit csak akar. Nora sztorija vagy kamu volt vagy nem, direkt úgy volt megvalósítva a rész, hogy egyesek így lássák, mások meg úgy. Ezért mondom, hogy egy blöff az egész. Mindenki saját vérmérséklete és személyisége alapján dönti el (ha érdekli annyira), hogy mit látott. Egyébként meg egy nagy kamu minden. Itt-ott elszórt, felvillantott (elsőre érdekesnek tűnő) kusza baromságok sorozata.

Kiválóan kivitelezett blöff az egész.

Aztán persze ez tetszhet sokaknak. Nem mondom, hogy ami blöff az rossz. Csak éppen üres, mint a fene. Vagy ha optimisták vagyunk, és bízunk abban, hogy nem néznek hülyének akkor azt is hihetjük, hogy ránk bízták a döntést. (Arról, hogy mi a fenét láttunk.) Viszi a fantáziánkat ez a misztikus, vallásos, majd a végére tudományos maszlag, de csak ennyi a célja az egésznek: piszkálja a fantáziánkat. Közben meg nincs az egész mögött semmi. Ez a kecskés jelenetnél vált számomra egyértelművé. Az író csak dobálja a képünkbe a szart és üvölti közben, hogy “nesztek, egyétek. Ugye milyen mély a mondanivalóm? Haha”

Egy nagy fenéket xd

karit - 2017. 06. 06. 15:42

(Nekem továbbra is ezzel a zárással tetszett volna (ami egy másféle, a “kezdett a 3. évad…” topikos multiverzumos megoldása esetén működne):

– Aztán végül meggondoltad magad.
– Nem. Megtettem. És azóta is ITT vagyok.)

bëiz - 2017. 06. 06. 15:45

Itt a kommentelők jobb befejezéseket írtak, mint Lindelof különben xd

G0thM4n - 2017. 06. 06. 15:52

@Tiger27: Pl. csernakakos fentebb kifejtette, én vele értek egyet.
Borzongató, gyönyörű… sok-sok pozitív jelzővel tudom csak illetni a sorozatot. A Lost esetén nem éreztem késztetést, hogy újranézzem, The Leftovers esetén más a helyzet. Ott én is átvertnek, becsapottnak éreztem magam, annak ellenére, hogy rengeteg aspektusból meghatározó volt. Ne csak nézz de láss elvét követve sokkal jobban átjött minden. Ilyen gyönyörűen komplex sorozatot én nem gondoltam, hogy valaha látni fogok! Minden ha nem is magyarázatot de értelmet nyert szerintem. Jó ideig agyalok és fogok rajta, mert pluszban hatalmas nyomást, tehert helyez ránk a sorozat amúgy sem könnyen emészthető története, eseménye, azzal, hogy “rád van bízva, te mit gondolsz, hogyan értelmezed”…
Utolsó képkockák, te jó ég! Színészek, minden! 10/10

bruti - 2017. 06. 06. 15:53

beiz: Azért nem érzem feltétlen blöffnek, mivel eleve misztikus felütéssel kezdődött az egész, hogy eltűntek az emberek, tehát innen nézve akár lehetett igaz is a Nora sztori és nem az van, hogy ezt ne hiszem el. Max annyi, hogy betojt mikor elárasztották és nem ment át.

karit: Ezt honnan szedted? :D Most néztem meg megint, semmi ilyet nem mondott :D De mint elmélet király.

zekbreff - 2017. 06. 06. 16:57

Vicces, hogy rengetegen azt róják fel hibának, meg átverésnek, hogy nincsen minden megmagyarázva, próbálják valahogy érthetővé összekotyvasztani a történetet. Most akkor Kevin halhatatlan vagy csak képzelte, Nora hazudott-e, stb stb.
Eközben a sorozat meg pontosan arról szól, hogy miért értelmetlen mindez. Vannak dolgok amikkel meg kell békélnünk akkor is, ha nem tudjuk megmagyarázni. Csodaszép. 10/10

bëiz - 2017. 06. 06. 17:03

Zekbreff: bocsi, de ez kb. Coelho szint. A sorozat nagyon sokáig többnek látszott, mint egy Orovecz Nóra idézet.

karit - 2017. 06. 06. 17:05

Mivel a finálé tematikája a hazugság volt, azon belül is az önbecsapás (Kevin tabula rasája is ez volt: az “elcsesztük ezt Norával” rész tudatos kitörlése, Miracle komplett kihagyása kettejük sztorijából, csak hát Nora nem vette a lapot).

Szóval Nora meséje simán lehetett ugyanez, jól megágyaztak neki Matt “az lesz a történet, amit te akarsz” ígéretével, a kritikus pillanatban elvágott gömb feltöltéssel, a nehezen hihető feltalálós visszaúttal, azzal, hogy nem mutatták csak mesélte stb.

A pánikgomb is azért nem került szóba (bár nyilván indokolt lenne egy ilyen kütyüben), hogy ne billentse a mérleget a “Nora füllentett” oldal felé. Fontos volt az 50-50, “ahogy a kedves nézőnek tetszik akarni”.

Ezért kár Lindelofot hibáztatni (a rengeteg hatásvadász red herring miatt inkább, de azt meg már “megszokhattuk” tőle). A fő mondandó ismét a karakterek, nem a körítés. Ott pedig durván a maximumot hozta.

És az vesse rá az első követ, aki mert volna _bármilyen_ kézzel fogható magyarázatot adni, vagy megmutatni Isten “valódi” arcát – tudván, hogy az amerikaiak 90%-a hívő…

(Mivel a hívő mérnököknek is van mennyországuk, pont elég volt a Gépről annyit elmondani, hogy lézer, ionizáló sugárzás, fémtartalmú folyadék. Még két szó, és “renonce”… A hitnek a balladai homály a lényege, ahány ember, annyiféle elképzelt mennyország. És annyiféle elképzelt teleport kütyü.)

zekbreff - 2017. 06. 06. 17:14

beiz: Nem tudom egyébként, hogy mit vártál a sorozattól. A pilot első percétől egyértelmű, hogy egy olyan keretben fog játszani az egész, ami nem igazi. A sorozat az emberi természetről szól, az érzelmekről ez teljesen nyilvánvaló. A karakteret bepakolják egy elrugazkodott teljesen nonszensz univerzumba és elmesélik, hogyan élik meg az egészet. Nem blöff, mert rengeteg dologra rávilágít az emberi hittel kapcsolatban. Ezt a rengeteg dolgot pedig nem lehet 2 mondatba itt leírni, ehhez kellett a Leftovers.

daniba - 2017. 06. 06. 17:20

A cikkekben elmondja Lindelof hogy Laurie tényleg meghalt a 6. rész végén de aztán meggondolták magukat. Egyrészt kellet egy szál Nora sztorijához másrészt annyira erős jellem volt hogy karakter idegen lett volna az öngyilkosság.

Most azt nem értem hogy akkor miért hagyták benne. Rengeteg idejük volt átgondolni.

Megin ilyen random hülyeségük amin csak felhúzza az ember magát

Candy - 2017. 06. 06. 17:48

Én meg jól megnéztem a befejező részt, most vettem észre,hogy az előző 7.részt kihagytam..hogy nem vettem észre? :O Nekem tetszett ez a lezárás,persze nem hinném,hogy igaz Nora története,mert ha van gép ami odavisz,vissza is hoz..ha egyáltalán átment? Nem tudjuk meg.
Mindenesetre nagy űrt hagy bennem ez a sorozat.Magamnak meg adós vagyok még akkor a 7.résszel :)

bëiz - 2017. 06. 06. 17:48

zekbreff: nem vártam a sorozattól nagy megmagyarázást. Gondoltam, hogy a sosem lesz nagy leleplezés, bármit is jelentsen ez. Elsősorban a karakterek miatt néztem, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy a rejtélyek, és belebegtetett kérdések nem voltak rám semmilyen hatással. hiszen ezért is kerültek bele, hogy fenntartsák az érdeklődést.

Ez egy tökéletesen kivitelezett sorozat különben, technikai szemszögből támadhatatlan. Az írás, ami félrement. Próbáltam itt többször is sugallni, hogy a blöffelméletem kulcsa a kecskés jelenet Norával, de nem fejtettem ki, mert hosszadalmas lenne. Röviden, zanzásítva: Nora mozgatórugója mindig is az ő személyes tragédiája volt. Ez határozta meg minden lépését, és ez hagyott nyomott a személyiségén is. Nora maga volt ez a személyes tragédia. Erre csak úgy a semmiből, drámai muzsikaszó alatt magára veszi a világ terhét (kecskés jelenet az esőben). Ez olyannyira értelmetlen, hogy fáj. Először is karakteridegen, másodszor meg az égvilágon nem jelent semmit. Végig ment az évadok alatt a Kevin/Jézus párhuzam, erre az író Nora nyakába akasztja a terheket. El lehet ezen mélázni egy sör mellett, de ha végiggondolja az ember csak oda jut, hogy ennek aztán tényleg nem volt semmi értelme, de még csak hatása sem a későbbiekre. És aztán bevillannak dolgok, amik ugyanígy voltak… pl. a gyerekek eltűnt cipői.

A konkrét válaszoktól isten ments. Annyit vártam, hogy egy koherens egész rajzolódjon ki a végére. Ehelyett kaptam egy heureka élményt: ezek csak szórakoznak velem!

Itt a kommentelők között kétféle alternatív befejezést is olvastam, amik jobban tetszenek, mint amit láthattunk.

karit - 2017. 06. 06. 17:50

Szerintem átgondolták. Ez csupán újabb példája annak, hogy mi, emberek mennyire egyformán gondolkodunk, és a világon mindenre valamiféle megnyugtató magyarázatot KELL adnunk, különben a kognitív disszonancia nem hagy nyugton aludni.

Laurie vagy öngyilkolni készült magát, vagy nem. Mindenesetre jól előkészítették, hogy azt higgyük. De aztán felhívta Jill, és odalent végig ez pörgött a fejében, így végül mégsem “csavarta a gombot rossz irányba”.

Vagy eleve csupán merülni akart egy utolsót, mielőtt az özönvíz unalmassá teszi ezt a sportot is. A lényeg, hogy meggondolta magát, legalábbis az én kognitív izémet ez bőven kielégítette, még akkor is, ha majdnem a rész végéig azt hittem a fehér csecsemőt ringató Laurie miatt (meg a többi “jel” miatt), hogy Kevin ‘már megint hotelezik’.

winnie - 2017. 06. 06. 18:18

“Szerintem átgondolták.”

na, ez az, amire mérget lehet venni. sőt, az nem kifejezés. nyilván nem mindenkinek fog átgondoltnak tűnni, ezt már embere válogatja, de attól, hogy vannak befejezések, amik valakinek jobban tetszenének, nem lesz a végeredmény átgondoltabb:)

zekbreff - 2017. 06. 06. 18:37

beiz:
Így már értem. Abban egyetértünk, hogy a kecskés jelenet félrement (én max. a Kevinnel való találkozással magyaráznám a karakteridegenséget, de igazából szükségtelennek éreztem ezt a szálat.)

Igazából én ezt a nagy elégedetlenséget és csalódottságot furcsállom sokaknál, ami anno a Lostnál hatványozottan igaz volt. Amikor egy sorozatot az utolsó részig mindenki elismer, aztán egy befejezés gyakorlatilag sárba tiporja az odáig vezető utat, mert nem úgy ért véget, ahogy az elképzelték és becsapottnak érzik magukat. Ha ment volna a hitegetés, akkor lehet jogosnak mondanám.

Szerintem egyébként a 4 főbb karakter ennél kerekebb befejezést nem nagyon kaphatott volna és az eltávozásra is elegáns a “gondolj, amit akarsz” válasz, hiszen mint már írtam az tök irreleváns.

Im91 - 2017. 06. 06. 19:02

Arra sincs bizonyíték, hogy Nora nem hazudott és arra sem, hogy hazudott, innentől kezdve csak interpretáció kérdése, hogy kinek, hogy ül az a jelenet. Én maradok annál az álláspontnál, hogy az igazat mondta, mert ennyi idő után, amikor már rég lemondott Kevinről, szerintem semmi oka, hogy ne az igazat mondja.

Horace - 2017. 06. 06. 21:37

@bëiz
Az írásod egy tökéletes analógia lehet akár az életre is: rengeteg olyan dolog történik az életben is, aminek semmi hatása sincs a későbbiekre, és a végén vár a nagy heuréka, hogy itt bizony nem lesznek válaszok :)

- 2017. 06. 06. 22:09

Mestermű, imádtam minden másodpercét. Simán tartotta a 2. évad szintjét, a finálé utolsó 5 perce pedig feltette 11-re a lécet :'( <3

Marianna - 2017. 06. 06. 22:34

A Leftovers felkerült az örök kedvencek listájára, pedig nem volt egyszerű. A 3. évad nekem végigtartotta a szintet. Nekem is a csúcspont a 3×07 volt, valahogy az állt hozzám a legközelebb, nekem akár az is működött volna zárásként, de azt kell, hogy mondjam, jó volt a zárórész. Persze engem is elgondolkodtatott, hogy Nora az igazat mondta-e vagy hazudott, de én úgy vagyok vele, hogy elfogadom igaznak a sztoriját, bár a rész hazugság koncepciója az ellenkezőjére utal. Szépen lezárták Kevin és Nora történetét. Mindketten végre megbékéltek. Nekem ez olyan korrekt volt, de egyáltalán nem vagyok csalódott. Ez tényleg a karakterekről szólt. Nem gondoltam volna, hogy így megfog. Sajnálom, hogy vége, de örülök is neki. Évadközben úgy voltam vele, hogy hiányozni fog, de el tudom fogadni, hogy vége, mert véget kell, hogy érjen. Most mennék valami tüntetésre, hogy Emmy tessék jelölni, bár esélytelen.

pepe úr - 2017. 06. 06. 22:41

kérem azt magyarázza el nekem valaki, hogy a sorozat elején látható múltbéli etap (várják a galambokat, hogy megfelelő üzenetet hozzanak) hogyan kapcsolódik a sorozathoz, köszi

pepe úr - 2017. 06. 06. 22:45

*az évad elején látható etap

_Peter - 2017. 06. 07. 00:31

Ha döntsd el magadnak finálé, akkor én úgy értelmezem nem az a fontos Nora sztorija igaz vagy sem, hanem hogy Kevin hisz neki: “I believe you” És újra együtt vannak.

lostfanka - 2017. 06. 07. 11:47

@pepe úr: Ugy hogy mindig voltak emberek akik epp a vilag veget vartak mint megvaltast. A 7 evforulo ugyanez volt, pont erre volt az utalas amikor az oreg Chief ult a teton az evfordulo utan es ugye semmi nem tortent.

lostfanka - 2017. 06. 07. 11:58

No en is tulvagyok rajta, es azt kell mondjam nekem pluszba forditotta ez az evadzaro a sorozatot. Feltem attol hogy megint kapunk egy Lostos befejezest. Kaptunk egy hasonlot de jol felepitett lezarast.

Nalam minden evad egy vagy ket emberi erzelem kore volt felepitve. Ez az evad a szeretetrol, es a lezaras keresesrol szolt.

Laure resze szamomra ertelmet nyert ami anno hiteltelen volt, most vegre rajottem hogy szandekosan lett hiteltelen, hisz vegul nem tette meg mert rajott hogy vannak gyermekei.

Kevin eldontotte hogy elni akar, es megkeresni az elvesztett szerelmet.

Nora velemenyem szerint nem ment at, csupan probalt egy uj eletet kezdeni.

A cim reszebol en arra kovetkeztetek hogy az egesz sorozat nem is Kevinrol szolt, hanem Norarol hosz o volt az eltavozassal a legnagyobb vesztes, es neki kellett a legtobb mindentfeldolgoznia.

hbal - 2017. 06. 07. 12:29

Breaking Bad zárása óta nem láttam ilyen jó finálét.
Én elhittem Norának a történetét, és teljesen érthető miért nem mutatták be csak monológ szintjén a “történteket” – ránk bízzák hogy elhisszük-e avagy sem.
A Laurie-s dolog meg engem egyáltalán nem zavar.
TOP 3 sorozatomban nagyon simán ott van, és iszonyatosan fog hiányozni.
Remélem Lindelofnak ezután bátran adnak majd lehetőséget egy másik sorozat elkészítéséhez.
Annak is nagyon örülnék, ha ezzel a harmadik évaddal pár díjat is bezsebelnének, mert nagyon megérdemelné…

László Ágnes - 2017. 06. 07. 12:32

Szerettem a sorozatot, mert misztikus, érdekes volt. A drámai főcím képsor mindig megadta az alaphangot az estéhez. A befejező epizódból viszont pontosan megtudtam, miért készült az egész /ha már előbb nem éreztem volna/, de éreztem elejétől, ami a végén már bizonyossá vált! A SZERETET! Az egész ehhez a felismeréshez vezetett végig részről részre! Csodálatos volt a befejező rész! KÖSZÖNÖM!

Raidon - 2017. 06. 07. 12:35

Szerintem Nora hazudott. Sokan leírták, miért gondolják ezt, egyet értek velük.
Ami a kecskés részt illeti: én úgy értelmeztem – főleg abból kiindulva, hogyan reagált Nora, mikor megtudta, hogy nem dísznyakláncok voltak, hanem a bűnöket szimbolizálták -, hogy belül örült annak, hogy a nyakába veheti őket. Nem a világ, az emberiség bűneit vette a nyakába, hanem a sajátjait, hogy utána levehesse mindet.
Én legalábbis úgy láttam az esküvőn, hogy miután a pár elmondja, mit kell csinálni a nyakláncokkal, Nora olyan sajnálkozó arcot vág, mintha megbánta volna, hogy elutasította a felajánlott nyakláncot.

pepe úr - 2017. 06. 07. 12:46

@lostfanka: köszi!

csernakakos - 2017. 06. 07. 13:16

Emlekeztek Nora otthonaban a tekercs papirtorlokendore? Amit a gyerekei eltunese utan is ugy hagyott, uresen, arvan, egy fel cafatnyi logo papirral?

Nekem a nyaklancos sztori ott ert ossze, amikor Nora hazavitte oket es a teli tekercsre aggatta oket.

Persze, belelatom meg tulreagalom, de nem veletlenul mutattak, pontosan hova helyezi a lancokat.

Az a tekercs szerintem az o osszes fajdalmat szimbolizalta. Nem eleg, hogy eltunt a csaladja, de a legrosszabb pillanatban tavoztak el: amikor Nora duhos volt es agressziv, es csunyan a gyerekeire mordult.

Az, hogy levetette bunjei lancait es pont erre a targyra helyezte oket, szamomra azt jelenti, Nora elfogadta, mi tortent. Megannyi ev utan vegre megbekelt a tudattal, hogy mindenkit elvesztett, es hogy az utolso kozos pillanataik rosszak voltak.

Bagosz - 2017. 06. 07. 13:24

Az mondjuk hiteltelen,hogy Nora látja a gyermekeit hét év után és nem megy oda,nehogy összezavarja őket.Nagyon szép gesztus de egy anya nem tudná ezt megtenni,megállni.
És az sem elképzelhető,hogy Kevin belebolondul Nora keresésébe,de Laurie az orvos beteg titoktartás miatt nem árulja el hogy él,sok év után sem.
Ilyen sincs.

Josie05 - 2017. 06. 07. 14:17

Azt hittem fujjolni fogok, de egészen kiválóra sikerült a lezárás.

kla - 2017. 06. 07. 14:37

Ez nem teljesen volt egyértelmű az epizódból, de Laurie nem tudta, hogy Kevin még mindig Norát keresi. Kevin nem mondta el senkinek.

aftereight - 2017. 06. 07. 15:24

Így van, Lindelof említette egy beszélgetésben, hogy Kevin eredetileg elmondta volna, hogy mindig hazudik valamit arról, ahová megy, mert szánalmasnak érezte magát. Aztán kivették belőle ezt a sort, mert túlságosan magyarázónak tűnt, és nem volt helye a párbeszédben.
Egyébként a sorozat sok esetben ránk bízta, hogy elhisszük-e a karakter meséjét, Nora esetében viszont le akarták forgatni, csak Perrotta kötötte az ebet a karóhoz, hogy ne mutassák meg a 2% világát, aztán végül meggyőzte őket. Ebből arra következtetek, hogy Lindelof igaznak szánta Nora történetét, de ahogy mások is írták itt korábban, nem ez a lényeg. Hanem hogy Kevin és Nora végre boldogok lehetnek együtt.

superr0x - 2017. 06. 07. 17:35

Nálam az utolsó rész ott értékelődött fel, hogy miközben mesélte Nora az odaát történteket, csend volt, nem volt zene és nem volt bejátszás régebbi részekből, mint ahogy megszoktuk “erről az oldalról”. Számomra ezért volt hatásos és itt értettem meg, hogy nem kell mindenre magyarázat, nem kell mindent a pofánkba rakni. Vagy elhiszed, vagy nem. Számomra az egész sorozat erről szólt. Hiányozni fog.

karit - 2017. 06. 07. 17:47

Egyébként Nora meséje (meg pláne a klímaszerelés előtti hooossszzúúú Chief mese a csirkéről) már szinte Tarantinót idéző szócséplésnek tűnt. Ha Kevin is csak elmeséli a hoteles sztorijait, akár rádiójáték is lehetett volna. Na jó, nem.

De Noránál tényleg zavaró volt, hogy totál szembementek a filmes “mutasd, ne mondd!” ökölszabállyal, vagyis muszáj, hogy ennek üzenete legyen: méghozzá pontosan a kétely fenntartása.

Ennek ellenére, vagy éppen ezért, nekem kicsit “kevés” egy ekkora merítésű sztori végére, hogy “Kevin és Nora végre boldogok lehetnek együtt”…

Faehren - 2017. 06. 07. 20:40

Sok a találgatás a rejtélyeket illetően, de nekem az egész sorozat alatt,az elejétől a legvégéig- és a végére csak megerősödött-az volt a benyomásom, hogy egyetlen egy rejtély volt, az eltűnés.

Az eltűnés megroppantott egy egész társadalmat. A sorozat nem szól másról, mint gyászoló emberekről, akik vigaszt, magyarázatot, megnyugvást, célt keresnek, közben pedig utolsó szalmaszálként a hitbe, valami emberfölöttibe kapaszkodnak, magyarázat híján. A szekták, a hangok Kevin és az apjának a fejében, az álmok, nekem mind példák a fent leírtakra.

A sorozat igazából utazás a gyásztól az őrület szélére sodródott szereplők elméjében. A finálé végére pedig Nora-nak sikerül elfogadnia a veszteséget :)

Faehren - 2017. 06. 07. 20:43

ja és még valami: az, hogy a végére megöregedtek szerintem azt szimbolizálja, hogy nem holmi masina, meg másik világ kellett Nora-nak ahhoz, hogy feldolgozza a veszteséget, hanem szimplán idő és kevin újbóli feltűnése.

Ha igaz lenne amit mesél a másik oldalról, akkor az elfogadás már évekkel ezelőtt megtörtént volna és felesleges lenne a kecskés, láncos jelenet, stb :)

Malachi - 2017. 06. 07. 22:55

Csak most sikerült megnézni. Gyönyörű volt, tökéletes volt. Ennyi.

Pont - 2017. 06. 07. 23:47

“Ha igaz lenne amit mesél a másik oldalról, akkor az elfogadás már évekkel ezelőtt megtörtént volna és felesleges lenne a kecskés, láncos jelenet, stb :)”

Pontosan így jött le nekem is, nem ment át, mert Ő ide tartozik , de szörnyű, hogy képes lenne rá, ezt nem lehet elmagyarázni Kevinnek, Lilit is elvették, de szeretne újra érezni, szeretni, Pl. Kevint. Ezt nem lehet feldolgozni épp ésszel, csak vezekléssel és hazugsággal, mint ahogy az apáca megesküdött, hogy a motoros csak a létráról mászott le, róla nem….

Mindennap történnek a való életben megmagyarázhatatlan veszteségek, életerős emberek mennek el, vagy ne adj Isten, ártatlan gyermekek, aki érintett az a Leftovers-t éli át, más nem értheti, hacsak nem egy pillanatban tűnik el 140 millió, erre világít rá a sorozat.

Mindenki rendkívülit alkotott a sorozat írói, szereplői, rendezői, operatőrei. De mintha a forgatás közben jöttek volna rá, hogy Carrie Coon-ban brutális potenciál van, el fogja vinni a finálét, tényleg a szakma szégyene lesz, ha nem kap érte díjat.

lostfanka - 2017. 06. 08. 08:50

@Bagosz:

Az sem biztos hogy Nora atment, hogy lehet ezt igy kijelenteni hogy hiteltelen. Radasul az utan hogy Nora par resszel hamarabb rajott hogy lehet hogy a gyerekei mar nem is nagyon emlekeznek ra. Radasul azzal hogy odamegy hozzajuk teljesen ossze zavarja a tokeletesnek kinezo eletuket. Persze ha tenyleg atment. Bar szerintem nem tette meg….

Laurie meg siman nem mondja el, mert erre maskor is volt utalas, hogyha a kliense akkor nem mondhatja el.

De ezek csak aprosagok, az egesz sorozat a feldolgozasrol, a valasz keresesrol, es a szeretrol szolt. Minden resz egy mas fajta emberi erzest jart korul. Engem mar kb az elso evad kozepetol nem erdekelt hogy hova lettek az emberek, ez egy szepen felepitett karakter drama, iszonyat eros castinggal.

leila - 2017. 06. 08. 10:30

Ha megnézitek az éved poszterét, nem Kevin az “angyal” a repedésekből kialakult szárnyaktól, hanem Nora, aki mögötte áll.

clegane - 2017. 06. 08. 14:49

ki van zárva, hogy igazságmániás Nora hazudott volna.

csernakakos - 2017. 06. 09. 09:17

Itt egy remek idezet Tom Perrotta-tol:

“The show has been a lot about faith and religion, and I think the finale put that into action,” Perrotta said. “It asked the viewers and the characters to believe in a story.”

“Everyone who believes Nora’s story just joined a religion,” he added, smiling.

J. Deee - 2017. 06. 10. 09:23

Érdekes, nekem annyira nem talált be, mint itt sokaknak (értsd nem lesz mondjuk all time top5-ben). Nem tudom, hogy mennyit számíthatott az, hogy most néztem meg egyben kb. 3 hét alatt a 3 évadot. A legjobban az első tetszett, a 2-3. kicsit elszállt volt. Ez is érdekes, hogy sok helyen olvastam, hogy Kevin szállodás/bunkeres lázálmai lett sokak kedvence, én ezeket szerettem a legkevésbé :)

Ettől függetlenül rengeteg gondolkodnivalót adott, ebből a szempontból nekem Matt története volt a legérdekesebb. Nem mondom, hogy az ő részei lettek volna a legjobbak, de maga a karakter útja, élethelyzetei, kérdései ott tetszettek a legjobban.

Ellenpár a Murphy-ék, kimondottan irritált a család minden tagja.

A rejtélyek egyáltalán nem zavartak, szerintem nem voltak fontosak, és nem kívülről mint néző kell rájuk gondolni, hanem a karakterek szemszögéből. Ha ők nem találnak rá magyarázatot, mi meg kapnánk, onnantól sokkal nehezebb lenne átérezni a helyzetüket. Pl. Matt esetén a hajón lévő “God” az neki volt fontos, de nekünk kívülállónak szerintem igazából lényegtelen. Ami lényeges, az Matt reakciói a helyzetre, ahogy ő feldolgozza, viszonyul hozzá. De ugyanezt tudom mondani a Kevin vs halhatatlanság kérdésre is.

Az meg, hogy mi lett a 2%-kal, mégis milyen magyarázatot lehetne rá adni, amire azt lehet mondani a végén, hogy ja, így oké. (Kicsit off: ugyanezt nem értem a Lostnál se, hogy őszintén milyen magyarázatot vártak az emberek, amikor egy szigeten füstszörny rohangászik meg jegesmedve meg időutazás stb. itt mégis mivel lehetne magyarázni? :) ) Szerintem pont az a lényeg, hogy egy ilyen eseményt, mint 2% eltűnése nem tudunk megmagyarázni, ahogy a sorozatban szereplő világban sem, úgy ha megtörténne a valóságban, akkor se tudnánk.
Ez egy keretrendszer, ami adott, olyan mintha vki a Harry Potterben azt várná végig, hogy jó-jó, de mikor derül ki végre, hogy hogy működik a varázslás.

Szóval összességében egy gyönyörű sorozat volt, hibátlan szinészi játék, rendezés stb. stb., de a legnagyobb erénye nálam inkább a kérdések felvetése, gondolkodásra késztetés.

Ebből a szempontból a Lost mellett nekem Rectify érzésem volt, az is szerintem hasonló abból a szempontból, hogy egy gyönyörűen kivitelezett sorozat, amiben valójában sokkal több van mint maga a 40-60 pernyi játékidő/rész.

Judit - 2017. 06. 10. 20:21

De miért cigiztek folyton a fehérruhás maradékok? :D
Bennem rengeteg kérdés marad. De erre nagyon vártam volna a választ..

Zora - 2017. 06. 11. 18:24

Na, most végeztem vele.
Szóval, a világ megduplázta önmagát, és az emberek egy része az egyik változatba került, a másik része meg a másikba.

Jó teória!

Vajon ők – a másik világban -, hogyan dolgozták fel az elvesztést? Ugyanígy, szektákkal?

csernakakos - 2017. 06. 12. 13:07

@Zora: jo felvetes. Vajon ok hogyan leptek tovabb? Ahogy Nora jellemezte azt a vilagot, az az arvak foldje, ahol a Durst csalad szamit szerencsesnek.
Tippre tobb optimizmust, kevesebb oruletet kepzelek el. A 2% nem engedhette meg maganak, hogy osszeroskadjon es tevkepzetekkel amitsa magat. Osszeszedettnek kellett lenniuk a tuleles erdekeben.

karit - 2017. 06. 12. 14:11

Sok lehet ott a hiányszakma, viszont a használt lakások hitelkamata bizonyára ügyfélbarát (a lakásfoglalóké kereken nulla).
A magányos nők pedig széttárt karokkal várják a betörőket.

Azért minimum furcsa, hogy a finálé végéig eltelt plusz tíz-húsz évben senki más nem kereste meg odaát a marketing iránt érzéketlen(?) feltalálót (((el se merem képzelni, Nora pénz híján mivel vette rá))), hogy vissza szeretne jönni ide, a szeretteihez. Annak azért híre ment volna.

Szerintem a végén miközben Nora mesélt, végig csuriba’ volt a keze.

karit - 2017. 06. 12. 14:14

Persze, ez így önellentmondás, ha Nora csak a vágyait mesélte el, akkor a 2% sorsa minimum necces…

kla - 2017. 06. 13. 01:29

Na, újranéztem és másodjára sokkal jobban tetszett. Gyönyörűen megkomponált rész, és belátom, hogy igen, kellettek az időkénti üresjáratok Norával közben. Amikor először néztem, valószínűleg bennem volt egy ‘gyerünk már, már csak 30 perc van a Leftoversből, használjátok már ki minél jobban!’-érzés, ami miatt nehezebben toleráltam az ilyeneket – de ez a rész, önmagában nézve, így jó, ahogy elkészült.

Ettől azt még sajnálom, hogy nem tölthettünk több időt pl. Kevin apjával az elmaradt apokalipszis után, vagy Johnékkal, Jillel és Tommyval… de ez nem ennek a résznek a hibája. Bárcsak megkapták volna még idén is a 10 epizódot (mondjuk van egy olyan érzésem, hogy az a plusz nem az évadnak ebbe a szakaszába került volna), de ha már nem így történt, tényleg nem a finálé az, ahol ezt kompenzálni kell. Szép volt. :)

csernakakos - 2017. 06. 13. 07:15

@kla, jo a megerzesed. Lindelof nyilatkozta, hogy 10 resz eseteben a torony tetejen allo ferfi es a Murphy-csalad kapott volna egy-egy extra epizodot–az evad elso feleben.

leila - 2017. 06. 13. 09:30

Damon Lindelof Explains The Leftovers Finale:

https://www.youtube.com/watch?v=u_BTH1pkZaQ

kla - 2017. 06. 14. 11:33

A torony tetején álló férfi azt hiszem, csak egy kósza ötlet volt az alapján, amit Lindelof nyilatkozott. :) (a Senioros részt mellé még ez is egy kicsit overkill lett volna) De több helyen mondta, hogy a Murphyk mellett Jill és Tommy kaphattak volna egy részt, ha van rá idő. Bárcsak a Leftovers lehetett volna Lindelofnak az a sorozata, ahol nem kell kompromisszumokat kötni külső tényezők miatt, mint ahogy a Lostnál is történt – talán egyszer azt is megkapjuk.

canalis analis - 2017. 06. 14. 23:11

Vajon Nora mondta a többieknek a “másik dimenzióban” h We have to go back!

Shannen - 2017. 06. 17. 12:02

Nekem most jutott rá idő, hogy megnézzem az utolsó három részt. Hát, kemény volt. Bár ez az évad is folyamatosan 10/10-es részekkel jött, hihetetlen hogy nem tudtak hibázni és végig tartották ezt a szintet. A Laurie-s rész is gyönyörű volt, és bár ott elhittem, hogy öngyilkos lett, mert olyan szépen felépítették, örülök, hogy végül meggondolta magát, ez inkább passzol a karakteréhez valóban.
Aztán a 3×07, ahol a Kevin és Patty közötti részek megint zseniálisak voltak.
És akkor jött a finálé.
Őszintén szólva nem tudtam mit várjak, nem is voltak elvárásaim, csak abban reménykedtem, hogy jó lesz és Lindelofék nem fognak cserbenhagyni.
Bár meglepett a finálé hangulata, sztorija és befejezése, azt hiszem ennél tökéletesebb lezárást nem nagyon kaphatott volna a sorozat. Gyönyörű volt.
Azt sejtettem, hogy nem lesz egyértelmű a befejezés. Örülök, hogy nem kaptunk mindenre választ, ez a sorozat nem erről szólt és ezt már a legeslegelején elmondták a készítők. Én nem hittem el Nora sztoriját azon okok miatt, amit itt már többen említettek kommentben. De azontúl, hogy Carrie Coon abban a monológban is (immár ezredjére) megmutatta, hogy mekkora színésznő, nem az volt a lényeg, hanem Kevin reakciója az ‘I believe you’. Az egész sorozat lényege ez volt, nem a válaszok. Bár azért a “Over here, we lost some of them. But over there, they lost all of us.” eléggé nagy gyomros volt.

Az, hogy sokévnyi szenvedés után talált újra egymásra Nora és Kevin szerintem teljesen hiteles volt a történetük alapján.

Ja, és a kecskés jelenet. Na, igen azt először én sem értettem, mint ahogy azt sem, hogy miért a papírtörlőre rakja le a láncokat és azt miért mutatják ennyire kiemelten. Szóval köszi @csernakakos az emlékeztetőért, így már érthetőbb ez a rész és el tudom fogadni.

(És akik meg azon rugóznak, hogy még a eltűnt cipőkre sem kaptunk választ… Most komolyan? Fontos ez? Dehogy, még a gyerek is visszakérdezett…)

Összességében én az elmúlt 7 évben azt hittem, hogy az all time kedvenc sorozatomat semmi de semmi nem fogja tudni letaszítani a trónról. Igen, ez volt a Lost. De a The Leftovers most mindent vitt. 3 ilyen tökéletes évadot, ahol az írás, a színészek, a rendezés, az operatőri munka, a zene és úgy egyáltalán az egész élmény ennyire intenzíven áll össze nem tudom mikor fogok újra látni. 10/10-es élmény az 1×01-től kezdve a fináléig.

rio63 - 2017. 06. 17. 20:01

Sok elragadtatott kommentet olvastam, alapos, okos magyarázatokat; ezeket tiszteletben tartva mégis úgy gondolom, időnként “ötletbörze”,illetve összességében egy gyönyörű köntösben eladott blöff szem-, és fültanúi voltunk!
Mindezek ellenére élveztem a sorozatot; az alapfelvetés izgalmas volt, profi a kivitelezés, és a színészek…zseniálisak! Ja és ha már ( csak éppen elviselhető mennyiségű!)misztikum, vallási fanatizmus, szektahűség, igazi jellemfejlődés…nálam a “The Path” mindent visz.

sakursakur - 2017. 06. 18. 02:51

Laurie miért nézett ki egy hajléktalannak? meg Nora is kb. 100 évet öregedett.

Lindelof nem tiszteli a nők öregedését…

Skyroads - 2017. 06. 19. 14:21

@sakursakur: Laurie-t én sem értettem, minek kellett így elcsúfítani. Noránál még érthető volt, hogy elbújt egy kis falucskában magányosan és nem a külseje volt a legnagyobb problémája. Bár ez valóban kicsit túlzás volt.

karit - 2017. 06. 19. 15:04

“Lindelof nem tiszteli a nők öregedését…”

:) Ha már másba nem lehet belekötni, akkor “mutassa az izzókészletét”?

Valahogy muszáj volt megmutatni az idő múlását, és nem egy-két évről volt szó. Ha ehhez hozzávesszük a történtek és a továbbiak miatti lelki megpróbáltatásaikat (a továbbiakból gyak. semmit nem láttunk), szerintem le a kalappal a sminkesek előtt.

(És azért Kevin haját/arcbőrét is alaposan “avultatták”.)

karit - 2017. 06. 19. 15:10

“ki van zárva, hogy igazságmániás Nora hazudott volna.”

Mármint az az Igazságmániás Nora, aki a bárányénál ártatlanabb/értetlenebb szemekkel nézett az orvosra, miszerint direkt törte volna el a kezét:
– Miért tettem volna olyat?

Vera - 2017. 06. 20. 17:01

Hát, ekkora salakot nagyon régen láttam, bocs.

A körülötte vert óriási hájpolás miatt végigszenvedtem, próbáltam megérteni, hogy mi miatt jön be ekkora tábornak, de nem sikerült. Helyenként mondjuk már bejátszott az a faktor is, hogy röhögni lehetett rajta, annyira értelmetlen baromság volt.

És hogy a kritikához is hozzászóljak. NEM! Nem a rejtély, a megoldatlan szálak az eltántorítóak. Elsőre azt hittem, valami olyan sorozat lesz belőle, ami emiatt nem fog tetszeni. De nem, a misztikum nem volt központi helyen a történetben, ezért abba még nem is lehet belekötnöm aképpen sem, hogy nem rajongok a műfajért.

Ellenben a dícsért zeneválasztás (a jóisten mentsen meg ennyi vallásos és egyéb hulladék muzsikától) és a karakterek elmebaja és túláradóan fogyatékos döntései… Komolyan nem akadt egy darab példány sem, akinek a mentális képességeivel minden rendben lett volna. Talán a pszichológus kivétel, de neki előtte volt egy kisebb zakkanása a szektával.

Szóval, biztosan velem van a hiba, de hogy ezt a sorozatot miért kellett ennyire ajnározni, azt az életben nem fogom felfogni. Tényleg nem jut eszembe semmi, ami rosszabb lett volna ennél.
Köszönöm, h elmondhattam.

winnie - 2017. 06. 20. 17:12

“biztosan velem van a hiba”

alapból azt mondanám, hogy ez olyan passzív-agresszívnek tűnik, hiszen miért lenne bárkiben is hiba, de… igazából lehet benne valami, mert…, szóval az tiszta sor, hogy valakinek nem tetszik, vagy hogy utálja, hiszen nagyon réteg sorozat, nem nézettségi siker, nem fogják tömegek imádni, de ha valaki elolvassa a sok véleményt, kommentet és kritikát, akkor szerintem pontosan látni fogja, hogy miért ajnározzák a sorozatot (nem “kellett” ajnározni – ez valami félreértés lehet – illetve azért kellett, mert ennyire szerették sokan), hogy sokan miért tartják minden idők egyik legjobbjának.

tényleg érdemes lehet elolvasni, feltúrni a netet, hogy mennyire meg tudott érinteni embereket a sorozat. persze, ha ezek alapján sem érhető, akkor nincs mit tenni:)

http://variety.com/2017/tv/columns/leftovers-hbo-damon-lindelof-justin-theroux-life-death-time-travel-1202449486/
http://www.vulture.com/2017/05/leftovers-episode-inspired-by-matt-zoller-seitz.html
http://ew.com/tv/2017/06/04/the-leftovers-series-finale-review/

Matt - 2017. 06. 20. 22:55

Egy kicsit nekem is csalódás volt a finálé. Nem igazán értem Lindelof mért akarta ilyen keserédesre megírni. Egy sorozatban, amiben a karakterek a szenvedésen kívül mást lényegében nem is csináltak, szerintem megérdemelt lett volna egy boldogabb befejezés. Sőt, egyértelműen annak kellett volna lennie. Nem arról van szó, hogy minden áron happy endnek kell lennie, de én mindig elvárok egy afféle magyarázatot a sorozattól, hogy miért kapok olyan befejezést amilyet. Itt viszont komolyan nem értem mért volt ez szükséges, mit vétett Nora vagy akár Kevin? A helyes befejezés az lett volna, hogy Nora az utolsó pillanatban leállíttatja a teleportot, vagy mit, és utána szalad Kevinhez. Nekem ez annyira evidens.

A sorozatban végig azt láttuk, hogy a karakterek egyszerűen képtelenek túllépni a velük történteken és nem elég erősek ahhoz, hogy újrakezdjék az életüket. A végén ez megváltozhatott volna, de sajna csak Kevin volt képes erre.

Szerintem egy 2. Évados befejezés kellett volna, na az tökéletes volt, reménnyel teli, szerintem egy alapjáraton ilyen depresszív hangvételű, főleg küzdésről, elfogadásról szóló történeteknek kötelező a happy end (ahogy a gengszterfilmeknél pedig ennek az ellentetje), máskülönben a néző rosszul érezheti magát a sorozat után.

Persze így is erős volt meg megható, de én még így is jobbra számítottam.

karit - 2017. 06. 21. 20:41

“nem elég erősek ahhoz, hogy újrakezdjék az életüket. A végén ez megváltozhatott volna, de sajna csak Kevin volt képes erre.”

Nem inkább Nora? Kevin 20 év csífeskedés és keresés után is képtelen volt elszakadni a múltjától. Nora a látottak alapján, mint galambidomár, eléggé új életet kezdett az isten háta mögött a leleplezőhivatalához képest. (Mondjuk, azért két szót vesztegethettek volna rá, mit szólt a világ, hogy újra elmaradt a világvége.)

Ha a legvége nem lett heppiend, akkor nem tudom, minek kellett volna még történni – vagy lehet, nem jól tudom, mit jelent ez a szó.

sepörd - 2017. 06. 22. 00:33

Nora borzasztó, önző személyiség volt, nem is értem mit evett rajta Kevin, de szerintem a készítők se mert nem alapozták meg. otthagyja 20 évig a vita után szerencsétlent lezáratlanul, hát én nem kerestem volna ennyit.

Matt - 2017. 06. 22. 19:23

Kicsit rosszul fogalmaztam, Nora is képes volt új életet kezdeni, csak sokkal később (az epizód legvégén). Azzal, hogy egyedül maradt nem kezdett új életet, csak folytatta a régi magányos életét.

Azért nem tartottam eléggé happy-nek a befejezést mert 10-20 évig Kevin és Nora külön voltak és hát ez rengeteg elvesztegetett év. A másik amire végképp nem volt szükség, az Kevin betegsége, ami nekem úgy jött le, hogy elég súlyos.

csernakakos - 2017. 06. 23. 08:51

@Vera, benned sincs hiba, ahogy abban sem, akit velejeig megrazott, meghatott, kivasalt, megsiratott, felemelt, boldogga tett a sorozat. :D

Daraltad egyebkent vagy hagytad leulepedni az epizodokat?

csernakakos - 2017. 06. 23. 08:54

@Matt, ha Nora leallitja a gepet es visszater Kevinhez, akkor mi valtozott?

Szerintem a tizenevnyi maganyos vezeklesuk, utkeresesuk, es onmagaban az IDO telese nelkul mit sem ert volna egy bekules. Kellett az a 17-20 ev, hogy tullenduljenek, megbocsassanak, megbekeljenek–onmagukkal es egymassal.

Vera - 2017. 06. 27. 17:50

@csernakakos: Ha jól emlékszem, 2-3 részt láttam a legelején, a sugárzással párhuzamosan, de ott és akkor bedobtam a törölközőt (pedig belegondolva, akkor még agybaj nem is volt nagyon, csak unalmasnak találtam).

Aztán a harmadik évad indításakor néztem meg az első kettőt (az első pár részt újra, az ismerős volt). Nem teljesen darálva, mert max. 2-3 részt néztem meg egy nap, többet nem bírtam.

A harmadik évad meg hetente jött, talán 2 rész ment le addigra, mire utolértem.

Persze értem én, nagyjából arról szólt, hogy miképp birkóznak meg a népek a veszteséggel, de valahogy erősen kétlem, hogy ennyire begyoggyana a lakosság. És tényleg, sajnálom, de nagyon idegesített, hogy mindenki hülyébbnél hülyébb tetteket halmoz sorban.

Na mindegy, legalább láttam az elmúlt néhány év legjobb sorozatát. :)

csernakakos - 2017. 06. 29. 12:46

@Vera ertelek. En az elso evadot daraltam es utaltam az egeszet. Valamiert aztan megneztem a masodik evad premierjet, es onnantol wow, 180 fokos fordulat.

A Leftovers utan erzem legerosebben, hogy nem jo daralni. Nalam nem mukodott volna ugy, ahogy, ha nincs 7 napom megemeszteni, gondolkodni.

Utolag erdekes lesz, milyen az ujranezesi potencial. Pl. a finale teljesen felulirja Laurie ongyilkos reszet, kezdve hogy mi tortenik Laurie-val odaig, hogy vajon mi tortenik Nora-val.

Egyebkent asszem a legfontosabb gondolatot a Vox ujsagirojatol lattam a Leftovers legfobb tanulsagat illetoen:

“If life is meaningless, if nothing has a purpose, then all we have is what we can give to each other. I can’t think of many messages more optimistic, or necessary, than that.”

Mar ezert a gondolatert megerte ez az utazas.

Nok3dli - 2017. 06. 29. 15:01

Zseniális! Tökéletes! 10/10!

Voltak sorozatok amiken elgondolkodtam pár percig 1-1 rész megnézése után, voltak amiknek a posztjai alatti hozzászólásai miatt még másnap is elgondolkoztam rajta…
De ennyire még soha semmi nem volt rám ilyen borzasztó nagy hatással. hogy a rész végén még percekig a tv/monitor előtt ülljek bambán, magam elé bámulva, és napokig az előző rész járjon a fejemben.
A Leftovers 3 év alatt több ilyen részt szállított nekem, amire a zene csak feltette az i-re a pontot.

Köszönöm az élményt!

Számomra egyébként az a leginkább felfoghatatlan, hogy ez nézettségileg miért nem olyan nagy siker, mint pl a GoT?! Ennél jobbat még készítettek ezen a földön.

Vera - 2017. 06. 29. 15:30

@csernakakos: Leginkább néztem ki a fejemből, hogy ez mi.

No, de mint a példa is mutatja, sokan vagytok, akiknek nagyon betalált. Értelemszerűen nem tartozom közéjük.
Ízlésen vitatkozni meg valóban nem érdemes, de egy kicsit már gyűlt bennem a sorozat által kiváltott sokk, ez csapódott le némiképp indulatosan, kötekedően. :)

A tanulságot leszűrtem, ami ennyire nem jön be, annak akkor sem adok esélyt, ha a fél internet csak arról zeng ódákat.

(Bizonyos fokig szórakoztató volt időnként, bár nem a készítők és a rajongók által kívánatos módon. Amikor már nagyon elborult a helyzet itt-ott, az kissé perverz módon bár, de mosolyt csalt az arcomra. Ha lehet rangsorolni, bár ez nehéz ügy, azt hiszem, a második évad volt a mélypont, bár a harmadik nem sokkal volt kevésbé idegesítő, de addigra már feltehetően megszoktam a széria dinamikáját. Az első leginkább unalmas volt.)

kla - 2017. 07. 02. 20:58

@csernakakos: Azzal nagyon egyetértek, hogy nagyon sok múlik azon, hogy az ember hogyan fogyasztja a sorozatot, értve ezalatt a darálás – nem darálás kérdéskörét, de azt is, hogy milyen élethelyzetben van éppen valaki, amikor nézi.

Az 1. évaddal nekem is meg kellett küzdenem. Életem egyik legnehezebb időszaka volt az, így nem ment könnyen végignézni azokat a bénítóan nyomasztó, szívbemarkoló részeket. Pontosan átéreztem azt, amit akkor a sorozat mondani akart, és hátborzongató erejű volt, de fájdalmas is mindezzel szembesülni. (Emlékszem, mekkora értetlenkedés ment annak idején a kommentekben, hogy most mi értelme van a Guilty Remnantnak, meg mikor “derül ki”, hogy mi ez az egész – én azon értetlenkedtem, hogy ugyan mit kéne magyarázni a GR-on, hiszen egyértelmű, hogy mi az, amit képviselnek.) Akartam is nézni, de nehezen tudtam vele mit kezdeni, egy kicsit olyan, mint amikor valamilyen katasztrófát lát az ember: borzalmas nézni, de nem tudsz elfordulni. Szóval, elég komplikált volt a viszonyom az 1. évadhoz, és nyilván erre még rájött az, hogy az elején még az útkeresés szakaszában volt a sorozat. Az 1×06, Nora része után félretettem egy időre, mert úgy éreztem, hogy az akkori hangulatomban ez most nekem nem hiányzik. Pár héttel később aztán, amikor az életemben jobbra fordultak a dolgaim, visszatértem a sorozathoz, és egy katarzissal ért fel az évad vége. De kellett ez a pihentetés ahhoz, hogy a végére összeállhasson minden.

Később úgy alakult, hogy a 2. és a 3. évad is szinte döbbenetesen egybeesett olyan élményekkel, érzésekkel, amelyeket a saját életemben azidőját átéltem – sőt, még az is előfordult, hogy egy konkrét döntést a Leftovers hatására (is) hoztam meg, de általánosságban is sokszor befolyásolta a sorozat a gondolkodásmódomat. Biztos vagyok benne, hogy ha újranézem majd, ismét újabb kapcsolódási pontokat fedezek majd benne. Sőt, ez már eddig is így lett, amikor a 3. évad előtt újranéztem az első kettőt, így az elsőt a korábbinál nyugodtabb hangulatban láthattam, és érdekes módon az 1×06, az az epizód, ami korábban a töréspontot jelentette, aminél “betelt a pohár”, most inkább a valamilyen szinten megnyugvást, továbblépést jelentő végkifejletével fogott meg. (Amikor a Wayne-nel való találkozás után Nora már nem mindig ugyanazt a választ kapja a kérdőívre.)

Szóval, tényleg döntő jelentőségű lehet, hogy az ember éppen mikor, hogyan nézi, ja és ami a darálást illeti – én a 2. évaddal a premiert követően egy kicsit lemaradtam, pont akkor, amikor nagyon elkezdett berobbanni a hype. És bár nagyon vártam már, hogy eljussak az évad ajnározott második feléhez, de mégis mindig hagytam pár napot a részek között, ahogy zárkóztam fel – egyszerűen akkora csúcspont volt minden egyes rész, hogy muszáj volt időt hagyni, hogy leülepedjen. A 3. évadnál meg nyilván mozdíthatatlan program volt, hogy hétfőn azonnal megnézem a részeket, ha törik, ha szakad. :)

csernakakos - 2017. 07. 04. 15:18

@kla velem is hasonlo tortent. Nem egy dontesemet motivalta ez a tortenet, illetve ahogy reflektaltam rola.

Szerintem ez a lenyege a muveszetnek, es ez itt egy mestermu.

Olyan lesz nalam mint a The Hours vagy a The Fountain: ket tortenet, amit barmelyik eletszakaszban nezel meg, mindig mast, de mindig valami ertekeset nyersz ki belole.

Shred - 2017. 07. 26. 23:23

Na, ennek is vége, szerintem magához képest jó és tényleg szép befejezést kapott a sorozat, láttuk Carrie Coont teljes pompájában (bár ugye Cersei sétája Királyvárban CGI volt, tehát nem biztos, hogy tényleg őt láttuk), szerintem a legvégére magához tért a Leftovers. Abba azért belekötnék, milyen színvonalon vegetálhatnak az emberek egy olyan világban, ahonnan a lakosság 98%-a eltűnt (nem csak az lesz probléma, hogy nincs elég pilóta a repülőkhöz), de apróság. Azért idemásolom, amit még a pilot posthoz írtam, hiába volt ez az epizód szép mentés:

“Én most tartok a 3×07-nél, már csak azért nézem végig ezt a borzalmat, hogy ne legyen hiányérzetem. Egyszerűen fájdalmas, hogy egy nagyon erős és koherens első évad után milyen igénytelen mélyrepüléssel sikerült becsapódnia a Hátramaradottaknak.
A 2. évad még elment, érdekes volt egy merőben más közösség szemszögéből is megismerni a történéseket, frissességet hoztak az új karakterek. De ez az ausztráliai kaland a vicceskedő poénokkal, zenékkel, Kevin bizarr vízióival, jegesmedvé… akarom mondani, oroszlánnal, a random elhelyezett meghökkentésekkel egyszerűen botrányos. Az meg már nem nagy durranás, hogy elkezdődik egy epizód, és TÁDÁM, hát ez időben máskor játszódik, nahát, flashback! Ja nem, flashforward!
Pontosan úgy cseszték szét, mint a Lostot. És persze könnyek, könnyek, könnyek literszámra, természetesen a szívettépő zongora- és hegedűtémára, kötelező jelleggel.
Amúgy dramaturgiai szempontból azt a hatalmas hibát is elkövették az írók, hogy nincs már a sorozatban antagonista. A nagy ellenfél Patti után Meget is eltüntették (az álomjelenetek nem számítanak), az ember meg olyan, hogy a főhős mellé kell egy antihős, mert így csak egy halom rokonszenves vagy ellenszenves figura téblábolását látjuk egy talán majd bekövetkező újabb katasztrófa előtt.”

seven - 2017. 07. 30. 23:13

4 nap alatt ledaráltam a sorozatot. Masterpiece. Nem tudok igazán mit hozzátenni: tökéletes. Damon Lindelof elég sok hideget kapott pályafutása során, de a Leftovers és a Lost után szerintem szinte bármi megbocsátható neki, bekerült a legjobb showrunnerek közé.

kisbizsu - 2017. 09. 09. 01:45

nehezen indult nálam, majdnem érdektelenségbe is fulladt a dolog, aztán elértem az 1×06-os epizódig… onnantól pedig nem eresztett.
szeretek mindenféle hype-ot feledve, lehető legkevesebb háttérinfóval hozzáfogni a sorozatokhoz, így (míg pl. az American Gods-Hannibal kapcsolat gyorsan szemet szúrt) szégyenletesen későn kapcsoltam, vagyis jött az érzés, hogy a Lost óta nem volt ilyenfajta (pozitív) sorozat élményem. ez az elszakadás-összetartozás téma misztikus körítéssel, kedvemre való zenével… szépen felültettek megint az érzelmi hullámvasútra, gratula.

zavaróan sok a nyitott kérdés. pl. mi volt Meg célja, mit akart mondani neki az anyja (mert a diós sztorit biztos nem írta ki facebookra), miért viselkedett John és a lánya úgy, ahogy, stb.

a dohányzás szerintem azt jelképezte, hogy nem félnek a haláltól

úgy gondolom, hogy Nora nem utazott sehova. Kevin felkínált neki egy hazugságot, amit nem talált elfogadhatónak, megkomponálta a sajátját, amivel könnyebb együtt élni

manosajt - 2017. 09. 19. 23:09

A világon a legnagyobb faszság, hogy Nora átmegy, de látja, hogy a férje közben már beújított egy nőt magának, ezért inkább visszajön. Azért minimum a gyerekei csak örülnének, hogy a vér szerinti anyjuk előkerült. Értelmes ember így nem gondolkozik, szóval ezt alaposan elbaszták az írók. Ami az évadzárót illeti, eszméletlen unalom volt, alig vártam, hogy vége legyen, s törölhessem a francba az egészet.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz