login |

Le Mans: Racing Is Everything – írta Sámán

2017. 06. 14. 21:35 - Írta: vendegblogger

7 hozzászólás | kategória: doku, kritika,

Le Mans is a car race like no other. It’s an endurance test for drivers and cars. That literally take 24 hours complete. 55 cars will start, but many fewer will reach the checkered flag.

Az Amazon jóvoltából egy dokusorozat révén betekintést nyerhetünk a hosszú távú autóversenyzés legismertebb helyszínének a 2015-ös futamába. Ez a Le Mans-i 24 órás verseny. Szám szerint ez volt a 83. futam a pálya történetében, mi pedig 6 csapatra fókuszálva láthatjuk az eseményeket a sorozatban. (Jelzem, a Racing is Everything-et nem csak hardcore motorsport-rajongóknak készült, a verseny a csapatok vagy a pilóták ismerete nélkül is élvezhető.)

Egy kis gyorstalpaló azoknak, akik számára ismeretlen ez az egész. A Le Mans-i 24 órás az endurance bajnokság (WEC) egyik futama, ez az egyetlen ilyen hosszúságú verseny a naptárban. 55 autó indulhat rajta. Minden kocsit három versenyző vezet, ők váltogatják egymást a futam során.

A versenyautók négy kategóriába sorolhatóak: LMP1, LMP2, GTE Pro, és GTE Am. Az LMP1-es autók a legjobbak, közöttük zajlik a végső győzelem sorsa. A sorozat főként velük foglalkozik. Így nyerhetünk bepillantást az Audi, a Porsche, Toyota és a Nissan életébe.

LMP2-es kategóriából a Rebellion Racing munkáját figyelhetjük, míg a GTE-s csapatok közül az Aston Martin kap némi képernyő percet. Velük kapcsolatban egy sajnálatos esemény kapcsán meg kell emlékeznünk Allan Simonsen-ről, aki a 2013-as verseny szenvedett halálos balesetet. A tovább mögött folytatom.

A sorozat a fenti csapatokra koncentrál igazán, azon belül is egy-egy autóvezetőre fektetik a főbb hangsúlyt.

Megismerhetjük a háromszoros Le Mans-győztes André Lotterert, a korábbi Forma 1-es pilótákat Mark Webbert és Sébastien Buemi-t, akinek nagyapja indult már egy korábbi versenyen. Alain Prost fiát, Nicolas Prostot, az Astonos Darren Turnert. Mindegyikük közül valószínűleg a legérdekesebb a Nissannal induló Jann Mardenborough, aki nem a szokványos utat járta be, amíg eljutott idáig.

Ő otthon a saját szobájában kezdett el szimulátor versenyzéssel foglalkozni, majd a az ottani karrierje miatt végül felfigyeltek rá, és a való életben is autóversenyző lett. Ez talán már önmagában is megérdemelne egy feldolgozást, ha ők nyerték volna, biztos film készül belőle. Ám nem így lett, hisz a Nissan végül csúnyán leszerepelt a versenyen.

A sorozat 6×25 percben próbálja meg nekünk bemutatni a versenyt, a csapatokat és pilótákat, ami ennyi játékidővel gazdálkodva nagyon nehéz. A Racing is Everything kicsit talán ebbe is bukik bele, túl sokat akar mutatni, ám idő hiányában hol ebbe, hol abba kap bele. Egyik pillanatban a verseny zajlik, majd ugrunk az egyik pilóta otthonába, majd kicsit felidézzük a múltat, és visszatérünk a versenybe, onnan pedig az egyik csapathoz. Ez az ugrálás sok helyütt zavaró, sok dolog ki is marad így.

A győztes csapattal lényegében csak az utolsó pár percben kezdenek el foglalkozni, odáig talán meg se mutatták őket. Jó, egy részt ők voltak a Porsche harmadik számú autójával, ők voltak az újoncok, és talán őket várta az ember a top csapatok közül a legkevésbé, hogy siker aratnak.

Viszont ha belegondolok, hogy mekkora anyagmennyiséget kellett belezsúfolniuk ebbe az időbe… Nos, nem volt könnyű dolga a készítőknek. Így némiképp érthető, az “ebből is egy kicsit, abból is egy kicsit”-elv.

Ebben a témában talán könnyebb a 25 perces részeket fogyaszthatóbbá tenni, mintha mondjuk 40 vagy 50 perces epizódokat. Persze valószínűleg így se lesz hatalmas tolongás a széria körül, pedig az utolsó rész vége szépen elénk tárja, hogy kivel/kikkel mi történt így két év távlatában.

Akik figyelemmel kísérik ezt a fajta versenyzést, azok számára túl sok újdonságot nem fog hozni a sorozat, bár a csapatokon és a versenyzőkön keresztül kicsit új perspektívából ismerheti meg a történéseket, és felidézheti, hogy mi is történt 2015-ben – egy feldolgozás egyébként a 2016-os versenyről se lenne rossz mondjuk, hisz az nagyon emlékezetes és drámai volt.

A motorsport-rajongók pedig várhatnak az Amazon következő dokusorozatára, ami majd a Forma 1-es McLaren csapat idei szezonját mutatja be, remélhetőleg sok háttérinformációval, hiszen elég érdekes dolgok mehetnek ott a háttérben a Honda-motorok kapcsán.

Míg várjuk, reménykedjünk, hogy az Amazon folytatja a dokuk gyártását ebben a témában. Annak nagyon örülnék, ha egy hasonló feldolgozásban bemutatnának egy Indy 500-as versenyt.

7 hozzászólás Ne habozz!

Hegedda - 2017. 06. 14. 22:58

Michelisz Norbi is szimulátorozással kezdte…

csir bá - 2017. 06. 15. 09:49

Köszi az összefoglalást, ezt most megnézem így az idei verseny előtt. :)
Kár hogy nem a tavalyiról készült a sorozat.

winnie - 2017. 06. 15. 09:54

csir bá: ha ez csak most készült el, akkor simán lehet, hogy a tavalyiról is forgattak, csak az később kerül adásba.

Sirocco06 - 2017. 06. 15. 11:00

Tavalyi versenyen volt sírás-rívás.

Mesemondó - 2017. 06. 15. 11:41

Idén meg már nincs audi.

Mesemondó - 2017. 06. 15. 11:42

Hegedda, Max Verstappen is. Meg kitudja még hányan akikről nem is tudod.

VanillaSky - 2017. 06. 16. 00:06

“Idén meg már nincs audi.”

A Porsche szellemes videóval búcsúzott a (kis?)tesótól.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz