Advertisement
login |

Better Call Saul: vége a 3. évadnak – írta Lantaar

2017. 06. 30. 21:02 - Írta: vendegblogger

32 hozzászólás | kategória: kritika,

Mielőtt belekezdenék a kritikába, vallomással tartozom. Annak idején eléggé hidegen hagyott a Breaking Bad.

Egészen a Saul első évadjának kábé a feléig bele se néztem a BB-be, főleg a hype miatt. Aztán egy unalmasabb hetet rászántam, hogy megnézzem, behozzam a kulturális lemaradásom és… tényleg jó volt, de szerintem sokkal nagyobb lett a füstje, mint a lángja. Walter White szerintem az utóbbi évek egyik leginkább túlértékelt (és valamennyire félreértett/félremagyarázott) karaktere, ami számomra egyértelműen lejjebb húzta az élményt.

Ebből a szempontból a Better Call Sault sokkal jobban élvezem és összességében talán egy picivel jobb sorozatnak is tartom, és ebben a hitemben csak megerősített a harmadik évad, amire nyugodt szívvel adok 9/10-et. Minden egyes rész magával ragadó volt és a színészek mindegyike kivétel nélkül kiemelkedőt és emlékezeteset alakított. Csak ajánlani tudom.

Maga az évad a testvérek közötti, évek, évtizedek óta gyűlő feszültségek végjátékáról szólt, ami egyben valószínűleg az utolsó előtti löket lesz Jimmynek a Saullá válásban. Az utolsónak Kim-nek kell lennie, de ott még nem tartunk. A másik szálon, Mike részről pedig felbukkant egy régi, régóta várt ismerős a Breaking Badből, aki számára adott egy komolyabb irányt ahhoz, hogy elfoglalja a későbbiekből ismert pozícióját.

A tovább mögött spoileresen folytatom.

Három fontos, már az első évad óta várt dolog történt meg ebben az évadban: egyrészről eljött a Jimmy és Chuck között konfrontáció, másrészt Jimmy először öltötte magára Saul Goodman szerepét (még ha nem is olyan formában, mint azt korábban megszoktuk), illetve végre képbe került Gus Fring.

Jimmy és Chuck viszonya végkép tönkrement az előző évad végén készült kazetta miatt, amit Chuck arra használt, hogy csapdába csalja az öccsét és megpróbálja elvetetni az ügyvédi engedélyét.

Viszont Jimmy Kimmel karöltve felállította a saját csapdájukat, amivel sikerül szinte teljesen tönkretenni Chuck ügyvédi hitelességét és ami végül ahhoz vezetett, hogy Chuck a finálé végén, egy meglehetősen sokkoló jelenet közepette megpróbáljon véget vetni az életének (nem merem biztosra mondani, hogy sikerült neki, mert nem mutattak még hullát, de minden jel arra mutat, hogy Chuck történetének itt a vége).

Egyszerűen nem volt már esély a fivérek kapcsolatának megmentésére, és érezhetően minden egyes résszel előrehaladva csökkent Jimmy bűntudata azzal kapcsolatban, hogy mit tett a bátyjával, annak ellenére, hogy Chuck erőteljesen belekényszerítette ebbe a helyzetbe az öccsét.

Jimmy egyre jobban kezd átalakulni Saullá és minden bizonnyal Chuck halálából is csak azt a tanulságot fogja levonni, hogy nem érdemes a cselekedetei következményeivel foglalkozni, hiszen akár jó szándék vezérli, akár nem, a végén mégsincs beleszólása abba, hogy milyen kimenetele lesz azoknak, maximum abba, hogy mennyire profitál belőle.

Hősünk minden téren lassabb, de sokkal kigondoltabb átváltozása az, ami szerintem ilyen szempontból a Breaking Bad fölé emeli ennek a minőségét. Jimmy sokkal jobban küzdött, hogy olyan ember legyen, akit elismer a bátyja, akire mindig is felnézett, hogy aztán pont tőle kapja életének a legnagyobb pofonjait.

Az egyetlen dolog Jimmy életében, ami miatt még távol tartja attól, hogy alámerüljön a simlis, bűnözői életben, az Kim. Bár Kim elnéz neki sok kétes húzást, mégis ő az, aki a puszta jelenlétével képes elérni azt, hogy Jimmy törekedjen arra, hogy jobb ember legyen. Egyértelmű, hogy akármi történik majd köztük a jövőben, az lesz a végső lökés, hogy Jimmy végleg magára öltse Saul szerepét.

(Azt viszont mindenképpen meg kell említenem, hogy Rhea Seahorn elképesztően jó alakítást hoz Kim szerepében, kiemelkedő egy olyan sorozatban, ami így is tele van kiemelkedő tehetségekkel.)

Eredetileg nem igazán értettem, hogy egy Saul Goodman születéséről szóló spinoffhoz mit adhat hozzá Mike, aki gyakorlatilag a másik főszereplő a sorozatban. Aztán ahogy teltek a részek, az évadok, el kellett ismernem, hogy zseniális húzás volt Mike hozzáadása a történethez.

Teljesen más hangulatot árasztanak Mike történetei, ami teljes mértékben előnyére válik a sorozatnak. Lassabb, kimértebb, de mégis nagyobb léptékben halad előre. Soha nem gondoltam volna, hogy valaha képernyőre ragadt szemmel nézem, ahogy egy szereplő tíz percen keresztül némán szed szét apró darabjaira egy autót, de mégis megtörtént. Egyszerűen magával ragad a hangulata.

Két fontos dologgal közelebb léptünk a Breaking Bad kezdetéhez: végre beszállt Gus Fring a mókába és Hector Salamanca a fináléban szívrohamot kapott, valószínűleg azt, ami az élete hátralevő részére tolószékbe kényszeríti.

Fring részéről pedig lenyűgöző volt nézni, ahogy Mike-kal kerülgették egymást az évad első felében, illetve hogy a találkozásuk után miként kezdődött a kapcsolatuk.

32 hozzászólás Ne habozz!

Snoopyzit30 - 2017. 06. 30. 21:15

“Walter White szerintem az utóbbi évek egyik leginkább túlértékelt (és valamennyire félreértett/félremagyarázott) karaktere, ami számomra egyértelműen lejjebb húzta az élményt.”
“szerintem sokkal nagyobb lett a füstje, mint a lángja.”

Hát én ezt nagyon nem így gondolom. Még pár év távlatából is úgy gondolom, hogy a BB egy zseniális sorozat és nem szabad összehasonlítani ezzel a sorozattal. Ez a sorozat, annak a kiegészítése és mint ilyen teljesen más. Én biztos vagyok abban, hogy ha nem látom a BB-t, akkor ez az egész Saul univerzum abszolút nem érdekelne. Sem Mike, sem Kim és főleg Gus Fring nem. Az hogy ez a sorozat ennyire működik, szerintem kell az előzménytörténet is. Az írók a BB csiszolódtak és lettek egyre jobbak, amit gyönyörűen tovább vittek ebben a sorozatban.

Ez a sorozat szerintem nem attól jó, hogy olyan pattanásig feszült pillanatok vannak benne, mint a BB-ben, mert ebben nincsenek és olyan hatalmas dráma sincs, de mégis működik. Van egy zseniálisan jó karakter, aki nem Walter White, de mégis működik. Nagyon jók az írók, a színészek és a vizuális megjelenítés is, de nálam ez sosem fog felérni a BB szintjére.

fulidani - 2017. 06. 30. 21:32

Csak én nem értettem elsőre, h Jimmy Kimmel hogyan kerül ide?

Egyébként ez az évad szerintem zseniális volt, 9/10 simán adható rá. Nagyon szépen kiegészíti a BB világát.

nade - 2017. 06. 30. 21:33

Én fordítva érzem, a BCS túlértékeltebb. Vígjáték Saullal helyett vontatott melodráma, amit BrBad-es szereplőkkel akarnak izgalmasabbá tenni. 2. évadot még ledaráltam, aztán kiszálltam. A 3.-ból tévében elkaptam valamelyik részt, látom nem változott sokminden. A fanyar/rosszindulatú hipochonder bátty és nyugdíjasok bingózása, valamint Mike 30 perces némafilmes jelenetei helyett van szórakoztatóbb sorozat is a nap alatt.
(bocs ha a lelkébe gázoltam vkinek)

Eddy21 - 2017. 06. 30. 21:43

BCS legfeljebb a talpát szagolhatja a BB-nek. Egyedül Mike részei a jók, a többi csak lassú szenvelgés-örlődés.

sakursakur - 2017. 06. 30. 21:52

a Breaking Bad leültetett a gép elé, a BCS meg hónapokig várt a darára, majd napok teltek el pár epizód megnézése között, majd el is lett kaszálva bőven az első évadon belül.

lehet én hibáztam és lényegesen nagyobb elvárásokkal ültem le nézni, ahelyett meg olyat kaptam ami nem is érdekel, nem is ültet le, nem is érdekel.
Better watch something else…

mark - 2017. 06. 30. 21:56

Ez az évad, az előzőhez hasonlóan, zseniális volt. Nálam is “lelépte” már a Breaking Badet (ami pedig hatalmas kedvencem), a BCS közelebb áll hozzám, valószínűleg azért, mert sokkal személyesebb hangot tud megütni, úgy gondolom, a személyes dráma hatása a fontos ennél a sorozatnál. Más a “tétje” a két sorozatnak, a BB-ben az akció fontosabb szerepet kapott, ott azokon is izgulhattunk, a Saul esetében a karakterért izgulunk szerintem, annak minden apró “rezdülését” magunkon érezzük. Jimmy, Kim, Chuck vagy akár Nacho minden aprő-cseprő tevékenysége érdekes. Az évad csúcspontja kétség kívül Chuck tárgyalótermi “alázása” volt, de hasonlóan torokszorító képsor volt Chuck teljes megőrülése is. Ezek miatt az izgalmas karakterakciók miatt áll közelebb a szívemhez a BCS. Csak így tovább a következő évadban is!

denee - 2017. 06. 30. 22:37

nagyon egyetértek az elejével. Sokkal jobban élvezem mint a BB-t. Sem Waltert sem Jesset nem szerettem anno, Skylerről már nem is beszélve, de Hank sem volt szimpatikus. Sault, Miket és Gust pedig imádtam, szóval nekem nagyon bejön a BCS, Kim pedig mérföldekkel jobb karakter mint Skyler. Valóban nem árt ismerni a BB-t, de ez nem annak kiegészítése, hanem egy önálló spinoff a BB jobb karaktereivel, ami nálam könnyedén üti a BB-t.

pimpalaputty - 2017. 06. 30. 23:15

Már nem annyira aktuális, de még mindig vicces ez Saul mashup :)

pimpalaputty - 2017. 06. 30. 23:15
_Peter - 2017. 06. 30. 23:17

Én is szentségtörő vagyok. Nem néztem a BB-t az idejében. Később darával is nehezen ment le, az első évad legalábbis csak többszöri nekifutásra, utána már jobb volt. A BCS viszont nagyon tetszik úgy ahogy van. Ebben jobban lekötöttek a karakterek:
Chuck-Jimmy > Walt-Jesse
Nacho > Tuco
Kim > Skyler és Jr a reggelijével
Howard > Hank

És hatalmas egyetértés a kiemeléssel, engem is Kim sorsa érdekel legjobban és Rhea Seahorn nagyon klassz.

clegane - 2017. 06. 30. 23:17

Jimmy Kimmel! haha! óriási.
amúgy én is szeretem annyira a BCSt mint a BB-t. nemtom melyik “túlértékeltebb” de ez talán mindegy is, hadd beszéljenek önmagukért a hypetól függetlenül, mindkettő jó oszt kész.
jó volt ez az évad is.
mndjuk Chuck sztem kicsit erőltetett figura, de egye fene belefért, most meg már úgyis mindegy!

AdamBan - 2017. 07. 01. 00:11

Ehh. Micsoda szélsőséges vélemények. A BB bizony az utóbbi huszonöt év egyik legjobbika, mégha az első másfél évben sok lassú karakterizáció volt. A BCS is nagyon jó, bár még lassabb, kevesebb benne az akció és a humor – eddig legalább is.

Azzal egyetértek, hogy a BB nélkül sokkal kevesebbet érne ez a sorozat, mert a karakterek egy jó részét ott alapozták meg. Mégha időben később is zajlik.

Nyilván jót tenne a BCS-nek, ha mostmár egy kcsit felpörögne, és így jobban hasonlítana a BB-hez.

karit - 2017. 07. 01. 01:11

Chuck csúnyán lefejelte a pultot a fénymásolónál. Akkor egy hétig temettük, aztán kiderült, őt keményebb fából faragták. Szerintem a fél utca leégése sem fog ki rajta.

Nem egészen értem az okát, de míg más sorozatokban idegesít az időhúzó pepecselés, itt (és a BB-ben) nemhogy nem zavar, kifejezetten élvezem, hogy tyúklépésekben haladunk. V. G. tud valamit.

CyClotroniC - 2017. 07. 01. 01:21

Annak ellenére, hogy én a Breaking Bad-et is imádtam, szerintem a Better Call Saul jobb, elegánsabb, érettebb sorozat. Kevesebb benne a látvány, a katarzis, de éppen az egyszerűsége miatt felnőttebb.

Amit talán jobban tud a Better Call Saul a szememben, azok a páros karakterkapcsolatok. Jimmy és Chuck, Jimmy és Kim, Chuck és Hamlin iszonyú jó kis drámát futnak. Mike és a mexikói kartell szála meg némileg asszisztálós töltelék, tőlük nagyjából azt kapjuk, mint a Breaking Bad idején is, és talán ez a sorozat egyetlen apró negatívuma, hogy nem kap Mike vagy Gus valami újabb fényt, ami érdekesebbé teszi a BB-s karaktereiket utólag.

Az meg csak a hab a tortán, hogy jelenleg szerintem ez a sorozat hozza a legprofibb színészi alakításokat, pedig idén nagyon nem gyenge a mezőny, de hiába vagyunk tele presztízsdrámákkal meg nagy jelenetekkel, nálam Jimmy és Chuck megformálása bőven Emmy-szobrot érne (és Seahorn is szuper).

Gevin - 2017. 07. 01. 02:13

“Walter White szerintem az utóbbi évek egyik leginkább túlértékelt (és valamennyire félreértett/félremagyarázott) karaktere, ami számomra egyértelműen lejjebb húzta az élményt.”

Mármint ki által félreértett és félremagyarázott karakter? Vagy számodra miért volt az? Ezt így eléggé a levegőben hagytad bármiféle magyarázat nélkül.

Walter White, mint karakter tökéletes és egyedülálló volt, amikor futott a BB. Ahogy Gilligan felépítette a tökéletes karakterdrámákat, végigvitte az egészet, arra ilyen formában nem volt példa sorozatok terén – legalábbis nem így.

Sok ember azért értette félre a BB-t és úgy alapvetően a felvonultatott karaktereket, mert a hype vonat nélkül bele sem néztek volna, sőt, még csak a vállukat sem vonták volna meg a sorozatra. Emlékszem, amikor már kint volt a teljes 2. évad és MO-n kb 100-150 ember nézte, aztán mivel egyre badassebb lett elkezdett népszerűvé és vagánnyá válni. Sosem az akció számított BB-ben, hanem a karakterívek, a motivációk, a dramaturgia, ahogy részről részre látod a karakterek konzisztens változását, hatalomvágyát, elkeseredettségét, depresszióját. Olyan nagybetűs karaktervezérelt dráma volt ez, ami mögött szerencsésen egy pazar cselekmény húzódott végig, de az egész a karakterekből eredt. Az ő döntéseik formálták a történetet, és sohasem fordítva.

Sokszor el lett ez mondva, kifejtve, úgyhogy nem is megyek bele már mélyebben.

Szeretem a BCS-t, de soha és soha nem fog felérni a BB-hez. Mindig kistestvér marad, aki szerente olyan vagány és tökös lenni, mint a bátyó, de túl kicsi és fiatal hozzá.

Ez a harmadik évad összességében számomra gyengébb volt, mint az első kettő. Több érdektelen, lapos jelenet, mellékszál, Chuck-al való már-már szemforgatós rivalizálás – a tárgyalótermi rész zseniális, csúcspont, ezt elismerem, annál feljebb nem hiszem, hogy valaha képes feljebb menni -, egyszerűen unalomba fullad az évad második felében. Gus Fring feltűnt, de pl szinte semmit nem adott hozzá a harmadik évadhoz. Ellenben a BB-ben olyan markáns jelenléte volt, hogy a szar is belefagyott a nézőbe.

Nem az a baj, hogy lassú, épphogy csak csordogáló a cselekmény, hanem az, hogy néha ez picit céltalannak tűnik. Mintha már-már direktbe játszanának rá erre, miközben azért lehetne két lépéssel többet megtenni egy-egy epizódban, anélkül, hogy sérülne a sorozat imidzse.

Az biztos, hogy Gilligannek ez egy kényelmes jutalommeló, és valószínűleg élvezi, hogy tovább lubickolhat és szöszmötölhet a BB univerzumában, kissé kibővítve, átformálva, karaktereket mélyítve el.

Elnézegetem, szeretem, de egyszeri szórakoztatásnál nem lesz több számomra sosem. Nem marad velem, nem ragad a fejemben néhány kitörölhetetlen jelenet, mint a BB-ben, amiről, ha megnézek egy montázst kiráz a hideg és elszorul a torkom. Az egy istentelenül súlyos dráma, heavy stuff, amitől az ember úgy érzi magát, mintha ráültek volna a mellkasára, és sajnálja, szánja, kedveli és egyszerre gyűlöli a karaktereket azért, amiket megtettek. Piece of work, na! A masterpiece.

JKJ - 2017. 07. 01. 07:15

A Breaking Bad-et még hosszú évek múlva is emlegetni fogják a minősége miatt. Bármennyire is jó a BCS, gyorsan feledésbe fog merülni. Jogosan, hiszen a BB sokkal jobb sorozat, míg a BCS “csak” egy spinoff.

Ettől én még nézem, de csak egfajta BB pótlékként. Annak jó, de nincs egy szinten az forrással.

Silas - 2017. 07. 01. 07:17

pár részén majdnem elaludtam. az egész évad pár rész.

JRC - 2017. 07. 01. 10:14

Önálló sorozatként teljesen megállja a helyét a BCS. Az első két évadot követően néztem csak csak a BB-t és nem éreztem úgy utólag, hogy jaj emiatt mennyi mindenről maradtam le.

A Breaking Badnek már 4 éve vége, könnyen lehet hogy az ebbe a sorozathoz menetközbe csatlakozóknak, már ez lesz az original, a másik a spinoff, az ehhez általában társuló preferenciával is (mindig az első a jobb és eredetibb).

Az összehasonlítás mellett az évadról is írjak, az egészet tekintve az utolsó rész kevésbé tetszett, rossz volt Kimet ennyire a munkakörnyezetén kívül látni, de jól alapozott a negyedik évadhoz. Remélem Howard és az ügyvédi iroda története még nem fog teljesen eltűnni.

Adam9456 - 2017. 07. 01. 11:57

Én nekem eddig ez az évad tetszett a legjobban a három közül. A tárgyalásos rész zseniálisan feszült volt. Egyedül a finále volt kicsit olyan semmilyen. A Breaking Bad-et én továbbra is jobban szeretem összességében, a BCS is teljesen jó de más. Ebben a sorozatban nagyon értenek ahhoz hogy amikor semmi nem történik mégis a kameraképekkel montázsokkal fel tudják tartani az érdeklődést.(ellentétben az idén a legunalmasabb évadját szállító The Americans-el) Nagyon jól fel vannak építve a részek még ha lassú is a tempó. Kíváncsi leszek mi lesz majd Kimmel mivel a BB-ben nem volt, valami történni fog köztúk nyilván. A Gus, Mike Nacho szál meg gyakorlatilag egy külön sorozat a sorozaton belül, de nagyon jó.

Sawyer - 2017. 07. 01. 15:54

Érdekes, én még csak a második évad közepén tartok, de messze nem olyan élvezetes, mint a Breaking Bad (ezért át is váltottam magyar szinkronra felirat helyett).

Ez az ügyvédes atmoszféra nem igazán köt le, a karakterek sorsa sem érdekel, sőt, Chuck és Kim kifejezetten unalmas. Legutóbb a 2×05-öt néztem, ami tömör, de tényleg tömör unalom volt, és semmit nem haladt a történet. A BB minden lassúságát imádtam, de ennél ebben a formában nem tartom indokoltnak.

A sok régi arc felbukkanása tetszik, Chuckot is bírom (bár a BB-ben egy darabig idegesítő volt, és csodálkoztam, hogy ő kap külön sorozatot), de inkább akkor, amikor elkülönül a tesójától és a csajtól, és egyedül szövögeti a terveit. A BB Walter White érzéseit és fejlődését rakta előtérbe, itt pont ezt hiányolom, keveset mutatnak Chuckból. Sőt, Mike szála jobban érdekel :D

Összességében kíváncsi leszek, milyen arányokban mutatják be a dolgokat, eddig úgy látom, hogy ez az első két évad egy rétestészta felvezetés. Örülnék, ha már lassan beérné a BB cselekményét, és inkább az “új Chuckról” szólna és a fekete-fehér végre átváltana a színes jelenbe. AZ operatőri munka továbbra is igényes, a rétestészta-effektust és az abszurd helyzeteket néhol erőltetettnek találom, és sokkal komolytalanabb a BB-nél, ami szerintem egy 12-es karikás kis vasárnap délutáni műsorhoz illik, legalábbis ezzel a poénosabb hangvétellel.

Snoopyzit30 - 2017. 07. 01. 17:29

@Sawyer

Szerintem te kevered a neveket és Jimmy-re (azaz Saulra) gondolsz. Chuck a testvére, ő nem szerepelt a BB-ben!

Sawyer - 2017. 07. 01. 19:18

Snoopyzit30

Bsszus, valamiért Saul helyett Chuckot írtam, nem tudom, miért, pedig tisztában vagyok vele :D De remélem, a lényeg érthető, Saulról/Jimmyről van szó, viszont azt, hogy hidegen hagy, azt Chuck tesóra és Kimre értettem.

Sawyer - 2017. 07. 01. 19:19

Amúgy Saulon anno meglepődtem, hogy Jimmy az eredeti neve, a Chuck vagy a Neil jobban illene rá.

H1N1 - 2017. 07. 01. 23:54

Nekem is jobban fekszik ez mint a BB. Ott idegesítettek a karakterek, meg a bénázásuk, de itt szerintem nagyon jók.

adikaland - 2017. 07. 03. 04:02

Ha össze akarom hasonlítani a két sorozatot, számomra fontos szempont, hogy mikorra érte el egyik-másik a kitűnő státuszt. A BB bőven nyögvenyelős indulása után számomra a negyedik évben. Saul pedig már az első évadban…
Persze önmagában egészként a BB egyedülálló, de lehet csak addig, amíg véget ér a Saul. Mert eddig ez is okos, konzekvens, és stílusos. Ráadásul itt valóban szeretethetőbbek a karakterek.

Szóval benne van , hogy Saul végül feltörli a padlót Heisenberggel.

Running - 2017. 07. 03. 09:01

Nagyon jó évad volt, de itt is kéne egy Mike és Gus köré épített erősebb, kicsit pörgősebb sztori, akció, bármi, mivel sokszor nagyon belassul a sorozat. Az ügyvédes részek is jók, de számomra teljesen érdektelen, ha kicsit megtolnák Mike-ék az akciót, akkor kitűnő ellenpont lenne.

fleaa - 2017. 07. 07. 10:38

Walter White szerintem az utóbbi évek egyik leginkább túlértékelt (és valamennyire félreértett/félremagyarázott) karaktere.

Ezt amúgy kifejtenéd majd jobban? ugyanezt érzem, de nem tudnám értelmesen leírni, hogy miért érzem így, jó lenne elolvasni, és aztán bólogatni, hogy igen ezt éreztem én is :D

Amúgy BCS szerintem is simán körözi, elképesztő ez a Vince Gilligan, hogy egy agyonhypeolt sorozat után képes letenni egy ilyet az asztalra, úgymond leszarva a BB fanok jelentős részét. Sokkal érettebb ez a sorozat, karakterek ezerszer mélyebbek. Ez az egész melankólia annyira szívszorító, rossz nézni szinte amikor Kim van a vásznon, hogy az ő “párkapcsolatuknak” (aminek az ábrázolása szintén 10pontos) milyen csúnya vége lesz majd.

Chuck karaktere szintén, ellenszenves persze, de tényleg végig igaza van mindennel kapcsolatban, és valahol ellehet hinni, hogy ő tényleg nem akart rosszat ezzel.

Ezzel kapcsolatban pedig Kimnek a mondata amit a mesa verde-s csajnak mondott: “szerintem pedig csak annyit tettünk, hogy összezúztunk egy beteg embert” simán veri nálam a “say my name”-ket vagy az ” i watched jane die”-okat. Az évad kulcsmondata volt ez nálam.

LM - 2017. 07. 16. 23:55

Én nem láttam előtte a BB-t,mégis az elmúlt évek legmeghatározóbb sorozatélményét hozta nekem a Better Call Saul az 1.évadával és utána a többivel. Érdekességképpen,amikor vége lett a Better Call Saul 2.évadának,elkezdtem nézni a Breaking Bad-et és…fúúú nagyon nem az én világom volt :D Az első évadot nagyon nehezen tudtam végig nézni,de az volt bennem,hogy a 2.évadban megjelenik Saul és utána tuti jobb lesz. Hát sajnos nem. Ilyet én még nem csináltam,de sajnos azóta se néztem meg a 2.évadból sok részt,hanem az utolsó részbe belenéztem,hogy tudjam mi történt és ugrottam a 3.évadra…na ott már valami beindult,de összehasonlíthatatlan a két sorozat. A Better Call Sauls számomra 10/10 sorozat,minden része. A szereplők annyira el vannak találva,hogy tényleg ritka az ilyen. Pl a BB-ben engem Skyler nagyon idegesített az első 2 évadban,annyira,hogy át kellett sokszor tekernek a jeleneteit. Kim viszont telitalálat. Annyira szimpatikus női karakter és annyira jó a kémia közte és Jimmy között,hogy minden jelenetüket öröm nézni !! De ugyan így kiemelhetném Chuck-ot,Mikot,Howardot,Nachot is…mindegyik karakter remekül megírt. A színészek pedig zseniálisak !
Összességében szerintem aki a Better Call Sault kezdte el előbb,annak a BB imádat kicsit érthetetlen lesz. De ugyan ez igaz lehet fordítva is. De ezen nem is kell meglepődni,hiszen annyira más a két sorozat…ahogy előttem is írták a BCS elegánsabb, a BB nyersebb. Azért a BCS-ben nem lehet olyan jeleneteket látni mint amiket a BB-ben(gondolok én itt pl a kábszeres emberekre akik a 2.évadban is voltak,akik annyira visszataszítóak voltak nekem,hogy tényleg nem tudtam nézni,inkább tekertem)

LM - 2017. 07. 17. 00:06

És még annyit,hogy nem szerettem volna egy BB rajongót sem megbántani,csak számomra is a Better Call Saul a jobb sorozat,de mondjuk nekem mindegyik sorozatnál jobb,azért is a number 1 :) És a BB előtt is le a kalappal mert Walter tényleg egy olyan karakterfejlődésen megy keresztül,ami előtt meg kell emelni a kalapunkat.

Matt - 2017. 07. 30. 13:27

Jó a sorozat, de azért a BB-nél nem jobb. Az egy 9-es sorozat, ez inkább egy 7-es felé hajlik.

ropi72 - 2017. 10. 23. 02:30

Imádtam és máig is imádom a BB-t. Úgy érzem, hogy nem értékeltem túl és nem értelmeztem félre. Mindazonáltal a BCS szerintem semmivel sem gyengébb, a 3. évad pedig egyszerűen zseniális, a sorozat évadról évadra egyre erősebb, szépen cseppenként adagolják a történetet. Valaki azt írta, hogy a BCS majd a feledés homályába merül, de ez tévedés már most is maradandó!

antares69 - 2017. 11. 11. 10:44

Én is azok táborát erősítem, akiknek jobban bejön a BCS a BB-nél, de az egyértelmű, hogy a BB nélkül sokkal kevésbé értékelhető a sorozat. Nálam a 3. évad közepe tájától, a New Mexico-i sivatagos jeleneteknél már fülig ért a szám a katartikus élménytől, amit a BB emlékei idéztek fel.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz