login |

Pilot-mustra: In The Dark – 1×01-1×02

2017. 07. 28. 15:01 - Írta: winnie

2 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika, pilot-mustra,

Újabb hónap hét nap, újabb borongós, angol, kisvárosi krimi. És én még véletlenül sem bánom, főleg, hogy legutóbb a Loch Ness (vagy The Loch) elég jó lett. Azonban az In The Dark nem tipikus, átívelős sorozat. A Mark Billingham regényeit alapul vevő széria epizodikus, illetve kvázi az, hiszen az első évad négy része két történetet hoz el – a lentieket tehát az első “film”, az 1×01-1×02 alapján írom.

IN THE DARK – 1×01-1×02 – 6,5/10

  

Két lány eltűnt egy kisvárosban – ez az alapsztori nem hoz sok újdonságot, a csavar az, hogy mi a nagyvárosi (manchester-i) nyomozót követjük, aki valójában nem is nyomozni utazik vidékre, a szülővárosába, inkább csak régi barátjának akar támogatást nyújtani, ugyanis annak férjét tartóztatták le az ügyben.

A várandós nyomozónő (hmm, ilyen húzás is volt párszor mostanság) azért kicsit körbenéz az ügyben és meg is találja a gyilkost, de emellé még bejön egy másik szál, egy múltbeli történet is, amit a jelen eseményeivel párhuzamosan fednek fel előttünk, ezzel végezve el a karakterizálás nagyját. Azonban a szál behozására és konkretizálására elég sokat kell várnunk, és ezért az In The Dark-nak is kell idő, míg kiemelkedik az “ez korrekt” skatulyából.

Persze még a végére megbolondított, felturbózott sztori is inkább csak korrekt marad, de legalább felkeltette az érdeklődésemet a folytatás és a főhős karaktere iránt. Persze nem csak azért, mert kiderült, hogy a múlt démonjai eléggé cincálják, hanem mert több mozgásteret is kapott, egy kicsit jobban kiteljesedhetett az egyébként valóban törékeny, mégis kemény figura, akit MyAnna Buring visszafogottan, de meggyőzően hoz.

A pilot tipikussága után az 1×02-t egyébként az is feldobta, hogy behozták a sztoriba a manchester-i halottkémet, aki abszolút telitalálat, különc figura, s így legalább a sztori sem merült el a sötétségben, kapunk némi humort is.

Annak ellenére, hogy idővel tudatosul bennünk, hogy nem a kisvárosi ügy a lényeges, hanem a nyomozó sztorija, aki ugye komolyabban nem is nyomoz, a “ki a tettes?”-szál rendben van, már persze egy karakterizáló krimihez képest. Szóval kevés karakterrel operálnak, így nem lehet hatalmas meglepetés, a(z egyébként teljesen logikus, sok nyommal előre jelzett) megoldásra pedig egy random, elejtett infóból jön rá a főhős, igaz eléggé hirtelen.

A folytatást a nem kiemelkedő osztályzat ellenére azért várom, ha másért nem, hát azért, hogy lássam, miként fogják kezelni az első két részt, illetve annak hozadékát – gondolok itt a múltból kiderült dolgokra, amik átívelést adhatnak az In The Dark-nak, illetve a személyes kapcsolatokra.

Meg egyébként is, egy krimifilm elég nagy protekciót élvez nálam, mert a mozikból majd egy évtizede kihalt a műfaj, szinte alig akad képviselő a klasszikus whodunit zsánernek, talán pont a CSI áttörő sikere miatt. Szerencsére azért időnként be-beúszik valami, igaz, ezek általában hype-os darabok, mint a Gone Girl, az A Girl on a Train, vagy idén a Murder on the Orient Express, ami, mondanom sem kell, az év talán egyetlen várt mozifilmje nálam.

2 hozzászólás Ne habozz!

cherockee - 2017. 07. 29. 13:36

Meglepett, semmiből jött, és nagyon tetszett, ajánlom mindenkinek, semmi újat nem láttam benne, de nem is kellett, jó a történet, jók a karakterek, jók a színészek, harmadik rész folytatja a szálakat, várom a 4-ediket.

binczki - 2017. 07. 29. 16:57

Angol krimi természetesen mindig jöhet bár a főszereplő színésznő nem a kedvencem.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz