login |

Pilot: Get Shorty

2017. 08. 13. 20:55 - Írta: human

1 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

Rövid kritikának legyen elég annyi erről a Szóljatok a köpcösnek!-adaptációról, hogy a netre előzetesen felpakolt részekből rögtön letoltam a másodikat is. Pedig a plot már az első részben kirajzolódik, hiszen eléggé a közepébe vágtak az EPIX-nél.

Az a helyzet, hogy a könyvet nem olvastam, a Get Shorty-filmből pedig már nem emlékszem semmire azon kívül, hogy jó a szereplőgárdája és néhol nevettem rajta. A tévésorozatról pedig egyelőre az jut eszembe, hogy a pár poén mellett érzelmileg is megalapozottnak tűnik a történet.

Azért röviden vegyük át, miről szól: egy nem túl jól megfizetett bérgyilkos jobb életre vágyik. Erre oka is van, hiszen a felesége elhidegült tőle, mivel túl sokat tud a munkájáról, és így a lányát is ritkábban látja. Mondjuk utóbbi egyelőre nem tudja, mit csinál az apja.

Amerikában még az ilyen embereknek is jár az álom, így amikor az egyik munkája közben egy jónak tűnő forgatókönyvbe botlik, elhatározza, hogy filmproducernek áll. Nehezítésnek ott van, hogy nem tud semmit a szakmáról, így bevon egy dörzsöltebb figurát is. Emellett a főnöke piszkos pénzének mosására is kénytelen használni ezt a munkát.

Összességében a fentiek azt jelentik, hogy párszor erőszakkal fogják levágni a képmutató szakma kerülőútjait. Vagy buldózerrel vágnak majd át az akadályokon? Mondanám, hogy insider, vagyis bennfentes a sorozat, de szerintem ez a bérgyilkos dolgokat kivéve is csak nagyjából lenne igaz. Viszont süt belőle egyfajta Hollywood-szeretetet, amit tök jó látni.

Ami nagyon tetszett a kezdésben, hogy hiába halad a történet néhol Coen-filmeket idézően, bőven megalapozzák a karaktereket is. Az antihős kap egy jó és érthető célt, ahova gondolom, pont az erőszakos múltja miatt nem tud majd elérni igazán soha. S emellett a mellékszereplők játszmáira is jut idő, legyen szó a pénzes főnökről, a dörzsöltebb, de zsé-filmes producerről, vagy épp a mindenbe belekerülő, kisebb álmokkal bíró társról.

A főszerepet Chris O’Dowd-ra (The IT Crowd) tolták, ami elsőre kicsit furcsa lehet, de valahogy mégis megszokható benne. Az ő és a producert alakító Ray Romano közötti jelenetek adják egyelőre a részek lényegét, és kettejük párosa szerintem nagyon jól működik.

Az egyetlen, amibe bele tudnék kötni valamennyire, az a kidolgozás. Azért nem egy kanadai Syfy-sorozat szintjéről van szó, és a Birdmanes zene nagyon feldobja néhol, de mégis egy kicsit semmilyen, amiről lehet, hogy a korlátzott lehetőségek tehetnek. Egyetlen beállítás nincs a pilotban, ami később eszembe juthatna, miközben még Tarantino-t is próbálják megidézni néhol. Sajnos.

A Get Shorty-t is a történet viszi el egyelőre, mint mondjuk az Ozarkot, csak ebben az antihős kicsit jobban sikerült. Legyen olyan 7/10 a start, de minden negatívuma ellenére is megyek a harmadik részre.

1 hozzászólás Ne habozz!

FrankLuck - 2017. 08. 18. 15:23

Érdekes, hogy nincs még komment, azt hittem ez a téma azért még ‘megy’.
Az első rész nem csont nélkül ugyan, de bejött, épp Chris O’Dowd karaktere löki át a lécen (és ezzel máris jobb, mint az Ozark). A második részre mindenképpen sort kerítek, mert ez még nagyon alapozás-szagú volt, aztán majd eldől a sorsa.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz