login |

Poldark: vége a 3. évadnak – írta nargli

2017. 08. 14. 15:03 - Írta: vendegblogger

43 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika,

There will be no party.

Elég gyorsan elröppent a 3. évad kilenc epizódja a Poldark-ból. Azt az évadnyitós írás kommentjeiből láthatjátok, hogy a könyvekben én most eléggé „benne vagyok”, a sorozatot pedig annak rendje és módja szerint imádom.

A harmadik szezon mindezek ellenére mégis olyan volt, hogy minden egyes részébe külön bele kellett rázódnom. Szinte mindegyik döcögve indult, néha szó szerint, mert a vágás nem volt igazán jó, darabos lett tőle a történetmesélés. Emellett rengeteg új szereplő jött, sok új történettel, s ezért olykor kicsit zsúfoltnak éreztem az egyes epizódokat.

De mielőtt gyorsan tovább görgetnétek, hogy akkor a Poldarkot sem nézzük többet, elmondom: végül minden epizódnak sikerült a varázslat: összeállt, a képernyő elé láncolt, és olyan érzelmi vagy cselekménybeli csúcspontont fejeződött be, hogy azonnal folytatni akartam. Tűkön ülve vártam a következő hetet.

Ross Poldark már soha nem lesz az a lehengerlő romantikus hős, aki az első évadban volt, de idén szerencsére megint szerethető karakter lett, akivel együtt tudunk érezni. Nézzük is meg, milyen volt ez a 3. évad, a tovább mögött spoilerekkel folytatom.

Mivel ez az évad nagy részben a Poldark-regénysorozat Four Swans (A négy hattyú) című kötetén alapul, én is a négy hattyú segítségével fogom bemutatni, mi történt ebben az évadban. A négy hattyú természetesen az a négy nő, akik a legfontosabb szerepet játsszák Ross Poldark életében: Demelza, Elizabeth, Caroline és Morwenna.

Kezdjük Caroline-nal!

Az ő történetszála nagy izgalmakat hozott, az évad végére mégis ez hagyta bennem a legkevesebb nyomot. Talán azért, mert ez volt a leginkább kiszámítható. Ross élete kockáztatásával hazahozta Caroline-nak Dr. Enys-t Franciaországból. Az orvost nagyon megviselte, hogy a forrongó franciáknál kellett raboskodnia, és nagyon nehezen talált vissza a feleségéhez.

De visszatalált. Éppen egy nyugodt és boldog pillanatban váltunk el Caroline-tól és férjétől. Csak remélni tudom, hogy a 4. évadban többet látjuk majd őket, megérdemelnék.

Morwenna új szereplőként jelent meg a 3. évadban, és rögtön az események sűrűjébe került. Fiatalságot és frissességet hozott a sorozatba, nagyon jó neki drukkolni. Hamisítatlan Rómeó és Júlia történet főszereplője lett.

A lány a Warleggan család tagja, de a fiú, akibe beleszeret, Drake természetesen a Poldarkokhoz tartozik, hiszen ő Demelza öccse. A két család múlhatatlan viszálykodása a fiatalok boldogságának útjába állt, de még semmi sincs veszve, lesz miért izgulnunk a 4. évadban.

Morwenna oldalán érkezett a sorozatba Osborne, a kegyetlen lelkész, aki egyszerűen annyira visszataszító, hogy arra szavakat sem találok. Egy szó, mint száz, Osborne mint karakter zseniális, és már alig várom, hogy lássam, ahogy eléri a végzete.

Elizabeth a 3. évadban végre nemcsak sodródott, hanem kiállt magért, én pedig ezért igazán megszerettem. Elizabeth beszélgetése Ross-szal, majd szenvedélyes esküje George-nak az évad csúcspontjai közé tartoznak. Heida Reed végre megmutathatta, hogy tud játszani.

A történetre térve, a harmadik évadban végre természetesen már mindenki számára egyértelmű, hogy Elizabeth kisebbik fiának Ross az apja. A sorozat készítői nem is tudtak ellenállni a kísértésnek: Valentine egy fantasztikusan aranyos kisbaba lett, gyönyörű göndör hajjal, egy mini Ross.

És ezen a ponton kell megemlítenem George-ot. Nincs mit tagadni, az őt alakító színész, Jack Farhing egyszerűen ellopta a show-t. Az apró szurkálódásoktól kezdve egészen a végső összeomlásig zseniális volt. Agatha néni (Caroline Blackiston) és Geoffrey Charles (Harry Marcus) pedig méltó társai voltak.

Demelza, akivel megérkeztünk a negyedik, legfontosabb hattyúhoz. Oké, látszólag egy nagyon egyszerű, sablonos történetszállal van dolgunk: Ross-t lefoglalja a politika, és egyáltalán az, hogy valami jót tegyen embertársaiért, az elhanyagolt Demelzát pedig eközben egy hősszerelmes ostromolja. Amikor kiderül, hogy Ross megcsókolta Elizabeth-et, Demelza már rohan is a hősszerelmes karjaiba. És ne kételkedjen senki: megcsalja Ross-t.

Szerencsére a fenti történetet azért árnyalni is sikerült. Én most két jelenetet emelnék ki. Egyrészt Demelza és Ross beszélgetését, amelyben Demelza őszintén elmondja, mennyire vonzódik Hugh Armitage-hoz a széplelkű, ifjú tengerésztiszthez.

Másrészt az egész évadot lezáró gyönyörű jelenetet, amikor Demelza hazatér Ross-hoz. Ez a két jelenet valóságossá tette a helyzetet. És a nagy kérdés persze ez: sikerül-e Ross-nak „tisztességes küzdelemben” visszahódítania a feleségét? Vagy jön egy fordulat, ami mindent fölforgat? Mert ne tévedjen senki: Hugh Armitage még visszatér.

A Poldark 3. évadja tehát érzelmi hullámhegyekben és -völgyekben gazdag, az első kettőnél jóval sötétebb volt. Mindenki szenvedett, kevés boldog pillanat akadt, megnyugvást csak a negyedik szezontól várhatunk. Az egész idei etap olyan volt, mint a részek külön-külön: lassan indult, hogy aztán olyan érzelmi csúcspontra jusson, hogy alig tudom kivárni a folytatást.

Az S4-et szeptemberben kezdik forgatni, szerintem jövő nyáron érkezik a BBC-re. Addig is idén még láthatjuk Eleanor Tomlinsont (Demelza) az évi rendes Agatha Christie feldolgozásban (Ordeal by Innocence – Az alibi), ami reméljük, legalább annyira jó lesz, mint az And Then There Were None, amelyben Aidan Turner is szerepelt.

Mindenkinek köszönöm az egész évados figyelmet, jövőre találkozunk! A beszélgetést persze addig is folytathatjuk. Minden, a könyveket érintő kérdésre legjobb tudásom szerint válaszolok – lehet, hogy egy külön, könyves topikban.

43 hozzászólás Ne habozz!

zolkien76 - 2017. 08. 14. 19:50

Számomra is a második évad gyengébb volt, de ez az évad eseménydúsabb, izgalmasabb volt. Remélem lesz ötödik évad is, mert egyes weboldalakon a következő évad lenne az utolsó!

vincentjules - 2017. 08. 14. 20:26

nagggyon jó! mikor fordítod le a könyvet is :)))

ravengirl - 2017. 08. 15. 10:52

Nagyon jó lett a kritika :)
Aidan Turner hatalmas eyecandy nálam, így borzasztó elfogult is vagyok vele (persze, emellett jó színésznek is tartom), de amit leművelt Jack Farthing…., teljesen el voltam tőle ájulva, számomra az évad csúcspontja volt az Elizabethtel való “esküjük”. Már ezért megérte megnézni, de szerencsére összességében is jó volt az évad. Furcsamód, most valahogy nehezebben vettem rá magam hétről hétre odaülni, egyetértek azzal, hogy valahogy nehezebben indultak a részek (ezt én inkább a saját hibámnak tulajdonítottam, kezdetben barátkoznom kellett a Demelza-fivérekkel — a vágást nem is figyeltem :), aztán a végére mindig belelkesedtem. Lehet, hogy a darálva lett volna jobb.

És megemlíteném Francis fiát, kevés gyerekszereplőt bírok, de ő nagyon jó választásnak bizonyult.

nargli - 2017. 08. 15. 20:02

ravengirl: köszönöm!:) Ó, igen, Aidan Turner nekem is a szívem csücske, de már engem zavar, hogy mennyit foglalkoznak azzal, hogy most leveszi-e az ingét vagy nem, szóval direkt nem rajongtam érte most, nehogy túlzásba vigyem.:) De ő is nagyon jó volt az egész évadban. És igen, Francis fia ritka tehetséges és szerethető gyerekszínész, ezért is írtam ki nevét: Harry Marcus.

Egyébként, ha valaki nehezen bírná Poldark nélkül, itt összegyűjtöttem mindent, amit eddig írtam róla:

http://puffcinq.blog.hu/2017/08/15/poldark_most_pihen_de_jon_viktoria_strike_es_ii_erzsebet_is

És még valami, az Osborne-t alakító színész amúgy így néz ki: http://www.imdb.com/name/nm1982359/

Nekem meg kellett néznem, annyira nem bírtam ránézni a sorozatban.

nargli - 2017. 08. 15. 20:04

Eltűnt a hozzászólásom. :(

vincentjules - 2017. 08. 16. 13:43

Igen, Jack Farthing mindent visz. Mindent.

nargli - 2017. 08. 16. 16:24

Nagy egyetértésben imádjuk Jack Farthingot. Helyes.:D Megérdemli.:) Egyébként tud ő például ilyen is lenni:

https://www.youtube.com/watch?v=6w_TH_zXCw0

(A Blandings egyébként sajnos nagyon rossz, de miatta talán majd belenézek.)

Adél - 2017. 08. 16. 20:19

Winnie, én nem nézek sok sorozatot, tán 5-6 követésem van… most elolvastam a Poldark /egyik kedvenc/ elemzésedet és kitűnőnek találtam, lényeglátás, kiváló izlés, jó stilus. Meg öröm, hogy én szinte ugyenezt gondolom a sorozatról.
ha megint befejezek egyet, szívesen fogom olvasni annak az elemzését is.
Köszönettel: Adél

ayren - 2017. 08. 16. 20:53

Adél
Kicsit rossz helyre címezted a kommentet. :)
winnie amúgy sem kedveli a kosztümöseket.

Egyébként szerintem is ez az évad jóval mozgalmasabbra sikerült, mint az előző. Először nem örültem a fiataloknak, hogy viszik majd a játékidőt, de aztán érdekelni kezdett az életük. Morwenának most szurkolok, hogy lépjen le az élveteg lelkésztől.

Amúgy az a fekete-fehér fotó a vikáriusról elképesztő. Egész jóképű rajta. Igaz, hogy fiatalabb és jóval soványabb is, de akkor is nagy a különbség.

És Jack Farthing tényleg kitűnő volt. Az utolsó rész miatt most megint nem tudom annyira gyűlölni, mint az előző évadban. :)

Cat - 2017. 08. 18. 13:34

Végre meg tudtam nézni a 9. részt.
Én annyira de annyira nem szeretem Georgeit, de most annyira össze volt törve szegényem, Elizabeth meg olyan jól elintézte, hogy még csak eszébe se jusson többet kételkedni benne, és basszus Farthing olyan szinten hozta a kétségbe esettet, hogy egy pillanatra komolyan megsajnáltam ezt az egoista majmocskát. Aztán eszembe jutott Tom Harry, Drake, a gabona, miegymás, és valahogy betudtam a karmának. Legalább egy kicsit visszaszúrt neki az élet. Azért arra kíváncsi leszek valóban helyre hozatja e Drake kovácsműhelyét saját pénzen. :D

Prudie néha igazán csendben maradhatna, Ross meg megszólalhatna, egek a 8. részben akkorát koppant a fejem az asztalon azt hittem összetörik, miért, miért nem mondtad meg!? Annak viszont örülök, hogy vége megjött az esze, és belátta, nem maradhat ki örökké a csatározásokból, nem bújhat ki a felelősség alól.

Morwenna végre a sarkára állt, és elküldte a pádrét a fenébe, ahová való. De Rowella tényleg terhes? Az a lány okosnak tűnik, érdekelne mi lesz a sorsa a könyvben. :)

Demelzát valahol megértem. Senki nem szeret örök második lenni, de Ross hiába szerelmes belé (is?), Elizabeth, az első nagy szerelem emléke, az mindig megmarad. Ez mindenkivel így van szerintem. Hugh pedig szöges ellentéte Rossnak, de gyanítom nem is nyomja annyi teher a vállát. Elsőnek lenni meg lássuk be, nagyon nyerő érzés. Az évad végi összeborulása Rossal viszont olyan…nem is tudom milyen érzés volt. Olyan reményteli, hogy most vacak, de jobb lesz. Remélem, hogy így lesz.

Örülök, hogy elkezdtem ezt a sorozatot. Szegényebb lennék nélküle. Alig várom a negyedik évadot :)

nargli - 2017. 08. 20. 14:16

Adél, nagyon szépen köszönöm a dicséretet. Amit egyébként winnie is nagyon megérdemel, de ezt a bejegyzést most én írtam, mint vendég.:)

ayren: annak idején a te Poldark-írásod is a sorozat felé irányított, köszönöm!:) George-ot sajnos én már rég nem tudom úgy gyűlölni, ahogy kellene.:)

Cat: a könyvben Drake feleségül akar venni egy lányt, de végül nem tudja megtenni. A lánnyal sikerül megbeszélnie, és ő nem is haragszik, de a lány apja már nem ilyen elnéző, ő gyújtja fel a kovácsműhelyet, nem George emberei. Szóval, ez esetben a forgatókönyvíró olyan bűnt varrt George nyakába, amit nem követett el. Nem is volt szép dolog.:)

Rowella nem terhes, de azt hiszem, eléggé látszik is, hogy csak azért csinálja az egészet, hogy zsarolhassa a lelkészt. Többet most nem mondok, mert nagyot azért nem akarok spoilerezni.:)

Ross persze, hogy szerelmes Demelzába (is), nagyon. Ez a szép az egészben.:) Hugh-t meg én nem bírom, azért valljuk be, profi érzelmi zsarolást is bevetett a csábításban. A “jaj, mindjárt megvakulok, szánj meg”, nem volt valami szép húzás.

Hamupipacs - 2017. 08. 20. 15:52

Tudom, hogy a fő szálak mellett nem olyan fontos, de nekem azon jár az agyam, hogy miként tudja szeretni Morwenna a fiát. Mennyire tudná megvédeni a később a vikárius képmutatásától? Vagy ha másként alakulna történet, akkor hogyan fogadná el egy következő férj? Képes lenne lemondani róla?

Hugh érzelmi zsarolásán én is felszisszentem. De ettől még igaza volt. Remélem nem egy újabb gyerek lesz az eredmény! Bár akkor Ross egy örök mementót kapna.Csak abban nem vagyok biztos, hogy ezt túlélné a kapcsolatuk.

nargli - 2017. 08. 20. 16:56

Hamupipacs: elmondjam, mi lesz Morwenna fiával, vagy ne akarjak állandóan spoilerezni?:)

Cat - 2017. 08. 20. 18:42

Az is-t inkább arra értettem, hogy Elizabeth felé az még valóban valós szerelem e, vagy már csak egy nagyon erős szeretet, ahogy Ross a 8. részben fogalmazott.

Félreértés pedig ne essék :) Egyátalán nem kedvelem Hugh-t. Már azóta, amióta elkezdte csapni a szelet Demelzának. Eleve milyen dolog elszeretni annak az embernek a nőjét aki megmentette a fenekét a haláltól? Ha meg mégis “szerelmes” belé, akkor meg fogja magát és kösse fel az útilaput, ne tegyen tönkre egy házasságot.

Valahogy sejtettem, hogy Rowella csak legombolja Ossit. :D Az a csajszi! :)

Hamupipacs - 2017. 08. 20. 22:11

nargli- Ne! Kérlek inkább had tudjam meg a következő évadból!

nargli - 2017. 08. 20. 23:26

Meg sem szólalok!:)

Marcipáncica - 2017. 08. 21. 12:10

Nagyon jó volt ez az évad!! Amennyire a 2. számomra leült, ez annyira szippantott be. Az egyik kedvencem (Agatha néni halála után meg már főleg) az Rowella. Már a szeme sem áll jól!! 😆 A fiataloknak nagyon drukkolok, szegény lány brutális amit át kell éljen. Rettenetesen sajnálom. George parádés ahogy játszik, a dokiék párosát is kedvelem, furcsa mód eljutottam arra a szintre hogy talán pont a két főszereplő sorsa hat meg legkevésbé. Persze itt is vannak kivételes pillanatok, pl. a legutolsó osszebujos jelenet ami csodálatos volt. Ide a következő evaddal!! Ja, és a könyveket is szívesen olvasnám magyarul.

nargli - 2017. 08. 21. 13:52

Marcipáncica: a fordítást már elkezdtem, csak még lassan haladok.:) Aztán még nagy munka kiadót találni, szóval még nem tudom, mi lesz a dologból, de belevágtam, és ha rajtam múlik, megjelenik magyarul!:)

Marcipáncica - 2017. 08. 21. 15:30

nargli – Tényleg?? Ez nagyszerű!! :) sok sikert hozzá! Ha megvalósul egy vevő tuti fix már megvan! 😉

nargli - 2017. 08. 22. 11:04

Marcipáncica: Köszönöm!:D Én elszánt vagyok, reméljük ez elég lesz ahhoz, hogy elinduljon a dolog.:)

ayren - 2017. 08. 22. 19:19

nargli

Kicsit én is így vagyok George-dzsal. Pont azért ilyen ambivalensek az érzelmeink, mert nagyon jól hozza Farthing a figurát, és amikor emiatt jobban belelátunk a fejébe és megértjük az érzéseit, akkor olyankor is nehéz száz százalékosan utálni, ha valami önző gonoszságot követ el.

Hm, hát én tényleg nem akarok beleugatni, de nem lenne jobb előbb kiadót keresn? Mert ha nem találsz kiadót, elég fölösleges egy ilyen nagy munkát megcsinálni…

nargli - 2017. 08. 23. 13:32

ayren

Teljesen igazad van, de csak úgy állhatok neki kiadót keresni, ha valamit már mutathatok. Ez persze nem azt jelenti, hogy az egész első kötettel kell odamennem, de 15-20 oldal, ami jól “eladja” a könyvet, azért kell. Abból se biztos, hogy megmutathatom az egészet, ezzel csak azt akarom mondani, hogy nekem azért föl kell készülnöm.:) Emellett meg kell írnom a könyvről egy ismertetőt is, hogy miért jó, és így indulhatok el kiadót keresni.

George-dzsal kapcsolatban teljesen egyetértünk!:)

Zora - 2017. 08. 24. 20:08

Nagyon szeretem ezt a sorozatot.

Mivel szó esett a vágásról, én egy nagy hibát vettem észre.
Felcserélték a jeleneteket, mikor Drake-et akarják elkapni a békákkal.
Reggelinél mondja George, hogy meg kell figyelni a tavat.
Utána Morw. találkozik Dr.-kel, erről nem mond semmit.
És Agatha szerencsétlenkedik a levéllel, vagy Prudie, mert nem találja Drake-et.
Szóval, itt összekavarták a jeleneteket.

Na, mindegy, Agatha nagyon fog hiányozni, és most már Rowennát is megkedveltem.

Amúgy, arra gondoltam, Rowella nem is terhes, csak meg akarja kopasztani a sógorát a könyvtárossal. Hiszen, később mondhatja, hogy elvetélt…

nargli - 2017. 08. 25. 18:22
IamSherlocked - 2017. 08. 26. 13:48

Hát akkor, ha senki, akkor én leírom a nyilvánvaló igazságot, hogy Hugh-ra már csak azért is lehet nagyon haragudni, mert olyan TÉSZTAKÉPe van, és annyira rosszul játszik, hogy fáj, hogy beválogatták a sorozatba.

Amúgy én azon agyaltam sokat, hogy vajon miért mondja Ross, hogy ő nem olyan kiállok az emberekért-hős típus, amikor pont az (itt azért egy picit hirtelen elment a kedvem a sorozattól, ez olyan nyilvánvaló hülyeség), meg hogy Demelza vajon mit érezhetett az utolsó jelenetben, amikor összebújtak Rossal, és Ross mit gondolhatott.

Elizabeth nagyon markáns fellépésén nagyon meglepődtem, azon aztán meg, hogy a Bibliára esküdött… hát az azért durva, kicsit talán eltúlozta azt a dolgot… de hatása az volt.

Morwenna durva, amit átél. Nem tudom, hogy abban a korban mi volt lehetséges egyáltalán egy ilyen nőnek. Ugrani a házasságból lehetséges volt? Egyáltalán elválhatott? Elszökhetett? Találhatott magának valaki mást? Gyerekkel/anélkül? Ennyire ragaszkodott volna mindenki a gyerekéhez? Nem hiszem, hogy minden nő ragaszkodna a gyerekéhez.

Valahol az is megfordult bennem, hogy Rosst mennyire nem érdekli Valentine. Látszólag egy gondolatot nem pazarolt a gyerekre, csak Elizabeth-re.

Nekem nem tűntek döcögősnek a részek, de talán mert olyan jó társaságban néztem őket :) és mindig volt mit megbeszélni. De Demelza fivéreit azért nekem is szoknom kellett. Nagyon érdekes egyébként, hogy valaki filmre viszi a vallásos-nem vallásos közegek találkozását. Még nem nagyon találkoztam ezzel filmen (persze ez lehet, hogy az én hibám).

Rosst meg onnantól nem értettem, hogy megcsókolta Elizabethet a templomban. Az mi volt?? Most akkor szerelmes, vagy nem?

ayren - 2017. 08. 26. 15:50

nargli
Akkor megnyugodtam. Már ami a könyvet illeti. :)

Hamupipacs - 2017. 08. 26. 22:17

Az, amit mond, egy szerelem emléke.Több, egy barátságnál, de már nem szerelem (vágyakozás). Nem keresi az alkalmat a találkozásra, de ha találkoznak, emlékezik rá, hogy mennyire szerette a másikat.
A gyerekhez való hozzáállása, nemtörödömsége engem is meglep.

nargli - 2017. 08. 27. 11:05

IamSherlocked: Hehe, igen, Hugh rendkívüli módon tésztaképű.:D

Igen, Rossnak az a nagy kirohanása csöppet kilógott, én nagyon éreztem rajta, hogy ott csak kell a konfliktus Demelzával, hogy megalapozzuk a későbbi történéseket. De azért remélem, jó társaságban továbbnézed majd a sorozatot.:) Igen, az utolsó jeleneten én is nagyon sokat gondolkodom, a következő egy évben szerintem még nagyon sokszor meg fogom beszélni jó társasággal.:)

Én Elizabeth esküjének minden percét élveztem, lehet, hogy az a jelenet túlzás volt, de zseniális, és kész.:)

Szerintem, ha valóságosan nézzük, Morwennának nem sok lehetősége van, vagy tényleg megörül, vagy megszökik. De ha megszökik, akkor mégis hova megy, mit csinál? Csak abban bízhatunk, hogy azért minden szenvedés ellenére alapvetően ez egy nagyon pozitív könyv és film, azaz a végén úgyis mindenki, aki arra érdemes, megkapja a happy endet. A kérdés csak az, hogy hogyan.

Igen, Ross és Valentine kapcsolatán én is sokat gondolkodtam már. És szerintem mi most nagyon a XXI. századból nézzük ezt. Olyan felelősségvállalást várunk el Rosstól, amit nem adhatott meg. Ha oda megy, hogy Valenine az én fiam, részt akarok venni az életében, azzal mindent fölborít. Elizabeth George felesége, így Valentine George fia. Az, hogy Ross nem törődik vele durva, de mégis ez a legjobb, amit tehet. Egyébként meg, szerintem azzal, hogy Ross azt mondta Elizabeth-nek, hogy mentse meg a házasságát, igenis gondolt Valentine-ra is.

Igen, én is most daráltam le újra a 3. évadot jó társaságban, és egyáltalán nem döcögött.:) A vallásos-nem vallásos kérdés ábrázolása valóban érdekes, bár nekem épp Drake volt az egyik gyenge pont, szegénykém, egydimenziósra sikerült, cserébe viszont a szerelme, Emma izgalmas karakter volt.

Az a csók a templomban nekem abszolút búcsúcsók volt, Ross azzal lezárt mindent. A hülyeség inkább az volt, hogy utána azt a nagy belső monológot, amit mi hallottunk, nem mondta el Demelzának. De ugye, akkor Tésztaképnek esélye sem lett volna, és akkor mi most nem izgulhatnánk egy évig.:)

jessm - 2017. 08. 27. 20:59

nargli: Míg nem írtad, hogy a könyvet fordítod, addig le se esett, hogy nem jelent meg magyarul .

ayren - 2017. 08. 29. 17:04

“Szerintem, ha valóságosan nézzük, Morwennának nem sok lehetősége van, vagy tényleg megörül, vagy megszökik. De ha megszökik, akkor mégis hova megy, mit csinál?”

Szerintem mindannyian tudjuk, amit ő még nem, hogy hová szökik. :)
Elég egyértelművé tették a kapuban hagyott ajándékkal, hogy Drake-et nem érdekli a házassága és a gyereke, még mindig szereti. Szerintem felvállalná a gyereket is.
Bár nem vennék rá mérget, hogy utóbbi életben marad, hiszen erőszakból született és egy féreg az apja, úgyhogy dramaturgiai szempontból szegénykének jó esélye van a távozásra, ami az akkori magas csecsemőhalálozással simán megindokolható, és akkor Morwena tényleg szabad lesz. Plusz érzelmi gubanc is egycsapásra megoldódik, hiszen az anyának nehéz egy ilyen kapcsolatból született gyereket szeretni, pláne, ha az apjára hasonlít.

Hamupipacs - 2017. 08. 29. 18:49

Abban a korban simán elképzelhető volt, hogy az anya újraházasodása esetén az apa családjához került a gyerek. Főként fiúgyerek, aki címet, birtokot örökölhetett. A mai szemmel ez elég kegyetlenül hangzik.

ayren - 2017. 08. 29. 19:19

Ja, ez a harmadik verzió.

Snoopyzit30 - 2017. 08. 31. 15:09

Én most a napokban daráltam le a S01-S03 évadokat és lenne 1-2 kérdésem.

1)Most akkor Ross, Francis és Elisabeth mindhárman unokatestvérek? Csak mert én először azt hittem, hogy csak Ross apja és Francis apja voltak testvérek, de Elisabeth is végig nénikémnek szólítja Agatha nénit és még a 3.évadban a halálakor is ‘grandaunt’-ként beszél róla. Tehát E. anyja lenne a 3.testvér? Nekem itt a családi viszonyok kicsit kuszák.

2) Valamint azt sem értem, hogy Morwenna miért lenne Warleggan? Ő egyértelműen Elisabeth rokona. Miért George mondja meg, hogy kihez kell vagy nem kell hozzámennie?

3) És egyáltalán miért nem Ross örökölte meg Trenwith-t? Bizonyára jobban bele kellene látni az akkori öröklésbe meg jogi rendszerbe, de itt valahogy viccnek tűnik, hogy George mondja meg hogy mi legyen Trenwith-ben, amikor azt is többször említik, hogy Ross az intézője a birtoknak. Vagy ez azért van, mert az adósságok miatt már George rátette a kezét Trenwith-re?

Amúgy remek ez a sorozat, nagyon sok jót tudnék én is elmondani róla, de fájóan kiszámíthatóak az események. A 3 évad alatt vagy 20 olyan dolog volt, amit már 2-3 vagy még több résszel előre pontosan látni és tudni lehetett. Meglepetés szinte alig van a sorozatban.

Amiért viszont jár a pacsi az íróknak az az a jelenet, amikor látszólag Ross elmondja Demelzának, hogy megcsókolta Elisabeth-et, de már nem szereti csak segíteni akar neki majd vágás és mutatják, hogy Ross végül mégsem mondja el Demelzának, hogy mi volt a temetőnél, majd a jelenetre rátesznek még egy lapáttal, mert Demelza meg teljesen őszintén elmondja, hogy mit érez. Ez a jelenet zseniális volt.

Azzal teljesen egyet tudok érteni, hogy “Jack Farhing (George) egyszerűen ellopta a show-t.” Ennyi frusztrációt és ennyi higgadtságot már rég láttam ennyire jól előadva. Azok a finom gesztusok, arcrándulások, ahogy lereagál dolgokat. Priceless. Nagyon jól jeleníti meg a szerepet és a sminkesek valamint a fodrászok is kitettek magukért. Láttam képet a színészről és mondanom sem kell a valóságban ég és föld a különbség.

Minden gyengesége vagy hibája ellenére ez egy igazán szerethető sorozat 8/10

ayren - 2017. 08. 31. 19:46

Snoopyzit30
1. Szerintem csak Ross és Francis unokatesók. Elisabeth a férje halála után egyszerűen megörökölte Agatha nénit. Én is a nagybátyámnak nevezem a nagynéném férjét mások előtt.
2. Morwena nem Warleggan, E. kuzinja, de elhangzott, hogy a családja annyira elszegényedett, hogy Elisabeth úgy tud segíteni nekik, hogy a lányt magához veszi. Talán valami szerény fizetséget is adtak az anyjának a nevelőnősködéséért, nem tudom. George a kiszolgáltatottsága miatt tud dirigálni neki. Gondolom, ha nem ment volna hozzá a féreg tiszteleteshez, hazaküldte volna az anyjához, és megvon minden támogatást, ők meg éhen halnak. Egyrészt muszáj is volt férjhez mennie, másrészt Drake-t akarta megmenteni.
3. Miért örökölte volna Ross a birtokot, amikor Francisnek van egy fia? A nevelőapja a gyerek nagykorúságáig irányíthatja a birtokot a nevében, sőt szerintem valamilyen sundabunda módon rá is teheti a kezét. Abban az időben nem védte senki az árvák érdekeit, viktoriánus regények szólnak arról, hogyan forgatják ki a jussukból a mohó rokonok az örökösöket. Arra nem emlékszem hogy Ross lenne az intéző, ha így van, én sem értem, miért nincs beleszólása a birtok ügyeibe.

Snoopyzit30 - 2017. 08. 31. 21:44

@ayren

1. Rengetegszer elhangzik az, hogy kuzinomnak szólítják Elisabethet, ez most azért van meg még bennem, mert az elmúlt 1 hétben nyomtam le a 3 évadot egyhuzamban. Még amikor Elizabeth hozzámegy George-hoz meg is jegyzi Prudie Demelzának, hogy szegény Rossnak még ideje sincs elmenni a kuzinja esküvőjére. Azért furcsa lenne, ha a halott unokatestvére feleségét is kuzinjának szólítaná.

2. Morwennát biztosan nem azért vették magukhoz, mert segíteni akartak neki, hanem – és ezt George el is mondja a nagybátyjának azt hiszem – mert már megtervezte, hogy Francis fiát félreállítja az anyja mellől. Arra már nem emlékszem, hogy hogy jött pont Morwenna a képbe, de az sem lepne meg, ha ezt is már George gondolta volna ki, tudva hogy a lányt majd a kedve szerint ki tudja házasítani. Én értem, hogy azért kellett férjez mennie, hogy megmentse Drake-et, de előtte amíg nem került Drake bajba, addig szerintem simán visszament volna az anyjához és nem hiszem, hogy éhen haltak volna. Ha annyira rossz lett volna a helyzet, akkor nem örült volna annyira hogy hazamehet, miután elutasította először a frigyet. Morwenna még fiatal találtak volna mást mellé szerintem. Persze nem nekem kell kitalálni, hogy mit akart a költő (író), a könyveket nem olvastam.

3. Rosszul fogalmaztam az örökléssel kapcsolatban, úgy értettem, hogy – mivel Francis fia még kiskorú – miért nem Ross irányítja a birtokot holott elhangzik, hogy ő a birtok intézője. Mondjuk valahol el tudom fogadni, hogy mivel Elisabeth férjhez ment ezért a férje – akit ugye nem kellett noszogatni – átvette a birtok feladatait, merthogy arra sokszor utalnak, hogy Elisabeth tök hülye mindenhez, semmit nem tud sem a birtokról sem annak irányításáról, valamint az is elhangzik még Francis életében is, hogy gyakorlatilag George tulajdonában van már a birtok, mert full tele van adóssággal (gondolom jelzáloggal) és már akkor George jóindulatától függtek. Mondjuk ott volt valami olyan, hogy a bányát eljátszotta kártyán, amiről kiderült, hogy átverés volt, ezért George kárpótolta őket 1200 fonttal, de akkor abból meg miért nem rendezték a tartozásukat. Vannak itt sötét foltok rendesen ebben a sztoriban.
Persze ismerni kellene a 18. század végi angol szokásokat, a jogot, hogy ezt meg lehessen ítélni.

Amúgy nem akarom szétcincálni a sorozatot, csak azt ki nem állhatom, ha valami nem következetesen van levezetve, de mondom simán lehet bennem a hiba, hogy csak én nem értek mindent.

Köszi a választ egyébként :)

ayren - 2017. 09. 01. 08:25

Snoopyzit30
Szerintem túlságosan mai fejjel gondolkozol, már ami Morwena helyzetét illeti. Meg hogy milyen lehetőségei voltak akkoriban egy nőnek. :)
Én sem ismerem persze a korabeli viszonyokat, leginkább a Jane Austen, Bronte, Dickens regényekből merítem ezirányú műveltségemet.:)
Az Austen regények mind arról szólnak, hogy a nemesi származású, de szegény lányoknak jól kell férjhez menniük, különben olyan élet vár rájuk, mint az Emma egyik vénkisasszony szereplőjére, akit a barátainak kell támogatni különféle adományokkal, hogy valahogy megéljen, mert évről évre szegényedik, fogy a kicsi jövedelme, amit megörökölt.

nargli - 2017. 09. 01. 16:59

Snoopyzit30:

1. Elizabeth lánykori neve Chynoweth, ugyanúgy, mint Morwennának. Elizabeth apja és Morwenna apja testvérek. A legelső epizódban, amikor Ross beállít az eljegyzési vacsira, Elizabeth anyja még mond is valami ilyet, hogy most végre két nemesi család egyesül, mert a lánya hozzámegy Francishoz. Két külön családról van tehát szó, csak Elizabeth, Ross és Francis gyerekkoruk óta ismerik egymást.
Nyilván azért emlegetik Elizabeth-et Ross unokatestvéreként, mert azzal, hogy hozzáment Francishoz – aki Ross első unokatestvére – Elizabeth cousin-in-law-ja lett Rossnak. Magyarban nem nagyon van ilyen rokoni meghatározás, de az angolban létezik. Az meg, hogy Elizabeth a nagynénjeként emlegeti Agatha nénit, szerintem is teljesen természetes. Ahogy ayren írta, Elizabeth “megörökölte” Agathát, a családtagjának tekintette és szerette.

2. Igen, Morwenna egyértelműen Elizabeth rokona, de Elizabeth második házassága révén már George-hoz is tartozik. És ahogy ayren is írta, nagyon szegény. Az első jelenetben, amikor megismerjük, az anyja mondja is, hogy ugyan nem közönséges koldusok, hogy könyörögjenek, azért nem szabad elszalasztaniuk az alkalmat, hogy George segít nekik, mert pénzük, az nincs.
Így természetes, hogy a unokatestvére férje beleszólhat, hogy kihez kell mennie. Morwennának még két húga van, akiket az anyja alig tud eltartani. Így igenis fontos az anyagi biztonságot nyújtó házasság. Amikor a sorozatban egy pillanatra úgy tűnik, hogy Morwennának nem kell a borzasztó Osborne-nal élnie, akkor azért is tud megkönnyebbülni, mert Drake előtte megígérte, hogy el tudja majd tartani őt. Amit Ross segítségével, ugye meg is tudott volna tenni. És így Morwennának nem kellett volna szégyenszemre hazamennie az anyjához. Csak aztán Drake-et megvádolták, és minden megváltozott.

3. Rossnak semmi köze a birtokhoz. Ross apja Joshua Poldark, akinek a bátyja Charles, Francis apja. Mindezzel csak azt akarom mondani, hogy Ross a kisebbik fiú fia, így természetesen nem örökölheti a családi birtokot. Trenwith egyértelműen Geoffrey Charles öröksége, amit természetesen George – mint a nevelőapja – irányíthat, amíg a fiú nagykorú nem lesz. Ross max. megvehetné a birtokot, de tudjuk, hogy George a világ minden kincsért el nem adná neki.:) Ross egyébként azt hiszem, csak a bánya ügyeket intézte Geoffrey Charlesnak, vagy talán addig segített Elizabeth-nek bírtok ügyekben, amíg a nő férjhez nem ment újra. De Elizabeth házasságával már egyértelmű, kinek kell gondoznia az örökséget, amíg Geoffrey Charles meg nem kaphatja.

ayren - 2017. 09. 01. 17:24

Igen, én is így emlékszem kábé, ahogy nargli írta.
Ross egyébként értelemszerűen akkor örökölné csak a birtokot, ha Geoffrey Charles fiú utód nélkül elhalálozna.

Snoopyzit30 - 2017. 09. 01. 17:41

nargli, ayren:

Azt már írtam az előző kommentemben is, hogy nem fejeztem jól ki magam és nem arra gondoltam, hogy Ross az örökös, hanem az intéző. És ez el is hangzik a sorozatban többször is, ennek utána fogok nézni.
Azért gondolom, hogy intézőként joga van a birtokhoz, mert ő a legutolsó élő felnőtt Poldark. Lehet olyan törvény, hogy amíg Francis fia nem lesz felnőtt, addig a birtokot a legidősebb, élő Poldark leszármazott irányíthassa.
Arra azért elég sok példa van, hogy a női örökös nem lehetett, hanem akár teljesen más családbeli férfi volt az örökös. Gondoljunk csak a Downton Abbey-re, ahol ott van a 3 lány, de mégsem lehet egyiküké sem az örökség.
Caroline is úgy lehet egyetlen (női) örökös, hogy valószínű égen földön nincs olyan férfi leszármazó, aki örökölhetné a vagyont.
Mindenesetre köszi, hogy segítetek átgondolni a viszonyokat.
Ennek az intéző dolognak pedig utána fogok nézni, visszakeresem, hogy melyik részekbe beszéltek erről, még nagyjából emlékszem.

nargli - 2017. 09. 01. 18:09

Snoopyzit30: értem, hogy mit mondasz, de erre írtam, hogy Ross max. addig lehetett intéző, amíg Elizabeth férjhez nem menet. Itt a birtok a lényeg, és nem az, hogy Ross a legidősebb élő férfi a Poldark családban. A birtok pedig Geoffrey Charlesé. Aki kiskorú. Ez esetben az anyjának, aki megözvegyült, nyilván van joga föllépni a nevében. Mondom, az elképzelhető, hogy az anyja Ross segítségét kérte. De amint Elizabeth férjhez megy ez már nem számít. Csak az, hogy Geoffrey Charlesé a birtok, akihez egyenesen kapcsolódik a nevelőapja, Ross mindezt csak oldalról figyelhet.

Azért Caroline esetében is bonyolult a dolog, mert ő meg addig nem rendelkezhetett a vagyonával, amíg a bácsikái el nem haláloztak. Utána pedig férjhez ment, a vagyona pedig a férjéé lett. Ezt a sorozatban még nem láttuk, de Dr. Enyst eléggé zavarja is, hogy egyszerű orvosból hirtelen ő lett a környék legnagyobb birtokosa.

Crystal - 2017. 09. 02. 12:00

A kuzinhoz még csak annyit, hogy akkoriban kb minden félig-meddig rokont kuzinoztak, akire nem volt speciálisabb megszólítás. Elizabeth Ross unokatestvére fiának az anyja, tehát még mindig félig rokonoknak tekinthetők.

Lemoni - 2017. 10. 04. 16:14

Az időhiány miatti többhónapos sorozatnézés-megvonásom szerencsére véget ért, természetesen a legnagyobb kedvencet pótoltam be legelőször :)
A 3. évad körökkel verte nálam a laposabb 2. évadot, nem csak a történet(ek) érdekessége miatt, hanem színészi játékban is jelentős a fejlődés. Ross karaktere nekem így tökéletes, hogy nem tökéletes hős, hanem sokszor gyarló ember, szerencsére a húzásai néha kiszámíthatatlanabbak, mint a történet fordulatai. Ugyanez áll Demelzára is, önzetlen és öntörvényű egyszerre. Elizabethet változatlanul utálom, George legtöbb szemétségéről tudott, de elintézte egy pohár sherryvel meg szájbiggyesztéssel, sajnos hiába reméltem, főleg amikor Valentine angolkóros lett, hogy csak azért siettette a gyerekszülést, hogy majd Ross nyakába tudja varrni alkalomadtán a gyereket. George-ot is utálom, hála Jack Farthing zseniális játékának. Az új szereplők közül Armitage-t kicsit sem sikerült megkedvelnem, a karakterrel semmi bajom nem lett volna, kell ilyen ábrándos pubi minden valamire való romantikus sorozatba, de nagyon nem találták el a castingot szerintem, talán a leggyengébb színészi alakítás az övé. Dr. Enys érdekesebb lett volna, ha nem gyógyul meg ilyen hamar a PTSD-ből, ez a vonal kicsit túlcukrozott lett a végére. Drake és Morwenna románca aranyos volt, Osborne-t pedig nyilván azért ábrázolták ennyire genyónak és randának, hogy majd legyen egy nagy nagy elégtétel a nézőknek, ha utoléri a sors keze. Agathát sajnálom, imádtam a beszólásait, remélem, kísérteni George-ot még vissza-visszatér :D
A negatívumok ellenére is rendkívül jól elkészítették ezt az évadot, nézette magát, tovább erősítette az amúgy sem gyenge függőségemet. Ross most még ügyesen kikerülte a politika mocskát, de gyanítom, a java még ezután jön. Alig várom :)

nargli - 2017. 10. 08. 16:16

Lemoni: persze, hogy Ross megy Westminsterbe politizálni.:) Elég vicces volt, amikor a “Poldark will return” feliratnál belenézett a kamerába, és szinte kacsintott, hogy Westminster, jövök!:D

http://www.digitalspy.com/tv/poldark/feature/a835094/poldark-season-4-filming-cast-episodes-trailer-air-dates/

Szóval, a java tényleg most jön.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz