login |

Pilot-mustra: The Defenders – 1×01

2017. 08. 18. 22:05 - Írta: winnie

67 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

It’s too late for heroes.

Jelen esetben tényleg csak a kibeszélésre szolgál a poszt, hogy az évadkritikáig is legyen hely rá (ennek megfelelően spoilert ne nagyon írjatok, konkrétumok nélkül is lehet beszélni a teljes szezonról, de ha valaki nem bírja, akkor jelezze), hiszen egyrészt nem sokan lesznek, akik az első rész után kaszálnák a sorozatot, másrészt pedig pontosan tudjuk, hogy itt az 1×01-nek nem az a feladata, hogy minden fronton megragadja az idetévedő nézőt.

THE DEFENDERS – 1×01 – 6,5/10

Ennek többek között az is az oka, hogy anno már a berendelés idején,(amikor még senki sem tudta, hogy miről fog szólni a The Defenders, és hogy ki fogja írni), tudni lehetett, hogy 8 részes lesz, szóval nem az átívelő történethez szabták az epizódszámot. Plusz a megrendelő és a készítők is tudják, hogy a Netflix-nézők számítanak célközönségnek, ezért remélik, hogy ők tisztában vannak a darálós modellel, hogy nem lepődnek meg, ha egy sorozat fokozatosan építkezik.

Ami viszont meglepett, hogy ennyire az alapoktól kezdték a The Defenders-ben az építkezést. Oké, nyilván nem érdemes kizárni nézőket, és van, aki nem látta az összes Netflix-es Marvel-sorozatot, de ha nem kaszálta őket, akkor megnézheti előbb azokat, ha pedig kaszálta, akkor miért érdeklődne a team-up iránt? Mindegy, a lényeg az, hogy az 1×01 elég keményen expozíció, ahol párbeszédek (vagy képek) segítségével komótosan elmesélik nekünk, hogy kik ezek az emberek, és épp milyen helyzetben vannak épp, illetve milyen személyes kapcsolataik lesznek fontosak.

Ugyebár Daredevil, Jessica Jones, Luke Cage és Iron Fist alkotja a főszereplő gárdát (és mindenki sorozatából két-három szereplő átjött ebbe is), azonban egyelőre még mindenki külön utakon jár, szóval a pilot négy párhuzamosan futó szálat visz (plusz egy haldokló nőét, aki mintha rosszban sántikálna), amik, remélhetőleg minél hamarabb, össze fognak futni.

– I’m not starting over, Mr. Nelson. I’m moving forward.
– People call me Foggy.
– And you let them?

A sorozathoz ugyan nem kell semmilyen előtudás, de első blikkre Matt Murdock/Daredevil sztorija tűnik legjelentősebbnek, ő az, akinek lelkében vihar dúl, nem tudja, hogy helyesen döntött-e, amikor szögre akasztotta a gumijelmezt. Jessica Jones szokás szerint nincs a topon, de belekeveredik egy eltűnés ügyébe, Luke Cage börtönből szabadul és pár gyilkossági ügy kerül a szeme elé, Danny Rand pedig folytatja a hajszát nemezise ügynökei után, miközben látomásaival küzd.

It’s just a city.

Jó látni négyüket úgy, hogy miközben mi pontosan tudjuk, nekik gőzük sincs arról, hogy a sors össze fogja hozni őket. Számunkra a hogyan lehetne a kérdés, de ahogy kell a rész végére érkezik a cliffhanger, ami belökheti a fantáziánkat, és elkezdhetjük sejteni azt, hogy New York városának megmentése lesz, ami összehozza majd a négy hőst.

Jópofa, ahogy a négy karakter külön világát eltérően jelentik meg, nem csak képek, hanem hangulati tényezők révén is (mi lesz, ha majd találkoznak?), azt pedig mondanom sem kell, hogy színészi téren a világon semmit sem változott a sorozat, hiszen aki eddig is nagyon odatette magát, azt továbbra is élmény nézni, aki pedig inkább bukdácsolt…, nos, szerintem mindenkinek voltak jobb pillanatai, szóval egyelőre ezen a téren sincs probléma.

Az első részt, ami korrekt volt (vagy másképp: semmi extra), nyilván senki nem fogja isteníteni (a pontszám kábé azt jelenti, hogy betöltötte a funkcióját, és megelőlegezek neki egy kis bizalmat), mint ahogy kaszálni sem érdemes, hiszen tudtuk, mire lehet számítani, mint ahogy azt is sejthetjük, hogy a 3-4. részre fog felpörögni a sztori, és talán a 8 részes korlát a feszes szerkezetet hozza majd magával, nem az összecsapottságot.

Bár nem hiszem, hogy nagyon aggódnunk kéne, hiszen a Daredevil 2. évadjának showrunnerjei kapták a sorozatot, de ettől még csak bízni merek a fentiek miatt, hogy nem csak egy felvizezett film lesz a végeredmény.

Egyébként éppen a készítők miatt vagy egy nagyon érdekes aspektusa a sorozatnak. Igaz, hogy Melissa Rosenberg, Cheo Hodari Coker és Scott Buck alkották meg Jessica, Luke és Danny karaktereit, de most már Marco Ramirez és Doug Petrie “kezeli” őket, szóval még arra is van esély, hogy akit mondjuk idegesített valamelyikük, az a The Defenders során megbarátkozik az illetővel (hogy aztán a saját sorozatának folytatását esetleg hanyagolja).

67 hozzászólás Ne habozz!

- 2017. 08. 18. 22:29

Most fejeztem be az egészet. Tyű, ekkora darát is régen csaptam már, talán a Daredevil első évadánál :D Ha értékelni kéne, egy erős 8-as az összképre. (hál’ Isten Iron Fist-et valamelyest kipofozták a pár hónappal ezelőtti debütálása óta)

keszi - 2017. 08. 18. 22:38

Első két részt néztem eddig meg. SPOILER. Eddig nagyon bejövős, remekül összehozták a karaktereket, mellékkaraktereket, tök jó nézni, ahogy kerülgetik egymást, és egyre szűkebb köröket bejárnak. Ütni fog amikor összeérnek. :)

Ellenben a második részben van egy elég durva vágóasztalon elkövetett hiba..szvsz, vagy legalábbis megakadt rajta a szemem. Van a jelenet Foggy és Matt kedvenc bárjában, ahol Foggy átpasszol egy ügyet Mattnek. Jóval később Hogarth megbízza Foggy-t, hogy Jessica Jones ügyei minél távolabbra kerüljenek tőle. Majd a végén Matt megjelenik Jessica ügyvédjeként. Hmm…kicsit időzavaros lett ez a szál nekem.

Edrick - 2017. 08. 18. 23:34

A kezdés nekem is egy elég erős 7/10 max, de aztán szépen lassan beindult, persze nem simán. Illetve volt pár zavaró dolog is, ami néha nekem megakasztott egy-egy elég jó pillanatot, de a vége felé ezek szinte teljesen eltűntek.

SPOILER
Viszont van az a pillanat, amiről még így a vége után sem tudom eldönteni, hogy jó ötlet volt-e. Mármint tök váratlan és bátor dolog volt megölni Ripley-t, de megijedtem, hogy nem lesz-e emiatt az, mint ami a Luke Cage-nél is volt, miután megölték Cottonmouth-t. Aztán ez szerencsére nem valósult meg, de nem tudok nem gondolni arra, mi lett volna, ha az utolsó két részre is megtartják Weaver-t. De jó volt végre azt is látni, hogy kvázi biztosra mentek a feltámasztások elkerülésével azzal, hogy levágták az egyes szereplők fejét. (De azért még így is félek egy hangyányit hogy valakit megint feltámasztanak.)

Spoiler vége

szpojleres mókus - 2017. 08. 18. 23:53

Nekem az a baja hogy nincs meg benne az a komolyság ami benne volt a daredevilbe, luke cageba vagy JJ-be (iron fistet canceleltem nem bírtam végignézni)
Inkább ilyen kellemes 7per10es mese de sosem fogom újranézni.

Coligny - 2017. 08. 19. 00:03

Teljesen meg vagyok elégedve az évaddal, megérte ledarálni az első nap.

Geza Kovacs - 2017. 08. 19. 01:58

Hát az első, sőt a második rész is lassú, de a harmadik valami eszméletlen, a 4. meg a végére olyan mint a Mortal Combat film legvége, elképesztő. Idáig láttam most, eddig tetszik erősen.

anti234 - 2017. 08. 19. 03:17

Összességében jó volt, de többet vártam, a daredevil ezerszer jobb volt, sőt még a luke cage is jobban tetszett egy picit, pedig az szerettem a legkevésbé a 4 sorozat közül. Azért azt hiányoltam, hogy az akciók nem voltak annyira hatásosak, mint a többi sorozatban, de azért voltak jó pillanatok.

Számomra az első rész olyan volt, mint 4 sorozat pilotjának a legunalmasabb 10 perce összerakva, elég unalmas volt. Szerencsére a 3. részre beindult, onnantól már nagyon jó volt.

Az akció eléggé furcsa volt, az elején össze vissza vágták, de a közepén tök jó harcok voltak. Azonban a végén volt egy harc jelenet, amit nem értek, hogy jöhetett létre:), úgy össze vágták, hogy egy harcra is rossz lett volna, de nekik sikerült hármat egyszerre összevissza mutatni, fél másodperc itt, fél ott. kész káosz volt.

emese - 2017. 08. 19. 04:59

Csak az első részről: zavart, hogy megint “bemutatják” a karaktereket a potenciális új nézőknek, ráadásul ezt nem finoman tették, hanem szinte minden szereplő önmaga karikatúrája lett. És zavart illetve 3-4. alkalommal már nevetségesek is voltak a színszűrések, Jessica kék, Luke Sárga, stb. Már ha megláttam valamit sárgállani vagy piroslani, tudtam ki jön. Ez így kissé nevetséges.
Danny meg továbbra is a leggyengébb láncszem. S ez a második résszel sem változott.

Folyt. köv.

Iceman - 2017. 08. 19. 09:31

Számomra ugyanolyan érzést kellt egyelőre mint a karakterek sorozatai. DD és Jessica részei érdekesek, Luke stílusos tud lenni, Iron Fist meg béna és érdektelen. Egyszerűen nem tudom komolyan venni Dannyt úgy, hogy vagy valami lepkefing fenyegetést tol el vagy pedig a barátnője beszél helyette ő meg duzzogva bámul.

Egyébként kezdem azt hinni, hogy az Iron Fist összecsapotsága nem volt véletlen. Már az első részben is felfedezni, hogy az ő verekedős jelenetei agyon vannak vágva míg DD viszonylag fluid.

Jesustomer - 2017. 08. 19. 09:35

Eszméletlen volt. Az eleje mint mindig kicsit unalmas de a 3. részre beindult, jó volt nézni, na. Epic ez a sorozat.

winnie - 2017. 08. 19. 09:44

Iceman: szerintem a készítők át akarták venni a stílust, amíg nem találkoznak, addig mindegyik a saját korábbi sorozatának világát idézi meg.

a Kati néni - 2017. 08. 19. 09:52

A harmadik rész végéig láttam eddig.
Plusz:
– Sigourney Weaver. Imádom, bár ő egy ilyen figurát kisujjból kiráz. (Bár ilyen hidegvérű női figurákat már láttunk több tucatszor.)
– az akciójelenetek, a brutalitás, a hangulat, az intro. A harmadik rész.
– zseniális, ahogy a szálak összeérnek a harmadik részre.
– tök okosan hozták vissza Elektrát.

Mínusz:
– Iron Fist castingja félrement.
– Daredevilnél szinte kizárólag a Frank Miller-érából vagy az általa kitalált elemekből építkeznek (ennek a hősnek azért több aspektusa is van)
– az első és a második rész lassú, egyetlen részben is elfért volna a cselekmény. Ha a négy fő karakter narrálja, hogy ők kicsodák, elég lett volna 4×5 perc is a bemutatásukra.
– Jessicából nagyon sokat visszavettek. A képregényben jóval erősebb. És nem is nagyon mutogatják, hogy mit tud.
– Ne mondja már nekem senki, hogy a Hand és a H.Y.D.R.A. nem tud egymásról semmit.
– A Marvel figuráinak a zöme New York-ban ügyködik, ők hol vannak ilyenkor?

Ezt meg csak úgy:
Tudom, hogy az Arrow meg a Flash országos sorozat, de mennyivel jobban állna nekik egy hasonló szerkezet. Nem kellene beléjük annyi töltelék, ha évadonként csak 10-12 résszel dolgoznának.

majsz - 2017. 08. 19. 10:56

@Kati néni
“– Ne mondja már nekem senki, hogy a Hand és a H.Y.D.R.A. nem tud egymásról semmit.
– A Marvel figuráinak a zöme New York-ban ügyködik, ők hol vannak ilyenkor?”

ez elég bugyuta kérdés. a tvés marvelbe hol vannak a filmesek? vagy egyik másik filmbe hol van a többi bosszúálló vagy akár az x-menek..
ez arról szól amit csinálnak, meg amire szerződést kötöttek. ha megbíznak hogy csinálj egy defenders sorozatot nem állsz közbe elmagyarázni hol van tony stark vagy akármelyik. ezeken rég rossz fennakadni, akkor a marvel univerzum, hogy minden utcasarkon egymásba botlanának ha úgy akarnák ábrázolni..

Amúgy részemről a saját sorozataik hangulata hiányzott legjobban, persze ennyi szereplővel ennyi részben nem is volt elvárható, de mégis pont a sajátos légkör miatt tetszettek meg a netflixes marvelek. egyébként mondhatni egy 7es volt összességében.

Lordviktor - 2017. 08. 19. 11:11

Én méh csak az első részen vagyok túl, de már most érződik, hogy jó lesz ez, hallgattak a kritikákra is. Valószínűleg nem véletlen, hogy pont Iron Fist kapott egy akciójelenetet az elején, hogy tudatosítsák az önálló sorozatban csalódottakat, hogy ez más színvonal lewz, be is jött, már az a harc jobb volt mint bármelyik az önálló sorozatából.

Mesemondó - 2017. 08. 19. 11:28

Megnéztem én is.

Szerintem jobb lett volna az egész ha csak iron fist és daredevil van benne. Jessica semmit nem tett a sorozathoz. Viszont az ahogy bevonták az tetszett. Luke meg ugyan úgy semmi és ahogy belekeveredett az is gyenge volt. Továbbá nekem az sem tetszett ahogy a fő csatában luke ugyan olyan unott fejet vágott mint amikor bemutatták jessica sorozatában.

Iron fist is so-so de legalább ő kapcsolódott az eseményekhez.

A kommentem negatívnak hangzik ugyan. Viszont ettől függetlenül nekem tetszett a sorozat. Kíváncsian várom hogy lesz-e újabb találkozás.

a Kati néni - 2017. 08. 19. 11:40

@majsz: hát persze, amikor a Netflix Marvel-sorozatai ugyanúgy részei a MCU-nak, mint a SHIELD ügynökei, az Inhumans vagy a mozifilmek.

Földrengés rázza meg New York-ot… Ennek kellene, hogy legyen vetülete a Hírharsonánál, Pókembert is érintené meg talán a SHIELD-et is, amikor rájönnek, hogy nem természetes eredetű a földmozgás.

Ha én csinálnám a sorozatot, biztos, hogy készülne egy olyan jelenet, amely a tévében Pókembert mutatná egy pár másodpercig, ahogy megment pár embert. Vagy egy röpke cameo erejéig Phil Coulsont behoznám (10 másodperc, húh, a színész se hal bele a nagy munkába).
Vagy mibe fájna nyomtatni egy kamuújságot “Daily Bugle” fejléccel, aminek a címlapján van egy Amerika Kapitány, aki kiment két embert a romok alól?

Kb. ennyi bőven elég lenne az olyan fanboyoknak, mint én. És még abba sem tudsz belekötni, hogy jogilag nem oldható meg, mert de (az X-Men-szekción meg a F4-en, illetve a hozzájuk köthető nagy karaktereken /Deadpool/ kívül a Marvel szinte már az összes figuráját felhasználhatja (ugyan némelyiket csak korlátozva, pl. Hulk, Namor, Pókember).

István - 2017. 08. 19. 12:02

Katit Néni: Iron Fist casting félrement komolyan? A sorozatban Cox után Jones az aki a legtöbbet lerakja az asztalra.

hhhggj - 2017. 08. 19. 12:23

Most kezdem majd az utolsó részt.
A story eddig bejön, de ezek az összeollózott harcjelenetek, amikben azt sem tudom már lassan, hogy ki kicsoda, nagyon zavaróak. Nem értem, hogy miért nem lehetett a Daredevil stílusát használni. Miért kell változtatni azon ami működik?

zolij - 2017. 08. 19. 12:25

Nos Danny Randet letaszították a legidegesítőbb karakterek listájának éléről. Az új győztek: Misty Knight.

mikkamakka - 2017. 08. 19. 12:28

sajnos iron fist még mindig rettentően idegesítő, de ez sem akadályozott meg h ledaráljam egyben az évadot.
tényleg hosszú volt az alapozás de ez az új nézők miatt érthető. a feltámasztásokkal kicsit talán túlzásba estek de mivel a hand örök életben utazik még ez is megmagyarázható
a harc jeleneteket sztem érdekesen oldották meg de tetszett

a Kati néni - 2017. 08. 19. 12:45

@István: hát nézd meg, hogy milyen szép ember a képregényben, meg mennyire másabb a személyisége.

a Kati néni - 2017. 08. 19. 13:03

Egyébként nektek nem tűnt föl, hogy mennyi párhuzam van a League of Assassins/Shadows és a The Hand közt?

Rammsch - 2017. 08. 19. 13:35

Egy kritikám van a sorozat felé… a vágás néhol elég fura… és a 8. rész egyik verekedésénél a rapp zene rohadtul nem jött be…

winnie - 2017. 08. 19. 13:39

“jó lesz ez, hallgattak a kritikákra is. Valószínűleg nem véletlen, hogy pont Iron Fist kapott egy akciójelenetet az elején,”

nem hiszem, hogy bármit is foglalkoznak a készítők “kritikákkal”, mert akkor a 80% “ez tökéletes” kommenttel is foglalkoznának. plusz őket nem érte eddig annyi kritika. plusz az iron fist még nem is nagyon került bemutatásra, amikor ezt forgatták, de az első rész mindenképp az előtt készült el.

gondolom, nem akartak akciómentes részt, és a többiek nem nagyon akciózhattak, így kizárásos alapon neki kellett adni.

Nikki - 2017. 08. 19. 13:50

Még az éjjel letoltam én is, s kb. egyetértek az előttem hozzászólókkal. Túl lassan építkezik, kicsit unalmas az első 2 rész, de megéri várni, mert a 3-ik részre beindul.
Nekem semmi bajon IF, sőt, kifejezetten kedvelem és jót tettek a vicces jelenetek a sorozatnak. A drámai részeknél valóban észrevehetően gyengébb, de elnézem.
Akciójelenetek: az volt a bajom, hogy nem nagyon látszott belőlük semmi. Rengeteg vágás, sötétség; az utolsó nagy verekedés pedig szerintem túl lett húzva. Lehet túl nagyok voltak az elvárásaim, a sorozataik egyenként jobban bejöttek, de most is jól szórakoztam. Olyan 7/8 adnék az egész szezonra.

pansz - 2017. 08. 19. 15:06

tény, hogy elég lassan indult be a történet, én is az alapozást hosszúnak éreztem, de utána a 3. rész környékén felpörögnek az események. az intro nekem nagyon bejött, DD után ez a legjobb. karaktereket tekintve nekem Danny sokkal szimpatikusabb volt itt, mint az önálló sorozatában, Misty viszont kifejezetten idegesített az évad nagy részében, és vhogy Claire is egyre inkább… hát nem bosszant még, de nem kedvelem már annyira, mint eleinte. részletesebben írok még lehet majd az évadkritikához, összeségében nekem bejött a sorozat, csak azt sajnálom, hogy a szemétbe pottyanós jelenet most kimaradt :D

nem, tudom, offnak számít-e, de azért még ezt leírom.
@Kati néni: aki látta az Agents of SHIELD 4. évadát végig, az tudja, hogy (SPOILER) a szereplők nem igazán tartózkodnak most a bolygón. ami pedig Amerika Kapitányt és társait illeti: a Polgárháború eseményei után (szintén SPOILER azoknak, akik nem látták a filmeket) a hősök fele bujkál, a másik fele pedig csak akkor avatkozhat bele bármibe, ha jóváhagyják. tehát számomra furább lett volna, ha mégis vhogy behozzák őket. meg hát nyilván a színészek elfoglaltak, plusz nem kis pénzt kérnének egy akármekkora szerepért. meg ahogy előttem is leírták, ez a sorozat erről a négy emberről szól, rájuk fókuszál, nem olyan nagy baj sztem, hogy nem kevertek ide másokat.

LaCRossE - 2017. 08. 19. 15:12

Az égvilágon semmit nem tesz hozzá a sorozathoz, ha mondjuk mutatják a tévében Pókembert tevékenykedni. Semmit. Persze nem mondom, hogy ilyen kikacsintásokat én is nagyon szívesen láttam volna, de nemhogy nem ront ez nekem a sorozat megítélésén, de azt is butaságnak tartom, ha ez kritikaként van megfogalmazva.
A Bosszúállókhoz képest a sorozatban történtek még mindig nagyon kis dolognak számítanak. Amit egy átlagos szemlélő láthatott, az egy rejtélyes földrengés, illetve később egy épület felrobbanása és leomlása.

Turbo - 2017. 08. 19. 17:47

Nálam ez egy 5/10 volt összeségében. Iron Fist rém gyenge volt, ahogy az önálló sorozata is, JJ teljesen felesleges volt végig, konkrétan semmit nem adott hozzá az évadhoz.

Az egyértelmű, hogy az első DD évad volt a legerősebb, de azóta folyamatosan zuhan a színvonal.

Punisher-ben azért bízom egy picit, hátha összedobnak neki valami értelmeset.

monti - 2017. 08. 19. 20:46

ritka unalmas valami,JJ miatt néztem volna de nincs annyi ideje hogy megérje az egészet meg is nézni

Aszusz - 2017. 08. 19. 21:09

Én is végignéztem. Az önálló sorozatokból a Daredevilt láttam, mindkét évadot, meg az Iron Fist felét-kétharmadát, de valahogy nem fejeztem be.
Így én nem éreztem teljesen feleslegesnek az első két alapozó részt, azokat a karaktereket, akiket szerettem, azokat szívesen néztem, akiket meg nem ismertem, azokat pont azért, hogy megtudjak róluk ezt-azt. (ennek alapján a JJ-t lehet, hogy bepróbálom, a Luke Cage-t viszont nem hiszem)

A sztorinak jót tett, hogy csak 8 rész volt, én is szívesebben daráltam, mintha több lett volna, engem nem zavart az első két lassabb rész, főleg, hogy utána beindult. A cselekmény nem volt agyonbonyolítva, ezáltal áttekinthető lett, a főszereplők közük Matt hozta, amit kell, Jessicát megszerettem, Luke-kal sem volt bajom, Danny viszont… idióta. Lehet, hogy ez direkt volt, hiszen a saját sorozatában is ilyen, de közben néha az agyamra ment. Komolyan mondom, hogy egy kicsit sem hiányzott volna a csapatból, ha nem körülötte forgott volna a cselekmény.

Iron Fist harcjelenetein rendkívül sokat dobna egy kosztüm, ami takarja az arcát, hogy lehessen kaszkadőrt használni. JJ és LC harcstílusa ezt nem igényli, szóval ott nem volt baj.

Ha lesz teljese évados kibeszélő is, majd oda írok konkrétumokat. Pontozni nem szoktam, szóval a tény, hogy 24 órán belül ledaráltam, azt bizonyítja, hogy összességében tetszett.

energy - 2017. 08. 19. 23:17

Most fejeztem be…..
Jó volt!
Ha Iron Fist nem lenne a sorozat gyenge pontja, jobb is lehetett volna:(
Nem hiszem el, hogy az utolsó részben milyen vacak zenét vágtak be!
Daredevil volt a legjobb!
Hosszabb is lehetett volna:'(

Macckó - 2017. 08. 19. 23:24

Broáf.

Danny Randnél butább karaktert még nem láttam TVben. A szóló sorozata is kínszenvedés volt a buta, átgondolatlan döntéseivel, meg a szökőévenként egyszer használt duracelles öklével, de hogy a Defendersben és ő körülötte kell mindennek forognia, és a többi szereplő szépen étveszi tőle az agybajt, hááááát…

Nagyon sajnálom a rá szánt időt, mert egyszerűen nagyon buta párbeszédeket és döntéseket hoztak az írók. A harcok vérszegények, közben azt vártam, hogy mikor lesz már vége, mert abszolút súlytalanok voltak. Danny vagy gondolkodás nélkül befut valahova, vagy betolják. Amikor nem dühösen üti az ellent, közben azt magyarázva nekik, hogy ő egész életében erre a harcra készült (és közben minden hidegvér hiányzik belőle), akkor éppen az új barátaival bunyózik, mert semmit nem lehet megbeszélni. Misty Knight meg a főnöke bakker… Ahogy Matt sleppje is olyan volt, hogy nem sajnáltam volna, ha az egész szupporting cast Colleenestől odaveszett volna és kaptunk volna egy rebootot a végére.

Broáf.

arcfej - 2017. 08. 20. 00:49

5 rész után spoilermentesen:
Danny Rand a gyenge láncszem. Annyira hiteltelen a színész alakítása. Az összes mondatáról az jut eszembe, hogy csak egy betanult szöveg, amit nem tud eljátszani. Vagy tényleg csak egy ilyen durcás kisgyerek? Rajta kívül tetszik eddig nagyon a sorozat :)
Még egy, a Fisthez kötődő fordulaton akadtam fent eddig, de úgy látszik nekem ezzel a karakterrel bajom van :D Vagy a színész szar, vagy a karaktert írták meg szarul, nem tudom. Vagy mindkettő. Az biztos, hogy kinézetre biztosan nem őt választottam volna, hanem egy izmos harcművészt.

DarkEagle - 2017. 08. 20. 01:43

Azért azt tegyük már hozzá, hogy rohadtul nem a Dannyt alakító Finn Jones a hibás a karakter töketlenségért. Ne tessék már összekeverni a tapasztalatlan és naiv karaktert a színész képességével. A készítők egyértelműen a szánkba rágták, pláne a Defendersben, hogy Danny még mindig egy kisgyerek eszével gondolkodik és igazából nem tud francot sem. Jones nagyon is jól hozza a szerepet. A Defenders fináléjában történtek most jó lökést adnak neki, hogy megkomolyodjon és végre ne csak a Handre koncentráljon. Legalábbis remélem de abból amit láttam a sorozatban erre jutottam és szerintem aki nem haterkedik csak hanem odafigyel az hasonlóan fog vélekedni. Finn Jonestól láttam már sok szerepet és egyáltalán nem az ő hibája hogy az Iron Fist pl félrement. A színész olyan mint egy festmény vagy mint egy szobor, olyan lesz amilyennek az alkotója megkívánja. A színészek is ugyan úgy melósok mint az átlag emberek ergo azt csinálják amit a rendező mond. Nagyon ritka az olyan eset amikor egy színész beledumálhat hogy mit nem kéne csinálni vagy mit kéne.

De mindegy. A Defenders összességében egy erős 7/10 nálam. Nem volt rossz kezdés apoénok is ültek a komoly részek is jók voltak, de ez csak építkezés. Olyan mintha az Avengers 1. részét láttam volna de kb csak Coulson haláláig. A sorozat végén megkapták a kezdőlökést hogy hősök legyenek és ott véget is ért a sorozat. Mondjuk attól függetlenül, hogy tudtam hogy nem úgy van ahogy gondolják a szereplők, az utolsó rész vége azért a robbantásnál azért szíven ütött. Hatásos volt nagyon is!

Viszont amit nagyon várok az a DD 3. évada mert ha tényleg a “Born Again” szálat vezették fel akkor durva évadnak nézünk elébe, márpedig nagyon úgy fest hogy azt veszik elő. Ja és persze a Punisher sorozatot is várom mint a falat kenyeret. :D

Cardas - 2017. 08. 20. 04:23

szórakoztató évad volt, semmi extra, nem lett emlékezetes vagy zseniális, esetleg merész, egyszerűen egy fun watch, 7,6 körül mozog nálam.

winnie - 2017. 08. 20. 04:50

darkeagle: a színészek kapcsán félreértés, amit írsz, rengeteg minden múlik rajtuk, egy szerepet, legyen ugyanúgy megírva, valaki eljátszhat nagyon jól és kevésbé jól, ahány ember, annyi megközelítés, erre van a casting, hogy kiválasszák számukra a legjobbat. elev egy castingon mennyi különböző felfogást lehet látni, és bár a rendező instruál, de a játékot nem tudja befolyásolni.

“A színész olyan mint egy festmény vagy mint egy szobor, olyan lesz amilyennek az alkotója megkívánja. Nagyon ritka az olyan eset amikor egy színész beledumálhat hogy mit nem kéne csinálni vagy mit kéne.”

helyesebben: nagyon gyakori az eset. ennél a színészet szerencsére sokkal kreatívabb szakma, eleve a közreműködők partnerek, de a színészek és a rendezők főleg. a színész, még ha nem is rendelkezik produkciós ranggal, teljesen kreatív társ, tesz javaslatokat, vannak elképzelései a szkript kapcsán, és egy jelenetben a világon minden az ő döntése a játék kapcsán, az instruálás nem abból áll, hogy “nézz egy ideig szomorúan!”, az más téren működik. az, hogy egy showrunner vagy rendező mennyire hallgat a színész javaslatokra, már más tészta, de általában kreatív társként kezelik egymást, mert nincs értelme mérgezni a kapcsolatot.

össességében: egy színész az alakításhoz sokkal többet tesz hozzá, mint a rendező vagy akár a showrunner. és az, hogy valaki egy vagy sok szerepben jó, nem jelenti azt, hogy más szerepekben nem lehet rossz. sok nagyon jó színész bizonyul totális félreértésnek, még a casting után is, nem véletlenek a színészcserék egyes projektekben. van, aki nem működik, más másféle karaktert hoz, mint akit elképzeltek. ha a négy főszereplő közül 3 szinte csak pozitív, 1 pedig elég sok negatív kritikát kap, annak kell, hogy alapja legyen.

emese - 2017. 08. 20. 06:22

4 rész után nem vagyok beájulva. Egy fél komolyan vehető rész ment le eddig, a 3. végén, és annyi. Ekkor már azt hittem, lesz valami, de nem, megvacsiznak, miközben kék, piros, zöld és sárga fények világítják meg a sarkokat…ehhh.
Plusz a saját sorozatában senki nem volt ilyen idegesítően keményfejű idióta, mint itt. Mondjuk a Danny még mindig midnent visz, a hallucinációival, dührohamaival meg gyerekességével. A 3. részben már kezdtem örülni, hogy lesz egy Ward cameo, de nem.
Érdemi színészi játékot talán Charlie Cox mutat egedül, ő tökélyre fejlesztette a “vaklálást”.

Kicsit azt érzem, hogy ez a Marvel projekt kifulladt, a rész nézése közben(!!!) azon agyaltam, hogy egyedül a DD1-nek volt valami igazi karaktere, értékelhető képi megoldások, rendezés, forgatókönyv, stb. Még a JJ úgy ahogy emlékezetes volt(thanks to Tennant), de ha megölnek, sem mondom meg, hogy pontosan mi volt a DD2 lényege (Punisher maradt meg), uganez igaz Iron Fistre (Ward és az apja ragadtr meg, de sztori nem), és Luke Cage-nél is Shades karakterén túl semmmi volt, sztori megint nem. Ja, de, Misty már ott is halálra idegesített. Jut eszembe, Luke Cage-et ilyen alfahímnek beállítani… ugyanmár. Minden nő rá n…csorgatja.

Aszusz - 2017. 08. 20. 10:56

winnie és Darkeagle: Egyetértek azzal, amit winnie írt, nagyon sok múlik a színészen, szóval ha sok kritikát kap, akkor annak valami alapja csak van. Viszont az is igaz, és itt Darkeagle-nek adok igazat, hogy sajnos túl sok olyat olvastam már, ahol a színészi teljesítményt dicsőítik egy-egy jól megírt, közönségkedvenc karakter mögött, miközben én max egy átlagosnál jobb teljesítményt látok, de semmiképpen sem zseniálisat. És ennek a fordítottja is igaz, az is elég gyakori, amikor egy-egy unalmasnak/idiótának megírt karakter veri ki a biztosítékot, főleg azért, mert a nézők többet vártak a karaktertől, és az egész a színészen csattan.

Danny Rand gyakorlatilag egész végig vagy hisztis gyerekként viselkedik, vagy magabiztosan hajtogatja, hogy ő a kiválasztott, és erre készült egész életében. Aztán szétrúgják a seggét. Egy ponton kifakad, hogy ne kezeljék gyerekként, és Matt leoltja, hogy akkor ne viselkedjen úgy.

Szerintem ezt a durcás-kisgyerek-vagyok-én-tudom-jobban-karaktert a színész hozta. Én nem vagyok képregényolvasó, szóval nincsenek elvárásaim egyik karakter irányában sem, és nem tudom, milyennek kellene lennie. De a színészi alakítással nem volt gondom, mert pontosan megfelelt annak, amilyennek megírták.

steelwolf - 2017. 08. 20. 11:10

Van Punisher cameo?

energy - 2017. 08. 20. 13:14

@ steelwolf
Utolsó rész legvégén, de ez inkább beharangozó, és tuti fenn van youtube- on. Ráadásul a végén van egy jelenet, amit hiba lenne megnézni a sorozat előtt… szóval youtube-!

fv - 2017. 08. 20. 14:48

Csak a pilotot láttam, szóval csak arról tudok írni. Engem annyira lenyűgözött az egész epizód fényképezése (operatőri/vágói/világítói/stb. munkája), hogy már az elején az villant az agyamba, hogy akármilyen fostalicska is lesz a sztori, ezt nézni fogom, mert ilyen szépet ritkán látni – nemhogy tévében, de még moziban is.

Csak Daredevil két évadját láttam – a fekete csávó egyáltalán nem érdekelt (már a Jessicában unalmasnak találtam), a csajt három vagy négy, a szöszi hippit kettő rész után kilőttem. Úgyhogy most egy kicsit értetlenül állok minden előtt. Ja, ráadásul ez a nindzsás háttérhatalom a Daredevilben is olyan sületlenségnek tűnt, mintha egy politikai tanácsadó világösszeesküvős agyszüleménye lenne. Úgyhogy csak a látvány miatt nézem, amit lehet szájbarágósnak tartani (pl. hogy mindenkinek megvan a maga színe), de nekem nagyon bejön. Remélem, a sztori végül nem lesz gagyi. :-)

A színészetről szóló gondolatmenethez is hozzászólva: természetesen sok múlik magán a színész személyén, de a rendezői instrukciók és a szövegkönyv a fontosabb. Számtalan példa van arra, hogy egy jó vagy legalábbis közepes színész hülyén játszik egy filmben vagy egy sorozatban (a legújabb példa erre az új Twin Peaks), és a fordítottjára is, amikor egy közmegegyezés alapján béna színész szuperul el tud játszani egy karaktert (pl. Aston Kutcher – Pillangóhatás).

NPeete - 2017. 08. 20. 16:12

Elkövettem a hibát, hogy túlzottan vártam, így azért szinte csalódtam benne. Hiányzott az 1. DD évad minősége (ahogy más is írta, szerintem is egyre esett a színvonal), talán az Iron Fist-nél azért jobb volt, de nem sokkal, na…
Az egyes karakterek feelingje még viszonylag ok volt, JJ nekem bejött benne (főleg az utolsó előtti rész metros jelenete), bár lehetett volna több, Luke sztem pont jó volt a fapofájával, Danny meg Matty viszont kicsit idegesített a sok rinyálásával.
Ami hiányzott, az a kicsit több kommunikáció (miért mindig ez marad ki a filmekből? annynival egyszerűbb lenne sokszor sok minden – és ezt meg is válaszoltam magamnak) (pont ezért az éttermes rész tetszett talán a legjobban), meg a tényleges csapatjáték (a’la Avengers), itt csak úgy elbóklásztak együtt, és úgy nem volt meg a “team > sum(individuals)”…

LoGi - 2017. 08. 20. 19:22

A határán volt annak, hogy nem bántam meg, hogy végig néztem, messze nem élt fel a sorozat a potenciáljához.

Dante - 2017. 08. 20. 21:21

Ha-ha-ha!

Megtaláltam Stan Lee-t a 3. részben! :-) Más is megtalálta?

Geza Kovacs - 2017. 08. 20. 21:53

Jó volt, nagyjából ilyenre számítottam. Mondjuk a Hand ilyen sokadik sorozatban szereplő, túltolt misztikus ellenségként már túlzás volt az 5 főellenséggel+Elektrával, talán egy Fisk-féle ellenség szerintem jobb lett volna.

E mellett a harcjelenetek meglepően tétnélküliek és gagyik voltak, totál vértelenek, majdnem Spencer/Hill típusú steril verekedések. A végén lent a barlangban a rap zenére kifejezetten kínosnak éreztem ezt.

Ezzel együtt remélem lesz folytatás, ez a csapat sokkal jobb a gagyi Bosszúállóknál.

LoGi - 2017. 08. 20. 21:56

@Dante naná, nem volt nagyon elrejtve :)

emese - 2017. 08. 21. 02:47

“You are the dumbest Iron Fist, yet.” – hét idézete!

ErnieKovacs - 2017. 08. 21. 14:57

Jó döntés volt a nyolcrészes terjedelem, pont a melodráma maradt ki.

Daredevil megy át változáson a történet alatt, ő tekinthető a főhősnek. Egyedül ő igyekszik elválasztani hős-personáját a civil énjétől.
Rajta kívül mindenki beletörődött identitásába: (Jessica alkesz, balhés, magát férfinak képzelő csaj, Luke golyóálló, mégis lágyszívű fekete óriás, Iron Fist megvilágosodott privilegizált fehér férfi dögös ázsiai barátnővel.)
Daredevil mintha a múltból maradt volna itt a kosztümével, régies szabású öltönyeivel, hívő katolicizmusával.
Spoiler
A konfliktus egy brilliáns jelenetben jut el a feloldásig: mikor Murdock Jessica sáljával a fején szerencsétlenkedik percekig, mire rájön a helyzet abszurditására, és bemutatkozik a társaságnak.

emese - 2017. 08. 21. 19:20

Na, lecsúszott. Hát, elég szar volt.

Nem újranézős, a hősök történetéhez semmit nem tesz hozzá, a személyiségükhöz sem, a rendelkezéssrre álló potenciált a sorozat nem használja ki; sem a hősei lehetőségeit, sem az írás-rendezés a színészek eszköztárát. Felejtős.

Honnan kezdjem? A papírmasé gonoszoktól talán. Kár volt Ripley-t erre a semmi szerepre leszerződtetni, egyáltalán nem használták ki. Aztán itt voltak előző sorozatokból újrahasznosított figurák, akik minél többször tűntek fel, annál kevésbé voltak “félelmetesek”. Gaonak legkésőbb az Iron Fist-ben le kellett volna nyomni a műfogsorát a torkán, anynit bírt karattyolni, de itt még adtak neki valami csodapunch-ot, különben túl röhelyes lett volna, hogy 4 hős nem bírja kirúgni a botját. Csak hát így meg nem áll össze mindazzal, amit korábban láttunk. Aztán a csak mandarinul mekegő figura, akinek a gonoszságát az szemlélteti, hogy felboncol egy medvét. Nameg a nyálfej szenszei – szó se róla, a színész jó lehet, mert tényleg kiváltotta belőlem a taknyába folytanám mélységű utálatot. De mindezek még így összeadva sem tesznek ki egy fenyyegő supervillaint.
Na és Elektróda. Akinek a motivációjánank se füle, se farka. Végülis ő Mattie-t akarta időtlen idők óta. Hát akkor valahol az 5. rész környékén be is fejezhettük volna ezt a szenvelgést, megvárhatta volna az ágyon.

Nekem a behozott mellékszereplők közül nem Misty volt a mélypont, ő jobban idegesített a Luke Cage-ben. Hanem Caren Page. Aki veri a tamtamot hogy nem bírja elfogadni, hogy Mattie DD. Bezzeg mikor feldobja a pacskert, egyből elfogadná. Hogy oda ne rohanjak. Ő mikor megy el Mexikóba pornózni?

Ami a hősöket illeti, Iron Fistet ideggyenge kisgyerekből sikerült plotdevice-szá redukálni, Luke úgy ahogy hozta, amit, csak túltolják azt, hogy mennyire karizmatikus – mert anniyra nem. Jessica oké, Matt meg eddig is kicsit szentimentális volt, de itt egy full-blown érzelgős idióta lett.

SPOLER!

A story, hát az… sokmindent láttunk már a Marvelnél, de a sárkánycsontvázra épült New York, az akkora cápaugrás, mint a Doctor Who-ban a sárkánytojás hold.
Remélem, a Hand-et soha nem hozzák vissza, mert már most is nevetségesek voltak. És ez csak romlana.

Olyan 5,5 a sorozat, fél pontot ér a jó főcímzene (közepes képi világgal kísérve, mondjuk).
Akkor legyen 6/10 .

Andris - 2017. 08. 22. 00:59

Nem bírom ki az évadkritikáig sajnos. Bár gondolom ott is belefolyok majd a kommentelésbe :)

Szóval EGÉSZÉVADOS SPOILER

Ha csalódás nem is lett, azért nem teljesen pozitív élmény lett számomra ez a sorozat. Ettől függetlenül legtöbbször nagyon élveztem miközben néztem. (Az nagyon tetszik például ahogy összehozták a négy karaktert az első pár részben.)

Ami rohadtul elrontotta nekem az az, hogy Matt nem halt meg. Amúgy egyértelmű volt, hogy nem fog, de bennem felcsillant a remény amikor rájuk omlott egy felhőkarcoló. Egyrészt baromság, hogy hogy élte túl (hacsak nem ezzel a bizonyos felélesztéssel, de nem hiszem egyébként), azt hogy ráomlott az épület, másrészt meg nem értem miért kellett ezt most így csinálni. Ha amúgy sem akarták kiírni akkor miért nem találtak valami olyan megoldást, ami nem arról szól hogy “meghal” aztán ilyet lehetetlen módon mégis túléli. Amikor úgy volt hogy meghalt, szerintem az nagyon megható volt, nekem rendesen elszorult a torkom, és tényleg nagyon nagy löketet adott (vagy adhatott volna) a többi karakternek ez, a jó irány felé. Illetve a történet szempontjából is szerintem nagy ütős lett volna. Ezt tökéletesen lerombolta az, hogy mégsem halt meg (mint általában az ilyeneknél..). Nyilván most érdekel, hogy vajon Elektra is túlélte e.

Úgy összességében én néhol azt éreztem, hogy nagyon össze van csapva a történet tekintve a kevés epizódot, de közben meg nem bánom mert tényleg felesleges és unalmas lett volna ennél hosszabbra csinálni (már ennyi résznél is az volt szinte).
A legnagyobb bajom nekem szerintem az, hogy én egyáltalán nem érzem és nem is éreztem egy pillanatig sem, hogy ők egy csapat lennének. Általában az ilyen témájú alkotásokban mindig megvan ez emelkedő egyenes, hogy eleinte mindenki széthúz és csak azt emlegeti, hogy mi az ő saját indoka arra, hogy még nem lépett le, de aztán összeszoknak és végül nem csak az önös érdekből vannak együtt, hanem mert – akármennyire is hangzik nyálasan -, családra leltek sőt szinte már a saját indokok érdeklik őket a legkevésbé. De itt a 8 rész alatt csak azt lehetett hallani mindenkitől kb., hogy ő igazából csak azért van itt mert xy és őt egyáltalán nem mozgatja meg a többi személy a csapatban. Szóval egy kicsit sem voltak összeszokva. Jó, lehet hogy azért is érzem így, mert csak 8 részes volt az évad, de a legkevésbé sem látom, hogy milyen logikus és értelmes esemény hatására lehetne ezt a 4 embert újra összehozni. Ez egyébként igaz majdnem mindenki saját sorozatára is.

Jó persze vannak személyes fejlemények amivel lehet folytatni a sorozatokat, JJ-nél hogy megkomolyodjon és karakterfejlődjön, IF-nél szintén, csak nála az hogy “folytassa” Matt munkáját. Gondolom DD-ben majd láthatjuk ahogy felépül aztán újra felbukkan meg, ha Elektra túlélte, akkor még azt is, hogy vele mi lesz a kapcsolata, de LC-nél egy darab okot nem találok ami miatt érdemes lenne folytatni a sorozatot (vagy max a régi első évados elvarratlan szálakat, akkor viszont számára ez az összesített sorozat tényleg csak egy egyhetes kitérő szintjén marad meg). Meg DD-en kívül a fentebb említettek sem érnek egy sorozatnyi történetet szerintem, ezeket két-három részben el lehet rendezni. Szóval inkább úgy fogalmazok hogy 4-ből 3 karakternél nem látom, hogy ki lehetne az ellenség vagy az indok amiért folytatni kéne a sorozatokat. És DD-nél is csak Elektrát. Azt meg nagyon remélem hogy nem az lesz hogy a Hand maradékaival küzdenek vagy csak úgy jön valami teljesen új hatalom a semmiből, ami amúgy végig ott volt csak nem csinált semmit. Na mindegy majd meglátjuk mi lesz.

Már így is nagyon hosszan írtam így bele sem megyek abba, hogy szerintem mennyire gyenge és értelmetlen ellenség volt a Hand annak ellenére, hogy két karakter sorozatában is hogy felhypeolták őket. Ezt a kevés idő számlájára írom fel. Vagy éppen abba, hogy most hányadán is állunk és álltunk Elektrával. Én már nem tudom eldönteni, hogy most akkor ő a Black Sky, aki ráébredt előző életére és vágyik rá, vagy pedig teljesen visszatért Elektra Natchios csak még sötétebben, mint valaha. Na mindegy, remélem DD következő évada ad valami magyarázatot.

És végül a harcjelenetek: A fentebb kifejtett csapat-érzés hiányom itt is 100%-osan tükröződik. Nagyon nem látszott nekem a végére se, hogy ők össze tudnának dolgozni. Néhol talán volt valami csapatos mozzanat, de már ebben sem vagyok biztos. Rengetegszer volt, hogy nem bírták kezelni őket egyszerre. Sokszor volt, hogy egyvalaki harcolt a vele szemben álló személlyel, közben a kép szélén azt lehetett látni, hogy a másik főhős áll mellette aztán ahogy megbeszélték a koreográfussal, hogy mikor ugorjon és suhintson, ugrott és suhintott egyet és ennyi. Rémgyenge volt némelyik harcjelenet. De a legrosszabbak mondom ezek voltak, amikor 2vs1 szituáció alakult ki. Főleg JJ és LC esetében mivel ők semmi harctudással nem rendelkeznek, pusztán csak az erejüket használják, miközben mellettük next level karate-kung fu-taekwando harcok mennek. Most komolyan ehhez hogy tudnának máshogy hozzászólni minthogy berobognak mint egy vonat és fellökik az aktuális ellenfelet? :DD Nem volt meg a dinamika, na. Így a helyes mondani.

Az intro zenéje nekem is állatira tetszett, DD után a legjobb, a képi része annyira nem fogott meg de az sem a legrosszabb.

Nekem 6,5/10 a sorozat és inkább hajlok a 6 felé.

Bocsánat a hosszú hozzászólásért.

schray - 2017. 08. 22. 23:45

A teljes évadról a spoilermentes véleményem, hogy szörnyen gyenge.

A sztori kevesebb, mint egy epizódra lett volna elég, de nagyon széthúzták. A karakterizálás üres, a konfliktusok mesterkéltek, a harcjelenetek alig követhetőek, a szereplők teljesen random módon döntenek – talán csak Jessica Jones hiteles(ebb) – hogy előre vigyék a buta történetet, az ellenség pedig nevetséges, kidolgozatlan, klisés és gyenge. Hiányzik a noir hangulat, túl sok az Iron Fist, túl sokat szenved Daredevil azután, hogy két évadon át alapozták a karakterét. Egyszerűen szétesik az egész, nagyon szomorú, mert vártam az első két Daredevil és a Jessica Jones évad után. Úgy látszik most várhatunk a Punisher első évadára, ha sötét, bevállalós képregény-krimit akarunk látni. :(

cool1l - 2017. 08. 23. 00:09

Sziasztok!
Lehet, hogy valakinek SPOILER…
A 01.05-ben kicsivel a hetedik perc előtt, a mami kesztyűben legyint az ajtóra, de akkorát, hogy a kamera váltásra már a kesztyű is lerepült a kezéről. Sőt, még arról a kacsójáról is amelyikkel a botot fogja…

Shed - 2017. 08. 23. 09:22

Végigszenvedtem. IF idegesítő, barom ,gyerekes. OK, értem hogy ez lehet karakterizáció. De legalább verekedni tudna, ha már mást nem tanult 15 éven át a világ legjobb harcművészeitől, akik láttak benne annyit, hogy ő legyen a következő Iron Fist.

Már DD harmadik évadát sem várom, mert én is reméltem hogy meghalt.

Egyedül a Megtorló ami várós, a DD-ben is jól adta, neki voltak a legjobb jelenetei. Ott gondolom nem lesz állandó rinyálás, meg ” nem ölünk meg több száz (ezer)
éves gyilkosokat”.

SZIFE - 2017. 08. 23. 14:54

SPOILER…

Rém gyenge volt az évad szerintem. Tényleg érdekelt bárkit a Hand bénázása, meg ásása?????

Értitek….. ástak egy lyukat, aminek az alján volt egy fal, amit nem tudtak átfúrni, mert csak IF tudja átütni és kiderült, hogy mögötte egy sárkánycsontváz van, amiből örök élet nedűt lehet kinyerni és ez elpusztítja New Yorkot….De hoooogy vagy miiiii??? Csupi van ilyen??? :):)

Ez azért már a Marvel-től is sok volt.

Nem tudom, hogy IF esetében a színész vagy a rendezés a ludas, de egyszerűen nem működik és kész. JJ teljesen súlytalan volt, hiába adták neki a nyomozós szálat, abszolút érdektelen volt. Luke csak arra volt jó, hogy mindig csak Őt találják el a lövedékek, DD meg baromira túltolta a moralizálást.

A harcjelenetek vágása tényleg gagyira sikerült, de néhol azért követhető volt.

A “Gonosz” brigád motivációja, hogy örökké akarnak élni…..és ennyi. Ja meg, hogy nagyon sok hatalmat akarnak, ami azért jó, mert….akkor sok hatalmuk lesz és soha nem kell többé sorbaálniuk a postán, vagy boltba menniük:)Elektrát aka Black Sky inkább hagyjuk is, mert szerintem teljességgel értelmezhetetlen volt, amit művelt.

Éééés a legdurvább….a mellékszereplők hada, akik fel-fel tűntek az évad során, de szerepük akkor csúcsosodott ki, amikor részeken keresztül a rendőrörsön üldögélnek és hablatyolnak mindenféle baromságokat….

Szóval részemről az évad nem lehet több 4/10-nél. Csak is – minimum – dupla sebességű és/vagy beletekerős darálásra ajánlott.

Alexejevic - 2017. 08. 24. 22:34

Én is megszenvedtem vele. Szó szerint… Nálam egy erős 5-ös az évad. Nagyon nagy csalódás volt.
Értem én, hogy építkezés, először találkoznak a szereplők. Még azt mondom, hogy az első 2 rész karakterbemutatása és képbe rakása kellett is. Egyrészt, mert fel kell eleveníteni, hogy hőseink hol is állnak éppen a történetükben, plusz ugye aki eddig nem nézte az előző sorozatokat, tudja merre járunk és miről szól ez az egész. Annak is örültem előzetesen, hogy csak 8 rész lesz ez az etap, ebbe belefér egy kicsit könnyedebb, de annál durvább harcejelenetekkel tarkított történet egy nagyo faja főgonosszal. De nagyon-nagyon untam az egészet…
SPOILER
Miért kellett ennyire erőltetni a Hand-et, mind főgonoszt? Értem én, hogy már szerepeltek, meg egy szervezet…De ettől többre nem tellik a Marveltől? Főleg egy olyan rövid sorozatban, ahol egy csapat összeáll 3 év munkája után…Lehet durván fog ez hangzani, de Fisk és Kilgrave után ez a Hand egy rakás kakinak nézett ki a képernyőn. Egyszerűen nem tudtam őket komolyan venni… Mi a motiváció? Miért jó az nekik? New York-ot miért kell elpusztítani? Mi van abban az anyagban, ami annyira kell? Egy Iron Fist hogy nem tudja, hogy ott van a sárkány…?
Sigourney Weaver meg amennyire be volt harangozva…Annyira gyenge lett. Gyakorlatilag csak a nevével nyomták meg a sorozatot. Mert azon kívül, hogy ő lett a Kéz 5. ujja, semmit nem tett hozzá a dologhoz…Gaot is nagyon unom… És Elektra…Nagyon erőltetett volt, főleg az utolsó részes csókjelenet a nagy bunyó után… Hiteltelen volt számomra az egész.
Nem éreztem se kémiát a szereplők között,a poénok sem ültek annyira… Óriási koppanás volt részemről. Sokkal jobb csapatos zúzásra számítottam.
SPOILER VÉGE
Ezek után azért még mindig reménykedem egy jó Punisher évadban. És abban is bízom, hogy a “hőseink” következő évadaiban kicsit érdekesebb főgonoszokat kapunk, és nem visszatérőket (na jó, Fisk jöhet).

És nagyon-nagyon reménykedem abban, hogy csinálnak egy durva Penge sorozatot, szerintem illene ebbe a Netflixes minivilágba, ha már a varázslatot, vérrel való felélesztést behozták a dologba. Pengét a népnek:)

Aredhel - 2017. 08. 25. 00:41

Hát konkrétumok nélkül annyit, hogy nagy csalódás volt. Pedig óriási volt benne a potenciál, a karakterek működtek (kiv. Iron Fist), színészek is jók voltak.
A történettel voltak komoly gondok. Meg hát a gonoszok eléggé pitiánerekké váltak. Pedig A daredevilben milyen zseniális még Mme Gao.

Erja - 2017. 08. 25. 14:33

Én most végeztem az évaddal, annyira sajnálom, hogy ezt kell leírnom, de én is hatalmasat csalódtam. Olyan semmilyen lett az egész, súlytalan. A főszereplők miatt egy percig sem aggódtam, nem volt tétje az egésznek. Átlagos, felejthető, szenvedő évad volt, alig vártam, hogy vége legyen, pedig alig vártam, hogy elkezdjem.
Nálam 3/10.

Ametrin - 2017. 08. 25. 14:40

Sziasztok!
Először is bocs, ha nem itt kellene megkérdeznem.
Én most tartok ott, hogy elkezdeném nézni ezt a sorozatot. Most találtam rá :) Ugyanígy a különálló sorozatokra a főszereplőkkel. A kérdésem az lenne, hogy melyikkel kezdjem? Inkább az önállóakkal vagy ezzel?
A tanácsokat előre is köszönöm!

Aredhel - 2017. 08. 25. 16:09

Ezzel semmiképpen ne kezd, mert el is megy a kedved tőle. Azt javasolnám, megjelenési sorrendben nézd. DD1 JJ DD2 LC IF. Bár az Iron Fist felejthető, vannak benne azért momentumok.

winnie - 2017. 08. 25. 16:22

aredhel: ennek semmi értelme:) mármint, hogy olyan ad tanácsot, aki mindegyiket látta, mert persze, hogy azt mondja, hogy nézze sorrendben.

“Ezzel semmiképpen ne kezd, mert el is megy a kedved tőle. ”

legalábbis gondolom, ezt nem tapasztalatból írod. másképp nem érdemes tanácsot adni. én viszont elég közel állok ahhoz, hogy tanácsot adhassak.

egyrészt mindegyik sorozatról van több kritika és több száz komment a blogon, azokból ítélhet bárki, és talán leszűrheti, hogy melyik jönne be neki, egyébként pedig kezdje azzal, amelyikkel akarja, és nézze, amelyiket akarja.

nem kell mindegyiket megnézni a sorozatokhoz. sőt, egyiket sem kell. sőtebb, kifejezetten jó ötlet a defendersszel kezdeni, mert így azzal fogja folytatni (ha folytatja), amelyik karakter bejött neki, amelyikről többet meg akar tudni. (ha meg nem jön be neki, akkor lett egy csomó szabadideje, amit betölthet más, sokkal jobb sorozatokkal.)

de visszatérve a kompetenciához: én csak a luke cage-et láttam például, és ez szerintem korrekt sorozat lett. (nem mellesleg, éppen azért is érdemes ezzel kezdeni, mert ha nem kiemelkedőnek tartja az ember, de azért bejön neki valamennyire, akkor egy daredevil vagy jessica jones lehet, hogy lazán meg fogja dobni az élményét. míg ellenkező esetében lefelé száguldó vonatra ül.)

és momentumokért végképp nem érdemes nézni egy sorozatot:)

Aredhel - 2017. 08. 25. 18:55

Miért ne lenne valid az én tanácsom azért, mert mindet láttam? Sőt, azt gondolom pont jobb a rálátásom. Természetesen szubjektív, de te vagy a szubjektivitás nagy élharcosa. Nekem bejött az összefüggő történetszál, az, hogy egyre több réteget látunk ebből a részletesen felépített világból, és az is tetszett, hogy az egymás után következő történetszálakban vannak utalások az előbbi szériára. Ha csak Claire karakteréből indulunk is ki, ő egyre jobban vonódik be ebbe az univerzumba, és rendre visszautalgat a korábbi élményeire. Szerintem ez pluszt ad. Meg az is (és ez persze megint szubjektív, hogy a legjobb a DD1, én utána sorolnám a DD2-t, majd JJ következik, és végül az IF, és szerintem érdemes a legjobbal kezdeni. Lényegében az adja a mostni sorozat izgalmát, hogy a korábbi megszeretett karakterek hogyan jutnak el egymáshoz. Szerintem vesztettem volna azzal, ha nem láttam volna előtte mindet. Plusz ha először a Defenders-szel kezdtem volna, akkor azt gondoltam volna, hogy egy mélységek nélküli, egyszerű képregénysorozatot nézek, ahol a karakterek nincsenek kellőképpen kibontva, és tiszta zavaros az egész (kezdve a fő ellenfél állandóan változó céljával). Semmiképpen nem motivált volna, hogy megnézzem a szereplők eredeti szériáját. Persze mindenki döntse el maga.

vvvvv - 2017. 08. 25. 21:19

iron fist, luke cage, death note és most ezt is elb*****k. Netflix a minőségről a mennyiségre váltott.

sfefe - 2017. 08. 26. 00:49

Hat vegig neztem…..
Nekem ez marha unalmas sok a duma keves a cselekmeny…. 4. resztol mindig bele porgettem mert a sok rizsatol bealudtam…

Ela - 2017. 08. 27. 23:25

Vegigneztem a szezont. :-( Total csalodas.Pedig annyira vartam.Szamomra nagyon unalmas volt, talan az utolso resz ami ezen valtoztatott.Ez az egesz lehettett volna egy filler resz egy DD-s evadban.Ami pozitivum volt, hogy IF nem volt annyira idiotanak beallitva mint a sajat onallo sorozataban.LC-t, JJ-t nem lattam, de nem is kelltettek fel az erdeklodesemet a Defenders utan sem.DD a kedvencem, miatta biztosan meg fogom nezni a kovetkezo szezont is, de ez alulmulta a varakozasomat.

Brynden Rivers - 2017. 08. 28. 03:24

Az egész éegyetlen komoly hibája az, hogy nem önálló sorozat volt az íróknak nem voltak szabad keze valódi veszélybe sodorni a 4 főhős szeretteit (sőt ezen túlmenni).

A Hand főleg Madame Gao is ezért lett lebutítva, hogy nehogy véletlenül olyasmit csináljanak megváltoztatná a másik 4 sorozat karakter-állományát, holott ezt könnyedén megtehették volna.

Meg a “show, don’t tell” alapszabály felrúgása: beszélnek arról hogy nagyon a tétek, egy egész városról van veszélybe, – jó de akkor pusztuljon el egy kerület, legyen bankpánik, törjenek ki lázadások, stb.

Szerintem minden más pl. a filler-érzet ebből a kettő hibából következett, így végül egyedül Mattnek volt átélhető történetszála.

Silver-sama - 2017. 08. 29. 21:31

5.rész után. Egy nagy 0 számomra. 1.rész 15 percig lekötött, utána érdektelenségbe fulladt.

winnie - 2017. 08. 29. 22:15

Aredhel: ne viccelj. te nem tudod olyan szemmel látni a sorozatot, mint az, aki nem látott semmit. nyilván el tudod mondani azt, hogy hogy látod, de tényleg úgy érzed, hogy ha te, aki minden részt láttál azt mondod, hogy kell, és én, aki láttam pár részt, azt mondom, hogy nem kell, akkor neked van igazad? ezzel azt mondod, hogy én csak azt hiszem, hogy élveztem/értettem/akármi, mert valójában nem.

nem a magam igazát akarom bizonygatni, de tippre nincsenek sokan ebben a cipőben, itt pedig nem nyilvánultak meg, így csak magamhoz tudok fordulni válasz kapcsán.

az, amit írsz, az abszolút igaz, naná, hogy többet kap, aki mindent lát, aki látja az előzményeket az plusz rétegekhez jut, stb. de a kérdés nem a 100%-os élményre vonatkozott. azt pedig, hogy azt írod egy ismeretlennek úgy (akinek nem ismered az ízlését), hogy el fog menni a kedve, végképp meggondolatlan, hiszen fogalmad sincs róla. és nem azért, mert sosem fogod átélni, hogy milyen első netflixes marvel-sorozatként a defenderst megnézni, hanem azért, mert egyszerűen nem ismered őt. lehet, hogy 10/10-nek fogja tartani ezt, és a későbbieket sokkal gyengébbnek.

a lényeg az, hogy te azt látod, hogy én miből maradok ki, én viszont jó eséllyel nem fogom látni azt, amiről nem tudok. mármint, amiből kimaradok a tudtomon kívül, és nem fogom hiányolni.

egyébként is, 10-ből 9-en bármelyik sorozatot végignézők közül azt fogják mondani, hogy minden rész kell. holott aki nem ezt teszi, az pontosan tudja, hogy ez egyáltalán nem igaz. sőt.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz