login |

American Horror Story: kezdett a 7. évad (American Horror Story: Cult)

2017. 09. 07. 14:50 - Írta: winnie

83 hozzászólás | kategória: antológia, kritika, pilot-mustra,

Every day  we are choosing fear over freedom.

Megelőzve a kérdést: igen, még mindig évados antológia az AHS, még mindig nincs összefüggés a szezonok történetei és karakterei között (pár random kacsintás kivételével), szóval, akit érdekel egy aktuálpolitikai töltettel rendelkező, (elvileg) szektákkal is foglalkozó horrortörténet, annak érdemes belenéznie a Cult-ba. Főleg, hogy ez eddig talán a legkönnyebben befogadható sztori.

Az amerikai elnökválasztás éjszakájával kezdünk, amikor kiderül, hogy Donald Trump legyőzte Hillary Clinton-t, majd pedig ugrunk pár hónapot, de időközben bemutatásra kerül a két főhős, egy iszonyat labilis, fóbiákkal teli, megszállott Clinton-drukker (Sarah Paulson), valamint egy látszólag szemeit őrületben forgató Trump-hívő (Evan Peters), aki mégis hidegen és racionálisan gondolkodik.

Nem tudom, hogy a folytatásra mennyire nyomja rá a bélyegét a politika, de az első részben kicsit zavaró volt, hogy úgy mutatták be a két főszereplőt, hogy totálisan a politikai hovatartozásuk határozza meg őket. (Aki hajlamos az efféléből általánosítani, az el is felejtheti a Cult-ot, a két karaktert érdemes két random egyénként kezelni. Plusz nyilván valamilyen szinten érdemes tolerálni a politikai témát az élvezethez…)

De hagyjuk most a politikát (úgy tűnik, hogy ezúttal a Horror Story hatványozottan AMERIKAI lesz), hiszen ezúttal egy abszolút földhözragadt történetet kapunk, semmi természetfeletti nem lesz benne, bár látomásokban még így is bőven lesz részünk (ez nálam elég nagy mínusz…, ehh): a középpontban egy 3 fős család és egy gyilkosság van.

A rész végére kikristályosodik, hogy a 7×01-es trip nagyjából hová vezet, hogy jön a képbe a “horror”, de persze még véletlenül sem egyértelmű a dolog, hiszen pár korábbi gondolatot erősen megkérdőjelez. Ja, azt jelezném, hogy az említett fóbiák közül a bohócfóbia és a tripofóbia (apró lyukak!) kap kiemelt szerepet, szóval az ezektől rettegők kerüljék a szezont

Na, a tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Bohócok, mészárlás és szokás szerint értelmetlen, vagy legalábbis annak tűnő erőszak. Felvezetésnek ez nem túl eredeti, bár biztosak lehetünk abban, hogy van mögöttes tartalom és mélység is az évadban, főleg, hogy ennyire érzékeny a kísérőtéma, mint a politika.

Az a bajom az American Horror Story: Cult kezdésével, hogy túlságosan “konkrét”, vagy hogy is mondjam…, még csak kísérletet sem tesz arra a sorozat, hogy utaljon dolgokra, hogy a nézőnek is kelljen gondolkodni, túlságosan in your face, na!

Nyilván a sorozat nem Trump-ellenes vagy Clinton-párti akar lenni (mármint nem erről akar szólni), Ryan Murphy sokkal inkább az egyes szavazóra, azok motivációira, a párbeszédek hiányára, az emberben munkálkodó érzésekre megy rá, az indulatokra, arra, hogy kiből mit váltanak ki a politikai rendszerben történt változások, ami hatására még az eddiginél is rosszabb lesz minden – amiatt, ahogy reagálnak az emberek a hatalomra. És ennek kapcsán tök mindegy, hogy ki van hatalmon, vagy ki melyik oldalról és hogyan áll hozzá a kérdéshez.

A másik, ismét csak igen szubjektív problémám egyértelműen Sarah Paulson szenvedése volt.

Alakíthat akármilyen jól vagy hitelesen, mindegy, hogy látomásról van szó, vagy a karakterének a felesége műveli galád módon (még ez is adná magát, ha klasszikus csavart akarnak bevetni), egyszerűen képtelen voltam elviselni magát a figurát. Tudom, hogy vannak ilyen idegroncsok, tudom, hogy sokan megszállottam foglalkoznak politikával, de én inkább a pszichiáterhez hasonlóan kivonom magam az effélék alól, és nem szívesen nézem őt.

Ezt pedig nyakon öntik azzal, hogy a sorozat az általam egyik legkevésbé kedvelt horrorműfajt idézi meg. Amellett, hogy az ördögűzést utálom, még a home invasion-ös, betörős, kínzós cuccok azok, amik nagyon hidegen hagynak, vagy inkább úgy mondom, hogy taszítanak, anélkül, hogy érzelmeket váltanának ki belőle.

Összességében nagyjából közepesre hoznám ki ezt a startot. Voltak jó momentumai, voltak érdekes részei, de alapvetően nem mozgatott meg, nem kötött le még annyira sem, hogy elgondolkodjak azon, hogy érdemes-e még 1-2 részt adni ahhoz, hogy konkretizálódjon a szezon.

Nyilván lehet fogalmunk arról, hogy merre folytatódhat a sztori, de valójában gőzöm sem lehet arról, hogy mi fog kisülni belőle, és bár lehet, hogy érdekelne a kíváncsiságom miatt, csak az alapján, amit láttam a 7×01-ben biztos, hogy nem nézném tovább. Mert egyszerűen nincs miért. Mert lehet, hogy marha jó lesz (mint némelyik korábbi évad), és lehet, hogy nem (mint a szezonok zöme). Az biztos, hogy a bizalom ma már nincs meg bennem az AHS iránt.

Szóval részemről marad a kivárás, azokban bízok, akik elég nagy rajongók, vagy bátrak (vagy rendelkeznek sok szabadidővel) ahhoz, hogy Ryan Murphy mögé üljenek az idei hullámvasútra. Ők majd elmesélik, hogy a nagy pörgés-forgás közben sikítoztak, ujjongva nevettek, vagy inkább sugárban hánytak.

83 hozzászólás Ne habozz!

DarkEagle - 2017. 09. 07. 15:19

Pennywise sírva rohanna el ettől a bohóctól. :D

CcD - 2017. 09. 07. 15:28

Tetszett, hogy az egyik jelenetet egy az egyben átemelték a 4. Évad 1. Részéből. Sarah Paulsont, mint színésznőt szeretem, de a karakterei kicsit sem olyanok számomra, akikkel szimpatizálni lehet, talán egyedül a Covenes karaktere aki nem idegesített még az évad végére sem…annyira a kezdés nem fogott meg engem sem, mint vártam. Ahogy írtad te is, valószínű az első évad lesz, amiben nincs semmi természetfeletti elem; nekem pont emiatt volt nagyon várós, érdekel ebből mit hoznak ki. A cirkusz és a hotel érdekelt témák közül eddig a legjobban, de a két évad a két utolsó helyen szerepel a listámon megvalósítás szempontjából. A szekta történet viszont nagyon megfogott,ebből akár a legjobb évadot is ki lehetne hozni. Ivy egyenlőre teljesen hidegen hagy, viszont Billie Lourd karaktere telitalálat. Colton Haynesre és a méhészekre leszek nagyon kíváncsi. Eddig minden évadot végignéztem, ez sem lesz másként, viszont remélem idén már elégedetten tudok felállni az évadzáró után.

CcD - 2017. 09. 07. 15:31

Jaaaa, és remélem Cheyenne Jackson nem marad meg egy szürke pszichiáternek, valami Asylumos elborulást várok tőle :D

Lantaar - 2017. 09. 07. 15:34

Nem tudom, hogy más hogy volt vele, de én szó szerinte végigszenvedtem ezt a premiert. Napi szinten követem a politikát, a választások után elég nagy hangsúllyal az amerikait és annak tükrében ez a rész szörnyű volt.
A karakterek karikatúrák, de még csak nem szórakoztatóak, hanem bántó, sarkalatos és klisés karikatúrák. Eddig mindenki pont olyan volt, amint ahogy azt a vele szemben álló politikai táborban gúnyosan elképzelik, hogy milyen emberek vannak a másik oldalon. Egyszerűen rossz.
A másik problémám az volt, hogy az egész horror része egyszerűen erőltetett és izzadtságszagú, nyakon öntve Murphy bohóc fétisével.
Nem gondoltam volna, hogy Evan Pertersnek a Hotel után sikerül még idegesítőbb karaktert írniuk, de úgy látszik, hogy sikerült. Legalább Billie Lourd szórakoztató volt.
3/10

Mordekai - 2017. 09. 07. 15:57

Sarah Paulson-ról nekem is ez jött most le. Bármilyen nagy színésznő, ez a pánikolós hisztérikus nyavalygás lehet, hogy most sok lesz, az előző évadokban is volt már ebből bőven.

“Nyilván a sorozat nem Trump-ellenes vagy Clinton-párti akar lenni…” Mindezt azután, hogy megnézted a részt? :)

Casey Novak - 2017. 09. 07. 15:58

@DarkEagle: Aha, nem :)

Nagyjából eddig minden évadnál ezt mondtam, de nagyon nem jött be a kezdés. Nekem eleve hiányzik a természetfölötti elem, mert a sima emberek nem ijesztőek. A téma alapból nem zavar, lehetne jót aktuálpolitizálni érdekesen, de nem úgy tűnt, hogy sikerülne nekik.
Kicsit olyan érzésem van, mintha az elmúlt év összes netes szenzációját bedobálták volna egy kalapba, és kihúzták a gyilkos bohócokat, Trumpot, meg a lyukacsos dolgokat. Remélem kisfiút elrabló gorilla nem lesz benne.

Ha új néző lennék, és nem lenne egy kis adag megelőlegezett bizalom bennem az eddigiek miatt, száz százalék, hogy nem folytatnám, mert nagyon kevés volt ez a rész.

Lala71 - 2017. 09. 07. 16:05

A rész nem volt jó, de úgy látom itt főleg a politikai vonal miatt érzik a kommentelők. A karakterek? Minden évadban túl sokat mozgattak, itt elég keveset és azok sem igazán szerethetőek. 10/4 de a folytatásra visszatérek.

Tusán - 2017. 09. 07. 16:35

A bohócok, a Freak Show Twisty-s jelenetének átemelése és maga Twisty is egy hatalmas cop-out számomra. Ezt már láttuk. Rohadtul nem érdekel, hogy más rajongó abban leli az örömét, hogy évadról évadra lesi, milyen elemek vagy szereplők köthetőek korábbi szériákhoz. Én nem akarok nosztalgiázni, nem akarok senkit és semmit sem viszontlátni, hiszen az antológia műfaja nem erről szól, sőt. Ha nekem Ryan Murphy azt mondja, hogy antológia-sorozatot csinál, akkor csináljon is azt, igaz, nem a szavahihetőségéről ismert. Sarah Paulson karaktere meg nekem is az agyamra ment.

yuuki - 2017. 09. 07. 16:53

Hát srácok, akkor egyedüliként jelentkezem, akinek ez bejött. :D Sarah Paulsontól mondjuk alapból ki vagyok fesszenve, csináljon bármit, “túlcsinálja”. Idáig egyetlen AHS-karakterétől sem voltam elájulva, ráadásul valahogy szeretik rászórni a hisztérika-szerepeket, ahol hiénahangon kiabálhat is, ami külön “öröm”.
Ettől függetlenül nekem kifejezetten bejött a kezdés. Igaza van winnie-nek, tényleg szó szerint az arcunkba nyomták a leosztást és nem hagytak teret gondolkozásra vagy kalkulálásra: adott két szélsőséges karakter, akik politikailag fanatizáltak. Az egyik hidegvérű, gondolkodó, tervezgető, a másik egy fóbiás, labilis. A hidegvérű áll nyerésre alapból, minden aspektusból, a másik közben maga alatt reszeli a fát és hagyja, hogy eluralkodjon rajta ez az idegállapot, nem veszi be a gyógyszerét, cirkuszol a feleségének, a gyerek előtt is csinálja stb. Tény, hogy ezek a dolgok nem tükrözik az átlag amerikai szavazót legjobb tudomásom szerint, de – és itt is tök jó, amit winnie ír – ez tényleg egy american (!) horror story. Valahogy én úgy látom ezt a dolgot, hogy nem csak az lehet horror, ha jönnek a szellemek, a zombik, kijön a száz éve halott üknagymama a szekrényből éjfélkor stb., hanem a valóság is épp elég szörnyűséget tud produkálni – ennek egy aspektusa a fanatikusok gondolkodása, cselekedetei, háttere és úgy egyáltalában az élete, ami nyilván hatással van a környezetükre is.
Persze, ha ebbe az irányba megyünk, akkor ez az idei évad inkább menne a pszicho-horror irányába, mint a vérfürdőbe és ezen az alapon feleslegesnek tartom a bohócműsort. Persze lehet, hogy ezek nem is annyira látomások (tekintve, hogy valaki hidegre vágta a szomszédékat) és az is lehet, hogy tényleg a feleség berheli paulsont direkt, ez majd kiderül. Mindenesetre kíváncsian várom, mit hoznak ki belőle, de lehet, hogy fellázadok, mint a cirkuszosdi évadban és egyszerűen nem nézem tovább, ha átmennek nevetségesbe.
És még az sem zavar egyébként, hogy Evan Petersre megint csak írtak egy tökéletesen passzoló karaktert, mert a kölök nagyon jól tudja ezeket játszani – a meghallgatásos jelenetnél elismerően bólogattam is.
Szerintem olyan 3-4 rész alatt már jobban be lehet majd lőni, hogy mire készülnek, mert gyanús ez nekem, hogy ilyen simán az arcunkba dobták az egész alap plotot.

Liu - 2017. 09. 07. 16:59

Meg akartam nèzni az èvadot.
Tirofóbiás vagyok.
Nem nèzem meg az èvadot.
:(:D

( a nyelves plakáttól szó szerint órákig vakaróztam & napokig kellemetlenül èreztem magam, most pedig hálát adok, hogy az èvadnyitó megnèzèse előtt elolvastam a cikket.)

Liu - 2017. 09. 07. 17:00

*tripo :D
Nem megy ez nekem ma.

Stefan - 2017. 09. 07. 17:11

Nekem marhára bejött :D
Végre nem ilyen szellemes démonos cuccok. A politika amúgy is érdekel, Sarah szerintem zseniális bolond :D

Col-Lector - 2017. 09. 07. 17:16

@yuuki

❤️hiénahangon kiabálhat❤️

sírok 😂

Casey Novak - 2017. 09. 07. 17:17

Sarah Paulsonról annyit, hogy pont az ugrott be a bevásárlós rész alatt, hogy basszus ezt a szegény csajt hetedik éve hallgatjuk visítani. Egyszer lehetne ő a gonosz, vagy valami :) Viszont most tényleg túl sok belőle, mert ha legalább csak akkor visítana a karakter, mikor a nézőket is ijesztgetik – de nem, az ő fejében végig megy a mozi.

@yuuki: +1, Evan Peters állat.

winnie - 2017. 09. 07. 17:25

a ma reggeli hírek alapján legalább az biztosnak tűnik, hogy paulson a 8-9. évadban nem fog visongani, ha a netflixes murphy-sorozat főszereplője lesz:)

Macsi - 2017. 09. 07. 17:44

Szerintem Sarah Paulsonnak annyira jól áll ez a szerep, főgonosznak el sem tudom képzelni, de hogy ilyen jól játsza az idegroncsot,az hihetetlen :) teljesen hiteles. Evan is fantasztikus. A történet egyenlőre nem jön be, a politika sem érdekel. Azért nézzük.

yuuki - 2017. 09. 07. 19:27

@winnie jó, hogy mondod, fény gyúlt ezzel az alagút végén, hogy talán a fényes jövőben nem kell folyamatosan a hanggombot kattogtatnom (paulson elkezdi – lefelé pittyegek; befejezi – felfelé pittyegek). Viszont ahogy nézem a plotot, elvileg a Netflixen szörnyeteggé fog válni. A hangsúly persze azon van, hogy vááálni, szóval adok neki még ott is minimum 1 évad totál szenvedést, 2 évad identitásválságot és a harmadik évadra meg jöhet az agresszív üvöltés. Fantasztikus kilátások, de az kifejezetten érdekel, mit kezd a lelketlen gonosszal.
Murphy egyébként annyira változatosan válogat a többezres hollywoodi színész-poolból, hogy lassan már csak a szereposztást nézve is simán meg lehet mondani, melyik sorozaton ügyködik pont ő.
Amire még kíváncsi leszek, az az, hogy miután itt is vegyesek a vélemények, vajon nemzetközi szinten milyen kritikákat fog kapni ez az évadnyitó.

Silver-sama - 2017. 09. 07. 19:54

“azt jelezném, hogy az említett fóbiák közül a bohócfóbia és a tripofóbia kap kiemelt szerepet”
Hűha, köszi Winnie, majd óvatosan nézegetem (Y)

_Peter - 2017. 09. 07. 20:27

Instant kasza. Már a cirkuszból és hotelből is csak pár részt bírtam végigküzdeni, megint előveszik a bohócot? Sarah-t is láttam visítani és sírni ezerszer. Unalmasak már a vágás, jump scare… Már a kezdő percek idegesítettek, egyrészt Trump folyik a csapból is, másrészt nekem a karikatúra a szavazókról ahogy ott remegnek sírva, hisztizve ki nyeri a választást és világ vége az túl sok volt. Tudom kifigurázás és létezik a jelenség, itthon is ugye a kézcsókos-sósavas fanatikus hívek, de nagyon gáz nézni az ilyesmit.

Az első két AHS évad nagyon tetszett, a boszis már nem annyira de azt legalább még végignéztem. Utána egyet se bírtam befejezni. Idei fogadalmam megpróbálok szigorúbb lenni, TWD is ezért megy a levesbe, az se tetszik évadok óta.

Hahakocka - 2017. 09. 07. 23:44

Nekem az 5-6. iszonyat gyenge évad után + csalódás de nem éri el a 2. és 4. évadot, azok a kedvenceim aztán a 3. még úgy ahogy. A túljátszás sajnos itt is előjött, de az a kezdetektől az 1. évad óta sokszor előjön…

Shannen - 2017. 09. 07. 23:55

Nekem azért valamivel jobban bejött a kezdés, mint az itt kommentelők többségének.

A politikai szál tetszik, és bár tényleg eltúlzott Paulson és Peters karaktere, azért az első pár perc az election night-ról nagyon ütős volt és ijesztő. Tapasztalatból mondom, hogy az akkori hangulat kint tényleg ilyen volt és nagyon sokan nagyon hasonlóan reagáltak rá. AZ is fix, hogy sokan még mindig nem tették túl rajta magukat.

Paulson visítozásai már kezdenek engem is idegesíteni, ebből jó lenne kicsit visszavenni (tudom, nem fognak). Én amúgy azt is el tudom képzelni, hogy Ivy és a pszichiáter csávó összejátszik, csak az nem annyira tiszta, hogy mi a kapcsolat (ha van) köztük meg Peters-ék között.

Nekem bejött a kezdés, talán még jobban is mint a tavalyi szezoné, szóval bizakodó vagyok. Eddig a 6-ból 3 évadot néztem végig, jó lenne ha ezt is érdemes lenne.

winnie - 2017. 09. 08. 04:22

“mi a kapcsolat (ha van) köztük meg Peters-ék között. ”

testvérek, bár nem tudom, hogy utalnak-e erre, valahogy elszaladt mellettem.

és amiről fent van szó, az igencsak nem karikatúra egyik oldal kapcsán sem, legalábbis tény, hogy nem csak egyesek, de sokan reagáltak így. attól, hogy itthon nekem vagy másnak ez szélsőségesen érthetetlen viselkedés, odakint elég sok érzelmet szabadított fel a választás.

Vivien - 2017. 09. 08. 10:56

Hmhm…nem tudom hogy kezeljem ezt az evadot..en tenyleg minden reszt megneztem…de ez a kezdes nekem nemtudom nem jott be.Nincs varazsa,minden evadnak volt egy eros hattere de itt viszont…A roncs paulson sikitozas stb..tenyleg mindig neki kell foszereplonek lenni amugy?Peters hozza a szintet s nem zavaro,de Paulsont kezdem kisse megutalni..a tavalyi “angol vagyok s nagyon angol akcentussal beszelek” haha na az volt a veg ;D

Candy - 2017. 09. 08. 11:43

Nekem bejött az első rész,az erdőbeli jelenet ahogy átvált,majd a képregény nézegeti a kis srác,az szuper volt.
Viszont Sarah Paulson hisztérika már a 6.évadban is sok(k)volt nekem,miatta sajna csak 8/10

Bertollnok - 2017. 09. 08. 17:52

Nem úgy volt, hogy benne lesz Emma Roberts? Jómagam már évek óta jegelem az AHS-t, annyira kifulladt és erőtlen széria, de kedvenc scream queenem pletykált visszatérése egyértelműen váróssá tette az idei szezont. Erre, a premierben nyoma sem volt. Gondolom, akkor jelentéktelen epizódszerepre néz csak be, úgyhogy számomra lényegében érdektelenné vált, főleg ezzel a kurvagyenge felütéssel. Háromszor aludtam be a háromnegyed órás rész alatt. Max az Emma Roberts részt/részeket megnézem majd. Már ha lesz ilyen egyáltalán.

winnie - 2017. 09. 08. 18:23

Bertollnok: lesz benne roberts, de írtuk, hogy vendégszerepben, talán az egyik flashbackekben.

Mikilós - 2017. 09. 08. 19:40

Én lassúnak éreztem a részt. Ami engem leginkább az AHS-ben zavar azok az idétlen sex jelenetek. Unalmassá váltak már. Így is a Hotel kész gyilokpornó volt.

Bár igaz, hogy Sarah Paulson sokat szerepel a sorozatbam, de szerettem. Túlzásnak találtam, hogy ennyire kiakadt egy idióta elnök választásért. Engem annyira nem zavart a rinyálásai, de tény, hogy sok volt és lesz is. Biztos. Billie Lourdra viszont egy rossz szavam sincs. A Scream Queensben is jó volt, de itt igazán megmutathatja a tehettségét. Igazi köcsög karaktert kapot, de szerintem az évad végén elárulja Peterst.

Remélem, hogy azért Lily Rabe is szerepelni fog legalább egy részben. Nem lenne jó, ha a szentháromságot megszakítanák.

Mikor néztem nekem a Bűn éjszakája jutott eszembe. Ezekkel a maszkokkal. Zseniálisan néznek ki. Kell nekem az egyik. :) Ja és óriásit néztem, hogy volt hó a sorozatban. Annyira hozzászoktam, hogy nyáron forgatnak. Szeretem az ilyen kis változatosságokat. A TWD is lehetne már egyszer télen forgatni.

winnie - 2017. 09. 08. 20:57

” Túlzásnak találtam, hogy ennyire kiakadt egy idióta elnök választásért. ”

sokan sokkal kisebb dolgokért is kiakadnak, ez pedig egy egész országot meghatározhat, ráadásul itt mondhatni ideológiák csaptak össze. alapból vannak minden ügyben mindenféle extremitások, nem csak az a világkép létezik, ami neked van, illetve, amit megtapasztalsz testközelből. van olyan, aki arra a hírre, hogy hat óra van, vagdosni kezdi magát. előfordul. a sorozat egy olyan emberről szól, aki megszállottan viszonyul a politikához. ilyenek is vannak:) de ez csak általánosság. láthattuk elsőkézből, hogy milyen reakciók voltak pro és kontra a választás kapcsán, ez mondhatni még csak nem is szélsőség, annyira durvák is akadtak, szóval ha “normális”, úgy értem, átlagember lenne, akkor persze, hogy túlzás lenne a reakció, de ebben a korban semmiképp sem az.

szf - 2017. 09. 09. 17:17

Kicsit off.

Casey Novak: Nem az álláspontodat szeretném megváltoztatni (nyilván nem is tudom), de szerintem pont, hogy az emberek az ijesztőek, mivel egy démonos, szellemes sztori után tudsz legyinteni, hogy áh, ez csak egy film (/sorozat, történet, könyv etc) de az emberek valóban képesek szörnyűségekre, olyan dolgokra is, amikre mi, átlag emberek nem is gondolnánk. Épp ezért hidegrázósabb sokkal, mintha egy szellem gyilkolászna. (Aztán persze a rész megnézése után lehet, hogy változik a véleményem, ezt alapjáraton értem minden ilyesfajta horrorra, mert lehet, hogy a jump scare elemekkel gazdagított kitalált történetek után nem merünk kimenni a wc-re, de egy igaz történet alapján készült emberek által gyilkolós, kínzós, erőszakos dolgok után, ha bele is gondolunk abba, amit látunk, talán az utcára sem.)

csernakakos - 2017. 09. 13. 17:06

Billie Lourd hatalmas, de az evad eddig verlazitoan gyenge.

Col-Lector - 2017. 09. 13. 17:50

Hát ez a 7×02 nagyon tré volt. Beletergetve is irdatlan unalmasnak bizonyult, lehet, hogy a harmadik részre már nem jövök vissza.

Tusán - 2017. 09. 13. 18:18

Hú basszus, nekem most már nagyon sok Sarah Paulson karaktere.

Casey Novak - 2017. 09. 14. 10:52

Az első rész után totál elfelejtettem, de most emlékeztettek rá a véres ajtóval:
úgy felnyerítettem, mikor Tim Kang-ot gyilkolászták, és felrajzolták a szmájlit a falra! Mit szólna ehhez Jane :D

JISHWA - 2017. 09. 15. 22:00

Ha Sarah Paulson nem omlana össze minden percben az nagyszerű lenne. :D
Vegyes érzelmeim vannak így két rész után, de nekem tetszett. Tetszik, hogy nincs semmi természetfeletti.
Viszont megint bohócok. Azt hittem, hogy ez már a 4. évaddal végetért, erre ugyanúgy itt van Twisty a bohóc (mondjuk a picnices jelenet átemelése tetszett). A karakterek közül konkrétan mindenki jelleme a politika körül forog, ami egy idő után kicsit idegesítő tud lenni. Eddig Billie Lourd viszi a prímet, imádom az a nőt.😀 Evan Peters minden idegbeteg szerepben jó, és nekem Sarah Paulsonnal se volt különösebb bajom, csak a karakterével.
Lehet nem figyeltem eléggé, viszont az, hogy a feleség összejátszik valaki mással az eszembe se jutott, de kíváncsivá tett, hogy miből gondoljátok ?

Lala71 - 2017. 09. 16. 00:34

Utolsó kommetelő én arra asszociáciálódok, hogy Sarah Paulsonon kívül mindenki szektás (kur.. idegesítő karakter), de szerintem a bébiszitter a végén megmenti. A pszichiáter és Alison Pill gyanús, a méhész házaspár pedig gyanús nagyon eddig.

Shannen - 2017. 09. 17. 13:06

Érdekes módon nekem bejött a második rész, sőt, időnként tényleg meg is tudott ijeszteni, vagy legalábbis szorongani kezdtem. Nem vagyok nagy horror rajongó, de pl az ilyen home invasion-sztorik tetszenek. A méhész szomszédok is elég betegnek tűnnek, ahogy a pszichiáter és Ivy kettőse továbbra is gyanús.
Billie Lourd az első részben annyira nem tetszett, de itt nagyon jó volt.
Egyedül a rész legvége zavart, ha már most ilyen mélyre süllyed Sarah Paulson karaktere, akkor mi lesz itt még?

JISHWA - 2017. 09. 17. 19:23

Igen, a méhészek elég parák. 😀
A bohócok pedig szerintem léteznek.

Col-Lector - 2017. 09. 21. 10:40

A harmadik résznek még adtam egy esélyt, és… hát bejött.

Ez most tényleg izgalmas volt, a pszichológus nagyon benne van a dologban, ahogy a fél város is. Totális offenzíva folyik a két (?) anyuka ellen, bár azt is a levegőben érzem, hogy Ivy vastagon “szektás” lett. Akármennyire is őrülten viselkedik Paulson, ő az egyetlen normális a történetben :)

JISHWA - 2017. 09. 21. 16:56

Valaki nagyon utálhatja Allyt, szegény nőt komolyan sajnálom 😀 A pszichológus benne van, hiszen kb ő tudta az elején szereplő pár fóbiáját. Viszont ha ilyen sok sz.r történne velem akkor elhagynám a várost, hogyhogy Ally fejében még nem fordult meg ?
Sarah Paulson a harmadik részben most nagyon jól játszott. ☺
Remélem Ally túléli.

Törpilla - 2017. 09. 26. 21:30

Úgy szerettem volna, hogy jó legyen, vártam, és akkor sem kaszáltam, amikor már a második részt sem tudtam (sok) pörgetés nélkül végignézni, de ez nekem akkor is egy katyvasz, se eleje, se vége. SP ordibál és bizonygatja, hogy nem őrült meg. Eddig ott paráztam a legjobban, amikor a babysittet megmosta a hátár, utálom, ha vizes lesz rajtam a hosszúujjú felső, mert kiráz a hideg, amikor a nedvesség hamar kihül és libabőrös leszek… Bízom a javulásban, més a 4est megnézem, de az nálam mindent el fog dönteni.

Dave - 2017. 09. 28. 12:54

Khmm. Ez a 4.rész nem volt rossz. SŐT!

Brigi - 2017. 09. 28. 14:34

Sziasztok, nem tudjátok, hogy a 4dik évadtól kezdve honnan tudom megnézni a részeket? Imádom, de a picuri miatt elmaradtak… pótolnám :)

Col-Lector - 2017. 09. 28. 16:15

@Brigi

Mindenki amerikai nagybácsija tud ebben segíteni, Mr Torrent-nek hívják.

rol001 - 2017. 09. 28. 21:29

Egyetértek Dave, ez a negyedik rész kifejezett felüdülés volt. Jót tett hogy elkezdtek a szektára koncentrálni és hogy Sarah Paulson sem sikongatta végig a részt.

csernakakos - 2017. 09. 28. 22:06

Tenyleg egesz jo volt a legutobbi resz.

Azert az ertekelhetetlen folott egy fokkal allni meg nem tul dicseretes. :D

De ezek utan kivancsi vagyok az otodik reszre.

Dave - 2017. 09. 29. 09:24

Jól mondod csarnakos, eddig értékelhetetlen volt (illetve nem kapott jó értékeket).
Azt várom, hogy jöjjön valami csavar mint a ROanoke-ban, bár kétszer nem léphetnek meg ilyet.

AHS - 2017. 09. 29. 15:39

Nagyon jó volt ez a 4. rész. Vééééégre! Megtudtuk, hogy Kai hogyan kezdte kiépíteni a csapatát, több karakter motivációja is teljesen érthető. Ami viszont meglepett az az volt, hogy Ivy és Winter ismerik egymást korábbról. Na erre tényleg nem számítottam. Már az csak az a kérdés, hogy Colton Haynes (a rendőr) és Cheyenne Jackson (a pszichiáter), mi alapján kerültek bele ebbe. Miért van mindenki Ally ellen? Külföldi oldalakon olvastam, hogy egyesek szerint Kai Ozzie apja, de ez véleményem szerint teljesen esélytelen. Azért csak felismerné Paulson, hogy ki csinálta fel. A másik kérdés, hogy miért van szükség magára a szektára és hova akarnak kilyukadni? 7 rész maradt, ebben benne lesznek Peters további szektavezer karakterei, Lena Dunham is. Remélem nem az lesz mint a Hotelnél, hogy az utolsó 2-3 részre kitalálnak valami mondvacsinált hülyeséget és mindent mindennel össze akarnak fonni. Kíváncsi vagyok, de félek, hogy csalódás lesz a vége.
Jaaaa és a végére: Meadow eltűnése szerintetek színjáték és továbbra is Paulson ellen készül valami? Harrison említette Kainak, hogy nem bánná ha meghalna, és annyira buta nem lehet, hogy ne vegye észre, ha (real elrabolják), hogy az új barátjának semmi köze hozzá:) én örülnék ha leírnátok néhányan, hogy nektek mi a véleményetek. Ha lesz valaki előre is köszi 😊😃

Candy - 2017. 09. 29. 16:35

“Külföldi oldalakon olvastam, hogy egyesek szerint Kai Ozzie apja, de ez véleményem szerint teljesen esélytelen. Azért csak felismerné Paulson, hogy ki csinálta fel.” pl,mesterséges megtermékenyítés :D

AHS - 2017. 09. 29. 17:20

Ez végülis benne van :D

Csipi - 2017. 09. 29. 21:46

Horror-vígjátéknak nem lenne rossz, csak durva sok az üresjárat.

Shannen - 2017. 09. 30. 11:05

Oké, ez a 4.rész egy fokkal jobb volt, mint a korábbiak. Evan Peters továbbra is baromi jó, tetszett az Ivy-Winter csavar is, és bár ennek a résznek legalább volt valami szerkezete, azért még mindig inkább érzem azt, hogy jobb és rosszabb ötletek vannak egymásra dobva, hogy aztán majd lesz, ami lesz belőle a végén… Mindenesetre arra jó volt ez a rész, hogy még a jövő hétre biztosan maradjak, aztán majd kiderül.

Col-Lector - 2017. 10. 04. 15:38

Hát ez a 7×05.. totál felzaklatott, lejöttem tőle az életről, nagyon durva volt, nagyon.
Nem is emlékszem, mikor éreztem ilyen szarul magam soorzatozás közben.

csernakakos - 2017. 10. 04. 19:22

Col-Lectorhoz hasonloan erzek. Fizikailag rosszul voltam az otodik resz alatt. Nagyon jo resz volt, meglepoen jo. De brutalisan felzaklatott.

39lépcsőfok - 2017. 10. 04. 21:38

Tényleg szörnyű volt. Utána utaztam a metrón és arra gondoltam, hogy bármelyik mellettem lévő emberből ki lehet ezt hozni, mert egyszerűen ilyenek vagyunk.

Remélem, valami optimistább befejezést kapunk.

Dave - 2017. 10. 05. 13:11

Egyetértek az előttem szólókkal. Jobb mint a 4.rész. PAulsont is hanyagolják szerencsére.

Candy - 2017. 10. 06. 13:23

Spoiler!A szögbelövős részt eltekertem. Egyébként én is ezen agyaltam,hogy úgymond hétköznapi emberek mikre képesek.Ki tudja mennyi ilyen,vagy amolyan szekta van a világon tele beteg idiótákkal,akik lehet ebben a pillanatban kínoznak valakit egy hit,vagy elv,vagy ideológia miatt..

Col-Lector - 2017. 10. 06. 13:29

A szögbelövős jelenet elejét és végét tudtam megnézni, egyszerűen sokkot kaptam tőle, olyasmi érzésem volt, mint a The Walking Deadben a baseballütős jelenetnél.

Candy - 2017. 10. 06. 14:31

Col-Lector!Tényleg az jó hasonlat.Na nekem az durvább volt.

Shannen - 2017. 10. 07. 18:23

7×05
Igen, tényleg jobb rész volt mint az előzőek, ugyanakkor szerintem minimum az 1/3-át nem tudtam végignézni, pontosabban csak hallgattam, a szememet inkább becsuktam. Ez már így tényleg borzasztóan beteg és szörnyű volt.
Ráadásul most ugye kiderült, hogy Paulson-on kívül tényleg mindenki benne van a dologban, de ugye még az évad fele még hátra van, és az még továbbra is kérdés, hogy mire akarják majd az egészet kifuttatni, meg persze, hogy végül ki éli túl az évadot.

Ja, még annyi, hogy az kiderült, hogy a szőke nőt (most nem ugrik be a neve) kikapta el Paulson ablaka előtt? Lehet csak én maradtam le valamiről a nagy csukott szemmel “nézés” közepette…

AHS - 2017. 10. 08. 04:01

Shannen

Valószínűleg a férje és a rendőr kapták el, ők voltak akkor a szomszédban. Kai pedig talán a 3. Részben kérdezte Harrisont, hogy mit akar a feleségével, ő pedig holtan látná. Nem lepődnék meg, ha a férj halna meg, és Meadow Ally mellett túlélné az évadot. Sarah Paulson kataktere pedig gyenge (a sztoriban), bármikor elkaphatnák a bohócok, kíváncsi vagyok mi a cél.

_________________

Ez a Winter – Kai – pszichiáter testvérsor érdekes, és a “ez a címeres ribanc csak akkor jön, ha pénz kell neki” kifejezés is tetszett 😂 kíváncsian várom a végét, Meadow pedig felkúszott Winter mellé a kedvenc karakter dobogóra.

Shannen - 2017. 10. 08. 15:57

“Valószínűleg a férje és a rendőr kapták el, ők voltak akkor a szomszédban”

Köszi, igen, én is erre tippeltem, csak hát amikor visszamentek a házba Kai-hoz meg a többiekhez, akkor semmi utalás nem volt erre, ezért maradt lógva nekem ez a levegőben.

AHS - 2017. 10. 08. 18:14

A többiek lehet nem is tudták, hogy mire készül az edző a rendőr (Winter, Ivy, Beverly és a levágott kezű fickó). Ha jól emlékszem még kérdezte is valaki, hogy hol van Meadow.

Nekem ez a Samuels nyomozó súlytalan…minden karakterről megtudtunk már jópár hatterinfot, róla semmit. Érdekel mivel robbantanak majd, nem gondolnám, hogy csak a plusz egy fő miatt szerepel. És hála Istennek Mare Winningham is szerepel a következő résztől 🙏

Nicholas - 2017. 10. 09. 23:03

Ivy és Winter most nem gyűlöli a félkezű csávót?
Hirtelen olyan jó cimbik lettek a szektán belül, hogy nem sikerült még feldolgoznom a köztük lévő szál alakulását.

Kár, hogy az Ivys csavart nem úgy húzták meg, hogy lekerül róla a bohócmaszk. Így is meglepő volt, de nálam kevésbé érte el a “wow” hatást.

Kíváncsi vagyok mire futtatják ki ezt az egészet. Nem szeretném Ally rinyálását még részeken keresztül hallgatni. Jó lenne ha összekapná magát és átvenné az irányítást :D

Vivien - 2017. 10. 10. 16:24

Elso resz csalodas volt,de miutan a 7x2ben melloztek a 2percenkenti sirankozos bogest,egyre jobb!Wow 7×4 es 7×5 mar nagyon varom a tobbi reszt is.

Col-Lector - 2017. 10. 11. 11:10

A 7×06 nagyon bejött, egyre mélyebben belelátni a szektába, végig feszült volt, és totál őrült.

A legfélelmetesebb viszont ez volt benne, mert tényleg így működnek a tömegek:

– No one’s gonna believe any of that!
– Of course they will.. It’s on Facebook.

rol001 - 2017. 10. 13. 21:57

Ez a 7×06 nagyon rendben volt, teljesen beszippantott az epizód. Okosan fel volt építve, lehetett izgulni a szereplőkért és a szekta sztori is egyre komplexebb. A kezdeti siránkozós részek szerencsére már messze tűntek!

Candy - 2017. 10. 14. 21:44

Egyre jobb,az 5.résztől nagyon beindult.Remélem,tartja ezt a szintet,sőt lehet még jobb lesz. Az én egyik kedvencem Frances Conroy csak a következő részben lesz benne. “És hála Istennek Mare Winningham is szerepel a következő résztől ” kár érte.

AHS - 2017. 10. 15. 13:47

@Candy

De még milyen kár érte :( Emma Roberts és ő is nagy szivfajdalom. Remelem Meadow-t is latjuk meg visszaemlékezezésekben legalább.

dokesz - 2017. 10. 18. 10:28

“Maguk az utolsó értelmiségiek. A tudásra már nincs szükség. A jövő tele lesz gyönyörű idiótákkal, akik csak érezni akarnak.”

Ez azért erős volt.

cgi - 2017. 10. 18. 13:02

Visszatért Az Újság! :D

Col-Lector - 2017. 10. 19. 08:34

7×07

Wow. Amennyire szarnak éreztem a kezdést, és a kasza is majdnem meglendült a második rész környékén, annyira kinőtte magát valami nagyon izgalmassá az utóbbi 3 epizóddal az évad. Picit sok benne a hentelés, de ezt lefejtve a sztoriról, egy nagyon csavaros, okos szezonnak tűnik eddig. A visszatekintések, a régi gyilkosságok új kontextusba helyezése is baromi hangulatos.
A SCUM és Andy Warhol történetének beemelése meg állat! :)

AHS - 2017. 10. 21. 18:49

Az 1. és 2. gyenge rész után azt hittem valami közepes évad lesz és a Hotel vagy a Coven mellett tartom majd számon, de ahogy az előttem szóló is írta, a legutóbbi 3 rész olyan magasra tette a lécet, hogy akár a legjobb is lehet egy jó fináléval. Sajnos mindegyik évad az évadzáró után lesz kicsit keserűbb… borzasztó elfogult voltam az Asylummal ezidáig, de ebben a néhány részben több csavar volt mint a miskolci praktikerben. Csak maradjon ez a lendület továbbra is,hatalmas potenciál van a maradék 4 részben!

Col-Lector - 2017. 10. 25. 08:34

7×08

Oké, ez az évad tényleg jó. Pörögnek az események, csavaros, talán már nem is tudják elbaszni a végére :)

Mystic - 2017. 10. 27. 13:14

7×04
Eddig imádom, a negyedik évadtól sajnos csalódás volt számomra a sorozat ( az első és a második évad volt a kedvencem ) . Úgy látom, a hetedik évad nálam (eddig) behúzza a min. 8 pontot a 10-es skálán :-) Tán még egy 10-esre is esélyes lesz, ha a további részekben sem csalódom.

AHS - 2017. 11. 01. 20:25

7×09

Winter többet kapott ebben a részben, mint Balzsay profi pályafutása alatt.😂 Sarah Paulson viszont nagyon meglepett, nem számítottam rá, hogy ilyen irányba viszik el bármelyik valaha volt AHS karakterét.

Dave - 2017. 11. 02. 18:06

Drink the Coolaid. Aztapicsa hát mi lesz még itt. Duplatripla csavar?

Candy - 2017. 11. 03. 09:24

Nagyon jó!Már bánom,hogy hetiben kezdtem el nézni.Jobb lett volna egyben darálni.

Van Helsing - 2017. 11. 10. 22:52

Egyre jobban felpörög az évad…Sarah Paulson mekkorát fejlődött, iszonyú jó!!!…

mrfaktor - 2017. 11. 11. 00:02

Azért kemény volt ez is..

rol001 - 2017. 11. 16. 17:25

Ez jó évad volt. Habár a kezdése gyengébb volt, negyedik résztől szépen feljött és a végére azt mondom az egyik kedvencem lett. Kifejezetten tetszett benne az is, hogy nem volt most benne természetfeletti, teljesen az amerikai társadalomra és az emberi természetre koncentrált.

mrfaktor - 2017. 11. 16. 23:46

Szerintem is az egyik legjobb évad lett, nálam az Asylum után rögtön. Habár nekem az első két résszel sem volt különösebb bajom, de azután rendesen felpörgették a tempót. Az utolsó rész is fordulatos, izgalmas és tömör volt. Kicsit izgultam, hogy a korábbi évadok alapján elszúrják az évadzárót, de szerencsére nem így történt. Nagyon tetszett az egész.

9/10

Dave - 2017. 11. 17. 09:06

Hmm. Érdekes évad volt. Tré kezdéssel aztán a 90% a emlékezetes volt. Most emésztenem kell.

Piemaker - 2017. 11. 17. 21:10

Rohadt jó évad volt.Nagyon vártam az új részeket,főleg az első 3-4 rész után.
Most a kezdés lett fura és a végét nem cseszték el.

Roanoke is jó volt de ez még rátett egy lapáttal.
Evan Petersnek meg mehet a golden globe.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz