login |

Pilot-mustra: Liar – 1×01

2017. 09. 12. 19:28 - Írta: winnie

85 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika, pilot-mustra,

A Liar-nek pofonegyszerű a koncepciója, igazából az alapján eldöntheti az ember, hogy mennyire érdekli őt a sorozat, mert egyébként csak annyit tudok hozzátenni, hogy szerintem nagyon jó volt a pilot, és nézném tovább ezerrel, de ettől még más egyáltalán nem biztos, hogy rá fog kapni erre a “megerőszakolta-e vagy sem?”-sztorira.

LIAR – 1×01 – 8/10

A Férfi találkozik a Nővel. Együtt vacsoráznak. Majd az egyikük lakásán kötnek ki, mert úgy hozza a sors. Utána pedig már a másnap reggeli eseményeknek vagyunk szemtanúi, amikor is a Férfi SMS-ben megköszöni a csodálatos éjszakát, a Nő pedig közli a testvérével, hogy őt megerőszakolták.

És, hogy hol van ebben a történet? Ott, hogy a Nő közel sem emlékszik mindenre az éjszaka eseményeiből (ettől még tudja, amit tud), a Férfit pedig megdöbbenti a dolog, hiszen ő meg van győződve arról, hogy ami közöttük történt, annak semmi köze nem volt a kényszerhez. Valaki tehát hazudik, mégpedig piszok jól. A kérdés, hogy miért?

Ennyi alapján kezdődhet is az össznépi találgatás, hogy vajon melyikük mond igazat, de azért elég nagy csalódás lenne, ha egy sima bináris megoldásról lenne szó, meg aztán akkor sorozat sem lenne. Nem véletlen, hogy már az első részben több réteget is pakolnak az alapsztorira.

Például a két főhős alapból ismeri egymást (tehát nem vadidegenekről van szó), mindkettejük életének része pár hozzátartozó, barát, akik ugyancsak fontos szerepet kap(hat)nak a történetükben, illetve mindkettejük múltjában van valami, ami gyanakvásra adhat okot – majd a folytatásban kiderül, hogy ezek mennyire red herring-ek, és mennyire van sokkal több a háttérben, mint ami elsőre látszik.

Tippre csak a pilotban dominál a flashback-es szerkezet, de ez a megközelítés számomra mindig nyerőnek szokott bizonyulni. Mármint arra gondolok, hogy nagyon hatásos (és elég éles kontrasztot ad) az, amikor az egyik jelenetben még a felhőtlen örömöt sugárzó randevúról láthatunk képeket, majd pedig látjuk a (mindkét szereplő számára) kilátástalannak tűnő jelent. Ez elég sokat elárul a karakterekről is.

Komoly téma ide vagy oda, papírom megvan az esély arra, hogy a Liar súlytalan melodrámába menjen át, de emiatt azért nem aggódom, mert a készítők két rejtélyközpontú sorozatot jegyeztek legutóbb, a The Missing-et és a Rellik-et, így nyilván itt is dominálni fog a bűn szála.

Nyilván a megvalósítás kifogástalan, amit még tetéznek azzal is, hogy szép környezetbe helyezték ezt a mocsok témát körüljáró sorozatot, és az meg alapból nem merült fel, hogy a nemrég még más sorozatokban vitézkedő Ioan Guffudd vagy Joanna Frogatt ne legyen nagyon meggyőző – már csak ezért sem egyszerű eldönteni azt, hogy kinek akarunk hinni.

Oké, igazából nehezen tudom elképzelni, hogy az legyen a megoldás, hogy nem történt erőszak, szóval semmiképp sem azért néztem volna tovább azonnal a folytatást, mert érdekel, hogy ki hazudik. Engem inkább az egész helyzetnek a pszichológiája fogott meg, illetve az, hogy miért hazudik az, aki hazudik – ha ugyan hazudik… És hiszem, hogy ennek kiderítése, illetve kibontása egy nagyon érdekes sztorit eredményezhet.

85 hozzászólás Ne habozz!

didig - 2017. 09. 12. 21:10

Remélem a csávónak van igaza :)

Delilah - 2017. 09. 12. 21:57

remélem vmi gone girl szintet kihoznak belőle, mert edig nagyon meggyőző:)

cherockee - 2017. 09. 12. 22:26

Így az első rész végére elég “egyértelműnek tűnik”, mármint feldobtak pár múltbeli gyanus dolgot, majd bevágtak egy majdnem konkrét tárgyi bizonyítékot, várom, remélem fordítanak rajta 3x, és jól. Megjegyzem az angol sajtóban megy a hiszti, mert az egyik szereplő nem konkrétan, de lehet elmondta a végét…

Ghostika - 2017. 09. 12. 23:40

En csak azon lepodtem meg, hogy egybol ugy mentek a doktorhoz hogy akkor le van tartoztatva, nem vagyok tisztaban a britt jogrendszerrel, de ez azert nekem gyorsnak hat, marmint hogy egybol letartoztatjak …
De maga a pilot nagyon jo volt, kivancsi vagyok mit hoznak ki belole.

nargli - 2017. 09. 12. 23:59

Ghostika: az nekem is nagyon gyors volt. Mármint, őt meg sem hallgatták, hogy mit mondana, csak egyből vagy jön önként, vagy visszük bilincsben. De egyébként tényleg nagyon izgalmas volt, és ahogy kell, mindkettőnek tudok hinni, más szóval mindkét főszereplő gyanús, szóval várom a folytatást.

LasDen - 2017. 09. 13. 00:10

– Engem senki nem nevezhetnek őrültnek!
*sikongatva elrohan, hogy a random vádakat kiüvöltözze a facebookra*

cool story bro…

-T - 2017. 09. 13. 11:18

Nagyon bejött a pilot. Elsőre azt mondanám, hogy a nő hazudik, már csak azért is, mert elég ellentmondásos, illetve, mert az ő részéből kaptunk többet. Aztán simán el tudom képzelni, hogy minden részben más lesz a gyanús, míg eljutunk a végére.
Kíváncsian várom, hogy mi fog kisülni belőle.

Anni - 2017. 09. 13. 16:09

Nah ez jóféle volt. Tényleg hasonlít a Holtodiglanra de én még egy kis The Affair-t vagy Secrets and Lies-t is érzek benne.
Elsőre azt mondtam, hogy a nő hazudik de már a rész végére elérték, hogy meggondoljam magam :D Kíváncsi vagyok mi lesz a továbbiakban.

majsz - 2017. 09. 13. 18:35

Jó pilot, lekötött végig.
Ami érdekes, csak a csajszinak vannak flashbackjei, amivel mintha arra hajaznának, hogy amit elmond az nem hazugság. Guffudd néha úgy játssza a karaktert, mintha ő hazudna, húzza a száját, stb ő pedig nem amatőr színész szóval ezt szándékosnak vélem, így pedig arra utalnak hogy márpedig valamiben hazudik.
Számomra van egy nem tudom hova tenni pillanat, amikor a csaj exe belebotlik Guffuddba a rendőrségen és kb fel sem ismeri, illetve nagyon gyanúsan közömbös, ez a jelenet pedig biztos hogy szándékosan van így, utána a csaj ugyebár hívja utána az exet és akkor már tudta, így valszeg már akkor is tudta a hogy mi a stájsz.. Ugyanakkor ott van a csajszinak a “problémája”, nem tom hogy skizofrén e vagy mi, de csak nem erre játsszák ki a dolgot.
Ha viszont egy modern day femináci adaptáció lesz és a -ugyancsak a ma is joghézagos- nemi erőszak trendet akarja feszegetni és simán a csávó bedrogozta és alig tudjuk bizonyítani, de ilyen-olyan cliffekkel végighúzott évad lesz akkor igen mérges leszek.

Itsuki - 2017. 09. 13. 20:08

Én még a nőböl azt is kinézem hogy ő csinálta a végén a dolgokat. bár ha a helyszinelők ott voltak,csak megnézték azt is. egyébként nagyon jó sorozat,rég vártam már ilyenre.

wellwellwell - 2017. 09. 13. 20:55

nekem is gone girl feelingem volt, de nem hiszem, hogy egy ilyen nehéz kérdést, amikor amúgy sem veszik kellően komolyan a nemi erőszakot, abba az irányba vinnének el, hogy a nő hazudik.

Sorozatgyilkos - 2017. 09. 14. 13:41

Tetszett a helyszínválasztás, a fényképezés és 2 remek színész. Én is kicsit félek tőle, hogy Big Little Lies szerű tanmesét csinálnak belőle, annyi flashback volt a nő részéről. De éppen ezért várom a második részt, hogy abban majd a férfi flashbackjei domináljanak, mint a The Affair esetében. :)

Mindenesetre vicces, hogy ez és a Rellik egymás ellen fut Angliában egy időben 2 csatornán, és ugyanazok az alkotók gyártották. Nekünk viszont van egy HBOGO-nk, aki már másnap felirattal szállítja nekünk a friss részeket. Hajrá Netflix, itt a példa!

barátfüle - 2017. 09. 14. 21:44

Nem akarom, hogy kiderüljön, hogy a csávó a hunyó. :) Jó volt az első rész, de már most tudom, hogy nagyon mérges leszek az írókra, mert minden rész után másnak fogok hinni. :)
Azért vannak itt még homályos szálak, várom a folytatást. A helyszínelőknek nem szúrta ki a szemét a mosogatógép piros lámpácskája? Furcsa!

Geza Kovacs - 2017. 09. 15. 22:36

Az a baj, hogy olyan szinten egyszerű az alapszituáció, hogy innen szerintem nehéz lesz hitelesen izgalmasra, meglepőre kikanyarítani a történetet.

Mik lehetnek?

1. a fickó hazudik, igen, erőszakolt – elég sablon, ezért miért fognának sorozatba
2. a nő hazudik – erre kanyarodott az első rész, elég gáz volna, ha így maradna
3. lesz valami blődség, hogy éjszaka rajtuk ütöttek, teljesen más erőszakolt, mindkettőjüket bedrogozták, stb. – á, nem, ez nem amerikai sorozat
4. az exbarát vagy a szakállas tanárkolléga belógott az éjjel, és valahogy ő a hunyó, vagy valami hasonló – kissé ízzadtságszagú

Ennek ellenére remélem, mégis jó lesz.

winnie - 2017. 09. 16. 08:56

Geza Kovacs: ezért írtam, hogy ez nem arról fog szólni, hogy x vagy y mond igazat, hanem elvileg többről.

-T - 2017. 09. 19. 11:43

A 2. részt látva, csak még jobban felkeltette az érdeklődésemet a sorozat.
Nem az volt a részben, amire számítottam, így még mindig tartom a kijelentésemet, hogy szerintem a nő hazudik, viszont simán lehet, hogy ez az egész – csak az ő szemszögét mutatjuk – , csupán félrevezetés.
Kíváncsi vagyok, hogy mikor vagy, hogy egyáltalán láthatjuk-e majd a férfi nézőpontját is arról az éjszakáról. Mert eddig elég egyoldalú a dolog.

Geza Kovacs - 2017. 09. 20. 22:18

Hú, ez nagyon tetszik eddig. Viszont Gruffudd szerepeltetése miatt képtelenség elhinni, hogy gonosz lenne a fickó, ha trükk van a dologban, és mégis ő lesz a gonosz, nekem nem lenne hiteles. Valami kevésbé jóságos figurát kellett volna választani, hogy kicsit kiélezettebb legyen a párharc.

Vagy lehet, valami trollkodás lesz, hogy a nőt letartóztatják, megy a dutykóba, és rohadtul megszégyenül, az orvos meg a mennybe megy, azt kész :-)

dukyka - 2017. 09. 20. 23:17

Nekem Gruffudd sokkal szimpatikusabb és szeretném ha neki lenne igaza, de a nő szerintem nem hazudik. Remélem valami meglepőt hoznak ki a végén, de eddig izgi.

_Peter - 2017. 09. 23. 10:01

“hogy a nőt letartóztatják, megy a dutykóba, és rohadtul megszégyenül, az orvos meg a mennybe megy”

Csak ne az legyen a felmentés után kacsint a nézőre, hogy mégis… Vágás

Van egy kis The Affair beütés ahogy két szemszögből mesélik és elég jól hintáztatják a nézőt ide-oda kinek lehet hinni éppen. Jól játszik mindkét főszereplő.

Az ex a nővérével kavar hát pár dologban klisés de érdekes sorozat. És elgondolkoztató mindkét nem irányából az egy éjszakás kaland, csomó etikai kérdés előjön. Két ember szava egymás ellen, ha kiderül ártatlan akkor is nehéz lemosni a facebook lejáratást.
Lehet a technika megoldja ezt is, milliomos leszek ötletemhez keresek programozót: One Night Stand nevű app, mindkét fél még a részegség előtt match és beleegyezés hogy videózzák az akciót, a telefonjuk lesz a tanú, ha minden ok másnap józanon is és komoly kapcsolat a vége jó emlék lesz öregkorukra és opcióval eladni amatőr filmes oldalnak abból megvan a ház, autó, lagzi ára is. :D

eszemix - 2017. 09. 23. 19:47

@_Peter: One Night Stand app XD

freestyle82 - 2017. 09. 24. 17:09

Sziasztok!
En ejjel neztem meg a pilotot es baromira tetszett.Nekem az tunik nyilvanvalonak, h a csaj beszel ossze-vissza az ejszaka torteneseirol.
A tul gyors letartoztatast firtato hozzaszolokkal egyetertek teljes mertekben, raadasul egy kesobbi snittben az is kiderul, h egyik felen sem voltak eroszakossagra utalo karmolasok, nem volt a csaj bedrogozva sem. Igaz a gina szobajott a csaj tesoja reszerol, h az 12 ora alatt siman kiurul.
Mind1, szoval tenyleg az a letartoztatas kicsit furcsa volt.

Viszont vmi fontosat szeretnek kerdezni. En HBO OD-n neztem(hbo videotarja ami tvn keresztul is elerheto a megfelelo elofizetessel), de ott hetek ota csak a pilot elerheto!EzMiEz??Milyen adagolasban fognak erkezni?

Snoopyzit30 - 2017. 09. 25. 13:48

1-2. rész

Én abban a teóriában hiszek, hogy nem volt erőszak. A csajnak van valami nagyon komoly lelki defektje, esetleg egy korábbi (akár gyerekkori) bántalmazás áldozata és az együttlétük alatt az az emlék valamiért előjött. Említi is, hogy lefagyott, nem tudott mozdulni. A fickó azt mondja, hogy nem állította le egyszer sem, a csaj úgy emlékszik, hogy mondta, hogy nem akarja. Simán lehet egy olyan eset, hogy egy korábbi erőszakra emlékszik vissza a csaj, ahol valóban le akarta állítani az erőszakolóját, de az nem jött össze.
Utalgatnak arra is, hogy gyógyszert szed, hogy valami mentális betegsége van. Még azt is el tudom képzelni, hogy ő maga vett be valami nyugtatót, hogy ellazuljon a randi alatt.

Ami viszont gyanús, hogy nincs olyan pasi a világon, aki egy szexszel végződő randi után még egy mosogatást is elindít. Hagyjuk már! Főleg 2 db borospohár miatt.

Clarie - 2017. 09. 26. 09:26

Teljesen másra számítottam, de a harmadik rész vége már elég egyértelmű… Ennek fényében érdekes olvasni a hozzászólásokat.

Snoopyzit30 - 2017. 09. 26. 10:37

3.rész

Dőlnek az elméletek rendesen, köztük az enyémek is, de azt lehetett sejteni, hogy csűrni-csavarni fogják a dolgokat. Viszont azt nem szeretném, ha maradék 3 rész valami bosszúhadjáratról szólna, mindkét szereplő részéről. Bár a pasinak majdnem, hogy “muszáj” tisztára mosni a hírnevét, pláne mivel bűnös, a látszatot fenn kell tartania valahogy.

Azért az elég kemény volt, ahogy a nyomozónőt behívta egy italra. Köpni-nyelni nem tudott a nő.

Amúgy továbbra sem értem, miért vállalt be egy dugásért ilyen cirkuszt. Kicsit türelmesebb, akkor simán összejöhetett volna a csajjal, de gyanítom ez-az még ki fog derülni a doki bácsiról.

-T - 2017. 09. 26. 11:58

A 3. résszel minden eddigi teóriám borult. Jelenleg fogalmam sincs, hogy a következő részek miről fognak szólni vagyis van, de inkább nem spekulálok.

A férfi és a nyomozónő közti jelenetet én is szájtátva néztem. Akkor fogalmazódott meg bennem, hogy tuti biztos, hogy a pasi sem kóser.

Izgatottan várom a folytatást. Szerintem lesznek itt még meglepetések. Főleg, hogy a férfi múltjának nagy része még rejtély.

freestyle82 - 2017. 09. 26. 13:07

Noshat, valasz nem jott meg, de a kommentem ota mar ODre is felkerult a masodik resz, ejjel meg is neztem.

Ovatosan beleolvastam a legutobbi par hozzaszolasba a harmadik reszrol,latom, h a csavo is gyanus lesz? Ez eleg nagy fordulat ,mert mar kezdtem ketelkedni benne, h a keszitok talalgatasra akarnak kesztetni a nezot, h vajh melyikuk beszel ossze-vissza. Mivel az elso ket resz alapjan teljesen nyilvanvalonak tunt, h a sebesz skac teljesen artatlan az ugyben. De akkor latom, h ez valtozik nemileg a 3.reszben?!
Hat rosszat biztos nem tesz a sorozatnak, mert tul nyilvanvalo volt szamomra, h a csaj teljesen kettyos.

barátfüle - 2017. 09. 26. 21:17

De nem az volt az első részben, hogy a pasi abból a pohárból ivott, amiből előzőleg a csaj? Szerintem ezek be akarnak csapni minket! :)
Mindenesetre a csávó nagyon furcsa volt a 3. részben, az apukának is hazudott, mint a vízfolyás. A rendőrnővel pedig nagyon kínos volt az a jelenet. Szóval most azt akarják, hogy a fickóra gyanakodjunk.

Snoopyzit30 - 2017. 09. 26. 22:02

@barátfüle

Az volt, hogy beletöltötte az egyik pohárba drogot/gyógyszert/akármit majd maga elé tartotta a 2 poharat. A csaj elvette az egyiket, de pont nem azt, amibe belecsöppentette a cuccot. Még mutatják is, hogy a csávó nem iszik bele a borba. Majd amikor a csaj már ivott a saját poharából és bemegy a szobába, akkor a pasi a csaj poharát veszi fel, ha jól emlékszem még a rúzsfolt is ott van rajta. Később a csaj ezt meg is említi neki, de a pasi kimenti magát valami olyasmivel, ha jól emlékszem, hogy a csaj vette el az ő poharát és nem akart neki szólni. Szóval a pasi terelt ott jobbra-balra. Majd, hogy ne bukjon le szépen elindította a mosogatógépet benne a 2 borospohárral.

dukyka - 2017. 09. 26. 22:05

Én pontosan azért gondoltam, hogy a csaj igazad mond, mert ő volt a sokkal antipatikusabb. Így a 3. rész után Gruffudd nem gyanúsnak tűnik, hanem eléggé egyértelműen bűnösnek. Eddig azt akarta, hogy legyen vége az ügynek, aztán hirtelen mégis perel rágalmazásért, ez sem mellette szól.

_Peter - 2017. 09. 26. 22:07

De gáz a 3. rész, direkt írtam a 2. rész után csak ne az legyen felmentik aztán kacsintás a nézőknek hogy mégis. Nem merték vállalni a nő hazudik? Nekem jobban tetszett volna azt mutatják egy ártatlan fickó hogyan keveredik ki ilyen vádból és lejáratásból. Az is érdekes lett volna amit írtatok, hogy volt a nőnek valamilyen korábbi traumája és azt hiszi azt éli át normál randin is. Aztán feldolgozza rájön, szent a béke, egymásba zúgnak és happy end. :D

Snoopyzit30 – 2017. 09. 26. 10:37

Valószínűleg pszicho és nem a szex a lényeg neki, hanem a “megteheti” érzés hogy meg fogja úszni. Majd kiderítik a feleségét is megölte és öngyilkosságnak állította be? Amikor már a rendőrnőt is próbálta behívni, az is már a hatalommániás “megteheti” pszicho arca. Nem aggódott a lejáratás miatt sem, elég beteg. Lehet mindent előre eltervezett, hogy sérülékeny nő, ismeri a nővérét a kórházból és az ő titkát is tudja, lehet utánanézett volt Laura korábbi ügye ami neki kapóra jött. Direkt őt szemelte ki.

Snoopyzit30 - 2017. 09. 26. 23:00

@_Peter

Szerintem nagyon pszicho a pasi. Mennyire töri magát, hogy ártatlannak tűnjön, gyakorlatilag eljátssza a szentet, majd miután közli vele a rendőrnő, hogy ejtették az ügyet, be akarja hívni magához egy italra. Nem is az, hogy megkérdezi, hogy elmegy-e vele vacsorázni (bár mondjuk már az is elég abszurd lenne), de egyenesen be akarja hívni magához egy italra, miközben tudnia kell, hogy a rendőrnő tudja, hogy akár el is kábíthatta a tanárnőt. Ezzel valóban a fölényét próbálta igazolni az adott szituációban. Arra kíváncsi lettem volna, hogy mi van, ha igent mond a rendőrnő. Nagyon erős szituáció volt, lehet jelölöm majd a “hét jelenete” topicba.

Az egyébként simán benne van a pakliban, hogy mivel tudott a tanárnő korábbi ügyéről így azt gondolhatta, hogy nem fogja feljelenteni, merthogy a korábbi ügyéből sem lett semmi. Ha ezt kitervelte a pasi, akkor nagyon nagy játékos az biztos.

Geza Kovacs - 2017. 09. 26. 23:16

Á, tönkre vágták egy pillanat alatt. De várható volt, ahogy sejtettem. Gonosz fickó megerőszakolja a szerencsétlen nőt. Persze lehetne totál pszicho Gruffudd, de akkor ezt eddigre már illett volna valahogy bemutatni. De ez, hogy a randi végén, amikor minden neki valóan jól alakul, mégis kell még a kábítószer pluszba, ez nekem gyengusz.

Snoopyzit30 - 2017. 09. 27. 07:31

“mégis mi másról szólna egy 2017-es brit sorozat ilyen felállás esetén”

Azért ne legyünk ilyen szélsőségesek! Egyrészt még vissza van 3 rész, másrészt – ha jól emlékszem – így reklámozták a sorozatot: “Every truth has two sides; it is as well to look at both, before we commit to either.”

_Peter - 2017. 09. 27. 11:22

De már mutatták a fickó bele tette a pirulát a borba, ebből hogy jönnek vissza az ő ártatlanságára? A másik lakásába betörésre a nő még mondhatja a fülbevalóra akkor hagyta el, amikor bekéretőzött a srácnál WC-re. És a nyomozónő már az ő pártján van.

Azért én is remélem még lesz csavar 3 részben, gyanús túl korán sütötték el az igazat, vagy írjam úgy “igazat”? Ha így marad túl izé a naná gonosz menő doki – szegény áldozat nő felállás, fordítva érdekesebb lett volna. Vagy úgy a nőnek volt korábbi trauma és azt éli át, vagy a fickó pl. impotens és azért drogozza be a nőket ne emlékezzenek mert jobban szégyelli azt mint erőszakkal vádolják. Viszont ha most 3 rész arra megy csak háborúznak egymással…

Abban azért nagyon tetszik a sorozat, lehet agyalni ide-oda részről részre. Nekem itt jobban tetszik a “mi történt” megismerése mint a Sinnerben.

Snoopyzit30 - 2017. 09. 27. 11:33

Még arra tudok gondolni – de ez tényleg kicsi izzadságszagú lesz -, hogy a pasi valójában nem drogot rakott a borba, hanem valami más volt és a csajnak tényleg van valami mentális problémája. Több más is a pasi ellen szól pillanatnyilag, de a készítők simán csak játszanak velünk. Az elején a tanárnő tűnt totál zakkantnak, majd most a doki az, aki full bűnösnek tűnik, de még csak a sorozat felénél vagyunk, szóval szerintem a feje tetejére fogják még állítani ezt az egészet.
Ki fognak hozni valami olyat, hogy mindketten hazudnak valamiben. Merthogy minden igazságnak két oldala van, nagyon ezt nyomatták a készítők.
A tanárnő mondott valami olyat a testvérének, hogy ma megtudják az ő kórtöténetét, akkor nem fognak hinni neki, tehát biztos hogy lesz itt a tanárnővel kapcsolatban is még valami csavar.

nargli - 2017. 09. 27. 12:40

Én sem temetném még a sorozatot, hogy “mi másról is szólhatna 2017-ben”, eddig a nő volt teljesen bűnös, minden arra mutatott, hogy hazudik, most a pasi bűnös, és még van három rész, szerintem teljesen meg fogják még csavarni. Ha nem, akkor leszek csalódott, de várjuk ki a végét! Ja, és igen, ahogy behívta a rendőrnőt, az a hét jelenete!

freestyle82: ha van előfizetésed, ahhoz HBO Go is jár, ott már fönt van 3 rész, oda előbb fölkerülnek a dolgok, mint az OD-re.

freestyle82 - 2017. 09. 27. 16:44

Nargli
Koszi a valaszt, de hbo go-t nem szeretem.Az OD a kiraly nalam ,mert ejjel 1-tol szoktam kezdeni a sorozatozast reggel 4ig kb, agybol mar elalvas elott:)
Igy kenyelmes,h tvn tudom nezni.Ezt szoktam meg, igy sorozatozom 2007 ota:)
Maxpak hbo elofizum van, tehat tudnek gora is regelni, de nem akarok geprol/tabrol sorizni.

Varok a 3. reszre od-n.

vrgrlnd - 2017. 09. 28. 22:02

Wow, azért a harmadik rész vége erős volt. Alig várom a negyedik részt.

majsz - 2017. 10. 03. 15:44

Na ettől tartottam. A 4. részben kiderül minden. Oké tartalmas rész volt, de innen kb csak bizonygatás meg mészárlás van hátra. Ez is csak egy szociálpolitikai plakát lett.

barátfüle - 2017. 10. 03. 22:09

Bukott az elméletem… Hogy lehet ilyen kedves fejjel pszichónak lenni? :) Kicsit húzom a szám, mert szerintem túl hamar kiderült, hogy a pasi a hunyó.

Geza Kovacs - 2017. 10. 04. 00:41

Na, tényleg én voltam a szélsőséges, mi? Egyszerűen szánalomtenger. Elképesztő. Most már lassan Dexter lesz a fickóból. Kimaxolják a primkófaktort. Persze a nő majd hősies és kegyetlen bosszút áll a rendőrnénivel együtt (akit ebbe az erőszakolós dologba belekeverni már ZS kategória volt).

winnie - 2017. 10. 04. 05:06

“Most már lassan Dexter lesz a fickóból. ”

értem, hogy érted, de akkor sem “lesz”, hanem alapból az is, ha erről van szó. igazából nem értem ezt a fajta a nézői hozzáállást, a “szurkolást”. a karakterek adottak, velük akarnak elmesélni egy történetet – lássuk, hogy mit akarnak mesélni, és hagyjuk, hogy befejezzék. mesélhetnek például egy rossz emberről, aki rosszat tesz. de attól, hogy az elején nem tudni, hogy rossz ember (legyen akár a nő vagy a férfi), ő még az, nem csak válik azzá. de bármi is legyen, érdemes megvárni, míg kiderül a készítői szándék. mindenesetre az sosem baj, ha egy történet érzelmi hatást csikar ki a nézőből.

az pedig, hogy valaki azon akadjon ki, hogy épp milyen történetet akarnak elmesélni a készítők…? nekik ez tetszett, ebben találtak mondanivalót – nem attól lesz jó valami, hogy a férfi a “rossz” vagy a nő a “rossz”. és ki tudja, hogy még mi lesz a vége.

(az erőszakokkal kapcsolatos szervezet jele egyébként az első rész után is ott volt a stáblista elején, nem tudom, hogy ez spoilernek tekinthető-e, vagy sem, hogy alapból odatették, hogy felhívják a figyelmet.)

zolkó - 2017. 10. 04. 11:11

Konkrét spoilereket kerüljétek már légyszi. Én szinten vagyok vele, de aki esetleg késik pár napot, vagy többet, de azért idepillant, hogy gyorsan átfussa a kommenteket, annak pár dolgot elárultok itt előre.

Geza Kovacs - 2017. 10. 04. 12:35

Én a múlt héten mondtam valamit, mire mások tiltakoztak, hogy az egyáltalán nem biztos, hogy úgy lesz. Az lett mégis.

A véleményem meg hadd legy az ami, nem kell értened semmit. Sajnálom, hogy ez a sori tönkrement, mert jónak indult. Másnak tessék egész nyugodtan, nekem aligha tud.

_Peter - 2017. 10. 04. 15:33

Nekem se tetszik a legkézenfekvőbb kimenetel lett a sztoriban, de a megvalósításra jár a plusz pont elég gyomorforgató volt nézni ahogy ott mászkál a rendőrnő lakásában és…

“aki esetleg késik pár napot, vagy többet, de azért idepillant, hogy gyorsan átfussa a kommenteket, annak pár dolgot elárultok itt előre”

Nem értem az ilyet. Lement a 4. rész, nincs spoiler. Mert lement. Ha valaki még nem látta, akkor ne nézegesse a kibeszélőt, vagy magára vessen.

Snoopyzit30 - 2017. 10. 04. 16:53

“Nem értem az ilyet. Lement a 4. rész, nincs spoiler. Mert lement. Ha valaki még nem látta, akkor ne nézegesse a kibeszélőt, vagy magára vessen.”

Igen, ezzel én is abszolút egyetértek. Spoiler az, ami a rész megjelenése előtt elhangzik vagy kitudódik stb. Aki nem látta az adott részt az tényleg ne nézegessen kommenteket. Ez egy kibeszélő. De ez a vita már annyi kibeszélőben lepörgött, már lejárt lemez.

dukyka - 2017. 10. 04. 17:18

Jó rész volt, de szerintem vagy rögtön tudatni kellett volna hogy mi történt vagy a végéig húzni a bizonytalanságot. Meg tudom érteni, ha valakinek ez így csalódás.

Geza Kovacs - 2017. 10. 04. 18:02

Ja amúgy a rendőrrel mit csinált a fickó? Annyira ostoba volt az ötlet, hogy már ebben se vagyok biztos. Gumikesztyűben megsimizte, aztán váltott a kép. Utána meg azonos pózban azonos öltözetben, stb. felébredt a nő, és semmi furát nem vett észre magán először, vígan telefonált.

Snoopyzit30 - 2017. 10. 04. 21:16

1×4

Nekem továbbra is tetszik, ahogy alakítják a dolgokat. Azon nem lepődöm meg, hogy a férfi az erőszakoló, mert 99%-ban férfiak erőszakolnak (tetszik, nem tetszik így van), itt szerintem nem is kell ezen pörögni.
Ez a fickó azonban sokkal nagyobb játékos. Jóképű, jól szituált, özvegy sebész. Szerintem minden éjszakára találna magának nőt, ha akarna.
Nem hinném, hogy arra gerjed, hogy ájult nőket dugjon meg, nála ez valamiféle hatalomgyakorlás. Mert megteheti… azt szereti ha valaki kiszolgáltatott helyzetben van és mivel Laura visszavágott, ezért nem hagyhatja a dolgot, muszáj neki felülkerekednie. Ahogy mondja is a kórházban, hogy ha ő valamit akar, akkor azt el fogja érni.
Olyan gondatlan ő nem lenne szerintem, hogy betörjön valahova és egy sikítozó nőt erőszakoljon meg. Ez másról szól.
Szóval nekem bejön, hogy letudtuk a “nagy rejtélyt” és tetszik ahogy bemutatják Laura lelki világát, hogy hogy érinti őt ez az egész. Megértem azonban azokat is, akik csak a rejtély miatt nézték. Ők egyszerűen kaszálják el aztán kész, van másik 400 sorozat, amit lehet nézni.

(A reptéri csávó egyébként a Rellikbe is játszik, ő az egyik meleg nyomozó. Úgy látszik a készítők gyorsan leszerződtették mindkét sorozatukhoz.)

dori - 2017. 10. 05. 00:19

Elég felkavaró rész volt, majdnem kiabáltam a monitorral, hogy ébredjen fel a rendőrnő, mert valaki van a lakásában. :/ Ha jól értelmeztem, ő most elvetélt. Bár a GHB mint a korábbi részben elhangzott, viszonylag hamar kiürül a szervezetből, de szerintem a vetélésből fog rájönni, hogy mi is történt vele. És ha ezt megtette egy rendőrrel, úgy érzem nem lecsukni fogják… Ennek a sorozatnak csak egy befejezése lehet, csak arra vagyok kíváncsi, ki húzza meg a ravaszt. Lesz rá pár jelentkező.

-T - 2017. 10. 05. 20:17

dori: Én kiabáltam is a monitorral. Amúgy egyetértek, engem is a vége érdekel leginkább. Más módot én se nagyon látok a befejezésnek.

didig - 2017. 10. 10. 10:47

Csak szerintem annyira unszimpatikus és idegesítő ez a Laura, h még ez a csávó is szerethetőbb karakter?

Sorozatgyilkos - 2017. 10. 10. 12:28

1X05

Így nagyon rossz irányba mennek a dolgok, kevés lesz ez az egy rész mindenre, félek, hogy lesz második évad…

winnie - 2017. 10. 10. 13:25

Sorozatgyilkos: ööö, ez egy sorozat, nem minisorozat. nyilván, ha sikeres, akkor lesz 2. évad. amit természetesen nem kell néznie annak, aki nem akarja. de nem lesz cliffhanger vagy ilyesmi. szóval kár félni, a kecske is megmarad, a káposzta is.

ami pedig a “kevés lesz” részt illeti, az írás után történt meg a berendelés, szóval a sztori 6 részt töltött ki, nem arról van szó, hogy ennyibe kellett belezsúfolni. ettől még persze lehet zsúfolt a zárás, de a lényeg, hogy ez volt a terv.

Sorozatgyilkos - 2017. 10. 10. 13:57

off – Meglátjuk, de nekem rossz tapasztalataim vannak a 6-8 részes brit sorozatokkal, amelyeket addig húznak, amíg nem szégyellik. Ilyen volt a Fall, a Broadchurch is, valamilyen szinten persze van lezárás az első szezon után, de így visszanézve jobb lett volna mindegyiket befejezni 1 évad után. A The Killing is milyen szépen megmaradt volna emlékeimben, ha csak 1 évada van, és rendesen befejezik.

Geza Kovacs - 2017. 10. 11. 00:31

A mai résszel kabaréba fordultak, a vége már börleszkes volt a kikötőben.

A sorozat hosszával kapcsolatban pedig: a Wikipedia szerint “Liar is a six-part thriller miniseries created by brothers Harry and Jack Williams”, de én nem vagyok szakértő a témában. Mindenesetre reménykeltőnek tartom, hogy van esély, hogy ne folytatódjon.

Ezzel együtt Gruffudd lehetne talán egész jó pszichopata főgonosz, csak akkor ahhoz megfelelő sorozat kellene, Luther-szerű vagy valami amerikai inkább.

winnie - 2017. 10. 11. 05:03

Geza Kovacs: ne csináld. wiki. valaki, aki rosszul tud egy infót, ezt írta be. én, eskü, hogy próbálok alapozni valamire, ld. a ma reggeli hírekben (tegnap reggeliben) az infó a zárásról.

nyárin interjú:

http://www.hollywoodreporter.com/live-feed/liar-creators-talk-potential-season-2-1025243

“It’s always open to us,” Harry told reporters Saturday at the Television Critics Association summer press tour. “When we were doing The Missing [season] one, we thought that was the story we wanted to tell, and then we had the idea for another one.”

egyébként egy random google search-csel kicsit meglepődtem, hogy ez nem jutott el hozzám?

http://www.mirror.co.uk/tv/tv-news/itv-commission-second-series-liar-11182202

mármint a mirror és az express bulvárlapok írtak róla, ezért semmi hivatalos nincs, de ettől még itt a link.

Sorozatgyilkos - 2017. 10. 11. 11:19

Börleszk vagy nem börleszk, innentől 1 rész alatt kell megoldani úgy a dolgokat, hogy félig-meddig lezárás legyen. Félek kicsit attól a dologtól, ne legyen igazam. Mindenesetre a 2 főszereplő nagyon jó színész, Ioan Gruffudd a Forever után, Joanne Froggatt pedig a Downton Abbey után ismét maradandót alkotott. Utóbbi színésznő a Downton után ismét nagyon jól hozza a megerőszakolt nő szerepét, közel 100 év különbséggel. Kicsi a világ.

Geza Kovacs - 2017. 10. 11. 21:23

Én mondtam, hogy nem vagyok szakértő, csak reménykedek. :-)

majsz - 2017. 10. 13. 11:43

Ezek alapján kasza, hacsak az utolsó részről nem hallok jót passzolom. Amúgy elég érdekes, hogy pont ezzel nagy bollywoodi szexuálzaklatás botránnyal egy időben adták, tekintve hogy több neves lap kezében volt a sztori egy jó ideje interjúkkal, de csak most pattant ki.

Snoopyzit30 - 2017. 10. 13. 12:07

“Amúgy elég érdekes, hogy pont ezzel nagy bollywoodi szexuálzaklatás botránnyal egy időben adták”

Nem hiszem, hogy egy kis 6 részes angol sorozatnak köze van egy 30-35 éve nőket zaklató szemétláda dolgaihoz. Egyszerűen most jött el a pillanat, hogy egy újság végre le merje hozni a sztorit. Változnak az idők és most jött el az ideje ennek is. Ezek után majd talán kevesebben gondolják úgy, hogy bármit megtehetnek. Vagy nem, de mindenesetre vesztenivalójuk egyre több lesz, mert Hollywood már nem lesz olyan elnéző ezentúl.

A sorozatra visszatérve nekem – a végét leszámítva – bejött az 5. rész is. Laurának totál elege van. Már korábban is zaklatták, azt is megúszta az illető, most megerőszakolja egy pszico csávó és ő is megússza. Majd mindezek után bepereli a támadója és még a húgáról is kiderül, hogy a volt pasijával kavar. Akkor még egyébként a pasija volt, amikor már a húgával is kavart az exe szerintem.
Szóval nem csoda, hogy valamilyen módszerrel bosszút akar állni, de ilyen felfokozott állapotban nem gondolta át rendesen, hogy ez rosszul is elsülhet. Mondjuk arra kíváncsi lettem volna, hogy mit csinál vele a pasi ott a kikötőben. Újra megerőszakolja? Mert nyilván megölni nem akarta volna, ha nem jön a rendőrnő.

Meglátjuk mit domborítanak az utolsó részre.

_Peter - 2017. 10. 15. 08:13

A sorozatról, hogy on is legyek: kicsit összecsapottnak érzem a végjátékot, az a klisé nagyon fájt ahogy a hősünk megkötözi a gonoszt, de kiszabadul. Ennyire elcsépelt dolgot hogy írhatnak? Mintha egy új stand comedy arc egy ezeréves Jean viccet adna elő.

Az mennyire brit sorozat volt amikor kergette Laurát és megérkezett a rendőrnő is, ha amerikai sorozat kapásból lelövi itt meg szépen megmagyarázta a bűnös most nem tartóztathat le, jó éjszakát. Csak a teáskészlet hiányzott a jelenethez.

Snoopyzit30 - 2017. 10. 15. 12:07

OFF

@_Peter pontosan idézz tőlem!

“Ezek után majd talán kevesebben gondolják úgy, hogy bármit megtehetnek. Vagy nem, de mindenesetre vesztenivalójuk egyre több lesz, mert Hollywood már nem lesz olyan elnéző ezentúl.”

Azt írtam, hogy lehet, hogy nem fog változni semmi, de az tény, hogy több vesztenivalójuk lesz, főleg azok után, hogy a ‘nagyembert’ így megforgatták.

winnie - 2017. 10. 17. 05:45

_Peter: én épp arra gondoltam, hogy kizárt, hogy megtudja őt annyira kötözni, hogy ne szabaduljon ki, szóval még reálisnak is mondható. más kérdés, hogy béna dolog ilyet írni.

didig - 2017. 10. 17. 10:33

Ez a lezárás hát inkább nagyon összecsapott volt mint végiggondolt. Ilyen könnyen inkább a vicc kategória jut eszembe. Ráadásul a számomra a csávó 100x szerethetőbb karakter volt mint a nő. Nem tudom, sokkal jobb is lehetett volna ez az egész

-T - 2017. 10. 17. 12:01

Most néztem meg az utolsó két részt darálva. Hát…nem erre számítottam. Az utolsó előtti rész szerintem sokkal jobb volt, mint maga a finálé. Én is összecsapottnak éreztem, pedig az évad első felében szépen adagolták a dolgokat.
És most várhatunk minimum 2 évet, mire lesz folytatás…na nem mintha kaparnám a falat, de akkor is. Jobban örültem volna, ha lezárják teljesen.

szoszilany - 2017. 10. 17. 13:28

Nekem tetszett, meg megrázó is volt az egész téma. Bár bevallom, így, hogy szerencsére nem érint személyesen, párszor megráztam volna a csajt,h “engedd már el, lépj túl rajta!” – ahogyam ki is derült, h nagyon sokan mások is tettek.
Kíváncsi lennék, hogy az utolsó jelenet akkor is ez lett volna, ha nincs második évad? Az miről fog szólni? Ki tette? Vagy ez csak számomra nem egyértelmű?
Az zavart egy picit, hogy a legfőbb bizonyítékot kilopta a csaj. Nem úgy van ilyenkor, hogy értékelhetetlen a bizonyíték, mert nem hivatalos úton jutottak hozzá? Vagy túl sok nyomozós sorozatot nézek mostanában?:)

nargli - 2017. 10. 17. 13:48

Tényleg nagyon összecsapták. Ahogy a nő megszerezte a bizonyítékot, az különösen idegesítő volt. Ha még két rész van az évadból, simán azt mondják neki, hogy így nem lehet bizonyítékot szerezni, sajnáljuk. Ehelyett jött a szöveg, hogy mivel beengedték, minden oké. Nagyon rossz volt.
A másik pedig, hogy miért mutatták meg nekünk, hogy Andrew halott? Ha lesz második évad, nem lenne sokkal izgalmasabb, hogy mi sem tudnánk, hogy hol van? Arról nem is beszélve, hogy Andrew – szigorúan mint karakter – tényleg a legizgalmasabb és legérdekesebb volt az egészben… Vagy most a 2. évad tényleg arról fog szólni, hogy ki tette?

Az pedig tényleg rossz volt, hogy az egész sorozat reklámját fölépítették arra, hogy azon izgulj, hogy ki hazudik, majd az egészet már a 3. részben lelőtték. Akkor is nagyon izgalmas lett volna, ha mi nézők már az első perctől tudjuk, hogy a pasi egy elvetemült ragadozó, csak mi sem tudjuk rábizonyítani, mert annyira ügyes.
De a két főszereplő zseniális, miattuk megérte megnézni.

Sorozatgyilkos - 2017. 10. 17. 18:22

Wow!

Félve ültem le az utolsó részhez, de nagyon jóra sikerült, a félelmeimmel ellentétben nem éreztem összecsapottnak. Micsoda wtf-pillanat a vége, még nem láttam a Rellik végét, de eddig ez az ősz sorozata számomra.

Zseniális színészek, gyönyörű fényképezés, meglepő fordulatok. Jó szívvel ajánlom mindenkinek!

Snoopyzit30 - 2017. 10. 17. 20:25

Laura átment nyomozóba és hipp-hopp megoldotta az ügyet. Bírom a csajt, nem várt a balfék nyomozókra. Nekem bejött az egész sorozat, de főleg az első 3 rész. A cliff se fájt annyira. Anyway, jobb ez a lezárás, mintha csak simán “szökésben” hagyták volna. Így jobban lehet agyalni, hogy ki ölte meg és hogy került oda egyáltalán a fickó a semmi közepére. Ha ezt a történetet folytatják, akkor viszont hiányozni fog valóban a doki karaktere. Még elnéztem volna, ahogy túráztatja a rendőrséget egy darabig.
Azt viszont meg se próbálom átgondolni, hogy mi lesz a 2. évadban. Főleg így hogy a készítő jelezték, hogy majd csak 2019-ben fogják forgatni.

winnie - 2017. 10. 17. 20:29

“Azt viszont meg se próbálom átgondolni, hogy mi lesz a 2. évadban.”

az lehet, hogy segít valamit, hogy mindkét főszereplő vissza fog térni:)

_Peter - 2017. 10. 17. 20:39

“Nem úgy van ilyenkor, hogy értékelhetetlen a bizonyíték, mert nem hivatalos úton jutottak hozzá?”

Lehet más filmekben az amerikai joghoz vagyunk szokva és ebben a briteknél jó így is. Ha mégse erről van szó, a nyomozó akkor is mondta a tech szakik szerint azonosítható a videókon, és biztos ujjlenyomatok is egyebek.

“Vagy most a 2. évad tényleg arról fog szólni, hogy ki tette?”

Azt nem értem hirtelen, ha a 2. évadban a ki ölte meg kérdést akarják feszegetni, miért úgy fejezték most be utaltak Laurára ahogy kajakozik ott a hulla környékén?

Az évadtól mást vártam, korán rántották le a leplet a 3. részben. Az évad annyira nem jött be egészében, önmagában a finálé korrekt volt. Joanne Froggatt ismét jól játszotta az áldozat mégis kitartó nő szerepet Anna Bates után.

Dawnie - 2017. 10. 17. 21:16

Én teljesen abban voltam, hogy öngyilkos lett a pasi, és kész, le van zárva a sztori. :D

szoszilany - 2017. 10. 17. 21:55

@_Peter: Szerintem egyáltalán nem egyértelmű, hogy Laura tette volna – bár nyilván a gyanúsítottak között van. Felmerül az öngyilkosság is (hiszen telefonon szólt neki az anyja ápolója, hogy ott van Laura, tudhatta, hogy vége van), lehetett a rendőrnő katona csaja is, maga a rendőrnő, vagy akár megkockáztatnám a fiát is, aki sokat szenvedett miatta. És valahogy a többiekre is biztos mind rá lehetne húzni. Ezeket mondjuk szépen ki lehet fejteni a második évadban.

De ha mindketten lesznek a második évadban, akkor gondolom sok flashback is lesz, az sem rossz.
Nézni fogom, az biztos :)

Geza Kovacs - 2017. 10. 18. 00:51

MegagigaLOL, kb. ennyi marad bennem az évadzáróról. Főleg a bizonyítékszerzés volt valami szánalmasan összecsapott időmegtakarítási tényező. Nem is tudom, a rendőrök máskor minek szórakoznak házkutatási parancsokkal, végzésekkel, hiszen elég bekéredzkedni.

Ha 2017-ben merne valaki egy ellenkező előjelű sorit vagy filmet készíteni, ahol a nő a hunyó, hát azt mondom le a kalappal. De ma, a nagy szólásszabadságban – mindenki azt szól, amit szabad – ugyanúgy igazodni kell, mint eddig is, úgyhogy marad ez a megoldás. Kár.

winnie - 2017. 10. 18. 05:02

“Ha 2017-ben merne valaki egy ellenkező előjelű sorit vagy filmet készíteni, ahol a nő a hunyó, hát azt mondom le a kalappal.”

ez szerintem soha, de soha nem jelentett problémát. most is “szerencséd van”, mert van minimum kettő jelenleg futó sorozat, ahol ez a helyzet. és nyilván nem is nézem mindet, szóval több is lehet. de ez nem hiszem, hogy bármikor bárhol problémát okozott volna az íróknak. (az epizodikus krimiket nem is említem, hiszen nap, mint nap előfordul.)

mondjuk én magát a “vágyat” nem értem, hogy ki legyen: jobb érzés, ha X vagy Y a gyilkos? a karakter a gyilkos. a gyilkosság a karakterből származik, nem abból, hogy milyen az illető neme vagy a haja színe (most ideírhatnám ironikusan azt, hogy már milyen régen várom, hogy legyen vörös a gyilkos:), hogy öreg vagy fiatal (ugyancsak friss példa, hogy gyerek volt a gyilkos) hogy heteró vagy meleg. (ez utóbbit már tényleg csak azért írtam ide, mert pár hónapja (2017-ben) volt egy sorozat, ahol az elég nagy elégedettséget váltott ki pár emberből, hogy a gyilkos meleg volt. nem mintha idén nem lett volna ugyancsak minimum 3 ilyen:).

szóval nem hiszem, hogy bárki vitatná azt, hogy soha nem voltak olyan “merészek” a sorozatok, mint idén, bár nem hiszem, hogy ilyesmit merészségnek kéne tartani, ez teljesen természetes. de aki nem néz annyi sorozatot, az csak találkozott 2017-ből vagy korábbról filmekkel, popkultilag is jelentős alkotásokkal, vagy épp frissebb bukásokkal, amikben ugyanez a helyzet.

(címeket nem írok, mert spoiler lenne, de az idézett mondatra lenne egy nagyon jópofa válasz.)

Geza Kovacs - 2017. 10. 18. 18:09

Egyrészt nem gyilkost, hanem hunyót mondtam, konkrétan erre a helyzetre gondolok, nem rablókra meg űrharcosokra meg vámpírokra.

Másrészt a te felfogásod csak egy a sok közúl, hogy ti. a karakter számít csak, a tulajdonságainak semmi jelentősége. Már valahol máshol is írtam egy hasonló hozzászólásra, hogy nen jell érteni másnak semmit, itt hozzászólásokban mindenki a saját véleményét írja, nekem pedig meggyőződésem, hogy a filmek gyártójának szellemisége, valamint a mai nyugati civilizációs vezető média korszellem nagyon durván kiütközik az alkotásokban. Erre lehet mondani, hogy adott esetben ki szerint miért nem igaz, de általánosságban annyi a helyzet, hogy más vélemény alapokon állunk.

Geza Kovacs - 2017. 10. 18. 18:11

2. bekezdésem 4. sora: nem kell érteni

barátfüle - 2017. 10. 18. 22:28

Valahol a 3. rész körül a készítők nem arra mentek el, amerre én vitettem volna magam. Azért végignéztem, hogyan oldják meg. Kicsit összecsapottnak éreztem én is. Bizonyítékot pedig tényleg nem szokás így szerezni és felhasználni a nyomozós sorozatokban. :)

winnie - 2017. 10. 18. 22:55

Geza Kovacs: akkor hunyó. de a kommentet, vagyis a kihívást ettől még nem tudom értelmezni úgy, hogy nyitott ajtón kopogtatsz, olyasmit “igényelsz”, amire konkrét példák vannak. szó szerint nem kell messzire menni. (azt még megérteném, ha valami olyasmit hiányolnál, ami valamiért nem létezik, de így okafogyottnak érződik a dolog.)

Snoopyzit30 - 2017. 10. 19. 08:07

OFF

@Geza Kovacs: “a mai nyugati civilizációs vezető média korszellem nagyon durván kiütközik az alkotásokban”

Az nem vezető korszellem, hogy 99,99%-ban férfiak erőszakolnak nőket, hanem tény. Én elhiszem, hogy neked ezt fáj tudomásul venni és jó lenne a lelkednek, ha ez végre nem így lenne, de sajnos ettől ez még így van. Továbbá ha már nyugati (értsd. amerikai) dolgokról beszélünk… az USA-ban elkövetett összes mészárlás közül, mint pl. amilyen most volt Las Vegasban csak egyetlen egyszer volt női elkövető, a többi (több száz eset) mind férfiak követték el. Ez egyszerűen tény.
De ezáltal senki sem gondolja, hogy ne lennének manipulatív vagy akár gonosz nők, szóval nem kell ehhez a vezető média befolyása.

szasza - 2017. 10. 19. 19:45

Remek volt! Az utolsó pár részre még a csajt is sikerult megkedvelnem… annak pedig kifejezetten orulok, hogy nyitva hagyták egy fontos kerdésre a választ. Kívancsi vagyok, hogyan folytatják, bár nem azért, mert annyira fontos, hogy végul ki tette ki a i-re a pontot. Bármelyikuk is, az indítékkal egyet lehet érteni – de veleményem szerint nem is ennek kiderítésérol fog szólni a 2. evad.

winnie - 2017. 10. 19. 20:39

bocsánat, lankadt a figyelmem, kiszedtem a kommentspoilert a kettővel feljebbiből (van, aki nem látta, direkt kerültem én is ezt:), de szerencsére aki belefutott, annak sem kell falnak mennie, mert…, szóval nem kell, mert ettől nem csorbul az élmény, de minden további dolog spoiler lenne, szóval nem írnám le.

Geza Kovacs - 2017. 10. 20. 01:53

Lehet, hogy van másik előjellel hasonló témájú, de én nem vagyok sem a téma érdeklődője, pláne nem kedvelője, véletlenül, illetve ennek az oldalnak az előzetes ismertetője alapján futottam bele ebbe, és ez ilyen, én erről tudok véleményt mondani. Miután pedig most már megkaptam azt, amiért egyáltalán felvetettem ezt az egészet, be kell linkeljek egy másik cikket:

http://comment.blog.hu/2017/10/19/az_atv_bravurosan_szallt_be_a_tapintatlansagi_versenybe?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2017_10_20&utm_campaign=index

mely alatt a kommentek nagyon jól elmondják, mi is a gond ezzel az egésszel manapság.

“Ha egy nő állít valamit, akkor az meg rögtön igaz.”

Az elmúlt évezredekben folyamatosan nagyon sok rohadékság történik nemi visszaélés/erőszak/zaklatás terén nők kárára világszerte, de az utóbbi időben ennek egy fajta ellenhatásaként jelent meg a fentebbi mondat tartalma, ami finoman szólva sem segít a helyzet javításán vagy csillapításán, kb. olaj a tűzre. Ahogy a Liar jellegű sorozatok is.

winnie - 2017. 10. 20. 04:36

Geza Kovacs: hogy érted, hogy “lehet”?:) ez nem “lehet” kategória. hidd el, van. és ez nem holmi “téma”: egész egyszerűen legalább három olyan sorozat fut jelenleg, ami cáfolja, amit írtál, illetve pontosabban ami éppen illik arra, amit írsz, amiről azt mondod, hogy le a kalappal, ha lenne (ellenkező előjel és társai). de ezeknek nincs közös témája, csak annyi, hogy mindegyik krimi, illetve bűnügyi cucc, hiszen azoknál elvárás, hogy legyen hunyó. szóval anélkül, hogy reflektálnék másra, csak ez ügyben akarlak “megnyugtatni”, hogy eddig is volt, és nyilván a jövőben is lesz efféle, főleg azért, mert elég jó csavar, ha az ember arra számít, hogy x vagy y a tettes, és kiderül, hogy szó sincs róla, mert z.

a kommentolvasásról lemondanék, bár a téma kapcsán tudom, vagyis sejtem, hogy milyen hozzáállások fordulnak elő, az viszont nem hinném, hogy olaj lenne bármilyen tűzre, ha az ember beszél róla, vagy ha sorozatok, történetek készülnek a témáról. én is akartam írni a fő kritikámban, hogy akinek bizonyos fajta gondolkodásmódja van, azt tuti, hogy fel fogja bőszíteni például a sorozat némelyik húzása, de igazából még ezt sem érzem bajnak, mert aki így gondolkodik, az nem… (mi a jó szó?) meggyőzhető, az veszett ügy, szóval nem számít veszteségnek. aki a fejébe vesz valamit és nem tágít mellőle, azzal nem lehet szerintem sok mindent kezdeni. viszont annak sosem szabad bajnak lennie, ha beszélünk valamiről, hiszen mindig előfordulhat, hogy másoknak felnyílik a szeme, vagy esetleg önálló gondolatai támadnak.

de a legfontosabb az, hogy egyedi történeteket nem szabad semmiféle általánosításnak felfogni. a szereplők nem “a nő” és a “férfi”, hanem az a konkrét ember és az a konkrét ember. ahogy írtam is neked, a két karakter. róluk szól a sztori egy aktuális probléma kapcsán, de ők nem képviselői egy teljes nemnek.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz