Advertisement
login |

Pilot-mustra: Rellik – 1×01

2017. 09. 13. 21:45 - Írta: winnie

56 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika, pilot-mustra,

If we could go back far enough, if we could understand why people do what they do, if we could understand the motive, maybe we wouldn’t have spent so much time chasing our own tails.

Ha tegnap a Liar pilotját 8-asra értékeltem, akkor az ugyancsak Henry és Jack Williams által jegyzett Rellik-et “muszáj” magasabbra kihoznom. Azonban míg előbbiben a sztori, vagyis az alaphelyzet és a színészek viszik a pálmát, a Rellik a sorozat szerkezete miatt érdemli ki nálam ezt az érdemjegyet, mert határtalanul élveztem, hogy időben visszafele haladva ismerjük meg a történetet.

RELLIK – 1×01 – 8,5/10

Értelemszerűen, aki az efféle kunsztra nem indul be, az kezelje helyén az osztályzatot, mert alapból elsőre nem kapna tőlem kiemelést sem a történet, sem a karakterek, sem pedig a színészek. Na, nem mintha gond lenne velük (sőt!), csak éppen egyrészt az idővel való trükközés teljesen leköti az ember figyelmét, másrészt a sztorinak mondhatni a lecsengését látjuk, azzal pedig nehéz alapozni. Azért megpróbálnak.

Mondjuk a felfedezés örömre és a puzzle jelleg miatt érdemes minél kevesebbet tudni a sztoriról, de annyit talán elárulhatok, hogy egy áldozatait savval leöntő sorozatgyilkos elkapásával kapcsolódunk be a sorozatba, és innen haladunk visszafele, s ismerjük meg az eset részleteit, hogy a rendőrség miként jutott a nyomára, illetve, hogy ő mi mindent csinált. Nyilván nem a kiléte a kérdéses (hmm…), hanem az indíték és sok minden más.

A Rellik szerkezete a pár hete a Netflix-en bemutatott Shimmer Lake-ére hasonlít. Abban mondjuk a napokat láttuk visszafele, a pénteki után a csütörtöki, majd a szerdai eseményeket, itt pedig egy bizonyos eseménysor, pár jelenet után kapunk egy visszatekerést, és egy néhány órával korábbi időpontot, melytől induló új jelenetek nagyjából azon a ponton fognak véget érni (és újabb visszatekerést kapni), ahol az előző jelenetfüzér elkezdődött.

Nem tudom, mennyire tiszta így leírva – nézve egyértelmű a dolog. Illetve…, egy ideig elég egyértelmű volt, de amikor egyszer a “visszatekerés” során nem csak a már mutatott jeleneteket láttuk pörgetve, hanem új snitteket is kaptunk, akkor hirtelen nem tudtam, mit gondoljak, annyira tele lett információval fejem, és még jobban próbáltam odafigyelni.

Az efféle idővel trükköző alkotások esetében mindig nagyon fontos kérdés, hogy van-e funkciója magának a kunsztnak. Itt látszólag van, legalábbis azt már most meg lehet állapítani, hogy nagyon működik az, ahogy idővel (az időben hátrahaladva) kezd összeállni a kép, kapunk nagy felfedezéseket, ráadásul nem csak az esettel kapcsolatban, hanem nagyon ügyes megoldás, ahogy apróságok tűnnek fel teljesen más fényben, mint először.

Az pedig mindenképp érdekes agytorna, ahogy újabb és újabb karaktereket kell befogadnunk, de nem ám úgy, hogy kvázi bemutatkoznak nekünk (lőttek a tankönyvszagú expozícióknak), hanem mondhatni az elköszönésük, az idővonal szerinti utolsó jelenetük révén.

A poén egyébként az az egészben, hogy szinte biztosra veszem, hogy nem az (időben) első jelenettel fog zárulni a sorozat, hiszen már a pilotban is történtek magyarázat nélkül hagyott dolgok, olyasmik, amiket visszafele haladva nem fognak megmagyarázni. Szóval csak ara tudok gondolni, hogy valamikor el fogunk indulni előre is, esetleg egy másikat szálat követve.

A szerkezete miatt a Rellik (számomra) mindenképpen újranézősnek tűnik – mármint nem a teljes évadra célzok (az ki tudja, jól sikerül-e?), hanem arra, hogy egy epizódot nem hátrány többször is megnézni, hogy korábbi, a fülünk mellett elsőre elsuhanó célzások meglegyenek, illetve, hogy bizonyos emlegetett nevekhez tudjak később bemutatásra kerülő személyeket kapcsolni.

Ezzel kapcsolatban egyébként van egy fura dilemmám is, a fenti ellenére sem tudom, mennyire érdemes visszanézni mondjuk az 1×01-et. Ugyanis így biztos, hogy elkezdek agyalni azon, hogy mi a legelső jelenetek másodlagos értelme (a benzinkútnak és a sörnek, a temetőnek és a doboznak, a főhős hangulatának), és félek, hogy idő előtt összeáll bennem a kép, holott szeretnék benevezni az utazásra és végig menni a Rellik által felkínált úton.

Persze az én belső vívódásom mit sem változtat azon a tényen, hogy nagyon élveztem ezt a pilotot. És megismétlem, hogy egyelőre nem (csak) a sztori miatt, hanem mindenképp a szerkezetnek köszönhetően. Azt hiszem, hogy nem véletlen, hogy a hasonló megoldással elmesélt Memento nálam minden idők egyik legjobb filmje. Nem bénkódnék, ha a Rellik ott lenne az idei legjobb újonc sorozatok között.

ui: Annyira elmerültem a szerkezetben és a technikai kérdésekben, hogy a megvalósításról nem is írtam. Csak a zenét hadd emeljem ki, vagyis a “zenét”. Nem tudom, minek tituláljam, de nagyon jó, disszonáns, feszült, felkavaró.

56 hozzászólás Ne habozz!

m76 - 2017. 09. 13. 22:03

Mindig azt vallottam, hogy ha csak az időrend összekuszálásával tudják érdekessé tenni a sztorit akkor ott valószínűleg nem elég érdekes az az alapsztori.

Ezért is utálom X idővel korábban expozíciókat is.
Ha elég jó a sztori akkor jó lesz időrendben is, ha nem, akkor meg megette a fene.

Memento is egy nesze semmi fogd meg jól sztori volt számomra, hiába zengtek ódákat róla.

Amikor az egész történetvezetés egyetlen csavarnak van alárendelve, ott mindig kilóg a lóláb. A legegyszerűbb deus ex machina az ha visszafelé mondják el a történetet hiszen így semminek sincs értelme egészen az utolsó pillanatig. Én meg minek szenvedjek végig egy órányi inkoherens jelenetet egy pillanatnyi relevációért a végén?

Hát ez a véleményem a fordított időrendes művekről. Szóval nekem a pontszám a helyén kezelve a reciproka lenne kb.

winnie - 2017. 09. 13. 22:19

a kulcsszó a funkció. ezt ki is emeletem, mert hiszem, hogy én vagyok az első, aki kikel a funkciótlanul használt narratív eszközök ellen, amikor pl. egy akciójelenetet kihoznak a végéről az elejére, hogy a néző ne kapcsoljon el. (oké, ez is funkció, érted.)

de van olyan film (vagy sorozat), ami alapból nem lenne érdekes, de összekuszálva igen? jó, lehet, hogy van, de sokan elkövetik azt a hibát, hogy szélsőségekben gondolkodnak. itt nem arról van szó, hogy így érdekes, úgy meg nem is érdekes. hanem arról, hogy így érdekes, úgy meg még sokkal, de sokkal érdekesebb.

(egyébként ez az a pont, ahol az embernek ki kell lépnie a három fal közül és realizálnia, hogy ez egy írói eszköz. eleve így akarják elmesélni a történetet. eleve úgy találták ki a sztorit, hogy így működjön leginkább. nem arról van szó, hogy megírják a sztorit, majd rájönnek, hogy nem működik, és hirtelen megfordítják az idő folyását, vagy összevissza szabdalják:) ha így maxolható ki az érzelmi komponens, ha így a legszórakoztatóbb, ha így STB., akkor így fogják tálalni. (de nyilván azért így maxos, mert maxosnak akarták ekképp tálalva.)

(nyilván elfogult vagyok, mert a közönséges bűnözők, ami minden idők legjobbja, ugyancsak babrált időszerkezetű, de megint csak, direkt így van megalkotva. mondjuk az csavarközpontú.)

a lényeg, hogy ez a sorozat direkt így van tervezve, mint ahogy vannak film és könyvek, vagyis történetek, amik úgy a leghatásosabbak (mert úgy akarják tálalni őket), hogy E/1-ben mesélik el. ilyen vagy olyan okból. és narratíva sokféle lehet. ez egy ilyen. de narratíva valamilyen szinten mondjuk a Bram Stoker-féle Drakula levélregényes formátuma is. az is lehetne sima elbeszélés, az író mégis így döntött. (oké, akkor az volt a divat, mert a Frankenstein is hasonló, de a lényeg a lényeg:)

“Én meg minek szenvedjek végig egy órányi inkoherens jelenetet egy pillanatnyi relevációért a végén? ”

ez az, ami nem csak a visszafele mesélt sztorikra lehet igaz. (sőt, például a mementóra abszolút nem volt igaz. abban hatalmas pluszt adott egy éni dráma, a főhős tragédiája, sőt, az amnézia miatt még indokoltnak is tekinthető ez a történetmesélés.)

de itt jön be az, hogy neked egy sztori ezt nyújtja (ez van), míg nekem, ahogy a végén is írom, egy marha jó, agyalásokkal teli utazást. de persze ez többek között azért is van, mert szeretem a rejtvényeket. azokban sem az a jó, hogy elolvasom a gagyi poént, ami kijött egy skandináv rejtvényben a karikatúrához, azt már 8 évesen sem néztem meg, hanem az, ahogy egymás után kitöltöm az üres négyzeteket betűkkel, ahogy szép lassan megtelik a kezdetben teljesen üres oldal.

“Szóval nekem a pontszám a helyén kezelve a reciproka lenne kb.”

benne van, nyilván erre nagyobb az esély, mint ahogy az is benne van, hogy 10/10, mert lehet, hogy vannak egyéb aspektusai, amitől elalélsz. (jó példa lehet, hogy sok valóságshow-t kutyázó ember nyilván azért sem néz realityket, mert “retteg” attól, hogy egy megtetszik neki, és aztán kiderül, hogy az általánosításon alapuló korábbi hozzáállása fals volt. az effélére megtérésekre folyamatosan láthatunk példákat, pl. a mostani magyar survivor esetén, de én is 35-ön túl jöttem rá, hogy brokkoli teljesen jó, addig inkább nem kóstoltam meg, mert gázul nézett ki:)

winnie - 2017. 09. 13. 22:56

na, a zenêről meg nem is írtam, pedig nagyon állat. mindegy, kapott egy ui-t.

Quantumleap - 2017. 09. 14. 08:36

Tehát akkr ez a sorozat olyasmi szerkezetű, mint filmben a Memento vagy a Visszafordíthatatlan?

winnie - 2017. 09. 14. 09:13

a memento másféle, mint a visszafordíthatatlan, mert az kétrétegű, nem sima visszafele mesélés.

ez meg:

“itt pedig egy bizonyos eseménysor, pár jelenet után kapunk egy visszatekerést, és egy néhány órával korábbi időpontot, melytől induló új jelenetek nagyjából azon a ponton fognak véget érni (és újabb visszatekerést kapni), ahol az előző jelenetfüzér elkezdődött.”

bár nyilván csak a pilotról tudok nyilatkozni, mert leírtam a szerkezettel kapcsolatos kétségeimet, hogy szerintem ez sem lesz ennyire egyszerű.

checkmate - 2017. 09. 14. 12:58

Egek, most esett le, hogy a rellik killer visszafelé olvasva.

Irgum76 - 2017. 09. 14. 13:13

én nekem nagyon bejön ez a formátum

Memento és egy másik ami még jobban anno tv-ben csíptem el fiatalokról szól akik a végén-elején egy tömegkarambolban halnak meg vagy ilyesmi
rég láttam csak arra emlékszem, hogy baromi jó volt

szóval én ezt biztos bepróbálom ha lesz felirat

Irgum76 - 2017. 09. 14. 13:22

á megtaláltam a címe: “11:14”

Sorozatgyilkos - 2017. 09. 14. 13:33

Egyelőre tetszik, de nem nagyon látom, hogy milyen wtf pillanatért nézzem meg majd az utolsó részt. Szinte minden meg lett magyarázva az első rész végére, csak a motívum nem. Az, hogy vannak feleslegesnek tűnő szereplők, lehet, hogy csak beetetés.

Valóban lehet, a végén az lesz, hogy az utolsó rész utolsó 10 percre nem visszafelé fog mennni, hanem egyenesen előre.

Mindenesetre tök jó, hogy a HBO hetiben elhozta nekünk ezt és a Liart, 6 rész még épp elfogyasztható mindkettőből. Viszont annyira zártnak tűnik a 2 formátum, hogy nagyon meglepődnék a 2. évadok berendelése hallatán.

johnny336 - 2017. 09. 14. 16:29

Columboban is megmutatták az elején a gyilkost és az MO-t, mégis működött.

Sorozatgyilkos - 2017. 09. 15. 12:59

Igen, a Columbo 40 éve működött, de manapság 2 rész után kasza lenne :) Ettől függetlenül, végignézem, hiszem már csak 5 részről beszélünk.

Irgum76 - 2017. 09. 15. 13:36

hát nem tudom ti mit néztetek de baromira nincs ez lezárva, sőt!

az idő tekergetés annyira itt nem jött be
ha jól vettem észre akkor nem folyamatosan lépdel hátra az időben hanem ide-oda ugrál

mindenesetre tetszett jöhet a folytatás

ja van hozzá magyar felirat ha valakit érdekel

winnie - 2017. 09. 16. 14:41

Irgum76: hogy érted, hogy lezárva? vagy a sorozatgyilkos-féle kommentre célzol? abban biztos vagyok, hogy tovább fogunk menni a sztoriban, mert van pár dolog, ami kérdőjeles (a rendőrségi bunyó, a nyomozó felfedezése, stb.), de ettől még az évad lehet, hogy lezárt.

” ha jól vettem észre akkor nem folyamatosan lépdel hátra az időben hanem ide-oda ugrál ”

nem néztem az időpontokat, de ez alatt mire gondolsz? nekem csak az tűnt fel, hogy az egyik tekerésnél hirtelen láttunk addig nem mutatott jeleneteket, amit nem értettem.

Irgum76 - 2017. 09. 16. 17:14

az idő pontoknál úgy értettem, hogy egyszer a kezdéstől pl 10 órával ezelőtt aztán 3 órával ezelőtt és 5 órával ezelőtt
szóval nem lineárisan folyamatosan visszafelé hanem vissza kezdőpontra és onnan egy előző jelenet előtt vagy után játszódó jelenet jön
de lehet csak én kavarodtam bele :)

vigyázat SPOILER

hogy nincs lezárva azt arra értettem, hogy oké a végére kiderül, hogy tényleg ő volt az aktuális gyilkosság elkövetője
de az is, hogy kényszer hatására tette minden valószínűség szerint az igazi sorozatgyilkos kényszerítette rá
szóval nincs meg az igazi elkövető

gromit - 2017. 09. 18. 21:48

Na, végre megnéztem – elsőre lelőttem, hogy fáradt vagyok és nem veszi az agyam. Ezt tényleg csak frissen szabad nézni, nagyon kell figyelni, de már volt pár dolog, ami összeállt. Bírom ezt a kirakósdit én is.

“az idő pontoknál úgy értettem, hogy egyszer a kezdéstől pl 10 órával ezelőtt aztán 3 órával ezelőtt és 5 órával ezelőtt”

én úgy vettem, hogy mindig az _előző_ megmutatott jelenethez képest ugrunk vissza: először 10 órával előbbre, aztán 3 órával korábbra, aztán megint 5 órával korábban, így ez már össz -18 óra.

“érdekes agytorna, ahogy újabb és újabb karaktereket kell befogadnunk, de nem ám úgy, hogy kvázi bemutatkoznak nekünk”

Ezt a The Missing s1-ben is nagyon jól művelték, csak ugye másképpen (a jövőben fel-felbukkanó figurákról később derült ki, hogy a múltban kik voltak, és hogyan jutottak el a “jelen” állapotjukba)

SPOILER nyilván

Ha mindig csak visszafelé ugrálunk, akkor nyomozásilag nincs rendes lezárás (illetve a nyomozást lezártnak tekintik, a tettes, vagy mastermind szabadon lófrálhat továbbra is). Vagy esetleg az lesz az s2, merthogy nekem nagyon úgy tűnt, hogy az utolsónak elkövetője csak a fickó, ahol még a rendőrség is megállapította, hogy nem pont ugyanolyan az elkövetési módszer. És ugye ott volt a kamera és a memóriakártya…

Nézés közben megfordult a fejemben, hogy ehhez így sok lesz a 6 rész, de a legvégén mutatott jelenet azért nagy felfedezést ad.

retnuh - 2017. 09. 19. 00:35

“én úgy vettem, hogy mindig az _előző_ megmutatott jelenethez képest ugrunk vissza: először 10 órával előbbre, aztán 3 órával korábbra, aztán megint 5 órával korábban, így ez már össz -18 óra.”

ez sztem így van, számomra tök egyértelmű a jelenetekből…

én azt várom, h a sorozat történetmesélése pl a TRUE DETECTIVE S01-hez lesz hasonló…azaz félidő után elindul előre a történet… ;)

FrankLuck - 2017. 09. 19. 20:50

Adtam egy esélyt a második résznek, mert az elsőt kicsit fáradtan néztem és nem igazán kötött le – nos, a második még annyira sem, nem tudom eldönteni, hogy baromi lassú vagy csak simán nem működik nálam ez a szerkezet. Mindegy, van mit nézni.

Snoopyzit30 - 2017. 09. 25. 17:53

“nem tudom eldönteni, hogy baromi lassú vagy csak simán nem működik nálam ez a szerkezet”

Ugyanezt éreztem úgy 1,5 részig, aztán valamiért mégis tovább néztem és a 2. rész 2. fele már lekötött annyira, hogy megtartson a sorozat. Főleg, hogy most feldobtak egy labdát a sebhelyes arcú nő és a laptop kapcsán.
Érdekesek még azok a pillanatok is, amikor 1-1 későbbi esemény azáltal nyer értelmet, hogy látjuk az előzményt, emiatt van egy folyamatos “aha-élmény”.

Nem könnyű megemészteni egyébként a látottakat. Valamint a rendőrkollégák magánélete pl. totál töltelékszálnak tűnik.

Snoopyzit30 - 2017. 09. 28. 22:45

1×3

Ez a rész már tényleg elég komoly volt. Nagyon jól építkeznek, egyre inkább érthető ez a visszafelé haladó történetmesélés és egyre izgalmasabb.

gromit - 2017. 09. 29. 15:47

Viszont így most még jobban remélem, hogy egyszer elindulnak előrefele is, mondjuk az utolsó részben, mert ugye a legelső részben kezdésként felvázolt végpontban túl sok tettes is szabadon rohangálhat, és az nem jó a lelkemnek :)

Irgum76 - 2017. 09. 29. 20:15

nekem bejön, hogy eddig minden részben kaptunk egy új “gyilkost”

Irgum76 - 2017. 09. 29. 20:24

ja és szerintem az utolsó részben derül ki, hogy hogy támadták meg Gabrielt
és a következő évad szerkezete is ilyen lesz

(az időpontok megzavartak az első résznél a fejemben összeállt a kép csak valahogy nem állt rá az agyam az “x órával ezelőtt” re talán szerencsésebb lett volna ha dátumokat írnak ki és utána azt, hogy hány órával, nappal ugrottunk vissza)

gromit - 2017. 10. 03. 23:34

Persze nem mindenki az, aminek elsőre látszik. Igazán tudhattam volna. Így viszont ama terápiás beszélgetés teljesebb változatán nevettem egy nagyot.

Gabriel támadása előtt is volt már pár gyilkosság. Szóval már most megvolt az ő hogyan-mikorja is.

Irgum76 - 2017. 10. 05. 12:55

1×04

hát igen az égett arcú csaj mondta korábban, hogy a pszichiáter rátudja venni dolgokra amit maguktól nem tennének
mondjuk én akkor szuggesztiónak esetleg hipnózisra gondoltam
végül is nem az volt
de dokit nem értem miért jelentette a laptop ellopását ha neki is van rajta félteni valója
legalábbis a zárás erre utal
vagy pont ez volt a terv része?

sajnos már csak 2 rész van hátra
korábban valaki a lassú tempó miatt szált ki nekem épp ellenkező az érzésem én elnéztem volna még tízen x részig
az imbd sem túl biztató össz-vissz kerek 6 ponton áll és csökkenő tendenciát mutat

gromit - 2017. 10. 06. 01:37

Nekem az az érzésem, hogy a 6 pont nem a minőségnek, hanem inkább a stílusnak szól. Persze meg tudom érteni, hogy sokaknak nem jön be, nehezen követhető.. de azért bosszantó, szerintem is többet érdemel 6-nál.

Claire8310 - 2017. 10. 06. 10:39

Nekem nagyon úgy tűnik, hogy lehet a partnere öntötte nyakon Markhamet egy kis savval. A csaj nekem eléggé psychonak tűnik.
Lassan tényleg az lesz, hogy minden gyilkos más. Kíváncsi vagyok nagyon, hova fut ki.

És igen jóval többet érdemel mint 6 pont… bár az is világos, hogy van akinek nagyon nem jön be ez a történet mesélés.

Sorozatgyilkos - 2017. 10. 06. 13:42

Eddig nekem az ősz sorozata, kicsit szomorú vagyok, hogy ilyen kevesen nézzük.

Sorozatgyilkos - 2017. 10. 06. 13:51

Ezzel a sok red herringel és a sok apró-cseprő rendőr kollégával oda jutottunk, hogy biztos vagyok benne, egy rendőr az elkövető. Az első rész kapcsán nekem az jött le, hogy a legelső red herring elég volt Gabrielnek, hogy elhiggye, az a sorozatgyilkos és a támadója.

Hacsak az utolsó rész végén nem lesz egy gyors flashforward, az még nagyon tetszene nekem.

Snoopyzit30 - 2017. 10. 06. 17:48

1×4

Én kizártnak tartom, hogy a társa öntötte le. Egyszerűen semmi értelme nincs. Azért hívta fel, hogy találkozzanak, hogy együtt legyen a csajjal. Ergo megint őt választotta a családja helyett és a csaj mondta is, hogy szereti, szóval szerintem nem a társa volt a tettes.

Most szándékosan a pszichodokira akarják terelni a figyelmet, nagyon gáz a tag. Kérdés, hogy gyilkos-e. Szerintem ő csak simán nem normális.

Balázs - 2017. 10. 10. 06:43

1×05

Az utolsó jelenetre csak annyit mondanék hogy :-O

Ennek fényében ismét megfogom nézni az előző 4 részt.

Sorozatgyilkos - 2017. 10. 10. 11:13

Így legyen ötösöm a lottóm :-)

gromit - 2017. 10. 11. 13:10

Az 5. rész utolsó jelenetén nem döbbentem le annyira, mint vszleg kellett volna. Nem is tudom, lehet, h a múlt rész utáni pár komment is benne volt kicsit (bár én se erre tippeltem volna), de azt hiszem nagyobbrészt inkább amiatt, hogy most kiderült, ki a lakótárs. Menetközben is volt pár elég fura húzása, de ez talán ez volt az a pont, ahol látszott, sokkal nagyobb a baj nála.

Eljutottunk az első esetig. Folytatjuk ugyanígy visszafele, hogy hogyan pöccent be és esetleg utána ugrunk vissza a jelenbe, egy rendes nyomozásba az igazi tettes(ek) után? vagy már rögtön vissza a jelenbe? persze majd meglátjuk :)

Irgum76 - 2017. 10. 13. 12:51

1×05

nekem van egy olyan érzésem, hogy átleszünk még cseszve az utolsó részben
még a végén kiderül, hogy minden gyilkosságot más követte el különböző indottásból :)

Irgum76 - 2017. 10. 13. 12:59

1×05

furcsa lenne ha a csaj a 40 kilójával egy 100 kilós hullát simán ide oda cipelne
ja és durva Gabriel “jellem visszafejlődése” vagy minek nevezzem
ahogy megyünk vissza az időben a kezdeti békés, családszerető szörnyetegből egy mocskos zsaru képe lett

Snoopyzit30 - 2017. 10. 13. 21:23

Elég nagy WTF, ha tényleg Elaine öntötte le savval Gabrielt. Bár én továbbra sem hiszek ebben az elméletben. Valamit egyébként csinált a két pszichodoki, amivel kirántotta a gyufát és valahogy Elaine apjának is van ebben szerepe. Az anyját ezek szerint csak halluzza folyamatosan. Én meg azt hittem, hogy az a testvére vagy mittudomén.

Legjobb újonc eddig ez a sorozat idén nekem. Bármi is lesz a vége JAws-ra tuti jelölöm majd.

Richard Dormernek meg ezek a sátáni mosolyai… Már a Fortitude-ban is a hideg rázott tőle, de nagyon bírom a színészt. (OFF. Annak a sorozatnak a folytatásáról továbbra sincs hír, ugye?)

Snoopyzit30 - 2017. 10. 17. 15:08

1×6

Zseniális volt a lezárás és az egész sorozat baromi jól volt felépítve, átgondolva. Mondjuk az tényleg kérdés, hogy Elaine hogyan cipelte a férfi hullát a játszótérre, de arra mondjuk volt utalás, hogy jó erőben van.

A készítők úgy látszik ebbe a sorozatukba (ahogy a Liarbe is) beleírták a szexuális erőszakot, mint lelket megnyomorító tényezőt, itt még durvább, hogy ezt ráadásul még gyerek ellen követték el. Ehhez jött még hozzá az, ahogy végignézte az anyja halálát is, szerencsétlen csaj nem csoda, hogy totál félrecsúszott az élete.

Jár a piros pont a készítőknek, mert végig nem hittem el, hogy Elaine lesz a hunyó a végén. Bár azt ugye láttuk a videón, hogy Mills vágta el a torkát az egyik áldozatnak, szóval ő is gyilkos volt tulajdonképpen, de volt itt még másik gyilkos is, ugyebár. Ott van pl. a csaj, aki megölte a saját anyját.

Egyértelmű, hogy újra meg kell nézni a sorozatot, ezúttal kicsit más szemmel.

winnie - 2017. 10. 17. 15:47

” If we could go back far enough, if we could understand why people do what they do, if we could understand the motive, maybe we wouldn’t have spent so much time chasing our own tails.”

jajj, hát de szépen kivettem a pilotból ezt az idézet, mindjárt megtapsolom magam, hogy a fináléban is kiemelték:)

Snoopyzit30 - 2017. 10. 17. 17:24

Igen, de ennek az idézetnek is csak úgy van értelme, hogy tudod, hogy ki volt Elaine valójában. Igazából mi okuk lett volna már az elején Elaine-ra gyanakodni?

winnie - 2017. 10. 17. 17:35

ez általános igazság is lehet, de mondjuk én a szerkezet miatt emeltem ki, hiszen visszafele mentünk az időben, így érthettük meg, hogy ki mit miért csinált.

Snoopyzit30 - 2017. 10. 17. 18:36

Igen, jó volt az az idézet, de én rögtön Gabriel illetve a zsaruk fejével próbáltam gondolkodni, hogy ők elég logikusan vitték a szálakat.
Mindenképpen meg kell nézni újra a sorozatot, még újranézve is fog sok pluszt adni szerintem.

Irgum76 - 2017. 10. 17. 20:00

hát én egy kicsit csalódott vagyok
látszólag minden apró puzzle darabka tökéletesen a helyére került
de ha nagyító alá vesszük akkor jó pár sebből vérzik a sztori
pl oké, hogy nyomozónak áll a csaj de mi a garancia arra, hogy Gabriel mellé osztják be?
a gyerekkori fénykép kint van az ágy mellett mi van ha Gabriel egyszer úgy dönt, hogy a csajnál alszik?
stb
ez a “közelíts rá a tükröződésre” meg annyira béna elcsépelt ráadásul irreális badarság
ilyen felvételen egy pixelhalmazt láthatott volna nem arcot

én még pár résszel ezelőtt azt hittem, hogy nem kapunk 100%-os választ és a következő évadra az volt a tippem, hogy a tárgyalással nyit és onnan ugyanígy visszafelé haladunk

de így nem hiszem, hogy lesz ennek folytatása
ha csak nem antológia formában

winnie - 2017. 10. 17. 20:07

es ha kilovom a sebeket, akkor jo lesz?:) csak mert a képet mondta, hogy mindig el kellett tennie, és ez nagyon nem volt ínyére. és szerintem nem volt mellé osztva nyomozóként, volt, hogy nem egy kocsival mentek (ezt ugye ki is emelték), sőt nem is nagyon nyomoztak a többiek sem párban, sok egyedüli dolog volt legalább is, helyszíni kikérdezések, miegymás. a tetthelyeknél mindenki ott volt, a benti kihallgatásnál kettőre emlékszem, de mindkétszer más volt a főhőssel.

a tukrozodes, akar megvalosithato, akar nem, elcsepelt es bena. (komolyan utana kene neznem, mert mar kezdek arra hajlani, hogy megoldhato a mai technikaval, mert miert alkalmaznak maskepp? ok is tudjak, hogy gaz.)

Snoopyzit30 - 2017. 10. 17. 20:37

Szerintem ha nincs a tükröződés, akkor is lebukott volna Elaine. A disket csak a baleset után vitte be Gabriel újra az informatikushoz, de már az autós üldözésnél sejtette Gabriel, hogy gáz van, még kérdezte is, hogy “Miért menekülsz?” “Engedj elmenni” stb. Bár Gabriel még utána azt mondta a rendőrségen is, hogy nem tudja miért menekül, de aztán szerintem összerakták volna. A lakására elment volna Gabriel így is úgy is, mert a baleset után kereste volna és akkor megtalálta volna a képet. Nem akarok új forgatókönyvet írni vagy ilyesmi, de egy ilyen parádésan összerakott sztori után a legkevésbé a “tükröződésbe” akarnék belekötni.

Snoopyzit30 - 2017. 10. 17. 20:40

Ja meg a halott dokit is megtalálták volna így is úgy is, szóval az is egy újabb nyom lett volna Elaine felé. Még mondta is Elaine Gabrielnek, hogy “Tudhattam volna, hogy nem hagyod annyiban”.

Irgum76 - 2017. 10. 17. 21:09

csak kicsit csalódtam azért jó volt ez
de ha ennyire mesterművet akartak letenni az asztalra akkor minden részletnek passzolni kell

nem konkrétan partnerként értettem a beosztást hanem
Gabriel csoportjához
illetve ott van még a korábbi hulla cipelés
Gabriel megtámadásának kivitelezése

a tükröződéshez: maga a felvétel is silány, zajos, sötét volt plusz ehhez jön még valami egyenetlen tükröződő felület
végül is mindegy
de végig megmaradtak a realitásnál lehetett volna az, hogy véletlenül egy kockányi villanásra vissza néz

Snoopyzit30 - 2017. 10. 17. 22:47

Szerintem Elaine simán építhette úgy a karrierjét, hogy oda kerülhessen arra az osztályra. A csaj kislány kora óta arra készült, hogy Gabriel közelébe kerülhessen vagy én értettem félre?

Gabriel megtámadása nagyon gyanús volt már akkor is. Pont Elaine-nel találkozott és sötét volt stb. Valamint Elaine azonnal ott termett és rögtön hívta a mentőket stb. Plusz ott volt a prosti csaj is, ő tudta ki a tettes, de azt mondta Gabriel főnökének, hogy kell neki a pénz, mert ha beszél, akkor neki tuti le kell lépnie. Kérdés, hogy ha elmondja hittek-e volna neki, mindenesetre gyorsan kiiktatta őt is.

A hullacipelésnél még lehetett akár segítsége is. Az a skizofrén fickó (Mills), akit ugye arra is rávett, hogy elvágja az egyik áldozat torkát (aki a felvételen is van).

gromit - 2017. 10. 18. 01:43

Nahát, megkaptam a “mitől kattant be”-t és elindulva előrefele a “hogyan kapták el”-t is, csak épp…

“ilyen felvételen egy pixelhalmazt láthatott volna nem arcot”
+1 nekem is pont ugyanez volt erre a reakcióm

Így kicsit csalódás az utolsó rész. az agytornára hívó formátum nagyon bejött, de amikor annyira figyelnek minden kis részletre, hogy minden a helyére kerüljön, akkor pont az eset megoldásának kulcsa ennyire gyenge. (Most vissza is tekertem, tkp az arcon kívül meg is volt a pixelesség.)

“Szerintem ha nincs a tükröződés, akkor is lebukott volna Elaine”
Tényleg másképpen kellett volna lebuknia, vagy a videónak kellett volna másmilyennek, egyértelműbbnek lennie. Akkor egy szó kifogásom nem lenne :)

Na jó, még azon is elmorfondíroztam, hogy hogyan lehetett belőle rendőr, hogy semmilyen szűrőn nem akadt fenn, hogy valami probléma lenne vele. (bár érdekes módon, a pszichés defektus a Rivernél nem zavart, de ugye egész más a stílus)

Egy viszont megúszta. Bár ott Gabriel is érezte, hogy nem illik bele a sorba, és lehet, hogy most vissza is fognak térni arra az ügyre.. de az már nem igazán kiált folytatásért. Ez így elég jól le lett zárva.

Én is antológiaszerűen tudnám elképzelni,

winnie - 2017. 10. 18. 04:51

a liarrel ellentétben, amit már a premier előtt emlegettek, itt nem nagyon olvastam, hogy lenne szándék a folytatásra. más kérdés, hogy eleve keveset olvastam róla.

didig - 2017. 10. 18. 10:36

IMDB-n 5.9 azért erősen alulértékelt.. mivan a néppel?

winnie - 2017. 10. 18. 10:48

sokan nehezen tudják követni. a digispy-on minden rész után szemléztek tweetekből, és tényleg érdekes látni, hogy mennyi frusztrált megjegyzés van, hogy mennyire se füle, se farka az egésznek. főleg az első résznél volt ez, amikor érkeztek gondolom az osztályzatok, mert sokan nem tudták, hogy mi a franc van, hogy visszafele megy a sztori.

gromit - 2017. 10. 18. 11:19

két hete még 6.0 volt, aztán lejjebb ment 5.8-ra, most kicsit feljebb mászott. annyiban megértem, hogy nehezen követhető, nehezen befogadható, és sokan ezt nem bírják. mondjuk totál felkészületlenül lehet, hogy én se díjaztam volna.

Apati - 2017. 10. 18. 13:46

Most komolyan…”nehezen befogadható”, “érthetetlen”, “nehezen követhető”… Esküszöm átlag képességekkel bíró sorozat nézőnek vallom magam, de nekem egy percre sem tűnt helyénvalónak egyik állítás sem.
2017-et írunk, nehogy már problémát jelentsen egy kissé megcsavart időrendiség egy történet értelmezésében!
Akinek meg okoz, az nézzen Dallas-t, vagy tudom is én mit.
Bocs a kissé értelmetlen kirohanásért, de számomra is érthetetlen a széria alul értékeltsége, hiszen egy jó sztori, jól elmondva, sőt ha valaki filozófikusabb alkat, még moralizálgatni valót is jócskán találhat benne.
Szuper 6 óra volt..

Snoopyzit30 - 2017. 10. 18. 17:03

Az év újonc sorozata nálam is, pedig 35 újoncnál tartok.

szasza - 2017. 10. 19. 19:35

Nagyon tetszett! Az angolok egyszeruen nem tudnak hibázni! De mindenképp újra kell néznem – kíváncsi vagyok, milyen lesz majd úgy, hogy tudom, mik a puzzle utolsó darabkái.

winnie - 2017. 10. 19. 20:15

Apati: volt, aki nem tudta, hogy ilyen a szerkezete a sorozatnak és nem tudott átállni. ez van – gondolj bele, egy átdolgozott nap után még ilyennel traktálják szegény embert:)

gromit - 2017. 10. 19. 21:15

“egy átdolgozott nap után még ilyennel traktálják szegény embert:)”

Mondjuk én szerencsére tudtam magamról, hogy nézni akarom, úgyhogy ilyen estéken szépen félbe is hagytam 5-10 perc után, hogy ez most nem megy, hanem majd valamikor máskor, frissebb fejjel újra nekikezdek a résznek. És pár nappal később, frissebb fejjel be is pótoltam az adott részt. Van amit nem lehet csak úgy bármikor nézni.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz