login |

Once Upon a Time: kezdett a 7. évad

2017. 10. 08. 21:22 - Írta: Qedrák

92 hozzászólás | kategória: kritika,

Valósággal izzott a levegő az elmúlt hónapokban a sorozat körül. Először az eddigi főhősnek, Emmának a távozása kavarta fel az állóvizet, majd sorban érkeztek a hírek, hogy lecserélik csaknem a teljes szereplőgárdát, a helyszínt, jönnek az új karakterek, és nem mellesleg vasárnap helyett a pénteki halál (vagy elfekvő) napon adják az új részeket.

Ebből még persze nem derült ki, hogy a külsőségek cseréje mellett vajon a belbecs változik-e. Az OUAT eddig alapvetően két eszközzel küzdött az első évad számaihoz képest szép lassan erodálódó nézettségért.

Az egyik az aktuális mozifilmek meglovagolása, amelyek időlegesen meglökték a nézőszámot, (mint például a Jégvarázsos évad elején), de megtartani nem sikerült az újonnan jövőket. A másik, gyakrabban alkalmazott húzásuk, az első évados nosztalgia volt, az utóbbi évadok elején többször referenciaként használták azt az időt, amikor a sorozatok teljes spektrumában is figyelemreméltó darabnak számított az OUAT.

Csakhogy manapság a kínálat rendkívül széleskörű, és az igen erős mezőnyben a nosztalgia legfeljebb annyira vonzó hívószó, mint egy kifőzdében a piros kockás terítő.

Azon gondolkoztam az idei első rész megtekintése után, hogy milyen jelző jutna eszembe, ha egyetlen szóval akarnám jellemezni a látottakat. Talán azt mondanám, hogy “nem rossz”.

Nem kiemelkedő, nem egyedi, de nem is kínos. A látottak egy közepesen országos sorozat színvonalán mozogtak. Ha azonban azt a kérdést teszem fel, hogy ez vajon alkalmas-e arra, hogy új nézőket vonzzon be, akkor nem tudnék jó szívvel igennel válaszolni, hiszen manapság nemcsak közepes, hanem elég jó sorozatok tucatjai sikkadhatnak el a “zajban”. Néhány első részből származó apróbb spoilerekkel folytatom.

Annak mindenképpen örülök, hogy bár újra a nosztalgia eszközéhez nyúltak az írók, ezt nem a korábbi karakterek visszahozásával érték el. A régi gárda megmaradt tagjai, Roni (Lana Parilla), Rogers (Colin O’Donoghue) és Weaver (Robert Carlyle) szerepében csak perceket töltöttek a képernyőn, az új személyiségüket igazából nem tudták és talán nem is akarták kibontakoztatni.

Ugyanakkor maga az egész szituáció viszont egy az egyben az első évad viszonyait tükrözi, szinte mindenkinek megvan a maga első évados megfelelője. Henry (Andrew J. West) lett az új Emma, Lucy (Alison Fernandez) az új  Henry, Victoria (Gabrielle Anwar) pedig az új Regina és így tovább.

Nemcsak új szereplőgárdát avattunk, hanem új helyszínre látogat el a sorozat. A vidéki kisváros Storybrooke-ot egy nyüzsgő metropoliszra cserélték, amelynek Hyperion Heights nevű kerületében játszódik a hetedik évad. Megváltoztak a foglalkozások is, a főgonosz Victoria, vagy Lady Tremaille, egy ingatlanfejlesztőt alakít, Henry egy közösségi alkalmazás sofőrje, Jacinda, vagy Hamupipőke (Dania Ramirez) pedig egy gyorsétterem mindenese.

A helyszín vérfrissítése vélhetően jót tesz a történetnek, mert valljuk be, hogy Storybrooke-ban már különösebben sok mindent nem tudtak tenni a szereplőink, ezért minduntalan el kellett rágatni őket más világokba.

Talán az első évad egyik erejét is a meséktől eltérő környezet adta, amely mögött mégis felsejlett időnként egy másik világ, meglátjuk, hogy ez hogyan fog működni most. A mesés világban játszódó részek továbbra is nagyon színpadiasak maradtak (Jacinda és Henry kardozós menekülése a bálról inkább valami elfuserált balettelőadásra emlékeztetett), és a sorozat továbbra sem a bivalyerős CGI-ról lesz közismert.

Az új karaktereket megformáló színészek egyelőre nem tűnnek rossz választásnak, mindenki hozta a kötelezőt, de igazán kiemelkedő alakítást egyiküktől sem láttunk. Egyedül Rose Reynolds (Alice) túljátszott manírjai idegesítettek, és ezekről nem vagyok meggyőződve, hogy feltétlenül a karakteréből fakadnak.

Nem tudjuk azt, hogy az új átok hogyan működik és mi váltotta ki. A történetnek ez a háttere egyelőre ködbe burkolózik, de biztos vagyok benne, hogy valami csavaros választ fogunk találni a szezon végére. A sorozat számomra már többször bizonyította, hogy a világépítéshez, vagy a karakterformáláshoz jól ért, a lezárásokhoz viszont nagyon nem.

Talán ez a legnagyobb kérdőjel most is a számomra. Mert lássuk be, hogy az első évad ismeretében az új karakterekért a legkevésbé sem lehet izgulni. Ahogy a mozifilmeknél sem feltétlenül szerencsés, ha pontról pontra rebootolunk egy alkotást, úgy a sorozatoknál sem ez a siker biztos receptje.

Tudjuk, hogy a felnőtt Henry valószínűleg úgyis rátalál a családjára, ahogy sejteni lehet azt is, milyen kacskaringókat jár be a többi karakter. Ez egyfajta kiszámíthatóságot visz a sorozatba, és nem vagyok benne biztos, hogy jót fog tenni neki.

Kérdés persze, hogy ezt mennyire akarják feloldani a már fent említett nosztalgiafaktorral, hiszen tudjuk, hogy a második részben Emma (Jennifer Morrison) visszatér egy epizód erejéig, de felbukkan még az évadban Belle (Emilie de Ravin), Zelena (Rebecca Mader) és Gideon (Giles Matthey) is.

A kezdés tehát nem volt rossz. Ha valaki esetleg úgy dönt, hogy vissza akar térni, akkor ezen a ponton meg tudja tenni, hiszen egy új történetet kezdtek el, ám abban az értelemben ne számítson meglepetésre, hogy az első évadban látottaktól gyökeresen eltérő alkotást lát majd. Hogy ez mire lesz elég, azt majd meglátjuk.

92 hozzászólás Ne habozz!

Adamzget2 - 2017. 10. 08. 21:42

Maga a 6. évad lezárása szerintem szépen össze lett hozva. Az után egy ilyen rész… Mintha újra a pilotot néztem volna sokkal bénább színészi játékkal. Valahogy egyik karakter sem lett szimpatikus. Még a következő részt megnézem, hogy lássam mit kezdenek Emmával de nálam utána kasza lesz, hacsaknem fényévekkel jobb lesz a rész a mostaninál.

Egyébként a visszatérő szereplők teljesen új karaktereket kaptak vagy az átok megtörésével visszajön a régi Storybrooke-os életük?

Szaby59 - 2017. 10. 08. 21:51

Meglepően összeszedett kezdés volt, kiváncsi vagyok mennyire marad meg a későbbiekben. Az új felállás is tetszik, kkíváncsivá tettek.

Kellemes csalódás volt, rosszabbra számítottam.

Reea - 2017. 10. 08. 22:02

Ha Sophie Lowe játszotta volna Alizt, nem hittem volna el a szavait. Annyira más karakter volt a sorozatában (spin-off).
Nekem tetszik amúgy. :)

Adam9456 - 2017. 10. 09. 11:46

Én egyszerűen nem tudom elengedni ezt a sorozatot, a kezdetektől nézem. Tényleg nem volt rossz, de annyira engem se győzött meg. Újra az első évados felállás újabb átok, csak más helyszínen plusz új szereplőkkel.
A következő részben visszatér Emma, és meg tudjuk mi történt vele meg Hook-al remélhetőleg.
Hamupipőke már volt a sorozatban, nekem ő jobban tetszett, nem tudom miért kellett most egy újabb verziót megcsinálni, mindegy.
Regina, Hook, Rumple elég érdekes hogy hogy kerültek ide, milyen átok miatt. Regina a kedvencem amíg ő benne van én nézem.
Nem tudom egyébként meg van rá az esély hogy ez az utolsó évad, a nézettség már évek óta nem túl fényes. De esetleg még benne lehet egy nyolcadik is, majd kiderül jövőre.
A felnőtt Henry jó választás volt, a lánya már kevésbé, de még nem idegesített annyira :D Victoria viszont jó gonosznak néz ki egyelőre.

Qedrák - 2017. 10. 09. 11:55

@Adamzget2: A visszatérő szereplőknek megmaradt a mesebeli karakterük, (bár erre legfeljebb csak elszórt utalásokat kaptunk), viszont az átok alatt lévő életük teljesen más lett.

DarkEagle - 2017. 10. 09. 13:55

Ha nem lennének benne a régiek közül a 3 talán legjobb karakter nem maradnék mert az újak bár nem rosszak de egyelőre nem is tudok hozzájuk kapcsolódni. Nem volt rossz a nyitás de inkább totál átlagosnak mondanám. Új nézőknek talán jó lehet de a régieknek ez nem reboot hanem remake. És azért ez nem mindegy. Megint egy átok, megint egy megmentő és megint egy kisgyerek aki felhívja a figyelmet az átokra. Igazából túl sok változás nincs. Egyelőre maradok meglátjuk mi lesz.

infinity - 2017. 10. 09. 15:53

Az előző Henry-t nem bírtam, de Andrew jó választás volt, nekem szimpatikussá vált. Hamupipőke is elég jó elsőre, majd kiderül.
Egész jó volt a kezdés, de csak pár rész után tudom eldönteni, hogy maradok-e vagy sem. -bár mivel Lana/Regina volt eddig a kedvencem, ezért lehet könnyebb lesz ez a döntés.

jenga - 2017. 10. 09. 21:08

En par evad utan, elsosorban Dallas Goodwin miatt kaszaltam a sorozatot. Most, hogy ok nincsenek kap egy ujabb eselyt. Eddig nincs gond, bar valaszthattak volna masik kislanyt.

Annatar - 2017. 10. 09. 21:15

Azt azért magyarázza már meg valaki, hogy hogy lesz indián gyereke egy fehérnek és egy mulattnak :P

Qedrák - 2017. 10. 10. 07:41

@Annatar:

Dania Ramirez dominikai, nem? A Lucyt játszó kislány pedig latinónak tűnik, szóval elméletileg nem kizárt a dolog. :)

winnie - 2017. 10. 10. 08:11

ráadásul a színészek származása nem kell, hogy befolyásolja a karakterek származását:)

Roxi - 2017. 10. 10. 12:01

Nem is tudom mikor volt utoljára olyan OUAT rész, ami közben négyszer-ötször az órára pillantottam,mikor lesz már vége. Ez remekül jelzi,hogy untam. Untam a sok dumát, a szájbarágást.Ez valószínűleg az új nézők kedvéért volt,hogy értsék miről is van szó.De nekem aki már “átélte” ezt egyszer teljesen feleslegesnek tűnt. Mint sokan én is a régiek kedvéért maradtam. Ehhez képest Regina szerepelt valamicskét,Hook hasonló biodíszlet volt,mint Emma mellett.Rumple meg kétszer 10 másodpercre tűnt fel. Szinte csak az új hármas(négyes) szerepelt.Egyetlen pozitívum,hogy az új Henry szimpibb,mint a régi.

Máté Pribi - 2017. 10. 10. 19:56

Szerintem ebből valami nagyon jö fog kisülni, eddig nagyon tetszett.

szelesmalom - 2017. 10. 10. 21:39

most akkor mi lett az ős gonosszal?
valahol ott akadtam el, amikor Hook is átváltozott gonosz varázslóvá, meg egybe kovácsolták a kardot Excaliburt? elivleg.

Meg valami Hádészes baromság is volt.

van valahol erről egy kis lerás? :D

Senki - 2017. 10. 14. 15:18

És meg is oldották, hogy lehessen új szerelme Killian-nek :D
Lehetséges, hogy meg lehetett volna oldani másképp is, de ez viszonylag fájdalommentes lezárása a régi “világnak” :)
Még Rumple nem tiszta, hogy került ide, de azért bízom benne, hogy nem úgy, ahogy Hook :D

Qedrák - 2017. 10. 15. 10:43

Egy kicsit önismétlő poénnak tartottam az öreg és kövér Hook felbukkanását, de végül is ötletesen kötötték át a történetet.

Azt mondjuk máris le merem fogadni, hogy Aliz lesz a lánya, akit keres.

Roxi - 2017. 10. 15. 19:03

Hát ez a dupla Hook elég hülye húzás volt.De valóban ez magyarázat arra, miért is nincs az életében Emma. Regina meg tud vigyázni pici fiára.

Zora - 2017. 10. 16. 13:09

Még nem olvastam el a kritikát!

Félve ültem le az első rész elé, de nagyon kellemesen csalódtam! Jó volt az az érzés, mikor láttam Hook-ot, aki nem tudta magáról, hogy kicsoda.
A kislány picit tudálékos, de nagyon jól játszik.
Hamupipőke eddig tényleg nem bukkant fel a korábbi évadokban? Mindenesetre kíváncsi vagyok az ő átértelmezett meséjére is.
Szóval, úgy néz ki, maradok ennél a régi-új sorozatnál.

Most pedig elolvasom a kritikát!

Zora - 2017. 10. 16. 14:01

7×02

Szóval, a mostani világban a potrohos Hook van? Nem semmi! De vajon ki lehet a lánya? Lehet, hogy a Mostohának a lánya az nem is az övé, hanem elrabolta Hooktól? Bár lehet, egy új karakter lesz az.
Tetszett ez a rész is.

DarkEagle - 2017. 10. 17. 21:09

Igazából ha másra nem is volt jó ez a 2. rész, akkor arra mindenképp, hogy jó lezárás lehessen a fanoknak. Engem teljesen meggyőztek ezzel a Hook húzással. Oké klisés de mikor nem volt az a sorozat, épp ezen alapszik, ez a mesék lényege, szóval tökéletesen illik a sztoriba. És tényleg nem az van, hogy Emma csak bóklászik hanem ő is megtalálta a happy endinget. Jó volt egyébként látni Emmát, azon kevesek közé tartozok szerintem akik eleje óta bírták. :D

Viszont rám is igaz, hogy a gyerek Henryt nem csíptem pláne tini korában, no nem a színész miatt, viszont a mostani idősebbet már bírom. Regina meg ugye csak a szokásos bármit is csinál ő mindig jó. :D Hook lánya meg szerintem is Alice. Elvégre ez egy másik világ szóval nem lenne hülyeség.

Rumple-el meg nem tudom mi történhetett hogy itt kötött ki de szerintem Gideonhoz lesz köze mivel ő is visszatérő lesz ugye. Vagy egy egyszerű tollvonással megoldották, hogy ő csinálja az átkot és a kis mostoha mami meg irányítja a pengével. Mást nem igazán tudok elképzelni. Persze az is lehet hogy ő is egy másik Rumple és így akkor elérnék azt is hogy nem lesz túlságosan overpower. :D

pearl - 2017. 10. 24. 08:46

Igy 3 rész után nem rossz az évad. Nekem gondom volt Hamupipőkével, ugye a 6. évadban is volt. Szép szőke. Namost agyaltam rajta, azért lehet más, mert ez egy új átok, a mesehősök is mások lettek? Nem mégsem értem. Hisz Hook az Hook, Gold az Gold. Csak Cinderella család lett más. Miért? Lehetett volna talán Aranyhaj a szerelme, vagy Alice, Tiana. Az vigasztal, hogy 3 kedvencem itt van legalább. Emma megkapta a happy endinget. Henry szimpi, de a gonosz mostohát nagyon utálom. Reginát akkor is bírtam, amikor utáltam. :) Mindenképp kitartunk, unokámmal imádjuk. Közbe nézzük a 6. évadot. Remélem jó lesz ez is.

Qedrák - 2017. 10. 24. 11:36

@pearl:

Ne úgy gondolj rá, mint egy másik átokra, hanem úgy, mint egy másik mesekönyvre. Ezért különbözőek a szereplők, és a Henry-Hook-Regina hármas csak látogatóban volt ebben a történetben, amikor az átoknak köszönhetően valószínűleg beleragadtak.

Zora - 2017. 10. 24. 13:13

7×03

Nem tudom, valahogy súlytalanok az új szereplők – kivéve Henryt. A mostoha is egyáltalán nem félelmetes, Pipő meg olyan, nem is tudom, levegős.
(Valahogy ez a jelző jutott róla eszembe, míg a részt néztem.)
Maga a történet is olyan bugyuta, kilencvenes évekbeli tucatfilm, hogy egy ingatlanmágnás fel akarja ásni a kedvenc parkot, juj!
Tudom, a koporsót kereste, de valahogy nincsenek benne olyan izgalmas, meg érdekes dolgok most már.

Melyik boszi volt az a végén? Nem Pipő keresztanyja, igaz? Az porrá változott.

Roxi - 2017. 10. 25. 10:59

Igaz most elég sok gond járt a fejemben,de a rész felénél lezártam,mert annyira nem kötött le. Ma talán újra nekiugrok a 3.résznek.

Zora - 2017. 10. 26. 17:46

Lehet, elkezdem az első évadot újra – mert, ha jól emlékszem, ott nem lehettünk biztosak abban, hogy ki tud az átokról, meg ki nem. (Ugye, Rumpi is akkor “ébredt fel”, mikor az Emma -nevet meghallotta. Reginánál nem tudom, hány rész után árulta el magát.

A mostani átoknál a város lakóit nem tudjuk mesefigurákhoz kötni, szerintem még az írók sem tudják igazán (Hamupipőke meg Tiana van csak, mert az a csavargó lány, bár sokan mondjátok, hogy Alice, szerintem semmi nem utal rá.
Meg, nehogyámmár, Alice-ból is új legyen, mint Hamupipőkéből. Még olyan sok mese van! A hattyúvá változott fiúk pl, A dzsungel könyve, de más népek meséi is. Pocahontas itt volt már?

Zora - 2017. 10. 26. 19:39

Na, most valóban megnéztem az első évad 1-2-t. És még így is, hogy már láttam, sokkal izgalmasabb volt, mint ez az új felállás.
:-(((
Na, azért nézem ezt is egy ideig tovább.

Zora - 2017. 10. 26. 19:40

Hahó, Moderátorok, 2-3 órája írtam egy kommentet, és nem jelent meg!

tigris90 - 2017. 10. 29. 14:32

Hát ez az új rész nekem nagyon, de nagyon tetszett (az előzőt én is untam egy kicsit). Most aztán megint lehet találgatni, hogy Rumple tudja-e vagy nem tudja….:)

Roxi - 2017. 10. 30. 20:12

Az évad legjobb része volt,mondjuk nem volt nehéz felülmúlni az eddigieket. Én mondjuk abszolút elfogult vagyok Rumplevel,így már vártam,hogy ő legyen központban.Remélem Belle-nek ez nem a végleges lezárása volt és kap még szerepet. Azt még nem tudjuk,hogy Rumple miként került ide és mi is ezzel a cél. Amint látjuk most is halhatatlan.

Zora - 2017. 10. 30. 20:39

7×04

Hát, ez most nagyon jó volt!!! Úgy érzem, míg az 1. évadban Hófehérkéék újratalálkozása miatt izgulhattunk, most Rumpe-ékén a sor! És Rumpi tuti emlékszik, hála Alice-nek. És, Alice ezerszer jobb színésznő/karakter, mint Pipő.
(Megsirattam Belle halálát…)

Qedrák - 2017. 10. 30. 23:00

@tigris90:

Szerintem Rumpi tudja. :)
A köszönés a végén, hogy ‘dearie’ erre utalt. Valószínűleg azt mondta Alice-nak, hogy az átok alatt ölje meg, hogy ráébredjen a halhatatlanságára.

tigris90 - 2017. 11. 02. 20:01

@Qedrák: én is gondoltam erre, de nekem úgy rémlik, hogy mást is hívott már dearie-nek, ezért bizonytalanodtam el.

Qedrák - 2017. 11. 05. 19:08

A legutóbbi rész egészen meglepő fordulattal zárt. Sok mindenki eszembe jutott volna, hogy ki emlékezik magára, Drizella speciel pont nem.

nish - 2017. 11. 06. 16:26

Nagyon elmaradtam a sorozattal. 5évad 10. részénél kiszálltam,de behoztam a lemaradást. A napokba folytattam onnan. Rosszabbra számítottam, a Camelot-os részek után, nagyon nem szerettem azokat.
tetszett az 5. évad a végére.
a 6.évad meg úgy volt jó ahogy volt. Lana Parrilla eszméletlen volt és még 2 is volt belőle. (imádom) Rumpi még a nagy kedvenc. De viszont meg tudták kedveltetni velem David-et, szimpatikus lett. Ez ugyan ez nem mondható el Hófehérkéről, sosem szerettem a nem is a karakterrel volt a bajom hanem a színésznővel. Örülök hogy nincs itt a 7.évadban.
Na az aktuális évad eddig tetszik. Az egyetlen szereplő aki nem szimpatikus az bizony Hapupipőke, Roni(Lana) még mindig jó, Rumpi(Robert) ő is nagyon jó. Az új gonosz, hát még szerintem meg kell ennie egy pár gombócot.
Rumpi szála érdekel a legjobban

Roxi - 2017. 11. 06. 20:25

Ez megint egy jó rész volt,de bevallom kicsit elvesztem a mesehősök világában. Nem tudom pl. ki ez a Drizella(simán csak Hamupipőke egyik mostohatesója lenne?) Meg azt se tudom kit bújtatnak az alagsorban. A végén a fordulat jó húzás volt,már kezdtem megkedvelni a csajszit. Tetszett,hogy Henry mondta Roninak,hogy nem vagy az anyám :) Majd megtalálták a közös régi képüket.

Zora - 2017. 11. 07. 18:42

Nagyon nem tetszik, hogy Tiana történetét totál átírták.
Viszont, a végén Drizella nagyon meglepett. Lehet, Rumple betegágyánál a Mostoha értetlenkedése valódi volt? És ki lehet ez a boszi? És milyen lányt keres Hook?

Jó rész volt, de Pipő nagyon gyenge. Mármint a színésznő.

Zora - 2017. 11. 07. 18:45

@Roxi

Igen, Drizella az egyik tesó a Disney-rajzfilmben, Anasztázia a másik.

(És nem az alagsorban bújtatnak, hanem a “tetőtérben”.)

LaCRossE - 2017. 11. 11. 17:24

Szóval Drizella a “főgenya”, és meg kell mondjam, rég volt már ilyen jó gonosza a sorozatnak.

Örülök, hogy végül elkezdtem a 7. évadot, mert szerintem egész jó rebootot kapott az egész.

Qedrák - 2017. 11. 12. 10:16

Hát igen, a langyos kezdés után az utóbbi két részt remekül összerakták, szokatlan érzés, hogy ennyire várom a következő epizódot.

Roxi - 2017. 11. 12. 18:24

Jó rész volt megint,persze ha Reginát teszik központba azzal sose lőhetnek mellé. Most akkor egyetlen csók megtöri a megtörhetetlen átkot? Most már Rumple és Regine is tudatra ébredt már csak Hook hiányzik.Bár ez ugye egy másik Hook,de akkor sem tud magáról.

wondorog - 2017. 11. 12. 19:56

Én szinte biztosra veszem, hogy a fogoly boszorkány, Gothel lesz, mivel idén Rapunzel sztorit is kapunk.

Zora - 2017. 11. 14. 15:37

7×06

Hú, de szemét Drizella! Pedig Regina nem is ártott neki, szóval valahogy inkább az anyját kellett volna beavatni, hogy ő szenvedjen, mondjuk, ha bárkinek mesél, Anastasia valóban meghal, vagy tudomisén…
Jó rész volt! Bár Rumpinál elbizonytalanodtam… Lehet, mégsem emlékszik? Szóval, nem tudom…

wondorog - 2017. 11. 18. 20:28

Na bejött a Gotheles teóriám, viszont egyre jobban kezdik megint kavarni a szálakat. Megszellőztették ugye Cindarella anyját és nevelőapját, miközben az igazi apjáról még szó sem esett, ráadásul kaptunk egy Jacket is, meg ugye Gothel+Hook2.0=Alice. Kíváncsi vagyok ezek után mennyire bonyolítják még túl a dolgokat

Roxi - 2017. 11. 19. 18:52

Szépen beindult a sorozat,jól csavargatják a történetet.
Akkor most nem tudni,hogy Drizella vagy az anyja nagyobb gonosz.Egyelőre kölcsönösen tesznek keresztbe egymásnak-. Hook lánya Aliz aki ebben a világban Weaver besúgója. Akiről nem tudni,hogy most ébren van-e vagy sem. Mert ugyan nézegette a tőrt,de miért hazudna Reginának? A banya aki amúgy Aliz anya nyilván nem Elois Gardrner.De ő vajon létezik,vagy ezzel el lesz felejtve?

Szaby59 - 2017. 11. 19. 20:10

Eloise szerintem a cursed alteregója Gothelnek.

tigris90 - 2017. 11. 19. 21:19

De kiért ment Regina és Henry San Franciscoba??? Vagy ez csak nekem nem egyértelmű? Annyira vártam, hogy a rész végén megjelenik vagy valami ilyesmi, de helyette csak Drizellát kaptuk…
Őszintén szólva engem valahogy nagyon nem érdekel ez az Anastasia-szál, fogalmam sincs, mit akar Drizella, de annyira nem is érdekel :(

wondorog - 2017. 11. 20. 11:02

Szerintem Zelenáért mentek.

tigris90 - 2017. 11. 22. 23:13

Aaaaa, az nagyon jó lenne :)))

Qedrák - 2017. 11. 23. 13:00

A rajongói oldalakon is Zelena a biztos befutó az utazás célját illetően. :)

DarkEagle - 2017. 12. 06. 03:47

Na, végre beértem az évadot. Meg kell mondjam, nem véletlen hagytam abba a 7×02-nél anno. Konkrétan végig szenvedtem egészen a Belle-es részig. Nem volt semmi érdekes. És hát Belle kiírása is jó volt, már ha kiírták mert ezeknél sose tudni.

Az mondjuk meglepett, hogy Drizella a főgenya. Ki nem néztem volna belőle de jól áll neki. Viszont kezd unalmas lenni ez a “megsértettek ezért elpusztítok mindenkit.” baromság. Már lassan két kezem kevés hány ellenség volt ilyen.

Ami még meglepett az Alice. Azt sejtettem, hogy valakinek a lánya és tudtam hogy Hook v2 keresi a sajátját de eszembe nem jutott volna hogy ő az. Mivel állandóan Rumple-el lógott azt hittem az ő lánya vagy az unokája Gideon miatt vagy tudom is én. Viszont a színésznő az zseniális, nagyon durván kitűnik a gárdából. Mondjuk ez nem nehéz hisz a régieket leszámítva mindenki totál átlagos vagy semmilyen. Henry nem rossz de Hamucipőke borzalmas. Nem elég, hogy az akcentusa idegesítő de olyan mintha még angolul se tudna, néha mintha ki se tudná ejteni a szavakat. Nem is tudom hogy került rá a választás. Ráadásul az írók rendesen megdolgoznak azért hogy ne lehessen kedvelni. Régen Emmát szidták mint a bokrot de ehhez a nőhöz képest Jennifer Oscar díjas színésznő és a karaktere és millió fényévnyivel jobb. Őt rögtön megszerettem ellenben ez a nő 8 rész alatt nem tudta belopni magát a szívembe. A lánya dettó. De még őt is jobban bírom.

Egyébként érdekes teóriákba futottam bele. Belfrey lehet, hogy igazából Rapunzel igazából. Látok benne logikát főleg a sok utalás miatt de tényleg nagyon belekavarodtak a készítők a dolgokba, már ne annyira egysíkú a sorozat mint régen.

DarkEagle - 2017. 12. 06. 03:50

Ja amúgy Rumple tuti hogy felébredt és szerintem szokás szerint a családjával tartják sakkban ezért sem akart segíteni Reginának. De nyilván nem véletlen ugye hogy mindig védte Alicet is mert tudta kinek a lánya. És ő tudja hogy ki is az igazi genya. Szokás szerint ő az egyetlen aki nem fejjel megy a falnak hanem előre tervez. :D

Zsuzsy93 - 2017. 12. 06. 20:36

Nekem ez a Henry-Jacinda páros nem jön be. Nem érzek olyan nagy kémiát köztük, se semmit. Hófehérke és David jobb páros voltak és szurkoltam nekik az első évadban ugye, hogy visszataláljanak egymáshoz. Igaz, utána unalmasak lettek már, de az első pár évadban jó páros voltak. Drizella tetszik, mint gonosztevő. Lassan ott tartok, hogy neki drukkolok és nem Jacindának.
Hook, Regina és Rumple még itt is jól játszanak (mármint a színészek) és szerethetőek.
Ez a kislány, ha összehasonlítom más gyerekszínészekkel (Stranger things), sehol sincs sajna.

wondorog - 2017. 12. 09. 11:10

Na végre ez a rész olyan volt, mint a sorozat fénykorában, és a sorozat utóbbi éveinek egyik legnagyobb csavarjával. Egyedül a gombás dolgot éreztem kicsit olyan semmilyennek, az volt a tippem, hogy Cecilia helyett Anastasia fogja meginni, és emiatt kerül komába, de így olyan meh volt, a többit viszont nagyon élveztem.

wondorog - 2017. 12. 09. 19:47

Most látom, hogy DarkEagle előttem írtam a Tremane-Rapunzel teóriát, még, jó, hogy nem olvastam vissza :D
Már csak arra leszek kíváncsi, Flynn Rider felbukkan-e, ha nagyon csavarni akarják, akkor Cinderella “exe” lesz, akit ugye előző részben még Jacknek mutattak be (Babszem Jankó 2.0?), de itt már bármi előfordulhat.

DarkEagle - 2017. 12. 10. 01:09

Szerintem ő inkább Babos Jani. :D Flynn Rider itt tuti nem tűnik fel mert nem lenne már hol. Ugye az eredeti Rapunzel az Tremane és az ő férje nem Flynn szóval eléggé kiforgatták ezt a sztorit. Igazából itt Cinderalla se az akit eddig ismertünk, mármint nem a sorozatbeli hanem a mesebeli.

Amúgy nem volt rossz rész de fényévekre előre lehetett látni hogy ez lesz a vége. Innentől pedig egyértelmű, hogy mi következik. Ha Lucyt fel akarják ébreszteni akkor csókot kell neki adni és nyilván az nem az anyja lesz hanem az apja hisz ő a másik hívő. Eddig nagyon copy paste az évad. És Ella továbbra se jön be. BORZALMAS ez a színésznő. Mintha az utcáról behoztak volna egy random nőt, hogy játssza el Hamucipőkét, és ez igaz a lányát alakító leányzóra is. Most komolyan van itt bárki olyan aki elhitte, hogy Aranyhaj beszéde után rögtön sírni kezdett? Konkrétan a könnyei CGI-nak tűntek. :D Nem is értem hogy kerülhettek be a csapatba mert rajtuk kívül mindenki jól alakít vagy legalább nem irritálóan.

Ez az Őrző dolog meg nem tudom ki lesz de esküdni mernék hogy Rumple fia, Gideon. Elvégre ő vette át elvileg Emma helyét. Amúgy most akkor mi van? Rumple megint fe lakarja éleszteni Belle-t? Minek? Leéltek együtt egy életet, kész vége.

Na mindegy, jövőhéten féltáv záró rész amiben jön az egyik kedvenckém és ahogy látom a lánya is. :D

Zora - 2017. 12. 10. 10:15

7×09

Milyen jelzésszerű volt már, mikor Lucy a Hamupipőkés kirakat előtt elsétálva fel sem nézett…
https://www.kephost.com/image/EM2f

A színészekről hasonló a véleményem, mint @DarkEagle-nek.

Roxi - 2017. 12. 11. 21:25

Na szóval akkor Hamupipőke gonosz mostohája egyben Aranyhaj is. Viszont az nem világos,hogy Anasztázia hogyan került a kórházba,nem egy koporsóban tárolták a testét? Vagy az még a mesevilágban volt? Most már nem is kérdés,hogy Rumple emlékszik mindenre,csak Regina előtt játszotta,hogy nem.

nish - 2017. 12. 13. 21:45

Az ugye nem derült még ki hogy Roni-t(regina) miért utálja Zelena?
mert ugye azt mondta hogy “gyűlöl engem”.

Qedrák - 2017. 12. 17. 11:38

@nish:

Elvileg arra gondolhatott, hogy az új emlékek szerint Roni tehetett arról, hogy Robinból egy bártáncosnő lett Amszterdamban.

nish - 2017. 12. 17. 13:54

Qedrák:

igen igen Köszi. az új részbe kiderült. csak azt hittem hogy már volt róla szó, mert történik minden mindenhol.
csodálom hogy a készítők nem zavarodnak bele :D :D

wondorog - 2017. 12. 17. 14:28

Azt viszont nem értem, ha Reginának most van ilyen átoktörő kotyvaléka, amit Zelenával is megitatott, a többieken miért nem használja?

szotyi - 2017. 12. 17. 18:01

hát úgy nézett ki hogy elhasználta mindet Zelena-ra.

Roxi - 2017. 12. 17. 20:48

Kicsit többet vártam a féldévadzárótól és Zelena feltűnésétől. Az egész átkosdi picit önismétlésbe csapott át. Most jó hosszú szünet lesz. Annak örülök,hogy nem csak én éreztem furcsának és erőltettnek a leszbi szálat.

Zora - 2017. 12. 18. 13:18

7×10

Ez igen! Ilyen fordulatokra nem számítottam!
(Viszont azt a whiskey-t Zelenáék igazán magukkal vihették volna, hiszen csupán Henryt nem szabad felébreszteniük, mindenki mást viszont igen.)

Ja, és nem tudom, másnak is feltűnt-e, de mindenki ‘anasztézsa’-nak ejti a lány nevét, kivéve Rumpit, aki ‘anasztazia’-t mond.

Össze kéne írni, ki van ébren: Aliz, Rumpi, Belfrey, Regina, Zelena, Drizella. Lucy hogy maradt ébren, hiszen nem mászott bele a fába. Vagy az később jön?

2,5 hónap szünet. :-(((

DarkEagle - 2017. 12. 20. 02:33

Ez a félévadzáró nem volt rossz, és most kivételesen a leszbi szál se zavar mert nagyon cuki együtt Robin és Alíz. Ráadásul élvezet lesz nézni ahogy az anyósok egymást ölik majd. Gothel és Zelena ugye. :D

Egyébként én nem vágom, ha inna a piából mindenki csak az emlékeiket nyernék vissza ergo Henrynek nem kéne meghalni hisz az átok attól még nem törne meg nem?

Kíváncsi vagyok mi lesz Anasztáziával mert valahogy az az érzésem hogy ő sem fog a jókhoz csatlakozni pláne ha Rumple barátunk neki akarja adni a tőrt amivel lényegében ő lenne akkor a következő Dark One. És már így is milyen erős a csaj. Ez a 8 boszis dolog is érdekes és állítólag meglepő lesz hogy kik is azok. Hát nem tudom eddig nem sokszor lepett meg a sorozat de talán majd most. :D

Henry családját még mindig nem tudom sajnos komolyan venni és remélem lassan levetkőzik ezt a copy paste feelinget is.

Qedrák - 2018. 02. 06. 22:16

Kaszát kapott a sorozat, a tavaszi félévad lesz az utolsó.

DarkEagle - 2018. 03. 03. 22:38

Hát, ez nem volt túl acélos visszatérés. Őszintén szólva nem bántam volna Lucy meghal de ez nem az a sorozat sajna meg amúgy is már csak pár részt kell kibírni belőle. Ha már kaszálták most már végig szenvedem az évadot. :D

Mondjuk azért a régiek meg 1-2 jó újonc megkönnyíti.
A rész vége jelenet meg annyira egyértelmű volt hogy hihetetlen. Nagyon titokzatos az a tolvaj de nyilvánvaló hogy a banya az. Mondjuk az se lepne meg ha Aranyhaj igazából fel sem áldozta magát.

Roxi - 2018. 03. 11. 19:15

Hű ezt a részt szabályosan végigszenvedtem. Sok volt Tianából meg a két új fickóból.

wondorog - 2018. 03. 31. 16:13

Szépen adagolták a mai részben a sorozatgyilkos dolgot, rész közepére kb. rájöttem, hogy Jack mégsem Babszemjankó hanem Jancsi lesz, csak megangolosította a nevét. Az ilyen szép felvezetett szálakat hiányoltam én az előző évadokból, örülök, hogy bizonyos módon visszatértek az alapokhoz.

DarkEagle - 2018. 04. 06. 15:48

Azért ez várható volt, elvégre Jancsi és Juliska is a Vámpír Naplók világából jöttek szóval érthető módon itt is gyilkosok. :D

Egyébként a rész nem volt rossz de nekem az Alizos sokkal jobban bejött. Ha jönne egy Aliz- Robin spinoff arra elég hamar befizetnék és ha hozzájuk csapnák még Drizella-Ana párost is akkor pláne. Ez a 4 csajszi nagyon jót tett a sorozatnak. Konkrétan ők az egyetlenek akik hiányozni fognak majd az újak közül ha vége a sorozatnak.

Roxi - 2018. 04. 24. 20:07

Na ez a mostani rész végre megint olyan volt mint régen.Hiába Regina és Rumple verhetetlen!

DarkEagle - 2018. 04. 25. 15:54

Pontosan. Egyedül őket fogom hiányolni mikor vége lesz a sorozatnak. Bár reménykedek egy Alice-Robin féle spinoffban. :D

DarkEagle - 2018. 05. 06. 11:44

Eskü ha nem tudnám hogy kaszálják a sorozat, azt hinném, hogy fel akarnak építeni egy lehetséges spinoff sorozatot Alice-zal. Mert a legutóbbi részben mintha kiköpött Emma lenne csak jobb. :D Mondjuk én örülnék neki mert ő tényleg üde foltja az idei évadnak. Mondjuk durva belegondolni hogy eleinte ezek a nyálas dumák meg jelenetek amik ugye most is voltak anno mennyire nem zavartak de most azért már fogom a fejem, ennyi év után. Gothelt mondjuk gyorsan lenyomták, ami nem tetszik. Az utolsó két részre szerintem felesleges amit csinálni akarnak.

Amúgy igaz, nem sokan kommentelnek de ha ide néz valaki akkor mondja már meg, hogy eddig is volt arról szó, hogy a banda a múltba repült vagy csak most találhatták ki az írók hogy lő tudják venni az eredeti csapatot mindenféle gondolkodás nélkül? :D

chipesz - 2018. 05. 06. 13:42

@DarkEagle: ez csak most jött be, hogy egy időben játszódik az érettségiző Henry idejével, aki Storybrooke-ban van. Ez a magyarázat arra, hogy miért nincs ott Emma, Snow és Charming, a nagy megmentők. Hisz elvárható lenne, hogy jönnek és segítenek. De nem jönnek, mert nem is tudják, hogy baj van. :)

Roxi - 2018. 05. 06. 18:51

Na már csak két rész(illetve egy dupla. Akárhogy is,de nagyon fog hiányozni. Igazi guilty pleasure lett nekem.
Nyilván visszamennek Storybrooke-ba,de az még rejtély hogyan. Meg az is miért lett két Rumple.

Qedrák - 2018. 05. 06. 19:07

@DarkEagle: csak most találták ki. Elég béna húzás szerintem, de ízlések és pofonok.

DarkEagle - 2018. 05. 07. 14:05

Gondolom akkor nem készültek fel ennyire előre a kaszásra mert ez így eléggé ramaty munka. Egyébként szerintem a mostani csapat nem fog visszamenni Storybrookba lehet hogy itt maradnak. Oda amúgy is hiába mennének mert ott már van egy másik énjük. De majd meglátjuk. A másik Rumple nekem is fura de lehet hogy a tőrrel van valami de ha tippelnem kéne a vége úgyis az lesz hogy a tőrt megkapja Alice elvégre úgy vol hogy ő az őrző.

chipesz - 2018. 05. 07. 15:29

A másik Rumple a Wish Realmból van, úgy néz ki hogy eddig tartott neki HH-ba jutni. Őt ugyebár még az előző évadban engedte ki Regina a tömlöcből.

DarkEagle - 2018. 05. 07. 16:37

Ja tényleg, azt a verziót el is felejtettem. Már annyi féle verzió van kb mindenkiből hogy nem tudom lassan követni. :D

Berann Morak - 2018. 05. 19. 20:27

Remélem lesz évadzáró/sorozatzáró poszt!

Eszti - 2018. 05. 19. 20:52

Engem az érdekelne hogy mikor jön ki szinkronosan az ú
új évad, vagy hogy egyáltalán le lesz-e szinkronizálva?? Mert én már nagyon megszoktam a szinkronhangokat és fura lenne feliratosan nézni

chipesz - 2018. 05. 20. 12:33

@Eszti, az biztos hogy előbb-utóbb szinkronizálva lesz.
Ugyebár itthon az M2 adja, illetve most már a Viasat6 és a Sony Max is, így valamelyik csatornán biztosan lesz.
Talán egy rész lenne fura, de mivel a 7. évadban a szereplőgárda fele új, így talán nem is lenne olyan fura.

Platschu - 2018. 05. 20. 18:50

Bár én az 5. évad végén kaszáltam, illetve helyesebben szólva elnapoltam, most meg kellett néznem a sorozatzárót. Nagyon megható volt és legalább egy villanásra visszahozták a régi szereplőket is. 7 év és 155 epizód. Bravó OUAT. Azt hiszem, azért sokunknak hiányozni fog ez a sorozat.

“Every magic comes with a price.”

Bence004 - 2018. 05. 21. 09:03

nekem nagyon fog hiányozni. tény, hogy sok hibája volt, de akkor is egy remek “fantasy” volt számomra. nagy űrt fog hagyni maga után.
a finálé nem volt rossz, de kicsit gyorsan történt minden, amit betudhatunk a hirtelen kaszának. Összeségében ez jobb sorozatzáró, mint a tavalyi lett volna, hiszen itt mindenre megoldást találtak ezzel az utolsó akcióval.

Roxi - 2018. 05. 21. 13:06

Szerintem meg a 6. évad utolsó része, jobb sorozatzáró lett volna.Persze örülök,hogy lett 7.évad ,de annak nem ahogy befejezték.

Platschu - 2018. 05. 21. 22:59

Azért egy-két aranyköpésre mindig emlékezni fogok:

“A child can not have an other child.”
“Once you go Green, you’ll never go Queen.”

Az idióták túláradó optimizmusa nekem egy kicsit túl sok volt. Mert szép dolog a remény, a szeretet, a család, de ez nem old meg mindig minden problémát. De végül is ezért mese a mese, hogy ebbe az illúzióba ringassuk magunkat.

S azért ezek olyan fordulatok voltak a sorozatban is, amire azt mondtam, hogy ejha! Ezekre tuti sokáig emlékezni fogok. SPOILER veszély:
https://www.youtube.com/watch?v=z6jR_xypEnE
https://www.youtube.com/watch?v=muY3jOTpL7U
https://www.youtube.com/watch?v=WGnTz5_Z9OA
https://www.youtube.com/watch?v=MqJEWi09_XQ
https://www.youtube.com/watch?v=aokyoduJgnQ
https://www.youtube.com/watch?v=8Hb53zm9gpM
Rebecca Mader (Zelena) rendesen lejátszott jó pár színészt a sorozatban. Ő, Regina és Rumple voltak a legjobbak a sorozatban.

Qedrák - 2018. 05. 21. 23:21

@Berann Morak: Lesz. :)
Még a héten elkészülök vele.

Page - 2018. 05. 22. 17:47

Nekem a végére egy katyvasz lett az egész ezzel a visszamentek az időben átokkal és kívánság világgal. És most, hogy egyesítették a világokat, így mindenkiből legalább kettő van, és párhuzamosan folyik az életük?

Az évadzáró fényében nagyon nem kellett volna ez az évad.

Joskabela - 2018. 05. 22. 22:46

Ez a vége nekem se volt tiszta, most akkor ezek szerint pl Henryből is három van (gyerek, felnőtt, Wish realm version)? Meg akkor Reginából is kéne, most akkor melyiket koronàzták meg?

Roxi - 2018. 05. 23. 19:10

Igazából ha valakit át kellett volna hozni a kívánságvilágból az Robin Hood lett volna,hogy Regina megkapja a happy endingjét. Erre inkább lett dupla Hook,meg dupla Henry.

chipesz - 2018. 05. 24. 19:38

@Roxi: wish Robin már az előző évadban összejött Regina kiszakított (Evil Queen) felével. Tehát ő már foglalt, Reginával nem tudott volna összejönni.
A happy endet megkapta, nem feltétlenül a csávó volt számára a boldog befejezés, hanem hogy elérte azt hogy megválasszák királynőnek, azért amilyen ő maga, és nem csak úgy, hogy házasság útján szerezte a jogot.
Plusz a karaktereket tovább gondolhatod, csak akkor van vége, ha mindenki meghal, vagy akkor sem, mert ott a túlvilág (Lost), de ugye itt is ugyanúgy van.

tigris90 - 2018. 06. 14. 21:41

Hát, szerintem ez az évadzáró pocsék volt, kb ezek után nem is fog hiányozni :(.
– egyrészt nem értem, hogy most akkor az új világban három Henry van, két Regina, két Zelena stb?
– másrészt az a hógömbből kitörés még nekem is túl nagy Deus ex machina volt
– a záró képsort meg mintha egy médiaszakos gimnazista készítette volna, aki tudja, hogy ha sok-sok jellegzetes képet mutogat Storybrookról, akkor mind jól elszomorodunk
– arról nem is beszélve, hogy mennyire indokolatlan volt Emmának azt a piros dzsekit viselnie, pedig egyébként imádtam azt a dzsekit

És mindezt úgy írom, hogy én az első 6 évadot végig nagyon szerettem :(

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz