login |

Pilot: Babylon Berlin

2017. 10. 22. 20:45 - Írta: Neoprimitiv

47 hozzászólás | kategória: Európa is létezik, kritika, pilot-mustra,

A Babylon Berlin a német Sky, a Sky Deutschland nagyon ambiciózus, kiemelt költségvetésű történelmi sorozata Tom Tykwer-től. A helyszín a német főváros 1929-től, az a korszak, amelyben a Kabaré vagy a Mephisto is indult. Hitler még senki, de a válság, amelyik majd a csúcsra juttatja, már tombol. A háborúból pszichésen megnyomorodva hazatért egykori katonák, olcsó és luxuskurvák, politikai gyilkosságok adják a keretet egy zsarolási ügyben folyó nyomozáshoz. Vagy a nyomozás ezekhez.

Ha ez így leírva kicsit soknak tűnik, akkor az nem véletlen, és igazából ez a pilot legnagyobb hibája. Tipikus, de tényleg túl sok mindent próbáltak belezsúfolni az első részbe, van olyan szál, amelyet bőven ráértek volna a következőben felvenni, helyette pedig több teret adni a főszereplőknek és a – legalább is most még – fő ügynek.

Így egy kicsit olyan érzésem volt, mint ha csupa Piszkos Fred lenne a történetben, akik nagyon kavarnak, de a nézőnek fogalma sincs róla, hogy mit. Aki még nem vágott bele, annak mindenképpen azt javaslom, nézze meg a második részt is a pilottal együtt, abban ugyanis egy csomó dolog helyére kerül és ez határozottan jót tesz a sorozatnak.

A költségvetés meglátszik a részeken, bár ma már nem akkora szám azt írni egy sorozatról, hogy teljesen mozifilmes látványt produkált. Az Alexanderplatz környékét például teljesen hitelesen kidolgozták, az azóta átépített Rendőrpalotával együtt.

Az viszont már nem a készítők, hanem a kor hibája, hogy sajnos a közel egyforma magasságú férfi szereplőknél az egyenbarna felöltő, egységesen hátranyalt haj miatt az első fél órában lehetnek gondok a szereplők beazonosításával. A pilot eleje ráadásul térben és időben is ugrál, de ezen szerencsére viszonylag gyorsan túllépnek, ami nem hátrány egy ennyire szerteágazó cselekményű darabnál.

Sajnos a német (de általában az európai) színészek nálunk lényegesen kevésbé ismertek, mint akár csak közepesen tehetséges amerikai pályatársaik. Legfeljebb a főszereplő Volker Bruch tűnhet hirtelen ismerősnek, mert ő az éppen most bemutatott “HHhH – Himmler agyát Heydrichnek hívják” filmben is játszik. Ettől még a színészi játék teljesen rendben van, a sminkeseknek pedig külön gratula a PTSD-s összeomlás alatta-utána bemutatásáért.

Szívesen írnék valami nagyon pozitív summázást, de (egyelőre) nem merek, mert még két rész után sem vagyok biztos benne, hogy mennyire fog lekötni. A második rész nagyon sokat javít (és tisztáz) a képen, igazából akkor válik érdekessé az, amit addig láttunk, onnan kezdve tudunk elkezdeni szurkolni valamiért, vagy valami ellen. Most viszont még nem merek többet adni rá 6/10-nél.

A sorozat magyar felirattal és szinkronnal elérhető az HBO GO-n, és az első négy részen túl vagyok, amiből értelemszerűen következik, hogy lekötött, maradtam. Ennek fényében pedig még nagyobb kár azért, hogy a pilot szerkezete nem volt jobb., hiszen akik hetiben néznék, előfordulhat, hogy nem adnak majd neki újabb esélyt, pedig érdemes. Így négy rész után már inkább 8/10 környékére lőném be a Babylon Berlin-t.

47 hozzászólás Ne habozz!

dbew - 2017. 10. 22. 21:03

Tervezem
Kösszi az összefoglalót

AJ - 2017. 10. 22. 21:18

És magyar szinkronnal is elérhető GO-n és OD-n is.

anagramma - 2017. 10. 22. 21:42

Német felirat elérhetőségéről tud valaki? Nagyon hálás lennék…

Neoprimitiv - 2017. 10. 22. 22:07

anagramma: sajnos nem, az HBO Go-n is csak magyar felirat van.

Ancsa - 2017. 10. 22. 23:20

Köszi az ajánlót, már jön is lefelé! :)

Geza Kovacs - 2017. 10. 23. 00:12

Nagyon magas szinten elkészített valami, abszolút méltó az amerikai alkotásokhoz. Mondjuk ilyenkor veszélyes, hogy sokkal kevésbé ismerjük általában az adott környezetet az amerikainál, szóval külön nézni kell, nehogy olyat bennfenteskedjenek, amit a nem német nézől nem értve, elpártolnak. Eddig jónak tűnt.

Neoprimitiv - 2017. 10. 23. 08:49

Geza Kovacs: Ekkora költségvetésű sorozatnál biztosan cél a minél nagyobb nemzetközi terítés is, de eddig szerintem nagyon “emészthető” lett. A történelmi aspektusokat, pl. a május elsejei tüntetést szájbarágás nélkül emelték át. Nem tagadom, nálam nagy piros pont volt az olyan name dropping is, mint hogy ki a zsarolási ügy célpontja, vagy az első rész végi fordulat. (Nem akarok spoilerezni annak, aki még nem látta.) Az előbbinél direkt rákerestem, hogy ők most arról az A-ról beszélnek?

A másik oldala meg az a dolognak, hogy hacsak Németországban nem oktatják ezt a kort sokkal részletesebben, mint nálunk, akkor egy csomó dolog szerintem nekik is újdonság lehet. Eleve az 1970 előtt születettek egyik fele így, a másik fele meg amúgy ismerte meg ezt a kort a történelemkönyvekből. Ráadásul azok is inkább az 1933 utáni időszakra koncentrálnak, nem pedig arra, hogy hogyan jutott el odáig az ország.

monti - 2017. 10. 23. 09:51

zseniális!
egyrészt politikai krimi, másrészt mintha anais nin irta volna

heidfeld - 2017. 10. 23. 10:20

Hála az Isteneknek! Nagyon vártam ezt a sorozatot, és jobb lett, mint gondoltam. Külön öröm, hogy levehettem a feliratot/különösebb gond nem volt vele/, élvezhettem eredetiben, hála az iskolának:D
Komolyabb hangvételű sorozatnál, nem árt legalább az első 2 részt megnézni, hogy elképzelésünk lehessen, miről is fog ez szólni. Egy rész kevés vázolni a helyzetet, pláne, ha ennyi mindent akarnak elmondani.
Nos, így két rész alapján rendben vagyok, értem a felállást, és a hátranyalt hajú szereplők beazonosításával már az első részben sem volt gond.
Mozifilmes látvány elég pazar Igen, egyre több sorozat törekszik erre, de sok amerikai készítő tanulhatna, a német kollégáktól. Természetesen ez pénz kérdése is, és itt láthatóan nem verték fogukhoz a garast. Jelmezek, körítés nagyon rendben van. Nekem átjött a kor hangulata.
Színészi játék nagyon rendben van. Volker Bruch, Liv Lisa Fries elképesztő. Utóbbi, amit csak a szemével, gesztusaival lejátszott az családi, szegényes környezetben.. Tanulni ezt nem lehet.
És talán ez a jelenet jellemezte legjobban a kor valós viszonyait, több tíz millió, szegény sorsú ember reménytelenségét. Egyszerűbb így a válasz, miért voltak annyira fogékonyak a politikai, vagy hétköznapi szélsőségekre. Nem volt mit veszteniük.
Összegezve: Nálam 10/10

monti - 2017. 10. 24. 21:43

mintha a nácik eddig kimaradtak volna, pedig 29-ben már ott koszáltak berlinben is

Amugy részről részre jobb, simán beszippant, csak dicsérni tudom a megvalositást is, amugy pont ilyen dekadens volt berlin amit majd csak a nácik számoltak fel más szörnyűségre felcserélve

Neoprimitiv - 2017. 10. 25. 06:33

monti: 29-ben még csak egy, és nem is a legerősebb szélsőséges csoport voltak. igazából pont ekkortól indult meg a felemelkedésük. Még egyik oldal sem őket látta a fő ellenfélnek/kihívónak. Az pedig még nem tudható, ki az, aki szimpatizál velük. Pl. Bruno Wolter a PTSD-sekről mondottak alapján bőven lehet már most is a tagjuk.

heidfeld - 2017. 10. 26. 20:31

Nagyon komoly volt ez a 4. rész is. Egészen elképesztő jeleneteket láthattunk.

Tinuszka - 2017. 11. 04. 21:51

Egészen szenzációs ez a sorozat, micsoda megvalósítás!

Snoopyzit30 - 2017. 11. 05. 16:35

Nem spoiler, mert nem kapcsolódik közvetlenül a történethez, de mégis kontextusba helyezi a történetet:

A 6. részben van egy olyan jelenet, hogy önfeledten úszkálnak fiatalok valami tóban, evezős verseny, a háttérben boldogan labdázó emberek. 1929. május vége, június eleje.

Az egyik srác mondja a másiknak:
-“A tömeges kivégzés a forradalom legitim eszköze”.
Mire a másik: – Ki mondta Hitler?
Erre a válasz: – Lenin.

Ez a laza szóváltás elég nyomasztó, főleg, hogy tudjuk, hogy mi következett ezután Németországban, ki is volt az a Hitler, akitől – vagy akitől nem – ilyen dolgokat idéztek fejből. És az idilli pillanatot, amit bemutat a jelenet máris megmérgezte ez a pár mondat.

Hamupipacs - 2017. 11. 05. 17:19

Igen, szerintem is. Rögtön azon agyaltam, hogy hol lesznek, lesznek-e az adott jelenet szereplői 10 év múlva.

Neoprimitiv - 2017. 11. 05. 17:54

igen, ez a sorozat részben attól is borzongatóan jó, hogy a néző pontosan tudja, az apróságok, amikre ott még csak legyintenek, hova futnak ki és a kibékíthetetlennek ellentétek ellenére mennyire ugyan az a sors vár sokakra.

Geza Kovacs - 2017. 11. 05. 23:59

Fú, ez a sorozat az új kedvencem, nagyon király lett. Simán a Boardwalk Empire-höz mérhető. Bár az nagyobb szabású volt, mint amerikai sorozat nagyon komoly színészekkel, és nem is egy helyen játszódott, hanem sok helyen, itt túlbecsülhetetlen, hogy minket sokkal jobban érintő történelem-szakaszt dolgoz fel, ahogy sokan utaltak is rá. Sokkal jobban reklámozni kellene.

Hamupipacs - 2017. 11. 07. 17:44

Ugye 16 részes? Mert a 8. rész végén lezárult az egyik fontos szál. A többi lógva maradt.
Spoiler!

Azt külön szeretem benne, hogy a férfi és női főszereplő nem szeretett egymásba. Aztán ki tudja, hogyan folytatódik a regényfolyam.

annaaa - 2017. 11. 10. 10:09

Hamupipacs:
“hol lesznek, lesznek-e az adott jelenet szereplői 10 év múlva”
A főszereplő a 2. világháborúban, lásd: Unsere Mütter, unsere Väter c. minisorozat. ;) (Bocs, nem bírtam megállni … Na az a film is elég nyomasztó volt.)

hamupipacs - 2017. 11. 10. 15:43

Nem rá gondoltam elsősorban hanem a két ifjú kommunistára (?) szocialistára (?), aztán a tanácsosra és a gyerekeire. Arra a tábornokra. Az erkölcsrendészet vezetőjére, ha él még a háború után.
Aztán Charlottéra, hogy mennyire nem mindegy, hogy melyik udvarló lesz a befutó.

Snoopyzit30 - 2017. 11. 10. 16:50

A 7-8. rész nekem kicsit csalódás volt, mert valahogy nem évadzárónak éreztem őket, hanem csak “sima” köztes részeknek. Mondjuk rakhattak volna valami jó kis cliffet a végére.

Remélem hamar elkezdik adni a 2. évad 8 részét.

Vödör - 2017. 11. 10. 17:45

az imdb szerint már a második évad negyedik részének is ki kellett jönnie, de én nem találom sehol.

winnie - 2017. 11. 10. 19:04

a régi infók akkor változtak, egyelőre itthon a 10. részig érhető el, ami akkor vagy a 2×02, vagy az 1×10. inkább az utóbbi, de tényleg azt hittem, hogy csak 8 részes lesz.-

heidfeld - 2017. 11. 10. 20:52

Kint folyamatában adják le a részeket. Itthoni helyzetet nem tudom.
Nekem nagy élmény volt ez a 8 rész. Hihetetlenül átjött a korszak hangulata. Színészekről meg csak a legnagyobb elismeréssel tudok szólni. Képi világ teljesen filmes volt, hála a 3 kiváló rendezőnek, a nekik dolgozóknak. És a pénznek is, amit igen jól használtak fel.
Nálam simán az év sorozata. Nagyon remélem, hogy hamar döntés születik a folytatásról!

Geza Kovacs - 2017. 11. 11. 02:29

A 7-8. rész igen gyenge a korábbiakhoz képest. Az orosz és a történelmileg ismert dolgok szálai nélkül messze nem olyan izgi.

Hamupipacs - 2017. 11. 19. 15:14

Mennyire igaz, hogy az első vh után a nemzeti erők egy másik országban próbálták fenntartani, felkészíteni, kiképezni a haderőt? Úgy értem, nem meglepő, hogy a vesztes felek nem mindenben tartották be a békeszerződést. De ez már egy szinttel feljebb van.

csaba - 2017. 11. 19. 18:56

Hamupipacs:
Nagyon is igaz. ezt itt egy harckocsi amit a Szovjetunióban fejlesztettek ki.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Sd.Kfz._231
Géza Kovács:
A történet a Weimari Köztársaság konszolidációja után annak utolsó éveiben játszódik.

1926-ban a liberális Német kormány kiegyensúlyozott óvatos külpolitikával elérte, hogy visszakapják a Ruhr vidéket a Franciáktól, kisebb tételben ,de rendszeresen fizetik a háborús jóvátételt, óriási mennyiségű amerikai tőke jött az országba talpra állt az ipar, elindult egy gazdasági fellendülés.

1925-1929-ig már- már rendbe jönni látszott az ország. Amikor beütött a krach.
Mivel a német ipar legjelentősebb felvevőpiaca az USA volt, ez igen érzékenyen érintette az ország alsóbb rétegeit, és értelmetlennek látszott az addigi összes erőfeszítés.
Ezt tetézte az, hogy érthető okokból az arisztokrácia és hadiparban érdekelt nagytőkések háborús veszteségeit nem kompenzálták, így a nyugati hatalmaknak tett ígéretek a szemükben túlzott elköteleződést jelentettek, és úgy gondolták ,hogy a Szovjetunióval való szorosabb gazdasági és katonai együttműködés stabilabb erősebb Németországot hozna, a 1929-1933-pénzügyi világválság ebben Őket látszott igazolni.

dani - 2017. 11. 21. 18:09

Eddig 4 részt láttam, alapvetően tetszik a sorozat. Jó, hogy igyekeztek rendesen beágyazni a történelmi kontextusba. A dramaturgiát néha picit szájbarágósnak érzem, pl. amikor külön ráközelít a vécében elejtett ampullára, mintha suggallná hogy “ez egy fontos infó lehet, jegyezd meg!”. Ami engem zavart, hogy a vonatos jeleneteknél egy olyan mozdonyt mutogatnak (DRB 52 típus), amit csak 1943-ban kezdtek gyártani. Ha már ilyen sok pénzt fektettek a látványba, erre ügyelhettek volna, mondjuk egy azonosító tábla cserével.

Snoopyzit30 - 2017. 11. 23. 14:05

9-10.rész

Ez a 8. rész valóban nem évadzáró volt, szerencsére az HBO Go-ra folyamatosan jönnek az új részek. Továbbra is nagyon jó a sorozat.
Kicsit azért mérges vagyok, hogy kinyírták az egyik kedvenc szereplőmet. Grrr…

Snoopyzit30 - 2017. 11. 23. 21:13

11-12. rész

Azért az nem kicsit komoly pillanat volt a rendőrségi megbeszélésén amikor kiderült, hogy ugyanabból a fegyverből származnak a golyók. Ahogy Gereon és Bruno egymásra néz és mindegyiküknek leesik a tantusz.
A drámai részeket is egyre jobban sikerül hangsúlyozni. Gereont most sajnálom is kicsit, mert rántják bele a trutyiba rendesen.
A repülős jelenetek is jók voltak. Én végig azt hittem, hogy le fognak zuhanni és majd ott fognak kóborolni Oroszországban, de az nem illett volna a forgatókönyvbe, nyilván.

Snoopyzit30 - 2017. 11. 25. 21:06

13-14. rész

Ezek nagyon erős részek voltak. Gereon ezentúl már mindent bead magának, amit a gyógyszertárban a kezébe nyomnak? Le a kalappal a készítők előtt, gyönyörű a sorozat látványvilága. Kíváncsi vagyok mit találnak ki zárásként a maradék 2 részre.

szk - 2017. 11. 26. 02:08

Volker Kutscher regényei alapján készült a sorozat egyébként. A 6 könyvből 2 jelent meg eddig magyarul. Az első történetét dolgozza fel az eddig leforgatott két évad. Jelentős különbségek vannak a sorozat és a könyv között, ezért nem igazán javaslom a regény elolvasását a film előtt. Remek a megvalósítás, jók a színészek de a cselekmény a könyvben jobb. Nem igazán értem a változtatások okát.

dzsoker76 - 2017. 12. 01. 12:56

2×03 rész:A légifotózós jelenet alatt majd összecsináltam magam tériszonyosként.Ritkán tudják ennyire jól megoldani az ilyen jeleneteket.

heidfeld - 2017. 12. 01. 16:13

2×03 Nyugodt szívvel jelölhetem heti legjobbnak. Ahogy megérkeztek a reptérre – légvédelmi tűzig. Nekem nincs tériszonyom. Légi fotózós jelenet, még a legjobb filmekben is magasan megállná a helyét. Hihetetlen volt.

Neoprimitiv - 2017. 12. 01. 17:53

a 2×03 az ami az hboGo-n a 11.? Meglepődtem, hogy van már második évad, de aztán láttam, hogy az imdb-n két nyolc részes évadként mutatják ami itthon egyben jelenik meg.

jr1994 - 2017. 12. 02. 00:27

Most néztem meg az utolsó két (15-16, vagy ha úgy tetszik, 2×07-08.) részt. Hát elismerésem, ez nagyon tetszett. Egyelőre még a hatása alatt vagyok. Az egész sorozatot nagyon jól eltalálták, remélem lesz folytatás.
Az utolsó két részhez: az úszkálós jelenet elég izgalmas volt, bár én az ellenkező kifejletet vártam, de így is rendben van. Jó volt a csattanó a végén. És végszóra csak megjelentek a nácik is.

SZK - 2017. 12. 03. 19:38

Tekintve hogy Charlotte Ritter fontos szereplője a regényeknek, elég furcsa lett volna ha a sorozatban már itt meghal.

maChina77 - 2017. 12. 04. 07:48

A Szomorú vasárnap akkor még nem létezett, ugye?

Neoprimitiv - 2017. 12. 04. 09:10

maChina77: nem, az pár évvel későbbi, 1934 vagy 35.

Hamupipacs - 2017. 12. 07. 18:49

Jó volt nagyon a második etap is.Igazából nekem most hétvégén jöhetne a folytatás!
Nagyon kíváncsi lennék Charlotte reakciójára, amikor megtudja mi történt a tanácsossal és beszél a barátnőjével.
Mi lesz ennek a következménye Gereonra?

heidfeld - 2017. 12. 10. 10:28

Tegnap este láttuk a 7.-8. részt.
Kellett rá aludni egyet, mert olyan élményt nyújtott, amit mindenkinek csak ajánlani tudok. Szívem-szerin az olyan, már régen kiégett rendezőket, mint Spilberg, Lucas, Woody Allen, Soderbergh székhez kötözve nézetném meg velük. Nagyon sokat tanulhatnának.
Kell ugye egy érdekes, fordulatos történet. Kiváló színészek. Pénzt nem sajnálni a kisebb dolgokra is. Filmes képi világ, jó fényképezés, vágás. Határozott, de kreatív rendezés.
Nos, ez itt meg is volt. Eszméletlen élmény volt. Köszönet érte. Az nem is kérdés számomra, hogy 2017 legjobb sorozatát láthattuk.
Ha nagyon kötekedni akarnák, talán a robogó vonat tetején vívott párbaj trükkjei tehettek volna tökéletesebbek, illetve az 1918-as jelenetekben jobb lehetett volna, ha fiatalabb színész játszotta volna őket.
Azt kívánom mindenkinek , hogy csak ennyi bajunk legyen, 16 rész alatt.

Snoopyzit30 - 2017. 12. 10. 10:30

15-16. rész (vagyis 2×7 és 2×8)

Remek volt ez a zárás! Nem is gondoltam, hogy ennyi fordulatot tartogattak az írók a végére.

– Kezdem azzal, ami nem tetszett. A vonatos jelenetsorból az a rész, amikor a tetején szaladgáltak miközben ment ezerrel a vonat és még ott lövöldöztek, mindezt gagyi CGI mellett. Wolter kicsit túl sokszor menekült már meg.
– Viszont a vonatletámadós jelenet (a gázzal meg a megjelenő szakállas pasival (őt nem tudom hogy hívják), meg ahogy berobbant a gáz, az mind mind remek volt, jó volt a megvalósítás is. Mondjuk az érdekelne, hogy az aranyvonat azon a felén volt a vonatnak, amit Wolter lekapcsolt vagy nem?Végül mi lett a vonattal? (még1x meg kell néznem, mert már nagyon későn néztem tegnap és nem emlékszem).
– Amikor hozzávágták az egyik aranyrúdnak álcázott széndarabot a vagonhoz és ott látszott az arany, akkor gondolom már mindenki tudta, hogy aranyból van az egész vagon és nem pedig az álaranyrúdról leszakadó darabka miatt volt aranyszínű.
– Ami kérdés, hogy a festmény ihlette meg a Sorokina családot és emiatt csinálták így? Gondolom ez nem véletlen volt.
– A Szomorú vasárnap c. dal nagyon hiányzott, hogy nem magyarul szólalt meg. Nagyon, de nagyon hatásos lett volna magyarul.
– Svetlánánál megjelent végül Kardakow is, akiről azért szintén lehetett tudni, hogy nem halt meg (bosszút fog állni?)
– Gereon és Lotte víz alatti jelenetei is baromi jól sikerültek, de az nekem hiteltelen volt, hogy Lotte-t meg tudta menteni. Vagy 10 percet volt a csaj levegő nélkül, ez már sima agykárosodás, nem? Mondjuk nem vagyok orvos, de itt szívatták a nézőket rendesen azzal a jelenetsorral.
– pár kommenttel feljebb megemlítettem Frantzot meg a barátját, ahogy Hitlert vagy Lenint idézgettek a napsütéses tóparton. Az most kiderült, hogy miért, jó hogy a végére behozták a náci szálat is. Greta arca, amikor rájön, hogy átb*ták az ütött (a színésznő játszik egyébként The Crown-ban is, a 2×2 és 2×9 részekben + a Howards Endben is látható)
– A robbantásról már érezni lehetett, hogy valamelyik gyerek ott áldozatul fog esni, de még így is izgalmas tudott maradni a jelenet. Benda kormánytanácsos utódja (a fickó aki felkérte Gereont az új osztály vezetésére) ő viszont azokkal van, akikkel Wolter szervezkedett, ugye? Erre már nem emlékszem, de ha igen, akkor ez érdekes lesz.
– a végére tartogatták a legjobbat és választ kaptunk arra, hogy miért akarták Gereont meggyógyítani. Ez persze egyben jó kis cliff is volt. Mi lesz most Gereonnal, a családi idillnek vége is lesz rögtön. Ha Helga ezt megtudja…

A sorozat egyértelműen folytatásért kiált. A történelmi események, a szereplők jelenlegi helyzete, még rengeteg elmesélni való van, akár úgy is hogy a nácikat nem hozzák még be főszereplőként.

Remélem sokan szavaznak majd a JAws-on erre a sorozatra is, megérdemli.

Vödör - 2017. 12. 16. 21:33

2×06
Furcsa érzés volt nézni a meghiúsított merényletet, mert ismerve a néhány évvel későbbi történéseket, még drukkoltam is nekik, hogy sikerüljön. Mi lett volna ha a köztársaságot egy katonai puccs dönti meg és visszahívják a császárt? Nem lett volna Hitler, és a II. vh sem tör ki max a szovjetekkel. Érdekes belegondolni…

Ancsa - 2017. 12. 25. 09:13

2×04: Aki ezt kitalálta lövése sincs a gyorsírásról. Ha valaki azzal jegyzetel, azt más ugyan el nem olvassa, max. 70 százalék pontossággal, de csak ha profi. Az alapok persze megvannak, plusz tanuláskor a fejekbe vernek egy csomó rövidítést, de onnantól a profi magának fejleszt tovább, lévén minden szóra egyszerűen lehetetlen egyöntetűen elfogadott jelet kitalálni. Szóval olyan nincs, hogy én gyorsírok más meg olvasgatja mint az újságot.

Ancsa - 2017. 12. 25. 21:39

Jó lett a zárás. Bevallom az első évad mellett csak becsületből tartottam ki, mert kissé untam, a második viszont tényleg nagyon jó lett. Örülök, hogy maradtam, nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra. Eszerint az irodalmi alap megvan, csak fel kell dolgozni. Szuper! Nem bánnám, ha mindegyik regény meglenne magyarul, akkor neki ugranék. Sajna a német tudásom megkopott az eredeti nyelven olvasáshoz.

odinn - 2018. 02. 05. 16:33

Nekem nagy csalódás volt az utolsó rész. A vonaton lövöldözős jelenet – ahogy mások is írták – gagyira és szuperhősösre sikeredett, aztán ez a szuperhős-vonal erősödik, egyre hihetetlenebb és légből kapottabb dolgok esnek meg Gereonnal, csak kapkodtam a fejemet, hogy ezekre miért van szükség. Persze tudom: hogy látványos meg izgalmas legyen, de sajnos ez a hitelesség rovására megy. Amikor pedig a bíróságon nem mondja el az igazat, akkor erkölcsileg is nagyot zuhant a szememben. És igen, a vízbe fulladós, majd kimentős jelenetnek kb. semmi realitása nincs.

Lemoni - 2018. 02. 12. 21:35

Megpróbáltam, de nagyon nem ment. 4 részt nagy nehezen letoltam, de semmi nem tudott megfogni benne. Sem a történet, sem valamelyik karakter, de még a színészek sem. Az orosz anarchista/alvilági vonalat mindenben utálom, még egy Ray Donovan-ben vagy Peaky Blinders-ben is; a lotyó csaj nagyon röhejesre sikerült karakter, az erőltetett német humor a szokásosnál is kínosabb. Monumentálisra tervezték, de nekem csak felszínesség és tömény unalom. A mélypont a bajuszos énekesnő volt, aki megpróbált Marlene Dietrich módon búgni, meg a hülye koreográfiás közös tánc. Á, hagyom is……

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz