login |

The Walking Dead – 8×05: The Big Scary U

2017. 11. 20. 18:35 - Írta: winnie

70 hozzászólás | kategória: kritika,

Hopp, azt hiszem, hogy nem vagyok megfelelő személy arra, hogy a mostani részről véleményt fogalmazzak meg, mert a 7×07, ami ugyancsak Negan-es epizód volt, nálam minden idők legrosszabbja lett. Úgyhogy különösen “örültem” az 50+ perces játékidőnek.

A tovább mögött spoilerekkel folytatom.

Ne “csak nem fogja be a pofáját, zame!” gan hozta magát, de nincs az az isten, hogy a lakóautós gyónás bármiféle nyomot is hagyott volna bennem, főleg, hogy egy másik kukakompatibilis karakterrel zárták össze, szóval, lássuk még mi volt a részben.

(Fura volt, hogy míg a Fear-ben jó ideig túlhasználták a bélbe való öltözködést, itt valamiért csak a sok pofázás után jutott eszükbe az cheat kód, amivel kábé minden szituból meg lehet menekülni. Ez az írókat vagy a csatornát is zavarta, mert két “még nem csinálunk semmit, mert várunk”-mondattal is magyarázták a nézőnek, illetve késleltették a dolgot.)

Szóval volt Daryl és Rick, akiket nyilván csak azért férceltek ebbe az epizódba, hogy azon keveseknek is jusson valami, akik hozzám hasonlóan vélekednek a baseball ütős figuráról. Igen, sejthető volt, hogy mire futtatják ki kettejük dolgát, de inkább szomorú volt (és mosolyogtató), amit rájuk erőltettek.

És ott voltak Negan csinovnyikjai és a munkások, akik részvételével nem volt rossz a főcím előtti 10 perc (kivéve, amikor megszólalt Negan, aki… talán racionalizálni próbálta tetteit – naná, hogy érzelmes nosztalgiába és hegyibeszédbe torkollott az egész), velük egy érdekesebb, feszültebb, többet mondóbb részt elnéztem volna, ami jobban rávilágít a Sancturary-s viszonyokra (azok végül pár mondatot kaptak csak), de úgy tűnik, hogy az írókat Gabriel jobban izgatta.

Eugene meg rájött, hogy Dwight az áruló (nem mondom, hogy az írók megerőltették magukat ennek a sztorijával…), és ennyi. Most nem értékelek, bár lehet, hogy máskor sem szoktam, viszont most lehetett volna akármilyen a rész, ha egyszer negatív irányba elfogult vagyok, akkor nincs mit tenni. Szóval már csak ezért is érdekel, hogy a pozitív vagy negatív oldal lesz-e többségben.

Ja, és láttunk egy helikoptert. (Azon viszont őszintén meglepődtem, hogy nem kaptunk 5 perces jelenetet arról, ahogy Negan és Gabriel belekkel kenegeti egymás hátát, hanem benyomtak egy reklámszünetet. A TWD-re mostanság nem jellemző az ilyen.)

70 hozzászólás Ne habozz!

JcGross - 2017. 11. 20. 18:51

Szerintem ez a rész volt az évad eddigi legjobbja. Mondom ezt úgy hogy rohadtul untam az eddigi részeket (bár az előző még elment szódával, Ezekiel karakterfejlődésével). Őszintén szólva, nem értem néhány néző mit akar a TWD-től, szerintem már nem is tudják. Az egész sorozat alappillére az, hogy mit jelent embernek lenni, és hogy mi az ára a túlélésnek (és mikor lesz túl nagy az ár). Úgyhogy nem értem amikor az emberek leszólják a Jézus/Morgan féle konfrontációkat. Ezen kívül nem nagyon van mit felajánlania a sorozatnak, ugyanis, amint a mostani évad eddigi részeiből is kiderült, az akciójelenetek nagyon gyengén mennek nekik. Vagy csak engem nem hat meg az akció, nem tudom.

Lényeg, hogy szerintem Negan karakterére ráfért ez az epizód, mert én is kezdtem unni, de ezzel végre érdekesebbé tették. Ezt az oldalát még sose láttuk. Egy időre megmentette magát a sorozat nálam ezzel.

Irgum76 - 2017. 11. 20. 19:32

Negant nekem is sikerült megutáltatniuk az előző évadban az íróknak és Jeffrey Dean Morgannek közös erővel
de nem úgy ahogy szerették volna
a 7×01-02-ben még jó gonosz volt aztán már egy idegesítő pojáca
de most szerintem jól hozta a karaktert amikor dühösen csapkodta az asztalt
most nem éreztem soknak, túlspirázotnak inkább végre emberinek

Gabrielt meg nem értem mért tartják sokan érdektelennek
szerintem egy jól kitalált, összetett karakter

sokkal jellegzetesebb mint Rosita, Sasha, Tara hármas összesen

winnie - 2017. 11. 20. 19:43

Irgum76: csak a saját nevemben tudok beszélni gabriel kapcsán: azért, mert a karakterizálása jóformán, mint egyébként nagyon sok szereplőnek, abból áll, hogy évente kap egy epizódnyi anyagot, vagy egy nagyon halvány ívet.

jó figura volt az elején, és _számomra_ jó volt addig, míg konkrét irányba tartott – és az mindegy, hogy ez az irány szimpatikus volt-e vagy sem, a lényeg, hogy konzekvensek voltak vele. utána viszont az írók “fejlődés” céljából, vagy mert unták az irányt, vagy mert nem jutott semmi az eszükbe, elküldték egy másik irányba. és mivel nem folyamatában karakterizálnak, csak kvázi foltokban, az egész csak esetleges alakításának tűnik a figurának, már-már randomnak (“vele régen foglalkoztunk, most csinálja ezt meg azt”), és ha ők ennyire nem törődnek vele, akkor én sem érzem azt, hogy törődni akarok. az elmúlt két “nagyobb” sztori (talán a kukások meg rick lebeszélése+gregory megmentése) vele olyan volt, hogy csak oda tettek egy karaktert, mert bárkivel megtörténhetett volna, szóval nem személyspecifikusak voltak a dolgok, csak a történetet előregördíteni volt hivatott.

ez a sztori, na ez, olyan volt, amit tényleg rászabtak. de nyilván ilyet nem kaphat többet, és az, hogy most ő kapott rivaldafényt, mások nem fognak annyit kapni az évadban, lesznek olyan karakterek, akikkel lehet, hogy még törődnék, de jövőre, amikor végre előmásznak velük, már nem fogok.

vannak sorozatok, amik jól kezelik a sok karaktert, de szerintem a twd írói nem képesek erre.

Gábor - 2017. 11. 20. 19:50

Azt mondjuk sosem értettem, hogy Negan karakterében mi érdekes, és ,hogy mit lehet benne egyáltalán kedvelni :) És azt sem értem, hogy miért kell erőltetni az ő történetét, érdekes e az egyáltalán? Mármint itt egy pszichopatáról beszélünk aki többször többeket agyonvert. Ez az ember semmitől sem lesz érdekesebb innentől kezdve.

Ez a tesi tanáros dolog is… Am, pont most minden tele van Charles Manson képével, hogy meghalt 83-évesen. Na az ő feje is pont annyira irritál mint Negané :) Bár utóbbi csak kitalált karakter, előbbi meg igencsak létezett.

dexike3 - 2017. 11. 20. 20:20

kár hogy a Rick-Daryl konfrontációnak se nem ágyaztak meg, se nem bontották ki a “testvérharcot”

Sas - 2017. 11. 20. 20:30

En nem ertem h gabriel miert nem olte meg negant vagy negan gabrielt. Most akkor gabriel atallt? Siman kijuthattak volna egyedul is a belekkel.

Nézőke - 2017. 11. 20. 20:43

igen, valóban érdekesnek találtam én is a rész eleji Negant.
Ez az oldala hiányzott eddig,mert így 97% pojáca még mindig a korábbiak miatt,de egy ilyen Negan már emlékezetes lett volna,ott fröcsögött az asztalnál. De most már késő errefelé eltolni a karaktert.

Eugene biztos hogy nem fogja feldobni scaryface-t.

Marakodni és felrobbantani a fegyvereket kb annyi értelme volt,mint éhhalál idején elégetni a búzát.

a rész bullshit morzsái:
– eddig autóval közlekedtünk,de nem tűnt fel sosem egy helikopter. Most gyalog, így egyből meghalljuk, tehát van egy hadibázis elérhető közelségben?

– Egy ideje nyilván eltűnt az ember a környékről,így minden füstoszlop valamit jelenthet,mert a zombik nem tudnak tüzeket rakni, egy heliről pedig jó messzire el lehetne látni, pár db füstoszlop biztos szemet szúrna a pilótának.

– nincs élelem meg víz meg áram,ezért lázadjunk. Lelőtték az egyik társunkat, lázadjunk. Ja, nem, megjött Negan. Továbbra sincs víz meg áram meg élelem,de minden rendben, dolgozzunk tovább.
WHAT?

Piemaker - 2017. 11. 20. 21:17

Ha nem Nicotero rendez akkor rögtön emelkedik a színvonal.Na nem sokat de azért a fölösleges művészieskedés nélkül is jól megvagyunk.

Irgum76 - 2017. 11. 20. 22:00

Nézőke:

“Marakodni és felrobbantani a fegyvereket kb annyi értelme volt,mint éhhalál idején elégetni a búzát.”

nem volt cél felrobbantani, a benzin folyt ki és az robbantotta be

“a rész bullshit morzsái:
– eddig autóval közlekedtünk,de nem tűnt fel sosem egy helikopter. Most gyalog, így egyből meghalljuk, tehát van egy hadibázis elérhető közelségben?”

a helikopter nem bullshit volt hanem WTF
valószínűleg ezzel ágyaznak meg egy a Negan utáni történetszálnak
egyáltalán nem biztos, hogy katonáké a kopter a FTWD-ben is Madisonék azzal repkednek
ha meg mégis a katonaságé akkor ott a remény egy új világrendre

ami szerintem bullshit volt azt írtam az évad kibeszélőnél:

“egy-két badarság volt csak benne ami felett szemet lehet hunyni:

a robbanás ha annyi robbanóanyag volt amivel egy épülete akartak felrobbantani, hogy úszták meg tíz lépésre a kocsitól?
de itt mondjuk lehet azzal magyarázni, hogy a fele plasztik volt az meg nem robban a tűztől

a másik, hogy a munkások kicsit korán kezdtek el lázadozni a víz miatt
ennyi idő alatt Nagenéknak semmi bajuk nem volt egy csepp víz nélkül”

Kifli - 2017. 11. 20. 22:10

Van itt baj kérem. A következő részben talán láthatjuk hogy borotvàlkozik Rick. Daryl esetleg hajatmos, vagy hogyan fal be Gregory 5-6 cirokpalacsintát.:))

Desmond Wallace - 2017. 11. 20. 22:17

Eddig ez a rész kötött le a legjobban az évadból.

seven - 2017. 11. 20. 22:28

ahogy a fő kibeszélőbe is írtam “jó” rész volt; az eddigi förtelmes részekhez képest remek volt, de azért nem fordultam le a székről – mondjuk egy zsenge 7/10. Ez volt az első TWD epizód nagyon hosszú idő óta ami lekötött, és nem azt vártam hogy vége legyen már.

Nekem is kezdett már unalmas lenni Negan, de szerintem ebben az epizódban érdekesebb volt. No nem a nagy “volt egy feleségem” duma (amiről azt hittem késöbb beismeri hogy kamu volt) hanem az hogy ő is csak egy szerepet játszik el, mint Ezekiel, és hogy mennyire alapvetően ellent mond az érdektelen öldöklésnek (ami ugye annak tükrébe hogy milyen rajzfilmszerűen gonosz némély Megmentő, eléggé felüdülés)

A helikopteres résznél kicsit libabőrös lettem, mert hirtelen beütött, hogy lehet hogy a sorozat “végjátékát” lógatták be? Persze aztán azonnal eszembe jutott hogy az amc valószínűleg még hallanni se akarna ilyesmiről :) mindenesetre hatásos volt azért.

Bolton - 2017. 11. 20. 22:48

Kétségtelenül az évad egyik legjobb része volt.

Valami - 2017. 11. 20. 22:52

Már gondolkodtam egy kaszán, de ez a rész meg az előző jók voltak. Negan kifejezetten jó volt. Gabriel is egy ideje háttérbe szorult. Láthattuk régebben gyáva féregnek, meg idegesítő féregnek, aztán visszaléptették másodlagos karakternek. De pap még sose volt igazán. Érdekes volt az egész.

Az alvezérek csatározása is érdekes volt. De szerintem sokkal jobb lett volna, ha egyszerűen kinyírják Eugene-t. A Saviors nem egy ilyen tutyimutyi csapat, hogy alaposan gondoljuk át, kit is ölünk meg. Eugene 1% gyanús, megy a darálóba. Én legalábbis így írtam volna. Az írók úgyse nagyon tudnak mit kezdeni vele.

Rick és Daryl szála teljesen szükségtelen volt, el is felejtettem, hogy megtörtént.

Csilla0422 - 2017. 11. 20. 23:08

Egyre jobb részek vannak az évadban.

Neganre azt mondom, hogy ez igen! Nem volt pojáca és nem tolták túl. JDM is jól elkapta a lényeget.

A Megmentőket Negan személye tartja össze. Amíg abban a tudatban voltak, hogy Negan meghalt, próbáltak a “hadvezérek” élre törni és a nép lázadozni kezdett. Negan visszatért és világ rendje is helyre állt.

A menekülésben is az volt a jó, hogy összefogtak. Az pozitívum, hogy nem “fürdenek” minden részben zombival. Utoljára még S6-ban volt.

Carol jellemzése :)

Rick – Daryl füstbe ment terv… Valaki vágja már le Daryl haját!

Remélem, hogy Rick nem csak úgy haluzta a repülőt.

Blabla - 2017. 11. 21. 00:40

Nem is tudom mióta, de hosszú ideje ez volt a legjobb rész.
Még gondolkodni is elkezdtem. A “gonoszak” megöltek pár embert. Rickék vagy kétszázat. Most akkor mivaaan?
Neagan vagyok??
:)

Quantumleap - 2017. 11. 21. 07:32

Remélem, hogy nem összvissz ennyit tudtunk meg Negan múltjáról, hanem tényleg lesz majd eredetepizód. De akkor mégsem autószerelő, ahogy azt JDM egyszer nyilatkozta?
A végét meg nem értettem. Gabriel elkapott valami betegséget?

Asszem - 2017. 11. 21. 07:34

Mikor volt a helikopter, teljesen lemaradtam róla?

Korábban írtam, hogy tök szívesen megnéznék egy Negan féle vezetői meetinget és tessék.

Szóval eddig ez a legjobb epizód az évadban, kb 5.5/10

Quantumleap - 2017. 11. 21. 07:34

Vajon a helikopteren lehet valaki FTWD-szereplő? :)

Quantumleap - 2017. 11. 21. 08:06

Asszem: Valószínű azt a verziót nézted, aminek a végéből hiányzik 5 perc. Nézd meg a repackot!

dexike3 - 2017. 11. 21. 08:28

@Quantumleap:
nem mutatták a reklámszünet miatt, de szerintem
SPOILER
Gabe-t megkóstolták a zozók
kár érte, legalább most mutatott valamit.

a helikopter nekem úgy tűnt a guberálókhoz tartozik, mintha odaérkezett volna a “terv” szerint Rick a végén. de lehet Neked lesz igazad és teljesen más szálat hoznak be, ami a middle season finale cliffhanger-hez kell majd. lehet egy kompániát mutatnak majd?

a_n_d_r_e_w - 2017. 11. 21. 08:56

@Blabla:
Dozsa rossz volt? ’48-asok rosszak voltak? Vagy az ’56-osok? Az emberben termeszetenel fogva benne van, hogy lazad az elnyomas es a rabszolgasors ellen, es amikor elegen vannak, akik az eletuket is adnak, hogy masoknak jobb legyen, akkor ki is tor a lazadas.
A despota/diktator meg mindig kitalal valamit, amivel igazolja, hogy tulajdonkeppen o a jo, o az aki az emberek erdekeben cselekszik, a lazadok pedig rosszak. Gyakran onmaguk is elhiszik ezt, lasd Hitler, vagy Assad, de a dolog mindig csak a hatalomvagy. Aztan a nep vagy az egyik vagy a masik felnek hisz. Ket dolog ami elarulta az igazi Negant, ahogy az asztalra csapot, mikor ugy erezte megkerdeojelezte valaki a hatalmat, meg mikor az embereket folyamatosan resource-kent jellemezte (nem CEO volt veletlenul elozo eleteben? :D). Nem akar o semmi jot, csak hatalmat, es ekore epiti fel a cukormazat.
Aztan persze a szabadsagharc es a radikalizmus kozott is nagyon vekony a hatarvonal, konnyen lesz a szabadsagharcosbol terrorista, pont ezen a hatarvonal ket oldalan egyensulyoz Rick es Daryl, ez is volt a konfliktusuk forrasa. Nameg kesobb a felszabaditobol elnyomo, de ez szerintem a kesobbiek temaja lesz.

Igy visszagondolva ez egy jo resz volt, tele apro, visszafogott, de jelentos utalasokkal.

winnie - 2017. 11. 21. 09:27

“Mikor volt a helikopter, teljesen lemaradtam róla?”

ott a kép, csak nem volt sokkal jobb:)

Sas - 2017. 11. 21. 09:35

Meg mindig nem ertem miert segitettek egymasnak mikor egyedul is kimehettek volna belekkel. Miert nem oltek meg egymast? Gabrielmmost atallt? Ha atallt mineknlopta el a fegyvert?

Blabla - 2017. 11. 21. 09:58

@ a_n_d_r_e_w
Na ugye, te is gondolkodni kezdtél. Béke van? Élnek az emberek az apokalipszis kellős közepén? A katonák megvédik a civileket? Van ennivaló? Működik a társadalom? Akkor jó.
Neagan diktátor? Példát statuál időnként? Imádja a hatalmat? Elveszi mások feleségét? Nincs meg a népnek a nagybetűs szabadsága?
Rickék vagy 200 embert legyilkoltak, csak mert Rick nem volt hajlandó behódolni amikor Neagan felajánlotta nekik a lehetőséget? Levadásznak mindenkit, csak ne kelljen adót fizessenek az erősebb kutyának? Álmukban ölnek embereket, mert azok “rosszak” ők pedig “jók”? Vérbe borítják a környéket, mert Neagan uralma alatt (apokalipszis van, helló) az emberi jogok nincsenek kimaxolva, az európai értékek (ohhh) sárba tiporva? Gyilkolásznak, mert ők “nem olyanok”.
Vajon, az egész balhé nem-e azért van, mert Rick büszkesége nem engedte, hogy fejet hajtson?
Jó volt a jelenet, amikor Rick kimondta, hogy nem kellene a zombikat rászabadítani a családokra, munkásokra.
A papot szerintem megharapták, pedig lett volna fantázia abban, hogy ő is átáll.
Azért volt (többek között) magasan jobb ez a rész, mint a többi, mert nem volt benne amatőr akciózás. Rickék bunyója rezegtette a lécet, de miután felrobbant a muníció, úgy ültek ott, mint két tökkelütött, épp hogy nem mondták ki: jó bolondok vagyunk.
Szóval szerintem egész jó rész volt. Wimnie szerint ha nem az, az az ő dolga. Persze nem merek bízni abban, hogy felemelkedő ágba kerül a sorozat, nemsokára tutira odaadják az írást meg a rendezést a vécés néninek.

dexike3 - 2017. 11. 21. 10:08

@Sas:
Gabe szerintem nem akart bekapni egy maflást Negantől. Negannak meg kellett, mert ha beüt a gebasz (márpedig így volt), akkor 50%-kal nagyobb az esélye, hogy nem őt kapják el. mondta is, hogy az ereje a számokban van.

Soldierdsgn - 2017. 11. 21. 10:18

Nézőke: Nincs összefüggés szerintem a kocsi-gyalog dolognak a helikopter észleléshez.

Honnan tudod, hogy a helikopteresek nem tudnak a közelben lévő településekről? Miért is baj ez, meg a füstoszlop izé, mivan?

A lázadás utáni Negan talpnyalás meg pont, hogy életszerű egy ilyen emberiségnek… Negant keresték és megkapták…

Sheen - 2017. 11. 21. 10:36

Blabla, ég és föld a két csapat, Negan szövege arról hogy csak azt ölik meg aki megérdemli, csupán duma. Láthattuk hogy szórakozásból is ölnek, a munkásaikat is feláldozták volna csak a lázadástól tartva nem tették. Számukra nincs az emberi életnek értéke. Az alvezérek egymást is kinyírnák a nagyobb hatalomért ha tehetnék. Szórakozásból ölni vagy önvédelemből, nagyon nem ugyanaz. Mellesleg Rick amikor behódolt és adózott, akkor is random gyilkolgattak, elvittek embereket ha úgy tetszett nekik.

a_n_d_r_e_w - 2017. 11. 21. 11:02

@Blabla:
Melyik haboruban nincs apokalipszis? Sziriaban most civilizacio van? Nem kellenek ehhez zombik.

Miert kellene behodolnia barkinek. Hozzad bekopogtatna a szomszed, hogy matol a fizetesed felet neki add, adnad? Vagy szembeszegulnel? Esetleg elveretne az embereivel? Meddig turned? Ha szerinted itt Negan a jo fiu, akkor komoly bajok vannak.

Kelta - 2017. 11. 21. 11:03

Persze, teljesen egyértelmű, azért is ábrázolják így az oldalakat, a készítőknek meg nem fordul a fejében, hogy valaki Negant képes jófiúnak látni. Ő talpnyalást akar, nőket erőszakol szórakozásból öl, direkt szélsőségesen pszichopatának mutatják, míg Rick kertészkedni akar, és életben maradni, békén hagyni mindenkit azért, hogy őt is békén hagyják. Direkt úgy mutatják be ezt az egészet, hogy ne érthessék félre a nézők.

De erről már elég sokszor volt szó.

mohoyoyo - 2017. 11. 21. 11:13

Azt hiszem sokat elmond a sorozatról, hogy megnéztem a részt, aztán olvasom a kritikát, és csak akkor tűnt fel, hogy a 8×07 nekem teljesen kimaradt…. a rész közben semmi olyan érzésem nem volt, hogy “hmmm mintha itt valami nekem kimaradt volna”… simán kihagyhatóak random részek ezek szerint ami azért eléggé gáz

dexike3 - 2017. 11. 21. 11:19

@:mohoyoyo:
biztos a 8×04-re gondoltál csak elütés a 07 (mert azt mis sem láttuk). ismétlésképp:
SPOILER
egy rakás random figura kipurcant (az egyik csak most az 5.-ben) a Király túlélte, Shiva nem :(

_Peter - 2017. 11. 21. 11:33

Elmúlt évadon és idein belül ez egy egészen korrekt rész volt magukhoz képest. Akár 5-6 pontot is adnék rá. Azt mindenképpen elérték a hét legrosszabb epizódjának most nem automatikusan ezt jelölném. :)

Helikopter: már letöröltem, Simon nem magyarázott olyasmit ha a Hilltop nem fogad szót Gregory-nak akkor küldik a “flyert”? Kétlem a kukások építettek egyet a szemétből. Ha egy teljesen új független tábor lesz a sípos, az elég béna lenne: napi járóföldön és se Rick, se Negan nem talált volna rájuk?

Rick és Daryl: alapozták ezt múltkor amikor Rick tárgyalt a Negan harcossal, Daryl pedig kivégezte, Rick már vágta a pofákat rá. Azt azért leszögezhették volna mi a cél az M2-vel: létfontosságú megszerezni vagy elég Neganék ne tudják használni? Mert akárhova dobhatta volna Rick a dinamitot, hát pont a kocsihoz dobta.

Pap: hihetőbb lett volna, ha előtte elveszíti a fegyverét és úgy zárják össze Negannel. Így béna hány alkalma lett volna megölni, most vajon Negan meggyőzte ő szükséges rossz a világban rendet tartani? A Negan személyi kultusz elég komoly, egyik pillanatban lázadás következőben térdelnek őt meglátva. Neganért a munkások is fegyvert fognak Rickék ellen? Mégis Darylnek lesz igaza?

Eugene rájött Dwight a tégla, vajon beköpi hiszen Negan megfenyegette vagy kitalálja ki a hunyó, vagy ő hal meg.

Volt pár jó duma:
Negan a meetingen Gregory-nak és Simonnak osztotta.
Rövidhajú psycho lady. :)
Rick: Úgy látszik gyalogolnom kell.

Blabla - 2017. 11. 21. 12:00

A “gyalogolnom kell” tényleg ütős volt :-)

Sas - 2017. 11. 21. 12:18

Egyebkent az egyik vezer az elso reszbe at akart allni vagyis elgondolkodott h megadja e magat erre o volt most a legjobban kialadva h arulo van koztuk eleg bena ez igy.

dexike3 - 2017. 11. 21. 12:24

@_Peter: igen igaz, csak felk*rta az agyam az az epizód. azt az íjazást nem érzetem annyira erősnek, mint amikor Moralest lyuggatta ki, inkább ott volt több feszkó közöttük. akkor is kevésnek érzem, pedig el lehetett volna indítani valami Rick-Shane szerűt, csak mondjuk nem halállal hanem más drámával a végén.
MÁS
lehet a “flyer” nem a Savior-oké, hanem a guberálóké és mivel szövetségesek, ezért beszélt róla úgy Simon. erre utal, hogy Rick zombi pit részénél már láttak egy helit, de akkor nem adtak rá egyértelmű választ a készítők.

Soldierdsgn - 2017. 11. 21. 13:21

Sas : Miért gagyi? Ez a képmutatás iskolapéldája. Szintén egy gyakori emberi dolog…

Blabla: Ha nem eszközként használnák az embereket Neagen-ék, akkor ők nyernének. viszont A savior-ok félelemkeltésből és heccből gyilkolnak randomra embereket és családokat szakítanak szét, míg Rickék inkább megelőzés, “önvédelem” és gyomlálás miatt ölik a Neagének-et.

Blabla - 2017. 11. 21. 13:31

Soldiersng: egyetértek.

Sheen - 2017. 11. 21. 13:33

Blabla: a “másik nézőpont” most lett bemutatva: ha vizet kérsz a gyereknek, fejbelőnek. Neganék nézőpontja egyszerű: vannak elnyomók és elnyomottak. Az életmódjuk mások eszelős szívatása és állandó rettegésben tartása. Ráadásul nem csak a munkások, hanem még az alvezérek is rettegnek hiszen bármikor jöhet a vasaló vagy egy golyó. Szabadon távozni se lehet mert levadásznak mint egy szökött rabszolgát.

Jimmy,a szent - 2017. 11. 21. 13:58

Nézőke – 2017. 11. 20. 20:43

Amit te lázadásként értékelsz,az maximum sztrájk hangulat,ugyanis a munkások elvileg meg vannak elégedve a tartásukkal,csak az nem okéka nekik,amikor aránytalanul nagy terhet akarnak rájuk aggatni…

Jimmy,a szent - 2017. 11. 21. 14:04

Irgum76 – 2017. 11. 20. 22:00

“ha meg mégis a katonaságé akkor ott a remény egy új világrendre”

Ha kiderül hogy vannak katonákok,akkor az miért garancia egy új világrendre?
Már minden túlélő,-kivéve akik falak mögött,légbuborékban éltek,eddig-,rendelkezik olyan tapasztalattal,mint azok akik un katonák voltak a járvány előtt.

Jimmy,a szent - 2017. 11. 21. 14:08

seven – 2017. 11. 20. 22:28

“A helikopteres résznél kicsit libabőrös lettem, mert hirtelen beütött, hogy lehet hogy a sorozat “végjátékát” lógatták be?”

Volt már helikopteres feltűnés,úgy a negyedik évadban….

winnie - 2017. 11. 21. 14:36

ne személyeskedjünk, ha lehet. politikát meg főleg ne.

Bonetti - 2017. 11. 21. 14:53

Ha nem is azt mondom, hogy kiváló rész volt, de kétségtelenül érdekes volt, és – ahogy többen is megfogalmazták előttem – végig lekötött. Egyáltalán nem az ostobaságokon, a követhetetlenségen, vagy az érdektelen karakterek túldrámázott halálain kellett szenvedni, hanem egy teljesen elfogadható színvonalú “kamaradrámát” kaptunk lényegében 2 fő helyszínnel, meg 1 jelenetnyi Rickkel, ami megint sehová nem vezetett, sőt, kimondottan az epizód mélypontja volt. Egyébként talán ez volt a legelső rész az évadban, ami drámaként is megállta a helyét, és nem fordultak át a drámainak szánt jelenetek röhejesbe, súlytalanba.

Összegezve nálam továbbra is Negan az egy személyben, aki még valamennyire képes jelentőséget, súlyt adni ennek a sorozatnak, és most is messze az ő része lett eddig az évad legszínvonalasabb epizódja. Őszintén, bár nem olvastam a képregényt, nem tudom, hogy a Negan utáni szálat hová viszik, és mi lesz az új végcél, az új bonyodalom, de komolyan kíváncsi leszek, hogy hogyan tartják majd fenn legalább ezt a minimális érdeklődést a nézők részéről.
Az biztos szvsz, hogy Rick csapata már nem alkalmas arra, hogy önmagukban elvigyék a hátukon a heti adagokat. Sem a halhatatlanságuk miatt, sem a teljesen beszürkített karaktereik miatt.
Legalább egy Neganhöz hasonló negatív karakter kelleni fog, mert pontosan láttuk, hogy a kormányzó és a terminus után, amikor nem volt ép ellenpont a láthatáron, ott kezdődött meg a zuhanás, és onnantól kezdve jött egy elképesztően unalmas mélypont időszak, ami egészen megmentők feltűnéséig tartott. Hogy ez is mennyire hullámzó fejezet, az más kérdés, de most legalább a végkifejlet érdekessége leülteti a nézőt minden héten a tv elé.

dexike3 - 2017. 11. 21. 15:12

@Bonetti:
ha győz is bármelyik fél, szerinted ez a nagy szövetség, ki állja az idő vasfogát. úgy ahogy a börtönben, szerintem itt is konfliktust fog szülni ez a sok frakció. de ez az én véleményem. bár a GoT-ba is pont az (volt) jó, hogy ment a belviszály meg a sz*rkavarás. TWD-ben is el tudom képzelni ezt a fajta szembenállást, de nem hiszem, hogy az írók meg tudják ugrani ezt a szintet…

Irgum76 - 2017. 11. 21. 15:14

Jimmy,a szent:

nem írtam, hogy garantálja azt írtam:
“akkor ott a _remény_ egy új világrendre”
és ez alatt azt értettem lehetséges, hogy a megmaradt katonaság lokálisan vagy akár szövetségi szinten kezdi uralni a szituációt
vagy nem, csak belebegtetik ezt
mindenesetre újranézve nekem nem tűnik katonai gépnek

(a repcsis szöveg nekem kimaradt lehet tényleg Neganéké)

Bonetti - 2017. 11. 21. 15:48

@dexike3

Egyrészt sem az írok nem képesek megugrani ezt a szintet, sem pedig az a tény, hogy a Walking Dead főbb karakterei szentek és sérthetetlenek. Fel tudjuk idézni, hogy mondjuk Rick hányszor sérült meg komolyabban az elmúlt években, és mennyi eseményen esett át a legminimálisabb karcolásokkal? Ugyanez Daryl, Carol, Tara, Morgan, Maggie, de már Ezekiel is. A mostani háborúban is annyi halálközeli élményt úsztak meg kisebb sérülésekkel, vagy azokkal se 4 rész alatt, amennyibe két szakasznyi megmentő simán belehalt volna egyből. Szóval számomra ilyen karakterekkel teljesen értelmetlen és élvezhetetlen lenne egy belső viszályra alapuló cselekmény, mert ameddig a GoT első (számoljunk úgy) 5 évadában tényleg halandóként kezelték az showrunnerek a karaktereket(ahogy ezt az ötödik évad legvégén is láthattuk), addig itt egyértelműen kiírhatatlan ősszereplőkről beszélünk, jelentős fantáborral(most már ennek a zászlóshajója a GoT is sajnos). Egyszerűen elképzelhetetlen, hogy egymást árulják el, gyilkolják meg, áldozzák fel. Így meg semmi súlya nem lenne az egésznek.

Talán tényleg az lehetne az egyetlen megoldás, ha lenne egy nagyobb időugrás, és esetleg eljutnánk egy olyan szinten működő társadalomba, mint amilyen legalább a last of us, vagy valami hasonló, mert ha most helyre is áll a rend, ezt a “falusi” életet már borzasztó unalmas nézni.
Az sem lenne rossz, ha a zombikkal kezdenének valamit, esetleg bejönne egy képbe egy “intelligens” zombi, aki bár rohad és emberhúst eszik,de a tudata megmaradt például és ő lenne az új ellenpont, mert bántóan zavaró, hogy az egykor tényleg súllyal bíró élőholtakból kiveszett minden parafaktor, minden veszélyesség, és most már évek óta csak súlytalan papírnehezékek, akiket Gregoryt kivéve bárki bármikor legyak.

_Peter - 2017. 11. 21. 23:49

Bonetti – 2017. 11. 21. 15:48

A probléma az, hogy nézőként hetente kipanaszkodhatjuk magunkat tehetetlenül, a csatornának más számít. A “falusi élet” ugyanazzal az erdei úttal, ugyanazzal a szappanoperával, ugyanazzal az ismétlődő szállal, a sminkes és a vágó béna rendezésével ami az AMC számára üzlet. Olcsón gagyit gyártani, ha 2 millió néző is eltűnik akkor is rekord a csatornán. Tudtommal Darabont a 2. évadot még úgy képzelte el fele a farmon, fele Atlanta eleste: zombik igazi veszély, hogyan omlik össze a katonaság, annak a katonának a szemével láttuk volna és úgy ért volna össze Rick szálával, aki a tankban volt Rick mellett. És még atlantai táborból pár túlélő szemével láttuk volna. Apokalipszis! Költségvetés lefaragása miatt ebből csak távolban bombázzák Atlantát flashback lett. Darabont kirúgásával pedig megpecsételődött a sorozat sorsa. Apokalipszis nem téma, zombik kellékek és foggal-körömmel ragaszkodnak a képregényhez, akkor is ha tévén nem működik annyira. Nem olvasom, nem tudom hogy van, de a sorozatban nekem a király a tigrissel, a kukások mind vicc. Inkább hozzák vissza a Vatos bandát uzikkal. :D

csocsessz - 2017. 11. 22. 09:50

Ahogy a feleségem megfogalmazta: ez már kicsit hasonlított egy walking dead részre.

Im91 - 2017. 11. 22. 11:10

Glenn nem főszereplő volt? Akkor kik is nem sérthetetlenek?

winnie - 2017. 11. 22. 11:11

“Glenn nem főszereplő volt? Akkor kik is nem sérthetetlenek?”

és andrea is, de ettől még az, hogy 50 részenként, vagy akér 30 részenként valakinek baja eshet, nem hordoz magában sok feszültséget. mindenki tudja, hogy nem fog daryl vagy michonne idén meghalni.

Eva - 2017. 11. 22. 12:06

Glenn az atlantai ötös tagja volt, őt áldozták be azért, hogy a másik négy karakter “átjöhessen” a 8. évadba. Nem tudom, melyik szerelő meddig húzza még, de pl a vicc kategóriás ZNation lazán kinyír vagy eltávolít a történet főszálából főszereplőket. És mégis működik…

_Peter - 2017. 11. 22. 12:53

A keménymag plot armor súlytalanná tette a mostani akciózást, sérthetetlenek:

Negan: kiáll eléjük, senki nem lövi le, senki nem találja el. Összezárják a gépfegyveres pappal, tudjuk Negan Ricknek van félretéve

Rick és Daryl: 50-es kaliberrel lő rájuk méterekről random saviör, nem probléma

Morgan: két társával lesorozzák, felkel karcolás nélkül, tudjuk nem random saviör öli meg

Carol: öt random saviör körbeveszi, tudjuk ő nyer

Király: az M2-vel lekaszált mező elég lett volna a drámájához, felesleges volt után még egy részen belül három-négy fake halált belengetni neki vótmá alapon. Megmentette egy embere, utána megmentette Jerry, aztán Carol, és a tigris is.

Ha a keménymag helyett korábban normálisan felépített másodvonalas karakterek akcióztak volna most, talán még izgalmas is lehetett volna. Helyette kaptunk két végletet: A főkarakterek god mode-ban akcióztak, ami ugyanolyan unalmas mint a nevesített statisztákért (Francine, Scott, Eric) izgulni, kit érdekeltek ők?

sleepwalker77 - 2017. 11. 22. 13:14

Nálam ez volt az évad első értékelhető része. Negan már az előző évadban is feldobta a sorozatot, ideje volt, hogy kicsit többet szerepeljen ebben is.

dexike3 - 2017. 11. 22. 13:30

@Bonetti:
nem spoilereznék a jövővel kapcsolatban, mert van valamennyi rálátásom, de a vak is azt mondta, majd meglátjuk.
ha rajtam múlna, sokkal jobban elválasztanám a sorozatot a képregénytől. ott van FTWD, ami minden hibája ellenére talán pont azért másabb (nekem bejön, másoknak nem), mert nincs úgy megkötve az írók keze. igaz ott is elég egysíkú a dolog: rossz emberek vs. jó emberek vs. zombi horda, stb. aztán replay.
ezért is az a véleményem, hogy ha ilyen “ügyetlen” mostanra a helyzet, hogy a posztapok.környezetből nem lehet kihozni már sokat, akkor a karakterekből kellene. nem baj ha van fluktuáció a szereplők között.
ez a god mode a főbb szereplőknél előbb-utóbb kinyírja majd a sorit.
néhány konfliktus aminél fel lett dobva a labda, de mégsem repültek rá:
– Eugene árulása
– Dwayne árulása
– Morales karakterének felbukkanása
– Gregory sz*rkeverése
– Daryl-Rick szembefordulása…stb.
nyilván, ha most ebbe az irányba erősítenék a sorozatot, akkor gore és akció kedvelők pártolnának el, de legalább nem lenne súlytalan a történés.

Boci - 2017. 11. 22. 14:40

Nekem ez volt az első élvezhető rész az évadból. Nem volt hibátlan, nyilván kit mi zavar, az volt neki gyenge a sorozatban.
A Rick vs Daryl részen először kiakadtam, kb az jutott eszembe, hogy ez olyan, mint mikor 1 vagy 2 évaddal ezelőtt fogócskáztak Jézussal, aztán mindenki pórul járt, mert a tóban landolt a kaja. De mivel nem lett belőle (?) örihari, így szerintem kevésbé volt cinkes. Az uncsi lett volna, ha tovább nyújtják a konfliktust. Bár még bármi lehet belőle.
Érdekes, hogy zavar a Jézus-féle ne öljünk meg senkit mikor olyan karakter menekül meg, aki előtte egy tetű volt és még a kötélre verve is genyózik, de valahol igaza van, hiszen aztán együtt kell élni velük a hááború után. Emellett zavar a Daryl-féle terminátor mód is. Talán Morgan mondata írja le legjobban a szitut, hogy “Tudom, hogy tévedek, de igazam van.” Szóval nagyon nehéz megtalálni, hogy mi az optimális út. Erre próbálnának szerintem rávilágítani, csak valahogy nem mindig sikerül.
Egyébként korábbi hozzászólásokban olvastam, hogy “nem volt értelme visszahozni Morales-t, mert alig volt szerepe”. Én kifejezetten éreztem a szerepét, mikor azt mondta Ricknek, hogy “Dobálózol itt (számára üres) nevekkel, akik útközben meghaltak…” (bocs a pontatlan idézetért). Szerintem az elég elgondolkodtató rész volt.

Jimmy,a szent - 2017. 11. 22. 15:30

Irgum76 – 2017. 11. 21. 15:14

Nincsen már sehol egységes,a córesz előtti értelemben vett US hadsereg.
Maximum irreguláris,a rögzített keretektől erősen elrugaszkodott,amolyan “A szakasz” című filmben tapasztalt GI Joe-k,akik nélkülözik a paxot.

Irgum76 - 2017. 11. 22. 18:05

Jimmy,a szent:

igazából ezen a kis világon kívül amit Rickék bejárnak fogalmunk sincs mi történik globálisan
bármit behozhatnak az írók azzal, hogy azért nem volt eddig mert nem volt kapcsolat a külvilággal
de persze én sem hiszem, hogy a katonaság rendezi a sorait és elintézi a zombikérdést miközben Rickkék kapálnak
de a szereplőkkel elhitethetik ezt

Sunsetjoy - 2017. 11. 22. 18:48

Nekem eszembe jutott egy jelenet akkor, amikor Rick és Daryl nézték a szépen rotyogó dzsipet lemondóan…

Az a rész a Különben dühbe jövünkből, amikor felborult a végén az egyik buggy, kigyulladt, és megint felmerül a kérdés… hogy döntsék el, kié legyen? :D

Seni88 - 2017. 11. 23. 00:55

Sunsetjoy ezen jót nevettem. :D Közben pedig menne Oliver Oninons-tól a Dune buggy című szám. Nagyon kabarés lenne így visszanézni.
Mindenesetre egy jó résznek találtam végre a savior-ök oldaláról is bemutatva a háború hatásait. Rick és Daryl, Negan és alvezéreinek konfliktusa is adott egy löketet a részhez. Azért elgondolkodtató, hogy egyik alvezére sem tudta volna pótolni Negan-t. A nyers erőszak megvan mindegyikükben,de vezetői ambíciója, karizmája egyiküknek sincs, amiért felnézzenek rá a harcolók és a munkások.
Megnéztem a következő rész előzetesét és rögtön ez volt az első reakcióm: “(Fejfogás) Oh no come on!”

Enzo - 2017. 11. 23. 01:04

8×05 (pótlás keddről)

Ez amúgy valóban talán az eddigi legjobb rész volt az évadban. Negan jelenléte kellett már, jók voltak a jelenetei a megbeszéléses asztalcsapkodástól a Gabriel-es bratyizásig, érdekes volt, ahogy a karaktere kapott egy kis másfajta megvilágítást, új érzelmeket (főleg a backstory, ahogy a feleségéről beszélt). (És megkérdezte Gabrielt tökjogosan, hogy mi a bánatért mentette meg Gregoryt.)
Az alvezérek dinamikája is bejött, Eugene a kis uborkájával mászkál megint, a munkások lázadása is ügyes új szál, szóval a Savior HQ-s történések abszolút pozitívak. Na jó, egy kivétellel: nem szeretem, amikor nem mutatják hogy kerültek ki a pácból adott szereplők (most ugye Negan meg Gabi atya)… Ja és miért volt rohama az atyának a végén? :O

Az várható volt, hogy lassan jön egy Rick vs Daryl ideológiai konfliktus, de talán nem lesz belőle nagy szakadás. Egészen komikus, hogy csak sikerült elb@szni ezeket a fegyvereket is, bár a tóba beletolató teherautót azért nem übereli…
A helikopter egy érdekes új szál lehet, majd meglátjuk.

Rengeteg #hétidézete is volt, Eugene legtöbb szövegét fel se írom… de Negan persze sziporkázott:

“-Negan, I don’t like killing people any more than you do.
-I like killing people.
-Oh.” :D /Gregory & Negan/

“You know what I think, Gregory? I think you’re playing both sides. I think you are a thin-dicked politician threading the needle with your thin, thin dick.” :D /Negan/

“-These are putrid, decaying organs, dead blood, piss, and shit that have been cooking all day in the Virginian sun. *sigh* None of your people ever gotten sick from this?
-We’re from Georgia.” :DD /Negan & Gabriel/ (nem tudom miért vicces, de vicces)

“Well, here’s a little refresher on who the hell I am.
I wear a leather jacket, I have Lucille, and my nutsack is made of steel.
I am not dying until I am damn good and ready.
Now, if you’ll all excuse me, I am in deep need of a sandwich, a shower, and some of that, uh, wilting lion orchid deep-tissue shit that Frankie learned in San Francisco.
Hell, I might do it all at once.” :DDD /Negan/

“We’ve eaten dog together, so I imagine that joins us in some manner for life.” :D /Eugene/

Shred - 2017. 11. 23. 08:28

Hát én angolul jól tudó embernek hiszem magam, de Eugene monológjaihoz eredetiben már nagyszótár meg sok perc gondolkoás kell:)

Shred - 2017. 11. 23. 08:46

Ja, az én kedvenc szövegem: “Chokehold is illegal, asshole.” :D

Shyllard - 2017. 11. 24. 11:53

Évad eddigi legjobb része. Első évadban nem mondom, hogy rögtön megkedveltem volna Negan-t (még utálni jó kategória sem volt egy darabig), de kicsit visszafogtak a ripacskodásából és szerintem egy nagyon korrekt karakter. Alapvetően nekem a problémám, hogy nem látom miért kéne gonoszként rá tekintenünk. Lehet képregényekben ez jobban kitűnik, de itt meg Rick és közte nem sok különbség van, Rick-nél talán objektívebb, de ezt nem látom rossznak.

Shred - 2017. 11. 24. 13:49

Shyllard: igen, ez jó kérdés. Érdekes lenne végignézni egy alternatív sorozatot, ami Negan előtörténetével indul, az ő küzdelmét mutatja meg a járvány kitörése óta, és aztán egyszer csak belép Grimes, a nagy ellenfél a képbe.

winnie - 2017. 11. 24. 14:27

shred: nem hiszem, hogy túl érdekes lenne.

nem mintha az amerikai sorozatok nem űznék előszeretettel azt az ipart, hogy bemutatnak a “rossz” oldalon egy sorozatgyilkost, és aztán átállítják a “jó” oldalra.

nyilván mindenkiben meg lehet találni az embert, illetve azt, hogy mit miért tesz, de ez

“Rick és közte nem sok különbség van,”

lehet, hogy a képregényekben jobban kitűnik, hogy közel áll rickhez, de a sorozatban csakis nagyon felületes nézés vagy meg nem értés kapcsán merülhet fel az emberben. nyilván rick is van, hogy betorzul vagy agresszív, de sosem azért, mert mindenkit le akar igázni vagy rettegésben akar tartani. ő (lehet, hogy balga módon), de partnerként tekint az emberekre és nem uralkodni akar, ha kábé kapálni a családja körében. amikor úgy látja, hogy másik irányba tart a minitársadalma, akkor persze a sarkára áll, de sosem ölt kedvtelésből, nem tart maga körül háremet, hogy annak tagjait megerőszakolja, nem sarcol meg környező közösségeket, nem fegyverekkel akar irányítani, inkább annak örülne, ha békén hagynák. teljesen másképp viszonyul a világhoz és az emberekhez. de nyilván hagyni sem hagyja magát.

tök egyszerű a dolog egyébként. meg kell nézni negan pár tettét, és végiggondolni, hogy rick mit tett volna akkor. illetve fordítva. csak azért, mert egy agresszor közeledtére valaki agresszíven reagál, mert felveszi a kesztyűt, még nem lesz ugyanolyan, mint az agresszor. attól, hogy hasonlóak az eszközök, még a motivációk különböznek, és ez megkülönbözteti az embereket.

Quantumleap - 2017. 11. 24. 20:37

winnie: Ebben az epizódbban Negan kimondta a jellemét meghatározó kulcsmondatot: “Én szeretek ölni.”

Quantumleap - 2017. 11. 24. 20:38

winnie: Ebben az epizódban Negan kimondta a jellemét meghatározó kulcsmondatot: “Én szeretek ölni.”

seven - 2017. 11. 27. 07:22

ha esetleg aggódott valaki hogy a múlt heti rész túl érdekes volt: nyugi, az eheti rész visszament a régi kerékvágásba.

nagyon közel van a kasza részemről…

. - 2017. 11. 27. 12:39

Pedig nagyon jó volt az új rész, a legjobb az új évadból…nagyon sok karakter mozgott és mindegyik szálban bőven van lehetőség a maradék 2 részre (Rick, Carl – arab srác, Hilltop és a Megváltók, Aaron – Enid meg a Fantasztikus négyes (Michonne, Rosita, Tara, Daryl).

Spoiler lehet:

*A Daryl-Tara parbeszedbol elorevetitheto, hogy Tara már nem kezdi meg a 8B-t 😐*

Gregoryt mikor akarják már megölni?

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz