Advertisement
login |

Pilot-mustra: Gone – 1×01

2017. 11. 22. 21:52 - Írta: winnie

1 hozzászólás | kategória: Európa is létezik, kritika, pilot-mustra,

– How old are you?
– 10, but… my old birthday was in April, but Mel changed it so, I guess I’m eleven.

Manapság globalizálódnak a tévésorozatok, és ez nem csak azt jelenti, hogy az amerikai sorozatok esetében egyre többet számít, hogy nemzetközi viszonylatban miképp teljesítenek, hanem azt is, hogy olyan nemzetközi koprodukciók születnek, amiket nem csak a gyártók országában próbálnak már premier előtt értékesíteni, hanem világszerte.

Az egyik fő csapásvonalat ezen a téren azok az európai próbálkozások jelentik, amik amerikai krimisorozatokat idéznek meg – angol nyelven, amerikai színészekkel, sokszor amerikai készítőkkel. Ilyen volt pár éve a Crossing Lines, a Ransom vagy nemrég az Absentia – nekem egyik sem jött be annyira, így a német-francia Gone-hoz eleve szkeptikusan közelítettem.

GONE – 1×01 – 6,5/10

   

A Gone az RTL és a TF1 gyermeke, némi NBCUniversal-os bábáskodás mellett (egyelőre amerikai gazda nélkül), amit meglepő módon először az ausztrál Universal Channel mutatott be – ergó már tudjuk véleményezni, hiszen angol volt a premier.

A sorozat célja egyértelműen az amerikai epizodikus krimik megidézése volt, amellett, hogy könyv alapja is van (Chelsea Cain regénye, a One Kick). Röviden emberrablós-nyomozós lesz a Gone pár ismerős arccal (Leven Rambin, Danny Pino, Chris Noth), a főhős pedig egy fiatal lány, akit egy osztag beszervez, hogy tapasztalatai révén (őt is elrabolták régen) segítse a munkájukat.

Igen, a klasszikus civilsegítős felállásról van szó (és még egy civil hacker is beszáll mellé), szóval túl kell lépni azon, hogy vajon az FBI mire menne a lány nélkül, aki egyébként még harcművész skill-ekkel is rendelkezik, hátha véletlenül összetűzésre kerül a sor – kár, hogy a verekedős jelenetek mintha nem lettek volna az igaziak.

Szerencsére maga a karakter kellőképpen sérült ahhoz, hogy érdekessé váljon, és mivel okosan megismertették a nézővel a figurát gyerekként, így óhatatlanul is közel hozták hozzánk, muszáj érdeklődést tanúsítanunk iránta, hiszen láttuk, honnan jutott el oda, hogy segítsen azoknak, akik hozzá hasonló helyzetbe kerültek.

Annak ellenére, hogy megint felkészültem arra a fura esetlenségre és produkciós értékbeli botladozásra, amit mondjuk az Absentia esetében is tapasztaltam, a Gone kellemes meglepetést okozott – és igazából lehet, hogy ez is vitte fel kicsit túlságosan is a pontszámomat. Hogy nem számítottam arra, hogy teljesen korrekt lesz.

Az első rész után nem hiszem, hogy ennél többet lehetne mondani róla, hiszen kaptunk egy alapozást (eredettörténetet a főhősnek) és egy viszonylag rövidke, 20 perces ügyet, amit még így is sikerült érdekessé tenni (nem a “ki a tettes?”-kérdés a rejtély, hanem a körülmények), valamint kötelezően olyanná, hogy erkölcsi kérdéseket vessen fel, valamint némi ellentmondásosságot is.

Karakterizálásra a főhősön kívül nem nagyon jutott idő (lehet, hogy nem is fognak vesződni vele)), a komoly téma ellenére némi humor s belefért a Gone-ba, ami annyiban egyébként meglepett, hogy nem Noth-ot nyomoztatják (szerencsétlen csak áll a repülőgépes díszletben és ráncolja a homlokát a monitorok előtt), hanem Rambin-t és Pino-t, de így legalább megvan a dinamika a működésük során, egyrészt a fiatalosság miatt, másrészt kettejük első találkozása okán is.

Mondom, korrekt volt a kezdés. Semmi extra, de kellemes, és ki tudja, talán valami heti nézős krimi is kisülhet így belőle.

1 hozzászólás Ne habozz!

Annie - 2017. 11. 23. 10:13

Mindenkeppen bele kell neznem.
A színésznőt azt hiszem a One tree Hill c. Sorozatban lattam :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz