login |

Agents of SHIELD: kezdett az 5. évad

2017. 12. 03. 21:03 - Írta: superpityu

140 hozzászólás | kategória: kritika,

Elkezdődött az Agents of SHIELD új szezonja, s bár a premier nem lett a legjobb, de legalább kimondottan újoncnéző-barátnak nevezhető – talán ez megmentheti a sorozatot az idei kaszától. Szóval, aki akar egy próbát tenni a sorozattal, annak itt van a premier első 17 perce.

This has to be the coolest we’ve ever looked.

Szóval itt hagytuk abba tavaly, most pedig láthattuk azt, hogy hőseink milyen új helyzetbe keveredtek idén. Egyelőre annyit tudok mondani, hogy rohadt érdekes irányt vett a sorozat ezzel a fordulattal, ráadásul még a filmes vonallal sem kell így foglalkozniuk, amit én annyira nem bánok.

De menjünk a spoilerekért a tovább után. 

Időutazás! Űr! Földönkívüliek! Darabjaira hullott Föld!

Van mit emészteni a dupla premier után, mert elég sok dolog történt és tetszik, hogy egy teljesen új világ nyílt meg a sorozatban. Annyi biztos, hogy aki szokott jegyzetelni, annak volt mit írni, mert annyi egysorost öntöttek ránk, hogy szinte biztos vagyok benne, hogy volt olyan, ami felett elsiklottam.

Szóval a csapat, mínusz Fitz egy monolith segítségével az űrben találják magukat, és akkor itt jön egy csomó csavar, amire nem nagyon lehetett számítani. Szereplőink a jövőben járnak, a Föld elpusztulása után x évvel. Az emberiség egy kolóniája a Kree fennhatósága alatt szenved, és próbál fennmaradni. Itt kapcsolódik be a történetbe Coulson és csapata.

Viszont egy prófécia szól egy csapatról, akik majd a múltból érkezve megmentik az emberiséget. Persze a hívők nagy részét kinyírta a Kree, de páran még mindig hisznek az érkezésükben.

I’m a biologist, but sure, I can invent time travel, just give me a minute.

Annyi biztos, hogy előzetesben sokan nem erre számítottak. Meglátjuk mit hoznak ki ebből a helyzetből, de kimondottan érdekes az emberek helyzete. Ráadásul Jemma máris a szembekerült a főgonosszal. És gondolom a copfos Kree lány is addig golyózza ki az embereket, amíg valamelyik ügynökünk fájdalmas kínhalálban nem fogja részesíteni.

Az új emberi szereplők közül nem sokat ismertünk meg. De Deke érdekes karakter, aki biztosan a hőseink oldalán fog kikötni, hiába tűnik úgy, hogy csak a saját magával foglalkozik. Tess pedig kissé ugyan suta kislánynak tűnik elsőre, de tuti, több van benne, mint amit az első benyomás sugall.

De az igazi meglepetés talán az volt, amikor Deke szembesíti Daisy-t, hogy ő okozta a Föld pusztulását. Lesz még itt biztosan valami csavar, de egyelőre emésztgessük ezt kicsit. Mármint azt, hogy ezek szerint Quake olyan erős inhuman lenne, hogy képes egy egész bolygó szétszedésére.

Tetszett a nyitány, de azért volt hiányérzetem is bőven. Fitz hanyagolása mondjuk teljesen érthető, kellett ez a 80 perc a jövőben, hogy nagyjából be tudjuk lőni, mire is számítsunk.

140 hozzászólás Ne habozz!

Popeye - 2017. 12. 03. 21:17

A premier a legjobb lett az eddigiekhez képest.

Cardas - 2017. 12. 03. 21:26

Az egyetlen bajom az volt vele, hogy időutazós téma. szóval nem igazán építi az aktuális MCU-t, nem bővíti a világot, hanem egy másik korszakba röpít minket, amit úgyis megakadályoznak és nem fog létezni, szóval nulla előrelépés lesz (legalábbis ebből kiindulva).
A humor viszont nagyon adta, eddig ennyire nem rémlik. mintha mindenki olyan szövegeket kapott volna amin mosolyogni lehet. kicsit fura volt azért, néha karakteridegennek tartottam.

Balumedve - 2017. 12. 03. 21:29

Nekem kifejezetten tetszett a nyitány. Bár az új helyszínről valamivel többet is elárulhattak volna. Azt értettem, hogy az emberiség maradéka rossz körülmények között él, de egyelőre káosznak tűnik az egész rendszer, amiben vergődnek. Na, de van még idejük bővebben bemutatni a szép új világot.

Egyébként, Mack régen is ilyen vicces volt? Az előző évadban elég morcos volt, arra meg már nem emlékszem milyen volt a régebbi évadokban.

abba - 2017. 12. 03. 21:33

Szerintem elképesztő volt a nyitány. Mit nekem Infinity War, sokkal jobb a Shield világa.
Persze, vettek kölcsön rendesen, de mégis nagyon klassz, komplex világot sikerült létrehozni. Annyi lehegőséget tartalmaz!

Fitz hiányzott, de nélküle is isteni volt a rész – Iain de Caestecker amúgy filmet forgat, ezért is hiányzott a premierből.

Deke ígéretesnek tűnik, szerintem a színész is jól megoldotta a dolgokat. Chloe Bennetnek meg olyan kémiája van mindenkivel, hogy sosem lehet tudni, össze akarják-e hozni az illetővel, avagy sem. :)

Azt hittem, a Frameworköt már nem lehet fokozni, de ez nagyon ütött!

Mikkamakka - 2017. 12. 03. 21:39

Cardas: pont azért volt a tavalyi framework meg a mostani időutazás is hogy szabadon kielhessek a kreativitásukat, ne kössék a filmes univerzum korlátai.kulonben csak olyat csinálhatnanak ami nincs hatással a mozis univerzumra

Amúgy eddigi legjobb premier, elég egyértelmű h új nézőkre gyúrnak, simán bárki bekapcsolódhat

Silver-sama - 2017. 12. 03. 21:39

Baromira élveztem az egészet! Királyság, hogy egyből két részt is kiadtak, így kvázi egy filmélményt nyújtott. Több, mint elégedett voltam a CGI-al, a karakterek közül senki sem idegesített, és persze az új irányvonalak is nagyon tetszettek. Tényleg egyre jobb lesz ez a sorozat.

zolij - 2017. 12. 03. 21:49

de szép is lenne ha kiderülne, hogy Thanos vágta haza a Földet ezen az idővonalon. Persze úgy sem ez lesz a feloldás, de na.

Llew - 2017. 12. 03. 21:51

Nagyon tetszett. A tavalyi évad annyira nem jött be, de ez most visszaadta a hitem. A dumák óriásiak voltak.

bullseye - 2017. 12. 03. 22:11

Szerintem Jemma inventni tudja az időutazást nem eventni.

De azért kíváncsi leszek a magyarázatra, hogy hogyan okozhatta Quake a Föld pusztulását, ha ugye ott sem volt. Itt is jönnek a multiverzum Földek?

Wall-E - 2017. 12. 03. 22:26

Aggódtam az elején a rengeteg egysoros, quipping miatt, hogy felveszik az utóbbi 3 marvel film vígjáték vonalát, ami abszolút nem a SHIELD stílusa, ennek teljesen jól áll, hogy komoly, nagy a tét és a szeretett karakterek miatt működik is, de szerencsére olyan 20 perc után már visszavettek, de az elején nagyon feltűnő volt. Összességében nagyon érdekes volt az egész, továbbra is hőn szeretett sorozataim egyike.

Wall-E - 2017. 12. 03. 22:27

Még egy gondolat, elnézést, ez akár tudatos is lehetett, amit a stílussal kapcsolatban említek, ugye amit írtok, hogy új nézők szerzése, ez a fajta hangulat megteremtheti az asszociációt a népszerű filmek és eközött, hogy Marvel-Marvel.

LaCRossE - 2017. 12. 03. 22:29

“De az igazi meglepetés talán az volt, amikor Deke szembesíti Daisy-t, hogy ő okozta a Föld pusztulását.”

Na azért ez szerintem távolról sincs így, legalábbis alapos okom van ezzel nem egyetérteni.

És ezt amiatt gondolom így, amikor Tess azt a választ adja, a “miért pusztult el a Föld” kérdésre, hogy mindenki máshogy válaszolna. Deke valamiért Daisyt hibáztatja, de nem lepődnék meg, ha semmi köze sem lenne a történtekhez.

(zárójelesen, az sem lenne teljesen logikátlan lépés, ha összekötnék a sorozatot valahogy az Infinity War-ral, bár erre nagyon picike esélyt látok)

Egyébként a nyitány nagyon bejött, kíváncsi vagyok, milyen hamar tudják le ezt a szálat, mikor jutnak vissza a jelenbe. Úgy érzem, egy egész évadot erre áldozni talán sok lenne.

cato - 2017. 12. 03. 22:29

Ami nekem sántított az a darab Föld mutatása. Nem vagyok csillagászati szakértő, geológus meg főleg nem, de hogy a fenébe maradtak meg azon a karéjon a felhők meg a víz? AZ hogy Quake csinálta nem is olyan légből kapott. Teszem azt ha mondjuk a Szent András törésvonal fölött szórakozott – vagy valahol hasonló kritikus ponton előidézhetett egy ehhez hasonló kataklizmát. A többi amúgy egész klassz volt.

zolij - 2017. 12. 03. 22:41

cato: csak egy tipp, de szerintem meg van fagyva az egész (a maradék gravitáció meg nem elég erős ahhoz, hogy lerántsa).

Neoprimitiv - 2017. 12. 03. 22:42

Nem akarom rangsorolni, hogy melyik évadnyitónál volt jobb, de a tavalyinál pl. biztosan. Vicces volt látni, hogy a képregényesek ötletelése mennyire nem jött be, volt egy rakás scifi kult utalás az Alien-től a Logan futásán át az Emlékmásig, és futószalagon szállított egysorosok. Ráadásul ezzel sutba dobták a “valami naggggyyyyon gonosz rosszat akar” lerágott csontot, teljesen új vizekre eveztek. Kaptunk egy csomó megválaszolatlan kérdést is (ki volt az úszkálós ember, miért nem volt Fitz a listán, mi történt a Földdel, miért kellett Virgilnek a lezárt szinten találkoznia velük, stb.), szóval hajrá.

Cardas: a Netflixes sorozataik sem kapcsolódnak egy pár utaláson túl a filmekhez, és ez jól van így. Ez egy önálló műfaj. Ellent nem fog mondani a filmekben látottaknak, az biztos, de ha már univerzumról beszélünk, akkor miért kellene mindent ugyanarra a témára felépíteni? Ez az univerzum egy másik része.

majsz - 2017. 12. 04. 07:07

@Cardas A frameworkben eltöltött idő sem építi úgymond a világot, de a karaktereket igen (már ha az író meg a színész tudja ábrázolni), ez itt is érvényes.
Nem tudom meddig lesznek itt, a premier alapján nem csak 2 részig így egy nagyon kicsit olyan érzést kelt, mintha kerülnék az “aktuális” földet, hogy a frameworkből kvázi azonnal a jövőbe kerültek. Viszont eddig érdekes abból a szempontból, hogy olyan helyzetet teremtett ami jó sok kérdést vet fel, ami egy része még mindig megválaszolatlan.

Mate815 - 2017. 12. 04. 07:29

Nagyon gagyi volt. 80as évek zs filmjeit idézi ez az új helyszín,látszik, hogy csak azért vannak ide bezárva mert csökkent a budget. A gonoszok nevetségesen néznek ki, a főgenya konkrétan röhej, nem hittem el, hogy ezt komolyan gondolták. Kár ezért a sorozatért.

majsz - 2017. 12. 04. 11:22

@Mate815 ez azért erős leszólás, főleg ha csak a technikai oldaláról beszélsz. Szerintem a alienek ahhoz képest, hogy tv budget minimalistán de elég jól kivitelezettek. Ha meg már budget.. egy bottle epizód nagyon nem így néz ki. Az hogy a “bezártság” neked így jött le, attól még nem olcsó, sőt az alien maszkolás, az űrhajó/föld/kutyaszörny CGI illetve a spacerally kifejezetten költséges móka. Nem beszélve nem kis számú statisztát vonultatott fel a két rész, így ha “ZS”-nek is ítéled ne a lóvé miatt tedd :)

Gadam - 2017. 12. 04. 12:32

Egyeretrek Mate815-tel. Valoszinuleg a csatorna valamennyi kreativ beleszolast es csokkentett budgetet kert a folytatasert cserebe.

Eddig a sorozat tele volt kulteri jelenetekkel, amik ha jol tudom eleg koltsegesek, az evadnyito duplaresz meg talan 6-7 studioban felepitett diszlett elott zajlott. A CGI tenyleg koltseges, de az elozo evadhoz kepest sokkal kevesebb volt abbol is ebben a duplareszben.

Az elso 40 percben teljesen AOS-idegen szovegeket adtak a karakterek szajaba, ami nekem Mack eseteben volt a legfurabb. Az eroltett one-linerek es kiszolasok idonkent eroltettek voltak, latszik hogy ukazra szulettek (mondjuk, amikor Yo-Yo megkerdezte, hogy nincs-e a S.H.I.E.L.D.-nek valami urbeli divizioja, valami spear vagy ilyesmi, azon nevettem [ld. S.W.O.R.D.] ).

Ez nem jelenti azt, hogy osszessegeben ne tetszett volna a nyitany. Remelem, hogy a kompromisszumokkal egyutt is sikerul egy jo evadot kihoznia a keszitoknek, es a nezettseg is kicsit magahoz ter.

Neoprimitiv - 2017. 12. 04. 13:15

Gadam: a csatorna nem “kér beleszólást”, van neki, mivel a saját gyártó cégével készítteti saját maga számára, ráadásul a tulajdonos kreatív ötletéből.

Csökkenő nézettségű sorozatoknál mindig előjön a költség kérdése és utána a nézők mindig megpróbálnak mindent arra fogni. Ilyen tömény mennyiségű CGI messze nem volt jellemző eddig a sorozatra, bár a következő részekben valószínűleg visszavesznek majd belőle.

Én úgy látszik egy másik AoS-t néztem négy évig, ha a humor és az egysorosok “idegenek” a sorozattól – eddig is bőven volt benne, hál’istennek. Az meg teljesen a van rajta sapka vagy nincs kategória, hogy az egyik néző szerint erőltetett, hogy a sorozat utal a Marvel univerzum és eddig nem mutatott részére, a másik néző meg azt panaszolja, hogy miért nem kapcsolódik még jobban.

Azt nem igazán értem, mi az, hogy “ukázra született”? Az egész nyár azzal telt, hogy a képregény olvasók kvázi előre megírták az évadot “Coulson & Co. és a SWORD” témakörben. Ez a szöveg nem ukáz volt, hanem egy poén a készítőktől a sorozatot nem csak a képernyőn követőknek: bocs fiúk, tévedtetek.

Yamagato - 2017. 12. 05. 09:07

Nem tudtam, hogy oldják meg egyszerre az űrbe költözést és a költségcsökkentés, de meglett a megoldás: űr/jövő = régi gyártelep. Plusz ezt a be vagyunk zárva egy disztópokus helyen témát most járták körbe a frameworkkel. Nem lettem lelkes az új évad iránt, de a ghost riderből is elég izgalmas sztorit hoztak ki a gyenge kezdés után, remélem most is így lesz.

Neoprimitiv - 2017. 12. 05. 10:38

Yamagato: a Framework se disztópikus, se bezárt nem volt. Éppen ellenkezőleg, gyakorlatilag csak a képzelet és a vágyaik szabtak határt. Persze, az ellenállás bujkált, de az ő helyük sem volt disztópikusabb mint a sztenderd SHIELD bázis bármelyik évadban.

Neoprimitiv - 2017. 12. 05. 10:42

Ja, még annyit: egy csillogó, neonfényes űrállomás-belső díszlet felépítése költségszinten ugyanott van, mint egy rozsdásnak és lepusztultnak látszó űrállomásé, szóval ennek semmi köze a költségcsökkentéshez. A külső felvételek (várható) csökkenésének már inkább, díszletben forgatni egy sorozatot jellemzően olcsóbb.

Ayrons - 2017. 12. 05. 13:46

Csalódás nekem az egész egy kaotikus valami volt ezzel a bezártságérzéssel. Nagyon remélem ,hogy nem itt fogunk lenni végig , hanem bolygókra megyünk stb. Űrbe vagyunk de az egész egy földalatti bunkernek érződik. Ha már űr akkor a határ a végtelenség de várjunk csak ja nem mert nincs költségvetés. Mert alapból kényszerből lett berendelve ez. Lehetett volna SWORD is itt de nem megyünk a jövőbe de ott is egy kis szűk térben mozgunk vélhetőleg sokáig.

Malachi - 2017. 12. 05. 17:57

simán azt hittem, hogy Thanos verte szét a Földet, de fene tudja mit hoznak ki ebből. az is lehet, hogy párhuzamos univerzumban vannak, bár annak ellentmond, hogy elvileg tényleg csak az időben utaztak. de lesz itt valami csavaros megoldás a végére, mert gondolom nem mennének úgy tovább, a készítők, hogy “oké, akkor Daisy biztosan szétkapja a Földet ekkor és ekkor, addig meg lesz valami”.

amúgy hozta a szokott szintet, és bár nekem sem tetszik ez az egyforma rozsdás folyosókból és egy fehérre meszelt szobából álló világ, gondolom csak az évad feléig tart majd ez a fejezet, ahogy az elmúlt pár évben mindig. mondjuk az űrhajók odavertek, a második rész főcíménél borsódzott a hátam, az nagyon szép kép volt.

Neoprimitiv - 2017. 12. 05. 18:52

Malachi: Daisy szerepe ebben a koncepcióban egy “kicsit” kusza, de lehet, hogy ha elég sokat iszom, akkor megértem.

Ha ő (meg a többiek) elhoppanálnak a Földről 2017-ben és átugranak hetven évet, akkor onnantól kezdve, hogy bezsákolták őket nem csinálhatott itt semmit. Hacsak nem arra fut majd ki a sztori, hogy sikerül visszamenniük az időben és utána jön a Big Bang.

hummel - 2017. 12. 05. 20:18

A Daisy szétkapta a bolygót felvetésbe egyelőre nem képzelnék sokat bele. Még azt sem tudni ez a Framework mennyire hiteles adatokból lett felépítve, a történelmet ugye a győztesek írják – a hajón lévő emberek őseit még a bolygó szétesése előtt gyűjthette be a kree, vagyis biztosan volt valamilyen konfrontáció.

Nekem tetszett a rész. Némelyik jelenet kifejezetten humorosra sikerült. Fenn az első képhez szöveg sem kell.

Azért remélem idővel hőseink visszajutnak a saját idejükbe és ott is rendet tesznek, hiszen az LMD szál nem lett teljesen elvarrva.

e-batta - 2017. 12. 06. 12:18

Én arra lennék kíváncsi, hogy milyen lényekből állt a csapat, amelyik az időutazó kőoszlophoz vitte őket, és mi volt a céljuk ezzel. A vezetőjük “levetette” az emberi bőrét, és úgy tűnt a zuhanyzó tejüvegén keresztül, hogy nem kree, hanem valami más.

Enzo - 2017. 12. 07. 00:53

Macknek meg a többieknek nem voltak eddig vicces egysorosaik?? Ti milyen sorozatot néztetek akkor? -.-

(Részletesebb vélemény hamarosan)

Szles - 2017. 12. 07. 12:24

Azért Jemmával kapcsolatban deja vu-m van. 3. évad is így indult, egyedül, idegen helyen.

Nebojsa - 2017. 12. 07. 13:44

Az egysorosak mindent vittek! Több ilyet kérünk még.
Ekkora metapoénokat rég nem láttam sorozatban :D

Enzo - 2017. 12. 09. 13:09

5×01-02 (pótlás kedd-szerdáról)

Olyan cold opennel indítottunk, elgondolkoztam hogy vajon jó sorozatot nézek-e… :D
Elég WTF volt, ahogy Coulsonék elrablója egyszer csak levetette a bőrét :O

A főszál hatalmas helyszínváltása már kvázi rebootként fogható fel, és már most az elején ellőtték a trailer alapján általam nagyon várt szörnyvadászatot – új nézők behozása a cél, felteszem. Még a főcím is megújult! (Amúgy tiszta The Expanse ez az űrállomásos téma…)
Szegény Fitz, már komolyan nevetséges, hogy mindig elválasztják őket Simmons-szal. A csapatnak mintha fel se tűnt volna, hogy nincs ott, amíg nem mondta asszem Virgil. A képeslapos “Working on it.” üzenetén jót röhögtem :D

Darabkák:
– Na, Ghost Rider kiszállt, van ám pénz CGI rémisztő csótánylényekre meg lézerfegyveres lövésekre! Külön pluszpont, hogy Skye amolyan emlékeztetőként rákérdezett a Coulson-GR alkura, de egyelőre nem tudtunk meg semmit.
– Ez a Deke nevű arc első pár jelenetében (ruházata miatt is) tiszta Starlord utánérzés volt :D
– Micsoda új szavakat használnak itt az űrbázison, csak úgy röpködnek a furcsa kifejezések: enyészet, metrum…

Az első rész vége eléggé ott volt a szeren…pedig még eszembe is jutott vmikor előtte, hogy miért ne utazhattak volna nemcsak térben, időben is a maveth-i kő fehér tesójával…és tényleg! Ütős lett a felfedezés, a szétrobbantott Föld pedig nemtom hogy fizikailag mennyire valid, de a maga módján szép, látványos.

#hétidézetei:
“-Well, I don’t have many details, but I do know we’re in space.
-Yeah, that makes sense. That’s the one thing we haven’t done yet.” :D

“-So, wait, that one doesn’t have the blowtorch or the laser gun or anything?
-First of all, I’m not Inspector Gadget. And second of all, the authorities would’ve confiscated it. Prison’s bad enough without being down an appendage.
-First rule of Boy Scouts is always come prepared.” :DD

“This has to be the coolest we’ve ever looked.” :D

Ez meg mekkora S.W.O.R.D./Inhumans utalás már:
“-So, wait, S.H.I.E.L.D. doesn’t have a space division called S.P.E.A.R. or something? Really? I always thought you guys had people hiding on the moon.”

A második részről inkább csak ilyen darabka-jellegűeket írtam fel, szépen építkeztünk minden szálon, kezdenek látszódni a főbb irányvonalak. Remélem azért kapunk “jelent” és Fitzet is a későbbiekben…

Darabkák:
– A Sharknado-s beszélgetésen felsírtam, zseniális volt :D :D
– Már az előző részen jót mosolyogtam azon, ahogy a csapat lereagálta a framework-ös ötletet :D De Skye “kirándulása” alapján nem jártak olyan messze részben az igazságtól…
– Ez a megújulás(/renewal) “játék” kicsit Battle Royale utánérzés, hát feldobja az “unalmas hétköznapokat”, az biztos :O Nekem bejött ez a szál, remélem néha random bedobják, hogy megkavarja a történéseket.
– Hát Liz Henstridge-nek nem lesz vastag a szövegkönyve egy darabig, úgy érzem… :D
– A vége még nagyobbat ütött, mint az első részé. Még akkor is, ha Tess szerint mindenkinek megvan a saját sztorija a Föld elpusztulásáról, ez egy komoly gyomros lehetett Skye-nak, hogy ő a felelős a bolygó elpusztításáért…

#hétidézetei (Simmons sziporkázott):
“First rule of IT: Turn it off and turn it back on again.” :D
“Well, I’m a biologist, but sure, I can invent time travel. Just give me a minute.” :D

Neoprimitiv - 2017. 12. 09. 14:24

Chloe Bennet nagyon rákapott az akciójelenetek ízére :)
A látogatóba érkező Naccsasszony és a sleppje vajon kifélék-mifélék voltak? Ahhoz képest, hogy eddig a kreek tűntek a felsőbbrendű, galaxis urai fajnak, itt szemmel láthatóan alárendeltként viselkedtek a smurfök.

Neoprimitiv - 2017. 12. 09. 23:19

Azt azért hozzá kell tenni, hogy bár Daisy akciózása nagyon látványos, a plot bosszantóan buta. “Saving Agent Simmons” – oké, ez rendben van. De az, hogy egy elvileg okos, intelligens valaki egy tök ismeretlen környezetben, menekülési lehetőség nélkül elkezd rambózni, hogy majd ő megtalálja és kihozza, mert azzal majd minden megoldódik – ez elég sovány.

DarkEagle - 2017. 12. 10. 00:21

Igazából egyetlen egy szóval el is cseszték az évadot. Nincs semmi súlya innentől az egésznek. Multiverzum! Ergo, Daisy valóban felrobbantotta a bolygót csak, hogy nem ez a Daisy és a csapat nem csak szimplán a jövőbe utazott hanem egy másik univerzumba.

Az évad egyébként eddig nem rossz de hiányzik nagyon Fitz és az újak se túl szerethetőek. Ez a macsó csávó, Deke vagy mi a franc a neve, dobálózik itt hosszútávú tervvel de szerintem csak a saját bőrét menti mindig, a csaj akinek fogalmam sincs a nevéről meg annyira be van parázva hogy értelmeset nem látunk tőle. Ami szomorú, hogy a társaság rögtön benyomatta magába azokat a kütyüket ahelyett hogy harcolnának. Elvégre harcoltak ők már rosszabb ellenféllel is. Ha Daisy simán lenyomott két Kree katonát erő nélkül nagyjából akkor nehogy már ők ne tudják. Az emberekkel meg úgysem kell foglalkozniuk mert ha hazajutnak ez az egész úgysem történik meg az ő szemszögükből. Annyira utálom az ilyen mentsük meg a jövőt hogy legyen hova haza térni sztorikat mert rögtön az első mondatnál megbukik mind. Elvégre a jövő nincs hatással a múltra.

Ezek a piros szemű izék valószínűleg a felsőbbrendű Kreek mert van belőlük fehér bőrű is. Mondjuk azt nem tudom minek gyűjtenek Inhumaneket mert remélem nem csak annyi lesz hogy Inhuman viadalokat szeretnek szervezni.

Arra is kíváncsi leszek, hogy Dove Cameron kit fog alakítani mert nagyon felhypeolták a szerepét. No meg, hogy bemutatják-e vajon S.W.O.R.D.-öt.

mSO - 2017. 12. 10. 23:35

Baromira jó élmény volt ez az első három rész… viszont az ív arra utal, hogy ezt darálva érdemes nézni, nem egyenként.

Kiemelendő:

– zene: űrscifis, komor, néhol Aliens dallamokkal
– poénok, kikacsintások, utalások: rég nem nevettem ennyit
– az eddigiektől és a MCU-tól függetlenedés: végre saját teret kaphatott a sorozat
– epizodikusság helyet szorosan összefüggő történet
– az ellenség (Kree) kezelése, nem féltek bemutatni a kegyetlenségüket és az emberek kiszolgáltatottságát

Enzo - 2017. 12. 14. 00:34

5×03 (pótlás kedd estéről)

Főcsapat szál:
Miért nem figyelte 1 ember közülük Zevet a hajón? Eh… na de legalább May ügyesen kihasználta a metric mágnesességét. A rádió nagy fogás, azt hittem lesz még vmi trükk a hajóval a visszaérés előtt. Jojó terve ügyes volt a térkép ellopására, és a végén is megmentette a napot (de a fegyvert akkor lopta ki? ha igen, honnan, ha nem, akkor még a térképpel együtt?)

Simmons szál:
– Érdekes volt, ahogy Jemma szemszögéből láttuk (azaz nem hallottuk) a jeleneteket.
– Amikor megmutatták a kislányt, kicsit elfogott az Inhumans feeling a semmiből. Nem tudom miért, valahogy Crystalra asszociáltam.
– Azon néztem nagyot, hogy a kislánynak konkrétan harcolnia kell. Gyanúsan titkolták addig, hogy mit is takar a bemutató… amúgy kicsit ilyen ókori Róma feeling volt, vártam a hüvelykujj lefelé mutatást, meg hát ugye ~Cassius is van… :D Azt hittem, a győzelem után kiveszi a kislány a nagy muksó szívét, az mi erős lett volna :D

Egyéb darabkák:
– Lol, 616-os darabka a Földből, mekkora utalás :D
– Kik lehetnek ezek a piros szeműek?
– Deke mekkora szemét zsoldos…pedig már kezdtem megkedvelni.
– Na, most rakták be az előző évad cliffhanger jelenetét, már kezdtem hiányolni…de legalább volt pozitív fejlemény hozzácsatolva. Remélem lesz Föld-kirándulós-csótányok elől menekülős rész! :P

#hétidézetei:
“Can’t find the mute button…” :D /May/

“I really thought this would work.”
meg a
“So not as stealth as I hoped.” Skye-tól, szakadtam :D

kpeter - 2017. 12. 14. 01:17

mekkora esélye van, hogy Fitz ott lesz azok között, akiktől az üzenetet kapták?

Neoprimitiv - 2017. 12. 14. 06:56

kpeter: akkor mostanra elég rossza bőrben lehet, közel a százhoz…

superpityu - 2017. 12. 14. 21:28

“Deke mekkora szemét zsoldos”

szerintem onnan fúj a szél, hogy nem akarta, hogy daisy a halálába sétáljon és nem véletlenül emelte ki a hosszú távú tervet sem, hiszen gondolom nem csak a kislány volt Inhuman és ha Cassius több birtokában van, akkor jó eséllyel Daisyt is a trófeái (gladiátorai) közé szeretné majd rakni. Onnan pedig Daisy átveheti a vezetést ha felkelést robbantana ki velük. de ez csak tipp.

Neoprimitiv - 2017. 12. 14. 22:18

superpityu: Szerintem sem szimpla szemétségről van szó, inkább arról, hogy Daisyvel ellentétben ő a fejét használja és ismeri a kockázatokat.

Daisy akciózásában tényleg az bosszant, hogy a karakter teljesen idiótán viselkedik, ami eddig nem volt rá jellemző. meg lehet persze magyarázni (gondolom a készítők is erre próbálnak menni), hogy próbálja kompenzálni a “Daisy, the Destroyer” sokkját, csak ez nekem így sovány.

Enzo - 2017. 12. 16. 17:24

5×04

Oké, így utólag tényleg Deke-nek volt inkább igaza, és a megérdemelt ütéseit is megkapta, a sztorija a faterral meg nem semmi. Nagyon kíváncsi vagyok már a felszínre.
A gondolatolvasó inhuman srác meg így érthető, hogy segített Jemmáéknak, hogy megtudta, Kasius el akarja pusztítani az egész helyet.

A kisbabás szál mennyire erős lett, te jó ég, szegény Mack amilyen sértéseket vágtak a fejéhez (Gunner nem tudván a framework-ös dologról), hát rendesen gyomros lehetett neki…
May-jel mi lett vajon? 5.évadban egy ilyen alap karaktert kizárt, hogy kiírnának off-screen, de Sinara golyója jól láthatóan véres volt (LOL ez a mondat :D)…

És a végén jött a legjobb jelenet: Fitz iz bekk! yaaaaaassss

“Well, maybe the prophecy wouldn’t be such a mysteryif you didn’t kill everyone that knew anything about it.” :D /Deke/

“-Try to walk casual.
-If you can see me, that’s me walking casual.” :DDD /Mack & Jojó/

“And the vibe goes full-dystopian.” /Coulson/

“-Okay, well, this is probably the part where I should explain…
-No. This is the part where May breaks your face.” :D /Deke & Coulson/

Neoprimitiv - 2017. 12. 16. 17:42

Enzo: ami May-t illeti, sajnos ez a sorozatok átka, hogy úgy sem gondolja senki, hogy akkor most neki kaputt. Az viszont kérdés, hogy ha nem halt meg, akkor mi lett vele – eddig a golyók elég hatékonyak voltak.

Jesustomer - 2017. 12. 18. 10:08

Na végre! Mindig is úgy gondoltam, hogy a második évadtól kezdve pokoli jó ez a srác és nekem ő a kedvencem a framework óta és amikor megjelent.. az a fasza, hogy itt nem lesz szünet, és nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar behozzák. Más kérdés, hogy mit kezdenek vele.

DarkEagle - 2017. 12. 21. 19:36

Na végre, ez nagyon jó rész volt több tekintetben is.

Egy pillanatra le sem esett, hogy Jemma hogyan tudja ugyan úgy elmondani amit Daisy de aztán ja, nekem is leesett. Az új srác kedvelhető és normálisnak tűnik, nem úgy Deke, még ha érthetőek is az okai. Mack jelenetei nagyon durván ütöttek. Szerencsétlen embert nagyon megsajnáltam.

Amúgy én vagyok az egyetlen aki azt gondolja, hogy az íróknak megtetszett a Handmaind’s Tail? Aki látta gondolom érti mire célzok. :D

Viszont még mindig kicsit hülyének érzem magam mert valamiért az az érzésem, hogy Jemma, Fitz és Deke valahogy kapcsolódnak. Túlságosan hasonlítanak. Mármint Deke egyedül felépített egy Frameworköt, ráadásul a maszkja vagy minek nevezzem, az is tök hasonló mint Fitzé. Bár az elméletem talán aláássa az a tény hogy Deke találkozott Jemmával és nem igazán látszott rajta semmi hogy ismerné a jövőbeli énjét. Bár végül is 9 éves korában halt meg az anyja. Persze lehet csak túlgondolom ezt az egészet de szerintem túl sok a hasonlóság.

Ja és 5. részben visszatér a kedvenc. Éljen! És nem csak Fitzre célzok. :D

Nebojsa - 2017. 12. 21. 22:46

Dark Eagle +1 ez nekem is beugrott.Fitz és Jemma fia lesz ez a Deke gyerek.

schray - 2017. 12. 23. 10:59

Azért így öt rész után elmondhatjuk, hogy megint nagyon király évadot kaptunk! :)

Dani - 2017. 12. 23. 12:19

Valaki árulja el nekem miért ilyen alulértékelt ez a sorozat?? Teljesen felépített sorozat, van benne csomó high-tech cucc, szörnyek, robotok, minden :D Tele van nem várt fordulatokkal, igaz sok olyan is van amit tudni előre, de még azt is megcsavarják.. Szóval miért?:D

winnie - 2017. 12. 23. 17:18

nem alulértékelt, csak nem nézett. például azért, mert amikor még nem voltak ezek, sokan kiszálltak, és nem néztek vissza.

Senki - 2017. 12. 23. 19:58

A hét dumája megvan: ” I love you. I know.” :D

bad boomer - 2017. 12. 23. 22:11

Annyira jó volt ez a rész, hogy megnéztem még egyszer :)

Neoprimitiv - 2017. 12. 23. 22:38

Úgy tűnik, jót tett a sorozatnak a költségcsökkentés :) A látvány helyett kénytelenek az írókat megdolgoztatni, aminek eredményeként eddig nagyon jó az évad. Egy kicsit félek, hogy ebbe a múlt-jelen-jövő dologba egy kicsit még bele fognak kavarodni, de majd akkor panaszkodok, ha bekövetkezik.

Egyedül azt sajnálom, hogy ha jól értelmezem, akkor Hunter csak erre az egy részre bukkant fel.

hummel - 2017. 12. 24. 00:20

Az valóban érdekes lesz, hogyha hőseink rendbe teszik a jövőben a dolgokat és visszatérnek a saját idejükbe, attól még a bolygó pusztulásnak és a kree inváziónak meg kellene történnie. Persze hacsak nem a Deke által említett lehetőség áll fenn a párhuzamos univerzummal, de mivel ezt Enoch nem vetette fel a portál kapcsán, így erősnek érezném, ha a végén mégis azt játszanák meg.

Jó látni, hogy Hunter még a régi.
– I’ve been expecting you.
– What? Wait. No. We’re here to surprise you, so act surprised.

Pár gondolat:
– Plusszpont mind Hunter, mind Polly és Robin Hinton szerepléséért. Hunter és Bobby fogja védelmezni a családot, ennek vajon lesz jelentősége?
– Hale meglepett. Vajon Ivanov-nak dolgozik? Esetleg ő is LMD?
– Amikor Enoch kérdezte Fitz-t, hogy megvan-e benne is a könyörtelenség, mint az ellenben, akkor Fitz tekintetében a Doktor köszönt vissza.

DarkEagle - 2017. 12. 24. 01:43

Oké, ez baromi jó rész volt. Viszont még mindig nem vágom, hogyan fogja elpusztítani a jövőben majd a Földet, már ha igaz, Daisy és közben hogyan fogják a jelen-jövőben megmenteni a jövőt. Remélem érthető. :D Neo jól írta, már én is belezavarodtam a dolgokba kissé remélem az írók tudják mit csinálnak. Viszont azzal hogy Fitz-et így hozták át a jövőbe az meglepett. Ez az új katona góré nő is fura, simán kinyírta az embereket egy szemrebbenés nélkül csak mert hibáztak. Ennek nagyon durván LMD szaga van. Vagy csak szimplán ekkora suttyó.

Nagyon kíváncsi vagyok mi lesz itt Daisyvel mert oké hogy visszatérnek a jelenbe idővel de a jövőben ki tudja mikor a Föld el fog pusztulni. És hát nem igazán van senki aki tudná mikor és hol és hogyan. Na meg hogy ki.

Mondjuk Hunternek nagyon örültem de szomorú hogy csak egy részre jött. Ez a látnok kis csaj is érdekes de belőle is csak ennyit láttunk.

Neoprimitiv - 2017. 12. 25. 11:28

Senki: basszus, olyan régen láttam már a filmet, hogy nem esett le azonnal a poén – pedig a mostani StarWars hype közepette illett volna. :)

Senki - 2017. 12. 25. 18:18

Neo, ne aggódj, sztem nem te voltál az egyetlen :)

e-batta - 2017. 12. 27. 10:24

DarkEagle & Nebojsa: ha Deke Fitz és Jemma fia volna (és Deke felismerte az apja hangját), akkor Coulsonnak és Maynek is fel kellett volna ismernie Fitz hangját.

Neoprimitiv - 2017. 12. 27. 10:50

Deke nem igazán lehet a fia egyikőjüknek sem, a 70+ év miatt. Legfeljebb unoka és akkor már inkább egy Bobby-Hunter nagyszülő vonalon. Vagy esetleg Robiné – ez magyarázná azt is, hogy miért volt az anyja is a “vének” egyike.

mSO - 2017. 12. 29. 17:42

A hang nem Fitzé volt, legalábbis nem az általunk ismert színészé, hanem egy idősebb fickóé.

Enzo - 2017. 12. 29. 23:23

@DarkEagle: “Handmaid’s Tail” :DDD
ezen az elíráson most felröhögtem nagyon, Tale lesz az, mert különben “A szolgálólány farka” az nagyon furcsán fog hangzani :DDD

Enzo - 2017. 12. 29. 23:58

5×05 (pótlás tegnapról)

Jééézusmária, értem hogy most le kellett pörgetni mindent, ami Fitzcel történt addig, hogy eljutott a királynő színe elé Skye-vadászatra, de ez egy félévadnyi szál volt 1 (eléggé szürreális) részbe sűrítve. Minden marha hirtelen történt, rengeteg új információt kellett feldolgozni és befogadni (Enoch, a fura fejű gyíkember a mittoménmilyen bolygóról, mi van itt?), közben visszatérő karaktereket is kaptunk.

– Yay, Hunter is back! A Fitz által érte küldött titkos üzenetrendszer zseniális volt, nyilvánvaló volt hogy valami célja van az egész focinézéssel…a csapatválasztásért azért jár egy mínuszpont neki, Hunternek meg egy plusz.
– Polly nagyon kiesett az emlékezetemből, Robint is csak a faragott madár miatt ismertem fel, de szép, hogy visszautalnak másfél(?) évaddal korábbra.
– A “Distance is our savior.”-“Distance is our curse.” ellentét mennyire igaz a két párra, szép jelenet volt!

#hétidézetei:

“-Just his head set on fire? Nothing else?
-Um, no.
-That’s the strangest thing I’ve ever heard. Except for the sexy robot that you made that became human, and wanted you to stick the old…
– Please.
– …floppy into her love drive.
– Can we not talk about this, please?” :DD

“Release the ferrets!” :D

“-I love you.
-I know.” :D (micsoda Star Wars-utalás, egyből leesett!)

e-batta - 2017. 12. 31. 23:49

a SW szállóigét többen is idéztétek, nekem még vannak kedvenceim, jellemzően Huntertől:

“- My Earth name is Enoch. I am a sentient Chronicom from a planet which revolves around a star in the constellation you know as Cygnus.
– Yeah… We’ll just go with “Enoch”.”

“Look, there’s only so much crazy talk I can take before I start shooting holes in it.”

“You two are so perfect for each other, it makes everyone a little bit nauseous.”

“Bollocks. You want to know why you were left behind? Ask the one that kicked you off the guest list.”

“You break it, we fix it and charge you the military mark-up.”

“- Whoa, whoa, whoa, whoa. Careful. These are extremely volatile and unpredictable. Screw up once … you could lose a limb.
– Okay. Release the ferrets.”

“- They’re stuck 70-odd years in the future, and our world’s about to end. The odds, my friend, are not in your favor.
– Are they ever?”

“- Go upstairs, fire up the guidance system, and activate auto-takeoff. I’ll hold them off here and close the doors!
– Uh, shouldn’t you do the technical, and I’ll …
– Go!
– All right.”

“That is the most insane idea in our history of insane ideas.”

“Good morning, Fitz.
Rise and shine.”

“- Prepare me for what?
– For facing off against some of the most ruthless and brutal mobsters, monsters, and mercenaries in the galaxy. I hope you have it in you.
– I have it in me.”

Neoprimitiv - 2018. 01. 04. 14:27

Most nézem, hogy a holnapi epizód lesz Gregg első rendezése – kíváncsi vagyok, mit hoz ki belőle?

Dani - 2018. 01. 06. 18:04

Na jó, ez nagyon brutál volt…ezek nem százasokxD
Micsoda színészi munka hihetetlen :O

Neoprimitiv - 2018. 01. 06. 18:22

Caestecker már megint nagyon jó volt, remélem, ha ez a sorozat véget ér, akkor lecsapnak majd rá valami jó karakterszereppel.

Lehet, hogy az előző rész starwars utalása miatt, de nekem állandóan az volt az érzésem, hogy mindjárt átváltunk Jabba termeire. Szegény May, rendben, hogy jobb holnap állateledellé válni, mint ma meghalni, de mivel ő közben nem tud semmit a többiekről, nem irigylem.

Viszont ha jól értettem a végső fordulat felvezetését, akkor Kasius gyakorlatilag elvárta volna Sinarától, hogy áldozza fel magát a kedvéért? Ez általában a kapcsolat megromlásához szokott vezetni, ha az illető mégis életben marad…

Dani - 2018. 01. 06. 19:09

Igen, őrá gondoltam én is, nagyon durva, amit alakít, mint tavaly az Aida-t játszó színésznő.

Llew - 2018. 01. 09. 21:04

Hány részes lesz az évad? Most hogy így kiszórták az új szereplőket kicsit olyan érzésem van mint egy félévadzárónál.
Értem én hogy Fitz nem erre készült, de azért ez így nagyon lazának tűnik. Minden kree őrt lelövöldözgetnek majd sorban?

winnie - 2018. 01. 09. 21:43

22

Llew - 2018. 01. 09. 22:46

Köszi. Akkor megint esélyes egy másik történetszál a második félévben

Neoprimitiv - 2018. 01. 09. 22:51

Annyi Star Wars utalás volt már eddig is benne, ez a szökés is most elég hansolosra sikeredett…

DarkEagle - 2018. 01. 11. 21:27

Szóval ezt a részt (6.) rendezte Gregg papi? Hát minden elismerésem neki mert nagyon jó lett.

Konkrétan elkapott a borzongás mikor Fitz és Jemma újra találkoztak. Az ahogy ott előadta magát majd megkérte a kezét valami hihetetlen aranyos de mégis vicces votl mert tudtuk végig, hogy Jemma nem hall semmit. :D Szegény ember most már sosem vakarhatja le hogy hivatalosan Jemma kérte meg őt. Pedig milyen jól előadta, hogy 80 évet aludt miatta, senki se választhatja el őket stb. :D

Az külön tetszik hogy a telepata srácot kinyírták mert nem bírtam volna ki még egy románcot Daisynek. Egyedül sokkal menőbb és ahogy most is bejött a kis Jedi jelmezében. Jól eltángálta a kék ribit. Egyébként szerintem semmi haragtartás nem lesz közte meg Cassius közt. Tudta már az elején mit vállal.

Ami jobban érdekel hogy Fitznek mi a tartalék terve mert nyilván van. Elvégre a rész végi dolog tuti hogy annak a kezdése. Mert ha emlékeim nem csalnak ez az időlassító csóka nem Kree. Amúgy nem is értem miért nem használták át. Simán lelassíthatták volna vele az időt közben meg mindenki megszökhetne. Ja igen túl egyszerű. Mindenesetre eddig nagyon jó az évad.

És most már lassan bemutathatnák kit is alakít majd Dove Cameron mert nagyon érdekel mire fel ez a nagy hype körülötte.

Enzo - 2018. 01. 12. 01:12

5×06 (pótlás hétfőről)

Hát ez elég badass volt, na!
Fitz és Simmons megint fantasztikus jeleneteket hoztak össze, kezdve Fitz vallomásával és lánykérésével… körülbelül pár másodperc után esett le nekem, hogy nem hallja a lány, zseniálisan megírt, nagyon erős jelenet volt. Ennél már csak a végén levő akció volt királyabb, vissza is nézem megint mindjárt :D

Darabkák:
– Kasius olyan szavakat használ, hogy egy mondatából kb 3 szót kellett kiguglifordítóznom, pedig elvileg jó vagyok angolból… :D
– Erről a “18 évesen kötelező terrigenezis” nevű mókáról csak nekem jutott eszembe A beavatott (Divergent)?
– May-t érdekesen hozták vissza, és aztán rögtön ki is vitték. (de legalább tényleg nem jött össze a túl kiszámítható Ben vs Skye csata.) Lássuk már a bolygó felszínét, nagyon érdekelne egy ottani rész!
– Fitz remekül kivágta magát a vacsoránál minden beszélgetésből, Ben képessége meg hatványozottan hasznos volt a May elleni harcnál a jó végkifejlet érdekében.
– Az egyetlen negatívum talán Coulsonék szálán volt: komolyan ott a nyílt színen beszélik meg hogy Jojó hogy vált inhumanná, ráadásul Flint jelenlétében, akit nagyon nem kéne meglátnia senkinek? Ennél jobban fel se hívhatták volna Grill figyelmét magukra…
– Tetszett, ahogy megkavarta a szereplők közti dinamikát Kasius testvére.
– A felakasztott Tess elég nagy gyomros volt, nem számítottam erre a fordulatra.
– Enoch a végén, ahogy befestette magát kékre és eljátszotta, hogy kree, hatalmas… :DDD

#hétidézetei:
“-[…]And she’s not the only Inhuman with us.
-You mean this guy?
-No, he’s just cool.” :D /Jojó/

“-[…]I crusted over three weeks earlier, after eating fish soup and tacos.
-What are tacos?
-What the hell kind of future is this?” :DD /Mack/

“All right, you freaky blue bitch. Let’s do this.” :D /Skye/

hummel - 2018. 01. 13. 14:20

Gondolatok az 5.07 kapcsán:
– Az új inhuman srácot nézve, Lincoln álltal korábban mondottak jutnak eszembe a képességekről, a fajon belüli egyensúlyról. Daisy szét tud szedni dolgokat, Flint meg kődarabokból tud egységet formálni. Akár a bolygót is egybe tudná rakni.
– Csalódnék ha Sinara itt megállna. Akár ambicióból, akár haragból, de szerintem hamarosan Kasius ellen fordul.
– Az alapok szerint a kree az asgardiakhoz hasonló gyógyúlási képességekkel rendelkező faj volt. Itt ezzel nem operálnak, mindenki rögtön halálos sebet kap, vagy épp ellenkezőleg csak egy karcolást. Ha belegondolunk, akkor mikor Hive táborába befutott a két kree, akkor egy lőfegyver elég lett volna ellenük.
– Jó az évad, de szerintem a történetszálhoz tartozó váz nincs eléggé sűrűsítve, több epizódra is eloszthatták volna, ha jobban színezik az eseményeket.

hummel - 2018. 01. 14. 14:25

Még két gondolat:
– Vajon a gravitonium-mal más terveik is vannak a készítőknek, vagy csak egy kényelmes magyarázat volt a mesterséges gravitációra?
– Hol vannak a kornak megfelelő fegyverek? A jővőben lőfegyverrel szaladgáló kree harcos elég furán festett.

Cheese - 2018. 01. 14. 17:58

hummel: Szerintem a Fold osszerakasat inkabb gravitonummal tudjak majd megoldani mint az uj inhuman sraccal, de majd meglatjuk.

Ayrons - 2018. 01. 14. 18:12

hummel: arra már nincs pénz :D

Neoprimitiv - 2018. 01. 14. 18:36

hummel: Kasius bátyja az elején mondja, hogy az ő embere unfairnek tartja a primitív lényekre fejlettebb fegyverrel vadászni, mint amivel azok is rendelkeznek, ezért a földi fegyverek. (Ennek nincs igazán költségvonzata, a földi fegyverek is az ABC Studios prop raktárából vannak, garantáltan van ott “űrfegyver” is.)

hummel - 2018. 01. 14. 22:14

Neo: Jogos.

Enzo - 2018. 01. 16. 22:36

5×07 (pótlás tegnapról)

Már-már majdnem kree-központúnak is mondhatnám a részt: Kasiustól és a bátyjától kaptunk némi történelemórát, aztán Sinara tök faarccal hozott meglepetéseket Maston-Dar és Faulnak bátyó kinyírásával, nem semmi a csaj. Először amúgy megzavarodtam, azt hittem, hogy Kasius torkát elvágta Simmons…visszanéztem, és tényleg nem, odakapott a kékarcú a kezével. A faterja tuti lesz még a sztoriban, annyit emlegetik, akár a félévad főellensége is lehetne.

Főhőseinkről meg sejthettük, hogy nem lesz olyan egyszerű dolguk, hogy csak hipphopp elrepülnek a hajóval, ehhez képest kábé sikerült ezt a szituációt kihozniuk a végén ügyesen, annyi kitétellel, hogy Mack és Jojó ottmaradt, meg May-t még össze kéne gyűjteni a felszínről. (Mackékről nagyon az az érzésem, hogy itt lesznek hagyva, Flinttel hármasban egy boldog család lehetnének. Vagyishát egy üldözött boldog család. De legalább mennek a csótányos szintre, az izginek hangzik!) Deke-ről meg így konkrétan elfeledkeztem, hogy létezik :D

Enoch-ról is azt hittem, hogy meghalt, amikor felrobbant Fitz hajója, de szerencsére nem. May-jel fura párost alkotnak, és sokáig nem tért vissza az ő szálukhoz a rész… a végén meg voltam győződve, hogy Deke faterja gyűjtötte be őket, ehelyett nénivé öregedett madaras kislányt és SHIELD bázist kaptunk, aww jój :3

#hétidézetei:

“-By the way, “fight to the death”? Really?
-Yeah, well, I had to make a splashy entrance.
-Yeah, well, you could have jumped in the octagon yourself, then.
-Well, wouldn’t be fair. I do push-ups now. Double digits.” :DD /Fitz&Skye/

“Mr.and Mrs.Boba Fett will be here any minute.” :D /Skye/

“Come on. A room full of secret agents, scientists, and superheroes. Someone give me something.” :D /Coulson/

(meg amikor Fitz megemlíti, hogy a SHIELD fegyók a hármas szinten vannak:
“-Oh, you got to be kidding me. You mean the level infested with aliens that suck your blood?
-Well, how was I… *sigh*…I feel like I’m not getting enough credit here. I have traveled through time and space to find you. I think we’re moving past that bit a little bit too quickly.
-Turbo, Turbo, Turbo we wouldn’t expect anything less. Thank you.” :D /Fitz&Mack/

“-So, taking off is easy enough, docking is the hard part, and landing, that’s impossible on account of these ships weren’t built with landing gear.
-So, you have no idea what you’re doing.
-I got a flying car. How different can it be?” :D /Coulson&Skye/

“-But you’re just a coward who hides, then stabs his enemies in the back.
-And in the front. *stab*” :DD /Kasius/

chamichaze - 2018. 01. 17. 21:39

az első évadban a gravitóniumban eltűnt az őrült tudós, akinek nem emlékszem a nevére. azóta várom, hogy visszatérjen. most arra tippelek, hogy ő szedte szét a bolygót.
Ja és Fitz rulez!

pansz - 2018. 01. 19. 12:13

amúgy akkor a “mai” részből kiderül végre, hogy mi is történt? Robin csak tudja, elvégre ott volt, meg hát az epizód címe “The Last Day”, szóval… hátha végre ezt megválaszolják :D

Dani - 2018. 01. 19. 16:41

Nem hiszem, csak a címből kiindulva, úgy gondolom a Robin utolsó napja lesz.

DarkEagle - 2018. 01. 20. 22:37

Hát öcsém nem semmi volt ez a 8. rész. Viszont most már 100% hogy Fitz és Jemma fia Deke. Robin látomásaiból meg amit láttunk a jövőből részleteket, mikor visszatértek, kiderült hogy Jemma meg fog halni, ahogy elvileg Mack is. Flint meg valószínűleg az lesz aki szétrombolja a Földet elvégre a képessége pont az hogy köveket nyom össze vagy szed szét. Gondolom a jövőben még erősebb lesz. Szóval ja kezd összeállni a kép. Persze lehet hogy amiket láttunk csak félrevezető jelenetek voltak. De én kétlem.

Az azért szíven ütött ami Robinnal történt, szegény May, egyszerre tudta meg hogy ő nevelte fel őt erre a kezei közt hal meg.

Brutál jó ez az évad csak nehogy belekavarodjanak az időutazós dolgokba és remélem a vége sem valami tipikus Marvel happy ending lesz. Bár Jemmát ajánlom hogy ne írják ki.

hummel - 2018. 01. 21. 01:37

A visszaemlékezést alapul véve, az ott látott csapat nem esett át időutazáson, vagyis a meglévő idővonal alapjait változtatták meg mikor a csapatot a jövőbe küldték, így ennek az idővonalnak nem is kéne léteznie. Egyébként úgy tűnik, a történet afelé megy, hogy a bolygó megsemmisülését is törölni fogják. Számomra elég nagy írói vakvágánynak tűnik ez az egész.

e-batta - 2018. 01. 21. 08:23

Szerintem Deke nem Jemma és Fitz fia, hanem unokája. Említik is Deke apjának a nevét: Owen. Azért csak felismerte volna a szüleit, még ha fiatalabb változatban is jelentek meg. (meg nem stimmel a kor sem, 70 év telt el a két idősík között). Szerintem Fitz el kezdte megépíteni az időutazó gépet, és a fia fejezte be, aki később Deke apja lett. Voss beszél róla, hogy Owen rakta össze, magyarázta is neki, de még ő sem értett mindent, amiről beszélt, mert régi vázlatokból építette (amit gondolom a szülei hagytak rá).

Dani - 2018. 01. 21. 12:15

Igen, szerintem is az unokájuk Deke, valamint a time loop-os beszédnél úgy tűnt nekem, hogy mégis arra utal a Fritz,hogy mi lesz Daisy tettinek következménye és mégis… Aztán lehet a látomásokra gondolt.

abba - 2018. 01. 21. 13:02

Nagyon jó rész volt, annyi új utat nyitott meg ez a kvázi-flashbackes megoldás!
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy meg lehet-e menteni a világot, és hogy melyik idővonalon lehetséges ez.

Deke továbbra is szórakoztató, de nem vagyok odáig érte. Mintha össze akarnák hozni Daisy-vel, ami nagyon nem jönne be. Mondjuk nem lehet tudni, hogy így lesz-e, mert Chloe Bennetnek amúgy is mindenkivel szuper kémiája van, akár love interest az illető, akár nem.

Nagyon tetszett, hogy May ennyire a középpontban volt ezen a héten, Ming remekül játszott, Iainnel egyetemben.

Ja, és Jemmát csak nem írják ki – Fitzsimmons kábé a húzóereje a sorozatnak, a kritikusok és a nézők is imádják. Az írók nem hiszem, hogy ezt feladnák.

Viszont számomra érthetetlen, hogy valaki még mindig Skye-ként utal Daisy-re, 3 év után is… Bocsánat, de ezzel nem Daisy teljes karakterfejlődését tagadjuk meg? Tényleg meg szeretném érteni.

senki - 2018. 01. 21. 13:40

Szerintem Flint azért fontos, mert a monolith-ot ő fogja összerakni, amivel hazajuthat a csapat… amit furcsálltam, hogy a másik idősíkon Fitz beszélt Voss-ról is…milyen Voss-ról? arról a komáról, aki még itt sincs 70 éves és fiatalabb Robinnál? mit tehetett volna? Abban egyetértek, hogy Deke unokája lehet Jemmáéknak…

Jesustomer - 2018. 01. 21. 15:55

Eddig fel se tűnt de igazából Fitz-Simmons szerelmi szála éppenhogy tökéletesen van megírva. Eszméletlen jó ez az évad, még ha a tavalyit nem éri el, de basszus ez most nagyon jól össze van rakva.
Kíváncsi leszek, hogy hogy fogják megmagyarázni az idővel kapcsolatos dolgokat hiszen ez nem egy másik univerzum mert fitz is ugyanabban az időben kel fel amiben szétrobbant a föld, miközben ott sincsenek. Mindegy, annyira jó ez az évad, hogy a hibák nem is érdekelnek igazából.

DarkEagle - 2018. 01. 21. 17:16

@e-batta: Ja végül is lehet az unokájuk is. Viszont akkor nagyon durván necces az idővonal, mert Jemmának konkrétan már most terhesnek kéne lennie. Elvégre 30 évesek mindketten. Azt mondod 70 év telt el a jelen és a jövő közt. Nekem ez most nem rémlik de hiszek neked. :D Deke csávó meg tuti nem fiatalabb 25-nél, tehát a fiúknak vagy épp lányuknak, mert azt nem tudjuk, hogy Deke melyik szülője lehet a gyerekük, viszont tuti, hogy nagyon korán lett akkor gyereke. Bőven a 20-as évei elején, SŐT. Szóval nem tudom, lehet a végén csak kiderül, hogy valami barátjuk volt Deke apja ezért folytatta Fitz munkáját.

Nézőke - 2018. 01. 21. 19:02

..ezt most elég későn érettem meg,hogy mi történik,hirtelen azt hittem kihagytam egy részt. Vissza is kellett tekernem a vissza(előre)emlékezős részeknél,hogy helyrerakjam a dolgokat.

Még sok mindent meg kell majd magyarázniuk,pl Fitz befeküdt a kapszulába,és Enoch és a lány ott volt a toronyban vele.
Aztán a világ szétesésekor a lány már Maynél van, Enoch meg gondolom maradt a toronyban, 70 évig? Akkor szinte semmit nem tudott segédkezni a Föld pusztulásakor?
Látni,hogy nem Coulson diktál már a jövőben (meghalt?),mint ahogy utalás volt arra is,hogy Mack is eltűnt (nem halt meg?!)
+ némi előismeret már van a csótányokat és a kree fajt illetően a visszatért Shieldnek, pláne Yoyo képességeivel, sztem egy Kassius labdába se rúghatna, mire kétszer meghalna.

Mindent összevetve,ha ismerjük hogy mi fog történni velünk,akkor igyekeznénk nem úgy viselkedni,hogy megtörténjen, és nem történik meg. Vagy pont azért történik,mert előrementek a monolit segítségével,és Fitznek lesz igaza,hogy nem lehet változtatni úgysem.
Az időutazás mindig is bonyolult, számunkra fel nem fogható paradoxonok sora, ebben kár is hibát keresnem, az évad tetszik,de a Kree elég béna és hamar halnak,ahhoz képet,hogy leigázzák a világot.

hol is vannak a Bosszúállók ilyenkor?

DarkEagle - 2018. 01. 22. 02:39

A Bosszúállók épp a filmjük 4. részét forgatják ezért nem érnek rá a világot megmenteni. :D

Egyébként pont az ilyen esetek miatt nem értem minek vonták össze a tv-t a filmekkel. Ahogy a DC úgy a Marvel is elszarja a lehetőségeit ilyen téren.

hummel - 2018. 01. 22. 07:33

„Az időutazás mindig is bonyolult, számunkra fel nem fogható paradoxonok sora, ebben kár is hibát keresnem”
Volt időutazós sorozat, amely sikeresen abszolválta a feladatot, hogy ne legyen ellentmondás.

Nem tudom miért erőlteti mindenki, hogy Deke Fitz és Simmons unokája legyen. Számomra hihetőbb lenne, ha nem lenne kapcsolat.

wondorog - 2018. 01. 22. 13:52

Érdekes, én úgy értelmeztem, hogy a múltbeli események nem flashbackek, hanem flashforwardok voltak, és azután játszódtak, hogy visszamentek az időben.

abba - 2018. 01. 22. 17:26

@wondorog
Éppen ez az, hogy nem lehet tudni. Szerintem sokan csak azért utaltunk rá flashbackekként, mert a jövőhüz képest korábban játszódnak, de kábé senki nem tudja, mi történik.
Én például a legelső ilyennél nagyon össze voltam zavarodva, hogy akkor ez most mi is?
Az is benne van, hogy ez egy másik idővonal, az is, hogy ez azután van, hogy visszajöttek a jövőből.
Majd kiderül.

hummel - 2018. 01. 22. 19:08

abba: A ‘kitekintések’ biztosan a múlt darabkáit mutatták. A 2091-es történéseknél Fitz most szembesült az időgéppel, tudja, hogy megépíthető, ezzel szemben az egyik ‘kitekintésben’ Fitz még az időgép abszurditásán problémázik.

abba - 2018. 01. 22. 19:39

@hummel
Hát ez az. Hogyha Fitz 2017-ben lefagyasztotta magát, a kitekintés szerint viszont 2022-ben az időgépen problémázik, akkor valahogy nem áll össze az idővonal. Olyan, minthamég minden előttük állna, ezért mondtam, hogy ez már az időutazásuk utáni idő, vagyis úgymond a “jövő”.
Plusz számomra az is kérdéses, hogy onnan tudtak-e bizonyos dolgokat, mert Robin elmondta nekik, vagy mert már jártak a jövőben? Nyilván lehet gondolni vagy az egyikre, vagy a másikra, de biztos válaszunk még nincs szerintem. Mert egyes elszólásak hol az egyiket, hol a másikat sejtették.

wondorog - 2018. 01. 22. 19:49

Nekem May volt gyanús, amikor kislány Robinnal beszélgettek, hogy emlékszik idős Robin halálára, mert mondta, hogy el kell majd mondania neki, hogy jönnek vissza a múltba,

hummel - 2018. 01. 22. 19:49

“nem áll össze az idővonal”

Ezért mondtam korábban, hogy ennek az idővonalnak nem is kéne léteznie, mivel az alap megváltozott.

zolij - 2018. 01. 23. 00:54

Itt nem két idővonal van, hanem egy, mégpedig egy időhurok formájában. Culsonékat elrabolják az étteremből, Fitz utánuk megy hibernálva. A 90 évvel későbbi jövőben elindítják a lázadást, összerakják a monolitot, visszamennek a saját idejükbe hogy megakadályozzák a katasztrófát, azonban ez nem sikerül és a jelenlegi információk alapján Daisy szétszedi a Földet. Eközben Mack valamikor meghal. De mivel más lehetőségük nem nagyon van, megépítik az időgépet, amivel aztán majd később a fiatalabb énjüket áthozzák, hátha ezúttal jobban sikerül. Ezután az egész kezdődik elölről. Eközben pedig ott van Robin, aki nem lineárisan szemléli ezt az egészet.

Na de mivel kétlem hogy a történet a Föld pusztulásával végződne, így a történet egy pontján sikerül majd valahogy megszakítani a hurkot.

hummel - 2018. 01. 23. 07:10

zolij: Az időhuroknál a kiindulási állapot állandó. Itt ez nem áll fenn.

Enzo - 2018. 01. 23. 18:18

5×08 (pótlás tegnapról)

Tyű, ez nem volt egy könnyű rész, kicsit zsongott a fejem a megnézés után.
Volt némi “utolsó évad” feeling is benne, illetve Robin első feltűnésének környékére is emlékeztetett, amikor ugye a medálos látomással jelezték előre valakinek a halálát.
Az idősíkos bonyolítás nekem is úgy jött le, hogy a flashback-szerűségekben látott múlt az a jövő, amibe visszakerülnek. (Ezt a mondatot bammeg :DD) Tehát hogy most valahogy sikerül visszamenniük, és utána jön 2018, 2022, meg a Föld elpusztulása (vagy nem elpusztulása). Bár, ha jobban meggondolom, ez ellen is szólnak érvek. Áh, bonyolult, majd kiderül, én bízok a készítőkben. :)

Old Robin remekül játszott, megkapóak voltak Mayjel a közös jelenetei és a halála is (még ha utóbbi azért érezhető volt)… illetve tényleg érdekes volt ez a képesség, ahogy random eseményekre 70 évvel később/korábban reagált. RIP

Darabkák:
– Már akartam írni, hogy “nem tévedtem nagyot Deke apjával az előző rész végén”…de aztán mégsem fogjuk látni, úgy néz ki.
– Skye apjának a szála viszont mintha ezer éve lett volna, rettentő távolinak tűnik.
– Nem örültem, hogy Voss is valójában gonosz, habár imádom az olyan jeleneteket, amikor a szereplők rájönnek, hogy “it’s a trap!”… most meg ügyesen leverték a támadóikat.
– Yoyo csótányirtós jelenete mekkora menőség volt már, ahogy elmormogta, hogy “Bailar, cucarachas” (“táncoljunk, csótányok!”) és szupersebességgel felrobbantgatta őket! Adom! :D
– Mack-éknek szólni kéne, hogy marhára vigyázzanak Flintre ott lenn, ha ő a hazajutás kulcsa. (gondolom a kőmozgatós képessége miatt)

#hétidézetei:
“-Looks like, uh, you had a rough landing.
-Yeah, can’t recommend the airline. Inexperienced pilot, lot of turbulence, ran out of pretzels in coach.” :D /May&Coulson/

“I scouted the whole floor. I didn’t see a single Virlnex…Verel….Verlo…I’m not even trying.” :D /Yoyo/

“Shotgun axe. I get it now.” :D /Flint/

Wall-E - 2018. 01. 23. 22:29

Szerintem elég egyértelmű volt, hogy az idővonal, amit látunk, az az eredeti volt, tehát amelyikben nem mentek előre az időben, hanem normál mederben lejátszódtak az események. És emellé látjuk azt, amikor elvitték őket előre. Tehát az eredeti, amit mutattak a jelenlegi események mellé, meg sem történt, mert felülírta, hogy előrevitte őket a kopasz alien és tán csak Robin fejében volt meg, ő érzékelte egyedül.

NB - 2018. 01. 24. 08:16

Azt mondjátok meg nekem, ha Enoch elvitte őket arról az eredeti idővonalról, akkor hogyan robbant fel a föld azon a szálon, ha Daisy nem is volt ott?

Neoprimitiv - 2018. 01. 24. 08:44

Itt van egy leírás, hogy néznek ki ezek az idővonalak:

https://screenrant.com/agents-shield-season-5-time-travel-explained-monolith/

Nem mondom, hogy egyszerű, eléggé pingpong döntő hangulata van ennek az időben oda-vissza pattogásnak.

Angolul nem tudóknak:

1.) A társaságot a restiből 70 évvel későbbre teleportálja Enoch.
2.) Az Igazhívők az időgépet azért építették és hozták őket a saját idejükbe, hogy megöljék Daisyt és így megakadályozzák a Föld felrobbanását.
3.) Fitz hibernálva szintén megérkezik a jövőbe.
4.) Valamikor később megépítik a saját időgépüket, amivel vissza tudnak menni 2018-ba. Akikről tudjuk, hogy ez sikerül: Daisy, May, Fitz, Jemma, Yoyo
5.) Daisy elválik a visszatérőktől, a többiek a Zephyrrel megmenekülnek a Föld szétrobbanásából (2018-ban vagyunk)
6.) Négy évvel később (2022-ben) a kreek megjelennek és a túlélőket (a Zephyres csoportot is, plusz a kislány Robint) begyűjtik és innen kezdődik az Igazhívők történetszála. Az időgépet Fitz hátrahagyott anyagai alapján csinálta meg Deke apja.

Flint szerepe ebben a sztoriban teljes homály, lehet az eddig ismeretlen megmentő tényező, lehet a pusztulás egyik oka is.

Neoprimitiv - 2018. 01. 24. 09:05

NB: A Föld (a jelenlegi tudásunk szerint) az után robbant fel, hogy a 2088-ba teleportált csapat visszatért 2018-ba. Voss azt akarta megakadályozni, hogy Daisy is velük tarthasson.

NB - 2018. 01. 24. 09:49

Az azért nem patent, mert a teleportált csapat már a robbantott világba érkezett meg a kiindulási idősíkról, tehát minimum kétszer kell robbannia a Földnek.

Tuti nincs hiba a rendszerben, és a készítők ezt előre kisakkozták, de az átlag néző számára talán kicsit túl lett bonyolítva.

Neoprimitiv - 2018. 01. 24. 10:06

NB: Nincs benne hiba, csak az kell hozzá, hogy amikor visszamennek 2018-ba, ne sikerüljön megakadályozni a robbanást. Ha most van mondjuk T időpont, akkor amikor elmentek 2018-ban az volt T-70. Itt most eltelik még valamennyi idő, amíg megalkotják újra az időgépet és valamikor T+x időpontban visszamennek T-70-be, a kezdeti kiinduló időpont után, de még a robbanás előttre. Nem sikerül megakadályozni a robbanást, elindul a T-70-től mostanáig tartó idővonal.

Ami ebben trükkös, az az, hogy ennek alapján a robbanás éppen azért történhetett meg, előre vitték őket az időben. Ami egy masszív paradoxon – van egy jövő, ami bekövetkezett, de ez csak azért történhetett meg, mert ebben a jövőben valaki belenyúlt (kétszer is: egyszer az elrablásukkal, egyszer a visszatérésükkel) a múltba. Ennek alapján viszont ha eleve el sem hozzák őket 2018-ból, akkor a robbanás sem történt volna meg – feltéve persze, hogy Daisy-hez köthető és nem valami tőle függetlenül megtörténő eseményhez.

abba - 2018. 01. 24. 11:08

@Neoprimitiv
Ez az okfejtés nagyon tetszik. Azt hiszem, tátapintottál az időutazás ideológiájára.

Daisy kérdése egyébként nagyon foglalkoztat. A videófelvétel alapján egyszercsak eltűnik, és senki sem látta élve – aztán felrobbant a Föld, tehát kábé semmi konkrét bizonyíték nincs arra, hogy ő tette.
Ha mégis ő a bűnös, akkor nagyon kíváncsi lennék, mi vitte rá. Valószínűleg nem ezt fogják alkalmazni az írók, de ha valami olyan világfájdalom érné Daisy-t, ami ilyen hatással lenne rá, azt narratív szempontból nagyon szívesen nézném. Nyilván nem akarom, hogy Daisy meghalljon, de olyan jó karakter, hogy bármilyen irányban szívesen látnám. Sok mindent lehet vele kezdeni.

És vajon mi a helyzet a többiekkel? 2018-2022-ben hiányzik Coulson, Mack, egy idő után még Jemma is. Kíváncsi vagyok, meghaltak-e ebben a ‘változatban’, vagy pedig csak direkt rejtegették őket az írók, hogy izgujunk, lásd a ‘Mack is gone’, nem pedig: ‘dead’ megnyilvánulást.

Egyértelműnek tűnik viszont, hogy Flint összerakó ereje kulcsértékű – de mit jelent ez? Hogy ő fogja összerakni a Földet? Tehát a robbanásnak ehhez mégis meg kell történnie?

Neoprimitiv - 2018. 01. 24. 11:39

abba: a robbanással (nevezzük így) az az érdekes, hogy Voss a videó lejátszásakor azt mondja, miután Daisy elment a Zephyrtől a várost kiürítették és utána jött a 12.8-as rengés. Vagyis nem valami véletlen balesetről van szó, ezért én a világfájdalmas ötletet kizárnám.

hummel - 2018. 01. 24. 14:29

Neo: Hacsak nem törölték a csapat memóriáját a jövőből való visszatéréskor, akkor az okfejtésnek nincs értelme.
Ha Fitz 2091-ben szembesül vele, hogy lehet időgépet építeni, és ezután térnek vissza a múltba, akkor mégis miért problémázna később az időgép abszurditásán?

Neoprimitiv - 2018. 01. 24. 14:51

hummel: jogos. Lehet, hogy a jelenben (ami a jövő) van valami olyan komponens, ami a visszatéréskor elvész/megsemmisül, stb. Meg kell néznem még egyszer majd a részt, de nekem úgy tűnt, hogy inkább az idővonal megváltoztathatatlanságáról beszélt (Jemma mindenképp meghal, stb.), nem arról, hogy nem lehetséges a gép.

Mimi - 2018. 01. 24. 15:30

Szerintem sok minden függ attól, hogy Robin mikor mit lát, mert ha jól értettem gyerekkorában látta a saját halálát és azt is hogy akkor már tudni fogja hogyan jöjjenek vissza. De abban a pillanatban még nem látta azt amit akkor végül is elmondott Maynek. Lehet Robin mindig csak azt látja amire éppen szükség van, és ez alapján tudják irányítani a jövőt. Fitzet is csak azért vitte Enoch a jövőbe mert Robin épp látott valamit mikor Fitz megjelent.

Mindenesetre annak örülök, hogy May végre “anya” lett. Eddig mindig csak tragédia történt vele, már nagyon sajnáltam. Úgy érzem az ő életét ezzel picit helyrehozták.

hummel - 2018. 01. 25. 07:01

Neo: Újranézve, jogos a felvetés. Úgy tűnik Fitz nem magán az időgépen akadt ki, hanem az attól elvárt eredménytől. Ezzel Voss említése és az időhurok is a helyére kerül.

Dani - 2018. 01. 27. 12:09

Tippek ki lehet az “informátor”? :D

Enzo - 2018. 01. 30. 23:40

5×09
Ez a rész azért nem ütött annyira, habár a végére elég izgi lett.

Darabkák:
– Nem volt gyanús Mackéknak, hogy Tess csak úgy visszatér? (Mármint az első meglepődés után, úgy értem…) Persze végül is nem lett csapda, csak némileg óvatosabb hozzáállást vártam.
– A Kasius-ellenes terv eléggé gyönyörűen összejött ügyesen kitervelték :D Ilyenkor lehet igazán odavágós dumákat osztani (lásd lentebb) :)
– A The Expanse után Florence Faivre itt is antigravitációban mozog. Ééééés meg is hal.
– Az űrbéli jelenetek (főleg ahogy a Zefír kirepült) egész szépek lettek. :)
– Vajon ki lehet a besúgó? Deke lenne a nyilvánvaló tipp, vagy esetleg valaki a tudtán kívül… csak mert se az alapcsapatra, se Enoch-ra nem tudnék igazán tippelni.

#hétidézetei:
“We have a monolith shard that Simmons said has a unique crystalline structure that he can…*sigh* It’s a rock. Flint controls rocks. I don’t know.” :D /Coulson/

“-Is this your first time having a building dropped on you?
-No.” :D

“You’re no god, no devil! You’re just a cruel, sad, little blue man.” /Yoyo/

“-Over? Oh, no, no, no, no. Ass-kicking’s just begun.” :D /Mack/

“-May, can you pilot us through a gravity storm?
*May csúnyán visszanéz*
Daisy: -Another mom face.” :DDD

Neoprimitiv - 2018. 01. 31. 09:33

May, Coulson és Daisy most már lassanként tényleg kezdenek egy családként viselkedni :)

Arra én kíváncsi leszek, ki kasius forrása és főleg hol volt eddig? Hiszen Coulsonék szökéséig azt se tudta, létezik egy szervezett túlélő csoport a felszínen. Nem gondolnám, hogy Deke lenne, szerintem inkább a Lighthouse-on belülről jött az info, alkalmasint Tess-től. (Még ha ő nem is tud róla.) Kasius az után szerzett róla tudomást, hogy Daisy-ék bejelentkeztek.

rodosto13 - 2018. 01. 31. 16:14

Vagy a besúgó Yoyo, esetleg valamelyik csapattag. Gondolok arra, hogy visszamennek az időben. Ha a Kree érekezéskor elfogták valamelyik csapattagot (és Yoyo volt az, aki megindult ellenük egy jelenetben), akkor a “sad little blue man” a kree technológiával akár életben tudta tartani mostnáig, vagy csak kiszedett belőle minden infót, ami a jövőből származik.

Dani - 2018. 02. 03. 11:59

Na jó erről a 4 hét szünetről nem volt szó :O

Neoprimitiv - 2018. 02. 03. 13:28

Dani: téli olimpia. Ilyenkor a legtöbb sorozat szünetel.

Dani - 2018. 02. 03. 14:42

Igen, de több helyen olvastam, talán itt is, meg külföldi oldalakon is, hogy kivételesen nem lesz nagyobb szünet benne. Mondjuk azt nem értem, hogy lehet akkora nézettsége a téli olimpiának, hogy tényező lehet.

Nagyon kíváncsi leszek, hogyan lesz ebből happy end..

Neoprimitiv - 2018. 02. 03. 15:11

Dani: négy hét az nem számít “nagyobb szünetnek”, az pár hónap szokott lenni. A sorozat mai nézettségénél pedig sanszos, hogy egy sportközvetítés vagy összefoglaló jobban hoz. (sajnos)

senki - 2018. 02. 03. 16:48

jó nagy kötsögség így szünetre menni…

SPOILER!!

sanszos, hogy eredetileg (és lehet most is…) az utolsó jelenetben Yoyo gyorsabb volt és visszaért a többiekhez, míg Mack és Gemma nem…
Lehet butaság, de el tudom képzelni… a loopot meg nem lehetséges, hogy a jelenben szándékosan “kreálták” azzal a jövőbe küldéssel, és Enoch volt a végrehajtó?

Aredhel - 2018. 02. 03. 17:06

Kicsit untam ezt a mostani részt. Azt hiszem túlnyújtották ezt az egész jövő dolgot egy epizóddal. Kasaius valljuk be, nem volt túl meggyőző gonosz, most meg ráadásul nagyon sokszor volt a képernyőn. Mikozben monologizált, egyre jobban ásítoztam. Egy percig nem lehetett komolyan venni. Sinara legalább egy hangyányit izgalmas harcot vívott Daisyvel.

Neoprimitiv - 2018. 02. 03. 19:03

mivel rögtön a rész után leadták a négy hét múlva esedékes epizód előzetesét, így nagyon nem kell töprengeni azon, hogyan sikerült a visszatérés…

Neoprimitiv - 2018. 02. 03. 22:26

tényleg olyan érzés volt, mint ha elszámolták volna magukat és kellett volna még egy rész a nagy visszatérés elé. Borítsunk rá fátylat, ez egy teljesen fölösleges epizód volt, az előző két részben fel lehetett volna építeni a mostani finálét. Deke és Enoch is szerintem inkább azért haltak meg, hogy legyen valami plusz dráma, cselekmény, mert egyébként (ha mostantól visszatérünk a Földre) amúgy sem láttuk volna őket újra.

Coulson kree cracktől mérgeződött meg? az inhuman trainer fegyverén lehetett? Daisy-t is megvágta (legalább is úgy tűnt).

Neoprimitiv - 2018. 02. 03. 23:48

nem értettem, hogy miért ekkora szám, hogy dove cameron is szerepelni fog benne, ki a t*köm az a dove cameron? Erre most nézem, 16,5 millió követője van az instagramon? ez a világ tényleg meghülyült.

DarkEagle - 2018. 02. 04. 01:39

Mit vártál, Neo, ahogy a múltkori kommentem írtam, bár kitörölték pedig hasonlót írtam mint most te, ő csak egy újabb Disney hercegnő. Nyilvánvaló, hogy azért tették be mert a tinik most rátapadnak a képernyőre. Bár nem tudom én erősen kétlem, hogy akkorát ugrana miatta a nézettség. Igazából egyedül a Mentalistában láttam anno Jane lányaként, ott nem volt rossz de nem is kellett nagyon megerőltetnie magát. De valahogy nem tudom elhinni, hogy komoly ellenfél lehet, mert azt tudjuk már hogy ellenség lesz. Egyébként mindenki azt várta hogy ő lesz Spider Gwen, nem is értem mit gondolnak az emberek. Csak azért mert az animációban ő adja a hangját majd pont egy akkora karaktert csak úgy random bedobnak a Shieldbe is? :D Na mindegy.

Ami a részt illeti, nem volt rossz, Yo Yo résznél kicsit megugrott a szívverésem. Natalia Cordova brutálisan jó volt. Ami pedig Coulsont illeti, nem tudom elképzelni hogy kiírnák, lényegében ő a sorozat alapja. Bár jó pár éve minden Dasiyről szól, és C. is mondta hogy neki kell majd vezetnie, szóval ki tudja. De engem meglepne ha meg mernék lépni a halálát. Egyébként Daisyt is megvágták, igen viszont rá lehet nem lesz hatással annyira, majd kiderül. Bár szerintem ha ő is kapott volna a csokiból akkor tuti hogy mutatták volna. Túl egyszerű megoldás lenne ha attól a cucctól mentek volna el neki otthonról és azért rombolja le a földet.

Minden esetre kíváncsi vagyok mit hoznak ebből mert ami az időutazós dolgot illeti nyilván baromság, az egész alapötlet egy paradoxonon alapszik.

Egyébként jó volt látni ahogy Jemma beleborzongott hogy Fitz már nem az a nyafka gyerek, simán lefejezett 3 v 4 Kreet. :D

superpityu - 2018. 02. 04. 22:41

Mondjuk azon sem lepődnék meg ha Deke azzal kis darab monolith-tal időutazott volna.
Viszont szerintem inkább tahitinek van köze a coulson dologhoz. az előző részben mondta valaki, hogy minden azzal kezdődött, amikor a földönkívüliek megjelentek (amit akkor még a következő Avengers kötődésnek hittem). és most Tess és jövő YoYo miatt eléggé nyomták ezt a feltámasztásos szálat.

hummel - 2018. 02. 05. 15:36

Deke időutazását még én sem zárnám ki.

Daisy implantátuma komplexebb volt, mint ami Jemma-ba került. Esetleg ennek eltávolítása az erejére is hatással lesz. Persze így is nehéz elképzelni, hogy Daisy-nek köze lenne a bolygó széteséséhez, inkább a gravitoniumra tippelek.

Amerre a történet tart, úgy tűnik az elnyomás alóli felszabadítás itt is hasonlóan elveszti az értékét, mint a Framework-ben. Egyszerűen törölve lesz minden.

Ezzel az egész időutazás, időhurok történetben Robin igen erős kérdőjel. Ha megváltoznak a dolgok és az egész idővonal átírásra kerül, akkor a kiindulásnál megismert jövőtudása is elvész, teljesen mást kellene, kellett volna látnia, szóval … Nem is ragozom tovább.

hummel - 2018. 02. 05. 21:56

Egyébként Coulson miért vitt icert a kree elleni harcba? Nem mintha később rehabilitálni akarná bárki is a kree harcosokat.

Enzo - 2018. 02. 08. 14:00

5×10 (pótlás keddről)

1. Nafene, Yoyora nem számítottam, hogy ő lesz a kém, de legalább bejött, hogy nem a hagyományos értelemben véve kémkedett valaki. Először Tess egyik elejtett mondata miatt azt hittem, hogy May lesz a tégla…
2. A Fitz-féle kree-lefejezés elég badass volt, csak nehogy megint ezen összezörrenjenek Jemmával…
3. “Phil Coulson is dying.” Oó. Csak nekem jutott eszembe a Ghost Riderrel kötött alku, aminek még mindig nem tudjuk a Philre eső felét??
4. Future Yoyo kézlevágásán is eléggé meglepődtem. Mack igazán felismerhette volna a túszejtésnél, hogy Yoyonak nem gyógyulhatott be ilyen gyorsan a keze – na jó, persze így könnyű, hogy mi tudunk a kettősségről :D
5. Amikor Flint betörte az ablakot, hogy nem szippantotta ki a főhőseinket is a vákuum? Nem igazán látszott, hogy mi mögött vannak…
6. Enoch igazi formáját akkor most már nem is fogjuk látni? Eléggé kihagyott ziccer…
7. Izgi lett a vége, Simmons megmentő ötlete a fülbeimplantátummal, Enochból bomba lesz (WTF), de egészen happy endnek tűnt egy darabig…
8…viszont hogy lehet így abbahagyni?? Pláne 4 hét szünet előtt! És persze FitzSimmons megint külön volt a portálnyitáskor, ha újra egymástól távol rekednek, falnak megyek, komolyan…

#hétidézete:
“-Where has this been all my life, right?
-Level three, hidden in a wall cavity.” :D /Deke&Enoch/

Neoprimitiv - 2018. 02. 08. 14:27

enzo: Coulsonnál igazad lehet a Ghost Rider alkuval, mert ha a kree fegyverén lett volna valami, akkor nem rejtegetné azonnal a nyomait a hatásának.

Őszintén szólva nem lennék meglepve, ha ezzel valami könnyes nagy finálét készítenének elő a készítők – a mostani számok alapján benne van a kasza a levegőben. Az OUAT-ot hasonló számokkal most kaszálták el, az Inhumans számai sem voltak sokkal rosszabbak és kérdés, hogy a Marvel még egyszer aktívan beszáll-e a megmentésébe? Coulson nélkül nagyon más lenne a sorozat, viszont egy sorozatfináléba teljesen belepasszolna a halála. Ráadásul az évadzáró szinte egybe esik az Infinity War bemutatójával, tehát még ahhoz is kapcsolhatják valamilyen szinten. (nem cameóra gondolok, csak hivatkozásra.)

Ayrons - 2018. 02. 09. 16:58

Disney egyértelműen a Végtelen háború miatt mentette meg a sorozatot. Megmondták a 3. Bosszúállók lezárja az eddigi univerzumot.

Brigante - 2018. 02. 09. 18:54

Ha nem lett volna olyan rossz a 4. évad és a 3. és ezen a szinten mozogtak volna akkor akkor most is 5 milliós lenne a nézettsége!

Ez az évad eddig nekem 8/10-es

Enzo - 2018. 02. 10. 01:51

Már hogy lett volna rossz a 3.-4.évad??
Zseniális részek voltak bennük, végig izgalmas és fordulatos szálakat hozva. Max az első évad első fele, amire nagyon finnyáskodva azt lehet mondani, hogy rossz. Az s3-s4 úgy kb 8-9/10-es színvonalat hozott…

e-batta - 2018. 02. 15. 16:15

S05E10. Flint, mint Iron Man a 27. percben, csak nekem tűnt fel? Arra vártam, hogy meghalljam Jarvis hangját :)

Enzo - 2018. 02. 16. 19:14

@e-batta: tényleg, ez rémlik, hogy nekem is rögtön beugrott :D

papa - 2018. 02. 19. 19:25

Kérlek…. hol tudom megnézni az 5/9-10 részt???

Dani - 2018. 02. 20. 21:00

Sorozatb…t-on
(nem tudom szabad e írni :D)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz