login |

Dark: vége az 1. évadnak

2017. 12. 05. 21:36 - Írta: winnie

64 hozzászólás | kategória: Európa is létezik, kritika,

What a paradox.

Na, ez tipikusan az a sorozat volt, amiről tényleg csak annyit tudok mondani, hogy nagyon beszippantott és iszonyatosan bejött a hangulata (mázli, hogy nem hogyvoltot kell írnom róla), miközben oldalakon át sorolhatnám a hiányosságait. Azonban mivel nálam az előbbiek simán felülírták az utóbbiakat, így nem nagyot hatott meg a dolog. Viszont mindenképp le akartam írni, mert másoknál simán válóok lehet sok minden.

A pilot kapcsán (ott írtam a történetről is) említettem az ugyancsak Netflix-es Stranger Things-et. Na, ezt az összehasonlítást a folytatásban nagyjából el is lehet felejteni, mert bár az első részben (ami tényleg junkiemágnes) nagyon sok motívum ismerős lehetett (mármint nem másolat szintjén, hiszen egyszerre készültek), addig a folytatás teljesen más hangulatú lett. És nem csak a műfaj miatt, amire ugyan utaltam halványan és nagyon hamar kiderül, de talán spoileres lehet. A kulcsszó, ami felkeltheti egyesek érdeklődését (kifehérítem): időutazás.

A Dark (nomen est omen) egy sötét hangulatú, grim sorozat (a HANGULAT erősen nagybetűs, engem leginkább az atmoszférája vett meg, a hangulat, a képek, a zene, a dizájn), nélkülöz mindenfajta humort és bájt. És… a karaktereket is. Abszolút történet-, illetve mitológiavezérelt, s utóbbi, illetve a sok összefüggés miatt elég komplex is. Nem követhetetlen, gondot inkább a sok karakter és (német) név jelenthet.

I have that same feeling again. That everything’s repeating. That this has all happened before. Like a massive déja vu.

És igen, ezek fényében elég érdekes, hogy azt írom, hogy a Dark-ban nincsenek karakterek. Szereplők vannak, de nem nagyon fejtik ki őket, és mivel több, mint két tucat fontos figura van, ezért törvényszerű, hogy idő sem jut ilyesmire – vannak, akik több részre eltűnnek, bár nem felejtjük el, hogy léteznek, mert… És ez olyan szempontból nem baj, hogy nem zsúfolt a sorozat, de az érzelmi kötődést és a szimpátiákat megette a fene, pedig érezhető, hogy a sorozat ezt elvárná.

Alapvetően a fenti műfaji kulcsszó mellett klasszikus mystery box sorozatként lehet leírni a Dark-ot, egy nagy központi, “Mi a f*** van?”-rejtéllyel, amit pár karakter megpróbál megfejteni, miközben titokzatos idegenek járkálnak jobbra-balra, hogy idővel kiderüljön a kilétük és nagyokat nézzünk, összefüggéseket fedezzünk fel, na meg jelentőségteljesen dünnyögött, filozofikus, és közel sem azonnal értelmezhető narrációkat hallgassunk.

Why do we decide for one thing and against another? But does it matter whether the decision is based upon the consequence of a series of causal links? Or whether it stems from an undefined feeling inside me? That perhaps everything in my life boils down to this one moment. That I’m part of a puzzle.

A sorozat tempója lassú, mégis rengeteg minden történik benne, és van annyira hipnotikus, hogy ha részévé válik a néző a világnak, akkor nem fogja zavarni az sem, ami első blikkre inkább csak fontoskodásnak tűnhet, meg rejtélyeskedésnek a rejtély kedvéért.

Hamar elröppent ez a 10 rész, ami alatt bőven kapunk válaszokat (nagyokat is), de persze kérdéseket is feldobnak vagy ezret, de nagyon csak a felszínt kapargattuk meg, mind a mitológia szintjén, mind pedig a karakterek kapcsán még bőven lehet mesélnivaló.

A zárás pedig… ÁÁÁ! Pont olyan, amit akartam és vártam, ilyen cliffhanger után azonnal folytattam volna a következő szezonnal. Az utolsó mondat ütött, hatásos zárójelenetet kaptunk (lezárást nemigen), megannyi érdekes irány lehetőségét felveti, de persze az eddigiek mellett még bonyolultabb szerkezetet és még több szereplőt ígér. Szóval felköthetik a készítők.

– What happens after today?
– After today… everything will be new.

ui: Tudjuk, hogy miért a bekötött szemű zsaru? Lemaradtam valamiről, vagy csak jelentéktelen jellemző és direkt trollkodtak velem?

64 hozzászólás Ne habozz!

Fragmented - 2017. 12. 02. 09:54

Fúúú, tegnap éjjel kezdtem nézni és most fejeztem be mind a 10 részt. :D Nem tudtam félbehagyni egyszerűen..
Marhára imádtam az atmoszféráját az első résztől az utolsóig.
Két problémám volt vele: az egyik az, hogy a kisebb-nagyobb csavarokat már vagy részekkel előre kitaláltam, vagy a sorozat végignézése után sem. :D
A másik pedig az, hogy rengetegszer belezavarodtam és meg kellett állnom, hogy átgondoljam ki kicsoda, mert annyi szereplőnk van, mint az állat és az az állat mennyiségű szereplő x3 ugyebár az idősíkok miatt. Az sem könnyítette meg a dolgom, hogy német nevekről volt szó (illetve bepróbálkoztam az angol szinkronnal is, de az eredeti hang sokkkkkkal jobb volt, ezért annak ellenére, hogy egy szót sem értettem belőle németül néztem, tehát abszolút az angol feliratra kellett támaszkodnom).
Rengeteg kérdésem maradt, szerintem legalább még 1x végig kéne néznem, hogy tisztán átlássam a dolgokat, de lehet még az sem lenne elég.

arsebulls - 2017. 12. 02. 15:51

Most fejeztem be az évadot.

9/10 számomra minimum, szóról szóra egyetértek Fragmented kommentjével.

Nálam nagyon simán ott van az év újoncai közt, sőt…

Zuzu - 2017. 12. 05. 22:13

Általában teljesen más véleményen szoktam lenni mint ein ír, de most 99%-bán egyetértek ezzel a kritikával! GoT ide, Stranger Things oda, ez nàlam az év sorozata. Egy dolgot had javítsak ki, túlnyomórészt skandináv (dán) nevek vannak: Gunnar, Tronte, Mikkel stb.

pezo - 2017. 12. 05. 22:15

@winnie

A bekötött szemű zsaruról végig vártam én is, hogy kiderül miért történt, vagyy van e köze a dolgokhoz. Kifejezetten bosszantó volt.

Az irással teljesen egyetértek. Nekem picit pozitív is volt, hogy nincs ennyire erős kötődés, és tényleg csak a rejtély visz előre.

A második évadra szerintem jobban megnyomják a karaktereket főleg akikről kevesebb derült kicsit ki
pl erőmű igazgató, a rendőrfőnök lánya, Noah

Zuzu - 2017. 12. 05. 22:15

ui: a bekötött szemű zsaru már úgy volt… nem emlékszem rá hogy említették volna mi történt

schray - 2017. 12. 05. 23:31

Csak én álltam neki jegyzetelni és családfát rajzolni az ötödik rész környékén, hogy tudjam követni, hogy ki kicsoda és mikor? :D

Shannen - 2017. 12. 05. 23:33

Abszolút egyetértek a kritikával, engem olyan szinten beszippantott, hogy egy pár órás alvást közbeiktatva egyben ledaráltam a 10 részt. Egyszerűen nem lehetett nem abbahagyni. Az egyetlen nagyobb gondom az volt, hogy a végén koppantam egy nagyot, amikor világossá vált, hogy itt bizony lesz folytatás, miközben én valamilyen fura ok miatt teljesen abban a hitben voltam, hogy egy 10 részes lezárt sorozatot fogunk kapni (ne kérdezzétek miért volt ez benne, én sem értem). Ettől függetlenül tetszett a cliff a végén, bár ez onnantól már várható volt, amikor kiderült, hogy ki is a fekete ruhás, szakállas csávó (ja, és lehet én vagyok a béna, de nekem is csak az utolsó rész elején esett le, hogy ki is ő).

Nagyon bírom az ilyen rejtélyközpontú sorozatokat, főleg ha minőségiek, márpedig ez abszolút az volt. Öröm volt nézni, ahogy részről részre kezdenek összeérni a szálak és kezdjük (félig-meddig) megérteni, hogy miről is van szó. De azért az epizódok közben eléggé forogtak az agytekervényeim, miközben próbáltam összerakni a kirakóst, na meg számolgatni az éveket ide-oda, hogy akkor ki mikor hány éves.

Én angol szinkronnal néztem, és biztos nem volt olyan jó, mintha eredetiben néztem volna, de így legalább nem kellett a feliratra koncentrálni és hamarabb megtanultam a neveket. És amúgy a szinkron is egész jó volt.

Alapvetően nálam 8-9/10-es az évad. Amit sajnáltam az az, hogy néhány szereplőt jobban is castingolhattak volna, bár azért annyira vészes senki nem volt.

És igen, amúgy sok kisebb-nagyobb sztoriszál, történés volt, ami miatt megkérdőjelezhető a komolyanvehetősége (pl. Hannah komolyan nem rakta össze, hogy a férje gyerekként ugyanúgy nézett ki, mint az eltűnt kissrác, akit ismert is plusz tele volt plakátolva vele a város? Ez végig ott motoszkált a fejemben és kicsit bosszantott is).
De alapvetően jó volt az írás és a hangulat is (piros pont a zenékért és a folyamatos háttérzajokért, azokat kifejezetten imádtam).

Várom a folytatást, bár kicsit nagy falatnak ígérkezik, hogy még jobban kitágítsák a sorozat univerzumát, de hajrá, én kíváncsi vagyok.

Ja, és a bekötött szemű zsaru engem is idegesített, hogy nem kapott még csak említést sem. Szerintem vagy kivágtak egy jelenetet, ami ez meg van magyarázva, vagy valami nagyobb sztori van mögötte, amit majd lehet a következő évadban mesélnek el.

Lemoni - 2017. 12. 05. 23:42

Na, szóval, először is egy nagy dicséret a németeknek, hogy nekiugrottak ennek a sorozatnak és mindjárt a lecseszés is, hogy miért nem mertek tökösebben európaiak lenni, miért kellett ez a biztonsági játék, hogy annyira az amerikai stílusra hajazzanak, hiába Nena és a Raider csoki, ettől nem lett echt német. Igaz, a hangulata megvolt így is, csak hiányzott belőle az egyediség esszenciája. Ha a franciák csinálják meg ezt a történetet, valószínűleg egy Les Revenants-féle finomság lehetett volna belőle, de pont ez a finomság nem illik hozzá. A skandináv stílushoz meg a karakterek boncolgatása hiányzik, a szürke tónus és a pocsék időjárás még nem csinál skandináv hangulatot. Ami még kicsit haloványra sikerült szerintem, azok a dialógusok, főleg a tinik párbeszédei és néhány jelenetük hatottak sületlenül. A Magnust játszó srác iszonyat gyenge volt, a többi szereplővel semmi gond nincs. Az idegesítő esőgépet már említettem máshol, nagyjából ennyi a negatívum.
Hogy mindezek ellenére mégis működött nálam az egész, az az érdekes történetnek és néhány váratlan csavarnak köszönhető, valamint annak, hogy a felnőttek jelleme teljesen koherens a gyerekkori énjükkel, így a mélyebb karakteranalízis hiányában is érdekesek voltak.
Nagyon úgy tűnik, hogy belekalkulálták a folytatást, aminek nagyon örülnék.
8/10

Wisp - 2017. 12. 06. 01:25

Legnagyobb részt érdekelne, de a “semmi humor, semmi báj” kicsit elvette a kedvem. A The Man in the High Castle-el jártam úgy, hogy bár nagyon érdekelt a sztori és a világ, két rész után kaszáltam, mert túl nyomasztó volt. Egy kétórás filmnél nem zavar, ha végigkomorkodják, de egy hosszabb sztoriba kell valamennyi könnyedség, hogy emészthető legyen számomra.

Alterego9 - 2017. 12. 06. 01:38

Egyáltalán nem értek egyet a dicséretekkel.

Először én is csak jópofa érdekességként vettem észre hogy az első részeit kicst cinikusan Stranger Things koppintásnak is lehetne beállítani. (sötétben biciklizős jelenet, gyerek eltűnik az erdőben és a város torz tükörképében találja magát, megtalálják a testét de mégsem ő az, 80-as évek, áramingadozás, stb.)

Aztán a közepe táján vettem észre hogy a rejtély felállása nevetségesen sok apró részletben hasonlít a Broadchurch 1. évadjára. (gyanús a creepy tiszteletes, gyanús a nyomozónő saját férje aki titokban meleg, közben az eltűnt gyerek apja csalja a feleségét, stb).

Aztán rájöttem hogy persze egyiket sem szándékosan koppintja, de egyszerűen az egész sorozatból olyan fájdalmasan hiányzik az eredetiség, hogy nem lehet nem úgy érezni mintha más sorozatokból lenne összehegesztve.

Talán ez az ami a dialógusok is esetlenül hatnak. Egyszerűen elkezdenek a szereplők egy szöveget, és már tudja az ember hogy hogy fogják befejezni, mert szinte kivétel nélkül hallottuk már mindet százszor, még az ezotérikusnak szántakat is.

Ez leginkább az időutazós kliséknél vált észrevehetővé, amiknek a kétharmada egyenesen a Vissza a Jövőbe-ből lett átemelve, a többi meg hasonló kaliberű klasszikusokból, mint amiknek pár hete röhögtünk a Future Man féle paródiáján. A teljesség igénye nélkül:

– én vagyok a badass jövőbeli éned, és egyszer már átéltem ezt a beszélgetést.

– jaj, mi lesz ha megakadályozom hogy a szüleim egymásba szeressenek?

– időutazással kitekert családfa, vérfertőzés.

– papírlapra rajzolt idővonal összehajtogatása.

– ingaóra és időgép szerelő műhely.

– múltban otthagyott mobiltelefon.

– posztapokaliptikus alternatív jövő cliffhanger.

Esküszöm, az utolsó jelenetben, amikor a srác még a pincében volt, de már hallani lehetett valami zúgást, a legelső gondolatom az volt hogy “mindjárt kilép az ajtón, és elszáll a feje fölött egy futurisztikus heli-drón-rovar-gép”. És tíz másodpercre rá, PONTOSAN ez történt.

Általában nem én vagyok az első aki eredetiségért sipákol, tudom értékelni ha egy sorozat érdekesen rak össze már ismerős toposzokat. De itt nem ez történt, a nagyon hangulatos Netflix preztízssorozatos hangulat mellé kaptunk egy olyan cselekményt, amihez képest még a gagyi amerikai országos csatornás időutazós sorozatok is próbálnak egy kicsit többet kezdeni a műfajjal.

winnie - 2017. 12. 06. 06:14

schray: én is talán az 5. résznél untam meg és rajzoltam le:) vagy legalábbis még az 50-es évek behozása előtt.

winnie - 2017. 12. 06. 06:15

zuzu: igen, persze, jogos. ld. nielsenék-

winnie - 2017. 12. 06. 06:17

“(pl. Hannah komolyan nem rakta össze, hogy a férje gyerekként ugyanúgy nézett ki, mint az eltűnt kissrác”

azt én is vártam, hogy vajon valakinek felrémlik-e a múltjából, hogy valaki hasonlóval találkozott, bár gőzöm sincs, hogy az efféle emlékek mennyire maradandóak, de többeknek lehetett volna ismerős egy arc, vagy rákérdezhettek volna történésre, hogy emlékszik-e, hogy ez vagy az történt vele (például a srác az esőben).

clegane - 2017. 12. 06. 07:43

winnie: miért pont angolul írtad ki az idézeteket? XD

m.anna - 2017. 12. 06. 12:21

Hol van 86-ból Helge fia? Csak én vagyok figyelmetlen? Engem ez zavart a vége felé egyre jobban. Kéne lennie egy anyjának is, kb tinédzser korú, együtt kéne lógjon a többiekkel, ehhez képest Helge úgy tűnik, mintha egyedül élne a faházban.

Alterego9 - 2017. 12. 06. 12:58

Még a hangulatáról annyit a negatív kritikám végére, hogy… hát igen, volt neki. De ez a legtöbb amit el tudok mondani róla.

Ebből az egy szempontból igaz, hogy nem egy USA országos csatornás kivitelezésű iparosmunkáról beszélünk.

De sajnos még erre is az igaz, hogy ugyan volt neki hangulata, de az sem volt különösképpen érdekes vagy eredeti. Címszavakban leírható, sötét, esős, skandináv, grim. Jelenetről jelenetre menve halványan emlékeztet nagyobb elődökre.

Végignézve a Netflix drámák listáját, el tudom képzelni, ahogy pár év múlva egy új sorozatra majd azt mondom “Jé, ez egészen olyan volt mint anno a Sense8 volt” vagy hogy “Na, ez egészen az OA-ra emlékeztetett”, vagy hogy “Ez kicsit a Series of Unfortunate Events-re hasonlít”.

Ugyanezt a Dark esetében nem tudom elképzelni, inkább csak az ilyen hasonlatoknak a fogadó végén van már most is, de semmi sajátot nem tett hozzájuk.

Ha két-három múlva azt találom mondani egy sorozatra hogy “olyan dark-os hangulata van”, akkor sem konkrétan erre a műre fogok gondolni. ;)

winnie - 2017. 12. 06. 13:27

m.anna: igen, ez kérdés, hacsak nem volt valami utalás rá az első részekben, amikor még nem tűnt fel. talán már az elején sem volt a képe a falon.

winnie - 2017. 12. 06. 13:32

Alterego9: igen, nem is nagyon tudok vitába szállni. annak ellenére, hogy nekem még az egyik visszatérő zenei téma is, a BVÁÁÁÁ-zás (vagy hogy írjam le, majdnem olyan, mint az inceptionös ködkürtözés) is frankón bejött, tuti, hogy az is azok közé a jellemzők közé tartozna, amit sokan kipécézhetnének, hogy lám, ez is afféle mesterséges dolog. (mondjuk én már azon is csodálkoztam, hogy maga az erdő is bírt számomra hozzáadott értékkel, pedig folyton azt állapítottam meg magamban, hogy a fák közötti jeleneteket akár nálunk a mátrában is forgathatták volna, ami minden, csak nem plusz:)

igazából nem is tudom meghatározni, de valahogy az egész nekem több volt, mint pusztán a részek összessége.

@Guybrush - 2017. 12. 06. 21:33

a szállodás nő férje miért volt meglőve 86-ban mikor találkoztak?

winnie - 2017. 12. 06. 23:36

szerintem az a 2. évad zenéje lesz.

Santito - 2017. 12. 07. 16:57

Nem tudom masnak is feltunt-e, de legalabb egy sarkalatos es egy kevesbe fontos plothole van a sorozatban:

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

1. Amikor Mikkel eltunik, a barlangtol elfele futnak, befele az erdobe. A kissrac megis beteved valahogy a barlangba, kinyitja az alagutat es atjut a multba, holott a barlangbol jovo remiszto hangtol menekult…

2. A kutya hogyan jut at az alaguton, amikor ehhez egy viszonylag bonyolult kilinccsel ellatott, meg felnott altal is huzattal szemben nehezen kinyithato ajton kell atmennie?

dinnyemano - 2017. 12. 07. 22:21

Na.
Két nap alatt ledaráltam én is.
Fél nap pihenő után a véleményem:

Nagyon szeretem az időutazós sorikat,
sosem szoktam fennakadni a logikai hibákon,
itt egyedül Mikkel és Michael egy városban élése
sokáig, az volt nekem nehezen beemelhető.

A casting nagyon tetszett. Vajon hogy találtak ilyen színészeket, akik ennyire félelmetesen hasonlítanak
egymásra??? Erről tudtok valami cikket?

Darába nézve sok volt a kürt hang,
azaz állandóan, s az eső is túl volt húzva valóban.

A fényképezés gyönyörű volt.
Egy kép különösen beégett nekem: Amikor a hotelben a nő háttal áll a kamerának, a kulcsos polc előtt, az ingje pont passzol mindenhez… Nagyon szép volt!

Jonasnak hogy nem esett le hogy az ő maga,
az fura nekem. Amúgy nagyon helyes srác.

Hiányzott nekem valami, AKÁRMI feelgoodság.
Minden és mindenki nyomi volt, senkit nem lehetett megszeretni.

Olyan furi, hogy a kicsi Mikkel, amilyen talpraesett volt 2019-ben hogy megkukult 86ban. Miért nem próbált visszamenni a barlanghoz? Vagy mindenkinek elmondani ki ő és találni segítőt?

A Hannah nevű görényt egy kanál vízben meg tudtam volna folytani, mikor a végén még jól beletiport Ulrich feleségébe a hazugságával.

Azért nézni fogom a második évadot,
mert mindig kel valami dara a heti nézősök hamar elfogynak… :)

Hellhound - 2017. 12. 07. 22:59

Kellemes meglepetés volt. A hangulata nem olyan profi mint a Stranger Thingsé, de a történet bőven kárpótol. Szerintem legalábbis nagyon érdekes. A végefőcím szintén fenomeális ahhoz képest, hogy milyen egyszerű, a táj pedig egyértelműen gyönyörű. A felnőtt karakterektől így a vége felé nagyon megundorodtam. Főleg az egyik férfitől. Csal, hazudik, zaklat , használ másokat, és még neki áll feljebb. Ha én megnézhetném a szüleimet fiatal korukban, és így viselkednének, nagyon kiábrándulnék. De ez is csak azt jelzi, hogy jó a sorozat, különben nem ébresztene érzelmeket az emberben. :)

mixy - 2017. 12. 08. 10:09

Úgy ugrottam neki ennek a sorozatnak, hogy majd ahogy jön ki hozzá magyar felirat szépen nézegetem, közben átgondolom a történéseket. Ehhez képest megnéztem az első rész magyar felirattal, majd nem bírtam várni és ledaráltam az egészet angol felirattal(hozzá tenném, hogy szerintem nem olyan bonyolult a nyelvezete, az én angol tudásom hagy kívánni valót maga után, mégis mindent megértettem, amit meg nem az kikövetkeztettem.)

Alapvetően az egészet úgy megvett engem, mint a malac indító tápot Mariska néni március idusán. Az első rész után nem arra indult el a sorozat mint amerre vártam(nem is bánom), az úgy mond félelmetes, rémisztő vonalat hanyagolták, a par zenéből is visszavettek. Számomra a történet sosem vált vontatottá, mindig adagoltak valami új információt.

SPOILEResen folytatnám tovább

Viszont volt jó pár olyan dolog amit kitaláltam több résszel azelőtt, mint hogy a sorozatban kimondták volna,(pl Jonasnak az apja Mikkel). Nem tudom, hogy ez az én “képességeimet” dicséri, vagy a készítőkét rontja. A német zenékből szerintem adagolhattak volna többet is, elviselte volna a sorozat.

Viszont van egy két dolog amit nem értek, és hátha csak számomra nem világos, így ha valaki tudja ezekre a választ, annak nagyon örülnék.

– A harmadik részben Ulrich hogy hallhatta meg Mikkel segítségkérését a barlangban, mikor nem egy idősíkban voltak, és egyikük sem volt az idősíkok közti folyosóban?
-Jonas apja miért nyakig sárosan jelent meg, egyáltalán képzelte csak vagy tényleg ott volt(1. részben mikor elesett a barlangtól jövet, utolsóban mikor robbntja az iősebb énje az átjárót.)?
-Mikkelt gondolom ugyan úgy a 86-os Helge rabolta el, de hogy bírta úgy elvinni, hogy Jonas ne vegye észre?
-A kutya hogy jutott át 53-ból 86-ba?
-Claudia Tiedemann honnan tud ennyi mindent az egészről, illetve mit keres nála ugyan az a könyv mint Noah-nál?
-Szintén Claudia Tiedemann, az utolsó részben, a vágó képek alatt mikor épp robbantják az átjárót, olyan mintha ő pont olyan szálló pernyék között állna, mint Jonas a jövőben, illetve van Claudiát többször láthattuk a bunker jövő beli formájában, ahol a falra ki van rakva mindenféle kapcsolat a szereplők között.
Namármost akkor ezek Claudia valahogy tudott időutazni az átjáró nélkül, ergo Noah-ék sikerrel jártak a kísérlettel? Vagy rosszul gondolom?
-Noah nem lehet Bartosz? (Jonas sem ismerte fel az idősebb énjét)Akkor ez valamennyire megmagyarázná az előző kérdésem egy részét.

winnie - 2017. 12. 08. 11:09

“-Noah nem lehet Bartosz? ”

kizárásos alapon én is erre jutottam, meglepett, hogy nem tértek ki noah-ra.

Stefan - 2017. 12. 08. 20:03

Nah ez nekem is az év egyik kedvence lett.
Remélem tényleg lesz 2. évad sok potenciál van benne.

Bennem is felmerültek ezek a kérdések amiket fentebb írtatok, hogy pl hogy nem vette észre Hanna vagy bárki más hogy a férje kicsin teljesen Mikkel volt.. na meg azon az osztályképen is ott virít 86ban Mikkel letargiás szomorú fejjel (érhető okok miatt).
Illetve még egy példa: a rendőrfőnök Charlotte felnőttként nem emlékszik hogy találkozott a sárga esőkabátos Jonassal 86ban? Ezek kicsit fura dolgok de nem lett tőle negatív a sorozat. Ulrichhal is teljesen kíváncsi vagyok mi lesz.

Na igen szerintem is Bartosz az Noah, az utolsó jelenetben nagyon utaltak rá na meg hasonlítanak is.

m.anna - 2017. 12. 12. 18:37

SPOILER
visszatérve a “hol a helge tinédzser gyereke 86-ból problémához”, az jutott eszembe, h vsz. kiment majd egy gyereket lelkifurdalásának köszönhetően, emiatt is tud a rendőrfőnök meleg férje esetleg többet az időutazós titkokról….
viszont mivel 86ban annak a férfinek kamasznak kell lennie, akár még azt is megjátszhatják, h a most eltűnt vörös fiút (bár azt bejátszani vsz. elég meredek lenne, h miért nem ismerték fel, stb.)

Mono - 2017. 12. 12. 22:37

A 7. részben említik, hogy Helge fia csak 87-ben bukkant fel, gondolom addig az anyjaval élhetett egy másik városban.

Irgum76 - 2017. 12. 16. 23:37

ha már belekezdtem végignéztem
röviden: nem tetszett
(alapvetően az időutazással erős fenntartásaim vannak nagyon kevés jó alkotás születik a témában mondjuk azok kiemelkedően jók)

amin különösen fennakadtam
az 53-ban pár évvel a 2. világháború után egy 30-40 éves német rendőr elszörnyed a képek láttán, hogy “mi vehet rá ilyenekre embereket?”
hát bazz gondolj vissza mi volt ezelőtt 10 éve

a másik amit a vízszámlán megspóroltak volna azt költhették volna cgi-re ilyen csodás effekteket én is tudok csinálni

winnie - 2017. 12. 17. 08:50

“ha már belekezdtem végignéztem
röviden: nem tetszett”

ennek nincs értelme – ahelyett, hogy valami olyat néznél helyette, ami tetszik:)

Irgum76 - 2017. 12. 17. 10:32

általában filmeket nézek nem sorozatokat
többek közt azért is mert a leghitványabb filmet is végignézem hátha az utolsó 5 percben lesz egy olyan csavar ami megváltoztatja az addigi véleményem
és már többször csalódtam pozitívan
ez a max 2-3 órás filmeknél nem akkora gond

itt is valamilyen szinten érdekelt mit hoznak ki az időutazásból, azért a körmeimet nem rágtam tövig
és mivel napi szinten jöttek a feliratok belefért az időmbe
(nem tudtam, hogy van angol szinkron és németül angol felirattal nagyon zavaró volt számomra)

AuroraBorealis - 2017. 12. 17. 18:57

Még így is jobban jártál, hogy németül nézted, mert a szinkron kb. olyan, mint egy NDK-s pornófilm szinkronja… Ráadásul sokszor nem is arról beszélnek, amiről eredeti nyelven szó van/volt.

Irgum76 - 2017. 12. 18. 11:42

AuroraBorealis:

annak ellenére, hogy nem jött be a sorozat
köszönet a munkádért

oroszlanfoka - 2017. 12. 18. 17:18
AuroraBorealis - 2017. 12. 18. 20:55

Irgum76, szívesen! :-)

clegane - 2017. 12. 19. 17:53

na végignéztem!

nagyon tetszett – a végéig.
ott az arcom kapartam amiatt, hogy ennyire a 2. évadra játszanak ahelyett, hogy rendet raktak volna.
számtalan alapvető kérdést nem válaszoltak meg! de kábé a legrosszabb Lost-i hagyományok szerint.

aztán még bedobják az utolsó előtti részben a pisztolylövéssel menekülő srácot, mintha addig nem lett volna elég kigubancolnivaló – csak hogy ne kezdjenek vele semmit. (idén.)

hát én erre már borzasztóan nem vagyok vevő.

amúgy baromi büszke voltam magamra hogy tudtam listázás nélkül követni, hogy az új jelenetben megjelenő ember nemcsak hogy a sok szereplő közül amúgy kicsoda, de ráadásul kinek a nagyanyja / lánya / unokája avagy múltbeli / mégmúltabbeli / jelenbeli énje.

(a csúcsot az “én vagyok a nagyanyád” vitte Bartosznál, akkor megálltam gondolkozni hogy kiazistenek ezek, akkor esett le hogy Bartosz voltaképp egy dédunoka a szereplők közt).

na: ezekre baromira nem fogok emlékezni egy év múlva.

peeeety - 2017. 12. 19. 22:19

Káosz, unalom, körbe járt és lerágott témák, érthetetlenül tekert időutazásos storyk.
Ez egy vicc volt. Semmit nem zárnak le. Még tovább maszatolnak dolgokat.
Senkinek nem tűnt fel, hogy Mikkel ott feszít egy 1987-es tablóképen? Mármint ugyanúgy néz ki, mint a mostani gyerek.
Arra se nagyon látom a magyarázatot, hogy miként élnek végül is mégis egy idősíkban az emberek. Már persze pont ugyanazok és igazából már azt se tudom ki és milyen hatással volt a jövőre. De mindenki szorgosan utazgatott.
Óriási csalódás.

clegane - 2017. 12. 20. 12:57

meg amikor szoba jon, hogy “ketszer lattam ugyanazt az embert, egyszer 33 eve, egyszer most, onnan ismertem fel, hogy fura volt a fule” – de baszki ez az ember vegig ott elt veluk ezalatt, most is ott van az oreg roncsoltfulu, mindenki ismeri, hogy sikerult elmenni emellett a reszlet mellet?

clegane - 2017. 12. 20. 12:57

mellett
meg ekezetem sincs :(

- 2017. 12. 20. 15:36

Finom volt, úgy bizony dá! Erős lett összességében, s az pláne kurva jó az egészben, hogy végre nem amerikai irányvonalú a projekt. Hangulatában megpapizza a ST-et vacsorára simán. Év újonca esélyes a The Deuce mellett.

Snoopyzit30 - 2017. 12. 22. 19:25

2 részt bírtam megnézni, mert ez a nyekergő aláfestő zene annyira irritál, hogy nézhetetlen számomra. Mintha nyúznának egy macskát vagy valaki részegen hegedülne nem tudom, de fáj.
Szeretem a sötét tónusú dolgokat, meg a non-stop esőt, de ez már túl sötét nekem. Kicsit beleolvasgattam a kommentekbe, hogy mégis mire számíthatok, de úgy döntöttem ezt most inkább passzolom.
Ahogy a Stranger Things az első pillanattól megfogott, úgy ez a sorozat 2 rész után sem tudott meggyőzni. Sajnálom, ez van.

Andris - 2017. 12. 23. 18:27

Nekem is állatira tetszett. Legjobban a zenéje, már az intro alatti zene is. Úgy magukban egyiket sem hallgatnám szívesen, de ehhez a hangulathoz nagyon ott volt. Sokan írtak előttem sokmindent úgyhogy én nem ismétlem meg, viszont, ami nekem még nagyon tetszett az az, hogy nagyon jól csinálták a castingot olyan szempontból, hogy a legtöbb karakter fiatalkori énje kiköpött mása az öregkorinak és vica versa. Tudom ez alap, de mégis sokszor nem sikerül jól összehozniuk ezt. De itt tényleg nagyon komoly, szinte már elgondolkoztam hogy cgi-jal fiatalították vissza őket de kötve hiszem. És ha ez még nem lenne elég, Martha, idős Ulrich lánya tökéletesen ugyanúgy néz ki, mint tinédzser Ulrich. Fú ez nekem nagyon nagy pozitívum volt még amellett, hogy teljesen beszippantott engem is az egész történet. Jó gondolom smink meg kosztüm meg mit tudom én, de akkor is nagyon jó volt ezt így látni.
Én amúgy angol szinkronnal néztem és egyedül az nem tetszett, hogy elég bénán volt rászinkronizálva a német szájmozgásra. Bár persze főleg németre nem is könnyű, de valahogy magyar szinkronnál pl én nem veszem észre ennyire.
Szerintem egyébként nem volt átláthatatlan, eléggé a szájunkba rágták, hogy ki kicsoda. Szinte már idegesített is hogy ennyire meg kell mutatni split screen-nel hogy melyik szereplő kicsoda. Illetve az nekem is egy kis mínusz még, hogy annak ellenére hogy egészen bonyolult a története, eléggé kiszámítható volt végig. Bár mondjuk, inkább ilyen legyen, ne pedig az az eset amikor nézed nézed de fingod nincs mi folyik itt mert alig adnak valami kis magyarázatot.

Én is arra jutottam hogy Noah Bartosz, bár nem vagyok teljesen meggyőződve róla. Majd kiderül :) Nagyon várom a folytatását a sorozatnak.

Andris - 2017. 12. 23. 18:32

Ja és még az volt egy leheletnyit zavaró, hogy az utolsó 2-3 részre behozták öreg Claudia Tiedemann-t, meg hogy ő mozgatja a szálakat (?), de legalábbis ami idősebb Jonas-t illeti, de az ő motivációjáról semmit nem tudunk meg. Vagy talán az lehet hogy helyre hozza lányával (Regina) a kapcsolatát? na mindegy nem tudom, de legalább valami kis sugallatot adhattak volna mert így most teljesen értetlenül állok én az ő szerepét illetően.

vrg - 2017. 12. 30. 14:29

Imádtam, tövig rágtam a körmöm, de a végén sírni tudtam volna. Sok dolgot elmagyaráztak, rengeteget nem. Csak nekem volt olyan érzésem, hogy annak érdekében lett ennyire félig-meddig kibontva magyarázatok, hogy ezzel ne tudja beérni a néző és muszáj legyen a következő évadot is megnézni. Olyan mintha a készítők felhívnának a film utáni elkeseredett értetlenkedésem közepén és azt mondanák: ‘tudom, sajnálom, rettenetesen szeretném elmondani egyben, érthetően, tisztán, hogy mi a f*** történt itt 10 részen keresztül, de lássuk be, meg van rá az esély, hogy utána nem néznéd meg a 2. évadot és akkor mi mit csináljunk?’

Pipacs - 2018. 01. 04. 05:17

Lehet hogy már felvetette vki, de az a spoileres kérdésem lenne, hogy: hogy a francba lehet az, hogy Jonas anyja nem ismeri fel Mikkelben a férje gyermekénjét? Hogy nem emlékszik senki rá, hogy “jé pontosan úgy néz ki Milkkel mint a kis Michael (vagy ki)”?

Vitya121 - 2018. 01. 05. 22:54

Sztem Mikkel nem marad Ines nővérnél,
ha marad akkor a kérdés jogos

Pipacs - 2018. 01. 05. 23:14

Már hogyne maradna. Az idősebb énje Jonas nagyanyja a dobozzal meg a levéllel.

Mate815 - 2018. 01. 10. 21:18

Hát ez embertelen volt! Ekkora mindfuckot a LOST óta nem láttam, jöhet az s2!

Alice - 2018. 01. 10. 21:41

Nézzétek el nekem a darálás utáni fejbevágott állapot okozta szószátyárságot :D
Tegnap fejeztem be, 2 este/éccaka. Így utólag szólva sík hülye vagyok, hogy bár gyanús volt, h így járok, mégis egy 7köznap este belekezdtem. Annyira addiktív az egész, és olyan frappánsan szerkesztettek az epizódvégek, h a legszívesebben egy ültő helyemben végignéztem volna. Nekem NAGYON bejött, teljesen a hatása alatt vagyok.
Vmiért én is azt hittem, h egy 10 részes, lezárt sorozatot nézek, mondjuk direkt nem néztem/olvastam róla semmit. Egyértelmű, h teljesen más szemmel nézi, aki sok hasonló dbot látott, én sok éve nem néztem efféle műfajt. Simán visszahozta a „békebeli” euforikus sorozatélményeimet, akár az emlékezetes 2004-es évet is, annyira hiányzott már, hogy valami ennyire kizökkentsen, (el)gondolkoztasson, megihlessen, megdöbbentsem. Amire én asszociáltam a Lost mellett: Arrival/Érkezés, több, okból, és a korai Twin Peaks.

Kilóra megvett a pilot, aztán meg a többi. Berozsdállt, de azért meglévő némettudásommal eredeti hanggal néztem, angol felirattal. A hangulat, a rejtély, a nyomozások, a kisváros, az egész apróra-mozaikozott történet, a máshol másképp működő szabályok mind nagyon marasztaltak. A csavarokat sokszor zseniálisnak találtam, a beigazolódó elméleteim mellett rengeteg meglepetés ért, imádtam a sok találgatást, és a felvetődő kérdések + a jó értelemben vett balladai homály inkább vonz és felpörget, mintsem bosszant.
Én is kiemelném a színészeket, a castingot, az arcokat. A hasonlóságot nem csodálom, hogy mindenki emlegeti, mert az még rátett pár lapáttal, csodálkozom is, hogy IRL nem rokon némelyik (néztem :).
Írtátok, hogy nehéz volt kötődni, én is jobban örültem volna más arányoknak, mert sok karaktermélység hiányzott, ami más szvsz felesleges dolog helyett belefért volna, de ne mondja már nekem senki, hogy -legalább- Jonashoz nem kötődött v nem drukkolt neki, mert nehéz volna elhinnem :). A színész is nagyon jó. Amellett, valószínűleg bottal kell elverni mellőle a lányokat, simán elviszi a hátán a sorozatot.

És ami mellett még nem tudok elmenni, h mennyire szívfacsaró az egész. Alapjában véve happy end, humor/dramedy, de főleg remény párti vagyok, elengedhetetlen, hogy egy sorozatban legyen jó, legyen fény is, és ez itt nem feltétlenül van így, csupa magányosság és reménytelenség az egész, sokszor mintha csapdába esett lények vergődését nézném, csupa tragikus- , és hadd de mondjam, hogy a világegyetem (vagy más) által becsapott, kifosztott karakter, meg a sok romlott vagy épp csak nagyon emberi ember, komolyan nézzétek egyszer meg, hány mosolyt, nevetést láttok az egész évadban. Mégis nagyon szerettem. Vhogy komor szépség árad az egészből, közben meg agyon-izgulod magad. Érdekes kettősséget hoz, összetöri az ember szívét és lelkét is, de közben rengeteget ad.

Az alkotók időként egyenesen szemtelenek. Döbbenten néztem, amikor képesek voltak a végjáték környékén vadiúj arcokat behozni a meglévő soktucatnyi mellé, vagy amikor nem sok időeltéréssel többször ellőtték ugyanazt a szimbolikát (pl. interakciók saját magukkal), ami eleve nagyot ütött, hát még így! Külön élveztem a feldolgozandó giga-méretű információhalmazt, bár némi szégyenérzet is járt vele, uis ilyen tempóban, mennyiségben én biza képtelen voltam mindent feldolgozni, már kezdtem kételkedni agyi kapacitásaimban. Érdekes, többen panaszkodtak, h duplamagyarázás van, pedig nekem milyen jól jött :) Azt is leszögezném, hogy jóval nagyobb többségben találtam a nézőről intelligenciát, képzelőerőt feltételező, nem szájbarágós megoldást v utalást, mint ennek ellenkezőjét. + értékeltem, hogy nem mondtak mindig mindent ki, sokszor 1-1 gesztusból, arcjátékból lejött a lényeg, lásd Martha 1. belépőjét az iskolai gyűlésen, milyen beszédes jelenet már. A csak-zenés montázsok is bejöttek, pl. ami azzal kezdődik, h Ulrichot beültetik a rendőrautóba. A főcímet is szerettem, telitalálat, sosem tekertem át, zenében volt pár nagyon ütős db, a borzongós effekt is sokat hozzátett, bár nem tagadom, h túlhasználták.

Újra fogom nézni, annak ellenére, hogy az első nézés élményét semmi sem hozza majd vissza, mégis húz vissza, hogy fejtsem meg még több titkát, nézzek meg még több részletet, mint amit elsőre sikerült :) A 2. évadnak örülök is meg nem is.

Alice - 2018. 01. 10. 21:50

Youtube-on olyan kommentelőbe futottam, aki azt firtatta, hol vehetne ilyen sárga esőkabátot :)

Viry80 - 2018. 01. 18. 08:41

Egyáltalán nem szeretem az olyan sorozatokat, amiben van valami misztikus szál, ezért kaszáltam el például 2 rész után a Jordskottot. De ez a sorozat valami egészen más, még a misztikus vonallal együtt is teljesen lenyűgözött. Mert amellett, hogy ott van benne az a fantasy vonal, rengeteg érdekes dolgot megtudunk a szereplők életéről, múltjáról, jelenéről, jövőjéről. Feltárulnak az emberi kapcsolatok, ki hogyan kötődik a másikhoz, milyen szerepet tölt be az életében…stb. Mondhatom, hogy engem is teljesen beszippantott. A hangulata, a karakterek, a sztori mind-mind annyira érdekes volt, hogy helyenként akaratlanul is tátott szájjal néztem. Szerintem remek volt, 10/10.

Wolf - 2018. 01. 25. 00:28

Igényes német sorozat, ezért nagyon szeretnék egy “aranyfarkas” díjat adni a készítőknek, azonnal! Szerettem a Dark európai illatát, a német kultúra belesimulását a történetbe, a zenéjét, a hangulatát, a költői kérdéseit, a nagy filozófikus monológjait és a társadalomkritikát… Sikerült magával ragadnia…teljesen.

audrey - 2018. 02. 03. 22:57

Pozitív a casting, a fényképezés, és az alapsztori. Ez az időutazás téma és a vele kapcsolatos narrációk filozófálgatásra késztettek. Ezen kívül a sok szereplő és a köztük lévő kapcsolatok is jól megmozgatták az agytekervényeimet.

De annyi kis mozaik ez a sorozat, hogy vissza nem tudnám idézni, hogy mi melyik részben volt. Végig tartottak egy feszültséget, ilyen mini cliffhanger tenger volt az egész. Gond, hogy egy percre sem engedtek le, végig fújták csak a lufit, nem pukkadt ki a végére sem. Az mondjuk nagyon érdekel, hogy ezt a sok szálat miképpen írják/vágják meg, rakják össze a sorozatot.

Számomra is kimondottan idegesítő volt a BVÁÁ-zás és a folytonos eső. Olyan dolgokkal meg inkább nem is törődök, mint hogy a kutya hogy jutott át stb.

Pont ilyen sorozatokat nem szoktam folytatni, mert elfelejtem mire kijön a 2. évad, és aztán kinek lesz ideje feleleveníteni ezt a sok mindent majd…

syxa - 2018. 02. 22. 12:40

Nekem is nagyon tetszett. Eredetileg német nyelv gyakorlás miatt kezdtem bele, és maradtam.
A hangulat és zenék nagyon jók voltak, szintén minden alkalommal végignéztem a főcímet. És többször meg kellett néznem közben, hogy ki kicsoda.
A Noah = Bartosz kérdés bennem is felmerült, de direkt figyeltem, hogy más a szemük színe, és ez zavaró nekem. Bár most megnéztem és ez Jonas-éknál sem stimmel.

Agnes - 2018. 02. 23. 11:19

Hello!

És azt tudjuk, hogy pontosan miért lett Michael öngyilkos?

Alice - 2018. 02. 27. 23:35

Michael halála:
nem tudunk meg valami sokat a felnőtt életéről. Csak annyit, h kb. 3,5 hónappal a nagy eltűnése előtt lesz öngyilkos, amire biztosan megvan az oka. Az első gondolatom még vhol évad közepén az volt, h a szerencsétlen a nem-tudok-visszamenni depresszióba fullad bele, de e sorozat esetében ezt máris el lehet vetni, túl egyszerű lenne.
Az egyik ok lehet, h még kissrác korából emlékszik, h a nővére haverjának öngyilkos lesz az apja, és úgymond megvan a nagykönyvben írva. Valószínűleg túl sok mindent megkevert volna, ha életben marad? Pl. Jonas nem megy “Franciaországba”, és még ki tudja mit.

Közben ott van a felnőtt Jonas mondata is, aki kimondta, hogy Mikkel megmentette az életét, amire csak sokkal később ébredt rá. Ez mintha arra utalna, h ha életben marad felnőttként, Jonas nem születik meg.

Bízom benne, h lesz magyarázat, megnéznék egy kis Mikkel-nagy Mikkel találkozót is akár.
Na és ezek a festékkel vagy mivel leöntött megjelenések? Lehet simán hallucináció, de ennél a sorozatnál aztán sose lehessen tudni.

És! A búcsúlevél bontás időpontja kb. egyezik az eltűnéssel, de a pilotot úgy vágták, hogy az anyukája már vmivel előbb olvassa a levelet, amikor még csak együtt bolyonganak a fiatalok az erdőben, ami nem lehet véletlen. Na de hogy percre pontosan tudja?

Asszem lassan újra kéne nézni :)

Alice - 2018. 02. 28. 07:51

Elírtam, az 4,5 hónap, június vége felé az 1. jelenet, és utána november elején kezdtünk a pilotban. Persze vélhetően ez lényegtelen, azt kéne tudni, előtte mi zajlott :)

A depresszióhoz és a hiábavalósághoz visszatérve, ami még nagyon elgondolkodtató, ahogy elnézzük, h ki mire (nem) jutott a kutatásban, és mégis mire elég pár évtized. Sírnivaló, h Mikkel egész életében nem találta meg az átjárót (tudhatott sok minden mást akàr, de a térképéről tutira hiányzott az útvonal), és bár a felnőtt Jonas eleinte nagyon határozottnak és bölcsnek tűnt, kiderült róla, h egy csomó mindent még nem tudott kibogozni és csak megy előre megszállottan, lehet, h vég nélkül, amíg meg nem hal. Ha kettejük kutatással töltött idejét összeadjuk, az azért aztán már durván sok év. A gonosz írók 1 kicsit lehetnének rendesebbek a köv. évadban ;)

Mezdema - 2018. 02. 28. 14:34

Sziasztok!

Ma fejeztem be, 2 nap alatt bedaráltam az influenzában. Nagyon tetszett a sorozat. Az eleje picit lassú volt, de egyre jobban bontakozott ki, egyre jobban megtetszett a képi világ, a hangulat, a végén már nem tudtam letenni.

Nekem is hasonló kérdéseim maradtak mint feljebb írottak:
– kutya hogyan került át?
– Michael miért nem ment vissza, senki nem emlékezett a fotójára 87-ből?
– Amikor Mikkel eltűnt akkor a barlangtól elfelé futott…

Várom a 2. évadot, nagyon sok van még ebben a történetben. Csak ne kapkodják el.

idioty - 2018. 03. 02. 06:55

Most fejeztem be. Számomra a legnagyobb negatívum az angol szinkron minősége. Gyakran kizökkent ezt az egészből annyira pocsék. Mind a hangok, mind a felvételek minősége.
Az elejére már nem egészen emlékszem, mert korábban néztem. De Mikkel hogyan kerül át? Átviszi valaki, mert ott a helye? Ugyanis elég nehéz átjutni azon az ajtón és alagúton, úgy hogy utána ne emlékezzen rá az illető.
Egyébként egy jut eszembe, aki “megmagyarázza” ezt és a kutyát is: ahogy Helge, Jonas és a 86-bán eltűnt srác előrébb kerülnek 33 évvel. Lehet, hogy a kutyával együtt rosszkor voltak rossz helyen.

A tabló képről és az, hogy nem emlékeznek, hogy ugyan úgy nézett ki valaki 33 éve, az pedig azért van, mert 1 nyílván nem tudják, hogy lehet utazni az időben. 2 velük együtt nőnek fel és nem tűnik fel az apró változás közben, hogy ugyanaz a két ember. Ha megnézem a 20 évvel ezelőtti tabló képemet, alig ismerek már magamra, nemhogy az osztálytársakra…

idioty - 2018. 03. 02. 07:03

Jah. És szerintem Noah és Bartosz nem feltétlenül ugyanaz és ezért volt csak utalás rájuk. Ugyanis Noah eléggé “okosnak” tűnik, mármint beszéd stílusra és Bartosz meg eléggé együgyű karakterének tűnik. Persze ott is eltelik jónéhány év, de nem hiszem, hogy ennyire változik a jelleme az idők alatt. És még valami velü kapcsolatban: simán lehet, hogy Noah tényleg a jó oldal és nekünk próbálják azt sugallni, hogy “nem”. Mert mi a másik oldalról kezdtük el nézni a sztorit és ha Noah szemszögéből látnánk, akkor lehet másképp gondolnánk. Persze a módszerük, a megjelenésük/viselkedésük persze az ellenkezőjét sugallja, de könnyen lehet, hogy a végére megváltozik a véleményünk. Legalábbis remélem lesz csavar benne :)

Istyu - 2018. 03. 09. 08:43

Az első öt rész után (számomra) annyira felpörgött, hogy kezdtem azt érezni, hogy mégis telitalálat. Aztán a vége…
Ha jól értem, akkor senki nem csinált olyat, ami a folyamatos időcirkulációt kizökkentette volna abból a körből ahol folyamatosan pörög. Vagyis Jonas Kahnwald idősebb énje már átélte egyszer ezt amit az ifjú Jonas a jövőben most észlelt a záró jelenetben. Ezek alapján a kör maradt kör és úgyis oda fog kifutni ahonnan indul (persze közben megismerjük a szereplők hátterét talán és azt, hogy mit tettek életük során tudással és tudás nélkül).
Kicsit úgy érzem, hogy fölöslegesen néztem meg 10 részt, mert visszakaptam az alaphelyzetet. Ettől függetlenül, persze jó volt összerakni, hogy mi és hogyan, csak abban nem vagyok biztos, hogy még 10 részen át újra ezt akarom, aztán a vége ugyanez lesz (vélhetően)…
Ettől még nálam 10/7-es, de manapság már van, hogy ez kevés…

Bal1nt - 2018. 03. 10. 20:43

A kutya 86-os feltűnése után hegesztenek ajtót.

n4nom4n - 2018. 03. 12. 21:05

beszippantás, 2 nap alatt darálás,várakozás,remélem nem csalódás…

Anthonz - 2018. 03. 16. 10:21

A kutya amikor átjött, akkor lehet még nem voltak ott azok az ajtók? Egyébként Claudia utánna záratja le azt az ajtót, amit később Ullrich nem tud kinyitni.

Az időutazós sorozatokkal az a bajom, hogy sok újat nem tudnak mutatni, vagy az van, mint pl. a Flashben, hogy visszamegy az időben, és mindent megváltoztat, és ebbe előbb-utóbb belebonyolítják magukat az írók, vagy az, ami talán a Darkban is van, hogy benne vannak egy time-loopban, és nincsenek hatással az eseményekre. Minden pont azért történt úgy, ahogy, mert valaki visszament az időben, és ott megtett valamit. Nincsenek fotókról eltűnő emberek, meg hasonlók.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz