login |

Pilot: Knightfall

2017. 12. 09. 15:38 - Írta: Qedrák

45 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

A templomosok lesznek az új vikingek?

A History Channelnek valószínűleg nem fájna, ha találna egy újabb sikeres szériát, mint amelyet Ragnarék története jelent manapság. A templomosok sztorija jó ajánlólevél lehet egy tévés alkotáshoz, hiszen megvannak a megfelelő kulturális kapcsolódási pontok, hiszen ki ne hallott volna már a nagyhatalmú és titokzatos rend váratlan végéről vagy a péntek 13-ról?

Tulajdonképpen furcsa is, hogy nem tudnék egyetlen olyan sorozatot mondani, amely a templomosokról szólt volna, vagy úgy általában az érett középkorban játszódik. Maurice Druon méltán népszerű Elátkozott királyok című könyvéből a franciák csináltak 2005-ben egy minisorozatot, többek között Gerard Depardieu szereplésével (ő játszotta Jacques de Molay-t), de az a széria nem tett rám túl mély benyomást, és egyébként is a templomosok végső napjaival kezdődött.

Tulajdonképpen a Knightfall is egyfajta véggel kezdődik, hiszen 1291-ben kezdünk, amikor is a muszlimok elfoglalják a keresztes államok utolsó kis csücskét, Akkont. (Vagy Akkót, attól függően, hogy melyik nyelvről írjuk át a nevet). A templomosok részt vesznek ebben a küzdelemben, ám megfordítani már nem tudják, így jobb híján mentik ami menthető. A menekülés közben azonban elveszítik azt, ami számukra a legfontosabb, a Szent Grált.

Tizenöt évvel később, immár a Francia Királyságban, a templomosok anyagilag megerősödve keresik az identitásukat a megváltozott körülmények közepette. Az egyik főhősünk, Landry (Tom Cullen), aki gáláns kalandok mellett harcolni szeretne a Szentföldért, ahelyett hogy különböző megbeszélésekre járna Párizsban. Közben azonban a francia monarchia megpróbálja kielégíteni csillapíthatatlan pénzigényét, hiszen IV. (Szép) Fülöp (Ed Stoppard) államreformjai elég költségesek, ezért a tanácsadója, Guillaume de Nogaret (Julian Ovenden) tanácsára odanyúl, ahonnan az könnyen elvehető. Nagyjából így foglalható össze spoilermentesen az első rész.

Ha nagyon röviden akarnám jellemezni a sorozatot, akkor úgy foglalnám össze, hogy az ígéretes momentumokat rendkívül kínos bakik váltogatják, nagyjából úgy, mint amikor a szakállas-borostás középkori férfiarc alól váratlanul előbukkant egy szőrtelenített mellkas. Ezek a pillanatok végtelenül illúziórombolók tudnak lenni, még akkor is, ha az elszántság és az akarat látszik a megvalósításon.

Akkon elvesztése például nem sikerült annyira rosszul, jól koreografált jeleneteket is láthattunk, viszont a közepes színvonalú CGI hervasztóan szakította félbe ezeket. Nekem ugyan sosem tetszett a sokat rángó kamera, de megértem, hogy másoknak miért jön be, és ebből sokat kaptunk. Meglepő módon olyan vágásokat is láthatunk, amiknél úgy tűnt, mintha a kamerát egyenesen a sisakban helyezték volna el, tehát kreativitásnak nincs híján a széria. (A történelmi hitelességről majd alább írok).

A színészi játékkal viszont nem vagyok elégedett. Nem tudom ki instruálta Tom Cullent (akit például nemrég a Gunpowderben láthattunk Guy Fawkes-ként), de az, hogy háromnegyed óra alatt nem láttunk tőle kettőnél több arckifejezést, egy kicsit luxus a főhőstől. És ez vonatkozik a többiekre is, legfeljebb a megjegyezhető arcú közember Parsifalt (Bobby Schofield) vagy az ügyeletes főgenya szerepét betöltő Nogaret-t tudnám megemlíteni a karakterek közül, de azért ők is csak a kötelező köröket hozták.

A környezet és a hangulat megteremtése már egy kicsit jobban sikerült. Látunk tipikus középkori tereket, zsúfolt piacot, vidéki tanyát, templom-, és palotabelsőket, amelyek nem sikerültek rosszul, leszámítva az időnként eléggé kilógó CGI-t. A

mi viszont csillagos ötös nálam, az a ruházat: a főszereplőktől kezdve az utolsó statisztáig mindenkin sokat dolgoztak a jelmezesek, és úgy tömegben, mind egyénileg tükröznek egyfajta középkorinak gondolt megjelenést. Ha ezzel a lelkesedéssel dolgozott volna mindenki a projekten, akkor máris kijelenthetnénk, hogy a History Channelnek nem kell a Vikings pótlásán többet gondolkodnia.

A történetszálakkal sem feltétlenül lehetünk maximálisan elégedettek, láthattunk már ennél sokkal feszesebben felépített és sokkal izgalmasabb pilotot is. A különböző konfliktusok meglehetősen kiszámított módon érkeztek egymás után, és semmilyen komolyabb meglepetést nem tartogattak.

Lehetett sejteni, hogy a Szent Grál nem veszett el annyira, mint amennyire bemutatták, ahogy Parsifal jegyesét szerintem elég sokan leírták abban a pillanatban, amikor a leendő gyermekeik neveit találgatták. Nyilván Szép Fülöp francia király pénzéhsége mellett az is egy komoly motiváció lesz majd a templomosokkal szembeni fellépéséhez, hogy Landry-t a francia királyné (és navarrai királynő) Johanna szeretőjének mutatja be a sorozat.

A fentieket azonban mintha egy kis távolságtartással kezelné, ami alatt azt értem, hogy kevés az olyan karakter, akinek a történetébe igazán bevonná a nézőket. Bár ehhez értelemszerűen idő kell, az eddig látottak nem kecsegtetnek túl sokkal.

A már említett kínos bakik állatorvosi lova egy (szerintem) vágási hiba, amely akkor figyelhető meg, amikor a templomosok megmentik a Párizsból elűzött zsidókat. Nogaret támadó embereit az egyik pillanatban a lovon érkező templomosok tartják fel, hogy a következőben már gyalogosan rohanják le a támadókat.

Ami a történelmi hitelességet illeti, próbálom magamat mindig emlékeztetni arra, hogy egy sorozat nem egyenlő egy vizuális történelemkönyvvel vagy egy dokumentumfilmmel. Egy-egy tévés alkotás esetén persze eltérő hozzáállást tapasztalhatunk, ha a hitelességről esik szó.

A Vikings esetén például a készítők azzal harangozták be a sorozatot, hogy mennyire valósághű és bemutatja az északiak szokásait. Nyilván ez sokakat vonzott, de én azt tudom, hogy a skandináv középkorral foglalkozó ismerőseim vagy azok, akik érdekeltek living history-ban (vagy ahogy magyarul néha szokták néha nevezni, újrajátszásban), mind gutaütést kapnak, ha felemlegetem nekik a szériát.

A Knightfall javára legyen írva, hogy deklaráltan nem törekszik arra, hogy úgy adja el magát, mint történelmileg hiteles sorozat. Ez szerencsés módon azt jelenti, hogy ha olyan fegyverzetet vagy öltözéket veszek észre, amely nem feltétlenül létezett a 14. század legelején, akkor azt ráfoghatjuk az alkotói szabadságra. például az első rész egyik alapkonfliktusát adó zsidókérdésben a valódi templomosok aligha lovagoltak volna ki, hogy megvédjék őket.

A jelmezekben is látszik az igyekezet arra, hogy minél jobban felelevenítsék a középkorias környezetet, e téren kevesebb az okunk a panaszra. A külső helyszínek közül Parsifalék tanyáját emelném ki, amely külsőleg valóban emlékeztetett egy 14. századi gazdaságra, más kérdés, hogy ezek az épületek általában nem álltak egyedül.

Nem szokásom számokkal értékelni, most sem fogom ezt megtenni, de ez a pilot legfeljebb közepesnek tekinthető.

Ahhoz képest, hogy mennyi energiát öltek bele a sorozatba és milyen ígéretes trailereket kapott, elmarad a várakozásoktól. Az igyekezet és az elszántság látszik, de ez már a múltban sem bizonyult minden esetben elégségesnek ahhoz, hogy megtartsa a nézők figyelmét. Ha az ígéretes momentumokat a Knightfall nem váltja valóra, akkor könnyen lehet, hogy csak egy szezonos marad a széria.

45 hozzászólás Ne habozz!

Balumedve - 2017. 12. 08. 19:32

Talán, ha nem a csatajelenettel kezdtek volna, még beránthatott volna, de nagyon amatőr volt az egész. Bár a színészi játékot sem tudom díjazni. Olyan érzésem volt, mintha egy SyFy sorozatot néznék (nem a jobbik fajtából), természetfeletti és sci-fi elemek nélkül. Pedig az előzetesek nagyon meggyőzőek voltak.

Lemoni - 2017. 12. 08. 21:04

Első részt tekintve még akár jó irányt is vehet, de én akkor ijedtem meg, amikor kiderült, a parasztgyereket Parsifalnak hívják…. Képileg nagyon rendben van, Prága jó helyszín Párizsnak, a színészekkel sincs egyelőre gond. Kivárok. 6/10 kezdetnek, mert szeretem a templomos történeteket.

Pierre75 - 2017. 12. 08. 21:11

Nagy fába vágták a fejszéjüket, bő 2 évszázad történetét kellene összevarrni, hogy a szerény kezdetet követően, amikor 2 lovag kuporgott egy lovon a szentföldi kirándulások őrző-védő szolgálata miként lesz Európa leggazdagabb rendje. A végjátékot már Druon-tól sokan ismerik, de az érett középkor legnagyobb hatású koncepciós pere önmagában több évadnyi anyag. A véres Közel-K-i dráma pedig egy másik.
Reméljük nem cseszik el.

Hamupipacs - 2017. 12. 08. 21:38

Nem cseszik el, mert ebből csa egyre a végjátéra koncentrálnak. Az első rész 1706-ban játszódik.

Máshol már írtam, h a szerelmi szál szerintem kétséges egy ilyen téma esetén. Mégiscsak szerzetesekről van szó. A hit és a hatalmi csatározások kevés lesz 10 részre. De az első részt látva, megoldották. Mégha kevéssé hihető módon is.

moondawn - 2017. 12. 08. 23:52

Mikor készült ez, 98-ban? :) A kezdő csatajelenetnél zavaróan gagyi a CGI, itt ott sután látszik a greenbox is (kulcsolások). Szerintem a technika ezt már jóval meghaladta. Hol gyenge, hol túl tolt a színészek játéka. A figurák egysíkúak és nagyon szárazak. Sajnos nem hittem el amit látok és a cselekmény is untatott. A Szulejmántól jobb, de csak azért mert több a vér. Sajnálom, de ez nagy csalódás egy Vikingek után. :( 4/10

izellajos - 2017. 12. 09. 08:01

Csatlakozom az előttem szólókhoz, amatőr szinten van az egész, 2017-ben már megmosolyogtató CGI, és gyanítom a magyar szinkron csak dob rajta, pedig így is sikerült az utcáról berángatni néhány hangot. Tisztelet a kivételnek!

sleepwalker77 - 2017. 12. 09. 09:56

Nagyon jó kezdés, ha a folytatásban is ilyen marad akkor mindenképpen nézős lesz.

Desmond Wallace - 2017. 12. 09. 15:51

Nálam betalált a kezdés. Jobban tetszett, mint anno a Vikings 1×01.

Persze eléggé alapozás volt ez a pilot, klisés körítés, gyenge CGI ide vagy oda, mégis elérték nálam azt, hogy érdekeljen a folytatás. Egy percig nem unatkoztam közben.

Mardred - 2017. 12. 09. 17:04

A CGI-t tojom le, mert mégiscsak tévé, ráadásul nem egy HBO, szóval… De a többivel sem vagyok elégedett igazán, nem nagyon fogott meg. Ugyanakkor a VIkings-nél is több részre volt szükségem, ennek is adok még esélyt.

bvr - 2017. 12. 09. 17:28

hbo go-n belekezdtem a napokban, de ahogy mások is írták, ahogy kezdődik csata az annyira béna hogy helyben ki is lőttem… És nem, 2017ben az már nem válasz hogy elmegy valami így is.
később még azért lehet adok neki esélyt, csak hát ahogy itt olvasom általános vélemény hogy más területeken sem erős…

winnie - 2017. 12. 09. 17:44

ehh, bekerult ket komment a moderalasra varok koze es az engedelyezes helyett szerintem torolhettem oket…, sorry, nem tudom, kik voltak, az egyik talan lemoni.

Lemoni - 2017. 12. 09. 18:06

Szóval, azért nem örültem a Parsifal nevű fickónak, mert attól tartok, hogy ezzel a névvel becsempésznek az Artúr mondakörből több dolgot, ugye Gawain néven is volt vitéze Artúrnak, Landry és a királynő viszonya erősen hajaz a Lancelot-Guinevere liezonra, ráadásul a pilotban főszereplő kardra éppen hogy csak rá nem gravírozták, hogy Excalibur. A templomosok története épp elég érdekes és sokrétű ahhoz, hogy ne egy több mint 300 évvel korábbi mondakörből tuningolják csak azért, mert Szent Grál. Csináljanak külön egy Artúr-sorozatot, jobban járnának ők is és mi vele. Remélem, a folytatásban ha nem is történelmi hűségben, de legalább kronológiailag helytálló mederben halad a cselekmény.

Desmond Wallace - 2017. 12. 09. 18:10

“Nogaret támadó embereit az egyik pillanatban a lovon érkező templomosok tartják fel, hogy a következőben már gyalogosan rohanják le a támadókat.”

Ez inkább logikai baki. Jól látható, hogy leszállnak a lovakról, hátrahagyják őket, majd gyalogosan indulnak rohamra, pedig egy lovasrohammal hamarabb elintézhették volna az ellent.

heidfeld - 2017. 12. 09. 18:31

Az egész ott bukik meg, hogy nem a Szentföldön vagyunk. Mondjuk, ez kevésbé költséges. Viszont az egyik főszereplő sem érti, mit keresek ott, még mindig…
CGI legalább ilyen, ha nem jobb volt az El ministerio del Tiempo 2 évad, egyik epizódjában, egy vár ostrománál. Színészi játékot még ne értékelném. Nők, így hirtelen semmi különös. Ám legalább, akkor elnézném mondjuk Rolló feleségét játszó csajt, akinek van pár, igen jól sikerült képe.
Mint említettem, Szentföldön rengeteg lehetőség lenne a történet szövésére. Hihetetlen, mik történtek ott, 200 év alatt. Ne legyen igazam, de itt szűkebbek a lehetőségek.
Volt pár, jó vágás, kamera érdekes mozgatása. Igaz, néha a “Celeb vagyok”, egy szánkóverseny képe ugrott be.
Régi meggyőződésem, hogy egy új sorozatnak nem ártana dupla epizóddal indulnia, hogy mégis, mire számíthatunk. Mondjuk egy igazán jó sorozatnak elég egy rész is, hogy lelkesedjünk.
Itt, ahogy kimondták az utolsó mondatot, bizony szentségeltem egyet. Egy illúzióval kevesebb, de még lehetne menteni a helyzetet. De nagyon oda kellene tenni magukat. Lelkesedésben nem kételkedem, de a minőségi tartalomban igen.

Qedrák - 2017. 12. 09. 18:41

@Desmond Wallace:

Ezt a jelenetet direkt megnéztem újra, és valóban…
Van egy kis átkötés, a koreográfia úgy néz ki, hogy lovakkal mennek a zsidók menetének a bal(!) oldalán, majd a következő pillanatban immár gyalog átslisszolnak a jobb oldalra, ahol a támadók várják őket. A képek tehát valamennyire utalnak arra, hogy leszálltak a lovakról, de ez nem igazán égett bele az emlékezetembe, és valóban, még így is elég logikátlan a cselekménysor. :)

Silver-sama - 2017. 12. 09. 22:58

Nagyon nem győzött meg a pilot. Max a pozitív vízhang vehet rá a folytatásra

monti - 2017. 12. 10. 10:32

hát nem volt rosz, a gyalogos roham teljesen érthetetlen volt, tekintve hogy ebben a szerkoban jo ha gyalogolni tudtak egy félorát oszt csokolom szívinfarktus mégha nem is lemezpáncélban voltak.
De a logika is a lovasrohamot követeli
Amugy egyszer nézhető.

A zsidok segitségére sietés is belefér, tekintve hogy egyaránt védtek keresztényt,zsidót és muszlim zarándokot is, a Szentföldön :-D
Hát Párizsban annyira már tényleg nem, de probálták emberi avanzsálni a főhősünk, aki teljesen felejtős sajnos….

JRC - 2017. 12. 10. 20:39

Még 15-20 alkalommal említeni kellett volna a Grált…

Csalódás történet, cselekmény és szereplők szintjén is az első rész alapján. Semmi olyat nem láttam, ami rávenne a második részre.

Nagy kár, mert szeretem ezt a korszakot (sajnos ritkán kerül képernyőre) és a templomosok története is széles palettáját kínálják a sorozatkészítőknek, Sajnos ebből a pilotban nem sikerült semmit megmutatni.

Naery - 2017. 12. 13. 03:09

A történelemhűséggel sajna nem értek egyet, vagyis pont abban nem, amiket a kritika felhoz. Pl. a kosztümök és a nőknél a hajak szerintem is mesések voltak, de a történelmi hűségük maximum a türdérmesés középkorja szinten volt.(Ugyanakkor abban tényleg jó, hogy egységes képet probál teremteni és próbál a korzsaknál maradni, illetve a nők hajai nagyon nagy filmes beütéssel, de a legtöbb sorozattal ellentétben legalább valamicskét hasonlítanak a korszakra.)

A kommenteket olvasva pedig: az Artúr mondakör mindegy bizonynal benne lesz, hiszen Parcifal (aki nem Gwain csak egyes verziókban összemosódott a szerepkörük) alakja önnan jött. Az Artúr mondakör eredetileg X. századra kialakuló wales alapokon nyugszik, de nagy része az angolo-normann (avagy francia is!) eredetű, legjelentősebb darabja a XII. század második felén születnek, a mondakör a XIV. századra nyeri el a mai formáját angol és francia szövegek alapján, avagy akkorra a középkori lovagi eszménnyel, templomosokkal, és a szent grállal összemosva – és az elvileg itt feldolgozott történettel ihletve. Minthogy törénelemhűséget a Vikingek szintjén se várok a sorozattól, és ugye az is legendákon alapszik (300-700 éves ugrásokkal :D), szerintem itt is beleférne ez a vonal – sőt a kitalált szerelmi szálaknál és sokkal többre értékelném, és várom ^^

A zsidó kérdés pedig azért került bele, mert IV. Fülüp uralkodásának, az Avigoni pápaság kérdése mellett 1306 és 1307 kapcsán kerül szóba, 1306 a zsidókitelepítés éve, míg 1307 a templomos lovagrend elleni fellépésé – nekem ez kimondottan tetszett, hogy gondoltak a történelmi kontextusra, és teljesen nem kitalált eseményekre építettek. Ez hatalmas plusz pont lenne a sorozatnak, csak valahogy nem jön át szerintem, hogy ez most akkor a történelemhűség miatt volt.

Maga a sorozat alapötlete tetszett, a kosztümök és helyszínek egészen jók, a próbálkozás is a történelmi és egyéb kontextusokkal, viszont a kivitelezés szerintem sem lett elég jó. Sokkal több lehetőség lett volna benne, mint egy szerelmi szálra építő mese – kicsit The Musketeers beütése van tőle a dolognak.

Snoopyzit30 - 2017. 12. 13. 10:37

@monti: “főhősünk, aki teljesen felejtős sajnos….”

Ezt megbocsájtjuk neki, mert levette a felsőjét :-P

bebb - 2017. 12. 14. 14:00

Naery: Egyet értve az általad leírtak nagy részével, nekem azért van bajom a Parsifal-Gawain behozással, mert így elég nyilvánvalónak tűnik a Landry/Lancelot, Johanna/Guinevere, Fülöp/Artúr párhuzam, és mivel ismerjük hármuk történetét a mondából, így már erős lehet a gyanú, hogy ezt fogják kivetíteni a történetre.
Szóval a kitalált szerelmi szál és a mondakör behozása összeérhet majd, amit én speciel nem várok túlzottan. :)

A kritikával is egyetértek, az első rész szerintem is közepes volt, tényleg vannak benne jó dolgok (pl. a sisakon belüli kamera nekem is tetszett, díszlet is), de valahogy olyan hervadt az egész. Még 1-2 rész esélyt kap.

Blobov - 2017. 12. 14. 17:05

Nekem a történelmi hűség a “vidéki romantikában élő, még össze sem házasodott, 20+-os” páron kapta meg a végső pofont, hogy aztán akkor már röhögjek, hogya parasztlegény aztán lazán felül a lóra és egy kardot becipel a városba.

Ennél még a Trónok harca is történelmibb….

Lemoni - 2017. 12. 14. 22:08

A 2. rész még gyengébb lett….. annyira szájbarágósan adnak elő mindent, a gonosz sz*rkeveréstől a “nekem dobta a sors, pedig nem akartam” meg egyéb klisékig, hogy szinte sértés ennyire primitívnek tartani a nézőt. Az Isabellát játszó nő egy katasztrófa. Ezt az epizódot csak a jófej pápa tudta kicsit menteni.

zagloba - 2017. 12. 15. 21:55

Ezt a Grál témát tudnák már elfelejteni.

Lehetett volna ez egy remek kis történelmi sorozat, mind maga a korszak, mind a konkrét események bőven elegendőek lennének, de csak sikerült szétcseszni ezzel a totál érdektelen Grál-vonallal.

Kasza.

h3x0r - 2017. 12. 16. 16:27

Igy 2 resz utan ugy vagyok vele, hogy nem rossz, meg szivesen nezem, de egyelore ugy igazan nem rantott be.

heidfeld - 2017. 12. 16. 18:22

Ez a Szent Grál szinte érdektelen. Politika, cselszövés csak elmenne még, de a színészek sem túl meggyőzők, eddig.
Inkább 3 testőr-szerű a történet. Sokkal jobb lett volna a Szentföldön.
Nagyon kíváncsi leszek, bemutatják-e a Templomosok , titkos szokásait, beavatási szertartásuk?
Történelmi hitelességen nem akadok meg, Vikingek óta. De teljesen hiteltelen, hogy egy paraszt, csak úgy elugrik Párizsba…
Nem tudom, meddig maradok. Viszont már most látom, hogy nem az, amit úgy vártam. De a műfajt kedvelem, így kap még pár rész esélyt.

Lemoni - 2017. 12. 21. 21:29

Első 3 rész utáni konklúzió: óriási ziccerből ekkora luftot rúgni => kasza.

bela43nj - 2017. 12. 22. 06:37

Nálam a Vikingek első évada volt 3/10/kasza/.Igy ebbe bele sem kezdek.

Hamupipacs - 2017. 12. 22. 08:17

Ezt a részt már csak átpörgettem. Valaki a muskétásokat emlegette, nekem meg a Reign jutott eszembe. Fiúsabb verzióban. Kár érte.

Utálom, ha a középkori témájú filmeknél annyira elrugaszkonak a tényektől, hogy a nagyon hierarchikus hűbéri rendszert ignorálják. Egy feleség alá volt rendelve a férjének és ha megcsalta, akkor a férj simán lefejeztethette. Bárki, aki tudott róla szintén ezt kockáztatta. Plusz a családjáét. Lásd VIII. Henrik ötödik felesége, vagy a Báthory oltár története.

A tánc, szerzetesek nem táncolnak.

A szemfedő. Annyira látványosan mai anya ból készült. Különböző szürke szálakból.

Qedrák - 2017. 12. 22. 19:41

@Hamupipacs:

Johannának annyiban eltérő volt a helyzete a korszak más feleségeihez képest, hogy ő ugye Navarra királynője volt in suo iure, még akkor is, ha ezt a tényt a sorozatban nem igazán használják ki.

heidfeld - 2017. 12. 22. 20:36

Aragónia volt ekkor ez a Katalónia, vagy jó száz éve. Navarra királynője is volt, igen. De a franciákra támaszkodva őrizgette függetlenségét Kasztília-Aragónia között.
Nem minden pápa volt jóban a templomosokkal, fura szokásaik végett.
Sajnos nagyon elcseszték ezt a sorozatot Nem tudom, mik az elvárások, de 5 évada nem lesz, gondolom.
3. részben a komorna volt figyelemre méltó, illetve hiába vannak több tucatnyian/százan, egy-két ember megy intézkedni, és nem tanulnak belőle.
Hamarosan lendül a kasza.

Snoopyzit30 - 2017. 12. 23. 11:38

Számomra az volt csöppet szappan a 3. részben, amikor a király megkéri az elvileg szüzességi fogadalmat fogadott szerzetest, hogy beszéljen a feleségével (a királynővel). Mit gondolt a király, az a beszélgetés mégis miről fog szólni? Azt várta, hogy a szerzetes csávó győzködje a feleségét, hogy az feküdjön már le vele? Vicces.
Én még egyenlőre kitartok, de azt már megállapítottam, hogy nagy magasságokat nem várok.

Hamupipacs - 2017. 12. 23. 16:49

Snoopyzit30:Gondolom, hogy beszélen vele a fogadalmakról.:)

Snoopyzit30 - 2017. 12. 23. 18:20

@Hamupipacs

Igen, ez még rátett egy lapáttal, hogy pont az a szerzetes dugja és még ráadásul az ő gyerekét várja. Ez az ért nem kicsit brazil szappanoperára hajazott. Komolytalan volt.

Hamupipacs - 2017. 12. 23. 19:18

Egyetértek.

Alexander - 2017. 12. 24. 13:39

Hamupipacs : Nos ez így nem igaz. Éppen elég ellenpélda van erre.
Könyves Kálmán például hazazavarta a hűtlen asszonyt, nem fejeztette le.
Más esetekben meg épp hogy a nő hordta a nadrágot, mert a király egy tehetetlen ,nem uralkodásra való figura volt.

Gerion - 2017. 12. 25. 14:46

Az elején tetszett, de már egyre kevésbé. A wannabe-Kisujj főgenya, totál jellegtelen arc. De a a pápa bácsi legalább aranyos. Attól meg lehidaltam, hogy a nagymester simán lenyelt egy tízcentis fémdarabot (kulcs) és nem múlt ki másnap bélcsavarodásban. A harmadik részben a tekercs utáni hajsza pedig már Tom és Jerry szinten mozgott.:-)

Stromblast - 2017. 12. 27. 23:12

Nekem idáig nagyon tetszik…kifejezetten érdekesen alakul a történet, ott a Grál, ami megadja a misztikumot a politikai szál is tartogat még meglepetéseket abban biztos vagyok és a karaktereket is szépen építik felfelé.
Történelmi hitelességet aprólékosan keresgélni teljesen felesleges…Hasonlóan a vikingekhez itt is van egy történelmileg létező alap, amire rápakolják a kitalált sztorit és ennyi.
Külön tetszik, hogy igyekeznek minden részt úgy lezárni, hogy valami cliffanger azért befigyeljen a végére.

Snoopyzit30 - 2017. 12. 29. 21:55

Nekem most a 4. résszel fordult totál érdektelenségbe ezzel a naranccsal üzengető Fény Testvériséggel meg a templomosok nyomozgatásával. A királyné szenvedése sem érdekel kicsit sem, hogy mi lesz a gyerekkel. A lányuk meg egyenesen irritál.

Kasza.

Qedrák - 2017. 12. 31. 11:18

A Fény Testvériség az asszaszinok lesznek, bár elég fura, hogy egy olyan templomos, aki a Közel-Keleten is harcolt, nem ismeri őket.

Desmond Wallace - 2017. 12. 31. 15:49

Teljesen jó szórakozás eddig a sorozat.
Kicsit több a klisé és a szappanos körítés a kelleténél, de így is szórakoztató.

heidfeld - 2018. 01. 06. 15:54

Ez a 5. rész kifejezetten jó volt. IV. Fülöp lánya jó lehet.
Nem tudom, mennyire rugaszkodnak el a történelmi tényektől, de a valóságban a középkor legismertebb, homoszexuális uralkodójához adták feleségül. Nem fogadta el a helyzetét, és háborúztak.

Qedrák - 2018. 01. 13. 18:00

Az utolsó jelenet annyira gagyin volt kivitelezve, hogy nincsenek rá szavak. Akasztás az emberekkel teli udvaron – snitt – lovak a semmiből egy mező közepén – snitt – a király üvölt.

Desmond Wallace - 2018. 01. 14. 15:42

Qedrák: A hercegnőben pedig egy igazi nyomozó veszett el.:)

Vannak oltári nagy baromságok a sorozatban, de a 6/10-es szintet azért hozza, és a sztori érdekel.

perszepolisz - 2018. 01. 14. 18:33

Olyan ez a sorozat, mint egy ifjúsági kalandregény, amiket gyerekként olvastunk. Nincsenek benne titkok, drámák, csak pörögnek a kalandok.
Stílusában a Last Kingdomhoz hasonlít.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz