login |

Bron/Broen: kezdett a 4. évad

2018. 01. 08. 19:30 - Írta: Desmond Wallace

218 hozzászólás | kategória: Európa is létezik, kritika, ,

Aki szereti az igazán jó krimit, az tudja, hogy mekkora kincs ez a svéd-dán sorozat.

Saga és Henrik most visszatért, hogy méltó búcsút vegyen a nézőktől. A Broen erőssége a rendkívül jól megírt karakterekben rejlik, akik együtt élnek a nyomozással, miközben a borongós időjárás a lelkükre is rányomja a bélyegét. Sofia Helin alakítása továbbra is zseniális, és a dán kollégája (Thure Lindhardt) is remekel, de ebben igazából nincs is semmi újdonság.

Azt már eddig is tudtuk, hogy a sorozat atmoszférája kimondottan nyomasztó, és ez az évadnyitó is pont azt hozta, amit elvárhat az ember ettől a sorozattól. A 4×01 ismét egy új üggyel indított, és ez a gyilkossági nyomozás is átível majd a két ország között. Azt hiszem, hogy az írók most is kitettek magukért, és egy olyan gyilkossággal indítottak, ami nem túl szokványos.

A cold open hihetetlenül hatásos volt, és külön dicséretes, hogy ezt úgy érte el, hogy ebben a néhány percben egy árva szó nem hagyta el a szereplők száját.

Természetesen most is akad jó néhány új szereplő, akik valamilyen formában kapcsolódnak majd a nyomozáshoz, és ahogy az lenni szokott, az évad indítása kellően kusza, még nem igazán lehet tudni, hogy mire is megy ki a játék, milyenek is lesznek valójában az új szereplők, de az kétségtelen, hogy a Broen visszatért, és ugyanazt a szintet hozza, amit megszokhattunk tőle.

Spoileresen folytatom a tovább mögött.

Hol is hagytuk abba?

A 3. évad végén Saga nagyon közel állt az öngyilkossághoz, de végül Henrik megmentette az életét. A sors azonban nem túl kegyes hozzá, hiszen az első jelenetben rögtön a börtönben láthatjuk viszont a svéd nyomozónőt, akit az anyja meggyilkolásával gyanúsítanak. Ez bizony kemény, és ekkor még fogalma sincs a nézőnek arról, hogy mit hoz majd az epizód utolsó jelenete.

Henrik élete egy kicsit rendeződött a korábbiakhoz képest (új társa is van), de a múlt még továbbra is kísérti, az új ügye pedig nem tűnik piskótának, hiszen valaki halálra kövezte a Bevándorlási Hivatal igazgatóját. A nyomozás megkezdődik, az új karakterek felsorakoznak, a néző pedig hátradől és élvezi ezt az utolsó nyomozást, amelynek a színvonala valószínűleg méltó lesz az eddigiekhez.

A fenti sorokból talán már kiderült, hogy nem voltam elégedetlen az évadkezdéssel. Az igazi erejét azonban sohasem az első epizódok alatt mutatja be a Broen, hanem folyamatosan éri el azt az embernél, hogy egyre inkább a történet hatása alá kerüljön. Nálam legalábbis ez volt a helyzet az előző évadokban, és nagyon valószínű, hogy most se lesz ez másként.

Egyelőre tehát minden a helyén van ahhoz, hogy a megszokott színvonalon búcsúzzon ez a kiváló északi krimi. Megmondom őszintén, hogy az utolsó jelenettel egy picit sokkoltak. Egy átlagos sorozatnál csak egy elcsépelt cliffhanger lenne a főszereplő belebegtetett halála, de az írókból simán kinézném ezt. Nagyon remélem, hogy a 4×02-ben, ami már elérhető, nem sokkolnak ezzel a fejleménnyel.

Összegezve az eddigieket: a Broen visszatért még egy utolsó nyomozásra, és ezt pont azon a kimagasló szinten tette, amit megszokhattunk tőle az elmúlt években. Borongós nordic noir, kiváló karakterekkel, zseniális alakításokkal. Fájni fog a búcsú, de ez a sorozat kihagyhatatlan.

218 hozzászólás Ne habozz!

Quantumleap - 2018. 01. 08. 21:46

Kötve hiszem, hogy megölnék. Azért a készítői tökösségnél is létezik olyan, hogy a ló másik oldala, ahova nem szabad átesni.

Edrick - 2018. 01. 08. 23:01

Egyetértek! Éljen, visszatért és már cefetül hiányzott.

4×02: szinte biztos voltam benne, hogy a leszúrás nem csak azért történt, mert nem akarta elengedni Sagát, hanem esetleg nem akarta, hogy nyomozzon, de ez (egyelőre?) nem jött be.

A kis vidéki közösségről esetleg csak annyit feltételezek, hogy ahogyan el vannak szigetelve a világtól, valami kis világ vége-kolónia lehetnek, de erre talán kevés esély van.

A két lány viszont érdekesebb: mennyire lehet benne, hogy ezek Henrik lányai? Csak az emlékeimből kaparászok, de nem kb. 6 évesek voltak, mikor eltűntek? Vagy csak az elmélet mondatja ezt velem, mert ha azóta eltelt 8 év, véletlenül pont kijönne, hogy 14 körül vannak?

Henrik új társával kapcsolatban azt hittem, hamar kikerül a képből, de most olyan érzésem van, hogy Rasmus 2-t csinálnak belőle, az pedig alaposan meg fogja kavarni a dolgokat..

A “Saga Norén, Länskrim Malmö” már nagyon kellett, mosolyogtam is rajta rendesen :)

bvr - 2018. 01. 08. 23:15

Nna ez igazán jó hír, olyan régóta vártam hogy el is felejtettem hogy kezdődik! :)

Ahogy a cikk is írja: “Az igazi erejét azonban sohasem az első epizódok alatt mutatja be a Broen, hanem folyamatosan éri el azt az embernél, hogy egyre inkább a történet hatása alá kerüljön”, egyet is értek, a legjobb lenne darálni (netflix-modell rulez :)

Viszont jól tettem hogy csak a rész végén olvastam el, az első rész vége eléggé ütött (még akkor is ha sejtettem persze hogy a második rész fel fogja oldani) Asszem már csak az évadzáró után térek vissza, a találgatások is mindig veszélyesek (ha bejönnek azért, ha nem akkor meg azért :)

m.m. - 2018. 01. 09. 04:56

Spoiler…..lehet,hogy a lányok Henrik lányai….sajnos nem valószínű…hiszen azért nem voltak annyira kicsik, amikor eltűntek…nagyon furcsa lenne, ha Saga véletlenül teherbe esett volna…aminek az esélye megvan ..hiszen a börtönben is rendszeresen magára húzta Henriket…
Az új nyomozót sajnálom, hogy ilyen gyorsan kirekesztették…nem hiányzik még egy Rasmus…inkább más csavart választottam volna…de meglátjuk….

Quantumleap - 2018. 01. 11. 20:54

m.m.:Simán lehetnek ők. Abszolúte passzol az életkor és a külső az eltelt nyolc évhez. És igen, Saga terhességére is jó esély van.

Candy - 2018. 01. 12. 20:44

Jó kezdés volt,vártam már.A lányok szerintem is (ill.remélem)Henrik lányai. Szerintem 8 év körül lehettek mikor eltűntek és a tinik most lehetnek 16 évesek. Saga nem hinném,hogy terhes.Pánikrohamai vannak.Állandóan agyal és mereng dolgokon.No meglátjuk.Jó kis évad lesz az már biztos. :)

Edrick - 2018. 01. 15. 15:00

4×03: wow, Saga terhessége szép találat, @m.m! :D
A lányok nagyon aranyosak voltak Henrikkel, de így, hogy látszólag rövidre zárták a “nem az én lányaim”-témát, bevittek a sűrűjébe, szóval nem tudom, ebből mi lesz. Minimum egy örökbefogadás, talán? De azt meg komplikálja Saga terhessége, szóval ezt itt most feladom, de azért élvezet nézni, hogy mi lesz belőle. A rész végére azért odaraktak nem kevés dolgot, szóval jövő héten se fogunk unatkozni.

U.i. 1.: a két technikus kolléga és kollegina is jók együtt, de amilyen szépen indult ez az órás csel, annyira bután lett kifuttatva, ahogy végül szem elől tévesztették a célpontot.

U.i. 2.: Saga a terapeutánál priceless

Letti - 2018. 01. 16. 14:34

@Edrick – igazán köszi…

_Peter - 2018. 01. 16. 20:26

Saga Norén, Länskrim Malmö :)

Én is a hatása alatt vagyok, passzol a nyomasztó hangulat most a sötét januárhoz, leülni egy bögre teával Broent nézni. Hogy ne legyen túl sötét mindig betesznek egy jó Saga beszólást amin lehet nevetni.

Nimand - 2018. 01. 17. 19:54

Szerintem kicsit most Saga túl van tolva. Az előző évadokban diszkrétebben hozta az aspergerest, nekem most olyan, mintha nagyon az arcomba akarnák ezt tolni.

Amúgy még mindig jó cucc! Kicsit talán túl sok a szereplő, de hát ezt már megszokhattuk

Quantumleap - 2018. 01. 19. 21:00

Edrick: Azt mostmár csakugyan nem hiszem, hogy mindkét lány Henriké, ezek után nem hiszem, hogy ez derül ki, az nem lenne Broen. De teszem azt el tudom képzelni, hogy az egyikük tényleg az ő lánya. Csak kérdés, hogy valóban elfelejtheti-e valaki nyolc év alatt az apját, és a házat ahol lakott. Bár ugye kérdés, hogy mi történt vele.

Nimand: A túltolás szerintem a terhességből következik. Nyilván számára is szokatlan, attól, hogy Aspergeres, még vannak neki érzelmei.

Shannen - 2018. 01. 20. 14:21

4×03

Örülök, hogy gyorsan lerendezték, hogy a két lány nem Henriké, az nagyon nem lett volna Broen-es. Viszont azzal egyetértek, hogy az benne van, hogy örökbefogadás lesz a vége, miközben mondjuk az is kiderül, hogy Henrik lányai valóban meghaltak (vagy nem derül ki semmi, csak neki kell ezt elfogadnia).
Saga terhességének nem örülök annyira, de kíváncsi leszek mit kezdenek majd ezzel a szállal. Annak is lenne értelme, ha megtartaná, de annak is, ha nem. Mármint a történet szempontjából. Meg persze Henrik saját sztorijának szempontjából.

Maga az ügy eddig elég kusza, de erre lehetett számítani. Nagyon szurkolok, hogy a korábbiakhoz hasonlóan most is szépen hozzák össze a szálakat és Saga történetének is olyan vége legyen, amit megérdemel.

FunDreya - 2018. 01. 21. 11:46

OMG!!! Nem akarok túl sok sorozatot nézni 2018-ban, de ezt muszáj lesz…

_Peter - 2018. 01. 21. 21:32

Tipikus Broen, még csak 3. rész már iszonyúan figyelni kell ki kicsoda, annyi szereplő. :)

Edrick - 2018. 01. 22. 15:35

4×04

Hát ez a történet az autóról telitalálat :D

m.m. - 2018. 01. 30. 12:17

Sziasztok!
Spoiler.
Nem jöttem rá ki az a Tommy , akit Henrik megnevez az 5. rész végén…pedig keresgéltem…de annyi szerelő van…
Saga sajátosan oldotta meg a helyzetet…pedig reménykedtem…de hát itt nem terem se öröm, se boldogság…nincs helye efféle dolgoknak…Azért sajnálom….

m.m. - 2018. 01. 30. 12:28

..szereplő..
Spoiler…valahol olvastam, hogy Tommy vsz. Kevin apja…aki egy régi ügy kacsán kapcsolatban volt Henrikkel és talán Kevin bosszút akar állni????…Kevin azért nyomul Henrikre…de nem biztos…lehet, hogy Kevin nem is mozgássérült…hanem ő a hunyó????

Kicsit elkalandoztam…majd kiderül…

Aredhel - 2018. 01. 30. 22:12

4×5 utáni kósza gondolat:
úgy érzem nem lesz itten happy end

Edrick - 2018. 01. 31. 03:06

Ez Tommy-dolog bejöhet, de én is csak pislogtam, mikor mondták. Amúgy szépen kötögették össze a szálakat, és most, hogy Kevint is minimum rokoni szálak fűzik az ügyhöz, így simán benne lehet. De épp a rész közben gondolkoztam, hogy milyen szépen összebarátkoztatták őket Henrikkel, és hogy ennek puszta karakterépítés-e a célja, vagy még titokban építenek valamit. Hát tényleg lehet, hogy az utóbbi.

Az örökbefogadás előrébb lépett nálam az abortusszal, de abban egyetértek, hogy nem túl rózsás a helyzet. Az, hogy Liliant is szorongatják felülről, különösen baljós képet fest nekem. De talán talál valamit Jonassal kapcsolatban, elvégre van valahol egy tégla a rendőrségen, nem? Abból indulok ki, hogy a megkövezett néni férje is megszerezte valamelyik rész végén, hogy hol tart a nyomozás. És hát az előző évadok sem értek véget nagy happy enddel, szóval nem tudom, ezt a hagyományt mennyire tartják meg majd most.

Similaun - 2018. 01. 31. 19:44

Hát ez az ötödik rész nem semmi volt. Vad keresésbe kezdtem ki lehet ez a Tommy, aztán megtaláltam a következő rész tartalmát itt: http://nordicdrama.com/the-bridge-bron-broen-season-4/
Még az is megfordult az agyamban, hogy mi van ha Henrik maga tüntette el a családját és erre Saga rájön? Akkor lesz aztán az igazi unhappy end, hasonlóan az előző évadokhoz…

m.m. - 2018. 02. 01. 05:49

Spoiler:
Számomra Saga és Henrik jelenete nagyon megrázó volt.
Saga magyarázata, hogy miért vetette el a babát egyszerűen elviselhetetlen volt…annyira tehetetlennek éreztem magam, hisz nem tehet róla, mert beteg…sőtt úgy érzi szerelmes és azt gondolja, hogy a baba szerelmük útjában lenne… az egész betegséget kiterítette elénk Saga..ha eddig nem is tudtuk pontosan elképzelni, de most belekerültünk rendesen. Óriás alakitás! Henrik reakciója, fájdalma szintén a szivem közepébe talált…szegény kisbaba…
Maga a sztori nagyon bonyolult ..de fantasztikusan hozza a szinvonalat, s lehet még emeli is. Nagyon sajnálom, hogy ez az utolsó széria…de minden nagyszerű dolog egysze befejeződi…

_Peter - 2018. 02. 01. 16:57

Az előző évadnál is írtam a bűnügy helyett jobban érdekel részenként az a pár jelenet Saga és Henrik közt a gondjaikkal. Hát most is hét jelenete amikor Saga közli az abortuszt és egyben szerelmet vall a maga módján, Henrik pedig elküldi a búsba! Hát csak pislogtam milyen jól játszották el!

kulup - 2018. 02. 02. 20:24

Akkor most már tudjuk, ki az a Tommy ?

Krisz - 2018. 02. 03. 10:15

Hány részes?

Edrick - 2018. 02. 03. 10:55

@Krisz: ez az évad csak 8, úgyhogy még 3 van hátra :(

Palermo - 2018. 02. 04. 11:48

Ki az a Tommy?
Angolosok előnyben:
Henrik realises that all the victims lead back to Tommy, so anyone who might want to avenge his death must be questioned. He also notices a familiar face on the board amongst the suspects’ photos. Meanwhile, Saga tries to explain to Henrik that everything she has done is because she loves him, but he won’t forgive her. So, Saga sneaks into Henrik’s house to retrieve his missing daughters’ file, believing that only by solving the case can she get him to talk.

balbla - 2018. 02. 05. 03:01

_Peter
Egyrészt igazad van, másrészt épp ezért ekkora spoilert ne írjál már légyszi:) Nagy mázli, hogy épp most néztem a részt, és annyira a hatása alá kerültem, hogy gondoltam megnézem mit vírítanak a junkiek erről. Mindenesetre, hogy mondjak is valamit, változatlanul a Broen a messze legizmosabb, legfeszültebb krimi-dráma manapság. Még csak hasonló kalibert sem tudok mondani. Kár hogy vége lesz….

balbla - 2018. 02. 05. 03:05

Ja és hozzátenném, hogy mindenképpen a hét jelenete a rendőrségi liftől elérve Saga szerelemvallásáig

dukyka - 2018. 02. 05. 05:57

balbla: Ha lemegy a rész, akkor már nem spoiler, lehet róla írni.

Egyébként marha erős ez az évad is.

kulup - 2018. 02. 05. 12:33

@Palermo : most már tudjuk, hogy valaki meg akarja bosszulni Tommy halálát de az továbbra se tiszta, hogy ki az a Tommy. Sokak szerint Kevin (a tolószékes csóka) apja.

Edrick - 2018. 02. 05. 18:54

_4X06_

Azt a leborult szivarvégit. Hát simán kinézem, hogy Henriknek annyi :(
A rész eleji közel 20 perces (!) nyitányért meg hatalmas pacsi, annyira belemerültem, hogy fel is kaptam a fejem, mikor a semmiből jött a főcím.

kulup - 2018. 02. 05. 22:10

Kétszer is benyelte a kommentemet, harmadszor már nem írom be.

kulup - 2018. 02. 05. 22:11

Ez a rész simán 10/10-es volt. Én is elhiszem, hogy Henriket kinyírták, nem lesz itt happy end. Lehet, hogy a weird csaj Henrik egyik lánya, a másik pedig Anna, akinek a sírjánál volt ?

A hét jelenete, amikor Saga elárulta, hogy a gyerek nem lehet az autószerelő fazoné mert nem stimmel a szeme színe.

dukyka - 2018. 02. 05. 23:50

Én még azt is kinézném, hogy Henrik meghal és végül Saga öngyilkos lesz. Ez az utóbbi 3 rész zseniális volt.

Ligeia - 2018. 02. 06. 00:18

Azért a Henrik meghal és Saga öngyilkos lesz befejezés szerintem még a Skandinávoktól is túl sötét lenne.
Azt én is el tudom képzelni, hogy Henrik meghal, bár azt is megnézném, hogy újra találkozik a lányával. Szerintem is a fura lány, Astrid Henrik lánya. Dánul beszélt a testvéréhez.
Frank is mondta, hogy őt mindenki kihasználja, és csak arra kell, hogy biztonságot nyújtson. Lehet, hogy Henrik felesége is arra használta, aztán lehet, hogy Frank elborult, és megölte.
Nagyon várom az utolsó két részt.

Quantumleap - 2018. 02. 06. 02:04

Szerintem pedig már csak azért is kellene a happy end, mert senki nem erre számít. Szembemenni az elvárt dologgal. Végülis egy ilyen sorozatban megérdemelnék a szereplők.

AlfStokes - 2018. 02. 06. 10:43

Az a Douglas nevu ember, akit egy irodaban lonek le telefonalas utan ugy a resz kozepen, az kicsoda? Szerepelt mar a korabbi reszekben?

Edrick - 2018. 02. 06. 11:47

@AlfStokes: szerintem nem, viszont Henrik lehetséges halálával kapcsolatban kicsit megakasztott engem az a jelenet.

Spolier-spekuláció:

Két lelövés lenne? Ha a gyilkos annyira követi a kivégzési módszereket, akkor miért lőne le két embert? + ennél a Douglas lelövésénél nem látni a kamera fényét az elkövető fején, de ettől még lehet szándékos elkövetés. Viszont Henrik rész végi jelenete mennyire lehetett előre megtervezve? Lehetséges, hogy alapvetően nem lett volna célpont, csak túl korán érkezett meg a helyszínre, és a gyilkos nem tudott elmenekülni, ezért lőtte le (őt is)? Ha viszont pont így tervezte, akkor Henrik halálával kit akarna büntetni? Hiszen tudjuk, milyen logika szerint szedi áldozatait: a Tommy halálában szerepet játszó emberek szeretteit öli meg. De Henrikkel ki büntetne? Vagy az ő esetében nem lehet így beállítani a többi áldozat közé, és lehet, hogy nála egy személyes vendettáról van szó?

Spekuláció vége

egy igazi szakember - 2018. 02. 07. 17:47

Nem vitás minden idők legzseniálisabb krimije az első évadtól az utolsóig.

Nem tudom milyen véget szántak az írók a szereplőknek, de a tényeken ez nem fog változtatni, hogy lebilincselő volt az elejétől a végéig.

Érdekes az első évad még szinkronnal is elérhető, aztán itthon elfelejtkeztek róla!

Könnyen elképzelhető, hogy megtaláltuk Henrik lányait így két résszel a vége előtt, de az még rejtély, hogyan történtek a dolgok velük.

Henrik, ha életben marad esetlegesen, nem várnak rá boldog percek.

Szerintetek láttuk már a zseniális bosszúállót ( eddigre már – lement a háromnegyede az évadnak – általában fény szokott derülni az elkövető személyére ), nem mintha bármit is számítana?

_Peter - 2018. 02. 07. 18:06

A 6. rész is erős volt! Kezd helyére kerülni minden az ügyben és Henrik lányaival is.

Saga-kisbabás jelenetnél már előre röhögtem mindjárt benyögi a tényállást, mert mielőtt kezébe adták a babát akkor is már nagyon nézett mindhárom szemébe valami nem stimmel. Sofia Helin szuper volt ismét.

Már előre sajnálom vége lesz ennek a remek sorozatnak. :(

nanine - 2018. 02. 07. 21:18

Henrik tuttira nem hal meg. Arról van szó ugye, hogy a gyilkos Tommy árulóinak a hozzátartozóit öli meg.. Így nem lenne értelme. Viszont Saga veszélyben van :(

insulina - 2018. 02. 08. 00:44

szerintem az elkövető Stephanie, Tommy mostohatestvére, mert ugye az van hogy Kolumbiából hazajött 3 hónapja és szerintem transznemű, tehát már férfiként él, ezért már láttuk valamikor képernyő előtt csak nem tudjuk, lehet a lakóközösség tagjai között lenne? na de mindenesetre 11 nap és mindenhogyan lesz sírás-rívás..

insulina - 2018. 02. 08. 00:47

illetve nem mostohatestvére, félrenéztem! hanem a párja volt

Edrick - 2018. 02. 08. 12:14

Nem Stephanie lógott felakasztva a rész végén?

insulina - 2018. 02. 08. 16:06

Edrick: nem, mivel Stephanie-ről mutattak képet és nem színesbőrű, ellentétben a felakasztott áldozattal. ő Moyo-nak volt a barátnője, akit még a főcím előtt látottakban Tommy felhívott, hogy segítsen neki mert William (aki később megölte Tommy-t) találkozni akar vele és nyilván nem segített neki. ezért lett felakasztva a lány, mert a Moyo is közrejátszott hogy idáig fajuljon a dolog. egyébként már csak a lefejezés maradt ha jól tudom?! akkor Henriket lehet csak lábon lőtte, hogy utána leválassza a nyakát a fejéről :D továbbá az sem tiszta, hogyha Henrik is benne volt Tommy rossz sorsában, akkor miért ő lett lelőve/egyéb? Saga-nak kellene lennie az “áldozat”nak. bár ennél a sorozatnál semmi nem az aminek látszik :) simán félremehetett az a lövés vagy csak ilyen megfutamító plafondurrogtatás volt.

Edrick - 2018. 02. 08. 17:14

@insulnia: á, valóban! Pedig biztos voltam benne, hogy az a nő is meghal valamikor, de nem esett le, ő volt felakasztva a végén. Köszi, így egy kicsit tisztábban látok :)

Henrik esetleges lelövését pedig én sem értem (duplán, mert miért lenne két lelövés + ugye a szeretteket vadássza, nem a ténylegesen szerepet játszókat), de majd most már csak kiderül. És igen, már csak a lefejezés van hátra.

insulina - 2018. 02. 08. 17:53

Edrick: igazából ha lenne is lövés az a sokadik lenne ebben az évadban :D az öreg Douglas (ő kinek a szerette? nem ugrik be hirtelen), akkor William lelőtte a fickót akivel üzentetni akart, a kölyök pedig az apját “véletlen”; ezek meg hiába nem tartoztak az ügyhöz, de úgy tényleges lövések voltak, most miért ne lehetne személyes ügyként? de hátha nem lesz ilyen kiszámítható.

Zoa - 2018. 02. 08. 22:02

Az nem lehet, hogy Henrik most meghalt.., hisz egyértelmű, hogy gyakorlatilag meg van az egyik lánya. A szektás vagy kolóniás csávó, aki a felesége tanácsadója volt gyilkolta meg a feleségét, és nevelte a lányokat. Hogy az egyik miért halt meg azt még nem tudjuk. De nem véletlenül tudatosították ezt velünk, nézőkkel. Saga biztos rá fog jönni. Nem lehet, hogy Henrik ezt ne tudja már meg. Mivel ez az utolsó évad (jaj, fel nem fogom, hogy miért, hisz ez a legjobb sorozat amit valaha láttam) én arra tippelek, hogy a végén Saga fog meghalni :-( De előtte megtalálja HEnrik lányát.
Egy csomó kérdés kavarog bennem.., ki lehet Lylienhez közel álló ember? Mi van a Jonas vonallal? Ebben a sorozatban egyetlen egy jelenet sincs aminek ne volna valamilyen jelentősége. Miért vannak még a tolvaj lányok a storyban? Ki lehet az apjuk, akiktől elszöktek? Aki “nagyon rossz ember”? És mi van Kevinnel? Szerintem ő a gyilkos. Amikor Saga a pszichiáterénél volt, a pszichiáter azt mondta: “most el kell mennem egy páciensemhez”, és Saga nagyon elgondolkozott. Ennek is biztos van jelentősége.
Imádom ezt a sorozatot!! Fantasztikusan ki van dolgozva.

más: itt is írta valaki, hogy ez az éved csak 8 részes lesz. ez biztos? honnan a forrás?

Shannen - 2018. 02. 08. 22:37

Fú, ez 4×06! Talán az évad eddigi legjobbja. Bár ezt nehéz megítélni mert tényleg úgy tűnik, hogy minden rész 10/10.

Többek közt mindig is azt imádtam a Broen-ben, hogy az évad végére milyen szépen, erőlködés nélkül, teljesen logikusan összehozzák a szálakat, és ezt élvezet nézni. És most duplán örülök, mert úgy tűnik, hogy ezt így az utolsó évadban is sikerült megtartaniuk.

Bár onnantól kezdve, hogy kiderült, hogy Saga behívta Franket beszélgetni és kiderült, hogy ő volt Alice kvázi pszichológusa, eléggé egyértelmű lett, hogy akkor a lány, az Henrik lánya, és tényleg úgy tűnik. A tesója meg lehet úgy halt meg, hogy el akartak szökni csak aztán valami baleset történt (kb. mint az erdőben a lövésnél). Bár az is benne lehet, hogy Frank ölte meg és azzal fenyegette őt is, hogy vele is ezt teszi, ha elszökik vagy ilyesmi.
Abba viszont brutál belegondolni, attól függetlenül, hogy Henrik túléli-e a jövő hete vagy sem, hogy amúgy *ilyen* közel volt Henrik a lányához múltkor csak nem tudott róla…

Én egyébként nem hiszem, hogy Henrik meghal, mint ahogy Saga sem fog, legalábbis ez utóbbit nagyon-nagyon remélem, hogy nem játsszák be, mert nem ezt érdemelné a karakter. Ugyanakkor meg persze ha mindketten életben maradnak, és Henrik lánya is meg lesz Saga-nak hála, akkor nem látom, hogy mi lenne a negatív kicsengése a finálénak, márpedig tuti, hogy lesz valami gyomros. Ez viszont akkor valóban az lehetne, ha valamelyikük meghalna… Jaj de nagyon kár, hogy már csak 2 rész.

Edrick - 2018. 02. 09. 00:41

@Zoa: “más: itt is írta valaki, hogy ez az éved csak 8 részes lesz. ez biztos? honnan a forrás?”

Én leginkább innen szedtem, de máshol is ezeket az információkat találni: http://www.sorozatjunkie.hu/2017/03/29/ujevi-ajandek-broen-4-evad/ (második bekezdés legeleje)

kulup - 2018. 02. 09. 08:38

És ki a gyilkos szerintetek ? Igazából nem lényeges, random bárki lehet, de én a szakállas autószerelő fazonra tippelek. Lesz egy flashback, ahol kiderül, hogy mi köze van Tommyhoz.

Zoa - 2018. 02. 09. 09:14

Köszi Edrick! Hát, nagyon szomorú vagyok:-( Imádom ezt a sorozatot. És már csak két rész van belőle :-(

Lehet akár az autószerelő csóka is a gyilkos, de most hirtelen nem emlékszem, hogy ő hol volt az “autólopás” idején, nem rémlik, hogy mi volt az alibije.

Én Kevinre gyanakszom, valami nem stimmel azzal a csókával, és nem véletlen, hogy annyira rátapadt Henrikre.
ÉS szerintem Saga pszichológusa hozzá ment amikor mondta Sagának, hogy nem minden páciens tud elmenni hozzá.

Azt nem tudjátok, hogy ki volt az ember akit fejbe lőttek? ISmerős volt, de nem tudom ki volt.

AlfStokes - 2018. 02. 09. 09:50

Egyertemuen a toloszekes srac lesz a gyilkos, aki nem is mozgasserult. Ne legyen igazam :)

kulup - 2018. 02. 09. 10:10

Henrik elvileg ellenőrizte a tolószékes srác sztoriját. Be volt lőve és kiugrott az erkélyről. Gondoljátok meggyógyult azóta vagy az egész kamu ?

kulup - 2018. 02. 09. 10:16

Valamint a Broen-től nem számítok ilyen olcsó trükkre, hogy a mozgássérült kiugrik a tolószékből.

AlfStokes - 2018. 02. 09. 11:01

En is csak viccbol irtam :) Valahogy tul nyilvanvalo huzas lenne :)

polipka - 2018. 02. 09. 14:35

Sziasztok!

Honnan tudjátok, hogy Henriket lőtték le? És ha ő lőtt?

_Peter - 2018. 02. 09. 19:22

Nem tudjuk, csak tippelünk. Saga amikor vetkőzött látszott van rajta golyóálló mellény, akkor Henriken is kell lennie.

angi - 2018. 02. 10. 13:04

Megtörténhet, hogy Tomy nem halt meg?- fotókat láttunk róla- de mi van, ha valami módon a rendőrség mégis utolsó pillanatban megmentette, aztán Lillianék halottnak nyilváníthatták a külvilág számára, de csak a felsőbb vezetés tud erről. Lehet ő a kinyíró bácsi?Bár már akkor eléggé rozoga volt, ennyire terminátorosra nem szedhette össze magát.Hm.Izgalmas.

kulup - 2018. 02. 10. 14:57

Jó ötlet, de ha nem halt meg, akkor miért kell bosszút állni ?

TomekKowal - 2018. 02. 10. 15:23

Ha megkínoznak és beléd is lőnek párat, akkor lehet, hogy megbosszulnád. De az első évadban is volt ilyen, hogy azt hittük, hogy halott és mégsem. Szerintem ezt a poént nem lövik el megint.

Minapo - 2018. 02. 10. 16:53

Ez érdekes, hogy esetleg Tommy nem halt meg, mert ki más tudhatott ezekről a négyszemközti beszélgetésekről… ? PL. a pszichológus nem adott neki papírt a beszámíthatatlanságról, meg hogy a barátja nem ment el a megbeszélt helyre. Ekkor már ideje sem lehetett elmesélni senkinek, hogy a barátja cserbenhagyta… Hacsak a halála előtti pillanatokban nem hagyott hátra egy névlistát valakinek ezekről a személyekről.

Similaun - 2018. 02. 10. 19:13

Minapo: Pont ez járt a fejemben. Mert ha meghalt, akkor kinek sorolhatta fel, hogy kik csesztek ki vele? Ááá nagyon zavaros ez, de nagyon imádom. Gyilkost nem tudok tippelni, csak azt hogy Saga meghal a végén. Gondolom mert megmenti Henrik lányát, vagy valami hasonló.

angi - 2018. 02. 10. 21:08

Tommy lesz a gyilkos:), és a saját fia fogja lelőni, (tévedésből,mert a szentjánosbogaras sisakban gyilkoló apját nem ismeri fel), és épp védeni fogja Henriket, vagy Henriket és Sagat.De gőzöm sincs, hogy a két csellengő lányt kire varrják rá, kapcsolhatóak -e valakihez, vagy csak lebegnek.Azért is gondolkoztam még Tommyn, mint lehetséges “igazságosztón”, mert aki Douglast kilőtte, az valaki olyan kellett legyen, aki meg akarta akadályozni, hogy a fotók- amin Tommy ls a kékszemú néni szerepel, közkézre kerüljenek,pl. a pszichológushoz_- de ez csak teória:)és persze, kilőve, mert rájöttek amúgy is a viszonyra, hogy ki az a Steph.KAvaros nagyon, de nagyon fog hiányozni pár hét múlva:(

mrfaktor - 2018. 02. 10. 21:43

Egyébként arra gondoltam, hogy ha tényleg Henrik lánya él a “faluban”, akkor máris nem Saga lesz a számára legfontosabb élő személy. Lehet, hogy a gyilkos ezzel tisztában van, és ez fogja valahogyan kihasznáni.. Durva lesz akárhogy történnek a dolgok..

angi - 2018. 02. 10. 22:03

mrfaktor, naigen, igaz.

Edrick - 2018. 02. 10. 22:17

De azt ne felejtsük el, hogy a pixelhibás kamera, ami a gyilkos fején szokott lenni, az ugyanúgy néz ki, mint ami a kisbabát ünneplő születésnapi partin is volt*. Tehát vagy Tommy teljes titokban vissza szokott osonni a házba, ahol egészen eddig a felesége egy új férjjel élt együtt, vagy valaki segített neki mindig hozzájutni az eszközhöz, tehát nem egyedül dolgozik.

Vagy lehet egyébként, hogy nem ugyanaz a kamera, de kinézetre mindenképpen hasonlít ahhoz, mint ami a bohóc fején volt a 3. rész végén.

*4×05 44:50-től pár másodpercig látható

Edrick - 2018. 02. 10. 22:29

(bocs a dupla kommentért, de kicsit újra kell fogalmaznom az előzőt)

Nem biztos, hogy a családé a kamera, lehet, hogy csak valamelyik vendég hozta magával, de ha az az, amit a gyilkos is használ, akkor valaki mindenképpen hozzá kell, hogy férjen. Akár Tommy az, akár nem. /+ Moyo volt az, aki a születésnapi partin kamerázott/

Desmond Wallace - 2018. 02. 10. 22:30

Ez is remek epizód volt, de nincs is ebben semmi meglepő.

Azt nem hiszem, hogy Henrik meghalt volna, az viszont tényleg sanszos, hogy az ő elveszett lánya lesz Utópiafalva fura lánya.

Minapo - 2018. 02. 10. 23:50

Szerintem is Saga megtalálja Henrik lányát, így egy gyerekét elvette az abortusszal, de a halottnak hitt másikat visszaadja. Az az érzésem, hogy Sagának a végén lesz egy nagyjelenete Henrikkel a hídon, és lehet, hogy ott fog meghalni, mint ahogy a plakáton fekszenek mindketten a hídon.

Desmond Wallace - 2018. 02. 11. 08:53

Annak örülnék még, ha legalább egy jelenet erejéig Martin is visszatérne.

prezida - 2018. 02. 11. 10:36

Sziasztok!

Még soha nem szóltam hozzá filmekhez, sem itt, sem máshol, sőt a Broen előtt kb. a Dallas volt az utolsó sorozat, amit láttam :)
De most muszáj írnom valahova :)

Nagyon vártam már a 4. évadot, és most, így a részek közti egy-egy hétben megnéztem újra az előző évadokat.

… és teljesen le vagyok taglózva a lehetséges végkifejletek miatt…

SPOILER lehet innentől
Azt tudjuk, hogy happy end itt nem lehet, tehát nem az lesz a befejezés, hogy Saga megtalálja Astridot, majd megmenti a gyilkostól Henriket vagy a lányát… és élnek boldogan, míg meg nem halnak…
De akkor hogy lehet vége?
1) A gyilkos is rájön, hogy most Astrid a legfontosabb Henriknek, és Saga nem tudja megmenteni őket. Ha Astridot megmenti, de Henriket nem, akkor meghal az, akivel életében először, az ő mentális betegségével együtt élve eljutott odáig, hogy átélte a szerelmet, még ha sajátságosan is értelmezte azt… Ha Henrik életben marad, de a lánya nem, akkor sem lehet folytatása kettejük kapcsolatának, Henrik le fogja zárni.
2) Ha a gyilkos szerint Henriknek Saga a legfontosabb, akkor Saga meg fog halni, és ezt Henrik végig fogja nézni. És tudjuk, hogy a lefejezés marad a végére…

Hát… ezek a legkézenfekvőbb befejezések, és valahogy egyiket se akarom látni… pedig nagy rajongója vagyok a sorozatnak…

Saga karaktere nem érdemli ezt a véget, láthattuk a fejlődését, a vergődéseit, hogy az elején még a barátságra se volt képes, aztán átélhette Martinnal, majd Hans-szal, de elveszítette őket. Láthattuk a családi drámáját, mi nézők nagyon megszerettük őt… és akkor ilyen brutál módon halna meg…Vagy elvesztené az első férfit, akibe beleszeretett…
Így is nagyon labilis ebben az évadban, innentől már senki nem tudná megmenteni az összeomlástól…

Henrik sem érdemli meg, hogy akár a most megtalált lányát, vagy Saga-t, aki visszaadta neki, elveszítse… onnantól neki már nincs megállás a lejtőn…

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én ilyen véget nem akarok látni. Elég lesz elolvasni, ha lemegy az utolsó két rész :(

Egy reményem van, hogy mivel ezt a befejezést a készítők ennyire nyilvánvalóvá tették, valami csavar lesz a végén… mondjuk kiderül, hogy nem is Henrik és az ő szerette az utolsó áldozat, hanem Lilian…csak ott hibádzik, hogy neki nincs senkije… ott ült az üres papír felett az egyik részben, nem tudott senkit odaírni…

angi - 2018. 02. 11. 12:43

1.Az jutott eszembe, Prezidát olvasva, hogy lehet-e annak esélye, hogy Henrik már meghalt lánya volt az első a sorban és nem a megkövezett áldozat? De nem lehet, hogy ne legyen két utolsó részben már gyilkosság.
2,Kietlen véget- bármennyire is skandináv- nem szeretnék én sem.

prezida - 2018. 02. 11. 13:08

angi – Henrik lányai már 8 éve eltűntek, Tommy meg 5 éve halt meg
Ha az a – feltehetőleg – magánnyomozó, akit a 6. részben lelőttek, mert valamire rájött, amire nem kellett volna, nem tartozik bele az eredeti tervbe, akkor a golyó általi és a lefejezés marad a végére…
Illetve a rész végén is eldördül a fegyver, de nem tudjuk, hogy ki lőtt… most még tuti, hogy nem hal meg Henrik, szerintem inkább ő lőtt, és el tud menekülni a gyilkos..

angi - 2018. 02. 11. 13:26

(értem én, csak valami olyan járt a fejemben, hogy igen, eltűntek, aztán- több, mint bizonyos a kolónián éltek- a sírkőből nem derült ki, mikor halt meg egyikük, szóval a gyilkos kideríthette, hol vannak és kezdhette a sort egyikükkel akár, csak Frank nem akart rendőrséget hívni, ne derüljön ki, hogy az anyát ő ölte meg.Bár nem tűnt frissnek a gyász, Henrik (feltételezhető)lányán, a sírnál.)

prezida - 2018. 02. 11. 13:41

hmm… szerintem, a gyilkos se haladhatott jobban abban, hogy mi lehet Henrik lányaival, hol vannak, mint Saga, hiszen ő a legjobb nyomozó :).
Tommy fia csak ebben az évadban került közel Henrikhez, tőle tudhatja a gyilkos, hogy épp hogy állnak a nyomozással, és Saga és közte mi történik.

angi - 2018. 02. 11. 16:52

ühüm, hát igaz:)

PLarge - 2018. 02. 11. 17:09

Ha Henrik meghal, azzal lehet hogy Lilliant bünteti a gyilkos, hiszen Lillian listáján csak Henrik lesz, mint fontos személy (gondolom).

Desmond Wallace - 2018. 02. 11. 17:19

Már elérhető a 7. rész.

prezida - 2018. 02. 11. 18:38

PLarge. Lehetséges. És akkor két legyet üt egy csapásra, mert Lilian is felelős Tommy haláért.
Henrik – Lilian
Astrid/Saga – Henrik
Az egyik a golyó általi, a másik a lefejezés. Ezek hiányoznak.

Akárhogy is lesz… ez nyomasztó mindenhogy… :(

Desmond. Martint én is szívesen látnám viszont, de nem hiszem, hogy sor kerül rá. Saga a harmadik évadban azt mondta, hogy nem látogat meg egy gyilkost, csak akkor, ha már leülte a büntetését.
Vagy hogyan kerülhetne vissza a történetbe szerinted?

mrfaktor - 2018. 02. 11. 19:20

Az nem világos teljesen számomra (lehet csak nem figyeltem jól), hogy a gyilkos kit öl meg, és miért abban az irodában a 6. részben, amit az utcáról látunk?

Desmond Wallace - 2018. 02. 11. 19:24

“Vagy hogyan kerülhetne vissza a történetbe szerinted?”

Passz, de az írók jobban tudják ezt nálam.
Nyilván Henrik is ismerte, valahogy képbe kerülhetne az utolsó részre.

prezida - 2018. 02. 11. 19:57

mrfaktor: a helyszín úgy nézett ki, mint egy iroda, és az íróasztalon fényképek voltak Sonningékról…Szerintem egy magánnyomozó, akit a pszichológus bérelt fel, még az elején, amikor a feleségéről kapott fotókat… gondolom, a magánnyomozónak vannak kapcsolatai a rendőrségen is.
És valamit megtudhatott, amit nem kellett volna… Nem illeszkedik a többi gyilkossághoz, csak egy extra hulla :)

chenoa - 2018. 02. 11. 23:35

Csak egy észrevétel!
Nyilván szeretném, ha nem lenne negatív lecsengése az egyik legjobb sorozatnak, bár az eddigiekből kiindulva sok jóra nem számítok…
Az első évadban nem sikerült Hans terve, Martin nem lőtte le a hídon. A második végén nem fertőzött meg mindenkit Victoria a konferencián, mert kimenekítették a résztvevőket, és a repülős manőver sem sikerült. A harmadik végén az akasztásos jelenet elkezdődött, de Saga és Henrik miatt nem sikerült az sem.
Ebből kiindulva a lefejezés – mint végkifejlet – sem biztos, hogy kivitelezve lesz.
Pozitív véget az eddigiek alapján – sajnos – én sem képzelek, de talán lesz valami arra hajló megoldás…

chenoa - 2018. 02. 11. 23:40

Bocsi, nem Hans, hanem, Jens. Természetesen. Bocsi!!!

chenoa - 2018. 02. 11. 23:41

Bocsi! Természetesen, nem Hans, hanem

prezida - 2018. 02. 12. 10:27

chenoa – igen, szerintem is nagyon sokkoló lenne, ha a lefejezés megtörténne…
De a lelövés még mindig megtörténhet (Henrik vagy Saga ?), bár nem láttam még a 7. részt, hogy kiderül-e, ki lőtt le kit.
Astrid szerintem megmenekül, mert Martin fiát nem sikerült megmentenie Saga-nak, durva lenne, ha most Astridot se tudná.

Most egy kicsit pozitívabbnak látom a véget :)

angi - 2018. 02. 12. 10:59

Picit gyengébbnek tűnt a 7. rész, bár lehet, hogy nekem voltak túlzott elvárásaim.

angi - 2018. 02. 12. 13:49

(lemaradt, hogy az előző részhez képest éreztem gyengébbnek, kiszámíthatóbbnak, kaptafásabbnak,
persze, ennek ellenére, még mindig kedvenc)

prezida - 2018. 02. 12. 15:21

angi – most néztem meg én is…. mondjuk a virágos jelenet számomra nem volt kiszámítható… így ebéd után :D

Edrick - 2018. 02. 12. 18:11

4×07

Egy nagyon hangyányit valóban gyengébb volt szerintem is, de ez talán a rész első felének gyorsasága mitt lehet. Mármint számomra egy picit gyorsan oldották meg ezt az Astrid-dolgot, de egyrészt lehet, hogy nem akarták, hogy nagyon szájbarágóssá váljon, ezért nem húzták tovább, másrészt azért simán lehet még Astridnak szerepe az utolsó részben, szóval arra is készülhettek. Meg inkább most legyen kiszámítható, mint jövő héten.

Hansra amúgy gondoltam, hogy behozzák valamilyen úton-módon, de egy picit nagyban gondolkodtam, mivel az egész harmadik évados halálát Lilian elleni támadásnak vélten. Szerencsére nem ez lett, kellően ütött ez a fejes dolog.

A nő eszembe nem jutott volna, úgyhogy kifejezetten örültem, valaki olyan a tettes, akire álmomban se gondoltam volna. Remélem, jövő héten őt is kifejtik egy kicsit még, hogy legyen alapja is. Meg persze, Jonas is sáros vélhetően, szóval neki is lesz szerepe még. Vagy ő, vagy Kevin, de amikor megtudta utóbbi, hogy megvan Astrid, vártam, hogy pisztollyal ront be a házba, szóval valami még lesz.

prezida - 2018. 02. 12. 18:33

Edrick – Láttuk már párszor a gyilkost, de ő magasabbnak tűnik jóval, mint ez a csaj.
Szerintem csak informátor szerepe lehet, mint Kevinnek.
Jonas nekem is gyanús, de ez az új pali is, Lilian hódolója.
Nem lehet, hogy ő is valakije Tommy-nak?

Minapo - 2018. 02. 12. 19:38

Az ötlet a redditről származik, de mit szóltok ahhoz, hogy a pszichiáternő és Steph ugyanaz a személy? A fotót Saga nem láthatta, mert ő a monitor másik oldalán állt, mikor mutatták a képet róla.

angi - 2018. 02. 12. 19:49

prezida:)))

insulina - 2018. 02. 12. 20:33

Minapo – húha, ez nagyon esélyes. egymás mellé raktam a pszichiáternő szemből nézeti képét, és a Stephanie-ról találtat és nagy a hasonlóság, ez eddig a legesélyesebb! de Susan hogy kerül a képbe mint segítő? ő volt annak a férfinak a párja, akit lelőtt Tommy a bandaháborúnál aztán felkeresték egymást Steph-el egy bosszúra?

dukyka - 2018. 02. 12. 21:23

Én is összehasonlítottam őket, de szerintem ez 2 különböző nő.

prezida - 2018. 02. 12. 21:24

Még ha hasonlít is egymásra a két nő, szerintem Saga a pszichológusnőt maga választotta a pánikrohama után… Véletlenül pont őt, akinek köze lenne a gyilkosságokhoz?
Az addig rendben, hogy lenyomozták, Henrik milyen csoportba jár, és ugyanoda iratkozott be Kevin is, hogy közelebb kerülhessen hozzá.

Szerintem Saga pszichológusának inkább segítő szerepe van. Amikor megemlítette, hogy van olyan páciense, akihez ő jár ki, Saganak akkor jutott eszébe, hogy mi van, ha nem Henrik felesége járt valahova, hanem hozzá ment ki egy segítő (Frank a munkahelyére, mint coach).
Vagy a mostani részben, hogy felvetette neki, hogy mi lenne, ha néha nem azt tenné, ami a helyes, hanem az érzéseire hagyatkozna (mondjuk itt azért elmosolyodtam, mikor mondta, hogy az ugyanaz… mert hát egy hétköznapi embernek mennyiszer teljesen mást jelent a kettő :) )
És ez után döntött úgy, hogy visszaviszi a fejet a sírba.
Vagy másik alkalommal, hogy írjon egy listát azokról, akik hatással voltak rá.. ez nekünk, nézőknek is szólt, hogy gondoljuk át az évadokat (mert hát ez az utolsó), hogy mi minden történt Saga-val. Szerintem mindannyian kapásból felírtunk a listájára pár nevet :)

Igen, egy ázsiai férfi nekem is feltűnt a bandaháborúban, de hogy ő meghalt-e, arra nem emlékszem. Az esélyes lehet, hogy ez a Suzanne az ő volt párja/rokona

D - 2018. 02. 12. 21:48

Na de es akkor most.. pisztolyloves volt es Hans-et lefejeztek, szoval akkor vege a listanak? Vagy lesz meg egy loves, mert Henrik nem halt meg?

En oszinten megmondom mar nem ertem mi tortenik :D

insulina - 2018. 02. 12. 22:14

ugyanakkor az utolsó részben elhangzott a pszichológusnőtől egy olyan monológ, hogy vannak olyan szituációk, amikor megengedheted magadnak hogy egy kicsit önzőbb legyél. itt gondolhatott magára is, hogy ártatlan embereket öl a szerelme megbosszulása képen, nem is ám azokat akik az elkövetők. továbbá Saga mondata ezután az, hogy mondjon egy példát, mire ő – megfogod tudni. tesztelhette is őt, hogy tudja e mit tettek a kollégái vagy hogy rájöttek már az összefüggésre a gyilkosságokkal kapcsolatosan és kezdenek e félni; reakcióból kitudja szűrni.
a magánnyomozó lelövése valószínűleg nem tartozott a listára mivel ha Suzanne egy informátor és segítő, tudta hogy Niels fogadott fel valakit, elvégre vele él egy fedél alatt.. ezáltal figyelte mire jut és szépen rá is jött hogy túl sokat így lelőtte, ez lehet talán a lehetséges.

prezida - 2018. 02. 12. 22:34

insulina. hmm.. van benne valami a pszichológusnővel kapcsolatban..de ez olyan nyakatekert lenne… egy pszichológus már van a sztoriban…

Minapo - 2018. 02. 12. 23:15

Én is megnéztem a két nőt, és elég hasonlónak látom őket, de nem mondanám 100%-ra. Nem lepődnék meg, ha tényleg lenne köze a pszichiáternőnek az ügyhöz, de azon sem, ha nem lenne. Nekem amúgy egy kicsit mindig gyanús volt a nőci. A Suzanne kb. az elejétől fogva gyanús, főleg, mikor sétáltak ki a rendőrségről, és kérdezte tőle Niels, hogy a kihallgató szobában volt-e, akkor látványosan elterelte a témát. De Jonas nekem egyáltalán nem gyanús, sőt, azon nagyon elcsodálkoznék, ha róla kiderülne valami. El nem tudom képzelni, hogy fogják a szálakat összehozni 1 rész alatt. Olyan sok a kérdés.. Még visszavárom Richardot is (vagy az ikertestvérét?) az utolsó részre, ott még lehet valami csavar a történetben, mert nagyon el van tűnve, és velük kapcsolatban is vannak kérdőjelek.

D - 2018. 02. 13. 15:51

Hja Jonas tuti h nem tobb annal, h o kuldozgeti az infokat a sajtonak, de nem hinnem h barmi komoly szandek lenne mogotte

prezida - 2018. 02. 13. 16:44

Igen, szerintem is csak ennyi Jonas bűne, hogy rajta keresztül szivárognak az infók… így egy nappal később nekem úgy állna össze, ha több tettes lenne, illetve egy, aki a gyilkos, és a többi segíti őt, akár tudatosan, akár tudattalanul.
Ez a Silas-os dolog nem teljesen világos, hogy ő is egy áldozat rokona, és őt látták a temetőnél (azzal gyanúsítják, hogy ő ásta ki a sírt??)
De akkor miért ölték meg, ha ő is benne van a buliban?

Hát igen, túl sok a kérdés a maradék 1 részre…

Aredhel - 2018. 02. 13. 19:28

Örülök, hogy Henrik megtalálta a lányát,de úgy ez nem azt jelenti, hogy meg is fog halni? Most már nem Saga a legfontosabb számára, szóval lehet, hogy ő lesz a célpont. Tudom,hogy ez nem amerikai nyál, de nekem az,ùgy érzem, sok lenne.

_Peter - 2018. 02. 13. 19:47

Astriddal ne történjen már semmi baj. Az már skandinávoktól is durva lenne. Így is keserédes megoldás lett, Henrik felesége és a kisebbik lánya halott.
Túl nagy happy end lenne, hogy Henrik, Astrid, Saga és a két elszökött tolvajlány egy család legyenek? :)

Bírom amikor akad rész közben egy új gyanúsított mint ez a Silas, és 10 percre rá kinyírják.

Annyira kár mindjárt vége a sorozatnak. Remélem Saga nem hal meg és az ügy megoldása után olyasmi az utolsó jelenet Henrikkel van aztán megy dolgozni új ügyön és az utolsó jelenet felmutatja az igazolványát: Saga Norén, Länskrim Malmö

prezida - 2018. 02. 13. 21:33

_Peter: Abszolút kiegyeznék a megoldásoddal :)
De a legmerészebb happy end is az lehet, hogy mindannyian életben maradnak, de egy család nem lehetnek…
Saga tudja magáról, hogy nem alkalmas arra, hogy gyerekekkel együtt éljen, amikor pasival élt, az se sült el jól…
Szerintem, ha életben maradnak mindannyian, akkor az lehet a vége, hogy Saga lemond Henrikről, mint férfiről, szerelemről, hogy Henrik Astriddal tudja a kapcsolatát újra kiépíteni.
Akárhogy is lesz, a pzs-ket be lehet készíteni :)

Az már az én ingerküszöbömet is átlépné, ha bármelyikük meghalna… de vagyunk így ezzel egy páran :)

Ligeia - 2018. 02. 13. 21:56

_Peter: én is pontosan erre gondoltam a rész nézése közben, amikor Henrik megkérdezte a lányától, hogy vannak-e barátai. Milyen jó lenne, ha magához venné a két utcagyereket. Persze, valószínű túl szép lenne egy ilyen sorozatba.

A rész maga tetszett, kíváncsi vagyok, hogy mit fognak kihozni indítékként a pszichológus asszisztensénél. Engem meglepett, hogy ő az (az egyik?) elkövető.

Most már én is nagyon remélem, hogy mind Saga, Henrik és Astrid is túléli. :)

Edrick - 2018. 02. 13. 22:22

_Peter: “az ügy megoldása után olyasmi az utolsó jelenet Henrikkel van aztán megy dolgozni új ügyön és az utolsó jelenet felmutatja az igazolványát: Saga Norén, Länskrim Malmö”

Hatalmas +1, majdnem szó szerint ugyanezt szerettem volna írni én is! :) Kiegyeznék azzal, ha elkezdenének dolgozni valami rutin ügyön, és mondjuk mennek a hídon a kocsival, közben meg felcsendül a főcímzene.. Csak szépen és egyszerűen.

_Peter - 2018. 02. 13. 23:05

Van nem happy end forgatókönyvem is: Henrikhez már Astrid áll legközelebb és célponttá válik, viszont Saga megmenti feláldozva magát. Saga az abortusszal jelezte ő nem tudna családban élni, viszont Henriket szereti ezért feláldozza magát. :(

Az szerintetek nem baki, hogy Henrik a kerekesszékes srácnak (Kevin?) elárulta előkerült Astrid és otthon van? Hiszen nemrég a srác is és most az öreganyja is gyanúsított volt.

Random fun fact ami eszembe jutott az évadból: amikor Saga mesélte honnan van a Porsche!

polipka - 2018. 02. 14. 00:24

Azért Henriknek is leesett a végén, hogy túl sokat dumált, ezért nem gondolom, hogy a lányának baja lesz. Jonas valszeg a magánnyomozónak is adott infókat, aztán Suzan rájött valamire és lőtt. Én is azt gondolom azonban, hogy nem egyedül csinálja, de minden ki fog derülni:) Vagy nem… De nem folytatom, mert már nagyon elszállt a fantáziám:D Azért az akciójelenetért viszont kár volt. Annyira gagyi volt, nem méltó a sorozat színvonalához.

prezida - 2018. 02. 14. 08:38

Igen, én is úgy gondoltam, hogy Astrid megmentése közben hal meg Saga… :(

Ah, nem lesz ez jó, sehogy se :(

Henrik most sokkos állapotban van, hogy megvan a lánya, elképzelhető, hogy nem tudott gondolkodni, mit is mond…a kórházban se érdekelte az ügy, mikor Saga beszélni akart róla… semmi se érdekli a lányán kívül, és ez érthető is.

Nekem az volt béna, ahogy Cristofer kiszabadult :) véletlenül pont ott egy tégla, és hipp-hopp kimászik, aztán véletlenül pont ott egy autó és nem tudja senki megállítani… csak néztem, ilyesmit eddig nem láttam a sorozatban, biztos jó filmet nézek?

Jonasnak is voltak jó poénjai, mikor állandóan azzal jött, hogy biztos megcsalja x y-t… aztán, mikor kiderült, hogy a baba szeme nem stimmel, nyugtázta, hogy legalább már van valaki, aki félrekúrt ebben az ügyben :)

Minapo - 2018. 02. 14. 11:10

Az sajnos nem túl biztató, hogy korábban a készítők úgy nyilatkoztak, hogy úgy lesz lezárva a történet, hogy az nem engedi a további folytatásokat. De remélem, ezt úgy intézik, hogy ne haljon meg sem Astrid, sem Henrik, sem Saga.
Valahogy csak kell lennie egy kis pozitív kicsengésnek a végén. Olyasmire gondolok, mint a magyar népmesékben, hogy a jó a végén mindig győz. Főleg, ha Saga akaratát nézzük, hogy mennyire odafigyel a pszichológusnőre, és látszik, hogy igyekszik, szerintem nem lenne túl jó üzenet, ha meghalna… Azzal azt üzennék, hogy itt van egy lelkileg sérült, nehéz sorsú nő, aki elindult a gyógyulás útján, mégis az a sorsa, hogy meg kell halnia.
Abban bízom, hogy kell, hogy legyen egy kis fénysugár…

_Peter - 2018. 02. 14. 11:52

Jonas tényleg jó mellékszereplő a dumáival. Rasmus-nál tutira jobb, ő engem idegesített a régi évadokban.

Kim Bodnia (Martin) furcsa okokból történt kiszállása szerencsére nem okozott gondot a sorozatnak. Thure Lindhart (Henrik) ugyanolyan jól játszik Sofia Helin mellett.

prezida - 2018. 02. 14. 13:26

Igen, ebben reménykedem én is, hogy láthattuk Saga fejlődését, miket küzd önmagával, és hogy van esélye, hogy így is be tud illeszkedni a társadalomba… reményt ad a hátrányos helyzetű embereknek… és ha meghalna a végén, akkor az azt sugallná, hogy minek küzdeni, próbálkozni, nekik úgyse sikerülhet…rossz lenne a társadalmi üzenete a filmnek…
Pont ezt gondoltam végig én is…

Arra is gondoltam, hogy nem hal meg, de nem lehet tovább rendőr (olyan sérülése lesz, hogy nem tud lőni, vagy hibát követ el)… de ez meg már megtörtént egy másik sorozatban, nem hiszem, hogy ezt húznák elő.
Plusz ha nem lehet rendőr, az kb. olyan számára, mintha meghalna.
Vagy saját maga dönt arról, hogy befejezi ezt a munkát, és inkább magánnyomozó lesz, elköltözik stb…

Kim Bodnia távozásáról sokfélét lehetett olvasni, hogy nem tetszett neki a karakterének alakulása, meg hogy olyan helyszínen volt a forgatás, ahol történtek antiszemita atrocitások, és ő valamennyire zsidó származású, ha jól emlékszem.
A készítők részéről olyan magyarázatot is olvastam, hogy társadalmilag az a helyes, ha Martin karaktere börtönben marad azért, amit elkövetett.
Gondolom, lehetett egy olyan verzió, hogy Saga-t próbálja befolyásolni a barátságuk révén, hogy felmentsék végül… és ez nem lett volna helyes.
Én anno abban reménykedtem, hogy csak valaki rá akarja kenni Martinra, hogy ő mérgezte meg és majd Saga kinyomozza, ki volt az.
De visszanézve egyértelmű, hogy Martin ölte meg, és le is akarta tölteni a büntetését, mert nem olyan hülye, hogy Saga előtt dobja ki a kukába a poharat.

A 3. évad elején még nagyon nem tudtam mit kezdeni Henrik karakterével én sem, de aztán beindult a története és méltón pótolta az elődjét.
És remekül írták meg a készítők is a szerepét, hogy ne Martin2 legyen belőle :) Behozták a szerelmi szálat is, egy lelki sérült, démonokkal küzdő férfi személyében… Nem halhat meg egyik sem :) :) készpassz. :)

polipka - 2018. 02. 14. 13:48

Minapo: fénysugár? Nem emlékszem egy napos jelenetre sem a 4 évad alatt:)

Minapo - 2018. 02. 14. 15:38

@polipka Ez igaz:) Arra én sem emlékszem…:) De lehet, hogy épp ezért lesz egy kis feloldás a végére.:)

@prezida Martin távozása így elég érdekes, ezekről a körülményekről nem tudtam. Arra gondoltam, hogy esetleg az utolsó részben visszatér olyan módon, hogy pl. Saga meglátogatja őt a börtönben. De ha nem jól váltak el a készítőkkel, akkor ez az elképzelésem kilőve. Viszont lehet egy olyan visszautalás a végén, hogy egy hasonló szituáció alakul ki az utolsó részben, mint ami volt Martinnal, pl. Henrik elkövet egy törvénytelenséget, és esetleg Saga máshogy dönt. (vagy egyszerűen csak nem nézi meg azt a “poharat”) A lényeg, hogy Saga valamilyen módon bizonyítani fogja Henrik iránt érzett szerelmét.

prezida - 2018. 02. 14. 16:06

Minapo: Visszautalásra én is gondoltam, hogy Saga elmegy arra a helyszínre, ahol Martinnal volt az a szép jelenet, a híd mellett, amire mindenki emlékszik szerintem, ahol megköszönte neki, hogy megmentette a gyerekét (a münchausen szindrómás bébiszittertől), mert nem bírta volna elviselni, hogy még egy gyereke meghal. Vagy valami ilyesmi, amiről mindenki tudja, hogy Martinra utal.
Lehetséges az is, amit Te gondolsz, hogy Henrik követ el valamit, és Saga nem jelenti, de biztos nem olyan horderejű dolgot, mint Martinnál.
Azzal azt sugallnák, hogy a rendőrök nem korrektek, és bármit elkövethetnek büntetlenül.

prezida - 2018. 02. 14. 17:00

Minapo: Már az is egy hasonló szituáció, hogy Henrik gyerekét kell megmentenie, és mivel Martinét nem tudta, így most biztos sikerül neki. :)

Minapo - 2018. 02. 14. 18:01

@prezida Igen, ez a legszimpatikusabb verzió:)

Quantumleap - 2018. 02. 14. 19:22

Esetleg elképzelhető, hogy Henrik elköveti ugyanazt Frankkel, mint Martin Jensszel? Vagy ez nagyon durva önismétlés lenne?

prezida - 2018. 02. 14. 19:43

Hát igen…nem hiszem, hogy a fináléban ilyet elsütnének.

Quantumleap - 2018. 02. 14. 20:02

Vagy lehet, hogy majd egy skandinávoktól szokatlan, csöpögös hepiendet kapunk, világos képtónussal. :) Elvégre a hepiend is lehet nyomasztó, ha egyszer totál oda nem illő módon, hirtelen jön. Erre jó példa a Kék Bársony c. David Lynch-film.

Shannen - 2018. 02. 14. 22:21

Jaj, de nagyon rossz, hogy már csak egy rész van hátra.
Nekem ez a 4×07 is baromira tetszett és megint csak leborultam a készítők előtt, hogy mennyire jól volt lerendezve Henrik lelövése és Astrid megtalálása. Mármint más sorozatoknál ezt elhúzták volna akár egy részig is, Henrik lelövése sem egy mondatot kapott volna, hanem minimum negyedórás játékidőt. Vagy ha pont nem, és hasonlóan kutyafuttában lejátszották volna az eseményeket,mint itt, akkor tuti hiányérzetem lett volna és elnagyoltnak éreztem volna. De itt semmiféle ilyen problémám nem volt, annyira szépen megy itt a történetvezetés.

A pszichológus asszisztense volt a legelső gyanúsítottam anno, így nem önmagában azon lepődtem meg, hogy úgy tűnik valóban köze van a dolgokhoz eléggé, hanem hogy visszatértünk hozzá, azaz kezdenek a szálak összeérni. És bár itt kicsit inog a léc a túlzott véletlenek összejátszása okán, de azért még a hihetőség határán belül mozognak.

Kevinnek is tutira valami köze van a gyilkosságokhoz, nagyon gyanús volt a reakciója, amikor Henrik elmondta, hogy ott a lánya.
Apropó, nem is értem, hogy a rendőröknek miért nem esett le, hogy minimum egy járőrt odaküldjenek Henrik házához vigyázni rájuk, hiszen egyértelműen most már nem Saga a legfontosabb neki, hanem Astrid. És ha ezt bárki meg tudja (hello Kevin), akkor ott bajok lesznek…

Viszont éppen emiatt nagyon erős a gyanúm, hogy, ahogy fentebb @_Peter is írta, Saga tényleg meghal, miközben Henrik lányát fogja megmenteni (mondjuk a hídon vagy a híd közelében).

Ha ugyanis a készítők tényleg azt nyilatkozták, hogy úgy fogják lezárni, hogy ne lehessen folytatni, akkor bizony Saga nem hinném, hogy túléli a jövő hetet.

Ja, és nagyon remélem, hogy Saga pszichológusáról semmi rossz dolog nem fog kiderülni, ezt a csavart tavaly egy másik széles körben nézett sorozatban már eljátszották, ott ütött és még bele is fért a sztoriba (úgy-ahogy), de itt már soknak érezném.

vtamas - 2018. 02. 14. 23:43

Ahogy a trailerben is volt, Every saga (v. Saga) ends.
sajnos szerintem is ez fog történni…

prezida - 2018. 02. 15. 00:05

Shannen: Astrid és Henrik jelenete nagyon szép volt, a maga egyszerűségével…a füstfelhőből előbukkanva… ahogy óvatosan megöleli Henrik…
Akkor úgy éreztem, mégis csak lesz némi happy end a legvégén…
És nem csak a főszereplő halálával lehet úgy lezárni a történetet, hogy ne lehessen folytatni, kell, hogy legyen más megoldás :)
Egyébként ha totális happy end lenne, akkor se lehetne tovább folytatni, hiszen akkor már nem tud fejlődni tovább Saga karaktere ;)

Quantumleap - 2018. 02. 15. 08:25

Amúgy az egy kissé hollywoodias volt, hogy pont akkor érnek oda a házhoz, amikor Frank végezni készül Astriddal. Az viszont már annál kevésbé, hogy Henrik és Astrid találkozásakor nem hangzott el az amcsi filmekben ilyenkor szokásos “Apa?”-megnyilvánulás. Bár ennek ugye meg is van a funkciója, mert ahogy láthattuk, lelkileg nem tudja csak úgy egyik napról a másikra ismét Henriket tekinteni az apjának, és a régi házat az otthonának.
Csakugyan nem a halál az egyetlen megoldás arra, hogy ne lehessen folytatni. Lehet valami maradandó sérülése is Sagának. Ha jól tudom, például egy végtagját vesztett ember nem lehet tovább rendőr.

Minapo - 2018. 02. 15. 08:29

@vtamas Akkor így elég egyértelmű. De az is eszembe jutott, hogy már annyira alá van ágyazva Saga halála a sorozat körül is, hogy nem tudom eldönteni, hogy azért, hogy felkészüljünk rá, és tényleg meghal, vagy tudatos félrevezetés az egész.

@Shannen Igen, nekem is Suzanne gyanús volt az elejétől kezdve. (Mostmár egyértelmű is)
Akik nekem még gyanúsak, az Patrick, aki szerintem most Richardnak adja ki magát, és Sonningék, főleg a nő, aki kapcsolatba hozható az első gyilkossággal, hozzáférhetett az Audihoz, a csigaméreg Hamburgból jöhet, és neki köze van Hamburghoz, a magánnyomozó fotóin is ők voltak, és van egy Stephanie nevű lánya. Szerintem valamit hazudik ez a nő.

vtamas - 2018. 02. 15. 10:28

@Minapo túl egyértelmű és ami ebben a sorozatban túl egyértelmű, az nem fog megtörténni :) várom, hogy mit találnak ki :)

prezida - 2018. 02. 15. 10:35

Minapo- Pont ebben reménykedem én is, hogy úgy vezetik a történetet, a hangulatot, az izgalmat úgy fokozzák, hogy azt higgyük, meg fog halni Saga, és ha mégsem, akkor az hatalmas megkönnyebbülés legyen.
Van ebben némi szemétség is :), hogy tudjuk, hogy meg fog halni, de reménykedünk is, hogy nem…terrorizálnak minket a készítők érzelmileg :D

Nekem az a furcsa, hogy még nem derítették ki a nyomozás során, hogy mi van Tommy többi családtagjával? Van testvére pl? Vagy hol az apja? Erről volt már szó, vagy csak én nem figyeltem?
Vagy a temetése körül kicsit kutakodni, vannak-e fotók, nyilván a gyilkos is ott volt.

prezida - 2018. 02. 15. 10:48

Quantumleap: Igen, nekem is ez tetszett a jelenetben, hogy nem volt sokkos sírás-rívás, apa-kislányom stb… ha belegondolunk, 8 év eltelt, a kislányból tini lett, nem is ismeri már Henrik a lányát, teljesen életszerű, hogy nem tudnak igazán mit kezdeni a helyzettel, főleg Astrid.

reatard - 2018. 02. 15. 12:16

Astrid megtalálása kicsit kurtán lett lezavarva,ráadásul pont akkor amikor meggajdul az a pszichó és őt is le akarja puffantani. Remélem nem arra fut ki az egész, hogy hatásvadász módon ő legyen a Henrikhez köthető áldozat.

Amúgy most vissza olvasgatva a kommenteket, aki már a 6. rész előtt arra tippelt, hogy Tommy Kevin apja, azok ezt miből gondolták?
Mert én semmi árulkodó jelet nem találtam, mégis elég sűrűn előfordult ez a tipp.

polipka - 2018. 02. 15. 13:16

Quantumleap: ha a valóságot néznénk, akkor ez a sorozat létre sem jöhetett volna, mert ilyen pszichés állapottal mint Saga, még az Arktiszon sem lehetne senki rendőr.

Egy enyhe befejezés, hogy az aláírás hamisítása miatt kizárják a rendőrségről, egy durva, hogy valamilyen módon meghal.

Amúgy meg azt veszem észre, hogy már inkább az érdekli a nézőket, hogy mi lesz vele, mintsem, hogy ki(k) lesz(nek) a gyilkos(ok):)

Sűrű résznek nézünk elébe…

prezida - 2018. 02. 15. 13:34

polipka: teljesen igazad van, kb. tök mindegy, ki a gyilkos. :) jó, kicsit túlzok, de az igaz, hogy többet gondolkozom a lehetséges végkifejleten, mint a gyilkossági ügyön.

reatard: bennem akkor merült fel, hogy Tommy az apja Kevinnek, amikor mesél az apjáról Henriknek, hogy meghalt, aztán a gyerek buliján megjelenik (tehát kiderül, ki az anyja, nagyanyja, és a rész végén Henrik rájön, hogy Tommy-ról szól az egész (a rendőrök tudtak róla, de nem tettek semmit) kirakja a többi kép fölé Tommy-ét is. és valahogy így bevillant az összefüggés, hogy ez így egy család. Mondjuk akkor még azt gondoltam, hogy nem halt meg Tommy, és ő maga áll bosszút, de aztán kiderült, hogy megkínozták és megölték William-ék.

vtamas - 2018. 02. 15. 15:39

hogy fogják mindezt 1 részben lezárni és az összes szálat elvarni, őszintén szólva nem tudom.

vtamas - 2018. 02. 15. 15:52

tudtok ajánlani még hasolnó sorozatot? mert nagy lesz az űr…

prezida - 2018. 02. 15. 16:09

Én a 3. és 4 évad közti szünetben a Forbrydelsent néztem meg, nagyon jó az is, de nem hasonlítható össze a kettő. Ott nincsenek ilyen magánéleti szálak, vagyis nem ilyen erősek, viszont a bűntények nagyon izgalmasak.
Nem vagyok nagy sorozatnéző, de ha valaki ehhez hasonlót tud ajánlani, akkor én is megnézném :)

Minapo - 2018. 02. 15. 16:10

@vtamas Amit először láttam ilyen átívelős, nyomozós sorozat, az a Forbrydelsen volt. Zseniális, imádtam:) Annak az amerikai remake-je is tetszett a The Killing.

Quantumleap - 2018. 02. 15. 16:19

polipka: A fene tudja, hogy Skandináviában mi lehetséges (ugyebár az amerikai feldolgozásban némileg változtattak a karakteren normálabb irányba, az angol-franciát még nem láttam). Ahol a börtönök jórészében a rabok észveszejtő kiváltságokban részesülhetnek, ott akár a rendőrlét feltételei is enyhébbek lehetnek.

angi - 2018. 02. 15. 16:54
angi - 2018. 02. 15. 16:58

(mondjuk, ez épp angol, nem skandináv)

Aredhel - 2018. 02. 15. 19:09

A Wallander is nagyon jó, ha nem láttad még. Szintén van skandi és angol remake verzió.

gromit - 2018. 02. 15. 20:06

ott van még a Midnattssol / Midnight Sun egy svéd írópárostól, akik ott voltak a Broen keletkezésénél (az első évadnál aktívabban is, de azóta is kapják még a kreditet társ-ötletadóként)

skandináv noirnak tudom még ajánlani az izlandi Trapped-et is, bár ott a nyomozó manapság szinte már meglepő, hogy eléggé hétköznapi figura

(és lassan én is nekiállok végre a Broen új évadnak. az az igazság, hogy jobb szeretem saját tempóban nézni, nem feltétlen hetente csak 1 résszel :) úgyhogy a fenti kommentek zömét még nem is olvastam)

Shannen - 2018. 02. 15. 20:56

Oké, ha feltesszük, hogy Saga túléli, akkor viszont az is elképzelhető, hogy Henrik hal meg, miközben a lányát próbálja megvédeni és mondjuk még előtte lenne egy olyan beszélgetése Saga-val (vagy akár csak egy félmondata), hogy ha bármi történne vele, akkor Saga viselje gondját Astridnak. És bár ugye Saga nem akar gyereket, de mivel szereti Henriket, gondoskodik Astridról. Végülis ő már nem kis gyerek, sőt kb olyan korú mint a testvére volt mikor meghalt, nem?

Persze, a happy end szép lenne, de önmagában az, hogy Saga és Henrik Saga kocsijában mondjuk elautózik a lemenő napfényben a hídon azt itt most kevésnek érezném.

És +1 a The Killing-nek.

vtamas - 2018. 02. 15. 21:45

Köszönöm a tippeket.Forbrydelsen , Broadchurch meg volt. Zseniálisak. A Forbrydelsen volt a belépő számomra a skandináv krimikhez. Az angol Broadchurch is nagyon tetszett – kicsit hasonló a Happy Valley.

Midnattssol / Midnight Sun és Trapped: köszönöm a tippet, megnézem.

Similaun - 2018. 02. 16. 08:31

tudom mi a vége, megírta egy finn magazin, egy csaj pedig lefordította angolra és elküldte az olyan türelmetleneknek, akik kérték (mint például én, hihi). aki nem bír várni, írhat a similaun3606 gmail címre, átküldöm szivesen. a valóságtartalmáért nem vállalok felelőséget, mivel én is csak úgy kaptam. az viszont tény, hogy a negyedik évad előtt volt egy nagy buli azt hiszem malmöben, autogramokkal, fotózással, beszélgetéssel összekötve lenyomták a nagyérdeműnek az egész évadot. így aztán skandináviában egy csomó ember tudja a tutit :)

Minapo - 2018. 02. 16. 09:47

@Similaun Azta!:))) Ez nem semmi:) Anélkül, hogy bármit elárulnál, csak egy megjegyzés: érzek egy kis happy endet a végére:)

prezida - 2018. 02. 16. 10:43

Benne vagyok én is abban a fb csoportban, amiben ezt írták, bár én nem kértem a tartalmát, csak annyi érdekel előre, hogy meghal-e valaki, vagy lesz némi happy end… és úgy érzem én is, hogy lesz :)

polipka - 2018. 02. 16. 11:34

Most gondolkodtam egy kicsit, mégis krimit nézünk:) Ha jól emlékszem (nem néztem vissza), Tommy éppen akkor beszélt Moyo-val, amikor felvette William. Utána elvileg senkivel nem beszélt telefonon, mert lebukott és kicsit megdolgozták, aztán meg kinyírták (bár ezt nem láttuk, csak egy képet). Akkor az lenne a kérdésem, hogy ki tudhatott arról, hogy Moyo nem ment el érte? Moyo elmondta valakinek? Nem rémlik erre vonatkozó információ, de az is lehet, hogy öregszem…

Bár nem érdemes szakmai szemmel nézni ezt a sorozatot, mert tele van bakival. Már vége lesz a 4. évadnak is, de pl. még nem volt egyetlen telefonlehallgatás sem. Ilyen ügyekben ez már alap. Még a liberális Skandináviában is.

Persze az is igaz, hogy az Agatha C. krimikben található megoldások alapján sem ítélne el senkit egyetlen normális bíróság sem.

Tehát a fő kérdés: mi lesz Saga-val és Henrikkel? :D

Candy - 2018. 02. 16. 12:04

Mindenesetre nekem nagyon fog hiányozni ez a sorozat. A The Killinget láttam már régen(nagyon tetszett),nem tudom,van-e értelme megnézni a Forbrydelsen-t? Ha teljesen más,akkor mindenképp belekezdek,mert a Broen nagyűrt fog hagyni maga után.:(

Minapo - 2018. 02. 16. 12:35

@polipka: Moyo mondta a 7. részben, hogy Tommy anyjának elmondta a temetésen, hogy nem ment el érte.

@Candy: Mindenképpen van értelme.:) Annyira izgalmas és csavaros történet, hogy nem bírtam abbahagyni, le kellett darálnom az egész évadot:)

prezida - 2018. 02. 16. 12:51

polipka: milyen bakik vannak még benne? Nem vagyok szakmabeli 😊 De biztos elkerülhetetlenek bizonyos bakik, mert úgy nem lenne izgalmas, vagy látványos filmen, ha úgy lenne lebonyolítva, mint a valóságban.

TomekKowal - 2018. 02. 16. 13:01

Nem mondanám bakinak, de például volt egy jelenet, amikor az újságíró srác elment az ikertestvérével, hogy majd találkozik a Vörös Októberrel. De a Vörös Október ő volt, akkor minek mentek el? Annak nem volt semmi értelme.

polipka - 2018. 02. 16. 13:18

prezida: Sehol egy dns minta, a tetthelyeken mindenki jön-megy. Emberölésnél már kb. olyan ruhákban rögzítik a nyomokat, mint valami biológiai laborban. Említettem korábban az Arstid-mentő “kommandós akciót”. Nem egy “mezei” nyomozó fogaj eldönteni, hogy ki, mikor megy be. De egy egészen konkrét példa: amikor elásták a nőt, hogy megkövezzék. Ha kb. 165 cm magas volt a nő, akkor minimum kellett egy 140 cm mély gödör. Amikor visszatemették egy csomó földnek maradni kellett volna. Sehol semmi. Az előző évadban Lilian pasiját felszögezték a falra. Egy olyan súlyú mozgásképtelen embert olyan magasságba felemelni, rögzíteni, stb. legalább 3-4 ember munkájára van szükség.

Szóval nem érdemes úgy nézni, hogy a valóságban megtörténhet-e. Jó film, de film. Akkor mi lesz Saga-val és Henrikkel?

Minapo - 2018. 02. 16. 13:22

Na igen, az ikrek… Nekem az ő sztorijuk sántít a legjobban. Honnan tudta a gyilkos, hogy melyiket öli meg? Vagy odament, hogy lesz ami lesz, kinyírom, amelyik épp a jakuzziban ül??? Elég hihetetlen. És ha éppen nem fürdik, hanem alszik az ágyban, akkor inkább a lefejezést választja? nem hiszem. A rendőrség még alibit sem kért Richardtól, vagy bármilyen vizsgálatot, ami kideríti, melyik halt meg végül.
Többször végiggondoltam, és egyre inkább úgy tűnik, hogy Patrick a túlélő, és nagyon gyanús, hogy a gyilkossághoz is köze van.
Mivel Richardot előző este leütötték, annak is hátha lesz jelentősége, és esetleg a patológián még kiderülhet, hogy mégis Richard a halott testvér.

TomekKowal - 2018. 02. 16. 13:33

Minapo: ott én azon gondolkodtam, hogy mivel vezette bele az áramot a korlátba. Vitt magával egy kis generátort?:)

Egyébként a mérgezéses gyilkosság is kicsit sántít, amikor elsőnek adták be a cuccot a kislánynak, akkor nem kellett volna a rendőrséget értesíteni?

prezida - 2018. 02. 16. 13:34

Volt az elején egy jelenet, hogy az egyik lefeküdt egy csajjal, ha tobb áldozat mellett van egy, a gyilkost segítő informátor, akkor ez a csaj is lehetett az… Beletehetett a mobiljaba nyomkövetőt pl, hogy tudják, hogy épp hol jár az egyik. Volt egy beszélgetésük is valamikor, hogy mi a ma esti program, jacuzzi? Nem emlékszem pontosan…

Sok-sok kérdés van…

Minapo - 2018. 02. 16. 13:46

Az a csaj elég céltudatosan szedte fel az újságírót. És milyen ideges lett, mikor megtudta, hogy a Patrick az. Viszont ha a csaj lenne egy segítő, akkor a nyomkövetőt véletlenül Patrick telefonjába tette, és lehet, hogy ezért lett olyan ideges?

Minapo - 2018. 02. 16. 13:52

Viszont a Tommy szálba nem illik bele az én verzióm, mert aszerint egyértelműen Patricknak kellett lennie a célpontnak, mint az újságíróhoz legközelebb álló személynek.

prezida - 2018. 02. 16. 14:31

polipka: Hát igen, az tényleg nagy baki, hogy az a kis vézna Emil hogy szögezte oda Hanst egyedül…

TomekKowal: Az nekem is feltűnt, hogy vajon hogy vezette az áramot a korlátba, de hát én tök hülye vagyok a műszaki dolgokhoz, szóval nem firtattam :D valahogy :D

TomekKowal - 2018. 02. 16. 15:11

prezida: annyira én se értek hozzá, bár szerintem annyi is elég, hogy elvág egy hosszabbítót és a vezetéket odaérinti a korláthoz. Csak nem kaptunk rá választ.
Most nézem újra a részeket magyar felirattal, még egy “baki”: Kevin azt mondta, hogy 4 éve halt meg az apja, de a flashback-nél azt írják, hogy 5 évvel korábban.

D - 2018. 02. 16. 15:36

Hmmm… most elgondolkodtam Minapo ikres kerdesen, hogy honnan tudta, hogy melyiket oli meg, meg ha nem a jakuzziban ul, akkor lefejezi-e, stb?
Biztosra csak egyfele keppen tudhatta, hogy melyikojuket oli meg.. Ha az egyik testver olte meg a masikat :)
Persze egyelore nem tudok semmi hatter magyarazattal szolgalni, de attol meg ez lehetseges, nem? :D

angi - 2018. 02. 16. 15:37

és, ha függőben marad, hogy mi lesz Saga és Henrik sorsa, pl. sebesülnek, kinyúlnak, valahonnan messziről szirénázó mentők, aztán, kanyarítsa mindenki belátása és fantáziája szerint a végét a fejében??Vagy ennél nyersebbek és odavágósabbak, pontot tevősek a rendezők?
Kevint kizártam a gyilkosok sorából, fura figura, de eléggé őszintén csodálkozott a nagyira, amikor az hazatért az áristomból. De, hogy több személy gyilkolhat, azt csupán tippelem, Silasékat kinyírták,egyszerre kettőjüket,egy ember nem tehette, szerintem.

D - 2018. 02. 16. 15:40

szerintem tuti odacsapnak a vegen es vagy Henriket, vagy Sagat tuti kinyirjak

angi - 2018. 02. 16. 15:53

Ühüm.Akkor inkább Henrikre tippelek.Tán.

Zoa - 2018. 02. 16. 16:49

Ha úgy zárják le, hogy semmiképpen nem lehet folytatás, akkor Saga fog meghalni, mert az ő karakterére épül az egész film. Szerintem. De nagyon remélem, hogy nem így lesz…

kulup - 2018. 02. 16. 17:04

Kikockáztam azt a részt, amikor a gyilkos mobilját ellopják a lányok és látszik a csontvázas függő a táskán. A 2. részben van, 2:10 körül. Akárhogy nézem, az asszisztens csaj nincs ott és senkit nem ismerek fel a tömegből.

prezida - 2018. 02. 16. 17:13

Zoa – A Forbrydelsent sem lehet folytatni, és nem úgy lett vége, hogy meghalt a főszereplő :)

kulup – Én úgy láttam, hogy akitől ellopták a telefont a lányok, nem látszik a feje, csak a kabátja, táskája… mikor távolról mutatják őket, akkor meg eltakarják mások.

prezida - 2018. 02. 16. 22:27

Az nagyon gagyi lenne, ha a végén a gyilkos Astridot akarná lelőni, de Henrik elé ugrik, így őt lövi le? Saga ezt látja, és beleereszt egy sorozatot a gyilkosba, teljesen elvesztve az önkontrollt?

Tudom, ez nagyon hasonlít egy másik sorozat végéhez, de … nem tudnék más véget elfogadni :) És persze kiderül, hogy Henrik se hal meg, csak súrolta a fejét a golyó vagy ilyesmi.

angi - 2018. 02. 17. 16:39

A Broen készítője, Hans Rosenfeldt az angoloknak készített egy noir thrillert, Marcella című, 8 részes sorozat, fent van a sorozatbaráton, nem a Broen/Bron míves színvonala, de jól nézhető.

Candy - 2018. 02. 17. 18:33

A Marcella is jó kis krimi,nemsokára jön a következő évad.:)

Zoa - 2018. 02. 18. 11:13

“Trapped” c. izlandi sorozatot látta valaki esetleg?
Érdemes belevágni? Így a Broen után? :-)

TomekKowal - 2018. 02. 18. 11:22

Zoa:
Személyes vélemény: én egy kicsit untam,felénél tartottam is szünetet. De azért érdemes megnézni, csak Broen színvonalat ne várj.

AlfStokes - 2018. 02. 18. 13:12

Tobben ajanlgattak mar, szerintem is erdemes beprobalni angol bunugyi sorozatokat: Luther, Happy Valley, Shadow Line, Thorne, The Fall, Escape Artist.

TomekKowal - 2018. 02. 18. 13:27

Én múltkor a Rellik-et néztem, az egész jó volt.

Nem tudom, hogy jelent-e valamit, de a 7.részben elég gyanús volt, ahogy mutatják az akváriumot a tolószékes srác lakásán. Esetleg ott tarthatta azt a mérgező csigát.

Zoa - 2018. 02. 18. 13:35

TomekKowal: köszi szépen, akkor lehet nézek valami mást :-)
az olyan sorozatok szeretem aminek alig várom a következő részét…, de hát ez annyira szubjektív, hogy kinek mi tetszik.

AlfStokes: köszi neked is, utána nézek ezeknek a filmeknek, egyikről sem tudok semmit.

Egyébként én is tudok ajánlani egy nagyon jó sorozatot nektek. Igaz régi már, de az is skandináv. Más mint a Broen, mert teljesen szürreális, és egyik pillanatban olyan mint egy thriller, a másikban meg mint egy nagyon jó vígjáték.
Ez egy régi Lars Von Trier film, összesen két évad (sajnos nem tudta folytatni, mert a két fontos főszereplő is meghalt nem sokkal a második évad után), 4-4 résszel.
Én imádtam azt a filmet, fantasztikus humorral, szürreális jelenetekkel, nagyon jó karalterekkel, színészi játékkal. “Kissé” elvont, de sok embernek nagyon bejön.
A címe: A birodalom (Riget), de vigyázat készült egy amerikai remake is belőle, ne azt nézzétek, az nem jó állítólag, a közelébe nem ér az eredetinek.

Minapo - 2018. 02. 18. 13:38

Na, megnéztem az utolsó részt finn felirattal:) A nyelvet nem értettem, de simán követhető volt így is a történet. Ha valaki izgatottan várja a feliratot, akkor ne olvasson redditet, mert ott már megindult a kibeszélő:)

TomekKowal - 2018. 02. 18. 14:52

Nem vasárnap esténként szokott menni a Broen?

Minapo - 2018. 02. 18. 15:07

Fent van egy finn honlapon, felirattal. Kb. háromszor kellett google fordítót használnom, amikor nem értettem, mi történik.

prezida - 2018. 02. 18. 17:53

Nah, leszedtem én is, angol felirattal :) este megnézem majd nyugiban (bogyó és babóca háttérzajjal nem lenne élvezetes :) )
Lehet, majd iszom is mellé egy pohárka valamit :)

Lesz kibeszélője a finálénak?

kulup - 2018. 02. 18. 20:12

Megvan az esti program.

Candy - 2018. 02. 18. 21:19

Zoa!Én is ajánlok neked egy párat akkor :) Jordskott,Broadchurch,Cardinal,The killing,Wallader,River,Fortitude,Happy walley,Kard által vész,Luther,Marcella,On of us,Shetland,Trapped,Kettering incident,Seven Types of Ambiguity,Dark és esetleg Tó tükre első évad. /BOCSI a filmajánló offért! :) /

kulup - 2018. 02. 18. 22:18

Az évad kiváló volt de az utolsó rész nem annyira. Tudom, hogy nem a bűnügy a lényeg de egy tisztességes megoldást elvártam . Az ünneplés a rendőrségen nem kellett volna, aki látott már hasonló krimit az ott biztos lehetett benne, hogy az ügy még nincs megoldva. Nem bírták ki, hogy a mozgássérült ne ugorjon ki a tolószékből, ilyen elcsépelt klisé nem méltó a sorozathoz. Valamint nem merték megölni egyik főszereplőt se, Saga csak úgy elment “valahova” miután egy színpadias jelenetben ledobja a jelvényét a hídról, lol. Az évad nálam 9/10, ez a rész csak 6/10.

dukyka - 2018. 02. 19. 00:55

Nekem is kissé csalódás lett a vége, a leggyengébb rész volt a szezonból. Korábbi évad finálékat sokkal jobban megoldották. Ettől függetlenül nem sokat ront az összképen, zseniális sorozat volt.

m.m. - 2018. 02. 19. 08:49

Spoiler… bejött a dolog, Kevin nem volt mozgássérült….szerintem is összecsapott lett a befejezés…legalább két részben kellett volna levezetni…
…nagyon nyúlfaroknyi volt Jonas elintézése…
…nekem nagyon tetszett a vége…szép lezárás volt a híd….már megijedtem,hogy Saga leugrik… de nem…csak az eddigi életét dobta el…a telefonos bejelentkezés pedig: …Saga Noren…pontot tett a végére…

Zoa - 2018. 02. 19. 09:15

Köszönöm Candy, utána nézek mindegyiknek :-)

Én most addig nem jövök fel amíg nem láttam az utolsó részt, már csak a magyar feliratot várom hozzá, nagyon remélem, hogy drága Chriskov (ő fordítja magyarra a részeket) legkésőbb holnapra elkészül vele :-)

prezida - 2018. 02. 19. 10:48

Spoiler
m.m. – igen, egy kicsit mindenkinek igaza lett a befejezést illetően :)
Bevallom, nekem nagy csalódás volt, hogy a mozgássérült feláll a tolószékből, és ennyi az ügy megoldása… ez Columbo idejében lehet, hogy meglepetés volt, de ma már többet várunk, pláne egy ilyen színvonalú sorozattól, mint a Broen.
Persze, értem én, hogy Henrik és Astrid jelenetéhez az kellett a drámai hatás eléréséhez, hogy Henrik ismerje a gyilkost, és nekünk nézőknek is legyen egy képünk róla…de akkor is hiányérzetem volt, az előző finálékhoz képest.

Happy endet akartunk, hát megkaptuk :) Igaz, ehhez hozzátartoznak a hatásvadász jelenetek is, de még mindig jobb, mintha meghalt volna valamelyikük.

Összességében remek évad volt ez is, csak kár, hogy a finálét kicsit összecsapták :(

prezida - 2018. 02. 19. 10:51

Spoiler + 1

Kinek jutott még eszébe rajtam kívül, hogy amikor Saga bemegy a börtönbe, Martinhoz megy? :D
Már épp örültem, hogy de jó, mégis csak látjuk egy kicsit, erre meglátom a dilis csajt… :D

reatard - 2018. 02. 19. 12:24

Prezida: Ugyanezt vártam én is, hogy Martinhoz megy.

Nálam valahogy elmaradt a várt katarzis, az előző évadzáró jobban működött esetleges sorozatzáróként is. Azt, hogy Kevin miért nem a rendőrségi fogdán ül mint gyanúsított már részek óta nem értettem… Minden jel rámutatott, egy béna összeeséses jelenettel kétlem, hogy sikerülne elaltatni egy valamirevaló rendőrséget, dehát ez kellett az utolsó nagy csavarhoz, ami így kilógó lólábbal nem is nagyon működik. Nekem Stephanie az aszisztens is kicsit hajánál előrángatott.
Az, meg, hogy az egy magasságban készült fotókról jönnek rá, közben meg már lazán tud szaladgálni különösen érdekes.
Nekem Stephanie az aszisztens is kicsit hajánál előrángatott
Nekem az sem volt eddig ilyen egyértelmű, hogy Saga csakis a bűntudata miatt volt rendőr, dehát most szép lassan, tagoltan, érthetően elmondta a pszichológus néni.

Összeségében kicsit csalódott vagyok, sokkal kevésbé tudott magába szippantani ez az évad mint a korábbiak, de a közepe táján azért sikerült rendesen belefeledkezni, így különösen bosszantó az utolsó két rész, és hogy pont ez lett a sorozat zárás.

Minapo - 2018. 02. 19. 12:30

Nekem is rögtön az jutott eszembe, hogy Martinhoz megy…
Az utolsó részt kicsit nekem elrontották. Olyan érzésem volt, mintha eredetileg 10 részre lett volna tervezve, de menetközben hirtelen megváltoztatták volna az eredeti forgatókönyvet, és a végét összecsapták, hogy le lehessen rövidíteni az évadot.

prezida - 2018. 02. 19. 12:49

Igen, sajnos én is szájbarágósnak éreztem, hogy a pszichológus pár ülés után hirtelen megoldja Saga életét… :( A korábbi meglátásai rendben voltak, de ezt már túlmagyarázta…
Szerencsésebb lett volna, ha Saga magától dönt úgy, hogy most valami mást akar csinálni, mondjuk eltűnt gyerekek után nyomozni, elköltözni messzire vagy bármi más…

Sajnálom én is, hogy nem hozta az utolsó rész azt a színvonalat, amit megszoktunk :(

insulina - 2018. 02. 19. 12:55

na igen, nagyon kellett volna még az a 2 rész ahogyan a többi évadoknál is.. így kicsit keserű szájízű az elbúcsúzás, főleg hogy ez marad meg és nem a többi eget rengető katarzis amit már megismerhettünk. sajnos ez így nem lett valami jó, túl sokat akartak vagy nem mertek többet bevállalni vagy esetleg valami közbejött; ezért lett az ami :(

_Peter - 2018. 02. 19. 20:01

A finálé nem annyira működött sajnos a bűnügy miatt. Sajnos Kevin úgy értem Brian :D klisé nagyon rossz volt, már korábbi részeknél is hiszen tudták Tommy fia ezért van motivációja a barátnő mellett is.

Az ügy helyett inkább a megszokott hangulatra koncentráltam és abban így utoljára is magával ragadott a Broen: a Saga és Henrik jelenetek, Henrik a lányával ezek mind nagyon tetszettek! Henrikék megmenekültek, a tolvajlányok szála is nyitva a névjegy miatt nem kallódnak el talán és Saga megerősítést kapott az anyjáról és kétszer is a nap hőse volt az akciókkal. Ahogy nyitva maradt kettejük közt lehet szabadon képzelődni Saga majd visszatér megújultan Henrikhez. Meglepően happy end lett. És a végén Sofia Helin a hídon csak simán annyi Saga Norén. Länskrim Malmö nélkül az nagyon tetszett. Tak Sofia!

Hiányozni fog a sorozat, nem hiszem újra tudnám darálni mert az ügyek nem érdekeltek annyira, csak a hangulat, Saga-Martin és Saga-Henrik jelenetek. Nagyon jól alakított mindhárom színész.

prezida - 2018. 02. 19. 20:19

_Peter: eszembe is jutottal, hogy vajon a Länskrim Malmö nélkül tetszett-e ez a jelenet? :) Egy kicsit a te forgatókönyved is bejött :)
Az jó volt, amikor Saga kijelentette, hogy egész jók vagyunk együtt a mi pszichikai allapotunkhoz képest :)

Edrick - 2018. 02. 19. 20:58

“Az ügy helyett inkább a megszokott hangulatra koncentráltam és abban így utoljára is magával ragadott a Broen”

Hatalmas +1! Az ügy lezárása nekem se jött be annyira a harmadik évadhoz hasonlóan, de a magánéleti szál csillagos ötös. A pszichikai állapotos mondat, de a sima “Saga Norén” is szíven ütött kicsit.

Picit valóban sajnálatos, hogy pont az utolsó (két) rész sikerült gyengébbre, de attól az évad még sima 8,5/10. A sorozat meg természetesen 9/10. És nagyon-nagyon fog hiányozni. “Saga Norén” :’)

prezida - 2018. 02. 19. 21:20

Ha hiányzik Saga Norén, kovetheted az instan Sofia Helint. :) Ma Saga igazolványát posztolta ;)

_Peter - 2018. 02. 19. 21:42

prezida – 2018. 02. 19. 20:19

Tetszett nagyon, így volt tökéletes! Vajon a Porschét megtarthatja Sofia? :)

Igen-igen Saga mindig reálisan értékeli a helyzetet. Amin keresztül mentek mindketten úgy elég jók. Henrik és Saga megmentették egymást, öngyilkosságtól, magánytól, bűnözőktől. Szeretném hinni Saga majd visszatér Henrikhez megújultan. (talán még gyerek is? abban is változna?)

Hiányozni fog téli estéken egy teával leülni Bron/Broent nézni.

prezida - 2018. 02. 19. 21:53

Igen, nagyon megindító Saga egész karaktere, borzasztóan bele tudja magát élni az ember a helyzetébe… valahol szerintem mindannyian sérültek vagyunk és ezért érezzük közel magunkhoz.
Ugyanezért nem ölték meg egyik karaktert sem – szerintem. Mert akkor a reményt ölték volna meg…

Én is úgy hiszem, hogy visszatér Henrikhez :)

_Peter - 2018. 02. 19. 22:35

Biztos volt már: a sorozatban Saga a húgát veszítette el, az életben Sofia az öccsét. (gyerekkorukban autóbaleset)

angi - 2018. 02. 20. 07:17

Pár napja milyen szépen leradíroztam a gyanúsítottak listájáról Kevint, nem gondoltam ilyen egyszerű megoldásra..és, hát persze, én is Martin börtönének gondoltam azt, ahová bemegy Saga, de minden összecsapottsága mellett voltak szép villanások ebben a részben is. s persze, teátrális megoldások is, de hát egy elfogultnak nem számít:)Nem is tudom, azt a gesztusrendszert-ami a Sagaé- a való(nem színészi) életre milyen izomlazító módszerekkel lehet kisimítani(szem-, arcjáték, vállak, merev test, darabosság, le a kalappal a karakter megvalósítása előtt.

bvr - 2018. 02. 21. 01:53

No, túl vagyok én is az évadzárón. Ahogy többen is írtátok, ez az évadzáró nekem sem jött be (egyrészt a klissék az ügy lezárásában, másrészt a pszichológus szál amúgy végig tetszett, de ez a vége nem, harmadrészt azért amit egy kicsit jobban kifejtenék, az Astrid és Henrik. Szóval egy skandináv noirban simán benne lett volna egy tragikus vég, de ennek a résznek nem ilyen volt a hangulata, és nem is szerettem volna. Viszont ezzel az erőltetett véggel (nahát van tettestárs, nahát a kerekesszékes aki tud járni, nahát most már a lányán akar bosszút állni) ezt most kihozták egyfajta happy endre – miközben amúgy ebbe egy kcsit is belegondolva, ez baromira nem volt az (Astrid helyzete e nélkül is elég tragikus, de ezzel a túszejtéssel ahol meg akarták ölni, egyébként ráadásul az apja miatt (hogy azzal fájdalmat okozzanak), de közben meg Henrik mondja hogy inkább őt, aztán közben kínzásként lábon lövik és a fenyegetés hogy akkor ez folytatódik, majd Saga az orra előtt lelövi (most nem a klissére gondolok kivételesen) Szóval persze, Astridot utána már nem mutatják (hiszen nem is tudnák ezt hitelesen kezelni egy ilyen finálé keretei között), de ez olyan hogy ugye a jó ügyvéd sem tesz fel olyan kérdést amire ne tudná előre a választ, a jó forgatókönyv meg nem lavírozza bele magát olyan helyzetbe amire nincs megoldása. Márpedig erre amúgy nincs.

Na de amúgy persze mindegy, az előző 3 évad összessége miatt is, meg amúgy ezen évad miatt is (tényleg nem a bűnügy megoldása volt feltétlen a lényeg nekem sem) természetesen simán megbocsájtom ezt a finálét a sorozatnak. Örülök hogy volt ez a sorozat, az első évad rögtön bevonult a kedvenceim közé, és simán mellé teszem a többit is.

PS: valamint csatlakozom azokhoz akiknél a börtönbe menet az ugrott be hogy Martinhoz megy :))

Zoa - 2018. 02. 21. 09:51

Végre este megtudtam nézni az utolsó részt.
Nekem személy szerint nagyon tetszett ez a végkifejlet. Egyetértek azzal a megállapítással, hogy egy kicsit összecsapták a végét, simán el bírt volna még két részt, de összességében elégedett vagyok. Valahogy engem ebben a sorozatban sosem maguk a gyilkosságok érdekeltek, nem a nyomozás miatt szerettem, nem is volt annyira releváns, hogy ki a gyilkos.., sokkal inkább a főszereplők életének alakulása az ami annyira beszippantott. Simán elnéznék egy folytatást ami csak Saga-ról és Henrikről szólna.:-)
A végén a hídon én is nagyon izgultam, hogy jaj le ne ugorjon, de hál Istennek nem voltak ennyire kegyetlenek a készítők. Tetszett, hogy pont került Saga -Anyja -Jennifer vívódására, és így utólag belegondolva még inkább zseniális volt az alakítása Sophiának, hiszen ez a dilemma,hogy vajon jól ítélte e meg anno a helyzetet az anyjával kapcsolatban, hogy esetleg nem azért lett-e öngyilkos a testvére mert ő rosszul mérte fel a helyzetet.., végig ott volt az arcán.. és ez most szépen helyére került, végre felszabadulhatott.
Viszont nagyon rossz érzés, hogy vége, egy kicsi remény azért van bennem, hogy talán valaha feléledhet még ez a szuper sorozat.

egy igazi szakember - 2018. 02. 21. 10:46

Véget ért a legzseniálisabb krimi ( számomra ) utolsó évada is. Talán sokunk számára meglepő volt a lezárása a sorozatnak, de azt gondolom visszatekintve az egészre csak pozitív hangnemben beszélhetünk a sorozatról.
Magáról a forgatókönyvekről, és a színészekről is.
Nálam nem kérdés, hogy Sofia Helin kapja a jelölést a junkien.

Sajnálom, hogy véget ért, sok skandináv alkotást követek, de eddig a Forbrydelsen-en kívül egyik sem közelítette meg.

A hét idézete nem is lehet kérdés: ” Saga Norén “

prezida - 2018. 02. 21. 11:45

bvr: Érdekes, amit írsz, valóban nem gondoltam bele Astrid helyzetébe én se…Igazad van, számára ez nem happy end, a túszejtés miatt még jobban összezavarodik, és nem csodálkoznék, ha vissza akarna menni a faluba… vagy a skizofrén hajlamai erősödnének (jelmezesdi), és bekattanna… Henrik ellen fordulna, mert igazából ő jól elvolt ott a faluban…Henrik meg mindent összezavart, veszélybe sodorta őt is, majdnem lelőtték…

Akkor ezzel a börtönös jelenettel mindannyiunkat sikeresen átvertek :D
Ennyi volt a visszautalás Martinra, plusz amikor Saga megkérdezi Henriket, hogy ugye nem csinálsz hülyeséget, mint Martin?

Zoa: Engem se a gyilkosságok érdekeltek leginkább, de azért eddig mindig érdekesek, izgalmasak, ütősek voltak…ezekhez képest csalódás egy ilyen megoldás, Kevinnel… :(

OFF: Elkezdtem nézni a Trapped-et, tényleg nagyon jó, hiánypótlásnak, csökkenteni a Broen utáni űrt…
Abban is szerepel egy kerekesszékes, hát hülyét kapnék, ha kiderülne, ő a gyilkos :D

Zoa - 2018. 02. 21. 12:07

huh, most én is nézegetem amiket ajánlottatok, hogy melyik sorozat legyen a következő :-)

jah, és nekem ebben a részben a legnagyobb beszólása Saga-nak az volt, amikor az informatikusoknak mondja, hogy: “Furcsák vagytok mióta lefeküdtetek” :-))

Candy - 2018. 02. 21. 12:31

Uh,nekem nagyon tetszett ez a lezárás.Kiderült azért lett rendőr,mert bűntudata volt.Ahogy kiderült igaza van az anyjával kapcsolatban,megkönnyebbült. :) Nagyon megható volt az egész rész,én még mindig pityergek. :(

Zoa! A sok közül,amit ajánlottam kezd a Cardinállal :)

Zoa - 2018. 02. 21. 12:41

Candy! Pont most kerestem rá, de a porton pl nem találok róla semmit. Sorozatkritikára nagyon nem merek klikkelni, mert én iszonyatosan tartok attól, hogy belefutok valami spoilerbe.., viszont véleményeket szeretek olvasni mielőtt elkezdek egy filmet nézni (spoilermenteseket :-))
De még kutakodom, így munka közben kicsit nehézkesebb…

Amúgy megyek végig a listádon szép sorban :-))

Aredhel - 2018. 02. 21. 17:58

Tényleg nem volt annyira jó az utolsó két rész, de megbocsátható. Főleg mert sem nem ölték meg Astridot, sem Henriket vagy Sagát. Anyira kinézett egy depi befejezés, hogy most az egyszer örültem, hogy a skandinávok egy picit visszafogták magukat. A pszichológusnéni meg beértelmezett. Néha ilyet is csinálnak, nem mindig a Szókratészi kérdésekkel bajlódnak:-) Szerintem simá rendben volt ez is.
Kellett ez a vég. És annyira cuki volt, amikor Saga megtudta, hogy az anyja Münchhausen by proxy-s volt, fel kellett hívnia Henriket csak úgy. Nekem ez volt a legszívmelengetőbb pillanat az egészben. Meg is könnyeztem :-)

Aredhel - 2018. 02. 21. 18:13

Egyébként Astrid megpróbáltatására én is gondoltam, és hogy ez a túszejtés biztos nem tesz jót az adaptációjának. Viszont skizofrén ettől biztos nem lesz, max ahogy Saga is mondta, disszociatív személyiségzavara van, és annak nem tesz jót (amit sokan a köznyelvben összekevernek a skizofréniával, de semmi köze nincs hozzá. előbbi kettő vagy több kifejlett személyiség, amit traumatikus szituációk hatására fejleszt ki magának az ember, nem tudatosan. mindegyik személyiség kapcsolata a valósággal megtartott (sch.-nál ez nem így van, ott nincsenek alternatív személyiségek, viszont a realitástudat megbomlik, hallucinációk és téveszmék fellépnek) és a személyiségek nem feltétlenül tudnak egymásról. sok filmben és sorozatban is keverik, összemossák a kettőt, pl.: fight club vagy a mr. robot is; ettől függetlenül nagyon izgalmas/szórakoztató alkotások).
Jelen esetben Astrid állapota stabil, konstans, meleg családi légkörben, plusz terápiával javítható, gyógyítható.

prezida - 2018. 02. 21. 18:43

Aredhel: Köszi a helyreigazítást, nem vagyok járatos a pszichés betegségekben, azt hittem, ez egy és ugyanaz a betegség, csak más néven.

Nem is tudom hirtelen eldönteni, melyik volt a legszebb pillanat… számomra talán az, amikor Henrik elmesélte, hogy mit mondott Kevinnek (Briannek :D), és rákérdezett, hogy de ugye ez nem igaz. És Saga mondta, hogy nem… és adott egy puszit neki. Ő, aki nem bírja az ilyesfajta testi kontaktust. Most nem csak megfelelési kényszerből adta, mint annak a pasinak, akivel együtt élt, hanem szívből jött :)

Candy - 2018. 02. 21. 21:29

pár napig ez fog menni a fejemben.. :)
https://www.youtube.com/watch?v=sepnIuRbYF4

Shannen - 2018. 02. 21. 22:51

Megértem azokat a véleményeket, amik szerint nem volt annyira jó a finálé, mint amire az évad vagy akár a sorozat alapján számítani lehetett volna, de őszintén szólva én mégsem tudok ezzel teljesen egyetérteni.
Nekem tetszett ez a rész is. Nem volt bajom azzal, hogy Brian-ról kiderült, hogy tud járni, hiszen számítottunk erre, és tulajdonképpen, amikor anno kiengedték a rendőrök, akkor azt tök jogosan tették, nem tudták akkor mivel bent tartani.

Az igaz, hogy ezt a sok mindent 2 részben tudták volna igazán kibontani, de mivel erre nem volt lehetőségük, amennyire tudták jól összerakták a részt, mindenki megkapta a maga lezárást.

És bár én egészen az ügy tényleges lezárásának végéig úgy voltam vele, hogy reális esély van arra, hogy Saga meghal, így tényleg izgultam is. Henrik és Astrid miatt nem persze (bár szegény lány…).

A legvége Saga-val a hídon (azonkívül, hogy csak úgy eldobja az igazolványát, amit elvileg nem lehetne, nem?) iszonyat hangulatos volt és igen, azt hiszem megtalálták a tökéletes befejezést a sorozatnak és Saga-nak is.

És akkor így a végén sokadjára ugyan, de hát nem lehet elégszer leírni: Sofia Helin egy csoda.

Shannen - 2018. 02. 21. 22:54

Ja igen, és +1 arra, hogy azt hittem Martint látogatja a börtönben. Mármint inkább csak reméltem, mert az eszemmel tudtam, hogy ezt nem nagyon tudták volna összehozni, plusz hétfő óta már belefutottam volna az infóba szerintem. Mindenesetre jó, hogy nem hagyták említés nélkül.

Quantumleap - 2018. 02. 21. 23:55

Az igazolvány vízbe dobásnál másnak is eszébe jutott Piszkos Harry? :)

polipka - 2018. 02. 22. 08:56

Prezida: Nekem is a Henriknek adott csók tetszett a legjobban, pedig nem vagyok egy szentimentalista ember:) De az tényleg egy szerelmes nő csókja volt.

Azon sem lepődnék meg, ha kiderülne valamilyen interjúból később, hogy nem volt benne a forgatókönyvben, mert amilyen arcot vágott Henrik… Vagy csak nagyon jó színész:D

Összességében megerősödött azon érzésem, hogy nem a krimi a fő szál, azért volt viszonylag egyszerű a lezárása a bűnügyi résznek. Véleményem szerint egyébként a nagyi is benne volt sofőrként vagy egyéb segítőként, de mindegy.

Jó sorozat volt, és bár hiányozni fog, de nem estek abba a csapdába a készítők, hogy egy idő után romlik a színvonal. Időben leálltak.

Shannen: bent lehetett volna tartani, de ahhoz több rendőri szakmaiságot kellett volna belevinni a filmbe. Itt a nyomozás mindig több lépéssel a cselekmények után haladt, néha bosszantott is, de utólag jöttem rá, hogy nem a “Helyszínelőket” akarták utánozni. Jól tették.

prezida - 2018. 02. 22. 12:54

polipka: Olvastam egy Sofia Helin interjút, svédről google-val lefordítva, szóval sok minden nem jött át, de annyi igen, hogy a riporter elmondta, hogy ebben a jelenetben ő nem Saga Norént, hanem Sofia Helint látta, tehát itt egy kicsit a saját személyiségét is belevitte a színésznő, aki örült annak, hogy ez észrevehető volt a nézőknek. Nagyon izgultak, hogy hogy fogadják a nézők ezt a jelenetet.
Jól fogadtuk :))

Igen, félő, hogyha tovább folytatták volna az 5. évaddal, már nem tudtak volna megújulni…
Mondjuk el tudnék képzelni egy filmet, ami csak Saga-ról és az új életéről szól, biztos felbukkanna benne Henrik is, Astriddal… :)
De nyilván ez így jó, hogy mindenki szíve szerint folytatja magában a sztorit :)

vtamas - 2018. 02. 22. 22:50

zseniális befejezés

hokkoh - 2018. 02. 27. 01:40

Az a jelenet mikor a virágcsokor alatt Hans feje kivillan, na ott a nő olyan fejet vágott hogy az még rondább volt Hans fejénél is.

Rettenet rosszul állt ez a rövid haj annak a nőnek, komolyan az egyetlen zavaró tényező ez volt a sorozatban, Lilian rövid haja. És még ferdén is volt vágva az a haj, mintha Hans vágta volna le neki de már halála után.

vtamas - 2018. 03. 08. 19:51

@hokkoh: hát igen, rém ronda feje lett Liliannak

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz