login |

The X-Files: kezdett a 11. évad

2018. 01. 10. 21:50 - Írta: winnie

117 hozzászólás | kategória: kritika,

Civilization a joke, and my plan merely the punch line.

Chris Carter igazi mestere a cliffhanger-ök feloldásának. Tapsoljuk meg. Nem, mintha láttam volna az S10 fináléját, szóval nem bosszankodok, de tippre nem mindegyik nézőnek volt őszinte a mosolya azt látva, ahogy az ottani dolgokat az idei évadnyitóban elintézte.

Ejj, a régi szép idők, amikor az átívelős részek kellemes izgalmat okoztak és csak táplálták a kíváncsiságomat, még a dupla epizódok címeit is fejből fújtam, sőt fújom, de a 10. évados kezdés bebizonyította, hogy a készítő megöregedett és/vagy szenilis lett, vagy egyszerűen csak nem halad a korral, amikor azt a chemtrail-összeesküvős premiert ránk eresztette. Onnantól kezdve a mitológiás részek felejtősekké váltak. De azért mégiscsak a premierírással érdemes kezdeni a kibeszélőt.

Had I come full circle to find the truth or only to uncover greater lies? Not one conspiracy, but two, that threatened not only Scully, but our son. A drum beats in my heart.

A vicces az egészben, hogy ez a 11×01 olyan volt bizonyos megoldásait tekintve (nem az átlátszó fake out-ra gondolok), mintha tényleg a klasszikus The X-Files-t nézném. Oké, a 10. évad közben is ezt éreztem, de míg akkor egy múltban ragadt sorozat látszatát keltette (ami szerintem sokak számára egyáltalán nem nagy baj), addig a mostani már maibb volt, de hiába voltak a külsőségei klasszikusak, a belbecs, a tartalom teljesen idiotisztikus zagyvalékká vált.

És nem, nem a nagy csavarra gondolok a végén, ami kapcsán feltehetném álságosan a kérdést, hogy vajon red herring vagy tényleg?, de sajnos hidegen hagy a dolog, még akkor is, ha a múltba való belepiszkálást nem tartom túl elegáns húzásnak. Egész egyszerűen a rész közben majd minden jelenetnél kilóg valamiért a lóláb, hol böhöm ostobaságok, hol pedig béna apróságok szúrják az ember szemét.

Mondanom sem kell, hogy nem volt nagy véleményem erről a nyitányról, soha nem volt igazabb a mondás, miszerint ennél már csak jobb következhet. És bár szerintem a többséget még mindig érdekli, hogy merre szőhetik tovább az összeesküvést a világvégével, a szuperemberekkel és az űr gyarmatosításával, szerintem egyáltalán nem vesztene sokat a sorozat, ha elhagynánk ezt a szálat. Oké, ez a DNS-e, de már a filmeknél is éreztük, hogy gondok vannak Carter-rel.

Chris Carter egy dologban viszont nagyot alkotott a The X-Files kapcsán: abban, hogy a mitológiás, összeesküvős részeket epizodikus sztorikkal pakolta körbe, így annak ellenére, hogy a premierek és a finálék már nem érdekelnek, a folytatás, de főleg a Darin Morgan-féle 11×03 biztos, hogy esélyt fog kapni, hiszen, mint Scully is mondja:

The truth still lies in the X-Files, Mulder.

117 hozzászólás Ne habozz!

Platschu - 2018. 01. 10. 22:00

Talán írtam korábban, de az X-Files legnagyobb hibája, hogy bármit is mesélnek be, a végén úgy is stornózniuk kell a történet szempontjából. Egyszerűen nem dobhatják be egy “mai” korban játszódó sorozatba az idegeneket és nem építkezhetnek tovább ebbe az irányba. Így tehát bármit fedez is fel Mulder és Scully, a titokzatos háttérkormány/kormányszervezet/összeesküvők minden nyomot felszámolnak és marad a bizonytalanság. Ez pedig egy idő után unalmas és rém kiábrándító.

Edete - 2018. 01. 10. 22:10

Én azt hiszem valamikor a 6. évad környékén kaszáltam az összeesküvős vonalat, mert elkezdett teljes zagyvaságba átcsapni. Kár érte. Mindenesetre az epizodikus részek szerintem az után is jó minőségűek maradtak, voltak nagy kedvenceim a 8-9 évadokban is, sőt az előző 10 évadban is volt egy volt egy zseniális sztori. Így aztán nálam az évad csak most kezdődik majd és már várom is. Morgenék munkájára kíváncsi vagyok nagyon. Számomra ők az X akták DNS-e nem Carter agymenése.

Kati néni - 2018. 01. 10. 22:11

NNa, mit retconoltak már?

doki - 2018. 01. 10. 22:27

Borzalmas volt a nyitány.

Lajos67 - 2018. 01. 11. 01:41

Az évadnyitó: kuka.

vbalazs91 - 2018. 01. 11. 03:07

“már a filmeknél is éreztük, hogy gondok vannak Carterrel”

Hát akinek az első film nem tetszik, nagyon nem szeretheti az X-aktákat, mert az kb. az egyik legjobb “rész”.

Skate - 2018. 01. 11. 03:24

Számomra már rég elvesztette azon jelentőségét az X-akták, ami miatt érdekes sorozatnak tartottam.
Első négy évad még tudott borzongató esetekkel és izgalmas átíveléssel szolgálni. Utána elvitték egy komolyan vehetetlen irányba. Az első mozifilm még működött, a sorozat már nem. Onnantól folyamatos a csalódás, mióta röhejes karakterek státusz szerepet kaptak. Az egyre sűrűben jelentkező vicceskedő ügyek szőkőévben egyszer még elmentek volna, nem állandóba.
Az évadnyitó “idejét múlt” tálalása ismét úgy szánkba adta a mondatokat, mint csecsemőnek a cumit. Nem tudom, miért tartok ki még mellette, más sorozatokat jóval kevesebbért is kaszálok sokszor. Ennek ellenére még bennem motoszkál a perverz kíváncsiság, hova lehet ezt még fokozni.

winnie - 2018. 01. 11. 04:54

vbalazs91: az szerintem nekem is bejöhetett, mert megvan dvd-n, szóval lehet, hogy a többes szám nem helyes.

Ace - 2018. 01. 11. 08:29

Kicsit csalódott vagyok én is na nem a cliff feloldása miatt hanem pár boszantó dolog miatt. Én nagyon szerettem a mitológiás részeket főleg a régieket és nem értem Chris Carter ,hogy tud az első X-akták film után(ami szerintem is az egyik legzseniálisabb X-akták rész) ilyeneket letenni az aztalra és főként itt a rendezés és a forgatókönyvre értem.

Ami nem tetszett:
-Cselekmény nagyon kevés volt a részben olyan mintha csak fejek beszélnének egymással és semmi nem történne -itt felbukkan valaki aztán ott… sajnos szerintem ez azért van mert a régi 2-3 rész eseményeit kellett Carternek belezsúfolnia 1 rész-be ami nagyon nem jó…
-Kicsit jobban rámehetett volna az Ufo-kra nem csak mindíg az összeesküvés tudom ez olcsóbb de így csak körbe körbe járunk.

Ami tetszett:
-Noir Mulder kicsit jobban rámehettek volna erre a noiros témára egy ilyen nyomozásra kíváncsi lennék ez újdonság is lehetne az X-aktákban.
-Autós üldözés végre volt egy kis akció is a modern X-aktákban mert eddíg nagyon hanyagolták. Simán hozhatnák az első Film akció színtjét manapság már nem lenne kerülne akkora pénzbe mint akkor volt.

Remélem a többi rész jobb lesz mert ez a több rész egybe ömlesztve nem működik sajnos. Én biztos hogy maradok mert nagyon szeretem az X-aktákat és reménykedek ,hogy sikerül szépíteni.

Hegedda - 2018. 01. 11. 08:30

Nagyon akartam szeretni, de ez fájdalmas volt.

Dave - 2018. 01. 11. 08:58

Borzalom volt, szenvedtem hogy ne tekerjek bele és így alkothassak véleményt. Ér-dek-telen már az átívelő sztory, tojok a szivarosra de már a gyerekükre is. Várom a szérializált szörnyes részeket.

seven - 2018. 01. 11. 09:46

ez volt az eddigi legjobb ford reklám!

winnie - 2018. 01. 11. 09:58

(akartam egyébként írni, hogy nekem annyira béna volt az autós jelenetek rendezése ezzel a béna, folytonos rábúgatással.)

Ace - 2018. 01. 11. 10:14

Valóban lehetett volna jobb is de legalább volt egy kis akció nem csak a beszélő fejek.

Running - 2018. 01. 11. 11:04

Vérgagyi volt az egész, vérgagyi sztorival. A colonyban pl nagyon jól viszik az idegen szálat és pont annyit adnak mindig hozzá, hogy érdekeljen merre tovább. A családi szál ott is sokszor buta, de ha ott sikerült érdekessé tenni, akkor itt is menne, csak nem ezzel a Carter-rel.
Inkább adná valakinek át az egészet, lehetne annyi önkritikája, hogy átadja valaki másnak az irányítást.
A szereplőknek is adhatnának valami extra pénzt, vagy hitet, mert szörnyű nézni ahogy szenvednek a szerepekben.

sidewinder - 2018. 01. 11. 14:38

De legalább a Toth G Zoltán narrátor rejtély megoldódott!A The Orville narrátora jelenleg :)Várom a 2 részt az X-aktákból nagy reményekkel :)

Papilaci - 2018. 01. 11. 14:47

Hinni akarok!
:-D

DarkEagle - 2018. 01. 11. 18:30

Tipikus átlagos X-Files rész volt, semmi extra. A vége meg konkrétan pofán csapás volt és akkor finom voltam. Nem is értem hogy gondolták ezt, hogy ez jó ötlet lehet. Na mindegy, nézzük mert X-Files de ennyi. Így viszont már kezdem érteni miért akar kiszállni Gillian és szerintem menni fog vele David is. Ha jól rémlik Carter is lelép szóval lényegében kapunk egy full rebootot majd. Elvégre van már új Scully és Mulder is. Na nem mintha annak örülnék mert egyik se a szívem csücske és színészileg fényévekkel vannak elmaradva David-Gillian párostól. Igen, a kisebbik Amell gyerekre gondolok meg a csajra. Lauren Ambrose a neve ahogy látom. De a neve alapból röhejes. Einstein ügynök. :D

Lajos67 - 2018. 01. 11. 19:23

Jaj ne, ha mindkét főhős meg, arra is volt megoldás régen: Reyes meg Doggett :-( Az kéne még…

winnie - 2018. 01. 12. 07:38

“Így viszont már kezdem érteni miért akar kiszállni Gillian és szerintem menni fog vele David is. Ha jól rémlik Carter is lelép ”

nem ezért akar kiszállni, és carter nem feltétlenül megy vele. amellnek pedig van pilotja és jó eséllyel sorozata, szóval rá sem lehetne építeni.

Dave - 2018. 01. 12. 11:18

Nos a 2. rész méltó folytatása minőségben a rémes évadnyitónak.
Mi-volt-ez?
Besétálnak a régi jó “hoztam a fegyencet,de ID vagy/ésjelvény nincs” trükkel a szövetségi épületbe. Majd innen nemes egyszerűséggel és csábítási trükkel át az NSA épületve ahol a lépcsőházban kergetőzve legalább az egyik elfutkos.
Miután felforralta a szervert scully iszkoljunk vissza hozzuk át a már minket barátként üdvözlő FBI kollegákat és csodálkozzunk rá, hogy a vörös ruhás hölgy NEM VÁRTA MEG LETARTOZTATÁSÁT a tárgyalószobában, hanem volt mersze eliszkolni.
Akkor én most felköpök és aláállok, mert ez már nekem kellemetlen.

Desmond Wallace - 2018. 01. 12. 17:29

Tegnap este megnéztem az évadnyitót.
Én régen se igazán csíptem az összeesküvős részeket, és ez most se változott.
Zagyvaság az egész, a végén meg nagyvonalúan félresöprik ezt a főszálat, hogy teret engedjenek az epizodikus történeteknek. :)

Mulder gondolatai valami hihetetlenül bénák voltak.

Lacisx - 2018. 01. 12. 22:05

Ennek már csak a főcíme jó.

dukyka - 2018. 01. 12. 22:29

A 2. rész is ugyanolyan gáz volt, full ostoba… Nem tudom, hogy sikerült ezt így összehozni.

energy - 2018. 01. 12. 23:05

2. rész után… engem ez így nem érdekel. Lehet az idő múlt el fölötte, én változtam meg, Chris Carter változott meg… de már nem érdekel.

Ace - 2018. 01. 13. 07:14

11×02 azért jobb volt már. Nem egy kapkodós infóáradat volt hanem volt azért végre nyomozás nem volt agyon zsúfolva párbeszédekkel volt cselekmény. Az eleje nekem nagyon tetszett a végén volt egy kis logikátlanság de tipikus x-akták rész volt. Mulder és Scully nálam még mindíg jól működnek együtt.

Sawyer - 2018. 01. 13. 17:01

Gyors lepörgettem a 11×01 előtt a 10. szezont újra, ami után azt gondoltam, ennél már valóban csak jobb jöhet – de nem :DDDDDD

Hát mi ez, mii???? Pörgetik ezerrel a dolgokat, tucatnyi infót és fordulatot próbálnak lenyomni a torkunkon, olyan röhejes dialógusokkal, amiknél egy iskolás jobbat írna. Nekem ez a modern-összeesküvős téma tetszik, de ilyen kivitelezésben nem lehet komolyan venni.

A régi évadokból nekem talán az első 3-4- volt nézhető, de már akkor is zavart, hogy bármit tapasztalnak, bármit átélnek, úgysem hiszik el, még maga Mulder és Scully sem. 1993-tól 2002-ig, 9 éven át éltek meg olyan paranormális dolgokat, amik teljesen egyértelműen bizonyították az idegenek és a természetfeletti létezését, és még mindig körülbelül ott tartunk, hogy Mulder viccelődik, Scully pedig szkeptikus.

Annak idején az ötödik évadtól kergült meg a sorozat, az Odaáthoz hasonlóan kezdett komolytalanná válni, poénos aláfestő zenéket pakoltak a részek alá, ami néhány évaddal később már alap lett – az X-aktáknál, könyörgöm.

Háromszor láttam az eredeti sorozatot, és önhibámból kívül, fogalmam sincs, most akkor mi AZ IGAZSÁG. Mert volt itt minden, Isten, angyalok, ufók, már azt sem tudtam, a Föld melyik keletkezését akarják valósnak beállítani, mert minden témába belekóstolt a sorozat. Mulder húgát is túlspilázták, és úgy cakkumpakk mindent. John “T-1000” Doggett számomra vérfrissítésként hatott a sorozatban, örültem, hogy lecserélték Muldert, és végül úgy összességében a 9. évad befejezésével elégedett voltam.

Most még azt is elfogadtam, hogy a Bagós él, de ez önmaga paródiája. Hogy tudja ezeket az ostoba mondatokat a színész ilyen komolyan előadni? Duchovny és Anderson (talán még Pileggi) játékán látszik, hogy a könyökükön jön ki az egész, igazából az egészen azt látom, hogy fogalmuk sincs, merre tartanak, vagy hogy az adott jelenetekkel mihez akarnak kezdeni.

Következmény nélkül áskálódik mindenki mindenki ellen (mint A szökés s04-ben), és mint egy Marvelben, folyton a világ pusztulásáról beszélnek, de már annyiszor keménykedtek vele, hogy nevetségesnek hat. Aztán ez a szappanoperázás már a Barátok köztöt is lepipálja. Az élesztett sorozat mélypontja volt a gyíkemberes 10×03, és a legjobb a 10×05-ben Mulder varázsgombás táncolgatása, ami egy 18-as karikás sorozatban elég gáz. Nem tudom, ez most hányassal megy, de a színvonal úgy a “12 éven aluliaknak nagykorú felügyelete mellett ajánlott” lehet. A képi világa is olyan steril, mű, hogy szégyen az elődjeihez képest. Pont abban a gyíkemberesben szörnyülködtem, hogy a sötét erdő milyen precízen meg van világítva. Vagy az éjszakai szobákban mindig ég az összes lámpa, még ha alszanak is.

Ez az új évad folytatja a bazári gagyit, és nézni fogom, mert érdekel, mit hoznak ki belőle, de elég szomorú, hogy 10 perc után azt várom, hogy vége legyen és tudjam le mielőbb.

3/10…

Lajoska67 - 2018. 01. 13. 22:59

2. rész: 8-DDDDD

Az a durva, hogy az ötlet nem lett volna rossz egyáltalán, de nagyon kínos, ahogy elkészítették. Orosz magáncéges kommandósok, akik az FBI felett állnak nyíltan??? 2018-ban??? Skinner nem segít Mulderéknak? A főszereplők nem tudnak semmilyen hatósághoz fordulni, mert van kb. 2 ember, aki kiszolgálja ezt a háttérösszeesküvést? Se a rendőrség, se senki másik FBI-ügynök ismerős nem tud segíteni? Nagyon gáz.

Valaki - 2018. 01. 15. 18:35

Úristen, Sawyer pontosan megfogalmaztad, ami engem már, amióta újradaráltam az x-aktákat felnőtt fejjel (kb 5 éve?), nagyon zavar a sorozatban. Betüröl betüre egyetértek.

E-Zsolesz - 2018. 01. 15. 19:46

“Nem tudom, ez most hányassal megy…” – Az új sorozat eleje a Cool-on felváltva 16-ossal és 12-essel futott, de többnyire inkább 12-essel. Ez a régi sorozat nagy múltját tekintve vicces, de különben a 2004. év óta hatályos magyar jogszabályok által 16-os karikával vetíthető. Jelenleg az új sorozat 2. évadja eddig 16-ost kapott és állítólag továbbra is annyit kap. (Ez eredetileg különálló rövid sorozat volna új számozással és én is így tekintem.)

Én a klasszikus sorozattal úgy vagyok, hogy a 6. évadig teljesen jó volt. Igazából az 5-6. évadoknál csatlakoztam be a Viasat által és utólag pótoltam. A 7. évad már lapos volt és semmit nem nyújtott, de a 8. évad pont Mulder kiesésével tudott új szituációkat mutatni. Ekkor kaphatott volna egy tökéletes befejezést és a 9. évad már nem kellett volna. Ez az új sorozat pedig eddig egy felesleges nagy katyvasz. Nekem semmiben nem adja a régi hangulatvilágot és csak belekavarnak mindenbe. Most pedig ahogyan az új sorozaton belül laza tollvonással elkaszálták és másfelé vitték a 6. rész egész lényegét, az egy röhej. Pedig az az egy rész legalább tetszett. Most már én is megnézem, mert hatalmas kedvenc volt és kíváncsi vagyok a végkifejletre. De a régi sorozat marad meg szép emléknek és szerintem nem is kéne így megbolygatni.

varecza@freemail.hu - 2018. 01. 16. 00:01

ez lesz az utolsó évad? (remélem)

winnie - 2018. 01. 16. 05:00

ha nem akarod nézni, akkor utolsóvá teheted, csak rajtad áll:) akkor lesz utolsó, ha sokan elkaszálják, kiszállnak belőle, de nincs szó arról, hogy az utolsó lenne.

Zombiebie - 2018. 01. 16. 08:11

Az új évadok értékelhetőségével egy probléma biztosan van. Időközben felgyorsult a világ. A 90-es évek tematikája kedves emlékké fakult mára. Az, hogy napjaink felgyorsult világára a sorozat készítői reagálni kívánnak, nem áll jól a márkanévnek. Hagyni kellett volna a 90-es évek doziméterét, (ha nem is a tematikáját) hiszen azóta a világ mégiscsak más, de a szemüveg amelyen keresztül tekintünk rá mindenképpen az. A történetmesélést valamiért szó szerint vették és felgyorsították. Az elbeszélést monologizálással oldhatatlanul adott mederbe terelték, hogy mindenki megértse a közölni kívánt tartalmat. Szerintem így kevés helyet hagytak a fantáziálásnak; minden kapott információ tényként kezelendő és ezzel átvágták az X-Akták fő jellegét. Félre ne értsétek, a témája miatt, amiről úgy gondolom, hogy életszerű és van némi aktualitása én kedvelem a sorozatot. Csak ez már nem AZ az X-Akták. Nagyjából számomra mégis emészthető csak ne lenne a szájbarágás.

winnie - 2018. 01. 17. 08:50

“Az élesztett sorozat mélypontja volt a gyíkemberes 10×03, ”

pedig az volt az egyetlen értékelhető rész, sőt, az 10/10-es volt, tényleg hibátlan. nem mondom, hogy ma már kábé csak így működik a sorozat, mert biztos vagyok benne, hogy lehet normális JÓ részeket írni. viszont azt megértem, ha valakinek nem jön be ez a stílus.

darin morgantől a 2×03 és a 2×20 nincs meg fejben, de a maradék 3 epizódja nálam magasan a sorozat fénypontja, annyira ötletesek és szórakoztatók:

3×04 – Clyde Bruckman’s Final Repose
3×12 – War of the Coprophages
3×20 – Jose Chung’s ‘From Outer Space’

” Pont abban a gyíkemberesben szörnyülködtem, hogy a sötét erdő milyen precízen meg van világítva.”

exactly, a lényegre tapintottál. a darin morganes epizódoknak ez a lényege. ha a stílus nem jön be, akkor a 11×04-et hagyd ki:)

az évadnyitó után elkezdtem nézni a 11×02-t, de 15 perccel a vége előtt kilőttem. jobb, de semmi extra, nem nagyon érdekelt. a 11×03 sztorija érdekesnek tűnik, de chris carter írta (bár jók a kritikái), a 11×05 megint felejtős, szóval még a 11×04-re visszatérek, utána max akkor, ha a 12. évadba is jön darin morgan.

ZöldM4cska - 2018. 01. 17. 21:25

Végül is ha úgy nézzük ugyanakkor a valószínűsége hogy űrlények jönnek ide és kísérleteznek rajtunk mint annak hogy egy gyíkember él az erdőben és ha megharapja egy ember akkor az is emberré változik. Egyikre sincs konkrét valós bizonyíték. Csak az elsőtől félnél (ha már nem lenne lerágott csont) míg a másikon meg nevetsz ha van jó humorérzéked.

Sawyer - 2018. 01. 17. 21:29

@Valaki

Köszi :) Azt még kihagytam, hogy még nagyon felbszott, hogy két FBI ügynök a főhős, de még egy utolsó mezei takarítónő felett sincs hatalmuk, még az is ellent mondhat nekik. Az rendben van, ha egy rendőrt leállít egy szövetségi, de hogy fordítva, és igazából úgy játszanak velük részről részre, ahogy akarnak, az azért már túlzás. Ahogy az is, hogy az egyik részben (talán évadnyitó volt?) kis szürkék, nagy fejjel rohangáltak körülöttük, miközben a kormány fegyveresei akarták megölni őket, és a következő részben már úgy nyomoztak egy random ügyben, mintha misem történt volna. Ekkora életveszélyt azért ilyen könnyen lerendezni, és nem is egyszer…

“pedig az volt az egyetlen értékelhető rész, sőt, az 10/10-es volt, tényleg hibátlan. nem mondom, hogy ma már kábé csak így működik a sorozat, mert biztos vagyok benne, hogy lehet normális JÓ részeket írni. viszont azt megértem, ha valakinek nem jön be ez a stílus.”

Dehogynem, bejönne ez a stílus, ha például egy 22 részes évadból 2-3 rész lenne elviccelve. De egy 18-as karikás horrornál – és most megint az Odaátot hozom fel példának – ne az legyen, hogy ez az arány fokozatosan megfordul. A szomorú az, hogy most már a komolynak megírt epizódokat sem lehet komolyan venni :D

És ez nem abból fakad, hogy ma rohanó világban élünk, mert nagyritkán akad még egy-egy olyan alkotás akár filmben, akár sorozatban, ami üti a régi minőségeket. Itt a nemtörődömség az ok, de amit én látok nem csak a filmek/sorozatok terén: kiölik az emberből az egyediséget, a kreativitást, és ahogy az X-aktákban is mondják, biológiai rabszolgákat csinálnak belőlünk. Az oktatástól elkezdve, a valláson át, minden, de főleg a közösségi oldalak, a média. Mivel nagyon érdekel, mi az élet értelme, mit keresünk itt, mi van a halál után, néhány éve rengeteget olvasok spirituális, ufós, misztikus, összeesküvős témákat akár darkweben is, és amit régen hirtelen hallásra nevetségesnek gondoltam, ma már nem az, de ebbe most nem is akarok belemenni.

Én temérdek szinkronparódia után hosszú munka árán eddig 3 egész estés amatőr filmet készítettem (Alvilági mese, Végnapok, Heten a világ ellen, yt-n meg is tekinthetők), írtam, rendeztem, vágtam és szerepeltem is bennük. Mindhárommal országos filmfesztivált nyertem, elég pozitív visszajelzésekkel, és mindhárom zsűri kiemelte, hogy ezek azért is egyediek és lekötötték őket végig, mert én nem tanultam az iskolában a filmezést, és olyan oldalról látom a dolgokat, amilyenről a tucatszám hivatalosan oktatott újonc írok, rendezők nem. Az is a baj a főleg 2010 után készült alkotásokkal, hogy nagyjából mind egy kaptafa, semmi egyediség, semmi mélység, csak a felszínes karakterek és bugyuta történet, de látvány az legyen. A másik, hogy nekem nem volt milliárdos felszerelésem, abból kellett gazdálkodnom, amit az 50-60 emberemmel össze tudtunk kaparni, és így a legtöbbet hoztuk ki, amit tudtunk (kivéve azt, hogy az időhiány a tervezett minőség rovására ment :( Most is 5 forgatókönyv áll a gépemen, amiket szívesen leforgatnék, csak jelenleg megfelelő technikára gyűjtök, ellenben hálivúdban ezeknek adott minden, milliós költségvetés, a seggük alá van téve minden, és így nem képesek összehozni egy normális alkotást. És mindent, mindent rebootolnak, újranyomnak, folytatnak, és mindent elbsznak (Star Wars, X-akták, A szökés – utóbbiról itt kritikát is írtam), mindezt valami eszméletlen ostoba színvonalon. De olyanon, hogy nem hiszem el, hogy ez átment X bólogató jánoson, hogy ez így, ilyen formában mehet a tévébe, moziba.

Ezért is haragszok még jobban az X-aktákra… az eredeti sorozatot sikerült még úgy, ahogy elfogadnom, de hát ez, hogy itt még belerúgnak néhányat… hihetetlen. Nem is akarok tovább rugózni ezen, és a saját filmezést is példának hoztam fel, a lényeg, hogy a világ nagyon nagy szarban van, minden szempontból. Nincs ma már semmi, amibe a fiatalság kapaszkodhat, nincs pl. Super Mario, amit évtizedek múlva is emlegetnek, csak ezerszám ontják a többnyire érték nélküli játékokat és filmeket, csak a Facebook, a rohanás, a termelés, robotolás és vásárlás, reklámok agyba-főbe. Teljesen átérzem, amit a mai X-akták mondani akar, de a kivitelezése nagyon nincs rendben, és pont amiatt ilyen is a minősége, amit a tartalma pedzeget :)

JKJ - 2018. 01. 18. 14:30

Ezt a harmadik részt nem is tudtam végig nézni. Majd az évadzáróra visszatérek!

Csillagharcos - 2018. 01. 18. 16:18

Hát, úgy látom, nem a fősodratú véleményt képviselem itt, de szeretnék azok nevében szólni, akiknek TETSZIK a 11. évad egészen egyszerűen azért, mert egyáltalán olyan szerencsések vagyunk, hogy egyáltalán viszontláthatjuk a régi karaktereket vagy mert – ahogy Gillian Anderson is mondta magáról nemrég: nem 1 vagy 2 dolog vagyok, legalább 25 dolog vagyok – és az X-akták is ilyen. Szerintem nemigen lehet más sorozatokkal összevetni.

Nekem nem világos, hogy a korábbi hozzászólók pontosan MIT várnak. Volt 3 rész, 3 különböző és lesz még hét. Kell szórakoztató faktor, meg akció, meg humor, meg nagy fordulat (11×01), amiből lehet dolgozni a későbbiekben. Mindenféle célközönséget (régit és újat) megszólítani egy változó világban. Olyan karakterekkel, akiknek komoly múltjuk van, de közben éltek egy életet, változnak stb. Csinálja CC után, aki jobban tudja. Szerintem itt nagyon sokan azt hiszik, hogy csak a negatív kritika a kritika, de az nem egy nagy tudomány.

Tudom, hogy aki sokat markol, keveset fog, látnia zuhanó nézettségen, de én személy szerint nagyon boldog vagyok a visszatérés miatt még ha ez az utolsó is…

Na, mindegy. Lehet, hogy túl ingerszegény környezetben élek sorozatok tekintetében: mióta családanya lettem, nem darálok sorozatokat, nézni is csak alig. De ezért fölkelek csütörtök hajnalban, alig várom, teljesen bezsongtam.

Új szórakozást is találtam, fél napig utána rá-ránézek a Twitteren a #TheXFiles hashtagre és sírva röhögök a millió bennfentes kommenten, visszautaláson meg GIF-eken, amiket feltesznek. Nem tudom, ilyen más sorozatnál is van? Szerintem az X-files az egy külön univerzum.

Csillagharcos - 2018. 01. 18. 16:30

11×03
SPOILER!
SPOILER!
SPOILER!

1.
Shipper-menyország. Új angol kifejezést tanultam ma: afterglow. Kíváncsi vagyok, hogy fogják széttrollkodni a szinkronnál, bár nehéz is lefordítani azt, hogy”tedd tompított fényszóróra az orgazmus utáni ragyogásodat” 9 szótagban. Ha shipper-fronton minden marad legalább ennyire jó, boldogan halok meg X-files tekintetében. Meg Mulder feje utána a tükörben… GA meg azt tweetelte, hogy ATTHS*. Twice. :-)))

2.
Fölkeltem csütörtök hajnalban még meló meg ovi előtt megnézni. Laptop, füles. Pont, ugye, az a rész volt, mikor a duplikátumok bámulják a halálra rémült leendő áldozatokat a sötétben.
Egyszer csak úgy éreztem, áll valaki az ágyam mellett. Hát, a kis háromévesem bámult a kis pizsamájában a sötétben 10 centire az arcomtól. Akkorát sikítottam, hogy mindenki felébredt. :-))) Scully is így járt. Twice. :-)))
*=and then they had sex

Dark Energy - 2018. 01. 18. 19:26

Pont úgy vagyok az X-aktákkal, mint a Star Wars-szal, annyira az életem része, hogy foggal-körömmel ragaszkodom hozzá és elnézem minden hibáját. Mégis csalódott és mérges vagyok és újra és újra meg kell néznem, mert teljesen rá vagyok kattanva röpke 24 éve és nincs menekvés. Igazi örök szerelem ez.

winnie - 2018. 01. 19. 07:06

Csillagharcos: a negatív kritika egy ennyire szeretett IP esetében inkább merészség. sokan nem is gondolták volna, hogy negatívan állhatnak hozzá. sokan sok minden másra pozitívan reagálnak, és őket döbbenti meg legjobban, hogy erre nem.

szerintem csak az az elvárás, hogy jó legyen. ennyi. nyilván sokak szerint az, és sokak szerint nem az. ld, ahogy írtam fent, nekem még a 11×02 sem v0olt olyan érdekes, hogy végig tudjam nézni, a nyitányról pedig írtam, ráadásul korábban elő nem fordulhatott volna, hogy 10-15 perccel a vége előtt lelőjek egy részt. valami hiányzik belőle.

viszont csak azért ne legyen jó valami, csak azért ne legyünk hálásak, mert létezik. hangsúlyozom, hogy nem azt vitatom, hogy jó vagy nem jó, és annak örülök, hogy sokaknak ekkora élmény a viszontlátás, de ahogy írsz róla, az egész valami nemes küldetésnek tűnhet, holott épp a profitszerzés a lényege arra bazírozva, hogy sokan így fognak érezni. amivel nincs semmi baj, és minden sorozatra igaz, csak nem érdemes túlértékelni a létezését:)

“Csinálja CC után, aki jobban tudja. ”

szerintem lenne író, aki csinálná, de nem csinálhatja, amíg ő viszi a sorozatot. ha lesz esetleg évad nélküle, akkor megláthatjuk, hogy milyen lesz. de szerintem, akár tetszik a sorozat, akár nem, mint a prison break esetében is, nem biztos, hogy az a legjobb döntés, hogy egy olyan showrunnerje van, aki ilyen sok évet kihagyott, ennyi ideje nincs benne a szakmában. talán ez is közrejátszik a visszhangban – talán nem, ld. második film.

Dave - 2018. 01. 19. 14:03

Dörzsölöm azért a halántékom ezen rész után is.
Az előző rész akkor újra az FBI kötelékében?Remek haladjunk.
Mi Fox és Dana kapcsolati státusza? MI van nekik bejelölve facebookon ? Complicated? :)

Sawyer - 2018. 01. 19. 17:45

@ Csillagharcos

“mert egyáltalán olyan szerencsések vagyunk, hogy egyáltalán viszontláthatjuk a régi karaktereket”

Sajnos a készítők is azt hitték, hogy olyan szerencsések lesznek, hogy elég visszahozni csak Scully és Mulder fejét :)

“Nekem nem világos, hogy a korábbi hozzászólók pontosan MIT várnak.”

Igényes, nem elkapkodott részeket, normális írókkal, nem dedós párbeszédekkel, nem szájbarágással, szerintem aki az eredeti X-aktákat szerette, ők nem holmi hlyegyerekek voltak, akik nem tudták értelmezni, amit látnak.

“Csinálja CC után, aki jobban tudja. Szerintem itt nagyon sokan azt hiszik, hogy csak a negatív kritika a kritika, de az nem egy nagy tudomány.”

Na ez a legbénább érvelés, amivel egy olyan ember próbálja osztani az észt, akinek nincs épkézláb ÉRVE :) Szerintem rengetegen jobb epizódot írnának, de itt szerintem nem is elsősorban az írás a gond, hanem a rendezés.
Elmondhatod itt tucatszor, hogy imádod, de valamit fűzz is mellé, mert ez így szubjektív. Azzal meg, hogy mást bszogatsz, mert nem tetszik nekik, nem érv :D
Ugyanúgy tudok érvelni a pozitívumok mellett, mint a negatívumok oldalán, mindkett egyaránt “tudomány”.

“Lehet, hogy túl ingerszegény környezetben élek sorozatok tekintetében: mióta családanya lettem, nem darálok sorozatokat, nézni is csak alig. ”

Igen, ez lehet az oka, ha valamit hosszabb ideig hanyagol vagy újonnan próbál ki az ember, nyilván nagyobb az élmény. Személyes példának a karaoke-t tudom mondani, első néhány alkalomkor varázsa volt a törzshelyünkön, mint potternek, de egy idő után monotonná vált. Aki hosszú ideig nem tévézik/filmezik, bármit is néz, nagy élmény neki a visszakapcsolódás.

doki - 2018. 01. 20. 22:50

A harmadik rész kicsit visszahozott a régiből,bár itt-ott fura volt.

Ace - 2018. 01. 23. 13:21

11×03 Végre a régi X-akták-hoz hasonlított. Nagyon sokban felvette a régi részek történetmesélési módszerét végre David és Gillian is kicsit visszarázódott a régi karakterükhöz nagyon élveztem ezt a részt. Nem értem ,hogy a mitológiás részeknél miért nem lehet hasonló panelekkel felépíteni a részeket akkor semmi gond nem lenne vele.

Sawyer - 2018. 01. 24. 21:36

Na, a botrányos 11×01 után a 11×02 nagyon bejött, ez a téma nagyon megfogott, csak a második felét/végét bszták el amolyan szokásos X-akták módon.

Megint az a dilemma állt elő, hogy tucat képzett katona vadászik Mulderékre, akik fittyet hányva mászkálnak ide-oda, primitív módon bejutnak egy 2-3 (!) őr által őrzött elit tudományos toronyházba – vagy mi vót’ az -, ahol James Bond-főgonosz módjára a GONOSZ HÖLGY elárulja, hogy most ő a GONOSZ, és ismét (vagy még mindig) elpusztítják a civilizációt. Végül mint már a sorozat legalább 50%-ában, nem tudnak bizonyítani semmit, mert eltűnt. Hogy ezt a lerágott stílust nem tudják már elfelejteni… Ja és az egész fél perces vágással megoldva. 7/10

A 11×03 a régiekhez hasonlítva amolyan átlagos szintet hozott, inkább úgy fogalmaznék, majdnem egy az egyben a régiekre mintázták, csak egy új köretet kaptunk hozzá, és meglepetéseket sem okozott. Az előző rész történéseire visszatérve, itt is egy régi negatívum köszönt vissza: pár napja még Mulder és Scully fejét akarták elszánt fegyveresek, itt meg vígan nyomozgatnak, mintha misem történt volna. Fuha, felettébb fuha. 5/10

De ez a két rész legalább képes volt visszahozni nagyjából azt a hangulatot, amiért annak idején belevágtam a sorozatba.

Dave - 2018. 01. 25. 15:00

4.rész

MINDFUCK
Ezt a részt, mint az évad mókásabbnál is mókásabb fejezetét nem tudom már utálni.
A végén a bing bing bong. Sok volt ez.

v0m1t - 2018. 01. 25. 15:25

⍰⍰⍰⍰⍰⍰⍰⍰

náluk nem lesz scooby doo crossover?

Mazsola - 2018. 01. 25. 23:40

Sawyer véleménye áll hozzám legközelebb, szerintem is nagyon pontosan fogalmaztad meg mi a baj ezzel az X-aktákkal. Mert aki a felszínes, anyagi élvezeteken túllépve mélyebben elkezdi az élet értelmét keresni, annak már nagyon gagyi ez a történetmesélés. Szerintem ne várd el, hogy válaszokat kapjál ebből a sorozatból, ez nem azért és így készül. Régebben sem azért készült, de legalább akkor még volt stílusa, és el tudta hitetni, hogy komolyan gondolja magát. Mert mit is csinál CC? Előveszi az aktuálisan futó összeesküvés-elméleteket (mint pl. chemtrails, Holdraszállás-kamu, népírtás vírusokkal, stb.), és ezeket megpróbálja valahogy beépíteni a sorozatba, de mindig ügyelve arra, hogy biztosat ne állítson inkább csak sejtessen, de közben nevetségessé is tegye az adott elméletet, ráadásul az új évadokban rettenetesen buta módon teszi mindezt.
És itt most nem is az a lényeg, hogy ezen elméletek mennyire igazak (szerintem igen sokuknak van valóság alapja), hanem hogy ezeket a válaszokat ne ebben a sorozatban keresd. Mert itt nem fogod hallani, hogy pl. a chemtrailst (repülőgépekből kipermetezett vegyi anyagok) hívatalosan is elismerték (keress rá: J.P. Holdren chemtrail), azzal a szöveggel, hogy mindez egy “geomérnöki projekt” része, amivel alumínium + bárium + kitudja még milyen fém részecskéket juttatnak a felsőbb levegő rétegekbe, ezáltal létrehozva egyfajta “fóliát”, ami csökkenti (visszaveri) a napsugárzást, így lassítva a globális felmelegedést. Ezzel a magyarázattal csak annyi a gond, hogy a mellékhatásokról egyáltalán nem beszélnek, miszerint a levegőbe juttatott mesterséges fátyolréteg fém részecskéi idővel leszivárognak a mi bioszféránkba, a talajba, a vízekbe, a növényekbe, és ezáltal belénk is, aminek ki tudja milyen mérgezéses következményei lesznek. A másik amiről nem beszélnek, hogy a globális felmelegedés, ami miatt csinálják a permetezést, is egy jól megírt beetetés, hiszen a földtörténeti korok nem szólnak másról, mint jégkorszakok és felmelegedések egymást követő hullámzásáról. Tehát az embernek ehhez nem sok köze van, tőlünk függetlenül is végbemegy… megemlítendő továbbá, hogy a megnövekedett CO2 által az utóbbi években sokat nőtt a Föld zöldfelülete, egész erdők keletkeztek, hiszen a növények a CO2-t megkötik, beépítik, csak erről megint nem beszélnek a globális felmelegedés svindli gazdái. Ennyit a chemtrailsről.
A másik örök témája az X-aktáknak az ufó kérdés. Csak egy nagyon korlátolt ember gondolhatja azt, hogy egy végtelen világegyetemben, végtelen számú naprendszer létezése esetén csupán egyetlen egy bolygón van élet. Persze ezt a kérdést is nevetségessé lehet tenni, pl. gagyi zöld maskarába öltözött színészekkel, ám ettől még hiba lenne kizárni az élet, sőt a miénknél fejlettebb élet létezését más bolygókon, vagy dimenziókban.
Holdraszállás-kamu: egyikünk sem volt ott, így nem tudunk meggyőződni sem a megtörténtéről, sem annak ellenkezőjéről, viszont számtalan nagyon is meggondolandó érv látott napvilágot arról, hogy tényleg kamu. Kezdve a Kubrik féle vallomással (ő rendezte tán), a fényképek manipulálása, és még sok egyéb érdekesség kering a témában. Persze ezek is lehetnek kamuk, de mégis megkérdőjelezik a dolgot. Egy fénykép, egy filmfelvétel ma már nem elég bizonyíték önmagában, hiszen bármit meg lehet csinálni a technika segítségével, szóval ennél több kell, hogy az ember elhiggyen bármit is. :)
Szellemvilág: hiba lenne azt is feltételezni, hogy az ember csupán egy test. A 20 éves kori testedből a folyamatos anyagcsere miatt 40 éves korodra szinte semmi nincs már meg, akkor ki is vagy te valójában? Miért gondoljuk, hogy az emberi lét, és az érzékszerveinkkel felfogható világ az a “csúcs”, a legfelsőbb szint? Egy hangya szinte csak 2 dimenzióban éli le az életét, te rálátsz felülről, miközben ő nem érzékel, mert a síkban mozog, de miből gondoljuk, hogy ez a 3D a “teteje” az érzékelhető rétegeknek? Messzire vezet, hagyjuk most.
Isten: azzal érvelnek a materialisták, hogy a hívők nem tudják bebizonyítani a létezését. No de ez kétélű: bizonyítsd be, hogy nem létezik! :) A materializmus tulajdonképpen ugyanolyan vallás, mint a többi, hiten alapul, az ebben hívő ember is azt hiszi, amit tanult (hallott, olvasott) róla, miközben tanácstalanul nézi a kvantumfizika legújabb felvetéseit, amelyik egyre szebben rávilágít a világ holografikus, fraktálszerkezetére, s hogy anyag (matéria), valójában nem is létezik, mivel a legmélyén nincsen semmilyen alap-építőelem, ott már minden csupán rezgés, hullám, energia. És vajon hol van ezek forrása…? Milyen anyag a “gondolat”, az “információ” vagy a “szerelem”? Hogy lehet egy “ősrobbanásból” olyan rend, amilyet el sem tudunk képzelni a nanovilágtól a kozmoszig? És ráadásul mi is robbant fel, ha akkor keletkezett a világ összes anyaga?? Szóval ez a materializmus is ugyanolyan doboz, mint a többi vallás, de ezekből a mentális dobozokból szerencsére van kiút, felülemelkedhetünk ezeken az ember által gyártott elmetartalmakon. :)
Vírusok, vakcinák: hiba lenne feltételezni, hogy a világ összes gyógyszergyára és laboratóriuma az élet megsegítésén dolgozik. Nem, itt is, mint mindenhol érdekek vezérlik a tevékenységeket. Amikor pl. Bill Gates nyíltan kiáll előadást tartani arról, hogy az oltásokkal hogyan lehet csökkenteni az afrikai és egyéb harmadik-világbéli népességszaporulatot, akkor az ember már nem kételkedhet abban, hogy ezeket a szereket nem a véletlen szülte. Nem megítélni akarom az világelit népességcsökkentési szántékát, mert van benne ésszerűség (lásd pl. Utopia sorozat fő témája), inkább abba érdemes belegondolni, hogy ki miért cselekszik ezen a területen.
Szóval ilyesmi témákat érint az X-akták is, csak mint írtam, nagyon bután áll hozzá, pedig kimeríthetetlen témák lennének mind, nagyon jól el lehetne merülni bennük, csak akkor nem maradna idő a sorozatban a gagyi akciókra és a bugyuta poénokra (“ha egy űrlény fenekéből vennék ki, akkor is megenném ezt a muffint”… édes jó Isten, ez humor?)

Úgyhogy én tökéletesen megértem a csalódottságodat, mert ez a sorozat tényleg azzal hitegetett minket régebben is, hogy majd ad válaszokat. De nem fog, nem adhat, mert nincs rá engedélye. :)))

Blobov - 2018. 01. 26. 09:39

OFF:
Mazsola, ha Te tényleg azt hitted, hogy az X-aktákban az igazságot fogod találni, mert ők tudják :)) és a fentieket is mind komolyan írtad (kerestem benne az iróniát, de istennek se ment), akkor javasolom, hogy egy picit kevesebbet töprengj és szállj le az internet “nagy tényfeltáró” kamujairól…

Mazsola - 2018. 01. 26. 10:05

Blobov,
Serdülő ifjúként kezdtem el nézni az X-aktákat, akkor tényleg úgy tűnt, mint valami tényfeltáró komoly sorozat, aztán persze idővel leesett, hogy egy jól felépített kamu az egész. :)
Mára meg már egy rosszul felépített, buta kamu lett. :(

Egyébként Sawyer – 2018. 01. 17. 21:29 –i üzenetére reagáltam előbb, főleg ezekre a részekre:

„A szomorú az, hogy most már a komolynak megírt epizódokat sem lehet komolyan venni”

„Mivel nagyon érdekel, mi az élet értelme, mit keresünk itt, mi van a halál után, néhány éve rengeteget olvasok spirituális, ufós, misztikus, összeesküvős témákat akár darkweben is, és amit régen hirtelen hallásra nevetségesnek gondoltam, ma már nem az, de ebbe most nem is akarok belemenni.”

„Ezért is haragszok még jobban az X-aktákra… az eredeti sorozatot sikerült még úgy, ahogy elfogadnom, de hát ez, hogy itt még belerúgnak néhányat… hihetetlen.”

Mindebből nekem az jött le, hogy Sawyer is válaszokat keres, akár még az X-aktákban is, mert érdeklik az abban feldobott témák, s az élet mélyebb értelme, transzcendens árnyalatai. És éppen ezért is írtam, hogy ne ebben a sorozatban keresse, mert ez csak egy nagy bullshit. :)

Sawyer - 2018. 01. 26. 17:20

@ Mazsola

Dehogy, félreérted :D én ezt a mondatot azután írtam, hogy áttértem arra, hogy az X-akták új évadainak minősége arra is bőven visszavezethető, ami a gond a mai világgal, és a felsorolás alátámasztása miatt utaltam rá, hogy nagyon is érdekel ez a téma és rengeteget olvasok róla – de egyáltalán nem az X-aktákban keresek válaszokat, böéáá :D

Válaszként én is rengeteg mindent tudnék itt leírni, de nagyon tömören csak annyit, hogy a magam kis vallása, hogy az ember/szellem/lélek nagyon is összefügg a dimenziókkal és a fizikai, tudományos világgal, amit nem feltétlen spirituálisan lehet megmagyarázni, csak az ember még messze nem jutott el arra a szintre (nem is fog), hogy megértse, személy szerint én azt gondolom, csak a halál után fogja maximum megérteni. Az emberiség eredetével kapcsolatban sem hiszem, hogy a természetes evolúció áll mögötte, vannak a teóriák, hogy más fajok nemesítették fel elég gyorsan, és a gyíklények/drakonidák azóta is az elit köreiben élnek, mint alakváltók – lásd pl. Obama testőre, amit pár éve elég durván felkaptak, és nem tudták kimagyarázni, annyi kamera rögzítette. Aztán, hogy a mai emberiség már az 5. vagy 6. generáció, az elődjeiket (akik sokkal fejlettebbek voltak technikai szempontból) a primitív, rossz viselkedése miatt kiirtották, ennek a maradványai pl. a piramisok, amikről mindmáig nem tudják, hogy a rossebbe építették. Vagy hogy a Föld egy börtönbolygó, ha egy ember meghal, a lelke/energiája/tudata visszamenne a fejlettebb dimenziókban található forráshoz/istenhez/mennybe, de mivel még nem ébredt rá rendes valójára, vagy még nem töltötte le korábban kirótt “büntetését”, befogják és visszaküldik egy másik testbe. A buddhizmus hasonló teórián alapszik, és állítólag a sok ember, akik visszatértek a halálból és látták a “fényt”, azok pont azzal a fénnyel találkoztak, ami lényegében ártani akar nekik, és nem engedte eltávozni őket. Fú, de annyi minden van, erről rengeteget tudnék írni, a jobb oldalakat le is mentegettem, de emlékszem, “szűzként” legelőször a pokolravelük – léteznek-e idegenek 1-2-3-4, aztán emberiség eredete 1-2 cikkeit olvastam el anno, amiknek utána egy darabig a hatása alatt is voltam.

Egyébként nihilista felfogásban élek :D

Mazsola - 2018. 01. 27. 12:47

Na ezt jól kiteregettük. :)

Ezeket a témákat amiket írtál mind ismerem, így nem meglepő módon engem is a mitológia részek érdekeltek jobban az X-aktákból. Persze volt sok jó epizodikus rész is, csak – ahogy írtátok ti is itt fent valahol – mindig is furának és hiteltelennek tartottam, hogy nyomoznak valami nagy horderejű dologban (mitológia), majd egy résszel később, szinte meg sem említve a fősodratú témát, nyomoznak valami tök random ügyben. Ez nem túl életszerű, de megbékéltem vele, “the name of the game”, általában az évad első és az utolsó részei a főszál, a többi kitöltő, de tele jó ötlettel, felvetéssel.
Csak mivel a főszál sehogy sem akar valamiért megoldódni (vajon miért? :)), így lehet hogy csak én vagyok már türelmetlen, de már nem érdekelnek a kitöltő melléktörténetek, szeretnék már a “végére érni” a fő eseményláncolatnak. :)

spedway - 2018. 01. 27. 22:51

A fentebbi pár hozzászólónak ajánlom, több tényirodalmat olvasson és kevesebb internetes mesét. Elvileg az iskolában tanítják a forráskritikát, legalábbis az én korosztályomnak tanították, a kritikus gondolkodást, nem ártana ezt használni is. ;) (főleg a chemtrail, börtönbolygó, embernemesítés vonalon – bizonyíthatatlan mesék, mint az összes vallás, a pszichológia tudománya elég sok választ szolgáltat ezekben a kérdésekben).

A mostani X-aktával pedig az a baj, hogy már nem kérdéseket vet fel, hanem leegyszerűsítve, komolytalanul tálal olyan problémákat, amiken esetleg érdemes lenne agyalni. Vagy legalábbis elég zavaró, hogy Mulder sokszor ugyanarra a következtetésre jut, mint Sully, hol vannak a viták, az érvelések és a kérdőjelek? Enélkül sajnos unalmas és értelmetlen az egész. A fő sztori ilyen szempontból szintén nem érdekel, nem kellenek válaszok, az X-akták szerintem sohasem a válaszokról, hanem a kérdésekről szólt.

Geza Kovacs - 2018. 01. 27. 23:55

Atyagatya, ez mi volt? Visszatértek az első évad leggúnyosabb részeihez, de ez még a gyíkemberesnél is sokkal trágyábbra sikeredett. Már-már úgy tűnik, hogy konkurens csoportok készítik részenként a sorozatot, és míg az egyik végre valami gigantikus UFO-s világvégés (elég szánalmas) akciózással vélhetőleg le akarja zárni a sorozatot, addig egy másik csoport folyamatosan parodizálja a sorozatot a saját keretein belül (ami szerintem film/sorozattörténeti mérföldkő), és csak egy igen gyengén szóhoz jutó harmadik felecske próbálná meg legalább az epizodikus sztorik szintjén megtartani a sorozatot valamennyire annak, ami volt régen. De utóbbi csoportnak a 10. évadban talán 1 rész jutott, meg most is eddig még csak a 3.

Esetleg kéne egy X-akták rész arról, hogy mi lelte az X-aktákat a 10-11. évadban, mert ez valami hihetetlen. Pénzpazarlás, agyzsibbasztás, a Stan Against Evil komolyabban veszi önmagát, mint ezek.

De viccen kívül, van valami interjú vagy tényfeltárás arról, hogy mit éltek át a készítők, amikor tavaly meg idén azt produkálták, amit???

blabla - 2018. 01. 28. 05:01

Geza Kovacs: Mindegyik évadban voltak lazább részek. Másrészt pedig meglepő módon a 11×04 a maga sajátos módján megpróbált választ adni arra, hogy mi történt az x-aktákkal. Megtalálod a Mulder és prof Azok beszélgetésében.

winnie - 2018. 01. 28. 07:47

“Atyagatya, ez mi volt? Visszatértek az első évad leggúnyosabb részeihez”

még mindig van, aki nem tudja, hogy ki az a darin morgan?:))) pedig én próbálom mindig felkészíteni a nézőket.

a három legzseniálisabb rész az ő nevéhez fűződik:

3×04 – Clyde Bruckman’s Final Repose/Clyde Bruckman végső nyugalma,
3×12 – War of the Coprophages/Gyilkos csótányok,
3×20 – Jose Chung’s ‘From the Outer Space/Látogatók

ezek olyan szinten voltak ötletesek és humorosak, hogy…, szavak nincsenek rá.

és ugye tavaly is visszatért a 10×03-mal. miközben chris carter vérkomolyan veszi magát, addig ő ironikusan tud nézni erre a témára, és marha szellemesen dolgozza fel. a tavalyi középszerű epizódok közül a 10×03 is az év egyik legjobb, bármilyen sorozat része lett, legalábbis a 10/10-es epizód nem túl gyakori a tévében.

Mazsola - 2018. 01. 28. 11:42

Valakinek bejönnek ezek a vicceskedő, a sorozat önparódiájának készülő részek, valakinek meg túl hiteltelen a többi részhez képest. Hát… igyekeznek minden igényt kielégíteni. :)

Geza Kovacs - 2018. 01. 28. 18:55

Szerintem ha van is lazább, viccesebb rész egy sorozatban, koncepcionálisan azért ne menjen már szembe az egésszel, ez szerintem nem olyan nagy elvárás. Annyira nem nagy, hogy eddig ilyet nem is láttam máshol, pedig pár dolgot néztem meg nézek is.

Kissé talán hasonlíthatom ezt a Supernaturalhoz. Rengeteg vicces része volt, egyszer még a “mi világunkba” is kiléptek, de az is része maradt az eredeti történetszálnak, nem próbálta kigúnyolni magát a sorozatot, csak a szereplőket, vagy a színészeket, vagy egyes történet elemeket.

Amúgy meg: ebben a 4. részben csomó homályos kérdés maradt, amivel nem foglalkoztak végül, pl. hogy miért egy ’70-es évekbeli kocsi jött a bolond figuráért, honnan ismerte őt Skinner, vagy honnan ismerte Muldert meg Scullyt részletesen, gyerekkori élményekig behatóan Reggie. Vagy éppen hova lettek Reggie üldözői minden alkalommal, amikor feltűntek. Értem én, hogy ezek elvileg lényegtelenek az egész rész fényében, de ez az X-akták, mindezt csak azért mert paródia, itt még nem illendő ilyen sztoriból kihátrálni azzal, hogy a person of interest meglógott a bolondokházából, tessék kiröhögni, ha-ha-ha.

DarthMalgus - 2018. 01. 28. 22:31

Hát ős X-akták fan ként aki 6 évesen kezdte nézni az x-aktákat amikor itthon elkezdték adni nagyon egyetértek a negativ kritikákkal főleg Sawyer ével!! 11*01 és 02 még is mi volt??!!Pedig én is azt hittem a 10 évad borzalmas részei után csak jobb lehet de tévedtem!!
Hol van már ez a régi részektöl ….
11*03 nyomokban x-aktákat tartalmaz de ez még kevés !
11*04 ezek a darin morgan részek hááát jók.
De hol vannak a monster of week részek??!! De persze minőségben is különben semmit se ér!! Sajnos olyan kultikus szörnyeket mint a gumiember vagy a bélféreg de még sorolhatnám mért nem tudnak kitalálni és jól megirni és rendezni??!! (költöi kérdés)
Nézem mert a régi érzést akarom de ez hát fentebb leirták!!

Ja és tényleg nagyon látszik David en és Gilian an is hogy elegük van és csak szenvednek ezekben a kínosan megírt szerepekben, részekben!!

gerdina - 2018. 01. 29. 06:11

Szerintem meg GA most először jó a szerepben 2002 óta. Most újra Scully. Vagy majdnem az a verziója Scully-nak, akit elfogadok, hogy lehet ennyi év eltelte után. A majdnemet is csak az indokolatlan Carter-féle hülyeségek miatt írom.
Duchovny pedig brillírozik idén, bármit írnak neki. A legutóbbi részben improvizálta a meghajolást az űrlény előtt és (szerintem) ez sikerült az egyik legviccesebb pillanatra az egészben.

Kommentelni azért nem szoktam ide, mert doktorit tudnék írni az X-aktákhoz fűződő viszonyomról és bármit írok, nem adja át, hogy mit jelent nekem ez a sorozat vagy hogy mennyire utálom, amikor utálom.
Ebben az évadban már többször is szerettem. Egy ajándéknak tekintem és (ezt is először mondom a 2000-es évek eleje óta) örülök, hogy megcsinálták.

Ace - 2018. 01. 29. 09:04

Hát a 11×04 valóban jó nagy Mindfuck. Még a tavalyi gyíkemberest is felülmúlta ezen a téren.

Mazsola - 2018. 01. 31. 14:42

gerdina,

Azért engem (és lehet másokat is) érdekelne az a bizonyos “doktori”. :)
Bár, ahogy írod te is, és ahogy Weöres Sándor is megfogalmazta:

“Az igazság, mihelyt kimondtad: már nem igazság; legjobb esetben is csak gyarló megközelítése az igazságnak. A bölcs csak addig bölcs, ameddig hallgat; mihelyt megszólal, bolond, mert tápláló tudásának csak az emészthetetlen héját adhatja át. “Ami ebbe a szerencsétlen héjba úgy-ahogy belefér: azt keresd, azt edd” – többet nem tehet.”

Dave - 2018. 02. 02. 09:47

Ghoulie:

Alakul…nem cseszett fel már annyira…
A vége “csavar” meglepett.

Caeiro - 2018. 02. 02. 23:32

Gondolom nemcsak nekem jutott eszembe, hogy láttuk már ezt a fajta képességet, legalább kétszer, két embernél az idők során: Robert Patrik Model és nővére Linda tudott ilyeneket csinálni, mint most William. Mert a rész végi videófelvétel alapján nem egy alakváltóval van dolgunk. Mondjuk a csótányt vagy mit nem bírtam komolyan venni, eszembe jutott a csótányos rész és röhögni támadt kedvem. Egyébként hangulatát tekintve sokat visszahozott a korábbi évadokból a rész, volt egy monster of week szerű indítás, konspiráció ugye, mert a kölykön kísérleteztek, és a shipperek is megkapták a magukét, bár a nagy összeborulás még várat magára.

Sawyer - 2018. 02. 03. 15:20

Most sikerült még csak megnéznem a 11×04-et, és javítanám a korábbi kijelentésemet, miszerint a 10×03 gyíkemberes rész volt a sorozat mélypontja – mert ez :D

Persze, átjött nekem ismét, mit akartak a készítők sugallni, mi volt a rész mondanivalója, csak a köret, a kivitelezés… És hogy egy ilyen epizódnak megint mennyi létjogosultsága van egy olyan szériában, ami ősi legendák szerint horror, és 11 évad után konkrétan nem halad semmi felé.

Az első benyomásom a részről, és visszagondolva, az egész újraindult sorozatról: biztos van rá valami junkie-s kifejezés, de arra gondolok, mint amikor a Lostnak vagy a Maffiózóknak vége lett, és a készítők, színészek az utolsó rész után összejöttek egy talkshowban, beszélgettek, hülyültek, és levetítettek poénos paródiajeleneteket a sorozatról. Mint valami tisztelet-ráadás a rajongóknak.

Végig nekem égett a pofám, hogy mekkora gáz egy rész ez, pozitívum a néhány bevágás volt Reggie-vel a régi részekbe, de az is csak a nosztalgia miatt. Őszintén megmondom, fogalmam sincs, miért nézem még mindig a sorozatot, mert reményt egyáltalán nem látok a javulásra, sőt, ha volna is, már késő :D

Sawyer - 2018. 02. 03. 15:32

@winnie

De miért vagy annyira oda ezekért az epizódokért? :D Hogy lehet, hogy egy elméletileg félelemkeltő sorozatból azok a részek jönnek be, amik éppen a kifigurázásról és poénokról szólnak? Sőt, most már a komoly szálak sem működnek, mert azok is a paródia szintjén vannak.

Én először a 2006-os vébé idején láttam sunyiban pár részt a Viasaton, akkor voltam 12-13 éves, és emlékszem, majdnem összefostam magam rajt, már az atmoszférájától. Az egyik a macskás, a másik az ázsiai maffiás volt, ahol fogadtak, és szerveket szedtek ki az emberekből, végül kiderült, hogy csalás az egész. Na az az atmoszféra és a mai, tényleg ég és föld :D

EGyébként nekem azért volt hatalmas csalódás az eredeti sorozat is, mert nem halad semerre. 16 évesen néztem végig először, és hiába vannak különálló zseniális részek, összességében egy nagy katyvasz, amibe a készítők is belegabalyodtak, és inkább elvitték poénos irányba – Odaát a példa ismét. Ez a 11×04 is ugyanazt a stílust hozta, mint a régi sorozat egyben és részenként is: semmi biztosat. Végülis mi a helyzet Reggie-vel? Igazából nem is érdekel annyira, mert nem egy ilyen részen, de most már nem is az X-aktákon fogok agyalni, csak szerintem ebben az epizódban sem gondolták végig a készítők, hogy most akkor mi volt ez az egész :D

DarthMalgus - 2018. 02. 04. 22:45

Istenem amikor végre azt hiszem az 1 percben hogy végre egy rendes szörnyes részt kapunk erre ez ……..
Annyira szar az átívelős főszál hogy hihetetlen bőven elég lenne a évadnyitó és évadzáró részbe a baromság de nem!! Ráadásul annyira hidegen hagy ez a Wiliem!!!!!
Most komolyan az évad felénel vagyunk és még nem volt egy szörnyes rész ami az egész alapja!! Örülhetünk ha az egész évadban lesz talán 1 úgy mint tavaly!!

Ace - 2018. 02. 05. 09:56

11×05, Jéé érdekes de tudnak rendes átívelős részt is csinálni… Nem értem az évadnyitó infóáradat főbb szereplők beszélgetnek helyett miért nem lehetett hasonlót csinálni?
Volt eleje nyomozás meg nyitott vége is, és még egész érdekes is volt. Jobban hasonlított a régi átívelős részekre valahogy így kéne a mitológiás részeket belecsempészni az epizódokba.

winnie - 2018. 02. 05. 10:38

ace: ezt érdemes átívelős résznek nevezni? nem tudom, kérdezem. inkább epizodikus rész volt, amit hozzácsatoltak valamennyire az átíveléshez, nem? a régi sorozatban is voltak ilyenek, amik működnek is, ha jó az átmenet.

Ace - 2018. 02. 05. 13:36

Winnie: Eléggé a fő sztorihoz csatlakozott még ha csak az ideihez is. Szerintem bőven lehet az átívelős részekhez venni egyébként úgy is működött volna a rész ha nem csatlakoztatják. De a többi mitológiás rész is jobb lenne szerintem ha így lenne bekapcsolva a részekre. Egyre jobban azt érzem ,hogy tényleg csak Chris Carter képtelen egy normális X-akták részt megírni és megrendezni a többiek megbírkóznak a feladattal.

Caeiro - 2018. 02. 09. 22:47

A 6. rész felért egy katasztrófával.
Skinner eltűnt, de ahogy utalást is kaptunk rá, nem először. A vietnámos szál már előjött egyszer, most megint ezen rugózunk? Értem én, hogy a rész arra szolgálna, hogy megerősítse Skinner és Mulderék közti kapcsot, de ilyen szájbarágósan…most komolyan, aki nézi, azért nézi, mert nem most esett ide, nézi kismillió éve. Nekünk nem kell bemutatni ezt a kapcsolatot, pláne nem ilyen gyermeteg módon! Az epizód végi nagy beszélgetés maximum valami fanficben menne el. Színvonaltalan, nyögvenyelős dialógok, mintha az írók nem tudtak volna mit kezdeni az általuk teremtett szituációval.
Az ‘ügy” több sebből vérzik: a lepermetezem a népet, hogy befolyásolhassam szál volt már, és a kormány agymosása miatt vizionáló emberkék is. Basszus, a többség látta az 1-4 évadot, kinek akarnak ezzel újat mondani? Megkaptuk a “szörnyecskénket” aki szerencsére még nem volt annyira agymosott, hogy elmondja, mi is folyik itt kérem szépen: chemtrail! A motivációját elfelejtették rendesen kifejteni: miért is ölte meg aput, ha tisztában volt vele, mivé tették? Azért ölt meg random embereket, hogy Skinnert odacsalja, hogy végezhessen vele? Kinthagyja a fotóalbumot és nem esik le neki, amikor Mulder nézegeti, hogy lebukás van? De miután elmentek az ügynökök, nemám nekiállna Skinnert nyuvasztani, hanem mit is csinál? Maszkabálost játszik? Ja,nem, megvárja, míg Mulder visszamegy és körülnéz nála. Persze Skinnernek is Muldernek is mákja van, egyikük se nyiffan ki, sőt! Skinner tuti, hogy valamikor “szuperszoldzser” lett a 9. évad táján, mert hasi seb ide vagy oda, egyedül kiugrik a veremből, keresztülrohan az éjjeli erdőn (gyorsabban, mit az egészséges ügynökpárosunk), majd még épp időben odaér és legyűri az ellent. Ahha…hány éves is Skinner? És akkor egy pillanatig azt hittem, hogy csak volt értelme az egész epizódnak, hősi halált hal Szergejünk. Ó, én balga, mit is képzeltem! Persze, hogy csak a “szörnyünk” ér csúnya véget, és Skinner immáron olyan jól van, hogy ráér lelkizni, míg Scully előszedi az elsősegélykészletet. Nem tudom, figyeltétek -e, milyen gyorsan kiért a mentő! Már javában világos van, amikor hőseink kitámolyognak a házikóból. Ennyi erővel Skinner hatszor elvérezhetett volna. No de sebaj, probléma egy szál se, Skinner él és szentül esküszi, hogy most aztán mindent kiderít. Mulderék leteszik a hűségesküt, mehetünk is nyugovóra…azért búcsúzóul, hogy tuti legyen, hogy megértettük a mai leckét mégegyszer a fejünkbe verik, chemtrail! Ja, és a chemtrail miatt hullik a fogatok, nem kell elektromos fogkefe meg hasonló csilivili marhaságok! :)))

koko111 - 2018. 02. 10. 07:49

Én a hibáival együtt is tudtam élvezni a részt. El kell fogadni, hogy nem csak a 90-es évek hardcore X-akták fanjainak készülnek a részek, hanem új nézőket is meg akarnak fogni akik nem az ufók által elrabolós, idegeninváziós, hanem a chemtrailes, mindenhol megfigyel minket a kormány “hisztérián” szocializálódtak. A srác nem ölte meg az apját, hanem öngyilkos lett (felakasztotta magát), és ezért áll bosszút az apja katonatársain, akik nem álltak ki mellette és ezért diliházba került, ahol tovább kísérletezhettek rajta. Nem random embereket öl meg, hanem az egyetlen orvost a városban, aki esetleg egy sérültön segíthetne, a másik pedig egy volt katonatársa volt. Szerintem pont, hogy rájött, hogy Mulderék tudják, hogy nincs vmi rendben, ezért várta meg míg visszajön. Amúgy szerintem ennél sokkal hihetelenebb dolgok is történtek már az X-aktákban (pl amikor a tengerben x hete hullaként lebegő Mulder feltámadt), hogy egy csapdával átszúrt ember nem halt bele a sebekbe, azért a srác is elég fürge volt, ahhoz képest, hogy lelőtték…Nyilván a hátralévő részekben Skinner ismét jelentősen besegít majd, ehhez kellett egy felvezető rész és tényleg elég egydimenziós és kidolgozatlan karakter számomra Skinner, ahhoz képest, hogy milyen régóta szerepel az X-aktákban, szerintem a sorozatnak is jót tett volna, ha több részben került volna előtérbe Scullyék rovására is.

Dave - 2018. 02. 10. 09:58

Caeiro véleményével tudok teljesen egyet érteni a 6. részt illetően. Paródia, vicc kategória. Ráadásul nekem úgy tűnt mintha fél percet lett volna mulder és scully a képernyőn, annyira átlátszó már a játékuk.

Dave - 2018. 02. 10. 12:55

Ep6. Te JÓÉG hogy néz ki a Haley JOel Osment

Ace - 2018. 02. 15. 08:41

Késve láttam csak a 6. rész Cicus-t. Hát ez valóban az évad leggyengébb részének tűnt és nem a chemtrail miatt. Kicsit dűhitett is a rész közben ,hogy ezzel a Vietnamban teszteltünk fegyvereket mennyire jó részt lehetett volna írni már erre kaptunk egy zagyva még csak érdekesnek sem tűnő bénázást. Oké remélem majd a folytatás elfeledtetti ezt a részt pedig a nyitást kivéve nálam rendben volt már az évad..ejj…

Sawyer - 2018. 02. 25. 17:28

Na a hatost félbehagytam, majd valamikor befejezem, aztán a hetes után meglátom, folytatom-e, mert nagyon rossz.

wondorog - 2018. 03. 01. 22:52

11×07 X-akták Black Mirror stílusban,nálam ez hibátlan volt.

Lajos67 - 2018. 03. 02. 14:38

ez az új rész baromi nagy volt, 10 pontos, lám ez se véresen komoly, mégse magát gúnyolta

winnie - 2018. 03. 02. 14:49

Ep6. Te JÓÉG hogy néz ki a Haley JOel Osment

most aztán magyarázhatod ki magad, hogy miért nem nézel olyan zseniális sorozatokat, mint a future man. vagy a silicon valley:)

winnie - 2018. 03. 02. 14:53

“ez az új rész baromi nagy volt, 10 pontos,”

szóval ez a második rész, amit érdemes megnézni?:) szedem is le, remélem, bejön. hirtelen az imdb-re pillantva, a 11×07 még előrébb is van sorolva az eddigi legjobbnak tartott 11×04-nél, szóval pláne. lehet, hogy hamarabb kellett volna chris carter fejéhez vágni, hogy miért nem ad epizódokat a női stábtagoknak?

“mégse magát gúnyolta”

ez ilyen gumicsont lehet, mint ahogy nekem is az, hogy szerintem totálisan félreérted, ha bármiféle gúnyolást látsz a sorozatban. miért gúnyolná egy készítő saját munkáját? az elég skizofrén dolog. a gúny keserűségre utal, az irónia vagy a humor teljesen más. dettó, ha valaki mondjuk cinizmust vél felfedezni.

Lajos67 - 2018. 03. 02. 17:21

nem tudom, miért teszi, nem vagyok a pszichológusa, se a barátnője, de a gyíkemberes meg a parkolóban a szakállas fickóval találkozgatós rész lényege az volt, hogy elmebetegségnek állította be azt a témakört, amiről a sorozat 1993-2002 közt szólt, sőt elvileg az utóbbi új évadban is nyomokban, és ez akkor is így van, ha önmagában azok a részek valaki szerint zseniálisan megszerkesztettek esetleg

pont olyan, mintha a Blue Bloodsban lenne rendőrséget gúnyoló rész, ahol Tom Selleck pl kicsi bajusszal hülyén menetelgetne, lengetné a karját, rikácsoló beszédeket mondana, és rajta keresztül a rendőrállamot parodizálná a rész, ami legitim vélemény, csak abban a sorozatban abszurd volna, nem illene oda

wondorog - 2018. 03. 02. 17:48

Ja nem írtam külön oda, de nálam is 10/10 volt a rész.

Caeiro - 2018. 03. 02. 22:27

Ez a rész – 11×07 mi akart lenni? Ja, és már megint magától nyúlt a sori! Nem is egy mesterséges intelligenciával foglalkozó rész volt anno, sőt külön kiemelték, többször is, mennyire veszélyes ez az emberre.
A megoldás megint kilométerekről látszódott. Most komolyan, aki szerint ez 10/10-es az mit látott benne? Elképzelésem sincs…jó, a sok kütyü klassz volt, és volt egy olyan pillanat, amikor Hitchcock Madarakja jutott eszembe, de kábé ennyi. De most tényleg, mi volt ebben a jó, vki segítsen!

Walker - 2018. 03. 03. 04:16

Valóban ez a rész volt eddig a 10-11. évad legjobbja. Zseniális a kezdés is, amikor nem szólnak egy szót sem. Ijesztő, ám cseppet sem elképzelhetetlen jövő/félig már jelen kép.

Dark Energy - 2018. 03. 03. 07:03

11×07 nálam bekerült a top 5-be.

Hegedda - 2018. 03. 03. 12:59

11×07, hát egy Black Mirrorba oltott The Outer Limits volt, de végre egy jó rész, mondjuk az eddigi szerencsétlenkedést azért nem felejtem el, remélem kezdenek valamit a sorozattal, mert ezt inkább el kellene engedni, ha nem változik semmi.

wondorog - 2018. 03. 03. 13:08

Caeiro: Én sem tudom pontosan, a hangulat, az atmoszféra, a rendezés, egyszerűen a székhez szegezett. Az elején már kezdtem azt hinni, hogy Mulder és Scully meg sem fognak szólalni az egész rész alatt, csak az AI-ok és a narrátor az elején.

Piros - 2018. 03. 04. 10:17

11×07

Technikailag nagyon odatették, ötletes rész volt. Elgondolkodtató, hogy kicsiny világunk merrefelé halad.
Nálam az évad legjobbja a harmadik résszel együtt.

Ace - 2018. 03. 05. 08:35

11×07

Ez tényleg nagyon jó rész volt megmutatta ,hogy milyenek kéne lennie a modern X-akták legtöbb részének. Ötletes társadalom kritika ,hogy merre tartunk és mibe akarnak belekényszeríteni akkor is ha nem akarod. Valóban Black Mirror érzést keltett de ez jól állt az X-akták karaktereinek.

noodles - 2018. 03. 05. 18:50

7.resz: szamomra az x aktak legroszabb reszei kozott van. borzalmas volt minden teren. erdekes latni h nektek meg ez volt az egyik legjobb resz :D

karit - 2018. 03. 09. 00:00

Nem néztem anno, de úgy rémlik, A simlis és a szende sorozat volt hasonló: normális nyomozósnak indult, majd a vége felé egyszer csak stílust váltva önmaga bugyuta, aláröhögős paródiájává avanzsált.

Itt ugyanezt érzem. A 11/7. rész tényleg 10/10 volt – vagyis lett volna egy Black Mirror epizódként, de ennek az utóbbi két évadnak már köze nincs semmilyen téren a régi X-aktákhoz. A minden jelenetét huncutul végig mosolygó D. D.-ból azt várom, mikor tör ki a megfékezhetetlen röhögés. Kár érte, ez nekem már túl infantilis.

dukyka - 2018. 03. 09. 00:38

Én is pontosan úgy érzem, ahogy karit. D.D. látványosan élvezi az egészet, a mostani karaktere sokkal közelebb áll Hank Moodyhoz, mint a régi Mulderhez. Kínos az egész.

winnie - 2018. 03. 09. 05:53

karit: nem sok részt láttam az újakból, 4+2-t, de azok mind xaktásak voltak. az összeesküvősek épp azért kapták az ívet, mert mintha totál a 90-es években ragadtak volna és nem fejlődött volna a sorozat, volt valami szemetes szörnyes a legutóbbi szezon elején (simán belefért az XF-be), illetve a két darin morgan-rész, ami a legklasszikusabb x-aktás hagyományokat hozta.

ettől függetlenül lehet, hogy a többi nem, ez benne van, de az XF mindig is fedőernyője volt az epizodikus monster sztoriknak, amik sokszor nem csak szörnyekről, hanem más dolgokról is szóltak. tényleg érdemes végigpörgetni, hogy az első 3 évadban mi minden volt. szerintem sok minden belefér.

azt persze elfogadom, hogy hangulatában a mostaniak nem simulnak be a régiek közé, inkább csak arra reagáltam, hogy semmi köze nincs a régihez. mondhatni az elmúlt évek felélesztései közül az általam látottak alapján épp az XF-nek van a legtöbb köze a régi sorozathoz.

Caeiro - 2018. 03. 10. 04:16

A 8.rész simán elment volna az eredeti sorozatban is, hangulatát, az eset kidolgozottságát és komplexitását tekintve egy tök átlagos rész lehetett volna, mondjuk a 7-8. évad táján.
Jó, gondolom a többséget untatta, de nekem nem okozott akkora törést, főleg a 7. rész után, amit nem tudtam szeretni az általános eufória ellenére sem.

Kvanar - 2018. 03. 10. 16:11

Huh ez a nyolcadik epizód nagyon menő, régi oldschool X-aktás élmény volt.

Ace - 2018. 03. 10. 16:49

11×8 simán klaszikus régi hangulatú X-akták rész volt. Nekem ez is bejött misztikus volt nyomoztak is szerintem érdekes volt karakterek is rendben voltak.

Geza Kovacs - 2018. 03. 16. 00:33

Na ez mi volt? A történet totál beteg, teljesen belefér a sorozatba, erre a két főszereplő a templomban beszélget fene tudja, miről, unámosan nyomozgatnak, mikor meg kiderül, mi van, a szemük se rebben. Scully leesik, de semmi különösebb reakció, az ilyen aknák alján úgyis mindig annyi a szemét, hogy sok emelet magasról lepotyogva se történhet baja senkinek; 80-90 éves emberek meg kinézetileg kb. fele annyi idősen nyomulnak, de ez se veri ki a biztosítékot (végül is mi ez a gumiemberhez képest, igaz?).

A végén Scully gondolom azt súgta Muldernek, hogy kilép a sorozatból.

ayren - 2018. 03. 16. 09:45

Hm, lehet, hogy végre képes leszek kiszállni? A 11×07-nek csak a feléig jutottam, bár még lehet, hogy befejezem. Egyszerre volt Black Mirrorosan nyomasztó és unalmas ez az epizód a számomra. Eddig is csak a gyűrött arcú Duchovny tartott a monitor előtt, aki 50 fölött is rohadtul vonzó tud lenni. Mulder valahogy sokkal coolabb lett, Hank Moody érezhetően nyomot hagyott a karakterén.
Viszont rohadtul idegesítő, hogy William szimplán egy gumicsont, olyan, mint Columbo felesége, soha nem fogunk vizuálisan találkozni vele.

Geza Kovacs - 2018. 03. 16. 21:54

Jaja, Duchovny a csaknem 58 évével elképesztően laza és fiatalos, de sajnos engem zavar ez a lazáskodó stílusa, ami (én régen persze szinkronosan néztem) talán lehet, hogy az eredeti régi részekben is meglehetett, sőt a színész lényéből adódik, de akkor is idegen, és az 1-2 angolul látott régi részben nem rémlik ez általában, és itt a hozzávaló egykedvű, leginkább gúnyoros arckifejezés is megvan, ami szintén nem volt, amikor gyilkos méhek elöl menekült egy éjszakai erdőben, vagy ősemberre vadászott New Jerseyben.

Caeiro - 2018. 03. 17. 00:33

Nekem most nem volt nagyobb gondom a sztorival, a hangulata is egész jó volt, simán befért volna a régi soriba is. Kár, hogy ennyi volt, az uccsó rész úgyis William központú lesz egy cliffhangerrel. Ami akkor lesz igazán dühítő, ha lelövik a sorit – erre azért van sansz nem is kicsi…

ayren - 2018. 03. 17. 19:35

Geza Kovacs
Jó, de az X-akták világában is eltelt tizenvalahány év, és a valódi emberek is változnak idővel. Mulder kiégettebb lett, cinikusabb, szóval ez talán magyarázhatja a mostani nagy lazaságot, ami tényleg kevésbé volt sajátja az eredeti sorozatban a fiatal Muldernek. És persze egyértelműen a személyiség és a későbbi szerep hozadéka is. :)

Ace - 2018. 03. 19. 08:34

ayren: Dehát már láttuk William-et a 11×05-ben szóval azért nem olyan mint Columbo neje…

Dave - 2018. 03. 19. 09:19

Hát ez a szervturmixos rész durva volt.
SPOILER:
Akkor most esküvős happy end epizód következik? :)

ayren - 2018. 03. 19. 11:51

Ace
Láttuk? Úgy rémlik, nem volt egyértelmű, hogy a Jackson Van De Kamp nevű karakter azonos Williammel.

Ace - 2018. 03. 19. 13:15

ayren: Ok, akkor valószínüleg láttuk ha csak nincs még egy idegen képeségekkel felruházott hibrid… bár ez eléggé logikátlan lenne hiszen mindenki William-et kergeti persze nem lehetetlen ,hogy van más is.

ayren - 2018. 03. 19. 13:46

Ace
Oké, ha tényleg előszedik Williamet az utolsó észre, majd kiderül. Vagy nem. :)

varecza@freemail.hu - 2018. 03. 22. 17:18

egész jó volt ez a zárórész.

wondorog - 2018. 03. 22. 21:23

Azért csak sikerült CSM-et megint úgy elintézni, hogy simán visszatérhet, ha lesz folytatás :D
Érdekes zárás volt egyelőre nem tudom mennyire jött be, mondjuk a kolonizálós ellenbrigád elég gyors véget ért, főleg a BH és random ügynökök elég belezős-horroros halálával. Monica búcsúja nagyon gyenge lett, eleve már tavaly se tetszett, hogy oldalt váltott, elég karakteridegen volt, így meg meh.
Most akkor Skinner is halott, vagy direkt így mutatták, hogy legyen kiskapu, mint CSM-nél?

Lajos67 - 2018. 03. 23. 15:50

Trágya volt, az egész átívelés összecsapott. 1-2 beszélgetésből meg 1 látomásból állt az egész. Lett volna inkább a MI/AI-sztori a vége, az tisztes lett volna.

dukyka - 2018. 03. 23. 21:55

Roppant gyenge volt az egész évad.

Caeiro - 2018. 03. 23. 22:14

Mindig a konteós vonal híve voltam, és valljuk meg, amit a 10-11. évadban ehhez kaptunk, az vérgyenge volt. Szóval ahhoz képest ez a zárás még elfogadható volt. Persze voltak hibák bőven, a forgatókönyvben és a rendezésben is, és a színészi játék se volt a maximumon, de ennél rosszabbra számítottam.

Ami zavart:
Skinner motvációja: mi a fenét akart tulajdonképpen? Megállapodott CSM-mel ott a kocsiban, erre most szembefordul vele – miért is gondolta meg magát? De legalább kitálalt Scullynak. Aki meg csont nélkül, bemondásra elhitte ezt az interpretációt. A karakter óriási átalakuláson ment át a kezdetek óta, de könyörgöm,ebben az esetben minimum illett volna kételkedni!

Caeiro - 2018. 03. 23. 23:06

Egyébként az a Scully, aki anno totál kibukott Emily halála miatt (ugye neki is “csak” a szülőanyja volt), ilyen egyszerűen túllép William elvesztésén? Na ne már! Főleg, hogy “kapcsolat” is volt köztük. Nem baj, van mááásik, mint a rossz kabaréban – ezt CC-ék elég hülyén oldották meg! Oké, hogy gyűlöli CSM-et, ha egyáltalán Skinner a teljes “igazságot” elmondta (valamiért ezt nem hinném)de a gyerek akkor is az övé, kihordta, megszülte és totál karakteridegen lenne, ha csak úgy vállvonással a veszteséglistára tenné. Vagy csereszabatosak lettek a gyerekek?

Piros - 2018. 03. 24. 16:59

Én sem dobtam egy hátast a szezonzárótól, csak az utolsó 1-2 perc történései leptek meg.
Sajnálnám, ha ezzel lenne vége a sorozatnak.

Ace - 2018. 03. 26. 09:45

Ha az évadnyitót veszem alapul akkor ez a zárás ahoz képest egész korrekt lett. Hiba azért volt benne bőven de legalább volt eleje közepe meg vége a cselekény is haladt. Bár az eleje eléggé durr-bele volt. Skinner motivációját én sem igazán értettem pedig az idei Cicus részben simán megoldhatták volna frankón ,hogy végül miért áll hőseink mellett de kihagyták ezt a ziccert és számomra a leggyengébb részt hozták inkább ott. Szóval nem teljessen értettem mit miért tesz. Azt kétlem ,hogy meghalt volna. A Cigis szintén megint visszahozható :)
És a végén persze nem hagyták ki a cliff-et sem.
Az évadon belül azért én találtam jó részeket a 3. a 5. a 7. és a 8. részek tetteszettek leginkább és még a 4.-el is jól elvoltam tudtam a helyén kezelni Drain Morgan részét.
Ha az átívelő szálas részeken tudnának javítani ,hogy ne egy nagy rohanás infóáradat és eszélgető fejek legyenek akkor felőlem maradhatna én biztos nézném tovább. Amelyik részek nekem tetszettek simán beilleszthetőek lennének a régi részek közé. Remélem lesz folytatás és tudnak még javítani a dolgon. Viszont nekem csak a régi arcokkal kell az X-akták ha ők nem válalják akkor inkább hagyják annyiban.

Sawyer - 2018. 04. 21. 15:44

Na hát én tényleg akartam szeretni ezt az évadot, de egyszerűen nem ment… Korábban már leírtam a véleményemet a két új évaddal kapcsolatban, most ennek az évadnak a második feléről pár mondat, a napokban fejeztem be.

Úgy másfél hónap szünetet tartottam a Cicus epizód után, ugyanis már nem bírtam odafigyelni ezekre az érdektelen, önismétlő, logikátlan részekre.

A sokak által dicsőített 7-es résznek háromszor ugrottam neki, elsőre 10 percet bírtam, aztán végignéztem, de közben telefonozva, végül ismét végignéztem, de pörgetve. Komolyan ez volt az évad legjobb része??? Könyörgöm, az X-akták ne legyen már Black Mirror… Megint a Supernaturalt hozom fel példának, ahol már a minőség a béka valaga alatt, és már ott tartanak, hogy Scooby Doo crossovereket csinálnak… Az X-akták következő évadában meg lesz egy crossover Fringe csapatával, vagy a gyalogkakukkékkal? Jó, ez a rész nem volt olyan meredek, de majd akkor kísérletezzenek társadalomkritikával vagy paródiával, ha rendbeszedték az alapjaikat, és nem olyan részeket erőltetnek, amiket kínszenvedés végigülni.

A 8. rész hozott némi hangulatot, de ugyanezt a témát, ugyanezzel a klisés “csattanóval” már nem egyszer elsütötték, de egy átlagos résznek elment.

A 9. szervrablós epizód szintén egy másik sorozatra hajazott, méghozzá az American Horror Story hoteles évadára. Mostanra már nagyon elnéző vagyok a X-aktákkal, de az, hogy Scully lezuhan, szemétdombra esik, és még poénkodnak is, már kicsit sok volt. Illetve ha én látnám a társamat egy hatalmas aknába belezuhanni, úgy, hogy közben két támadó is vele zuhan, tuti nem kényelmes tempóban sétálnék le és totál jámboran kiabálnám a nevét…

Az évadzáró pedig egy kalap trágya volt, ráadásul 5 másodperc alatt besötétedett, mikor a gyereket kergették. Ezen kívül feltűnő volt, hogy a részben előszeretettel használták a drónos felvételeket, ami szép, jó, de akkor is steril még a képi világ. Mulder elborulása és vérfürdője teljesen kizökkentett, a viselkedése egyáltalán nem indokolta meg, hogy ezt tegye, nem is hittem el, hogy ez a valóban megtörténik. A kommandósok szétrobbanása után viszont gyönyörűen festett, holott a fizika szabályai szerint tocsognia kellett volna a vérben és belsőségekben… A bagóst pedig tuti visszahozzák még egy lehetséges folytatásban.

Összességében 3/10-es volt az évad. Nagyon zavart, hogy a színészek félvállról vették a szerepeket, és végig úgy éreztem, mintha egy paródiát néznék, mint amikor egy nagy sorozat véget ér (Lost, Maffiózók), a készítők, színészek elmennek egy talkshowba, és levetítenek egy bónusz kisfilmet, amiben saját magukat figurázzák ki. Mulder és Scully színészi játéka borzasztó, a motivációk, reakciók logikátlanok, főleg Scully, miután “elvesztette” a kisfiát… Hát a Mónika Showban jobb alakítások voltak. Érzik ők is, hogy ez már nem az az X-akták, hanem valami erőltetett zagyvaság. A Williames szálra felépíteni az évadot is hiba volt.

DarthMalgus - 2018. 04. 21. 18:53

Sawyer+1

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz