login |

Star Trek: Discovery – 1×13: What’s past is prologue

2018. 01. 31. 14:45 - Írta: dzsiaj

43 hozzászólás | kategória: kritika,

I was just thinking about everyone who’s ever said that victory felt empty when it was attained. What a bunch of idiots they were.

A múlt héten azt találtam írni, hogy a Discovery olyanokat húz meg, amiket más sorozatok csak a fináléban, hát akkor erre mit mondjak?

Egy az egyben ellőttek kábé mindent, amit az utolsó két részre tippeltem, szóval… éljen a keretes szerkezet?

Mert a dupla nyitány után is egy kvázi pilot következett, és most, mikor nyugodtan kiírhatták volna a vége főcímet, ismét kapunk egy zárást. Tényleg nem semmi, ahogy a széria folyamatosan tudja tartani a feszültséget és a tempót, bár most megint azt a szálat fogják előhúzni a kalapból, amelyik a leggyengébbnek bizonyult az egész évadban.

És ami még a spoilerkerülő nyilvánosságra tartozik: aki a “startrekséget” hiányolta eddig a sorozatból, az most kaphatott belőle ízelítőt, mert ennyi áltudományos blablát tényleg csak ez az univerzum tudott kitermelni.

Nem mondom, hogy elsőre megértettem, hogy pontosan hogy is használta fel a legénység a rendelkezésükre álló technológiát, mert hazudnék, másodjára pedig nem tekertem vissza, hiszen az írók nyilván úgy facsarják az ismeretlen sugarak, eszközök, stb. jellemzőit, hogy az nekik legyen jó, szóval maradjunk annyiban, hogy elhiszem, hogy adott körülmények között fizikailag lehetséges volt így kijátszani a kártyáikat.

Most pedig jöhetnek a spoilerek a tovább mögött.

Lorca halott… vagy valami hasonló.

Azt hiszem, nyugodtan beszélhetek mindannyiunk nevében, mikor azt mondom, hogy bár számítani lehetett erre, mindenki azért szorított, hogy ne következzen be. Már persze, ha tuti halálnak lehet venni, hogy valaki pont abba a micéliumfelhőbe zuhan bele, amelyikben amúgy párhuzamos univerzumok között lehet utazgatni. Erre nyilván fel lehet hozni, hogy ebben a formában ez nem lehetséges, de hát pont pár sorral feljebb írtam, hogy a készítők keze nem feltétlenül van megkötve ilyen tekintetben. Egy kis futurisztikus álfizikai érvelgetés, és máris kész a magyarázat arra, hogy Lorca _esetleg_ hogy úszhatta ezt meg „ép bőrrel”.

Ami nem tetszett, az a kvázi rohanás volt a 40 perces epizódhossz miatt. Mindenki túl könnyen szerezte meg a császári hajó fedélzetén azt, amit akart.

Burnham menekülését kábé tucatnyi őr nézte végig, Lorca emberei pikk-pakk rendbejöttek fizikailag másfél év kínkamra után, majd szinte seperc alatt átvették az irányítást (tudom, tudom, Lorcának volt egy terve), és végül a záró bunyójelenet, ahol Burnham és Georgiou nyugodtan végigverekedhették magukat mindenkin. Ha tényleg csak ennyiből állna császárt buktatni, kábé naponta megtehették volna.

Két dolgot viszont muszáj pozitívan kiemelnem: az egyik a már említett harci jelenetek szépsége és kidolgozottsága volt, élvezetes volt nézni a tűzpárbajt is és a Lorca vs. Georgiou harcot is. A másik pedig Saru lelkesítő beszéde, amit most nem másolok be ide, mert leírva banálisan hatna, de az a jelenet Doug Jones alakításával nagyon-nagyon jó volt.

Szóval a lényeg: a klingonokról fog szólni az utolsó két rész, tehát ismét a kelleténél nagyobb teret kaphat L’Rell és Tyler is (kinek hiányoztak most?).

Kíváncsi vagyok, hogy Lorca nélkül hogy fog kinézni ez a zárás, hiszen ahogy a múltkor is említettem, megváltozott a status quo, és ez ugyanannyi jó lehetőséget rejteget, mint rosszat. Az eddig látottak alapján csalódni tippre nem fogunk, itt inkább az a kérdés, hogy csak szimplán korrekt lesz-e a finálé, vagy pedig tudnak még valami meglepőt előhúzni a kalapból a készítők. Itt találkozunk.

43 hozzászólás Ne habozz!

Platschu - 2018. 01. 29. 10:25

Ez valami csodálatos volt. Wow.

mikkamakka - 2018. 01. 29. 14:35

Star trekhez képest nagyon pörög a sori.
és úgy néz ki Philippát leigazolják hogy gatyába rázza a föderációs erőket, érdekes lesz az ő attittűdje a sok hippi között:)

_Ra_ - 2018. 01. 29. 16:59

Wow. Csak WOW. o.O

Sunsetjoy - 2018. 01. 29. 17:38

Nos, ez már nem Shatner-fu közelharc volt :D

Platschu - 2018. 01. 29. 18:22

“I hate poetry.”

Ez nálam a hét idézete lesz. :D

clegane - 2018. 01. 29. 18:31

áá ez így szupergagyi.
oké még csak 20 percet néztem belőle, de nemár hogy Lorcából ilyen gonoszabbnál is gonoszabbat csináltak. sokkal jobb lett volna az egész ha arra hozzák ki, hogy egy hős lázadó aki lenyomja a császárt és békét hoz.
különben is milyen béna hogy “véletlenül” jutott át az igazi univerzumba. hiszen az volt az egészben a poén, hogy direkt csinálta az egészet, mert el akart érni valamit, azzal, hogy átmegy a másik univerzumba és áthoz onnan valamit, ami segít lenyomni a császárt. de ezek szerint tökre nagyon nem erről volt szó.
dehát ez így nagyon béna.

Dark Energy - 2018. 01. 29. 19:15

Nagyon nem örülök, mármint baromira látványos, hűha rész volt, csak az a bizonyos karakter és a végkifejlet. Azért most nagyon pipa vagyok.
Többit majd a kibeszélőben, ha lesz.

Derry - 2018. 01. 29. 19:19

Ugyanazt a sorozatot nézzük?
Egy ember, aki átveszi a párhuzamos énjének a szerepét, hazudik látástól Mikulásig, és átveri az egész Föderációt, nos ez az ember miért is lenne, lehetne hős?
Ahogy Burnham is mondta: “We would’ve helped you get home if you had asked. That’s who Starfleet is.”
Ehhez képest kvázi elrabolt egy hajót a teljes legénységgel.
Lorca egész személyisége arra épül fel, hogy a sorsa előre meg van írva, vagyis ö nem véletlenül került át (de igen), hanem kvázi kiválasztott, meg fogja dönteni a császárt, stb.
Ő ebből a véletlenből vezette le az egész elrendelt sors kitalációt, és utána tervelte ki az egészet, ez a poén.

clegane - 2018. 01. 29. 19:33

Derry: hát attól még hogy ha tegyük fel az a célja, hogy hősiesen felszabadítsa az alternatív univerzumot, még simán lehet jó oka hazudni. ettől még lehetett volna olyan terve, amire nem bólintottak volna rá a Starfleetnél, mert teszem azt fel kell áldozni hozzá a Discoveryt – mittudomén? simán el tudtam volna képzelni, hogy a jó ügyért titkolózik, legalábbis a mirror universe jó ügyéért, és neki ehhez csak eszköz az itteni univerzum. sokkal érdekesebb lett volna így a karakter.

rodosto13 - 2018. 01. 29. 20:00

Clegane: Meg volt alapozva a karakter ilyen irányban, jobban is mint a hősi része (milyen hős lenne az, aki az admirálist beküldi a klingonok közé, és utána nem szabadítja ki?). Elhiszem, hogy nem jött be a fordulat, én is jobban szeretem a pozitív hősöket, de most egyáltalán nincs hirtelen karakter kiforgatás, szerintem megalapozott volt.

Aredhel - 2018. 01. 29. 20:41

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nekem baromi nagy csalódás volt az 1×13. Amennyire érdekes volt az 1×12 végén a Lorca féle fordulat, annyira semmilyen lett a folytatás.Így elbánni egy érdekes karakterrel. Én többet gondoltam bele, láttam benne, mint hogy egy egydimenziós gonoszt csinálnak belőle, akivel elbánnak egy rész alatt. És most lehet azt mondani, hogy úgyis visszajön, vagy lesz majd egy másik mirror példány, de jelen állás szerint ennyi volt.

clegane - 2018. 01. 29. 21:10

rodosto: komplex hős. mondom: olyan hős, akinek az a fontos, hogy felszabadítsa a mirror universe-et, és ez a cél minden eszközt szentesít. neki az itteni univerzumbeli emberek nem “igaziak”.
ettől még simán lehet hős szabadságharcos a mirror universe-ben. na ez adta volna a morális dilemmát igazán a Starfleeteseknek, hogy így mit kezdjenek vele.

Platschu - 2018. 01. 29. 21:28

Még nem tudjuk, hogy mi lett az igazi Lorcával. Lehet a mirror-Lorca simán kinyírta és átvette a helyét, majd utána robbantotta fel a Burant. Ez a rész nem teljesen tiszta még.

Izgalmasnak néz ki a következő rész is. Kíváncsian várom, hogy mit hoznak ki ebből a Voq-Tyler / L’Rell szálból egy csipetnyi Philippával. Lehet megéhezik, aztán felszolgálják őket. Nem beszélve, ha meglátja Sarut. :D

Ami a részben nem tetszett, hogy tudtak videótelefonálni a hipertérből. Ez nem volt hiba? Nem vagyok képben vele, hogy képesek-e erre a hajók az ST világában.

rodosto13 - 2018. 01. 29. 21:31

Eszerint a forgatókönyv szerint, amit felvázolsz valószínűleg nem lenne annyira nagy dilemma. Visszavinnék magukkal és a Starfleet bírósága elé állítanák? Otthagynák, és keserű szájízzel hazamennek. Így viszont, hogy a kialakult helyzet miatt elvitték a másik univerzum kvázi vezetőjét, most lesz a dilemma, hogy alkalmazzák-e a taktikáit (ami valószínűleg nem lesz Starfleetes békével jöttek), vagy visszavigyék, vagy ha ilyen kegyetlen viszonyok vannak amott, visszavihetik-e, hogy folytassa a terrort, stb.

Platschu - 2018. 01. 29. 21:36

Kétlem, hogy Philippa sokáig élni fog, mert a maradék két részben tuti megnyuvasztják. Azt viszont nagyon remélem, hogy megmutatja neki a hagyaték hologramot és igazolja, hogy mennyire közel álltak egymáshoz a mi valóságunkban. Ettől még a nő szadista sorozatgyilkos, aki egy kegyetlen diktatúra vezetője is volt egyben, tehát kétlem, hogy hosszú távú jövője lenne ennek a karakternek. Ha csak valami hókusz-pókusszal nem törlik a személyiségét. Esetleg átrakhatnák Voqot bele… :)

passauf - 2018. 01. 29. 22:36

Volt valaki más is aki Lorcának szurkolt amikor Philippa és Michael ellen harcolt? :D

Amúgy Saru milyen jó kis beszédet lenyomott már, tisztára hidegrázós volt.

A végére még nagyon adta volna hogy mutatják a térképet és csak a Föld maradt volna kék és egy piros blokád veszi körül. Habár ez lehet izgibb lesz hogy az összes bolygó elesett és így guerilla hadviselést kell csinálniuk minthogy egy sima mentő akció a Földnél.

Aredhel - 2018. 01. 30. 17:59

re:passauf
én is Lorcának szurkoltam :-)
valójában miatta néztem eddig a sorozatot. michael burnam hidegen hagy. nem túl érdekes számomra. meg philippa sem. és saru nem való kapitánynak. legalábbis még nem.

DJackson - 2018. 01. 30. 18:46

Ezt elég gyorsan lerendezték, de legalább pörgött a rész rendesen! Emperor Lorca megérdemelt volna még egy részt, elég badass lett, habár kissé egy dimenziós is. Azt hittem az ottani Stamets segített neki átjutni. Ez így elég deus ex machina volt. Biztos viszont fogjuk még látni. Ha egy sci-fi ben valaki dezintegrálódik egy egzotikus energia gömbtől az tuti túléli, vagy szuper képességeket kap! :D

Ígéretesnek néz ki az új szituáció. Sejtettem, hogy nem fogják olyan egyszerűen legyőzni a klingonokat. Philippa segít majd a föderációnak kidobni pár irányelvet.

@Platschu: A star trekben sosem volt gond, hogy a szubtérből kommunikáljanak. Már a TNG idején is így ment.

kpeter - 2018. 01. 30. 18:46

Nyaljon sót az író, aki szerint a legjobb karaktert ki kellett írni a sorozatból. Burnham, illetve az őt alakító színész képtelen lesz ezt az űrt betölteni.

Agent Coulson - 2018. 01. 30. 19:30

Nem hittem hogy van még lejjebb ennél a sorozatnál, de ezután a rész után rájöttem hogy óriásit tévedtem. :D

elmebaj - 2018. 01. 30. 21:12

13 rész után (nem trekkerként, de sci-fi rajongóként) úgy érzem, ez az a sorozat, ami egyszerre nagyon igényes és totálisan igénytelen.

A mirror-lorca, de még a voq-os szál is, egészen az adott story arc csúcspontjáig nagyon elegáns és professzionális volt, én pl. kizárólag ezekért néztem idáig. Az apró jelek nagyon tudatos csepegtetése, a visszafogottság és türelem, hogy azokat nem akarták az ember szájába rágni, egészen meglepő és zseniális húzás volt.

Mindeközben a csúcspont pillanatától a szálak kivitelezése totál igénytelen és alapjában dobja el az alapos építkezéssel összeszedett minden értékét, mintha ezek lezárását már valami író-asszisztensre bízták volna. A voq és a lorca szál is a lehető legklisésebben, a legelcsépeltebb, biztonsági játékos módon lettek 1-1 részben, igazán szájbarágósan leleplezve és újabb 1-1 részben, lóhalálában kivégezve. Utóbbinál az addig épített karakterek is csak útban vannak a lezárás biztonsági játékához (már Voq klingon szeretőjénél is necces a szál, khm, agyzsibbasztó lezárása, de egy részben morális iránytűként funkcionáló főszereplőnél – Mikey – már tényleg írtó gáz, ahogy reflexszerűen beáll a tömeggyilkos, pszichopata, kelpian-leves mániás Emperor mellé, csak mert a másik oldal hazudott neki).

A baj az, hogy egyedül ezek a lassan és okosan felvezetett szálak tették egyedivé az egyébként elég sablonos sorozatot.

Dark Energy - 2018. 01. 30. 21:15

@passauf
Én is, már a sorozat indulásakor csak két karakter érdekelt, Lorca és Sarek.
Az 1×12 végére állt össze a karaktere, nekem mindegy volt, hogy pozitív vagy negatív irányba megy, abban csalódtam nagyot, hogy ahogy többen írtátok, nagyon egydimenziós lett a végére és pofon egyszerűen megoldották a konfliktust.

B - 2018. 01. 31. 06:18

Lorca kinyiffantása eléggé sablonosra sikeredett. Tényleg az egyik legjobb karakter volt.
Sokkal kevésbé zavart volna, ha szerencsétlen Michaelt írták volna ki, annyira idegesít, ahogy a képernyőn szenved.

Ayrons - 2018. 01. 31. 08:09

Nálam kasza szintre süllyedt a sorozat ezzel a résszel. Lorca miatt az első ST sorozat volt amit imádtam és vártam. Régen csak a Pickard féléből néztem részeket de egyszerűen a hideg rázott az egésztől.
Michael nagyon gyenge karakter, Voq és Lorca érdekes volt de kvázi kinyírták ezeket a történeteket és számomra a sorozatot is…

Ace - 2018. 01. 31. 09:04

Végre hozzájutottam a részhez eddig kerültem a kommenteket… Valóban húzhattak volna egy szabadsághőst Lorcával de így is nagyon ütős rész volt. Saru megint nagyot nőt a szememben az a beszéd nagyon ott volt a szeren. Meg amikor beszolt Lorcának ,hogy nem kell ez az érzelgős maszlag XD
Doug Jones játéka most simán felért Isaacs-el.
Én is nagyon bírtam Jason Isaacs-et és remélem előkerül vagy kiderül mi lett a Prime univers-es Lorcával mert az még kicsit rejtély.
Sikerült megint egy érdekes Cliff-et húzni a végére még mindíg jól keverik a lapokat ;)
Amúgy lehet hamar lerendezték Lorcát de legalább egy nagyon látványos és végig pörgős részben tették mindeszt ami nem elhanyagolható. Én végig jól szórakoztam. Kiváncsi vagyok Phillipa mit kavar majd ebben az univerzumban. Illetve arról is megfeletkeztek szerintem hogy elvileg a két Discovery helyet cserélt amíg ott voltak mi lett a Mirror Discoveryvel? Killy kapitányék mit garázdálkodtak a Prime univers-ben?

Melkon - 2018. 01. 31. 14:37

elmebaj:

Egyetértek, a szál nagyon jó volt, a lezárás majdnem minden perce ezer sebből vérzett.

Számomra az rontotta el az élményt, hogy Philippa pont úgy, mint az évadnyitóban, buta volt, mint a sár. Nem értem hogy irányíthat hosszú ideig egy birodalmat az, aki a világ legnyilvánvalóbb csapdájába belesétál úgy, hogy előtte még közlik is vele, hogy “Hahóó! Ez csapda, ne menj oda!”.

Az is varázslatos, hogy az első sor közepére áll, legyen csak minél könnyebb célpont, majd az alsó hangon több tízszeres túlereje (amihez simán hívhatott volna még kívülről is erősítést) megmagyarázhatatlan módon eltűnt.
Gránátja nyilván a fegyverekkel éppenhogy rendelkező Lorcáéknak volt, a császárnak erre nyilván nem volt budgetje. :)

A végén Lorca is tök bénán belement Burnhamék csapdájába és nem hiszem el, hogy még egy pajzsot sem húztak fel a Discovery ellen.

Szóval sajnos számomra itt olyan béna megoldásokat használtak, amik az első 3 rész óta nem voltak jellemzőek a sorozatra. A szál összességében nagyon tetszett, a lezárást jobban kidolgozhatták volna.

Egyébként megnézném azokat a katonákat, akik 200+ nap kínzás, éhezés és 0 edzés után effektívebben harcolnak, mint a kipihent és edzésben lévő társaik.

sidewinder - 2018. 01. 31. 15:10

Érdekes,de a tükör univerzumot Spock és Kirk fedezte fel és nem volt ismerős nekik,nem is hallottak róla!Pedig Lorcáék után jártak ott!A Mirror Mirror epizód volt!

polovcev - 2018. 01. 31. 15:34

sidewinder: Biztos titkosították, mint mi az ügynökaktákat :)

Agent Coulson - 2018. 01. 31. 15:40

Saru beszéde volt a rész egyetlen jó momentuma, mondjuk ott is látszik az igénytelenség (gondolok itt arra hogy mindig felbukkan egy-egy terrán-nak öltözött tiszt holott 10 km-es körzetben egyetlen egy terrán nem volt. :D) De legalább volt valami értékelhető ebben a részben. Ez már fejlődés! :D

Ace - 2018. 01. 31. 15:44

Szórol szóra egyet értek a kritikával kivéve ,hogy engem a Klingon háború is érdekel.
Lorca idézet tényleg nagyon hét dumálya gyanús ;)

Saru megmutatta ,hogy potens kapitány lehetne belőle.

Tilly-be ami a végén belepottyant szerintetek mi volt? Piros spora?

Hegedda - 2018. 01. 31. 17:23

Olyan érzésem volt a sorozat második felének nézése közben, hogy mintha minden rész “ajándék” lenne, mert olyan sorozatvégi cliffhangereket rittyentettek a részek végére :)

symor - 2018. 01. 31. 17:48

Oké, ez így ritka rosszul lett megoldva, mintha a sorozat a legjobb karakterlehetőségeit pazarolná el és a legrosszabbakat érezné erősnek.

Michael Burnham (kvázi főszereplő) alakja totálisan érdektelen, vagy nem elég kemény, vagy túl kemény és mégis infantilisan érzelmes – megcsúfolja kvázi vulkáni származását minden szempontból.

Sonequa Martin-Green eszköztára pedig szegényes, nagyra meredő szemekkel vagy fogcsikorgatva láttatna feszültséget a szerepében, de se nem érdekes, se nem izgalmas az amit mutat magából. A legjobb ST színészekből áradt egyfajta személyiség, ami lábon kihordta a gyenge vagy gyerekes ST-pillanataikat, ez ebből a halovány színésznőből abszolút hiányzik.

Ha pedig már személyiség:

Jason Isaacs nélkül a Discovery egyszerűen már nem ugyanaz, az egyetlen érdemes reformja volt a sorozatnak, hogy végre nem egy kétbittes, jóakaratú, “talpigbecsület” irányelves kapitány volt a középpontban.

Lorca “utolsó”, visszatérő epizódja egy teljesen lebutított gonoszt kreált, ami megölte az addig lappangó cselszövő érdekembert, amit Isaacs olyan elegánsan felvezetett. Tucatgonoszt csináltak belőle, egy gonosz császárnál is gonoszabb puccsisták, betemetve minden erényét a figurának és megcsúfolva minden izgalmát az előzményeket ismerve.

Elb@szták – nincs jobb szavam rá és csúnyán, a sorozat írói a karakter és a színész minden lehetőségét a jövőre nézve, még ha valamilyen módon vissza is hozzák, nehezen rehabilitálhatják ezt az ordas hibát!

Még így is csak remélni merem, hogy Isaacs nem egy évadra írt alá.

Lorca egyetlen értelmes visszatérése az lenne, ha a Discovery feladatul kapná, hogy keresse meg az “igazi” Lorcát, aminek a lehetősége még ott van valahol a sorozatban. Ez sem menti persze az írókat az alól, amit ebben a részben műveltek, de Isaacs talán kap egy lehetőséget valami jót ismét hozni a sorozatba karakterszinten.

Isaacs nélkül a remek Doug Jones ide sajnos kevés lesz, a semmilyen Martin-Green, erőtlen Shazad Latif és az iszonyúan ripacs Anthony Rapp mellett.

Piszok nagy csalódás volt ez az epizód, lejtmenet minden szempontból!

heidfeld - 2018. 01. 31. 18:10

Igen, Anthony Rap és Shazad Latif nem a legjobb. Ha Martin Green tudatosan hozza, ezt a semmilyen karaktert, akkor zseniális színész, de tartok tőle, hogy nem az.
Tényleg nagyon lebutították, egy átlagos gonosz szintjére Lorca kapitányt. Most tényleg: Ennyire futja egy olyan embertől, aki egy másik univerzumból hozott át egy hajót?? És milyen könnyen vették át az irányítást, a császár hajóján? A verekedések meg nagyon bénák voltak.
Volt pár jó dolog is, de Jason Isaacs pótlása nem lesz egyszerű. Meg kell találni, a mi univerzumunkban is! És még akkor is kérdéses: Milyen lenne a karaktere?

Ayrons - 2018. 01. 31. 18:47

symor : Szívemből szóltál. Főképp a kapitányi résznél. Lehet mondani ,hogy Lorca nem hű az ST kapitányaihoz de könyörgöm 2018 van. Igények is mások.

Potter - 2018. 01. 31. 18:54

Lorcát csak a hatalom megszerzése érdekelte,hogy kellöképpen megbüntesse a lázadókat,mert az emperor túl gyengekezü volt velük szembe.Ezt el is mondta Lorca.

MiMi - 2018. 02. 01. 01:37

Lorca, ügye azzal vádolja az Uralkodót, hogy túl légyszívű, engedi az un. “egzotikus” fajoknak, hogy a birodalom határán garázdálkodjanak, nem lép fel ellenük elég keményen. Erre később köszönetet mond a Discovery legénységének és azt mondja bármelyikőjüket szívesen látná maga mellett, miközben a legénység jó része idegen fajhoz tartozik, akiket legfeljebb levesnek látnak szívesen egy Terrán hajón. Ezek szerint, Lorca “megjavult” amíg a másik univerzumban volt és rájött hogy a “rasszizmus”, “fajizmus” vagy mi rossz dolog és a liberális eszméket akarta volna mégis képviselni a Birodalomban, vagyis tényleg megreformálta volna az egészet?

Paleee - 2018. 02. 01. 06:34

Ha már a dzsiaj az áltudományos blablát említette: az tényleg nagyon Trekes volt, mikor kiderül, hogy esély sincs a robbanás után menekülni, majd persze jött az isteni szikra, hogy majd a warp bubble-ben haladva beszippantják a spórákat és repülhetnek haza, mind ez egy percen belül. :D

A másik: csak nekem tűnt fel a végén ez a következetlenség?
– Uram, nem jön válasz a föderációtól, még automata sem.
– Jó, akkor frissítsük a harci térképet.
De honnan? Mármint honnan szedték az adatokat ha a föderáció se válaszol? Ez még a szétplasztikázott Michelle Yeoh-nál is jobban idegesít!

Ace - 2018. 02. 01. 10:45

Paleee: Térkép frissítésen szerintem kár fennakadni. A régebben kirakott Föderációs bójáktól simán lekérhetik az adatokat… nincs összefüggésben azzal ,hogy nem válaszol a Föderáció. (persze megemlíthették volna őket de nem volt jelentősége)
http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Space_buoy

Ja és mielőtt felvetődne Mirror universben nyilván nem álltak rendelkezésre a Föderációs bóják mert Föderáció sem volt.

Platschu - 2018. 02. 01. 21:51

Gondolom a visszajelzést nem küldő állomások elestek. Vagy az egyik válaszoló bázis/bolygó/hajó küldte át az új taktikai térképet.

Paleee - 2018. 02. 02. 09:39

Ace: jogos, de az új nézők (értsd: a nem Trekkie-k) ezt nem tudhatják. :)

Melkon - 2018. 02. 02. 14:16

Paleee:

Mondjuk ez még kiderülhet a következő részből. Valószínűleg minimálisra szerették volna fogni a jelenetet, hogy hatásos legyen a lezárás.

idioty - 2018. 02. 04. 00:54

Én is egyetértek a kritikával.

Ezt a bólyás dolgot én sem tudtam és nekem is szemet szúrt, hogy honnan töltötték le a térképet. Viszont ha klingon lennék és tudnám, hogy ez egy fontos navigációs eszköz az ellenségnek, akkor irtottam volna ezeket a bólyákat ezerrel!

Zita - 2018. 02. 10. 21:19

Lorca nélkül nem sok kedvem van tovább nézni :'(

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz