login |

Homeland – 7×02: Hitler in The White House

2018. 02. 20. 21:45 - Írta: winnie

21 hozzászólás | kategória: kritika,

You always disagree.

A premierkritikában már volt szó arról, hogy jól kezdett a Homeland idei szezonja, még akkor is, ha egyelőre nem látni a fő csapásirányt, bár valószínűsítem, hogy nem is nagyon lesz olyan, inkább kisebb, egybe fonódó sztoriszálakkal próbálják lefedni az évadot, a sorozat jelenlegi politikai helyzetét, és legfőképp tovább formálni Carrie-t, akinek ismét előtérbe kerülhet a bipoláris mivolta.

A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Jé, Quinn említést kapott, sőt, a főcímbe is bekerült – azért ez jóval több, mint a semmi, amit Alex Gansa ígért vele kapcsolatban a szezonra. Még ha nem is egyenlő a búcsúval, azért mégiscsak tudomást vesznek róla. (Hogy aztán mondjuk az utolsó évadban Carrie feltegye magának a WWQD?-kérdést.)

A Fehér Ház, illetve az elnök ügyesen lavírozik és látszatnaivkodik, és ahogy azt ilyenkor kell, erőszakosan tematizálja a politikai napirendet – annyira elméleti dolog, és mégis annyira működik, hogy az van, amiről beszélünk, az pedig nem létezik, ami nincs az ember szeme előtt. (Megvallom, számomra az elnök még mindig eléggé kiismerhetetlen, azt talán még érzem, hogy mi valódi tőle, és mire játszik rá, de hogy mi a célja…)

Saul is megkapta, amit akart, kikerült a börtönből, hogy szembesüljön a vele szemben támasztott elvárásokkal – az mindenesetre sosem árt, ha van a kabinetben egy barát, bár tartok tőle, hogy idén a szokottnál is kevesebb Saul/Carrie-jelenetet fogunk kapni. (Megjegyzem, utálom a sorozatot, hogy elültette bennem a Saul, a pompomlány képet, mostantól Medve helyett a cheeleader-t fogom látni benne…)

Az évadnyitóval ellentétben ezúttal (“terrorista”) O’Keefe-fel sem volt gondom, – talán, mert jó felé kapisgál? Bár lehet, hogy csak azért, mert megint eszembe jutott, hogy úgy aktuális a Homeland, hogy nem a jelenlegi amerikai rögvalóságot másolja, hanem egy teljesen másféle elnökkel és egy másféle paprikajancsival, teljesen másmilyen dinamikákkal átitatott, meglehetősen ingatag politikai helyzetet vázolnak fel. Persze még mindig nem repesek azért, hogy idővel talán Carrie mellé sodorják őt, de talán így a 6. évados trollvonalat is felélesztik majd.

– Rebel?
– Rebel!

(Itt egyébként azt is szívesen közbe szúrnám, hogy azt sem nagyon tudom, hogy O’Keefe mit akar, hogy mi mozgatja őt, mennyire hisz abban, amit mond, és azokban, akiket mobilizálni képes. Mert nála nem nagyon tolják előtérbe azt, ami a valóságból ismert, hogy az efféle figurák elég jó megélhetést teremtenek maguknak azzal, amit csinálnak. Komolyan tartok attól, hogy megpróbálják idővel “humanizálni”.)

Carrie az amnesztiával balszerencséjére elveszítette az ügyet, ami mozgatta, majd  némi 4Chan-es segítséggel kapott apropót arra is, hogy betorzuljon (azt hittem, megöli a TWD-s Eric-et…), kiderül, hogy ennek lesznek-e következményei, vagy csak egy random bukkanó volt az úton, hogy…, hogy nem tudom, mit csináljon, mert bármennyire is fontosnak tűnik a szenátoros, Dante-s sztori, valamint Wellington megfigyelése (nem tudtam, hogy szerepelni fog idén, de Sandrine Holt-ot rögtön felismertem a monitorképen), egyelőre még nem látni, ezeket hová fogják kifuttatni.

Szóval részemről egyelőre elégedettség, örülök annak, hogy random összeesküvések helyett elidőzünk egy kicsit Carrie-vel, hiszen ha már felépítették, akkor le is kell építeni őt valamikor, a valódi dráma pedig abban van, nem?

21 hozzászólás Ne habozz!

Dave - 2018. 02. 19. 15:09

Most a 2. részben azért fogtam a fejem, hogy Carrie ennyire amatőr vagy? De a végére jóvá tette :)

bvr - 2018. 02. 19. 15:28

Na jó, akkor ez a 2. rész be is árazta ezt az évadot :))) Ekkora egy rakás sz*rt, és tulajdonképpen minden egyes jelenetében… Hát, akkor erre tovább felesleges is lenne időt áldozni. Majd időnként még benézek a kommentekre hogy ez hullámvasút vagy még innen is folytatódhat lefelé a zuhanórepülés… :))

kpeter - 2018. 02. 19. 20:06

Nekem marhára nem tetszik ez az irány. Megint Carrie és a mentális nyavajái, illetve megint arról kell győzködnie másokat, hogy igaza van? Hányadszor ? Unalmas már. Aztán a laptopos/hackeres szál szintén no comment úgy ahogy van. Ráadásul van egy sejtésem, hogy közel sincs lezárva ez a szál …

Shannen - 2018. 02. 19. 20:10

Azért én még nem kezdeném temetni az évadot, de tény, hogy kicsit csalódást keltő volt a 2.rész.

Mondjuk már a főcímmel megijesztettek mert abból az jött le, hogy Carrie mentális problémája megint kiemelt szerepet fog kapni az évadban, ami önmagában nem gond, ha viszont egyrészt ugyanazokat a köröket fogja futni mint korábban, ráadásul a testvére is folytatja a mostani viselkedését, akkor ez elég idegesítőnek tűnik egyelőre.
(Ugyanakkor viszont jár a pacsi, hogy Quinn-t benne hagyták, nyilván ő még előfog idén kerülni, ahogy Carrie igyekszik majd túltenni magát a halálán.)

De persze a legnagyobb baj a résszel Carrie amatőrsége volt. Ráadásul ha jól érzem, akkor ez az egész csak azért kellett, hogy Carrie-ből megint előtörjön a CIA-s, őrült éne, amivel majd küzdenie kell… Ez önmagában oké is lenne, de maga a megvalósítás nagyon félrement.

_Peter - 2018. 02. 19. 20:17

2. rész: iszonyat azt kell hogy mondjam. Nagyon butára sikerült a részben, hogy CIA Carrie a fájljait nem külön off-line tárolón off-location titkosítva tartja másolat nélkül és még bedől a katt ide trükknek is.
Kár volt kihagyni a ziccert a testvére visszamegy valamiért és a “Skype interjú” közben nyit be: “Carrie webcam girlként akarod visszafizetni az adósságod?” :)
Legalább parókát és egy kiló sminket használt volna.
Nem sokat javított ezen a botrányosan gagyi szálon amikor Carrie bevadult és megverte.
Az O’Keefe szál is irritáló, bár az legalább életszerű az ostoba fegyver fétises tetkós s€ggnyalók miatt, éppen azért irritáló. Most az aktuális események miatt is, furcsa egy ország…

seven - 2018. 02. 19. 22:38

Nem igazán zavart a 4chanes vonal, ha mondjuk jpg helyett egy linket nyit meg Carrie akkor még azt mondanám hogy nagyjából rendben is volt. Pár hónapja világszerte hatalmas gondokat okozott egy hasonló ransomware, és elég sokan fizettek is…

az, hogy Carrie nem ért hozzá, szerintem, alapvetően teljesen rendben van. Soha nem volt technikai zseni, mindig valaki más oldotta meg neki. Az mondjuk tényleg furcsa volt hogy Max nem tudott nagyon hozzászólni.

Érdekes volt a kontraszt az eddigi két epizód között, hisz az elsőben teljesen profi és figyelmes volt Carrie, míg a másodikban nagyon kapkodó és figyelmetlen. Úgy tűnik a mentális stabilitására hegyezik ki a dolgot, de majd meglátjuk.

A Saul-os vonal viszont teljesen rendben volt.

Kissur - 2018. 02. 21. 13:28

Az egyik kedvenc sorozatom a Homeland, de nagyon nem szeretem azt, amikor évadonként részeket pazarolnak el Carrie betegségére. Én az 1.évad végén, amikor megkapta a sokkterápiát, azt hittem, hogy vége. Néha jól kezelték, de mostanra megint idegesít.

Malachi - 2018. 02. 21. 13:47

talán nem hangsúlyozták eléggé, de Carrie ugye a zavart állapota miatt művelt ekkora marhaságot – bár szerintem az is beszédes, amit az előző részben művelt a szenátorral az és ügynökkel. annak is mi értelme volt? semmi. kezd visszajönni a régi, kényszeres, mániákus énje.

a dokinő elég világosan elmondta, hogy 15 év után a gyógyszer már nem hat. jelenleg ezen van a hangsúly. akármi lesz, közben úgyis beletenyerel majd valamibe, addig pedig… gondolom mélyebbre taszítják majd az írók, mert egyelőre nem úgy tűnik, hogy tudatában van annak mit művel. lesz még csúnyább ennél.

winnie - 2018. 02. 21. 14:03

Kissur: ez érthető, de ez nem hiszem, hogy olyasmi, ami meggyógyítható lenne, ráadásul kvázi ez definiálja a karaktert, anélkül sima kémsorozat lenne. mindenképpen próbálják mindig beletolni az instabil személyiségét a sztoriba, legyen szó magánéletről vagy szakmai életről.

Never - 2018. 02. 21. 15:11

ha nagyon szigoruan nezzuk a dolgokat akkor Carrie mint ugynok nem dolgozhatna terepen ilyen betegseggel. Kizartnak tartom

bvr - 2018. 02. 21. 20:04

@winnie: “ráadásul kvázi ez definiálja a karaktert, anélkül sima kémsorozat lenne.”

hát itt egyik részmegállapt0ás erejében sem vagyok biztos.
Az első évadban ez tényleg fontos volt, mert ott az volt a gimmick hogy elvileg mi nézők sem tudhattuk Brodyval mi a helyzet.
Bár az emlékeim megkoptak, de a rebootolt 4 és 5 évadban is volt ennek ilyen szerepe? (végülis nem kizárt hogy csak nem emlékszem hogy ennek túl nagy jelentősége volt azokban is)

Valamint ez a “csak sima kémsorozat lenne”, ez úgy hangzik mintha tucatni ilyen futna, holott (oké, most már egyértelműen sci-fi, meg béna is lett, de eddig) ilyen kvázi-realisztikus kém-thriller mint a reboot után, szerintem nincs is más.

bluemonkey - 2018. 02. 22. 03:37

Na jó, egyedül vagyok, aki fullra élvezte az első 2 részt? Idén is lesz crazy-Carrie, na és? A Designated Survivorrel összehasonlítani meg azért egy nagyon, nagyon rossz vicc.. Persze, hogy vannak benne kissé idegtépő dolgok (Maggie viselkedése, plusz Carrie bankszámlája – nem tudom elképzelni, hogyan tudott Carrie egy gyerek mellett annyi pénzt elverni, hogy egy vasa se maradjon… feltételezem egy CIA-s Field Agent fizuja több, mint egy lakatosé.) Viszont idén már az első 2 részben több minden történt mint az egész 6. évadban. Számomra legalábbis sokkal pörgősebb, és minden perce leköti a figyelmem. Jó irányba, pontosabban tetszik az irány, amerre a szálak haladnak és nekem totál visszahozta a régi Homeland-hangulatot. Annak ellenére, hogu a 3. és a 6. évadot kb. végigszenvedtem, az idei év egyik legpozitívabb csalódása a Homeland.

winnie - 2018. 02. 22. 06:01

“ha nagyon szigoruan nezzuk a dolgokat akkor Carrie mint ugynok nem dolgozhatna terepen ilyen betegseggel”

nem is dolgozik, de amikor dolgozott, akkor tudtak a betegségéről?

winnie - 2018. 02. 22. 06:09

“Na jó, egyedül vagyok, aki fullra élvezte az első 2 részt?”

ööö – jelen?:) carrie mondjuk anno a 4. évad után kikerült a cia-től (az már több év a sorozat szempontjából?), de a német biztonsági cégnél biztos, hogy jól keresett, még akkor is, ha a költözködés sokba került oda-vissza.

a designated survivor egy politikai dráma, mindenféle epizodikus politikai ügyekkel, amiket 40 perc alatt megoldanak, azért ez teljesen más.

winnie - 2018. 02. 22. 06:15

bvr: “Az első évadban ez tényleg fontos volt, ”

ettől még a készítők számára mindig kiemelt fontossággal bírt. az, hogy a főszálban kapott-e szerepet, más kérdés, de az 5. évadban, a német sztoriban volt szerepe (nem konstans, de a pasija kapcsán is jelentősége volt), a 4. évadban pedig eleve az volt kiemelt kérdés, hogy gyereke született ilyen körülmények között.

a kémsorozatot természetesen csak sima definícióként értem, ők ennél többet akarnak.

bvr - 2018. 02. 22. 10:40

@winnie: arra utaltam, hogy viszont engem mint nézőt az érdekel hogy tudnak-e ezzel a dologgal valami érdekeset kezdeni. Az első évadban tudtak. A 4-5-ben nem emlékszem ennek a szerepére, de szerencsére arra sem hogy zavart volna (szóval ebből gondolom hogy túl nagy szerepe ezekben nem lehetett)
A gyereket hogy említed, tökéletse példa. Attól is ok néző fogta a fejét hogy ezt most miért, és én azok közé tartozom akik azt szeretik ha ennek a szerepe a továbbiakban a minimumon van tartva. A 4. évadban nem emlékszem hogy kiemelt kérdés lett ez volna (inkább arra hogy a forgatókönyv ezt az egészet próbálta bújtatni, mint az NBA-rájátszásban egy rossz védekező játékost :) ellenben arra nagyonis emlékszem hogy piszok jól átjött az afganisztáni színtér atmoszférája.
Részemről bőven elég lenne ha készítők részéről a többet akarás az lenne hogy jól, izgalmasan, érdekes ügyeket prezentálva hoznának egy kvázi-realisztikus kém-thrillert (lásd reboot utáni 4-5 évad, amúgy eleve Dar Adal meg Quinn ívét amerre vitték magukkal szúrtak ki a készítők, vagy akkor fel kellett volna építeniük helyetteük másokat, mert most nagy a hiány)
Ha a nagy ambícióval meg hog mi ennél többet akarunk, annyira futja mint a tavalyi évad meg ami eddig a mostani, az szuper, mert tényleg “sikerül” elérni a Designated survivor szintjét….

Itsuki - 2018. 02. 22. 12:52

Nagyon jó sorozat lehetne számomra ha nem Carrie lenne a főszereplő hanem mondjuk Saul. Így csak jó. rész is jó volt de sajnos elég sok idegesítő dolog volt. Politikai része jobban érdekel a magánéleti részt meg valahogy kibírom. az O’Keefe meg szimpatikus is,kíváncsi leszek mit hoznak ki belőle.

Anthonz - 2018. 02. 22. 20:53

Ez a House of Cards-ba öltött Carrie történetei ez nekem egyáltalán nem jön be. Ennyire amatőr egy ex. cia-s nem lehet, de a hacker sem. Az elnöknős, O’Keef-es szál is teljesen érdektelen sajna. Nagyon rossz irányba megy ez a sorozat, hol vannak már az olyan eszméletlen jelenetek, mint amikor Carrie megtöri Brody-t a kihallgatószobában??

Nikolka - 2018. 02. 25. 03:10

@bvr

Egyetértek! Bár én mindig simán engedek el szereplőket, itt most rettenetesen érzem Quinn & Dar Adal hiányát. Én már amikor először azt hittem, hogy Quinnek ennyi, már akkor nem értettem, hogy miért nincs akkor helyette behozva senki.

Bár az első rész nagyon tetszett. Ez a második óriási csalódás volt. Erre a hackeres szálra szavakat nem találok.

Kissur - 2018. 02. 25. 20:42

Anthonz: Csak hogy emlékeztesselek a 2.évadban is volt jó pár olyan rész, ami unalmas volt, vagy amikor a rész fele Brody lányával foglalkozott.

Dave - 2018. 02. 26. 10:28

Na jó ez a 3.rész már nekem is kelletlen volt.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz