login |

Emlékeztető: Lucifer 3. évad

2018. 04. 03. 19:50 - Írta: winnie

13 hozzászólás | kategória: ajánló,

Ma. 21:00. VIASAT3. Lucifer – 3×01-02 (kritika + magyar promó) – az évad, amikor minden elindult a lejtőn? Hát, valahol elszomorít, hogy egyre több negatívumot hallani erről a misztikus krimisorozatról, melynek új szezonjához Tom Welling is csatlakozott.

13 hozzászólás Ne habozz!

Laci23 - 2018. 04. 03. 20:12

Nem feltétlenül mengy le a lejtőn, nyilván a karakterizálás kicsit lassan ment de a végére minden összefügg :D egyszerüen zseniális lesz! :D

Deny - 2018. 04. 03. 20:15

Hát számomra biztos :/ Kaszáltam a midfinale után.

winnie - 2018. 04. 03. 20:17

nem láttam, szóval passz, és az is biztos, hogy mindennek van célja, van big picture, és összefügg minden mindennel, de annak, hogy valami jó legyen, nem ez az ismérve, ez a legrosszabb sorozatokra is igaz lehet. a gondok ott kezdődnek, ha mondjuk az epizodikus sztorik és az átívelések nem annyira kötik le az embert. sőt, nem is szórakoztatják. és idén több negatív kritikát lehetett olvasni róla a nézőktől, mint az eddigi két évadban összesen, ezért gondolom, hogy gondok lehetnek. ettől még persze a többség szeretni fogja, ez nem kérdés:)

Aszusz - 2018. 04. 03. 22:03

Nekem alapvetően nincs bajom vele, még mindig szórakoztatónak tartom, de megértem a fanyalgókat is, főleg azokat, akik a képregényt is ismerik (én nem, de hallottam róla). A misztikum nem annyira erőteljes, Lucifer nem elég ördögi – mert azt az utat választották az írók, hogy emberi érzelmeket kapnak, emberi problémákkal szembesülnek. Teljesen érthető, ha ez nem tetszik valakinek.

Andris - 2018. 04. 03. 22:42

(Előzetesben: 18. részig vagyok up to date)

De egyébként szerintem is nagyon gatya az idei évad. Nagyon elszúrták azzal, hogy tavalyról suttyomban átcsúsztattak 4-5 részt egy-egy karakter háttérsztorijáról részenként.

És ha ez még nem lett volna elég banális hiba, tettek rá még egy lapáttal és nem is egyszerre adták le azt az 5 részt az évad elején, hanem elkeverték az ideivel szépen, mint nagyi az unoka kakaóját. Ennek aztán olyan borzasztó káosz lett az eredménye a midbreak előtti részekben, hogy én azt sem tudtam mi van itt.
Tehát nem az volt a baj igazából, hogy a 3. évadé lett az a pár rész, hanem az, hogy nem az elején adták le, hanem megakasztva ezzel a 3. évad felvezetését, kb a 10.-12. részig csak kapkodtad a fejed, hogy itt meg mi a franc folyik? Előző rész erről szólt, most meg visszamegyünk időben, még abban az idővonalban is, ami elvileg a jelen? what??? (Konkrétan tavalyi ügyekről volt szó…)

Pl én még most sem értem, hogy eleinte úgy tűnt, hogy a főgonosz ez a “Sinnermaker” (ez a név is bakker..) lesz, aztán egyszer csak kiderült, hogy ez az ember Tom Welling karakterének nemtomkije, valami öccse tán, vagy megölte valakijét és üldözte, vagy te jó ég, tényleg nem vágom, pedig figyeltem, és akkor aztán Káin (Tom Welling) lett a kapitány az őrsön.

Aztán most #SPOILER (18.részig) úgy tűnik mégis a Tom Welling lesz Lucifer fő ellensége évad végére (ja és a 15. rész körül világi haverok lettek), mert féltékeny rá a nyomozónő miatt, akivel most kavar. De én már ezt sem mondom biztosra, mert már vagy 5-ször eljátszották azt, hogy valami szép kis hasonló cliffhanger-t bepakoltak a rész végére aztán kiderült, hogy rohadtul nem is úgy van ám, meg igazából semmit nem jelentett. (Mármint úgy értem, hogy az adott cliff-ből úgy látszott, hogy na meglesz az íve végre a sorozatnak, aztán mégsem.)

#SPOILER VÉGE

Szóval szerintem az idei évadnak két nagyon nagy hibája van, amibe könnyen bele is bukhat igazából. És most főként az évad második részéről van szó, mert annyira különbözik a kettő fél, hogy szinte én azt mondom hogy érdemesebb 3. és 3.5. évadról beszélni itt.

1. Rohadtul nem szólnak semmiről a részek, ha van is egy kis cliff a végén az a következő rész első 5 perce arról szól, hogy “de az nem is úgy van/volt”, teljesen semlegesítve az említett cliffet.

2. Valamiért, és én ezt fel nem foghatom miért, áttették a hangsúlyt a főszereplő Luciferről (Tom Ellis), pl. a nyomozónőre, Deckerre, Charlotte-ra, Káinra meg a többi mellékszereplőre, holott MÁR AZ ELSŐ KÉT ÉVADOT IS TOM ELLIS VITTE EL A HÁTÁN FOR GOD’S SAKE. Ebben az évadban (remember: 3.5. évadban) minden rész arról szól, hogy eszébe jut valami Lucifernek, amivel hú de felfogja bosszantani fatert, és akkor ezt ráhúzza az éppen aktuális heti bűnügyre (már ha egyáltalán van ilyen… khm…) és kifacsart belemagyarázásokkal eljut végül a nagy semmihez, mert vagy az utolsó pillanatban rájön, hogy ezzel mondjuk veszélyezteti a nyomozónőt vagy éppen a vele ápolt kapcsolatát (amiről egyébként már a 2. évad óta sikít, hogy az írók sem tudják mit kezdjenek vele), vagy rájön hogy igazából ezzel nem is bosszant fel senkit, mert mindenki leszarja mit csinál, vagy valami kis dolog miatt hagy fel az aktuális projektel, vagy az adott projektje miatt “karakterfejlődik” egy nagyot (igazából nem), mindegy, akár így akár úgy, minden. egyes. rész. végére oda jutunk el hogy igazából rohadtul nem is szólt semmiről a rész.

2.1. Ehhez kapcsolódóan egy darab átívelő szál nincs az egész évadban, vagy ha van is talán egy vérszegény kis erecske az is részekig hanyagolva van, vagy akárhányszor előszedik meg is változtatják valami tök más irányba így lehetetlenné téve azt, hogy lássa a néző, hogy mi lesz itt. És tekintve, hogy múlt héten jött ki a 19. rész a gondolom 22-ből, ez több, mint aggasztó. Persze ilyenkor a kitartó fanok mondják, hogy minden összefügg mindennel. Hát -persze személyes vélemény-, de nem, egyszerűen csak fogalmuk nincs íróknak mit akarnak. De abban biztos vagyok hogy az utolsó részre, vagy utolsó 1-2 részre bedobnak valami képtelen belemagyarázást, hogy “de igazából minden összefüggött mindennel, te buta néző. Ja, hogy nem láttad az ezekre utaló jeleket a részekben? Hát te bajod, ott volt a forgatott anyag vágóasztalon meghalt anyagában, de gáz vaaagy.” -.-

Komolyan mondom a részek 90%-a filler, és a filler részek 99%-a filler….

És abba már bele sem megyek egy mondatnál tovább, hogy a mellékszereplőket ezzel a kiemeléssel hogy elrontották, de olyan mértékben, hogy -és most nem viccelek-, EGY SZERETHETŐ KARAKTER SEM MARADT. Maze, tavaly nyertes Charlotte, Amenadiel, Linda, még az a szerencsétlen helyszínelő csaj, Ella is. Mind mind olyan egy lapos, unalmas vagy éppen idegesítő karakter lett, főleg Maze… (akit terhessége miatt parkolópájára tettek, mégis sikerült majd’ minden részbe belerakni valahogy, de bár ne tették volna ilyen módon).
És ennek + a fentebb írtak hatására Lucifer is lecsúszott egy lapos, unalmas semmitmondó karakterré, akiben már rég nincs meg az a szemtelen és vicces könnyedség, mint amilyen az első másfél évadban volt. Plusz első évadban legalább megmutatta néha, hogy ő az ördög, egy egy arcmutatással, képtelen nagy erő alkalmazásával vagy bármi, aztán a 2. évad óta igazából egy ilyen jelenete nem volt, leszámítva pár szárny-mutogatást. Katasztrófa mivé lett ez a sorozat. Eltűnt a szokásos csiki-csuki is a nyomozónővel mind abból a szempontból, hogy mi lesz a kapcsolatukkal, és mind abból, hogy megtudja e a nő, hogy tényleg ő az ördög. Pedig az ilyen párosításoknak ez az alapja. Nyomozós, férfi-nő főszereplő páros sorozat író kurzus 101…

Tökéletes iskolapéldája annak, hogy mit művelhet egy sorozattal (az a kevés kis) hype és a 22 részes évadra emelés…

Elnézést a kifakadásért, de le kellett írnom valahova, és hát hova máshova.
Mindezek ellenére én nagyon szívesen ajánlkozom az évadkritika megírására, ahol azért nem húznám le ennyire, persze csak ha nem ti (human, winnie, valaki nagymotoros) írjátok meg, akkor persze mindegy :D

Andris - 2018. 04. 03. 22:45

Még annyi ahhoz a behozott 4-5 részhez, hogy még csak nem is egy blokkban adták le azokat, hanem 1 idei rész, 1 tavalyi. Vagy lehet érthető volt fogalmazásom, nekem nem jött le, hogy erre gondoltam :D

Saci - 2018. 04. 04. 01:19

@Andris-sal egyet kell, hogy értsek, annak ellenére, hogy igazi nagyon Luci fan vagyok :), többeket megfertőztem és nézővé “konvertáltam” :) (az első két évadot 2x láttam magyarul és 1x már angolul is a pasimmal, a harmadikat is többször), de van amikor meg úgy érzem, hogy tök kiábrándító és összekavaró az egész story…

Azt nem tudtam, hogy a 2-ből kihagytak párat és átvittek a 3-ba :) … ezek azok a visszatekintős részek lettek volna? Tudod, hogy pontosan melyik epizódok voltak ezek?

Szóval, számomra Lucifer a dekadens, hedonista ördög, aki a formabontó gondolkodásával és fergeteges poénjaival a bűn fogalmát is másképpen láttatja… :)
… és az angol akcentus… briliáns! :)

Nekem még mindig bejön, tényleg várom, hogy a végére összeálljon az egész, bízom benne, hogy érdemes lesz a 3. évadot is végigrágni és nem valami hülyeséggel cseszik el! :)

Running - 2018. 04. 04. 09:32

Andris – Teljesen egyetértek. Teljesen középszerűvé és sokszor bosszantóvá tették a sorozatot. Még végigkínlódom az évadot, ha lesz következő és ez a szint marad az első 1-3 részben, akkor kasza, mert már most is fájdalmas nézni.

Aszusz - 2018. 04. 04. 13:47

Az évadnyitónál azt hiszem, le lett írva, hogy melyik részek lettek áthozva a 2. évadból. Az egyik biztos a flashback epizód volt (ami azt hiszem, január 1-én ment le, és utána is volt pár hét szünet, szóval nekem ez belefért), a többit “valahogy” megpróbálták beleépíteni a sztoriba. Pl Maze hiányát pótolták azzal a 2. évadról áthozott résszel, amikor Kanadába megy fejvadászni, és Dan megy utána.

És igen, most volt 19. rész, de ez nem a 22-ből 19, hanem a 22+tavalyi 4 = 26 részből a 19dik. (ha jól tudom). Szóval van még hátra jó néhány rész.

@Andris: a leírtak egy jelentős részét nem is értem, olyanokon problémázol, ami amúgy egyértelműen kiderült. (kicsoda volt a Sinnerman, Lucifer és Tom Welling egymáshoz való viszonya…). Én értem mindegyik karakter motivációját, céljait, és mindegyik valamennyire bele is fér az eddigi karakterizációba, tehát koherens. Az más kérdés, hogy a köréjük írt sztori vontatott helyenként, a problémák mesterségesen generáltnak tűnnek, és a nézők jelentős része nem olyannak képzelte el magában a karaktereket (Maze, Lucifer), mint amilyennek a sorozat lefesti őket, vagy amilyen irányba mennek – és ezért (is) megy a panaszkodás, mert mást várnak tőlük, mint amit ténylegesen csinálnak.

Andris - 2018. 04. 04. 18:55

@Saci

Igen első két évadot én is többször megnéztem már, mert az nagyon bejött, főleg az első.
Most konkrétan nem tudom melyek azok a részek, de egyik, amikor Maze elmegy Kanadába, aztán másik, amikor Linda férje rájön, hogy Lucifer az ördög, és végül kiderül hogy rég a pokolban van (ez a rész amúgy pont tetszett, csak nem most és nem itt volt a helye), aztán van egy amelyikben Lucifer kijött a pokolból még Maze nélkül és Amenadiel elment érte, hogy visszavigye, szóval ez is flashback, vagy lehet hogy az utolsó kettő ugyanaz a rész? Már nem emlékszem jól sajna, de ilyesmik voltak, szóval alapvetően háttérsztorik. Keress rá Google-ön a készítők interjújára, ott leírták azt hiszem. Vagy lehet itt is megvan valamelyik posztban.

@Running
Én is pontosan így vagyok vele. Még tart bennem az első két évad okozta vonzalom, de már nagyon a végét járja. Pont, mint ahogy Arrow-val meg a The Flash-sel volt anno.

@Aszusz
Azt elismerem, hogy a Sinnermakeres dologba az is beleszól, hogy marha rég volt már és elfelejtettem, de akkor is tisztán emlékszem, hogy nem jött le nekem akkor pár hónapja, hogy most ki is volt ő valójában. Nem tudom lehet fáradtan néztem, vagy nem figyeltem annyira, mint hittem vagy nem tudom. Igazából nekem az is sokat ront egy sorozaton ha így szétszedve hetiben nézem, de sajnos nem mindre van időm bevárni az évadot, vagy éppen nem bírom ki, hogy megvárjam darára.
Na mindegy, a lényeg az, hogy szerintem rosszul tették, hogy nem egy blokkban adták le azt az áthozott pár részt, mert ezzel, legalábbis nekem teljesen szétbarmolták az idei évad történetének felvezetését. És ennek lett az az eredménye, hogy én nem látom azt a koherenciát, amit ezek szerint Te látsz. Tehát jó felvezetés híján most számos dolgot nem igazán értek, amit pont az alapozással szoktak megadni egy sorozat aktuális évadjában.
De abban sajnos nem tudok egyetérteni Veled, hogy jól megírtak a karakterek. Vagy legalábbis Luciferé biztos nem. Káin még oké talán, meg Charlotte is csak-csak, de Linda…, Amenadiel már második évad óta azon van, hogy kitalálja mit akar apuci, és mindig valami másra húzza rá, hogy “na ezt akarja, ez a tesztem”, Maze is egy-egy részben 5 percenként mást talált ki, hogy mit akart (noha most a 18. részben nagyon ütött ez a “mindenki csak kihasznál” vonal, mert tényleg). Viszont Decker is annyira parkolópályán van (rosszul írtam legelső kommentemben, hogy ő mellékszereplő és rajta (is) van a hangsúly most, társfőszereplő és őt is rendesen hanyagolják), tehát annyira parkolópályán van, hogy az ő motivációiról semmit nem lehet tudni. Csak ide-oda dobálják maguk között (Lucifer és a kapitány). Alig van pár egy-egy mondatos sora, hátul áll a jelenetekben és nem csinál semmit. Azért mondom ezt ennyire konkretizálva, mert ez pont nagyon szembetűnő volt nekem.
A másik ami ilyen volt, hogy Luciferrel detto ez a helyzet, csak őt próbálják beszéltetni, de annyira nincs semmi ráhatása a történésekre, hogy semmi érdemlegeset nem tud felhozni igazából, és már jópár rész arról szólt, amit fentebb is írtam, hogy kitalál valamit de végül rájön, hogy semmi értelme/ vagy stb stb nem írom le mégegyszer. Ezzel olyan súlytalanná tették a karakterét, hogy elvesztette minden báját és erejét.
Nekem alapból guilty pleasure-ként indult a sorozat, ami aztán kinőtte magát hetiben nézőssé, és abban igazad van, hogy sokaknak az fáj, hogy nem olyanok lettek a karakterek, mint amilyeneknek elképzelték/elképzeltük őket, de én ezt pont elfogadtam és nagyon tetszett is, hogy rendkívül moderáltan kaptunk csak egy-egy kis jelenetet, ami azért megmutatta, hogy mégiscsak Lucifer az ördög. Az külön nekem is nagyon tetszett, mint amit @Saci is említett, hogy neki más a bűn fogalma, frissítő volt nagyon.
De ma már nem kapunk többet annál, hogy az utóbbi 18 részben kb 5-6-szor (és lehet sokat mondok) megkérdezte valakitől mire vágyik igazán.
Jó persze ez már inkább technikai része a dolognak meg kinek mi az elvárása, de én nekem ez már túl kevés, még úgy is, hogy mondom, elfogadtam, hogy ez nem egy ilyen történet lesz.

Na mindegy, talán ellentmondásosnak tűnnek a kommentjeim, de igazából az harcol bennem, hogy próbálom elnyomni magamban, hogy igazából látom milyen gáz is ez az évad mostmár, és még néha felülkerekedik az az énem, amelyik nagyon szerette ezt a sorozatot. Szóval alapból sok egy-egy dolog tetszik az idei évadban is, de rengeteg másik fontosabb dolog viszont nagyon nem, amelyek vannak annyira fontosak, legalábbis számomra, hogy azt mondjam nem lepődnék meg egy kaszán, ami a nézettségi adatokat tekintve bőven benne van a pakliban.

Andris - 2018. 04. 04. 19:01

Ja bocsi rosszul mondtam, én is a 19. részig vagyok friss. Úgy emlékeztem csak a 18.-ig de most látom, hogy nem. Akkor meg különösen para, hogy mi megy itt…

Parafa - 2018. 04. 12. 20:54

Egyetértek az elöttem szólókkal, nekem is csalódás a 3. évad, pedig az első két évadot nagyon szerettem. Remélem a végére csak összeáll a kép.

Sunabubus - 2018. 04. 19. 00:32

Na, szerintem az utolsó részen látszik mennyit ártott a részek össze-vissza kavargatása. Vagy ennyire nem figyeltem, és kimaradtam abból, hogy mekkora szerelemsztori van Chloe és Pierce között? Plusz the cringe is real. :(

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz