login |

The Walking Dead – 8×14: Size does matter

2018. 04. 03. 16:10 - Írta: winnie

71 hozzászólás | kategória: kritika,

Na, a TWD megint szállított egy, a szokottnál hosszabb epizódot, és megint feltehetjük a kérdést magunknak, hogy vajon a készítők kreatív kérése volt az AMC felé a több műsoridő, vagy a csatorna szeretett volna kettővel több reklámszünetet belezsúfolni a részbe?

Csak mert régebben, ha kábeles sorozatok átlépték a 42 perces játékidőt, akkor általában az előbbi volt a helyzet, viszont mintha ennél a sorozatnál az utóbbi lenne inkább a gyanús. Lehet, hogy nemsokára sztenderd lesz az 50, 60 vagy 70 perces rész, ha ugyanannyiból leforgatható. Szerintem még a színészek is örülnének, ha félávadonként egynél több komolyabb jelenetet kapnak.

Az elmúlt részek egyik legfontosabb fejleménye (főleg a Fear The Walking Dead-vonatkozás fényében) a Morgan-féle zizzenés reboot volt, mert…, miért is? Nekem nem úgy rémlik, mintha ZiziMorgan rajongói kedvenc lett volna, de úgy tűnik, hogy megint visszaesik a látomások és az értelmetlen hablatyolások mocsarába. A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

A kezdés jópofa visszacsatolás volt a Jadis-es flashback-kel, az legyen az én bajom, hogy olyan sokat nem adott nekem (az a köpés…). Szerintem a készítők túlbecsülik azt, hogy mennyire érdekli a karakter az átlagnézőt. Persze lehet, hogy most kezdik el végre megalapozni az álarc lehullásával, de félő, hogy kissé későn.

A TWD-sek egyébként is értenek ahhoz, hogy akkor kezdenek el felépíteni egyes karaktereket, mielőtt megölik őket. Ezt sosem értettem. Ilyenkor vagy az utolsó pillanatban jut eszükbe, hogy kéne valami érzelmi viszonyt kialakítaniuk a nézők és a szereplő között, vagy pedig ennyire bénák, hogy amikor vége kitalálnak valamit velük kapcsolatban, akkor áll elő mindig valamelyik okos azzal, hogy “Mi lenne, ha kinyírnánk őket?”.

Ez a jelenség elég bosszantó, mert emlékeim szerint régen sokkal jobban sikerült új arcokat bevonniuk a fősodorba, most pedig van egy Aaron-unk meg egy Jézusunk, akik biztatóan indultak, aztán lám mit csinálnak jelenleg, és kiemelt történetszálat kerekítettek Denise köré (aki nálam pozitív meglepetés volt karakterileg), akit Tara kábé két perce ismert a timeline szerint.

Az időfaktor egyébként megint eszembe jutott annak kapcsán, hogy éhezéseket emlegetnek, valahogy nem tűnik reálisnak a Hilltop-ból áradó pesszimizmus, ha az egész évad (plusz az S7) csak pár hetet ölelt fel. Persze abban biztosak lehetünk, hogy jönni fog egy nagyobb időugrás, aminek megágyaztak a Georgie-féle könyvekkel, és arra is fogadni lehet, hogy mindez a finálé után lesz esedékes. A kérdés csak az, hogy hova fut ki ez a szezon?

Mert Negan megint megúszta a dolgokat (és látott egy helikoptert, whatever), és hazafele tart (valakivel), hogy majd jól Simon körmére koppintson. Rick ismét betorzult, most megint úgy tűnik, hogy telibe fogja szarni Carl kérését, pedig pontosan tudjuk, hogy erről szó sincs, és két rész múlva már megint répát fog termeszteni, és…, ehh, akkor megint kilyukadunk Morgan-nél.

Nem tudom, de a mostani Morgan túlságosan lehúzta a részt, aminek ismét voltak jobb szálai, de nálam a Morgan/Carol-jelenetek érzelmi vonatkozása abszolút nem jött át – nem tudom, hogy az írásnál, a rendezésnél vagy a színészeknél bukik-e a dolog, de valahol hatástalanná vált számomra. (És még Henry is előkerült, szóval ebből nem lesz virágnézés…)

71 hozzászólás Ne habozz!

Mikilós - 2018. 04. 03. 16:31

Az is furcsa, hogy Morgan az egyik részben még rendben van, aztán a másikban már képzelődik. (Ha így TWD időben nézük úgy is fura, a nap elején még vígan harcol, mint csintalan csikó, aztán délután már képzelődik, de mitől?)
Nem is értem, hogy a sorozat miért erőlteti a keménycsávókat (a kölyökre gondolok), mikor úgyis az jönn ki, hogy a csóri kölöknek megölték az apját, anyját, testvérét és majd ő badass módon ledarál mindenkit, de megbodlik és egy ott lévő fej megkostolja, majd ő is kostolgatni kezd másokat.
Eddigi gyerek szereplőkkel csak a baj van. Írjanak legalább egy normálisat. Talán Judith lesz. Vagy nem.

Grizon - 2018. 04. 03. 16:38

A színészeken nem múlik szerintem. Morgan/Carol közös jeleneténél pont azon gondolkodtam, hogy ilyen semmitmondó, hiteltelen dialógnak talán még valami mélységet is képesek adni, ami rohadt nagy szó. Egyébként nagyszerű döntés, hogy a csilliárd karaktert mozgató story-ból pont a két valamirevaló színész egyikét kell kiírni az évad végén…aztán a testvérsorozatba teleportálni, ami meg pont nem szorul rá, színész-fronton bőven jobban teljesít, mint a walking dead (a nemtomhogyhívják kiscsajt leszámítva, de ő meg eyecandy).
Kit vett fel Negan? Frankón nem tudok rájönni…

Desmond Wallace - 2018. 04. 03. 16:47

“Kit vett fel Negan? Frankón nem tudok rájönni…”

Szerintem azt a csajt, aki tudja, hogy az égettarcú elárulta Negant.

Shred - 2018. 04. 03. 16:48

Az epizód csúcsa: Rick the prick :D

Egyébként Tara fordítva leírva Arat, szerintetek összejönnek? Én az utóbbiból is kinézem, hogy a lányokat szereti.

Viccen kívül, a rész mélypontja volt a szokásos erőltetett elbénázás. Atlantában teljesen természetes, hogy a gondossan megszervezett helikopteres kimentés azon bukik el, hogy a sonkaként összekötözött fogoly szerez magának egy pisztolyt, egy fáklyát, majd az utóbbi pont a csontszáraz szeméttelep egyetlen pici pocsolyájába esik bele… Ezeket miért nem tudják már elhagyni?:(

Kissur - 2018. 04. 03. 16:49

Én idén váltottam 360p-ről 720p-re, mert azt hittem, hogy azért ronda, de ez a sorozat fényképezés szempontjából valami elképesztően csúnya! Vagy legyen még kevesebb szín és erős tónus, vagy legyenek erős színek. De ez a semmi, ez borzalmas!
Bennem fel sem merült, hogy Taranak meg kellett volna halnia az előző részben, de bár így lett volna! Maggiet továbbra is utálom, mint hű de nagy vezető. Vágja a nagyon gondolkodó arcokat. Én inkább arcon vágnám.
A kukásnő végre megmozgatott bennem valamit jó értelemben is. Én örülök, hogy kezdtek vele valamit, plusz hála neki Lucille nevére is fény derült.
Ami a sorozatban tart, az Rick ikonikus kabátja és a helikopter, ami már-már Lostos rejtélyességgel jelenik meg néha. De mind tudjuk, hogy az eddig ismeretlen csoporthoz tartozik, akikkel egyszer üzleteltek Maggieék.
Legalább a helikopter nem volt CGI. Vagy ha igen, akkor jól nézett ki.

Csilla0422 - 2018. 04. 03. 16:49

Nekem nagyon tetszett a rész, sok érdekes dologra fény derült.

Carol azt hitte, hogy Lizzie és Micha kapcsán kapott egy második esélyt, de (sajnos) úgy tűnik, hogy ez Henry lesz. A lányát már nem tudta megmenteni, ahogy a másik két kislányt sem, de Henryt sikerült. Sophiat is keresték ilyen helyeken, ahol megtalálta a gyereket.

Ez a zakkant Morgan jobb is, hogy megy a Fearbe… tökéletesen odaillik az idióták mellé. Ütős volt, amit Ricknek mondott. Miként az is, ahogyan Rick a megtört tükör előtt állt. Mindhárman elvesztették a gyereküket, de a rambózást követően csak Carol tudott visszajönni. Rick megszegte a szavát, köpött Carl kérésére, Morgan ismét zizi lett. Ricknek a gyászában és együtt kell élnie azzal, amit tett.

A másik érdekesség, hogy még Jadis is képes volt felülkerekedni. Simán megtehette volna, hogy megöli Negant vagy elveszi tőle Lucillet, de azzal lesüllyedt volna Simon és most már Rick szintjére is. Ő elvesztette azt a közösséget, amit kiépített a Z-k után, de még Simon mészárlása után is ember tudott maradni.

Negannek kijárna a háttér sztori. Jól sejtettem, hogy ki Lucille. Ezzel a színvallásával még inkább emberibb lett. Negan a történtek után kezd felemelkedni, míg Rick egyre mélyebbre zuhan.

winnie - 2018. 04. 03. 17:02

“Ezzel a színvallásával még inkább emberibb lett. Negan a történtek után kezd felemelkedni,”

ezt komolyan nem értem továbbra sem. csak azért, mert van múltja? vagy, mert hazudott valamit? múltja mindenkinek van. valaki attól emberibb lenne, ha kiderül, hogy anya szülte és gyerekkorában volt egy barátja, akivel sokat focizott? ez minden perverz pedofilra igaz, de attól, hogy a következő áldozatának mesél erről, mielőtt letolja a nadrágját, még nem hiszem, hogy hirtelen emberibbé válna. épp ezzel mutattak rá, hogy nem egy eredendően gonosz, és nem is menthető fel, nem elmebeteg, aki nem ura cselekedeteinek, hanem heccből, saját döntés alapján vált beteg sorozatgyilkossá, erőszaktevővé, stb, azért, mert élvezi, mert tetszik neki a hatalom, mert ezt akarja tenni. ez, ha lehet még nagyobb topronggyá teszi, az ilyen a legrosszabb típusú ember, aki teljesen tudatosan öl meg másokat, tesz tönkre életeket. rick legalább bemeséli magának, hogy ő csak visszaüt. bármilyen összeütközés is lesz, azok után, hogy negan ilyen negatív reakciót kapott a nézőktől (legalábbis a nézettség negan óta zuhant ekkorát, és sokan már annak szurkolnak, hogy tűnjön el – nem hiszem, hogy többségben lennének, de ettől még sokkal fanfavoritabb karakternek várták negant, mint amilyen lett), nem fogják ricket az ő szintjére süllyeszteni, csak ő kerülhet ki ebből piedesztálon.

“Rick megszegte a szavát, köpött Carl kérésére,”

viszont ez az, ami teljesen abszurd. egyelőre csak cselekszik a túlélés érdekében, még nem nagyon tett semmit. viszont nem vezették fel volna ezt a szálat, ha ezt tenné. maximum kételkedni érdemes az effélében (én is ezt tettem a félévadnyitónál), de szerintem komolyan csak nagyon kevesekben merülne fel ilyesmi. ráadásul pont most vették elő a leveleket, szóval biztosak lehetünk abban, hogy rickben megmozdul ez alatt a pár rész alatt valami, és elkezdi ültetni azt a répát, vagy tesz valamit.

ThomassLord - 2018. 04. 03. 17:32

8. évadra a gyártási költségek igen nagy részét tehetik ki a színész fizetések. Amit per epizód adnak. Ergo másfélszer hosszabb epizód mégis ugyanannyi bérköltség mégis 2x annyi reklám bevétel. Hogy is mondják… It’s a no brainer :-D Fejik ahogy csak lehet, mert megindult a zuhanás nézettségben.

gmasterb - 2018. 04. 03. 17:39

Grizon: Szerintem azt a csajt vette fel Negan, aki meglépett amikor Dwight szándékosan belevezette a csapdába az üldöző konvojt.

winnie - 2018. 04. 03. 17:47

ThomassLord: igen, csak itt jön be ugye az, hogy a reklámbevételt a csatorna kapja, a színészeket pedig a produkciós cég fizeti, akiknek a csatorna fizeti a licencdíjat epizódonként. ha csak annyin múlna, akkor minden rész dupla lenne. az amc-nek szerencsére ott a talking dead, ami minimál pénzbe kerül és házon belül hoz nagyon sok pénzt, nagyobb a nézettsége, mint a legtöbb kábeles sorozatnak.

Nézőke - 2018. 04. 03. 17:53

..sztem Negan a négy résszel ezelőtt megmenekült Dwight árulócsajt vette fel,akit mellesleg az égettképű nem tudott 1 méterről lelőni. Viszont akkor mindkét alvezérnek annyi.

A Jadis szál elég jó volt sztem, bár hogy a picsbe nem lehet hallani vagy nem észrevenni egy rendszeresen visszatérő koptert a környéken..
rejtély.

Mint ahogy az is,hogy miért tolják annyiszor a képünkbe a “Dwight nem lőtt meg mérgező nyíllal,bakker, jó arc , hagyd már Daryl” tételt, máskor meg alapdolgokra nem jönnek rá a szereplők,mert ha BESZÉLNÉNEK egymással, akkor nem lenne káosz a döntésekben,és nem kéne három részt várni hogy “rájöjjenek” a csapdára, stb.

A rész alatti meredekségek:

– igen, hagyjunk kint fontos képeket és fegyvert Negan műtőasztala mellett, mert bár elutazom,de a fotókat lusta voltam a bőröndbe tenni. WTF?

– Igen, akkor gyújtsunk tüzet,majd amikor már csak pár mp választ el a koptertől,hátha későn veszik észre. A konténerben lévő CBt ne használjuk, mert minek.

– Carol és Morgan búcsúja. Aztán Morgan és Rick búcsúja. De akkor miért jött be mégis a kapun a végén? Ja, mert kell egy Henry- Morgan búcsú is.

A végén néztem hány perc maradt, hogy belefér-e még egy Simon baseballfej, de az még a kövi részben sem lesz,úgy húzzák mint a tésztát.

Lajos67 - 2018. 04. 03. 18:01

Nem volt túl jó, sőt gyengécske töltelék. Mégis mi a fenét gondolnak így a 8. évadban a készítők, meddig játszogathatják még, hogy megjelenik egy helikopter, nem csinál semmit, valaki meglátja, de egy szó nem esik róla a szereplők részéről mégse? Esetleg majd a 15. évadban talán, amikorra még kb 4 random közösséget kiírtanak a főhősök, felkelti Judith figyelmét? (természetesen szigorúan Georgiában vagy max valamelyik szomszédos államban lesznek akkor is)

Indián - 2018. 04. 03. 18:03

Az éhezésre visszatérve, én értem azt, hogy éhesek, kevés a kaja, de, gondolom mennek a wc-re is, igaz? Van még wc papírjuk? Soroljam még:fogkrém, fogkefe, fültisztító pálcika, tisztálkodó eszközök, mosópor és a többi “hétköznapi” dolgok! Persze tudom, hogy nem hétköznapi a helyzet a zombik között, de akkor is! Mikor látom Rick-et a csapzott hajjal-minta egy polip ülne a fején-egyből a samponra gondolok, hogy nincs neki. Nem tudom, hogy ezekre más is gondolt már, vagy csak annyira unalmasak a részek, hogy ilyeneken gondolkodom?

Jagoda - 2018. 04. 03. 18:12

Negan két nőt vehetett fel. Az egyik választas az az a csaj lenne aki akkor menekült el mikor Dwight belevezette a konvojt a csapdába. A másik lehetőség, hogy Negan-Dwight feleséget aki ugyebár elmenekült mikor Daryl.
Habár mind a kettőről úgy tudtuk, hogy halott.

Habár akár az is lehet, hogy a “kukás” Jadis megtért és elfogadja Negan ajánlatát és beáll a megváltók közé…

Negatívhullámok - 2018. 04. 03. 18:21

Az a pár ember aki megszökött,honnan szerzett fegyvert? Vagy csak én nem figyeltem?

dexike3 - 2018. 04. 03. 19:07

esélyes szerintem is a Dwight-ot beköpő csaj. ezért is mondhatta, hogy ne szóljanak senkinek. Negan most majd felülteti Dwight-ot a szop*rollerre és levágta szerintem, hogy valaki még mellészállhat.
tartok előre a Eugene-es drámázástól, elég beteg szövegeket tud tolni, de megfakították a karakterét számomra. ha visszaáll az eredeti csapatba, az sem lesz már katarzis.
a helikopter felbukkanása és az rejtett szoba nyújt némi fejtörést (izgalmat). nem hiszem, hogy kiderül róluk valami. Jadis karaktere kapott egy löketet.
a groteszk zombi szörnyei miatt esetleg kutató lenne?olyanra gondolok, aki a Holtak hajnalában volt, ha nem tudják legyőzni a kórt, állítsák maguk mellé a zombikat… de ez csak egy merész tipp.

karit - 2018. 04. 03. 19:11

@Negatívhullámok: a géppisztolyt Henrytől vette el az a derék, “rácshoz ragadt” neganista.

Csilla0422 - 2018. 04. 03. 19:22

Negan nem túlélés miatt teszi? S7-hez képest sokat változott és pozitív irányban. Ettől még nem lesz elfelejtve, hogy miket tett a múltban. Ahogyan Rick tettei sem. Nem csak Rick esetében indokolható, hogy gyászol meg vesztesége volt.
Negan többször is elmondta, hogy akkor öljenek embert és csak egy embert ha ez szükséges. Azt nem kell az nyakába varrni, amit pl. Simon és a többi alvezére tett a tudta nélkül.

Rick az adott szavát szegte meg, pedig csak az volt neki. Mennyivel jobb az a Megmentő srác, aki Hilltopban maradhatott, mit az amelyiket itt agyonverte? Ha Rick és a csapata tesz dolgokat az akkor a túlélés miatt elfogadható, de ha ezt más teszi, akkor ő gonosz? Ez megy a Fearben is. Madison és családja bármilyen rosszat tesz, azt el kell fogadni. Ők is csak a túlélés miatt teszik, nem baj ha közben meg túlélők tűnnek el.

After watching the recent episode of TheWalkingDead I’m wondering how Rick is considered the good guy and Negan is the bad guy? One showed great empathy and the other was a bit of a psychopath – and Negan wasn’t the psychopath.

winnie - 2018. 04. 03. 19:23

Csilla0422: “Negan nem túlélés miatt teszi?”

ne viccelj. visszakérdezhetnék, hogy tesz bármit is a túlélés érdekében? nyilván, amikor tudja, hogy szorult helyzetben van, akkor azt csinálja, amit tud, de itt a big picturre gondolok. a sanctuaryre, ahol rabszolgákat tart, dolgoztat, megcsonkít, megöl. élhetne, gazdálkodhatna, ehelyett inkább közösségeket irt ki, kirabolja és megfélemlíti őket. nyilván ez is megoldás, többféle politikai berendezkedés is van, lehet, hogy ennek van csak jövője. de lenne más lehetősége is, nincs rászorulva. ő így döntött.

“Negan többször is elmondta, hogy akkor öljenek embert és csak egy embert ha ez szükséges.”

és mivel elmondta, ezért úgy is van? ezért hatásos ez a kommunikáció, de ő volt az, aki azt találta ki, hogy inkább kinyírja fertőzéssel az összes hilltopos gazdálkodót.

“Rick az adott szavát szegte meg, pedig csak az volt neki. Mennyivel jobb az a Megmentő srác, aki Hilltopban maradhatott, mit az amelyiket itt agyonverte?”

megszegte a szavát, tudatosan hazudott. ami nem szép dolog, de arról gőzünk sincs, hogy mennyivel ki a jobb. neki tök mindegy, úgy tűnik. de ahogy negan múltja sem tűnik el, az övé sem. pontosan ezt csinálta korábban is, mint ahogy ő volt az, aki azt mondta, hogy legyünk barátok és éljünk együtt. és ugyanezt fogja mondani, mi után letépi negan fejét (ha letépi). nyilván vértől lesz iszamos, lehet, hogy másokat is megöl út közben, de abban is biztos lehetsz, hogy utána hazamegy és elkezd répát ültetni, és ha rajta múlik, sosem árt embernek. ami neganre nem igaz.

ezzel nem kell egyetérteni, nyilván el lehet ítélni (jogosan), de teljesen más motiválja. ő a gyerekének akart jövőt, a társainak lehetőséget a letelepedésre. és persze a cél szentesíti az eszközt, de tippre a csapatából nem csak ő olyan, hogy nem szívesen hajtja a fejét rabigába.

persze, hogy lehet érvelni pár perc, egy-két döntés alapján teljesen abszurd dolgok mellett, és hatásosan is, de ezek nagy része demagóg. biztos az én fenti szövegemben is van demagógabb dolog, azért próbáltam tényeket is leírni, illetve nem csak egy rész alapján ítélni. el kell tenni a kérdést, hogy mi lett volna akkor, ha rick nem ezt teszi? lehet, hogy megölik. és akkor, ha negan nem ezt teszi. lehet, hogy megölik.

csak arra akartam az egészet kivezetni, hogy rick wtf-ot tett, sötét oldal, miegymás, annak ellenére, hogy ezt lerendezi magában és egy percig sem fog rágódni rajta. rá bármit lehet mondani, ez tény, de negan csak vagy hazudott valamit, vagy kiderült, hogy volt valamikor nem pszichopata. ettől nem lett emberibb.

karit - 2018. 04. 03. 19:29

Morganhoz: az biztos már, hogy az innen lelépő Morgan fog csatlakozni Madisonékhoz? Mert időrendben inkább az aikidós kalandja elé férne be egy vargabetű. Vagy akkora időugrás lesz most a Fear vonalon, hogy utolérik Rickéket?

Úgy kalkuláltam, hogy Madisonék jelenje valahol az itteni börtönös időszak körüli lehet. Persze az is benne van, hogy kokós Nick és botos Morgan mindössze egymást fogják haluzni az elmepalotájukban, akkor meg mindegy is.

sasfioka - 2018. 04. 03. 19:44

Igen ugy akarjak szerintem is beallitani, hogy negan kezd jo lenni, rick meg rossz. Es nekem sem tetszett, hogy lemeszarolta a szokevenyeket, volt amelyiket le kellett volna, de nem mindet. Es nem is ertem, mert ebbe a sorozatba ez a hetente valtoznak a nezetek nagyon rossz. Ugy ertve hetente hogy a sorozat idejeben. Carl par hete negant meg akarta olni belolozott aztan jott az, hogy neharcoljunk. Rick pedig ezt a szavad dolgot ugyanugy eladta par reszel ezelott es nem is lotte volna le az embert aki elmondta, hogy hol vannak a hepfegyverek deryl lelotte. Rick furcsan is nezett ra es a zolbikat se akarta radzabaditani az artatlanokra. De meg akkor sem egyszint rick csoportja negannel. Neganek elvesznek masoktol penzt egy embert megolnek, egy ember is ember. Rickek okvetlenul olyanokat nem olnek akik nem tamadtak vagy nem tettek rosszat. Neganek igen pedig azok sem tettek rosszat csupan nem akarjak oddadni a kaja felet. Azok a csoportok nem tamadtak volna neganekre normalisan eltek. A hilltopban maradt emberek pedig azert kicsit kulonbek a szokevenyektol. Maguktol segitettek nem mentek el, szokest sem terveztek, raadasul ha Rickeket nem fogjak el maguktol eszukbe se jut visszamenni. Szoval kulonbek, de nem volt helyes dontes a megolesuk.

winnie - 2018. 04. 03. 19:51

sasfioka: “Igen ugy akarjak szerintem is beallitani, hogy negan kezd jo lenni, rick meg rossz.”

again: az nem “jónak” való beállítás, hogy negan…, oké, nem tudom, hogy mit csinált ebben a részben, hogy jónak tűnjön, de az sem “rossznak” való beállítás, amit rickkel mutattak. csak megmutatták, hogy eljutott arra a pontra, hogy a cél érdekében nincs fair play, meg egyébként is, a saviorökkel szemben nincs fair play, de ez nem hiszem, hogy új réteg lenne, hiszen láttuk, hogy mit csinált a (talán) 4. évadban. ez mindig benne volt. nem mondom, hogy az vesse rá az első követ, aki nem ezt tette volna, engem például meglepett, de az biztos, hogy sok fotelrambó tapsikolt neki, hogy megmutatta a savioröknek:)

aláírom, kicsit eljátszadoznak az árnyalatokkal, de nem lesz sosem céljuk, hogy az egyikből pozitív, a másikból negatív hőst csináljanak.

karit - 2018. 04. 03. 19:52

“ezt komolyan nem értem továbbra sem. csak azért, mert van múltja?” “ez minden perverz pedofilra igaz, de attól, hogy a következő áldozatának mesél erről, mielőtt letolja a nadrágját, még nem hiszem, hogy hirtelen emberibbé válna”

Pedig szerintem sokaknál hat az ilyesmi: mint valami váratlanul fellobbanó Stockholm-szindróma. Végletekben gondolkozunk, a gyűlölt gonoszt tárgyiasítjuk, ám elég pár jó szó, és van, aki máris mentséget keres neki.

És az ilyen egysíkú karakterek (vagyis a kényelmes írók) ezt jócskán meg is könnyítik:
– Oké, elismerem, most egy rohadék tömeggyilkos, de nézd csak ezt a képet, milyen cukin mosolyog a kis lapátjával a kezében, ahogy a szomszéd fiú homokvárába tapos!

winnie - 2018. 04. 03. 19:53

karit: nem biztos, de az is lehet, hogy időt ugranak.

sasfioka - 2018. 04. 03. 19:53

Nem tudom szerkeszteni de az elozohoz meg, jo Rick most mondta darylnek carl halala utan hogy hulye volt hogy artatlanokat akart menteni eleg a sajatjaival torodni, de akkor is hulyeseg ez a palfordulas ket het alatt.

Nézőke - 2018. 04. 03. 21:24

igen, még az jutott eszembe,ha igaz a timeline-teória, akkor Maggie és úgy mindenki még igencsak maga alatt lenne,de látni hogy az özvegy már kacsintgat a kockásinges rácsos savior felé…

+ ezek alapján Carol kb 1,5 hónap alatt költözött külön,majd megint vissza, közben 3x váltott nézetet a gyilkolásról..

szocsika - 2018. 04. 03. 21:28

Hali.
Valaki tudna adni egy linket az eredeti részhez, mert csak olyanokat találtam a neten amelyekből ki van vágva az a jelenet amikor Negan teljesen kiszabadítja a kezét, szerez egy töltött pisztolyt meg egy fáklyát, ráadásul még mindíg fekve meggyújtja azt miközben megtalálja azokat a képeket amik Jadisnak a mindene volt. Szóval érdekelne ez a deleted scene. MegaLOL.

trollkodni jöttem - 2018. 04. 03. 22:29

@Nézőke Gyakorlatilag a sorozat esszenciáját foglaltad össze Carol pálfordulásaival.
A TWD az a sorozat, ahol a dilemmát átélő szereplő kizárólag a két szélsőértéket tudja felvenni: Morgan vagy Teréz anya, vagy a Terminátor. Amikor éppen a csodatévő-megmentő üzemmódban van, akkor a hülyeségig az. Még egy tetves velociraptort is megtérítene.
– De Morgan, ez a csávó egy pedofil sátánista kannibál, aki már a világvége előtt is az volt!
– Minden élet értékes gyermekem.
…aztán egyszer lát meghalni egy ábrándosképű fiút (holott addig is tudta, hogy lélekmentő terápiás keresztes hadjárata életeket veszélyeztet), és abban a pillanatban új magnószalag akad be nála:
– Megölök mindenkit, megölök mindenkit, megölök mindenkit. – És pár résszel később már ártalmatlan, éppen a fényösvényre lépni készülő nyugdíjasok vérében gázol egy vallási fundamentalista megszállottságával.
Ugyanez Daryllel meg Tarával. Múlthéten az egyik mindenáron meg akarta ölni azt, amelyiknek a másik meg kegyelmezett volna. Most ugyanez fordítva.

Mert ugye csak két lehetőség van. Az emberi lélek meg ugye bonyolult és összetett. Peggy Bundy is önmaga teljes ellentéte lett, amikor beütötte a fejét. Le a kalappal TWD írók.

Nézőke - 2018. 04. 03. 23:15

@szocsika:
ezt nem mutatták,viszont én azt a verziót láttam,ahol mindeközben Jadis eszkábálja rá egyik pár napja halott társát egy bevásárlókocsira.
Különben mi másért lett volna távol 12 percet tolóágyas Negantól,mert kb ennyi ideig tart az általad hiányolt deleted scene.

..és teljesen igazad van. Itt nem azért történnek a dolgok,mert meg tud így történni,hanem hogy egy adott szitura vezessék ki a cselekményt, mindegy,hogy eközben teleportálnak vagy megszűnik a gravitáció, vagy netán ki kell nyitni egy drótkeritéses udvart,csak hogy nyomatékosabban tudj lövöldözni,mert amúgy nincs elég nagy lyuk…

Sheriff Hood - 2018. 04. 03. 23:33

Az utolsó igazán jó TWD epizód szerintem a 7×01 volt. Nagyon sokan felháborodtak, hogy kínzáspornó, meg túllőttek a célon, pedig szerintem minden a helyén volt. Választottak egy olyan karaktert áldozatnak, akinek volt még egy kisebb tábora, aztán megölték a közönségkedvencet, akit mindenki biztonságban hitt akkor már. Végre egy olyan fordulat és alternatív szál, aminek volt értelme, érzelmileg hatott és még ezt is meg tudták fejelni azzal, hogy “Akkorismegöllek” Ricknek még belengették Carl “megrövidítését” is, ami már megtörte. Jól felépítették az egészet és mindennek volt érzelmi súlya és helye a részben.

Azóta viszont úgy esik szét az egész, hogy borzalom. Nem tudom, hogy Kirkman ennyire elengedte volna az anyasorozatot vagy az írok ennyire végtelenül ostobák, de minden résznél szinte liftezik az ember gyomra, úgy megyünk lefelé.

A mostani epizódnak volt konkrétan egy olyan pillanata, amikor csak néztem, hogy “ez mi a szar?” Máig nem értem, hogy kerül Negan kezébe egy töltött pisztoly és egy meggyújtott fáklya, mert amikor Jadis kihúzta oda, akkor még nem látszott ezekből semmi. Olyan volt az egész, mintha kihagytam volna egy jelenetet, de ha mégsem, az ziher, hogy meg nem nézem még egyszer ezt a részt csak azért, hogy ez kiderüljön.

De ha már Jadis és Negan: azt hittem, hogy most egy karakterépítős rész jön, de SEMMI értelme nem volt az egésznek. Mit tudtunk meg Jadis-ről? SEMMIT. Vannak képei és van egy helikopter. Jelent ez bármit is Jadis szempontjából? Mi a franc volt az az IKEA szoba és hol van egyáltalán? Vagy az volt a pláne, hogy hálóinges-bőrszerkósból cowgirllé vedlett?

Ellenben Negan! Látja, hogy megzakkant a nő, és erre bedobja Lucille történetét. Két körmondat a feleségéről és a “hátteréről”. Jaj, ne égesd el az ütőmet, én sem gyújtottam meg a képeket! És Jadis szót fogad! Miért? MIÉRT?! Egy zakkant, a társai miatt pipa nő nem hogy nem csapja szét Negan fejét, de gyakorlatilag “csak úgyból” visszaadja az ütőjét és elengedi. Ennyi erővel kiírhatták volna, hogy a képernyőre, hogy FILLER félóra és közben szólt volna a zene.

A Dwight-mizéria pedig csak szimplán röhejes. Darylt annyira szarul írják, hogy komolyan nem értem, Reedus mit élvez ebben. Ennyire szeret erdőben-koszban rohangálni nyílpuskával? Mikor csinált ő utoljára valami érdemlegeset? Ja, 7×01 véletlenül. Akkor katalizátora volt egy jelentős eseménynek, vártam, hogy mi lesz belőle. Na mi lett? Kvázi semmi. Egy nagy egymás vállára borulás Maggie-vel, és a hol szomorú, hol morcos szótlan bámulás a vasalt haj mögül. Néha egy-egy félmondat vagy morgás. Ja, és sikerült tönkretennie Rick tervét. Daryl egy sima thug lett a bandában, aki ész nélkül megy előre, közben részekre eltűnik. A legviccesebb az volt, amikor Carl tragédiájának napvilágra kerülése után elvette Judithot, hogy majd ő viszik Hilltopba, így legalább láthattuk, hogy megvan még.

A Daryl-Dwight konfliktus érdekesnek tűnt, de ahogy Tarával háromszöget csináltak belőle és hol az egyik, hol a másik akarja-nem akarja kinyírni, közröhej tárgyává vált az egész.

De Rick sem sokkal jobb egyébként. A gyász sokféle reakciót kiválthat az emberből, de Carl halála elvileg annak hivatott megágyazni, hogy Rick miért ne akarja megölni Negant. Ehhez képest 5 résszel később Rick egy megvadult mészáros, aki aztán elolvassa Carl levelét és… jön az újabb “hiteles” fordulat? A “megvilágosodás”? Már csak egy újabb Rick-Negan fogócska kéne utolsó pillanatos megúszással a finálé előtt, hogy bohózatba forduljon az egész, holott az All Out War egy tök jó alapanyag – lehetett volna…

Mate4182 - 2018. 04. 04. 00:31

hat nehez itt ervelni winnie ellen (ugy latom nagy Rick rajongas van folyamatban :D :D )
de en azert kifejetem a velemenyem:

Rickek megerdemlik.
Az osszes arcba csapodo, rozsdatol es zombivertol csopogo baseball utest egytol egyig.
Foleg Rick.

Hogy miert?

Mert attol fuggetlenul hogy a tuleles a celjuk, ahelyett hogy tovabb alltak volna honapokkal ezelott (nagy ez a bolygo, de meg az USA is szoval lehetoseg lenne boven) ok inkabb ujra meg ujra huzogatjak az oroszlan bajuszat aztan panaszkodnak ha az odakap.
De nezzuk az elejerol:
ugy dontottek hogy lemeszarolnak 16 embert, mert azt hallottak hogy rosszat tettek. Nem jartak utana. nem kerdeztek ra, inkabb cask odamentek es almukban lemeszaroltak a csapatot.
Aztan kiderult hogy nem ez az egesz csapat, de az en szemszogembol ez cask annzi:
udv a szoporolleren Rick

Ezek utan Negan 2 ember eletet kovetelte a 16ert cserebe, most ha el is fogadjuk hogy a Lucielle show tenyleg kemeny volt, legyunk osztintek 16 emberert kettot megolni meg igy is fair.
Megtehettek volna hogy az egesz stabot szetcsapjak ott helyben.
Mert akkor! raszolgaltak volna a nagy utalatra.
De nem ezt tettek, inkabb NEgan azt mondta: figyelj ez a szitu, mi vagyunk a fonokok, ti adozni fogtok nekunk, mi vedelmet biztositunk, ha nagyon ugraltok az orrotokra verunk.
Most nem azert de alapbol is ez a tarsadalmak mukodese roviden es tomoren…

Negan egy pocs ez teny, de meg igy is szazszor inkabb o alljon mellettem az ejszaka kozepen mikor a zombik elol menekulunk mint Rick…

Egy szo mint szaz Negan szerintem sokkal de sokkal korrektebb karakter mint Rick, vezetokent is jobban teljesit, megha a Simon es Dwight fele fiaskokat nem is vesszuk figyelembe.

Amit alariok: a felesegek harembe gyujtese valoban bicskanyitogato, de ha 50 pasi belement akkor valahogy cask megeri nekik is …

Az epizod amugy kula volt mint alltalaban :D

Gábor - 2018. 04. 04. 00:39

Mate4182: Ezek elég unalmas, meg elcsépelt “érvek”. Winnie jobban tolja :) Meg igaza is van.

Eleve hogy jön a “korrektség” mint kifejezés össze Negan-el? :)

Rickék számlájára max a puhapöcsűségük írható,hogy még mindig nem hoztak össze egy normális,erős, ám demokratikus alapokon nyugvó társadalmat,ami viszont, ha olyan közösség jön szembe mint a szóban forgó Saviorok, akkor nagyon keményen odacsap. Nagyon.

winnie - 2018. 04. 04. 05:56

“agy akkora időugrás lesz most a Fear vonalon, hogy utolérik Rickéket?”

kaptunk fear screenert, elkezdtem nézni – annyit talán elárulhatok, hogy nem morgan az egyetlen TWD-szereplő, aki feltűnik az évadnyitóban.

aki szereti a twd-t vagy érdekli morgan, annak a premier kötelező lesz, az első 20 perc kvázi egy morgan-rövidfilm (de tippre nem csak az első 20, majd tovább nézem). viszont egyelőre a régi szereplők közül fel sem tűnik senki.

EDIT: na, hát ez a 4×01 nagyon bejött, nem tudom, hogy a folytatás mennyire lesz újnéző-barát, de lehet, hogy tovább nézem.

dexike3 - 2018. 04. 04. 06:41

érdekes winnie köszi az infót, de ha jól veszem ki a szavaidat, akkor ez a mostani háború után fog játszódni a régi szereplők hiánya miatt.

trollkodni jöttem - 2018. 04. 04. 06:53

+ Rick a hunyó szavazat

Az lehet, hogy Negant nem menti fel az, hogy neki is van egy szomorú háttértörténete (most komolyan, volt olyan aki nem hitte, hogy lesz neki?), de ahogy Mate4182 mondta: Rick éppúgy viselkedett a Hilltop-Outpost ügyben, mint egy rablóbanda vezére. Hallotta hogy valaki hadi sarcot szed valakitől, és eldöntötte, ha kiiktat egy tényezőt az egyenletből, az övé lesz a sáp. Szó sem volt itt segítségről, meg prevencióról. Azok mind önfelmentő-önigazoló casus bellik voltak. Ne feledjük: Rick ekkoriban épp azt tervezgette, hogy erővel elorozza magának Alexandriát.
Már évek óta oda-vissza táncolnak az írók ezzel a Rick Shane-é válik dologgal, de ugye önmagukhoz híven gyáván és szarul. Rick minden sötét pillanata után két epizóddal már újra a megmentő hős/pásztor.
Ez az ingázás nálam azt eredményezte, hogy én már annak szurkolok, hogy forduljon fel. Jeffrey Dean Morgan túljátszásánál csak egy irritálóbb van: Rick önelégült képe, amikor épp saját badass-ségének és plot armor-ának tudatában közli valakivel, hogy előbb-utóbb úgyis ő győz. Csak nekem nyílik ki tőle a bicska a zsebemben?

winnie - 2018. 04. 04. 07:22

való igaz, és rick lehet, hogy úgy viselkedett, de egyrészt nem csak ő viselkedett úgy (és, ha nem lett volna egyetértés, akkor ő nem csinálta volna azt, amit, ami nyilván nem mondható el neganre), másrészt meg kérdés, hogy mi lett volna, ha nem teszi meg. gondolom, a megítélése nem azon múlik, hogy szemtől szembe, korrekt módon vállalja-e be a harcot, vagy (és itt lehetnek demagóg közbevetések, miszerint “azért, hogy a társai életét védje”) inkább sunyiban teszi, biztosra menve. (és ugye nem szabad feledni, hogy az írók direkt még be is toldották azt a rövid jelenetet, amivel felmentették őket, és jelezték, hogy akiket megölnek, azok mocskok)

ettől még messze nincs olyan mélyen, mint negan vagy simon (és odafent én inkább neganről írtam, aki messze van a megváltástól, rick igazából nem izgat, nem túl konzisztens), vagy akárki, de a darkrick olykor felüti a fejét. (gondolom, sokak örömére, mert amikor joviális volt, akkor voltak bőven a fotelrambók, akik kritizálták, hogy miért nem pörköl oda. most meg a másik oldal ítélkezik nála, szóval szegény írók:)

“Rick ekkoriban épp azt tervezgette, hogy erővel elorozza magának Alexandriát.”

igen, de ugye a mögöttes szándék a lényeges. azért tette volna, hogy biztosítsa mások életét, hogy megvédje a társait (és a sok idegent, hopp!). és nem azért, hogy önös célokat szolgáljon, vagy másoknak ártson. más kérdés, hogy mindezt másokon keresztül lépve tette volna, akár diktátorként, hiszen megmagyarázta magának, hogy nincs más megoldás a hosszú távú boldogság elérése érdekében.(abban legalábbis például biztosak lehetünk, hogy ha lenyomják negant, akkor ő örülne legjobb annak, ha nem kéne vezetőként tetszelegnie, illetve nem kéne többször fegyvert a kezébe vennie. viszont, ha az övéit bántják, már eljutott oda, hogy ne gondoljon arra, hogy mi az ára annak, hogy azt megakadályozza.)

trollkodni jöttem - 2018. 04. 04. 08:36

Túl azon winnie, hogy a “saját népéért tette” a legrosszabb diktátor-apologizmus, ami létezik, darkrick-re még csak nem is teljesen igaz.
A jó sheriff az eggyel előző kegyetlen ciklusa alatt úgy tekintett a galerijére, mint eszközállományra. Megvan még, amikor Tara beintett neki? Rick azért baszta le, mert egy alexandriai untermenschért kockáztatta a saját életét, ami ugye Rick szemében sokkal értékesebb… mert harcedzett és “been out there”.

Persze igazad van, Rick a jobb ember. Körülmények áldozata, nem volt választás, stb. De én ezt inkább az írók bénaságának tulajdonítom. Azt látom rajtuk, hogy egyszerre akarják az antihőst (elvégre a legnagyobb sorozatok főszereplője gyakran az) és a nehéz helyzetbe került hőst.
Amikor az álmukban legyilkolt, Rick-et még sosem basztató savior-ök agyvelős polaroid tapétáját mutogatják, nem az az érzésem, hogy a készítők árnyalják a képet, hanem az, hogy cinkelt lapokat osztanak nekem. Rick hozzádurvult a világhoz, tán már nem is őt formálja a környezet, hanem fordítva… de bumm, akit legyilkol arról úgyis kiderül, hogy rossz ember.
Ez nem annak a lenyomata, hogy Rick rendes ember, hanem annak, hogy az írók tétován lavíroznak az eltérő karakterfejlődési irányok között.

Mate4182 - 2018. 04. 04. 08:39

Gabor : Mate4182: Ezek elég unalmas, meg elcsépelt “érvek”. Winnie jobban tolja :) Meg igaza is van.

Ez az erveles viszont megallja a helyet bármilyen vitaban 😂😂😂

De viccet felreteve : ejszakai muszak kozepen mobilrol potyogve igy is boven hosszabbra nyult mint terveztem. Foloslegesnek erzem h atmenjek hobbi-pszichiaterbe (le is buknek mint hulye laikus egy perc alatt)
Amit irtam azert irtam mert kicsit sok volt mar az,, eg aldja ricket hosies megmentonket, atyankat vezetonket ” dicshimnusz es szurta a szemem mert szeribtem tenyleg a sorozat legnagyobb patkanya

winnie - 2018. 04. 04. 08:47

“Amit irtam azert irtam mert kicsit sok volt mar az,, eg aldja ricket hosies megmentonket, atyankat vezetonket ” dicshimnusz ”

“sok”? hol az az egy?:)

pont ezért lehet nyerő a fake news-stratégia a politikában. mert leírod ezt, és aki elolvassa, feltételezi, hogy igazat írsz. nem hiszem, hogy ilyet bárki, akárcsak egy ember bármikor írna az elmúlt pár évben, ha nézi a sorozatot. több ember (ha már “sok”) meg pláne furcsa lenne. nem sokan tennék meg, de visszakerestem: kommentben nem is esett szó nagyon rickről: először írtam róla, hogy betorzult, majd valaki rick the prickezett, utána a kabátjáról beszéltek, majd jött csilla kommentje, hogy milyen mélyre zuhan. én csak erre a rick-említésre reagáltam, és onnantól került elő rick, akinél kábé megegyezünk, hogy mennyire inkontisztensen van kezelve, illetve, hogy már korábban ilyen volt.

egyedül te emlegeted hősies megmentőként. nyilván arra célzol, hogy valaki azt írta, hogy ő nincs negan szintjén, mert őt más vezérli, de akkor nyugodtan írhatod ezt is.

trollkodni jöttem - 2018. 04. 04. 08:48

“igen, de ugye a mögöttes szándék a lényeges. azért tette volna, hogy biztosítsa mások életét, hogy megvédje a társait (és a sok idegent, hopp!)” – Negan is pont ezzel jött. “I’m saving lives”. Ami persze ördögügyvédjés szerecsenmosdató duma, de ha már népbíróság elé állítjuk a kettőt, akkor felmerül a kérdés, hogy ugyanezt az érvelést Rick-nek miért fogadjuk el? Azért mert ő belül rendes ember? Mert neki nincs hatalomvágya? Mit számít ez annak, akit ő ölt meg, csak azért, mert a szerencsétlent a másik oldalra fújta a szél?
Főleg hogy nem azzal a nehéz szívvel öli őket. Hanem önelégült arccal. (Persze lehet, hogy az csak a badass-ra hajazó rendező rossz ízlésének a sara).

Nézőke - 2018. 04. 04. 09:41

jó nézni a GodRick vs EvilRick vitát.

..és ha most indulna egy sorozat,ami Neganról szólna, együtt izgulnánk vele több évadon keresztül, sírunk,amikor elveszti a feleségét,és drukkolunk ha menekülnie kell…
akkor helyeselnénk,mert jött egy idegen csapat,és a mészárlásért cserébe jól odavágott két random karakter fejébe az ikonikus Lucille.

Minden csak attól függ hogy kinek az életét nézzük.

..és Negan nem azért nagylelkű,hogy mi elhiggyük hogy nem gonosz,hanem mert ha totális elégtételt vett volna a 16 emberéért,akkor végetért volna sorozat főszereplők híján, kvázi írói zsákutcából kellett pátoszosan kikecmeregni.

annyi azonban biztos hogy a “Negan mindenképp meghalsz” mondat óta legalább 20 saviort tett el csak egymaga Rick láb alól, és minimum 100an haltak meg úgy összesen.

tényleg,ezek mennyien vannak?

winnie - 2018. 04. 04. 10:21

Nézőke: ez így leírva jól hangzik, csak ugye szó sincs erről, meg nézőpontokról.

egyrészt nem valószínű, hogy sokat lehetne izgulni, ha a többség, mondjuk a fear the walking dead karaktereit sem találja érdekesnek, akkor egy negan végképp nem lenne az, csak onnantól kezdve, hogy átmegy pszichopatába. onnantól pedig nyilván mindenki beállítottságtól függően izgulhat érte, vagy megvetheti, de onnantól hogy hatalomra kerül nincs sok történetmesélési potenciál, ha arról szól a sztorija, hogy túlerőben mindenkit térdelésre kényszerít – max akkor, ha páran nekiugranak, mert akkor lehet egy egy perces akciójelenetet csinálni. mert ugye a két random karakter megölése előtt még végig lehetne nézni azokat az érdekes sztorikat, ahogy random közösségeket kiírt (biztosan nagyon mély jelenetet lehetne kihozni abból, hogy felsorakoztatja oceanside férfijait és fiúgyerekeit egymás mellé, majd mindegyiket kivégzi:), illetve egész évadot lehetne szentelni annak, hogy tesz forró vasalóval rabszolgává tucatnyi embert, miközben izgulunk azon, hogy meg ne égesse az ujját.

“tényleg,ezek mennyien vannak?”

engem a leosztás érdekelne, a katonák és a munkások aránya. mert bár lehet, hogy sokan vannak, van köztük jó pár, abszolút nem harcérett figura is, nők meg gyerekek, akikkel korábban már dobálóztak is rickék érvként, de ha ellenük vonulnak, akkor nem fogják tudni, hogy ki hova tartozik.

winnie - 2018. 04. 04. 10:29

persze ez a nézőpontos dolog teljesen igaz, mert mindent be lehet mutatni többféleképp, más szemszögekből, csak akkor necces, ha infók elhallgatására is szükség lenne – ha már szóba került, akkor a fear the walking dead is hasonlót húz a 4×01-ben egy nagyon érdekes csavarral.

Mate4182 - 2018. 04. 04. 10:32

,, pont ezért lehet nyerő a fake news-stratégia a politikában. mert leírod ezt, és aki elolvassa, feltételezi, hogy igazat írsz. ”

Ertem mire gondolsz, mint mikor a media azt az infót amit mindenkepp érvényesiteni akar, megkülönböztető szinnel teszi a többitol elterove, mar-mar figyelmfelkeltove 😉😂

Mindegy, nem akarok vitaba szallni veled mert becsulom es tisztelem a munkassagodat amit itt az asztalra letettel,es tenykent kezelem hogy jobban atlatod a sorozatokjal kapcsolatoy temakat, nemes egyszeruseggel csak az en szemszogembol kommentvitaba szalltal vagy feltucat emberrel (leehet hogy csak 4 most nem szamoltam utana) a Rick vs Negan temaban es NEKEM tobbnek tunt mint amennyi benne volt.

Bocs ha barkit farasztott az ervelesnek szant monologom 😀😉 (igerem ez az utso)

winnie - 2018. 04. 04. 12:32

Mate4182: én nem a vitát ellenzem, sőt! azt pedig végképp nem mondom, hogy igazam van, mert sokszor nincs, csak maradjunk a dolgok korrekt visszaidézésénél:) érted, én lepődök meg a legjobban, hogy ha még ironikusan is, de megjegyzést teszel a rick-rajongásra, amit nem tudok hova tenni, vagy dicshimnuszokról írsz, amikor sem én, sem visszanézve más nem írt ilyet.

a lényeg, hogy nyugodtan hazudtolj meg, mutass rá a helytelen érvekre, ahogy fent meg is történt más részéről. csak ne adj szavakat a számba, amiket nem mondtam.

amúgy azt sosem vitatnám, hogy kinek mi hogy csapódik le, arról nem is beszélve, hogy az egész vitalánc végülis abból jött le, hogy felkaptam a fejemet arra, hogy negan attól lett emberibb, hogy színt vallott. nálam csak ez szorult magyarázatra, mert én semmi újat nem kaptam ezen a téren, hiszen korábban is sejtettük, hogy normális ember volt. ha az derülne ki mondjuk, hogy milyen úton lett belőle az, aki, az más tészta lenne.

Csilla0422 - 2018. 04. 04. 13:56

Nekem Negan attól lett emberibb, amikor Jadis győzködése közben belátta, hogy nincs esélye és elfogadta a sorsát. Jadis is rájött erre és ekkor próbálkozott az ütővel. Ezen a ponton Negant már nem az érdekelte, hogy vele mi lesz – csak a baseball ütőt akarta biztonságban tudni. Ami őt a normális, átlagos világhoz köti a felesége Lucille mellett. Ettől még nem gondolom, hogy Negan jó fiú lett és feledve minden amit tett. Hanem csak annyit, hogy láthattuk egy másik oldalát, amitől emberibb lett.

Rick mély pontra került – törött tükör. De bízok benne, hogy Carolhoz hasonlóan ő is vissza tud jönni. Ha Lori halála után sikerült, akkor talán most is fog. Rick nekem mindig is kettősnek tűnt, egy normál és egy dark.

Abban, hogy a helyzet meg idáig jutott, azért neki is nagy szerepe van. Hallomás után belefolyt egy ellenőrizetlen dologba az emberei támogatásával és most ennek isszák a levét.

Rick minden negatív tette ellenére is különb ember maradt, mint Madison. Pedig Madison és a családja S1-ben szimpatikus volt – egy bizonyos cselekedetükig.

Im91 - 2018. 04. 04. 14:14

Rick tettét annyival árnyalnám, hogy amikor ez az egész kezdődött a Hilltopnál mindenki benne volt a csoportból. Szóval ott kezdődött, Maggie vezetővé emelkedése és ha jól emlékszem ő szorgalmazta, mert kevés volt az étel. Ha mondjuk ellene lett volna Daryl stb., nem ment volna bele.

Quantumleap - 2018. 04. 04. 16:45

Az utóbbi epizódokban elég sok a visszautalgatás több évaddal ezelőttre (Tara reflektálása a Kormányzóra, valamint Merle-re, Carol megemlíti Sofiát, Morgan utal a Rickkel való első és második találkozásra stb.) Ennek van valami mögöttes funkciója? :)
Most hogy Negan konkrétan elmondta, hogy a feleségét hívták Lucille-nak, kétséges, hogy kapunk-e valaha eredetepizódot. Hisz így már oda egy fő meglepetés a képregényt nem olvasóknak. Persze a lepényhal először…

_Peter - 2018. 04. 04. 19:45

Már nem nézem csak olvasom itt a vitát. Az miért veszett el többek emlékezetében Rickék álmukban lemészárolják szegény outpost savioröket előtt az volt, hogy a saviorök betoppantak Hilltopba a szokásos fele cucc és Lucille áldozat ultimátummal? (Hilltop túszok Negannél és a Gregory elleni merénylet amit már Rick is saját szemével látott) Rick outpost akciója reakció volt valamire! Okkal. És megelőző csapás is, hiszen csak idő kérdése volt a saviorök Hilltop és a Kingdom után felfedezik Alexandriát is. Rick a kannibáloknak se mondta jó egyet megehetnek aztán béke.

Utána már háború van, ott már mindegy moralizálni egy percre elgondolkozhat Fritz vajon Szergej is szeret horgászni, amikor csata van mégis lövik egymást. A háborús érdek más. Dwight szövetséges, Eugene ellenség.

karit - 2018. 04. 04. 20:13

winnie: “annyit talán elárulhatok, hogy nem morgan az egyetlen TWD-szereplő, aki feltűnik az évadnyitóban”

Szóval zombik is lesznek benne? :gonoszul néz:

hokkoh - 2018. 04. 04. 20:37

nagyon össze van tákolva, kilóg a lóláb mindig, ez van mikor úgy készül a sorozat, hogy kitalálják a főbb pontokat hogy mi a cselekmény főbb pontjai, de hogy ezekhez a pontokhoz miként jussanak el a jelenetek során na ott teljesen lealacsonyodnak a legegyszerűbb megoldásokig.

a véletlen egybeesések elképesztő sorozatának négyzetre emelése történik hétről hétre.

amúgy ez a Lucille-es baseball ütő már-már kultikus, én tuti megtrollkodnám Negant hogy csinálok egy hasonló ütőt, hanem is baseball ütőből vmi kézreálló fadarabot Morgan csak le tudna nyesni meg egy kis szögesdrót is van vhol a közelben, aztán azzal ráijeszteni.

ennek a neve lehetne “Lori”.

trollkodni jöttem - 2018. 04. 04. 20:42

@_Peter

Nem veszett el az emlékezetünkben az események sorrendje. Inkább a tiédben a már kifejtett érvrendszer, úgyhogy jöjjön még egyszer:

Rick-nek X azt mondja, hogy Y rossz ember és megsarcolja. Rick-nek kell X termése (nyilván Y nem háztájizik), ezért zsoldban megszerzi Y-tól X kiiktatásáért cserébe.
Tehát Y hozama X-től Rick-hez kerül át. Rick-hez, aki ekkoriban már nem utazott altruizmusban.
Ne felejtsük el, hogy Rick két napja ismeri X-et, Y-t pedig csak X elmondásából. Látott ugyan valami jelenetet, ami állítólag Y ügyködése, meg Daryl leerpégézett egyszer egy motoros bandát, akik lehet hogy Y-hoz tartoztak, de hát Rick pont leszarta, hogy mi itt az igazság.
Mivel az nem érdekelte. X sápja, az érdekelte. És önelégült pofával mondogatta mindenkinek, hogy hű de könnyű célpont lesz Y.
Így aztán a lehető legobjektívebben nézve Rick pontosan úgy viselkedett, mint X. Stannis Baratheon halhatatlan szavaival élve pedig “egy jó tett nem mos el egy rosszat”. Ámen.

Mate4182 - 2018. 04. 04. 23:24

Az egyetlen pozitivuma ennek a sorozatnak az epizodok utani comment szekcio komolyan mondom :D
Persze ehhez az is kell hogy megorizzuk a meltosagunk (mikor hogy :D ) es kulturalt keretek kozott maradjunk, de ez itt mukodik es ezt imadom.
Imadom hogy winnivel legalabb 6 kommentbol allo ,,csatat” vivtunk, de nem torolte a kommentjeimet, nem mentunk at anyazasba, es ezt nem sok oldalon tapasztalni manapsag.

Es amugy ott van ellen peldanak a Legends of tomorrow ami tokre nem egy hypeolt sorozat, megis szerintem a rajongok tulnyomo tobbsege imadja, es itt is a comment szekcio a LOT alatt mindig annyi hogy az adott epizod utan 5en 6an megegyezunk hogy ez baromi jo es a CW legjobbja es kesz. egy het mulva ugyanitt :D

A walking deadnel viszont mindig vannak allaspontok, nezopontok, osszeutkozesek, egyetertesek.
Tobb oromom lelem az epizod comment szekciojaban mint magaban az epizodban :D

Felhő - 2018. 04. 04. 23:39

Most akkor a Fear the walking dead tényleg akkora időt ugrik, hogy Morgan folytonólagosan megy át? (Tehát a 4×1 a TWD 8×16 után fog játszódni?!
Én azt hittem, hogy a múltbeli Morgan találkozik velük a FTWD-ben miután elvált Rick-től a TWD-ben!

winnie - 2018. 04. 05. 05:07

Felhő: a fenti kommenten túl nem válaszolnék bővebben, hogy ne lőjem le a dolgokat, max annyit, hogy nem ilyen egyszerű a helyzet:) de tény, hogy mivel nem volt infónk, csak találgathattunk, és ők meg nem véletlenül hallgattak arról. nekem is rögtön az volt a gondolatom, hogy a múltban fut össze velük morgan.

Quantumleap - 2018. 04. 05. 09:14

Felhő: Elég valószínűtlen, hogy miután elvált Rickéktől a harmadik évadban, majd lement volna Texasba, és onnan pedig vissza Atlantába, majd Washington közelébe.

winnie: Az érdekesen hangzik, hogy a TWD-ből nem csak ő tűnik fel amott. Azt gondolná az ember, hogy ez úgy lesz megcsinálva, hogy azoknak, akik esetleg csak a FTWD-t nézik, ne legyen “kötelező” belenézni a másikba.

winnie - 2018. 04. 05. 11:07

Quantumleap: nem kell ismerni a twd-t a fear-nézőnek. vagyis hát az egész olyan szempontból nem oszt vagy szoroz, hogy mint írtam, a fear-néző elkezdi nézni a premiert, és csupa ismeretlen karaktert fog látni benne, egy ismerős arcot sem, csak akkor, ha ismeri a twd-t. mintha egy másik sorozat lenne az egész, ami nulláról indít. szóval a twd-karakter pont annyi előtudást kíván meg, mint egy tök új.

Felhő - 2018. 04. 05. 15:14

Hú srácok!

Köszi a válaszokat, ez egyre izgalmasabban hangzik! :)

Most már még inkább várom a FTWD premierjét!

Seni88 - 2018. 04. 06. 00:57

Számomra az egyik legjobb jelenet az epizódból, amikor Morgan azt a nagyképű Jaredet felprédálta a zombiknak.
Viszont elgondolkodtam azon mi lett volna, ha Rick állja a szavát és a 4-5 “segítő-átálló” savior-nek meghagyta volna az életét? Úgy vélem ebből az ígéret megszegésből még később baj lehet. Ezt a véleményemet leginkább Rick reakciójában véltem felfedezni, amikor ránézett Aldenre a hilltopi visszatérésénél.
Negan látszólagos embersége nem hatott meg. Ahogyan már korábban említettétek egy hozzá hasonló pszichopata ember nem mentheti fel magát az elkövetett bűnei alól azzal, hogy az apokalipszis előtti életében volt egy Lucille nevű felesége.

Nem akarom lelőni a poént,de akire Negan rámosolygott és kérte szálljon be szerintem Laura lehet és valószínűleg Dwight sem fogja túl sokáig élvezni a “Savior’s Sanctuary Hotel” szolgáltatásait.

Simon esetében már másabb egy kicsit a helyzet. Elvégre az alvezérek közül az egyik legharciasabb és szerintem a 2. legjobb vezetője lenne a brancsnak. Viszont az utóbbi időben kezdi megkérdőjelezni vezére problémakezelését. Most, hogy Negan megtudta Jadistől is, hogy Simon adta ki a parancsot a mészárlásra így a helyében már csak a tekintélyem megőrzése miatt is lesújtanék Simonra. Másrészt viszont egy jó alvezért nem könnyű ebben a közösségben találni, viszont nehezebb feladatokat bíznék Negan helyében rá. Persze , ha ezt lépné meg, akkor az emberei a gyengeség jelének vennék és olyasmi történne, mint egy maffia leszámolásban.

Dudli - 2018. 04. 06. 01:06

Na de neeee. Biztos írták már többen is, de mi volt ez a kukás nő – Negan jelenet. Tanakodtam, hogy mit fog majd vele kezdeni, bizniszel vele a Megváltókkal, vwgy Rick-kel, de minimum egy kicsit (nagyon) megkínozza. Hiszen Rick-ket alsógatyában ráküldték egy páncélozott tüskés zombira b@sszus. De nem, semmi ilyesmi. Illetve a biznisz része talán áll, mert úgy tünt mintha trófeának szánná a hekikoptereseknek. De a legjobb a vágás volt; Negan lekötözve, mint egy sonka, keze-lába. Csaj elmegy cigiszünetre. Következő jelenet; Negan lekötözve, mint egy sonka, keze-lába, ám egyik kezében egy égő jelzőrakéta, másikban egy pisztoly. :D Ez mi? Vissza kellett tekernem, hátha kihagytam valamit. De sajnos nem. Ennél érthetetlenebb dolgot még nem láttam a sorozatban. Hogy meg miért, hogyan? Ezek a kérdőszavak cikáztak a fejemben. De legalább hosszú idő után, nyújtott a sorozat egy WTF jelenetet. :D
Amúgy mondta azt valaki, hogy Morgan itt kiszáll, ha ott beszáll (FTWD)?

winnie - 2018. 04. 06. 05:12

” Amúgy mondta azt valaki, hogy Morgan itt kiszáll, ha ott beszáll (FTWD)?”

nem, sőt, nem tudjuk, hogy kiszáll-e a twd-ből, de látva a feart, kiszállt.

de másképp nem is menne, nem lehet állandó szereplő 2 sorozatban, még akkor sem, ha nincs benne minden részben. főleg, hogy lennie james-nek van egy angliai sorozata is.

sasfioka - 2018. 04. 06. 10:01

Hát winnie azert remelem nem teljesen tenyleg nullarol indul az FTWD es azert megtudjuk mi lett a gat utan? Egy sorozat azert sorozat, hogy ne hagyjanak ki eveket, szemely szerint utalom az ilyet. Nagyon remelem, hogy az elozo evadbelinesemenyek azert nem felejtodnek el.

Isaac - 2018. 04. 06. 14:05

Azon gondolkoztam,lehet a tengerpartos cserkészcsapat férfi tagjait is “véletlenül” eliminálták? Úgy értem,Negan elküldte Simon barátunkat tárgyalni és ő a maga stílusában rendezkedett,csak arra nem derült fény. Negan esetében többször is egy-két áldozat volt követelve,míg ez az összes férfi-fiú irtás durván túlzó. Ha Hilltop támadóinál is csak egyet öljetek meggel jött,pedig azok aztán tényleg “rászolgáltak” a komolyabb retorzióra.

Im91 - 2018. 04. 06. 14:13

Isaac: Igen, valószínű, erre volt utalás az évad első felében.

Csabi - 2018. 04. 06. 16:19

A sorozatra ráférne egyfajta minőség javítás. Ebbe az előző részben bocsénak de ki kell mondanom végre kicsit jobban nézett ki a hulladékterepen élő csajszi. Az a furcsa hajviselet amik az előző részben voltak wáááh.

Kissur - 2018. 04. 06. 16:54

Ha nem kerül elő a felvétel, amit Eugene készített Dwight vallomásáról akkor amikor a repülővel elterelte a zombikat, akkor nagyon csalódott leszek. Elkezdte narrálni magának, hogy mit csinál, és amikor megjött Dwight, nem állította le a felvételt. Szóval ott a kazetta a vallomással.

winnie - 2018. 04. 06. 20:41

Isaac: lehet benne valami.

winnie - 2018. 04. 06. 20:43

sasfioka: csak az indulás a nullás, azt nem mondtam, hogy nem derül ki:) a cliff is kap valamit (nem tudom, hogy többet-e, mint az első 2 részben), és ha időugrás van, akkor az eltelt idővel is fognak bőven foglalkozni. a lényeg, hogy az évadnyitó ezt hanyagolni fogja.

Enzo - 2018. 04. 07. 01:01

8×14
Megint vegyes érzelmeim vannak a résszel kapcsolatban.

Ami tetszett:
– Jadis ahogy ügyesen halottnak tettette magát az elején
– Dwight direkt lőtte meg Tarát elővigyázatosságból egy tiszta nyíllal (kaotikus volt a jelenet, nem figyeltem hogy ki volt)
– Lucille eredetsztori
– Helikopter újra felbukkanása
– Morgan-tól az odavetett és eléggé kétértelmű “everybody turns” mondat
– Negan titokzatos vendége, akire rátalált -> szerintem is Laura lesz az, azaz Dwightyboy bajban van

Ami nem tetszett:
– Carol-Morgan beszélgetések…olyan szinten nevetségesre leépítették a két karaktert, hogy már egyszerűen unalmas az a vekengés, amit a közös jelenetekben tolnak.
– Negan csodálatos fegyverszerzése, teljes WTF, mintha kimaradt volna egy jelenet.
– Igazából ezt jegyzeteltem a rész alatt: “jadis is idióta. morgan is. jaredék is idióták” :D
– Odasettenkedő horda a semmiből…
– Az egyik lövéshang kimaradt (Morgan miután torkonszúr egy nagydarab saviort, utána lelő egy másikat hangtalanul – nem volt a pisztolyon se hangtompító amúgy)
– Nahát, Carol poooont odaér Henry-t menteni, ne már, 12 évesek írják a sztorit??

Rick-ék ahogy nem tartották be a szavukat, az valóban elég szemét volt, eddig is sejtetve volt ez az irányvonal, de ez már a gusztustalanság határát súrolta. Basszus, Jared volt talán az egyik leggyűlöltebb karakter, és sikerült úgy megcsavarni a szimpátiákat, hogy szinte sajnálta az ember… (na jó, őt kevésbé, inkább a többi ott levő saviort)

Amúgy az egymilliós kérdés: lemaradtam valamiről, vagy tényleg rohadtul félbehagytuk Aaron Oceanside-i kalandozását??

Im91 - 2018. 04. 07. 11:21

Kövi részben lesz Aaron.

Majolie - 2018. 04. 09. 13:28

Nem lehet, hogy Gregory-val akadt össze Negan? Ő együtt menekült ki Hilltopból a saviorökkel, de a Rick-féle mészárlásnál már nem láttam.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz