login |

Lost in Space: az 1. évad

2018. 04. 13. 22:24 - Írta: winnie

70 hozzászólás | kategória: kritika,

A Netflix az idei első félévben az Altered Carbon mellett egy másik nagyköltségvetésű scifi-bombával rukkolt elő, a klasszikus, 60-as évekbeli tévésorozat, a Lost in Space újragondolásával. Azonban a két sorozat különbözőbb nem is lehetne, hiszen míg előbbi egy erősen korhatáros, erőszakos, komplex cyberpunk széria volt, addig ez egy csontegyszerű ifjúsági kaland, igazi családi móka – ha lenne szinkron hozzá, már ma este néztük volna itthon a gyerekekkel.

Mindezt szerintem érdemes tudnia annak, aki belevág – én szeretem ezt a műfajt, de sokan csak komolyabb darabokat néznek. Ráadásul, ha valaki, mondjuk a filmes változat miatt egy űrhajós/utazós sorozatra számít, jobb, ha tudja, hogy inkább egy új világ felfedezése van a középpontban, ahova a Robinson család a pilot első perceiben zuhan le, miután a 2050-ben az Alpha Centauri-ra tartó nagy űrhajón elszabadul a pokol és a családi pod-on menekülnek el.

Ez az in medias res-kezdés elég meglepő volt, de szerintem jól sült el. Mondhatni az első óra egy nagyszabású mentőakció a zuhanást követően, mely során a családtagokat (katona apu, tudós anyu, két lány és egy fiú) és az egymáshoz való viszonyukat megismerhetjük, kiemelten rajtuk kívül az első 3 részben csak ketten jelennek meg, valamint az emblematikus, “Danger Will Robinson”-robot.

Persze mindez nem jelenti azt, hogy nem tudunk meg semmit az előzményekről, a pilotban a családról kapunk flashback-eket, később pedig röviden az űrhajós előzményeket is láthatjuk, szóval azért kirajzolódik előttünk a kép, ami idővel még fontos lehet, de az első évad inkább az ismeretlen bolygó felfedezésére koncentrál, valamint arra, hogy az “új világban” rekedtek valahogy visszajussanak a többiekhez.

A családi jelzőt nem csak azért aggattam a sorozatra, mert egy család van a középpontjában, hanem mert valóban ártalmatlan, nem nagyot mondó, viszonylag egyszerű széria a Lost in Space. Nyilván minden hasonló történetbe kell gonosztevő, és itt is van, azonban az illető hiába megátalkodott, valamilyen szinten mégis komikus. És főleg az elején egyébként sem ő okoz nehézségeket, hanem például az időjárás, a sziklák vagy esetleg a bolygó élőlényei.

És valahogy az egész sorozat ilyen alapvető problémákkal foglalkozik (nem csak a világ kapcsán, hanem a családon belüli feszültségek terén is), és elég tipikus eszközökkel is jelenítik meg. Mármint a rendezés és a megvalósítás teljesen profi, helyenként kifejezetten ügyes, azonban ha véletlenül túl feszült lenne egy szituáció vagy kétségesnek tűnne a kimenetele, akkor jön az utolsó pillanatban a segítség vagy egy deus ex machina, hogy után fanfárok kísérjék a megmenekülést. (Természetesen a klasszikus dallamot is bevetve.)

Amikor pedig épp nem a veszélyekkel dacolnak Robinson-ék, akkor labdáznak a robotjukkal és rácsodálkoznak az őket körülvevő gyönyörű világra, a flórára, faunára – biztos, hogy voltak már hasonló, felfedezős sorozatok, de nekem ennek kapcsán a Terra Nova ugrott be. Talán abban is volt olyan jelenet vagy szál, amikor a gyerekek felügyelet nélkül merészkednek a vadonba.

A kalandok révén pedig a gyerekeknek bőven jut idejük arra, hogy gyarapodjanak, hogy megtanulják, mi az a bátorság, a kitartás, a felelősségtudat, illetve az összetartás, sőt, még tiniromantika is van benne. Nem hiszem, hogy összességében bármelyikük is kiemelkedően jó karakter lenne, de nincs velük gond, szimpatikusak, bár olykor ellenszegülnek, ami egy tininél mindig necces.

Persze a felfedezősdi mellé kapunk egy viszonylag homályos és lassan felfedésre kerülő rejtélyszálat is, amivel érintőleges foglalkoznak azért az epizódokban, de annak ellenére, hogy a mitológiához szolgál infókkal, általában nincs kiemelve ez a vonal, bár az évad végén kapunk egy csavart, hogy legyen miért várni a folytatást – tippre a mitológiát jobban kihasználná egy esetleges második évad.

A Lost in Space korrekt, élvezetes sorozat, ami nekem kifejezetten bejött (6,5-7/10), hiszen szeretem ezt az ifjúsági műfajt, viszont abban biztos vagyok, hogy a műfaj, a költségvetés és a látvány ellenére azok nagy része, akik többre számítanak, csalódni fog benne. Ez a sorozat nem akar sokkal több lenni, mint aminek tűnik, ami egyik oldalról tekinthető az ambíciók hiányának, másfelől viszont úgy is nézhetünk rá, mint amelyik tökéletesen tudja, hol akar helyet foglalni a Netflix kínálatában.

Most, hogy visszagondolok az első évadra, annak ellenére, hogy a részekre való tagolás teljesen logikus, valójában a Lost in Space S1 olyan, mintha egy popcorn filmes franchise három részét néznénk meg, hiszen nagyjából a történetet három elkülöníthető ív határozza meg – tehát például az 1×03-mal véget ér a felvezető film és a “második részre”, vagyis az 1×04-től kitárul a világ és újabb kalandok következnek.

70 hozzászólás Ne habozz!

Diapolo - 2018. 04. 13. 22:51

Az első rész egészen lenyűgöző volt szerintem, vagy csak jó pillanatban került elém a sorozat. Holnap darálom a többit, mert igencsak bíztatónak tűnik.

schray - 2018. 04. 13. 23:33

Négy rész után eddig egész jó. A látvány fantasztikus, a világ tényleg érdekes, nem egy sablonra lett felhúzva, nem tűnik csupán díszletnek. A karakterek is elég jók, mindenkinek megvan a saját konfliktusa, gyorsan megkedvelhetőek és azonosíthatóak valamiért, ezt is nagyon ügyesen rakták össze. A robot kifejezetten érdekes szál, bár elég idétlenül hozták be, mégis kíváncsi vagyok hova fut ki. Egyedül ‘Dr. Smith’ karakterét egyelőre nem tudom hova tenni.

Viszont a feszültséget tényleg aláássa az, hogy gyakorlatilag folyamatosan ártalmatlanítják valahogy, ahogy írtad is winnie. Ez néha nem baj, pl kifejezetten tetszik, amikor a gyerekek valami merészet csinálnak, de a gyerekekhez mérhetően esetlenül vagy bizonytalanul kivitelezve azt. Viszont amikor inkább buta megoldásokhoz nyúl, az kevésbé. Ami meg leginkább kizökkent – és nem gondoltam volna, hogy ez manapság bármilyen sorozatban előfordulhat – az a borzasztó tolakodó, komolytalan campy zene. Egyszerűen sok, sallangos, túl klasszikus és mégis semmilyen. Nekem ez nagyon nem.

Összességében tetszik, biztos folytatom és szurkolok is, hogy legyen több évad, mert ilyen magas szinten kivitelezett scifiből nem lehet elég. De egy picit csalódás is, mert lehetne komolyabb és intelligensebb.

rotinaJ - 2018. 04. 13. 23:36

Egész jó, hiányzott már egy sci-fi, bár már inkább átment drámába az 6 rész környékén. Az egyetlen negatívum, a Dr. Smith karaktere. Hihetetlenül irritáló amiket csinál, a színésznő jól játsza, de szerintem nélküle is működhetne az egész, sőt mehetne akkor inkább a bolygóra meg a sci-fi részére a hangsúly a dráma helyett.

mrmackey - 2018. 04. 13. 23:45

Pedig reménykedtem, hogy nem családi darab lesz, hanem valami komolyabb. Kár volt a sávszélességért. Mindegy, lesz nemsokára Expanse meg Colony.

Mikkamakka - 2018. 04. 14. 00:03

Nekem túl családi, komolytalan, de nem panaszkodom, idén mar kaptam tőlük Altered Carbont
Mrmackey: expanse évad premier mar lement

norti - 2018. 04. 14. 01:56

Nekem pont az tetszik benne, hogy végre nem egy hard sci-fi, hanem főleg kaland, amiből nagy hiány van mostanában. Komolyabb sorozatot bőven találni a témában.

Egyelőre 3 részt néztem meg, a két felnőtt női szereplő számomra nem túl szimpatikus, de a fiatalok rendben vannak és hozzák a humort is bőven.

human - 2018. 04. 14. 02:44

“Mondhatni az első óra egy nagyszabású mentőakció a zuhanást követően”

mármint többnyire minimal díszletes karakterbemutatás, vagy lehet rossz sorozatot indítottam? amikor elkezdett esni az eső már a szemem forgattam…

JKJ - 2018. 04. 14. 07:41

Ez egy igazi “klasszikus” elemekkel operáló sorozat, amit végre nyugodtan lehet nézni minden korosztálynak, mert nem erőltetik a jövőben játszódó sorozatba a mai társadalmi feszültésgeket. Végre! Ne értsetek félre. Szeretem a társadalomkritikákat, de KELL olyan sorozat ami nem erre épül.

seven - 2018. 04. 14. 07:52

“Komolyabb sorozatot bőven találni a témában.”

hát azért a “bőven” eléggé túlzás

Friczi36 - 2018. 04. 14. 11:00

human: főleg, amikor megjelenik megmentő hirtelen eláll. :D

Ezeket leszámítva kifejezetten szórakoztató, kellemes kikapcsolódás. Pont ilyet kerestünk az asszonnyal, meg a gyerekekkel. :D

Balumedve - 2018. 04. 14. 11:27

Eddig négy részen vagyok túl és tetszett, amit láttam. Azért vannak negatívumok is, de nem sok. Mondjuk a robot nem biztos, hogy kellett a történetbe. Tényleg nagyon sok problémát semlegesíteni tud percek alatt. Dr. Smith meg idegesítő, de nem a jó értelemben.

kiskiraly - 2018. 04. 14. 13:33

Nem láttam még a sorozatot. Mennyire “családi”?
Mint a Terra Nova?

winnie - 2018. 04. 14. 13:34

kiskiraly: csekk a posztot?:) mármint pont erről írok benne és említem is a terra novát. annál azért családibb.

winnie - 2018. 04. 14. 13:35

“Mondjuk a robot nem biztos, hogy kellett a történetbe. Tényleg nagyon sok problémát semlegesíteni tud percek alatt. Dr. Smith meg idegesítő, de nem a jó értelemben.”

túl fontos szereplő a robot az eredetiben, hogy kihagyják, viszont így, hogy kvázi köré van írva a sztori, és nem csak az a szerepe, hogy feltápolja a srácot, így szerintem nincs gond.

a gonosz érdekes kérdés, mert mondjuk nekem régi kedvencem parker posey, de a stílusa, ami ide szerintem illik, biztosan zavarni fog sokakat. de maga a figura, hogy nem tipikus villain, inkább fféle bajuszpödörgető manipulátor, szerintem jó elképzelés, a gondom inkább az volt, hogy nem értettem, hogy most mit akar, mi a célja, van-e célja, vagy csak a túlélés, vagy, hogy ösztönösen csak kavarni akarja a szart?

Brynden Rivers - 2018. 04. 14. 13:37

Ez tényleg egy családi filmtriológia soorzatformában.

Annak jó, de amúgy azért vannak hibái Dr. Smith-en kívül, pl. a Robinsonokon kívül a mellékszereplők többsége nagyon alulírt, sok a deus ex machina megoldás és a zene gyakran tolakodó.

Nagy pozitívuma viszont hogy a gyereke/tinédszerek nem idegesítőek.

Brynden Rivers - 2018. 04. 14. 13:38

Színészek közül Toby Stephens, Molly Parker nélkül az egész fele ennyire jó lenne, illetve meg Taylor Russell a dokilány szerepében jó.

Szóval itt legalább a castingot nem szúrták el úgy mint az Altered Carbonban.

Brynden Rivers - 2018. 04. 14. 13:43

Ja és még 1 pozitívum: nem volt 13 részes az évad!
Lehet a Netflix rájött hogy a kevesebb néha több?

Viszont ahogy a Troy kapcsán is írtam:

A Netflix minőség az nagyjából az “OKÉ”-t jelenti már csak, de messze vagyunk attól amikor még a saját/kooprodukciós sorozataik többsége nagyon jó volt.

winnie - 2018. 04. 14. 13:57

Brynden Rivers: “messze vagyunk attól amikor még a saját/kooprodukciós sorozataik többsége nagyon jó volt.”

ez tévhit szerintem, mármint nem volt “amikor még” – az első pár sorozat között ott volt a house of cards és az orange mellett a hemlock grove és a marco polo is (amiket én szerettem, de nem olyan elismertek), vagy a koprodukciós between. szerintem erre a kínálatra senki nem könnyes szemekkel emlékezne vissza.

de abban teljesen igazad van, hogy volt egy durva jó 9 hónapos drámás szakasza a netflixnek, amikor egymás után jöttek ki ezek: bloodline, sense8, narcos, stranger things, 3%, get down, crown, oa, series of unfortunate events, 13 reasons why – nagyjából mindegyik kiemelkedő, illetve elég jól fogadott. de azt ne feledd, hogy ezek csak a drámák, mert komédiák terén bőven hullámzott a színvonal.

winnie - 2018. 04. 14. 13:59

a 13 rész kapcsán, ha lecsípünk a 10 darab 55-60 perces részből 15-20 percet és 40 perces epizódokban gondolkozunk, akkor máris meglesz a 13. szerintem ez sorozata válogatja, mindenhol megvan, hogy mennyiben érzik elmesélhetőnek a sztorit.

dbew - 2018. 04. 14. 14:22

azt nem értettem ha olyan bazi hideg volt hogy befagyott egyből minden, akkor miért nem húztak sapkát vagy kapucnit? vagy vikingek?;-)

gevin - 2018. 04. 14. 15:31

A Terra Nova összehasonlítás már eleve rossz jel, ennek ellenére az első rész tetszett. Leszámítva a végét, ahol behozzák a “gonoszt”. A második rész ehhez képest hatalmas lejtmenet, a kissé nevetséges robottal, aki úgy áll, mint egy beöltözött statiszta, és mindig előhúz valamit, amivel megmenti a helyzetet.

De ami engem baromira zavar pl, hogy mi az, hogy a muter a robottól fél centire azt mondja a fiának, hogy kérdezd meg hol a spaceshipje. Kiscsávó odaáll elé, és megkérdezi angolul tőle, majd a robot egyből vágja, mi van.

WTF??

A két csaj közötti “testvércivakodás” meg idegesítő. A feka tesó amúgy 24 éves valójában… és hot :D

gevin - 2018. 04. 14. 15:37

Ja, és Toby Stephens a szegény ember Fassbendere.

winnie - 2018. 04. 14. 16:00

gevin: hogy érted a robotos kérdést? mármint, bár nagyon nem vezették fel, csak a gyereknek engedelmeskedik, ha erre célzol. érti a nyelvet meg ilyesmi. (ha zavar a lányok dolga, akkor hamar összekovácsolódnak, az nem fog gondot okozni, lesz más civakodás, de szerintem a családközpontú sorozatoknál az ilyesmire fel kell készülni.)

egyébként a kaszálóknak is mondom, hogy az első film után, vagyis az 1×04-től, és utána az 1×07-től is változik egyet a sorozat, ki tudja, azok a sztorik lehet, hogy jobban bejönnek.

LaCRossE - 2018. 04. 14. 17:59

Tegnap olvasva a kritikát az első három részt néztem meg, addig nem álltam le. Nekem teljesen bejön, tényleg jó egy ilyen kis családias sorozatot látni, nem mindenhová kell vér, szex és egyéb testnedvek. A tiniszereplők, illetve a kis srác is egészen jók. Dr. Smith valahogy nekem sem adja, de talán ez változni fog a következő “két filmben”. Nekem a látvánnyal sincs semmi bajom.

MadAve - 2018. 04. 14. 23:49

Még csak az első részt láttam, de ha nagyon nem romlik el a színvonal a továbbiakban, biztosan végig fogom nézni az egészet.
A családi idilleket ábrázoló sorozatoktól kiráz a hideg, akármilyen körítés is van hozzá, így nagyon remélem, hogy ezt a családot nem sok jó fogja érni.
Nagyon tetszik a megvalósítás, habár a bolygó, ahova kerültek, sajnos egyáltalán nem föld-idegen.
Nem minden ötlet teljesen egyedi, amikor a fiú az erdőben mászkált, a szállingózó, világító pollencsodák – vagy micsodák – teljesen az avatarra emlékeztettek. Még jó, hogy csak ennyi. Sokat gondolkodtam már azon, a sci-fi-kben nem tudnak olyan idegen lényeket bemutatni, melyek valamilyen szinten ne hasonlítanának egy a földünkön már élő teremtményre. Egyszerűen nem tudnak elrugaszkodni attól, amit az ember eddigi történelme során elsőkézből megtapasztalt.
Ami nekem egy ilyen történetben érdekes, az az, hogy mennyiben vagy kiszolgáltatott egy ismeretlen világban, és mennyiben másak a fizikai törvények, melyek meglepetésszerűen az életedet is veszélyeztetik, hogyan tudsz alkalmazkodni, és egyáltalán túlélni.
A zene, mint ahogy többen megírtátok, valóban rettentően idegesítő, szerencsére azonban ritkán ütközik ez ki.

winnie - 2018. 04. 15. 00:48

madave: a zene azért elég hangsúlyos a sorozat során, bár nekem nincs bajom vele, de nagyon tipikus, ahogy a posztban is írtam, főleg a diadal/katarzis fanfárok.

“hogy ezt a családot nem sok jó fogja érni.”

ilyenben szerintem kár reménykedni, hiszen már az elején lehet sejteni, hogy ez nem pesszimista sorozat, hanem inkább arról szól, hogy miképp kerekednek felül a nehézségeken, és az eléjük gördített akadályokon. nyilván lesznek nehézségeik, az utolsó pillanatban azért mindig (vagy majdnem mindig) ott lesz a fény az alagút végén, vagy valami deus ex machina. egy fiataloknak szóló sorozatban alapkövetelmény, hogy így legyen.

kukulkan - 2018. 04. 15. 01:03

Hjaj. Ahogyan sejtettem… családi matiné. Látványilag mondjuk tényleg ott van az tény, bár a 2000-es évek szellemének megfelelően borzasztó műanyag hatást kelt helyenként (fröccsöntött űrhajó meg szkafanderek, mintha 10 perccel korábban jöttek volna le a gyártószalagról – hol vannak már a jó öreg sötét-karcos-dzsuvás díszleteket felvonultató sci-fik?)

A kegyelemdöfés, mikor leveszik a sisakjukat 5 perccel a landolás után (olyan hihetetlen ordas klisé ez, hogy tényleg kifigurázhatnák már valami vígjátékban, mondjuk mindenki egyszerre dőlhetne ki vért felköhögve valamilyen bakteriális légúti fertőzés következtében). Persze mikor kezd lehűlni a levegő (mit is mondtak, 60 fok alá? – ahhoz képest a leheletük nem látszik meg) nem jut eszükbe visszavenni, pedig Búvár Kundot is azzal nyugtatgatják (aki öhm… örökbefogadott gyerek lenne?), hogy pár óráig tartani tudja a ruha a testmeleget.

Pedig mindig megfogadom, hogy nem nézek olyan sorozatot, amiben gyerekek szerepelnek, mert az mindig rossz jel (jó, “Stranger Things” mondjuk üdítő kivétel)…

mrmackey - 2018. 04. 15. 15:38

@kukulkan Én is megfogadtam ugyanezt, nem szabad megszegni sosem. Ez gyakorlatilag egy élőszereplős rajzfilm, a délelőtti sávban lenne a helye.

Valószínűleg azok a hibásak, akik mást vártak, a promó képek alapján azért lehetett sejteni, hogy ez lesz. Csak azok reménykednek, akik ki vannak éhezve rendes sci-fire. Nekem egyedül a Colony tartozik most a várós kategóriába. A syfytól a BSG óta várunk egy ugyanakkora gurítást, ami már sose fog összejönni (az Expanse jó, nézhető, de semmiképp se kult), a Netflixnek is csak néha sikerül ezzel-azzal kilógni a középszerből, de a legtöbb saját cuccuk hulladék szerintem. A hardcore SF rajongóinak nincs most semmi a láthatáron. Nekem az Altered Carbon is csalódás volt. Egy BSG reboot mai látványvilággal és legalább olyan jó szereplőkkel királyság lenne.

Annatar - 2018. 04. 15. 21:18

Igaz, hogy családi matiné, de sokkal kevésbé idegesítően, mint a Terra Nova. Nekem tetszett. A gyerekek jók voltak, a felnőttek többsége is, csak “Smith”-szel nem tudtam megbarátkozni, idegesítően túljátszott gonosz volt. Egyszerűen hihetetlen volt, hogy nem láttak át rajta, annyira erőltetett volt a mézesmázaskodása. Nem tudom, hogy a szerepet írták ilyenre, hogy a fiatalabb korosztály még véletlenül se felejtse el, hogy ő a rossz ember, vagy a színésznőnek nem sikerült eltalálnia az egyensúlyt, de nagyon zavaró volt.

winnie - 2018. 04. 16. 07:40

“Valószínűleg azok a hibásak, akik mást vártak, ”

vagy akik nem olvasták a posztot:)

egyébként, ahogy írom, én direkt szeretem az olyan sorozatokat, ahol gyerekek vannak. sőt, talán jobban is szeretem. nyilván ehhez jól megírt karakterek kellenek, és el kell fogadni, hogy olykor hülyeségeket is csinálnak.

a lost in space-ben nekem nagyon működtek, mert elég jó volt a dinamikájuk, nem csak egymással és a szülőkkel, hanem másokkal is. plusz, a gyerekeknél nagyon fontos, hogy ők komolyan alakítható karakterek, velük hihetőbb íveket lehet befutni. egy felnőtt karakter már nehezebben formálódik, egy gyerek esetében viszont még rengeteg lehetőség van erre.

plusz valamiért jó látni, ha egy gyerek felülkerekedik önmagán, és valami “hősies” dolgot visz végbe, ha “megmenti a napot”, stb. itt, amikor gyerekek szervezkedtek azok jó részek voltak, érdekes volt látni, hogy gondolkodnak, mert nem simán a felnőttekre írt sztorit adták az ő szájukba, hanem tényleg próbálták gyerekként kezelni őket.

talán a fentiek is közrejátszanak abban, hogy máig szeretem ezt a műfajt, és bármilyen YA-cuccot, legyen szó sorozatról vagy filmről. más kérdés, hogy rengetegben csalódok, mert soknak a színvonala nem üt meg egy bizonyos szintet.

Ace - 2018. 04. 16. 10:30

Semmi gond az űrkalandal főleg ha látványosan van tálalva. Mindenképpen fent van a listámon a sorozat remélem hamar hozzáfoghatok. Köszi az írást.

sorozat/gyilkos - 2018. 04. 16. 11:34

Éppen valami gondtalan agykikapcsolásra vágytam, megfelelő alanynak tűnt. Nem jött be.

Udvariaskodhatnék azon, hogy nem találtunk egymásra, rossz időben, meg kémia se volt, nekem viszont pontosan leírhatók a bajaim vele.

Ez egy látványosan megcsinált családi kaland, két nagyon jó vezető színésszel (+Posey), a gyerekszínészek rosszak, de az nem a gyerekek hibája, hanem a castingé, meg forgatókönyvé. Van itt más baj bőven, a fantáziátlan (tényleg három pirosra photoshopolt rododendron és két geológiailag értelmetlen CGI hegy különbözteti meg a világot Montanától?), kapkodó történetvezetéstől, a béna sztori elemeken és párbeszédeken át a következetlenségig, de a fő gond az, hogy ennek a sorozatnak nincs lelke, hiányzik a varázs. A nélkül pedig a kaland értelmetlen.

Spielberg rutinból szokta azt pótolni a másodpercre kiszámított érzelmi paneljeivel (30 perc 12 másodperckor a kisebbik gyerek a felelőtlensége miatt bajba kerül, 40:10:kor apa mindent megbocsátva, de nem feledve öleli át a végzet elől 10 centivel/fél mp-el megmentett gyermeket). A műfajilag egyező Terra Nova ezt hozta, ez még ezt sem tudja. Azt sem hiszem el, hogy ez egy család, nem hogy aggódnának egymásért.

Pedig akartam szeretni.

Before - 2018. 04. 16. 21:32

Ugye nem baj, ha nyomok egy kis minority reportot?
Nagyon vártam a sorozatot, reméltem, hogy a mostanában megszokott módon és minőségben dolgozzák fel az (amúgy elviselhetetlen) eredetit.
A harmadik rész végén esett le, hogy nagyon hűen akarták megcsinálni, így például a szereplők egy része elviselhetetlen (kiemelten Dr Smith, meg a kiskölyök), karakterként is, színészként pedig a többség tragikus.
Kifejezetten utáltam az “in medias res” kezdést, nem azért mert a műfajjal van bajom, hanem azért, mert egyáltalán nem volt benne dinamika, annál inkább tűnt egymásra dobált “húú, történjen még ez is” jelenetek masszájának.
A sztori gagyi, összetákolt valami, a fizikát és az elemi logikát meg annyiszor teszik seggbe egy rész alatt, hogy már nekem is fáj tőle az ülés.
Nem ajánlom senkinek, pedig nagyon kéne már néhány jó sci-fi sorozat.

Boti - 2018. 04. 16. 22:36

Tetszett az egesz. Jo kis light scifi.

incubus - 2018. 04. 17. 11:02

Nekem valahogy nem jön át. Valahogy bassza a csőröm az, ha valami sci-fi, de a sci része az gyakorlatilag 0, Űrgammák jobbat produkált annó :):

****SPOILER Alert****

Amitől kész voltam azok a nem létező távolságok. Mutatnak egy hegyet, ami vagy 15 km-re van, és van vagy 6 órájuk megjárni oda vissza az utat, hóban, egy 12 éves forma gyerekkel, gyalog (persze sikerül). És ilyen agyatlanságból egy csomó van benne, nem generál igazi feszültséget, mert tudod, hogy csak úgy hipp-hopp ugrálnak térben.

A szereplők rosszak, nincs köztük semmi kapcsolat, nem látom bennük a családot egy percig sem.A dr.Smith meg kész röhej,idegesítő nézni ahogy játszik az a nő. 3 részt néztem végig, de eddig nekem kb 10-ből 4 az értékelésem.
Hogy szóljak jót is: a látvány sorozathoz képest rendben van, 4K HDR szemetgyőnyörködtetően adja vissza.

marxcie - 2018. 04. 18. 17:33

igy a hetedik resz kornyeken mar valami elkepeszto modon irrital, hogy a szokasos “az orrom elott van de nem latom” sablont mennyire tultoljak.

SPOILER SPOILER SPOILER
amikor azon beszelgetnek, ki vette el Will pisztolyat a matrac alol, ott konkretan uvolteni tudtam volna az idegtol, hogy ugyan megis kicsoda? meg oke, hogy a tudos csajszinak nem esik le, mert mondjuk hogy o teljesen mas tipusu osszefuggeseket lat at, de konyorgom, a katona? meg amugy occam borotvaja? valaki ellopja a pisztolyt a hajorol, ahol kb a csaladon es az ismeretlen “pszichologuson” kivul senki nem jart, odaadja a labilis csajnak, akit amugy a “pszichologus” kezel, es nem es nem es nem.

masik, hogy egy teljesen masik galaxisban vannak, ahogy kiderult. meg ha fel is jutnanak a hajora (ami persze ugyanaz a jelet ismetli, egyertelmu hogy egy felvett uzenet, valoszinu hogy senki nem el mar a crewbol, de ez valahogy fel sem merul), akkor pontosan mit tennenek? elindulnak az Alpha Centauri fele? vegulis, alig par millio/milliard ev kene hozza, hogy odaerjenek, marmint miutan megallapitod, hogy az univerzumon belul megis merre vagy. meg nem ertem a vegere, szoval nem tudom mi lesz a csavar, de kozben ott van egy lezuhant idegen urhajo, egy idegen robot, senkinek eszebe nem jut osszerakni az 1+1et, hogy a) ok lehetnek a felelosek ezert b) vagy nem, de akkor is olyan technologia van benne, amit mondjuk esetleg hasznalhatanank a menekuleshez, kb mint egyetlen esely.

senkinek eszebe nem jut azt a szerencsetlen robotot megtanitani az abcre? (meg ha be is emelem, hogy x ido utan meg mindig nem erti az alap grammatikat az a szerencsetlen, biztos egy C+4 proci fut benne.)

a tavolsagokon GoT ota fel sem huzom magam…

mar ledaralom, de egyre tobbszor tekerek bele, lehet ugy voltak vele nem kell nagyon logikusnak lennie mert csaladi, bar az en tapasztalatom alapjan a gyerekek nem hulyek. es kozben ott vannak egy haldoklo, idegen vilagon, es azt max fillerkent hasznaljak.

Pufi - 2018. 04. 18. 22:10

Összességében nagyon rendben lenne, gyönyörű kép, szimpatikus a család, a tinik se idegesítőek. Igyekeznek kitölteni történettel is, mert hát egy családi sorozat esetén túl nagy tétje nincs a dolgoknak ugye, mindenki életben marad úgy is mindig. Az arckaparós negatívum az dr. Smith…

Komolyan elgondolkoztam a sorozat végére, hogy én ezt már hányszor, de hányszor láttam, és hogy mennyire, de mennyire unom, amikor egy idegesítő karakter mindig az akció utolsó pillanatában tönkre vágja az egészet és senki bírja agyon lőni. Konkrétan semmit nem ad hozzá a storyhoz és sajnos miatta viszketett az ujjam a kikapcs gombon is, de kibírtam.

Nok3dli - 2018. 04. 19. 16:05

Bennem is hasonló érzések kavarogtak.

6 rész után…

Ok, hogy családi sorozat, és nem kell túl nagy drámát keríteni, meg nem kell karaktereket felépíteni, azért, hogy aztán kinyírják őket, valami értelmetlen halállal.

De!

Könyörgöm, ezek válogatott, kivételes intelligenciával és tárgyi tudással rendelkező emberek, és képzett katonák.
Ennyire vakok, hogy lehetnek és képtelenek összerakni ennyire egyértelmű összefüggéseket?
És senki nem gondolkozott el azon, hogy a fényreösszegyűltpillangóevő gyíkok, hogy jöttek át a kordonon? Senkinek eszébe se jutott, hogy azt valaki szabotálta?
WFT?!

Emellett próbálok önkritikát is gyakorolni, mert nem értem mi a motivációja a Debil csajnak? (“Dr. Smith”)
Valakinek van ötlete?
Azon kívül, hogy nem akar lebukni….

Egyébként gyönyörű a táj, fantáziadús az új világ, és annyi potenciál van a sorozatban. Kár, hogy a gagyi történet felé kezdenek húzni benne…

Energiavampir - 2018. 04. 19. 21:13

hát ez egy xénia láz amcsi módra

energy - 2018. 04. 21. 12:51

nekem túl családi volt a sorozat…

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 04. 21. 14:34

nekem tetszett, a hibáival együtt is tudtam szeretni és élvezni

idioty - 2018. 04. 22. 01:51

Nekem is nagyon tetszett. Persze amit én sem értek, hogy miért kellett dr. Smith? A francnak se kell ilyen családi filmbe ekkora gyökér.
Valamint hiányoltam a felfedezést. Túl sokmindenben hasonlított a bolygónkra és ez is zavart.
Szóval valakinek túl családi volt, nekem pont az volt a bajom, hogy nem eléggé családi. Egy könnyed szórakozást akartam, ami tele van kalanddal, de ehelyett túl sok drámát és ármánykodást találtam.
De mindenestre tetszett és várom nagyon a folytatást.

winnie - 2018. 04. 22. 04:42

idioty: ami családi (ld. animációs filmek), azok is tartalmaznak ármánykodó, bajuszpödrő gonoszt bőven, sőt. a dráma is kifejezetten jó, ha jelen van, az adHAT mélységet.

perterem - 2018. 04. 23. 16:25

Befejeztem én is. Hát sokkal jobbat vártam. Az első rész elég erőltetett és gagyi, utána már kicsit átgondoltabb.
Nem tudom miért nem említette még senki hogy valami turbófeministák írhatták a forgatókönyvet, mert ha megnézzük, sok-sok értelmes erős nő van, férfiak meg nyomik, buták, szerencsétlenek, gyarlók.
A “kamugonosz” dr Smith túl fárasztó, és kínos nézni hogy a többi szereplő mekkora bamba vele.
Most hogy itt olvastam, hogy “családi sorozat” már az is világos miért vannak meg a halhatatlan szereplőink is. Pedig elég sok helyen ottmaradhatott volna 1-2 de nem, mindig kimásznak az utolsó másodpercben, vagy valami csodával megmenekülnek.
A robot emberi alakban nagyon gagyi, nem is értem hogy gondolták, annyira látszik hogy csak egy csávót beöltöztettek. Ellenben a négykarú gyilkoló változat jól néz ki.
Az utolsó jelenet ad még némi reményt hogy valami érdekes folytatás is jöhet de annyira nem reménykedek hogy ennél jobbat hoznának ki belőle.
Egyébként néha nekem is Terra Nova ugrott be, csak az még bárgyúbb és hülyeségebb volt.

(azért jó hogy holnap kezdődik a The100 következő évada, az legalább kiszámíthatatlan)

winnie - 2018. 04. 23. 16:57

“sok-sok értelmes erős nő van, férfiak meg nyomik, buták, szerencsétlenek, gyarlók. A “kamugonosz” dr Smith túl fárasztó,”

ez így ellentmondás egymás után:)

de kötve hiszem, hogy erről lett volna szó, hiszen amellett, hogy sokkal érdekesebb nem elcsépelt, már ellőtt karaktereket írni (ezért más az eredetihez képest a dinamika, ezért másmilyen a főszereplő), itt azért nem nagyon vannak negatív vagy béna szereplők (max ketten, egy férfi (aki mellett ott egy nő is), de inkább egy nő, aki, hmm…), max olykor nem túl okos dolgokat csináló gyerekek – de bármi is legyen, nem hiszem, hogy ezt kilóra kéne mérni. ember-ember, hol ennek, hol annak a nemnek jut ez vagy az az előjel, árnyalat. vagy legalábbis én így látom, nem érzem címkézés kérdésének, még ha pontosan tudom is, hogy manapság pro és kontra is ez történik

idioty - 2018. 04. 23. 18:22

@winnie: Értem, hogy kell bele ármánykodás vagy negatív szereplő. De egy családi sorozatba hogy kerül olyan szereplő, aki csak azért szűr ki mással, mert ő ilyen??? Mert megértem, hogy ha konkrét célja van és azt akarja elérni, akkor tűzön vízen át megy, mindenkit kijátszva. Mint ahogy az alap sztorija is lenne. Csak miután már felkerült az új világba szállító hajóra, akkor utána is miért kell tovább szemétnek lennie. Gondolok itt arra, hogy az egyik nagy motívációja az volt, hogy ő akarja a robotot magának és emiatt kavarja a xart és cseszik ki mindenkivel. A másik utána – és ez már iszonyat durva – hogy csak azért üti le a csajt az űrkilövés közben, hogy elrabolja és odavigye egy ismeretlen űrhajóhoz, hogy hátha ő be tudja indítani??? Szóval ahelyett, hogy mevárta volna a mentő expedíciót inkább meghiusítja, hogy ő talán el tudja hagyni a bolygót egyedül???
Tehát a robot miatti cselekedetei: kisfiút a szülei ellen hangolja, két szülőt egymás ellen hangolja, Pussey-t a család ellen hangolja, csak azért, hogy fegyverrel a robot ellen menjen és csak azért, hogy ha Pussey elintézi a robotot, akkor ő meg tudja menteni. És itt csak szerintem a negyedét írtam le, hogy mi mindent csinált ahhoz, hogy ővé lehessen a robot.
Szóval nem értem, hogy egy ilyen ember mit keres egy családi sorozatban. Mert legyen negatív ember, de olyan, akinek normális céljai vannak és nem csak az, hogy direkt keverje a xart.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 04. 23. 19:47

én egyáltalán nem éreztem turbófemininnek a dolgot – sokkal inkább arra ment az egész, hogy hiába van egy überbrutál anya, azért mégiscsak egymást kiegészítve működik a dolog – kicsit giccsesen hozták ezt ki, de ide lyukadtak ki szerintem mégiscsak

dr. smith bénázása mögött pedig az van, hogy ő remek manipulátor, nagyon jól érti az embereket (nem véletlen, hogy fejtágító szakmát talált ki magának), de egyáltalán nem zseni, az egész életútja erre enged következtetni, legalábbis utalás szintjén – de azt nagyon is érezte, hogy a robot az ő egyetlen esélye, minden más esetben a kimenetele a biztos börtön/halál

persze, a robottal a háta mögött se tudott volna annyira érvényesülni, mert feljut a bázisra, aztán elmegy az AC-ra, és ott valami királynő lesz a robottal? de a földi hadsereg talán le bírta volna szedni a robotot – szóval, még a robottal is necces a kimenetel – na, nem gondolt ki mindent annyira pengén :)

Platschu - 2018. 04. 27. 22:55

1×01

Szerintem teljesen korrekt kezdés volt. Látványos, szórakoztató és szépen felvázolták a karaktereket. Nem is értem, hogy miért szidták a gyerekszereplőket, mert elég jól játszanak. A történet persze itt és ott egy picit sutácska volt, de tényleg élveztem és soha rosszabbat. Baromi jól megcsinálták az idegen lényt, még ha egyáltalán nem is volt logikus az a fűrészelős jelenet, hogy a lábát lent hagyja, a teste felmegy, erre a felsőtest lemerül és a gyerek “leküldi” a másik részét, ami után a robotszerű idegen marha hálás lesz. Pláne, hogy utána egy flashbackban bedobják, hogy előtte még halomra ölte az embereket a központi űrhajón.

Ami még suta volt, hogy bemennek a boltba vásárolni, de a kinti rossz levegő ellenére nincs légzsilip. Tehát mi értelme maszkot hordani, ha tárva nyitva hagyják az ajtót a vásárlók?

A kőből álló boltív alakú hegység is érdekes geológiai képződmény lehet. Vajon ennyire fúj a szél? S ha már itt tartunk… Ha alien bolygó, akkor alien fákat akartam volna látni, nem földi környezetet. Ráadásul mászófa az erdőben… Elég hülyén nézett ki mit ne mondjak.

* * *

1×02 és 1×03
Most már kezdem érteni, hogy miért utálják a nézők Dr. Smith karakterét. Rém idegesítő egy némber. A légzsilipes jelenet szerintem egy kicsit sok volt egy “családi” scifibe. Ezt sem értem, hogy emiatt miért sírnak a nézők, hiszen senki nem gondolta komolyan, hogy majd egy öttagú családból bárki kiírnak? Ez azért nem a BSG vagy Trónok harca… :)

A történet egyébként nem rossz a még olykor suta és logikátlan fordulatok ellenére is. Pl. lezuhannak a gleccserben, majd kis szerencsével a kissrác a másik oldalon egy erdőbe kerül. Ha az egyik lány megy értük, akkor hogy esik az útba a füves-sivatagos szavanna, ahol dr. Smithbe futottak? Ez abszolút nem kerülhetett az útjába, de tételezzük fel, hogy körbement a hegység körül, még ha előtte éppen azon nyafogott, hogy a lejtőn hogy fog lemenni. Szóval ennyi éghajlat nem váltakozhat ilyen gyakran.

A tűzgyújtás is aranyos volt, de mi történik a bolygón, amikor a villám csap bele a hegycsúcsba? :D

* * *

1×04-1×10

Na le is daráltam végül 3 nap alatt az összes részt meló után. Kellemes kis Earth 2-t idéző sorozat pár iszonyú logikai hibával.

dr. Smith nekem is az agyamra ment. Olyan kis ütni való karakter lett belőle. Mert hát vannak olyan antihősök, akiket utálunk szeretni és mert roppant esendőek, de ez a karakter itt egész egyszerűen egy gátlástalan, beteges manipulátor. Mégis mikor volt ideje mindenkinek a gyenge pontját így kitanulmányozni? A motivációi elég bizonytalanok, mert nem is értettem, hogy ha a tesója rá hagyta volna a házát, a kocsiját, akkor az miért nem volt elég neki? Tehát csalással elindul az új világba, mert szerinte a rendőrség majd ott nem jut a nyomára? Mert hát a tesót nagy kegyesen nem nyírta ki, de miből gondolta, hogy nem fogja beköpni a hatóságoknál?

A repcsire is a Föld legválogatottabb emberei kerülnek be, akkor nem tűnt fel senkinek, hogy van egy oda nem illő személy? Bár lehet ikrek voltak és én nem figyeltem eléggé. Tehát csak képzeljétek el, hogy x milliárd emberből utazhat úgy 100 db. A média lehozná a szerencsés kiválasztottak képeit és nevét. Erre itt egy sima csuklóolvasóval el van intézve az egész?

Ráadásul itt sántít Will vizsgája is, mert ha csak az anyja nem szivárogtatott ki mérnöki titkokat (vagy az általa nem ismert földönkívüli technológia kombinálási módját), akkor egy ilyen felvételis csalás nagyon hamar ki kellene, hogy bukjon a valóságban. Remélem erre visszatérnek még a 2. évadban, ha berendelik.

Szó volt arról is, hogy az anya tervezte a Jupiter egyes részeit. Akkor most mi is van? Ők az elsők akik útra keltek vagy csak már a sokadik csoport az övék a sorban? A zsoldos fickó elmondása és az Alpha Centauri reklám alapján már egy ideje tart a kolonizáció, akkor minek dobták be ezt a házi fejlesztésű hajó témát? Ráadásul ilyen marhaságot kitalálni, hogy majd egy plexiüveg megvédi a gyerekeit akár még egy meteorrajtól… Szép erős anyag lehet…

A központi űrhajó legénységének mérete önmagában érdekes lehet. Ha a többség lement a Jupiterekkel, akkor csak pár tucat emberről lehet szó. Akkor hogy-hogy nem ismerte mindenki az igazi Dr. Smith karakterét? Tehát ha együtt utazol valakivel, pláne kantinokban összezárva, akkor előbb-utóbb látásból mindenkit ismerniük kellene. S akkor éppen az oda feljutott csellengőről nem tudják, hogy kicsoda? Tehát se az igazi, se a felvett, se az űrhajón menekülés közben felvett személyiségéről senki nem tud semmit? Ez nekem magas.

A végjátékban is miért nem repült oda egyetlen Jupiter sem megmenteni a férjét? Ne mondják már, hogy szikrát kell az űrben csinálni, hogy egy roncsot észrevegyenek, de közben meg a morze jel lement a légkörön át… Vagy ha már lent voltak, akkor a központi hajó miét nem küldött mentőegységet le? Miért nem kutatott a túlélők után? Ez teljesen értelmetlen. Vagy ha festettek volna egy nagy x-t a mezőre, az sem tűnt volna fel fent?

Arról nem is beszélve, hogy idegen világban vagyunk, de nem hoznak fegyvereket az elveik miatt? Tessék?

Vagy említhetném még, hogy az Alpha Centauri a legközelebbi csillag a Földhöz képest. Ha oda tartottak, akkor nem tűnt fel nekik, hogy közben belefutottak egy másik naprendszerbe, ahol egy másik csillag körül keringő bolygóra jutottak? Tehát miért nem választottak az írók egy távolabbi csillagot, mert így teljesen értelmetlenné válik az egész történet.

Hirtelen ezek jutottak az eszembe. Félre ne értsetek, jó sorozat és itt-ott roppant ötletes is, de közben meg tele van logikai bakikkal is.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 04. 28. 00:02

@Platschu: nem futottak bele másik “naprendszerbe” útközben, hanem a robottámadás után megnyilt egy féregjárat, ami az új bolygóhoz rántotta az egész flottát

és a támadásig mintha csak 1-2 nap telt volna el az indulástól, így a legénység annyira nem tudta megismerni egymást

idioty - 2018. 04. 28. 07:49

Egyébként nekem pont ez volt az egyik logikai bukfenc, hogy említették is, hogy nem tudják hol vannak, melyik galaxisban (azt hiszem az ufóban jöttek erre rá). Ezután meg még mindig az AC állomásra tartanak….

Platschu - 2018. 05. 01. 09:52

Hamar kifutott a lelkesedés itt a sorozatjunkien.

A naprendszer-galaxis témában igazatok van, ez nekem sem tetszett. Mintha csak az Alpha Centauri lenne az élhető bolygó. Ha a sorozat logikáját követem, akkor valószínűleg azért zuhantak le az idegen roncs közelében, hogy a cuccot elmenekítsék onnan. Hiszen mennyi esélye lenne, hogy pont egy lakható, de elpusztuló félben lévő bolygóra kerülnek és éppen, ami pár nappal később már haldoklik? Tehát a robotok ezt jól kifundálták, hogy velük menekítették ki magukat. Kérdés persze, hogy a jövőben mit akarnak velük kezdeni.

Mikor lesz 2. évad? Egyáltalán be van rendelve? Ez csak azért is lehet érdekes, mert a gyerek színészek öregedését nem fogják tudni lelassítani.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 05. 03. 00:30

@planschu: az idegen roncs volt az eredeti támadó, a féreglyukon át került az új bolygóhoz és lezuhant a sok kis jupiterrel együtt

de az pld. nem derült ki, hogy az anya-űrhajón lévő alien űrmotor az még mindig üzemel, vagy azt sikeresen visszaszerezte a robot és az volt a roncs űrhajón?

az se volt tiszta nekem, hogy oké, robot támad, féreglyuk, új bolygón lezuhannak – de onnét hogy akartak az anya-űrhajóval újra eljutni az AC-ra? mintha arról lett volna szó, hogy elkerültek a jó francba valahová messze, annyira, hogy nem is igazán tudják hol vannak

persze, ezek nélkül a válaszok nélkül is működőképes volt nálam a sorozat, mert mégiscsak egy családi kalandsorozatról van szó

Platschu - 2018. 05. 05. 21:04

Lehet újra kell néznem az utolsó 2 részt, de őszintén szólva Dr. Smith olyan szinten idegesítő, hogy elment tőle a kedvem.

Most lehet én aludtam át vagy mentem ki a konyhába addig, de az alien motor mikor került a terepjárójuk alá? Honnan jött a 2. robot?

Meglátjuk, hogy mit lehet ebből kihozni a 2. évadra, mert összesen van 7 ember karakterünk (és egy csirkénk). Dr. Smith persze gondolom lepacsizik az idegenekkel, pedig megérdemelné, hogy már az első részben légzsilipen kivágják a francba. Nem bírom az ilyen antihősöket, mert ez a karakter olyan zavarba ejtően rafinált. Tehát nem az a “szerethető” gonosz (pl. Gaius Baltar, Darth Vader, John Locke stb.), mert egyszerűen annyira a valódi életet mintázza, hogy az ilyen embereket messzire kerülni kell. Pláne úgy, hogy megtámadta a családot, tehát nem értem, hogy akarják majd mozgatni az írók, hogy megint a bizalmukba férkőzzön? Csak azért mert most megmentette a kampóval a két hapsit, attól még egy igazi kígyó, akiben nem bízhatnak meg. A főhajó pedig elvileg tudja róla, hogy még gyilkos is ráadásul… Ezért nem értem, hogy mit akarnak majd vele kezdeni, de ha lesz 2. évad, majd kiderül.

idioty - 2018. 05. 07. 07:25

A második robot egy másik űrhajóról jött. Elhúzott mellettük egy pillanatra, mielőtt felkapaszkodott a hajóra.
Az alien hajtómű pedig akkor került rá, míg a lezuhant hajót akarták beindítani. Persze nem mutatták, hogy mászott a kocsi alá. De el lehet képzelni azok után ahogy vége lett.

Laci - 2018. 05. 09. 23:03

Az első rész után vegyes érzéseim vannak. Jobbat vártam.

SPOILER

Hirtelen befagyó víz….-50fok os levegő (mint pl a Holnaputánban) ezzel még nincs is bajom.DE ilyenkor már a lélegzetvétel is halálos ők pedig lazán beszélgetnek. A fűthető ruha sovány magyarázat.
Legalább egy sapkát felvehettek volna, vagy egy kendőt az arcukra hogy hitelesebbnek tűnjön a hideg.
Másrészt -50fokban milyen eső esik? Pár km-rel messzebb Will pedig zöld erdőben sétál…
kicsit logikátlan.

idioty - 2018. 05. 10. 07:24

Azt én is néztem az elején, hogy még sapkát sem vesznek fel, és még a fülük sem fagyott le.
Az eltérő éghajlat nekünk szokatlan. Ki tudja milyen erők hatnak a bolygóra és annak milyen következményei vannak. Pl lehet az ottani előlényeknek lenne furcsa a mi bolygónk, hogy ilyen sima az átmenet.

Ace - 2018. 05. 16. 07:41

Az első három részen vagyok túl. Nekem eddig nincs vele bajom teljesen jól szórakozok néhány logikátlanság ellenére is. Tudni kell szerintem helyén kezelni a dolgokat ez valóban egy könyedebb családi űrkaland ami szórakoztatni akar mint nekem egyenlőre a rejtély is érdekes ami a robot és Smith körül van.
A látvány nem kicsit mozis igazi Blockbuster a 3. rész jégből kirepülős jelenete eszméletlen jól nézet ki nagyvásznas volt a javából.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 05. 19. 22:46

a sapka-sál intelmek elutasítása ellenére is egy teljesen korrekt családi sorozatnak tartom, jó pár héttel a megnézése után is pozitívan gondolok vissza az egészre és várom a folytatást

de nem hetiben, hanem darálva, ahogy az első évadot is néztem

Dodge - 2018. 06. 20. 00:41

Imádom a sci-fiket, főleg ha valami utópisztikus témájúak és abszolút nem is zavart, hogy inkább “családi” sorozat, de Dr. Smith karaktere megöli az egész sorozatot. Egyszerűen szánalmas, hogy az egész sorozatot az viszi előre, hogy a többi karakter nem beszél egymással és benyelnek mindent, amit ez a lecsúszott junkie mond…

Tyberius06 - 2018. 06. 22. 17:50

Gondban vagyok ezzel a sorozattal. Az összes olyan részlet tetszik és érdekel, amiben nincs benne a Dr. Smith játszó nő. Mert hogy az a karakter irritál. “hivatalosan” most jutottam el az 1×06 végéig, de néhány nappal ezelőtt annyira felbaszott a szarkavarás benne, hogy végég pörgettem az évad végéig a részeket, hogy kb milyen faszságokra számítsak még. Úgy picit nyugodtabban nem kaszálom hirtelen felindulásból.
De az 1×06 vége és a Will döntése a robot kapcsán rohadtul felhúzott. Kb ezért érzem azt, hogy az ember a legkötsögebb, aljasabb és jelentéktelenebb élőlény és nincs jogusultsága a létezésre. Van egy kutyád, amit rúgdos a szomszéd, majd szegény pára nekimegy a szomszédnak, azt erre elaltatod a kutyát, mert felelősséggel tartozol iránta? Akkor dögölj meg te is, még akkor is ha jelen esetben egy gyerekről beszélünk. Abszolút szar üzenetet közvetített az epizód vége és ez ami felbassz, mert ez pont az ellenkezője volt a felelősség vállalásnak.
És az most teljesen irreleváns, hogy azért döntött így, mert az apja is megsérült, de nyilván nem véletlen történtek a dolgok, az hogy nem adott kifejezett utasítást a Robotnak, hogy kikkel szemben védheti meg magát és kikkel szemben nem, megint eléggé hülyeség. Pont a dögök elleni harc után lett volna esélye elmagyarázni, hogy embert bántani nem frankó még ha neked is mennek, viszonylag könnyű beazonosítani formára ki milyen fajba tartozik…

Ah mindegy… tekerve a dokis részeket úgy is végig nézem, de ezek a hülyeségek annyira nem hiányoznak…

tomtom - 2018. 06. 25. 16:47

Tegnap fejeztem be, mondhatni egy hétvége alatt. Imádom a jó sci-fi-ket, a jó drámákat, ez a sorozat pedig – a sok apró hibája ellenére – számomra baromi szórakoztató volt és az évadvégi cliffhanger is betalált nálam :)
A karakterek mind bejönnek, csodák-csodája a gyerekek sem idegesítettek, talán mert okosra írták őket :)
Azóta is egy csomószor eszembe jutott, főleg az évad második feléből néhány jelenet. Megfogott na, még ha volt jó pár tényleg gagyi és logikátlan jelenet is benne.

Jöhet a 2. évad!

fm! - 2018. 08. 02. 11:45

Most kezdtem csak bele, de ez annyira gyerekes sorozat, hogy nekem már nem való, a gyereknek meg még nem. :)

neme7h - 2018. 10. 15. 19:51

A sorozat pontosan olyan, mint amire számítani lehet 3 gyerek főszereplése mellett, de ezt illetően kellemesen csalódtam, felnőtt korom ellenére is nézhetővé tették a srácokat. Viszont dr smith véletlenül átkerült ide egy brazil szappanoperából. Nézhetetlenné tette a vele töltött pillanatokat. Annyira irritáló az a karakter, hogyha összesítést kéne mondanom, akkor miatta az egész sorozatot lehúznám…

Peter Wiggin - 2018. 10. 24. 17:19

Felemásak az érzéseim.

Mint másoknál Dr. Smith karaktere nálam is lehúzta az egészet.

Ráadásul a szokásos Netflix-probléma (túlhúzottság) itt is bejátszott (ez a sztori max. 6 résznyi volt).

Többen mondták, hogy az időt és a fizikát lazán kezelték az írók, valóban.

Nálam egy extra volt még az, hogy az 1998-as Lost In Space film nálam eléggé élt még, így elég sok dolog és karakter a történetből ismerős volt.

Cooper - 2018. 10. 31. 21:55

Hogy ez mennyire egy idegesítően ostoba sorozat te jó ég.
Életemben nem bántam még meg egyet se amibe belekezdtem, még két rész van, azt még végigszenvedem, de a második évad már nem kerül be a megnézési listába.
Szar színészi játék, szar és rohadtul idegesítő karakterek és még annál is idegesítőbb “fordulatok”.
Lehet azzal jönni, hogy családi, meg gyerekeknek szól, de jó sorozat akkor is lehetne, de ez? pfff
Pedig ez lehetett volna nagyon jó is.

winnie - 2018. 11. 01. 04:56

“Lehet azzal jönni, hogy családi, meg gyerekeknek szól, de jó sorozat akkor is lehetne, de ez? pfff”

ezzel most azt írod, hogy “lehet azzal jönni, hogy gyerekeknek szól, de akkor is szólhatna nemgyereknek” – mert pontosan a színészi játék vagy a fordulatok idegesítősége, de még a karakterek is olyan aspektusok, amiket egy gyerek biztosan nem emelne ki negatívumként. ez szerintem pont az a stílus, amit nagyon tudna imádni egy gyerek.

(viszont ezt a hozzáállást tényleg sosem értettem, hogy miért szándékosan “szenvedni” egy sorozat nézése közben? mármint változtat valamint, hogy nem a 8., hanem a 10. részben hagyod abba, ha utána jön a 11. meg a 12. rész is? nem kap lezárást vagy ilyesmi, amitől más az évad, bár tény, hogy lesz egy sztorihatár benne, de az volt 6-7. résznél is. persze csak költői a kérdés, hiszen számomra a “direkt kínzom magam” koncepció elég idegen, még azelőtt kihajítom a sorozatok zömét, mielőtt közepessé válna, két egymás utáni rossz rész pedig egyértelmű kaszaindok, épp azért, mert ha sorozatot nézek, akkor szeretni akarom, nem szenvedni.

Cooper - 2018. 11. 01. 22:31

Megnéztem az uccsó kettőt, véleményem nem változott, pedig a vége akár érdekes is lehetne egy második évad megnézésére.
Az egyébként, hogy valami gyerekeknek szól, vagy családi, még nem feltétlenül kell bugyutának meg idegesítőnek lenni.
Az pl ha valaki elmegy valami veszélyeset akciózni ebben a környezetben (idegen bolygó), de nem szól senkinek róla hova megy, mit akar csinálni, vagy ha nem mondanak el valamit, amit minden épeszű ember abban a helyzetben elmondana, az szimplán írói bénaság, ami csak azért van, hogy tudjon menni előre a történet, valakit meg kelljen menteni, keresni stb.
Nem a tudományos pontosságot várom el tőle (bár a gyerekek szempontjából ez is jobb lenne, mert legalább nem hülyeséget látnának, tanulnának).
A végigszenvedés meg nálam legalábbis azért van, mert valószínűleg jóval kevesebb sorozatot nézek meg, nem darálom (max két rész naponta, de mostanában inkább egy), és ha már valamibe belekezdtem, azt végignézem. Meg hát nagyon megnézem mibe kezdek bele, ettől pl előre féltem, de mivel a scifit szeretem, így belekezdtem.
Ha blogot írnék sorozatokról, biztos én is kukáznék ezt-azt, másképp nem is menne.

winnie - 2018. 11. 02. 04:55

cooper: nem a blog miatt kell kukázni, hanem azért, mert 500 sorozat van, amiknek a fele elég jó, a negyede pedig nagyon jó, és még azokat is esélytelen lenne mind nézni, ezért tűnik nekem pazarlásnak bármi olyan, ami csak “nem rossz”-kategóriás. inkább keresem a durván jókat. az persze érthető, ha az ember műfajrajongó vagy ilyesmi, csak az lepett meg, hogy úgy nézed, hogy tudod, hogy nem fogod tovább nézni. az sokkal gyakoribb, hogy valaki nézi és folytatja, még ha húzza is a száját.

“Az egyébként, hogy valami gyerekeknek szól, vagy családi, még nem feltétlenül kell bugyutának meg idegesítőnek lenni.”

ez tény, ezzel egyetértek, de a kulcs ott van, hogy mindenki mást fog bugyutának vagy idegesítőnek találni. nem ellentmondani akarok, mert a sorozattal kapcsolatban nekem is bőven megvoltak a kritikáim, csak éppen azt is láttam, hogy voltak, akik feltétel nélkül tudták élvezni, ami csak megerősített abban, hogy mennyire mások az elvárások, és bizonyos húzásokat mennyire másképp lehet interpretálni.

kiskiraly - 2018. 11. 04. 22:15

Első pár részt megnéztem meg kiváncsiságból a finálét. (Nagyjából képben volt így is a sorozattal)
Terra nova – Föld 2 mix, szerintem jobb az elsőnél, ott tényleg túl tolták a fiatalokat + a szappanoperás fordulatokat

7/10 komoly sci-fi rajongóknak minden bizonnyal nem jön be, de legalább nem árul zsákba macskát a sorozat az első részek után: családi scifiként tökéletes.

Shred - 2018. 11. 26. 00:42

Darálás után mondhatom, hogy élveztem. Nekem nem volt csalódás, mert a Gary Oldman-es moziverzióból kiindulva nem vártam egy Expanse-mélységű hard sci-fit. Smith doktor egyértelműen hatalmas baki, nem is értem, hogy nem volt képes a showrunner vagy akárki megmondani a színésznőnek, hogy kicsit vegyen vissza a “hű-de-gonosz-vagyok-gyerekek” játékból.
A látvány 10/10, minden snitt szép és esztétikus. Látszik, hogy patikamérlegen mérték ki a legutolsó fókusz pullt is, de egye fene, jó volt nézni a jeleneteket.
A színészek úgy egyébként jók voltak, vagy inkább “profik”. Cary-Hiroyuki Tagawa az Ember a fellegvárban után kicsit “gyöngyöt a disznók elé” érzést keltett bennem, erre a néhány mondatra én nem biztos, hogy egy ilyen szintű művészt pazaroltam volna. A gyerekekkel nem volt bajom, Penny cinikus beszólásai jópofák, Will egyenletesen hozta az E.T-vel barátkozó Elliotot, Judy… Judynak jó a feneke az űrfarmerben. Don is szerethető volt, kicsit túltolva persze, mint minden a sorozatban.
Feminista a LiS? Igen, abban az értelemben, hogy kb. minden fontos döntést nők hoznak meg, a férfiak afféle szeretnivaló erőgépek, vagy bumfordi akadályok formájában jelennek meg. Anyu gondolkodik és utasít, a lányok cselekednek. Will aggódik, apu hőbörög, Smith doki ármánykodik. Vijay tátja a száját. Tényleg délelőtti matinéanyag.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz