login |

Pilot: Killing Eve

2018. 04. 13. 15:06 - Írta: human

25 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

Mennyi mindent ki lehetne hozni egy bérgyilkos és kém közötti fogócskából, és ebből mennyi minden félremegy, pedig Phoebe Waller-Bridge ért a dolgához. Hogy a szemérmes megvalósítást ne is említsem, bár ez azért a BBC America-tól nem annyira meglepő.

A történet két nő körül bonyolódik. Az egyik valami nagyon unalmas munkát végez az MI5-nál, de többre vágyik, izgalmakra. A másik pedig egy bérgyilkos, akinek a nyomába erednek a kémek, köztük az előbb említett Eve is. Mindezt néhol feszülten, néhol viccesen próbálják megvalósítani a készítők. Valamennyire sikerül is.

A pilot sok helyen közepes, de valahogy mégis az csapott leginkább szíven, hogy az álcázására időt áldozó, és érte fizikai fájdalmat elviselő bérgyilkos simán otthagyja az ujjlenyomatát az egyik helyszínen. Egy fél mondattal megmagyarázzák, és látjuk is, hogy egyre pofátlanabb, de valahogy mégis zavart.

Talán mert árulkodik egy kicsit a Killing Eve megcélzott profizmusáról? Olyan hanyag írói húzás, főleg, hogy később egy sokkal finomabb kilengése is van a gyilkosnak, olyan ami valamivel rejtettebb nyom lehetne. És pont ezek miatt sok fordulatot már most érezni, ami egy thrillernél lehet nem a legjobb.

Lehet egy kicsit ráugrom a kidolgozásra is. Bár ez aztán már főleg egyéni preferencia, de a stílushoz nekem nem illett ez a rengeteg zene. Főleg, hogy sokszor feleslegesen használják őket. A bérgyilkos megy haza, a lépcsőházban más zene szól, beér a lakásba más zene szól, amit el is teker a rádión egy harmadikra. Mintha túlhasználnák a dolgokat, pedig a kevesebb néha több. Az előbbi listából egy simán kihúzható lett volna, és a játékidő mégis ugyanannyi marad.

A szemérmességgel pedig az a probléma, hogy tipikusan akarnak mutatni valamit, meg nem is. És itt most főleg az erőszakra gondolok. Konkrétan az egyik gyilkosság elég brutális, aminek az érzékeltetése cél, mivel ezzel építik a pszichopata gyilkos karakterét, de közben meg nem tudnak mutatni semmi ténylegesen elborzasztót. Egy jobb producerrel mondjuk az FX-en jobban működött volna.

Szórom itt a negatívumokat, de valójában meg elég könnyedén legördült a premier. A sorozat készítője az a Phoebe Waller-Bridge aki ezelőtt a Fleabag-et és a Crashing-et hozta össze, szóval nem meglepő, hogy a humor a legerősebb a pilotban. Csak ha már thriller, akkor bizony másba is bele kéne húzni. Feszültebbnek kéne ennek lenni, hiszen már mostanra is meghaltak vagy hatan.

Azt is el kell ismernem, hogy a casting remek. Bár nem bírom, de még Sandra Oh is elviselhető volt, sőt, talán a ‘jó’ jelzőt is használnám rá. Elhittem neki ezt az unalomba belesüppedést, amiből kihozza majd a vadászat. Jodie Comer pedig elment pszichopata bérgyilkosnak. Mondjuk remélem kicsit finomít rajta a későbbiekben, mert egy kicsit tipikus volt a karakterének minden arckifejezése.

Pontszámilag legyen olyan 6/10 a kezdés, amivel meglepő módon bőven a kritikus átlag alá mentem, de egyszerűen nem értem, miért. Nyilatkozzatok kommentben, főleg ha bejött nektek, kíváncsi leszek a folytatásról, milyen vélemények születnek. Kicsit úgy érzem, mintha a szereplők és a készítő miatt kímélni akarták volna a sorozatot, pedig nem szorul rá.

25 hozzászólás Ne habozz!

Anni - 2018. 04. 13. 16:04

Nekem bejött az első rész, jó volt felvezetésnek.
Sandra Oh miatt akartam bepróbálni és az ő karaktere teljesen bejön szóval tuti maradok :)

Deny - 2018. 04. 13. 16:13

Én is Sandra Oh miatt próbáltam be, de nagyon bejött az egész. Sandra karakterében éreztem egy kis Cristina Yangot (főleg a humora emlékeztetett rá), ami nagyon tetszett, az alakítása pedig szerintem szuper volt.

A toszkán jeleneteknek és az olasz párbeszédeknek külön örültem.

Nekem nem volt bajom a gyilkosság ábrázolásmódjával, kifejezetten érdekesnek találtam. 7/10, várom a folytatást.

Rubber Duck - 2018. 04. 13. 16:23

Nekem is tetszett.

Snoopyzit30 - 2018. 04. 13. 17:06

“szóval nem meglepő, hogy a humor a legerősebb a pilotban”

Sajnos a humorizálás nagyon nem tesz jót neki. Valahogy ezt az egész témát komolyabban kifejtve tudnám elképzelni. Néhol úgy éreztem, hogy már-már átcsap gagyiba. Szerintem az unatkozó nő szerepe nagyon túl van tolva. Nyilván nem ilyenek az ott dolgozó emberek, habár értem, hogy miért akarták viccesre venni, de nekem nem jött be. A pszichopata gyilkos karaktere meg nem elég érdekes nekem. Nem várom el, hogy bármilyen motivációja legyen (gondolom a pénz az, mert érzelmei nem nagyon vannak), de a karakterépítés nagyon kevés volt ami őt illeti. Sokkal többet pörögtek a másik főszereplő magánéletén.

Nem mondom, hogy nem volt 1-2 jó pillanat a pilotban, de nem hiszem, hogy kap esélyt a 2. részre.

5/10

napocskin - 2018. 04. 13. 20:34

Szerintem szuper volt. Friss, amit azért nagyon ritkán érzek már a sorozatoknál. Persze nem tudom, milyen lesz a folytatás, de remélem, ilyen legalább.

Python - 2018. 04. 16. 21:53

Így 2 epizód után azt kell mondanom, hogy 7-8/10. Van benne potenciál, nekem kifejezetten bejön ez a fanyar humor, amivel a véresnek szánt bérgyilkos, és pszichopata vonalat akarják árnyalni. Jodie Comer fog finomítani rajta, de ettől csak még zakkantabbnak fogjuk tartani. Totál pszicho Villanelle karaktere.
Sandra Oh -t én sem bírom annyira, de kifejezetten pozitív meglepetés volt számomra. Már nézném is a 3. részt! ;) :)

Alexandra - 2018. 04. 16. 22:32

Az első rész nagyon kecsegtető volt, de a második most csalódást okozott. Borzasztóan erőltetett volt amikor Martens azt mondja, még kettőt felvehet. Az odáig oké, hogy az MI6 meglátja a fantáziáz a megszállottságra hajlamos Eve-ben, de hogy a kis fizetés mellé még pont felveheti a két volt kollégáját is… hát elegánsabb megoldást is kereshettek volna arra, hogy átemeljék a fegyverhordozókat. Nézős, de egyelőre butácska. A humor is furcsa néhol, de kell bele. (Az unalmas lengyel férj karaktere megint csak mesterkélt.) Na jó nem ekézem tovább, mert amúgy tetszik. Oh és még valami. Nagyon remélem, hogy a pszichopata Villanelle-ről nem derül majd ki, hogy van valaki akihez mégiscsak érzelmileg kötődik, mert akkor az Esmeralda tv-re való a sorozat.

freestyle82 - 2018. 04. 17. 03:26

Magyar jelenlet 1×02 ben, epizod felenel kb.(budapesti hotel megemlitve,mint az egyik gyilkossag helyszine.

Anni - 2018. 04. 17. 19:13

És milyen szépen mondta Sandra Oh Budapestet :D
2 rész után abszolút bejövős várom a következő részt! :)

freestyle82 - 2018. 04. 18. 12:35

Szia Anni
Nekem is teljesen bejon ez a sorozat:)
Kar,hogy nem kerul fel egyben az evad.(En HBO OD-n nezem tvn keresztul)

Kicsit olyan dexter feelingem van kozben, bar nem sokban hasonlit.
A parfumos gyilkossag nagy jelenet volt, egesz hitelesen adja elo a csaj a szerepet.
A megbizoja altal intezett meghallgatason(hogy normalis-e meg) nagyot alakitott a csaj:D

Anni - 2018. 04. 25. 18:09

Nagyon beteg a kis csaj de iszonyat jól játssza a színész. :D

A harmadik rész is izgalmas volt a végén sajnáltam Bill-t. :/

Lehet tudni, hogy hány részes lesz?

freestyle82 - 2018. 04. 26. 17:01

Jo volt a 3. is,bar nehol kicsit tulzonak erzem a csaj magabiztossagat. Magyaran olyan szitukban is felbukkan, ahol nagy valoszinuseggel lebukhatna a valo eletben.

De jo srozat, mind3 resze tetszett eddig, fogalmam sincs hany reszes lesz.

AlfStokes - 2018. 04. 26. 20:38

https://next-episode.net/killing-eve/season-1

Eszerint 6 reszes lesz. Nekem is nagyon tetszik. Erdekes, ahogy a humorosabb, kedvesebb csaladi vagy kollegalis szituaciok koze be-be kerulnek a brutalisabb jelenetek is.

Alexandra - 2018. 05. 01. 11:10

Sajnos kiszámítható és butácska a sorozat. A karakterek nem adják a két főszereplőn kívül. Biztos, hogy megnézem a többi részt is, de engem kezd elveszíteni. :(

antares69 - 2018. 05. 04. 14:47

Na erre pont nem számítottam, ami a 4. részben volt!
Már a Knightfallban is tetszett a királynéni, itt még rá is tett egy lapáttal, Sandra Oh is jó, a férje is szimpatikus, a pszichocsaj kellően pszicho, Kim Bodnia-t is jó látni másban, mint a Broen, jó sorozat, nagyon csípem!

Rubber Duck - 2018. 05. 07. 23:20

Ez a sori az év újonca nálam. Nem a nyomozás és nem is a gyilkosságok a fontosak -azok egy része inkább afféle karikatúra- hanem a két főszereplő közötti interakció, kapcsolat. Nagyon jól ellensúlyozzák egymást, Jodie Comert a pszichopata, Sandra Oh a teljesen hétköznapi, józan feleség.

ericghar - 2018. 05. 12. 18:19

Eleinte nem volt rossz, de az ötödik résszel már mennek lefele. Egyre több a logikátlan momentum, az orosz bérgyilkos egy terminátor, aki mostanra godmodeban nyomja. Olyan mintha egy hidegháborús kémsztori elevenedne meg 2018-ban, de a sztori 1960-ban játszódik. A technikai lehetőségek, a telekommunikáció félszáz évvel ezelőtt ragadt. Három embernek EGYÜTT nincs egy telefonja, mindenki a gépén ír emailt, sehol egy műhold, egy drón, utcai kamerák, elektronikus hadviselés, hacking nuku. Kurrens információkat NAPOKBA telik előásni. A legjobb mikor benyögik, hogy “egy óra múlva indul a géped/vonatod”. Ez jó duma volt amikor még az utazgatás kevesek kiváltsága volt, de most mindenki tudja, hogy ehhez 2-4 órával hamarabb indulni kell.

Edrick - 2018. 05. 23. 21:56

Hát, nem mondom, vannak hibái, de tényleg könnyen csúsznak le a részek. Még valami érdekes zárást összehozhatnak. (És Kim Bodnia a legkellemesebb meglepetés volt számomra, nagyon megörültem, mikor megláttam:)

Shannen - 2018. 05. 30. 21:40

Az évad szinte végig nagyon tetszett, de a finálé annyira nem jött be.
Persze ennek a résznek is meg voltak a maga jó pillanatai (pl. Kim Bodnia lánya, a szomszéd néni, stb.). Szépen fel is vázolták a folytatást, csak azt nem tudom, hogy mennyi ideig lehet még húzni a macska-egér játékot a két nő között. Lehet persze, hogy majd a következő évadban már jobban előkerül a nagyon titkos társaság…

Mindenestre elég szórakoztató volt ez a pár rész, Jodie Comer pedig az év felfedezettje nekem. Sandra Oh is remek volt, de róla ezt már régóta lehetett tudni.

Az évad szerintem simán volt egy 8/10, a finálé már kevésbé.

Rubber Duck - 2018. 06. 19. 22:46

A tv kritikusok szövetsége(TCA)több kategóriában is jelölte a sorozatot, ill. a szereplőket:

-INDIVIDUAL ACHIEVEMENT IN DRAMA: Jodie Comer és Sandra Oh

-OUTSTANDING NEW PROGRAM
-OUTSTANDING ACHIEVEMENT IN DRAMA
-PROGRAM OF THE YEAR

A Killing Eve kapta a legtöbb jelölést, összesen ötöt -az Americans kapott négyet.

unrealnoise - 2018. 06. 26. 10:59

Az elején, az első pár részben szinte zseniális volt a cucc. A szőke csaj mindent vitt. Az ötödik részre gagyi, logikátlan parasztvakításba ment át, ment is rá a kasza. Krimiknél írtózom a hitelesség ilyen fokú mellőzésén…

Rob - 2018. 10. 18. 06:43

Eddig az ev sorozata.

sorozat/gyilkos - 2019. 01. 08. 13:08

A negyedik (de már a harmadik) résznél is kezd gyötrelmesen nehezen fenntarthatóvá válni a suspension of desbelief.

Van a titkosügynökök és titkosügynökségek munkájának a bondos és lecarres értelmezése, ill. jellemzően ehhez a kettőhöz gravitálnak a filmes megjelenítések. Az utóbbi az aprólékos, kisrealista, a jelentéktelennek tűnő részletek melós összelegózása, a merev bürokrácia folytásában, és a hatalom érdekeinek játékszereként dobált, morális kétségek között gyötrődő kém és nyomozóipari szakmunkások kálváriája.

A killing eve ebben a második műfajban próbálkozik, valamivel könnyebb, lecarrenál kevésbé nyomasztó, amolyan valóságosabb, földhöz ragadt atmoszférával. A pöcsfej főnök úgy kisstílű, ahogy a mi főnökeink tudnak kisstílűek lenni, a szereplők életére nem telepszik rá teljes súlyával a munka, látszik a hétköznapi civil élet banalitása, annak jó és vicces pillanatai is. Ez nagyon rendben van, üdítő frissítése a zsánernek.

E közben a másik a (klasszikusan) rejtélyes, és mindent átszövő háttérhatalom lába kezd kilógni, egy (SPOILER) pszichopata bérgyilkos képében. Ami korrekt és szükséges ellenpont volna, de a készítők a kémszakik és a háttérhatalom találkozásánál egy súlyos hibát követnek el.

A szakik gyötrelmeit és a dramaturgia szempontjából szükséges vereségeit nem a játszma részleteinek aprólékos kidolgozásával támasztják alá, nem a háttérhatalom nyomasztó tudása, lépéselőnye, ill. profizmusa hengereli le őket, hanem a saját amatőrizmusuk és totális balfaszsxguk okozza a vereségeket. A harmadik és negyedik epizód drámája is nevetséges hibák következménye.

Magyarul a készítők lusták voltak átgondolni és kidolgozni a játszma szabályait, a drámát az egyik oldal (eseti) lebutításával lökdösik át a kulcspontokon. Ha az kell a dramaturgiai előrelépéshez, a több évtizedes gyakorlattal bíró profi úgy sétál bele a kikerülhetetlen és kilométerekről látható csapdába (logikailag szükségtelenül ráadásul!), ahogy egy tizenéves bond filmektől megrészegült kamasz tenné.

Ez a fajta alkotói lustaság a főellenség karakterének kidolgozásán is átüt olykor. A pszichopata bérgyilkos végletes figuráját a színész egyszerűen nem tudja mindig hitelesen odatenni. Vagy a színészvezetés elégtelen, vagy a színész, ezt nehéz eldönteni, de a karakter néha lemászik a képernyőről, kidobja a nézőt a történetből.

Lenne még pár felróható hiba, de a fentiek miatt csuklik meg az élvezhetőség határára.

sorozat/gyilkos - 2019. 01. 08. 13:09

Írtam egy hosszabb véleményt, a robot meg talált benne valami cenzúráznivalót és megette.

winnie kérlek tedd vissza! Köszi!

sorozat/gyilkos - 2019. 01. 10. 09:55

Korrigálok: nem tudom, mi volt ez, de biztosan nem kisrealista kémkergetős. Az utolsó két részben a készítők szerintem kollektíven beálltak, és ami ott ötletként felmerült a csukló röhögések között, azt a megegyezés szerint mind beépítették az évad végébe.

Más értelme és megfejtése nincs annak, amit láttam.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz