login |

Fear The Walking Dead: kezdett a 4. évad

2018. 04. 16. 21:10 - Írta: winnie

98 hozzászólás | kategória: kritika,

Többször leírtam, most megint megteszem, és nem azért, mert mondjuk elájultam volna a 4. évados kezdéstől, hanem azért, hogy informáljak: a Fear The Walking Dead – 4×01 nem olyan, mintha egy reboot lenne (új főcím, showrunnerváltás, időugrás, miegymás), hanem mintha egy teljesen új sorozat. Aminek a premierjében nem is szerepelnek a régi szereplők. Ami Morgan-ről szól, hogy mi történt vele a The Walking Dead – 8×16 után. (Még TWD-karakterek is feltűnnek benne.)

Most persze indulhat is azon a vita, hogy szüksége volt-e a Fear-nek arra, hogy újjá varázsolják? Azt ugyanis tudjuk, hogy döcögött a start, a magas nézettsége elég hamar leapadt (nekem pont az S1 jött be, az S2 pár része után szálltam ki), de a 3. évad második fele elég jól sikerült az általános vélemények alapján. És egy valamit el lehetett mondani a sorozatról: eléggé más volt, mint a The Walking Dead. Mostantól viszont igencsak hasonlítani kezdett a TWD-re.

Morgan a TWD-szezon végén úgy gondolta, hogy kezd komolyabban bezizzenni, s többek között ezért elvonult, hogy egyedül lehessen, most pedig konkrétan útnak is indul és Texas-ban köt ki. Útközben természetesen találkozik zombikkal, barátokkal és ellenségekkel, bizalmatlan és közvetlen emberekkel, s miközben igencsak távol áll tőle az, hogy ismét társaságban próbáljon túlélni, mégiscsak erre kényszerül.

Szóval az évadnyitó elég merészen dobja Madison-ék szemszögét és egy teljesen újjal kísérletezik, ami nem tudom, hogy veszi ki magát a rendszeres nézőknél és rajongóknál, főleg azoknál, akik életükben nem látták még Morgan-t, nekem nyilván nem volt gondom vele nemnézőként.

Persze nem kell megijedni, Madison-ék is visszatérnek, a 4×02 már róluk szól (ezt a részt is láthattuk premier előtt az AMC jóvoltából), a csavar, hogy az ő múltbéli történetüket kapjuk meg, hogy mi történt velük a gát után – na nem közvetlenül, hanem egy időugrás után, amikor már mindenki biztonságban van és letelepedett. (Abban a részben csak pár villanás emlékeztet a 3. évados cliffhanger-re, de lehet, hogy később még kapunk infókat.)

Szóval ez lesz a Fear The Walking Dead trükkje, egy párhuzamos idősávos történetmesélés, amit lehet parasztvakításnak is kezelni, de az biztos, hogy a két külön szál feszesebb előadásmódot fog eredményezni, és talán kevesebb kiemelt karaktert. Mindenki, akit ismertünk korábbról (és még életben van) visszatért, kaptunk pár új szereplőt is, akik tényleg kifejezetten biztatóak, és senkit nem fog meglepni az sem, hogy a “gonoszok” is képbe kerülnek.

Illetve most előreszaladtam, de már a 4×01-ben is van utalás rájuk, de igazából a második részből ismerhetjük meg őket, és bőven van bennük potenciál, elég egyedi taktika alapján működnek (gőzöm sincs, hogy van-e képregényes alapjuk), és nem is nagyon látom előre, hogy mihez akarnak kezdeni velük, hogy merre akarják alakítani a velük kapcsolatos konfliktust.

Nem kertelek, abszolút bejött a kezdés, élvezetes volt nézni, főleg az első 20 percet Morgan-nel, de később sem volt gond, amikor gyarapodásnak indult a szereplők száma. Mondjuk ennyi alapján nem nagyon tudom, hogy Garrett Dillahunt vagy Maggie Grace (egyébként abszolút szimpatikus) karakterei hogy maradtak ilyen sokáig életben, de el kell fogadni, hogy sokak tévhitével ellentétben Amerika nem Negan-féle kiskirályságokból áll, inkább békés telepekből, valamint cirkáló, de nem kamikáze rosszfiúkból.

A folytatás sem volt rossz, bár az már sokkal tipikusabb mederben folyt, portyázással, zombizással és külső fenyegetéssel, de érdekes volt látni, hogy egyes karakterek eléggé újszerű pozícióba kerültek, némelyikük előnyére, némelyikük hátrányára – utóbbiak remélem nem lesznek így eltemetve, mert bár tudom, hogy kell valamennyire a mélység is az apokalipszis árnyékában, azért mégiscsak jobb, ha egy ilyen sorozat elsősorban fun.

Mondanom sem kell, a 4. évadhoz nem kell semmilyen előtudás, a premier 100%-osan újnéző-barát, és a Fear-nézőknek sem kell semmi tudnia a TWD-ről, hiszen Morgan-t lehet úgy kezelni, mint Dillahunt karakterét, tök új, és érdekesnek tűnő figuraként. Maximum azt lehet megkérdőjelezni, hogy muszáj volt-e ennyire rebootolni a sorozatot, nem lett volna-e egyszerűbb az új showrunner-ökkel és az új szereplőkkel egy újabb spinoffot elindítani?

És hogy mit hoz a jövő? Megvallom, gőzöm sincs. Az biztos, hogy a mostani megoldás révén sokkal könnyebb összekapcsolni a Fear-t az anyasorozattal (szerintem nem nagyon fogják, főleg, ha időt ugranak), már csak a földrajz jelent akadályt, de én inkább azt emelném ki, hogy leginkább az jött be, hogy egyszerre látjuk Madison-ék múltját, illetve a jelent, ahol minden bizonnyal megváltoztak. Ugyan ennek alapján tudjuk, hogy nem esik bajuk, azonban mégis érdekes lehetőségekre ad alkalmat ez a narratíva.

A Fear The Walking Dead 4. évad első két részét az AMC jóvoltából láttuk premier előtt.

98 hozzászólás Ne habozz!

Kissur - 2018. 04. 16. 21:25

Az 1.évadot végignéztem, de nekem túl lassú volt. Most visszatértem és több kérdésem is van. Mi ez a látvány? Mintha majdnem fekete-fehér lenne a sorozat, holott az 1.évadban nagyon erős színek voltak, teljesen elütött a TWD-től.
A másik kérdés, hogy visszatért a kölyök, aki lelépett az 1.évadban?
Amúgy a rész abszolút bejött, jobb atmoszférája volt, mint a TWD-nek, nem idegesített a csend, és Morgan is valahogy jobb volt. Kíváncsian várom a folytatást, egyelőre tuti, hogy maradok.

Csilla0422 - 2018. 04. 16. 22:07

Nekem az első évad nagyon tetszett, egy bizonyos pontig. S2, S3 viszont egy – két jelenettől eltekintve borzalom volt. (De szeretek szenvedni)
3 ok miatt vagyok még itt: Jenna Elfman, Maggie Grace és Garrett Dillahunt.

Morgan szempontjából Rick és Carol érhető volt, de Jesus mit keresett ott?

John és Al eddig szimpatikus. Két dolog nagyon fájdalmas volt. Morgan sérülését követő események és a cliff. Mondtam is a barátomnak, hogy kizárt, hogy ennyi idő után és ilyen rutinnal beveszik ezt a trükköt…

Annyira nem estem hasra a résztől.

dbew - 2018. 04. 16. 22:59

de miért Morgan? kinek hiányzik még ide is a szenvedése?!?

human - 2018. 04. 16. 23:27

szerintem én valami mást néztem.

Jacques - 2018. 04. 16. 23:35

Nekem Morgan abszolút kedvenc, annak ellenére, hogy a TWD-ben teljesen egydimenzióssá tették. De ezzel a résszel ismét lelket öntöttek belé. Remélem a TWD-FTWD utolsó részében benne lesz, mintegy teljes keretet kapott szereplő.

Ez a rész teljesen rendben volt. Végre megint úton voltak a szereplők, mintha ez a fajta történetmesélés jobban állna mindkét íróbrigádnak. Lehet mégsem tett jót a TWD-nek a letelepedés. Én a FTWD-t az első évad után kaszálta, de ezen rész után a harmadikat mindenképp pótolni fogom vasárnapig, hogy képbe legyek a szereplők sztorijával.

A TWD egész évada alatt nem szórakoztam ilyen jól, mint ez alatt az egy rész alatt. Bár az utolsó rész nézése közben reménykedtem, hogy a készítők rájöttek arra, hogy egy ficsúrt csináltak Neganból és ismét eltérnek a képregénytől és kinyíratják Rickkel. Ha már Carl kiírását bevállalták, Neganét is be lehetett volna.

winnie - 2018. 04. 17. 04:11

de miért Morgan? kinek hiányzik még ide is a szenvedése?!?

azért megy el, mert szenvedett. itt szerintem nem fog szenvedni:)

dexike3 - 2018. 04. 17. 06:32

az első fele szerintem nagyon elütött a többitől. mintha a TWD készítőinek munkája lenne. onnantól vált jobb minőségűvé, hogy John találkozik Morgannel. várjuk Madisonékat…

Menyus - 2018. 04. 17. 09:37

Szerintem aki a FTWD-t nézi az a TWD-t isnézi. Fordítva nem biztos, hogy igaz :)
Én is a második évad felénél hagytam abba a FTWD-t, mert nagyon unalmas volt.
De most, hogy Morgen ide jött, én is jövök vele és folytatom a sorozatot.
Valószínűleg pont ez lehetett az egyik ok, amiért behozták ide Morgent, jó nézőszám húzó! Nekem az egyik kedvenc karakterem, és gondolom még sokan másoknak is.

dexike3 - 2018. 04. 17. 09:46

Menyus: kíváncsi vagyok, hogy tetszik e majd a folytatása a FTWD-nek. még javaslom neked a FTWD webisode-okat is kettő van a Flight 462 és a Passage.
megnyugtatásképpen, talán a 4. évadban már nem lesz annyi spanyol rész a párbeszédekben.

Sheriff Hood - 2018. 04. 17. 09:54

Nekem úgy tűnt, hogy az utolsó jelenetben szerepeltek a régiek, méghozzá eléggé rendhagyó volt a belépőjük. :)

winnie - 2018. 04. 17. 10:01

“Szerintem aki a FTWD-t nézi az a TWD-t isnézi. ”

ez távolról sincs így. főleg, hogy mennyien kaszálták a twd-t azért, hogy ezt nézzék – általános vélemény volt, hogy ez sokkal jobb volt a tavaly év során.

de érdekes a kérdés, kiírom szavazásban, hogy itthon mi az aránya a nézőknek.

“Valószínűleg pont ez lehetett az egyik ok, amiért behozták ide Morgent, jó nézőszám húzó! Nekem az egyik kedvenc karakterem, és gondolom még sokan másoknak is.”

a crossover valóban mindig nézettségnövelésre szolgál, de azzal vitatkoznék, hogy sokaknak kedvenc karaktere lenne morgan. anno közönségkedvenc volt, de utána… a 8. évadot is csak lehúzta a látomásaival és a hülyeségeivel. most viszont ölőmorganből ismét pacifistamorgan lett, szóval máris jóval értelmesebb karakterré vált.

winnie - 2018. 04. 17. 10:02

Sheriff Hood: “úgy tűnt”?:) persze, de ezt nem akartam elspoilerezni.

Csilla0422 - 2018. 04. 17. 10:37

Morgan a tetőn golyót kap, de úgy ugrál és közlekedik, mint egy párduc. Ez a Morgan nem olyan régen, még zombival etette meg a Megmentőt, most meg felhúzza azt, aki lelőtte. Nem volt meglepő a srác reakciója. Morgan rambózik, de mihelyt egyedül lesz és gyalog sétál zombikkal a nyakában, a sérülése hirtelen hátráltató tényező lesz.

Egy olyan felfegyverzett autót, mint ami Alnek is van nem hagyunk ott nyitott ajtókkal. Mindháromnak feltétlenül ki kellett szállni és megnézni, hogy mi van ott. WTF! Annyira olcsó és idióta trükk volt. Annak ellenére, hogy még szimpatikus Al és John nem tűnnek egy IQ harcosnak.

Morgan jellemváltozásai miatt nem igazán a kedvenc karakterem. Miatta nem lesz több a Fear számomra. De lehet tökéletes választás volt, mert illik az idióta Clark családhoz.

A rész nagy része lassú és unalmas volt. A pörgős események tetszettek, akkor viszont jöttek a butaságok.

Arról nem is beszélve, hogy egy újabb Fear reklám dőlt meg. Nem lesz crossover a két sorozat között.

Quantumleap - 2018. 04. 17. 11:45

Az nem lehet, hogy a TWD-ben majd úgy kapjuk meg Negan eredetsztoriját, hogy Maggie Grace karaktere átkirándul, és megkérdi tőle: “És mi a te sztorid?” :D

Lindus - 2018. 04. 17. 12:45

Azt hiszem az első rész csalódás volt számomra. Nem azt kaptam, ahol anno engem is hagytak a 3. évad végén. Egy tök mást, pontosabban egy TWD epizódot, mondhatni, amit már évek óta nem nézek. Vontatott volt és unalmas.

Eddig nem sok ilyen résszel találkoztam a 3 évad során. Mindet szerettem, alig vártam mindig az új részeket. nyilván az első évadot még kevésbé szerettem, mert hát megkellet szokni az új karaktereket a régiek után, de aztán minden nagyon jó lett.

Eddig Maggie Grace karaktere engem nagyon irritál. Csak idegesített és semmi több. Morgan-ről meg ne is beszéljünk. Minél jobban nyomják le a torkomon, hogy neki mindenhol ott kell lennie, annál jobban nem szeretem már. Meg egy kicsit azért tényleg idegesítő is a személyisége (nekem). Hogy ettől lesz nézettebb a sorozat? Kizárt.

Kérem vissza Madison-ékat és azt amilyen eddig volt a sorozat. Ha nagyon átmegy TWD-be az egész, akkor nálam ez is megy a levesbe. Adok neki még három rész esélyt, aztán meglátom.

Az sem nagyon villanyozott fel, hogy a végén megjelentek Alicia-ék. Már a belépőjük olyan agresszívabb volt, mintha Rick-ék lettek volna. Áh, nem tudom…

winnie - 2018. 04. 17. 12:51

Csilla0422: nem mondták, hogy nem lesz (vagy legalábbis nem zárták ki, nem?), sőt, már korábban is mondták, hogy valamilyen módon össze fogják hozni, akár következmények révén, a két sorozatot.

winnie - 2018. 04. 17. 12:52

Lindus: ha csak egy néző is átjön morgannel, nézettebb lesz, és láttad, csak innen is páran megnézték a feart anélkül, hogy nézők lettek volna.

“a végén megjelentek Alicia-ék. Már a belépőjük olyan agresszívabb volt, mintha Rick-ék lettek volna. ”

na, igen. itt jön be a kérdés, hogy mi történt velük a 3. évad óta – többek között erről fog szólni a szezon.

Quantumleap - 2018. 04. 17. 13:00

winnie: Nanananana! Emlékszem, hogy konkrétan kijelentették, hogy nem fognak egymással találkozni a két sorozat szereplői. :)

Quantumleap - 2018. 04. 17. 13:05
Csilla0422 - 2018. 04. 17. 14:34

Így van Quantumleap. Ez csak az egyik tényező. Még a Fear indulása előtt többek között a következőket mondták:

– bemutatjuk a kormány, a és nagy városok leépülését
– fény derül a vírus eredetére
– nem lesz crossover
– teljesen más lesz, mint a TWD

Eddig ebből semmit vagy pont az ellenkezőjét láttunk.

_Peter - 2018. 04. 17. 15:10

Pff a TWD-t végre elengedtem, erre ide is áthozzák a lassú tempót és a gagyi művészkedést (Morgan bakancsa montázs, rébuszokban lelkizés, cowboy l-a-s-s-ú monológ) mindezt béna akciózással megkoronázva. Az újabb időugrás sem tetszik. A két eyecandy kevés lesz így. Morgan az első évadban hiába volt kedvenc, eret lehet vágni már milyen zakkanttá tették az írók.

Szerencse két-három részből le lehet majd vágni milyen stílusban csinálják idén.

Szerencse olyan sorozatok tértek vissza most mint a Billions, The Americans, The Expanse.

human - 2018. 04. 17. 15:46

“Egy olyan felfegyverzett autót, mint ami Alnek is van nem hagyunk ott nyitott ajtókkal. Mindháromnak feltétlenül ki kellett szállni és megnézni, hogy mi van ott. WTF! ”

miután kétszer beszopták h valaki random fegyvert tartott rájuk ilyen helyzetben. meg előtte ki tudja hányszor, hiszen már évek óta élnek a zombilakta földön. Nevetséges szerintem.

Geza Kovacs - 2018. 04. 17. 21:29

Nekem az nem világos, hogy ha a Fear the Walking Dead 5 évvel később indult nullpontról az anyasorihoz képest, akkor most az anyasori idővonalának folytatásaként kb. 5 év nem ismert a FTWD szereplőinek pályafutásából. Mégis ugyanúgy néztek ki, ami fél évtized esetén még normális körülmények között sem feltétlen lehetséges, nemhogy posztapokaliptikus putrivilágban.

Amúgy nagyon tetszett – amíg a régi főszereplők meg nem jelentek. Addig egy alter-Rejtő Jenő történetre hajaztak a jóságos pisztolyhőssel, a mogorva buddhista szerzetessel és a kiváncsiskodó furcsa kemény lánnyal, továbbá néhány (halott) rosszfiúval. Hirtelen elkezdtek nem hiányozni a “megyünk és mindenkit kinyírunk csak mert és kész” sztorik, amik mind a két sorozatot meghatározták egészen tegnapig.

Na és ha ilyen történeteket tudnak mesélni, mint itt az utolsó 2 perc előttig, akkor azt miért nem villogtatták eddig? Ilyenek eddig szégyenszemre csak a Z Nationben jelentek meg, hogy újságíró meg jólelkű könyvolvasó romantikus cowboy-lovag, pedig nagyon kellenének már pár éve frissítésként legalább. Erre totál idióta módon beszúrtak valami középkori mérnökasszonyt a naplójával 2 másodpercre a TWD-be, aztán ennyivel el volt intézve a furcsaság az évadra. Felettébb kár.

winnie - 2018. 04. 17. 21:53

Geza Kovacs: nem 5 év a különbség a két sorozat között, főleg, ha a walking deadben is csak 2 vagy 3 év telt el a járvány kitörése óta (a 7. és 8. évad pár hét összesen). a feart nem nézem, de akármi is a különbség, nem hiszem, hogy nagy változás kéne a kinézetben. A következő részből elkezdik mesélni, mi volt a nem ismert időben, hogy addig hol laktak, stb.

Geza Kovacs - 2018. 04. 17. 22:34

Akkor nem szóltam. Mondjuk a kislány valóban nincs 5 éves.

irgum76 - 2018. 04. 17. 23:55

nekem ez most nagyon bejött
nézem mind a két sorozatot
de eddig a Fear-t csak a hülyeségei miatt
számomra csak egy szimpatikus karakter volt benne Strand
az összes többit rühellem/rühelltem
Morgennel semmi bajom nincs
a két új szereplő meg kifejezetten szimpatikus
és ezek a fakó színek is jól illenek a hangulathoz
az lenne a jó poén ha összeborulás helyett a pszichopata Madison-ék lennének a rossz fiúk illetve lányok

Csilla:
azért valljuk meg őszintén ennél százszor ekkora baromságok uralták a FTWD-et
nem kellett nagyítóval keresgélni beletolták a képünkbe
mint ahogy azt írogattuk is anno :)

winnie - 2018. 04. 18. 04:21

Quantumleap: a crossover nem csak szereplős lehet, de te most egy olyan embert idéztél, aki nem a sorozatnál dolgozik. és még ki is emeli, hogy nem azért nem találkoznak, mert ő kreatíve nem akarja, hanem mert fizikailag lehetetlen az időfaktor és a földrajzi korlátok miatt.

winnie - 2018. 04. 18. 04:26

Csilla0422: de ha ezt mondták (nem tudom, nyilván ezt), akkor jól mondták, ebben nem hiszem, hogy lenne vita. az első 6 részben megvolt a pipa.

– bemutatták.
– fény derült
– tényleg nem volt.
– teljesen más volt.

értelemszerűen a folytatásról, amikor valaki az sem biztos, hogy mi lesz a folytatás, és hogy meddig fog dolgozni a sorozaton, nem nagyon tud nyilatkozni, de ezek elég látványosan az első évadra vonatkoztak.

Ronaldo - 2018. 04. 18. 06:16

@Csilla0422: “Mindháromnak feltétlenül ki kellett szállni és megnézni, hogy mi van ott. WTF! Annyira olcsó és idióta trükk volt. ”

Ha te holnap látsz az utcán egy embert vonaglani, akkor nem mész oda segíteni, mert azt gondolod ki akar rabolni? WTF! A szereplők nem tudják, hogy filmben vannak és filmes fordulatok történnek velük.

dexike3 - 2018. 04. 18. 06:46

ahogy nézem alakul a midseason finálé a számozott táborok belengetésével. tippre a civilizáció újraszerveződésének nyomai (körzetei). bár nem túl eredeti, gondolok itt a TWD wolves, savior csepegtetésre. érdekes, hogy eddig mellőzték az ilyesmit, a kalózokra, farmerekre is hamar fény derült. nekem pont az volt eddig a sajátossága a FTWD-nek, hogy láthattuk a szemben álló felek összeütközését (indiánok-farmerek, gengszterek-gátvéderek). nem biztos, hogy jó út ez a “kényszerített” rejtélyeskedés.
Daniel vajon visszatér? és Chris karakterére van esély (tudom, hogy meghalt, de ki tudja bizonyos e).

Quantumleap - 2018. 04. 18. 07:21

winnie: A lényeg, hogy bármit mondta korábban, és bármit mondanak most, az borítékolható, hogy előbb-utóbb, valamikor majd Rick is találkozik Madisonékkal. Ez olyan biztos, mint hogy most itt ülök, és gépelek. :) Pláne ha képbe jönne egy helikopter, mint használhtó jármű, az átjárkálást megkönnyítendő.

winnie - 2018. 04. 18. 07:43

Quantumleap: én például biztos vagyok abban, hogy ilyesmire nem fog sor kerülni. de majd kiderül.

csak mert, ha bármilyen hatást is akartak volna elérni ilyen húzással, akkor eleve úgy készültek volna a spinoffok – ha ilyesmit csinálnának, annak nem kreatív oka lenne, hanem nézettséggel kapcsolatos, aminek pár év múlva nem lenne értelme.

most kapóra jött, hogy lennie james ki akart szállni a twd-ből, mert a forgatási idő nem volt jó, de míg a dc-s sorozatok produkcióját össze lehet hangolni és van lehetőség olykor crossoverezni, hiszen egyszerre forognak (és javarészt egy helyen), addig itt külön forgatási ciklus van és külön helyszín. ráadásul, ha időt ugranak a twd-ben, akkor megint nem lesz lehetséges max egy jövőmadisonnal, de minden ilyen húzás akkora kreatív egyeztetést kíván, ami túlságosan előre mutatna és bizonyos kikerülhetetlen sztorioszlopokat leverne. (más kérdés, hogy ott van scott gimple, aki az egész univerzumot felügyeli, szóval alár figyelhet is a koordinálásra.)

dexike3 - 2018. 04. 18. 08:13

quantumleap:
már meg is történt a crossover ;)

https://i.pinimg.com/736x/67/2b/97/672b97511c89e602c466b53a645a4b79.jpg

Mate815 - 2018. 04. 18. 08:14

Tök jó volt ez a rész! Még jobb lett volna ha nincs ez a kurva Morgan. Kezdés után menetrendszerű haluzás, idegesítő motyogás a kereszteződésben. Ez a gyökér természetesen újra rátette magát egy lehetetlen faszságra, most épp, hogy ő egyedül lesz de 2 napig sem működik a dolog ez nyilvánvaló. Komolyan ennyire kurva idegesítő sorozat karaktert szerintem még nem láttam. A vége felé mikor benyögte, hogy I don’t kill azt hittem szétverem a képernyőt. Just fuckin die man.
Az újak jók voltak, főleg Dillahunt. A régiek belépője is ütött!

irgum76 - 2018. 04. 18. 09:30

Quantumleap:

“Pláne ha képbe jönne egy helikopter, mint használhtó jármű, az átjárkálást megkönnyítendő.”

egy helikopternek nincs olyan nagy hatósugara mint egy repülőnek
a tankolási pontokat tudni kéne előre és ebben a világban ez némiképp probléma
azért mert Forest Morgen lefutotta távot az nem jelenti azt, hogy helikopterrel egyszerűbb lenne

de én itt már semmin nem csodálkoznék

Quantumleap - 2018. 04. 18. 10:44

Mate815: “…hogy ő egyedül lesz de 2 napig sem működik a dolog ez nyilvánvaló.”

Honnan tudod, hogy mennyi ideig tartott az útja Georgiából?

Quantumleap - 2018. 04. 18. 10:45

irgum76: Mondjuk Texasban is lenne egy csoport, amelynek helikoptere és leszállópályája van.

Mate815 - 2018. 04. 18. 10:55

Quantumleap: Nagyon érdekes lenne a végeredmény ha működne. Ja nem. Inkább lőném fejbe magam minthogy soloba nézzem ennek az idiótának a kalandjait.

Quantumleap - 2018. 04. 18. 11:28

Mate815: De evvel nem igazán a kérdésemre válaszoltál.

Mate815 - 2018. 04. 18. 11:34

Mert nincs értelme felhozni egy off screen utat. Nyilvánvaló, hogy ez az egyedül akarok lenni csak egy újabb rinyálás a rinya király Morgantől. 4×01 hopp újra csapatban van.

Csilla0422 - 2018. 04. 18. 11:54

Ronaldo, a mostani világban még igen. De egy olyan világban, ahol pl. ők is vannak és előtte már min. kétszer megpróbáltak kirabolni nem.

Irgum, ez a két eset felhúzott. Főleg úgy, hogy mondtam a barátomnak kizárt, hogy ezt meglépik, kizárt, hogy ott fogják hagyni az autót. Neki lett igaza…

sasfioka - 2018. 04. 18. 12:04

Na winnie mikor derult ki a virus eredete? Mert sztem semmikor.

Mate815 - 2018. 04. 18. 12:08

A nagy városok eleste se lett bemutatva. Távolról nézték ahogy ég…Legnagyobb kihagyott ziccer.

winnie - 2018. 04. 18. 12:57

sasfioka: a piléot legelső percében kiderült. a csaj, akit később visszahoztak flashbackben, ő az eredeti, az első beteg, akivel kezdődik az egész járvány, akitől lelép a drogos srác.

Mate815: arra céloztak, hogy bemutatják, mi lesz egy nagyvárossla, hogy zajlik a folyamat, és azt nagyjából lehet vonatkoztatni a többire is. és láttuk LA-t, mutattak lázongásokat, kormányintézkedéseket, hadsereget, ahogy bántak velük, stb. ez mind megvolt a hat részben. (ettől még lehetett mást várni, de erre gondoltak.)

Mate815 - 2018. 04. 18. 13:24

Ez tény. Én zombik v hadsereg all out hentelésre számítottam. :D

Quantumleap - 2018. 04. 18. 13:46

winnie: Ott, a környéken a csaj volt az első beteg, de nem az egész világon. És arról semmit nem tudtunk meg, hogy mi robbantotta ki a vírust.

Csilla0422 - 2018. 04. 18. 14:02

Ott a helyszínen Nick barátnője és a drogos társasága volt az első akiket láttunk. De nem ők voltak a Z páciens. Semmi lényeges nem derült ki, hogy mi okozta hogyan terjed stb.

L.A. leépülése sem volt az igazi, mert az érdekes részeket nem láttuk. Jó lett volna, ha legalább még S2 itt játszódik. De az írók a vízre menekültek.

Láttunk egy rakat zombit elzárva a tornaterembe. Hogy kerültek oda? Honnan került ide a hadsereg? Honnan tudták, hogy ártanak az embereknek? A felfedezés “örömét” jobban ki lehetett volna bontani. Ezeket sikerült átugrani.

winnie - 2018. 04. 18. 14:08

Quantumleap: azt sem tudjuk, hogy a világ rintett-e, de nem ez a lényeg, hanem az, hogy rá gondoltak, mint kiindulási pontra, amikor arról beszéltek, hogy megmutatják. mint írtam, az elmondottakat mindenki értelmezhette, ahogy akarja, de erre akartak célozni. az, hogy miért merült fel, hogy ő lehet az első, nem tudom, igazából semmi sem utal rá.

Csilla0422: nyilván sok mindent megmutathattak volna, de annyit mutattak, amennyi szerintük érdekes volt, amivel tudtak mit mesélni. gondolom, volt ezernyi szcenárió felvázolva az írószobába, és végül a prezentált irányra szűkítették le a szezont, illetve a folytatást. tény, sok minden lehetett volna, de egy sorozat, csak egy úton tud haladni.

winnie - 2018. 04. 18. 15:02

“Azt gondolom, hogy azért nem tetszik sokaknak, mert sok a zombi.”

ööö, ez nem hangzik túl megalapozott állításnak:) senki nem kilóra néz sorozatot. egy sorozatot nem a szereplők mennyisége tesz jóvá, hanem a megvalósítás, az írói munka, a történet, a karakterek, az, hogy az ember jól szórakozik-e a nézése közben, vagy unja az egészet. ha nem tetszik sokaknak, akkor azért nem tetszik, mert gyengének találják. ennyi. ezt nem érdemes tovább ragozni. mint ahogy a tetszést sem. akinek tetszik, annak azért, mert nagyon jónak találja, és nem azért, mert emberi dráma van benne. drámából is van zseniális és pocsék.

(amellett, hogy szerintem nem érdemes kitalálni (főleg nem rajongói fejjel), hogy kinek miért nem tetszik, ezer embernek ezerféle oka van rá, de elég sokan elég sokszor leírták azt is, hogy miért tetszik nekik, és azt is, hogy miért nem tetszik.)

Lindus - 2018. 04. 18. 15:48

winnie: „…azt sem tudjuk, hogy a világ érintett-e, de nem ez a lényeg…”

A világ érintett. Ez pont a Fear 3. évadának a vége felé (vagy közepe) derül ki, amikor Victor megtalálja a hajóját és fog rajta egy rádió jelet és beszél egy palival, aki Oroszországban van. Ő mondja, hogy ott is mindennek vége már jó ideje.

Mate815: …„Komolyan ennyire kurva idegesítő sorozat karaktert szerintem még nem láttam. A vége felé mikor benyögte, hogy I don’t kill azt hittem szétverem a képernyőt…”

Pont ezt éreztem én is :D Meg ha bármikor meglátom Morgan-t, akkor is ezt érzem sajnos. Kár, hogy nem kedvelem a karaktert, mert így már a Fear sem lesz számomra annyira érdekes.

Én nem hinném, hogy Nick drogos csaja volt az első beteg. Vagy ezt mondta valaki akkor? Csak, mert nem sokkal később már itt-ott feltűnt hasonló emberke betegen, amit akkor ugye még nem ismertek fel, hogy milyen betegség. És ha ez egy vírus, akkor az elvileg úgy terjed, hogy elkapjuk egymástól vagy levegőben. De ha levegőben terjedne, akkor már mindenki halott lenne, így gondolom közel kell kerülni az érintetthez. Egyáltalán nem volt arra semmilyen utaló jel, hogy a csaj bárkivel is kapcsolatban volt, akik utána megbetegedtek. Sőt, a város más pontján volt a beteg. De lehet már túl ésszerűen gondolkodom :)

Jucu - 2018. 04. 18. 23:39

“Maximum azt lehet megkérdőjelezni, hogy muszáj volt-e ennyire rebootolni a sorozatot, nem lett volna-e egyszerűbb az új showrunner-ökkel és az új szereplőkkel egy újabb spinoffot elindítani?”

Mi vaaaaaaaaaan???? Valaki lefordítaná ezt?? Én tudom, hogy egy vén spiné vagyok, de könyörgöm, nem lehetne magyarul?

winnie - 2018. 04. 19. 04:29

nem lehet, hiszen ezek magyar szavak, pontosabban a magyar nyelvbe, a sorozatos zsargonba átkerült kifejezések, amiket így használnak: a showrunner itthon is showrunner, a spinoff itthon is spinoff (bár olykor próbálkozom a testvérsorozat kifejezéssel), a reboot is használatos. a gond az, hogy egy konkrét magyar szó nem írja le őket, csak körülmagyarázás, ami kilógna a szövegből, és sokak számára redundáns lenne és felesleges, hiszen _általában_ a sorozatnézők azt a pár nemzetközi kifejezést ismerik, amik elő-előjönnek. plusz mivel az ember ezeket ismeri, így a többségnek lehet, hogy pont a fabrikált magyar megfelelő megértése okoznak gondot.

annak, aki mégsem profi a téren, hiszen nem lehet mindenki, direkt van ez a rovatunk fejtágítónak, amivel mindenki szintre hozhatja magát: http://www.sorozatjunkie.hu/category/fogalmak

ld. esetünkben a fenti kifejezések:

http://www.sorozatjunkie.hu/2008/09/09/alapfogalmak-reboot/
http://www.sorozatjunkie.hu/2015/07/22/reboot/
http://www.sorozatjunkie.hu/2006/10/22/showrunner-20-1-resz/
https://www.sorozatjunkie.hu/2006/04/12/alapveto-fogalmak-showrunner-creator-executive-producer/

irgum76 - 2018. 04. 19. 10:05

Jucu:

egyszerűbben:

érdemes lett volna egy újabb walking dead világban játszódó sorozatot indítani mint a Fear-t annyira megváltoztatni mintha az eddig történteket részben vagy egészben semmisnek tekinti az új sorozat vezető

uff :)

_Peter - 2018. 04. 19. 16:41

Tudni lehet a világ érintett, hiszen Strand beszélt a Szojuzban ragadt orosz űrhajóssal! Ő megerősítette globális a baj.

Az összeomlásról: nagy kár Darabontot kicsinálták, ő bemutatta volna egy szakasz katona által Atlanta elestét. Lázadás a szakaszban, utánpótlás és parancsnokság összeomlása, civilek karanténja (itt Andrea, Amy és Dale képbe került volna) és ennek a szakasznak a vezetője a katona akinek a zombijával Rick “találkozik” a tankban.

(walking dead tank soldier keresésre első aintitcool linken Darabont levele)

winnie - 2018. 04. 19. 18:04

_Peter: már írták, de ugyebár nem nézem a sorozatot, so:)

sasfioka - 2018. 04. 19. 18:34

Egyebkent mindenkiben benne van a virus, nincs olyan hogy elso. Max aki eloszor zombi de nem azert mert csak o kapta el benne van mindenkiben ha nem fejlovessel hal meg az ember zombi lesz. Szoval semmit sem mutattak be.

Seni88 - 2018. 04. 19. 22:52

Jól írtad Peter. Ha Darabont maradt volna a showrunner valószínűleg egy akciódús és izgalmas epizódot kaptunk volna a katonák küzdelméről a sokasodó zombihordával szemben.
Az első rész végén Madisonék számomra olyan hatást keltettek, mint az útonállók. Ha eleve az új szereplőinkkel kezdődne az 1. évad, akkor Madisonék tűnnének elsőre ellenszenvesek (sokak szerint most is azok).
Érdekes felvetés az, hogy ki volt az első zombi mondjuk az USA-ban. Mert szerintem nem Nick drogos barátnőjével indult. Lehet valamelyik hajléktalan vagy akár normális életvitelű,de beteg civil is halála után újraéledve megharaphatta a kábulatban lévő nőt.
Igazából a civilizáció összeomlásából kaptunk képkockákat Los Angeles-re levetítve: élők elkülönítése katonaság segítségével mondhatni gettószerűen, zombihorda stadionba gyűjtése, utcai zavargások, Daniel magánakciója miatt elszabaduló pusztulás stb.

winnie - 2018. 04. 19. 23:07

“Szoval semmit sem mutattak be.”

bemutatták azt, amivel arra céloztak, hogy be fogják mutatni – mivel már megírták és leforgatták a részeket, amikor mondták, így tudták, hogy mi van bennük:). nem arról van szó, hogy felelőtlenül ígérgettek, csak a célzást nyilván nem mindenki ugyanúgy értelmezte, és ebből fakad az inkonzisztencia.

winnie - 2018. 04. 19. 23:08

egyébként én még mindig tobias-t várom, hogy visszatérjen, de nem lesz belőle semmi, ha így haladnak tovább.

evergreen976 - 2018. 04. 20. 11:40

Nekem teljesen korrekt volt ez az epizód.
[A FTWD első évadának 4., vagy 5. részénél kiszálltam, mert kib*** idegesítőek voltak számomra a karakterek.]
Tökéletes átvezetés a TWD 8.16-ból az FTWD 4. évadjába…Hagyjuk is a francba a TWD-et és folytsassuk itt, hozzuk át a karaktereket ide, legyen végre normális rendezés, forgatókönyv és minden okés lesz. XD
Szóval ha marad ez a színvonal és minőség, nézem tovább…mert jó Morgan karakterét nézni.
10/7

Seni88 - 2018. 04. 21. 11:46

Winnie: Javíts ki, ha tévedek,de nem Tobias feküdt a csónakban kissé összeégett arccal, egy ázsiai nővel, amikor Strandék a jachttal rájuk találtak? Úgy emlékszem akkor Strand nem akarta felvenni őket a hajójára és végül nem is tartottak velük tovább, hanem kaptak egy kevés vizet és élelmet.

_Peter - 2018. 04. 21. 14:05

Seni88: a csónakban nem Tobias volt, hanem egy másik srác a repülőről. Meg is halt. Tobias még él, utoljára akkor láttuk amikor Madison hazafuvarozta.

winnie - 2018. 04. 23. 21:52

nem láttam, passz, bármit elhiszek:)

viszont ez legalább új infó, hogy meghaltak, köszi.

_Peter - 2018. 04. 24. 18:39

Alex (kínai nő) még életben lehet, a kalózoknál láttuk utoljára beszélt Travis-szel. Ő és Tobias még bármikor visszatérhetnek.

_Peter - 2018. 04. 30. 12:32

3. rész: komolyra sikerült és meg is leptek! A másikban ilyet évek óta nem láttam, elhúzták volna sokáig.

winnie - 2018. 04. 30. 14:02

_Peter: annyira nem tehették, mert a színész ki akart szállni, szóval meg volt kötve a kezük – pont tavaly beszéltük vagy itt kommentben vagy élőszóban sixxszel, hogy anno a magyarul megjelentetett interjújából az jött le, hogy ő nem lesz sokáig már a sorozatban. s lőn. bár ki tudja, hogy még meddig lesz.

de ez mellékes, mert egyetértek.

Dean - 2018. 04. 30. 19:38

Official a túlvilág, amit persze sose fogunk látni, vagy mi volt az az utolsó jelenet, amikor a virágok között fekszik és vesz egy nagy levegőt? :D

Im91 - 2018. 04. 30. 19:57

Az az anyjával mászkálós idősíkban volt.

Scale - 2018. 04. 30. 20:26

Ilyesmit mikor is láttunk utoljára a TWD-ben? 5. évad félévadának a fináléjában Beth-nél. Nem semmi volt, megdöbbentett rendesen, és még el is pityeredtem; sajnálom, hogy el akart menni a srác. :(

Mindenesetre szerintem Madison sem marad sokáig, gondolom, nem véletlenül nézegette Nick annyira ugyanazon fajta virágot, amivel az anyjával is találkoztak, meg nem is véletlenül ölte meg honfoglaló pasast. Nyilván közrejátszott, hogy elvették az otthonukat, meg azért az a negyvenvalahány ember is szétszéledt és/vagy meghalt, de szerintem anyucinak is kampec. Vagy legalábbis örülnék neki, számomra ő az egyetlen irritáló karakter a sorozatban.

Bkrisz80 - 2018. 05. 15. 16:32

Nem örülök nagyon bírtam a sorozatot pedig sosem láttam egy részt sem a TWD-ből. Nekem ez önmagában megállta a helyét. Talán azért mert én nem szeretem a zombie hentelést, inkább az egész vírus kitörésre, a városok leépülésére, az egész “hogyankezdődött-re” a túlélésre voltam kíváncsi mondjuk ebből majdnem semmit nem kaptam de ettől függetlenül beszippantott a sorozat, én Madisont is bírtam, és szinte mindenkit. Így viszont az egész elvesztette az önálló sorozat jellegét és beolvad a TWD-be amit okkal nem nézek mert nekem sok. És mivel nem ismerem a szereplőket, így már sok mindent nem fogok érteni. :( Kár érte.
A hogyan kezdődöttre nekem az az elméletem hogy valami állatharapással kezdődött vagy valamilyen közvetlen kontakttal, mert levegőben nem terjed, és nem hordozza mindenki a vírust, csak akit megharapnak vagy a vérébe kerül valahogy. Bár ezt az elméletet cáfolja az egyszerre egyidőben sok helyen megjelenő fertőzöttek száma. De emlékezzünk vissza a Holtak hajnalában is hogy volt, állatharapással kezdődött, és egy éjszaka alatt gyakorlatilag elterjesztették a fertőzést az emberek. Hmm…
SZóval érdekelne de nem fogom nézni mert a TWD-vel nem vagyok képben. :( :( Pedig de vártam, sóhaj…

v0m1t - 2018. 05. 21. 19:05

amikor már úgy lövöldöznek egymásra hogy még mindig nem tudjuk mi a bajuk egymással, kezdik túltolni ezt a több idősíkos mesélést.

Geza Kovacs - 2018. 05. 21. 21:45

Ez a mai rész már nem csak rossz, de dögunalmas is.

Ennn - 2018. 05. 22. 01:57

Nick kiírása nem tett jót a sorozatnak.
Évadokat vitt el a hátán.
A másodikat tuti.
A harmadikban volt egy kis lejtmenet de akkor is jó volt…
Most meg…
Még nézem, de szerintem Morgant azért kellett áthozni a TWD-ből, hogy erős tudjon maradni a sorozat Nick nélkül is, illetve, ha befuccsol akkor vele egyszerűen áttehetőek az anyasorozatba a megmenteni kívánt karakterek.

winnie - 2018. 05. 22. 05:07

ennn: de hát még nem írták ki:)

_Peter - 2018. 05. 22. 09:18

6. rész:

Amilyen jó volt az 5. epizód, olyan f.o.s ez. Lehet nem ő jegyzi, mégis ez egy igazi Gimple epizód volt, a nézők teljes hülyének nézése. Az idővonallal szórakozás úgy nem túl jó nem tudjuk pontosan miért háborúznak egymással a jelenben, még külön ki is írják BEFORE és NOW annyira butának nézik a nézőket gondolják a béna különböző filterek használata nem lenne elég az idősíkokra.

Mutatás helyett csak említik hogyan úszták meg a gátat, jó nézzük el nekik. Viszont az unalmas témák: sokszor látott Morgan bullshit már az elején. Maggie Grace karakterének mindegy mi történik csak dokumentálhassa passzívan? Strand önző aztán mégse szenvedés szálra minden részben elmegy tíz perc.

Gimple akciózás színvonala: Strand nem köti ki a kötelet, Naomi először nem dobja át a hátizsákot, a végén épületek és autók erre kiállnak egymással szembe két méterre komoly túlerő mexican standoff (a TWD-ben is hányszor kiálltak egymással szembe hatásvadászatért amit csak hülyeségekkel tudnak feloldani tigris ugrik a semmiből, két méterről mellélőni egymásra, hírhedt M2 gépfegyveres autósüldözés)

és akkor újabb Morgan bullshit (hány embert lőttek már le a nagy buddhista segítése miatt, első évados kedvencből a legidegesítőbb karakterré csinálták)

és egy gyenge Gimple cliffhanger, zombi legyek ha meghalt volna John új karakterként egy teljes dedikált epizód után rögtön. Glenn-kuka eset szintű gyenge húzás, ennyire hülyének néznek minket. Még azt is elképzelem az a dobozka ott a zsebében fogta a golyót amiben Naomi-Laura játékbetűket tárolja. Aliciát úgy lebutították, Madison nem lenne rá büszke ilyen helyzetben elkezd lövöldözni.

Naomi háttérsztoriját végre sok résszel később megismertük, egyedül ennyi jó volt a részben. Az előző rész nagyon jó volt, ez nagyon borzalmas. Minden benne volt amiért az AMC és Gimple katasztrófa.

Csilla0422 - 2018. 05. 22. 13:13

_Peter, szívemből szóltál. Annyival egészíteném ki, hogy Madison ebben a részben kivételesen nem irritált, ha kezdetektől ilyen, még szimpatikus is lenne.

Naomi volt az egyetlen értékelhető ebben a részben. Nem hinném, hogy bandatag lenne. Ez annyira átlátszó. Jenna Elfman meg zseniális.

Alicia WTF! Sajnos visszafejlődik a karakter. Azt hittem az volt az alja, hogy manipulálta Jacket… Nem is csodálom, hogy nézők zöme a kiírását követelik.

A Keselyűk, hogy a fenében akarnak valakit kiéheztetni úgy, hogy azok szabadon ki-be mozoghatnak? A blokád lényege nem a teljes elzárás lenne?

A showrunner gyorsan nyilatkozott… spoiler miatt nem írom, hogy mit John Dorieval kapcsolatban. Ez még szánalmasabb volt, mint a rész.

Ennn - 2018. 06. 05. 01:17

4×7
Hát én már értem miért akarnak ennyire bosszút állni. :(

winnie - 2018. 06. 05. 14:30

“Nem is csodálom, hogy nézők zöme a kiírását követelik. ”

mármint van, aki ilyesmit követel (pár ember), de aki ilyesmit követel, az valami álomvilágban él, mert azt hiszi, hogy lehet beleszólása?:) a nézők zöme nem követel semmit, csak nézi a sorozatot, ha pedig látunk is ilyen kommenteket, akkor sem többet párnál / pár tucatnál / pár száznál., ha valaki képes mondjuk 200+ különböző ember véleményét elolvasni, de még a 2000 is csak csepp lenne a tengerben.

winnie - 2018. 06. 05. 14:32

“még külön ki is írják BEFORE és NOW annyira butának nézik a nézőket gondolják a béna különböző filterek használata nem lenne elég az idősíkokra.”

nocsak, ez valaki zavar?:O ezek stilisztikai dolgok, amik pontosan abból jönnek le, hogy mit írnak ki. ha bármi egyéb ágenda lenne emögött, akkor nem before-oznának, hanem mást írnának.

_Peter - 2018. 06. 05. 15:30

A 6. rész után a 7. epizóddal az évad hivatalosan is “gimpled” lett :((

Charlie jön segítsenek Melnek. Madison mondja visszaviszik, segítenek. Nickék tiltakoznak miért segítsenek. Mel elmegy a stadionból Madison mondja jól van te bajod ilyen állapotban még ajándék kocsit és kaját is adnak neki. A korábban tiltakozó Nickék utána mennek segíteni. ???

Visszafele megállnak a parkolóban és csak állnak. Várják körülvegyék őket a zombik. ???
Nem nyitottak tüzet a keselyűkre amikor még nem nyitották ki a teherautókat. Mit gondoltak mit hoztak ha nem zombikat? Tudták előre háborúzni jön Ennis, ezzel kezdődött az epizód! Tétlenül nézték erre.
Meg se próbálnak elhajtani dudálva elcsalogatni őket? Mutatni Ennis-nek Melt és mondani a kiscsaj bent van a stadionban. ???

Jelenben a lövöldözésben múltkor nyílt színen állnak egymással szembe, most azzal nyitnak fedezékben mindenki és Strand, Luciana és Alicia hárman karcolás nélkül megsemmisítik a tízszeres túlerőben lévő keselyűket. ???

Charlie: Nick megmenti Melt a jó testvért a kérésére, megöli Ennis-t a rossz testvért, erre Charlie megöli Nicket. ???

Keselyűk: száz mérföldeket autóznak, zombikat gyűjtenek, heteket dekkolnak a stadion előtt és akkor az a terv felgyújtják? Mi itt a befektetés-megtérülés, kockázat-haszon arányuk? Értelmetlen az egész.

TWD után kénytelen leszek kaszálni ezt is? Tavaly sokkal jobb volt a FTWD bármelyik utóbbi 2-3 TWD évadnál. Aztán megjött Gimple és hirtelen rossz az egész.
Morgan hülyeséget áthozták, időugrás álművészkedés hülyeséget áthozták. Madison karakterével ide-oda tilitoli mint Rickkel szokták mikor lágyabb vagy keményebb. Előző évadban készült átveszi a hatalmat a ranchon ha kell, szétverte Troy fejét mert rájön a családja megvédése érdekében kegyetlennek kell lennie. Most meg moralizál és várakozik a nyíltan a halálukra váró keselyűkkel.
Két sorozat három fő színésze távozóban, Darabont és Kirkman perelnek, Gimple és az AMC megcsinálták. TWD Glenn kuka hülyének nézéskor kellett volna kiszállnom, nem bírtam. Most nem akarok megint potyára tovább maradni.

Ilyen gyenge írástól az se menti meg a sorozatot mennyiszer mutatják Alycia Debnam-Carey klassz fenekét.

Csilla0422 - 2018. 06. 05. 19:26

Peter, ismét csatlakozom hozzád. Bár engem Alycia nem érdekel, viszont ezerszer jobb volt Lexaként, mint itt Aliciaként.

Morgan szájából kissé hiteltelen dolog volt, amiről papolt. Ha ezt John Dorie mondja teljesen jogos lett volna. Aki halála miatt egy cseppet sem lehetett “izgulni”, mert a showrunner a részt követően hétfő reggel frissiben gyorsan közölte, hogy nem most fog John Dorie meghalni. Megint mondott egy spoilert.

Alicia, Luciana, Strand golyóálló… ez rohadt bosszantó. Felettébb frusztráló volt, hogy a Clark család és Strand még a szokásosnál is hülyébben viselkedett. Naomi, John a kedvencem még Al is maradhatna… az összes többi részemről mehet.

Levi - 2018. 06. 05. 23:59

_Csilla0422:

John Dorie NEM MOST FOG MEGHALNI? Travis, Nick (itt a színészek akartak menni, oké), Salazar zenélget, érthető, hogy a két karrierje miatt valamelyik háttérbe szorul, közben Troy…ott nem olvastam mást, valószínű írói döntés volt.
De komolyan John Dorie? Az az ember, aki eddig szerepelt 7 részben, de már 1,5 rész után több szimpatizánst szerzett, mint 4-5 év alatt például a főszereplőnek gondolt Sasha, Rosita, Tara hármas a TWD-ben? Nagyon remélem, hogy ez valami médiának intézett fejtörő vagy hogy is mondjam, mert nagyon nem hiányzik, hogy a legjobb és legérdekesebb karaktereket mindig kiírják a f…ba. Nagyon csalódott lennék és szerintem nem vagyok ezzel egyedül. :(

winnie - 2018. 06. 06. 05:27

valamikor mindenki meg fog halni.

“nem most fog John Dorie meghalni. Megint mondott egy spoilert. ”

az egész ott kezdődik, hogy a nézők zöme nem olvas ilyesmit és izgul, mint ahogy azt sem tudja, hogy valaki ki akar szállni. aki olvas, az tudja, hogy mit kaphat, onnantól kezdve furcsa kiakadni azon, hogy a elárulnak dolgokat:)

irgum76 - 2018. 06. 06. 08:06

Winnie:

ehhez a részhez nem lesz külön poszt?

Csilla0422 - 2018. 06. 06. 08:14

A Fear kapcsán nem szoktam kutakodni, mert annyira nem érdekel ez a sorozat. Viszont ez a csipogós oldalon akkora betűkkel volt, hogy majd kibökte az emberek szemét.

Elég ciki a régebbi karakterekre nézve, hogy az új arcok pár rész alatt elérték azt, amit nekik 3 évadon keresztül nem sikerült.

Enzo - 2018. 06. 11. 01:04

4×01 (pótlás keddről)

Fura volt ez a kezdés minden szempontból, egyfelől jó érzés, hogy van crossover, de annyira semmit se kaptunk a régi csapatból sokáig, hogy teljesen elfelejtettem, hogy nem TWD-t nézek. Olyan szinten reboot, hogy a főcím is új, és bejövős amúgy.

Új szereplők: John nem tudom, hogyan nem beszélgetett senkivel egy évig, de most jó hogy dumál, mert jó szövegei vannak, és általa kaptunk egy sokadik alternatív kifejezést a walkerekre. Al(thea) karakterét is bírom, mindenkinek a sztorija érdekli csak (Alyciát is milyen lazán megkérdezte a végén), ez még pont egy olyan tulajdonság, ami elég érdekes és újszerű egy ilyen sztoriban, viszont nem annyira elborult, hogy teljesen hiteltelenné tegye azt. A SWAT teherautó már csak hab a tortán, elég badass!

Harcjelenetekben azért volt egy-két dolog, amire felvontam a szemöldököm: Morgan felmászik a teherautóra, hogy könnyebb célpont legyen, Althea pont oda dobja a kulcsot, ahol a bad guy-t megmarhatta a kígyó :D (viszont úgy tudtam, hogy nem a teherautó kulcsát dobta el, ügyes!) Az se sikerült sokkal jobban, mikor Morgan követte a zombit (aki amúgy az a p*csfej savior volt, jól láttam?), aztán elesett, simán elérte volna a botját, de inkább a semmiből hangtalanul odasuhanó tehearutó és John menti meg. Igazából az egész rész arról szólt, hogy mindenki ráfogja a fegyvert egymásra, meg mindenki összevissza megmenti a másik életét.

A vége azért tetszett, még ha várható is volt, hogy Alycia csak színészkedik. De hogy kerül oda Luciana?

v0m1t - 2018. 06. 11. 06:05

hát aki eddig nemnézte jobb ha kihagyja az első felét az évadnak, ezután már együtt lesz a csapat.

hogy találtak egymásra? rakétával lőtték egymást majd kimchit ettek és csoportosan sírtak majd megtörölgették egymás lábát.

winnie - 2018. 06. 11. 07:32

“hát aki eddig nemnézte jobb ha kihagyja az első felét az évadnak”

hátha megint szar lesz?:) az új szereplők miatt és a stílussal való barátkozás miatt érdemes nézni, utána meg lehet kaszálni, ha megint a régi lesz.

irgum76 - 2018. 06. 11. 10:42

Enzo:

“mikor Morgan követte a zombit (aki amúgy az a p*csfej savior volt, jól láttam?)”

Morgan is azt hitte, hogy ő az de csak hasonlított rá
azért fura lenne ha Texasig elkoricált volna

Levi - 2018. 06. 11. 13:02

Nem, ez már nem lesz a régi. Teljesen más a hangulata, a képek, még a vágás is. Oké, hogy újítani akartak, meg időugrás meg ilyenek… De jó ötlet kicserélni a teljes szineszgardat? Itt 3,5 évad alatt több főszereplő halt meg, mint a másikban 8 alatt. Innen szép nyerni, de ez a felevadzaros halaleset nagyon megosztó (még ha sokan utalták is a karaktert)

_Peter - 2018. 06. 11. 14:11

E nnyire rossz a sima TWD szokott lenni
Z ombik megették Gimple maradék agyát is

F úú de utálom a rébuszokban beszélgetéseket
O lyan.lassan.mondják.ki.a.szavakat
S trand és mindenkiből filozófus Morgan lett

V alami durva mennyiségű plothole
O lyan gáz hőseink teleportáltak ezer zombi közt
L egalább Madisonnak értelmeset írtak volna
T ényleg vacsoráznak a gyilkos kislánnyal
!

Hate-watch utáni mérgelődés és kasza: az előző showrunner felvázolta célja Madison badass legyen és hogyan csúszna villain irányba bárki ellen aki miatt kockázat éri a csapatát, (kockázatos Troy-t is ezért csapta le) aztán megjött Gimple és úgy csinálnak mintha nulláról kezdenék a recept szerinti nyálas, Morganes filozófus irányba terelte rögtön értelmetlen hősi halálként. Lennie James várta legyen jelenete Kim Dickens-szel, meg se mondták neki ki fogják írni. Jönnek a hírek távoznak a nagyobb nevek, erre ők direkt kiírják KD-t aki maradt volna és sajnálja? Nem fogják visszahozni mint Danielt a hacienda tűznél. Lennie James miatt ugrottak az időben, hülye Morgan miatt maradt ki a gát utáni történés, miatta hagyták Proctort, az indiánt, Danielt ki tudja hol és akkor ugyanazt a gagyit kell nézni mint a TWD évek óta.

Ha eldöntötték is Kim kiírását, miért ilyen rossz a megvalósítás? Zs kategóriás legalja akciózás és legostobább magyarázatok a stadionos helyzetre múltban és jelenben is. Egyik pillanatban ezer zombi körbeveszi a SWAT járgányt, másikban mintha ott se lennének teleportálnak a karakterek az épület között. A múltban Alicia nem hajt el a kocsival, nem dudál hogy eltereljék a zombikat, csak nézik anyu intézkedjen.

Mel egyik jelenetben haldoklik hátul, következőben elhajt ha már otthagyták neki a kocsit a többiek és még a kislányt is össze tudja szedni. Strand mint egy papagáj csak ismételgeti a Coelho bölcsességeket, mindenkiből Morgan lett :(

egyáltalán mi értelme így: időugrással áthozták Morgant, idegesítő újságíró csajt, meg a jófej cowboy és a nővér hogy rögtön átvegyék Clarkék, Danielék helyét? Miért nem csináltak nekik külön spinoffot és a FTWD-t hagyták volna békén?

aztán Luciana két értelmes mondata se volt, Alicia rambo előbb lő aztán se kérdez
Laura vagyis Naomi azaz June se mondana ám semmi konkrétat csak rébuszokban előadják a kamu félreértéseket
emo Al ugyanez csak nézi ki lő kire azt se tudni miért
Naomi legalább kimagyarázta magát, a kiscsaj el se mondta miért ölte meg Nicket de azért ott vacsiznak vele mert Morgan azt mondja ne legyen bosszú és kumbaya

A zene és az álművészkedések, lassított montázsok tipikus Gimple borzalom hányás az egész

költségvetés miatt mutatás helyett csak mesélik az erdőben a történetet

Bravo AMC a Grimes család után a Clark família is egy főre fogyatkozott Rick és Carl után Madison és Nick, majd Daryl morgása és Morgan bölcsességei lekötik a nézőket :D

az a Frank gyerek tiszteletet érdemelt magától kiszállt mert látta nem vezet sehova a karakter a pocsék írás miatt. Jobb úgy tekintem a gáttal véget ért a sorozat, Madisont partra mossa a víz és vége.

Sok újat a zombis téma nem tud mutatni, ettől még nem kellene ilyen rossznak lenni. A The Mickből ismert Sophia Black D’Elia szereplésével volt egy Viral című film, a napokban láttam. Még az is jobban átadta a feszültséget és drámát, pedig az is csak unalom elleni ócska kis zombis tinifilm volt.

_Peter - 2018. 06. 11. 14:23

Egy valami 10/10 a sorozat kapcsán: ADC a beszélgetős műsorban a piros ruhájában és keresztbe tett lábakkal + ígért a folytatásra egy hasonló epizódot mint tavaly a bunker

irgum76 - 2018. 06. 11. 15:35

“Jobb úgy tekintem a gáttal véget ért a sorozat, Madisont partra mossa a víz és vége”

igen! hál istennek!

a tömény baromságból ami az első 3 évad volt egy élvezetes félévadot zártak (igaz a voltak benne bakik de nem olyan szörnyűek mint korábban)

Madison meg még visszatérhet ő csak unszimpatikus volt
nem úgy mint Daniel akit szerencsére úgy tűnik nem hozzák vissza dupla halál után aki egy mocskos, rohadt, tömeggyilkos volt

Csilla0422 - 2018. 06. 11. 17:39

Én annyira nem dobtam hátast az évadtól, annak ellenére, hogy voltak benne kifejezetten jó jelenetek is.

Alicia mindenkit vádolt a stadionban történtek miatt. Az nem jutott az eszébe, hogy az egész másként is alakulhatott volna, ha az anyja tiltása ellenére nem megy ki Nickel? Ha két idiótát nem kell megmenteni, Madison is nyugton maradt volna bent.

Az első 3 évadban Madison egy túltolt, unszimpatikus karakter volt, nem kár érte. Viszont az, akit S4-ben láthattunk, ő akár még szerethető is lett volna. Őt sajnálom is. Ez az eset nekem egy kicsit Salaz papa és Glenn effekt… ki tudja, még lehet ő is visszatér.

Morgan csak rontott a sorozaton. Nem lett volna rossz ez az új irány, mert a 3 új arc és régiek akár még jók is lehettek volna.

Az meg vicc, hogy pont a leggyengébb láncszem maradt meg. Még mindig nem hiszem el, hogy Alycia ezért hagyta ott a Groundereket. Kim Dickens is ennél jóval többre képes, mint amit itt nyújtott.

LeviLevi - 2018. 06. 11. 22:59

Egy valami nem vilagos…amikor Charlie szüleit keresték (2. rész), akkor Madison azt mondta Luciananak, hogy ő nem volt ott amikor Nicket megtalálta. Aztán valamelyik részben Strand áradozott arról, hogy egy barlangban ápolták és Madison mindenkit megtalált, kihúzott a vízből, rendbehozta stb. Al és Madison találkozásakor még nem volt stadion, és miután szétváltak Al-lel Madison együtt találta meg a gyerekeket, Lucianat es Strandet. A mexikoi gátrobbantás után találkoztak és megint szétváltak? Ha valaki átlátja hálás lennék, ha segítene megérteni. :)

dexike3 - 2018. 06. 12. 06:43

@Csilla0422:
még lesz ugyanennyi rész az évadból. augusztus 12-én majd kiderül ez a Madison szál, ahogy a halállottónál is írtam. bár eléggé unfair ugyanazt előhúzni, mint Slazar-nál, hogy Madison is főnix. várjuk ki a végét.

@LeviLevi:
én is ezen gondolkoztam, vagy hazudgálnak a szereplők L-nek vagy az írók nem emlékeznek mit adtak a szájukba…

Csilla0422 - 2018. 06. 12. 08:43

Kim Dickens és a showrunner is világos kijelentést tett. Bár a készítők már 1 héttel ezelőtt is nyílt lapokkal játszottak. Az első részektől már sejteni lehetett, hogy vele valami lesz.

Bármennyire is túltolt volt a karakter, ennek a sorozatnak Madison volt az arca. Én azt hittem, hogy ő lesz sokat emlegetett Alpha. De lehet az Alicia lesz. :)

Többször írtam, hogy az első 3 évadban nem kifejezetten kedveltem a karaktert. Most viszont kezdtem megszeretni. A sorozat arcaként, azért nem ilyen elmenetelt érdemelt volna 3,5 év után. Teljesen megértem K.D. elkeseredettségét és csalódottságát.

Levi, ezek szerint akkor ezek a dolgok nem csak nekem tűntek fel. Teljes zavarban vagyok. A másik példa Naomi/Laura/June esete… nála sem egészen tiszta, hogy mi történt a lányával.

Amikor összeolvasás volt, nem tűnt fel, hogy hülyeségek vannak a sztoriban?

dexike3 - 2018. 06. 12. 10:11

@Csilla0422:
akkor ezek szerint komolyan gondolták, hogy Madison eltűnik a sorozatból? bezzeg Nick kapott egy kellőképpen mellbevágó búcsút. nem akarom lealacsonyítani Madison áldozatát, de ahogy utaltatok rá elkerülhető lett volna. pláne, hogy hasonlót már Salazarnál ellőtték egyszer.

a Promo szerint elég érdekes irányba megy majd a cselekmény. “némi választ kapunk, hogyan teleportálnak a zozók” :) azért kicsit vicces, hogy olyan témakörhöz nyúlnak, ami a cápás Zs-filmeknél jött előtérbe…

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz