login |

The Walking Dead: vége a 8. évadnak

2018. 04. 16. 14:50 - Írta: winnie

77 hozzászólás | kategória: kritika,

Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó. Tényleg nem kaptunk cliffhanger-t. Tényleg lezárult egy fejezet. És tényleg jó kiszállási pontként funkcionál ez az évadzáró. Vagy az elmúlt években kiszálló kaszálók számára a 9×01 jó beszállási pontként, ugyanis a status quo megváltozik, és feltételezem, hogy pár évet ugrani is fogunk előre az időben. És új showrunner is érkezik, szóval minden nyitott.

Scott Gimple, az ezzel a résszel leköszönő showrunner imádkozott azért, hogy a nézők szeressék a finálét (régebben nem ilyeneket mondott, szóval valamennyire lehetett következtetni, hogy mi várható), azt is mondta, hogy szerinte elégedettek leszünk, és… szerintem is. A többség elégedett lesz. Több olyan pillanat is volt ebben a fináléban, ami elégedettséggel fogja eltölteni a nézőket. Éppen ezért azt kell mondjam, hogy a finálé működött érzelmi szinten.

Azonban a működőképesség egy dolog, a nézőt a megvalósítás talán jobban érdekli, illetve az is, hogy mennyire értünk egyet a készítői döntésekkel. És szerintem ez utóbbi okozhat inkább csak gondot egyeseknél (a többségnél?), hogy mennyire rezonál a készítői szándék a saját vágyakkal, hogy vajon mi is úgy látjuk-e a dolgokat, mint ők, akik értelemszerűen nem csak a jelenre gondolnak, hanem arra is, hogy a folytatásban miképp lehet felhasználni a rendelkezésre álló emberanyagot.

Spoilerekkel folytatom a tovább mögött. (Kérünk mindenkit, hogy semmilyen képregényes spoilert ne írjon kommentbe, azokat a képregényes kibeszélőbe érdemes.

Egyszer élnénk meg még azt, hogy nem Greg Nicotero kapja meg a kulcsepizódokat rendezésre, csak egyszer! A giccs és a béna művészieskedés (már megint, Greg Nicotero at its best, már ki sem akadok) és a helyenként dedós megvalósítás mögött látszik a jó szándék az írók részéről, s megint csak azt kell írnom, hogy egy igazán jó rendező kezében sokkal hatásosabb lett volna a végeredmény. Kár érte. Nem elég szimplán jóra törekedni, a legjobbra kéne.

A nagy összecsapás elmaradt, ezért vártunk egy évadot, ami kapcsán az jutott eszembe, hogy túl egyszerű volt a megoldás, amolyan sok hűhó semmiért. Viszont… lehet, hogy éppen ez volt a jó? Hiszen valamennyire borítja a papírformát, a kiszámíthatatlanság pedig sosem hátrány. (Mondjuk a deus ex machina-megoldások elég lusta írói eszközök.)

Nyilván az már jóval kiszámíthatóbb volt, hogy Rick legyűri Negan, és itt jön a nagy kérdés, hogy mennyire értünk azzal együtt, hogy életben hagyta őt – illetve nyilván azzal, hogy az írók életben hagyták? Próbálták megmagyarázni a dolgot, kérdés, hogy valóban ez volt benne a karakterben? Vagy túlságosan utolsó pillanatos volt az ‘I’ll remember’, hogy komolyan lehessen venni? Vagy tök mindegy, mert az írók hol ide, hol oda rángatták Rick-et a Sötétség és a Fény koordináta rendszerében?

Az az igazság, hogy nekem Negan habozása is elég furcsa volt, nem néztem volna ki belőle, hogy ilyen lazán hagyja magát “becsapni”. Nem mondom, hogy nagyon örülnék annak, hogy vissza fog térni, de ha úgy érzik, hogy tudnak még vele mit mesélni, akkor hajrá.

A középpontban Eugene trükkje, valamint Rick és Negan “összecsapása” volt, de azért Morgan, Dwight és Jadis is kapott némi fókuszt. Morgan úgy döntött, hogy magányra lesz szüksége (és ezzel búcsút inthetünk neki – menjen!, ez a Morgan nem fog hiányozni, kapott egy keretet, viszontlátás a Fear The Walking Dead-ben), Dwight-nak jutott némi hepiend (dettó nem fog hiányozni), míg Jadis a fő csapat tagjává válhat – benne továbbra is látok potenciált.

A folytatás kapcsán hirtelen nem is tudom, hogy Dark Maggie-n kívül mit lengettek be számunkra. Érthető a hozzáállása (az nem, hogy miért nem beszéli meg Rick-kel), az is, hogy Daryl miért mellé áll, bár az kevésbé, hogy Jézus mit akar, mert amilyen érdekesen indult ez a karakter, annyira elmaszatolták mostanra, szinte minden egyes jelenete behelyettesíthető lenne valakivel, gőzöm sincs, hogy mit mozgatja.

Ennyi volt az évad, nem hiszem, hogy bárki is a jobban sikerültek között fogja emlegetni. De legalább minden további nélkül elhagyhatja a süllyedő hajót az, aki úgy érzi, hogy a sorozat neki már nem ad semmit. Engem mondjuk meglepett, hogy ennyire konkrét kiszállási pontként oldották meg a részt.

A többiek pedig nyilván ősszel visszatérnek, akkor majd kiderül az új irány. Lehet tippelni, hogy mi lesz. Én semmit sem tudok az alapanyagból, szóval az időugrás is csak írói munkásságom része, gőzöm nincs, hogy sor kerül-e erre, de szerintem nagyon adja magát. Mint ahogy az is, hogy vagy egy külső fenyegetés fogja beindítani az S9 eseményeit, vagy az, hogy a fogságban tartott Negan számára adódik valami mozgástér.

A gond csak az, hogy egyik opció sem villanyoz fel túlságosan, szóval remélem, hogy az írók mással is elő fognak rukkolni. Azt pedig őszintén mondom, hogy még én sem tudom, hogy vissza fogok-e térni. Csak a színvonal alapján már régen kasza lett volna részemről a TWD.

ui: Tudom, hogy nem minden TWD-néző fogja megnézni a Fear The Walking Dead – 4×01-et, pedig ajánlom, mert abból derül ki, hogy mi lett Morgan-nel a 8×16 után. Ugyebár a guberálóknál húzta meg magát, de idővel útra kelt és…, ld. a Fear S4 premierjében, ami tényleg csak róla szól, Fear-es szereplő nincs is benne, csak néhány vadonatúj karakter.

Akit pedig ez sem győz meg, vagy nem érdekel Morgan sorsa, az legalább a főcím utáni első pár percet csekkolja, mert az afféle stáblista utáni jelenetként is kezelhető, feltűnik 3 TWD-s arc is, hogy eldumáljon Morgan-nel a döntéséről.

77 hozzászólás Ne habozz!

Mordekai - 2018. 04. 16. 15:47

Milyen ironikus a sorozat címe… még mindig megy, de igazából már régóta halott. :)

Én a félévadnál kaszáltam, az évadzárót most megnéztem, a gyorsítás gombra igen sokszor kattintva, talán még ennyit sem ért a dolog.

Csilla0422 - 2018. 04. 16. 17:14

Igazad van, ez a Morgan szerintem nem soknak fog hiányozni. Nekem még az első évadban tetszett a karakter, de amit az évek alatt műveltek vele, na az nem. Pacifista majd a következő pillanatban mészáros. Néha úgy tűnt, hogy már írók sincsenek képben.

Neganben és Jadisben – Anne nyilván a készítők is látnak még potenciált. Másrészt Negan kellett Rick békéjének is. Rick mélyre süllyedt, de megtalálta a felfelé jövő utat. Ennek örülök nagyon.

Dark Maggie még érdekes is lehet, csak ne hátból mellbe támadós módon tegyék.

A háború kimenetele meg nem volt meglepetés. Aaron beszervezte a nőket, Eugene meg a golyókat mahinálta meg. Bár ettől még Eugene nem lett szimpatikusabb.

Úgy tűnik, hogy Carl kérése valóra válik. Ahogyan Rick is mondta a túlélés miatt szövetkezni kell.

Ez az évad sokkal jobb volt, mint az előző. Most már nem csak Negan, Rick, Carol és Maggie miatt város a következő.

winnie - 2018. 04. 16. 17:23

Csilla0422: ne spoilerezzünk:)

“Bár ettől még Eugene nem lett szimpatikusabb.”

igen. de nem is lenne szabad, hogy az legyen, hiszen nem valami nagy terv volt, hanem csak hirtelen jött ötlet.

Kissur - 2018. 04. 16. 17:33

Na várjunk. Akkor Lauren Cohan mégsem szállt ki a sorozatból? Pedig én már ebben a részben is azt láttam, hogy majdnem az összes jelenetet elröhögi, vagy hánynia kell, hogy még mindig itt kell lennie.
Őszintén sajnálom, hogy nem kezdtek semmit azzal, hogy még valamikor az előző félévadban Eugene elfelejtette kikapcsolni a felvevőt és felvette Dwight árulását. Mondjuk ezek után miért is adta volna át Negannek? Egy oldalon álltak.

winnie - 2018. 04. 16. 18:25

kissur: leírtuk már korábban, hogy nem tudni, mi lesz cohannal. nincs szerződése, és nem tudni, hogy mi lesz a pilotjának a sorsa. ha berendelik a sorozatát, akkor sem lehet tudni, hogy őszre vagy tavaszra, hogy mikor kezd el forgatni, hogy el tud-e jönni vendégeskedni. ha meg tudnak egyezni vele, akkor a pilotberendeléstől függetlenül májusban és júniusban forgathatnak vele. ha megegyeznek vele. és akkor is kérdés, hogy vendégszerződést tudnak kötni, vagy meg tudják oldani, hogy visszatérjen többször is. ha nem rendelik be a pilotját, akkor simán lehet, hogy visszatér állandó szereplőként.

(A lényeg, hogy amikor a finálét írták, és amikor forgatták, akkor szó sem volt még arról, hogy lehet, hogy nem lesz a 9. évadban, tehát ezért nincs semmi utalás erre.)

trollkodni jöttem - 2018. 04. 16. 18:28

Jézus, aki fél éve tartja a hegyi beszédet (pun intended) a szeretetről és a megbékélésről, az eljövendő földi királyság kapujában beáll a “szúrjuk hátba a kialakuló rendet” összeesküvésbe. Logikus.

Az önmagában jó húzás lenne, hogy egymás ellen fordítanak régi szereplőket (már ha az írók végre tényleg meg merik lépni, és nem hátrálnak ki belőle, mint eddig MINDIG), de attól félek, hogy Dark Maggie lesz a leggyűlöltebb karakter. Nem azért, mert Rick ellen fordul. Hanem azért, mert kínos nézni. Ez nem Dark Maggie. Ez Dulifuli Maggie.

Csilla0422 - 2018. 04. 16. 19:52

Winnie, bocs a plusz melóért, de nem gondoltam, hogy az spoiler lesz.

Maggie reakciója Negannel szemben érthető. Hiába ölik meg Negant, Glenn nem fog visszajönni. Amúgy Glenn meg Daryl miatt lett megölve. A tervezett szenvedő fél “csak” Abraham volt.

Viszont ez a sunyi dolog nem tetszik, nyíltan mondja meg Ricknek a problémáját. Abban sem vagyok biztos, hogy sokáig marad özvegy…

Az érdekes volt, amit Negan odabökött Ricknek Carl halála kapcsán.

winnie - 2018. 04. 16. 20:03

Még túl friss a fear, majd annak a kritikája is jön ma, amúgy

Asszem - 2018. 04. 16. 21:45

Én nagyon örülnék, ha a következő évad tényleg az építkezésről szólna és ahogy egyre jobban visszaépítik a civilizációt…mint ahogy a Marsi-ban megtalálta a módját a túlélésnek a főszereplő, itt is lehetne végre az, hogyan hozzák helyre a sebeket.

ja és lehetne végre egy tél is.

Nézőke - 2018. 04. 16. 22:31

ez egy olyan világ,ahol a torokmetszést (mit metszés…lendületből, egy igencsak szennyes üveggel,ami fél centi vastag) sikerül összevarrni egy fa alatt. Rendelkezésre álló eszközök: egy medikus, pár fűszál,és egy lucskos ing.

Az ilyeneket leszámítva én elégedett is lehetnék ezzel a résszel :D

sasfioka - 2018. 04. 16. 22:41

Winnie

Nem kaptunk cliffet? Hat amit meggie meg darylnakar rickekkel az mi ha nem cliff? Egyebkent akkora baromsag elengednek olyan not aki bearulta dwaightot. Remelem nem lelepni legjobb karakter. Enid am hol volt? A masik dolog hogy mikor rosszul sultek el a fegyverek rickek utana csomo megmentot lelottek utana meg akinek szerencseje volt eletben hagyjak? Akkor miert nem olik meg mindet vagy parat miert oltek meg? Azok mivel voltak kulonbek mit akit 3 perce lelottek? Negan nyakat meg minek vagja el ha nem oli meg….

perszepolisz - 2018. 04. 16. 22:54

Daryl-Maggie, Jesus ármánykodása a félhomályos szobában, Negan életben hagyása és maga az évadzáró egy-egy cliff volt szerintem. Persze nem igazi cliff, inkább olyan érdekesség.
Azért az utolsó néhány percről érdemes lenne szót ejteni: rettenetes giccs volt, a főszereplő szó szerint elsétált a naplementében.

Geza Kovacs - 2018. 04. 16. 23:06

Ugyanmár, ezek amerikaiak, csak ölni tudják egymást. Erről szól az egész sorozat, erről szól majd később is. Egyszer majd elfogynak, de az még évadokig tart. Ez a rész elment, de a sorozatot is lezárhatták volna vele végre.

sasfioka - 2018. 04. 16. 23:15

Az meg a masik h daryl megkonyorul dwighton de azert rickkel meg szenbemegy… mikor kvazi miatta halt meg glenn.

Flyvik - 2018. 04. 16. 23:29

Nekem ez nem volt olyan cliff, ami miatt hű, de várnám a 9. évadot. Kicsit tényleg olyan érzésem van, hogy akinek elég volt, az maradjon, aki nem, az kapott egy kis finálé szerűt.
Elkapkodott évadzáró volt, gyors lezárásokkal és előre bocs a következőért: Maggie viselkedése nekem erőltetett, ismerve a karaktert, ahogy Darryl döntése nekem nagyon kilóg. Szóval “legyen valami konfliktus, mert kell” helyzet.

Én visszavezetném arrafelé a sorozatot, ami az alapszitu volt az elején: a járkálók tömege elleni küzdelem, belső vitákkal.

Szaby59 - 2018. 04. 17. 00:15

Megörültem mikor elvágta Negan nyakát, hogy NA VÉGRE! Nem tökölnek, kiírnak egy fontosabb karaktert. Aztán 10 mp után el is múlt. Irtó nagy csalódás volt ez a megvalósítás.
Maggie, Daryl ármánykodását még talán megértem, de Jesus mi a francot akar ? Még néhány résszel ezelőtt ő győzködte Maggiet, hogy ne keménykedjen a túszokkal se, vagy azt az írók már elfelejtették ?
Összességében szerintem az évad egyik jobb része volt ez, de ez ennyi lapos, érdektelen rész után nem valami nagy dicsőség.

Ravenc - 2018. 04. 17. 00:35

Végre egy jó évadzáró, nem volt elnyujtott, nem volt olyan nagyon sok logikai hülyeség, idióta lövöldözés a semmire jelenetek, értelmetlen halál, vagy idegesítő cliffek stb stb. és még a történésekkel is kifejezetten megvagyok elégedve.

Örülök, hogy Ricket végre visszaterelték a jó útra, így Carl halála sem lett végül értelmetlen és adott egy elfogadható okot arra, hogy Negant miért hagyják életben.

A kövi évaddal kapcsolatban is belengettek sok érdekes dolgot, de nem olyan idegesítően, mint a 6. évad vége pl.
Dark Maggie teamre kíváncsi leszek, bár Jesus nekem se tiszta mit keres benne, bár simán lehet, hogy csak színlelte ezt a nagy béke-szeretet-mindenki haver jellemet, vagy csak ennyire belezúgott Maggiebe, hogy lazán dobja miatta a nézeteit. Ha az utóbbi akkor Maggie nem sokáig marad Özvegy. :D Egy Daryl-Rick harc a végén mondjuk Daryl halállal meg talán a legdrámaibb moment lehetne a sorozat történetében, úgy, hogy hosszú idő után elmondhatom, hogy végre megint várok egy Walking Dead évadot. :)

hokkoh - 2018. 04. 17. 00:38

elfajzott sorozat ez, készülni kell sztem egy sokkal komolyabb főellenségre majd, aki mellett a Kormányzó tapsifüles, míg Negan kis cukorfalatnak fog tűnni.

nagy kérdés hogy mi lett Lucille sorsa, biztos nem hagyták ott a réten a fa alatt.

a végén ahogy a banda nyaki vonalkód tetkós amazonja muskátlit ültetett jajj.:D

eljön a béke ideje, de többször hangoztattam már, hogy az igazi békét a zombikkal kell megkötni, különben értelmetlen életben maradni.

előbb-utóbb a sok 10 ezer zombi na meg a tetem annyira büdös lesz, hogy orrbefogva lehet majd kimenni a levegőre csak.

nagyon bírnám ha a sorozat ki tudna lépni ebből a szinte unalomig ismételt környezetből és útra kelnének, megnézném mi van Brazíliában, Kínában vagy esetleg 1-2 magyar epizód. bár ide nehéz lenne bejutni, hisz a kerítés megfogja őket.:)

repteret kellene keresni, utasszállítót fel lehetne vinni csak kerozin kell meg a robotpilóta.

Enzo - 2018. 04. 17. 01:02

8×16
Azt kell mondjam, hogy tényleg működött érzelmileg az egész, meg hogy valóban jó kiszállási/beszállási pont ez az évadváltás. Furcsamód a rész közepén kaptuk meg a “nagy csatát” a régóta mutatgatott rózsaablakos jelenetek helyszínén, de nem is tartott sokáig – Ricknek még egyszer utoljára “piszkosan kellett játszania”, hogy beteljesítse a Carl által álmodott jövőképet.
Eugene átállása persze menő lehetett volna, de én inkább húztam a számat, mert eléggé a semmiből jött… pedig végre lett volna egy karakter, aki nem kettős ügynökösködik, hanem tényleg és határozottan oldalt vált, annyira ritkán látunk ilyet… és a savior bagázs tényleg ennyire egy közmondásos “fejétől bűzlő hal” volt, hogy Negan kiiktatásával mindenki csak simán feladta és öribarik lettek főhőseinkkel?

A Maggie-Jesus-Daryl mesterkedésben én is furcsállom Jesus részvételét, eléggé OOC – és ha már rá azt írtátok, hogy “minden egyes jelenete behelyettesíthető lenne valakivel”, akkor ez Darylre is abszolút igaz régóta, néha morcos meg ilyenek, de amúgy egy 0 a karakter. Maggie-t valahol megértem, és ez a felvezetés mondható talán az egyetlen cliffhangernek.

Darabkák:
– Most fel se tűnt a nicoteros művészkedés, nem tolták annyira túl.
– Nem teljesen világos, hogy a blokádos résznél Rick mégis miből jött rá, hogy ez csapda…
– Már azt hittem, hogy nem is mutatják rendesen a nagy hordát, de a végén azért csak kaptunk róla egy snittet.
– Oceanside bejövetele kicsit azért az előző évados tigrises zárásra emlékeztetett, valljuk be.
– Miért nem tudjuk a jó fej Savior nevét??
– Apropó nevek…Jadis akkor valójában Anne? Ezt így most minek?
– Ha már Daryl elküldte, Dwight mehetett volna át a FearTWD-be…inkább elnéztem volna, mint Morgan vekengését, így viszont Dwightyboy sztoriját eléggé lezárták.

#hétidézete:
“I introduced a sabotaging aspect to the manufacturing process unbeknownst to my colleagues, inspired by Gabriel’s purposeful ineptitude. And a few things you imparted to me before I vomited on you. Ergo, I created a modicum of phooey for a full kablooey.” :D /Eugene/

zoé - 2018. 04. 17. 01:10

kb az 5. vagy 6. részt láttam utoljára az évadból, de gondoltam az utolsóra befizetek..bár fogalmam sem volt jó pár eseményről, az évadzáró élvezhető volt (legalabbis a siralmas kezdéshez képest..) egészen az utolsó perceket leszámítva.. és igen, itt a “dark” Maggie-Daryl-Jesus trióra gondolok… komolyan ad bárki bármilyen hitelt az ilyen karakter”építésnek”? ugyanmár.. k hiszi el, hogy Daryl vagy Maggie képes lenne ártani Ricknek vagy Michonne-nak amiatt h nem nyírták ki Negant??

hihetetlenül felbosszant, hogy ennyire jó alapanyagból mint a TWD egy ennyire értelmetlen szappanoperát csinálnak.. sokkal tovább hittem a sorozatban, mint megérdemelné és az írók helyében én szégyellném magam.. komolyan nem nézik a saját sorozatukat vagy ennyire alacsony az AMC-nél a mérce??

tommy - 2018. 04. 17. 01:22

az ármánykodás a sötétből előbújó Daryllel nagyon telenovella volt

winnie - 2018. 04. 17. 04:16

sasfioka: azt nem nevezném cliffnek – vagy legalábbis ilyen alapon minden félbeszakított párbeszéd cliff lenne, és csak akkor nem lenne cliff, ha totális lezárás lenne. ez inkább csak egy lezáratlan szál, vagy a jövő belebegtetése. a cliff az lenne, amikor bizonytalanság van és várod a premiert, ami ezt feloldja és választ kapsz a függő kérdésre. de itt nem lesz olyan, hogy a 9×01-ben feloldják a dolgot, vagy válaszolnak valamit. ez a szál, ha valóban foglalkoznak vele, akkor az évad során fog kikerekedni. mint ahogy az is, hogy mi lesz negannel.

Mate4182 - 2018. 04. 17. 05:13

Ebben a jelenetben Jesus volt a cliff 😀😀

Amugy nekem az a legnagyobb bajom azzal hogy lassan mindenki hallhatatlan (de tenyleg Simon szintu rohadeknek kell lenni hogy vakakit kinyirjanak vegre?)
hogy igy a 10 evadra lesz mar 35 foszereplo es meg kevesebb marad az olyanokra a budgetbol mint… Cgi?
Komolyan ha a vegen nem mutatjak kozelebbrol es Rick nem mondja ki hogy az ott. ,,A horda” sosem jovok ra.

dexike3 - 2018. 04. 17. 06:45

oké, hogy megágyaztak a Daryl-Rick szembefordulásnak, de nekem akkor is karakteridegen. a sunyulás, intrika az jöhet, hátha az javít majd valamit. a Hilltop, Savior, Amazon frakciók nagyon kilógnak a “közösségből”, a sz*rkavarással megspékelve jó lehet. ja és ott van Gregory is…

winnie - 2018. 04. 17. 07:01

dexike3: engem az zavar, hogy az egész erőltetettnek, “csak a nézők kedvéért”-típusúnak tűnik, hogy már a nulladik percben deklarálják a szervezkedést, pedig, ha nem is tudják rögtön megbeszélni a dolgot és konszenzusra jutni, akkor legalább az elkövetkező hónapokban meg tudják puhítani a másik oldalt (feltéve, ha tényleg lesz időugrás, mert lehet, hogy carlt azért iktatták ki, hogy ne kelljen ugrani). szóval valahogy furának tűnik már most sunnyogni, ez inkább amolyan “végképp nincs más megoldás”-nak tűnik.

dexike3 - 2018. 04. 17. 07:53

winnie: a Shane-Rick konfrontáció sokkal megalapozott volt, mint ez a Maggie-Jesus-Daryl féle, ebben igazad van. ha “reboot” módon próbálnak meg életet lehelni a következő évadokba és tényleg ugrunk az időben (így lemaradunk Maggie szüléséről is), akkor pedig muszáj volt elhinteni, hogy nem mindenki ért egyet Rick elveivel.
a flashforward viszont így nagyon esélyes, hogy bekövetkezik majd a kertészkedő Negan-nel…

winnie - 2018. 04. 17. 08:11

szerintem esélytelen, hogy negan bármilyen szinten is olyan jelenetben szerepeljen.

Grel - 2018. 04. 17. 08:29

TWD…. .Inkább Barátok közt zombikkal.Az évad jobb részei közé tartozott, de a meghackelt golyókról már az első pillanatban tudni lehetett.Egy pillanat volt mikor meglepődtem, tartott 10 mp-ig. Aztán csak életben hagyták.Az a baj, hogy mindíg elmondom nem nézem többet, de … .

Mate - 2018. 04. 17. 08:45

https://www.youtube.com/watch?v=0WIUyTBeEFQ

Meg a felevad premier elott talaltam ezt a jelenetet. Kar, hogy kimaradt a sorozatbol. Szerkesztett videonak tunik, ezert nem tudom hogy a zeneje alatta tenyleg eredeti, vagy csak a video feltoltoje alavagta e de nagyon tetszik.

Shred - 2018. 04. 17. 08:53

Morgan egyszerűen súlyos skizofrén beteg, akinek a régi világban jól beállított gyógyszerezéssel egész kellemes élete lehetne. A zombiapokalipszis után meg misztikus botforgató hős lett, és nézők milliói töprengenek a sorsáról:)

Grel - 2018. 04. 17. 08:55

Most, visszanéztem pár jelenetet amik sokkoltak, vagy megmaradt bennem a TWD-ből.Itt az egyik.Most már az sokkol, mi lett az egyik kedvencemből.Ég és föld a régebbi és a mostani sorozat.
https://www.youtube.com/watch?v=cqYTHlGK12I

Shred - 2018. 04. 17. 09:03

@Mate4182: “Komolyan ha a vegen nem mutatjak kozelebbrol es Rick nem mondja ki hogy az ott. ,,A horda” sosem jovok ra.” – ott én is tanácstalan voltam. Amikor nézték a VALAMIT a dombról, arra gondoltam, a hatalmas erdőt csodálják, ahogy a természet visszavette a területet az emberektől:D

Ronaldo - 2018. 04. 17. 09:37

@Enzo: “Jadis akkor valójában Anne? Ezt így most minek?”

Szerintem azért eléggé egyértelművé tették, hogy Jadis csak egy felvett szerep és a farmeres-inges Anne pedig a múltja. A Jadis nem tudom utalás-e a Narnia krónikáiban szereplő boszorkányra, már csak a szobrok miatt gyanús.

Sheriff Hood - 2018. 04. 17. 09:49

Az egész évad gyenge volt és visszatekintve tökéletes időpocsékolás volt minden másodperc, amit a kukásokra illetve Oceanside-ra pazaroltak. Most tényleg ezért voltak a filler epizódok, hogy egy utolsó pillanatos mentőövnek bedobják a csajosztagot? Jadisért meg kár volt a gladiátorharc meg a pálfordulások, alig tudunk róla valamit, lehetett volna ő magányos settenkedő is akár, akit néha megmutatnak, aztán vagy csatlakozik vagy nem. Amit erre teljesen feleslegesen rászántak, az mehetett volna a 4 fő közösségre, Alexandiára, Hilltopra, a Királyságra és a Szentélyre.

Eugene szála számomra egész érdekes volt, mert teljesen máshogy használták, mint Kirkman ebben a fejezetben, de a vége olyan közhelyes és gyáva lett, hogy sokat ront az összképen. Eugene ezzel egycsapásra jóvá tett mindent (esetleg egyesek neheztelhetnek még rá, bár a megbocsájtás Rick fő üzenete), holott sokkal érdekesebb lett volna, ha újra el kellett volna nyernie a régi bajtársak bizalmát.

Negan sorsa várható volt, számomra a megölése lett volna nagyobb meglepetés, de az “akció” maga megint a nevetséges és a szánalmas között mozgott. Üldözés, bunyó, leheveredés, és tökölés. A kezében volt az ütő, és akkor még a szánkba rágja, hogy “Rick, te most épp megsebesültél ám”, erre Rick kijátssza a Carl kártyát és… Negan elkezd sírni? WTF?! Miután Terminátor üzemmódban vág bele a leszámolásba, ennyi elég, hogy megjuhászodjon? Ez megint olyan semmilyen, megalapozatlan, bána megvalósítás volt, mint amivel általában kifogták a kulcspillanatok vitorlájából a szelet.

És ezt még megfejelték a legrosszabb klisével a Daryl-Dwight vonalon, Negan-Simon “most le kéne térdelned” 2. Tegye fel a kezét, aki nem tudta már abban a pillanatban, ahogy megálltak az autóval, hogy elengedi a szőkét.

Az egyetlen NA VÉGRE VALAMI a Dark Maggie monológ volt, amikor felhúztam a szemöldököm, hogy hoppá, ez még érdekes is lehet, ráadásul Daryl is all in. Azzal mondjuk mindjárt gyengítették az egészet, hogy a pacifista Jézussal egészül ki a triumvirátus, aki foggal-körömmel védte a foglyokat és Morgant is óva intette a gyilkolástól, de Negan kivégzésében rögtön benne van még akkor is, ha Rick és Michonne ellen kell felvonulni. Írói következetesség… Ennek ellenére kíváncsian várom, hogy mi sül ki ebből és ki lesz Maggie, ha Lauren Cohan nem marad. Annak azért örülök, hogy megtartják a karaktert és nem választották az egyszerűbb, de olcsó hatásvadász halál-megoldást.

És bár ezzel valószínűleg a kisebbséghez tartozom, de örülök, hogy a levegőben lógó Darylt ide rántották be a folytatáshoz. Gondolom, az nem spoiler senkinek, hogy ő a képregényben nem szerepel, ennek megfelelően szarul is van írva, mert nincs honnan jó sztorikat nyúlni vele kapcsolatban. A Daryl-Carol illetve Daryl-Beth dinamikák jól működtek, ő valahogy mindig az elesettek védelmezőjeként működött igazán. Aztán ahogy Caroltól elszakították és “tragikus hőst” csináltak belőle Glenn kapcsán, csúnyán kisiklott az egész és egy unszimpatikus seggfejet csináltak belőle, aki hol a Rick tervét hátráltató plot device volt, hol csak egy random mellékszereplő, de igazából súlytalan volt a jelenléte az egész évadban. Most legalább nyílt antagonistaként seggfejkedhet tovább.

Negannel pedig remélem, hogy akarnak kezdeni is valamit, mert JDM sokkal jobb színész annál, hogy ő legyen a következő Heath, akit két filler epizódért tartanak a sorozat mellett.

Bagosz - 2018. 04. 17. 10:48

A helikopteres szálra azért utalhattak volna egy kicsit. Na jó, a volt saviörös jófiú említette a megoldó könyvet.

Quantumleap - 2018. 04. 17. 11:30

Ravenc: Nem valószínű, hogy bármi ilyen lenne Maggie és Jézus között, hisz korábban egyértelmű utalás volt arra, hogy Jézus is az Aaron-féle térfélen rúgja a labdát. :) Nekem egy esetleges Maggie-Alden románc ugrott be. Nem lenne meglepő, ha éveket ugranánk, és az évadnyitóban már in medias res együtt lennének.

Quantumleap - 2018. 04. 17. 11:32

winnie: De ha úgy vesszük, Enid miatt is kellhet az időugrás, hogy párhuzamban legyen a külső az életkorral.

evergreen976 - 2018. 04. 17. 12:14

Ezt az egészet le lehetett volna kezelni 3 rész alatt, nem kellett volna 16…Nagyon biztonsági játék volt ez a 16. epizód (annak ellenére hogy nem lett rossz).Annyira dühös voltam a 8. epizód környékén hogy kiszálltam, de csak visszajöttem mert Titeket olvaslak mindig és a kiváncsiságom győzött. Nem tudom hogy lesz e kedvem a 9. évadot megtekinteni, szerintem majd télen ledarálom ami jön…(vagy megint legyőz a kiváncsiságom)

Kissur - 2018. 04. 17. 12:35

Quantumleap: Juditról és Gracieről nem is beszélve, akik a következő évadban már óvodás korúak. Elvileg 500 nap körül járunk, ahhoz képest Judit nemhogy megfogant, de meg is született és már jár is. :D

Quantumleap - 2018. 04. 17. 12:39

Kissur: Ezt honnan vetted? Több forrás szerint is kb. 3 évvel vagyunk a járvány kitörése után.

winnie - 2018. 04. 17. 12:47

Kissur: judith és gracie nem pálya, ott színészt fognak cserélni.

winnie - 2018. 04. 17. 12:50

quantumleap: lehet egyszerre két térfélen is rúgni. de a készítők azt mondták, hogy jézus egyszerűen maggie-rajongó, meggyőzte őt a leadership skilljeivel, és kvázi vajon beáll mögé.

” Nekem egy esetleges Maggie-Alden románc ugrott be. ”

a felvezetés megvolt, de csak ha lesz időugrás, plusz ha lesz lauren cohan.

Quantumleap - 2018. 04. 17. 12:56

winnie: Az egyik legócskább húzás lenne avval sokkolni az évadnyitóban, hogy kinyírják Maggie-t.

Kvanar - 2018. 04. 17. 13:13

Nem spoilerezek.
Aki olvasta a képregényt az sejti mi lesz ez után.
Hátha az új showrunnerrel visszatérnek a rendes, igazi TWD hangulathoz.

Kissur - 2018. 04. 17. 13:21
korxi - 2018. 04. 17. 13:52

Most hogy van ez? A Fearban van egy időugrás hogy utolérjék ezt az epizódot, azért hogy Morgan át tudjon oda sétálni, és akkor ez most vajon rögtön tovább is ugrik úgyszintén egy időugrással?

Amikor volt a Jadis-Morgan párbeszéd, amikor utóbbi közölte hogy nem megy vissza a közösségbe, azt hittem mindjárt kiböki hogy “hanem inkább átmegyek a Fear The Walking Deadbe”

Amikor a csata végén Rick utánaered a már fegyvertelen (csak az ütővel felfegyverkezett) Negannek, akkor már mindenki tudhatta hogy ő képes egy géppisztolynyi tárat is úgy kilőni hogy egy sem talál, tehát Rick nem Rick lenne, ha most úgy lőné ki a pisztolya tárát hogy pár méterről legalább egyszer eltalálja Negant.

Quantumleap - 2018. 04. 17. 13:56

Kissur: Szabadon szerkeszthető wikioldal. Nem tekinthető hivatalosnak. És hülyeség is. Biztos majd Judith csak féléves a sztori szerint. :O

korxi - 2018. 04. 17. 14:27

Quantumleap: De ő legalább egy a wiki cikket belinkelt, ami még mindig több mint a semmi. Azt mondtad hogy több forrás szerint is kb. 3 évvel vagyunk a járvány után, hát légyszíves linkelj be te is legalább egyet ebből a többől.

Egyébként azért mondom mert én is kíváncsi vagyok erre, és már itt is többször volt róla szó. Egy wiki cikktől én sem érzem teljesen meggyőzve magam, de vannak arra utaló jelek hogy tényleg sokkal kisebb időt fog át a sorozat timelineja, mint amennyinek a néző számára az tűnik.

Pl. Glennt a 6. évad végén ölték meg, akkor Maggie már terhes volt, mégsem látszik rajta semmi még most a 8. évad végén sem.

Quantumleap - 2018. 04. 17. 14:36

korxi:

Például itt:

https://scifi.stackexchange.com/questions/134311/how-long-has-the-apocalypse-been-going-on?utm_medium=organic&utm_source=google_rich_qa&utm_campaign=google_rich_qa

De ha csak egy kicsit logikusan a dolgok mögé nézel, akkor hamar rájöhetsz, hogy az nem lehetséges, hogy még csak másfél évvel legyünk a járványkitörés után.

winnie - 2018. 04. 17. 14:38

winnie: Az egyik legócskább húzás lenne avval sokkolni az évadnyitóban, hogy kinyírják Maggie-t.

ilyet nem csinálnának – eleve a színész sem jönne vissza, de meg sem fordulna a fejükben. ha lesz is sorozata, akkor sem ölnék meg. de akkor nem kerülhet középpontba a sztorija, vagy csak gyorsan lezavarják.

winnie - 2018. 04. 17. 14:42

a rajongói idővonal csakis a sorozatban lévő említéseket számolja. bármikor ugorhattak, ha nem volt róla szó, és akkor máris tovább haladnak. igen, pl. ld. kudith.

viszont.

“Pl. Glennt a 6. évad végén ölték meg, akkor Maggie már terhes volt, mégsem látszik rajta semmi még most a 8. évad végén sem.”

igen, de maggie más tészta, mert a 7. és 8. évad valóban elég rövid idő alatt játszódott minden utalás alapján. más kérdés, hogy a karakterek gondolkodásmódja, cselekedetei, ahogy ezt egy vagy két hete írtam, nem követte. helyenként úgy viselkedtek, mintha valami idegőrlő, több hónapos küzdelem lenne az egész, hirtelen éhezni kezdenek, és a fogyatkozó létszám (oké, más városokból meg érkeznek) mellett is megszorulnak készletek tekintetében, stb. ezt nem tudták konzisztensen kezelni, de whatever, el lehet nézni.

Quantumleap - 2018. 04. 17. 14:56

A negyedik évad elején Maggie és Glenn az egyéves párkapcsolatukat ünneplik. Ez is egy jelentős támpont.

Csilla0422 - 2018. 04. 17. 14:57

Winnie :D jah, a pályának két térfele van.

Maggien nem látszik semmi… Glenn halála óta nem hónapok, hanem hetek teltek el. Minden nőn másként jelentkeznek a terhesség jegyei átlagban a 4. ill. az 5. hónapban lesz látványos. Vannak a végletek is pl. már az elején látszik és amikor visszakérdezel miért ő babát várt?

Jadis vágya Rick volt… Annenek is bejön Rick? :)

Az új főnököknek több lehetősége is van. Ne feledjük az alkusz nőt, a repülőt, (Lauren ha marad) dark Maggie, amazonok stb. Ha lesz ugrás Enid is idősebb lesz – én benne is látok potenciált. A szövetkezett népcsoportok elfogadják, hogy a zombik az igazi ellenségek. Idővel jön egy újabb gonosz, aki próbálja megszerezni az új felépített világot. De sokára lesz még ősz!

Kissur - 2018. 04. 17. 15:05

Quantumleap: Két nagyobb időugrásról tudok (amikor valószínűleg a telet ugrottuk át). Az egyik 2-3.évad között, amikor Lori 8 hónapos terhes lett. A másik a 3-4.évad között, amikor megjöttek a Woodburys emberek, és belakták a börtönt. Azt mondjuk nem tudni, hogy mennyi idő volt végiggyalogolni a börtön-Menedék-Alexandria távot. De onnantól kezdve szerintem maximum 1-2 hónap telt el, mivel Maggie hasa nem nőtt. Ha azt feltételezzük, hogy szeptember-október tájékán tört ki a járvány, és majdnem 2 év telt el, akkor a két tél abba simán belefér. De ez most már lényegtelen, mert úgyis időt ugranak a 9.évadra.

_Peter - 2018. 04. 17. 15:19

Még olvasni is rossz mi történt. Nem volt a posztban: a korábbi helikoptert megmagyarázták kicsoda-micsoda honnan?

Quantumleap - 2018. 04. 17. 15:30

Ami még eszembe jut:

Ha képbe kerülne a helikopter, mint használható jármű, akkor elvileg bármikor lehetségesek lennének további átlátogatások a két sorozat között. A földrajzi táv legalábbis nem lenne többé gond.

Seni88 - 2018. 04. 17. 16:35

Huh ez az évad is véget ért. Az évadzáró egész jóra sikeredett. Inkább az lepett meg, hogy nem húzták tovább a savior háborút a következő évadra.
Eugene szabotázsakciójának végeredményét egészen jól felvázolták. A waterloo-i csata egyik fontos pillanatát idézte fel (amikor a dombon felfelé menetelő császári gárdát meglepték a hirtelen felálló és sorozatot lövő angolok) modern köntösbe bújtatva annyi különbséggel, hogy a fegyverek rosszul sültek el.
Maggie miért reagált szinte ugyanúgy Negan életben hagyására, mint amikor Glenn-t megölték? Lauren Cohan szinte copy+paste módon reagálta le a helyzetet.
A “triumvirátus” szervezkedése Rick és Michonne még hozhat egy új ellenséget/ellenségeket feltéve, ha az írói gárda meglépi ezt a szálat. Mondjuk én is azt hittem, hogy Negan megmurdel,de ebbe csalódnom kellett. Azért egy apokaliptikus világban nehezen tudnám elképzelni, hogy valaki túléljen egy torokvágást akármilyen gyors és szakszerű ellátást kap is.

seven - 2018. 04. 17. 19:22

Senki se fog abba belekötni, hogy Rick konkrétan megvágta Negan torkát azért, hogy megbénítsa? WTF… 1-2 miliméterrel beljebb tolja a szilánkot, és vége. Úgy ömlött a vér, hogy én konkrétan azt hittem, hogy meghalt, és már esett is az állam, hogy milyen tökösek az írók. Aztán…. persze nem. Ez nálam teljesen elrontotta az epizód kulcsjelenetét, 2 lovat próbáltak az írók meglovagolni egyszerre.

A másik. Nincs baj a belengetéssel, de ez a Jesus/Maggie/Daryl féle sötétbe beszélgetés meg mosolygás, hát… hogy is mondják angolul? Forced as fuck. Maggie-t még talán megértem, de Jesus már évadok óta moralizál, ráadásul nem is történt vele semmi mostanság, hogy így meggondolja magát. Daryl meg épp egy jelenettel azelőtt engedte el Dwight-ot. Nagyon béna volt szerintem.

Az oceansideos csajok meg, hát, ezért tényleg megérte az a sok szenvedés, ezért a 10mp-s molotov dobálásért. A 7×1 óta képtelen ez a sorozat normálisan levezetni egy konfliktust.

Nagyon örülnék ha a következő évad tényleg frissítene, és újra visszakerülnének a sorozatba a túléléssel, megélhetéssel kapcsolatos elemek. Pl, még sose láttunk telet normálisan a 3. évad 1. epizódjától eltekintve. Persze, ehhez valószínűleg jóval több pénz is kéne mint amennyit ad az AMC. Elképesztő milyen olcsónak érződött ez az évad.

winnie - 2018. 04. 17. 19:34

“. Pl, még sose láttunk telet normálisan a 3. évad 1. epizódjától eltekintve. Persze, ehhez valószínűleg jóval több pénz is kéne mint amennyit ad az AMC”

basszus, eljönnek budapestre, a terrorosok csinálnak nekik sarkvidéket, tundrazombikkal. csak bírják a színészek a mínusz 15 fokra lehűtött gyárépületet.

irgum76 - 2018. 04. 17. 20:25

én azt furcsállom, hogy Rick hogy lett rendőr?
láthatólag se lőni nem tud (kivéve ha csípőből kell fejbe lőni egy zombit)és közelharcban is midig alulmarad Negan ellen

Negan mitől esett össze?
ha csak megkarcolta volna Rick akkor kutyabaja
ha meg rendesen megvágja a nyakát kivérzik mint egy disznó

Maggie miből gondolta, hogy nem halt meg Negan?

én is örültem volna ha Eugenet meghagyják egy gerinctelen féregnek aki csak azt nézi kinél nagyobb a túlélési esélye
mért kellett idealizálni?
ráadásul tök értelmetlen is volt az előző részben simán visszasírhatta volna magát Alexandriába
így ismertük meg és kicsit üdítő volt látni, hogy nem csak jó-rossz karakterek vannak
a terve látványos és meglepő volt viszont egy kószáló kóborló dugába dönthette volna az egészet vagy pár próbalövés nem csak Negantől
az a Eugene akit eddig ismertünk sosem vállalt volna ekkora kockázatot
számomra nem volt túl életszerű
és ezzel kb véget is ért a rész
mert a többi művészieskedő picsogás már baromira nem hiányzott nekem 20 percen keresztül

olyan apróságok meg már szóra sem érdemesek, hogy tényleg nem lehetett látni mit néznek annyira Rickkék
meg, hogy autók között üldözi Negant aszt mikor megfordul egy préri van mögötte (bár ezt lehet benéztem most ezért nem fogom újranézni)

nem igazán tetszett

irgum76 - 2018. 04. 17. 20:32

ja és az idő múlásán szerintem kár vitatkozni
egyszerűen az készítők nagy ívben tesznek rá
így kár is spekulálni

Shred - 2018. 04. 17. 21:33

Irgum76: Maggie akkor kezdett dühöngeni, amikor Rick kiadta a parancsot, hogy foltozzák be Negant.

korxi - 2018. 04. 17. 22:14

irgum76 : Hát ja, ez a zőrzavar oka és tényleg kár ebben a dologban kogikát keresni.

Az hogy Maggie állítólagos terhességének több mint két évada nem látszik a nyoma, az szerintem arra utaln(na) hogy egy évad kb. 1-2 hónappal egyenlő, ugyanakkor 1,5-2 év alatt Carl sem tud cuki kisfiúból lapaj kamasz / fiatal felnőtt lenni.
Ott van még Judith növekedése, de csecsemőkörból kinőtt gyerekek életkorának magsaccolásában nem vagyok jó.

Kissur - 2018. 04. 17. 22:46

seven: Nem kötözködés, de a 3×01-ben nem volt tél. A 3×03 egy Andrea és Michonne közös visszaemlékezős jelenetében volt, hogy dideregve ültek a tábortűz mellett éjjel. Havat nem láttunk soha. :)

Mate4182 - 2018. 04. 18. 03:50

,, én is örültem volna ha Eugenet meghagyják egy gerinctelen féregnek aki csak azt nézi kinél nagyobb a túlélési esélye”

Az én meglátásomban Eugene még mindig egy gerinctelen féreg aki belátta hogy mostanra Rick oldalán nagyobb a túlélési esélye

wickee - 2018. 04. 18. 06:51

“hogy egy évad kb. 1-2 hónappal egyenlő, ugyanakkor 1,5-2 év alatt Carl sem tud cuki kisfiúból lapaj kamasz / fiatal felnőtt lenni”

Ezen én is nagyon röhögtem, hogy ha már annyira azt akarják sugallni, hogy story szerint maximum 2 év telt el, akkor réges-régen le kellett volna cserélni Chandler Riggset, aki időközben 10 éves pici fiúból 18 éves fiatal felnőtt lett… :D Ilyen korban ez hatalmas változás és nincs az a hülye, aki elhiszi, hogy 2 év alatt nőtt ennyit… :D Még a felnőtt színészeken is eléggé látszik az eltelt 8 év, nemhogy egy gyereken.

Quantumleap - 2018. 04. 18. 07:27

korxi: Egyik évad ennyi idő alatt játszódik, a másik pedig emennyi idő alatt. Bakker, ez nem a 24, hogy kiszabott sztorihosszok legyenek. :)

winnie - 2018. 04. 18. 07:45

wickee: ez igaz, de egyrészt a sorozat nem akarja érzékeltetni az idő múlását konkrétan, másrészt, mint a példa is mutatja, nem kellett volna lecserélni, mert senki sem reklamálta a jelenlétét. a néző általában elfogadja, hogy tévét néz, hogy a színészek változnak, hogy rick hasonlít egy ismert angol komédia egyik szereplőjére, stb. ennyi azért belefér, sok sorozatot láttunk már gyerekekkel.

Quantumleap - 2018. 04. 18. 07:51

wickee: Több, mint 3 év telt el elméletileg.

“Még a felnőtt színészeken is eléggé látszik az eltelt 8 év, nemhogy egy gyereken.”

Azért ehhez vegyük hozzá a apokaliptikus környezetet, és a vele járó folyamatos stresszt. Így nem nehéz 3 év alatt nyolcat öregedni. :)

wickee - 2018. 04. 18. 08:26

Ja csak én abból indultam ki, hogy valaki itt feljebb belinkelt egy asszem 500 napos timeline-t, hogy elvileg annyi telt el. Őszíntén én ezen a téren már elveszítettem a fonalat, hogy hol járunk időben. :D Hozzáteszem én sok ilyen hülyeségbe képes vagyok belekötni, pl hogy Daryll szőke hajából hogy lett az évadok folyamán fekete. :D Biztos ilyen körülmények között van ideje festeni. :D :D :D

_Peter - 2018. 04. 18. 11:03

Amit Rick látott helikoptert korábban, azt megmagyarázták kié és honnan jött?

Csilla0422 - 2018. 04. 18. 11:43

Peter, nem. Még Jadis/Anne kukás vezér is látta és várta őket, valószínű neki lehet velük kapcsolata.

Eugene nem változott semmit. Ami engem bosszantott, hogy simán visszafogadták. Gabriel ötletét felhasználta, mert látta, hogy Negan csapatában “belháború” van és ezért ismét Rick lett számára az erősebb, aki majd védeni fogja őt.

mrmackey - 2018. 04. 18. 18:42

Ez a show tényleg maga a sétáló hulla. Abszolut fan voltam, de az utolsó két évad után komolyan el kell gondolkodnom a kaszán. Vérlázító, amit művelnek.

Ha most eltekintünk ezektől a többiek által említett írói töketlenségektől, hogy megölik Negant meg nem is, mindenki jól lakik…a hatodikig bezárólag még a saját univerzumán belül konzisztens volt valamennyire a sorozat.

De olyan értelmetlenül mozognak a szereplők és olyan illogikus döntéseket hoznak, hogy az ember csak fogja a fejét. Nyolc év alatt nem szedtek fel minimális taktikai skilleket, nincs vagy primitív a felderítés, rendszeresen kigyalogolnak zárt csoportban nyílt terepre, (a végső csatában konkrétan a mezőre, mint valami középkori lovagi ütközetben), ahol egyértelmű az ambush, és a végtelenségig lehetne sorolni.

Meg ez a folyamatos Rick/Negan cicaharc, néha megtalálják egymást itt-ott, és akkor birkózás közben moralizálással múlatják az időt, miközben senki nincs a környéken.

Nem tudom, miért nem lehet intelligens sorozatot írni, ahol nem kezelik zombiként a nézőket. Komolyan az írókat meg a showrunnereket bedobnám egy walkerekkel teli gödörbe. Nagyon dühítő.

Az akciók rendezése szintén minősíthetetlen. Ennyi pénzből simán találhattak volna valakit, aki látott már akciót.

Quantumleap - 2018. 04. 18. 21:11

Most újfent felmerült bennem, hogy vajon várhatunk-e Negan eredetepizódot. Eddig mindig azt mondtam, hogy még addig kellett volna, amíg a háború tart. De most jobban belegondolva, ezután esetleg kiemelhetné a figura összetettségét.

Seni88 - 2018. 04. 18. 23:27

Irgum: “én azt furcsállom, hogy Rick hogy lett rendőr?
láthatólag se lőni nem tud (kivéve ha csípőből kell fejbe lőni egy zombit)és közelharcban is midig alulmarad Negan ellen” Ezen jót nevettem. :D
Szerintem jól megkente a zsaruképző tisztet, aki levezényelte a lőpróbát és átengedte egy szerénynek mondható megfelelttel. Egy másik elmélet szerint olyan sokáig nem sütötte el a fegyverét, hogy egyszerűen kijött a gyakorlatból. A harmadik (több nem lesz) elmélet szerint Negan Albert Wesker módjára elslisszolt a lövedékek elől,de olyan gyorsan történt, hogy a nézők azt hihették Rick szerencsétlenkedik ennyit.

Asszem - 2018. 04. 19. 16:18

Mrmackey ráadásul következetlenül logikátlanok, mert Negan azzal erősítette meg a csapdát, hogy a biztos halálba küldte azt a csapatot, mondván, hogy Rick úgyis küld felderítőket. Ami meg is történt. Aztán mégis egy csomóban mentek a dombra.

Mondjuk azt sem értem, miért kezdtek Negan-ék füttyögni, ahelyett, hogy rögtön lőttek volna, esélyt sem adva a válaszra.

Amit pedig végképp nem értek, hogy nem lőtték le álmában Negant és miért nem félnek a katonák a haláltól, miközben sztori szerint alig két éve még civilek voltak.

Szerintem ennyi idő eltelte után az első komoly ember-ember tűzharcnál nem lenne ilyen vasfegyelem egyik oldalon sem.

Gábor - 2018. 04. 21. 15:08

Asszem: Ezt sokan fejtegették már, hozzáad hasonló következtetéseket levonva. Talán a képregény/sorozat világában ez azzal magyarázható, hogy nagyon rövid idő alatt esett át mindenki egy durva sokkon: járkáló halottak, a társadalom összeomlása, stb. A legtöbben ugye meghaltak, a sorozat világában pedig akik túlélték a többségük simán pszichopata :D

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz