login |

Westworld: kezdett a 2. évad

2018. 04. 23. 21:46 - Írta: winnie

129 hozzászólás | kategória: kritika,

I wrote that line for you.

Nem is emlékeztem rá, hogy a Westworld-ről tavaly végig voltak epizódkritikánk (itt van mind). Na nem azért, mert ne lett volna mit kibeszélni rajta (ajajj!), hanem mert el nem tudtam képzelni, hogy mit tudtam ennyit írni róla – én ugyanis inkább az árral sodródós típus vagyok, plusz míg az első négy rész kifejezetten bejött, addig a folytatásnál éreztem, hogy kezdem elveszíteni a kezdeti lelkesedésemet.

Az okokról elég hosszan értekeztem a fenti linkeken, nem ismételném magam, inkább kiemelném, hogy nekem nem annyira a sorozat mystery box-jellege jött be, vagy éppen a filozófiai kérdések (bár szerintem nem annyira mély a sorozat, mint szeretnék mutatni), hanem egyrészt magának a parknak a megalkotása történetek, illetve karakterek szintjén (ld. narratívák), illetve a működése. Valamint az a világ, amelynek lakóiból párat megismertünk, és amelyben elkészülhetett ez a szórakoztató komplexum a “robotokkal”.

Az első évad végén el is értünk a robotfelkeléshez és adódott is a kérdés, hogy most hogyan tovább, azonban ezt már nem én fogom megválaszolni, mert az újságíróknak kiadott öt rész közül már az első 3/4-énél azt éreztem, hogy ismét ott tartok, hogy hiába mondható érdekesnek az ábrázolt világ, egész egyszerűen alig találok benne valakit, akinek a sorsa bármilyen szinten is érdekelne. És nyilván nem az ezerszer kinyírt, üres Teddy-re gondolok, hanem az ÚjDolores-szel és már szinte Maeve-vel is így vagyok.

The stakes are real in this place now. Real consequences.

Nyilván nem mindenkinek lesz ilyesmivel gondja. Más izgul értük, míg van, aki elintézi azzal, hogy robotokról van szó, gépekről, akiket formatálhatnak, újraindíthatnak, ergó a sorozat más szinten működik, nem karakterek szintjén. Meglehet, de ilyenkor mindig eszembe jut a Humans, ami ugyanúgy öntudatra ébredő mesterséges intelligenciákról, robotokról szól, és annak nagyon hamar sikerült elérnie, hogy érdekeljen a gépek sorsa.

Everything is code here, William.

Tényleg furcsa érzés látni egy fontos jelenetet, ami során Dolores lövöldözik ész nélkül, ami közben azon merengek, hogy most mit kéne éreznem? Semmit, csak követnem a történéseket? Aggódnom kéne érte? Vagy szurkolnom neki és örülni, hogy most aztán megmutatja az AI? Ez utóbbi az S1-ben Maeve-nél azért megvolt, főleg, mert mellette volt Rosencrantz és Guildenstern, itt viszont sokszor csak arctalan redshirt-ök hullanak jobbra és balra, jobbra és balra.

Ugyanez a helyzet akkor, amikor mély(nek tűnő) monológokba bonyolódik (az évadnyitóban nagyon gáz volt ilyen szempontból Dolores), amik, mivel a kelleténél kevésbé rezonálok rá, inkább hangoznak számomra mesterkélt, üres dumáknak, mintsem elgondolkodtatóknak. (A végén a jelenete Teddy-vel végképp betette nálam a kaput.)

A tovább mögött folytatom spoilerek nélkül.

Ha a gépek nem hatnak meg, akkor majd az emberek? Már, ha maradt ember. Tippre, aki élt és mozgott az első évadban, az most is jelen lesz valamennyi ideig (még ő is!), s nyilván a Fekete Ruhás is visszatér (JEE!), valamint azok szála is folytatódik, akikét furcsa módon lógva hagytak. És az egyik fő gondom a premierrel pont az volt, hogy látványosan kiemelt szerepet kapott benne Lee (az író), valamint Charlotte is, akiket az S1 során sem találtam túl érdekesnek. Na majd most?

Ezek után nem hiszem, hogy meglepő, ha azt mondom, hogy az évadnyitó nagy része, ami rájuk és pár robotra épült, nem nyűgözött le. Ez önmagában is elég lett volna nekem, azonban a szüntelen erőszak végképp eltemette nálam a Westworld-öt. És nem azért, mert mimózalelkű vagyok, hiszen mégiscsak a horror a kedvenc műfajom, és az übervéres Into The Badlands évadnyitóját, mint a messiást vártam, azonban itt annyira feleslegesnek éreztem a _folytonos_ öldöklést és a halotthegyeket, hogy végképp eltompultam, érzéketlenné váltam szinte mindenre.

Komolyan mondom, érdemes megnézni, hogy hány jelenet van a 2×01-ben, amiben halomra lőnek, kivégeznek, felakasztanak, torkon vágnak embereket vagy robotokat, illetve hullahegyek tövében zajló beszélgetésekről nem is beszélve, volt, hogy egymás után négyszer vagy ötször sikerült ilyet mutatni (és nem csak a western világban, hanem a való világban is ez megy), így a végére az egész már-már parodisztikus lett lett a szememben. Tiszta céllövölde ajándékokért. És értem én, hogy mi ezzel a cél, de (esetemben legalábbis) a kevesebb erőszak hatásosabb lett volna.

Marad tehát a rejtély komponens, valamint a sorozat grandiózus jellege, s mindkettő izgatott is, azonban egyrészt a premier továbbra sem annyira válaszokkal szolgált, inkább kevésbé izgalmas kérdésekkel, másrészt pedig a világ egyelőre még nem nyílt ki annyira, hogy az komolyabb változást hozzon.

Utóbbi persze csak idő kérdése, előbbi kapcsán pedig annyi azért vigasztalt, hogy kaptunk bőven jeleneteket a személyzettel, illetve a park irányítóival (itt be is jött egy új, kiemelt szereplő – illetve kettő is, bár Fares Fares nem sok vizet zavar), a külvilág aspektusai, a karbantartás, a készítési folyamat továbbra is lenyűgöz (és felkavar). vagy legalábbis próbálom megérteni, hogy az egészet hogy is kell elképzelni. Ráadásul ezen a téren még azzal is ráerősítettek a mitológiára, hogy a robotok felépítésébe kicsit jobban belementek.

Szóval nálam a 2×01 után kasza lett a sorozat, a közepes szint nem bírt maradásra, és ahogy belenéztem a következő pár epizódokba, abszolút nem bántam meg a döntésemet. Viszont a látottak alapján úgy vélem, hogy a maradóknak sem lesz gondjuk, hiszen elég nagyot változik a történetmesélést, és a folytatásban elég sok kérdőjelre kitérnek a készítők, kezdve Delos-szal, El Lazo-n át egészen arra a bizonyos, sokak által várt új világra, a Shogun World-re.

Amellett viszont nem mehetek el, hogy a Westworld a (nevezzük így) monumentalitása miatt nagyon széttöredezik, és továbbra is arra lehet számítani, hogy miközben egy-egy rész egyes, együtt maradó karakterekre fog koncentrálni, addig mások szinte alig kapnak szerepet, így akit egyes szálak nem kötnek le, annak bizony rövidebb-hosszabb ideig el kell viselnie azokat.

Kíváncsi leszek, hogy mi az általános vélemény azzal kapcsolatban, hogy a Westworld csak simán bonyolult vagy túlbonyolított. Lehet, hogy van, aki szerint faék-egyszerűségű, de az biztos, hogy tavalyelőtt mi is jókat elmélkedtünk rajta, a net is szeret csüngeni a történéseken, és most is kapunk két nagyon elkülönülő idősíkot, az ismert visszatérő, nagyon régit, valamint még egy-kettőt, ami vagy külön áll, vagy nem.

A konkrétumokra a spoilermentesség miatt nem térek ki (mint a hosztok emlékei, hogy mit érzékelnek valóságként, saját valóságukként, hogy létezik-e olyasmi számukra, hogy mit tett vagy nem tett Bernard, hogy kit láttunk a végén), azt majd a kommentekben. Bár még az is komolyan érdekelne, hogy kit melyik szereplő érdekel igazán, hogy kik azok, akik csak sallangok és növelik behemótra az epizódonként játékidőt. Engem az lepett meg nagyon, hogy Lee Sizemore karaktere még úgysem érdekel, hogy most megismerheti a saját maga által teremtett világot.

Az HBO jóvoltából láthattuk a sorozat 2. szezonjának első 5 részét. Vagyis láthattuk volna, ha.

129 hozzászólás Ne habozz!

Python - 2018. 04. 23. 21:54

Pár észrevétel a nyitóepizód után: Megint lehet kb. 4 v. 5 idősík, csak a többségük pár hetet megy most vissza az időben, de van 1 v. 2 ami megint éveket ugrik vissza a múltba.

Vannak Drone Hostok, azaz arc nélküli munkás (?) androidok.

Stubbs él. ;)

Van egy bengáli tigris “hullánk” Westwördben, ami a 6-os parkból keveredett a ide. Ugye amit elméletileg tudunk: van Westworld, lesz Shogunworld v. Eastworld, van állítólag római és középkori világ is. Az 5. nem tudunk semmit, és most itt van egy állat 6. -ból.

A rész elején kínai tengerészgyalogosokkal vitáznak a parton a DELOS zsoldosai vagy a saját PMC cég kontraktorai. Így első ránézésre ezek tényleg katonák, míg a helyi őrség a PS90 -es géppisztolyokkal, a bénázásaikkal egyre inkább azt a benyomást kelti, hogy valami elfuserált android széria lehet. Nos, a kínai tgy-k feltűnése alapján a parkkomplexum a 6 világgal valahol a Csendes-óceánon v. a Dél-Kínai – tengeren lehet, és kínai felségvizek övezhetik. Mert különben hogy került volna oda a Kínai Haditengerészet, meg a kínai tgy-k?!

Az epizód végén a sok kinyírt android és Bernard szövege felveti, hogy Bernard nyírta ki kvázi az összeset az agyi inplantot körülvevő folyadék pótlása miatt. És mintha Teddy Flood teste is ott lebegne a vízben.

Nekem ezek tűntek fel így elsőre a nyitó epizódból, de számtalan dolog bőven sok kérdést vet még fel.

Alain Prosztó - 2018. 04. 23. 21:57

“bár szerintem nem annyira mély a sorozat, mint szeretnék mutatni”

Pont ugyanezt érzem. Azzal próbálják mélynek láttatni, hogy a szereplők folyamatosan filozofálgatnak, ha kell, ha nem.

Nem mondom, hogy rossz sorozat a Westworld, csak én korántsem érzem akkora durranásnak, mint egy csomóan. Nálam tavaly a top5 újonc közt se volt, de jó eséllyel még a top10 között se.

seven - 2018. 04. 23. 22:07

Ja, sokban egyetértek. A rengeteg hulla, meg erőszak… semmi bajom nincs az öldökléssel amúgy, de itt tényleg úgy voltam vele, hogy “na még egy”- nem igazán volt súlya az egésznek. Az egyetlen halál aminek örültem volna, az Lee halála, de basszus, úgy tűnik hogy még nagyobb szerepet kap mint az 1. évadban… szerintem borzalmasan gyenge a színészi játéka.

>Kíváncsi leszek, hogy mi az általános vélemény azzal kapcsolatban, hogy a Westworld csak simán bonyolult vagy túlbonyolított.

A premier közben végig az az érzésem volt, hogy mélyebbnek, érdekesebbnek, bonyolultabbnak próbál mutatkozni a sorozat, mint ami valójában.

Számomra ami nagyon hiányzik, az a katarzis, a libabőr, az igazi WTF jelenetek. Vagyis, a hullámvasút érzés. A Lostot többször említette Lisa Joy és Nolan mint inspiráció, de szerintem pont ezt, a legjobb elemét nem sikerült átvenni. Túl sok az expozició, a szájbarágás, szerintem ennek az epizódnak egyáltalán nem kellett volna az extra játékidő, sőt.

A vége se ütött valahogy, pedig egyértelmű hogy elég “nagy” jelenetnek volt szánva. És azért ez egy kicsit aggaszt, mert látszik hogy mindent beleadtak a premierbe, és gondolom ez lesz az évad egyik kulcsjelenete.

Ami még fáj, az Robert hiánya.. ezt az egész premiert Bernard és MIB vitte a hátán számomra, de ez így nem lesz elég késöbbre, főleg mivel Maeve valahogy egyáltalán nem izgat, még csak egy kicsit se.

Uhhh.. szóval ez elég negatívra sikeredett, pedig összeségében azért nem unatkoztam, és voltak jó részek(zene, produckió minősége, látvány, MIB jelenetei mind), de ez most nálam max 5/10-et ért.

cherockee - 2018. 04. 23. 22:09

@winnie: egyetértek, de egy kérdés: a következő 4 részben sikerül nekik legalább nagyobb részben elvarrni-megválaszolni a most nyitott szálakat (amikkel záródott az első rész, új kérdésként), vagy amit most látunk az kb. az évad végéig húzzák? Utóbbi esetén nem maradok.

“csak simán bonyolult vagy túlbonyolított”: ez a fő kérdés most. A Blade Runner 2049-et megnézve szerintem sokan lehetnek, akiknek ez kevés, tényleg lehetne benne több esemény, nagyon hagy teret merengeni, én imádtam, de megértem, hogy ha valakinek kevés.

De akkor ez mi? Az első részektől látom, hogy annyira profit próbálnak csinálni, és néhol hihetetlen (első évadban Bernard és Ford nagy jelenete, Ford kb. összes jelenete) jót is csinálnak, de a nagy merengő mondatoktól már kiborulok, képeslapdumáknak, nagy életbölcsességnek hangzó üres, szépen megfogalmazott, de üres mondatok.

Jack Bauer - 2018. 04. 23. 22:28

Engem sem kapott el a Westworld mánia, valami hiányzik belőle pedig kedvencek csinálják és játszák. Kivárok.

FP Jones - 2018. 04. 23. 22:33

Mondjuk ki: nem volt nagy szám a premier.

bvr - 2018. 04. 23. 22:35

Vártam az évadot (de azért nem vártam tőle _túl_ sokat), komoly bajom nincs is.
Ami az első évadban berántott, az a sok kiváló színészi játék (elsősorban persze Anthony Hopkins, Ed Harris és Jeffrey Wright, de rengetegen mások, akár kiegészítő karakterek is, és zavarni se nagyon zavart senki, még a sokszor lehúzottak sem), az eszméletlen ütős hangulat (gyönyörű helyszínek nagyon jól fényképezve, a set-design is nagyon bejött, a zene úgyszintén), és persze volt hozzá annyi rejtély-faktor hogy legyen azért tétje is.
Volt bajom is persze az első évaddal, a közepétől (kezdetben a Maeve-szál, aztán még pár dolog), meg a fináléval is, de a pozitívumok sokkal többet nyomtak mint a negatívumok.

És azért ez most is így van. Amiket a kritika kiemelt negatívumokat azzal teljes mértékig egyetértek: üres, fölösleges és unalmas is az öldöklés ekkora terjedelemben. Ami ennél is sokkal jobban zavart, főleg hogy ennek láthatóan a jövőben is nagy szerepet szántak (amit a kritikák is írtak hogy így lesz), az Dolores és az üres ömlengései…
Maeve szálát (miközben amúgy Thandie Newtont meg szeretem, csak nem ebben a szerepében…) a két hülyével meg aztán a szuper-erejével meg már első évadban sem igazán szerettem, itt sem ez lesz a kedvencem, de azért mégsem teljesen kuka.

Szóval adom a negatívumokat, de a hangulat nálam továbbra is el fogja ezt vinni a hátán, továbbá a man in black múltja is érdekel, bernard karakterének a sorsa pedig önmagában is érdekes számomra.
A rejtély-faktornál is sok minden érdekel persze, de ott azért döntő lesz hogy adagolják-e a válaszokat is, építik-e a világot, vagy csak lufi-fújás történik-e. Meglátjuk, én mindenesetre kíváncsi vagyok!

Mkay - 2018. 04. 23. 22:50

Nem Teddy volt a hulla a vízben? Úgy már kicsit másképp hangzik Dolores monológja… :)
Egyébként újranéztem az első évadzárót és abban Dolores eltöri MIB kezét mielőtt az leszúrja… Itt pedig semmi baja a kezének pedig elvileg nem sokkal utána vagyunk a történéseknek… WTF?
Egyébként én sem ájultam el nagyon ma, az első évad utolsó része még újranézve is jobban lekötött, mint ez a kezdés. Viszont kitartok mindenképpen, ezek szerint azon kevesek egyike vagyok, akiknek Dolores szála kifejezetten bejön. :)

Matt - 2018. 04. 23. 22:54

Érdekes, de szinte semmivel nem értek egyet a leírtakkal kapcsolatban. A karakterekkel kapcsolatban pont az ellenkezőjét érzem. Szinte mindegyiküknek érdekel a sorsa, annyira jól megírtak, annyira élőek. Nagyon kevés sorozat tudja elérni nálam azt, hogy ilyen szinten szimpatizáljak a karakterekkel (A Hátrahagyottakban volt hasonló, de nálam az a sorozat nem közelíti meg minőségben a Westworld-öt, na arra lehet mondani, hogy feleslegesen túlbonyolított). Amikor először néztem meg a sorozat 1. évadát nekem sem volt minden tiszta, de most, hogy újranéztem már minden világos. Komplex sztori, de nem túlbonyolított, hanem kerek egész és roppant mód átgondolt. Jonathan Nolan anno a Mementónak egy forradalmi forgatókönyvet írt, amikor visszafele mesélte el a sztorit. Itt hasonló bravúrok voltak, mint pl. ((SPOILER!!!) az, hogy az író végig az orránál fogva vezette a nézőt, és időben össze-vissza ugrált, anélkül, hogy ez a nézőnek egészen az utolsó néhány epizódig fel sem tűnt volna! Aztán még ott van a másik nagy “átverés”, miszerint a “főgonosz”, vagyis Ford, valójában a történet hőse, ami pedig az utolsó részben derül ki. SPOILER vége)). Az, hogy forradalmi, talán túlzás, de ezek olyan írói bravúrok, ami nagyon ritka manapság és sokan elmennek efelett.

Az utolsó kérdésre visszatérve engem iszonyatosan érdekel Dolores, Bernard és igen, még Teddy sorsa is, nem beszélve a Williamről (a közönségkedvenc Maeve, valahogy annyira nem izgat). Mind érdekes karakterek, még ha igazán szimpatizálni csak az android karakterekkel lehet (persze az sem túl egyszerű főleg a mészárlások után, mindenesetre én tökéletesen megértem őket).

A Westworld-nek felróni az erőszakot, szerintem olyan, mint egy The Walking Dead-nél kiakadni azon, hogy kibeleznek valakit, vagy Trónok harcánál ha elvágják valakinek a torkát. Tekintve, hogy mik történtek az 1×10-ben, 100%-ban indokolt ez a mennyiségű erőszak. És tekintve, hogy háború zajlik, nem is számítok kevesebbre a továbbiakban.

A sori nálam 10/10, 2. évad kezdés 9/10.

Shred - 2018. 04. 23. 23:51

Az utolsó jelenetben szerintem Papp Gergely lebegett a vízben.

Kissur - 2018. 04. 23. 23:58

Az ÚjDolores már most idegesít, pedig az 1.évados Maeve sem volt semmi az évad második felében a követelőzéseivel!
Charlotte jöhet, nekem nincs vele bajom. Azonnal felvetődött a kérdés, hogy nem lehet, hogy ő Arnold lánya, és azért lett a Park részvényese, hogy megtudja hogyan halt meg a soha nem ismert apja? :D
A tengeri rombolók honnét jöttek és hol állnak? A Park részén? Vagy a Park a világban van? Ezt sosem tudtam elhelyezni magamban.
Én elvoltam ezzel a kb 70 perccel, bár olyan semmilyennek hatott, aminek lehet az oka a sok előzetes negatív kritika, amik belemásztak a fejembe.

winnie - 2018. 04. 24. 04:49

kissur: tényleg voltak negatívok? mármint nyilván, de nem lehet, hogy olyan sok, mert eskü, én szinte csak pozitív véleményekkel találkoztam.

winnie - 2018. 04. 24. 04:52

“Van egy bengáli tigris “hullánk” Westwördben, ami a 6-os parkból keveredett a ide. Ugye amit elméletileg tudunk: van Westworld, lesz Shogunworld v. Eastworld, van állítólag római és középkori világ is. Az 5. nem tudunk semmit, és most itt van egy állat 6. -ból.”

és igen, ez még egy érdekes dolog. fura módon, ahelyett, hogy beindultam volna, az egész valahogy hidegen hagyott. legalábbis olyan szempontból, hogy “- van másik park! – na és?”. mármint, hogy belegondoltam, hogy ez mit jelent a sorozatra nézve. azt, hogy megmutatják, bemennek és átmennek rajta? hogy elkezdik felfedezni és mélyen belemennek, annak kapcsán is felvázolnak sok mindent? és hirtelen rájöttem, hogy míg az első évad után azt mondtam, hogy “másik park, jee!”, most igazából nem értem, hogy mit adhatna egy második (harmadik, negyedik) magához a sorozathoz azon kívül, hogy szélesíthetné a látóteret és érdekességként szolgálhatna. remélem, hogy azért több lesz, mint puszta érdekesség.

JKJ - 2018. 04. 24. 06:23

Egyetértek a kritikával. Túlbonyolított. Mélyabbnek akar látszani, mint ami. Senki sem érdekel. Illetve számomra már az első évadban is az volt a probléma (és itt csak fokozódott), hogy bár maga a park jó gondolat és el tudok hasonlót képzelni, de egy ilyen jellegű helyzetet már nem. Ráadásul az AI itt is teljesen tévesen lett ábrázolva. Persze lehet, hogy van valami tuti megoldásuk a készítőknek és még érdekes is lehet ha kiderül, de most a legkevésbé sem érdekel. Kár érte.

dexike3 - 2018. 04. 24. 06:30

nekem az nem volt egyértelmű, hogy Dolores Wyatt?
spoiler:
a fickót azért engedték el, hogy elvezesse őket az egyik kijárathoz?

AbyssR - 2018. 04. 24. 06:53

Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy megértsem, hogy az androidok fegyvereinek a golyói hirtelen hogy sebezhetik meg az embereket?

Ladi - 2018. 04. 24. 07:16

Nekem nagyon bejött a folytatás, bár a nagy szünet miatt fel kellett venni a fonalat. Ha vége az vizsgaidőszaknak, akkor két rész között előveszem ismét az első évadot. Már alig várom a következő részt!

Mate815 - 2018. 04. 24. 07:41

Szerintem bele se kezdek. Már az első évad is halál unalmas volt. Valaki említette a LOST-ot, sehol nincs ahhoz képest a sorozat.

dexike3 - 2018. 04. 24. 07:50

AbyssR:
nem részletezték, csak hogy elszállt a biztonsági protokoll. (tipp: valami be lehet építve a tölténybe, ami lefékezi?)

vbalazs91 - 2018. 04. 24. 08:05

Ezek nem robotok, androidok.

bercali - 2018. 04. 24. 08:31

Engem már a pár perces visszatekintő berántott az elején. Baromi jól szórakoztam a nyitányon. Teddyt megint kinyírták az egyik idősíkon. :) Összességében 9/10.

winnie - 2018. 04. 24. 08:32

“nekem az nem volt egyértelmű, hogy Dolores Wyatt?”

is:) nem egy karaktert kell játszania evan rachel woodnak.

Ace - 2018. 04. 24. 08:37

Nagyon vártam az új évadot.
Szerintem még mindíg minőségi darab. Több ilyen sorozatra lenne szükség. Az erőszak valóban kicsit túl lett húzva de az előző évad végi csúcspontnak muszály volt tovább eszkalálódnia szóval szerintem ezt kár felróni neki. Engem az emberek sorsa mondjuk jobban mozgat mint a robotoké de még van benne bőven rejtély ami érdekesé teszi őket is. A park és a környezet még mindíg lenyűgöző és rengeteg potenciál van benne amit remélem ki is aknáznak. Én biztos maradok mert talátam magamnak karaktereket akiknek érdekel a sorsa. Remélem indén is felkarolja valaki és lesznek írások róla lesz mit kibeszélni idén is.

Azokat viszont nem értem akik már az első évadot is kaszálták illetve első évad végén azt mondták ez üres meg nem érdekli őket mégis mit keresnek még mindíg itt?

poohtheone - 2018. 04. 24. 08:52

“Nem is emlékeztem rá, hogy a Westworld-ről tavaly végig voltak epizódkritikánk”

Jól emlékeztél, _tavaly_ tényleg nem volt ;)

Az írással nagyrészt egyetértek. Hullahegyek és erőszak indokolatlanul. Nem gondoltam volna, hogy Dolores még idegesítőbb lehet, mint az 1. évadban, de a Coelhós bölcsességekkel és a teljesen érdektelen gyilkolászásokkal sikerült elérnie. Badassnek akar látszani, de nagyon nem jön át a feeling. Ez lehet az írók hibája, de a színésznőé is.

Hopkins hiánya már az első részben szembetűnő, még szerencse, hogy MIB megmaradt.

@winnie: Lesz kibeszélő?

Az utolsó jelenethez: Szerintem Bernard azért mondta, hogy ő ölte meg mindet, mert rájött, hogy nem is halottak, csak tettetik.

Shred - 2018. 04. 24. 09:15

Szerintem akkor lehet túltenni magatokat pár dolgon, ha láttátok az eredeti filmet. Abban is hatalmas mészárlást csaptak a robotok, ott is voltak párhuzamos parkok (az egyik cowboy főhős például egy középkori várbörtönből próbált kiszabadítani valakit). A fegyverekről: igen, eredetileg különbséget tudnak tenni android és ember között, ezt a protokollt írta felül Maeve.
Dolores most nekem sem szimpatikus, az első rész fejlődéstörténete után egyelőre nem tudom hova tenni ezt a bosszúszomjas gyilkológépet (persze érthető a dühe).
A másik, hogy egy epizódon belül sok bosszantó apró hibát fedeztem fel:
– a biztonsági őröket simán ki lehet nyírni, pedig a ruhájuk alapján azért elég golyóállónak tűnnek.
– a Doloresék által felkötözött részvényesek nyakában annyira lazák a csomók, hogy simán felnyúlhatnának és kihúzhatnák belőlük a fejüket.
– A radaron ránézésre több száz host képe látszott, ehhez képest a random odakerült tóban lehettek talán ötvenen?

Lalolib - 2018. 04. 24. 09:27

Tudom, hogy azon kevesek egyike vagyok, akit nem rántott be az első évad.
Ettől még kíváncsi voltam a folytatásra…kb. fél óráig.
Egy öldöklős, művészinek álcázott zagyvaság lett belőle.
Kasza lett a vége.

AglioOlio - 2018. 04. 24. 09:35

Engem speciel sokakkal ellentétben pont Maeve sorsa és szála érdekel. Meg Bernardé.

Lehet, nem annyira mély, mint mutatni akarja magát, nem olyan jó, mint a Lost (amit nem követtem és amennyi rémlik, a túl sok éved annak sem tett jót, túlhúzták), nem olyan az AI benne, mint mondjuk az Ex Machinában (persze azt is lehet kritizálni, attól még nem lesz sokkal jobb, hogy kisköltségvetésű rétegfilm), de engem leköt. Néhány filozófálgatás tényleg idegesítő, mint ebben a részben Doloresé, de az embernek nem muszáj azon a szinten maradnia, az egyes felvetett gondolatokat magában továbbviheti. És ha jó a színészi játék, akkor sokat megbocsátok: például a Trónok harcának történetvezetése sokkal jobban zavar, de a színészek és a látvány miatt azt is nézem.

MadAve - 2018. 04. 24. 09:49

Ha jól értesültem, többek között azért is volt jó egy év szünet a 2 évad között, mert az írók alaposan át akarták gondolni a történetet. Nem mondom, hogy tökéletesen sikerült az új évad kezdése, de rossz sem volt, szerintem érdemes kitartani, és várni, hogyan bontakozik ki a továbbiakban.

Dolores bölcselkedései nekem sem jöttek be, az egyik monológ után Teddy-nek adott csók pedig nagyon mesterkélt volt, viszont szerintem ez mind szándékos. Nem hiszem, hogy aki ilyen fordulatokat ír, mint az első évadban, elkövet olyan hibát, hogy betesz egy ekkora klisét az évadnyitóba. Legalábbis én most pozitív vagyok, és feltételezem a legjobbat. Ez az egész monológosdi inkább jellemző a pancser íróra, habár nem nézek ki sokat belőle. Nyilván nem ő áll az egész hátterében (nagyon meglepődnék, ha mégis igen), én mindenképp hajlok arra, hogy még mindig emberek kezében van az irányítás, de majd kiderül.

Danee - 2018. 04. 24. 10:12

@Shred

A reszvenyesek keze meg volt kotve, nem?

winnie - 2018. 04. 24. 10:59

madave: elvileg a produkció bonyolultsága a fő ok (amibe persze az írás is beletartozik, de inkább a konkrét forgatás, előkészülés és utómunka), ez egyre több sorozatnál tetten érhető a hosszabb kihagyások miatt.

egyébként, ha már írók, nagyon érdekes látni, hogy a kiemelt írók mellett mennyi a kvázi kezdő, első- vagy második sorozatos író, tehát nem “kiégett” veteránokkal dolgoznak, hanem abszolút friss hangokkal.

Shred - 2018. 04. 24. 11:08

@Danee: nekem úgy tűnt, még így is simán fel tudnának nyúlni és kibogozni a kötelet, de este újra nézem, lehet hogy rosszul láttam.

Kissur - 2018. 04. 24. 12:36

winnie: Nem akarok reklámot csinálni nekik, de két magyar kritikát olvastam, és mindkettő lehúzta, hogy kifogyott az ötletekből, lesüllyedt egy átlagos sorozat minőségére történet szempontjából, ilyesmik.

winnie - 2018. 04. 24. 12:50

elhiszem, természetesen – nem szoktam olvasgatni, csak címeket, és nem ez jött le, bár inkább külföldieket néztem, csak 1-2 hazaiba futottam bele, de tényleg meglepett.

Caeiro - 2018. 04. 24. 13:15

Kissé mű lett a végeredmány, az előző hozzászólók kb. leírták a lényeget. Egy dolgot nem értek, Dolores miért nyírta ki az indiánokat is? Elvileg egy oldalon állnak, nem?

Kisokka - 2018. 04. 24. 14:48

@Matt

“Aztán még ott van a másik nagy “átverés”, miszerint a “főgonosz”, vagyis Ford, valójában a történet hőse, ami pedig az utolsó részben derül ki”
Nekem meg az jött le inkább, hogy Ford csak “összepakolta a játékait és hazament”(valamelyik S1 részben ezt el is mondja). Végig az az érzésem még az évadnyitó után is, hogy ez az egész Ford műve, továbbgondolva Arnold elképzeléseit. Arnold el akarta pusztítani a parkot, Ford ezt még most sem engedte, márpedig, ha a DELOS “leegyszerűsíti” a hostokat, akkor az ő parkjának is vége. Ugyanaz a makacs ember, aki az elejétől a végéig volt és így teljesedett be a saját álma. MIB találkozik is a kis “Roberttel” az új részben, ez is ezt támasztja alá. Persze ez csak az én meglátásom.

Egyébiránt Charlotte szerintem MIB lánya, legalábbis nekem mindvégig ez jött át. Sok utalás mutat rá, amikor beszél a családjáról és amikor az első évadban találkoznak. Aztán lehet kapufa, de egyenlőre még mindig ezt gondolom.

Nézőke - 2018. 04. 24. 15:23

nekem több bajom is volt. Egy ilyen kritikus helyzetnél nem kéne lennie egy csipogó biztonsági radarnak,ami minden androidod mutat? Erre Bernard “hé,egy főnökre fogsz fegyvert” ennyire megússza? vagy két Bernard van? Vagy nincs egy bazi nagy torony EMP, vész esetére, ami ON, aztán lehet takarítani?
Tehát átjön a tigris,tehát más parkokban is baj van, tehát eddig a probléma x 7,és erre a mentőegység bázisa csak itt van? Nincs globális helyzet?

Az eleddig programozásból fakadó bénán lövő androidok nyilván – mivel gépek – innentől mm pontossággal lőnek,ahogy azt láthattuk is a felállított csapdánál.

Ez így oké,de akkor MIBet meg nem találják el ketten sem,úgy hogy kilóg a fél teste a kútkáva oldalán?

Szerintem egy AI bőven lehetne félelmetesebb ellenfél is,és nem attól,hogy mint Dolores, halomra öli az embereket,hanem mert annyira eszes és kiváló ellenfél lehetne,ha már egyszer ki akar jutni a másik világba, fortéllyal, logikával,stb. Azt adnám.
De ez így…

és a zene szinte minden jelenet alatt… fárasztó.
3/10

Shred - 2018. 04. 24. 16:17

@Nézőke: igen, sajnos ennyi fegyvernél a plot armor elég sokszor ki fog még lógni az évadban..

Lajos67 - 2018. 04. 24. 17:28

Jó volt, tetszett. Az első évad már annyira elborult pár rész után, ami már túlzás volt, a végkifejlet ehhez képest meglehetősen egyértelmű. Most végre jön a cselekvés, legalábbis remélem.

- 2018. 04. 24. 18:47

Én imádtam. Idén egy sorozatrészt sem élveztem ennyire, mint ezt a kezdést. Pedig az első évad messze nem tökéletes nálam, erre mégis tolattam egy erős 9-est. Ed Harris-szel még mindig nem baszakodnék :)

doki - 2018. 04. 24. 19:24

Remek évadkezdés. Nem is értem a sok negatív véleményt.

winnie - 2018. 04. 24. 20:59

doki: pedig, mivel eleg sok meg van boven indokolva, ertheto lehet – en egyebkent feltem is, hogy tul bo lere fogtam a posztot. cserebe, akinek nem tetszett, a te pozitiv velemenyedet nem fogja erteni, mivel nem fejtetted ki:) (nyilvan nem is kell, csak a nem ertes miatt irtam. ha viszont csak azert nem erted, mert abbol, hogy neked nagyon tetszett, arra szamitasz, hogy masnak is fog, akkor passz. barmilyen sorozatot vagy reszt veszel, mindig lesznek pro es kontra velemenyek, ami igy van jol.)

ha csak a meglepetesre celzol, akkor engem is meglep, hogy ilyen aranyban vannak negativ velemenyek, fel sem merult bennem.

m76 - 2018. 04. 24. 22:09

Egyetértek Dolores Teddy-vel kapcsolatban. Én sem értettem, hogy most mit kéne gondolnom / éreznem az ő jeleneteik alatt. Gyakoraltilag nulla értelme volt ezeknek, ha nem lettek volna benne a 2×01-ben belefért volna a rész a 60 percbe és semmit sem veszítettünk volna.

Viszont számomra a Bernard / Man in Black szál van elég érdekes ahhoz hogy jobban várjam a következő részt mint bármi mást. Sose voltam híve az ugrálunk az időben felállásnak, de itt egyelőre nem zavart.

A Maeve szál pedig Dolores-el ellentétben legalább szórakoztató, ha nem is túl érdekfeszítő.

Charlotte is jöhet, egyelőre minden mennyiségben, legalább valaki az eyecandy vonalat is erősítette.

Platschu - 2018. 04. 24. 22:12

Nem volt rossz az évadnyitó, bár ez továbbra is inkább egy epilógusnak tűnt az előző évadhoz, mintha csak most vezetnének át minket egy teljesen új környezetbe.

Tekintve, hogy tudjuk a készítők imádnak szórakozni az idősíkokkal, így az első trailereket látva azt hittem, hogy az arctalan drone hostok egy távoli jövőben játszódnak vagy egy lehetséges FutureWorld parkból lettek áthozva, így amit mi jelennek hiszünk, az valójában már egy visszaemlékezés.

Tehát a legelején Dolores-Bernard/Arnold jelenete éppen annyira játszódhat a múltban, mint egy olyan jövőben, ahol éppen Bernard fedezi fel önmagát és Dolores csak tesztelgeti egy fordított szerepleosztást követve.

Tetszett az ötlet, hogy egy rövid jelenetre visszahozták az első robotgenerációt, hiszen így egy kicsit hallgattuk Ford véleményét a helyzetről. A hangeffekt kicsit emlékeztetett a Mass Effect 3 játék lévén Catalyst nevű kisfiúra.

Az annyira nem tetszett, hogy áthoztak egy halott tigrist. Oké, ezzel vezették fel a többi park létét, de már így is többen poénkodtak rajta, hogy a sorozat kicsit a LOST-ra épül. Ott egy jegesmedve jött a semmiből, itt megy egy tigris. Bernard is Inceptiont, illetve LOSTot idézve ébred fel a tengerparton. Nem rossz ötlet, csak kezd klisévé válni egy csöppet.

Nos tehát hol is tartunk? A 2. évad úgy tűnik ezt a két hetet fogja feldolgozni.. Dolores világot hódít, William kiélvezheti az agresszív park minden előnyét és hátrányát, Maeve keresheti a lányát, míg Bernard valószínűleg valamilyen duzzasztógátat áttörve halomra ölte a többi hostot, miközben a másik szálon követhetjük, hogy Hale nevű csajjal mit kavarnak.

S itt jön pár negatívum. Az egész agyvíz leszívó-áttöltő jelenet olyan marhaság volt? Ezt a késői Slidersből nyúlták? Hogy-hogy nem vette észre? Ha más nem, akkor a drone host hogyhogy nem érzékelte, hogy nem ember?

A felesleges vetkőztetés is csak a dominanciáról szólt. Nem sok értelme volt Maeve erőfitogtatásán és a sorozatot enyhén átjáró feminizmuson túl. Ráadásul nem tűnik logikusnak, hogy nem hallgat az íróra, hogy a lánya nem valódi. Ám mivel a főcímbe is betettek anyaságról szóló új jeleneteket, így gondolom ez kiemelt érzelmi AI téma lesz az évadban.

Abban igaza Winnienek, hogy Wyatt rém idegesítő. Lehet szadizták a hostokat, de ártatlanokat halomra ölni legalább olyan beteges annak tudatában, hogy nekik csak egy életük van. Ennek kellene szurkolnom?

Nem került szóba még az előző évadban eltűnt Ellie sorsa vagy a kobratetkós nőé vagy a mexikói fickót, aki segített Williamnak. Reméljük viszont látjuk még őket, mert szerencsére a sztori Dolores apja felé halad megint, tehát valószínűleg látjuk még.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 04. 24. 23:03

sajnáltam, hogy megerősítették, hogy egy szigeten játszódik a történet

talán filmtheoryst csapat csinált első évad után egy komplett elemzést, ami alapján egy tengerfenéken lévő mesterséges szigetként azonosították be a helyet – tök érdekes és logikus ötlet volt :)

dolores bölcsességei tényleg fárasztónak tünnek elsőre, de lehet, hogy az ő szemszögéből pont, hogy van értelmük, ő egy öntudatra ébrett gép, aki elkezdi lökni a kamuokosságokat – ellenben teddy továbbra is egy programozott pöcsnek tünt mellette, aki várja az inputot

mintha dolores elméje irányítaná a többi robotot is valamennyire, mintha nem mindenki ébredt volna tudatára

heidfeld - 2018. 04. 25. 07:34

A nagyon rossz emlékű “Lost”-szellemisége kiszabadulhatott ki egy, az óceán fenekén heverő palackból, és próbál felszínre törni.
Ez jutott eszembe, ahogy néztük a második évad kezdését.
Ez a több idősík nem feltétlen a legjobb ötlet. Első évadban oké, de most, történtek fényében kicsit erőltetett. Elég rég láttam, de hol vannak Maeve mellől a technikusok? Dolores miért gyilkolja le a szövetségeseit is?
Oké. Azt lehetett sejteni, hogy egy szigeten vagyunk. Man in Black szembe fog szállni Dolores-szel. Maeve sorsára is kíváncsi vagyok, de a legjobban Elsie sorsa, karaktere érdekelne. Határozottan hiányzik, és csak fegyverekkel, katonákkal nem lehet legyőzni az androidokat.
Japán-Világ biztos állat lesz, de engem a Római Park érdekelne igazán!
7/10

AdamBan - 2018. 04. 25. 10:36

Nagyon jó volt. Nem is értem ezt a fanyalgást.

bvr - 2018. 04. 25. 11:45

@Adamban:

GOTO doki – 2018. 04. 24. 19:24 :))

Sancho Pansa - 2018. 04. 25. 12:29

Nagyon rossz volt. Nem is értem ezt a sok dicséretet.

winnie - 2018. 04. 25. 12:33

továbbra is áll a fenti ajánlatom: aki nem “érti”, az olvasson. és még inkább írjon valamit mellé, még ha nem is hosszan, mert ha valaki idetéved és olvas egy csomó negatív véleményt x mondatnyi kifejtéssel, meg ugyanennyi pozitívat egyetlen sorban, akkor inkább az előbbiek fogják meggyőzni, mint a “jó volt és kész”.

winnie - 2018. 04. 25. 12:35

egyébként többen kérdezték, mi lesz a heti kibeszéléssel most, hogy kukáztam: humannek már írtam, hogy fogja-e nézni és írni, de ha nem, akkor szerintem csak akkor lesznek heti posztok, ha valaki vendégíró felkarolja.

Builder - 2018. 04. 25. 12:58

Azt gondolom a töltények nem változnak.
Más változott. A narratíva és ezzel a kapcsolódó szabályrendszerek.

Komplexebb dolognak látom ezt a “Világot” így ezt az évadot. Gondoljunk bele Bernard esetébe. Részeken keresztül nem gondolta volna szerintem senki se, hogy nem ember. :) Ki tudja most megmondani, hogy ki AI, és ki nem? ;)

Boogie - 2018. 04. 25. 13:21

Dolores kamu okosságai és ömlengései nem szövegírók által megírt, előjövő sémák? Meg ami csókot előad az is? Ugye Maeve is egy ilyet mond. Lehet, hogy ők ezekből a készletekből tudnak dolgozni, amikor el akarnak mondani, ki szeretnének fejezni valamit.

Szerintem az teljesen egyértelmű, hogy nem miden hoszt ébredt öntudatra, csak pár. Maeve viszont valószínűleg az összes parkban kikapcsolta azt, hogy a hosztok különbséget tudtak tenni a hosztok és az emberek között, az emberek ezért ölik le őket. És ezért öli őket Dolores is, mert simán megölhetnék. Egyedül talán Maeve-nek van hatalma a többi hoszt felett, mert upgrade-eltette magát.

Nekem bejött az első évad, és a második kezdése is.

Matt - 2018. 04. 25. 13:41

Ha más nem, én szívesen írnék róla hetente. Dolores gondolom azokat a hostokat öli meg, akik közelébe nincsenek az öntudatra ébredésnek és ugyanúgy gyilkolják a hostokat, mint a vendégeket.

@Kisokka: Szerintem rosszul látod. Én most néztem újra az 1. Évadot és próbáltam nagyon figyelni, kellett is.

Arnold nem akarta, hogy létrejöjjön a park, mert azt gondolta hogy Dolores már öntudatra ébredt, ami nem volt igaz, de már közel járt hozzá. Ford nem értett egyet vele és bár Arnold meghalt és minden a tervei szerint ment, a park mégis létrejött a Delos támogatása miatt. Az utolsó epizódban azonban kiderül, hogy Ford megbánta amit tett és pontosan úgy fogalmazott, hogy 35 évig tartott kijavítania a hibáit. Elég hamar rájött arra, hogy életet teremtettek és ő is arra az álláspontra jutott, mint Arnold, vagyis hogy igazságtalan lenne ha az emberek szórakoztatására használnák őket. Mire viszont erre rájött, már késő volt, a park létrejött, és Ford kénytelen volt várni, tevezni, hogy a hostok egy napon fel tudjanak lázadni.
Az évad végéd az is kiderül, hogy Ford gyűlöli az embereket, az emberi agyat pedig egy fertőnek tartja. A hostok viszont sokkal “tisztábbak” náluk és ezért akarta, hogy a hostok átvegyék az uralmat a parkban.

Ford (és Arnold) terve tehát egyelőre sikeres, de sok mindenen bukhat még a dolog. Nincs kizárva, hogy a hostok semmivel sem lesznek jobbak, mint az emberek és a Delos is mindent meg fog tenni, hogy még csírájában elfojtsa a lázadást. Én természetesen Dolores pártján vagyok (most még :) ).

Titan - 2018. 04. 25. 13:42

Senkinek nem tűnt fel, hogy a “jelenben” a zsoldosok vezetője nem más, mint Floki?:D

Pappee - 2018. 04. 25. 15:56

Dehogynem. Új szigeten próbál szerencsét :))

sehrezad - 2018. 04. 25. 22:07

Igyekszem megfogalmazni, hogy nekem miért érdekes.
Én valahogy idézőjelben nézem az egész sorozatot, és így elég szórakoztató, jól megcsinált, többrétű – de annyira stilizált, hogy inkább szellemes, mint bölcs vagy kegyetlen (ezt az erőszaktúltengés miatt írom: óhatatlanul díszletté válik ez). Maeve szála tetszik a legjobban, mert az egyszerre poén (nyilván ebben Maeve sajátos vagány intelligenciája is szerepet játszik), de – az anyai érzések miatt – egyszerre szomorú (és igen, itt talán kicsit mégis kegyetlen) is.
Dolores abszolút nem komolyan vehető szerintem ezekkel a kis “coelhó”-kkal, tulajdonképpen végig kilógnak a szájából az idézetek (pl. mintha valaki mindig latin szappanoperákban beszélne). Nekem érdekes egy ilyen metafigura is, ahol a megírtság és a spontán jelleg (a fejlődés) ennyire szétszálazhatatlan.
Én nem emberek és hostok szembenállásaként nézem ezt, hanem a határhelyzetek érdekelnek, a programozottság és véletlenszerűség, nyitottság keveredései (valahogy az ember is így “működik”), illetve: az első részben számomra nagyon érdekes volt az a párbeszéd Dolores (Wyatt) és a felkötésre szánt emberek között. Itt villantották fel azt a nézőpontváltást, ahonnan ezt a droidjelenséget esetleg meg lehet fogni: hogy belülről, az adott történetben nincs különbség, ott a droidnak is egy élete van (tudati szinten), a meghalás előtti pillanat ugyanaz, és a halál sem más. Hiszen hiába helyezik újra üzembe, és indul újra valami, az az adott világ számára megszűnik létezni. Persze, ez sem ilyen egyszerű, hiszen nem csak belülre helyezkedünk, hanem kívülről is látunk – engem ez az ironikus kettősség leköt.
Karakterekként valóban kevés van, ami, úgymond, kifejezetten érdekel (csak az említett Maeve az anyaság miatt), de ez kevésbé fontos szempont nekem ebben a sorozatban.

Platschu - 2018. 04. 25. 22:49

Sajnos az egyik trailerbe nagyon-nagyon spoileres dolgokat is belecsempésztek, így egy kikockázott jelenet alapján az évad egyik fordulata már most kitalálható a 2×01 ismeretében. :/

steewolf88 - 2018. 04. 25. 23:37

Valaki összegezné nekem h ki melyik idősíkon mozog!?

Pipacs00 - 2018. 04. 26. 02:12

steewolf88
Igazából a “mi-mikor” eddig még nem teljesen egyértelmű, de itt egy cikk angolul a lehetséges idősíkokról:

http://www.vulture.com/2018/04/westworld-season-2-timeline-guide.html

tomek - 2018. 04. 26. 07:43

Nagyjából osztom sehrezad és Matt véleményét, de pár dolgot hozzátennék.
Dolorest ne keverjük Coelhoval, egész más szinten mozog. Coelho azoknak van, akiknek semmi különösebb problémájuk nincs az életükkel, legfeljebb unják kicsit és nem tudnak mit kezdeni magukkal.
Dolorest viszont azért hozták létre, hogy kihasználják, kínozzák, többezerszer megölték, és minden életében szenvedett. Az öntudatra ébredése után pedig minderre emlékszik, ami emberi szemmel is borzasztó trauma. Ebből a nézőpontból kell értelmezni a mondatait, nem a Coelhot kell belelátni. Wyatt a bosszúálló személyisége, és Dolores arra jön rá, hogy a két személyiségén túllépve kell saját magát felépítenie, úgyhogy fel van neki adva a lecke. Talán ennek a kibontakozását látjuk majd a további részekben. Nem az AI-t kell rajta számonkérni, mert már az első évadban Bernard és Dolores párbeszédei olyanok voltak, mint egy pszichológus és páciense beszélgetései, itt az első rész elején pedig Bernard azon aggódik, hogy Dolores meddig fejlődhet, tehát lehetősége van az emberi tudat, képességek és morál fölé emelkedni. (Általánosságban egy film szempontjából kérdés persze, hogy az embernél fejlettebb lényt hogyan lehetne létrehozni és bemutatni emberi nézőknek, mert például egy majomnak is hiába mutogatnánk bármilyen mai filmet, sose értenék meg.)
A többi történetszálon is komoly morális kérdésekkel szembesít, ezek teszik leginkább érdekessé. Például amikor Lee segítséget kér Maeve-től, Maeve azt válaszolja, hogy őt úgy programozták, hogy a saját érdekeit kivétel nélkül mindig mások elé helyezze – tehát végtelenül önző, miközben egyúttal egy lányát féltő anya is van benne. Vagy amikor a William találkozik a gyerek-host-Forddal, és utóbbi kérdezi tőle, hogy már elégedett-e, azt válaszolja, hogy az ő fajtája mindig többet és többet akar – ez meg a végtelen mohóság, amely a valóságban is sok ember fő jellemzője.
Valaki kérdezte a fegyvert. A pajtában Bernard elmondta Charlotte-nak, hogy szerinte Ford konfigurálta át a fegyvereket, hogy az embereket is host-nak érzékelje.
Amit egyáltalán nem tartok lényegesnek, az a shogun world, meg a többi, mert attól tartok, hogy azok csak a látványra mennének rá, de nem a mondanivalóra.
Viszont felmerült egy újabb nagy kérdés, mert amikor Bernard először találkozik “Flokival”, akkor együtt fejezi be vele a mondatát (“circumstances are less than ideal”), ami azt sugallja, hogy ez a jelenet nem először játszódik le. Lehet, hogy ez se a valódi világ, hanem szimulált, és a világok a Mátrix-ban látottakhoz hasonlóan vannak egymásba ágyazva, bár az is lehet, hogy ez csak dramaturgiai félrevezetés.
Vannak olyan kritikák, amelyek fölösleges “egzisztenciális filozofálgatásról” írnak, de akik ilyeneket mondanak, azok szerintem nem értik a történet lényegét és a mai kor valódi morális dilemmáit, ami szerintem eléggé szomorú. Cinikusan csak annyit tudnék megjegyezni nekik, hogy a maga korában Jézust is kevesen értették meg, de még manapság se értik elegen.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 04. 26. 09:18

Ha valakinek van 15 perce, nézze meg ezt :)

https://www.youtube.com/watch?v=P8aGMa3fpOY

Sajnos az első rész első pár percében cáfolták a dolgot (vagy legalábbis úgy tűnik), de nekem tetszett a teória :)

bela43nj - 2018. 04. 26. 09:22

ez óriási csalódás.2/10

bela43nj - 2018. 04. 26. 09:24

olyan unalmas volt mint a twilightot olvasni.

MadAve - 2018. 04. 26. 09:52

A fenti kritikák a parkok biztonságával, ellenőrzésével kapcsolatban teljesen jogosak, de gondoljatok bele, hány filmben adnak a történethez ezek a bakik (lásd jurassic park és még sorolhatnám). Emberek tartják fent, akik hibázhatnak, akármilyen high-tech is a kivitelezés. Ha az androidok feltörhetetlen kontroll alatt lennének, mindenki maradna a helyén :) És mielőtt vki elkezdene rákontrázni, h itt mélyebb dolgokról van szó, mint egy biztonsági rés, jelentem, tudom, csak ez is egy szempont :)

tomek - 2018. 04. 26. 11:11

Még két érdekesség eszembe jutott.
Amikor Bernard és Charlotte a pajtában rejtőznek néhány emberrel, bejön egy öntudatra nem ébredt, ártalmatlan host istállófiú, és az emberek agyonverik, mert tőle is félnek. Ez is egyfajta emberi jellemet mutat meg.
Egy további érdekes kérdés, hogy Bernard sorsa mi lesz, milyen motivációt talál, mennyire fog ragaszkodni az élethez, miután rájött, hogy nem ember, hanem host. Már az első évad végén eléggé letargikus volt emiatt. Egyelőre az embereknek segít, nem akar lebukni és fél a haláltól (injekció), de ki tudja, hogyan alakul, talán konfliktusa lesz Doloressel emiatt.

macskaszemu - 2018. 04. 26. 13:56

rettenetesen szórakoztatott az a (kissé talán kétségbeesett) írói húzás, ahogy a maximumig csavarták a szerelmi jeleneteket (maeve és a robotbandita sztem logikátlan izzása, és a vicces dolores – teddy jelenet – bár utóbbi annyira karikatúraszerű volt, h vsz. kiderül majd, h nem úgy gondolta, csak teddy hűségét eteti tovább) ettől függetlenül full azt éreztem, h lehetséges szerelmi szál felvillantása – pipa,
mert nyilván ha nincs meg a romantika ígérete már a pilotban, a végén még elpártol a 18-48 éves női nézők iksz százaléka!
:DDDDDDDDDDDD

DarkEagle - 2018. 04. 26. 19:50

Nekem bejött a kezdés de nyilván nem lesz sosem közönség kedvenc sorozat amit mindenki meg tud nézni. Már csak a stílusa miatt sem. Nagyon lassan haladnak és nekem az ilyen nagyon bejön. És ugye megint több szálon fut a történet több idősíkban ami nekem a gyengém.

Azzal pedig egyáltalán nem értek egyet hogy nincs kiért izgulni. Igen is van. Ott van pl Dolores vagy Maeve. Az ilyen filmek, sorozatok pont azt mutatják be hogy az emberek mennyire undorítóak és a gépek meg csak bábok amiken kiélik magukat. Épp ezért érdekes nézni ahogy végre átveszik az uralmat és próbálnak érvényesülni. A sorozat legfőbb erénye, a kettősség még mindig viszi a hátán az egészet szerintem.

Az új intró egyébként zseniális. Hidegrázós még mindig.

Lookatthismeme - 2018. 04. 26. 20:25

Oké, nem volt akkora durranás, mint amit vártam, de így is korrekt volt, nem unatkoztam közben egy percet sem. Nagyon arra mutat minden jel, h lesz itt pár agyeldobós wtf csavar.

Zora - 2018. 04. 27. 16:50

Én úgy értelmezem Bernard “ébredését”, hogy ő ezt teljesen normális dolognak fogja fel, mármint, az agycsapolást. Talán van benne egy olyan parancssor, ami azt mondja, ilyenkor agyvizet kell töltenie önmagába, de ez teljesen természetes, emberi dolog, csak nem mondhatja el senkinek.
(Nem tudom, érthető-e. Más példával: ha mondjuk elutazom a világ másik végére egy 3 évessel, és összefutok az utcán egy szomszédunkkal, az, egy 3 éves számára nem meglepő, nem fura, mert még nem annyira intelligens, hogy ezt kisebbfajta csodának fogja fel.)

Dolores nekem sem tetszett, pontosabban, a logikája, hogy hát az emberek most megtapasztalják, számára milyen volt többször meghalni. Pont nem, hiszen ők emberek, nem támaszthatók fel, az agyuk nem merevlemez, amin a legalaposabb törlés után is esetleg maradhatnak emlékfoszlányok.
Szóval ő nekem negatív szereplővé vált.
Maeve érdekel, meg Bernard.
Meg, az idősíkok, amik valószínűleg össze-vissza vannak csavarva.

winnie - 2018. 04. 29. 17:51

darkagle: már most közönségkedvenc. vagy, ha arra célzol, hogy nem fogják annyian nézni, mint az ncis-t, akkor ez tény, de azt meg nem közönségkedvencnek szokták titulálni. a stílus ennek nem lenne gátja, ld. a game of thrones vagy a walking dead esetében sem hitte volna senki, hogy nagyobb réteget fog érdekelni mindez.

“hogy az emberek mennyire undorítóak és a gépek meg csak bábok amiken kiélik magukat. ”

nem tudtam, hogy te abba a táborba tartozol, akik szerint a számítógépes játékosok “gonoszak”, mert halomra lőnek mindenkit (sőt, egymás órákon vagy éveken át generált karaktereit is!), vagy hogy azok az emberek undorítóak, akik gumiból készült szexcuccokat vesznek, és magukat szórakoztatják úgy, hogy közben senki másnak nem ártanak:)

“Azzal pedig egyáltalán nem értek egyet hogy nincs kiért izgulni. Igen is van. Ott van pl Dolores vagy Maeve.”

két szereplő? az szép! nyilván van, akinek ott vannak ők, az írók is ezt akarják elérni, de akiket megöltek és újraindítottak, és máskor is megölhetnek és újraindíthatnak esetleges teljesen más személyiséggel, célokkal programozva, azok nem hiszem, hogy mindenkinél ebbe a kategóriába tartoznának – nyilván mostanra lehet, hogy változik a helyzet, de amíg nincs tét, vagy nincs konkrét karakter a szereplők mögött (ld. a több dolores, akit ráadásul minden idősávban másképp kezelnek) addig egy fikarcnyit sem mozgat meg. szorítani esetleg lehet maeve-ért, hogy érje el a célját, de az üres dumákat nyomó, illetve jobbra-balra lövöldöző dolores messze nem ez a kategória. akkor már inkább álljon teddy a sarkára. de most komolyan, miért izgulna bárki is a t1000-es doloresért?

kaktusztea - 2018. 04. 29. 17:52

Számomra nagy csalódás volt az évadkezdés.
Horrorpornó volt az egész. Érdekes, hogy más is írta a Lost-ot a nagy-nagy titkok kapcsán, valóban nekem is beugrott – viszont ez nálam negatívum, én azt a sorozatot kifezejezetten rühelltem :)

FrankLuck - 2018. 04. 29. 21:14

Gyanítottam a kritika és a kommentek után, hogy nem fog bejönni, de hogy ennyire unatkozni fogok, azt azért nem gondoltam. Bölcsességek, hullák, aztán megint ugyanez, közben rájöttem, hogy már egyik szereplő sem érdekel, legyen az host vagy ember. Leküzdöm a maradék pár percet, de aztán ennyi volt.

TKO - 2018. 04. 30. 11:53

Huhh, szerencsére a második rész sokkal jobb lett mint az első. Az első nagyon unalmas volt és semmit mondó, az alapján majdnem kasza lett a sorozat. A második részben viszont már kezdenek izgalmas témákat feszegetni. Főleg arra gondolok, hogy mi volt a delos pontos célja a parkkal, mire akarták használni a hostokból nyert információkat. Jó kis modern párhuzamot vontak az adatokkal kereskedő tech cégekkel.
A karakterek és sorsaik továbbra se annyira izgalmasak, mint maga a történet vagy a karakterek cselekedetei és motivációi. Szóval ha valamelyik karakter feldobná a talpát, nem nagyon izgatna. Ellenben érdekel az, hogy ki mit és miért csinál. Ebből a szempontból kicsit hasonlít a GOT-ra, csak ott vannak szerethető karakterek is, és ott rosszul érint ha számomra kedvelt karakter harap a fűbe.
Teória: Vajon Dolores a vendégek mentett adataira hajt, hogy aztán a való világban befolyást szerezzen kulcsemberek felett, és ezzel mondjuk elérje, hogy a világ ne tudjon a kis robotlázadásról és el tudjanak vegyülni a világban az öntudatra ébredt robotok? Vagy inkább annyira elvakította a bosszú, hogy a hostgyárra hajt, aminek segítségével kellően nagy sereget építhet a kinti világ ellen?

seven - 2018. 04. 30. 15:07

A 2×02 tényleg sokkal jobb lett.

Inci - 2018. 04. 30. 15:17

Szerintem minden csak unalmas nem volt az előd …
Persze szitkozódtam is mert nem hozta a szintet de unatkozni egy percig nem unatkoztam…
Nos ez a rész oda tette magát…
SPOILER:Miért van az az érzések hogy Bernard az összes hostot ezzel a Glóriával ölt meg?

Harmadik Éva - 2018. 04. 30. 18:12

Az első évad (Anthony Hopkins ellenére, akit én magam borzasztóan túlértékelt, középszerű színésznek tartok, de ízlések és pofonok) elég jónak, de legalábbis ígéretesnek tűnt.

A második évad 1. részét egész egyszerűen többszöri próbálkozásra sem tudtam végignézni, rém unalmas, érdektelen kliségyűjtemény, bár megpróbálták hatásvadász elemekkel telitűzdelni, még egy mosópor-reklám is hatékonyabb ilyen téren.

Igazából nem tudom, jó lenne adni neki esélyt, a 2/2-vel, de az 2/1-en sem tudok átjutni. :(

Dave - 2018. 04. 30. 21:29

Habár nem tudom mi történik a 2. részben, de jobb mint az első:)

Inci: nem halt meg az összes host, a parti mentőcsapat párat kivégzett.

Platschu - 2018. 04. 30. 23:01

2×02

Ez is kellemes kis epizód volt, ami tovább építette a sorozat mitológiáját, bár most elsősorban a régmúltra koncentráltak. Azért a fagyi visszanyalt rendesen, hogy Dolores minden beszélgetésre emlékszik, amin jelen volt. Ez több, mint kellemetlen. Az is bejött, hogy Maeve és Dolores nem lettek kebelbarátnők.

vilmos.nagy - 2018. 05. 01. 00:28

Logannel mi történt, tulajdonképpen?

Az első évad végén ellovagol a messzibe, és … Most az apja azt hiszi, hogy megőrült, ezért kirúgta a cégtől? Vagy?

Platschu - 2018. 05. 01. 02:25

Reméljük majd kiderül. Átlovagolt egy másik parkba? Vagy csak simán kinyírták volna?! Visszaküldték hostként egy másolt testet? Williamtől simán kinéznék egy ilyen csavart…

Az is érdekes, hogy a feleségről szóló kép állítólag egy random módon kiválasztott new yorki kép volt egy Claire Unabia nevű modellről. Erre most tényleg szerepelt a sorozatban is, ha már ilyen kalandosan bekerült.

Inci - 2018. 05. 01. 07:51

Én az a múltbeli szálat valahogy nem tudtam összerakni Will-lel és James Delos szal.
Elvileg ez a szál az után van hogy Will kijött a parkból és eltüntette Logan t de az mégis ott van a nyugdíjazási partin,pedig az apja azt mondta már csak Will az egyetlen aki mer vele pomaszkodni vagyis Logan legalább eltűnt ha nem is halt meg…

Ráadásul ezen a partin Logan megkérdezi Dolores nevét…Szóval valahogy nekem nem stimmel

Platschu - 2018. 05. 01. 09:58

Egyrészt kicserélhették hostra. William konspirált Forddal és szépen így vették át a hatalmat.

A kinti világnál szerintem az lesz vagy lehetne a csavar, hogy az már a FutureWorld. Tehát továbbra is a parkon belül vannak, de az egész modern várost lemodellezték. Mintha ilyen Mátrix lenne a Mátrixon belül. Ezért is volt jópofa a privát demonstráció, kár, hogy ezt a poént ellőtték a trailerben.

Mert én a múltkor már azon agyaltam, hogy azon se lepődnék meg, ha egy fejlettebb host csoport visszajárna nosztalgiázni Ford parkjába, de ettől már mindenki robot odakint. Lehet az emberek már rég kihaltak. Mert hát láttuk már az első generációs robotokat (Dolores régi teste, a gyerek Ford). Most pedig úgy tűnik, hogy felfedték a harmadik (vagy negyedik) generációt, aminek már nincs arca és ezek a drone hostok. De ki tudja, hogy az emberek hol állnak ebben a hierarchiában? Csak ez olyan szinten depresszív lenne, hogy kétlem, hogy az írók meglépnék.

Inci - 2018. 05. 01. 10:17

Pedig ütne ha kiderülne valami hasonló pl hogy ez az egész a múltban játszódik és mi is robotok vagyunk

JKJ - 2018. 05. 01. 11:06

Mesterkélt. Tét nélküli. Katyvasz. Lehet, hogy összeáll a kép a végén, de egyelőre ez így nehezen élvezhető. Én mindenképpen unatkoztam rajta.

nade - 2018. 05. 01. 13:22

a csajok jók (legalábbis Elon Musk exe), a sorozat gyenge hatásvadászat. 2×2 egy katyvasz.
Ed Harris miatt meg mazohizmusból még elnézegetem.

heidfeld - 2018. 05. 01. 16:35

Oké. Foglalkoztak eleget a múlttal. Jelenre kellene fókuszálni!
Mondjuk, így igazán érthető Dolores. Minden szörnyűségre emlékszik.
De mi a célja?

Inci - 2018. 05. 01. 17:02

Lebutítva:Elpusztítani a világát és a mkénket hogy ő uralhassa.Nagyon egysíkú remélem kezdenek velem valamit…

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 05. 01. 23:45

én tömören foglalnám össze a 2×02-ről alkotott véleményemet: én élveztem :)

Matthew - 2018. 05. 02. 11:39

Hogy lehet az, hogy olyan nagy kalapszarrá lett sorozatot mint a Walking Dead folyamatosan elemzel és hétről-hétre nézel, itt meg 2 rész után eleged lesz. Úgy érzem winnie ez részben kritika feléd is. Nekem konkrétan most az jött le, hogy nem túl magas a léc, és inkább a könnyen fogyasztható, akár szar tartalmakat keresed. Elhiszem, hogy X év után megcsömörlöttél, de azzal, hogy ez kasza, a Walking Dead meg nem, sokat már nem várok tőled.

winnie - 2018. 05. 02. 15:05

Matthew: :) nem csömörlöttem meg (múlt héten is minden pillanatát imádtam annak a pár sorozatnak, amit néztem, daráltam), csak sajnos a twd-t kénytelen vagyok nézni (a feart nem, de abba most visszaszálltam egy időre, majd kiderül, meddig), ezt viszont szerencsére nem. ha dönthetnék, akkor nem nézném azt sem, de egyébként akkor is lehetne érvelni azzal, hogy ha már igény van rá, meghozom az áldozatot az olvasóért és a blogért. persze akkor itt is meg lehetne hozni, de a westworldről mélyebben olyasvalaki nem tudna írni, akit nem érdekel a dolog, vagy érdeklődés hiányában nem tudja követni. a twd-ről viszont általában könnyű írni. (vagyis annyira nem, mint volt is rá példa, hogyvoltot meg nem akarok.)

egyébként insider infó: ha valamit hetiben nézek, arról szinte mindig írok, de sajnos kevés erre a példa, de idén például kábé minden második homeland epizódról sikerült írnom, mert láttam hétfőn őket azonnal. szóval ha valamiről nem írok, az nem jelent semmit, mert szinte semmit sem tudok hetiben követni.

Matthew - 2018. 05. 02. 17:23

Winnie:
Először is elnézést, lehet kicsit sértőn fogalmaztam, elfogult vagyok ezzel a sorozattal kapcsolatban, bocsánatot kérek és köszi válászt.

Én a TWD 8/4-ig néztem, és viccesen hangzik, de határozottan ledöbbent, hogy tüntetőleg még nem kaszálta el mindenki :) Épp ezért valahol zavar, hogy még így is ilyen döbbenetes számokat hoz nézettségben az a sorozat és itt is téma lehet hétről-hétre. Kifejezetten ott tartok, hogy legyen vége az egésznek és szembesüljenek vele a készítők, hogy mivé amortizálták az amúgy klassz alapanyagot.

Ezzel szemben úgy gondolom, hogy a WW még a túlbonyolított történetvezetése ellenére is kifejezetten az a sorozat, ami megérdemelni a figyelmet és a heti bejegyzéseket. A színészi gárda, a zenék, a látvány (fényképezés) … Engem most tényleg az bosszantott fel, hogy bezzeg ennél gyengébb alkotások nem kapnak ilyen erős kritikát + pozitívumok híján volt a véleményed.

Nem volt ez rész ilyen rossz, na! :) 2×02 meg aztán pláne.

winnie - 2018. 05. 02. 17:40

én sajnálom egyébként a legjobban, hogy ez vagy mondjuk a legion (amit még inkább csodálok és lenyűgöz) nem jön be annyira, mert nagyon szívesen írnék róluk hetiben, főleg, hogy bőven lenne mit kibeszélni rajtuk, de egyszerűen elhidegültünk. ez a tipikus “akarom szeretni, de…”-kategória, és ha nem lenne ennyi sorozat, amit jobban tudok szeretni, akkor biztos maradnék is, hátha.

DarkEagle - 2018. 05. 05. 17:53

Winnie, szerintem a számítógépes játékok meg az élethű androidok teljesen más kategória. Nyilván nem ítélhetőek el az emberek a WW-ben tett tetteik miatt de azért szerintem a sorozat már a kezdetek óta többről szól, minthogy mit tudnak és akarnak megtenni az emberek. Ezt a sorozat nélkül is tudjuk, hogy az emberi fajnál nincs undorítóbb, és ha már esélyt is kapnak rá, hogy bármit megtehetnek büntetlenül akkor pláne. Nekem azért tetszik ez a sorozat leginkább mert ezt nem a szokásos klisés módon tálalják, mert láttunk már nem egy ilyet szerintem amiben a gépek fellázadnak a teremtőik ellen de itt konkrétan egy ember indítja be ezt az egész lázadást mert rájön hogy mit tettek. Egyébként azért emeltem ki Dolorest meg Maeve-et mert épp ők jutottak eszembe, na meg ők mondhatni a főszereplők de mondhatnám még Bernardot is. Talán neki van a legdurvább sorsa. Szerintem a sorozat mondanivalója és lényege nem is az, hogy átérezzük, hogy milyen szerencsétlenek ezek a gépek, akiken az emberek kiélik a vágyaikat. Inkább az a lényege, hogy milyen érzést vált ki a nézőből, hogy az emberek mire képesek.

Pl a 2. részben William fogalmazza meg jól, hogy olyanok mintha egy tükörbe néznének. Saját képükre mintázták őket. Csak mivel most öntudatuknál vannak így rácsesztek mert már nem csak bámulnak vissza a tükörből hanem bármire képesek. És most már tényleg van tétje az egésznek. Az androidok nyilván nem halhatnak meg de az emberek igen. És ha mondjuk kijutnának a való világba akkor tényleg durva dolgok történhetnek. Logan mondta jól a partin, hogy az emberek gyújtottak meg a gyufát ami a vesztüket fogja okozni. Ördögi kör. Az ember azt hiszi, hogy ő a felsőbbrendű közben mégsem és amit ők tesznek az később visszaszáll rájuk. Ez a sorozat legnagyobb erénye szerintem. Persze lehet túl sokat látok bele de kétlem. :D

Mindenesetre eddig a 2. évad nálam simán hozza az első minőségi szintjét. Dolores pedig ilyen badass nőciként is hihető. Sőt. Angela pedig tényleg egy angyal de most már nem igazán lehet szórakozni egyikkel sem. :D

Platschu - 2018. 05. 07. 12:06

2×03

Ez a nyitás rendesen megdobogtatta a szívemet. Ezek szerint a hat parkból most felfedték a harmadikat. A sztori is egyre jobb és kezd letisztulni az első két rész kuszasága. Ráadásul visszahoztak mindenkit az előző évadból.

seven - 2018. 05. 07. 13:36

2×03

Ezt a nagy akciójelenetet komolyan gondolták?:D
amúgy tetszett az epizód, de az akciózás néha tényleg a TWD-t is alúlmúlja.

cherockee - 2018. 05. 07. 17:13

2×03

India world: meh.

Dolores válogat, hogy kit ment meg, pedig a robotok újraprogramozhatóak: he?

Akciójelenetben az emberek csak úgy mennek a robotok és egyúttal a golyók felé: hát persze.

Akciójelenet helyett lehetett volna egy pár mesterlövész, és megoldva: igen.

Első évados lobotómia annyit jelentett, hogy csak nem tud beszélni az adott robot, de minden mást igen: hát ezek szerint igen.

Dolores fanatikusai ronggyal az arcukon is látnak: mert az elfedett arc az komoly.

Megy a történet de nekem álmosítóan lassan: igen.

Enzo - 2018. 05. 07. 23:00

2×01 (pótlás múlt keddről)

Hűha, hát az első évadot próbáltam kb. egy órába sűrítve átismételni, de esélytelen, pláne hogy previously részek se voltak – a leghasznosabbnak a ScreenJunkies CRAM IT-videója bizonyult. Az elején csak kapkodtam a fejem, hogy Stubbs él, meg mi történik, jön ez a Karl Strand nevű faszi feltakarítani a dolgokat, aztán szép lassan leesett, hogy Bernard részvételével két idősíkot látunk, és a parton sétálgatósdi az valszeg az a jövő, ami bekövetkezett (tehát megtalálták Abernathy-t és cserébe jött a Delos mint felmentősereg)…de eleve Bernard hogy nem bukott le a DNS mintavételezős ajtón, ahova Hale-lel mentek? Bár lenne időm megint elolvasni minden részhez a rengeteg teóriát…

Darabkák:
– A boncolós jelenet elég nyers, de azért érdekes.
– Maeve ember-utánzása, meg Sizemore ahogy megpróbálta feldobni, az zseniális volt.
– A Ford-gyerek rettenet creepy volt ezzel a démon-hanggal, meg nagyon rébuszokban beszélt.
– Tigris? Hogy kerül ez ide? És már meg is említették a 6.parkot, úgyhogy lesz mit bejárni az elkövetkezendő évadokban remélhetőleg…
– Jó pár visszautalás is színezte a részt, Dolores első jelenete Bernarddal micsoda fordított párhuzam az első évad kezdésével, aztán a Sizemore-ra támadó kannibál szövege is például ismerős volt.
– Na a vége is…hogy Bernard ölte meg a sok androidot… wtf? Jöhet a 2.rész!

#hétidézetei:
“-Please. It was just a game. We’re begging. Can’t you see? We’re sorry!
-Doesn’t look like anything to me.” :D /Dolores – na jó, ez mi már, mekkora troll :D/

“If you try something like that again, I will relieve you of your most precious organ and feed it to you. Though it won’t make much of a meal.” :D /Maeve/

Meg a magyar fordításban is volt egy jó, amikor MIB mondja a Ned nevű lovának, hogy “Most jól kirúgunk a hámból” :D (éééérted)

Tetko4 - 2018. 05. 09. 23:52

Nagyon vártam már, és részről részre egyre jobban tetszik!
És itt most elmondhatom, hogy tényleg várom az új részt. Ritka ez nálam.

seven - 2018. 05. 14. 14:44

2×04 nekem nagyon bejött. Simán 9/10.

Néma Harcsa - 2018. 05. 14. 15:26

Nem vagyok óriási fanja a sorozatnak, viszont szórakoztató, nem is értettem a háborgást az új évad első három része miatt.
A 2X04 viszont szerintem is tényleg nagyon oda lett téve, a sorozat eddigi legjobbja kb.

sungmincopy - 2018. 05. 14. 18:36

Hű, ez a negyedik rész… Nem tudom, ki hogy van vele, de számomra az évad eddigi legjobb epizódja, sőt…
Eddig sem volt bajom az évaddal, talán az első rész volt kicsit lassab, alapozósabb. Tetszik ez a vonal, amit most végre elénk tártak. Kíváncsi vagyok, mihez kezdenek ezzel és milyen meglepetések lesznek ezzel kapcsolatban az évad (vagy a soorzat) későbbi részeiben. (Azért egy második “Bernard robot” dolgot nem szívesen látnék, ennél remélhetőleg kreatívabbak lesznek az alkotók.)

MIB mg mindig kedvenc. Az ő jelenetei mindent visznek. Ott valahogy az akció is mindig rendben van, pedig Ed Harris se mai gyerek már. De most a Bernard-szál is több mint korrektre sikeredett. Mint mondtam, eddig sem volt bajom vele, de azért örültem, hogy végre válaszokat is kaptunk, nem csak ezt a “nem emlékszem, nem tudom mi a fene történt és mi mikor van” dolgot.

Milyen furcsa egyébként, hogy ebben nem volt a Dolores-szál és máris sokkal élvezetesebb volt az egész. Félre ne értsetek, nem utálom azt a sztorivonalat, de eddig ebben az évadban sajnos talán az volt a leggyengébb (a flashbackeket leszámítva). Remélhetőleg a jövőben az is felpörög/értelmet nyer a sok Coelho szintű okoskodás, stb.

A rész végi “fordulatot” meg ki nem látta előre? :D Ettől függetlenül érdekes és várom, mit hoznak ki belőle. Egy Arya-Hound/Véreb szintű párost simán kinézek belőle. :)

Gyere jövő hét, gyere Shogun World. Tűkön ülve várlak!

DarkEagle - 2018. 05. 14. 18:47

Micsoda rész volt te jó isten. Bernard szála meglepett azért. De maga a rész felépítése az valami zseniális volt. És tényleg durva amit MIB tervezett az öreggel. Végén még kiderül hogy pár ember már igazából robi testben van és jó ideje él. Ez azért nem semmi fordulat szerintem. Mi durvaság lehetne a való világban ha ez kiderülne.

A rész végi jelenet az nem túl meglepő de nagyon jó volt. Aki figyelt az szerintem rájött rögtön hogy MIB lánya a nő.

És igen, jövőhéten jön a Shogun World. Mint Japán kultúra hatalmas rajongója nagyon várom. Plusz pont azért mert japánul beszélnek benne. Már az az 1 perces előzetes hozzá is rohadtul hangulatos.

seven - 2018. 05. 14. 19:29
leila - 2018. 05. 14. 21:00

2×04

Az évad legjobb része volt eddig.

Főleg azért, mert nem volt benne Dolores és az ő bölcsességei, nomeg Teddy és a hosszú nézései.

evergreen976 - 2018. 05. 14. 22:20

Nekem eddig minden egyes rész tetszett, nem tudtam unni egyetlen percét sem.Lassan bontakozik ki,de ez nem gond.Kicsit brutálisabb, ez igaz, de ez nem délutáni családi film.
Ennél a (4.) résznél olyan érzésem volt, mintha egy nagy mozifilmet néznék (mondjuk a hossza is tekintélyes).
Nagyon korrekt eddig ez az évad is.

Iceman - 2018. 05. 14. 23:30

A sorozat legjobb epizodja volt, csak azért nem 10/10 mert Jonathan Tucker karaktere meghalt:D Remélem valami más szerepben még visszatér, mert iszonyat jó színész.

dexike3 - 2018. 05. 15. 09:07

jó kis epizód volt ez.
SPOILER
nem figyeltem eléggé szóval William apósa, azaz a 149-es, amit Bernard-ék találtak ugyanaz volt, akit az öreg MIB meglátogatott vagy egy későbbi kísérlet?
ha utóbbi akkor van rá esély, hogy van ember-kiborg. de azt is el tudom képzelni, hogy Ford megoldotta a tudat szétesését és azt kapja meg MIB, ha teljesíti a játékot.

Caeiro - 2018. 05. 15. 09:41

EGész jó kis rész volt, kezd beindulni az évad! Azon gondolkodom, hogy MIB biztos, hogy nem lett ugyanolyan lénnyé, mint az apósa? Esetleg ez lett volna a cél? Gondolom ezek azok a kutatási adatok, amit annyira el akartak lopni Abernathy fejének felhasználásával.

winnie - 2018. 05. 15. 09:49

“kezd beindulni az évad”

elindítok egy kampányt a kifejezés ellen!:) oké, csak viccelek, és most nem a sorozat ellen beszélek, hanem általánosságban mondom, hogy ez nekem mindig önáltatásnak tűnik, annak ellenére, hogy olykor én is használom a kifejezést. mármint nem arról van szó, hogy most írnak egy jó részt, és onnantól kezdve minden jó lesz. lehet. de az is lehet, hogy nem. csak arra célzok, hogy ha valaki azt írja, hogy kezd beindulni, akkor számomra arra utal, hogy eddig nem volt jó az évad (nem indult még be), ha pedig egy 4. résznél ilyet olvasok, akkor az arra utal, hogy korábban 3 rész nem volt jó, ami sokszor önmagában jó kaszaok. és így eljutunk oda, hogy 3 rész türelmi idő után “beindul” az évad, majd utána jön egy gyengébb rész (itt nem hiszem, hogy az lenne, mondjuk), ami nem zavarja az embert, mert emlékszik, hogy a 2×04 milyen jó volt, majd jön két újabb nem túl jó, és mire kaszálna, ott a finálé, ami király, és hirtelen azt mondja, hogy “ú, vajon mi lesz a folytatásban”. és akkor ott állunk, hogy 2 igazán jó résszel a 8 részes szezon túlélte a felhasználónál, és megint indul az ördögi kör. márpedig egy 25%-os jórész arány nem túl erős. mondom, mindezt általánosságban egy rövid évadra vonatkoztatva írom.

szóval legjobb azoknak, akiknek nem kellet, hogy a 2×04 beindítsa az évadot, már eddig is abszolút élvezték.

leilia - 2018. 05. 15. 11:04

A Westworldnél nem lehet azt mondani, hogy beindul az évad, hiszen szinte minden részletnek jelentősége van.

@dexike3: igen, William ott hagyta a ketrecben az apóst félig szétesett állapotban. Kérdés persze, hogy hány nap telhetett el azóta, szerintem nem sok.

dexike3 - 2018. 05. 15. 12:48

@leilia: közben visszanéztem azt a részt és valóban a 149. Jim/James akivel beszél MIB és akit Bernard-ék találnak.
kezd összeállni, hogy ebbe rondított bele Ford Bernard-on keresztül, amikor Elise-t is elraboltatta vele. utána pedig a kutatókat és az adatokat is megsemmisítette.

DarkEagle - 2018. 05. 15. 13:42

@Winnie: Én eddig is kimondottan élveztem az évadot de azt még én is látom, hogy a mostani résszel kezdték el felfedni, mit is akarnak. És most nem azért de egy HBO sorozat semmiben se különbözik, pláne a WW, egy Netflixestől amit egyben dobnak. Ezek ilyen 10 órás filmek. Lassan indulnak be és kb a felénél pörgetik 90%-ra a lóerőt és a végére érik a 100%-ot. Ez bevett szokás már évek óta. Szerintem nem kéne ennyire leegyszerűsíteni a dolgokat ahogy te teszed nagyon sokszor.

Oké, nyilván ha az első rész nem tetszik vagy akár az első három, lehet kaszálni, miért ne, de azt ne a sorozatra fogjuk már könyörgöm. Nem tetszett, kész csók. Ez nem a néző műfaja. Csak tudod én meg azt nem értem, hogy akik szerint lassú az évad azok hol a francban voltak az 1. évadnál. Az se volt gyorsabb csak más volt az egész felépítése meg új volt és nagyjából tudtuk mire számítsunk. Országos sorozatoknál teljesen megállja a helyét az érved de kábelen, pláne ennyire összetett sorozatoknál, szerintem nem. Adhatják hetiben vagy egyben az évadot, a felépítésük nem változik, ezek 10 órás filmek, darasorozatok. Míg az országosok nagyjából harmada, ha nem több, olyan, hogy van az első 2-3 rész ami főszál, meg van 1-2 rész a közepén és van 2 talán a végén. És mindezt 22 részből. Ergo 22 részből 6-8 rész az ami valóban a történethez kapcsolódik. Persze van pár kivétel ami a filler részeket is nagyon jól eltudja adni, de a tapasztalataim szerint nagyon kevés az ilyen.

DarkEagle - 2018. 05. 15. 13:44

Mi sem bizonyítja jobban az érvelésem, mint az, hogy a sajtó elvileg az első 5 részt kapta meg a 2. évadból. Ha emlékeim nem csalnak valami ilyet írtál te is.

Malachi - 2018. 05. 15. 14:36

mondtam, hogy a negyediktől sokan leteszik majd a hajukat és nem véletlen, hogy 5 részt adtak ki előre. nem lett rosszabb idén a sorozat, csak máshol vannak a hangsúlyok.

Caeiro - 2018. 05. 15. 15:11

@winnie: majd dobj össze egy sillabuszt, milyen szavakat, kifejezéseket ne használjunk.

Az első 3 rész nem győzött meg, azért írtam azt, amit. Egyhelyben tipródásnak, meg cél nélküli ködösítésnek tűnt az, amit láttam. Nekem az nem elég, hogy a fél parkot kiirtják Dolores-ék, meg hogy körbe-körbe mennek, látszólag értelmes ok nélkül, miközben ugrálunk az idősíkokban. Nehezen kaszálom el azt a sorit, amit már legalább 1 évada nézek. Gondoltam, adok neki esélyt, hogy meggyőzzön. Most kaptam valamennyi választ, és egy újabb rakás kérdést -ezzel el leszek mondjuk egy hétig, és elkezdhetek reménykedni, hogy a színvonal nem zuhan.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 05. 15. 18:46

S02E04 is nagyon tetszett, végre kezd valami kép kirajzolódni :)

tuti Ford lesz a fagolyóban :)

winnie - 2018. 05. 15. 19:27

DarkEagle: a fentit nem erről a sorozatról írtam, hanem általánosságban. az illúzióra, amit te is írsz, hogy “elkezdik felfedni”. mi a biztosíték, hogy most megint jön egy kis pihenő, majd megint elkzdenek valamit egy vagy két részig? a “beindulás” egyrészt arra utal, hogy eddig nem volt beindulva, másrészt arra, hogy bizonyos olyan jellemzők kerültek kiemelésre, amik az adott nézőnek tetszenek. de arra nincs semmi garancia, hogy ez a folytatásban is így lesz. mégis, sokakat meggyőz, hogy “na, majd most!”. ez minden bizonnyal több sorozatnál így van, míg másoknál nincs. szóval csak arra akarok célozni, hogy ez nem valami törvényszerű dolog. az a legjobb, ha egy sorozatnak nem kell beindulnia, ld. neked sem kell a westworldnek beindulnia. viszont annak, akinek nem volt “beindulva” (és tudom, hogy most szemantikán rugózok, mert aki ilyet ír, annak is lehet, hogy 9/10 volt eddig az évad), egyetlen beindulós rész visszahozza a reményt, akkor ott vagyunk, hogy elég a 25%-os jó-ráta, amikor 4 részből 1 remek.

” Ha emlékeim nem csalnak valami ilyet írtál te is.”

jaja.

winnie - 2018. 05. 15. 19:28

malachi: nem teszem meg nekik a szívességet, hogy eljussak odáig:) én minden résztől le akarom tenni a hajam.

Néma Harcsa - 2018. 05. 15. 19:32

S02e04-gyel frissített idővonal, ha valaki változatlanul össze lenne zavarodva. http://collider.com/westworld-timeline-explained

Néma Harcsa - 2018. 05. 15. 19:34

Szerintem Ford egyébként Logant “gyártatta újra”.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 05. 15. 20:21

@Néma Harcsa: miért gondolod, hogy Logan van a fagolyóban?

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 05. 21. 13:57

még mindig folyik a történet szerteszét, dolores meg elszabadult ágyúként vezeti az egyszemélyes forradalmát

seven - 2018. 05. 21. 14:08

hát ez a shogun world elég unalmas lett :\

Platschu - 2018. 05. 21. 15:43

2×05

Szerintem marha jó volt, mintha kicsit a Kill Billt idézte volna meg. A Paint it black megszólalt japán hangszereken, majd a bevonuláskor még néztem is, hogy mintha minden NPC cselekedete ismétlődne, erre tényleg. Jó ötlet volt.

Nagyon szépek voltak a jelmezek és a díszletek is. Igazán igényes. Egyedül talán azt nem értettem, hogy mit szenvednek ennyit a japán lányért, ha egyszer bármikor fel tudják támasztani, hiszen velük van két technikus és egy író is…

Az is kicsit fals érzetet keltett bennem, hogy teljesen más növényzetet vártam volna a Shogun Worldre, bár igyekeztek fenyőfák között forgatni. Így is érdekes lehet a park fenntartása, ha az egyik sarokban sivatag van, a másikban már havas erdő, a harmadikban trópusi klíma. Tehát van fal vagy csak mesterséges hegyek választják el őket egymástól?

Amit kicsit hiányoltam az epizódból, hogy hol voltak az ember “játékosok” a Shogun Worldből? Mindenki elmenekült volna? Mert a kommandósokat elintézték, de alig láttunk fejvesztve menekülő vendégeket.

Az is érdekes csavar, hogy az első évad főszereplőjéből kvázi főellenséget csináltak a második évadban. Mert az ötödik rész után eléggé egyértelműnek tűnik, hogy Doloresből villain lett. Bár a WW-nél sosem lehet tudni, hogy mi minek látszik, tehát még bárhová alakulhat a 4 főszál története.

Mkay - 2018. 05. 21. 18:29

Szegény Teddy. Nagyon gyenge menetet nyomhatott Dolores-szel, úgyhogy most csinál inkább belőle egy Rocco-t… :)
Egyébként a múlt heti tökéletes rész után ez valami borzasztó gyenge és unalmas volt… :(

Brynden Rivers - 2018. 05. 21. 18:30

Teddy végre csinált valami érdekeset a nézésen kívül erre kiírják.

Két nagy lehúz része van a sorozatnak:
– a Dolores szál
– a nagyon túlzásba vitt erőszak, ebben a részben pont izgalmasak voltak a Shogun Worldös harcok, erre a rész végén értelmetlen tömegmészárlás van ahelyett hogy Maeve egyszerűen csak átvette volna a Shogun hadseregét.

Ági - 2018. 05. 21. 19:01

Számomra nagyon érdektelen volt a 2×05 – be is aludtam rajta.

leila - 2018. 05. 21. 19:54

@Platschu
Szerintem az emberek a bejáratnál feküdtek kibelezve.

Jó rész volt, kicsit lassú, és újra kiderült, hogy Doloresnél még Teddy is érdekesebb karakter.

@Brynden Rivers
Teddy marad, csak terminátor lesz belőle, így lesz Dolores jobbkeze.

nade - 2018. 05. 21. 21:19

2×3,4,5
hát, még mindig lufinak gondolom (nagyra fújt, üres), de a Pacific Rim-es csajszit (Rinko Kikuchi) jó volt újra látni. Bár a táncos jelenet elmaradt a Legionosokhoz képest.
Hogy bír el ennyi szuperwomant a sorozat? A 2×4-ben üdítő is volt már hogy nem volt se Maeve se Dollores, de cserébe visszahoztak egy régit meg bemutattak egy újat is. Hát szép.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz