login |

Billions: kezdett a 3. évad – írta Maszat

2018. 04. 25. 21:50 - Írta: vendegblogger

62 hozzászólás | kategória: kritika,

Pár hete visszatért a Billions immáron a harmadik szezonjával

Egyesek úgy tartják, hogy a Showtime hajlamos a sorozatait addig húzni, amíg azok unalomba nem fulladnak. Ez a veszély itt is fennáll, mert a sehová sem tartó adok-kapok hiteltelenné válhat idővel. Meglátjuk, de szerencsére most (még?) nincs szó ilyesmiről, a sorozat még mindig szórakoztató és tanulságos karakterdráma, bár némi türelem szükségeltetik hozzá, semmi kétség.

Kezdjük a sorozat alaphelyzete kapcsán egy kis konyhapszichológiával: a másik ember, a környezet mindig tükör, és ebben a tükörben nem szeretünk szembesülni a legkellemetlenebb jellemvonásainkkal, vagy azokkal, amelyek még talán csak csírájukban vannak jelen.

A sorozat két fő karaktere ilyen értelemben az érem két oldalát jelenítik meg, illetve egymás tükörképei. Persze, hogy utálják egymást. Chuck részéről ezt még megfejeli a sikeres, kő- és újgazdag, jóképű, lezser ellenlábassal szemben érzett féltékenység, kisebbrendűségi érzés (a felesége jó nő, ő viszont nem nevezhető olyan vonzó férfinak – Paul Giamatti hátszőrzete ebben az évadban nem szerepel), továbbá Wendy kapcsolata Axe-szel, amely régebb óta tart, mint kettejük házassága.

Csak azért kezdtem ezzel, mert több helyen olvashattuk, hogy vannak, akik nem tartották megalapozottnak Chuck Axe iránti gyűlöletét. A készítők tényleg nem tolták ezt a nézők arcába, bár azért össze lehetett rakni a dolgot.

Ami a jogi-pénzügyi környezetet illeti, ez inkább csak a fügefalevél: még nem elcsépelt, viszont jogi doktorátus és közgazdasági diploma nélkül is követhetőek az események; vagyis a lényeg: uszítsunk egymásnak két hasonlóan fineszes, gátlástalan, megszállott karaktert, és nézzük meg, mit kezdenek egymással. A tovább mögött folytatom spoilerekkel, egy rövid helyzetjelentéssel, hogy hol is állunk így pár rész után.

A harmadik évad néhány hónappal az Ice Juice-szabotázs után veszi fel az események fonalát.

Az Axe Capital Westportból beköltözött New Yorkba, az ügyészség Axe legbecsesebb testrészeit szorongatja, Lara elhagyta, kettejük válása folyamatban van. Axe tőkéjét zárolták, befektetési gurunk egyre türelmetlenebb, végül nem bír magával, lemond a kereskedésről, ezzel visszakapja a pénzét, és megteremtődik a lehetőség, hogy a háttérből irányítson és újabb problémák merüljenek fel. Hivatalosan Taylor veszi át a cég vezetését, mint vezető befektetési tanácsadó.

Chuck vonalán is zajlanak az események. Úgy tűnik asszonypajtival szent a béke (bár itt lehetnek gondok Wendy egyéjszakás kalandja miatt), de magára haragította az apját és ügyvéd barátját, ráadásul kap egy új igazságügyi minisztert, aki egészen másképp képzeli el a tárca vezetését, mint elődje.

Ügyész barátunk (akinek egy eszelős tekintetű pók lehetett a jele az óvodában) ismét hódolhat másik kedvenc hobbijának, ami a környezetében lévő emberek manipulálása (az egyik a családias hangulatú náspángolás és egyéb mókák örömteli elszenvedése, ha még emlékszünk). Felesége ebben a korábbiaknál aktívabban segíti tanácsokkal, jó ha van egy coach a famíliában.

Oliver Dake helyettes államügyész pedig lassan beletanul a játékba, Bryan Connerty lépten-nyomon pucér fickókba botlik, Wags pedig még mindig szórakoztató figura.

Összességében a sorozat erényei (karakterek, zene, humor, érdekes miliő) továbbra is megvannak, de számomra valahogy egy csöppet nyögvenyelősnek érződött az évad eleje. Mintha az készítők nem tudnák, mit is akarnak pontosan. A fent említett türelem azonban részemről megvan, szóval egyelőre mindenképp maradok.

Remélhetőleg azért kikristályosodnak azok az írói szándékok. És kiderül, hogy a szereplőink mit kezdenek egymással.

62 hozzászólás Ne habozz!

Snoopyzit30 - 2018. 04. 25. 22:23

Az előző évad egyszerűen zseniális volt (10/10) és az eddigi részek alapján most sem lehet okunk panaszra.

“Összességében a sorozat erényei (karakterek, zene, humor, érdekes miliő) továbbra is megvannak”

Erős benne nagyon a gazdasági vonal is. Én közgazdász vagyok, volt is anno ilyen tárgyam, hogy “tőzsdeelemzés” de persze még közel sem jutottunk ilyen szintre, így engem nagyon szórakoztat, ahogy próbálom a gazdasági részét is követni, megérteni és nem csak bólintani, hogy megint mit variál Axe és kis csapata.

“Mintha az készítők nem tudnák, mit is akarnak pontosan.”

Szerintem jól látszanak az irányvonalak, azt már a 2. évad utolsó jelenetében – ahol Chuck a börtönben beszél Axe-szal – felvázolják. Kérdés, hogy Chuck mennyire mélyre merül a mocsárban azért, hogy elkaphassa Axe-ot. Kérdés, hogy Wendy-t is magával rántja-e. Axe-nak pedig újjá kell építenie önmagát és a céget is.

A humor tényleg jó, magam is meglepődöm, hogy mennyire jó dumák vannak írva a sorozathoz, úgy hogy közben a témák egy cseppet sem humorosak.

Taylor karaktere is nagyon működik, telitalálat a színésznő erre a szerepre, teljesen kitölti az Axe által hagyott űrt az Axe Capitalnél. Spyros behozása is jó ötlet volt. Ahogy civakodnak Dollar Billel az hatalmas.

Ügyészi fronton is jót tett, hogy Connerty-t áthelyezték, az ő szembe fordulása Chuck-kal még sok izgalmat fog hozni.

Ami nekem negatívum az Axe és Lara elhidegülése, válása. Ennek a vonalnak abszolút nem volt megágyazva. Végig az volt, hogy jóban-rosszban. Teljesen fel voltak erre készülve, folyamatosan készenlétben álltak. Számomra egyértelmű volt, hogy Lara követte volna tűzön vízen át Axe-ot. Aztán a 3. évad 1. részében felrúgták ezt és Lara váratlanul bejelentette, hogy nem megy Axe-szal, ha menekülnie kell. Még ezt is érteném, de végül Axe-nak nem kellett menekülnie. Egyik pillanatban még idilli házaspár a másikban meg már válnak. Ez egy erőltetett fordulat.
Az sokkal hihetőbb volt, hogy Wendy visszament Chuck-hoz. Ott van a 2 gyerek és Wendy nem véletlenül van a férjével. Wendy egyedül is megállna a lábán (mint tudjuk baromi jól keres) és megvan a saját karrierje is, szóval nem úgy van, mint Lara, hogy gyakorlatilag egy senki volt és Axe emelte ki a középszerből. Ahhoz képest hogy kiakadt, hogy “csak” 320 milliós vagyona maradhat, ha minden kötél szakad. Ez azért elég sokat elárult Laráról.

“Chuck részéről ezt még megfejeli a sikeres, kő- és újgazdag, jóképű, lezser ellenlábassal szemben érzett féltékenység, kisebbrendűségi érzés.”

Én nem érzem, hogy Chuck féltékeny lenne Axe-ra. Talán idegesíti, hogy Wendy Axe-nak dolgozik, de hogy azért lenne rá féltékeny, mert gazdagabb vagy jóképűbb azt nem gondolnám. Chuck sem szegény, sőt Axe származik szegény családból. Chuck-ot az zavarja, hogy Axe a pénze nagy részét nem tisztességes úton szerezte. És azt se felejtsük el, hogy Axe-nak azért vannak nagyon g*ci húzásai, kezdve a munkatársa orvosának lefizetésétől az Ice Juice-féle mérgezésekig. Chuck-nak egyébként hivatalból az a dolga, hogy megállítsa Axe-ot, szóval Axe az aki lépéskényszerben van.

Így 5 rész után nekem továbbra is nagyon jónak tűnik ez a 3.évad is. Egy perc üresjárat nincs a részekben, nagyon meg kell becsülni az ilyen sorozatokat.

jelenvalólét - 2018. 04. 25. 22:26

Alapvetően jó kritika (bár elég tömör:), azzal vitatkoznék, hogy nem tudnák a készítők, hogy mit akarnak. Nekem eléggé megfontolt építkezésnek tűnik ez az évad is, persze ha végignéztük, okosabbak leszünk. Nem tudom, van-e hír a 4. évadról, most beütöttem itt a gyorskeresőbe, és nem találtam róla semmit. Jó lenne tudni, lesz-e, illetve mennyiben biztos a széria jövője, hány évadban gondolkoznak. Nekem összességében tetszik, egy minőségi dráma kisebb hibái ellenére is. Ahogy néztem a további részek előzetesét, itt még Chuck feje is főhet gazdagon.:)

jelenvalólét - 2018. 04. 25. 22:43

Snoopzyt: Axe válásának kapcsán teljesen egyetértünk, szerintem is illogikus és erőltetett szál.

Snoopyzit30 - 2018. 04. 25. 22:58

Remélem nem az lesz, hogy Axe-ot összehozzák majd Wendy-vel. Bár Wendy meg visszament Chuck-hoz, szóval az tényleg nagy fordulat lenne.

Viszont ami feltűnt, hogy az 1. rész vége felé Chuck-Wendy fétises jelenetében (ahol jelen van még egy hosszú fekete hajú csaj is), úgy tűnik mintha Wendy bevallaná, hogy megcsalta Chuck-ot. Erre a 4. részben (a díjátadó estélyén) derül ki egyértelműen, hogy Wendy nem tudta, hogy Chuck már képben van.
Szóval Wendy is titkolózik Chuck előtt, de az durva húzás lenne, ha Axe-szal összejönne. Ha 2 évadon át kibírták az írók, hogy nem lépik ezt meg, nagyon remélem most sem lesz ilyen olcsó húzás.

Geza Kovacs - 2018. 04. 25. 23:01

Már meg se próbálom megérteni, mi a konfliktus oka, ha eddig nem szóltak róla egy szót sem. Gondolom maguk is belesülhettek ebbe, mert már inkább koncentrálnak az új eseményekre a külön-külön szálakon, beleértve Taylor szálát is. Ilyen módon egész tetszetős sorozat, csak félő, hogy az eredeti konfliktus eljelentéktelenedik, és nem is lesz kifutása végül, ha még húzzák pár évadig. De elég elképesztő dolgok jelennek meg, szóval jó eddig.

JRC - 2018. 04. 26. 07:17

Öt rész után Chuck és Axe vonalán a történet nálam unalomba fulladt, ahogy mindketten próbálják eltüntetni a bizonyítékokat, ami a botrányhoz köti őket. Teljesen önismétlő lett. A rész elején feldobott problémát a végére tökéletesen lezárják, semmi feszültség. Kár érte.

Az Axe Capital szolgáltatja jelenleg az egyedüli érdekességet, ami még a sorozatnál tart (Taylor, Wags, Wendy, Dollar Bill, Spiros).

Vodor - 2018. 04. 26. 07:50

Öt rész után még mindig izgalmas, es tud olyat mutatni amit nem vártam. Aki szerette a house of cardsot az ezt is imádni fogja.

Vodor - 2018. 04. 26. 07:57

Snoopyzit30, vagy az is lehet Lara elhidegulese mogott hogy igy akarjak menteni a penzt. A Bikram jogas csavonal is az volt, hogy miutan megvadoltak kulonbozo dolgokkal elvalt a felesegetol sokak szerint azert hogy mentsek a vagyont

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bikram_Choudhury

Nina - 2018. 04. 26. 08:14

Úgy érzem a Lara-Axe szálban még lesznek meglepetések – valószínűleg inkább üzleti a válás, mint érzelmi, mert ha utóbbi, akkor tényleg teljesen megalapozatlan és irreális. Nem ez jellemző a sorozatra.

Snoopyzit30 - 2018. 04. 26. 08:23

Igen, ez is egy ötlet lehet, hogy ez csak látszat válás, de közben meg Axe már elkezdett más nőt/nőket dugni, szóval… elég lazán kezelik akkor.
A másik, hogy nagyon nem tűnhet el a vagyon akkor sem, mert mondta Axe Larának, hogy ha ő bukik, akkor Lara része is bukik és marad neki cirka 320 millió. És erre húzta Lara a száját, hogy az ő életstílusukkal az aprópénz.

De lesz itt még meglepetés szerintem is, még az évad felénél sem vagyunk és amilyen pörgős volt a tavalyi évad itt is erre számítok.

dnrw - 2018. 04. 26. 10:33

Csak nekem tűnik úgy mintha a dialógusok sokkal rosszabbak lennének mint az első két évadban? Sokszor úgy érzem, hogy csak azért szólal meg 1-2 szereplő hogy elmagyarázza a szakkifejezéseket a laikusoknak. Bár ez lehet csak azért tűnik fel mert sokat foglalkozom ezzel a területtel. De ettől függetlenül is úgy érzem hogy vesztett a lendületéből a sorozat :(

_Peter - 2018. 04. 26. 13:50

Dollar Bill amikor jelenetet kap garantált siker. A korábbi csinálj úgy mintha vitatkoznánk, most a harc az ellenőrrel :)

Connerty vs Chuck szál nagyon jó, hogyan folyik össze a háborúban Chuck sem válogat eszközökben, tisztán morálisan nem lehet győzni csak piszkos munkával, még az eleinte pedáns Dake is trükközik már

Lara Wendy miatt is kiakadt, féltékenység és fújt rá. Bobby Wendy-hez szalad megbeszélni dolgokat, Maserati milliós bónusz, éjjeli pancsolás
Chuckot kikészíti a felesége az ő szemében csaló, korrupt Axe-nál dolgozik, mindig szalad Wendy és ő látja Axe emberi oldalát

Ledita - 2018. 04. 26. 17:25

Szerintem is nagyon szórakoztató ez az új évad, mintha viszont kevesebbet szerepelne a két főszereplő, valahogy a többi karakter is nagyobb játékteret kap. A humor tényleg nagyon jelen van, főleg az Axe Capital-nál és a szokásos teátrális párbeszédek a szereplők közt. :D
Amúgy nem lehet, hogy Lara-t nézői kérésre vették vissza? Mintha az előző évadoknál itt is és más platformokon azt olvastam volna, hogy nem szimpi a nézőknek. Nekem amúgy nem volt bajom vele, de tényleg fura ez a változás a monogám, családját imádó Axe-tól, valahogy jobban megalapozhatták volna az elhidegülésüket.

symor - 2018. 04. 27. 02:42

Röviden:

Qva jó sorozat.

A szövegkönyve még mindig kottaszerű, karakterisztikus ritmusra írt, elbűvölő – szinte sorkini mágikus valóság…

A színészei királyak, izzanak a szerepben.

Csak így tovább…

u.i.: Wags a belmondós megmondós szövege óta a haverom

Snoopyzit30 - 2018. 04. 27. 10:05

Berendelték a 4. évadot :-D

Maszat - 2018. 04. 27. 23:55

Lehet, hogy a válás nem kamu. A 320 millió dolláros beszélgetésnél négyszemközt voltak. Lara meg az előző évadban nagyon a szívére vette Axe hazugságát. Bár az is igaz, hogy a pénz a nőnél így biztonságban van.

Felvetnék egy agyalágyult ötletet: mi van akkor, ha a válásra azért volt szükség, hogy később valami ravasz fondorlattal és fordulattal Axe ellen használják fel Larát. Ha elváltak, akkor már tanúskodhat a nő a bíróságon. Majd meglátjuk (vagy nem). De ha esetleg ez lesz, akkor kissé ügyetlenül vezették fel.

Snoopyzit30 - 2018. 04. 28. 09:42

@Maszat

Én továbbra is azt látom, hogy Axe és Lara csak pillanatnyilag el vannak hidegülve és semmi nem utalt – számomra – arra, hogy ők olyan szinten vannak, hogy el kellene válniuk. Lara gyakorlatilag az egész előmenetelét (legyen az bármi is, az volt étterme stb.) azt mind-mind Axe-nak köszönheti. Régebben volt szó róla elég sok, hogy Axe gyakorlatilag Lara egész családját kiemelte a szegénysorból. És arról is volt szó sokszor, hogy Lara is tud mindenféle mocskos ügyletről, nekem nagyon erőltetett fordulat lenne, ha Larát használnák fel Axe ellen. Ráadásul Axe a gyerekeit is szereti, nincs Larának oka Axe ellen fordulni ilyen szinten.
Szívesen elbeszélgetnék az írókkal, hogy ezt most miért… de talán hamarosan választ kapunk rá.

Maszat - 2018. 05. 02. 08:27

Snoopyzit30
Igen, én is várom, hogy mi volt ezzel a válás dologgal a szándék. Egy hazugságon megborulna a tartósnak tűnő házasság? Nem túl valószínű. Csak próbáltam beleerőltetni valami értelmet ebbe a húzásba. Kínomban.

Az első két évadot ledaráltam 3 nap alatt, ezt meg hetiben nézem. Talán ezért vagyok csalódott kissé. Majd ha kint lesz az egész, okosabbak leszünk.
Lehet, hogy a mellékszereplők is azért kapnak nagyobb teret, mert a főszálból kezd elszivárogni a szufla. (Wags igazán szívem csücske, de a sírhelyes kalandnak nem látom igazán az értelmét. Bonyolult lélek, ezt eddig is tudtuk.)

DelMaar - 2018. 05. 03. 23:11

hát ezzel a 6os résszel nagyon beletrafáltak, és talán az eddigi legjobb epizódbefejezéssel zártak.

Snoopyzit30 - 2018. 05. 04. 18:53

A 6. rész nálam is a hét legjobb epizódja.

Huess - 2018. 05. 05. 11:31

Hihetetlenül jóra sikerült ugye a szinkron is, ami külön dob óriásit a produkción …♥

Snoopyzit30 - 2018. 05. 06. 09:37

@Huess

Jó a szinkron? Szerintem ha eredeti nyelven néznéd, az dobna számodra még nagyobbat a produkción :-P

Geza Kovacs - 2018. 05. 07. 22:42

Érdekes volt a 7. rész. Mondjuk Wendy Rhoades csábítós jelenete nekem kilógott a filmből, túlzás volt, de amúgy ötletes volt. Mondjuk nem tudom, hogy folytatják az ellenségeskedést ez után. Lehet új főszál kell majd.

Chuck helyzetére a legvégén van egy idézet a Gyűrűk urából:

“Hogyan kell felvenni újra a régi
élet fonalát? Hogyan folytatod
tovább, ha a szíved mélyén
kezded megérteni, hogy nincs
már visszaút? Vannak dolgok,
melyeket az idő sem képes
helyrehozni. Olyan túlságosan
mély sebek, amelyek hatalmukba
kerítenek.”

Kissé sántít, mert itt önmagának okozott “sérülésről” van szó, de a helyzete hasonló.

JRC - 2018. 05. 09. 06:54

Nem hittem, hogy ilyen gyors lezárást kap az eddigi főszál és a hatodik rész végi cliffhanger, bár az eddigi évadra inkább ez volt a jellemző, hogy részen belül egyik jelenetben felmerülő problémát a másikban már fel is oldják.

Wendy-Maffee jelenet szerintem is sok volt, nekem karakteridegen. A másik, hogy a világ végéről előrángatott Hal pár óra alatt megoldja a ninják által lehetetlennek tartott telefonadatok manipulálását…

Érdekel, milyen irányba viszik tovább a történetet, de messze került a sorozat az első két évadban magasra tett léctől, könnyen várólistára kerülhet nálam a Billions.

zetevar - 2018. 05. 09. 10:13

Szeretem a sorozatot, de nehezen fogom fel, mivel fog folytatódni a 8. rész, ha a 7-ben lezárták a főfonalat.

Válás: Lara számítóan megfontolt. Nem bízik Axeban és féltékeny Wendy-re. Már nem szeretné a sorsát teljesen Axe sikerei, vagy kudarcai alá rendelni, a jelenlegi életszínvonalát szeretné megtartani. És pont. Én számítottam arra, hogy el fogja hagyni a férjét. Az érdekes az lesz, hogy mit fognak vele kezdeni, ha Axe újra emelkedni kezd.

Számomra Wendy visszatérése Chuck-hoz inkább kérdéses.

Egyértelműen benne van a sorozatban egy Wendy-Axe affér.

Idegesít, hogy Wendy coach-ként minden problémát egyből megold. Idegesített, hogy nem áll egyik fél oldalán sem, mindkét felet ugyanúgy segíti. Idegesítettek a jelenetei Maffee-vel a 7-ben (nagyon). Számomra kezd a karakter elszakadni a valóságtól sajnos.

napocskin - 2018. 05. 09. 21:47

Nekem gyanús ez a lezárás dolog, biztos, hogy ez tényleg lezárás lesz? Szerintem lesznek itt még cifra dolgok. Amúgy lehet, hogy Wendy húzása karakteridegen volt, de pont azt akarták megmutatni vele, hogy milyen messzire hajlandó elmenni azért, hogy mentse a bőrét.
Axe a végén vajon túladagolta magát, vagy csak lelkiismeretet növesztett Mafee miatt?

_Peter - 2018. 05. 10. 18:08

JRC – 2018. 05. 09. 06:54

+1

Nem tetszett ez a megoldás: fogjanak össze és kenjék a dokira? Hallt előrángatva.

Wendy a végsőkig elment: Axe őt védte, Wendy őt viszont a busz alá lökte volna. Mafee manipulálása erőltetett, egyáltalán volt régen arra utalás Mafee szerelmes belé? Axe fiatal titkárnőjét fűzte mindig! Elviszi a balhét megmentve a milliárdos birodalmat és egy millióval kiszúrják a szemét? (még ha mondták is nem a pénz motiválja)

Axe bűntudatos arca a végén szerintem azt ábrázolta mennyire fake üres világban él magányosan. Győzött mégis a család ráment, a cég nélküle is megy Taylorral, Wendy se az övé csak Wags ajándék escortjai

Hova vezet a történet? Taylor lelkiismeretből lerombolja a céget? Folytatják a korrupciót a kényszer szövetségesek, Chuck kormányzó lesz Axe profitál belőle együttműködve vagy zsarolva?

Az tetszett senki nem maradt már tisztán, Chuck, Dake, Sucker, Wendy mindenkit lezüllesztettek. Connerty mihez kezd most? Az AG a nagy dumáival lehetett volna még többet, a bíró is jó volt.

Snoopyzit30 - 2018. 05. 11. 10:51

@JRC: “A másik, hogy a világ végéről előrángatott Hal pár óra alatt megoldja a ninják által lehetetlennek tartott telefonadatok manipulálását…”

Szerintem meg pont ettől hiteles a dolog, hogy nem olyan egyszerű még két fiatal techzseninek sem mindent megoldani. Jó volt látni, hogy Axe-nak van embere, akitől segítséget lehet kérni. Szerintem ez Axe és Chuck oldalán is nagy előny, hogy a kapcsolataik révén tudnak problémákat megoldani. Tehát nem csak pénzzel lehet itt dolgokat elintézni, hanem lojalitással is, van 1-1 olyan embered, akit tudod hogy elő lehet keresni, ha valami nagy baj van. Gyakorlatilag így működik a világ, ezeken a kapcsolatrendszereken keresztül.

A Wendy-Mafee jelenet nálam sem működött, de nem Mafee szintjén (mert úgy nagyon is), hanem Wendy oldaláról. Szerintem akkor lett volna hatásos a jelenet, ha Wendy is hoz áldozatot és valami komolyabb dolgot lebegtet be Mafee-nél, pl. elhiteti vele hogy a szeretője lesz, aztán mégsem. Ilyesmire gondolok.
Viszont a Wendy köré épített poénok meg jók voltak. Az elején, amikor visszajön Axe-hoz és Chuck-hoz és benyögi, hogy “Na, kit palizunk be?” valamint a meeting ahol Wendy előadja, hogy Mafee tényleg kedveli őt. Erre a 2 techcsávó meg az ügyvéd fickó reakciója hatalmas!

De ezen kívül is tele volt jobbnál jobb poénokkal és pillanatokkal a rész.
Ahogy Chuck elintézte Dr.Gilbertet az azért nagyon kemény volt, meg az is, hogy a doki gyakorlatilag megtört és még ebbe a részbe is tudtak poént csempészni (“A ketchupot ne!”).

Axe-nak azért elég mélyen a zsebébe kellett nyúlnia, egyrészt a 390 millás bírság (ezt egyébként most mire is szabták ki, ha nem tudták rábizonyítani, hogy egyáltalán benne volt?), valamit ott van a 11 millió, amit a doki visszadátumozott számlájára rakott (amit ha jól értettem a doki megtarthat, mert Chuck nem igényli vissza azt a lóvét) és akkor már aprópénz ehhez képest Mafee 181 ezres bírsága.

Szerintem továbbra is magasan van a színvonal. Nem hiszem, hogy Axe és Chuck viszálya ezzel megoldódott volna, rákényszerültek egy probléma megoldására, és gyakorlatilag Axe most Wendy miatt menekült meg, nem másért.

Jók voltak a tárgyalótermi jelenetek is. Mivel itt az egyik fél az ügyészség, végre láthattuk a szereplőket a bíróságon is. Mondjuk azt kétlem, hogy a valóságban is ilyen poénra venné a bíró a dolgokat, de azért lehetett érezni, hogy súlya van a dolognak. Csak Axe arcát kellett figyelni, meg az ügyvédét, hogy azért nem ment minden olyan simán.

A poénfaktorhoz adott hozzá még szintén nagyon az új igazságügy miniszter, minden megszólalásában bírom az ürgét. (“Az ügy darabokra hullott, mint egy olcsó ágy a La Grange bordélyban.” “Bocsánatkéréssel tartozik a bírónak,
amiért belehányt az ölébe.”)

Chuck továbbra is ott van a szeren szerintem, ahogy Karl segítségével kijátszotta Dake-t. A “single malt”-os jelenetnél már tudtam, hogy át lesz verve.

Ami nekem nem volt érhető az Axe ünneplése a végén. Azt értem, hogy örül, visszakapja az engedélyét, de a kábszeres-mesztelen csajos-jakuzzis rész nem igazán illik hozzá. Őt pont hogy egy mértéktartó, megfontolt valakinek ismertük meg, aki szereti a feleségét, a családját, így nekem karakteridegen ez az Axe, akit a rész végén láthattunk. Talán az arcáról le is lehetett olvasni, hogy valami nem fasza így, látszott hogy valami hiányzik neki és az szerintem a családja.

Én bízom a készítőkben (főleg így hogy be van rendelve a 4. évad). Simán 9/10-es volt ez a rész.

Snoopyzit30 - 2018. 05. 11. 10:54

Még valami eszembe jutott. Amikor Wags meglepi Axe-ot a bulival, akkor azt mondja neki, hogy “Kiérdemelted”. Mégis mit? Azt hogy kín keservesen kikászálódott a csávából, amit saját magának teremtett?

JRC - 2018. 05. 12. 12:26

@Snoopyzit30

Feltétlenül a sorozat erősségéhez tartozik, hogy itt nincsenek “fekete- és fehérkalapos” karakterek és egyáltalán nem akar idealista lenni. Azzal is egyetértek, hogy a zárt ajtók mögötti pertuk és kapcsolati háló miként képes irányítani és befolyásolni az eseményeket.

A sorozat által felépített keretek között kell értékelni az eseményeket, nekem például Hal ismételt feltűnése már kisebb bakugrásnak tűnt. A második évad végén a “bukással” úgy látszott, hogy olyan mértékben kompromitálta magát, hogy Grönland teljesen felszívódott és eltűnt. Ha Nova Scotiából sikerült pár óra alatt megoldani a gondot, mert csak fel kellett ütni a kis fekete könyvet a kit is zsaroljunk meg fejezetnél, csak egy nevet és címet kellett volna a ninjáknak küldeni. A halász töltött napok nem éppen arra engedtek következtetni, hogy még mindig hírszerző/nyomozó szakmán belül nyomoz.

Wendy esetében még az jutott eszembe, hogy korábban micsoda morális kérdést csinált abból, hogy Chuck megnézte a laptopján az Axe-szel folytatott beszélgetésének feljegyzéseit. Most meg a dokival ő is átlépte a Rubicont.

lostfanka - 2018. 05. 13. 12:33

6. resznek jarok. De mostmar azert van nemi gondom a sorozattal amivel nekem hiteltellenek tunik.

1. Axe valasa szerintem teljesen hiteltelen, most sem erzem a motivaciot egyik oldalrol sem hitelesnek.

2. Azert amikor elkezdik magyarazni a fibonachi szamokat a nagy tozsde guruk, azert az fajt. A “tozsde iskolaban” a fibo szamok kb a masodik napon megjellenek mert annyira fontosak.

Snoopyzit30 - 2018. 05. 14. 14:39

@lostfanka

Szerintem nem a Fibonacci-számokat nem tudta Dollar Bill és Mafee, hanem azt, hogy mi köze van a természethez, azaz ahhoz a virághoz, amit Taylor kapott. Amikor a srác az aranymetszést magyarázta az olyan volt, mintha magáról a Fibonacci-sorozatról beszélne, pedig az aranymetszés az egyfajta arányosságot jelent, szóval itt volt némi képzavar szerintem is.

Arról egyébként lehetne vitázni, hogy mennyire értenek az Axe Capitalnél a matekhoz, ha mindenki olyan atom penge lenne matekból, akkor nem ijedtek volna meg attól a brókerek, hogy Taylor matekgurut akart alkalmazni, de így meg fenyegetésként élték meg többen is (főleg Mafee).

_Peter - 2018. 05. 14. 17:47

Előző rész után írtam “Hova vezet a történet? Taylor lelkiismeretből lerombolja a céget?” ezért a mostani epizódban nagyon tetszett Axe és Taylor szembenállása. Wags és mindenki pitizik neki, Taylor szinte egyenrangúként viselkedik vele bullshit nélkül. Lehet Bobby ezért kedveli annyira a tanítványt.

Connerty miért hagyta magát megalázni? Hall révén van ajánlata jól emlékszem csapatot váltani Axe cégéhez? Hiszen már lemondott arról tisztán játszva nyerjen a rendszer ellen, az ügyészség is ugyanolyan züllött akkor át is állhat a tőzsdecápákhoz legalább pénzt keresni ahol megbecsülnék.

Chuck és Wendy kavarása az öreg ellen jó volt! Lara nem érdekel így, legyen kemény vagy ne durcázzon. Dollar Bill hozta magát. Spyros füleitől rémálmaim vannak! :)

zetevar - 2018. 05. 18. 11:45

Felsőfokú angol tudásommal bizonyos részeknél igencsak szenvedek (nem épp egy Jóbarátok színvonalú angolt nyomnak), de mindig megnézem már a magyar felirat előtt, mert kíváncsi vagyok rá.

Connerty nekem is nagy kérdés. Nem tudom, mit várt… Nem tudom, mi lesz vele. Nagyon egyszerű megoldás lenne, ha átállna.
Nem?
Tőle még sokat várok.

Axe családapa énében egyre inkább csalódok. Valahol elveszett az a fonal, amit az előző évadokban tőle láthattunk.

De azért van más változás is az előző évadokhoz képest: Wendy-t érzelmileg távolítják Axe-től. Régebben volt vibrálás kettejük között, most ez nem érezhető. Számomra Lara elszakadása várható fordulat volt,inkább az a meglepő, hogy Wendy ezzel együtt nem közelebb kerül, inkább távolodik és Axe a 7. rész végén is látott csajok közül halászgat.

Kíváncsi vagyok arra is, hogy hová fut ki a Taylor story.

Snoopyzit30 - 2018. 05. 18. 16:59

Én örülök, hogy Connerty még mindig az ellenpólus tud lenni, főleg annak fényében, hogy Chuck miket bevállal. Azt egyébként Chuck is elmondta neki, amikor kirúgta, hogy “Én tanítottalak mindenre” vagy legalábbis valami ilyesmi. Nagy csalódás lenne, ha Connerty átállna. De miért is tenné? Már Axe ügyvédje is évek óta rágja a fülét és maga Axe is megpróbálta már átállítani. Ő nem a pénzért csinálja, hanem meggyőződésből. Hiszi, hogy a rosszfiúkat el kell kapni. Márpedig Axe – bármennyire is az ellenkezőjét akarja láttatni – rosszfiú, mert folyamatosan csal, bennfentes információk alapján kereskedik, kis milliós stiklije van. Az egy más dolog, hogy Chuck sem éppen az a szent ember, de Chuck amiatt kockáztat, hogy lebuktassa Axe-ot, míg Axe haszonszerzésből, hatalomvágyból. Azt azért ne felejtsük el, hogy Chucknak az a munkája, hogy elkapja a bűnösöket.
Persze tényleg nem fekete-fehér a képlet, de azt láthattuk, hogy amíg Chuck próbált tisztán játszani, addig esélye nem volt Axe ellen.

Örültem a fordulatnak, hogy Chuck nem indul a kormányzói posztért, megmondom őszintén egy ilyen mini House of Cards nem állt volna jól ennek a sorozatnak, teljesen áthelyeződtek volna a hangsúlyok. Elég annyi politika amennyi eddig volt, bőven.

Geza Kovacs - 2018. 05. 21. 23:49

Nekem tetszik ez az évad most, de ott tartunk, hogy van egy jogászos/politikai meg egy gazdasági nyomulós sorozat heti 1 órában párhuzamosan, és semmilyen módon nem kapcsolódnak az új körülmények között pár rész óta. Kicsit vicces túltolt reboot.

zetevar - 2018. 05. 23. 16:55

Chuck most leszállni látszik Axe-ról. Kíváncsi vagyok, mikor és min csattannak megint össze, mert így két párhuzamos sztorit nyomnak.
Azt hittem, mikor szövetkeztek, hogy most picit együtt fognak működni pár rész erejéig, de nem így lett…

Malkovich nem véletlen nagy színész… Imádom.

zetevar - 2018. 05. 23. 17:10

Egyébként van egy olyan érzésem, hogy az évad végén Connerty fog szélesen mosolyogni…

Snoopyzit30 - 2018. 05. 23. 18:16

John Malkovich, amikor ilyen orosz maffiózó/üzletember figurát játszik, akkor komolyan kiráz tőle a hideg (az akcentusa baromi jó). Hihetetlen aurája van a fickónak.

A Pókerarcok c. filmben nyújtott alakítása jutott eszembe, full nyugodt, de közben meg érzed, hogy bármikor simán kinyíratna.

Nekem tetszik ez az új irány is. Én nem hiányolom, hogy Chuck folyamatosan Axe-szal harcoljon. Szerintem össze fognak érni majd újra a szálak. Axe megint átmegy a sötét oldalra, kockáztat és nagyon azt engedi sejtetni a történetvezetés, hogy lesz Axe-nak nagyobb problémája is Chucknál.

John Malkovich pedig kap tőlem egy jelölést majd JAws-on a legjobb vendégszereplő kategóriában :-)

Dave - 2018. 05. 24. 07:54

Ujjujujujjjj Mr. Malkovich adott egy csipetnyi fűszerezést ennek a résznek. Nagyon beteg ez a pali.

_Peter - 2018. 05. 28. 13:04

Maria Sharapova! :)

majomka - 2018. 05. 28. 20:40

a 10. rész. hát hű, meg hú!
nem gondoltam, hogy ebben a sorozatban egyszer lesz egy rész, ami ilyen mélyen megérint…
zseniálisan megkomponált rész volt, tele jobbnál-jobb, de mégsem harsány virtualitással, apró pici rezdülésekkel, s végül kiteljesedve – az emberi lelket és a még egészséges pátoszra való fogékonyság húrjait rezegtetve finoman-lágyan.
“And then I would have seen you, would have been you as a child”

Geza Kovacs - 2018. 05. 28. 22:25

Jó nagyon, de egyre inkább két különálló sorozat.

zetevar - 2018. 05. 29. 08:53

MaSha, mint színésznő.

Snoopyzit30 - 2018. 06. 02. 22:37

3 kedvenc momentumom a 10. részből:

– Wendy, mint szuper háziasszony (aki 2 gyerekkel a háta mögött, azt kérdezi a férjétől, hogy milyen kaja van az éttermi kaján kívül, majd amikor vacsoravendégek jönnek Axe-tól kéri kölcsön a szakácsát, majd megjegyzi, hogy ő ugyan kötényt fel nem venne, mert még megszólják a városban. Kész.)
– Ben Kim előadása a liftben a stratégiailag fontos pillanatban.
– John Malkovich vacsorajelenete (örülök, hogy több szerepet szántak neki egy epizódnál)

+ 1: Axe lenyúlja Taylor pasijának az üzletét.

Továbbá Chuck minden lépését öröm nézni jelenleg, remélem sikerül megszorongatni a minisztert. Jó nagy görény az a fickó (is). Továbbra sem hiányolom, hogy Chuck nem Axe-ot üldözi. Végsősoron a sorozat címe Billions. És most mind a két fő szálon ezeket a milliárdokat hajkurásszák.

_Peter - 2018. 06. 03. 11:15

Milyen vendégek voltak még? Rájuk emlékszem Metallica, Kevin Durant és most Maria Sharapova.

Kár külön sorozatok, még lehetne fokozni a meglepetéseket:
Axelrodnak másik nagyágyú ügyvédre van szüksége? Besétál az irodába Harvey Specter!

Taylor amikor tesztelte a számítógépes kereskedést és jöttek a kockák, besétál Elliot Alderson!

Wendy-nek szakács kell egy jelenetbe? Axe küldi Gordon Ramsey-t!

napocskin - 2018. 06. 03. 15:35

Szegény Taylor. :-( Remélem, kiborítja a bilit, bár az, hogy Wendyhez ment vigasztalódni, talán arra utal, hogy itt megint ő lesz a mérleg nyelve, mint már annyiszor. Basszus, olyan furcsa, hogy az az üveges tekintet a bírósági tárgyalás után Axe részéről azt hittem, azt jelenti, hogy legalább egy kicsit észhez tér – de akkor meg miről szólna a sorozat ugyebár.
Ben Kim viszont… :-DDDDDDDDD

_Peter - 2018. 06. 05. 09:50

Axe és Taylor szembenállás tetszik, ezt jól adagolják az írók.

Dave - 2018. 06. 07. 15:59

Asszem Chuck apja a lime test szöveggel megcsinálta az év idézetét.

Snoopyzit30 - 2018. 06. 07. 20:02

Azt továbbra sem értem, azaz nem derült ki számomra így az évad vége felé sem, hogy miért van külön Axe és Lara, az már korábban is egyértelmű volt, hogy Lara farolt ki ebből a házasságból, de Axe extra jófej volt hogy simán átengedte a teljes vagyonának a felét Larának.

Chuck apja, mint házassági tanácsadó. Priceless.

A bónuszokról szóló beszélgetések érdekesek voltak, de kicsit erőltetetten is hatott. Voltak jó dumák, de nagyon megkoreografált volt az egész. Azt nem is értem, hogy Wendytől miért vannak úgy elszállva, amikor kb. semmi extrát nem csinált. Az is érthetetlen, hogy Lara osztja a “nagyon tuti” tanácsokat Axe-nak. Ez akkora baromság.

Taylor motivációját viszont most nem értettem, mégiscsak hátba fogja szúrni Axe-ot annak ellenére, hogy megkapta az extra nagy bónuszát és még a tőkeemelésbe is bevonja?

Az is érdekes, ahogy Connerty most Chuckot akarja levadászni, mintha ő lenne a főgonosz, pedig tudjuk, hogy nem. Chuck megint csak a munkáját végzi és nem hatalomvágyból akarja kicsinálni a minisztert, hanem mert tudja, hogy nagy csalások mennek. Ahogy korábban is azért áldozta be szinte a teljes vagyonát, hogy Axe-ot megbuktassa. Connerty most olyan dologba nyúl bele, amibe nem kéne, mert nem tudja hogy mi folyik a háttérben.

Kíváncsi vagyok mit húznak be az évadzáróra, most nagyon lehet érezni, hogy be van rendelve az újabb évad, nem érzem, hogy olyan nagyon le fogják zárni, szerintem sok nyitott szál marad. Meglátjuk.

_Peter - 2018. 06. 10. 09:15

A mondás szerint minden sikeres férfi mögött van egy nő, de szerintem is túlzás a kamu kríziseket úgy oldják meg Wendy és Lara pislog Bobby-ra kettőt és kész. Ráadásul hiába, mert Taylornak nem a rosszabb ajánlat fájt, hanem Axe leállította az algoritmus programját, lenyúlta az ötletét és belekavart a magánéletébe. Az üzletben nincs barátság, a tanítvány ezzel a húzással nő fel amikor hátba szúrja a mestert. Wags még csettintene is rá milyen tökös.

Connerty motivációját úgy értelmezem azt már felismerte ebben a játékban csak piszkos eszközökkel lehet részt venni, viszont gondolhatja Chucknak mint ügyésznek tisztábbnak kellene lennie a mezei tőzsdecápa Axe-nál. Aztán Chuck kirúgta, megalázta ezért is választhat oldalt most. Aztán lehet, ha megtudja Chuck miért nyomoz a sáros General után akkor megint másképp fog lavírozni.

Snoopyzit30 - 2018. 06. 10. 09:27

@_Peter: “viszont gondolhatja Chucknak mint ügyésznek tisztábbnak kellene lennie a mezei tőzsdecápa Axe-nál.”

Azért Chuckék már korábban is trükköztek és abba benne volt vastagon Connerty is. Tehát most mi fájt Connertynek, hogy Chuck túl messzire ment a saját vagyona kockáztatásával vagy mert nem volt beavatva a nagy tervbe? Chuck azért rúgta ki és alázta meg Connertyt, mert ellene fordult. Pedig Connerty tudta nagyon jól, hogy bármivel próbálkoznak az nem működött korábban, tehát Chucknak okosabbnak kellett lennie Axe-nál. (az mondjuk más kérdés, hogy Ira nagy üzletét is elszabotálta Chuck). De még mindig adott volt a lehetőség Axe számára, hogy ne álljon bele ebbe, de csak nem bírta ki.
Nem akarok itt Chuck védőjeként feltűnni, mert van vaj a pasas füle mögött is, de szerintem itt nem Chuck a hunyó. Amúgy meg a minisztert is azért kell eltüntetni a színről, mert gyakorlatilag irányítja az ítéleteket és ártatlanokat küld börtönbe (ill. szemet hunyt gyilkosság felett is.)

Larában én nem látom azt a nagy potenciált. Egy senkiből kapaszkodott fel Axe hátán. Ha meg nem így volt, akkor azt meg nem mutatta be elég jól a sorozat.

Taylor kapcsán, értem mire gondolsz, hogy “Az üzletben nincs barátság”, de azért ő még nagyon a szakma elején van, a lehetőségekhez Axe segítette hozzá, szóval Axe kapcsolatrendszerét nem lesz olyan egyszerű lenyúlni, azt hosszú évek kemény munkájával kell építgetni, ahogy a bizalmat is. Szerintem Taylor kicsit most túl mohó. Lehet, hogy tehetséges, de mint tudjuk az nem feltétlenül elég.

JRC - 2018. 06. 11. 18:14

Chuck szervezkedése a general ellen elég képmutatóra sikeredett, hiszen kicsiben a NY southern district vezetőjeként ő is hasonló módszerekkel és eszközökkel játszik, mint a texasi főnök, csak most visszanyalt a fagylalt. Emiatt számomra teljesen érdektelen volt ez a vonal sajnos. Az évadzáró cliffje sem ütött akkorát, a rész végi újabb hármas találkozó meg karakteridegen volt mindhármójuk vonatkozásában.

Geza Kovacs - 2018. 06. 11. 23:51

Nagy baj nem volt az évadzáróval, de az egész évadot nézve nagyon nem tetszett, hogy két főszál futott párhuzamosan, kapcsolódási pont nélkül kb. az évad felétől. És az igazságügy-miniszter elleni fellépés simán önálló évadot érdemelt volna alapból is, nemhogy ezzel a színésszel (nagyon király volt), és nem 3 részt az évad végén. John Malkovich szereplését az utolsó részben nem éreztem indokoltnak, hála istennek eddig se gyilkolászták egymást a szereplők, az másik műfaj, kár volt ezen filózni olyan sokat, e mellett ilyen sok részre való szerepet egy manhattani modernista üzletemberek közt játszódó sorozatban egyébként sincs túl sok helye egy szadista, pszichopata (“klasszikus jellegű”, amerikaiak által elképzelt) orosz oligarchának.

_Peter - 2018. 06. 12. 12:55

Connerty bosszút állt Chuckon ebben a körben, jó a párhuzam Axelrod ellen is a tanítványa fordult és Chuck ellen is Connerty és Sacker. A Malkovich maffia szál nem illik ide szerintem sem. Túl sok eddigiek alapján Bobby trükközik, bennfentes kereskedés aztán hirtelen már orosz maffia és gyilkosságról beszélnek? Nem jó irányt vett a sorozat.

zetevar - 2018. 06. 13. 09:44

Wow…
Akkor, most hogyan tovább?
Chuck beszáll coach-ként Axe-hoz, és Axe segítséget nyújt a kirúgott államügyésznek, hogy kicsinálja magát, a minisztert.

Ha Axe terve sikerül és csődbe viszi Taylort, akkor majd menekülnie kell Grigor elől?
Vagy Grigort is szabotálnia kell majd vhogy. (Nekem sem tetszik ez a szál… Nagyon nem, mert ez egy gyakorlatilag elvarrhatatan problémaként jelenik meg innentől kezdve.)

Connethy és Sacker majd szövetkeznek és együtt intézik el a főgonosz minisztert? Mert ugye, az már az államérdek kategória, míg Chuck kicsinálása félig-meddig személyes ügy volt… Ők pedig grál-lovagként nem tehetik meg, hogy ne foglalkozzanak vele.

Elég fura lett a vége a sorozatnak.

andrE - 2018. 06. 13. 15:17

A Grigor száll szerintem se szerencsés, egy olyan csapdába csalták magukat ezzel az írok amiből nagyon nehéz lesz úgy kiszállni, hogy ne térjen el a sorozat eddigi hangvételétől.

Az évadzáró nem volt rossz,viszont sokaktól elég karakteridegen dolgokat láthattunk. Chuck és Axe utolsó jelenetes haverkodása is a semmiből jött, de a Dake-Connerty-Sacker triótól se hiteles hogy a Chuckkal szembeni személyes bosszúvágyukat választják a nála sokkal rosszabb és több hatalommal bíró Jock kicsinálása helyett. Itt mondjuk még reménykedek hogy az egész “busz alá lökés” egy nagyobb terv része volt, amit a következő évadban fognak kibontani.

Öszességében az évadról: még mindig az egyik legjobb jelenleg futó sorozat, de az évad kétharmadától egy kis megtorpanást érzek, mintha a per lezárása után nem tudták volna merre menjen a story, ami jobb híján két amúgy korrekt, de egymástól független történetszállal lett feloldva.

vtamas - 2018. 06. 26. 11:17

jöhetne már a 4-ik évad :)
engem nem zavart a Malkovich-os rész, inkább azt mutatta meg nekem, hogy Bobby nem bírná elviselni azt, hogy kvázi “csődbe menjen” a vége, ami élete fő műve, ezért bármire hajlandó a tőkebevonásért. Még arra is, hogy az orosz maffia pénzét kezelje. Talán azt gondolja, hogy ezt is tudja majd kezelni, de arra nem gondol szerintem, hogy innentől kezdve más is beleszól a játékszabályokba. Ezt nem szereti, így adódik a szál továbbvitele a 4ik évadba és a megoldást nem látom. De remélem majd meglátom minél hamarabb :)

vtamas - 2018. 06. 26. 11:19

tudtok hasonló témájú és színvonalú sorozatot?

winnie - 2018. 06. 26. 12:45

színvonal kapcsán vannak zseniális darabok. próbálunk a többségről kritikát írni. téma kapcsán kulcsszavakkal lehet keresgélni, kérdés, hogy ez neked inkább pénzügyi (pl. a bad banks elég jó lett nemrég), vagy a fehérgalléros téma az érdekes, vagy inkább a szembenállás a vonzó.

napocskin - 2018. 06. 26. 14:30

Amit mostanában sokan hasonlítanak össze a Billions-szel, az az új HBO sorozat, a Succession, magyar címe Utódlás. Még csak 4 rész ment le belőle, és elég megosztó, ahogy olvasgattam a véleményeket, de nekem például az első pár rész után még a Billions is ingott, mostanra az egyik kedvenc. A Succession is elég rágós falat, de még lehet belőle valami.

vtamas - 2018. 06. 27. 10:28

köszi a bad banks jónak tűnik és az utódlás se hangzik rosszul…
ami a billionsban zseniális szerintem a színészek.. frenetikusak

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz