login |

Homeland: vége a 7. évadnak

2018. 04. 30. 19:12 - Írta: winnie

56 hozzászólás | kategória: kritika,

As long as the seed of doubt is planted…

Még mindig kifejezetten jó döntésnek tűnik, hogy a 3. évad eleji kaszám után visszatértem a Homeland folytatására, hiszen a közel-keleti 4. szezon és a német ötödik is nagyon bejött, de a belföldi tematikájú, thrilleres S6 és a mostani etap végképp kiemelkedő volt. Az epizódkritikákban már leírtam, hogy miért, annyira nem akarom ismételni magam.

Idén nagyon tetszett a kiszámíthatatlan irány, az, ahogy a belpolitikai, amerikai elnöki válságos, Hitler in The White House-os irányból teljesen másfele tolódott el a történet úgy, hogy közben minden ugyanannak a kirakósnak a része volt. És emellett remek volt látni, hogy végre Carrie magánéleti szálát is igazán odateszik, s ez az évad talán legjobb részében, a 7×10-ben csúcsosodott ki.

No single leader can save a democracy, but without a leader you can trust, no democracy can be saved.

Ennek fényében nem rontja le nagyon az az összképet, hogy a finálé már kevésbé jött be nekem. Na, nem az akciózós, kergetőzős, kémkedős részre célzok, ami kifejezetten feszültre sikerült és a klasszikus szezonokat idézte, hanem a lecsengetésre, amikor még nem Carrie volt a középpontban, hanem az amerikai elnöki hivatal. Az ottani érdekes szereplők ugyanis hamar háttérbe kerültek, és utána csak elég lassan jutottunk el a lényegig. Ami persze erős pont volt az “i”-n, de ettől még csak közepes volt az összkép.

A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Igazából csak az idézetet akartam eldugni, bár feltehetem a kérdést, hogy akkor most hogyan tovább Carrie-vel, aki kapcsán rögtön az jutott eszembe, hogy a több hónapos távolléte végképp megpecsételni látszik a kapcsolatát a lányával.

És persze rögtön meg is válaszolhatom, hogy jön minden bizonnyal egy nagyobb időugrás, és egy “kémesebb” közel-keleti szezon, de ennek kapcsán az a kérdés is adja magát, hogy az orosz fogságnak milyen hatása lesz a főhősre? Mert mondhatjuk, hogy az idő begyógyítja a sebeket (a lelkieket meg talán a mentálisakat is), de kétlem, hogy az írók azért zárták volna így a szezont, hogy annak ne legyen kihatása a folytatásra. De ha lesz kihatása, akkor milyen?

Meg ugye az is fura lenne, hogy ha a Gorin csak egy random név lett volna (bár mutatták futtában, szóval csak színészcserével hozhatnák vissza), és nem lenne folyománya, mint ahogy az is, ha Costa Ronin karaktere eltűnne a süllyesztőben, mint elvarratlan szál. Akkor lehet, hogy az oroszokkal kapcsolatos lesz a közel-keleti sztori? Vagy az évadkezdést szentelik majd nekik?

Sajnáltam, hogy annyira nem kötött le az amerikai lecsengetése a sztorinak a börtönlátogatással, a temetővel és a többivel, mert az kifejezetten szimpatikus volt, ahogy az elnöki szál végére pontot tettek a készítők. És nem csak azért, mert egyetértek azzal, hogy a szélsőséges megosztottság elég káros dolog.

We’re in trouble. Our democracy is. And it is not Russia’s fault. It is ours. We are the ones killing it. When we think of democracies dying, we think of revolutions, of military coup d’etats, of armed men in the street. But that’s less and less how it happens anymore. Turkey, Poland, Hungary, Nicaragua, the Philippines… Democracies now die when we’re not looking, when we’re not paying attention.

56 hozzászólás Ne habozz!

seven - 2018. 04. 30. 07:51

És itt a vége.

Na itt aztán tényleg volt minden. Első 25 percben lerágtam a körmömet, majd jött a politikai szál szép lefolyatása (féltem, hogy Keane megint elkezd gondoszkodni, de nem! Sőt..mondjuk Paley leköpése ütött) váratlan volt a csavar, de nagyon tetszett. Keane beszédében erősen lehetett érezni azért a kikacsintást, és meg is lettünk említve! :D (sajnos nem pozitív értelemben :D)

És a vége. Az epizód közben azt tippeltem, hogy Carrie lesz az új “Brody”, de azért 7 hónap szerintem nem elég. Emlékszik valaki hogy mit mondott anno Brody, mennyi idő kellett neki hogy átálljon? Mindenesetre Claire Danes arcjátéka zseniális volt, és a zene az epizód végén az 1. évadot idézte, imádtam.

Hát akkor most reset the clock, jöhet az utolsó évad.

v0m1t - 2018. 04. 30. 10:12

hát magyarország megkapta ami jár neki az elnökasszony beszédében =)

trader - 2018. 04. 30. 11:03

Ki volt az a Gorin és miért volt ő olyan fontos?

Fenrir - 2018. 04. 30. 12:12

nem hiszem hogy fontos ki volt, csak egy nagy erteku orosz fogoly gondolom
amugy fasza volt, szep befejezes

bvr - 2018. 04. 30. 13:36

Ez a finálé még csak popcorn-szinten sem tudott szórakoztató lenni. Nagy kár ezért a 6-7. évadért, mikor előtte a 4-5-tel olyan jó irányban voltak.

@v0m1t: hehe, igen, miközben hallgattam az elnök beszédét pont arra gondoltam hogy na ez az igazi magyar jelenlét, nem az utcadíszletek :))

Kissur - 2018. 04. 30. 14:24

Kicsit sajnálom, hogy az utolsó 2 rész átment full 24-be. Régen ezt vártam a sorozattól, de most már úgy érzem nagyon kilógott. Még így is jobb 24 részeket hozott, mint a LAD és a Legacy összesen. Főleg akkor éreztem ezt, amikor megjelent a CTU… izé Saul csapatánál az elnök. :D Értem, hogy kell az akció is, mert amikor nem volt, akkor én is lepontoztam a finálét, de ez túlságosan elrugaszkodott a valóságtól. Akármennyire is akartam szeretni, belül érzem, hogy nem ütött akkorát, mint kellett volna. Akárcsak az 5.évadnál.
A végén csak kiderült, hogy 100 nap telt el az előző évad óta. Mondjuk akkor érdekes, hogy a korábbi részekben miért volt kopár a táj, és miért volt mindenki kabátban. De ez már csak az én bajom, hogy ilyeneket észreveszek. :D

AlfStokes - 2018. 04. 30. 15:59

Turkey, Poland, Hungary,
Nicaragua, the Philippines…
democracies now die.

Ez azert kemeny volt :) Bar itt forgattak honapokig, nagyjabol lattak, hogy mi is az abra.

Sajnos az utolso ket reszben nagyon gagyi iranyba mozdult el a sorozat. Moszkvaban/mellett fegyveres akcio, halottak, autos uldozes, karambol, aztan meg diplomacia vedettseg… persze.

Ezektol fuggetlenul nagy gratula a keszitoknek, mert osszessegeben nem volt rossz

_Peter - 2018. 04. 30. 17:05

Jevgenij nagy troll! Szegény Carrie majdnem elhitte nem zápul meg és sikerül kidugnia magát a bajból.

Alelnök (ideiglenes elnök) az áruló szenátornak: Get the fuc.k out of my White House! Aztán Keane-től is megkapta :)

A magyar említésre nem lehetünk büszkék :(

Az akciózás hibákat, moszkvásítást leszámítva izgalmas volt az utolsó két rész.

Kedvenc facepalm a magyar és EU zászló és Saul “diplomatái” közt volt egy néger is. A régi viccben a CIA nem értette miért fogják el rögtön az oroszok a tökéletesen kiképzett, oroszul beszélő, egész üveg vodkát pislogás nélkül ledöntő szuperkémüket.

Kissur - 2018. 04. 30. 19:55

Csak beültették a Trump/Logan ötvözetből született alelnököt az elnöki székbe, hogy az ottani elnök hasonlítson Trumpra. :D
Remélem a 8.évadban hagyják a Fehér Házat, meg az elnöki szálat, és csak a Közel-Keletre koncentrálnak. Van ott is történet bőven. Jeruzsálem, Szíria, az ISIS legyőzése által keletkezett űr.
De legalább sejthető, hogy a 8.évadban Carrie mentális betegsége a fogság miatt fog a középpontba kerülni megint. Valószínűleg.
Az én figyelmem kerülte el valami, vagy tényleg annyi volt Simone amerikai oldalra állítása, hogy Carrie meggyőzte a 7×11 végén? Elég gyengének érzem ezt a megoldást. És ez a legnagyobb bajom ezzel a szezonnal is, hasonlóan az 5.évaddal. Nagyon erősen kezdtek, emelték a téteket, csavarták a szálakat, egészen addig, amíg már csak buta és bot egyszerű megoldásra lebutítva tudták megoldani azokat. Mint az 5.évadban az ideggáz és a metro.
Visszanézve tényleg ez volt az egyik legjobb Carrie magánéleti szál. Visszaszívom az évad közbeni panaszkodásaimat.
Az évad piszok erős (8/10) volt, egyszer majd darálva is meg kéne néznem, hátha úgy jobban összeáll a sztori, de a finálé csak 6,5/10. Számomra nagyobb feszültséget okozott két karakter beszélgetése, mint az akciók. És ezt hardcore 24 fanként durva leírnom. Ezek szerint én is változok.

winnie - 2018. 04. 30. 20:03

Kissur: már írtam, szerintem félreérted az alelnököt – neki más volt a szerepe, iszonyatosan csiga reagálás lenne, ha másfél évvel az amerikai elnökválasztás után lennének képesek trump-hatásokat beleírni a sorozatba – és akkor sem egy ide-oda rángatott, alapvetően hozzáértő figurát írtak volna. ráadásul semmiben sem hasonlított trumpra, sem az elnökkel való viszonyában, sem a szenátorhoz való hozzáállásában, sem az azt követő reakciókban.

épp a választások eredménye után, még a hatodik évadban változtattak keane karakterén, állították őt szembe a hírszerzőkkel és vontak más párhuzamokat vele, amik rímelnek a jelenleg adnimisztrációra. mondhatni trumpot már tavaly letudták, de persze az idei évben is behoztak szálakat, az oroszok, a sajtó és más kapcsán is.

de persze épp az a lényege a sorozatnak, hogy fiktív szituációt mutat be, amit csak inspirál a valóság, nem a valóságot akarják egy az egyben átvenni, mert az nem biztos, hogy érdekes lenne.

seven - 2018. 04. 30. 20:05

>Az én figyelmem kerülte el valami, vagy tényleg annyi volt Simone amerikai oldalra állítása, hogy Carrie meggyőzte a 7×11 végén? Elég gyengének érzem ezt a megoldást.

Simone nagyon szerelmes volt ezért nem látta tisztán a dolgokat – de ráébredt hogy neki tuti annyi ha ott marad. Ebben az epizódban amikor Mirov hívja Yevgeny-t, egyértelmű a beszédükből, hogy Yevgeny azért ment vissza Simone-ért hogy kinyírja.

>Remélem a 8.évadban hagyják a Fehér Házat, meg az elnöki szálat, és csak a Közel-Keletre koncentrálnak.

Izraelt mondta Alex Gansa, hogy az a terv, egy nagy időugrással karöltve.

bvr - 2018. 04. 30. 20:18

Szerintem is téves a Trump – alelnök analógia.

Másrészt meg ez az “inspirál a valóság”, ez persze tágan értve igaz (de ilyen tágan értve meg kb _mindenre_ igaz, akkor viszont semmitmondó)
Ellenben a tavalyi évadban pl. az O’Keefe szálra érdemes volt mondani hogy a valós Breitbart inspirálta, és tök sok potenciál volt a fake social média hálózatban is, szerintem arra kellett volna a készítőknek sokkal jobban rágyúrniuk (a puccsosdi helyett)

Kissur - 2018. 04. 30. 21:14

winnie, te érted félre teljesen. Én mindig is kinézetre mondtam a Trump dolgot. :D A tekintet, szájtartás, fej, alkat.

Nézőke - 2018. 04. 30. 21:18

érdekes volt az évad.
Egyetlen részt nem értettem,méghozzá a random szállal rendelkező mindentlátó hackert, vártamh,ogy na vajon mikor jut Carrie eszébe,hogy van egy zseni, bármilyen gépet feltörő ismerőse,még ha agybafőbe verte is.

aztán rájöttem,hogy azért nyertünk mi nézők ebbe bepillantást,hogy később ne csodálkozzunk azon, hogyan lehet pillanatok alatt milliókat eltüntetni egy számláról,valamint hogyan lehet feltűnés nélkül bármilyen orosz kamerára rácsatlakozni (ez még azért hihetetlen)

jól gondolom,ennek ágyaztak meg azzal a kilógó résszel?
vagy Carrie karakterét építették, hogy mindent megtenne az infóért vagy a gyógyszerért,és ne lepődjünk meg később?

szerintetek?

seven - 2018. 04. 30. 21:23

a 4chanes rész szerintem egyértelműen azt mutatta be, hogy mennyire instabil és kétségbeesett Carrie.
A Homeland az ilyen hackelős dolgokban sose volt valami nagyon penge, gondoljunk csak vissza a pacemakerre :D vagy akár az 5. évad első jelenetére.

bvr - 2018. 04. 30. 21:28

@nezoke “ne csodálkozzunk azon, hogyan lehet pillanatok alatt milliókat eltüntetni egy számláról”

azt a múlt részben már direkt fel sem emlegettem :) nem csak a megvalósíthatatlansága miatt hanem hogy az a 300 millió amerikai bankokban van, de nem nagyon tört ki bankpánik hogy amúgy mellényzsebből megcsinálták ezt a történelmi hackelését a bankrendszernek :)

winnie - 2018. 04. 30. 21:46

seven: ahogy a cikkek is utaltak rá anno, a pacemaker hack is valóságalapú volt, mint a legtöbb sorozat, itt is a különféle húzásokat inspirálják az IRL történések, illetve egyéb tidbitek. gőzöm sincs, ahogy a többségnek, hogy ha van ilyen, akkor hogy lehet csinálni, szóval a bemutatás mennyire állja meg a helyét, a lényeg, hogy a csíra helye általában stimmel, legalábbis biztos, hogy lehet mire mutogatni, hiszen nem a scifi a céljuk.

de maradjunk ennél az évadnál:)

Shannen - 2018. 04. 30. 21:53

Nagyon bejött az évad, bár ott folytatták,ahol az előzőt abbahagyták, így önmagában is egy nagyon szép kerek sztorit kaptunk szinte minden vonalon.

Keane-t a végére sem sikerült megkedvelnem, úgyhogy bár meglepődtem a húzásán, remélem többet nem kell látnunk.

A finálé nekem nagyon bejött, az első 20 perc baromi ütős lett, teljesen végigizgultam az egészet. Utána valóban volt egy kis lefékezés, de még így is remek pillanatokat szállítottak. Örülök, hogy már a rész végén visszakaptuk Carrie-t és ezt nem húzták el a következő évad elejére. Viszont arra kíváncsi leszek hogyan fogják felvenni a fonalat, mert valóban jó lenne ha időugrással kezdenének, nem hiszem, hogy szükségünk van sokadjára végignézni, ahogy Carrie összeszedi magát. Így is nyilván lesznek utóhatásai az orosz fogságának akciózás közben is.

Mivel a következő az utolsó szezon lesz, örülnék, ha nem egy full új sztorival állnának elő, olyan értelemben, hogy régi ellenségek (pl Yevgeny) is feltűnnének.

Magyarország említése, mivel váratlan volt, kicsit gyomron ütött, de hát nehéz lenne vitatkozni…

Azon viszont magamban kicsit mosolyogtam, mikor Carrie megy le a metróba és az oroszok kérdezik, hogy az melyik állomás, rögtön rávágtam magamban, hogy “hát a Keleti”. :D

Egy dolgot sajnálok kicsit az évad elejével kapcsolatban, mégpedig azt, hogy előzetesen arról volt szó (lásd készítői interjúk), hogy Quinn halála, illetve, hogy azt Carrie hogyan dolgozza fel, erőltejese(bbe)n meg fog jelenni az évadban. Ehhez képest talán az első részben volt erről egy kis szó, meg amikor a Franny által átélt szörnyűségeket sorolták fel pár résszel ezelőtt. Ezzel még úgy eltöltöttem volna egy kis időt.

Ja és reméli jövőre több Sault kapunk.

Malachi - 2018. 04. 30. 22:30

továbbra is az egyik legerősebb, legaktuálisabb sorozat. nagyon örülök, hogy folytatódik – bár nem tudom meddig vihetik még el Carrie-t.

mrmackey - 2018. 05. 01. 04:22

Kicsit jobb lett, mint az előző évad, sikerült visszajönnie a sírból a sorozatnak.

Engem borzalmasan zavart, hogy a pesten forgatott jeleneteknél nem figyeltek a részletekre. Magyar rendszámok, utcanevek mindenhol. A Vár falán, ahol bemászik, jól láthatóan egy EU és egy magyar zászló leng. Írták többen korábbi poszt alatt, hogy ezek nem olyan fontosak. Szerintem egy ilyen költségvetésű sorozatnál ilyen szintű hanyagság teljesen megbocsájthatatlan. Fájdalmas volt nézni.

Jó volt viszont, hogy az oroszok végre oroszul beszéltek egymás közt, nem halandzsáztak vagy nevetséges akcentusú angolt használtak, mint mondjuk a 24-ben. Azért a magyar kiabálást lehetett hallani a statisztáktól a várban.

Carrie tulajdonképpen milyen minőségben vett részt az egész akcióban? Freelancerként? Külsős tanácsadóként? Nincs a világon olyan protokoll, ami alapján classified információt kiszolgáltattak volna neki vagy odaengedték volna tanúkhoz, műveletekhez. Főleg ebben a mentális állapotban. Ez a része teljesen abszurd.

Nagyon sok volt a családi szál is, oké, hogy a karakternek része a zűrös magánélet, de a történetnek nem, egyszerűen csak filler volt, én átugrottam nagyrészt.

Jó lenne, ha a 8. után rebootolnák ezt a showt Carrie nélkül. Szeretem a színészt, de elfáradt a karaktere, ellentétben például Quinnel, akiért kár volt.

winnie - 2018. 05. 01. 05:15

mrmackey: ahol kellett, ott figyeltek rendszámokra és utcanevekre, tehát általánosítani nem lehet (ld. piros rendszám, két utcatábla), csak volt olyan jelenet, ahol nem, ami jelzi, hogy más körülmények között forgatták őket mások, vagy utólag. és a költségvetés (ami nem tudom, mekkora, de azért nálunk forgatnak, mert olcsók vagyunk), ahogy írtam a kibeszélőben az időre nem vonatozik. ha rohamtempó van, kevés idő, nincs kiépített infrastruktúra, fix díszlet, hanem sok helyen sokat kell felvenni, akkor az ilyen óhatatlan. de ahogy írták is a másik topoikban, más országokban mi ugyanúgy nem vesszük észre az ilyet általában, mint ahogy itt nem veszi észre sok ember. és ez nem mentség, csak kiegészítés, mert nyilván nem vitatkozni akarok azzal, ami igaz:)

Anthonz - 2018. 05. 01. 10:45

Ez minden volt, csak kiemelkedő évad nem.. rengeteg nevetséges jelenettel, felsorolni is sok lenne. A végén húztak egy Jack Bauer-t, nahát, micsoda izgalmak.
Jó lenne, ha visszatérnének keletre, de túl nagy elvárásaim nincsenek.

mrmackey - 2018. 05. 01. 13:59

@winnie: az a heyzet, hogy egy rendszámot eltüntetni utómunkában semmi, még én is meg tudom csinálni az otthoni PC-n, egy stúdiónak pedig napi rutin. Egyszerűen csak leszarták. A rendőrautón is látszik a rendőrség felirat. A zászlókról is nem tudom, mit gondoltak, hogy a buta amerikai néző úgyse ismeri fel az EU zászlót? A piros-fehér-zöldről meg majd azt hiszi, hogy orosz? Egyébként mehettek volna egy posztszovjet országba forgatni, ott autentikusbb lett volna a környezet, a statiszták tudnak oroszul.
Ez egy igényes sorozat, néha igénytelen epizódokkal.

_Peter - 2018. 05. 01. 15:07

Egy félperces jelenet lehetett volna Saul, Maggie és a kislány között. Megmondani nekik nemcsak úgy eltűnt 8 hónapra, tudják meg egy hős.

sleepwalker77 - 2018. 05. 01. 15:17

Az előző évadnál mindenképpen jobb volt, bár az utolsó két rész mentette meg nálam, mert az évad első felén majdnem elaludtam.

kpeter - 2018. 05. 01. 17:18

Egy nem túl jó évad, nem túl jó lezárása. Személy szerint nem is várom a következő évadot, hogy most akkor Carrie-t szenvedése legyen az egyik fő téma. Régebben a kedvenc sorozatom volt a homeland, a “vágom a centit mikor jön új évad” és a “sietek haza melóhelyről, hogy minél hamarabb megnézhessem az aznapi részt” állapotból, eljutottam a “na essünk túl ezen is” állapotba.

_Peter - 2018. 05. 01. 17:39

Ettől nem kell félni, 99% időugrás lesz és nem Carrie kezelését követjük nyomon.

kpeter - 2018. 05. 01. 18:21

Eszembe jutott ez nekem is, de nem vennék rá mérget.

winnie - 2018. 05. 02. 05:16

mrmackey: ezt tudom, de ezért mondtam és írtam, hogy vannak dolgok, főleg utólag felvettek, amikre nem volt idő. ami nem mentség, csak arra célzok, hogy nem arról van szó, hogy nem akarták volna (miért ne akarták volna?), hogy nem vették észre (miért ne vették volna észre?). egyszerűen nem volt lehetőség sok mindenre ilyen vagy olyan okok miatt. szerintem eleve annak örültek, hogy a forgatás után volt 3 hetük arra, hogy megvágják a 7×11-et, hogy még időben leadhassák a csatornának.

Captain Phillips - 2018. 05. 02. 07:35

“És emellett remek volt látni, hogy végre Carrie magánéleti szálát is igazán odateszik“

En pont emiatt hagytam majdnem abba. Ez a Homeland, nem pedig valami terminal illness siros drama a Hallmarkon.

winnie - 2018. 05. 02. 08:15

Captain Phillips: az tökéletesen érthető, ha valaki ezt nem találja jónak, nyilván ez benne van, sokszor én is húztam ezerrel a számat, de végre ebben az évadban zseniálisnak találtam.

de.

azon igencsak megütközöm, ha valaki azt mondja, hogy “ez a homeland” és erre hivatkozik. és nem azért mondom, mert a 4-5-6. évadban is elég komolyan beépítették a magánéletet a sztoriba (nem csak lógott) és az volt a homeland, hanem azért, mert a sorozat DNS-e volt a Brody-val való szerelmi viszony. Az definiálta a Homeland-et. És szerintem nyoma is van a blogon annak, hogy mennyire WTF-nak tartottam, hogy talán az 1×07-ben az autóban szexeltek (asszem. ha akkor és valóban az történt, akkor az annak a jele, hogy annyira belém égett. ha nem, akkor simán csak nem emlékszem soha semmire régi szezonok kapcsán). addig egy összeesküvős, terroristás sorozatnak tűnt a homeland, de akkor végképp kiderült, hogy nem az. hogy nem csak az.

az a szappan, amit a kritikailag igazán értékelt két szezonban csinálta, akkor, amikor a sorozat megalapozta a népszerűségét…, ami után ugye igencsak kiemelt szerepet kapott brody családja (saját történetszálakkal, megcsalásokkal, a lányának a fiúzásával, stb.)…, uhh, hadd ne mondjam, hogy helyenként mennyire volt elviselhetetlen.

de nem az a lényeg, hogy én hogy viszonyultam hozzá, hogy másnak meg tetszett, hanem, hogy valaki képes leírni azt, hogy:

“Ez a Homeland, nem pedig valami terminal illness siros drama”

mármint félreértés ne essék, én is ezt szeretném, hogy ez legyen a sorozat, melletted állok, de azzal nem értek egyet, hogy ez a homeland. a homeland pontosan a terminal illness sírós dráma. is. legalábbis annak készült. az, hogy mi mit látunk bele, irreleváns. a “csak a szépre emlékszem”-megoldás ellenére el kell fogadni, hogy nincs arról szó, hogy bármi is változott volna.

Captain Phillips - 2018. 05. 02. 15:19

Szerintem ott santit az ervelesed, hogy a Brodyval folytatott szerelmi viszonynak oriasi hatasa volt a tortenetre.

Carry gyereknevelesre valo kepessegenek vagy keptelensegenek semmilyen jelentos hatasa nem volt a tortenetre, plane nem abban a mennyisegben, amit lenyomtak a torkunkon.

Szoval kitartok a velemenyem mellett, “Ez a Homeland, nem pedig valami terminal illness siros drama a Hallmarkon.”

A velemeny pedig olyan, mint a segglyuk, mindenkinek van :)

bvr - 2018. 05. 02. 15:28

@winnie: egyetértek Captain Phillips-szel, az első évados Brody-Carrie viszonyt egyáltalán nem látom értelmesnek párhuzamba állítani a Carrie és a gyerek című borzalommal. Ez egy teljes tévút volt (remélem a 10. részben ebből végleg ki is faroltak), azt a rengeteg értékes screentime-ot amit elvitt azt sokkal inkább a történetre kellett volna fordítaniuk.

winnie - 2018. 05. 02. 15:32

Captain Phillips: nem, persze, nem állítom, hogy nem volt hatással, sőt – és itt nem véleményekről van szó, ezek tények. (a brody családnak viszont csak azért volt, mert beleerőltették őket.) és, ha akarom, akkor még mindig brody hatásaival küszködik carrie, csak a nagy vöröst egy kis vörösre cserélte.

a lényeg, hogy ezzel csak arra célzok, hogy már akkor is megvolt ez a stílus, csak még szappanosabban, ha úgy tetszik, még hallmarkosabban, még sírósabban. ahogy visszaolvastam a régi kibeszélőket, hejj, de sokan panaszkodtak is emiatt. viszont, ha visszanézed a 7. évados kibeszélőt, akkor volt szó a mostaniról is.

a magánélet idén (sem) a gyereknevelésről szólt. arról nem akarnának mesélni. carrie betegsége volt a középontban, ami, ahogy azt írtam/írtuk pár hete, minden egyes évadban szerepet kapott, hol nagyobbat, hol kisebbet, mert ugye ez a sorozat nem egy random kémről szól, hanem egy bipoláris kémről. és most nem csak a munkájára volt kihatással, hanem hatványozottan a magánéletére is. de a munkájára konstans módon kihatással van a betegség, idén is meghatározó szál volt.

nyilván a készítőknek most volt igazán lehetősége kiaknázni a betegség hatásait a gyerekre, és meg is tették, hiszen őket ez érdekelte leginkább, és meg is értem őket, hiszen ez a téma tényleg nincs annyira lefedve a sorozatokban, míg kémes thriller tucatnyi van. az, hogy ki szerint hogy sikerült, az más kérdés, de nem hiszem, hogy a készítőknél bárki is jobban tudná, hogy mi a homeland.

bvr - 2018. 05. 02. 16:03

@winnie: de a bipolaritás amikor érdekes volt akkor történetformáló ereje is volt: hogy olyan összefüggéseket lát/sejt meg amiket mások nem, meg ezekre rá is kattan, miközben meg mindig ott a kétely (jó esetben a nézőben is) hogy de vajon valós vagy csak képzelt összefüggéseket látott.
Ennek semmi köze ahhoz hogy óriási mennyiségű screentime ment el arra a katasztrófára hogy mit összeszenved a gyerekével (egy korábbi komment megfogalmazásával, azt a szerencsétlen kislányt már rég a földgolyó túlsó oldalán kellett volna anonimitásban rejtegetni már annak az ezredrészéért is ami itt egy-egy epizódban történt)

wice - 2018. 05. 03. 14:57

Carrie miért nem dobta le a parókáját, amikor a Keleti Pályaudvaron üldözték? Odanőtt a fejéhez?

seven - 2018. 05. 03. 19:53

mert akkor rögtön kiderült volna, hogy átbaszták az oroszokat, és nem engedték volna el Saulékat.

Csak_Szolok - 2018. 05. 03. 23:11

“Carrie miért nem dobta le a parókáját, amikor a Keleti Pályaudvaron üldözték? Odanőtt a fejéhez?”

Mert akkor nem fogták volna el, és hát kellett az izgalom, meg az újra hülyévé amortizált Carrie……..

Hogy nézett volna ki, ha fekete hajú nőket végigvegzálják, a szőke meg csak úgy elsétál és pár nap múlva habfürdőzik a kislányával boldogan?
Az se nem logikus, no meg full hiteltelen lenne, egy ilyen ügynöknek nem lehet ilyen sok esze,…..:)

winnie - 2018. 05. 04. 06:28

Csak_Szolok: az teljesen oké, ha valaki nem tudja a választ egy kérdésre (mondjuk ott van fölötted a kommentben), de az ész hiányát felvetni egy kilogikázható dologra az érdeklődés helyett érdekes ellentmondás:)

már csak a két egymásra vágott jelenet miatt is érthető volt szerintem, hogy miért nem dobja el, miért akarja elhúzni a kergetőzést. konkrétan még egy párbeszédet is írtak arra, hogy időt kell nyerni, és hogy mennyi ideig kell lefoglalnia az üldözőit.

Csak_Szolok - 2018. 05. 04. 07:16

winnie: az nem ok, ha valaki nem képes logikusan gondolkodni és még védi is a baromságot…..
Bárhol, ahol kikerül az üldöző nyikhajok látoköréből, leveszi a parókát(és sálat), zsebre dugja/eldobja és mint egy átlagos szőke nő elsétál a bánatba….
Az őt kergetők meg pislognak nagyokat és mégúgy sm találják, pont ezzel nyert volna időt, és ezzel nem bukott volna le, mert egyetetlen egy ismerhette volna fel, épp az, aki a legkésőbb érkezett a helyszínre, Jevgenyij, szóval értem én a koncepciót, de illogikátlan és nem életszerű hülyeség….

winnie - 2018. 05. 04. 08:12

kezdd ott, hogy mi volt a kiinduló kérdés. a kérdés a “miért?” volt. annak a vitának nincs sok értelme, hogy ha valaki feltesz egy kérdést, majd arra megkapja a választ, és utána újabb és újabb “oké, de akkor miért…?” kérdéseket tesz fel. mert válaszolhatok tovább, de akkor jön megint, és megint a következő.

ha úgy próbálsz érvelni, hogy carrie-nek bármiféle fogalma van arról, hogy pontosan mi van saullal, hogy ő is nézi a 7×12-t, akkor ott elcsúszik a dolog. kap minimális infót maxtől, de ő csak annyit tud, amennyit elmond, hogy 40-60 percet nyernie kell.

te arra célzol, hogy ha nincs meg a nő, akkor saulékat nyugodtan kiengedhetik az országból. én meg arra, hogy csak addig mehetnek, amíg tudják az oroszok, hogy nincs velük simone martin.

ez az agree to disagree szituáció, amit nyilván lehet úgyis kezelni, ahogy te, hogy “hülye az író” – én próbálok mindig úgy hozzáállni, hogy előbb magamban keresem a hibát (és általában persze nem találom).nem hiszem, hogy bárkinek is célja lenne, hogy meggyőzzön bárkit. sokszor előfordul velem is, hogy nem értek valamit és hülyeségnek tartom, és olykor biztosan igazam is van ennek kapcsán. máskor meg nincs. most akár igazam van, akár nincs, nem oszt, nem szoroz, mert a kérdés, ami fel lett téve, meg lett válaszolva.

Csak_Szolok - 2018. 05. 04. 08:19

Ha Carrie-nek fogalma sincs Saulról, akkor is el kéne vegyülnie és ha nem találják az a legjobb scenárió, minden esetben….
Amíg keresik, addig nincs meg a nő és te most ugyanabba hibába estél, amit nekem hánytorgatsz fel:) t.i. Jevgenyijnek fogalma sincs, hogy Simon Martel lehetne Saulékkal, a határon nem a nő miatt állították meg, sőt…..
Ha nem találják, még mindig jobb, mint ha megtalálják Carrie-t és akkor biztosan rájönnek, hogy a delegációban van a keresett madárka…
A legnagyobb hülyeség volt elfogatni magát/lebukni/elbújni, a helyett, hogy páholyból nézte volna valahonna fentről, hogy hogyan keresgélik azt, akit ne találnak…

wice - 2018. 05. 04. 13:41

Bevallom, költői kérdés volt, szerintem is csak lusták/fantáziátlanok voltak az írók. Belenavigálták magukat egy olyan szituációba, ahol onnan, hogy megcserélték a két nőt, el kell jutni oda, hogy Saulék kijutnak, Carrie-t meg elkapják, és ehhez az kellett, hogy Carrie úgy viselkedjen, mint egy idióta.

Snoopyzit30 - 2018. 05. 06. 10:36

@bvr: “Ez a finálé még csak popcorn-szinten sem tudott szórakoztató lenni. Nagy kár ezért a 6-7. évadért, mikor előtte a 4-5-tel olyan jó irányban voltak.”

Abszolút egyetértek! Nekem konkrétan fáj, ami a Homelanddel történik. A bűn rossz 6. évad után nem is néztem hetiben, mert annyira berágtam a sorozatot, de most hogy lement az összes rész ledaráltam a 7. évadot. Gondoltam, ha rossz lesz, akkor jobb hetiben darálni, mert úgy nem lesz annyira szar nézni.

Elmondhatom, hogy 1 fokkal jobb lett, mint a 6. évad, de iszonyatosan messze vagyunk a nagyon erős 4-5. évadtól, de még a 3. évad is iszonyú magasan van ehhez képest, még Brody toronyházas szenvedésével együtt is. Az 1-2. évadról meg nem is beszélek, nemrégiben daráltam le újra és olyan csillagászati magasságokban volt az elején a sorozat, amit úgy tűnik már sosem fog utolérni.

Komolyan – és minden cinizmus nélkül – mondom, hogy akiknek tetszett ez az évad meg az előző, azok nézzék meg újra az 1-2. szezont. Le fog esni az álluk és nem túlzok. Ott volt feszültség, volt dinamika, minden egyes részben drámai csúcspontok, kiszámíthatatlan történések. Zseniális 10/10-es volt az 1-2. évad is olyan alakításokkal, amire szavak nincsenek.

Ehhez képest itt szenvedünk ilyen O’Keefe-s baromságokkal, amiről már kilométerekről tudni, hogy mi fog történni, egy tesza-tosza Saullal. Itt van egy elnök, aki látszólag fogalma nincs mit csinál, alig vannak körülötte emberek, az alelnök valami báb csak, akit a dramaturgia kedvéért hoznak be. A nagy ellenség meg “az oroszok”. Tényleg? Ennyit bírtak kitalálni? Nagyon kellene ide egy újabb Abu Nazír vagy Hakkani, nagyon hiányzik Dar Adal és Quinn. A titkos akciók, a kiküldetések, a rejtélyek. Rohadtul hiányzik egy olyan Carrie, aki még begyógyszerezve is jobb ügynök volt. Hol van már a drónkirálynő? A 6. évadban egyszerűen rettenet volt, ahogy leépítették a karaktert és ez a gyerekmizéria sem vált a javára. Ugyan már! Láttuk már milyen az, amikor Carrie szétesik nem egyszer és mindig jobban oldották meg, mint ahogy most. Most csak lerágott csontnak tűnt az egész. Nulla meglepetésfaktor.
És rohadtul hiányzik egy olyan összetett karakter, mint amilyen Brody is volt. De összességében is sokkal több szereplőt kellene hogy mozgasson a sorozat.

Óriási csalódás. Persze lehet azt mondani, hogy legalább szólt valamiről az évad, de ez egy Homeland szinten iszonyatosan kevés.

Komolyan emberek! Nézzétek vissza az 1-2. évadot vagy a 4-5 évadot. Minden egyes részben akció, drámai csúcspontok, baromi jó taktikai és technikai megoldásokkal.

Szerintem nálam most kasza. Inkább megyek és újra nézem a többi évadot és úgy veszem, hogy ez csak egy 5 évados sorozat.

winnie - 2018. 05. 06. 10:49

Snoopyzit30: “A nagy ellenség meg “az oroszok”. Tényleg? Ennyit bírtak kitalálni? Nagyon kellene ide egy újabb Abu Nazír ”

ezt…, most nem értem:O

nem mintha a nemzetiségen múlna a minőség, de egyrészt az oroszokat nem kell kitalálni, hiszen látjuk, hogy mi történik IRL, szóval magától értetődő a választás, másrészt nem pont egy JAAT-ra (just another arab terrorist) mondaná a többség azt, hogy csak ennyit bírnak kitalálni? félre ne érts, jöhet egy új főgonosz, de arra azonnal jönne a tonna “már megint” komment, amit dettó nem értenék, mert attól, hogy van egy keleti főgonosz, még sokféle új sztorit el lehet mesélni.

bvr - 2018. 05. 06. 10:53

@Fenrir: sajnos ezt nem lehet másként mondani, butaságokat írsz, ráadásul sokat.
Olvasd végig az évadkibeszélő topicot, sokan és folyamatosan írták/írtuk hogy nem tetszik a gyerek-szál.
Nem is azzal érveltem mi van és mi nincs a valóságban, hanem kimondottan a sorozaton belüli logikát vettem elő.
De a legjobb ez a “mar evek ota csak a folyamatos fikatengert latom toled” , ezek szerint ha ennyire kíváncsian figyeled a véleményemet akkor sokkal figyelmesebben és sokkal többféle topicban kellene olvasnod, mert rengeteg sorozatot szoktam dicsérni. Történetesen a Homeland aktuális évadát (mint ahogy au előző végét sem) nem dicsérem, de meg is indokoltam hogy miért nem.
A parókával is ott indoklom meg hosszasan mi a bajom, és erre a válasz hogy akkor kacsamesék, azért ez még a frappáns viszontválaszok nagymesterétől is ciki lett volna :)

Snoopyzit30 - 2018. 05. 06. 13:37

@winnie

Lehet, hogy “magától értetődő”, de ez így nagyon elnagyolt ahogy előadták. És borzasztóan kevés. Legalábbis nekem. Tényleg nem akarok már mutogatni a korábbi évadok felé, de egy sorozatnál szerintem ezt bátran meg lehet tenni, hogy folyamatosan a korábbi évadokra hivatkozunk.
Szóval az, hogy a csúnya gonosz “oroszok” ezt meg azt csinálnak ez így kevés. Abu Nazír és Hakkani azért egy összetettebb dolog volt, nem csak “az arabok” vagy mit tudom én. Érted mire célzok? Akcióból is sokkal több volt és sokkal jobbak is voltak, fordulatosabb és jóval összetettebb volt régebben a Homeland. Én abszolút nem estem hasra ettől a magyarországi (moszkvai) történettől. Néhol inkább volt egy rossz vicc, mint egy Homelandhez méltó eseménysor.

Természetesen én senkit nem akarom győzködni semmiről, az általam leírtak csak véleménynyilvánítás és mint ilyen ahhoz vezet, hogy kaszáljam a sorozatot, amit amúgy imádok, tehát az 1-5. évadot az elkövetkező években még biztos többször le fogom darálni.

sfefe - 2018. 05. 06. 23:51

Hat ez nagyon gyenge befejezes meg evad is….
A 8.- ban mi lesz? Gyogyulni fog a csaj errol fog szolni? Vicc…

winnie - 2018. 05. 07. 05:42

“A 8.- ban mi lesz? Gyogyulni fog a csaj errol fog szolni? Vicc…”

ha azt akarják elmesélni, akkor arról fog szólni, de többször leírtuk, talán a fenti kritikában is, hogy jön egy nagy időugrás, egy helyszínváltás, stb. egy új sztori. pont ennek kapcsán merengtem, hogy akkor miért volt ez a befejezés.

(egyébként itt válik el többek között a nézőtábor: vannak, akik “a csaj” gyógyulása kapcsán viccet emlegetnek és nem érdekli őket (tiszta sor, szerintem abszolút érthető), míg másokat az érdekel igazán, hogy az események után mi lesz carrie-vel, hogy fogja összeszedni magát. ergó látni, hogy mennyire több rétegűek az elvárások a homeland kapcsán.)

atalanta - 2018. 05. 07. 09:06

Sokféle véleményt olvasok, nyilván sok igazság tartalommal, mégis számomra ez egy nagyon jó sorozat, eddig az összes évad hozott valami egyediséget, mindegyik érdekes témát vetett fel, kellő izgalommal, és profi megvalósítással. Várom a 8. évadot! Bárcsak több hasonló színvonalú politikai/kém sorozat lenne!

Roltii - 2018. 05. 07. 10:49

Nekem az előző évadok után ez igencsak bejött. O’Keefe szál nagyon ijesztő volt, hogy egy ember a gyűlöletfröcsögésével mennyi mindenre képes és még hitelesnek is tűnt.
Saul “teszetoszasága” is érthető, mert ahogy egyre nagyobb ügyekkel foglalkozik egyre kisebb a mozgástér, és igencsak vékony jégen jár.
Carrie bipól viselkedése meg a sorozat igencsak fontos része, bár azért néha már elég unalmas a remegő száját nézni, de hála az égnek nem csak erre koncentrálódott a színészi munkája, és így megbocsátható. A dinamikus józan Carriet is nagyon jól hozta, még a totál szétomlottat is… Nemhiába volt szimpi a színésznő már a Börtönpalotában, meg Júliaként is;)
Elnökasszony nekem túl szigorú volt picit, bár egy fiát elvesztett asszonynak végülis lehet, hogy hiteles.
Mindent egybevetve igencsak tetszett az évad, nagyon aktuális témákkal foglalkozott, végig érdekesen. Szvsz picit jobban is kivesézhettek volna pár szálat, történést, adhattak volna több hátteret, de azzal nem biztos, hogy nyertek volna nézettséget tekintve (sajnos).

Snoopyzit30 - 2018. 05. 07. 11:01

@Rotli: “Saul “teszetoszasága” is érthető, mert ahogy egyre nagyobb ügyekkel foglalkozik egyre kisebb a mozgástér, és igencsak vékony jégen jár.”

Egyre nagyobb ügyekkel? Most viccelsz? Szerintem nálad totál törlődtek a korábbi évadok.

sfefe - 2018. 05. 07. 19:14

winnie:

Bocsi ezt nem olvastam.:)
(marmint az idougrast stb)
A gyugyulast lehet ugy erteni de az nagyon unalmas lesz sokan befejezik akkor a sorit szerintem.
Vagy kiderul atneveltek.:)

Az evad vege szerintem nagyon osszevolt csapva…..

Titan - 2018. 05. 07. 23:13

A totál unszimpatikus elnöknőt legalább többet nem látjuk. Remélem a 8. évad eleje nem a kattant Carrie vergődéséről fog szólni, mert már kurvára elegem van abból meg a családi szálból.

Erika - 2018. 06. 04. 09:20

Nagyon szeretem, kedvenc. De, most én is úgy éreztem, hogy kár volt az egész végéért. Egyáltalán nem az volt az eredeti terv, hogy majd ő jól el lesz kapva. Ha autóval elhúzhattak volna, akkor gyalog is. Piros sállal megjelölve nekiindul, mint a vadászatokon a hajtandó állat, aztán a Keletiben, amikor már meleg a pite, mégis át tudja dobni egy másik nőre a sálat. Akkor is bepipulhattak volna, hogy hülyére lettek véve, és szar van a palacsintában. De nem, megvan a sál, és keresik tovább, és pont tudják, hogy hova zárta be magát. De minek?? Paróka nélkül az utcán, nem jobb lett volna folytatni? És aztán mondjuk begyűrűztek volna, és nem tud tovább menekülni, mint a kocsival előtte, és ott terítik le? Mindenki nyugodtabb lett volna, mint parókában a polc alá bújva.

Csigusz - 2018. 06. 12. 16:18

A számomra csalódást okozó s6 után kiemelkedő lett a szezon! De tényleg, magam sem hittem volna, hogy ennyire fog tetszeni, de kb másfél hét alatt le is csúszott. Az elnök szál jól lett lezárva, és a végére már nem is utáltam annyira a karaktert (akinek a castingja a worst pick ever, de ezt ugye tavaly már kifejtettem) – sőt kifejezetten jól változott a karaktere a szezon során. (Brett-tel teljesen ellentétes pólusra kerültek tavaly óta nálam)
A Frannie-szál sajnos a legnagyobb púp a sorozat hátán, sajnos nem tudnak mit kezdeni a gyerekkel, így csak egy nyűgnek tűnik az íróknak, hogy hát valamit mégiscsak “kéne”, de szerintem már bánják, hogy annak idején beleírták ezt a fordulatot.
A cliffhanger azért tud totál hidegen hagyni, mert emlékeim szerint az s1-nek az a vége, hogy sokkterápiát kap az utolsó képkockákon, idén pedig ezt simán egy rész eleji snittben letudja annyival, hogy “jobban vagyok tőle Saul” – szóval ilyen plot szerint változik az is, hogy épp mennyire durva annak a hatása. Gondolom lesz egy kis időugrás ahol már rendben lesz, esetleg pár mellékhatás azt kész.
Az évad végi budapesti helyszíneket pedig jópofa volt látni azért – bár sajnálom, hogy nem Bp-ként, hiszen az évad során Simone is hivatkozott arra, hogy volt itt dolga.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz