login |

The Handmaid’s Tale: kezdett a 2. évad

2018. 05. 08. 21:40 - Írta: winnie

63 hozzászólás | kategória: kritika,

I am… free.

Na, végre. Mármint, hogy végre neki tudtam esni a The Handmaid’s Tale hívogató (hmm, fura jelző a sorozatra, de értitek) 2. szezonjának, és senkit sem fogok meglepni azzal, hogy az első részek után máris a folytatást várom. Erős volt a kezdés, de ettől még az első évados, “elég jó a sorozat, de…”-véleményem sem változott. Még mindig kicsit több (máskor pedig kicsit kevesebb) kéne ahhoz, hogy tényleg a legjobbak között legyen a a THT.

A szokásos tiszteletkörökön túleshetünk: a sorozat továbbra is futószalagon szállítja a vérfagyasztó képeket, szörnyű gondolatokat ebből a disztópiából, Elizabeth Moss még mindig nagyon jól feszül visszafogottan, a kiegészítő gárda még mindig simán felnő hozzá, talán még őt is lepipálja, Offred/June pedig továbbra is elég passzív karakter, ami nem panasz, csak megállapítás.

Az S1 végén arra számíthattunk, hogy most meg fog nyílni a világ, de azért elég váratlanul ért, hogy ennyire más lesz az új szezon, mint a régi volt – legalábbis az elején biztosan. És szerintem az ehhez való viszonyon fog múlni az évad megítélése is, bár nehezen tudom elképzelni, hogy valaki a repetitivitást hiányolná és ellensége lenne az alaposabb világépítésnek.

Márpedig a sorozat új infókkal és helyszínekkel a kezdés során egyáltalán nem fukarkodott. Annak ellenére, hogy mondjuk az első 2 rész fő cselekményét kis túlzással egyetlen mondattal össze lehetne foglalni, nemcsak azt láttuk, hogy Offred-et hova viszik, majd onnan hova kerül, ellátogathattunk a gyarmatokra is, valamint bőséggel kaptunk flashback-eket is a társadalom összeomlásának és a statárium bevezetésének idejéről.

Ez utóbbi azért is hasznos lehet, mert az első évadban a háttér ismertetése eléggé, ööö, háttérben maradt, most legalább szórtak számunkra morzsákat arról, hogy mi történt Amerikában, illetve Amerikával, hogy omlottak össze az intézmények, mi lett a sorsa a független sajtónak, és a többi. Nyilván a készítők a viszonyok kapcsán megpróbálnak majd minél több párhuzamot is vonni a jelen világgal, s csak bízhatunk abban, hogy nem esnek át a ló túloldalára, hogy mindez nem megy a történetmesélés kárára.

– It’s forbidden by the law.
– What law?
– THE law.

A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Tényleg fura belegondolni, hogy Margaret Atwood, a sorozat alapjául szolgáló könyve már a 80-as években megjelent, és most a sorozat kapcsán úton-útfélen szóba kerül, hogy bizonyos aspektusaiban mennyire aktuális. Azonban mindez inkább arra utal, hogy örökzöld témákról van szó, az efféle szcenáriók, a cudar körülmények közötti élet, a szélsőséges viszonyok ábrázolása mindig népszerű volt az irodalomban.

Azonban szerintem a sorozatot érdemes komolyabban elválasztani a könyvtől, hiszen főleg a 2. évadban már tényleg teljességében a saját lábára áll, és itt fog kiderülni az is, hogy Bruce Miller képes lesz-e megbirkózni ezzel a feladattal. Mert az S1 során biztos voltam abban, hogy csak a készítőn múlik, hogy nem érzem azt, amit a díjkiosztók ítélőbizottságai, hogy a sorozat a legjobbak között van, hogy a szűk elit része.

Miller valahogy mindig képes volt kizökkenteni egy-egy kérdéses döntésével, legyen szó a történet alakításáról, egy jelenetről vagy akár egy snittről – a 2×01-ben többen is említették a hátborzongató kezdést, amit nekem is szinte tönkrevágott a végére beszúrt zenei aláfestés. Nem a sorozatokat akarom szapulni, nem egyet én is szerettem, de Miller nem elit háttérrel kapta a The Handmaid’s Tale-t, hisz olyan szériákban dolgozott, mint az Eureka, az Alphas, a The 100 vagy a The 4400.

De vissza a sorozatra és arra, hogy mennyire hatásos (és valljuk meg, némiképp azért hatásvadász) volt az a bizonyos első jelenet, ami után láthattuk, hogy milyen megpróbáltatás várnak Offred-re. Illetve várnának, ha nem derült volna ki, hogy gyereket vár – Lydia néni is menten jellemet váltott, de “szerencsére” ez csak a látszat volt (a nyájas Ann Dowd, a röhögő Ann Dowd és a gyilkos tekintetű Ann Dowd is zseniális).

A szökést követően ismét találkozhattunk Max-szel, a párhuzamos sztori révén Luke és Moira is megjelent, miután pedig (immáron) June kikötött a Boston Globe-ban (számomra ez volt az egyik legijesztőbb helyszín), az is kiderült, hogy mi van Emily-vel/Ofglen-nel. Alexis Bledel is hozta magát, bár a múltbeli nagy szemüvege és a tanár karaktere annyira nem győzött meg. (A sztorija cserébe elég fontos volt.)

Nem igazán tudom megmagyarázni, hogy miért jó ilyen szörnyű dolgokról sorozatokat nézni szórakozás céljából, de az évad első 10-20 percének hatása elég sokáig velem maradt, az ilyenekért érdemes, még akkor is, ha elborzasztó dolgokat mutatnak. És úgy, hogy a határon egyensúlyozva nem csusszantak át (legalábbis számomra) szimpla kínzás- vagy szenvedéspornóba. Itt ugyanis tényleg ügyesen építették fel a sztorit, kezdve az elején az autón zötykölődéstől, egészen az Offred/Lydia-nagyjelenetig.

Bár csak a végén, amolyan lábjegyzetként írom, de azért sokkal hangsúlyosabbnak szánom azt a kijelentést, miszerint a The Handmaid’s Tale-hez rengeteget hozzátesz a megjelenítése. Gondolok itt a fényképezésre (talán a rendezésre is), illetve a jelmezekre és díszletekre. Nagyon erős a palettája, remekek a vizuális hatásai – legalábbis engem általában mindig azok rántanak be először az újabb és újabb jelenetekbe.

Kíváncsi vagyok, hogy a szélesebbre tárt világgal, a komolyabb fenyegetéssel, illetve a terhességgel mire fognak menni a készítők. És arra is, hogy végre a díjátadókon is elismerik-e azt, amit Yvonne Strahovski nyújt.

63 hozzászólás Ne habozz!

Caeiro - 2018. 04. 26. 22:30

az első rész…durván ütött, a másodikkal még várok, annyira tömény volt az egész. Ugyanazok az érzések keringtek bennem, mint tavaly, egyszerűen azt gondolná az ember, hogy nincs hova fokozni a rendszer kegyetlenségeit, de van!

rapguruz - 2018. 05. 01. 11:50

Nagyon brutális a második rész is

Gabriel - 2018. 05. 02. 09:02

Lehet, hogy azért mert azóta én is terhes lettem, de nem bírtam végignézni az első részt, pedig az első évadot imádtam. Ameddig láttam (bevonszolják az egyik lányt a kések közé a konyhába), azt éreztem, mintha az erőszak itt már kicsit öncélú lenne. Teljesen átéreztem minden fájdalmukat és ezt így nem lehet nézni. Beleőrülök, mert a sztori érdekel!

doki - 2018. 05. 04. 00:07

A harmadik rész nagyon lassú volt,de kaptunk fontos információkat ,és folyamatos volt a feszültség. Zseniális.

Alain Prosztó - 2018. 05. 08. 22:15

Az én teljesen szubjektív értékelésem szerint az eddigi három rész egyike se ment 9 pont alá, és mindegyiknek más volt az erénye.

Az elsőben ott folytatjuk, ahol a nyitóévadot abbahagyjuk, megy tovább az 1984-szerű személyiséglebontás és ellenállás-megtörés.

Imádom, mikor előkerül a régi világ apró dolgaihoz való ragaszkodás, nosztalgia. A (pozitív) főszereplők ezekbe kapaszkodva vágynak vissza a nem is olyan távoli, mégis nagyon-nagyon messzinek tűnő régi világba, ami ugyan közel sem volt tökéletes, mégis a béke és a szabadság netovábbja a jelenhez képest.
Ezek az apróságok nem most kerültek elő először, de a második részben igazán szép adagot kapunk belőlük.
A 2×02-ből mégis az volt a kedvenc jelenetem, mikor Emily megmondja, miért adta a pirulákat. Az valami olyan szinten szembement a hollywoodi klisékkel, és egyetlen pillanat alatt annyira erősen mutatta meg az ember átalakulását, hogy leesett az állam.

A harmadik epizód nézése közben pedig végig vert a szívem, nem is tudom, mikor láttam ennyire izgalmas valamit legutoljára a tévében. Mellette itt nyílik ki leginkább a világ, pl. megismerjük az econopeople fogalmát, és megnézzük, hogyan is élnek.

Wall-E - 2018. 05. 08. 23:13

Én úgy érzem az eddigi három rész alapján (és az első kettő után is így volt), hogy a sorozat minden bizonnyal szintet lép ebben az évadban, én úgy gondolom, hogy ez eddig jobb, mint amit az első évadban láttunk, tényleg azt érezni, hogy építenek az eddigiekre és gyakorlatilag minden működött, Elisabeth Moss pedig fantasztikus, ahogy egyébként a teljes cast is.

cherockee - 2018. 05. 08. 23:15

Teljesen különvélemény: első évadot végignéztem, bár ingott számomra, de a második évad első részének közepén belegondoltam, hogy azon kívül hogy szenvedés-szenvedés-szenvedés nem emlékszem semmire, úgyhogy cancel.

cherockee - 2018. 05. 08. 23:16

… kiegészítésként: elgondolkotatott amit írtatok, lehet pont ott hagytam abba, ahol változott volna.

szpojleres mókus - 2018. 05. 08. 23:19

A szülőgépek annyira fontosak hogy ők mentik meg új USA-t mexikóval való megegyezés alapján, de ők az esőben áztatják őket kockáztatva hogy valami jó tüdőbajuk lesz, és kínoztatják őket. Abszolut hihető.

A gonosz, elnyomó mocskos férfi társadalom meg csak női rabokat alkalmaz arra hogy megtisztitsa a kolóniákat a radioaktív szennyeződéstől. Abszolút hihető 2.

A harmadik rész alapján meg az első kettő abszolút időpocsékolás volt.

Az első évad még csak csak megállta a helyét, de ez gyenge.

sehrezad - 2018. 05. 09. 00:06

@szpojleres mókus: a cél a példastatuálás, büntetés, az engedetlenség csírájának mielőbbi elfojtása. Amíg termékenyek maradnak, addig a többi mindegy, egy esetleges megfázás belefér.
Azt, hogy csak női rabokat használnak-e, nem tudjuk. Ez egy női büntetőtábor volt.

Babesz - 2018. 05. 09. 02:01

Valamiért ez a 2. évad eddig nem igazán jön be. Nem tudom miért, ki is akaszt valahol, mert az elsőt nagyon szerettem. Idegesít Elisabeth Moss karaktere, pedig vele sem volt eddig bajom. Akkor éreztem baj lesz nálam ezzel a 2. évaddal amikor 3. rész közben sokszor azon filóztam tényleg olyan jó színésznő-e vagy csak túlértékelt, ahelyett hogy a sztori varázsolt volna el. Aztán a végén én is azt éreztem mi a francnak kellett ez a 3 rész ha úgyis ugyanoda lyukadunk ki. Remélem a folytatás már jobb lesz.

winnie - 2018. 05. 09. 04:59

igen. mint ahogy az elnyomók között ugyanúgy vannak nők, mint férfiak is, úgy a “megrendszabályozottak” között is van mindenféle nem képviselője, hiszen nem tudtak mindenkit sorba állítani, legalábbis kizárt. (a társadalom pedig inkább “egy gonosz elnyomó”, mintsem “a gonosz elnyomó”:)

Alain Prosztó - 2018. 05. 09. 09:14

Pontosan. Az új rendszerben van sok elnyomó és van még több elnyomott. Utóbbiak közül egynek a példáján keresztül látjuk a világot, és történetesen ő épp nő.

Ha valaki ezt mindenáron férfiellenes, feminista propagandának akarja látni, akkor annak is fogja.

naynay - 2018. 05. 09. 11:53

*pici spoiler:
sokan írják, h mégis mi a francért kellett 2 részen keresztül gurítani a szökés-megmenekülés dolgot, ha ugyanoda érkezett vissza a 3. rész végén. ez totál jogos kritika, viszont az is teljesen legitim, h az írók ezt a fajta történetmesélést választották. nincs valódi reménykedés, ha nincs ilyen rohadt közel a szabadulás, és nincs valódi kétségbeesés és kilátástalanság, ha nem így húzzák keresztbe a menekülést. részemről idegesítő húzás, de totál érthető is.

az első 3. rész szerintem hozza az 1. évad minőségét, ha kint lenne a teljes évad, tuti darálnám.

Caeiro - 2018. 05. 09. 12:01

Winnie, köszi a kritikát! Megérte rá várni :)

A második résznél tartok egyenlőre, egészen egyszerűen emészteni kell a látottakat, nem lennék képes darálni. A szerkesztőségbeli megemlékezés megható volt, pirulás résznél én is ledöbbentem – de ez kellett is, hogy ne csússzon át a sori a klisétengerbe.

Siliana - 2018. 05. 09. 14:42

szpojleres mókus-nak annyiban biztosan igaza van, hogy nem tudhatják, melyik szolgálólány terhes épp. Egy hónapban van 2 hét, amikor ez lehetséges, hogy már az, de még nem tudják, de kis kését beleszámítva, lehet az 3 hét is. Az 50% – alsó hangon. Egy felfázás simán viheti a gyereket. Ennek így tényleg nem sok értelme volt.

Scared - 2018. 05. 09. 16:46

Amúgy sincs értelme az egész rendszernek, így, hogy átültették a mai korba. Ha annyira nincs gyerek, akkor talán mesterségesen kéne megtetmékenyíteni a nőket. Mondjuk ez még magyarázható lett volna azzal, hogy valami vallási előírás(?) miatt nem alkalmaznak ilyen technológiát. Na de mikor a szomszédos Mexikónak sem jut ez eszébe, inkább tőlük importálna nőt/gyereket, az már tényleg vicc. Abból a három megszületett gyerekből még biztos küldenek Mexikóba is.
Igen, a másik meg, hogy látszik milyen értékesek a szülőképes nők, mikor őket kínozzák a legjobban fizikailag és lelkileg is.
Hogy kapott ez a sorozat ennyi díjat, el nem tudom képzelni. A színészek kiválóak, a nyomasztó atmoszféra is elviszi a hátán 1-2 epizódig, de utána engem nagyon zavart, hogy magának a sztorinak semmi értelme.

winnie - 2018. 05. 09. 20:01

Scared: hát, igen, de a díjak nem a konzisztenciát, következetességet ismerik el, inkább egy adott epizódot, összképet vagy üzenetet.

az ilyen sorozatoknál muszáj elég pontosan megalkotni a világot, a mitológiát, az írók szerintem pontosan tudják, hogy mi, merre, hol, hiszen arra alapozva építkeznek, s tippre, ha lenne kérdése valakinek, akkor a többségét megválaszolnák, vagy tudnának érvelni – másképp nem is megy az efféle sorozatoknál, tényleg elég sok időt rászánnak. persze van, hogy valamire nem gondolnak, de azért általában ilyenkor vagy nem adják át jól az infókat, ha nem jut el a nézőhöz, vagy időbe fog telni, míg egyes információk, építőkövek bekerülnek a sorozatba, hiszen minden író ellensége az expozíció, az infódarálás, ezért lépcsőzetes ennek a megoldása. (az is tipikus, hogy amikor felvetődik egy lyuk a sztoriban, azt idővel megpróbálják megmagyarázni, megindokolni, szóval ilyesmire is sor kerülhet.)

nyilván ezzel nem mondok újat, de ki tudja, hogy milyen ez a világ, miben más, mint a mienk, milyen lehetőségek vannak. általában a negatív infókat és dolgokat, valaminek hiányát, hogy mi miért nem lehetséges, mindig könnyebb íróként megmagyarázni.

Scared - 2018. 05. 09. 20:23

Persze, ebben teljesen igazad van, nyilván nem egy epizód/évad alatt fog fény derülni mindenre. De egyszerűen annyi logikátlanságot találtam a történetben/rendszerben/világban , amit már nem tudott ellensúlyozni a jó színészi játék, fényképezés, atmoszféra.
Az eleje még tetszett, később már az is idegesítő volt, hogy minden válasz előtt fél perces hatásszünet, a kamera állandóan Moss arcába volt tolva, stb.
Ez, és a 13 Reasons Why volt tavaly, amit akartam szeretni, végig is néztem őket, de összességében csalódást okoztak. A 13 azért annyira nem, ott csak a fő üzenet nem igazán jött át.

novi83 - 2018. 05. 10. 08:04

Én is dühöngeni jöttem :)

Az első két rész után egyre inkább éreztem, hogy valami nem stimmel, a harmadik után néztem bután, hogy eztmostmiért. Komolyan gondolta valaki, hogy átszökik és happy ever after? Dettó első jelenet: tényleg kivégeznek 30at a legértékesebb “exportcikkből”?

A 4. rész konkrétan nem vitte előre a cselekményt.

Más összeszedettebben megírta ezt, és egy elpazarolt fél szezon után legalább kezd beindulni szerinte:

https://mashable.com/2018/04/16/handmaids-tale-season-2-review/#HJRSqj2MqZq0

Szóval kitartás annak aki még kíváncsi és kitartó.

wtf9000 - 2018. 05. 10. 09:42

érezhetően elfogyott a sorozat alól a könyv. a negyedik részhez érve még mindig a rendszer bemutatásában dagonyázunk

winnie - 2018. 05. 10. 10:18

wtf9000: érezhető, mert sajátok a sztorik. mármint ez a lényeg, a készítők alig várták, hogy ne legyen könyv, és saját sztorikkal jöhessenek, hogy bemutathassák a világot, hogy ne legyenek keretek közé zárva. most persze az a kihívás, hogy amit mesélnek, az jó is legyen, hiszen most tudják megalapozni a sok évadon át tartó folytatást.

ezzel persze tartom azt, amit írtam a kritikában (első 2 rész: june megszökik), és amit a fölötted lévő komment is jelez, hogy “A 4. rész konkrétan nem vitte előre a cselekményt.” – látszik, hogy (egyelőre) nem a plotra koncentrálnak a készítők. ami nyilván nem mindenkinél fog ugyanúgy lecsapódni.

MadAve - 2018. 05. 10. 11:31

“Nem igazán tudom megmagyarázni, hogy miért jó ilyen szörnyű dolgokról sorozatokat nézni szórakozás céljából” – én is ezt érzem, sőt, lassan már bűntudatom is van, főleg mióta elolvastam Jennie Melamed: Lányok csöndje c. könyvét, ami szerintem sokkal rosszabb világot mutat be.

Az idei évad sokkal jobban tetszik, mint a tavalyi, tavaly nem vártam, mikor teszik már fel a következő részt, most meg nagyon.

topofthemorning - 2018. 05. 10. 12:22

Szenvedéspornó. Nagy csalódás.

Ennn - 2018. 05. 11. 03:05

Hát szerintem voltam már hasonló állapotban mit a csaj a végén…
A másik meg, Emilyre már egy kicsit jobban kíváncsi vagyok. Meg, hogy Nick mi a manót csinált…
Meg, hogy Hanna hogy él meg ezt.

Ági - 2018. 05. 11. 12:44

Szerintem June azért sem reagál Nick-re amellett hogy kb. bekattant, mert nem akarja, hogy ő is a falon kössön ki – eddig is már hihetetlen kategória, hogy nem tüntették el, hiszen egyértelműen kikövetkeztethető a szerepe June szökésében (az ő gyermekét várja).

Rozi - 2018. 05. 11. 22:47

Borzalmas az egész.

_Peter - 2018. 05. 12. 10:29

Westworld érzésem támadt, nagyon mély és durva akar lenni, sok szenvedés de már elveszett a varázs a 2. évadban ami eddig megdöbbentett most csak hatásvadászatnak tűnik. Nem köt le a sok szemétkedés dráma, elfelejtem ki kicsoda, nincs eléggé bemutatva a világ.

Nick szerencsés még életben van. Egyébként az elején a szökésről azt hittem csak színjáték, milyen lett volna így:
Serena látta milyen stresszes June és a stressz hatása a várandósságra
ezért hagyja elszökjön abban a tudatban legyen szabad
végig megfigyelve, beszervezett emberek közt
nyugalomban megszüli a babát
és arra ébred Serena dúdol a babának
rá meg vigyorog Aunt Lydia :D

A commander a kanadai út kérvényezésével a szökést fontolgatja? A főnökei mellett mindig kiskutya.
Aunt Lydia nagyon durva a kínzásokkal, nem hiszem el még senki nem kattant be annyira hogy rátámadjanak.

tonks - 2018. 05. 12. 22:16

A fene, pedig én nagyon beleéltem magam, hogy June lesz a nagy szabadságharcos, aki Kanadából fog lecsapni. Én egyelőre jól meg vagyok ezzel a világépítéssel és flashbackekkel, nem is számítottam rá, hogy majd robogni fog a sztori. Számomra a 4. részben az volt a legmellbevágóbb, hogy tényleg mennyire beteg ez a rendszer, meg hogy Lydiának ezek szerint nem csak a szolgálólányok felett van hatalma. És sokadjára gondolkodtam el azon, hogy milyen kevésen múlik, ki milyen színű ruhát visel. (Ha úgy adódik, Serena se kéket hordana)

cathy - 2018. 05. 13. 21:43

Elképesztően bosszantó volt a 4. rész is, legszívesebben hirtelen kivágtam volna valamit az ablakon :-D Belegondolva viszont tökéletesen egyértelmű mi miért történik. Ez nem a Hunger Games. Ez sokkal reálisabban ábrázolja egy lázadozó szellem alakulását, alkalmazkodását, sorsát egy ilyen rendszerben. A mesterséges megtermékenyítés ötletéhez: Gilead célja nemcsak a gyerekgyártás, hanem hogy “a nő tudja hol a helye” illetve nyilván itt is az alacsonyabb osztályokból, vagy a középosztályból származó nőkre kell gondolni. Ha az új rezsim kialakításában résztvevő férfiak meddő felesége vagy,akkor van csak jó dolgod, de ugye ez is kábé abból áll, hogy kussolsz és lefogod a szerencsétlen szolgálólányt havi egyszer peteéréskor. Számomra tökéletesen egyértelműek a lépések, csak elképzelhetetlenül idegesítőek, tényleg kicsit mazochizmus nézni. :-D

Caeiro - 2018. 05. 14. 01:18

Egyben néztem a 3-4.részt. NEkem nem volt akkora szenvedés, mint itt jópáran írták. Élvezni nem élveztem, de borzongtam időnként, azt beismerem. A legdurvább jelenet talán az volt, amikor Serena bemegy az éjszaka közepén Ofred szobájába és elkezd beszélni a gyerekhez. Az, hogy June bekattant, teljesen érthető, beleélte magát a szabadulásba, egy hajszálon múlt az egész! És persze a bűntudat, amit érez, és amire Lydia rátett még 100 lapáttal. Gondolom az kell 1-2 résznyi idő, hogy kijöjjön ebből az állapotból, addig meg elnézünk egy kicsit a gyarmatokra. Nick le nem bukásához annyit – bőven van Waterfordék fején a vajból, nem akarják kockáztatni a pozíciójukat.

cathy - 2018. 05. 14. 20:55

Caeiro:erre van utalás hogy Nick lebukott? Szerintem lövésük nincs max sejtésünk de kétlem. Legalábbis remélem. Az eredetiben pl Aidan Quinn pl eljátssza hogy átveri Offredet hogy ne bukjon le az ellenállás de a sorozatbeli kicsit óvatlanabbnak tűnik mondjuk ezzel együtt kidolgozottabb is.

Caeiro - 2018. 05. 15. 12:55

@cathy : Watherford-ék Martha-ja utalt rá, hogy micsoda felfordulás volt June eltűnése miatt. Még a feliratot is lekaparták a gardróbban.Pont Nick-et nem vették elő? Hogy, hogy? Waterford kilengéseiről bőven eleget tudott ahhoz, hogy Waterford kezeskedjen érte. Az is alátámasztja ezt, hogy Nick szabadon grasszálhatott June szökése után is – gondoljunk csak a látogatásokra!

Aztán ugye Serena is sejthette, hogy Nick mentené a gyerekét. De ugye ahhoz, hogy megindokolja a gyanúját be kellett volna vallani, hogy mit tett a sikeres fogantatás érdekében – szóval muszáj volt hallgatnia. De ha eddig nem is sejtette, akkor most tutira lebuktak azzal a szemezéssel, ott az asztalnál. Serena is kezd instabil lenni, bármikor eljárhat a szája -gondolom Nick-nek írnak egy ütős végkifejletet az írók.

bara - 2018. 05. 16. 22:10

Engem leköt, bár zavar kissé, hogy megint ugyanott vagyunk, a baromságokat elengedtem az egyedi atmoszféra kedvéért.

Ami viszont az Yvonne / Alexis csápolást illeti, nem értem: Y karaktere egydimenziós, per definíció nem lehet benne nagyot alakítani. Alexisnek meg nem hiszek el semmit – bepiszkolják a jelenetekhez, meg szaggatott _jelmezben_ és nyomorúságos _díszletben_ van, hogy hányatott sorsúnak _tűnjön_, de egy percig se tudom elfelejteni, hogy egy gazdag, hófehér modell csaj _játssza_ a karaktert. Szerintem középszerűen, eszköztelenül, beleélés nélkül. Annyira zavaró ez a csaj nekem, hogy kimondottan örülök, hogy nem jut neki sok játékidő.

B kategóriás időtöltés ez a sorozat, annak viszont korrekt.

Ági - 2018. 05. 18. 11:29

Valaki írta fentebb már, de egész 2×05 alatt az járt a fejemben, hogy ez tényleg szenvedéspornó. :D

szirial - 2018. 05. 18. 21:54

Csatlakozom az előttem szólókhoz, szenvedéspornó. Hány percig is kellett véres fehérneműket bámulnunk?
Jövő héten nem biztos, hogy csatlakozom.

Szekrényláb - 2018. 05. 19. 22:48

Az egyetlen szereplő akit kedvelek, az Nick. A többi ostoba és irritáló.

Szekrényláb - 2018. 05. 19. 22:53

A gyarmatos részeket pedig kihagyhatnák, az életkedvem a föld alá viszi, kezdem azt hinni, hogy mazochista vagyok, hogy képes vagy nézni ezt a tömény szenvedést.

Caeiro - 2018. 05. 20. 00:15

Ebből hogyan lesz szökés, arra kíváncsi vagyok. Offred hogy a francba került az udvarra a zuhogó esőben? Az azelőtti képsoron még az ablakpárkányon ült, ájult. Nick gyors megházasítása nem semmi -June még jobban magára marad, hisz az újdonsült férj nem grasszálhat össze-vissza. Szóval hogy a túróba lesz ebből szökés…
A gyarmatos részek, na az most tényleg nem kellett volna – azon a vonalon konkrétan nem történt semmi érdemleges.

Szekrényláb - 2018. 05. 20. 10:03

Remélem azért lesz valami értelme is annak a szenvedésen kívül, hogy a gyarmatokat mutogatják. Lázadás kiindulópontja vagy hasonló..Egyébként tudja valaki az események kronológiáját? Az atombombákat a gileadi lázadók vetették be, miután átvették a hatalmat, vagy az valami megelőzô háborúban volt? Nem emlékszem.

Anni - 2018. 05. 20. 12:50

Az első évadot daráltam ezt most hetiben nézem de talán a 2. eddig jobban tetszik.
Nagyon nyomasztó a hangulata főleg a gyarmatokon.. a modernkori koncentrációs tábor :(

Én úgy értelmezem, hogy a tábornokék rájöttek, hogy Nick keze benne volt June szökésében ezért így büntetik meg őket bár ha annyira a babát tartják elsődlegesnek nem gondolták, hogy ezzel ártanak neki is ha June bedepressziózik?? aki amúgy sincs már a helyzet magaslatán mondjuk érthető, hogy bekattant.

Bár most az 5. rész végén úgy tűnik June újra megembereli magát és próbál észnél maradni.

A következő rész meg Serena központú lesz, amit egyáltalán nem bánok mert imádom a karakterét annyira jól hozza Yvonne.

Offtopic: engem nagyon érdekelne már egy Lydia nénis rész, hogy ő hogy a fenébe jutott el ide, hogy vállalkozott erre a feladatra vagy esetleg muszáj volt neki.

_Peter - 2018. 05. 20. 19:37

A kolóniákon azt nem értem az ő helyzetük már reménytelen, halálra dolgoztatják őket. Ha nem is tudatos lázadás, miért nem durran el néhány agya és ásókkal lecsapni a kápókat? Lydia is amikor egyedül van húsz rabbal és kínoz valakit meg tudnák fojtani úgy ne legyen gyanús, hiszen öreg már.

Lydia előéletét úgy képzelem szétcsúszott white trash volt, talán abortusz is aztán megvilágosodott és ilyenekből lesznek a legkeményebb fanatikusok.

Nagyon tetszik az az elmélet a Commander és Serena lassan a saját rendszerük áldozatai lesznek és muszáj összefogni June-nal, megmentik őt hogy Kanadába menekülhessenek ők is. A Commander felettese állandóan leteremti őt, Lydia egyre többször beszól Serenának. A házról házra járó Lydiák ideális besúgók a nagyobb főnököknek mi is folyik a házban.

Minden durva rendszernek megvan a saját belső áldozata, a francia forradalom vezetői egymást ítélték halálra, náciknál a hosszú kések éjszakája, szovjeteknél Sztálin tisztogatásai.

wanderlust - 2018. 05. 21. 10:26

Eddig nekem nem volt bajom a 2. évaddal, tetszik, hogy jobban felépítik a világot. Tény, hogy nem vidám időtöltés, de aki nem bírja ezt, miért nézi? Ha jól emlékszem, Serena egyszer dühében megmondta a Commandernek, hogy Nicktől terhes June. És tényleg ők is félnek a hatalomtól, szóval nem köphetik be, ezért találták ki ezt a házasítást. Azt én sem értem, hogyan kötött ki a kertben June, és hogy miért nem szólt, hogy baj van. Komolyan azt hittem, hogy lábon elhord egy vetélést, nem volt túl realisztikus. És a kolóniákon történtek szerintem is teljesen feleslegesek voltak ebben a részben. Remélem, hogy ki lesz jobban fejtve, hogy miért is vannak itt, mert nekem nem világos, hogy mi értelme van annak, hogy földet lapátolnak innen oda. Simán kivégezhetnék őket, és kész.

Szekrényláb - 2018. 05. 21. 19:56

Gondolom a kolóniák értelme az, hogy a radioaktív földet valakikkel eltüntessék, erre pedig ott vannak a bukott gileadi nők. Csak kicsit uncsi, hogy a szenvedésen kívül tényleg semmi nem történik azokban a jelenetekben.

Ági - 2018. 05. 21. 21:40

Lehet hülyeség, de nem kiugrott az ablakon June? Öngyilkossági célzattal…

Fentebb írta valaki, hogy az egyetlen értékelhető karakter Nick – abszolút egyetértek. Nagy kedvenc volt már az első évadban is, remélem az írók nem terveznek vele valami kegyetlen végkifejletet.

Ennn - 2018. 05. 21. 23:48

Az én kedvenc részeim a gyarmatos részek.
Jeanine pedig nagyon jó!
Az esküvő meg, reményt hozott a világ legreménytelenebb helyére.

f.p.barbara - 2018. 05. 22. 19:05

Hát ez tényleg valami hatalmas szenvedés. Valahogy az első évad jobban ment. 20 perc után úgy érzem minden életkedvem elmegy…

Remélem a gyarmatokon lesz valami lázadás, mert ott tényleg csak a szenvedéseket látjuk.

Nekem az első évad valamiért jobban bejött. De maradok a folytatásra még egy darabig..

kiro.O - 2018. 05. 24. 00:10

Na ez a 6. rész brutál volt, most hirtelen úgy várom a következőt, mint anno az első évadnál. Kíváncsi leszek, hogy most hogyan tovább.
Picike spoilerekkel: Nick vajon mennyire teszi okosan, hogy megbízik egy fölötte állóban? Ami nagyon megrendített, hogy a lány, akit hozzáadtak, 15 éves. És mivel kb 10 lehetett amikor Gilead létrejött, szépen belé nevelték, hogy ez a normális, mert neki ez a kötelessége. Egyszerűen undorító.

Laja - 2018. 05. 24. 03:15

Na igen, végre történt valami, ezt a lassú szenvedést már nem lehetett tovább nézni, valamivel fel kellett oldani :D De attól függetlenül, perverz módon, tetszik a sorozat, a légkör.

pilota - 2018. 05. 24. 15:46

Hány részes ez az évad?

MadAve - 2018. 05. 24. 19:50

Még az 5. résznél járok, nekem ennél a résznél lett a sorozat 10/10 :) Igen, nagyon lassú, de úgy van kidolgozva, hogy érezhetően másodpercről másodpercre fokozódik a feszültség, és minden pillanatnak jelentősége van. Az ember már rég túl van azon a ponton, amikor várja a robbanást, de még tovább feszítik a húrt. Az ilyen jellegű feszültségkeltést nálam üt.

Tetszett, amikor Serena sóvárogva figyelte Lydia nénit írás közben, ugye neki nem szabad. Kicsit kezdem sajnálni, megérdemli egyelőre, ami vele történik, de azért neki pozitív véget szánnék. Lydia néni nagyon jól adja a rendszer elhivatott szolgáját, kicsit olyan, mint Goebbels Hitler mellett. Annyira magáénak érzi az ügyet, hogy még az utolsó pillanatban is foggal-körömmel fog ragaszkodni ehhez a világhoz.

Zoa - 2018. 05. 24. 20:58

Huh, ez most nagyon jó kis rész volt. Alig bírom ki jövő csütörtökig :-)
Egyvalamit viszont nem értek ebben a részben…

spoiler

Nick vajon miért mondta a főmuftinak, hogy helyezze el máshová? Vajon mi a terve? Ugyanakkor a főmuftinak is meg kellet halnia a robbantáskor, és Nick nyilván tudta, hogy mi fog történni, hisz ő is ellenálló, tehát tudott a robbantásról. Akkor meg mi volt ez? Vagy csak nekem kerülte el valami a figyelmemet?

Ági - 2018. 05. 24. 21:32

@Zoa Mert szerintem Nick tényleg komolyan gondolta és kb. meghal a fronton, mint hogy egy 15 éves kimosott agyú kiscsajt kelljen dugdosnia, míg teherbe nem esik. :( Szerintem ezt a vonalat nem kell mélyebbre gondolni, bár lehet nincs igazam. Szerintem a robbantásról sem tudott…

Harcarabunga - 2018. 05. 24. 22:41

2×06
Biztos vagyok benne, hogy Nicknek van egy terve, legalábbis az nagyon logikátlan lenne, ha mindezek után csak úgy otthagyná a francba June-t. És valószínűleg a szolgálólányok által tervezett akcióról sem tudott, mert ő alighanem valamilyen másik ellenálláshoz tartozik, legalábbis nem nagyon szokott a lányokkal kommunikálni. Eddig. Az viszont bennem is kérdőjeleket hagy, hogy most akkor a főnökség fele meghalt? Talán Fred is? :O Amúgy a csajok honnan szereztek egy profi bombát? Pls ne menjünk át Trónok harcába, ahol mostanra semmire nincs lassan reális magyarázat.
Egyébként én a fanyalgókat nem értem, szerintem ez továbbra is egy remek sorozat. Nem valami gyors vagy pörgős, de én eddig még nem unatkoztam rajta egyáltalán. Az apróságokra olyan jól odafigyelnek, pl. mikor Hannah fényképén June arca tükröződött az zseniális volt! Na és a kedvenc karakterem, Serena, aki mikor már egy picit is jólelkűnek tűnne, kiderül hogy egy beteg állat… rá nagyon kíváncsi leszek, de remélem jó véget szánnak neki.

Zoa - 2018. 05. 25. 09:03

June mondta Nicknek, hogy nem akarja elveszíteni, ezért is beszélte rá, hogy kufircolja meg a feleségét. Szóval Nick egészen biztosan nem hagyná ott June-t, szerelmet is vallott neki. egyetértek, hogy van valami terve. a robbantásról meg szerintem azért tudhatott, mert ő tényleg valami nagyobb hal az ellenállásban. Különben hogyan tudta volna leszervezni June szöktetését nemrég?
Arra én is kiváncsi vagyok, hogy mi lett a fejesekkel, elméletileg meg kellett halniuk, és ha Fred is meghalt akkot innentől kezdve Serena sorsa is meg van pecsételve. azt ugye nem tudjuk, hogy özvegy nevelhet e gyereket…, vagy mi van olyankor ha a feleség elveszíti a férjét. A nőknek nincsenek jogaik, gyakorlatilag életképtelenek ebben a társadalomban férfi nélkül. Szóval szerintem elég nagy izgalmaknak nézünk elébe.

Azt megfigyeltétek, hogy ebben a részben pl. nem volt már narráció June részéről. esküszöm nem emlékszem mikor hagytak fel vele. Nekem amúgy határozottan jobban tetszik a második évad, látszik, hogy a forgatókönyvírók belehúztak :-) így hogy a regény fel van dolgozva, igazán szárnyalhat a fantáziájuk.

Én úgy tudom ez az évad 13 részes lesz, és biztos, hogy lesz harmadik évad is.

Ági - 2018. 05. 25. 09:15

@Zoa Ebben az évadban már nem volt narráció, én is észrevettem.

eszemix - 2018. 05. 25. 10:29

Narracio lehet, hogy nincs, de ezek a kameraba nezesek szerintem eleg gazak…

dexike3 - 2018. 05. 25. 10:57

nekem is bejött ez az epizód. nagyon jó kis sorozat, bár nem tudom mivel tudják x évadon keresztül fenntartani majd a figyelmet. vannak elképzeléseim, meglátjuk az íróknak is ez jutott e az eszébe.
Ofglen az ellenállás tagja volt tudomásom szerint, ő adta a leveleket is June-nak nemdebár? akkor Nick-nek is tudni kellett volna a terror cselekményről. de lehet ez csak egy öngyilkos merénylő eset volt, amit majd az ellenállás magára vállal.
nem is értem mit néztetek a múlthéten? már akkor látszott, hogy Eden gyerek még (mondjuk én 12-13-nak saccoltam), nem mertek az írók a nyílt pedofilia felé elmenni, de akkor is majdhogynem az apja lehetne Nick.
viszi be gyomrosokat az évad, de félek immunisok leszünk egy idő után.

Ennn - 2018. 05. 25. 23:49

Volt narrálás ebben az évadban az első részben tuti.

_Peter - 2018. 05. 26. 00:19

Ez elég jó volt! Tele volt durva pszicho jelenetekkel és végre történt valami nagy durranás. A Serena flashback és a jelenben szemétkedés is lekötött most. A Naptól miért félnek azt lehet tudni? Nappal behúzott függönyök a házban és égnek a lámpák a szobában. Még nyomasztóbb legyen a hangulat?

topofthemorning - 2018. 05. 26. 21:24

Ez végre jó volt! Tetszett, hogy sok szálon alakulnak a dolgok, de szerintem jól kézben tartották.

Szekrényláb - 2018. 05. 26. 22:25

Remélem Serena fejét szétlovik a végén…annyira utálom. Próbáltam megkedvelni a karaktert, de ez a nő tényleg egy “náci picsa”, mint ahogy orditották neki. Totál elmebeteg, és élvezi.Egyebkent ez a rész volt idáig a mélypont az évadban, az egész sztori korbe-korbe jár, megint ott vagyunk, mint az első évadban. Kommander úr újra meg akarja dugni a szolgalolanyt, aki a gyerekeert epekedik, miközben Serena a fog*eci. Az utolsó 10 mp tényleg jó volt, de már egyáltalán nem várom tűkön ülve a következő részt.

Mufurcka - 2018. 05. 27. 10:36

Én többször megnéztem a végét, pedig ilyet nem szoktam csinálni. Szépen elaltattak minket… aha, jóvan, csak a szokásos szenvedés, már néztem az órát, hogy a vége felé közeledünk, amikor avatták a központot, teljesen másra fókuszáltam. Dirr, bevágott a vége. Szerintem szuper volt. Ahogy néztem csak a földszinten álló hendmédek menekültek meg, az elsőn állók bekapták…
A csajszi eléggé befutott a szószékfelé, szóval tuti nem maradt ott a centerben senki élő a felső kasztból.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz