login |

Rise: vége az 1. évadnak. És a sorozatnak is.

2018. 05. 24. 14:50 - Írta: Shannen

2 hozzászólás | kategória: 2017/18 finálék, kritika,

– I can go up there and stop this right now.
– Let them finish.

Ahogy a pilot kritikákban is említve volt, a középiskolás színjátszó szakkör mindennapjait bemutató NBC-s sorozat a Friday Night Lights készítőjétől érkezett, így természetes volt, hogy viszonylag nagy várakozás előzte meg a kezdést.

Sajnos hamar bebizonyosodott, hogy a Rise minőség messze elmarad a FNL szintjétől, viszont az is tudható volt, köszönhetően az újságíróknak, akik megkapták előre mind a 10 részt, hogy az évad második fele már sokkal jobban össze fog állni, mint az eleje. Ebben szerencsére igazuk lett. Így akik túllendültek a kezdeti nehézségeken, végül egy egész korrekt, kerek egy évados sorozatot kaptak, ami nem váltotta meg a világot, de legalább többnyire szerethető karakterekkel volt tele.

I think, you might have changed my life, Mr Mazzu.

A kezdeti konfliktust ugye az adta, hogy a színjátszószakkör új vezetője (Josh Radnor) a Spring Awakening című musicalt (magyarul A tavasz ébredése Tavaszébredés) szeretné színpadra állítani, ami pontosan olyan témákkal foglalkozik (pl. homoszexualitás, családon belüli erőszak, abortusz, stb.), amelyeket a suli szülői tanácsának és az iskolavezetésnek a konzervatív része nem igazán szeretne színpadon látni 16 éves gyerekek tolmácsolásában.

Az évad végére eljutunk a bemutatóig, ami azt is jelenti, hogy próbajelenet szinte minden részben volt, így aki nem szereti ennek a musicalnek a dalait, annak nem biztos, hogy ez a sorozata. Számomra mégis a Rise legnagyobb problémáját az jelentette, hogy a fő konfliktuson kívül még másik 60-at is megpróbáltak beletuszkolni ebbe a 10 részbe. Eleve kábé tucatnyi főbb szereplő volt, akik mind megkapták egy-egy részben a saját (általában drámai) történetüket, majd 1-2 résszel később újabb drámai színezetet kapott a sztorijuk.

Szinte mindenki halmozottan nehéz sorsú volt. Hogy érthető legyen mire gondolok, itt van egy példa: a focista srácról kiderül, hogy tud énekelni, ő lesz a főszereplő, de emiatt nyilván konfliktusba kerül az edzőjével és az apjával. Ez önmagában is érdekes helyzet, de hamar kiderül az is, hogy szegénynek az anyukája egyébként halálos beteg.

Sajnos kihagyott ziccernek éreztem az egész évadot, mert tényleg érdekes sztorikat vázoltak fel, amiket szívesen elnéztem volna (tinédzserkori terhesség, megromlott apa-lánya kapcsolat, transzneműség, a saját homoszexualitására ráébredő srác, stb.), de egyikre sem jutott elég idő ahhoz, hogy kibontsák rendesen és tényleg átérezzem az adott karakter helyzetét. Nyilván ha lenne második évad, akkor ezek kifejtésére is több időt lehetne szánni, de a sorozatok világában erre sosem szabad alapozni. Lehet, hogy a készítők is túlságosan optimistán álltak a sikerességéhez.

Ettől még összességében nem bántam meg, hogy végignéztem a Rise-ot. Meglepő módon a fiatalok castingja jól sikerült, gyengébb láncszemeket kivételesen inkább a felnőtt szereplők között lehetett találni. Egyszer jó volt, de nem fogok a falnak menni attól, hogy jövőre már nem lesz ott a heti nézőseim között.

2 hozzászólás Ne habozz!

Matthew - 2018. 05. 25. 10:16

A musicalt Tavaszébredés címen játszották itthon, A tavasz ébredése az eredeti Wedekind-darab magyar címe.

Rotter - 2018. 06. 11. 22:36

Nekem tetszett sajnálom hogy nem lesz 2. évad.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz