login |

Roseanne: vége a 10. évadnak

2018. 05. 25. 18:11 - Írta: winnie

7 hozzászólás | kategória: 2017/18 finálék, kritika,

Hát, ezt komolyan nem gondoltam volna. Mármint, hogy megragadok egy olyan felélesztett klasszikus szitkomnál, aminek az előzményéből szinte semmit sem láttam, és soha nem is érdekelt.

De mint írtam az évadnyitónál is, valami oka csak van annak, hogy idén ez volt az egyetlen (nem vicc, mindig van egy, de tényleg csak egy) többkamerás komédia, amit végignéztem. És ezt senki sem veheti el a sorozattól, még akkor sem, ha szinte biztos vagyok abban, hogy a 11. évad elején úgyis lemorzsolódok. És nem azért, mert rossz lett volna a zárás, egyszerűen úgy érzem, hogy annyi mindentől függ a színvonal, hogy nehéz lesz a mostani, “még belefér”-szintet tartani.

Lehet, hogy így kell működőképessé tenni egy családi komédiát? Elég csinálni neki 9 évadot, abban megalapozni szereplőket, majd a kábé egy tucat tagból álló kiterjesztett családot ráereszteni a képernyőre. Ez megannyi karaktert jelent, egy csomó kombinációt, amik zöme működőképes, és lehetőséget arra is, hogy ne legyenek túlhasználva a szereplők, hogy akire nincs, azt pár részre eltüntessék. A Roseanne-nek ez összejött, bár volt egy visszatérő munkahelyi díszlet is.

– They kept everything exactly the same as it was when you guys were kids.
– Oh, yeah, it’s a decorating choice called “poverty.”

A finálé némiképp lehangoló epizód volt, de persze az egész sorozatra jellemző, hogy előkapják a munkásosztályt sújtó problémákat, hogy aztán azokkal vicceljenek, és így némiképp súlytalanná is tegyék a feldolgozást, de nincs ezzel baj, mégiscsak komédiát nézünk. Ráadásul a 10×09-ben végre John Goodman komolyabban is használva volt, ami már kijárt neki.

Ettől még nálam nem Goodman, de még csak nem is Roseanne Barr viszi a sorozatot – utóbbi színészkedése nagyon fapados és mesterkélt, cserbe viszont a száraz, mellékesen odavetett poénjai nagyon ülnek. Az MVP a szezonban simán Laurie Metcalf volt, aki totál eleresztette magát, és mintha ukázba adta volna a készítőknek, hogy minél nagyobb hülyeségeket, gesztusokat és más, fizikai játékon múló poénokat írjanak neki.

Nyilván Sara Gilbert is bejött, de őt és Metcalf-ot korábbról már jól ismertem, így ezzel is magyarázhattam volna a viszonyomat hozzájuk. Viszont Alicia Goranson, mint Becky totál ismeretlenül került elém, és szerintem a részek előrehaladtával az írók is ráéreztek arra, hogy mennyire működik a figurája, és nem csak önmagában, hanem a legtöbb felnőtt szereplővel párban is. (Sok Conner csak pár részben került elő, ami ugyancsak pozitív volt, a gyerekeket is csak akkor vették elő, amikor szükség volt rájuk és sztorit kaptak, szóval egy pillanatig sem váltak zavaró tényezővé.)

Egyedül pár visszatérő arccal nem tudtam mit kezdeni (Anyu vagy a kaszinós csaj), őket nyilván a rajongók szívesen látták, viszont nulla háttérrel nem sok vizet zavartak nálam. Johnny Galecki karakteréről legalább lehetett sejteni, hogy kicsoda, ő legalább 50%-ban működött, de jelentősége neki is csak a nosztalgia miatt volt. Mely nosztalgiát egyébként jól kezelték a készítők, nem vitték el olyan émelyítő irányba, mint mondjuk a Fuller House-osok.

Szóval a Roseanne nagyon kellemes meglepetés volt, de ez még mindig nem az a kategória, amit fennhangon ajánlanék, mert amerikai gigasiker ide vagy oda, közel sem biztos, hogy akkora lenne a “bejövési rátája” – a régit eszembe sem jutna például bepróbálni. Viszont nálam ez egyelőre még befér a nézős kategóriába, ellentétben az ugyancsak korrekt Will & Grace-szel. Csak azt a szájharmonikás zenét tudnám feledni!

UPDATE: Az ABC Roseanne Barr rasszista tweetjét követően visszavonta a 11. évados berendelést és elkaszálta a sorozatot.

7 hozzászólás Ne habozz!

Kati néni - 2018. 05. 25. 19:10

Roseanne nem úgy néz ki, mint régen, mintha előnyére változott volna, nem olyan malackás a megjelenése. Ezzel szemben Laurie Metcalf csúnyán öregedett.

winnie - 2018. 05. 25. 19:16

akkor nekem jó,mert én csak ilyennek ismertem metcalfot, a 20 évvel ezelőttiről fogalmam sincs.

Never - 2018. 05. 25. 20:11

jo lenne ha Magyarorszagon is forgatnanak egy olyan sorozatot ami a “munkas osztalyrol” szolna mint anno a Szomszedok volt.

Manapsag csak a gazdagokat mutogatjak. Uncsi.

Deny - 2018. 05. 25. 21:09

Nekem is bejött, pedig a pilotot pár hónapja pár perc után töröltem. Egyetértek, Laurie Metcalf volt számomra is a legjobb. Nekem nincs bajom a harmonikával, nagyon hangulatosnak találom :D

Nagyon örültem Sarah Chalke és James Pickens vendégszereplésének. Utóbbit fura “a műtőn kívül” látni, előbbit meg hiányolom.

Deny - 2018. 05. 25. 21:09

Ja, pilot = régi pilot, természetesen.

Szaby59 - 2018. 05. 26. 00:22

Roseanne erőltetett nevetésétől frászt kapok, az intro végén is irtó ciki az a rész. De ez amúgy más színészeknél is észrevehető sokszor mikor épp az aktuális poént szeretnék előadni…
Amúgy nem rossz, kellemes csalódás volt, de az utolsó két rész nagyon gyengére sikerült.
A Mom megtudja találni a dráma/komédia közötti egyensúlyt és megfelelően tudnak váltogatni, adagolni is azt – na ez itt baromira nem ment és főleg az utolsó rész már elég depresszív hangulatúra sikerült, amit pár erőltetett poénnal próbálták feloldani (számomra sikertelenül, sőt inkább idiótán jött ki, ahogy ezzel akarnak viccelni).

Szóval nagyon remélem, hogy jövőre nem az utolsó két rész mintáját fogják követni.

winnie - 2018. 05. 26. 07:38

Szaby59: én mindig áttekerem az intrót, a harmonika és a nevetés, ehh, de ha azt mondják, hogy ikonikus, akkor legyen. a sorozatban talán csak egyszer volt komolyabban beleerőltetve, vagyis az utolsó pár részben, amikor üvegeztek a sonkával, de ott a színészek is röhögtették egymást látványosan.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz