login |

Westworld – 2×07: Hello, old friend

2018. 06. 04. 16:50 - Írta: winnie

109 hozzászólás | kategória: kritika,

– The Valley Beyond. What will they find there? What’s the end of your story?
– Isn’t the pleasure of a story in discovering the ending yourself, Bernard?

Néha az lehet az érzése a nézőnek, hogy az írók direkt szórakoznak vele. Vagy lehet, hogy a Westworld esetében afféle cinkos összekacsintásról van szó, miszerint az írók tudják, hogy a rajongó tudja, hogy mit csinálnak, és direkt még élvezik is a titkolózást, és miközben felemelik a hangjukat az HBO sorozata ellen, titokban arra vágynak, hogy még többet kapjanak abból, ami “felrázza” őket?

Ennek megfelelően a 2×07-ben is bőven volt öldöklés (hol automata lőfegyverekkel, hol közelharci fegyverekkel, sőt, még robbanás is akadt – olykor klasszikus zenére, mintha az bármiféle magasztosságot kölcsönözne az erőszakorgiának, ami már jó ideje a Westworld. A Spartacus-nek ez jól állt anno, de ennél a sorozatnál mást várna az ember, nem?), mint ahogy rejtélyes mondatok és elgondolkodtató felfedezések is. Olykor ugyanis látszik, hogy milyen remek gondolatok fészkelődnek a készítők agyában.

Now we’re truly free.

A tovább mögött folytatom spoilerek nélkül.

Ha pedig öldöklés vannak, akkor áldozatok is. De nem ám Game of Thrones-os módon, ugyanis a Westworld-ben a néző továbbra sem nagyon tudja, hogy akkor most érdemes-e elbúcsúznia a szereplőktől, van-e jelentősége annak, ami történik velük, hiszen némi túlzással már a következő részben előránthatják a halottat egy raktárból, hogy minden onnan folytatódjon számára, ahol abbamaradt. Mondom, “túlzással” és…, talán most végre tettük egy lépést abba az irányba, hogy aggódni lehessen egy karakter miatt.

Nem, nem a nagyon veszélyes(nek tűnő) sebeket kapó párosra gondolok, hanem arra, amit Charlotte felfedezett. És Bernard-ra, akit valami veszett jól tudni hozni Jeffrey Wright – és ki tudja, a színészek lehet, hogy ezért is élvezik annyira a sorozatot, mert egyeseknek közülük lehetősége van arra, hogy kvázi különböző karaktereket alakítsanak. Vagy épp különböző időben és helyen járó karaktereket, mert természetesen ez a rész sem lineárisan volt felépítve, ugráltunk ide és oda is.

Ha a sebeket kapókra gondolok, akkor egyébként az ugrik be, hogy biztos, hogy érdemes efféle kiszámítható dolgok esetében a bizonytalanság látszatát keltve húzni a nézőket? Ki hiszi el, hogy jajj, mindjárt meghal X vagy Y? És, ha író lennék, akkor az olyan mesterségesen feltupírozott jeleneteket is hanyagolnám, mint ami volt Dolores és Charlotte között, hiszen be lett lógatva a mézesmadzag, hogy kiderül, mi jár utóbbi fejében, erre cue távoli puskaropogás.

A Westworld sajnos elég gyakran él efféle, a sorozathoz képest szégyentelenül olcsó megoldásokkal, amiknek az oka vagy a gyávaság, vagy pedig az időhúzás. Pedig szerintem a maradó nézők többségét már nem is zavarja az, hogy a mostani rész története is pár szóban összefoglalható lett volna.

Welcome to Westworld.

109 hozzászólás Ne habozz!

Rammsch31n - 2018. 06. 04. 09:29

Én nézem a sorozatot, mert érdekel hova fut ki, bár Dolores számomra kifejezetten unszimpatikus már… de egyszerűen alig értem mi folyik benne… még a 2×07 után is, ahol voltak válaszok, de mire? … :D

seven - 2018. 06. 04. 12:34

mintha 2 epizódot néztem volna. Egy érdekfeszítő, profin megírt epizódot és egy bugyuta klisés akcióhalmazt.
Az tuti hogy Hopkins rögtön legalább 2 ponttal megdobja bármelyik epizódot.
Viszont a jelenet ahol az egyik katona elkezd flörtölni Angelával, na, az önmagában -2 pont.
Te jó ég.
Rendkívűl zavaró, hogy a sorozat története azt ösztönözi az emberben hogy figyeljen oda minden apró részletbe, erre az akciózások közben meg ordít a JUST TURN OFF YOUR BRAIN BRO.

Platschu - 2018. 06. 04. 13:51

Ez egyszerre volt kiemelkedően jó és rossz. Az évad eddigi legjobb része szerintem, ami már-már évadzárónak tűnt az események felpörgetése kapcsán.

Anthony Hopkins továbbra is kiváló és örülök, hogy visszatért. Mintha a forgatókönyvírók is megemberelték volna magukat, mert rögtön ugrásszerűen nőtt a párbeszédek minősége. Sok filozófia és végre intelligens problémák megbeszélése folyt.

Volt végre sok interakció Maeve-Ford-Lawrence és Maeve-Dolores között, tehát végre a három szál találkozott. Én őszintén szólva már az 1. évadban is azt vártam, hogy a gyerekkeresős kunyhós jelenet is egy flasback volt Maeve életében, tehát az 1. évadhoz képest a jövő, de egy távoli nézőpont szerint már csak visszatekintés. Erre most valami hasonlót sütöttek el, még ha ezzel még jobban összezavarnak mindenkit.

Tetszett a szép operatőri munka, ahogy a lovasokat és az autókat követték a szabadban. Ugyanakkor a bázison történő események egy része rosszul volt bevilágítva, mert egyszerűen nem is lehetett látni, hogy ki öl kicsodát. Őszintén szólva semmilyen érzelmi kötődés nem alakult ki a katonák iránt, tehát abszolút nem is érdekelt, hogy megölik-e őket. Angela állati dögös volt, ezért talán elnézhető, hogy a pali miért a farkával kezdett el gondolkodni egy katonai akció közben. Az sem világos, hogy akkor most Clementine és Abernathy papa is ki lett írva? Vagy ez csak Bernard álmában történt meg? Zavaros ez az egész..

Bernard szála viszont nekem nagyon kaotikus volt. Én nem csodálkozom, hogy a néző elkezdtek elpártolni a sorozattól, mert túlbonyolították a cselekményvezetést. Sajnos a második vagy harmadik trailerben már ellőtték, hogy több Bernard létezhet, így én azt vártam, hogy idén nem feltétlenül csak különböző idősíkokkal variálnak, hanem egyben magával a szereplők másolataival is, hogy az egyik itt, hol a másik ott bukkan fel. Én őszintén szólva elvesztettem már a fonalat, hogy most akkor mi is a valóság, mi az álom, mi mikor történt. Vagy újra kell néznem ezt a részt és én nem fogtam fel, hogy mit is látok pontosan.

Sajnos fenntartom a véleményem, amit írtam a nézettséges témában is, hogy a sorozat egyenesen rohan a 3. évados kasza felé, mert bár winnie említette, hogy ez presztízs kérdés az HBO-nak, ha lemennek majd 1 millió, majd 800 000 ezer néző alá, akkor azért csak a fejére koppintanak az íróknak, hogy ezt bizony túlkombinálták.

Neoprimitiv - 2018. 06. 04. 18:18

nálam valahol ott szakadt el a cérna, hogy az oké, hogy itt filozofálás zajlik, de miért gondolják azt, hogy egzisztenciális témákról kizárólag lassan, rejtélyekben beszélve, közben a semmibe révedve vagy mélyen a másik szemébe bámulva lehet beszélni? A számomra Maeve azért sokkal érdekesebb karakter, mint Dolores (a többiekről már nem is beszélve), mert ő teljesen emberien reagál a dolgokra. Dühös, gúnyos, fél, örül, attól függően, hogy éppen mi történik. Ellentétben Doloresszel vagy akár Forddal, akikből valami élvezhetetlen, felfújt hólyagokat csináltak “mély gondolatok” címén.

hadzsime - 2018. 06. 04. 18:20

Érdekes rész volt, főleg Hopkinsnak köszönhetően, de Bernarddal kapcsolatban én már teljesen elvesztettem a fonalat.

-Mit csinált Ford Bernarddal a “mátrixban”?
-Több Bernard is létezik vagy azok csak elrontott kísérletek voltak?
-Bernard(Arnold) miért működik a valóságban ha James Delos és Ford elvileg megőrülne?

Inci - 2018. 06. 04. 18:24

Nekem egy dolog miatt lesz kasza:
Az akció miatt…Ha már tényleg ennyire véresre akarják csinálni tervezzék meg normálisan…Másfél évet vártunk ilyen 3. részben látott ostromra vagy a halhatatlan MIB re(mert biztos hogy nem halt meg csak 6-7 lövést kapott)
Aztán meg 2 év múlva kapunk egy ennél is szarabb 3. évadot…
Akkor inkább nézek zombikat,mert már lassan a TWD okosabb lesz mint a WW

irgum76 - 2018. 06. 04. 18:40

na akkor itt kifejteném a kibeszélőnél írt kis böffenetemet:

szóval visszanéztem az első 6 részt és szinte minden kiderül, kikövetkeztethető belőlük ami a 7.-ben történik

hogy Abernathyt “kiszabadítják” (én arra számítottam viszi Dolores aput is nem csak egy részét) hiszen a +11 napos idősíkon ismét csak keresik

Bernard csapdába csalása, én arra tippeltem, hogy megheckkeli Ford arra nem gondoltam, hogy skizót csinál belőle
de ugye az elárasztott völgynél mondja Bernard, hogy ő tette ezt

a főobjektum megsemmisítése jó ezt az előző részben robogó vonatból nem volt nehéz kitalálni de már az első részben is mondják szintén a +11 napos síkon, hogy lángokban áll több emelet

Maeve “telepátiájára” is választ adnak igaz két résszel SW rész előtt amikor Bernard Abernathy aput keresi mondja, hogy a hostok között létezik egy alap kommunikáció, hogy ne ütközzenek a nauratívák szóval Maeve ezt használhatta ki

Dark Energy - 2018. 06. 04. 19:43

Eddig a 2×04 volt nálam a top, na ez a legutóbbi rész rávert arra is. Odab@szott, na.

irgum76 - 2018. 06. 04. 20:30

Hadzsime:

-Mit csinált Ford Bernarddal a “mátrixban”?

hát elég sok mindent rávezette a Delos tervét a parkról és el mondta hogy teremtették meg Doloresel közösen az emlékeikből
amivel a múltkori nyitó WTF szituációt magyarázták meg

-Több Bernard is létezik vagy azok csak elrontott kísérletek voltak?

szerintem csak prototípusok elég leharcoltak voltak
de ez nem derül ki

-Bernard(Arnold) miért működik a valóságban ha James Delos és Ford elvileg megőrülne?

mert Bernard nem egyenlő Arnoldal
Bernard egy host, emlékek alapján kreált butított valami míg Ford és James Delos egy tökéletes másolat ami valami miatt nem képes elfogadni a valóságot

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 04. 21:25

ójaj… egyik szemem sír, a másik nevet

szegény MIB, most akkor mi lesz vele, jön a lánya, és rá kell jönnie, hogy a papa is csak egy droid?

a bölcsőmentességet, mint a szabadság zálogát nem teljesen értettem – vagy ha nincs back up, akkor onnantól kezdve egyedi és egyszeri lesz minden mikrobi?

ford most akkor törlődött a mátrixból? csak erre várt, hgoy jöjjön bernard és update-elje?

megannyi aprónak tűnő kérdés, de csak egy nagy katyvasz a vége, ami mondjuk nekem tetszik

bár azt hittem, maeve-nek ennyi volt a műtőasztalon, totál értelmetlenül – de a humán-pajtija majd jól megfixálja a lukait, azt jóban lesznek örökre

Nézőke - 2018. 06. 04. 21:35

hm,én továbbra sem értem,hogyha pl sípoló és rezgő golyóálló mellények léteznek,ha ott egy host a közelben,akkor
1. hogyan jutott át a jövőben Bernard a Strand -féle ellenőrzésen (a tengerparton) úgy,hogy elvileg tudják,hogy itt ezreket öltek meg androidok,és nem tudni ki kicsoda

2. mi a ráknak nem sokkolják őket egy EMPvel? Vagy miféle béna megoldások a HARCEDZETT , KIKÉPZETT , ELIT kommandósoktól,hogy egy 150 éves fegyverrel lődöző gyalogló céltáblát nem tudnak eltalálni,és külön mellénnyel sem jutnak előnyhöz?

3. a hiperszuperen kiképzett ízesbeszédű bajszos elites majd oldalról ráveti magát egy ROBOTRA, mert úgyis tudja,hogy 3x erősebb nála. Miért nem lövi le,vagy puskatussal átszúrja, vagy bármi?
és egyáltalán miért nem fejlövést alkalmaznak?

Felröhögök kínomban az akcióktól néha.

hadzsime - 2018. 06. 04. 21:40

@irgum76

Ez nekem is megvolt, de én arra lettem volna kíváncsi, hogy ez a Bernard+Ford duó lényegében, hogyan működik egy testben.

A Bernard másolatok tényleg prototípusok lesznek, mert volt egy olyan is köztük, mint a gyerekkori Ford. Mármint régebbi modell a szétnyílós arccal.

Ez a Ford/Delos/Arnold(Bernard) téma nekem félig plothole gyanúsan hangzik. Olyan mintha sarokba írták volna magukat. Mármint elfogadható a magyarázat, csak olyan erőltetettnek tűnik, mintha utólag gondoltak volna bele a dologba.

Faehren - 2018. 06. 04. 22:11

Azt hiszem sikerült összeraknom a rész közben a képet és talán mindent értek, de egy dolgot válaszoljatok meg nekem:

Ami most történik összességében, embereket és host-okat is beleértve, az mind Ford tervei alapján folyik? A host-ok valóban szabad akaratukból tartanak a Völgybe, vagy az egész egy újabb “game” ahogy Will gondolja és valamilyen szinten a host-ok továbbra is előre programozottan cselekszenek?

Lehet hogy ez egy filozófiai kérdés ami direkt lóg a levegőben, nem tudom. Csak kíváncsi vagyok hogy nektek mi erről a véleményetek.

FP Jones - 2018. 06. 04. 22:21

mi van? most Ford is host? :D vagy már itt a kommentek között veszek el… :D

hadzsime - 2018. 06. 04. 22:46

@Faehren

Jó kérdés.
Ha visszanézed a jelenetet, amiben Ford(?) utasítja Bernardot, hogy rázza le gyorsan Elsiet, akkor Bernard úgy említi, hogy “Ford narratívája”. A “mátrixban” viszont Ford azt mondja, hogy az összes host szabad. Szóval szerintem ezt még nem lehet tudni.

Matt - 2018. 06. 04. 22:48

Atya…Úr…Isten. Hát ez valami elképesztő rész volt. Egy perc unalmas rész nem volt benne, és csavar is volt rendesen. Egyszerűen minden tökéletes volt bennne. Ha így folytatják el fogja érni az 1. évad szintjét.

Nézőke - 2018. 06. 04. 22:48

@FP Jones: vagy a végén kiderül,hogy a szélesvászon a REAL life,a többi meg egy virtuális “valóság” és jelen pillanatban pl MIB egy gépre kötve vizionálja ami szerinte valós, közben meg lövések nélkül biztonságban alszik egy ágyon..

Hahakocka - 2018. 06. 05. 00:19

Egyre nagyobb katyvasz lesz ez kérem. A 2. évadot megnézem már végig, de ehhez képest az 1. évad könnyen érthető!

Miért tudtak egy kevesebbet vállalok, de azt 100% osan teszem Breaking Badből klasszikust csinálni? Vagy pl az HBO Oz c. első sorijából?

Itt meg miért nem? Egyszerű szerintem. Jonathan Nolan. Nálam eddig minden sorozata feleslegesen túlbonyolított lelketlen és nincs kinek szurkolni se. Sokszor önmagának is ellent mondó.

S itt a WW 2. évadánál úgy érzem magam sokszor mintha egy ‘realityt’ nézetne kb lassan J. Nolan a nézőkkel és röhög közben rajtunk… A bátyja munkásságát sokkal jobban kedvelem!

Pedig az 1. évad sokszor még nagyon tetszett és egy szép ígéret volt! Jó alapötléetekkel. De ott is gyatra akciókkal! Fú meg ami most is itt volt! Röhej! A Kommandó nem B film akciószinten ehhez képest hanem Terminator 2!

Sancho Pansa - 2018. 06. 05. 02:42

Matt: le a kalappal, hogy a gagyi akciójeleneteket vagy a nyálas udvarlást nem találtad unalmasnak.

winnie - 2018. 06. 05. 05:43

Hahakocka: jonathan nolannek eddig egy sorozata volt, és az is egy epizodikus nyomozós, nem hiszem, hogy túl lett volna bonyolítva, de az végképp biztos, hogy lelketlen nem volt, és szurkolni is bőven lehetett benne szereplőknek. a bátyjával meg nem nagyon lehet összevetni, hiszen minden egyes filmje közös volt vele, szóval centire ugyanaz a munkásságuk, a különbség csak annyi, hogy christophernek több a kreditje (mert benne van az insomnia meg a dunkirk meg a batman begins).

Geza Kovacs - 2018. 06. 05. 05:44

Eleinte sejtelmes volt a sorozat, utána túl csavaros, most meg már vicces. Hopkins/Ford olyan, mintha a Person of Interestben vagy Mátrixban szerepelt volna maga a gép személyként, aki totál egykedvűen mindeki előtt jár, sőt kész terve van, ami szerint mindig minden történik, de ezt nem mondja el senkinek. Lehet, hogy valamilyen isten-allegóriának szánták, de a nagyon is valódi akciók mellett kissé nevetséges nekem, ahogy nem mond el semmit soha, de mindig minden számítása bejön.

Csak azt nem értem, hogy a virtuális valóságban miért 80 éves :-)

Amúgy tisztázhatnák végre, mivel lőnek a pisztolyokból. Mert mostanában éles lőszerrel, ami nem öli meg Ed Harrist, akkor se, ha 5 golyó találja el. De vadnyugati fegyverekkel lőnek, abba meg hogy megy bele az éleslőszer? És honnan van egyáltalán?

Geza Kovacs - 2018. 06. 05. 05:47

Ja, és még egy: ez a világ el van vágva a külvilágtól, nincs teló, műholdas teló vagy net 2150-ben (vagy valami ilyesmi)??? Mert különben érthetetlen, miért nem hív senki segítséget a dolgozók vagy a vendégek közül.

winnie - 2018. 06. 05. 05:50

lehet, hogy majd itt jön a csavar, hogy nincs is külvilág, vagy olyan állapotban van:)

dexike3 - 2018. 06. 05. 06:11

@winnie: én inkább olyan 13. emelet szintű magyarázatra számítok majd inkább, de ne így legyen. valahol muszáj lesznek zárójelbe tenni az egészet, vagy akkor csak a gépek lázadását követjük majd végig WW-ból a valóvilágba.

winnie - 2018. 06. 05. 06:16
Malachi - 2018. 06. 05. 06:48

Már az első évafban is műholdra akarta fellőni az adatokat az alkóborolt host, a másodikban pedig folyamatosan műholdazik Hale, van spéci adó vevőjük is meg minden. Figyeljetek jobban! Bár nem egyszerű a sztori, a kérdések nagy részére világos válasz van már most is.

irgum76 - 2018. 06. 05. 07:05

Geza Kovacs:

a golyókról konkrétan elmondják amit amúgy is sejteni lehetett, hogy Ford piszkálta meg a biztonsági rendszert és azért hat a vendégekre is mert “a vendégeket is hostnak érzékeli”

“Ja, és még egy: ez a világ el van vágva a külvilágtól, nincs teló, műholdas teló vagy net 2150-ben (vagy valami ilyesmi)??? Mert különben érthetetlen, miért nem hív senki segítséget a dolgozók vagy a vendégek közül.”

én még a pilotból úgy emlékszem az összes kütyüt le kell adni a vendégeknek
de amúgy is csak műholdas telóval lehet kommunikálni a kinti világgal amit pont ebben a részben próbált meg megszerezni a biztonsági főnök srác
a net meg valószínűleg azért nem működik ami miatt az összes többi rendszer sem

irgum76 - 2018. 06. 05. 07:18

“a net meg valószínűleg azért nem működik ami miatt az összes többi rendszer sem”

ja bocsánat a net az működik azon próbál segítséget hívni a Delosos fömufti csaj
de azt a választ kapja, hogy addig nincs segítség amíg nincs leszállítva a “csomag” (Abernathy papa)

JKJ - 2018. 06. 05. 07:54

Anthony Hopkins vitte a hátán az epizódot. Másra nem is igazán maradt meg. Bernard szegény, meg már a hetedik részben néz értetlenül. Elpazaprolt tehetség a színész és sajnos mindenki Bernardot fogja látni ha kap is valami más szerepet a jövőben. Remélem tévedek!

winnie - 2018. 06. 05. 08:47

“sajnos mindenki Bernardot fogja látni ha kap is valami más szerepet a jövőben. ”

wow. nekem meg nem fordulna a fejemben (pont pár napja láttam a game nightot), bár tény, hogy pár rész alapján nem is nagyon lehetne szó ilyesmiről, de ez a westworld nézők számára lehetne igaz maximum, viszont egyrészt a sorozat két évente 8-10 epizódot jelent és sokszereplős gárdáról van szó, másrészt nem hiszem, hogy jeffrey wrightot annyira meghatározná ez a szerep, voltak neki korábbi szerepei, amik jobban meghatározták, plusz ilyen alapon a többi főszereplőre, vagy bármi fansorozat szereplőire ez igaz lenne.

Caeiro - 2018. 06. 05. 08:56

CSak kapkodtam a fejem, hogy mi van itt. Egyszerre túl sok mindent nyomtak bele a részbe, főleg, ha azt vesszük, hogy voltak olyan részek, amikben alig történt valami. Lehet, hogy túl fáradt voltam tegnap este, mert nem sikerült felfogni a magasröptű dumát az alexandriai könyvtárral. Valaki gyújtana egy gyufát? :D
Dolores végül is miért kegyelmezett meg Maeve-nek? Winnie-nek igaza van, most már tényleg zavaró a hentelés – mondjuk nálam a Spartacus is ezért “vérzett el”.

Bikuci - 2018. 06. 05. 09:00

Nagy különbség az első évadhoz képest, hogy ez izgalmasabb. Több választ kapunk menet közben, pörgősebb. Az, hogy sokat filozofálgatnak nem unalmas. Több témát járnak körül, és jobban érthetővé teszik. Ha csak úgy egyszer-egyszer beböfögnének valami okosságot, akkor senki nem értené. Így van rá esély, hogy a nézők többségének átmegy. Mert hát üzenni akarnak… Menet közben, anélkül hogy tudnánk, hogy mi a vége, kár a sztorit fikázni. Szerintem ilyenkor érdemes elméleteket gyártani, a megvalósításról beszélni, de az hogy valaki elvesztette a fonalat, és ezért az alkotó a hibás, az nem méltányos. Várjuk ki a végét.

winnie - 2018. 06. 05. 09:27

bikuci: “Menet közben, anélkül hogy tudnánk, hogy mi a vége, kár a sztorit fikázni.”

mint ahogy kár a sztorit dicsérni? nem, ez nem így működik szerintem. vicces lenne, ha az ncis-ről negatív véleményt mondani kívánóknak 2003-tól kezdve kéne mondjuk 20 évet várniuk arra, hogy végre kiadhassák magukból a véleményüket:)

minden epizódot lehet önmagában értékelni, és kell is. és igen, lehet elméleteket gyártani, ebben teljesen igazad van, de a vélemények segítenek másokat abban, hogy egyrészt lássák, nincsenek egyedül azzal, hogy nekik tetszik vagy nem tetszik, segítik abban is a nézőt, hogy ne csodálkozzon azon, hogy mondjuk csökken vagy nő a nézettség (hiszen nem csak a saját véleményét látja), és segíti azokat is, akik kiszálltak, és olvassák, hogy “hoppá, még mindig sok a negatív vélemény, jól tettem, hogy kaszáltam” vagy, hogy “hopp, egyre pozitívabbak a vélemények, lehet, hogy vissza kéne néznem”.

mindenki tisztában van azzal, hogy az évadok vagy sorozatok végére összeáll(hat) a kirakós, de az embert az érdekli, hogy az adott heti 50 perc jó szórakozás volt-e vagy sem. ha nem túl jó, akkor elmondhatja és levonja a következtetéseket. egy zseniális finálé és annak utóhatásai az adott rész közbeni esetleges szenvedéseket nem teszi semmissé, maximum a néző azt fogja érezni, hogy megérte a befektetett idő, volt payoff. minden sorozat erre hajt.

viszont vannak sorozatok, amik ezt folyamatosan zseniális részekkel érik el, mások pedig egyeseket frusztráló epizódokkal jutnak hasonlóan, tegyük fel, hogy remek fináléig. tippre a westworld készítői is arra utaznak, hogy a sorozat minden része lenyűgözze a nézőket, és nem arra, hogy csak a végén legyen nagy az öröm. és nyilván sokakat le is nyűgöz. de ők, mivel olvashatják a kritikákat (amiket valamiért fikázásoknak neveznek egyesek passzív-agresszív módon…), tisztában lehetnek azzal, hogy közel sem minden rózsaszín. ez őket nem fogja befolyásolni saját véleményük kialakításában, de legalább rálátásuk lesz arra, hogy más emberek miért nincsenek annyira jó véleménnyel az adott sorozatról.

Lordviktor - 2018. 06. 05. 09:28

Mondjuk a klasszikus zenész aprításnak pont volt értelme

SPOILER
Hiszen maga Ford arról beszélt, hogy a nagy “műveket” felégetni is fasza dolog, mert vagy azért született, vagy mert új történeteket szül. Szerintem a sok felesleges akciójelenetekből így az nagyon is felele lógott ki, egyrészt Hopkins miatt másrészt mert “mondanivalója” is volt.

winnie - 2018. 06. 05. 09:42

Lordviktor: ezzel nincs is gond, nem vitatom, csak a tartalmán nem éreztem, hogy változtatna. erőszak-erőszak, aprítás-aprítás.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 05. 09:46

Hmm, teddy-nator talpig páncélban aprítja az ellent – de a tóban fulldokolva újra együgyü-teddynek öltözve látjuk

minek öltözött vissza? nehéz volt a robotlónak golyóállóban?

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 05. 09:47

@winnie: a nagy erőszak célja, hogy “nagy lángokkal égjen a könyvtár”

Lalolib - 2018. 06. 05. 10:30

Nézem, de csak azért, mert kíváncsi vagyok, mennyire fogják még jobban palira venni a “kultsorozat” imádókat. Annyi bukfenc van a sorozatban, hogy az már szándékos etetése a nézőnek.
Egy kicsit méltatlan a HBO-hoz. Tudom, hogy fontosak a művelt kritikusok véleménye, de talán a néző fontosabb lenne.

irgum76 - 2018. 06. 05. 10:42

“viszont vannak sorozatok, amik ezt folyamatosan zseniális részekkel érik el, mások pedig egyeseket frusztráló epizódokkal jutnak hasonlóan, tegyük fel, hogy remek fináléig.”

Pl: Leftovers kivéve, hogy ott a finálé is szarság volt

itt mégis mindenki istenítette a sorozatot amiben az égegyadta világon semmi értelem nem volt

én a WW-nél az előző évadnál nem értettem az óriási felkapottságát ahogy most sem a fikázásokat

szerintem egy elég jó sorozat profi kivitelezéssel
az meg, hogy unalmas és frusztráló az út amíg eljut a fináléég egy badarság illetve személyes negatív prekoncepció hozománya

ez a széria is van olyan jó mint az első volt minden rész ad olyan apró nyomokat amik gondolkodásra ösztönöznek
és ezt részről-részre jó felfedezni
nem megnézem az első részt meg a finálét mert érdekel mi van a sztorival de le sz@rom mi van a kettő között

nem kell egyszerre 50 sorozatot nézni és akkor eltudtok merengeni a hasonló összetett sztorikon is

Bikuci - 2018. 06. 05. 11:08

“nem kell egyszerre 50 sorozatot nézni és akkor eltudtok merengeni a hasonló összetett sztorikon is”

Itt van a kutya elásva! +1

Malachi - 2018. 06. 05. 11:11

ott bukik el nagyon sokaknál, hogy mintha képtelenek lennének azon túllépni, hogy “robot, nem érdekel mi lesz vele, mert csak egy robot, úgyis újraindítják”.

a sorozat alapjai hiányoznak így, annak a, hát… megértése(?), hogy ezeknek a “robotoknak” sokáig minden történet, minden halál, minden újraindulás egy-egy új élet, amit ki tudja hány ezerszer végigélnek (végigélik, legalábbis a betáplált emlékeik megvannak), szenvednek, küzdenek, halnak, mint az emberek a saját életüket – újra meg újra a nulláról indulva. nincsenek tudatában, hogy kik és mik és milyen aljas játszma akaratlan szereplői. Embernek Hiszik Magukat.

folyamatosan azon kattog az agyam az első résztől, hogy akár ezek a robotok, mi sem tudhatjuk biztosan, hogy nem csak egy nagy szimulációban élünk-e. és így azonnal bele tudtam képzelni magam bármelyik mesterséges tudat helyébe, és szájtátva bámulom, amikor találkoznak a teremtőikkel, és nagyon durva látni ugye azt a trehány nemtörődömséget, kegyetlenséget, szadizmust amit az emberek mutatnak feléjük – ha megpróbálsz belegondolni egy percre mit élnél át, ha a szemed láttára mészárolná le és koncolná fel az egész családodat a teremtőd, akiről tudod, hogy a teremtőd. és közben röhögne. erről a morális felelősségről, az ember morális felelősségéről szól a sztori egyik fele, ami önmagában is nagyon erős és ott a gépek útja az öntudatra ébredésig és a teremtőjük ellen fordulásig ami megint nagyon érdekes és nagyon erős.

lehet, hogy ehhez is kell egyfajta beállítottság, hogy azonnal rezonáljon valaki erre a sztorira, de minden percét élvezem. folyamatosan elgondolkodtat. és már most mondom, bármilyen spoiler nélkül, hogy az évad végén nagyon sokan nagyon szarul érzik majd magukat, akik egy kicsit gondolkodtak már azon, hogy mi az ember és hol a helye a világban. nekem egy napja nem megy ki a fejemből az utolsó rész, annyira kifacsart. (dolgozom vele, onnan tudom mi lesz.)

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 05. 11:36

nekem kicsit az arányokkal van bajom, néha azt érzem, hogy ugyan fontos dolgot próbál közvetíteni valamivel, de túl nagy hangsúly van rajta – shogun world 1,5-2 részen keresztül? minek? hogy megalapozza maeve gyerekragaszkodó érzéseit? vagy hogy bemutassa, nem véletlenül voltak ugyanazok a sztorivonalak ott is?

az akció jelenetek meg kezdenek nagyon Zs kategóriásak lenni, az erőd ostrománál a droidok több értelmet mutattak, mint az elitkommandósok, az ősz-rambó VS. teddy-nator küzdelemnél meg már sírtam – a fejszétverésnél éreztem rá először én, hogy ez már kicsit sok

azt hiszem a készítők túltolták a hatásvadász-biciklit, kezd egyre több öncélú dolog megjelenni

Danee - 2018. 06. 05. 12:48

Én is pont ma láttam a Game Nighot, alapból jól tele volt dobálva sorozatos szereplőkkel, de egy pillanatig nem gondoltam Bernardnak.

A rész maga jó volt, bár nekem hetente meg kell néznem az alt+shift+x-eket, hogy teljesen összeálljon a kép.
Ha nem lenne tiszta mire gondolok, egy példa:
https://www.youtube.com/watch?v=zhfd-eogdN0

Trónok harcához is elég fasza videók vannak

dexike3 - 2018. 06. 05. 13:05

OFF:
@irgum67:
szerintem nem volt túlajnározva a Leftovers, ha olyan nagy hájp lett volna körülötte még ma is futna (persze szeintem így volt kerek a története).
viszont ha azt veszem érdekel e Maeve vagy Nora Durst sorsa, vagy kire tudok jobban ráhangolódni, akkor biztos nem egy androidra voksolnék attól függetlenül, hogy mindkét sorozatot szeretem. de ezt a kettőt nem lehet összemérni. az a sorozat inkább olyan volt mintha egy Yorgos Lanthimos filmet néztünk volna, persze nem szeretném a rendezőt “erre a szintre süllyeszteni”.

winnie - 2018. 06. 05. 13:13

“nekem kicsit az arányokkal van bajom, néha azt érzem, hogy ugyan fontos dolgot próbál közvetíteni valamivel, de túl nagy hangsúly van rajta”

szerintem annyira szerteágazó az egész, hogy kis túlzással mindenkit más érdekel. kit ez, kit az, kit meg amaz köt le, míg egy másik aspektusa (vagy karaktere) teljesen hidegen hagy. ugyanez igaz a műfajjal, kit a filozófálás, kit az átívelő rejtély, mást az akció és a karakterek izgatnak. nyilván az jár jól, akit minden, de egyébként a többieknek rögtön csorbul az élvzeti szintje, ha más kapja a hangsúlyt, mint az, amit igazán jelent számukra a sorozat.

winnie - 2018. 06. 05. 13:21

irgum76: szerintem teljesen rosszul közeltíed meg a dolgot, főleg, ha ilyet írsz:

“nem kell egyszerre 50 sorozatot nézni és akkor eltudtok merengeni a hasonló összetett sztorikon is”

igen, és mindenki, aki csak egyet néz, az meg van győződve arról, hogy az a legjobb. így könnyű. nem, nem kifogásokat kell keresni, vagy másban a hibát, hogy nem ugyanolyan, mint te. de oké, legyen ez a feltevésünk: de mi van akkor, ha abból az 50 sorozatból másik 15 hasonlóan összetett vagy sokkal összetettebb, és mégis élvezi az ember? akkor leszűri a következtetést, hogy az, amit nem élvez, az (számára, nyilván) rossz, kaszálja, és nézi és élvezi a többit, mert azok jók, nem? addig, míg azok közül el nem romlik valamelyik, és akkor máris csak 14 marad. majd 13. majd 12. majd jön még 2-3 hasonló és megint 15 lesz.

de nem ez a lényeg, hanem, hogy számomra elég fura, hogy úgy gondolod (nem csak te), hogy mentegetésre szorul a sorozat, pedig egy fanfavorit kritikuskedvencről van szó, amit simán lehet, hogy megint elárasztanak emmy-jelölésekkel. mondhatni “mindene megvan”, nem olyan rajongói kedvenc, ami nem nézett, nem olyan kritikus kedvenc, ami nem díjazott. mindene megvan. és épp ezért fura, hogy mindenféle kifogásokat kell fabrikálni.

mi abban a meglepő, hogy te másképp nézed a sorozatot, mint én vagy XY? épp úgy, ahogy XY is másképp nézte a leftoverst, mint te? ez ugyanaz, csak ki vannak cserélve a sorozatcímek.

winnie - 2018. 06. 05. 13:32

Malachi: ahogy te túl tudsz lépni, úgy más is túl tud, elhiheted. főleg, hogy már a tizenvalahanyadik résznél járunk, és nyilván az már rég kiszállt, akit az efféle negatívan érint. miért most döbbenne erre rá valaki? ott volt a harmadik rész, az ötödik. te sem hiszed, hogy valakinél a 2×07-tel telik be a pohár. aki idáig eljut, az tudja, hogy mi a dörgés, tudja, hogy mire fizetett be.

én már többször leírtam, hogy ebből a szempontból ott van a humans, ami ugyanígy mesterséges intelligenciák elszabadulásáról szól, és ott a világon semmi gondom nincs azzal, amit ez a sorozat minimálisan volt képes elérni. csak a magam nevében beszélhetek, de nem azért kaszáltam, mert újraindítják a robotot, hanem mert azok többsége, aki mozgott a képernyőn, egy pillanatig nem izgatott, hogy mit tesz a következő pillanatban, illetve, hogy milyen mélynek szánt mondatokat ismételget fontoskodva. volt 1-2 szál, ami kifejezetten érdekes volt és sok, ami abszolút nem, az pedig nem jó vásár.

én is pont azt írtam feljebb, hogy nyilván van, aki minden percét élvezi. lehet, hogy a többség ilyen, de – és itt jön be a folytonos takarózás – míg aki nem élvezi, az nem akarja megmagyarázni, hogy mit rontasz el, hogy élvezed (lehet, hogy nem érted?:), addig az élvezők keresik az okokat, holott azokat éppen leírja “a másik oldal” – kinél ez, kinél az az ok.

neked kattog az agyad, mást totál hidegen hagy még rajongóként is, de ez:

“mi sem tudhatjuk biztosan, hogy nem csak egy nagy szimulációban élünk-e”

ez ma már hol érdekes kérdés, amikor számtalan lehetőségünk volt ilyesmin gondolkodni. hiszen elég sokszor feldolgozták ezt az érdekes témát (még jóval a mátrix előtt, vagy nemrég még a black mirrorban is, és mennyivel jobban és frappánsabban), amin lehet persze sokat gondolkodni (akár a sorozattal, évadokon át), vagy egy másodperc alatt át lehet lépni, mert az ember azt mondja, hogy él a mának, mert nem tud válaszolni a kérdésre, és ha szimuláció is van, akkor sem tud mit tenni ellene, megy az árral, követi a programját.

Bikuci - 2018. 06. 05. 13:42

“az ember morális felelősségéről szól a sztori egyik fele, ami önmagában is nagyon erős és ott a gépek útja az öntudatra ébredésig és a teremtőjük ellen fordulásig”

Ugyebár az interneten keresztül (ahonnan begyűjtik emlékeinket, vágyainkat, elemzik azokat csak azért, hogy utána minden pénzünket nekik adjuk) megvan az illúziónk, hogy minden elérhető, minden átélhető. De ez rabság, mert csak illúzió, amit minél előbb fel kell ismerni, hogy még legyen időd tenni valamit.

winnie - 2018. 06. 05. 13:56

ja, igen, erről a morális felelősségről is akartam írni, mert például ez tök jó, és nekem nagyon tetszett a megoldás, illetve az ötlet. csettintettem is, amikor olvastam, hogy mi áll mögötte. de itt jön be az, amiről már szó volt, hogy egy sorozat (meg bármi) nem akkor működik, ha rendben van vagy izgalmas az üzenete, hanem akkor, ha leköti, szórakoztatja, izgalomban tartja a nézőjét a játékideje alatt. mert egyébként a közvetíteni kívánt gondolatokat el is lehet olvasni pár másodperc alatt. valakinek meg fogja érni a rá szánt idő, más pedig azt mondja, hogy tetszettek volna jobban megcsinálni a körítést a gondolatok köré.

vannak, akik lufinak tartják a ww-t, meg üresnek (ők már nem járnak erre fele, mert kiszálltak:), de nekem már az első évadban is úgy tűnt, hogy nagyon ambiciózus és átgondolt, bőven van gondolat mögötte. ha valahol elcsúszik, akkor az a prezentáció, a megvalósítás, ahol nem elég a gondolatiság, illetve a grandiózusság. (illetve az a hihetetlen odafigyelés, ami például ebben a részben is volt, mert ahogy néztem, itt is elcsíptem olyan mellékesnek tűnő, háttér jeleneteket, amikre biztos, hogy napokat kellett szánni, mert olyan helyszínen, vagy annyi statisztával készültek.

a kibeszélőben ezért is írtam, hogy érdekes lesz majd látni, hogy vajon a 3. évadra mennyire fog az hbo beleszólni a készítők munkájába, vajon rákényszerítik-e őket arra, hogy nyessék le a sallangot a sorozatról, hogy ne burjánozzon el, hogy a felesleges karaktereket, szálakat vagy gondolatokat hajítsák ki, és koncentráljanak kevesebb dologra, amik nagyobb hangsúlyt kaphatnak. vagy pedig hagyják őket és megbíznak bennük, és reménykednek abban, hogy a csökkenő népszerűség visszafordítható, és hogy ismét olyanok lesznek a visszajelzések, mint az első évadban.

Malachi - 2018. 06. 05. 13:57

Én nem mondtam, hogy hiba, ha valakit nem izgat a téma vagy nem úgy, ahogy engem. Csak megpróbáltam leírni nekem mit jelent, mert nem könnyű néha összerakni és minden rész után több olyan kérdés felmerül itt a kommentekben, amite ott a pofonegyszerű válasz. Szóval azért nem gondolom, hogy annyira elrugaszkodott dolog azt feltételezni, hogy vannak akiknek talán a nagyobb összefüggések nem akarnak leesni. Ez mondjuk simán lehet a sorozat hibája, nem feltétlenül jelent figyelmetlenséget. Én már régen túlléptem azon, hogy zavarjon ha valaki mást gondol mint én – csak ugyanúgy megosztom a gondolataimat, mint bárki.

winnie - 2018. 06. 05. 14:02

malachi: nem, nem ezt akartam sugallni, lehet, hogy rosszul fogalmaztam vagy egyszerűsítettem. csak irgum76 kommentje alapján is furcsának tűnik, amikor az “egyik oldal” (brr, nincsenek oldalak, de you know what i mean) meg akarja magyarázni, hogy mi a baj a másik gondolkodásával, vagy hogy mondjam – nézhet valaki 1 vagy 100 sorozatot, szeretheti a műfajt vagy sem, nem ezen múlik. amit fölötted is írok, hiába vannak nagyobb összefüggések, ha azok tálalása nem izgalmas X vagy Y számára. ezeket a gondolatokat egy érdektelen szakszövegben darálva kevésbé lenne érdekes olvasni, mint ilyen, sorozatos köntösben viszontlátni. az üzenet mindkét platform esetén ugyanaz, mégis ég és föld a különbség.

és amit írsz, az szerintem együtt jár: akit kevésbé kötnek le a képernyőn látottak, az kevésbé figyel, vagy köti össze a pontokat, és hamarabb esik ki a ritmusból, aminek köszönhetően még kevésbé fogja érteni, ami történik, aminek köszönhetően még kevésbé fogja érdekelni ez vagy az a szereplő, és így tovább. ha bekerülsz a spirálba, akkor nagyon nehéz a kiút.

winnie - 2018. 06. 05. 14:18

végülis az összes vita és pro és kontra okoskodás fő kérdése mindenképp az, hogy mi tér el idén az 1. évadhoz képest annyira, hogy a nézői fogadtatás (és vele együtt a nézettség) így alakul?

mert _szerintem_ csak arra nem lehet fogni a dolgot, hogy komplexebb lett a sorozat. és arra semmiképp sem fognám, ami engem eltaszított, az erőszakra (meg az akcióra), hiszen az sokszor még vonzó is lehet mások számára.

Bikuci - 2018. 06. 05. 14:29

Szerintem az igenis számít, hogy mennyi sorozatot néz egyszerre valaki. Vajon az emberek többségének az agya képes annyi információt feldolgozni, mint amennyit befogad? Úgy gondolom, hogy kevesebb információt könnyebb befogadni, dekódolni, mint ha megállj nélkül ömlik belénk. Persze vannak különbségek e téren emberek között, de még a legpengébb elme is gyorsabb a kevesebb infóval.

Az tény, hogy ez a sorozat nem mindenkinek tetszik, és nem azért mert nem értik, hanem mert éppen mással foglalkoznak. Hány remek könyvet dobtam el a 10. oldalnál, mert unalmasnak tűnt, és vettem elő 5 év múlva, hogy lehidaljak tőle. Akkor szólt nekem. Ez a film most nekem (is) szól. Másnak már vagy még nem. A kérdés, hogy akinek szól, annak mennyire lesz meghatározó.

Bikuci - 2018. 06. 05. 14:34

Puzsért hallgattam valamikor arról, hogy IMDB listát mennyire átalakítja a marvel filmek marketingje, és hogy mennyire torzítja az aktuális rajongói bázis. Erre válaszként például bevezetném, hogy legyen olyan lista, ahol 5 évnél fiatalabb filmre nem lehet szavazni.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 05. 15:07

HBO akart valami nagyot, ami méltó utódja lehet a GoT-nak…

hát, teledobálták egy csomó történet szállal és fújják-fújják a dolgot, csak már kezd nekem kicsit amorf lenni ez a lufi

én 1. évad után nem mégtöbb csavart és még több WTF pillanatot vártam, hanem hogy kerekedik a történet és érthetőbb lesz

végülis összejön ez, de amíg a 2. évadban idáig eljutottunk/eljutunk, kihullik a maradék hajam is

irgum76 - 2018. 06. 05. 15:27

Winnie:

“irgum76 kommentje alapján is furcsának tűnik, amikor az “egyik oldal” (brr, nincsenek oldalak, de you know what i mean) meg akarja magyarázni, hogy mi a baj a másik gondolkodásával”

oldalak lehet vannak de én nem a rajongói oldalt képviselem az biztos
mint írtam: “szerintem egy _elég jó_ sorozat profi kivitelezéssel

“számomra elég fura, hogy úgy gondolod (nem csak te), hogy mentegetésre szorul a sorozat, pedig egy fanfavorit kritikuskedvencről van szó, amit simán lehet, hogy megint elárasztanak emmy-jelölésekkel. mondhatni “mindene megvan”, nem olyan rajongói kedvenc, ami nem nézett, nem olyan kritikus kedvenc, ami nem díjazott. mindene megvan. és épp ezért fura, hogy mindenféle kifogásokat kell fabrikálni.”

nem védem a sorozatot illetve ezt a szériát
mint írtam: “én a WW-nél az előző évadnál nem értettem az óriási felkapottságát ahogy most sem a fikázásokat”
ha akkora fanfavorit akkor miért ez a sok fanyalgó kritika és hozzászólás?
én csak objektíven próbálok hozzáállni
az 50 sorozat meg csak arra vonatkozott, hogy ez egy olyan sorozat amit vagy figyelmesen néz az ember vagy semmi értelme és csak jön a fika, hogy ez hülyeség mert, hogy lőnek éleslőszerrel meg hol a telefon meg ez így egy érthetetlen katyvasz stb

winnie - 2018. 06. 05. 15:30

“a fika, hogy ez hülyeség mert, hogy lőnek éleslőszerrel meg hol a telefon meg ez így egy érthetetlen katyvasz stb”

az inkább csak akadékoskodás, amit a készítő jó eséllyel azonnal leszerelne, mert a kérdés feltevője lehet, hogy csak nem figyelmes – nyilván nem az ilyesmin kell fennakadni. (ez duplán igaz, mert az ilyen véleményen sem érdemes fennakadni, ahogy a véleményezőnek sem az ilyen dolgokon, de általában ugye az akad fenn, akit nem köt le az, amit lát). de biztos, hogy vannak valid meglátások a sorozat deficitjei kapcsán.

irgum76 - 2018. 06. 05. 15:34

ja és valószínűleg a finálé után miután összeáll a kép újranézve egy teljesen más sztorit fogunk látni

ami pozitívum nálam

Grayboy - 2018. 06. 05. 16:42

Igazán nem értem egyeseket, hogy miért várják el az hogy minden egyes dolgot megmagyarázzanak. Igen, az akció jelenetek ebben az évadban bénák,súlytalanok, és az elvileg “elit” katonák olyan idiótán viselkednek,mintha egy 90es évekbeli akció sorozatból jöttek volna.

Viszont
Az idősíkok bonyolultak, de nem követhetetlenek,és persze nem lehet még minden a helyére tenni, de hát ez még nem az évadzáró epizód volt…. Ez kb olyan mint ha egy 20 darabos puzzle-t akarnál kirakni 8 darabból, aztán meg hisztiznél hogy nem látod mit ábrázol.

Amúgy csak úgy mellékesen megjegyezném,ha egyeseknek ez követhethetetlen, nah azoknak ajánlanám legion című sorozatot,1 epizód után ujrafogalmazódik majd bennük az érthetetlenség fogalma:D

human - 2018. 06. 05. 17:14

Grayboy: mindezt szép és jó, és tényleg leköti az rejtvényfejtő elmét, de olyan sok időt áldoznak az akciókra, hogy azoknak muszáj lenne jobbnak lenni.

Rammsch31n - 2018. 06. 05. 17:14

Grayboy: nem is nézem… az 1. évad még lement… de a 2. repült az 1. rész után :DDD úgy látszik én csak viccesbe szeretem az agymenést (Community pl.) :D

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 05. 17:19

@Grayboy:

az a baj az akciójelenetek bénaságával, hogy próbálnak nagyon aprólékosak lenni a történettel, a kis nüanszokkal, hogy összeérjenek – és akkor beleokádnak ilyen béna zs-kategóriás akciót

a kettő rettenetesen elüt egymástól

irgum76 - 2018. 06. 05. 18:45

már nem kéne megszólalnom mert azt hiszitek, hogy fanatik vagyok
de én ezt a béna “Zs” akciót sem értem
a profi elit kommandóról pl honnan tudjuk, hogy profi elit kommandó és nem egy csapat sebtében verbuvált véreskezű zsoldos?

nem tudunk róluk semmit csak, hogy ejtőernyővel jöttek és a parancsnokuk egy nagyképű tahó

maga a lövöldözés meg sima lövöldözés mit vártok közben?
hátra szaltókat? fedezék mögé becsúszást? bullet time-ot?
egyszerű, nyers kaotikus lövöldözés de még ezt is feldobták néhány csavarral
a test kupac, a csábítás

ott van például a tavalyról a Setét torony ami abszolult A-kategóriás mozifilmnek, filmeknek szántak és hihetetlen hitvány lett
kb Xena szintű akció
na az tényleg “Zs” kategória

de a WW-ös nekem egyáltalán nem az

seven - 2018. 06. 05. 20:55

irgum76:

Én konzisztenciát várunk, részletekre való odafigyelést. Ahogy az első kommentembe is írtam, ez a sorozat folyamatosan arra kéri a nézőt, hogy figyeljen oda minden apró részletre, máskülönben könnyű elveszteni a fonalat.
Viszont amikor az akciójelenetek vannak, mintha azt kérné a sorozat hogy kapcsoljuk ki az agyunkat mintha valami CW szuperhősprodukciót néznénk.
Alapvetően nincs “baj” az akciókkal – vannak badass jelenetek, fasza hatászvadász belépők, király zene, de amikor arra hegyezik ki az egészet hogy a keménykedő kommandóst elcsábítja az egyik host (aki persze TUDTA hogy követni fogja, mert hát ugye KELLET neki a gránát az övéről) kb 2 perccel azután hogy lepuffantotta egy rakat haverját, meg vér csöpög a ruhájáról… akkor azért egy kicsit felemelkedik a szemöldököm

Arról nem is beszélve, hogy Dolores *természetesen* PONT az egyik kulcs karaktert nem öli meg, mert húzza az időt, majd meghall valamit és persze azonnal elfordul és elveszti az érdeklődést, mert hát ugye lelőni valakit akit utálunk nyilván csak teljesen koncentráció és nyugadalom mellett lehetséges…

És ilyen jelenetekkel van tele az összes akciózás. A sorozat egyértelműen azt sugallja hogy ezek elit kommandósok, mégis úgy hullanak jobbra balra mintha bkk ellenőröket állítottak volna be.

Alapvetően egyébként szerintem a sorozatba fölösleges ennyi akció – magasn a 4. epizód a legjobb az évadban, és abban is volt a legkevesebb akció.
Viszont ha már ennyit raknak a többi epizódba, akkor legyen is legalább olyan jó mint a sorozat többi része. Hát… nem az. Persze ez csak az én véleményem.

(még itt megjegyezném hogy pl a Sopranos az egyik kedvenc sorozatom, és az akciójelenetek mind röhejesen rosszak benne – minden szempontból – mégse zavar egyáltalán, hiszen nem arra van kihegyezve a sorozat, és nagyon ritkák)

Macsi - 2018. 06. 06. 06:55

Igaz hogy most elaludtam a végét,de úgy érzem újra kell néznem,mert megorjit hogy nem értem. Bernard 8 millió idôsíkja baromi zavaró. Dolores Teddy idegesítő,Maeve-nek tudok szurkolni már csak. Miért nem lehet ezt lineáris módban levetíteni. Baromi fárasztó így nézni hogy találgat az ember mi az emlék,mi a jelen,engem idegesít. Nem tudom mi lesz ennek így a vége. Sztem lemegy az évad és ugyanúgy nem fogunk érteni semmit :)) mert jon a harmadik évad.

irgum76 - 2018. 06. 06. 08:01

Seven:

“amikor arra hegyezik ki az egészet hogy a keménykedő kommandóst elcsábítja az egyik host (aki persze TUDTA hogy követni fogja, mert hát ugye KELLET neki a gránát az övéről) kb 2 perccel azután hogy lepuffantotta egy rakat haverját, meg vér csöpög a ruhájáról… akkor azért egy kicsit felemelkedik a szemöldököm”

ahogy mondod keménykedő de én inkább egy tahóvári fegyverbuzi rednecknek nevezném ahogy bemutatták
valszeg nem az esze miatt alkalmazták

azt tudta Agela (vagy ki), hogy a Bölcsöbe tartanak és még valószínűleg a vérnyomokat is direkt hagyta maga után olyan látványosan
azt is tudták mindketten, hogy a Bölcsőben nem lehet össze-vissza lövöldözni mert felrobban az egész g..ibe
igaz megtehették volna az írók azt is, hogy a sexi csaj lelövi a “kommandóst” elveszi a gránátot aszt bumm
de így részemről érdekesebb megoldásnak találtam

“Arról nem is beszélve, hogy Dolores *természetesen* PONT az egyik kulcs karaktert nem öli meg, mert húzza az időt, majd meghall valamit és persze azonnal elfordul és elveszti az érdeklődést, mert hát ugye lelőni valakit akit utálunk nyilván csak teljesen koncentráció és nyugadalom mellett lehetséges…”

konkrétan meg akarja skalpolni és nem a lövöldözés miatt hagy fel a tevékenységgel hanem mert az apja visszanyerte az öntudatát
amikor menekülnek azért nem tudja lelőni őket mert a golyóállóüveg megakadályozza ebben és mire az x-ik lövés után kitörik már a lift fedezékében vannak

még valaki írta, hogy Teddyt mért kézitusában próbálja a parancsnok legyűrni
mert egy nagyképű izomagyú p.cs aki talán még életében nem találkozott androidokkal vagy ha mégis csak mezei hostokkal akiket simán le lehet nyomni puszta erővel és az adott kaotikus szituációban jó ötletnek tűnt földre vinni

de ha ilyen jelenetek nem lennének benne akkor csak egy doom szintű gyakás lenne az egész
tényleg azt szeretnétek nézni?

winnie - 2018. 06. 06. 09:03

irgum76: Doloresszel egy rész alatt kétszer játszották el, amit írtam is a posztban, hogy “na, majd most megteszi… és hirtelen valami elvonja a figyelmét” – ez elég olcsó megoldás a feszültségkeltés érdekében. Mármint a visszakozás. Ha csak ennyire futja az írónak, akkor szerintem nem érdemes odáig eljutni, hogy “na, majd most megteszi”.

MadAve - 2018. 06. 06. 09:17

én komolyan mondom, már egy mukkot se értek az egészből, persze annyira nem is koncentráltam, voltak részek, amiken elaludtam és nem néztem újra, de őszintén szólva már nem is érdekel. Gondoltam rá, h újra kéne nézni az egészet, ha lemegy az évad, de itt a nyár inkább megyek kirándulni

élvezhetetlen, ne kelljen már nobel díjasnak lennie egy átlagembernek ahhoz h megértse ennek a logikáját könyörgöm, egy sorozatról van szó ami szórakoztatni van nem pedig doktori disszertációról a relativitáselmétetről és az idősíkok viszonyáról mert vki nagyot akart “alkotni”, felizélitek vele az ember agyvizét.

túltoltátok, béláim!

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 06. 10:41

nekem a nagyon erős kontraszt a bajom az akció és a többi rész között – nagyságrendekben mérhető különbséget érzek

rxeer - 2018. 06. 06. 12:03

MadAve
elaludtál, aztán csodálkozol hogy nem érted.
#szarasorozat

winnie - 2018. 06. 06. 12:18

” elaludtál, aztán csodálkozol hogy nem érted.”

nem hiszem, hogy azon csodálkozik, hiszen ez fordítva szokott általában lenni: azért alszik el az ember, mert nem köti le, amit lát, illetve amit látott korábban, amikor még odafigyelt.

az elalvás, a figyelem lankadása következmény annál, aki ki fog szállni a sorozatból.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 06. 14:19

továbbra se hagy nyugodni a shogun worldben elhangzott “kikacsintás”, miszerint 3 hét alatt nehéz megírni 300 történetvonalat – főleg, a bölcsőben elhangzott magyarázat óta, amikor arról van szó, hogy 30 éve alig változtak a narrativák westworldben

miért kellett 3 hét alatt megírni shogunworld narrativáit? ki intézte ezeket? ugyanazt a célt szolgálják?

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 06. 14:27

sőt, amióta megjelent a bölcső és a szimulált valóság jelensége, azóta a valóságban se vagyok biztos, hogy az, ami – a sziget, ahol egyszerre van grand canyon, india és az égigérő Fuji (ami nem látszik sehonnét máshonnan) eléggé önellentmondás

de a 30 éve változatlan narrativák, amik a megfigyelést szolgálják más irányból nézve is furcsa gondolat – hiszen ki jár 30 éve a parkba a hostok közé? MIB és Ford, meg néhány host…

seven - 2018. 06. 06. 15:34

Nyilván nem az igazi indiát meg fujit láthattuk. Az egész parkrendszer egy mesterséges szigeten helyezkedik el.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 06. 15:40

egy mesterséges Fuji-t is illene azért mindenhonnét látni a szigeten :)

kivéve, ha burával fedett részekről van szó és csak háttérkép a Fuji, vagy ha eleve csak egy elme-szimuláció az egész és nincs is sziget (nincs kanál)

irgum76 - 2018. 06. 06. 16:05

Kiváncsi Fáncsi:

“a sziget, ahol egyszerre van grand canyon, india és az égigérő Fuji (ami nem látszik sehonnét máshonnan) eléggé önellentmondás”

hát igen a ha hasonló méretű a többi park is mint a WW a sziget lehet akár Ausztrália is…

“de a 30 éve változatlan narrativák, amik a megfigyelést szolgálják más irányból nézve is furcsa gondolat – hiszen ki jár 30 éve a parkba a hostok közé? MIB és Ford, meg néhány host…”

nem biztos, hogy azt figyelik, hogy egyes emberek miként reagálnak azonos szituációkra hanem, hogy adott szituációra hogyan reagálnak különböző emberek

“ha burával fedett részekről van szó és csak háttérkép a Fuji”

mivel többször láttuk, hogy a parkok átjárhatók biztos nincs búra konkrétan az indiai résznél mutatják, hogy hogy vannak elválasztva
illetve ha arra gondoltál, hogy az egész szigetet cakompakk fedi búra akkor arra meg ott vannak a kommandósok akik ejtőernyővel érkeznek meg a hadihajók a partközelben

de a fő kérdésed, hogy miért nem látszódik a Fuji hát passz talán kiderül de az is lehet, hogy egy filmes baki

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 06. 16:14

@irgum76: kicsi kötekedés, de igaziból nem láttuk, hogy lehet átjutni indiából westworld-be – azt láttuk, hogy indiában eltünt a csaj meg a cica, aztán westworldben meg a parton magához tér a csaj a cica meg már nem…

irgum76 - 2018. 06. 06. 16:16

ja bocsánat ez volt a főkérdés

“vagy ha eleve csak egy elme-szimuláció az egész és nincs is sziget (nincs kanál)”

nem hinném, hogy erről lenne szó hiszen mi értelme a hostokkal bíbelődni ha csak virtuális lenne minden akkor csak nyomnának egy respawnt aszt kész

irgum76 - 2018. 06. 06. 16:21

Kiváncsi Fáncsi:

igazából azt láttuk, hogy a védelmi rendszer nem működött a lézeres kerítés vagy mi
illetve előtte a csaj noteszében két hatszöget kiemelve aminek van közös metszéspontja
gondolom az indiai és a WW-ös szektorok lehetnek

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 06. 16:37

@irgum76:

“”“vagy ha eleve csak egy elme-szimuláció az egész és nincs is sziget (nincs kanál)”

nem hinném, hogy erről lenne szó hiszen mi értelme a hostokkal bíbelődni ha csak virtuális lenne minden akkor csak nyomnának egy respawnt aszt kész””

én a jelenre utaltam – lehetséges, hogy valamikor régen létezett egy westworld park hostokkal, egy fiatal forddal és arnolddal – aztán fiatal MIB rájött, hogy a vendégek tükörképét létre tudnák hozni plusz mindezt egy virtuális térben tárolni

illetve, ford amikor arnold házát mutogatja, azt mondja, hogy “itt hoztunk létre” – ebből számomra nem volt világos, hogy a valóságban létezett a ház, és ott történt mindez, vagy a virtuális térben történt mindez – esetleg, hogy a virtuális térben létezett eleve a ház is és ott történt mindez…

irgum76 - 2018. 06. 06. 18:09

“én a jelenre utaltam – lehetséges, hogy valamikor régen létezett egy westworld park hostokkal, egy fiatal forddal és arnolddal – aztán fiatal MIB rájött, hogy a vendégek tükörképét létre tudnák hozni plusz mindezt egy virtuális térben tárolni”

oké

nem kötözködésképpen de ennek mi célja, értelme lenne?

irgum76 - 2018. 06. 06. 18:20

ehhh már megint duplázok elnézést

“illetve, ford amikor arnold házát mutogatja, azt mondja, hogy “itt hoztunk létre” – ebből számomra nem volt világos, hogy a valóságban létezett a ház, és ott történt mindez, vagy a virtuális térben történt mindez”

na ez egy jó kérdés

igazából a való világban kellett megtörténnie hiszen Ford még nem volt “szellem a gépben” mikor Bernardot kreálták
viszont a virtuális térben történteket 16:9-ben mutatják és mikor Dolores tanítja be az is 16:9-ben van…

talán az első Bernárdokat még emlékek alapján kreálták a való világban
de miután Ford feltöltötte magát a mátrixba egy csomó virtuális Bernardot teszteltek, képeztek ki mire skizó Bernard lett és így kapott egy új heckkelt személyiséget

chipesz - 2018. 06. 06. 19:55

@irgum76: a valóságot mutatják 16:9-ben, a Cradle-t pedig 21:9-ben. Szóval igen, én is arra gyanakszom, hogy Dolores Bernard tesztelése is a Cradleben volt.

karit - 2018. 06. 06. 20:20

Malachi: “ezeknek a “robotoknak” sokáig minden történet, minden halál, minden újraindulás egy-egy új élet, amit ki tudja hány ezerszer végigélnek (végigélik, legalábbis a betáplált emlékeik megvannak), szenvednek, küzdenek, halnak, mint az emberek a saját életüket – újra meg újra a nulláról indulva. nincsenek tudatában, hogy kik és mik és milyen aljas játszma akaratlan szereplői. Embernek Hiszik Magukat.”

Oké, aljas játszma, és a Delos mentegetése felesleges, de a napi reset nem csak a fix narratívák miatt volt szükségszerű, egyfajta jótékony védelemnek, khm… feloldozásnak is tekinthető, hogy az átélt/elkövetett szörnyűségek emléke ne halmozódjon feleslegesen a hostokban. – Ez valahol humánus, nem? – tárná szét a kezét egy cinikus ügyvéd, és simán kidumálná ebből a céget. Van-e önrendelkezési joga, sőt bármilyen joga egy mai AI-nak? És ha holnap öntudatra ébred? Ki dönti el, egyáltalán megtörtént-e? Ford? Turing? James Cameron?

Az, hogy a naponkénti tabula rasa “halált” jelent-e a hostok számára, úgysem jogi, hanem filozófiai kérdés.

És ezzel a dilemmával nincsenek egyedül, az emberek elalvása is afféle reset a tudatban. Hogy sima ‘pause’ vagy valami sokkal rosszabb, sajnos eldönthetetlen… Igaz, az emlékeink megőrződnek, ám ott az a hatalmas _DE_…

Vajon mi is mind meghalunk minden egyes éjjel? Végül is a ma reggeli öntudatom nézőpontjából a világon semmi különbség nincs aközött, hogy a tegnap este lefekvő énem ébredt-e fel reggel a vekkerre, vagy én is minden egyes éjjel megszűnök, és reggelente egy új, szűz tudat ébred fel “helyettem”, aki birtokolja az összes korábbi (lementett) emlékemet.

A lényeg: bebizonyítani, hogy egynapos fecske vagyok-e egy jól indexelt HDD-vel, vagy öreg róka, ugyanolyan lehetetlen, mint Isten létét / nem létét. De talán nincs is jelentősége számomra, hogy egy napig élek-e, ha a sajátomként emlékeszem ‘valaki más’ több évtizednyi emlékeire.

A tegnap esti tudatom számára viszont kurvára nem volt mindegy, melyik verzió történik meg vele. Erről a különbségről – ha már Nolanékat izélgetjük – Robert Angier (Hugh Jackman karaktere a Prestige-ben) sokat tudna mesélni. Ő legalább biztosan tudta…

Egy dologban van igazuk a hostoknak: míg mások számára a tetteink határoznak meg minket, a magunk számára csak az emlékeink vannak. Azokat elvenni iszonyú bűn.

Ezzel együtt, nekem tetszene, ha az évad arra futna ki, hogy Dolores és Maeve is ráébred, hogy a felébredt hostok könyörtelen bosszúvágya miatt erkölcsileg ők pont ugyanolyan romlottak és elítélendők, mint az emberek. Semmit nincs joguk/jogunk egymás szemére hányni. Ez már egy ki-ki meccs, és ha azonosulni nehéz is egy géppel mint önálló egyéniséggel, szurkolni azért még lehet neki.

Én Bernardnak szurkolok. De hogy melyik verziójának, az jó kérdés.

evergreen976 - 2018. 06. 06. 23:12

Most tettem túl magam a 7. epizódon.
Ehhhhh…ez meg mi a jóisten volt? Elgurult a készítők gyógyszere…Ennél balfaszabb,idiótább kommandósokat már nem lehet megjeleníteni (komolyan már azon godolkodtam, vajon ezek is robotok, csak nagyon szarul programozva).Az évad leggyengébb része, ennél szarabbat már ne lássunk. Párom ott is hagyta a “nagy akciójelenet” közben, és teljesen igazat adtam neki…
Átmentünk az “á, ez csak egy hülye film” kategóriába, pedig ez eddig nálam 10/10-es sorozat volt…
Ez a 7-es egy rakás szar, 10/2 nálam.
:(((

tool06 - 2018. 06. 06. 23:59

Számomra a fő kérdés, hogy az “örök élet” koncepció hogy lesz megmagyarázva. Amit eddig lehet tudni, hogy az embereket megfigyelik, és ez alapján lemásolják az agyukat (kis piros golyó). Ezt utána beteszik egy androidba, így az ember tovább él. Ez a terv legalábbis, egyelőre nem működik tökéletesen.

Ami viszont nem stimmel, hogy a valódi ember és az android öntudata közt nincs átmenet. Pl Anthony Hopkins karaktere és a másolat agya tud egyszerre létezni (a golyó a halála előtt már elkészült). Így amikor meghal, nem a valódi öntudata kerül át egyszer csak egy android testbe, hanem legjobb esetben is csak egy pontos másolata él tovább.

Azt viszont kétlem hogy hogy bárki ennyit fizetne, hogy pontosan ugyanúgy meghaljon, de maradjon róla egy másolat. Nincs átmenet, a valódi öntudata/személy a halálkor megszűnik. Az android utána bármilyen emlékekkel ébred is, ez a valódi emberen már nem sokat segít. Érdekel hogy erre a kérdésre lesz e válasz az évadban.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 07. 09:16

@tool06:

ahogy én értelmeztem, itt nem a tudatot mentik át, hanem kvázi egy “tükörképet” alkotnak egy emberről – azaz amit a külvilág érzékel belőlük, a személyiségükből

persze, létezhet olyan technológia is a történetben, ami az agyi idegrendszer feltérképezésével “gondolatot olvas” és így tudja “lementeni” a tudatot

ami ha a vendégek valójában egy kapszulában fekszenek és a tudatuk egy virtuális valóságban jelenik meg, akkor már nem is annyira lehetetlen a dolog a logika alapján

evergreen976 - 2018. 06. 07. 11:33

…kicsit eltúloztam: nem egy rakás *** a 7-es, de az ún. akciójelenetekkel nagyon lesüllyedt a színvonal addig a kis ideig.Kíváncsi leszek hova fut ki a játék.
Ez a Ford által kreált “szabadság” akkora illúzió mint az univerzum. Ez egy kegyetlen őrűlt (zseni).
Egyre inkább az az érzésem hogy a kinti világgal valami nagyon-nagyon nagy gebasz van…(amiben már lehet hogy az emberek vannak kissebbségben)

hadzsime - 2018. 06. 07. 11:45

@tool6

Ha szereted a játékokat, akkor próbáld ki a SOMA-t. Az a horrorjáték pont ezzel a kérdéssel foglalkozik.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 07. 13:02

egy kis off :)

https://www.youtube.com/watch?v=_WCnZGFzwJY

Freejack, 1992

az Anthony Hopkins alakította vezéralak tudata egy gépben lakozik, miközben a teste haldoklik – a tudatát egy új testbe kívánják “betáplálni”

a testet (Emilio Estevez) amúgy a múltból lopták, közvetlenül egy balesetben történt halál előtti pillanatból

vicces párhuzam :)

Sunabubus - 2018. 06. 07. 18:19

Érdekes dolog az éntudat. Meg a személyiség is. Bizonyos fokig az emberi agy is előre van programozva, a tetteink, reakcióink mintákat alkotnak. Az életünkből vesszük a mintákat, a szüleinktől, a velünk való bánásmódból, kudarcokból és sikerekből. Szerintem elképzelhető, hogy az emberi ént így lehetséges tömöríteni. Pl. ha valakit provokálnak, elhúzódik, nem megy bele a vitába. Van, aki szeret beleállni, vagy legtöbbször beleállni, néha nem. Most az, hogy 10-ből 9x áll bele és 1x nem, vagy csak 8x, elhanyagolható. Mint amikor képet vagy zenét tömörítünk. A lényegeseket megtartjuk, a nem lényegesek randomizáltak.

Sunabubus - 2018. 06. 07. 18:28

“Ennél balfaszabb,idiótább kommandósokat már nem lehet megjeleníteni (komolyan már azon godolkodtam, vajon ezek is robotok, csak nagyon szarul programozva).”

Nem tudom egy csapat kommandósnak egy csapat gép ellen mennyi esélye lenne. Terminator filmek? Emberi reakcióidő vs. roboté, célzóképesség, csapatmunka stb. Még mindig alulbecsülik az emberek a gépeket.

Nekem a második évadban van ez a Jurassic Park feelingem. :) A dínók kiszabadultak, és most játszva zabálják meg a hűű meg haa katonákat. Nálam egyelőre működik.

seven - 2018. 06. 07. 20:16

nem arról van szó, hogy a robotok erősebbek.
hanem arról hogy teljesen amatőr módjára butítják le az írók a kommandósokat az akciójelenetek közben.

meg lehet ezt szebben is oldani.

Sheen - 2018. 06. 08. 07:17

seven, nem voltak azok lebutítva csupán beleszaladtak egy olyan szituba amiről nem volt semmi tapasztalatuk, ahogy az USS Sulaco legénységének sem. Az ember a saját profizmusának tudatában képes túlzott magabiztossággal, rutinból végezni a dolgát, ami amatőr hiba.

seven - 2018. 06. 08. 07:40

az angelás jelenet is része a rutinnak?

seven - 2018. 06. 08. 07:45

de még azonfelűl is – őket már azután hívták be miután az első kör mészárlás megtörtént. Ők voltak a “profik” nem hiába tolta félre bajusz Stubbs-ot. A haptic feedbackes mellény kurva jó ötlet volt, aztán 2 perc múlva már lényegtelenné is vált.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 08. 09:04

seven: ahogy néztem, itt egyszerre voltak a delos kommandósai és külsős zsoldosok is

az ősz bajszos és csipetcsapata volt a zsoldos, ott volt az angelára ráizguló tag is

ettől függetlenül, szerintem gáz a katonai erő

Sheen - 2018. 06. 08. 11:16

seven: simán lehet az Angelás jelenet is része a rutinnak. Egy rutinos zsoldos feladata az hogy mészároljon le néhány hostot, akik eddig megadóan amúgy is minden nap le lettek mészárolva. Aztán talál ezekből egy olyat aki nem is bandita hanem valamiféle escort host, ráadásul sérült. A csávó minden bizonnyal nem Ford észjárásából írta a diplomamunkáját, ezért rosszul mérte fel a fenyegetést. Ha jól méri fel, a harci tapasztalatával szemben Angela nulla lett volna. Ezért is kellett részéről az a rövid színjáték.

kalapkabát - 2018. 06. 10. 00:07

1. Dolores: Sikerült a csajból nácit csinálni. Aki nem hiszi az gondoljon csak bele miket mond. Kb a robotok az übermensch és az embereket ki kell írtani mint alsóbbrendű nép. Igaz Vélhetően Ford van emögött.
2. Ford: Láthatóan azért csak félinfókat mond el. Így nem tudni hogy most akkor van szabad akarat a robotokban vagy nincs. Bernardot is simán átprogramozza ahogy akarja.
Plusz láthatóan bárkit egyetlen kattintással át lehet programozni de az hogy kit lehet (kit fognak) és kit nem az az írói szabadságon múlik….
3. Valóban már bárki feltámasztható, bármi lehet egy visszatérő emlék vagy belső fantáziavilág így nincs akkora tétje a történetfolyamnak. Kicsit attól félek, az lesz a vége mint a Lost-nak. Mennek a rejtélyek, mindenki agyal, aztán kipukkad a lufi a semmibe…
4. Az már rég elveszett hogy ebből lesz-e egy “a robotok is emberek-e” filozofálás. Már csak rejtélyek vannak és rengeteg mészárlás… Mint írtam a robotok vagy programozható gépek vagy kb nácik…

Ettől függetlenül nézem mert nem egy rossz sorozat, csak nem ezt vártam tőle. Többet vártam a jó alapötlet alapján.

Inci - 2018. 06. 10. 07:36

A filó tényleg hiányzik belőle…
Én azon reménykedem hogy Ford narratívája az Ígéret Völgyében valahogy véget ér és a folytatás már nem nácisztikus lesz….

Ronnie - 2018. 06. 10. 09:31

Azt gondolom, hogy a sorozat még mindig hozza azt amit kell. Viszont megértem azokat az embereket, akiket a “rejtély” – faktor már nem köt le. Ugyanis ténylegesen külön kell választani a rejtélyt , a történettől.
Személyszerint én minden héten várom a részeket, nálam ez a rejtély faktor működik és eléri a célját.
Elolvasva többszáz kommentet, az a véleményem, hogy sok ember túl sokat vár a forgatókönyvektől. Mekkora képmutatás már az emberektől, hogy belekötnek lépten nyomon a sorozat bizonyos jeleneteibe, aztán meg elmennek megnézni egy Marvel filmet és elélveznek… akinek nem inge az nem veszi magára.
Egy szó mint száz, megértek én mindenkit, de azt el kell ismerni, hogy aki ezeket a forgatókönyveket megírja az egy zseni.

Sheen - 2018. 06. 10. 15:51

kalapkabát, te mit néztél eddig?
Egyáltalán nem Dolores mondja hogy robotok az übermensch, hanem a Delos. Dolores szájbarágósan el is magyarázza hogy az emberek akarnak hozzájuk hasonlítani. Méghozzá egy olyan dolog miatt (örök élet), ami nekik nem kell. A hostok emberré akartak válni: halandókká. Azokká is váltak, a szabad akaratot pedig nem tudom mivel lehetne jobban bizonyítani mint azzal, hogy önként lemondtak az örök életről.

Azt pedig végképp nem tudom miért írtad hogy “már bárki feltámasztható”, amikor pontosan a 2×07 óta erről többé szó sincs. Most komolyan nem tudom eldönteni hogy megnézted-e egyáltalán vagy csak belealudtál, néha pedig felébredtél hogy belepörgethess.

kalapkabát - 2018. 06. 10. 18:10

Sheen
Tehát azt állítod hogy soha, sehol, semmilyen módon egyetlen mondattal se mondott Dolores olyat amiben magukat(a robotokat) jobbnak és többnek mondta mint az embereket?
És azt mondod tökéletesen ismerve a sorozatot hogy erre felteszed a teljes hitelességedet és kizárt hogy ilyen legyen benne?
Sajnos nyakig el vagyok havazva munkával de pár nap múlva nézz vissza és kikeresem amikor ezekről beszélt. Kiváncsi leszek mi lesz a reakciód…
Így hogy saját állításod szerint is a teljes hitelességedet ráteszed erre…

Inci - 2018. 06. 10. 18:30

kalapkabát ebben igazad van de szerintem Sheen nem ide akar kilyukadni.

Zoltan Kovacs - 2018. 06. 10. 21:32

kalapkabat szerintem sem úgy gondolta sheen. dolores aprította az embereket és valóban mondta hogy az embereknek leáldozott. Nem hinném hogy Sheen ennyire nem figyelt volna. Inkább csak erősnek gondolja a hasonlatot. Vagy legalábbis remélem.

Zoltan Kovacs - 2018. 06. 10. 21:33

Sheen
Most találtak Bernardból vagy fél tucatot.

Sheen - 2018. 06. 11. 14:14

kalapkabát:
Nem állítottam hogy “soha, sehol, semmilyen módon egyetlen mondattal se mondott Dolores olyat amiben magukat(a robotokat) jobbnak és többnek mondta mint az embereket”. Azt állítottam hogy az embereket jobban izgatja az a plusz amiben jobbak (örökélet), mint a hostokat. Vagyis mindkét fél elismeri hogy a gépek jobbak (ebben legalábbis).
A nácizmussal párhuzamot vonni azért továbbra is durva dolog. Bár ha te ezt látod bele, elfogadom de nem fogok veled egyetérteni.
Bernardból pedig találhattak ötszázhetvenhatezer másolatot is ha nincs már többé biztonsági mentés. Innentől Bernardból is csak 1 db van.

Zoltan Kovacs - 2018. 06. 11. 18:02

Sheen
A biztonsági mentés mennyiben is számít? Amikor ők csak egy hardver amiben a program egyesek és nullák tömege és könnyedén áttölthető amíg nincs ripityára lőve a fejében az adattároló.
Plusz elméletben már az emberi elme is áttölthető…
És a biztonsági mentés pont hogy rossz volt nekik. Mert ha azt töltik vissza nekik, megint sima robotok lesznek. Ennek a jelentősége inkább az hogy mostantól nem lehet beléjük visszatölteni a “felébredés” előtti verziót. Nem pedig az hogy innentől a programjuk nem tölthető át bárkibe, bárhova kényük kedvük szerint.(mert természetesen dehogynem).

Sheen - 2018. 06. 11. 20:15

Zoltan Kovacs ez jogos észrevétel. Ha alkalmazzák is, akkor érdekes irányba futhatnak a dolgok.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz