login |

A feleslegesen hosszú epizódok az agyamra mennek

2018. 06. 05. 22:01 - Írta: human

40 hozzászólás | kategória: elmélkedés

Igazi vélemény cikk lesz, a kommentekben kiderül, ti hogy vagytok vele, de engem kikészít ez a modern tendencia, ami egyre több, főleg kábeles sorozatot elért mostanra. Konkrétan itt fortyogok a The Handmaid’s Tale első évadja óta, akkor jutott először az eszembe a dolog.

Van az a mondás, hogy kill your darlings. Bár lehet, nem teljesen illik erre a helyzetre, hogy az epizód írója vagy rendezője ölje, vagyis gyomlálja ki a kedvenc húzásait a részekből, de nekem mégis oda esik. Tipikusan az a helyzet áll fenn sokszor, hogy a kevesebb több lehetne, és lehet vannak olyan alkotók, akiknek kell a bevált kábé 21 és 42 perces határ, az erősebb produceri nyomás, mert amit a plusz időbe tesznek, az lefelé húzza a művüket.

Nyilván van, amikor a csatorna kéri, hogy hosszabb legyen 1-1 rész, és ennek lehet alapvetően örülnek a rajongók, de vajon tényleg megéri ez? Igen, 10 perccel tovább látható a kedvencünk, de sokszor oda már nincs puskapor. Vagy csak olyasmit húznak szét benne, ami rövidebben elmondva jobban ütne. Nyilván van olyan eset is, főleg a fináléknál, ahol elismerem a dolog létjogosultságát, a poszt egyáltalán nem azokról a részekről szól.

Például amíg néztem a The Handmaid’s Tale-t teljesen ezt éreztem. Lehet, hogy a 2. évadban amúgy is lejtmenetbe kapcsolt a sorozat, de már az első közben is elválasztotta a zsenialitástól valami. Most megnéztem: 57, 47, 53 és 53 volt az első 4 rész, de mindnél olyan volt, hogy a kábé 10 percnyi plusz felesleges művészieskedésre volt használva. Kellenek a karakterpillanatok, nem csak a történetet kell pörgetni, de a határok esetleg ötletesebb megoldásokba kényszerítenék a készítőket sokszor.

A másik nagy visszaélő természetesen a The Walking Dead. Mondjuk ott már alapból a sorozat sem tudta, hogy mit akar sokszor, meg párszor egyértelműen a csatorna kérte. De még így sem tudom felmenteni a készítőit, mert arrafelé végképp olyan művészieskedésre volt használva a plusz idő, ami mögött semmi nem volt.

Persze most be lehet támadni azzal, hogy a hozott példák egyikét sem szeretem igazán, szóval jövök egy sokáig kedvencemmel, a Love-val. Őszinte kép a kapcsolatokba cipelt csomagokról, ami bizony kritikus- talán közönségkedvenccé is tehette volna, de annyi “felesleg” volt a részekben, hogy egy keménykezű editornak egyértelműen végig kellett volna menni rajta. Akkor talán most is többen tudnák, hogy milyen sorozatról beszélek.

A számtalan kábeles komédiát nem is akarom sorolni, a Love is oda vehető sokszor, ahol egyértelműen pozitív hatása lenne egy-egy nyesésnek. Úgy elhullanának a közepes poénok, amik csak mosolygást érnek, és kizárólag a színtiszta, tényleg működő humor maradna a részben. Csak teszem azt egy Netflix sokszor a szabadsággal csábítja magához a kreatív embereket, utána nem ugorhatnak már nekik, hogy mégis beleszólnának.

A skála másik oldalán viszont ott vannak azok a sorozatok, ahol tudják mit akarnak, és a művész víziója magában csapongások nélküli. Konkrétan az Atlanta hosszú részeibe nem tudnék belekötni. Páran nyilván elővennék a Fargo korai évadjait, de nekem inkább a The Leftovers 2. szezonja ugrott be, amiben a plusz percek közül egyik sem bizonyult feleslegesnek.

Az egészből azt akarom kihozni, hogy hiába zseniálisan kreatív valaki, néha érdemes őt határok közé tenni, nem engedni minden kérésének. A mázlistáknak van csapaton belül olyan embere, aki segíti neki kigyomlálni a felesleget. Akit érdekel, filmes példának ott van a Star Wars legelső része.

40 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2018. 06. 05. 22:10

igen, nem véletlenül működnek és működtek az országos sorozatok 20 és 40 percben, hiszen azokat is sokszor túlírják, hogy utána olykor konkrét szálakat és vendégszereplőket szedjenek ki. amik aztán nem hiányoznak, mert nem tudunk róluk:)

nyilván vannak ellenpéldák, és szerintem azért a túlburjánzó hosszal rendelkező streaminges epizódokat is azért megnyesik, de mindig megrettenek, ha meglátok egy évadot 60+-os részekkel, a The OA (azt hiszem, az volt az) pedig olyan elvetemült volt, hogy 30 és 80 perces epizódot is hozott. cserébe a the rain meg talán olykor 40-ről lement 35-re is, amit nem bántam.

human - 2018. 06. 05. 22:14

igen, ritka az, hogy a készítő úgy érzi rövidebb kell legyen :D a succesiont már bele sem akartam írni a fentibe, de az is 60 perccel indított, rögtön biztosítva azt, hogy felfelé kell majd kapaszkodnia, mert inkább hosszabbá tettek pár jelenetet a karakterbemutatáshoz, nem pedig kreatívabb megoldás felé hajlottak. Ott külön érdekes, hogy a The Big Short rendezője, és abban a filmben rengeteg szabályra toltak.

Dani - 2018. 06. 05. 22:15

És ezt sokszor igaz nem csak rész, hanem évadhossznál is. Annyiszor érzem, ha néhány részt levágnának a sorozatból, akkor mindenki boldogabb lenne.

ace05 - 2018. 06. 05. 22:16

Azt hiszem egy másik jó példa ami kimaradt az a SOA utolsó évadja. Na ott átesett a ló túloldalára Sutter. Gondolom az Fx meg nem mert beleszólni.

dochollywood - 2018. 06. 05. 22:20

Drót, Maffiózók hosszabb részeit mennyire bírtam. Akkor még ésszel csinálták.
Azok a régi szép idők. :)

westhammer666 - 2018. 06. 05. 22:20

Nekem a témáról a WestWorld mostani évada ugrik be, egyszerűen annyi az időhúzás, meg a távolba meredés, hogy epizódonként simán lejöhetne 10 perc. Nekem is olyan ijesztő, hogy fú 60 perces, sokkal szívesebben ülök neki én is, ha rövidebb egy-egy rész. Ugyanakkor az Atlanta meg marha jó példa, hogy ott meg észre se veszed az idő múlását és rendesen ki van töltve az epizód nincs üresjárat, minden része az epizódnak.

cherockee - 2018. 06. 05. 22:21

Westworld-öt kár lenne kihagyni…Vagy ha nem rész szinten hanem évad szinten nézem, akkor az idei Flash évad.

seven - 2018. 06. 05. 22:45

Nekem erről negatív példaként a Fringe első évada jutott eszembe, ahol a szokásos 42 perc helyett minden epizód 50 perc körüli volt, mert tesztelte a fox a rövidebb reklámszüneteket.
Hát… le merem fogadni sokkal jobb véleményen lenne a többség az 1. évadról ha minden epizódról levágnák azt az extra 8-10 percet. Főleg mivel nagyrészt standalone volt, hihetetlen micsoda érdektelen üresjáratokkal töltötték meg az epizódokat.

A Mindhunter viszont tök jó ellenpélda. Van egy olyan epizód ami pl 30 perces csak, meg van 1 órás is. Persze tudom tv-ben ezt nehéz lenne kivitelezni.

Never - 2018. 06. 05. 22:46

ahol mar idegesito es nem mukodik az pl. a Walking Dead es a Westworld. SWATnal nagyon sok resz van 1 evadban, engem ez is zavar (1evad max. 13resz legyen).

Ami tetszik es szerintem jol mukodik az a TBBT atlag 19 percevel/ep. tokeletes.

human - 2018. 06. 05. 22:58

a westworld is teljesne jogos, elismerem

Anonymus - 2018. 06. 05. 23:03

Westworldnél, Walking Deadnél nagyon idegesített, régebben, mostmár csak a Westworldnél idegesít :D

Viszont ellenpéldaként a SOA-t tudnám említeni, nálam konkrétan szinte fel se tünt, hogy az utzolsó évadok hosszabbak. Valamint a Trónok harcának is jól áll néha.

Amugy az ilyen vélemény cikkek nagyon tetszetősek, többször is lehetne ilyen bármilyen témával kapcsolatban, kicsi életet lehet az oldalba :)

speranza - 2018. 06. 05. 23:07

Én nem csak az epizódok hosszánál tapasztalom ezt a feleslegességet, hanem a sorozatok hosszánál is. Többek között ezért (is) szeretem jobban a brit sorozatokat. Az évadok sokkal rövidebbek, az epizódok kicsit hosszabbak, de ugyanakkor tartalmasabbak is, jobban gazdálkodnak az idővel és a mondanivalóval. Ezzel szemben az amerikai sorozatoknál gyakran érzem azt, hogy bakker… hasznosabb lett volna, ha azt az időt inkább a kertben töltöm el, mert azt a mondanivalót, amit széthúznak 23-24 epizódba, legfeljebb a reklámbevételek indokolják, a sorozat dinamikája nem.

Másrészt hangulat függvénye is, hogy egy epizód hosszára mennyire vagy épp fogékony. A 80 perces részek ellenére egyáltalán nem éreztem hosszúnak egy-két spanyol sorozatot (pl. Victor Ros), mert annyira szép volt a képi világa, és mert tudom, hogy ott az élet a mindennapokban is kicsit lassabban folyik, kvázi hozzátartozik az igazi spanyol feelinghez a lassabb történetvezetés.

denee - 2018. 06. 05. 23:11

ne is mond, pl most a 13 reasons why 2. évadjának akartam nekiülni, majd mikor láttam, hogy 59 perc a nyitány. gondoltam hogy ennek akkor majd máskor nekifutok. persze vannak sorozatok, nagyon jó sorozatok amiknek kell az 50 perc+.

SV - 2018. 06. 05. 23:19

Hú, hogy mennyire nehezen állok neki egy epizódnak, amikor látom, hogy hosszabb! Nekem a 40 perces időtartam tökéletes, ezalatt pont ki tudok kapcsolni annyira, hogy kipihenjem magam, és valahogy a napomat is jobban esik ilyen 40-45 percekre osztva szervezni. Ennyi idő után a figyelmem is kezd elkalandozni, szóval nagyon erőteljes résznek kell lennie, ami ennél tovább a képernyő előtt tart. (Ezért nem nagyon nézek filmeket sem.)
A SOA utolsó részeire az idén sikerült csak rávennem magam, na az kifejezetten jó példa az alkotói öncélúságra.
Ezeket az alkotó számára kedves/fontos töltelékjeleneteket meg ki lehetne adni extraként, így eljutna azokhoz, akik tényleg keresik a plusz tartalmakat, és még többet akarnak. Szerintem simán erősítené a rajongói bázist. Meg kárpótolná az alkotókat, hiszen valamilyen formában mégis megvalósul a művészi elképzelésük.

Babesz - 2018. 06. 05. 23:21

Ha nagyon bejön a sorozat akkor én 1,5 órán keresztül is képes lennék nézni. Ilyen számomra a Westworld is. Mindig megnézem az elején hány perc és boldog vagyok ha hosszabb. Mondjuk így is mindig ránézek közben hány perc van még hátra és mindig felidegesít már a felénél hogy mindjárt vége :)
Ellenpélda a Handmaid. Egy részt kivéve imádtam az első évadot. Ez a második valahogy nem az igazi. Sok már a szenvedés, kezdenek idegesíteni a karakterek és ott már a felénél azt várom legyen már vége. Érdekel a sztori még mindig, de érzem kezd eljutni oda hogy kaszálom. Idén még azért kitartok.
Lényeg a lényeg, rájöttem ha számomra egy epizód túl hosszú, akkor valószínűleg ideje megválnom a sorozattól, mert nem köt már le igazán.

Stuffy - 2018. 06. 05. 23:21

A Miami helyszínelők sorozatnál éreztem, hogy néha túl sok a bevagas. Felesleges nyújtás. Pláne, hogy hetiben ment.

Netflixnel nem zavar.

Orange is the new Black 1 órás részek de ki van töltve. Plusz a sok karakter megkoveteli. Így sem marad idő mindenkire.

Habár a tavalyi eveadzaro nem volt másfél órás mint az előzőek.

A legjobban a 20 perces komédiákat preferálnám. Pl Mike és Molly ahol sokszor volt 18-19 perc de nem zavart mert legalább értelmesen töltötte ki a jatekidot.

Ennn - 2018. 06. 05. 23:21

Engem a THT-ben nem zavar a művészieszkedés de a TWD-be időnként nem illik bele.
VISZONT!!!! Ami teljesen kikészít az a: pukkasszunk polgárt meztelenség + vér és belek… ugráló keblek 4 és fél percen keresztül teljesen indokolatlanul…
Mert ezek nem mások mint nagyon erőteljes eszközök amikhez okkal nyúlunk, ill. valaminek a célba éréséért kellene használni de sokszor a cél az maga (az eszköz) a vér és belek meg meztelenség… na ezeket meg lehetne vágni…

Benjy - 2018. 06. 05. 23:27

Komolyan a Twin Peakst nem hozta még elő senki?

De amúgy igen, a TWD-ben ez annyira rohadtul bosszantó volt. Emlékszem volt 7.évadban egy snitt, amikor egy perc elment azzal pl hogy némán bevonultak a szereplők a roncstelepen.

_Peter - 2018. 06. 05. 23:29

The Handmaid’s Tale nem az időt sajnálom, csak mire használják a plusz perceket? Világ bemutatása, jobban értsem a viszonyokat? Vagy művészkedésre és időhúzó távolba nézésre, ismételt szenvedés kínzásra? A Westworld is bűnös ebben.

Ha jól megírt akkor leköt és nem az órát nézem. The Americans, The Expanse nincs egy felesleges jelenet még nézném tovább is! Mr. Robot? Elejétől a végéig odaszögezett pislogni se tudtam sokszor.

Ha rosszul megírt akkor egy rövidebb is tud szenvedés lenni: FTWD idei részei, TWD évek óta, Suits már nem is emlékszem mikor untam rá. Zombik és The Flash évek óta nincs bennük elég anyag részenként sem és évadonként sem! Nem csoda annyi az áttekerős, háttérben nézős, kaszálom komment.

gevin - 2018. 06. 06. 00:17

“Azt hiszem egy másik jó példa ami kimaradt az a SOA utolsó évadja. Na ott átesett a ló túloldalára Sutter.”

Pont ugyanez jutott eszembe. Alapból az utolsó évad annyira el volt húzva, totál értelmetlenül (3 részbe belefért volna az uccsó évad), erre még Sutter megtoldotta a részeket, csak, hogy tovább szenvedjünk.

13 Resons why 2. évadnál ugyanez megvan, bár ugye, ott alapból az a baj, hogy amit elmondtak, továbbvittek, az maximum plusz 2 extra részben elfért volna – ezért is rossz a második évad, néhány jó momentummal és fontos témával.

Pozitív példa: True Detective S1. Még a finálét is egy óra alatt tartották, pedig ott szerintem mindenki várta, hogy hosszabb lesz, ennek ellenére úgy lett tökéletes ahogy van, és nem estek bele ebbe a csapdába.

Joncsi - 2018. 06. 06. 01:29

Számomra ez változó. Vannak olyan sorozatok, ahol észre sem veszem, hogy elment egy óra/epizód. Ami engem bosszant az a hosszú évad 20-22epizód ami szerintem sokszor a minőség rovására megy. Egy évad legyen 6-12epizód és ennyi. Egy epizód meg 20-60 percig attól függ, hogy milyen stilus. Pl Walkingnál teljesen feleslegesen voltak hosszabb epizódok, de a Maffiózoknál volt, hogy fel se tünt.

juhaszvik - 2018. 06. 06. 06:56

Én nem értem az egész problémát. A cikkben és a hozzászólásokban csupa olyan részlet van negatívumként felsorolva (felesleges jelenetek, művészieskedés, nincs puskapor stb.), amik függetlenül az epizód hosszától zavarnának, ezért nem igazán érzem, hogy helye lenne egy olyan, egyébként teljesen személyfüggő tényezőt feszegetni, mint az epizód hossza, főleg a peak TV korában, csupán a tartalom irányából megközelítve.

Szegény TWD meg már annyit kapott tőletek, amúgy jogosan, hogy igazán elő lehetne már venni egy másik állatorvosi lovat, mert csak a közérthetőség miatt kicsit igazságtalannak érzem ezt a kitüntetett szerepet.

Mr. Bishop - 2018. 06. 06. 07:36

Érdekes, ez engem is idegesít. Zseniálisan eltalálják, melyik unalmas epizódot kell hosszabbra nyújtani. Nekem pl. már a The Leftovers utolsó évadjában is túl sok volt a dráma. Persze van olyan sori, amelynél az ember szinte kéjesen lubickol az érzelmekben. Gondoljunk csak bele, hogy a Sons of Anarchy fináléja mennyivel kevesebbet ért volna, ha a The White Buffalo közel 7 perces zenéjét csak kábé 2-3 percig adják. Vagy Jax búcsúját is össze lehetett volna csapni… Mindegy, a lényeg, hogy a SOA utolsó évadjának részei felőlem még 2 órásak is lehettek volna. Ugyanakkor a britek pl. szintén remekül tudnak gazdálkodni az 50-60 perces epizódjaikkal. Maga a tökély, ahogy kitöltik mondanivalóval a “teret”. Számomra is teljesen ideális a nettó 40-45 perc egyébként, de hála istennek, nem rajtam múlik :)

mark - 2018. 06. 06. 08:28

Engem is nagyon sokszor zavar a túl hosszú időtartam. Legutóbb példa nálam erre a Westworld volt, el akartam kezdeni a 2. évadot, de aztán megláttam, hogy 70 perces, és azóta sem kezdtem el. Sokszor már az fut át az agyamon az 55-60 perces, vagy még ennél is hosszabb sorozatrészeknél, hogy akkor miért ne nézzek meg inkább egy filmet? Az se sokkal hosszabb, és lehet, komplexebb élményt ad. (Ennek ellenére szinte sose nézek meg egy filmet egy sorozatrész kárára ilyen módon…) “20 perces” sorozatoknál annyira nem zavar a kicsit hosszabb játékidő, 25-30 perc még abszolút elfogadható, de a 30 percen való túllépés már elkezdi kicsit piszkálni az agyam. Csak akkor tudok efelett szemet hunyni, ha egy sorozat nagyon nagy kedvencem, pl. Master of None, pedig volt majdnem egyórás része is, de csak picit zavart. Egyszerűen úgy vagyok már kalibrálva (az országos sorozatok megszokásának átka), hogy 25 és 50 percnél ne legyenek hosszabbak a részek, csak ha tényleg indokolja azt valami. Pár éve egyébként már akkor is nagyra nyitottam a szemem, ha egy rész 44-45 perces volt, ma már… Külön érdekes akkor, amikor mondjuk egy alig 18-19 perces TBBT rész után berakok egy majdnem 60 perces részt.

Tibi - 2018. 06. 06. 09:14

Én inkább azt sajnálom, hogy országosnál 22-24 rész sokszor egy évad. Ha lecsökkentenék 13-ra, sokkal feszesebb, jobb részek születhetnének.

motch - 2018. 06. 06. 09:30

Én úgy tapasztaltam hogy az HBO és a Netflix előszeretettel alkalmazza az időtullépést konkrétan itt most a Dark-ra gondolok. Hiába csak tíz percel hosszab annyira sok már az is hogy képtelen voltam végignézni a sorozatot. És ugyan ez a gondom a Game of Thrones-al, az ötvenedik perc után már annyira unom a részeket, nem egyszer volt hogy bealudtam rajta.

abba - 2018. 06. 06. 10:28

Éppen nemrég fejtettem ki, hogy engem a filmekmél mennyire zavar ez a tendencia – 2 és fél óra ma már a minimum a legtöbbb filmnél, pedig nagyon meg lehetne (és meg kellene) őket vágni. A sorozatoknál érdekes módon most ugyanez a divat.

Az is igaz, hogyha jól meg van írva, akkor kevésbé észrevehető, de pl. a Westworld esetében továbbra is fenntartom, hogy 70% javulna a nézési élmény, ha 42 perces lenne egy rész.

Egyébként a 45 perc az, amire az agy még aktívan koncentrálni tud, ezért is ilyen hosszú egy tanóra.

Hulp - 2018. 06. 06. 10:29

Érdekes volt olvasni a hozzászólásokat. Ha nézek egy sorozatot, akkor azt azért nézem mert szeretem. Ha minél többet kapok belőle annál jobb. Ezt a 40-50 perc után már mindent unok dolgot nem is értem. Akkor ezek szerint darálni se szerettek. Max az zavar, ha egy történetszál vagy egy szereplő cselekedeti feleslegesek, de az sem a hosszab játékidő miatt. A TWD-nél sokszor úgy vagyok, hogy bakker, már megint vége van az epizódnak. Ugyanez volt mondjuk a 24-gyel is. De még sok példát mondhatnék. Akár a Trónok harcánál is, ha látom, hogy egy rész hosszabb, annak tök örülök.

andrE - 2018. 06. 06. 10:57

Teljesen egyetértek a posttal. A westworld a legjobb példa rá, többször kaptam azon magam hogy a telefonomat nézegetem annyira nem történik semmi ami lekötne. Pedig tudom hogy baromi jó is lehetne, de a sok üresjárat kicsit megöli az élményt.

Kicsit szubjektívebb aspektus, de az is bosszantó tud lenni mikor az ember az amúgy is szűkös idejébe betervez egy sorozatnézést este, majd az 50-55 perces epizód helyet szembe jön vele egy 71 perces.

(Love nálam mondjuk pont nem ilyen volt, nem igazán éreztem a “felesleg” perceket benne)

Anonymus - 2018. 06. 06. 11:00

Hulp: Én meg a te logikádat nem értem, nyilvánvalóan mindenki azért néz sorozatot, mert érdekli, de nem nyel le minden baromságot.

“Ha minél többet kapok belőle annál jobb” Pont az ilyen gondolkodás nélkül lett a Walking Dead olyan, amilyen, mert rajtad kívül sokan így gondolkodnak.

A 24 meg érdekes példa, mivel pont most néztem végig és az a sorozat tele van tömve felesleges jelenetekkel, hogy ki tudják húzni 24 részig a történéseket.

Hogy egy másik példával is éljek: Én szeretem a Star Warst, nagyon is, mégis úgy érzem, hogy a kevesebb néha jobb lenne, látva Az utolsó Jedkiet (2 és fél órás) amiből bő 40 percet simán ki lehetett volna vágni.

winnie - 2018. 06. 06. 12:03

a 24 fura példa, mert ott eleve adott, hogy hány perc lehet egy rész és hány rész egy évad:)

““Ha minél többet kapok belőle annál jobb” P”

hú, szerencsére nem mindenki így gondolkodik, de a csatornák szeretnék azt, ha mindenki így gondolkodna. van, akinek a mennyiség a fontos, másnak a minőség. ennyi a lényeg. amíg valami jó, addig senki nem fog a játékidő miatt reklamálni.

tudom, hogy ha valakinek megtetszik egy sorozat, akkor sokszor évekig akarja nézni. nagyon sokáig. más viszont csak addig, amíg jó. vannak tök jó sorozatok, de egy kezemen meg tudom számolni, hogy mennyi jut el nálam a 3-4. évadig, mert hiába szeretek valamit nézni, mert zseniális, amikor az egész átcsúszik szimpla jóba, vagy nézhetőbe, vagy ne adjisten közepesbe, akkor 2-3 rész után el kell kaszálnom, mert nincs értelme folytatnom. nekem nem célom a minél több. inkább nézek valamit helyette, ami zseniális.

“Ezt a 40-50 perc után már mindent unok dolgot nem is értem. Akkor ezek szerint darálni se szerettek. ”

amellett, hogy manapság egyre többen szurkolni 22, de 13 részes évadok helyett 6-8-10 részeseknek, meglep, hogy ez érthetetlen számodra. de a darálás említése kapóra jön, mert akkor lehet, hogy valaki számára összefolynak a részek. azok a részek, amik sokszor szerkezeti és logikai egységek. amik lehetnek jók, akkor, ha feszesek és lényegre törőek, és lehetnek önmagukban rosszak, ha túlburjánzanak és mindenféle érdektelen dologgal foglalkozni. lehet egy 22 részes évadot 100 perces filmként kezelni, és lehet 22 50 perces filmként is.

igen, filmet is lehet úgy nézni, hogy a kivágott jeleneteket megnézi az ember, de a végleges verzió a legjobb, amiből kidobálják a sallangot, minden más csak bónusz. nem véletlen, hogy azokat a többség nem nézi meg, míg aki fanatikus, az mindennek utána kutat. (ugyanez a helyzet a realityknél, ahol végképp iszonyat mennyiségű anyagból áll össze egy rész. egy survivor-epizód 40 perces, de utólag több tucat perc kivágott interjút vagy a kiesők elszállásolását is meg lehet nézni. már persze, ha akarja valaki. de ezek nem véletlenül nincsenek benne a tévében. elég hamar a végét jelentené a sorozatnak.)

winnie - 2018. 06. 06. 12:04

(nyilván a kérdés mindig az, hogy mennyi kell egy epizódnak. mert ha kell a 60 perc, akkor naná, hogy legyen 60 perc. de ha elég neki az 50 is, hogy átadja a sztorit, akkor minek a 60? minek felvizezni, rontani az összhatást, minek egy 9/10-es részből 7/10-eset csinálni? )

Kissur - 2018. 06. 06. 12:53

És a Homelandet nem hozza fel senki ellenpéldának? Igen, volt ott is olyan, ami felesleges volt, de idén egyetlen résznél sem éreztem, hogy sok lett volna az 55-60 perc. Ahol kell csend van, ahol kell ott csak néztek, és ez így volt jó.
Ettől függetlenül én is egyre nehezebben ülök le olyan sorozatok elé, amik nem 40-42 percesek. Lassan másfél órás rövidebb film hosszúságúak a részek, amikre meg rohadtul nincs időm, vagy kedvem végigülni.
Próbálom keresni a jó 40 perces sorozatokat, de ott meg úgy érzem a minőség a gond, vagy unalmas a heti nyomozás.
De örülök, hogy létrejött ez az írás, mert látszólag hasonló gondokkal küzdök én is.

Violet - 2018. 06. 06. 13:00

Nekem a Sherlock volt az a sorozat, aminél nem zavart a másfél óra játékidő, imádtam minden pillanatát. ❤

Babesz - 2018. 06. 06. 15:16

Winnie
“hú, szerencsére nem mindenki így gondolkodik, de a csatornák szeretnék azt, ha mindenki így gondolkodna. van, akinek a mennyiség a fontos, másnak a minőség. ennyi a lényeg. amíg valami jó, addig senki nem fog a játékidő miatt reklamálni.”

Amíg valami jó? Ki dönti el mi a jó? Ha szerinted valami nem olyan jó akkor nem lehet hogy jó, csak neked nem jön be? Vagy ha sokan mondják nem jó, akkor fogadjuk el mi akiknek bejön minden rész hogy nem jó a sorozat? :D Nem kötekedni akarok, csak érdekelne tényleg. Ha szerintem a Westworld minden része szuperjó, szerinted meg pl. nem akkor melyikünknek lesz igaza? Ezekszerint ha én örülök a 70 perces Westworldnek, akkor igénytelen vagyok csak azért mert mások szerint 50 percben minőségibb lenne? Furcsa elgondolás, miközben sokszor olvastam tőled másoknak írt kommentben, hogy attól még nem biztos hogy rossz egy sorozat mert van akinek nem jön be.

winnie - 2018. 06. 06. 16:07

babesz: termeszetesen mindeneki maganak donti el, hogy mi a jo. ha valami nem tetszik nekem, akkor nem fogom nezni. ha valami nem tetszik nekd, akkor te sem fogod nezni, feltetelezem. maskepp nem lenne ertelme ertenem, mert nincs univerzalis jo, mmeg a legkevesbe nezett sorozatot is szazezrek, milliok tartjak jonak.

szoval nincs senkinek igaza, hogy jo vagy sem.

arra celoztam, hogy ha tetszik neked az adott resz, addig nem zavar a hossza. ha viszont nem tetszik egy hosszu resz, akkor lehet, hogy a hosszaban fogod keresni a hibat. a mennyiseg-minoseg kerdeseben a kritikus gondolkodas a fontos. mindenkinek vannak kedvenc sorozatai vagy kajái, amiket nagy mennyisegben tud fogyasztani, azonban van egy hatar, amikor a markanev nem fogja eladni a termeket, csak azert, mert az a cime, ami, vagy az a markaja, ami. attól, hogy valamit egy nezo 10 even at nez, meg nem biztos, hogy a 11. evben nem fogja azt mondani, hogy azt mar o sem nyeli le. a reszhossz tekinteteben nyilvan azzal nem tud mit kezdeni az ember, ha valaki azt mondja, hogy egy 980 perces resznek is ugyanugy orulne, mint egy 50 percesnek, csak azert, mert az a bizonyos sorozat, es fel sem merul benne, hogy lehet, hogy nem lesz jo.

(azt persze elismerem, hogy mindenkinek van 1-2 uberkedvence, amit elkepzelhetetlennek tart, hogy “elromlik”, es barmeddig nezne, de itt inkabb altalanossagban kell megkozeliteni a dolgot.)

napocskin - 2018. 06. 06. 17:19

Érdekes felvetés, nekem is sokszor eszembe jut, hogy mi az ideális hossz egy sorozatepizódnak. Most az utóbbi időben két sorozatnál teljesen ellentétes előjellel – a Good Fight részei mindig elrepülnek, és nézném még sokáig őket, mert nagyon jól meg tudják tölteni tartalommal, pedig valóban ezek is kicsit hosszabbak az átlagnál. De ott volt a Bloodline, aminek a harmadik évadánál szenvedés volt végignézni szinte minden epizódot (igaz, az is kérdéses, hogy mi szükség volt egyáltalán a harmadik évadra, de a színészeket legalább jó volt nézni), és úgy éreztem, tök fölösleges időhúzások vannak. A Sherlock viszont jó példa, hogy másfél órás részeket is szívesen megnézek, ha jók, igaz, azokból meg kevés volt.

Ugyanígy az epizódszám is nagyon függ a sorozat minőségétől, nyilván, nehéz lenne általánosítani.

Benjy - 2018. 06. 06. 17:32

“Egyébként a 45 perc az, amire az agy még aktívan koncentrálni tud, ezért is ilyen hosszú egy tanóra.”

Bocsi erre reagálnom kell, mert ez nettó baromság. Tanárszakos hallgatóként, így is oktatják, plusz a gyakorlat is azt mutatja, hogy az emberi agy produktívan 15 percig tud egyetlen dologra koncentrálni. És itt szigorúan a passzivitás érvényes, hiszen kooperatív technikák, valamint a folyamatos aktivitás azért változtathat ezen az értéken. Mondjuk ide most ezt felesleges keverni szerintem, mert ez az elmélet sorozatokra nem vetíthető le egy az egyben.

human - 2018. 06. 06. 17:44

” csupa olyan részlet van negatívumként felsorolva (felesleges jelenetek, művészieskedés, nincs puskapor stb.), amik függetlenül az epizód hosszától zavarnának”

de lehet pont ezekre nem lenne idő, és ezek a készítő darlingjai.

Thomas - 2018. 06. 07. 13:10

Hát a TWD-nél én is pontosan azt érzem, hogy mennyivel jobb lenne, ha a felesleges művészieskedést lenyesnék róla, oda teljesen feleslegesek a hosszabb részek. Bezzeg a Twin Peaks, ott sajnáltam, hogy nem valami 3 órás, vágatlan verziókat adtak belőle, azt is szívesen elnéztem volna, olyan gyorsan elrepültek a részek:)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz