login |

Pilot: Steins;Gate 0 – írta Scat

2018. 06. 05. 18:25 - Írta: vendegblogger

39 hozzászólás | kategória: anime, Ázsia sorozatozik, kritika, pilot-mustra,

Korábban már írtam a Steins;Gate-ről, aminek a végén megemlítettem, hogy elkészült az utolsó előtti rész újraértelmezése, és várhatóan spinoff lesz belőle. Nos, tavasszal már kezdetét is vette ez a sorozat.

Bár ez itt egy spinoff, ami alapesetben azt jelentené, hogy nem fontos ismerni az eredeti animét hozzá, de most ez nem igaz. Látni kell a Steins;Gate-et, mert egyrészt egy gyöngyszem, másrészt anélkül nehezen érthető, hogy miért is olyan drámai ez a széria.

A tovább mögött folytatom az alapsorozatból származó spoilerekkel, ennek tudatában érdemes csak tovább olvasni.

Tehát a Steins;Gate-ben Okabe ahhoz, hogy megakadályozza az időgép(ek) létrejöttét, meg kellett, hogy mentse Kurisu-t. Azonban ez csak úgy volt lehetséges, ha az első próbálkozáskor kudarcot vall, különben másképpen történnek az események, kvázi megszűntek volna létezni azon három hétnek az eseményei, amiről a sorozat szólt.

Miután nem járt sikerrel, visszautaztak a jelenbe, ahol kapott egy videóüzenetet a jövőbeli énjétől, aki elmagyarázta neki, hogyan lehetséges mégis megmentenie őt. Itt megbicsaklott a főhős, és ki akart szállni, mert már eddigre is rengeteget szenvedett, ám az üzenet és a barátai hatására mégis megpróbálta újra, és sikerrel járt. Ezzel ér véget az alapsorozat.

A spinoff viszont csavart egyet a dolgon, itt miután kudarcot vallott, nem kapja meg a jelenben az üzenetet, illetve a barátai sem sarkallják cselekvésre! Ez pedig azt jelenti, hogy nem kerülték el a világháborút, az időgép tervei nem semmisültek meg, Kurisu pedig halott maradt. Mindezt a Steins;Gate 0, 0. részében tudhatjuk meg, ami egy amolyan összekötő epizód. A tényleges első rész már úgy indít, hogy feltételezi: az alapokat már tudjuk.

Ebben a „világvonalban” Okabe már egyetemre jár, a labortagok egy része nem ismeri egymást, hiszen itt sosem vettek részt a csapat küzdelmében, illetőleg maga a „Jövőbeli szerkentyűk” projekt sem fut már.

Magyarul, haladnak az elkerülhetetlen világháború felé, amiről csak Okabe és Suzuha tud, hiszen ők ott ragadtak a jövőből. Csakhogy a főszereplő igyekszik megszabadulni a múltjától, elfelejteni mindazt, ami oly sok gyötrődést okozott számára. Bár Suzuha folyamatosan próbálja rábeszélni őt arra, hogy még nem késő változtatnia a dolgokon, egyelőre nem sikerül meggyőznie.

Az első rész végén kiderül, hogy egy tudós csoport, egy korábban elhunyt fiatal zseni terveit felhasználva (kitaláljátok, ki lehet az?), létrehozza az első érző M. I.-t. Mindezt úgy érik el, hogy egy valós személy emlékeit tárolják el, miként tovább létezhet majd. Mindenre emlékszik, amit a „kivonás” pillanatáig tudott, a személyisége is ugyanolyan marad, elméletileg.

Nos, gondolom elég nyilvánvaló, hogy mind a feltaláló, mind a kísérleti alany Kurisu volt. Azonban még a halála előtt mentették le őt, így aztán arra sem emlékszik, hogy ismerte Okabét. És mivel az ő egyetemén zajlik ez a kísérlet, úgy alakulnak az események, hogy ő lesz az új tesztelő. Azonban hogyan is magyarázhatná el neki kettejük viszonyát a történtek után? Ráadásul Kurisu ezekre nem is emlékezhet.

A sorozat ezzel a felvetéssel indul, és az első három része alapján is azt kell mondanom, hogy még mindig nem tudom, milyen irányba fognak haladni. Nyilvánvalóan nem lesz vidám történet, hiába sugallnak mást a kezdeti epizódok. Hiszen mi és Okabe is tisztában vagyunk vele, hogy első alkalommal ő ölte meg Kurisu-t, ráadásul szerették is egymást. Így nehéz hátrahagyni a múltat, ha folyamatosan felbukkan. Plusz közben folyamatosan ott van a háttérben, sejtetik is, hogy közeleg a háború.

Ha logikusan gondoljuk végig, akkor mi most azt az Okabét látjuk, aki majd végül elküldi a jövőből az üzenetet. Azonban ez így igen egyszerű és kényelmes megoldás lenne, úgyhogy bízom benne, hogy nem ez fog történni.

Mindemellett kaptunk pár új szereplőt is, de mivel ebben a „világvonalban” másképp alakultak a dolgok, ezért a régieknek is adhatnak más személyiséget. Bár ez az első három rész alapján nem lesz így.

Mivel ez az évad 23 részes lesz, ezért van idő, hogy felépítsék a cselekményt. Az eredeti sorozat is a felétől kezdett igazán komorrá és szívbemarkolóvá válni, szóval még nincs veszve semmi.

Nem ismerem az alapjául szolgáló játékot, illetve sokan nem ismerhetik, ezért kérem, hogy ne spoilerezzetek belőle.

39 hozzászólás Ne habozz!

Hououin Kyouma - 2018. 06. 06. 01:33

Nos, nem szeretnék spoilerezni, így nagyon nem is akarok sokat írni. De egyrészt, ez a sorozat nem spin-off. Én amolyan “midquel”-nek mondanám, ugyanis előzmény is és folytatás is egyben :) majd ha eljutunk a végére, megérted :)

Illetve, van valami, ahol nem értek egyet a leírtakkal, de spoiler nélkül sajnos nem tudom leírni, hogy miért nem.

Üdv,
Egy VN-ismerő :)

winnie - 2018. 06. 06. 05:14

itt lehet spoilerezni, ha arra van igány, de persze jelezni is lehet a spoilert.

TenRai - 2018. 06. 06. 08:32

az egyik legjobb anime, amit valaha láttam…

CrashBoostZoom - 2018. 06. 06. 09:01

Igen, ez valóban nem úgymond egy “spin-off”. Az újraértelmezett rész nem véletlen viseli a 23B jelzőt. B azaz Beta mert a cselekmény azon az idővonalon játszódik (angol fordításban Beta Worldline). Az itteni dolgok majd vissza fognak hatni a már látott cselekményre.

Az viszont igaz, hogy ez valóban nem egy vidám történetnek ígérgezik de a normál Steins;Gate-ben is voltak komoly részek.

Scat - 2018. 06. 12. 03:40

Nyilván, ha véget ér ez a széria, akkor majd megdöbbent a felismerés, hogyan is függ össze a kettő, addig viszont csak találgatni tudok :)

CrashBoostZoom - 2018. 06. 12. 10:13

@Scat Majd meglátjuk. Addig is, El Psy Kongroo

scz - 2018. 06. 20. 12:59

23 részes az évad?
Akkor miért volt, hogy

SPOILER-SPOILER-SPOILER-SPOILER

a tizedik részben, amikor Okabe idővonalat vált teljesen akaratlanul, és láthatóan minden külső cselekmény nélkül, akkor Kurisu mégis elküldi az üzenetet a telefonos időgéppel, hogy Okabe visszatérjen a jelenlegi saját, Beta idővonalra?
Majd megjelenik a Good bye felirat, és más a vége főcím, mint normál esetben. Mintha évadzáró lenne.

SPOILER VÉGE

Scat - 2018. 06. 20. 23:51

@scz

Egyrészt a tizedik részben nem történt idővonal váltás, másrészt a vége főcím sem változott.
Amiről te írsz, nem is teljesen világos, hogy melyik részre gondoltál, mert többet is összemostál.
Emiatt vélaszolni sem tudok azon kívül, hogy holtbiztos, hogy 23 részes lesz.

1×10

Időhúzós epizód volt. Illetve kis fanservice is, ezért nem is igazán tudok mit írni róla. Mondjuk azt egyből gondoltam, hogy a végén Okabe csak azért sem árulja el, honnan ismeri ennyire Kurisu-t.
Kíváncsi vagyok, kihez kerülhetett a laptop.

Hououin Kyouma - 2018. 06. 21. 01:51

@scz

Mert ez volt a rendező elképzelése? :D
Minden sorozatban vannak olyan részek, amelyek megérdemlik, hogy nem a megszokott befejezés van a végén. Ez is ilyen volt. (mivel tulajdonképp tettünk egy kirándulást az előző sorozat világvonalára, ahova

SPOILER
már valószínűleg nem fogunk visszatérni. Azért az ilyen részek megérdemlik a különleges bánásmódot.
SPOLIER VÉGE

És egyébként nem a 10. rész volt, hanem a 8.

És igen, 23 részes.

scz - 2018. 06. 21. 13:56

Nyolcadik volt? Na, basszus, akkor a csehkettőt néztem véletlenül. De legalább a cselekmény valóban megtörtént, és nem csak haluztam.

Scat - 2018. 06. 23. 23:37

1×11

Na, ez a rész egy nagy dolog felvezetésének érződött, hogy aztán a végén pontot tegyenek a bonyodalom végére.
Pedig nagyon vártam arra, hogy a vége felé megváltozik a világvonal. De nem.

Viszont így továbbra is ott van bennem a kérdés, hogy merre tovább? Okabe nem akar tenni már semmit, szóval továbbra is haladunk a vég felé, maximum lassabban a laptop miatt – persze tudjuk, hogy ez “nem igaz”, hiszen a jövőben el kell küldenie magának azt az üzenetet, tök mindegy, mi történik.

Illetve lehet, hogy már minden mögé látni akarok valamit, de Suzuha “anyukája” pont megvágta magát egy késsel, mi? Aha.
De ne legyen igazam, annál jobban meglepődöm :)

Hououin Kyouma - 2018. 06. 25. 13:44

Nagyon érdekes ahogy haladtak a dolgok a 11. részig. Úgy kavargatják a VN Route-jait, hogy még a VN-t olvasók sem tudják biztosra, hogy mi fog következni. Ez nagyon jó húzás lehet. Persze az ilyen kavarásokkal nagyobb az esély is arra, hogy csúnyán elrontják. De a forgatókönyvet ugyanaz írta, aki az első sorozatét is, így bízom abban, hogy most is remek munkát végzett.

Az első sorozatot könnyebb volt adaptálni ilyen szempontból, mert a VN szerkezete ott viszonylag lineáris volt, kisebb mellékvágányokkal közben, amelyek a különböző befejezésekhez vezetnek.
Viszont a Zero VN bonyolultabb, mert alapvetően 2 fő szál van (azaz két fontosabb világvonal, amelyen zajlanak az események) és a két különböző világvonal eseményei hatással vannak a másikra. Az animében sok történést gyúrtak egybe egy route-ba. Viszont egészen a 8. részig úgy tűnt, hogy addig csak az egyik route-ot követik (a VN-t is úgy célszerű kijátszani, hogy előbb azt a route-ot viszi végig az ember, így azt gondoltam, ők is azt adaptálják majd előbb). Aztán a 9. részben, amikor visszatért Okabe a Béta világvonalra, hirtelen átugrottunk a másik route-ra, és egészen a 11. részig azon is voltunk. (amivel a route első felét sikerült is adaptálniuk teljes egészében).

Azonban most jött ki a 12. rész PV-je:
https://www.youtube.com/watch?v=CTXjTC7dPtg

Ez viszont arra enged következtetni, hogy most megint visszaugrunk az eredeti route-ra. Nagyon kíváncsi vagyok mi sül ki ebből az egészből.

scz - 2018. 06. 25. 15:15

“Suzuha “anyukája” pont megvágta magát egy késsel, mi?”

Az amerikai tudósasszony pedig nagyon rejtegette a jobb kezét a takaró alá a repülőn ülve, szóval nem lehet tudni.

Hououin Kyouma - 2018. 06. 27. 23:53

12:

Ez nagyon szép, érzelmes rész volt! :) Viszont szerintem még mindig lassabban haladunk a kelleténél… És VN olvasóként továbbra se vágom, hogy hogyan is akarják a következő részeket megoldani. Spoilerezni nem szeretnék a VN-ből, hogy ott hogy s mint volt, mert simán lehet, hogy itt oda lyukadunk ki jövő héten.
Most már ideje lenne felpörgetni a dolgokat. Mert a végén még kapkodás lesz a vége.

Hououin Kyouma - 2018. 07. 02. 15:01
Hououin Kyouma - 2018. 07. 04. 20:26

13:

Az anime only nézők biztosan élvezni fogják, sajnos nekem nincsenek jó előérzeteim a továbbiakkal kapcsolatban

scz - 2018. 07. 06. 17:05

Nem játszottam/olvastam a visual novelt, ezért csak a sorozat alapján sima ötletelés, de azért lehet ELMÉLKEDŐ SPOILER

Kagari-chan gondolom Kurisu és Okabe gyereke, különben nem hasonlítana rá annyira; Okabe, mint apa pedig adott, mert rajta kívül csak a transzvesztita van, meg Daru.
Mivel árva, ezért a szülők bizony nem élték túl a háborút, és ezért fogadta örökbe Mayuri. Viszont ebben az idővonalban Kurisu ugye alapból halott, szóval az alpha világvonal jövőjéből származnak Suzuhával együtt?

ELMÉLKEDŐ SPOILER VÉGE

Vélemény?

Hououin Kyouma - 2018. 07. 06. 22:49

“Viszont ebben az idővonalban Kurisu ugye alapból halott, szóval az alpha világvonal jövőjéből származnak Suzuhával együtt?”

Itt bukik a dolog, ugyanis ez szembe menne az eredeti sorozatban lefektetett szabályokkal, miszerint ha időgépet/időugrógépet használsz, akkor az adott világvonalon belül utazol az időben, nem váltasz világvonalat. Tehát Suzuha és Kagari nem jöhettek másik világvonalból.
(Illetve ez sem korrekt, mert maga az időutazás és az időugrás is megváltoztatja a világvonalat, csak annyira kis mértékben, hogy sem Okabe Reading Steinere nem aktiválódik, sem pedig a Divergence Number nem változik meg tőle kimutatható mértékben – ugye az csak 6 tizedesjegyig jelzi az elágazási számot. Sajnos ez csak az első VN-ben volt ilyen részletesen elmondva, de ez az oka annak is, hogy miért nincsen egy 3. Okabe, amikor az eredeti sorozatban másodszor megy vissza Kurisut megmenteni)

Tehát időutazni/időugrani csak egy világvonalon belül tudsz.

Így értelemszerűen nem lehet Kagari Okabe és Kurisu gyermeke, hiszen Kurisu 2010-ben meghalt, Kagari pedig csak 2026-ban születik meg.

Kagari amúgy tényleg egy az egyben Kurisunak néz ki, csak nagyobb mellekkel :D

Ha az anime mégis adaptálja azt a részt, amit egyelőre szerintem nem fog (és én rohadtul sajnálnám, mert a kedvencem), akkor majd világos lesz, hogy miért döntöttek úgy a készítők, hogy Kagari hasonló legyen Kurisuhoz. De ez elég komoly spoiler lenne, így nem írnám le.

Hououin Kyouma - 2018. 07. 06. 22:52

Ja egyébként, ne felejtsétek el, hogy a jövő héten nem lesz új rész! 18-án lesz legközelebb sajnos :(

durian - 2018. 07. 08. 18:49

Miért nem lesz?

Hououin Kyouma - 2018. 07. 09. 20:47

Azt sajnos nem tudom

Hououin Kyouma - 2018. 07. 13. 15:24

18-án tér vissza sorozat a második felvonással (a kép enyhén spoileres)

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/37066165_1835482879830972_7274464238985281536_n.png?_nc_cat=0&oh=ca232536ef0f051882f9293d3e53fa6c&oe=5BEA698E

Új endinget is kapunk, amelyet nem más, mint Asami Imai fog énekelni (Kurisu szinkronja). Íme a borítóképe:

http://steinsgate0-anime.com/wp-content/uploads/2018/07/DVD_BAN_s-300×300.jpg

Korábban új openingről is szóltak a pletykák, de ez nem lett megerősítve eddig. Elképzelhetőnek tartok egy olyan opening váltást, amilyen az eredeti sorozat utolsó 2 részében is volt. Tehát ugyanaz a szám, csak most más szöveggel.

Scat - 2018. 07. 13. 20:17

No, pótoltam a 12. és 13. részeket.

Ahhoz képest, hogy a 11.-et úgy sikerült lezárni, hogy nem kiáltott folytatásért, egész jól vitték tovább.

Bevallom, nekem a 12., dal utáni nyomozása tetszett, még ha kicsit népmesés is lett, hogy kitől ered :)

Fenti hsz-re reagálva, a 13. rész, VN-t nem ismerőként, tényleg tetszett :)
Végre kezd elindulni valahová a dolog, persze ezt is ripsz-ropsz elvarrhatják, mint a korábbiakat. Őszintén szólva nekem már nem világosak a világvonalak. Eddig azt hittem, hogy még ugyanazon vagyunk, ahonnan az első rész indult, sőt, még most is így gondolom, csak már kissé bizonytalanul.

Ezt az alapsorozat olyan szépen el tudta különíteni, itt viszont kissé elvesztem.
Gondolok itt a vasúti jelenetre kicsi Okabéval, de már az sem igazán tiszta, hogy ki is mosta át Kagari agyát. Igaz, az épület a flashbackből, meg a romhalmaz a jelenből, tippre ugyanaz.

Bízom benne, hogy a következő részek tisztázzák a világvonalas dolgot.

Amúgy az endinget sajnálni fogom, az animék túlnyomó többségénél áttekerem, de ezt mindig meghallgatom. Talán a Wolf’s Rain volt az egyetlen másik, amiét szintúgy megnéztem.
(bár az anime elég felemás lett)

Hououin Kyouma - 2018. 07. 13. 21:34

“Fenti hsz-re reagálva, a 13. rész, VN-t nem ismerőként, tényleg tetszett :)
Végre kezd elindulni valahová a dolog, persze ezt is ripsz-ropsz elvarrhatják, mint a korábbiakat. Őszintén szólva nekem már nem világosak a világvonalak. Eddig azt hittem, hogy még ugyanazon vagyunk, ahonnan az első rész indult, sőt, még most is így gondolom, csak már kissé bizonytalanul.”

Nem ugyanazon vagyunk. Az 1.129848-ról indultunk az első részben, ugye ezt mutatták is. Aztán először a 3. rész végén változott a világvonal. Nos, az ottani rész kicsit fura volt, ugyanis ugye Okabe pár pillanatig átkerül valamilyen háborús világvonalra (én pontosan tudom, hogy milyen világvonal az, és még az anime is visszatérhet rá – nagyon remélem, hogy így lesz, bár őszintén szólva, szerintem nem…), majd aztán ismét a tetőn találja magát. Itt megjegyezném, hogy a tetőn lévő Okabe nem emlékszik arra, hogy mi volt azon a háborús világvonalon! Hogy ez miért van így, egyelőre nem magyarázom meg, mert akár komoly spoiler is lehet.
Na szóval, visszatérve a tetőre: úgy tűnhet, hogy ez ugyanaz a világvonal, ahol az előbb is voltunk, de aztán elhangzik a kulcsmondat: Okabe nem emlékszik arra, hogy visszahívta Amadeus-Kurisut, hogy bocsánatot kérjen, tehát ez egy másik világvonal kell, hogy legyen. Mivel nem kötötték az orrunkra, ezért a VN-re hagyatkozva azt mondom, hogy ez az 1.064750-es világvonal. Majd halad a történet ezután a 7. részig, amikor Amadeus Kurisu hívása után ismét megváltozik a világvonal, ezúttal egy alfa világvonalra. Az anime ennek a számát se kötötte az orrunkra, így a VN-re hivatkozva, legyen ez a 0.571082-es világvonal. Aztán a 8. részben egy D-Mailt küld Kurisu és Okabe, hogy visszatérhessen a béta világvonalra, és ekkor jutunk az 1.097302-es világvonalra, amit az anime is megmutatott. Azóta is azon vagyunk. Megjegyzem, ilyen számú világvonal a VN-ben nincsen :) Gondolom azért adtak neki új számot, mert az anime egy új történetszálat hozott létre tulajdonképpen azzal, hogy egybegyúrták a VN különböző route-jait.

“Gondolok itt a vasúti jelenetre kicsi Okabéval, de már az sem igazán tiszta, hogy ki is mosta át Kagari agyát. Igaz, az épület a flashbackből, meg a romhalmaz a jelenből, tippre ugyanaz.”

A vasúti jelenet az 2005-ben játszódik, ezt onnan lehet tudni, hogy a jelenet hajaz a Steins;Gate mozifilmben látható 2005-ös jelenetre, nem tudom láttad-e azt a filmet :)
Persze jogosan kérdezhetjük, hogy Okabe miért nem emlékszik arra, hogy találkozott Kagarival, és hogy tőle hallotta a dalt. Hát azért nem, mert Okabe múltbeli emlékei más világvonalról származnak, mivel volt jópár világvonal változás közben :)

Az, hogy ki mosta át Kagari agyát, azt hittem az anime-only nézőknek is egyértelmű lesz :D nézd meg jól azt az öreg professzort a flashbackben, majd nézd meg jól a sorozat openingjét, és vedd észre az észrevehetetlent! :D
Az épület a flashbackből és a romos épület nem gondolnám, hogy ugyanaz, merthogy a flashback az a jövőben játszódik ugyebár (ezután érdemes még flashbacknek hívni? :D). A romhalmaz meg ugye a jelen :) tehát a romhalmazból lesz szerinted az a szép modern laboratórium? Nem hinném :) (ez amúgy anime-original content, úgyhogy ezzel kapcsolatban én is csak találgatok)

Scat - 2018. 07. 14. 20:06

Hát de látod, ez nem stimmel. Az alapsorozatban hiába váltogatta Okabe úgy a világvonalakat, mint én a zoknijaimat, mégis mindenre emlékezett. Például a hetedik részben lévőre is.
De itt meg nem? Hát jó, hogy ezt nem veszem számításba, ha egyszer nem is így volt :D
Mindenesetre, kösz a magyarázatot.

Láttam a filmet, sőt, a jelenet után rá is kerestem youtubeon, hogy abban hogyan is történt (továbbra is baromi szívbemarkoló).
Amit ezzel kapcsolatban állítasz, valamennyire jogos, hiszen világvonal váltáskor nem emlékezett az évekkel azelőtti dolgokra, viszont akkor hogyan van az, hogy az anyja meg igen? Ő nem váltott vonalat?
Arra célzok, hogy az egyik nem emlékezhet a másik nélkül, mert egymástól tanulták. Ha Okabe nem emlékszik a dalra, hogyan énekelhette kiskorában? Ha meg világvonal váltás volt, akkor az anyja miért tudja? Elvégre az ott lévő Okabe nem taníthatta meg neki, ha egyszer nem is rémlik neki.
Maximum, ha az anyjának valami extra Olvasó Steinere van, vagy ilyesmi :)

Kagarira visszatérve, persze, oké, az amerikai prof adja magát, de bízom benne, hogy nem ennyire egyértelmű. (Bár a motivációjában még lehet csavar)

Miért ne szépülhetne meg 20 év múlva az épület? Annyira elrugaszkodott dolog lenne? :)
Egyébként sem egy romhalmaz mint hallhattuk, csak nem régóta ilyen, álca csupán, szóval simán lehet, hogy csak esztétikailag néz ki olyan silányul. De én is csak találgatok.

Hououin Kyouma - 2018. 07. 14. 21:35

“Amit ezzel kapcsolatban állítasz, valamennyire jogos, hiszen világvonal váltáskor nem emlékezett az évekkel azelőtti dolgokra, viszont akkor hogyan van az, hogy az anyja meg igen? Ő nem váltott vonalat?
Arra célzok, hogy az egyik nem emlékezhet a másik nélkül, mert egymástól tanulták. Ha Okabe nem emlékszik a dalra, hogyan énekelhette kiskorában? Ha meg világvonal váltás volt, akkor az anyja miért tudja? Elvégre az ott lévő Okabe nem taníthatta meg neki, ha egyszer nem is rémlik neki.”

Lehet akkor már régen láttad az előző sorozatot, de ott is így volt, mint itt.

Vegyük például onnan azt az esetet, amikor Moeka elküldte a D-Mailjét. Akkor a világvonal megváltozott egy olyanra, ahol csak Okabe találkozott vele, a többi labortag nem! De, Okabe ezt nem tudja, mivel neki az előző világvonalról maradnak meg mindig az emlékei! Ezért rögtön az első kérdése az, hogy hol van Moeka. Amire persze a többiek csak annyit tudnak mondani, hogy “Ki?”, mert ugye az új világvonalon ők nem találkoztak, és Okabe is tanácstalanul néz, mert nem érti, hogy miért nem tudják a többiek. Mivel neki az előző világvonalbeli emléke van meg, ahol bizony a többiek is ismerik Moekát.

Tehát egy világvonal változás úgy működik, hogy akiknek nincsen Reading Steinere, azok emkékei felülíródnak az új világvonal emlékeivel, akiknek viszont van (pl. Okabe), nekik nem íródnak fölül az emlékeik, hanem a korábbi világvonalon szerzett emlékeiket viszik tovább!

Okabe anyjának nincsen Reading Steinere, így őneki csak az aktuális világvonalról vannak emlékei, Okabénak viszont csak az előzőekről, amiken korábban járt.

Okabe azért nem emlékszik a dalra, mert az előző világvonalakon nem ismerte azt, és nem is énekelte. Hogy a jelenlegi világvonalon mi történt a múltban, arról neki fogalma sincs. 2010. július 28-ig (amikor az első sorozatban véletlenül elküldte az első D-Mailt) ő az 1.130426-os világvonalon élt. Az összes 2010 előtti emléke onnan származik, márpedig azon nem ismerte a dalt, és Kagarival sem találkozott 2005-ben.

(Most azt ne keverjük ide, ami az előző sorozatban is ki lett mondva, hogy a többi világvonalról mindenkinek vannak nagyon gyenge, nagyon halovány emlékei, amelyek álmok és látomások formájában nyilvánulnak meg. Így volt ugye lehetséges, hogy Feyris emlékezett a D-Mailjére, ami megváltoztatta Akihabarát, illetve, hogy a lány Lukako is emlékezett arra, hogy a korábbi világvonalakon fiú volt)

“Miért ne szépülhetne meg 20 év múlva az épület? Annyira elrugaszkodott dolog lenne? :)
Egyébként sem egy romhalmaz mint hallhattuk, csak nem régóta ilyen, álca csupán, szóval simán lehet, hogy csak esztétikailag néz ki olyan silányul. De én is csak találgatok.”

Megszépülhet, csak közben letarolja a világot a 3. világháború is, mint azt tudjuk :D
Egyébként a jövőbeli létesítmény hivatalosabb épületnek tűnik, nekem az jött le, hogy Mayuri valamilyen kezelésre járatja Kagarit. Tehát az valószínűleg egy kórház, csak minden bizonnyal mást is csinálnak Kagarival…

scz - 2018. 07. 16. 15:31

“Elképzelhetőnek tartok egy olyan opening váltást, amilyen az eredeti sorozat utolsó 2 részében is volt. Tehát ugyanaz a szám, csak most más szöveggel.”

Ott igazából az eredeti dal különböző versszakait használták, mert az első és utolsó Okaberól szól, a második Mayuriról, ha jól tudom.

Hououin Kyouma - 2018. 07. 16. 15:54

“Ott igazából az eredeti dal különböző versszakait használták”

Igen. Most is ilyesmire számítok

Scat - 2018. 07. 16. 20:25

Régen láttam, konkrétan akkor, amikor a róla szóló ajánlót beküldtem ide :)

Viszont, be kell ismernem, hogy meggyőztél, mert valóban, neki a legeslegelső világvonalról vannak emlékei, hiába változik annyi minden. Jogos.

Már csak ezért a magyarázatért is megérte beküldenem ide a pilot írást.

Hououin Kyouma - 2018. 07. 16. 21:06

@Scat:

Négyszer láttam az eredeti sorozatot, a VN-eket pedig idén játszottam végig, eléggé képben vagyok szerencsére mindennel :D bármilyen kérdés felmerül itt, igyekszem tisztázni, persze ügyelek rá, hogy ne spoilerezzek a mostaniból.

Mondjuk meg kell jegyezzem, a Zero-val kapcsolatban nekem is vannak ködös részletek a VN után is, sajnos az nem olyan jól felépített ilyen szempontból, mint az elődje (amelyben szó szerint minden szájunkba volt rágva, és meg volt magyarázva). A Zero után lehetett egy csomót gondolkodni pár plothole szerűségen… Kíváncsi vagyok az anime adaptáció mit kezd majd ezekkel, mennyit dolgot hagy nyitva, rábízva a képzeletünkre.

Scat - 2018. 07. 17. 01:01

Egyébként érdemes kipróbálni úgy a VN-eket, hogy ismerem az animét, vagy felesleges, mert nem (vagy alig) ad semmi pluszt?

Hououin Kyouma - 2018. 07. 17. 01:29

A Zero-t mindenképp, mert az animében sok minden máshogy lett már most is megoldva. Ugye egy VN-ben te alakítod a történeted a döntéseiddel (bár, nem túl sok helyen tudsz belenyúlni, legalábbis a Zero-ban, az eredeti az más tészta kicsit). Két fő szálat lehet kijátszani, és mindkettő szükséges, hogy a végén a “True Endinget” megkaphasd. Az anime adaptációban ezt a két fő szálat vegyítették, és hoztak belőle létre egyetlen történetszálat (amivel mondjuk szerintem elvették kicsit a VN lényegét, de erről spoiler nélkül nem tudok beszélni). Tehát így lényegében egy új történetet kaptunk, ami már meglévő elemekből épül fel ugyan, de attól még új is. Úgyhogy a Zero VN-t mindenképpen javaslom kijátszani.

Az eredetit akkor javaslom, ha érdekel részletesebben is a téma. Abban ugyanis sokkal jobban ki van fejtve, hogy hogyan működik a sorozatban az időutazás, jobban fel van építve a szabályrendszere is, és korrekten megválaszolta azt a kérdést is, amit az anime sajnos nem: miért nincsen 3 Okabe a végén, amikor másodszor megy vissza Kurisut megmenteni.
Mondjuk nem olyan meglepő, hogy több minden ki van fejtve, elvégre 50 órás játék… az animének 10 órában kellett elmesélnie a dolgokat.
Nekem ilyen téren jelentett pluszt a VN, emellett érdekes volt látni az 5 másik befejezést is, amelyek eltérnek az animében láttottól. És bizony, még az anime ismerőjeként is kellett végigjátszást néznem ahhoz, hogy minden endinget ki tudjak játszani :D (előbb láttam az animét).

Hououin Kyouma - 2018. 07. 17. 13:12

Közben itt van a 14. rész preview-ja:

https://www.youtube.com/watch?v=A8Wcpc93ehc

Sajnos igazolódni látszódnak a balsejtelmeim, hogy nem lesz egy bizonyos történetszál adaptálva. Ennek ellenére kíváncsian várom, mit hoznak ki a dologból.

Hououin Kyouma - 2018. 07. 17. 19:04

Itten pedig az új ending is meghallhatható:

http://mora.jp/package/43000033/A66172/

Hououin Kyouma - 2018. 07. 18. 21:16

14. rész: Korrekt epizód volt. A rendezés és az animáció egyre jobban fejlődik úgy érzem.

Nos VN-ismerőként egyetlen dolgot leszámítva nem okozott meglepetést a rész. Suzuha és Kagari összecsapása történt kicsit másképp, de így is működött. Bár, hogy Kagari miért vette le a sisakját, nem egészen értem…

Okarin és Leskinen beszélgetéséből pedig a lényeget sikerült kihagyni, bár ez betudható annak, hogy esetleg nem akarnak mindent hamar lelőni az anime-only nézőknek.

Az opening kapcsán igazam lett, tényleg a Fatima lett az a második részének szövegével, és új animációval :D
Az új animáció sokkal ötletesebb is volt, mint a korábbi. Mondjuk az egyik snittje egy orbitális spoiler is egyben, de lehet ez csak a VN ismerőknek tűnik fel :D

Az új ending zene is jó, de az animáció hozzá… meh… Nagyon minimalista lett, kissé olyan érzésem van, hogy nem maradt hozzá elég büdzsé…

Hououin Kyouma - 2018. 07. 23. 16:01
Hououin Kyouma - 2018. 07. 25. 20:22

15. rész:

Nos, nem az lett amit vártam, de így is élveztem :D bár picit gyengén kezdett a rész, de egyre jobb és jobb lett, még hogyha kicsit klisés is volt pár helyen :D A VN-ben nagyon sajnáltam Suzuhát azért, amiért egyetlen route-on se jött az össze az, hogy lássa a szüleit együtt. Úgyhogy örülök, hogy meglépték ezt itt :D És jár a taps a Gate of Steinerért is, amit most hallhattunk először a Zero-ban :)

Jó kérdés, hogyan tovább, mert ezzel megint lassítottunk kicsit, és már csak 8 rész maradt, amibe még nagyon sok mindennek kéne beleférnie…

Hououin Kyouma - 2018. 07. 30. 15:16

16. rész reklám:
https://www.youtube.com/watch?v=IqHpaU-iGyA

Várós, remélem nem cseszik el Okabe és Maho legjobb beszélgetését

Hououin Kyouma - 2018. 08. 01. 23:37

16. rész:

EZ IGEN! Tökéletes epizód, tökéletes adaptáció, tökéletes szinkronhangok, tökéletes soundtrack. Kitettek magukért.

Megtörtént hát Mahoék lebukása, és onnantól kezdve szinte tapintható volt a feszültség. Kérem szépen, így kell Steins;Gate-et rendezni! A végére csak belejön az új rendező!

A 12. résztől kezdve amúgy kifogástalan volt a rendezés nekem, de ez az epizód most mindent vitt, mindent überelt, még az eredeti sorozat legjobb részeit is!

Szokás szerint türelmetlenül várom a hétfőt, hogy lássam, merre tovább. Még mindig kérdőjel, hogy hogyan fognak 3 lényegesen különböző endinget eggyé kovácsolni

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz