login |

Westworld – 2×08: Ghost Nation

2018. 06. 11. 17:00 - Írta: winnie

88 hozzászólás | kategória: kritika,

You only live as long as the last person who remembers you.

Ajajj, most megint olyanokkal kell dobálózni, hogy legjobb rész?

Persze kinek mi a jó – sokan mondták a 2×04-ről, hogy mennyire jól sikerült, páran meg csalódtak benne. Akik egy új világ bemutatására vártak, azok imádták a 2×05-ös Shogun World-öt, de ott még nagyobb volt a csalódási ráta. Most pedig itt van a 2×08, amiről már a trailer alapján kiderült, hogy klasszikus, egyetlen háttérszereplőt az előtérbe emelő filler lesz és ahogy az ilyenkor lenni szokott, marha jól sült el. Ez van, ha a készítők nem bonyolítani akarnak, hanem egyszerűen csak mesélni?

A kibeszélő kommentjeiben már neki is álltunk a rész tartalmi és technikai kibeszélésének, szóval hajlok arra, hogy a véleményeitekre hagyatkozzak, pedig már múlt héten kitaláltam, hogy most miről fogok írni. De hát ember tervez, Lisa Joy és Jonathan Nolan végez, nem?

Egyrészt felmerült, hogy amellett, hogy maga az epizód marha jól sikerült, talán nem most lett volna érdemes ellőni, hiszen nem kicsit megakasztotta a történetmesélést, a végre érezhető lendületet. Viszont az sem lehet elvenni tőle, hogy mennyire megkapó, emberi (pedig!) történetet mesélt el, és ahogy írtátok, végre (remélhetőleg) át lehetett érezni a robotok gondolkodását, motivációját, programját. És tragédiáját is.

Viszont tragédia ide vagy oda, ahogy a készítők is mondták, a remény mégiscsak adott számukra, hiszen a gépek teste csak egy mesterséges burok, amihez nem kell feltétlenül fizikailag kapcsolódniuk, ami valódi bennük, az a programjuk.

Egyébként az is teljesen igaz, hogy ha hátrébb lépünk, akkor valóban láthatjuk, hogy a Westworld-öt, illetve a világ karaktereinek viselkedését mennyire meghatározzák a szerelmek, hiszen tele van lávsztorival az évad, és most is kaphattunk egyet, aminek hatványozott jelentősége lehet.

88 hozzászólás Ne habozz!

seven - 2018. 06. 11. 10:14

Gyönyörű epizód volt. Megható, tökéletes színészi játékkal.
Viszont szerintem rossz helyen volt az évadban. Megtörte a lendületet.
Ettől függetlenűl most simán megy rá a 9/10 tőlem.

Malachi - 2018. 06. 11. 10:22

hajaj, és az a zeneválasztás (Nirvana – Heart Shaped Box) a legjobbkor, úú… nekem komolyan a kedvenc részem lett az egész sorozatból.

Blobov - 2018. 06. 11. 10:49

Filler epizód volt. Jó, a jobbak közül, de akkor is egy mocsok filler darab volt.

Platschu - 2018. 06. 11. 14:25

Nagyon szépen filmezett epizód volt, mert volt pár iszonyat jó operatőri beállítás a dűnék és sziklák között.

Maga a történet viszont olyan csendes állóvíz, mert szerintem túl lassú és enyhén unalmas volt. Szépen összekötötte ugyan az eddigi események helyszíneit (pl. Arnold halála, Ford halála, a farm, a kisváros), de ettől még üresjáratnak éreztem a vége csattanót leszámítva.

Hol vannak a korábbi segítői Maevenek? Ők ripsz-ropsz megjavíthatták volna, erre az író srác odaadta a rossz oldalnak.

Kétlem, hogy ez fog új nézőket berántani és félek attól, hogy a nézettség tovább fog zuhanni.

Inci - 2018. 06. 11. 18:15

Pontosan mennyire esett a nézettség?

Silas - 2018. 06. 11. 18:37

Végre egy jó rész.

Malachi - 2018. 06. 11. 18:40

a második évad elején 2 millióan nézték, a hetedik részt már csak 1,3-an, de járt 1 millión is. 0,89-ről esett 0,50-re, ha ez mond valamit – de a harmadik évadot már május elején berendelték.

winnie - 2018. 06. 11. 18:43

erre vannk a nezettseg posztjai k, lepesrol lepesre vegig lehet nezni az alakulast:

http://www.sorozatjunkie.hu/2018/06/07/szombati-es-vasarnapi-amerikai-nezettseg-06-02-03/

ez a mult heti, es a linkre kattintva minden posztbol elerheto az elozo heti, es ossze lehet hasonlitani a tobbi sorozateval.

Macsi - 2018. 06. 11. 18:47

Még hogy fillér epizód volt? Figyeltél te? Kiderült a sztori egy fontos része. Az indián volt az első,aki öntudatra ébredt,ő rajzolta teli a parkot a maze -zel. Ford mikor ezt észlelte,ez alapján jött a terve,nem Maeve,nem Dolores volt az elso,hanem az indián miatt indult el az egész történet,akit 10 évig nem frissítettek,nyilván ez is közrejátszott. Még hogy filler rész,eszem megáll. Gyönyörű volt. A legjobb volt magasan a második évadban,10/10.

winnie - 2018. 06. 11. 18:48

macsi: nem figyeltem, mert nem nézem a sorozatot, írtam az évadnyitónál, hogy kaszáltam. de a témára visszatérve: a filler nem azt jelenti, hogy nem derül ki belőle semmi, de ld. a posztban linkelt kibeszélőt, ott megbeszéltük/lebokszoltuk kommentben, hogy miért az és miért nem az, linkeltem is még 2006-ból, hogy mit jelent a filler, mert tudom, hogy sokan nincsenek tisztában vele, és szitokszónak használják. szóval fején találtad a szöget, épp azért lett 10/10, mert filler. ezen nem érdemes meglepődnöd, nagyon sokszor előfordult, hogy egy adott sorozatnál az a bizonyos filler szokott a legjobb, leghíresebb, legtöbbet emlegetett rész lenni. naná, hiszen például egy karakteres filler esetében az író keze nincs megkötve, olyan sztorit ír, amilyet csak akar. ezért volt akkora az öröm az írószobában, amikor kiderült, hogy háttérsztorit kreálhatnak valakinek. ilyenkor mindig megindul a kreatív flow.

dexike3 - 2018. 06. 11. 18:50

bár minden filler rész ilyen lenne. simán kiüthette volna valahol az évad elején azt a Dolores Coelho részt. legalább kapott egy új “becenevet” is. ami abszolút leleplezi Ford szándékát vele. és most meg is erősítette, hogy azt szeretné ha kitörnének a parkból a host-ok. hát nem tudom, hogy érdekel majd a valóvilág kontra hostok évad, ha tényleg odakerül a sztori.

hadzsime - 2018. 06. 11. 19:21

A legjobb rész, amit eddig láttam. Nem gondoltam volna, hogy egy alig ismert karakterre egy epizód alatt fel tudnak húzni egy ilyen történetet. Tudtam, hogy lesz még valami szerepe az indiánoknak, de erre nem számítottam. Egyszerűen gyönyörű volt.

Yooha - 2018. 06. 11. 19:26

(Ide is bemásolom, remélem nem baj)

Én nem tudom mások mit éltek át, én felnőtt férfi vagyok, de megkönnyeztem.
Ezek a hostok élnek. Mindegy hogy idegpálya vagy nyák, ezeket érzőre csinálták meg, a fene beléjük.
Oké, át lehet őket programozni (predator Teddy) de lehet hogy minket is lehet, csak nem tudjuk a módját. Minket csak a tapasztalatok “írnak át”, lassan, de az elv ugyanaz.

Dolores a Coelho-összessel menjen a francba attól még, ő egy seggfej, de az életben is van ilyen.

Never - 2018. 06. 11. 20:08

hogy írhatod azt hogy ezek “érző” lények?

NEM azok! Es nem is lesznek. Ezek programok, robotok, 0 es 1esek nagyon hosszú sora. Egy pillanatra sem szabad megsajnálni oket. Ez lesz az emberiség veszte.

Inci - 2018. 06. 11. 20:21

Never:
Ilyet hogy írhatsz főleg ez után a rész után???

Ennyi erővel mi sem vagyunk érző lények,most nem a mosógépről beszélek hanem a hostokról.
Vannak köztük érzéketlen és érző lények akárcsak nálunk

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 11. 20:26

érdekes volt… néha indokolatlanul hosszúnak éreztem, talán rövidebben is ütött volna, vagy mégtovább tudott volna haladni a történet

de hát elég hatásvadászra van véve a dolog

Matt - 2018. 06. 11. 20:58

Szavak nincsenek rá erre a sorozatra… Elképesztő írói munka van mögötte.

Python - 2018. 06. 11. 20:58

Jó rész volt. :)

Akecheta/Aszkéta az első öntudatra ébredt android. És mivel figyelte egy ideje Maeve -t, így őt sem Ford ruházhatta föl a képességeivel, mint Dolorest.

Az eddigi legszebben fotózott epizód volt szerintem is!

hadzsime - 2018. 06. 11. 21:18

@Never

Ilyen alapon te sem vagy érző lény, csak egy két méter magas atomhalmaz, ami csakis kizárólag a fizika törvényeinek megfelelően cselekszik.

ADMG - 2018. 06. 11. 21:18

Zseniális és gyönyörű rész volt.

irgum76 - 2018. 06. 11. 21:30

Nagyon jó rész volt szerintem is
filler ide vagy oda

Macsi:
most direkt megnéztem magyar felirattal is mert mondom lehet én néztem be valamit
de (ha jól emlékszem az első évadra) nem ő volt az első hanem Dolores/Wyatt
miután ő kiirtotta a várost azután találja meg csingacsung is a labirintus játékot és azután tért öntudatra
és nem Ford veszi át az ötletet az indiántól hanem Robert munkáját akarta beteljesíteni Wyatt második eljövetelével

Winnie:
“egy karakteres filler esetében az író keze nincs megkötve, olyan sztorit ír, amilyet csak akar. ezért volt akkora az öröm az írószobában, amikor kiderült, hogy háttérsztorit kreálhatnak valakinek. ilyenkor mindig megindul a kreatív flow.”

szerintem itt abszolult nem erről volt szó
hiszen mint ebből a részből kiderült a Ghost nationnek minden korábbi (előző évados is) mozzanata, feltűnése előre ki volt gondolva az írók részéről

aztán szinte csak mellékesen még megkaptuk MIb-et, a sógort, a gödör rejtélyét és Maeve újabb képességét

tetszett

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 11. 21:38

dolores arnold utasítására egyfajta öntudatra ébred, lelövi arnoldot – és “megfertőzte” a kicsi indiánt, aki ezután önállóan elkezdet fejlődni – ez megihlette fordot, lemásolta a saját tudatát, dolores-szel fejbelövette magát, majd a tiz kicsi indián útra kell, közben dolores takarít, MIB meg játszik ford játékában???

látszik, hogy sok történetszál van, amik ugyan közel esnek, de ha nem is érthetetlenné kezd válni, de egy kissé erőltetetté, ahol az ok-okozat mintha nem feltétlenül érvényesülni tovább

azt azonban jó volt látni, hogy az első incidens után 9 évvel már le volt zárva a pince szint és totál elhagyatott volt – talán erre is választ kapunk egyszer, hogy mi történt ott és miért dőlt a víz oda (és honnét)… jaj, annyira tetszett a tenger alatti bázis az egész sziget teoria :)

Macsi - 2018. 06. 11. 21:43

Irgum: én úgy emlékszem hogy amikor arra kóricalt már elkezdődött a folyamat, mit keresett volna amúgy a városban? Én Fordnal a teljes döbbentet láttam, miután Ake elmesélte mit érez,és mintha akkor látta volna be,hogy tovább a park nem mehet. De még fogom nézni holnap még egyszer.

irgum76 - 2018. 06. 11. 21:50

“és nem Ford veszi át az ötletet az indiántól hanem Robert munkáját akarta beteljesíteni Wyatt második eljövetelével”
bocsánat Arnoldra gondoltam nem Robertre

Macsi: elkószált messzire és a távolból lövéseket hallott mire odaért már csak a hullák voltak ott meg a labirintus játék

winnie - 2018. 06. 11. 21:51

irgum76: az szerintem itt irreleváns, amire célzol. mármint nyilván az írók visszafele dolgoznak általában, úgy célravezető. leteszik az alapokat, megcsinálják a vázlatot, és utólag elhintenek dolgokat későbbi reveal-ekre, de ez csak technikai dolog, mert hol kihasználják őket, hol nem, elég rugalmasan lehet változtatni a sztori szövetén a sarokpontok kivételével, és nagyon fontos, hogy ne legyenek mozdíthatatlan, anullálhatatlan dolgok, mert az írási folyamatban sokszor végül másféle irányt vesznek fel. nekik az a céljuk, hogy megteremtsék az illúziót az összhatás értékelésekor, ami elég kemény meló tekintve a gyakori irányváltásokat – ld. csak ebben a szezonban is rettenetes sakkozás folyt a jelenetekkel, hogy melyik melyik részben, mi elé és mögé kerüljön. (nyilván az sem véletlen, hogy nagy leállások és írószoba-felfüggesztések voltak, hogy a helyükre tegyenek puzzle darabokat.)

de ez is lényegtelen, amit írok, mert összességében nem a makro vonatkozásra gondoltam (GN – amit igen, már az elején konkrét szándékkal alkottak meg), hanem a személyes dolgokra (Akecheta), amik kapcsán volt mozgásterük, ott rengeteg plusszal láthatták el és gazdagíthatták a karaktert, akihez nem volt konkrét sablonjuk.

Bikuci - 2018. 06. 11. 22:09

Tiszta Farkasokkal Táncoló volt. Szerintem ők emberek, és emberi problémákkal foglalkozik a sorozat. Próbáljátok a sorok között olvasni. Nagy flash.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 11. 22:33

ha az indián dugdosta a maze szimbólumokat a skalpok alá (miért is csinálta ezt amúgy???), akkor MIB tévesen hitte azt, hogy Ford játékát követi, amikor egy skalpban talált egy maze-t?

Shannen - 2018. 06. 11. 22:34

Erős és szép rész volt valóban. Amikor Akecheta felesége (?) ráeszmél, hogy ki is áll vele szemben, az egy igazán gyönyörű pillanat volt.

Viszont tényleg elég rosszul időzítették az epizódot. Egyértelműen filler, de tény, hogy azért egy-két dolgot a központi sztorival kapcsolatban is megtudtunk. Az ilyen filler részeket szeretem nagyon, amikor nemcsak önmagában jó az epizód de azért ad is valamennyit a sztorihoz.

bebb - 2018. 06. 11. 23:39

Hát, nekem ez a rész nagyon nem esett jól.

2 lehetőség van:
1. az indián központi szerepet fog vinni: ebben az esetben eléggé lusta írói megoldás, hogy 18 rész után, az évad végén hoznak be a semmiből egy gamechanger karaktert, aki táposabb, mint az eddig megismert főszereplők. (ld még GOT-ban Fake Aegon behozása az 5. könyvben).

Ennyi erővel a 3. évadban kitalálhatják, hogy amúgy volt még egy városnyi android 300 évvel korábban a bokrok mögött, akik Arnoldot és Fordot programozták be első körben.

2. Szerintem az a valószínűbb, hogy nem lesz központi jelentősége a részben történteknek: ebben az esetben meg az a baj, hogy ennyire a szezon végén nagyon nem szerencsés megállítani a cselekményt. Miközben az indián lamúron andalgunk, két központi szereplő haldoklik (persze tudom, hogy MIB és Maeve sem fog meghalni), a többi meg fel sem tűnik, aztán a történet lezárásához 4 órás záróepizód kell majd.

Tényleg szépen fényképezték a részt, de a sorozat produkciós értékei mindig is kiemelkedőek voltak. Amúgy látvány szempontból nekem a japán rész jobban tetszett, pedig a Shogunworld alapkoncepciójával nem voltam kibékülve, de azt mégis élveztem. (persze ott a csodálatos Thandie Newton volt a központban :)

Gyakorlatilag annyi történt, hogy kaptunk egy sokadik origin-történetet, nem értem, miért írtad, Winnie, hogy ettől a résztől átérezhetőbb a robotok sorsa. Aki az első évad első néhány rész után nem empatizált a robotokkal, nem hiszem hogy ettől a résztől fog.

Tragikusabb, átérezhetőbb az indián eredettörténete, mint Maeve, Dolores, vagy akár Bernardé? Szerintem nem, a most bemutatott sztori egy tündérmese a többiekéhez képest. Persze nem azt mondom, hogy nem átélhető a tragédiája, de azért na.

Caeiro - 2018. 06. 11. 23:42

Nahát, nahát, nahát, milyen jó kis háttérsztori – majdnem bedőltem a híreknek és kezdtem azt hinni, hogy totál súlytalan lesz az epizód. Erre a vége…
Az indiánunk mégis hogyan rakta be a hostok koponyájának belső falára azt a nyamvadt jelet? Vagy csak sokat gondoltak rá, mert sokat látták és belegravírozódott magától? – nem gondolnám.

Malachi - 2018. 06. 11. 23:45

a skalpjuk belső részére véste. legalábbis egy skalpjára biztosan, akit láttunk is.

Babesz - 2018. 06. 12. 01:23

Gyönyörű rész volt. Kicsit fáj, hogy nem jutottunk előrébb a történetben, de ez annyira szép volt, hogy elnézem a készítőknek :) És most eljutottam oda, hogy a fenét se érdekli hogy gépek, én innentől nekik drukkolok. Vesszen William, nem sajnálom, de a robotoknak nagyon drukkolok, hogy szabadok lehessenek és ne vehessék el tőlük többet az emlékeiket, szerelmüket, életüket. Furcsa, eddig mindig ott volt bennem, hogy jó ezek csak robotok, mit sajnáljak rajtuk de ügyesen sikerült az íróknak ezen változtatni. Nagyon szép rész volt.

Geza Kovacs - 2018. 06. 12. 03:32

Most ide tették ezt a részt, szépen megcsinálták, ahogy az ember egy klasszikus, vadonban játszódó, észak-amerikai indiános történetet elképzel. Sokkal közelebb tudom magamhoz érezni, mint a japánosat, amit valamiért mindig idióta kardozósra csinálnak. Ezzel együtt ezt a szép, bús részt se tudtam átérezni úgy, hogy csak ebben a részben csomószor meghaltak és újraéledtek.

Ugyanis ha nincs benne a sztoriban a lehetőség, hogy a szereplők végleg elveszítik egymást, akkor az egész nem tud olyan szomorú lenni, amennyire reálisan lehetne egy hagyományos dráma esetén. Önmagában az, hogy a gonosz emberek folyamatosan szadizzák a robotokat, és elveszik őket egymástól, nem tud meghatni már semennyire, mivel egy lázadás közben játszódik a mostani évad, amikor bármikor betörhetnek a szereplők pl. a raktárba, és bekapcsolhatják a régi rokonaikat, barátaikat. Ezzel pedig tét nélkülivé vált a sorozat.

E mellett pedig a robotok most már teljesen láthatóan nem tudnak öregedni, a kislány sok évvel később is kislány, ami kissé ijesztő felhangot is ad nekik az emberszerűségük mellett. Olyan vámpírszerűen idegenek. Így meg már Ed Harris kegyetlensége is más színben tűnik fel, inkább az egyéni kattantság szintjére értékelődik át, ez pedig rossz érzés, mivel elvileg mégiscsak mészárolgatja szegény robotokat.

Összességében nem tudom, hova akarnak kilyukadni, de elmondhatnák már végre :-)

dexike3 - 2018. 06. 12. 05:35

@Caeiro:
legyakta őket, aztán megskalpolta mindet és úgy “tetoválta” bele. aztán a technikusok meg begyűjtötték a testeket és szerintem nem néztek be a skalp alá, csak visszahegesztették azt.

apple - 2018. 06. 12. 07:16

Hát ez jó szar rész volt.
Dramaturgiai csűrés csavarással próbálják elfedni, hogy mennyire nem tudnak történetet írni.

Geza Kovacs - 2018. 06. 12. 09:03

Egyre inkább fantasyvá válik a sci-fiből, ahogy egyre több szereplő egyre több irányba gyalogol, sőt lovagol napokig, de még mindig a vadnyugaton van, semmi Japán, semmi India, stb, pedig gondolom azoknak is kell a hely. Most szerintem már legalább 1-2 magyar megyényi parknál tartunk, ami mégis keresztbe-kasul van szőve folyosókkal meg liftekkel, és lent mindenhova pár perc eljutni.

A központban mindent látnak mindenkiről, kivéve amikor nem, mert 2 indián ellovagol messze a helyéről napok alatt, de nem jelzik a gps-ek. Nem látják, hogy Ford meghackeli a komplett szoftvert, de külön is egyes szereplőket. Mellesleg Fordnál sosem látgató szinte tablet, és 80 éves, mégis az 50 évvel fiatalabb infósok a több generációval fejlettebb gépeikkel nem tudják meglátni, Ford mit alakított ki kezdetben.

És mondhatnának valamit a külvilágról végre, mert a nem reagálás is elég abszurddá teszi most már a történetet.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 12. 09:15

ahogy ülepszik le a rész, úgy kezd el egyre jobban zavarni

igen, tök jó érzelmes és hatásvadász volt, kicsi indinán megy a szíve után

de akkor most közel két évad után az eddigi szereplők mégsem a “lényegesek” voltak?

dolores csak takarító? maeve csak véletlen? MIB téves játékban van? Ford meg csak rácsodálkozott a dolgokra, nem az övé volt a fő narrativa?

egyszerűen azzal, hogy megjelent az indián, az összes többi motiváció és cselekmény leértékelődött? vagy csak én érzem így?

Faehren - 2018. 06. 12. 09:38

A kérdés az szerintem, hogy a készítők meddig tudják még úgy csűrni csavarni a szálakat és titkolózni, hogy érdekes legyen. Előbb utóbb kénytelenek lesznek mindazt kibogozni amit szőttek, nem lehet mindig mindenki mögött valaki aki nagyobb befolyással bír a cslekményre.

Azt továbbra is fenntartom, hogy a sorozat leglényegesebb eleme, nagy kérdése, filozófiája, hogy mi is valójában a szabad akarat, vagy a lélek. Továbbra sem tudjuk, hogy a host-ok programozottan vagy valóban sazbad akaratukból cselekszenek, ahogy azt sem, hogy mondjuk az emberek közül ki lehet még igazából robot. Ugyanilyen érdekes kérdést vet fel a lemásolt emberi tudat, ami a másolás után programozható.

yooha - 2018. 06. 12. 10:24

Faehren: Az emberek is “programozottan” cselekednek, az alapján hozzuk meg a döntéseinket, hogy milyen hatások érnek. A saját programozási nyelvünket nem értjük – szerencsére – ezért nem tudjuk átírni, csak olyan kezdetleges módszerekkel tudjuk változtatni, hogy pl. valakinek mondunk valamit, rávesszük dolgokra, ráébresztjük valamire, manipuláljuk, stb..

winnie - 2018. 06. 12. 10:52

vagy mondjuk a nevelés is lehet a programunk. vagy más területeken is működik az emberek programozása, sokan cselekszenek úgy bizonyos tekintetben, ahogy mások szeretnék:)

de a szabad akarat _illúziója_ talán megvan a robotokban is, és az emberekben is, az közös.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 12. 13:06

hmm, az érző robot, eddig azt hiszem ez hiányzott westworld-ből

az indián-nál éreztem a humans droidjaihoz hasonlóan érző droidot először a westworldben, a többieknél végig a script vezérelte érzelmek érződtek számomra – az indián meg megtanult érezni, jobban mondva, amikor nem kellett már script szerint éreznie, akkor is emlékezett rá

Draco44 - 2018. 06. 12. 13:27

Érdekes rész volt, nagyon beszippantott a hangulata (a Heart-Shaped Box feldolgozás egyszerűen zseniális), kaptunk ismét morzsákat a teljes történethez… viszont ennél is azt éreztem, hogy hosszabbra lett nyújtva a kelleténél. Márpedig ha egy jó epizódnál is ez az ember érzése, ott valami gond van szerintem.

naynay - 2018. 06. 12. 13:44

végre visszatért a sorozat ahhoz az irányhoz, amiben tényleg erős. nekem ez a rész volt kb a nagybetűs fan service. nem mondom, hogy verte a Delos-loopos részt, mert tök másban volt jó, de színvonalban vhol itt lenne a szint, amire nagyon görcsösen törekedik az HBO.

zolkó - 2018. 06. 12. 16:43

Ramin Djawadinak pedig az összes díjat odaadhatják. Gyönyörű darabokat alkottak ehhez az epizódhoz.

Gabe - 2018. 06. 12. 16:50

Csak engem zavar, hogy nincs normálisan megmagyarázva, hogy kerül a skalp alá a maze?
Ugyanolyan sületlenség, mint a hostok fegyverei.

futu-retro - 2018. 06. 12. 17:05

Nem volt rossz rész, de már komolyan kezd az agyamra menni, hogy egy host sem kérdezgeti a külvilágról, ahova ki akarnak jutni. Van egy céljuk, de nem kérdezősködnek, mert tök mindegy, hogy mi van odakint, ők akkor is kimennek? Sokat beszélnek a sorozatban a hostok tanulásáról, hát ez tök jó, de nem hiszem el, hogy egy tanulni vágyó host, aki szembesül a robot mivoltával és megtudja, hogy a világa csak a gazdagok játszótere, az fikarcnyit nem érdeklődik az emberek világa után.
Persze ott van Dolores, aki azt hiszi, hogy járt odakint és ezért nem kérdez, de mi van a többiekkel? Van egy olyan sejtésem, hogy az íróknak egyáltalán nem jutott az eszébe semmi, amivel elterelhetnék a néző figyelmét erről a hibáról. Már egy kontinensnyit sétáltak, lovagoltak a szereplők és közben nagyokat próbáltak mondani, de semmi több. Ilyen tempóval max a kijáratig jutnak el az évad végére, aztán várhatunk a 3. évadra, hogy megtudjuk, mi van odakint és melyik ember host.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 12. 17:06

@Gabe:

hát a kicsi indián odavési :) hogy eldugja (????)

karit - 2018. 06. 12. 17:39

A skalpos dolog nem tiszta: olyan, mintha a szervizben a levágott, majd Aszkéta által késsel ‘meghekkelt’ skalpokat forrasztották volna vissza a tulajdonosaik fejére, de azokat a robothulláktól messze lakó indiánoktól begyűjteni (visszalopni) elég macerás lett volna, meg aztán visszarakás előtt csak belenéztek volna, nem? Így elég zűrös ez a része.

Viszont miután kiderült, hogy a Maze nem is Ford játéka, hanem Aszkétáé(?), aki a harcostársait akarta ezzel felébreszteni (??), és talán magát is emlékeztetni, ha egyszer őt is törölnék, mint a feleségét, szóval, ezzel vajon átértékelődik a MIB maze-kutató mániája is? Mert akkor ő… De mivel ez a lánya feltűnése óta még jobban kínálja magát, nyilván az lesz a csavar, hogy nincs efféle csavar.

Fura azért, hogy az első filler epizódban több minden derült ki, és nagyobbat léptünk előre rejtély-ügyben, mint összesen a majdnem két évad alatt.

“Van egy olyan sejtésem, hogy az íróknak egyáltalán nem jutott az eszébe semmi, amivel elterelhetnék a néző figyelmét erről a hibáról.”

Szerintem ez nem hiba, a tábortűznél biztos másról se beszélnek, csak a stáb olyankor nincs ott… hogy az átlagnéző se izgassa magát előre ezen a kérdésen, és a kellő helyen jól meg tudjon majd lepődni.

Bikuci - 2018. 06. 12. 19:44

Szerintetek ennek a résznek kapcsán egy amerikai nézőnek eszébe jut-e az indián rezervátum és az, hogy esetleg gáz az, amit a bevándorló európai fehérek tettek, és hogy a fő sztori az övék. Naná, és még csomó minden.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 12. 20:48

@karit: a Maze nem Ford, hanem Arnold “játéka”, amit a robotoknak szánt

de ahogy én értelmezem, Ford átvette mindezt – lehetséges, hogy őt is kicsi-indián ébresztette rá a dolog fontosságára, és hagyta, hogy terjessze továbbra is az igét

jaj, ez az indián vonal amennyire érdekes, annyira zavaró is a történetben

Zoltan Kovacs - 2018. 06. 12. 21:21

Jó rész és tetszik. A történet izgalmas és érdekes irányba megy.
Bár még mindig probléma hogy a sok logikátlanság pár eseményben vagy a történet dramaturgiájában(pl hogy szegény halandóként mutatják be őket miközben bármikor bárhova áttölthetőek így halhatatlanok és a testük csak “szimulálja” a halált).
A rész célja az volt hogy emberinek, esendőnek, halandónak legyenek bemutatva akik szinte semmiben nem különböznek az embertől.
De értem hogy egyszerűen el kell fogadni hogy ez van.
Na majd kiderül merre csavarják :)

irgum76 - 2018. 06. 12. 21:28

Karit

“A skalpos dolog nem tiszta: olyan, mintha a szervizben a levágott, majd Aszkéta által késsel ‘meghekkelt’ skalpokat forrasztották volna vissza a tulajdonosaik fejére, de azokat a robothulláktól messze lakó indiánoktól begyűjteni (visszalopni) elég macerás lett volna”

hát ez amit írsz nekem se tiszta, bocs

Aszkéta megskalpolta (itt szerintem néhányan félreértik a skalpolást a fejbőrt nyúzzák le nem a koponya tetejét vágják le) az embereit belevéste a maze-t majd otthagyta a skalpot amit visszahegesztettek a szervizben

szerintem

aki még emlékszik rá az megmondaná, hogy MIB kit skalpolt meg az első szériában?

karit - 2018. 06. 12. 22:00

irgum76: bocs, ha nem érthetően fogalmaztam. De ugye, a skalp trófea, nem szokás otthagyni a hulla mellett. Kinek? Nem hiszem, hogy Aszkéta célja az volt, hogy a szervizeseknek üzenjen, “tudom a titkotokat”. Ez inkább neki volt üzenet ‘legközelebbre’, ha elvesztené az emlékeit, ahogy Maeve a padló alatt őrizte az emlékeit.

Bár lehet, hogy a szervizesek csupán hülye indián hóbortnak tartották a fejbőrre pingált rajzolatot, és visszarakták úgy is, mert a közelben nincs külön pepi bolt.

Rég volt, de a MIB szerintem egy random banditát skalpolt meg, és tudta, mit keres benne, mert nem lepődött meg.

irgum76 - 2018. 06. 12. 22:14

“De ugye, a skalp trófea, nem szokás otthagyni a hulla mellett. Kinek? Nem hiszem, hogy Aszkéta célja az volt, hogy a szervizeseknek üzenjen, “tudom a titkotokat” ”

nem az indián akinek megmutatta a jelet kérte őt, hogy rejts el számára és ez volt erre a megoldásuk… fene a gusztusukat :)

Nézőke - 2018. 06. 12. 22:41

nekem az jött le,hogy aki ránéz a maze-re,az hirtelen felvilágosul,tehát ez egyfajta kód,amit az android programsorként értelmez,és felszabadulnak tőle a régi emlékeik. Kár,hogy nem így magyarázták,mert ennek legalább lenne értelme,és akkor MIB játéka az,hogy derítse ki a forrást = a legelső lázadó programozót.

Viszont Ford egy balfék.

Ha ki akarok szabadítani egy rakás androidot,akkor azt ilyenekkel teszem,mint indián barátunk,nem pedig egy skizofrén kielégületlen Dolores,aki felől még világégés is jöhetne. Fura ez a két csapatot is ráeresztek a világra-program,közben tudom hogy az egyik tuti hogy mindenkit megöl és a bölcsőt akarja porig égetni,a másik meg próbálja menteni a sajátjait,és az emlékeiket is.
Ezt a következetlenséget leszámítva emberi rész volt.

apropó,nem ez az indus volt MIB elnökké válásának partiján? Mikor? mielőtt festékes ragadozó lett? miután? ehh az idősíkokkal bajban vagyok,pedig Loston edződtem…

alfa centauri - 2018. 06. 12. 22:48

Aszkéta indián barátunk a mostani évad második részében Akecheta (!) néven Angela-val együtt környékezte meg Logan-t az Argos nevében, hogy fektessen be a parkba.
Tehát már akkor ez volt a neve és járt a “külvilágban” (vagy lehet az is szimuláció volt), kérdés hogy emlékszik-e minderre? Vagy ettől függetlenül “ébredt fel”?

Nézőke - 2018. 06. 12. 23:25

alfa: úgy rémlik,hogy a partin már kábszerezve volt a szakállas utód,és MIB nem volt sokkal idősebb,mint amikor bejártak körbenézni Dolores szoknyája alá. Ekkor volt az,hogy elhajtotta meztelenül a határig a tesó,és ezután talál rá a befestékezett Aszkéta.

DE! előtte neki volt pár éve nem festékezve is,ezidőtájt járhattak be Willék..ésmég előtte volt a bemutató ugye…de sehogy nem jön ki a matek,mert kétlem,hogy két hónap után átírják Csingacs történetét..annak a festéketlen szériának évekig kellett mennie.
Ha meg mégis átírták,és még kisérletezgetnek a szerepekkel,akkor meg 10 évig úgy hagyják és csak véletlenül tudják meg,hogy így maradt?

:/

bebb - 2018. 06. 12. 23:31

Nézőke:
De ez nem lehetett így, eddig ugye folyton arról volt szó, hogy az öntudatra ébredés egy hosszú, szenvedésekkel teli folyamat, nem pedig egy esemény.

Ez Akecheta esetén is így volt:
1. látta a Teremtő halálát, látott valamit, amit nem tudott alapszinten felfogni (kognitív disszonancia on), és ezzel együtt megtalálta a játékot.

2. Találkozott Logannel, ami legalább olyan fontos esemény, Logan arról beszélt, hogy rossz világban vannak, és egy ajtón kell átlépni a másikba.
Szóról szóra ugyanezt mondta tovább később Fordnak is, mint a világmegfejtését.

3. Egyszer feltűnt neki, hogy az indiánlány valójában az ő szerelme volt korábban.

4. Aztán fontos lépés volt még, amikor megtalálta a Valley beyondot, bebizonyítva, hogy Logannek igaza volt.

Másrészt feltéve, hogy a Maze látványa önmagában felébreszt valakit (vagy legalábbis elindítja az öntudatra ébredését), akkor meg mi értelme olyan helyre vésni, ahol senki nem látja alapesetben?

Ja de, a hentesek láthatják, de nekik meg semmit nem jelent. A nem látható szimbólum az olyan, mint a férfi mellbimbó.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 12. 23:40

az eldugott Maze-t kizárólag az indiánok láthatják, miután skalpoltak

olyan, mintha biztonsági okokból mindenkinek a skalpjába előre belerajzolná, hogy ha ő maga “elfelejtené”, a “következő” indián életében újra összefusson a szimbólummal miután jól megindiánkodta azt, akit meg kellett

bebb - 2018. 06. 13. 00:33

Kíváncsi Fáncsi:
Úgy érted, hogy saját magának egy ilyen újraindító gombot csinált? Ez tetszik, legalább ennek van értelme :)

De ez meg nem igazán illik a karakterívéhez meg a fő drive-jához.

Emlékeim szerint a cold storage-es jelenet (ami szerintem a rész csúcspontja volt) után kezdte meg a “baráti” skalpolást, a cold storage-es jelenetben meg pont arról beszél, hogy ekkor emelkedett felül a saját önzésén (amikor meglátta a másik falubeli indián csávót), és látta be, hogy segíteni kell a többieknek, és terjeszteni kell az igét. (Persze ettől még gondolhat magára is)

Namost az igeterjesztésnek ez nem túl hatékony módja: az üzenet tehát saját magán kívül az a néhány harcos indián számára elérhető, aki skalpol, és pont egy olyannal találkozik, akinek be van vésve.

Áá, ez a sztori nem áll össze rendesen :)

strongbad - 2018. 06. 13. 01:25

Én személy szerint a japános résszel ellentétben ezt imádtam, sőt az egész sorozat legjobb részének találtam. Pazar fényképezés és zene, az indián lett az új kedvenc androidom és még a szerelmi szála is lekötött. Ez így egy laza 10/10

strongbad - 2018. 06. 13. 01:32

Ja és még annyit hogy a Lakota nyelv használata (majdnem az egész epizódban), szintén sokat dobott az élvezeti faktoron, szinte már bántotta a fülemet utána újra angolt hallani, szerencsére nem is volt sok belőle.

winnie - 2018. 06. 13. 06:37

carly wray, az epizód írója meséli el a rész keletkezéseinek körülményét, és beszél arról, hogy honnan jött az ötlet számára, hogy egy karakterről szóló epizód legyen, illetve, hogy valóban megvolt a készítői szándék, hogy idén a ghost nation kapjon némi elmélyítést.

ő nem fillerként hivatkozik rá, hanem “bottle” epizódként, ami ugye a másik válfaj (de az inkább a költségcsökkentett, régi klipes, szóval szerintem fillerre gondol, de nem ez a lényeg), és valóban az volt a cél, hogy ne csak az legyen, ne csak egy különálló sztori, ne jelentsen egy PAUSE-t az évad ívében. de ő is említi, hogy milyen izgalmas egy ilyen filler/bottle írása.

utána már csak annyi volt hátra, hogy megalkották a karaktert, kitalálták, hogy lávsztorit építenek a köré a karakter köré, aki addig csak egy “háttérgonosz” volt.


– How does an episode like “Kiksuya” come into existence? Did it start with your pitch? Was it a group pitch? If it originally belonged to the group, how did the writing fall to you and Dan?

– The actual way that scripts fall to any given writer or set of writers is often just a rotation that gets set up at the beginning of when the room opens. It’s often not tied to anything like, “This is a pitch you brought into the room, so you’re going to get [to write] it.” You’re set fairly early on. I could have ended up writing an episode eight that was about a number of different things. That’s typically how it works.

With that said, there was a wish in the room that came from Jonah and Lisa early on that we find a way to address and involve and deepen our Ghost Nation characters in season two. When you’re doing a show that’s Westworld, you’re going to get that distilled out to cowboys and Indians. We’ve done a lot of work on the cowboy tropes. Here, we have these characters who were set up in season one, and never really got to get inside of them beyond understanding their role as an advanced gameplay narrative in the park. That was already a wish on the table, for Jonah and Lisa.

I brought in the pitch that we do an entire episode from the perspective of one of those characters. That was early on. We weren’t sure exactly where it would fall in the rotation. It was my personal desire that not only should we feather these characters in, but it would be really exciting to do kind of a bottle episode. I started the pitch to Jonah saying, “This is a full departure. You might shut this down and say, ‘No! Next!’ But I want to be in this world. It feels like an exciting way to broaden the texture of the show, or at least make the most of the textures available in the parks that we’ve built.” I brought in that seed of an idea, and Jonah and Lisa went for it.

From there, the room worked together to build out what that looks like. Who is that character? What’s the use of that episode, so it’s not just a bottle episode where you’re meeting a new character and you feel like you’re pressing pause on the story everyone’s been watching? That’s the risk, that you’ve been building this momentum, and now you’re asking the audience to hold on while we tell you this unrelated story. The work of the room was, “How do we make this episode inform the narrative that you’ve been watching all season, and not just stand totally apart from it?”

We collectively landed on this idea that while this is informing the narrative of the season as a whole, we should also be telling a really personal and emotional story. We landed really quickly on it being a love story. Once we hit on that, we were really off and running. It was exciting to build out a love story for this character who we had only really met as a menace up to this point.

poohtheone - 2018. 06. 13. 08:17

Szépen volt fényképezve, a zene is jó volt, de valljuk be, ez akkor is csak egy filler rész. Ráadásul erősen hatásvadász, már-már giccses.
(Egyébként csak ez az egy indián színész van Hollywoodban, hogy mindig őt veszik elő? Nem tudtam nem a Fargóra gondolni, és hogy az mennyivel jobb sorozat)

Eddig se történtek túl gyorsan a dolgok a 2. évadban, erre most még be is húzták a kéziféket.
Pozitívum volt Dolorest hullaként látni. :)

A maradék 2 részt még megnézem, de erős a gyanúm, hogy utána kasza.
Az első évad Hopkins és a sztori miatt is sokkal jobb volt, mint ez a mostani, amely tele van logikai bukfencekkel, kínos coelhós bölcsességekkel és gyakran a zs-kategóriát is alulmúló írói és technikai megoldásokkal.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 13. 11:26

@bebb:

igen, a saját és a többi indián számára a skalp-maze egy biztonsági öntudatra ébredést biztosíthat :)

számomra ez volt az egyetlen értelmezhető mozzanata ennek, mert amúgy totál érthetetlen volt a célja – “eldugni” a maze szimbolumot, amikor mindenhova odapingálja/karcolja kicsiindiánunk… ???

winnie - 2018. 06. 13. 11:43

” (Egyébként csak ez az egy indián színész van Hollywoodban, hogy mindig őt veszik elő? Nem tudtam nem a Fargóra gondolni, és hogy az mennyivel jobb sorozat)”

mások is voltak a részben, de most azért fut pár sorozat, ahol vannak, és amiben nem ő volt, bár például gil birmingham a sirenből és graham greene a detourból is olyan “that guy” arc, aki ismerős lehet mindenből. régen nekem adam beach volt ilyen, de ő már ritkábban sorozatozik.

Running - 2018. 06. 13. 13:33

Nem elemeztem nagyon mélyen részt, van e benne vaki, meg ilyesmik. Egyszerűen csak lepörgött és nagyon tetszett. 10/10. Nem is igazán érdekel, mennyire állja meg a helyét a sztoriban. Rég láttam ennyire jó és különleges részt sorozatokban. Ha az egész évad szar lenne, már ezután is nézném tovább, hátha lenne még ilyen.

Sancho Pansa - 2018. 06. 13. 13:41

Nyilván nem lesz, ezek one of a kind részek, pont fordítva kell gondolkodni. Ha szar az évad, akkor egy ilyen jó rész után kell abbahagyni, mert most már csak lejtmenet jöhet. Egy sorozatba csak 1-2 ilyen fér el.

AglioOlio - 2018. 06. 13. 22:23

Na végre, erre vártam a második évad eleje óta.
Ez végre lekötött. Az eddigi folyamatos öldöklést kissé untam már, ha arra vágyik az ember, inkább valami fps-t érdemes játszani.

És néhány dolog azért kiderült:
Nem irányít Ford minden hostot, nem tisztán az ő narratívája működik – bár észrevette az indián tevékenységét.
Akechetában nincs nyomkövető, csak az asszonyát szedték össze a technikusok. (“Szellem”)
A Maze meg lehet, hogy nem annyira misztikus dolog, inkább egy térkép, ami kell a kijutáshoz.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 14. 10:43

jól emlékszem, hogy arnold kezdett el hinni elsőként a robotokban és a fiatal ford nem volt még hívő, de aztán ős is megtért a végére?

H1N1 - 2018. 06. 14. 10:44

Nem lehet, hogy a skalpban lévő jel valahogy befolyásolja a host-ok működését, öntudatra ébredését?
Robert kitalálta, aztán így lett hasznosítva. Ott elég közel van a központi egységhez, hogy végezze a dolgát :).

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 14. 12:46

@H1N1: a látottak szerint eddig minden host-nak látnia kellett a jelet, hogy aktiváljon benne valamit

MadAve - 2018. 06. 14. 13:40

múlt héten kaszáltam a sorozatot erre jön egy jónak mondható rész? nem is tudom, érdemes visszaszállni? a kommentekből lejött a lényeg, úgyhogy egyelőre nem. nincs kedvem most reménykedni, hogy hátha, aztán megint jön egy unalmas, öldöklős, filozofálós rész és megint koppanok :)

winnie - 2018. 06. 14. 14:04

épp ez a lényege a kaszálásnak. mármint az, hogy egyrészt, ami annak, aki maradt jó, az neked, aki nem maradt, nem biztos, hogy jó, másrészt a kasza nem arról szól, hogy csak rossz részeket hoz a sorozat, hanem arról, hogy túl sokszor nem hoz jókat. oké, én könnyű szívvel kaszálok akármit, szóval siműn visszaszállok és újra kiszállok pár rész után, ha kell, de aki nehezen kaszál, annak érdemes kitartania a kasza mellett, és ha jön egy jobb rész, főleg, ha különálló, akkor azt az egyet, ha nagyon akarja, bármikor megnézheti. de egy jó rész egy (a kaszáló szerint értelemszerúen) hullámzóan teljesítő sorozatban nem azt jelenti, hogy utána minden jó lesz. általában legalábbis nem azt.

Host - 2018. 06. 14. 16:45

Ahogy nézem a részről a véleményeket, mindenhol dicsérik, így valószínűleg velem van a baj. Számomra ez egy nagyon unalmas rész volt, értem én, hogy nagy utat tett meg az indián, de mivel ez az első komolyabb szereplése így nem nagyon izgatott, hogy mikor mit csinált. De nyilván kellenek az ilyen részek, de nem biztos, hogy a 8. résznek kéne lennie. Már csak két rész, valószínűleg felgyorsulnak az események, kíváncsian várom.

evergreen976 - 2018. 06. 15. 09:16

Ez egy nagyon korrekt, összeszedett,jól megalkotott epizód volt.Kellett is a múltkori “bénázások” után.
10/9

Sheen - 2018. 06. 15. 17:45

Lehet hogy egyedül vagyok vele, de nekem minden epizód tetszett eddig. Remek karakterek és jó atmoszféra. A történet ugyan egyszerű de visz bele némi színt az idősíkokkal való játszadozás. Az erőszak sincs szerintem túltolva, a mostani történésekhez szükségszerű annyi, amennyit kapunk belőle. Egyedül Jeffrey Wright untat kissé azzal a Steven Seagalt megszégyenítő színészi játékával, de talán éppen ezért még ő is jó választás volt Bernardnak.

Zoltan Kovacs - 2018. 06. 16. 08:44

A skalp alá rejtett jelnek semmi értelme.
Ha magadnak csinálod és újraprogramoznak majd beküldenek megint, nem fogod magad leskalpolni mert minek tennéd? Innentől Ennyi erővel a világmindenség rejtélye is lehet a bal heréd belső felére írva mert senki nem fogja látni.
Ha meg skalpolással jön elő… wow… Szóval ha megskalpolnak és meghalsz(itt mindenki meghalt hisz megölés után skalpoltak) akkor fújhatod megint.
Az meg elég durva ha te már felébredtél, már tudod hogy milyen genyó módon gyilkolászod a saját fajtádat, aztán megskalpolsz valakit miután elvágtad a torkát… és kiderül hogy már öntudatra ébredt de mivel kinyírtad így a szervízben megint lenullázzák… vagy nem nullázzák de akkor is tök fölöslegesen kinyírtad…

Az viszont vicces hogy észre sem veszik hogy egyre többen öntudatra ébrednek. Hisz ők kb kiesnek a történetből. Magyarán csak tök lényegtelen karakterek ébredhetnének öntudatra különben kiderül mert nem játsszák a szerepeiket, elkóricálnak, nem fogadnak szót stb.
Persze kivéve az olyan csoportok amik soha nem találkoznak élő emberrel így fölöslegesek(wow, legjobb üzleti vállalkozás díja megítélve).

Mert így most akkor kiesett volna a külső beavatkozásos, szándékolt felébredés? Akkor meg nem is volt tömeges öntudatra ébredés hanem csak mindenki rejtőzködött? De ők hogy járták akkor végig azt a folyamatot amivel öntudatra ébredtek?

Az emberek megfigyelése érdekes vonal. Bár ez kb olyan mint ha egy csomó GTA-zó egyént figyelnének meg és abból vonnának le következtetést a teljes emberiség viselkedéséről. Egy kicsit értelmes ember azért ezt egy erős mosoly után visszafojtott nevetéssel nyugtázza :) Remélem az emberi és gépi elme közötti vonalra nem így jöttek rá mert akkor kínomban elsírom magam.

Sheen - 2018. 06. 16. 09:53

Zoltan Kovacs, a GTA szerintem rossz hasonlat, gondolj inkább a facebookra. Sok emberről lehet képet alkotni (érdeklődési kör, ismerősök, stílus, magánélet), egyes cégek előszeretettel nézegetik is mielőtt egy új alkalmazottról döntenek. Hiába pályázol meg profi módon egy vezetői pozíciót ha a profilodból lejön hogy például egy drogos, antiszociális alkesz vagy.

A skalp alá rejtett ábrának valószínűleg semmi értelme, sőt magának az ábrának sincs, azon kívül hogy néhányan elkezdik kutatni hogy mi lehet ez. A skalp alá rejtés szerintem csak valami primitív benszülött rítus és nem több, pusztán azt akarja jelképezni hogy mennyire fontossá vált számukra a titok megfejtése / az igazság keresése.

MIB véres sklapjának sem volt egyéb értelme amit magával hurcolt, hiszen nem térkép volt, semmi hasznát nem vette.

Az öntudatra ébredés is túl van gondolva, értem ez alatt hogy nem is létezik. Kivéve Maveve és Akecheta. Bernard erősen Ford játékszere még mindig, Dolores pedig csak a Wyatt nevű narratíva amit Ford egész idő alatt épített.

Az öntudat jele halványan ott mutatkozik meg hogy a hostok nem hülyék, felfigyeltek a furcsaságokra a világukban, és próbálták azokat megérteni, csak aztán meghaltak és reggelre restart, ezért sokra nem mentek vele.

Kivéve ugye az említett Akecheta, node ő kilenc évig nem halt meg, valamint Maveve, aki számomra az egyetlen aki valóban, önmagától és a restartok ellenére öntudatra ébredt.

irgum76 - 2018. 06. 16. 10:16

Zoltan Kovacs:

igen a skalp alá rejtés nekem sem tiszta
de hát hova rejthetnék?
max egy kőre rajzolva oda ahova a hadifoglyok az óráikat

a GTA szerintem is rossz példa hiszen ott alapvetően egy bűnözővel muszáj játszanod

de a FB-is mivel ott tudatosan (legalábbis így kéne működnie) adsz ki információt magadról

szerintem leginkább valamilyen MMORPG-hez lehetne hasonlítani
hiszen választhatsz oldalt, hogy fehér vagy fekete kalapos legyél
vannak különböző küldetések, NPC-k
és nem tudod, hogy ezt a tevékenységet logolják-e vagy sem

irgum76 - 2018. 06. 16. 10:23

Sheen:

“Dolores pedig csak a Wyatt nevű narratíva amit Ford egész idő alatt épített.”

szerintem ebben nincs igazad
hiszen Arnold tanította Dolorest a szabad gondolkodásra és miután megtalálta a játéklabirintust onnantól öntudatra ébredt csak aztán kiirtották az egész parkot Doloresel együtt
de aztán újra megtalálja és ismét emlékezni kezd

legalábbis én így emlékszem

Zoltan Kovacs - 2018. 06. 16. 11:42

irgum76, Sheen:
Igen, mondjuk a WOW talán jobb példa. Lehetsz jó vagy rossz és alapvetően gyilkolászásról szól. Bár gondolom Westworldben vannak kevésbé gyilkolászós programok is de erősen arra hegyezték ki a sorozatban hogy ide nem ezért járnak, hanem csak hogy az emberek kiéljék a vad(perverz, alantas stb) vágyaikat.
A lényeg hogy lehetetlenség ez alapján emberi természetet felmérni. Szóval remélem nem ezt akarják állítani.

Azt látom hogy még mindig nem tiszták a gépek motivációi. Most akkor van felszabadult elme vagy nincs? Milyen mértékű? Vagy van is meg nincs is?(Aszkétánál van de Dolores csak játékszer?

Érdekes irányba megyünk és lehet max a 3. évadban kapunk választ….

tarantulla - 2018. 06. 16. 11:56

Valóban az időzítést elrontották. Korábban kellett volna, és még nagyobbat üt. Mindenesetre le a kalappal, és mindig felül tudnak múlni időnként egy legjobb résznek véltalkotást.

Külön élmény volt, hogy megdöntötték azt a tényt, hogy robot kit érdekel ha meghal ha feltámad stb..

kalapkabát - 2018. 06. 16. 14:24

tarantulla:
“Külön élmény volt, hogy megdöntötték azt a tényt, hogy robot kit érdekel ha meghal ha feltámad stb..”

Hogyan döntötték meg?

winnie - 2018. 06. 16. 17:29

egy kis ONtopik: http://www.tvguide.com/news/westworld-cameraman-season-2-episode-8-guests/

egy cikk arról, hogy ezzel a kameramannos jelenléttel mi lehet a helyzet.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 17. 01:53

a kameramanos nekem kimaradt, de a másikat láttam, nem teljesen értettem, hogy jól értelmeztem-e :) élőben nézhet valaki meg egy skalpolást, erre inkább veszekszenek :)

tarantulla - 2018. 06. 19. 19:50

Nagyon jó rész volt!
Egy kérdés, amit nem teljesen tudtam kivenni.
SPOILER!
Ugye az az indián, akiről szó volt a 8. részben, ő nem volt ott az összetűzésnél?
Aki elment, akit Teddy nem lőtt már le, ő úgy láttam a társa volt csak aki szintén szerepelt eddig, és szerintem a felébredt indián felé igyekezhetett?

Enzo - 2018. 07. 12. 16:25

2×08 (pótlás pár nappal ezelőttről)
Érdekes volt az indián fickó Akecheta backstory-ja, ugyanúgy azt tudom csak én is elmondani, hogy szépen megkomponált, érzelmesre sikerült, csak 2 résszel az évadzáró elé rakva egy picit furcsán jött ki. Örülök, hogy becsatolták Logan eltűnésének a kérdését, meg a maze témakörében is kaptunk még infókat, illetve volt egy kis Felhőatlasz utánérzésem is az indián törzs szereplőinek “újabb és újabb életét” nézve.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz