login |

Westworld: vége a 2. évadnak – összeállíthattuk a kirakóst

2018. 06. 25. 21:35 - Írta: human

136 hozzászólás | kategória: kritika,

Is this the end of your story?

A végére az összes puzzle-darabot megkaptuk, hogy összerakjuk a képet, ami elindítja a 3. évad új narratíváját. De az is biztos, hogy a közöttük levő expozíciókat összevágva megszülethetne az egyik legjobb felnőtt altató is. És ez a Westworld baja.

Igazából eldönthetetlen, hogy a sorozat mit akar elérni. Azt már tisztáztuk, hogy az izgalmakhoz mintha nem értetnének, viszont még így is iszonyat sok időt pazarolnak rájuk. Rohangálnak a zsoldosok a futurisztikus p90-nel, de a semmi közepén lovagló embert nem találják el, aki a nyeregből visszalő egy revolverrel és telibe találja őket. A legegyszerűbb fedezékből lövöldözős megoldásokra nem pazarolják az időt a rendezők-írók.

Tudom, már megint a kivitelezésen lovagolok, de egyszerűen lejön belőle az egész sorozat hidegsége: simán sakkbábukat mozgatnak csak a táblán. Kitalálták a fordulatokat, és odakanyarítják a karaktereket is. Két tollvonás, egy átprogramozás, és már lendíthetik is előre a történetet.

A finálénál konkrétan meglepett, hogy még a szokásosnál is több dolog ment mellé. A legnagyobb egy robot és a kalapos összefogása volt. Az eddigiek alapján egyszerűen értelmetlen volt, csak ugye máshova kellett helyezni mindkettejüket, így egy pillanatra összefogtak.

Vagy az a bizonyos hősi halál, még ha meg is magyarázható a gyávaságból bátorságba átmenéssel, mégis teljesen értelmetlenül zajlott le. És mi vezette fel? Random vörösingesek odarohantak lövöldözni, de persze senkit nem találtak el egy ideig. Sakkbábuk.

Gondolom, megint végtelenül negatívnak tűnök, és akkor a rengeteg, de tényleg iszonyat mennyiségű, a nézőnek történő magyarázásra még ki sem tértem, viszont a sok unalom között voltak olyan felvetések is az emberiségről, a fajunkról, a szabad akaratunkról, ami néha teljesen lekötött. Azt nem érték el, hogy utána a létem értelmén gondolkozok, de amíg néztem lázba hozott párszor.

Persze lehet legyinteni, hogy valamennyire konyhafilozófia ez a Nolan-Joy párostól, de szerintem valamivel lejjebb mentek pár ötletükkel. Lehet, még kellett volna ülepedni a résznek, és akkor még feljebb értékelném az elmélkedős részeket, de sajnos az unalmas drámán ez sem segítene.

Úgy tűnik a Westworld léte marad a fejvakarós szinten. És mivel idén visszavettek a hedonista részekből, helyette még több kirakóst kaptunk, meg összezavart idővonalakat, amik kibogozása inkább munkának érződött, így nem tudom, hogy mennyien leszünk ott a folytatásnál. Ami komolyabb változásokat fog hozni.

Persze valamennyire tudják mi kell a népnek, mivel az utolsó percekben kaptunk beszédtémát, találgatni valót, ami talán pár embernél már feledteti is azt, hogy mennyire érdektelen volt sok karakter sorsa, és így izgulni sem lehetett rajtuk. Konkrétan drámailag nekem csak Ed Harris vonala tetszett, meg talán az indiános, de az meg csak egy mese volt, nem pedig érdekes történet.

Nem elég, hogy úgy érzem, ennek a történetnek jelentősebb vagdosással bőven elég lett volna egy feszes 6 részes évad, de ezt még tetézték is azzal, hogy sokszor egyszerűen túl hosszúak voltak a részek. Részemről alulmúlta az első szezont, és az idővonalak mellé behozott új “eszköz” még bonyolultabbá teheti a folytatást, amire így egyszerűen nem vagyok rápörögve.

136 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2018. 06. 25. 10:12

na, gondoltam, megnézem azért a finálét, hogy milyen, mennyit változott a sorozat a 2×01 óta, és hogy mennyire érthető, abban a reményben, hogy azt mondhatom, hogy ez legalább nagyon jó lett, és bőven elég volt ennyit látnom, de az első negyedóra továbbra is az öldöklésről szól lőnek, lőnek és nyiszatolnak. még kitartok, de megint azon vagyok, hogy inkább elolvasom, hogy mi történt:) ami jó jelenet, azt pedig megnézem utólag pár percben.

EDIT: Na, vége lett.

“what door?”:)

a fináléban van olyan kiemelt szereplő, akit legalább egyszer ne lőttek volna le?

viszont elég jó zenék vannak benne. egyébként meh. jó döntés volt kiszállnom. (viszont most a sok expozíció nem volt hátrány, bár a nézőknek nem tudom, mennyire hiányzott az olykor klasszikus play by play, amikor kommentálták, hogy mi történik a képernyőn)

Babesz - 2018. 06. 25. 10:38

Szegény Teddy. Nagyon megsajnáltam ahogy állt ott egyedül a mezőn.
Nem is tudom milyen volt ez a finálé. Kialvatlanul, kómásan néztem meg és csalódottságot éreztem, hogy ennyi…?
Jóvolt azért egynek de a Williames szál nekem csalódás, de ezekszerint legalább marad a karaktere a továbbiakban is.
Most nem várom annyira a 3. évadot, de nem is baj, hol van az még? :)

Rammsch31n - 2018. 06. 25. 11:37

winnie: nekem igen is jól esett, hogy a számba rágták, végre viszonylag értettem mi folyik, hogy aztán újra ne értsem a végefelé xD mire kijön a 3. évad, meg megmagyarázzák úgy teljesen, hogy mi a fityfene volt ez :DDD

Platschu - 2018. 06. 25. 12:18

Értelmetlen baromsággá vált az egész. Az ég világon semmi értelme nincs már ennek a sorozatnak, mert már nem is értem, hogy ki kit mikor kivel mivel hogyan akar átverni.

Kinyírták az összes fontosabb szereplőt. Gondoltam, biztos álomepizód lesz és a végén stornózzák az egészet. De ez a zagyvaság a másolatokról, a kintről, a bentről, a majdnem kintről, a még bentebbről… Ez egyszerűen rossz, élvezhetetlen, értelmetlen.

MIB? Mi is volt az ő szerepe ebben a részben? Mivel bűnhődött meg? Hogy élte túl az áradást? Az ég világon semmit nem fejlődött, nem jutott el sehová, nem adtak válaszokat, hogy akkor host vagy sem. Emilyt viszont tényleg kiírták, de ott sem derült ki semmi érdemi.

Maeve? Mégis ez mi volt?! Simán lepuffantják, miközben az egész tömeget tudta volna vezérelni?

Indián fickó szerepe? Megoldás? Karakter interakció? Megoldás? Fejlődés? Ennyi?!

Író fickó? Feláldozza magát? Minek? Egyáltalán nem logikus.

Na szóval én nem tudom, hogy ki írta ezt a szemetet, de legutoljára akkor ejtettek így át, mint amikor a LOST finálét néztem. Ez a sorozat nem tart sehová, csak üres frázisokba torkolló filozófiai csatákba beékelnek akciójeleneteket. Most lehet én vagyok túl fáradt ennek az egésznek a feldolgozásához, de őszintén szólva az újranézhetőségi értéke is roppant gyér ennek az évadzárónak. Nem volt igazi tetőpont, nem volt katarzís. Túl hamar ellőtték Dolores lepuffantását, amit utána az idősíkok sem váltottak ki, hogy izgalmassá tegyék.

Szóval őszintén szólva ez a sorozat cápát ugrott és innen járna neki az instant kasza a nézők és az HBO részéről is.

Malachi - 2018. 06. 25. 12:30

ja, nagyon fáradt lehettél. majd az évadzáró kritikánál leírom miről szólt a vége két mondatban. a lényeg, hogy kb. most lett világos az egész, végre helyrerakták az eddigi látszólat értelmetlen kavarást. nem egy nagy megfejtés, de korrekt legalább.

winnie - 2018. 06. 25. 12:47

“Kinyírták az összes fontosabb szereplőt.”

de hát ők eddig is csereszabatosak voltak, mármint ilyen szempontból a robotoknál nem volt tét. de azért vitte ki a golyókat, hogy az írók visszahozhassák a főszereplőket. még abban bíztam mondjuk, hogy akkor evan rachel woodot leváltják tessa thompsonra (mármint nem azért, mert utóbbi érdekelne, de merésznek tűnhet kipöckölni az egyik főszereplőt), de azt már a legvégén meglépték, hogy ő is visszatért. szóval ilyen szempontból nem változik semmi, csak az évad (vagy annak egy nagy része) a földön fog játszódni, nem a parkban, de a szereplők respanowlnak. (nyilván visszajön thandie newton, meg james marsden, meg aki ráér, mert tippre még az írók sem tudják, hogy kik kellenek nekik. ha meg hat karakter kell, akkor előkapnak még egy golyót.)

mondjuk az indiánnal egyetértek olyan szempontból, hogy jelentéktelen volt, kapott egy kiemelt epizódot, és utána gyorsan kvázi örökre kiírták. viszont még én, meh-nézőként sem értek egyet azzal, hogy ne tartana sehová, hiszen mondhatni az első két évaddal előkészítették azt, ami most történt.

az mondjuk szerintem megint igaz, hogy ha eltekintünk az Ajtótól, akkor annyira katarzis vagy csúcspont sem volt (mert tényleg csak komikusan elhullott mindenki egymás után, de mondjuk legalább nem kaptak egyenként zenei tust), valahogy elbírt volt a finálé egy erős pillanatot a legvégére, valahol dolores álruhás sétálása, illetve bernard narrációja a történtekről nem volt elegendő.

Platschu - 2018. 06. 25. 13:17

Majd remélem elmagyarázzátok, hogy mit is láttunk akkor. Teddy ott volt az Édenben, tehát őt sem hozhatják vissza, még ha lehet le is tudta másolni Dolores.

Az író srácot és Elsiet is kiírták vagy akkor ezek sem történtek meg? Ők emberek voltak… Emily dettó lapátra került, miközben Williamnak minimális szerepe volt az eseményekben és még Logan is többet szerepelt, mint ő.

Bernard is Fordra hallgat vagy önmagára… Ezt már elsütötték Dolores kapcsán is, gondolom ez volt a kapocs. Előtte kommandóznak a a WestWorld Mátrixában, de Doloresnek ez sem felel meg, mert neki világuralom kell, hogy bizonyítson egy filozófiai vitát.

Aztán a semmiből előkapják Hale lemásolását, akit eleve nem is tanulmányozhattak olyan mélységben, hogy Stubbs ne szúrja ki, hogy robot. Vagy szándékosan engedte volna ki? Miközben a scanneléskor negatívat mutatott ő is. Tényleg nem értem, hogy ez a testcsere most mire volt jó az íróknak… Az egész zavaros.

Néma Harcsa - 2018. 06. 25. 13:18

Kissé túl lett tolva a finálé (szerintem is érthető nagyrészt, csak túlcsavart), a stáblista utáni részt viszont képtelen vagyok hová tenni kronológiailag.
A 4. ep. volt a legerősebb, aztán a 8., végül 9., a többit el lehetett nézegetni.

@Platschu: stáblista utáni jelenet. (Egyébként csak összezavar majd, viszont nézős, ha nem láttad.)

winnie - 2018. 06. 25. 13:35

“a stáblista utáni részt viszont képtelen vagyok hová tenni kronológiailag.”

az biztos, hogy jövő (ki tudja, mikor), a kérdés inkább az, hogy ott ki kicsoda konkrétan, illetve miért. (mármint elméleti kérdés, mert elég lufinak tűnik, valami érdekesebbet vártam a végére.)

Impish - 2018. 06. 25. 13:37

Stubbs direkt engedte ki, tudta :)

mikkamakka - 2018. 06. 25. 14:02

Platschu: nem bántásból de nem figyeltél eléggé, nem értetted és ettől vagy frusztrált
Stubbsról nem tudtam eldönteni hogy host vagy sem, de biztos hogy tudatosan engedte ki
minden más felvetett kérdésedre van válasz

stáblista utáni jelenetet abszolút imádtam, újabb ugrás lesz a jövőbe! rengeteg visszautalás volt korábbi részekre, tuti kimaradt nekem is pár, na majd bővebben később

winnie - 2018. 06. 25. 14:09

mikkamakka: nem feltétlenül időugrás lesz, csak egy másik idősíkot hoznak be (mármint arra célzok, hogy a lényeg marad, ahol eddig), de nem kell feltétlenül sokat foglalkozniuk az új síkkal sem, meg úgy is lehet kezelni, hogy irreleváns, hogy más az idősík, ha csak beszélgetnek egy keveset olykor.

dexike3 - 2018. 06. 25. 14:23

én is azt gondolom, hogy a kevesebb több lett volna, de mindegy ezt kaptuk ezt kell megemészteni. direkt visszanéztem az első részt, hogy ha lesz visszacsatolás akkor képben legyek.
ott volt egy rész, amikor Dolores lepuffantja az egyik indiánt, hogy ő már nem tarthat vele. azt gondoltam ez az a rész, ami a 2×9-esben volt, de ezt is “összezavarták”. az időindex szerint viszont 11 nappal azelőtt nyiffant ki. kb. 1 nap telt el utána, amíg el kapta Hale Bernardot, szóval vagy 10 napot ugrott a sztori, talán ezért is lett hézagos. (viszont ezidő alatt készült el a másolat is, de hogy maradt olyan sokáig életeben MIB?) amikor jött az osztag az első részben, nem volt nekik furcsa, hogy Hale végig ott volt és nem tud “semmit” a történtekről? az sem ült szerintem, hogy honnan tudja Dolo kik a kulcskarakterek, kiknek a személyiségét kell kimenteni? (egyszer találkoztak kommandózás közben, az alapján?)
most akkor Doloból kettő van egy white és egy black edition, vagy az Maeve?
Stubbs szerintem direkt engedte el Hale-t pedig a szkenner alapján nem tudták kiszúrni, de neki sikerült szerintem.
az első cliffnél nem értettem, hogy akkor most újra meg kell alkotni mindenki személyiségét, nem elég a gömb? miért hagyták hátra a host gyártógépet? nem éreztem, hogy annyira egymásnak feszülne Dolo és Bernard karaktere, ahogy a cliffben két táborra szakították őket. nekem nem elég, hogy én pusztítani akarok, Te pedig megakadályozod, de addig is alkossunk együtt bullshit.
a második cliff az sokkal jobban bejött. ez is rengeteg kérdést vet fel, de legalább már biztos, hogy újra lehet alkotni az élők tudatát. nekem úgy tűnt a posztapok felé indul majd el a sztori, ha folytatódik. azt is feltételezem, hogy ugrunk majd az időben valamennyit, így az írók is szabadabbak lesznek (gondolom).

Platschu - 2018. 06. 25. 15:17

Nahát. Tényleg van stáblista utáni jelenet. Ettől még sajnos a véleményem nem javult, de várom, hogy valaki elmagyarázza.

Sunabubus - 2018. 06. 25. 15:45

Eléggé kómásan néztem én is, szóval elképzelhető, hogy el vagyok tévedve.
Azon gondolkozom, hogy ami a fináléban történt mennyire volt eltervezve, és ki által? Dolores mennyire érezheti máknak, hogy kijutott, és mennyire volt egy terv része? Az egész évados lovagolgatás meg hercehurca tök súlytalanná válik így.
Furi volt az egész.

seven - 2018. 06. 25. 18:40

Megtöröm a negatív véleménysorozatot: nekem nagyon tetszett.
A Lost legendás évadzáróinak hangulatát hozta, bár az az igazi grand katarzis elmaradt.

Viszont nagyon szépen összeértek a szálak, és végig érezhető volt a pörgés illetve az elképesztő odafigyelés mindenre. Zenék, fényképezés, sőt! Még az akciójelenetek is jók voltak. Az “ajtó” szerintem nagyon jó húzás volt, és remélem hogy akik oda jutottak már ott is maradnak, és nem látjuk őket többé.

Lee – akármennyire utáltam, ez azért hatásos kilépő volt, mégha kicsit hatásvadász is :) (mondjuk gondolom ez volt a “lényeg”)

Maeve. Kicsit húztam a számat amikor a végén rázoomolt a kamera a fejére miutén Felixékre bízták a hostok szelektálását. Tökéletes utat járt be, nem kéne visszahozni megint. Én már annak is örültem volna ha az előző epizódban meghal, Ford beszéde után, de most már tényleg úgy érzem hogy teljesen ki lett használva a karakter.

Hale/Dolores – na ez az amit sose találtam volna ki, fasza kis csavar volt.

MIB a végén – jó kis tease, nyilván MIB akit eddig láttunk nem host volt, de a jövőban valamikor, majd az lesz. VAgy nem – ki tudja, de Lisa Joy interjúban azt olvastam hogy eléggé a távoli jövőben játszódott az a jelenet.

összeségében bejött az évad, bár eléggé hullámzott a minőség. A csúcspontok egyértelműen a 2×04, 2×08 és 2×10 voltak, a mélypont pedig a 2×01 illetve 2×05. Ez a shogun worldos túrázás igazából semmire se volt jó, kicsit olyan volt az érzésem mintha csak muszájból rakták volna bele hogy nesze, örüljetek weebek.

MrKrabs - 2018. 06. 25. 20:03

Az a baj, hogy súlytalan az egész.
MIB annyira bekattant, hogy lelövi a saját lányát? Semmiség, semmi súlya. Legalább összeomlott volna utána.
Azt sem zárták le, hogy mi volt Ford utolsó játékának a célja a számára?

Sizemore önfeláldozása szintén súlytalan. Nem tudták úgy megcsinálni, hogy drámai legyen. Meg a történet szempontjából eröltetett. Eddig mindenkit lekaszaboltak a droidok, most meg nem megy.

Maeve sorsa szintén összecsapott, pedig az ő szála legalább a korábbi részekben jó volt. Most meg simán meghal.

Az egész évadban azt vártam, hogy ugyan olyanok a különböző történetszálak amilyenek, de a végére majd biztosan milyen jól összeér minden. Hát nem.

(Az utolsó jelenetről azt írják, hogy a távoli jövőben játszódik.)

indulamandula - 2018. 06. 25. 21:35

Ez a sorozat a legerősebb érv a Lost óta, hogy miért nem szabad fikciós átívelő történtű sorozatokat nézni.
Mert az irók sem tudják, hogy mit akarnak, hova tartanak.
Tetszésiindexek alapján írják a történetet, kalapból kihúzott mindfuckokkal és dramaturgiai kavarásokkal próbálják elfedni, a nulla történetet.
Lehet magyarázni, hogy mire gondolt a költő, de leginkább semmire.

winnie - 2018. 06. 25. 21:37

indulamandula: és mi van a nagyon sok sorozattal, amik szörnyen jó érvek mellettük? azok alapján amit elmondtak, tökéletesen tudják, hogy mit akarnak – te nem tudod, de ettől még megvan a szándék, azt, hogy mit akarnak mesélni, ld. most is tisztán az volt, hogy az évad végére kijussanak a világba.

csak arra célzok, hogy attól, hogy nem tűnik úgy, ők még elég jól tudhatják, nem? ez az a műfaj, amit alapos tervezés nélkül (évados szintre gondolok) nem lehet művelni. (az a baj, hogy ez a vita persze nem vezet sehova, mert jönnek majd a “nem érted, azért nem tudod” kommentek, amiknek dettó nincs értelmük, ezért sem hozakodok elő ilyesmivel.)

egyébként szerintem sokak szerint a lost a legjobb érv a műfaj mellett. de tény, hogy idővel az is sokakon kifogott.

Mellonin - 2018. 06. 25. 21:45

Kicsit belekavarodtama az idősíkokba. Terveztem, hogy a 2. előtt újranézem az 1. évadot, de sajna spontán végignéztem az egész 2-at egyben inkább :) A kérdésem, ami lehet, hogy megválaszolásra került az 1-ben és már nem emlékszem: mi lett azzal a lázadással amiről az elsőben meséltek és csak utalgattak rá de sose tudtuk meg ki csinálta? Még volt is egy rész ahol a romos Delos épületben kommandóznak a mozgólépcsőnél meg a nagy földgömbnél. A 2. évadban is megjelent ez a földgömb de zsírúj volt, ahogy az épület is. Szóval: melyik mikor van? Van összefüggés egyáltalán a kettő között? A 2. évad egy újabb felkelés vagy az elsőt mesélik el most?

indulamandula - 2018. 06. 25. 21:50

Mennyivel, volt több és jobb, hogy most jutott ki a szőke csaj a új testben, minthogy a Thandie Newton jutott volna ki az előző szezonban. Ja hogy közben forró téma lett, hogy a facebook mindent logol és elad és vannak akik ezt kihasználják. Gyorsan bele is írták, a régi film folytatásását ehhez hajlítva. Kellet bele szamuráj világ is, mert azért odavoltak az első szezon végén.
Nem tudnak ezek semmit. Vannak halvány elképzeléseik, de úgy mesélik el, mint a 10 éves aki látott egy filmet ami mindenkinek tetszik és ezért neki is, aztán folyamatos ésakkorozással előadja a sztorit aminek sefüle-sefarka.

winnie - 2018. 06. 25. 22:01

akkor jó döntés volt kiszállnom évad elején? engem nem kell győzködni arról, hogy jó vagy nem, azt meg mondtam, hogy vitázni értelmetlen erről, mert eldöntötted, hogy fogalmuk sincs róla.

én nem is állítom, hogy jó volt, de tudatos, és ettől még szerintem ég és föld a különbség a két zárás között. tavaly csak valaki kiment a saját videójátékából a laborba/központba, hogy utána tovább bolyongjon cheat kóddal a világokban, mert volt egy küldetése, most meg egyrészt ez mégiscsak a nagyvilág, másrészt másokat is kivitt, harmadrészt, sokkal komolyabb quest mozgatja. (nem mintha ettől vissza akarnék szállni, nem tűnik izgalmasnak a dolog, de az szerintem érthető, hogy a készítők miért vannak beindulva az új lehetőségekre.)

más kérdés, hogy azok után, hogy utána kiprintelte magát és másokkal is megteheti, oda a hatás, így tényleg nincs sok tét.

Matt - 2018. 06. 25. 22:15

Hatalmas rajongója vagyok a sorozatnak, tehát így olvassátok a véleményemet az évadról :)

Az 1. évad számomra maga volt a tökély, bár kétségkívül egy végig fináléra építkező sorozat volt, a történet szempontjából lényeges események csak az utolsó néhány epizódban kezdődtek el. Nem azért volt tökéletes az első évad, mert minden rész elvarázsolta a nézőt, hanem mert egy roppant komplex, több szálon futó történetet mesélt el, méghozzá olyan dialógusokkal (leginkább Ford-on keresztül) amihez hasonlót sem nagyon látni/hallani. A fináléval pedig minden összeállt, a lyukak be lettek tömve, egy kerek egésszé vált a történet.

Rajongóként természetesen az 2. évad összes részét is imádtam, de kicsivel gyengébbnek éreztem az elsőnél. A logikai bakik engem nem szoktak különösebben zavarni, hogyha nem egy orbitális nagy baromságról van szó. A 2. évadban több kisebb logikátlanság volt, de szerencsére nem voltak kiemelkedően nagyok (na jó, a 7. rész Talulah Riley-s jelenete azért engem is zavart, annak ellenére, hogy valami embertelenül szexi volt). Az erőszak sokakat zavart, kicsit lehet hogy tényleg túlzásba vitték, de nem lehet azt mondani rá, hogy nem volt indokolt. Az előző évad a háború előzményeiről szólt, ez pedig maga a háborúról. Háborús történetet pedig nem lehet hitelesen elmesélni vér nélkül.

Dolores a kedvenc karakterem volt az első évadban és sokáig itt is az volt, de természetesen nem értettem egyet a döntéseivel. Elég egyértelmű volt, hogy a Wyatt-tel való egybeolvadást követően Dolores lett a sorozat main villain-je, csak ugye az emberek számára. Megjegyzem, engem egy percig sem irritált a karakter, teljesen logikus, érthető volt végig, hogy mit miért csinált, ő egy gonosz szerepet kapott Ford-tól, akinek az volt a feladata, hogy megbüntesse az embereket a cselekedeteikért. Néhol igazságosan, néhol igazságtalanul tette ezt, de ez nem is volt lényeg, csakis a bosszú számított.

Én a karakterek nagy részével tudtam szimpatizálni, érdekesek, és jól voltak megírva mindannyian és itt már aggódni is lehetett mindenkiért, nem állt fenn az, ami az első évadban, hogy meghalt egy android és másnapra már meg is javították.

Talán a legfőbb indok, ami miatt az első évad igazán kiemelkedő volt, az magának Fordnak a karaktere, aki számomra minden idők egyik legjobban megalkotott szereplője az összes sorozat közül amit eddig láttam. Érződött a második évad első felén a hiánya, de szerencsére visszatért, így a sorozat ismét kapott több melankólikus, filozofikus jelenetet, amik mélységet adtak anno az első évadnak.

Tehát összegezve: A 2. évad nagyon más volt, mint az első, sokkal brutálisabb, akciódúsabb lett, de sikerült megtartani a mélységet, a történet pedig továbbra is komplex maradt, talán még komplexebb is, mint másfél éve (és végül itt is minden összeállt). Nem éreztem annyira átgondoltnak, mint az elsőt és kisebb hibákból is több volt, de karakterek és történet még mindig nagyon erősek, a rendezésre, operatőri munkára továbbra sincsenek szavak. Kicsivel gyengébb lett, mint az első, de még így is a kedvenc sorozatom, eddig csak egy sorozat tudott jobb lenni nála, de minden mást maga mögé utasított, Breaking Bad-estül, True Detective-estül, Trónok harcástul, mindenestül.

Alain Prosztó - 2018. 06. 25. 22:26

Egyetértek.

Nekem alapvetően két bajom van:
Egyrészt az idősíkok, helyszínek, valóság/nem valóság, stb. variálása nagyon nehezen követhetővé teszi a történetet. Néha vakartam a fejem, hogy akkor most ki, kivel, mikor, miért és hova tart éppen. És még véletlen se az a helyzet, hogy nem szeretem a mély, összetett sorozatokat, és csak az egy szálon futó csihi-puhit szeretem. De a mélységet és a fordulatos sztorit meg lehet úgy is csinálni, hogy nem megy a követhetőség és az élvezhetőség rovására.

A másik a folyamatos filozofálgatás, a távolba révedő tekintettel elmondott nagy szavak, Ford és Bernard (vagy mások) hosszan tartó párbeszédei. Ez egyszerűen túl sok, és elvész közben az igazi mondanivaló, pedig vannak (lennének) itt érdekes felvetések.

hadzsime - 2018. 06. 25. 22:42

Tetszett de még mindig nem értek mindent.

-A MIB-es zárójelenetet mi akart lenni?
-Az az Emily, akit MIB lelőtt, host volt?
-Az a MIB, aki lelőtte Emilyt, host volt?
-Dolores(Hale testben) kicsempészett 5 golyót a táskájában. Azok kik voltak?
-Stubbs végig egy host volt?
-Az utolsó előtti jelenetben ott van Dolores, Bernard és valaki, aki Hale testében van. Ő kicsoda?

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 25. 22:50

tetszett, de továbbra is rettenetesen hatásvadásznak tartom

a MIB zárót meg nem értettem – legalábbis nem tudtam hozzákötni az epizód közben látotthoz

akkor csak virtuálisan éli újra, hogy felkel, bemegy az ajtón és lemegy a lifttel? mert bernard nem találkozott vele össze

Alterego_x - 2018. 06. 25. 22:50

“Az író srácot és Elsiet is kiírták vagy akkor ezek sem történtek meg? Ők emberek voltak…”

Igen, de a guestek elméje mind rögzítve van az egyik golyóban, tehát visszahozhatóak, ahogy MiB is az volt a stáblista után.

Elsie-nek meg pont a lelövése előtt expozitálta Hale hogy a dolgozók is ugyanúgy rögzítve vannak.

winnie - 2018. 06. 25. 22:50

“-Dolores(Hale testben) kicsempészett 5 golyót a táskájában. Azok kik voltak?”

hostok, majd kiderül, hogy kik, de gondolom, a népszerű arcok, akikkel együtt akarnak dolgozni. a különbség, hogy eddig csak a hostokról tudtuk, hogy ha megölik, akkor is visszajöhetnek, most már az emberszereplőktől sem kell feltétlenül búcsúzni, szóval lehet elsie is.

“-Az utolsó előtti jelenetben ott van Dolores, Bernard és valaki, aki Hale testében van. Ő kicsoda?”

ez is “majd kiderül”-kategória. akkor már nem dolores, csak ez biztos. lehet, hogy kinyomtatta az egyik golyót?

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 25. 22:50

a másik, csak én értelmeztem úgy, hogy stubbs szindén host volt???

Platschu - 2018. 06. 25. 23:00

Nekem a fő bajom továbbra is az, hogy túlbonyolították. Szeretem a kihívásokat, de ez azért kicsit sok volt, hogy az írók elvárnák, hogy mindenre emlékezzek az évad elejéből. Mert az egy dolog, hogy kavarnak az idősíkokkal, de utána behozták még azt, hogy ilyen Mátrix szerűen ki-bemászkálnak egymás emlékeibe, amivel még zavarosabb lett a dolog, amit utána übereltek azzal, hogy már nem is a host van abban a host testben, akit eddig vártunk. Tehát nekem ez egy picit meredek volt. Így is nekem olyan légből kapottnak tűnt a Cradle, majd a Forge gyors bemutatása és kiiktatása is az évadban.

Az évad során volt 2-3 különállóbb, lassúbb történet (a japán és az indián), ahol nem folytak bele mélyebben ebbe a kavarásba, így azok sokkal tisztábban szórakoztatóak voltak.

Az évadzáró viszont kapkodós és kavarós volt. Elég nehéz úgy izgulni a hostokért, hogy bárkit bármikor meg tudnak gyógyítani. Tehát bevágtak nagy drámai zenére egy montázst Maeve “halálánál”, de a köv. évadban megint előránthatják a kalapból.

A stáblista utáni jelenetről lemaradtam, de később úgy próbáltam értelmezni, hogy Emily ugyanazt a szerepet tölti be MIBnél, amit Logan a medencés jelenetben Delos esetében. Tehát a lelkiismeret megjelenítése lehet, aki teszteli az alanyát. Az persze nem logikus, hogy miért a sérült kezű MIBet vizsgálgatja, de ezek szerint tényleg azt várták, hogy újra és újra elkövette ugyanazt a hibát. Csak mivel a Forge megsemmisült, ha jól értelmeztem, akkor arra sem foghatjuk, hogy a virtuális világban kínoznák / tesztelnék Williamet, hogy minél hitelesebb legyen. Lehet újraépítették a Forgeot, már nem is tudom.

Azt sem értettem, hogy minek kellett az ember szereplők jelentős részét is kiitatni. Lee, Emily, Elsie lapát, ha csak nem hozzák őket is vissza hostként. Így lassan már tényleg csak host vs. host csata marad a 3. évadra, mert az emberek totál feleslegessé váltak a történetben.

Na szóval én így éltem meg a 2. évadot. Ennél sokkal jobb és értelmesebb finálét vártam, mert ez így számomra zavarba ejtően kapkodós és túlbonyolított volt.

hadzsime - 2018. 06. 25. 23:27

@winnie

Akkor úgy tűnik nem maradtam le semmi olyanról, amit ki lehet rakni azokból a darabokból, amiket megkaptunk. Nehéz elválasztani azokat a dolgokat, amik a kirakós részei és azokat, amiket azért raktak bele a készítők, hogy később tudjanak rá valami történetet építeni.
Egyébként egy pillanatra azt hittem, hogy az utolsó jelenetben, Hale testében talán Ford van, de így utólag belegondolva hülyeség.

human - 2018. 06. 25. 23:38

“Tetszett de még mindig nem értek mindent.

-A MIB-es zárójelenetet mi akart lenni?”

MiB-et is felélesztik. MIvel előtte sokat mutogatták, hogy Host is tud csinálni másik emberen alapuló hostot, így tippre a host lánya csinálja őt is.

“-Az az Emily, akit MIB lelőtt, host volt?”

Nagy valószínűséggel nem, az az igazi volt.

“-Az a MIB, aki lelőtte Emilyt, host volt?”

Nem, az ujjai leszakadásáig az igazi volt.

“-Dolores(Hale testben) kicsempészett 5 golyót a táskájában. Azok kik voltak?”

Majd meglátjuk? Az egyik ezek szerint Bernard.

“-Stubbs végig egy host volt?”

Most sem tudjuk, hogy host-e, csak hogy segíti őket, mert az volt Ford utasítása.

“-Az utolsó előtti jelenetben ott van Dolores, Bernard és valaki, aki Hale testében van. Ő kicsoda?”

Még egy Dolores? De nem tudni szerintem.

cherockee - 2018. 06. 25. 23:38

Az első évad végére lemondtam arról, hogy mélyebb filozófiát várjak a sorozattól, az emberiség történetének legnagyobb és legmélyebb kérdését igazából már unásig ismert emberi drámákra cserélték, abból is egymondatos képeslapokra ráférőkre. De a park látszólag közel végtelen méretét is hirtelen egy kisebb faluéra cserélték, tekintve hogy mindenki mindenkivel találkozik még véletlen is.

Az, hogy az események nem időrendben vannak mesélve szerintem nem akkora rejtély, sőt, másodszorra már idegesített. A két évadot szerintem kb. 10-10+ óra helyett kb. 8 órára össze lehetne vágni.

Az akciójelenetek röhejesek, egy két apró kivétellel, a helyzetek megoldása sokszor valami “és akkor pont arra jött valaki”, sok esetben pont Ford, a nagy bábjátékos, de aztán kiderül, hogy nem Ford, hanem még Arnold az igazi mágus, …

MIB-ről lehet nem figyeltem, de akkor ki se derült, hogy ember-e? Nem fontos, jó lesz az még egy évadig húzva.

Következő évadot darálom, mert ez így részenként nekem kevés 1 órára.

(El tudom képzelni, hogy a Blade Runner 2049 alatt volt, akinek nem volt elég a dráma mélysége, de ott tudtam, hogy 2 óra, ennyi, lesz egy lezárt történetív, nem 10+ óra, és több kérdés mint válasz.)

cherockee - 2018. 06. 25. 23:43

… és indulamandula fenti hozzászólásaival egyetértek. Olyan jó lenne tudni, hogy az adatgyűjtésre már hamarabb gondoltak, mint az elmúlt 1-2 év botrányai miatt, és hogy van egy konkrét tervük, nem az adott következő évadra, hanem az egész történetre, hogy merre megyünk. Mennek.

irgum76 - 2018. 06. 26. 00:00

még egyszer meg kell néznem majd akkor véleményezem

apróság de nekem szúrta a szemem, hogy MIB a hatlövetűből kilő vagy 10 golyót mire el jut a cinkelt lövedékig :)

hadzsime - 2018. 06. 26. 00:05

@human

Pedig figyeltem.
Ha visszanézed a kérdéseimet és a válaszaidat, akkor láthatod hogy a hat kérdésemre öt válasz csak találgatás, tehát nagyrészt olyan kérdéseket tettem fel, amikre konkrét válaszokat nem igazán kaptunk a sorozattól.

Egyébként Bernard nem hiszem, hogy a táskába rejtett golyók között volt. Dolores azt mondta, hogy emlékekből teremtette újra. Ha golyóból lett volna betöltve, akkor nem kellett volna tesztelnie.

hadzsime - 2018. 06. 26. 00:09

Egyébként a Youtubeon van egy csatorna, ahol elég mélyen kielemzik az epizódokat, ha esetleg valakit érdekel: https://www.youtube.com/user/JaiWbio/videos
Az utolsó két rész még hiányzik, ahogy látom.

human - 2018. 06. 26. 00:13

“tehát nagyrészt olyan kérdéseket tettem fel, amikre konkrét válaszokat nem igazán kaptunk a sorozattól.”

de akkor nem is tudunk rá válaszolni máshogy, csak ami a részekben volt :D

Caeiro - 2018. 06. 26. 00:22

Egy normális timeline azért nem ártana, összezavarodtam az idősíkokkal, -remélem lesz aki megszüli, mert nincs kedvem egy füzettel újranézni az évadot. Köszi, hogy szóltatok a stáblista utáni történésekről, magamtól nem jöttem volna rá, hogy ott is kell keresni vmit.

MAeve hogy a csudába nem tudta megállítani Clementine-t mielőtt még megfertőzte a hostokat? Simán elfelejtette, amit a shogunos részben megtanult? Másrészt hogy hogy nem fertőzte meg azonnal pl. a tetkós csajt, meg Hectort?

hadzsime - 2018. 06. 26. 00:28

@human

Jogos :D
Csak azt hittem, hogy azért nem tudom ezekre a kérdésekre a választ, mert elsiklottam valami fölött és csak később jöttem rá, hogy ezek a jelenetek azért vannak itt, hogy találgassunk.

Hahakocka - 2018. 06. 26. 00:31

No a 88 perces kis 2. évadzáró! Hát ahogy majdnem a fele az évadnak ez is a feléig nagy ökörség. Olcsó B film ízzel! Ezt az évadot eléggé elcseszték és ezzel az egész sorozatot. Most még megnézem ezt a 45 percet, de vicc dolgok vannak benne.

After 45 min.
Ah tartom kb amit mondtam…. Ez egy vicc volt…. Nem csoda, hogy nagyot süllyedt a nézettsége folyamatosan az évadnak… A stáblista után is van még jelenet hogy még csavarjanak egyet azt viszont nem vágtam már a végén, de nem is baj… Nincs is kinek szurkolni vagy együtt érezni vagy egy cool gonoszt látni… A végén pedig ez a csere bere tudat… Ah…. lehet már én se nézek 3. évadot….

a_n_d_r_e_w - 2018. 06. 26. 00:36

Nem tudom eldonteni egyelore tetszett-e az evad. Az elso biztos, hogy jobb volt, meg ujranezve is.
Eloszor kicsit megijedtem, hogy kitakaritjak a castot, nem is enztem volna valoszinuleg tovabb, de igy maradok.
Dolores kb atvetti a filmbeli Yul Brynner szerepet, de hogy ez mennyire sajat akarat es mennyire a beleprogramozott Wyatt, az mas kerdes. Szerintem nincs jelenleg szabad akaratu host.Doloresnek kell egy arcenemy, es ezt az elso evad utan Williamben lattam, de hatalmas csalodas, hogy egy ekkora idiotat csinaltak belole, egy egyszeru osztonlenyt sajnos a sajat deluzioival, sajnalatos. Viszont Bernardot abszolut el tudom kepzelni ebben a szerepben. Amugy szerintem Williamrol o csinalt egy copyt utolso emlekei alapjan (sebesult, felkezu), mert Dolores ellen jol johet.
A resz amugy tele volt gyenge jelenetekkel, sajnos, nagyon sajnos, osszessegeben a 2. evad nem hozta az elvarasokat, de annyira nem volt gyenge, hogy kasza erjen. De ahogy masok is emlitettek, kezd el-lostosodni, ami nem jo jel.

Hahakocka - 2018. 06. 26. 00:36

A fényképezés és a zene volt a konstans erénye a 2. évadnak minden más időhúzás. Erre mondta a kis NOlan hogy 2 év kellett? :D Hahaha. Ez olyan volt mintha nem lett volna előre a fejében az az 5 évad amit terveztek. Abból max 3 lesz… Mintha csak előre nem is gondolkodott olyan, hanem szépen csak előre rakta ahogy éppen érezte magát a vasútsíneket…. Az 5. Tűz és JÉg dala könyvnél is már érezhető volt picit hasonló George R R Martintól, de előtte egy feszes egységes történetet fedett le amiben volt fordulat méghozzá jól megoldva, s dögivel. A vége is már megvan az öregnek. Itt ez nem érezhető ezért is megy a fenébe… Csak filózofálgatás. A kis NOlan mindig elcseszte így a sorozatait… A báttyustól nem tanult.

bebb - 2018. 06. 26. 01:13

Engem ebben a részben legjobban a Kohó-Logan magyarázata zavart, hogy azért nem működtek a testbe beültetett lemásolt elmék, mert a másolat túl szofisztikált volt. Én itt el is engedtem végleg az egészet. Még szerencse, hogy nem egerekkkel kezdték ennek a technológiának a kísérleteit, akkor 4 kohó meg 5 bölcső kellett volna legalább, hiszen a még egyszerűbb létformákat akkor még nehezebb reprodukálni.

Namind1, a Delos kutatói erre a fantasztikus megfejtésre évtizedek alatt sem jöttek rá (az írók szerintem max 5 percig gondolkodhattak rajta), sőt, ha az utolsó jelenet is egy fidelity-teszt volt, akkor még később se.

Amúgy a több idősík “a jelenben” azért volt zavaró, mert igazából szükség sem volt rá. Az első évadban indokolható volt, mert így jól be lehetett mutatni az évtizedekkel korábbi, a történet szempontjából fontos eseményeket (William jellemfejlődése, a park korai története, Arnold halála stb.), a puzzle így nem volt teljesen öncélú, és szépen végig is vitték.

Jó, értem, lehet mondani, hogy Bernard megbuherálta az emlékeit, hogy ne bukjon le, de ez inkább csak alibi a titokzatoskodáshoz.

winnie - 2018. 06. 26. 06:32

bebb: igen, az első évadban konkrétan a csavar kapcsolódott az idősíkokhoz. és tény, hogy a másodiknál bernard elméje jelenti a kulcsot, és ez az, amihez már nem tudok hozzászólni, ezért kérdezem a többieket, hogy de milyen olyan aspektusai voltak a szezonnak, amik miatt érdemes volt így mesélni a sztorit?

még, ha arra is gondolok, hogy így charlotte korábban is dolores volt némelyik jelenetben az évad során (volt ilyen?), akkor is adja magát a kérdés, hogy melyik a hatásosabb: ha utólag jön erre rá az ember és visszagondol a jelenetre (ha képes rá), mely így átértelmeződik számára, vagy ha eleve a csavar után látja a jelenetet és mindvégig tudja, hogy az nem az igazi charlotte?

biztos vannak még így hasonló aspektusok, de ha csak azért volt az idősík keverés, hogy így a középen lévő csavar az évad végén kerüljön prezentálásra, akkor az nem tűnik elegendő indoknak.

Geza Kovacs - 2018. 06. 26. 06:34

Kuka. Ritka, hogy ennyire egyetértsek a cikkekkel, de ez igen jól megfogalmazott mindent. Sajnos csúcsra járatta a befejezés az összes jellemzőt, amiért nem szeretem a sorozatot, vagyis halálra töltötték idősík-vágásokkal (amiket eddig is rohadt nehezen követtem, ha egyáltalán tudtam), és össze-vissza mészárolták a robotokat, akiket a következő idősík életben talált, vagy esetleg újragyártják őket. Akiket még nem gyártottak újra, azt majd most fogják a következő évadban, ezt már sejttették is. De most már elkezdték a kinyírt ember szereplőket is robotként újragyártani, hogy nehogy valakinek menni kelljen. Esetleg kinyomják még Hopkinst is a 3. évadba…Ed Harris robotsága már totál színvonalon aluli. Hergelésnek meg ott volt ez a többszöri embercsekkolás a kis szenzorral, amin soha egy gép se bukik le. Pl. Ed Harris se.

A robotok mennyországba jutása érdekes gondolat volt, simán arra kellett volna kivinni az egészet, nem tudom, miért kellett ez az erőszak orgia, nyilván egy amerikai sorozat évada nem fejeződhet be egy szép jellegű csúcsponttal.

dexike3 - 2018. 06. 26. 06:58

@winnie: nem tudom, lehet nálam jobban működött volna (2-3 részig), ha suspense tudom, hogy Hale Dolo valójában és csak a végén derül ki, hogyan és miért lett az. lehet Abernathy keresését is ezért nyomta hitelesen Hale?
más. SPOILER!
amikor Dolo és Bernard lent vannak a Forgeban, akkor történik a hostok halála és átmenetele a digitális világba. valamint MIB is akkor válik félkezűvé és tűnik el valahova. utána mennek vissza a központba és hal meg Elsie és készül el Hale/Dolo. majd szétzilálja a memóriáját Bernard és érkeznek az osztagok. szóval azt akarom csak kihozni, hogy nem rögtön érünk a végső jelenethez a Forgeban. aminek az lehet a jelentősége, hogy kapunk egy MIB flashbacket szerintem valamikor, hogy mi a csövesbánatot csinált x napig (szerintem 10) és hol. gondoljatok csak arra, hogy mikor jött fel Bernard nem találkozott vele, utána rögtön elárasztotta a völgyet a hűtővíz (akár lent is ragadhatott).
a kimentés megindítását nem az Abernathy féle adatcsomaghoz kötötték, vagy már eleve arra játszottak, hogy majd a Forge-ból közvetlenül kiküldik, ez a rész nem tiszta Nekem. de úgy rémlik, hogy valamikor 2 hetet rebesgettek az evakuálásra.
viszont, hogy nem vette észre a Delos adatközpont, hogy nem érkezik az adatcsomag.
az android Éden nekem inkább mátrixnak tűnt, amit lehet egy műholdra, vagy az internetre nyomtak fel a végén, szóval onnan is simán visszatérhet bárki, ha az írók úgy akarják (márpedig úgy fogják).

Lookatthismeme - 2018. 06. 26. 07:34

Oh god.
Nem tetszik, ahogy az írók próbálják ilyen iszonyat erőltetett easter eggekkel és utalásokkal etetni a nézőt, kb jutifalat, amiért kibírjuk az évad gyenge részeit és rossz döntéseit. Nem adta azt a záró, amit vártam, és kicsit úgy is érzem, h ez volt a szándék. Fan service mostanra kifulladt a sogun world és hasonló, full üres dolgokban, nem mintha nagyon szükség lett volna rájuk, de ha már beleálltak, jól esett volna vmi igazi.

Annyira kár ezért a sorozatért, annyival több lehetőség volt benne. Minden súlytalan, jelentéktelen, a mindfuck nem is igazán mindfuck, csak zavarodottság a logikailag is erosen megkérdőjelezhető narratíva miatt. Mehh.

Lookatthismeme - 2018. 06. 26. 07:40

Még egy apró szösszenet: amikor a laboros srácok, az egyedüli emberek kiszólnak a nézőnek, h rohadtul fogalmuk sincs, mi a franc és miért történik éppen, na akkor azért felnevettem.

mpthecat - 2018. 06. 26. 09:25
futu-retro - 2018. 06. 26. 10:08

Nem ültem neki nagy elvárásokkal ennek az évadnak (pedig vártam), de még így is dög unalmas volt a sok filozofálgatás, meg 10 részen (na jó, legyen 8-9) keresztüli baktatás miatt. Mondjuk ha ezeket kihagyják, akkor észrevehető lett volna, hogy a lecsupaszított alapsztori (cél a Forge megsemmisítése, majd eljutni az ismeretlen külvilágba) kísértetiesen hasonlított volna a Terminator 2 könyv elején (a filmből hiányzik!) a SkyNet központjához való eljutáshoz, meg a Dark City Shell beach-éhez (és volt benne egy kis A.I. is).
A sok történetszál, meg idősík csak arra jó, hogy megtévessze a nézőt és elvonja a figyelmét arról, hogy valójában a sztori A-ból (Ford megölésétől) B-be (Forge) való eljutásáig egy tök egyebes út vezet. Voltak kitérők, melyeket nem tettek hozzá semmit az “univerzum” bővítéséhez, csak arra voltak jók, hogy gátolják az előrejutást. Ilyen volt a Shogun World, ahol legalább annyit mondhattak volna, hogy azért kell átmenni rajta, mert egy része “átlóg” a Westworld-be, de az meg azért lett volna hülye húzás, mert a központi irányítóban többször mutatták Westworld térképét. Aztán ott volt Lawrence faluja, meg az erőd ostroma is. Egyik se volt lényeges helyszín és még sorolhatnám…
Aztán tehettek volna utalást arra vonatkozóan, hogy mekkora ez a park, mert így lassan már egy fél Ausztrália méretű kontinensről beszélünk és ez csak 1 világ! Ha mind ekkora, akkor hol fér el ez a Földön? Ja igen, jó lett volna, ha kiderül, hogy végül is hol a búbánatban működtetik a parkot, ha már bejátszották, hogy mindegyik részében más-más időjárás honol, plussz a Shogun World-ben több ezer méter magasra nyúló havas hegycsúcsok is vannak. Engem ez a kérdés érdekelt leginkább, de ahogy az 1. évadban, úgy most sem kaptunk rá választ.
Azt már végképp ne mondja nekem senki, hogy a park több ezer látogatója közül egy életképes túlélőcsapat sem verődhetett össze. Mondjuk egy olyan csapatot meg azért lett volna necces behozni az íróknak, mert akkor az ő céljuk nem a Forge lett volna, hanem a kijutás és szerintem még a hülye is tudja, hogy ha nem is ismered a parkot, akkor is automatikusan a vendégeket behozó vonat (a fehérre gondolok) állomásához mész és még ha az nem is működik, akkor elindulsz az alagúton kifelé. Én legalábbis ezt tenném, mert ha van kivezető alagút, akkor van remény. Lehet, hogy több 100 kilóméteres, de én előbb megkísérelném ott a kijutást, minthogy várjam a parkban a halált. Na de térjünk vissza a sztorihoz. Legalább annyit mutathattak volna, hogy Hale hova jut ki és onnan hogy jut el Arnold hétvégi kéglijébe. De nem mutatták, és miért? Mert még mindig titkolják a külvilágot a néző elől!
A stáblista utáni figyelemelterelő rész meg csak hab a tortám, de már azzal sem tudták felkelteni az érdeklődést bennem, ugyanis az írók eddigi megoldásaiból kiindulva azon se csodálkoznék, ha csak egy álomjelenet lenne, amit William álmodik, mert a még a Forge közelében elájult és a kimentők összeszedték…. Szóval bármi lehet.
Egyébként az is röhej, hogy a legalább 10 golyót összeszedett William úgy lovagol Dolores mellett, mint aki max a térdét karcolta meg.

dexike3 - 2018. 06. 26. 10:26

@mpthecat:
köszi a timeline-t. van amire ügyesen rávilágított, de ez is megerősítette, hogy amikor a Forge előtt összeesik MIB és aközött, mikor újra látjuk a kimentéskor eltelhetett cirka 10 nap is (az első részben 11 nappal korábbi bejegyzés az indiánok legyilkolása). szóval hol a búbánatban volt addig William/MIB?

@futu-retro:
a helyszín valahol Kína mellett lehet az Csendes óceánon. az első részben is és az utolsóban is szigetként hivatkoztak rá, plusz ugye ott voltak a kínai (?) katonák is, plusz a vöröscsillag a katonai hidroplánokon. nyilván az aktuál politikával kötik össze, hogy az erkölcsi szürkezónában (lsd. klónozás, stb.) és a tőkeigényes beruházásokban Kína viszi most is a prímet. a vonat alagutat meg biztos lezárták protokoll szerint (de ki tudja?).

futu-retro - 2018. 06. 26. 10:51

dexike3:
Köszönöm a magyarázatot. Ez így már érthető lenne, de a hatalmas kiterjedése (Westworld, Future World, Shogun World és az indiai, meg ki tudja még milyen világok) miatt és persze a különálló részeken való éghajlatváltozás, meg a hatalmas hegységek miatt már nem tudom mit higgyek. Ha egy park csak akkora lenne, mint hazánk és mondjuk van belőle 4-5 (de lehet, hogy több), akkor ahhoz egy irdatlanul nagy sziget kellene. Reméltem, hogy legalább a park helyzetére vonatkozóan adnak konkrét infókat ebben az évadban, de így már attól tartok, hogy a következőben sem kapunk, mivel a szereplők eljöttek onnan.
Persze nem lényeges ez az info, de azért jó lett volna, hogy ha legalább annyira felfedik, mint a Truman Show-ban, A 13. emeletben, vagy a Dark City-ben a városokat.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 26. 10:52

MIB egy igazi szuperhős – az alkarjában már könyékig turkál (szó szerint és átvitt értelemben is), de ez meg se kottyan neki – de ezt tudjuk még be a mentális sokkhatás fájdalomcsillapító erejének

nade amikor ugyanezen, szarrámarcangolt alkarral megfogja a pisztolyát és elkezd lövöldözni vele, na, ott már én is besokaltam kicsit – a lerobbant ujjainál már csak röhögtem, hogy ugyanmár, ez NEKI nem jelent problémát…

annyira hatásvadászra akarták megcsinálni az egészet, hogy sikerült a saját paródiájává válnia az egésznek

a szövegíró önfeláldozásának se volt semmi értelme – még csak az se jött át, hogy végre életében előszőr él át valamit valójában

túlcsavarták ezt, nem kicsit

naynay - 2018. 06. 26. 11:25

@Kiváncsi Fáncsi, ugyanezen gondolkodtam én is, de annyira túltolták már MIB szupererejét egy nagypapi korú archoz képest, hogy nekem csak az adna erre magyarázatot, ha kiderülne, h már réges rég robot. elég sok, szándékosan elsumákolt és nyitva hagyott kérdés van az utolsó évadban, konkrétan erre vonatkozóan.

a játék, amit Ford MIB-nek tervezett, az öntudatra ébredése lenne?

hahakocka - 2018. 06. 26. 12:09

A forg. könyv író is host volt végül nem? Nagyon vicces volt az is ahogy hirtelen fellázadt! :D Nolan kisöccse sajnos nem tud előre s logikusan gondolkodni habár próbál filozófálni meg scifizni meg AI-zni stb de melléfog mindig közben minden hülyeséggel. Meg sehol se egy őr Maeve meleltti orvos mellett senki sehol.. :D

impish - 2018. 06. 26. 12:27

Megnézném úgy a WW-t hogy valaki összevagdossa időrendbe :D Kiváncsi vagyok milyen lenne úgy megnézni :)

ADMG - 2018. 06. 26. 12:49

impish

Biztos lesz majd youtube video ebböl is mint a LOST nál.

Shred - 2018. 06. 26. 12:53

SPOILEREK

Nekem az idősíkok időtartama okoz fejtörést. Valójában mennyi idő telt el, amióta megjelentek a felmentők a parkban? Napok? Hetek? Pl. az utolsó részben Bernard és Dolores bemegy a kohóba, B. megöli D-t és kiveszi az agyát, hogy újra építse. Később Bernard és Charlotte érkeznek az egész brigáddal, de ekkor már Charlotte robot. Mennyi idő alatt printelték ki? Néhány óra alatt lement a program és meg is száradt?:) Ezek nekem zavaros dolgok.

dexike3 - 2018. 06. 26. 13:32

@Shred:
fentebb már fejtegettem. ha minden igaz és helyes a becslésem 10 (vagy 9) nap telhetett el a két Forge belépés között. ezért is zavar nekem is hol pistult MIB…

Malachi - 2018. 06. 26. 13:45

én úgy látom, hogy az idősíkokkal való kavarás nem tett jót az érthetőségnek, még timeline-nal sem könnyű összerakni a szálakat. a jövőre nézve ez azt jelenti, hogy akit még érdekel és teheti, az jobban jár, ha darálja majd az egészet a vége felé.

winnie - 2018. 06. 26. 13:46

malachi: látod, human ledarálta, direkt leállt a heti nézéssel, hogy most felhozhassa magát és írhasson a szezonról, és a végeredmény a kritikában. (kiszedtem a félreértett részt a kommentedből, és a többiek reakcióját azzal kapcsolatban, hogy a kritikát human írta, nem én.) EDIT: hopp, a sixxes hivatkozást is töröltem véletlenül, itt van az írása: https://index.hu/kultur/media/2018/06/26/westworld_masodik_evad_hbo_sorozat_western_scifi_kritika/ – amit ajánlottál, hogy a pozitívumok mellett a negatívumokat is látja. de nem kell szerintem ehhez egy kritika, én mindig azt szoktam mondani, hogy a kommentek elég jó képet festenek pro és kontra is.

gondolj bele, hogy neked és sokaknak hetiben jött be – én itt azzal értek egyet, hogy hetiben sokkal jobban üthet annak, akinek tetszik. az akacheta rész például sokkal hatásosabb, ha ülepedhet, ha gondolatokat indukál, mintsem akkor, ha az hbo go stáblista alatt automatikusan indítja a 2×09-et.

az viszont teljesen igaz, hogy az érthetőség csorbulhat, hiszen nem mindenki tudja, hogy hol áll a sztori, hol vannak a síkok, de mondjuk ezzel kapcsolatban lehet mankókhoz nyúlni, bár ha egy sorozathoz az kell, ha egy sorozat a heti 40-60 percnél több foglalkozást követel meg, az régen rossz. szóval annak a legjobb, akinek semmi ilyesmi nem kell:

pytta - 2018. 06. 26. 14:30

Nem vagyok egy atomfizikus, bevallom. De azért elég sok sorozatot láttam már, és ha nem is értettem mindig mindent, akkor legalábbis “valamit” össze tudtam rakni magamban a fejemben a történetről – vagy legalábbis nem zavartak olyan mértékben a hiányosságok, hogy az levonjon az élvezeti értékből (ill. a megértésből).

Na most a Westworld 2. évad olyan szinten elveszített engem, hogy az valami eszméletlen. A 2×01-02-ben még próbáltam megérteni, hogy mi történik, utána már azt sem. Egyszerűen NEM BÍROM FELFOGNI, hogy mi történik, miért, hogyan, kivel és mikor?! Ez normális? Mármint, jó ettől függetlenül végignéztem, így a végére pár dolgot meg is értettem, nagyjából élvezem is még mindig nézni, de egyszerűen nem értem! Azt sem, hogy mi történik, és azt sem, hogy hova akar kifutni ez az egész.
Szerintem egy jó high concept sorozat nem attól jó, hogy senki nem érti, mi történik (á la Lost). Jó, ha megmozgatja az agyat, de itt a Westworld 2. évadban pont azt éreztem, hogy nem is kezdek már belegondolni, mert úgysem értem meg… És ez azért hosszú távon – nem jó.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 26. 14:57

@pytta:

szerintem nem volt annyira bonyolult a dolog, csak mivel összevissza darabolták a történetet, így nagyon sok mindenre kellett egyben emlékezni ahhoz, hogy a több epizóddal későbbi puzzle darab is értelmezhető legyen

Sunabubus - 2018. 06. 26. 14:57

Egy napja ízlelgetem az évadzárót, és egyre jobban körvonalazódik, hogy Bernardot játszó színészen is elúszott egy része. Nincs mimikája, amibe kapaszkodni lehetne, hogy épp melyik timelineon vagyunk, mikor, nincs testtartásváltozás, semmi. Végig ugyanolyan zavart a feje, makog, sosem tud semmit, csak csinál. És ő neki kellett volna elvinnie a hátán ezt az egész évadot.

A filozofálgatással az a baj, hogy a főszereplők egyedül vannak, nincs kinek filozofálgatni. Ok, Dolo tudna Teddynek, de az is csak néz ki a fején bambán, az egyetlen önálló gondolata az volt, hogy megölte magát, Bernard nem tud Elsie-nek, csak Fordnak, na, ő a carry egyszemélyben, amikor felbukkan. Maeve mellett legalább ott volt Sizemore, őket szerettem, de annak is ahogy vége lett. :/

Elvileg van egy marék felébredt robotunk, de egyiknek sincs saját véleménye, csak a vezíreknek. Mindenki más hivemind és csinálja, amit mondanak nekik. Volt egy-két rész, ahol fektettek valamit a karakterformálásukba, de azóta csak úgy vannak, és csinálják, amit mondanak nekik.
Maeve lánya magánál volt? Meg az új anyja? Mert nem fagytak le, mikor Maeve varázsolt. Érdekes.

Mi lett az eredeti Logannal?

Szerintem Maeve-t tuti elvitte Dolo (nagyon nézte a parton, amikor jött kifelé), és lehet ő van most Hale testében, bár ők ketten kétlem, hogy cimbik lennének, előbb képzelem el Maevet Bernard mellett.
Teddy-t nem hinném, egyrészt ő már odaát van, nem hinném, hogy lemásolta volna magának is, másrészt Teddynek túl sok volt az ébredés, túl nagy a Westworldon túli világ.

mikkamakka - 2018. 06. 26. 16:09

hadzsime – 2018. 06. 25. 22:42
Tetszett de még mindig nem értek mindent.

-A MIB-es zárójelenetet mi akart lenni?
messze a jövőben történés amit a készítők majd fel akarnak előbb-utóbb térképezni
-Az az Emily, akit MIB lelőtt, host volt?
az eredeti emily volt
-Az a MIB, aki lelőtte Emilyt, host volt?
az eredeti mib
-Dolores(Hale testben) kicsempészett 5 golyót a táskájában. Azok kik voltak?
csak Bernardot tudjuk, többi majd kiderül
-Stubbs végig egy host volt?
a készítők megerősítették hogy host
-Az utolsó előtti jelenetben ott van Dolores, Bernard és valaki, aki Hale testében van. Ő kicsoda?
Dolores/Wyatt de tekints rá úgy mint egy test amibe bármelyik hostot belerakhatják

seven - 2018. 06. 26. 16:09

> Végig ugyanolyan zavart a feje, makog, sosem tud semmit, csak csinál. És ő neki kellett volna elvinnie a hátán ezt az egész évadot.

Ezt nyilván így volt megírva, nem a színész döntése volt.

DarkEagle - 2018. 06. 26. 16:43

Ha én, egy olyan ember, aki nem diplomás és nincs 200-as IQ-ja megértettem akkor szerintem másnak is sikerülhet. És itt most nem az idővonalak a lényeges dolgok hanem maga a történet. Nem az számít, hogy mikor, hanem a hogyan és a miért. Pl, hogy Dolores miért csak 5 golyót vitt, miért építette meg újra Bernardot, mikor ő maga is kijelentette, hogy úgyis keresztezik majd egymás útját és a végén mindketten meghalnak valószínűleg. Épp emiatt jelenthető ki szinte 100%-ra, hogy Dolores terve baromira nem népirtás, pláne, hogy ő maga mondta, hogy megváltozott a véleménye. Aki tényleg figyelt a sorozatra az rájöhetett, hogy itt nem annyi a sztori, hogy a robotok meg akarják szállni az emberek világát. Ez nem a Terminátor. Sőt a robik nem is akarják az emberek világát hiszen arról egyedül csak Dolores és Maeve tud. Ford még mondja is Maeve-nek, hogy őt arra szánta hogy megszökjön és szabad lehessen. A finálé végén pedig sikerült is szerintem. Legalábbis meglepne ha Hale testében nem ő lenne vagy az egyik golyó nem ő lenne. Dolores pedig befejezi szépen Ford munkáját. Szabadon engedi majd a robotokat a való világban emberként, jobb emberként. Ezért is vannak a tesztek.

Ford terve, számomra legalábbis, szintén nyilvánvaló, ő egyértelműen le akarja váltani az embereket mert látja, hogy mindenki gyarló a maga módján. És valamilyen szinte Dolores is hasonlóan akarja bevégezni ezt a tervet.

Ami MIB-et illeti, szerintem ő már régóta robot. Elvégre a filmben is az volt. Nekem ne mondják már hogy ennyi lövéstől majd egy kéz felrobbanástól nem hal meg. A lánya akit megölt tuti hogy robi volt. Többször elmondták az évad alatt, hogy jelenleg nem képesek olyan másolatot készíteni ami a való világban is élhet, ezért gondolom, hogy a lánya másolata volt benn. Nem véletlen nem mutatták hogy felvágja őt, mert amint meglátta a kártyát elhitte hogy a valódi lányát ölte meg.

A credit után jelenet is erre utal. Nem tudom mennyi idő telt el és nem lényeg a történet szempontjából. Annyi bizonyos hogy a lánya él és ő tesztelte az apját. Szóval a rész végén szereplő MIB már csak egy másolat.

És ezt az egészet, az egész évadot pedig Bernard kapcsolja össze. Mindent ő irányított, nem volt már Ford. Csak a beletáplált tudata. És mikor erre rájött Bernard is kiiktatta magát.

Ennyi a történet. Napestig lehetne még magyarázni de nem látom értelmét mert megváltoztatni senkinek nem akarom a véleményét. Csak le akartam írni a sajátomat. Egyébként én is darálva néztem az 5. résztől, nem véletlen mert hetiben sokkal nehezebb megérteni.

Remek évad volt. Nem olyan jó mint az 1. de azt úgysem fogják tudni felülmúlni.

Caeiro - 2018. 06. 26. 16:55

Ugye Hale azt mondta, hogy az összes munkavállalót lecsekkolta a Delos, és épp ezért nem hisz Elsie megalkuvásában. Na de akkor azt is jóval előbb tudnia kellett volna, hogy Bernard host, nem? Ha Stubbs host volt, akkor pl. ő miért nem lázadt fel? Szabad akarat? Vagy Ford így programozta? És Dolores/Hale hogy a csudába nem bukott le, amikor el akarta hagyni a szigetet? MIB hogy nem vérzett el??? Azt mondjátok MIB nem volt host, de egyrészt, kapott egy csomó golyót, majd felvágta a kezét, végül lerobbantak az ujjai. És még csak ezután jött a vízözön meg egy 10 napnyi pauza. Hogy a picsuba élte túl mindezt, ha nem host volt? A stáblista utáni részből továbbra is az következik nekem, hogy ő minden, csak nem élő ember.

DarkEagle - 2018. 06. 26. 17:13

Stubbs nem host ez szinte biztos. Egyszerűen megunta az emberek gyarlóságát, pont mint Ford. Nem véletlen emelte ki hogy őt még Ford vette fel ergo ő mindent tudott.

human - 2018. 06. 26. 17:38

mikkamakka : most komolyan beírtad a válaszokat arra amire már válaszoltam fölötte? Kivéve Stubbs, amire most miattad rákerestem, de egy készítő sem erősítette meg:

“But the episode’s director, Fred Toye, confirmed to Vanity Fair’s Still Watching: Westworld podcast that, from his perspective, Stubbs is another secret Host. ”

Direkt volt ilyen kétértelműre megírva Nolan által, de csak a rendező mondja, hogy számára egyértelműen az.

ericghar - 2018. 06. 26. 17:55

Félig-off: A Római Birodalomban Delos szigetén volt a legnagyobb rabszolgapiac. Négy “szabad város” volt erre a célra, ez volt közülük az egyik.

Platschu - 2018. 06. 26. 18:12

Amikor Hale lepuffantja Elsiet, akkor ő már nem Dolores volt?

winnie - 2018. 06. 26. 18:28

“Legalábbis meglepne ha Hale testében nem ő lenne vagy az egyik golyó nem ő lenne. ”

biztosan ő lesz. nem hiszem, hogy ki mernék írni a kiemeltebb szereplőket, visszahozzák, aki közönségkedvenc, vagy azt, akinek szeretnek, és hozzájuk igazítják majd a sztorit. (a színészeknek sem hiszem, hogy ellenére lenne, főleg így, hogy még csak nem is évente vannak az évadok, ami sokat segít abban, hogy maradhassanak.)

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 26. 18:30

@Platschu: még nem Dolores volt (az igazi ember lőtt)

MrKrabs - 2018. 06. 26. 19:17

Azt nem értem még, hogy Doloresnek miért kellett elérnie a Forge-ot (amiről csak annyit tudott, hogy The Valley Beyond)? (Annyi volt a terve, mint kb. a törpöknek a Hobbitban? Oda megyünk aztán lesz valami?)
Az ok, hogy a többieknek csinált Ford egy békés backup szervert, de ha Charlotte nem löve le Elsie-t (amit nem láthatott előre Ford), akkor Bernard sem tesz Charlotte helyére egy hostot és dönt úgy, hogy feltámasztja Dolorest.

irgum76 - 2018. 06. 26. 19:38

na én újranéztem nem mazochizmusból :)

Platschu:

“Amikor Hale lepuffantja Elsiet, akkor ő már nem Dolores volt?”

egy kicsit bővebben nem mert akkor jelenik meg a klónja mikor Elsie hulláját otthagyják a kupacban

“-Az az Emily, akit MIB lelőtt, host volt?
az eredeti Emily volt
-Az a MIB, aki lelőtte Emilyt, host volt?
az eredeti MIB”

szerintem lehet túlkombinálom a látottakat de így másodszorra nézve én úgy látom, hogy MIB idővonala van nagyon megkeverve
szerintem egyszer a valódi történéseket látjuk másszor a host MIB loopját
amire a lánya azt mondta az indiánoknak, hogy nagyobb büntetés lesz neki amit ő fog vele csinálni
egyrészt ha a valódi Emilyt lőtte volna le akkor ki az a végén jó persze itt már mindenki “halhatatlan” de nekem az igazi lányának tűnt
másrészt tényleg vagy hatszor meg kellett volna hallnia MIB-nek ha valódi ember
a szkennert meg a legegyszerűbb meghekkelni, hogy tisztának mutassa illetve amikor a usb csatlakozót kereste a karjában lehet magyarázat az, hogy direkt nem raktak bele ilyet, hogy ne szerezhessen róla tudomást
vagy Ford utolsó játéka vagy Emily bosszúja de a lényeg, hogy újra és újra átélje a szenvedést a lánya elvesztése miatt (valaki írta, hogy nem hatotta meg igazán hát konkrétan fejbe akarta lőni magát miatta) illetve a bizonytalanságot a valóságba vetett hitében

más:

azok az adatok amiket felküldött Dolores a másik műholdra mik lehetettek (ha jól értettem) azt mondják ez nem lehet a vendégek adatai mert ez jóval nagyobb méretű
de mi lehet nagyobb méretű mint 30 év több ezer megfigyelése?

a könyvárban kikockáztam a könyvet amit mutatnak és utána azt mondja Dolores, hogy már eleget olvasott Karl Strand (a biztonsági főmufti) kódja bár ez nem tudom kinek segít a megértésben

irgum76 - 2018. 06. 26. 19:47

“a könyvárban kikockáztam a könyvet amit mutatnak és utána azt mondja Dolores, hogy már eleget olvasott Karl Strand (a biztonsági főmufti) kódja bár ez nem tudom kinek segít a megértésben”

ja közben rájöttem, hogy akkor tudja meg Dolores, hogy a stuffot is megfigyelik és így jön a testcserés támadás ötlete
aszem…

dexike3 - 2018. 06. 26. 19:54

@irgum76:
köszi, hogy visszanézted és a Strand szál nagyon érdekes. az adatcsomag kérdése talán a hostok a mátrix világuk és Ford tudata, ami nagyobb volt?
MIB-re a válasz szerintem az a tíz nap amit nem mutattak nekünk (még).
majd én is ledarálom mégegyszer az egészet hátha okosabb leszek.

Zs.Gábor - 2018. 06. 26. 19:56

Számomra ezzel nem csak az évad, de a sorozat is zárult.

Nagyon gyengén használták a karaktereket. Maeve ebben a szezonban befutott útját pedig kifejezetten felháborítónak tartom annak fényében, hogy milyen lehetőségekkel zárult az első szezon.

Azért az egyetlen dologért vagyok hálás a készítőknek, hogy ilyen formában zárták az évadot. Így garantáltan tudok 1000x pozitívabb tényleges véget képzelni a karaktereknek. Mert abban ez után az évad után biztos vagyok, hogy arra nem vagyok kíváncsi, ahogy Ők képzelik azt el.

mikkamakka - 2018. 06. 26. 20:01

Human: obv nem olvastam vegig kommenteket(amatőr hiba)

Lisa Joy: Yes! It is safe to assume. And there is a step further that you can assume too. And we don’t say it explicitly, but if you are left wondering with all [Stubbs’] talk, his knowing talk about, “I’ve been at the park a very long time,” and Ford (Anthony Hopkins) designed him with certain core drives, and he’s gonna stick to the role he’s been programmed with; it’s a little acknowledgement of just why he might have his suspicions about what’s going on with Hale, and then lets her pass.
And doesn’t it make sense if you are Ford and designing a park and you have a whole master plan about helping robots that you would keep one Host hiding in plain sight as a fail-safe? Maybe the Host who’s in charge of quality assurance? And by the way, that was totally meant to be subtle

seven - 2018. 06. 26. 20:25

Na jó, most muszáj leírnom: te jó ég, emberek, ti hogy néztek sorozatot? Félszemmel, kis ablakban? Némelyik komment/kérdés… WTF….. “Hale már Dolores volt amikor Elsie-t lelőtte?”

irgum76 - 2018. 06. 26. 20:31

Seven:

hát elég hosszú zavaros rész volt nem lehet mindenre odafigyelni

mikkamakka - 2018. 06. 26. 21:06

irgum76: végig az igazi MIB volt, készítők is megerősítették
ami MIBvel történek kreditek után az nem bosszú v büntetés hanem ugyanaz mint Delos papánál, tesztelik a fidelityt (?valósághűség)

Dolores a hostok adatait küldi el vmi védett helyre, ahol az emberek nem férhetnek hozzá többé
(kifejtették h az emberek kőegyszerűek, a hostok kódja sokkal bonyolultabb)

Zzz - 2018. 06. 26. 21:18

Nekem az jött le,hogy a lázadastól eltelt az a 10-12 nap amíg odaért a bölcsőhöz william,Dolores,meg Bernard.Mert mondja Hale amikor visszaértek a vezérlőbe,hogy 12 óra múlva érkezik a Delos csapata.Közvetlenül előtte mielőtt lelövi Elsiet.ez szerintem nem sokkal lehet azután,hogy elkezdett ömleni a víz.
Szóval Williamnek csak tizenpárórával kell majd elszámolnia szerintem

irgum76 - 2018. 06. 26. 21:36

Mikkamakka:

köszi az infót

viszont ha a készítőknek kell elmagyarázni a látottakat akkor csesszék meg

“kifejtették h az emberek kőegyszerűek, a hostok kódja sokkal bonyolultabb”

na ez meg űber baromság

egyrészt pont fordítva kéne lennie hiszen egy host mit csinál? felébred elmegy a fűszereshez majd elpotyogtatja a bab konzervet aszt kész

másrészt hostból van pár száz aki 30 éven keresztül ugyanazt csinálja
míg vendégből több ezer aki mindig mást

irgum76 - 2018. 06. 26. 22:04

mondjuk pár napja még ezt írtam:

irgum76 – 2018. 06. 22. 07:26

“én most vettem elő újra Fallout 4-et

Ha játszani akarsz valaha vele ne olvasd el brutál spoiler

szóval FALLOUT 4 SPOILER:

a sztori az, hogy téged és a feleségedet kezében a csecsemő babátokkal lefagyasztanak egy bunkerben miközben a világban kitör az atomháború
egy kis időre felolvasztanak és láthatod, hogy a feleséged lelövik és elviszik a babát aztán téged vissza fagyasztanak
később kiderül ki rabolhatta el a mostanra 10 éves fiad
mint kiderül egy utopista 60 éves bácsi megbízásából aki egy android társadalmat akar létrehozni az ember utáni világban
mikor felkeresed megtalálod nála a 10 éves fiad és a papát kérdőre vonod
erre ő elmondja, hogy a kis srác akit találtál egy android a 10 éves fiad mintájára és igazából a 60 éves bácsi a vér szerinti fiad
akit neked a sztori szerint muszáj kinyírnod nehogy az androidok uralják a földet
viszont dönthetsz úgy, hogy az android kisfiút magaddal viszed és sajátodként kezeled

SPOILER vége

szóval lehet, hogy itt a WW-ben is az lesz a csattanó, hogy kiderül, hogy sem MIB se a lánya se android viszont mikor kiderül ez MIB számára megteremti a lányát műanyagból és a visszatekintés a múltba az, hogy folytatja a kutatást a “hitelesség”-ért” “

Platschu - 2018. 06. 26. 22:16

Önmagában baromságnak gondolom, hogy a hostok a bonyolultak és az emberek egyszerűek. A hostoknál még az is problémás volt az első évadban, hogy élethűen mozogjanak(ld. Clementine erotikus mozdulata), míg az emberek bár látszólag kiszámíthatóak, néha totál logikátlan dolgokat tesznek. Éppen ezért ez a tézis nem állja meg a helyét szerintem.

Seven: Bocsi a hülye kérdésemért. Újra fogom nézni, ha lehiggadtam és akkor már lehet jobban észreveszem az apróbb részleteit ennek a zagyvaságnak.

bvr - 2018. 06. 26. 22:22

hát, nem tudom hogy ítéljem meg ezt az évadot. Az biztos hogy az első sokkal jobban tetszett (még akkor is ha Maeve meg a két hülye szála már akkor is felb*szott) Ebben meg voltak jó jelenet-töredékek, meg pár hangulatos párbeszéd, Anthony Hopkins virtualizált visszahoztalának abszolut örültem. Az évad feléig még szívesen nézegettem ezt a szépen fényképezett világot, de ennyi adás-percet ez messze nem visz el a hátán. A sorozat világának meg annyira nem tiszták a “szabályai” hogy a készítők részéről bármit bármikor felül lehet írni és újra lehet magyarázni, így meg túl nagy tétje nincs a dolgoknak.
Nyilván bele fogok kezdeni a 3. évadba is (hiszen megint átrendezik a táblát, miért zárnám ki előre hogy ne lehetne jó meg érdekes) de egyáltalán nem esz meg a fene hogy bár csak jönne már (főleg hogy amúgy is lesz vagy két év)

Brynden Rivers - 2018. 06. 26. 23:48

félig off: Elkezdtem újranézni a Justifiedot.

Nincs benne 5 idősík, testcsere, emlékbe mászkálás, agyonhúzott suspense, csak jó párbeszédek és karakterdráma és minőség. (de írhattam volna a Deadwoodot vagy mást)

Ehhez képest a Westworld kínkeservesen, rengeteg hatásvadászat bevetésével, de közben agyonfárasztva a nézőt, eléri közepes-jó szintet.

Kérdezem: igazából akkor minek nézzem a Westworldot?

winnie - 2018. 06. 27. 00:07

Brynden Rivers: sokan feltették maguknak korábban ezt a költői kérdést és ki is szálltak már tavaly vagy idén, mert nyilván, ha néznek valamit, akkor olyat akarnak, ami nem elégszik meg azzal, hogy “jó”. aki maradt, az valószínűleg tud olyan dolgokba kapaszkodni, ami racionalizálja számára a maradást a panaszok ellenére.

human - 2018. 06. 27. 02:58

egy idősíkos, mesterséges intelligencás, filozofálós sci-fi bonyultabb, mint egy modern western? ez komoly. még ha a bsg-hez hasonlítottad volna, vagy a person of interesthez, vagy a black mirrorhoz. azt nem tudom miért nézed, ha az egyszerű, de jó drámák jobban tetszenek, de szerintem neked kell eldöntened, hogy mit kezdesz az időddel, ez a te szabad akaratod.

Sancho Pansa - 2018. 06. 27. 05:02

Megölték Dolorest! Meghalt Maeve! Stb!

Ejj, ez nagyon kiábrándító volt! Végre voltak olyan húzások, amik szívszaggatónak tűntek, amik érzelmet váltottak ki, erre az első visszakozás után már a történés közben is egyértelmű volt, hogy az egész csak illúzió, hogy “megöljük őt, de úgyis felélesztjük.”

Megint csak visszalyukadunk oda, hogy nincs semmilyen tét, nem lehet törődni a karakterekkel, ez csak egy videójáték, amit simán újra lehet kezdeni.

dexike3 - 2018. 06. 27. 05:40

@Zzz: szerintem nincs teljesen igazad. amikor mutatják a hostokat (pl. Maeve, Dolores, stb.) az utolsó részben mindegyik már hullaszínű, mintha álltak volna pár napot. újrázom majd az évadot egyben, de mintha 3 max 4 éjszakát láttunk volna (amiben az öldöklésé is benne van), de legyen 5 akkor is még van 9 nap, amivel nem számoltak el. lehet, hogy a 11 napos időindexes indián halál az első részben nem kapcsolódik a 9. rész halálaihoz a Ghost nation-nél, de én inkább arra fogadnék, hogy igen. és ne feledjük, ha csak nem a jövőben játszódott, amikor elindult MIB lefelé, akkor nem tudjuk hol járt (és meddig). ha újráztam, akkor majd posztolom mire jutottam…

dexike3 - 2018. 06. 27. 06:51

@Zzz:
kiegészítés!
csak a szóban forgó két jelenetet néztem meg a sorozatból a 2×1-ben 12:00-tól és 2×9-ben: 8:15-től visszanézhető. egy az egyben ugyanaz a történés!11 nap és 9 óráról van benne szó! ha nem vezetnek meg benne a készítők, akkor utána lesz öngyilkos Teddy és az éjszakát vele tölti voltarenDolo, majd elindul MIB-bel a völgybe. szóval össz-vissz 1 nap telik el mire összerogy a bejáratnál William. akkor igenis jól tűnt fel nekem hogy 10 nap hiányzik a történetből, főként MIB esetében!!!

Zzzz - 2018. 06. 27. 07:40

dexike3

Igazad van,valamennyi idő,pár nap kellet amíg leeresztették a vizet is,meg a többi dologra amit csináltak.kicsit megkavarodtam.
Reálisan pár nap a csapat érkezéséig és pár nap Hale/Dolores távozásáig.

Sunabubus - 2018. 06. 27. 08:46

Érdekes, hogy az első évadban az volt a “hype-faktor”, hogy figyeld a részleteket. A másodikban meg alap kérdések maradtak tárva-nyitva. :/

Sunabubus - 2018. 06. 27. 08:48

“> Végig ugyanolyan zavart a feje, makog, sosem tud semmit, csak csinál. És ő neki kellett volna elvinnie a hátán ezt az egész évadot.

Ezt nyilván így volt megírva, nem a színész döntése volt.”

Mármint amikor “tisztának” kellett volna lennie, akkor is zavart feje volt. Az idősíkokat úgy lehetett volna vele érzékeltetni, hogy van, amikor magánál van, van, amikor zavart. De ő végig bamba volt. Ez bizony színészi játék. Az első évadban is ilyen volt, de akkor nem volt ennyire zavaró, mert Ford “csicskája” volt.

CrashBoostZoom - 2018. 06. 27. 09:02

Őszintén szólva én nem tudom, hogy miként lehetne ezt innen folytatni.
Akkor most a kiszabadult host-ok cylonok módjára beszivárognak az emberek közé és onnan hozzák el a “bukásukat”? Vagy visszakerülünk ismét a parkba és lejátszódik minden újra?
Egyik sem valami sokat ígérő verzió számomra a következő évadra.

irgum76 - 2018. 06. 27. 09:20

Dexike3:

“de mintha 3 max 4 éjszakát láttunk volna (amiben az öldöklésé is benne van), de legyen 5 akkor is még van 9 nap, amivel nem számoltak el.”

lehet igazad van

de most visszagondoltam, hogy miket tudunk
szerintem amit láttunk felöleli azt a 11 napot
hiszen mikor Bernard és Elsie bent vannak a Bölcsőben akkor törnek be Doloresék a vonattal és akkor mondják, hogy 11 nap telt el
addig meg azt látjuk Doloresék részéről, hogy hogy készülnek elő a vonat megszerzésére

dexike3 - 2018. 06. 27. 09:32

@irgum76:
fentebb, ha visszaolvasol megnéztem a szóban forgó jeleneteket (javaslom másoknak is). oké ahogy írtam is a készítők lehet megvezetnek, De az indiánok megölése és a holttesteiknek a megtalálása között pontosan 11 nap és 9 óra telik el! én viszont biztosra veszem, hogy az nem a vonatos rész előtt történt, hanem Teddy halála előtt közvetlenül, MIVEL ez is hozzájárult, hogy öngyilkos lett. szóval akkor lehet MIB és voltarenDOLO közös lovaglása tartott 10 napig, vagy a többit már tudod…

Python - 2018. 06. 27. 10:45

Ajánlom ezt az IP címet:
https://img.eservice-hk.net/upload/2018/06/26/151747_5c7cfdfd5c17e825cbd8b0d7c9949464.png

Ide vezet: http://www.delosincorporated.com/xomega/

De igazából xomega nélkül kell nézelődni, a jobb felső sarokba passwordnek beírni az xomegach, akkor eljutunk kb. a “nyúl üregébe”.

Szerintem ez erősen utalhat a 3. évadra is akár.

irgum76 - 2018. 06. 27. 11:13

Dexike3:

igen bocs nem frissítettem és amikor írtam még nem láttam a második kommented

most nem nézem vissza viszont azt hiszem igazad lehet ebben

winnie - 2018. 06. 27. 15:19

python: az ilyen easter eggeket még ezeknél a sorozatoknál sem érdemes szerintem túlértékelni, ld. a lost és az azt övező kiegészítő netes játékok és websorozatok.

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 06. 27. 17:35

Mennyi idő telhetett el Bernard első epizódos parti érkezése és Hale távozása között? Megtalálták a tavat, leeresztették, elmentek forge-t nézni, hale golyózik majd lelép…

Yamagato - 2018. 06. 28. 00:00

Már két napja láttam a finálét, de még mindig nem tudom eldönteni, hogy jó volt-e az évad, megérte-e az utazás. Menet közben és főleg a fináléban voltak olyan gondolatok, amikért azt mondom, hogy megérte, kevés sorozat apropóján lehet filozofálgatni a tudatról, szabad akaratról vagy arról, hogy az embereknek is „kódolva” van a viselkedésük akárcsak a robotoknak. De ennek jobb formája lenne, ha Nolanék rendeznének egy kerekasztal beszélgetést pár szakértővel és másfél óra alatt lezavarható is lenne.

Hagyhatták volna az idősíkokkal való variálását és a felesleges rejtélyeskedést. Teddy csak ötvenszer kérdezte meg mégis mi az, amitől Dolores meg elkezdte a nem-mondom-meg játékot. Ami meg szerintem váratlan és ötletes volt, az a Cradle elleni támadás és a saját kópiáik törlése, de inkább szükségszerű időhúzásként lett előadva, mint mérföldkőként a harcban (a zsoldos elcsábítós jelentet meg…. nem akartam elhinni, hogy ez tényleg a Westworld, annyira röhejes volt). Dolores karakterét hihetetlenül idegesítővé és ellenszenvessé tették. Az nem lenne baj, hogy egy terminátorrá válik, de ahhoz át kéne éreznünk a folyamatot, kétkednie magában, hogy mi nézők is valamennyire azonosulni tudjunk vele.

Illetve, lehet csak az én hibám, de nem tudok túllépni azon, hogy mióta másolat=örök élet? Az tök jó, hogy megvannak a kópiák mindenkiről aki a parkban volt, de mire jók? Aki meghal az meghal, annak mindegy hogy utána gyártanak-e belőle egy másolatot…. Esetleg a szeretteiknek lenne értelme a’la Black Mirror, de ezt a témát nem feszegették.

Thandie Newton, Jeffry Wright, Ed Harris és Hopkins és a Delos-t alakító színész irgalmaltan nagyot játszanak, főleg, hogy a nagy büdös semmit keltik életre. Ahogy a kritikában is szerepel, csak bábuk, nulla karakterizálással, kétlábon járó metaforák, akik random ütköznek egymással és vagy lőnek vagy filozofálgatnak. Ott van Maeve csapata, elvben zseniális bagázs: öntudatra ébredt anya-robot, gazfickó, cowboyruhás-íjas-japán lány, Felixék, szószátyár nyápic író akik a káoszba fulladó parkban kalandoznak. Hát ebből ezer zseniális szóváltást, interakciót ki lehetne hozni és mi lett? Semmi. Az akciók meg rettentően logikátlanok és unalmasak voltak. MIB és Dolores lovasrohama, az erőd ostroma…. Annyira kibillentettek, tényleg, mintha paródia lenne.

Bernard badass beszólása „This isn’t a dream, Dolores. This is a fucking nightmare”, az exodus és Maeve host-fagyasztása, (mint egy festményen – remek beálltás volt), az hogy Shogun Worldben Westworld-ös narratívákat hasznosítanak újra, Ramin Djawadi zenéje viszont kárpótol annyira, hogy maradjak. Illetve, már az első évad végén sem nagyon tudtam merre fogják tudni vinni a sztorit, de most aztán végképp nem. Kíváncsi leszek, hogyan vonják majd be a parkot, mert az sicher, hogy visszatérünk ide. Gondolom majd eszébe jut Doloresnek, hogy van még egy McGuffin ott.

winnie - 2018. 06. 28. 14:02

“De ennek jobb formája lenne, ha Nolanék rendeznének egy kerekasztal beszélgetést pár szakértővel és másfél óra alatt lezavarható is lenne.”

ld. ezt élem meg én. szeretek olvasni róla kommenteket, szeretem, ahogy beszélnek róla interjúban, még az inside westworld epizódokat is nézem, de nekem ennyi bőven elég, a sorozat nézését már nem tudnám magamnak igazolni, az nem köt le sajnos.

pytta - 2018. 06. 28. 14:18

@Yamagato: pontosan ez volt a mi kérdésünk is a finálé után, hogy oké, hogy másolatok, de MIRE JÓK? Most komolyan, mire használják őket? Mi értelmük van? Ezt valaki értelmesen meg tudná fogalmazni?

karit - 2018. 06. 28. 17:32

@Yamagato, pytta “oké, hogy másolatok, de MIRE JÓK?”

Most komolyan, ki ne szeretne örökké élni!

Nem derült ki még itt (sem) a tudat-tok-technológia lényege, azaz, hogy Delosból és Williamből milyen eljárással készítettek digitális másolatot, már ha ctrl+c ctrl+v-ről van szó egyáltalán…

Az oké, hogy egy rólam készített másolat akármennyire is “hiteles”, azzal _én_ nem leszek kisegítve a halálos ágyamon. Viszont a szeretteim ettől még örülhetnek majd, hiszen visszakapnak – visszakapják a másolatomat -, és talán sosem tudják meg, hogy egy kinyomtatott imposztort kaptak. Hülyeség? Hát, én mindenemet odaadnám, ha a halottaimat legalább ily módon visszakaphatnám. (Legfeljebb az elvesztésük emlékét töröltetném.) Persze nem kötelező, aki ezt önámításnak tartja, az nézegesse tovább a fényképalbumait.

DE! Létezhet egy másik út is, A VALÓS HALHATATLANSÁG: ctrl+x ctrl+v. Ezzel kapcsolatban digitálisan ide másolom a tavalyi fináléhoz írt lehetőséget:

“tegyük fel, hogy a tudomány valamikor ki tud majd cserélni egy az agyban lévő idegsejtet a kapcsolódásaival együtt valamiféle mesterséges implantátumra.

Mi történik, ha elkezdik egyesével kicserélni az agy összes sejtjét azok összes kapcsolódásaival együtt? Egy már nem organikus agy áll előttünk. Vajon minőségileg ugyanazt kapjuk? Megőrzi-e a korábbi tudatát? Vagy ez már egy másik tudat? Ha elvesztette, akkor az folyamatosan következett be, vagy volt egy pont, ahol hirtelen eltűnt?

Ha a transzcendens nézeteken túllépünk, a tudat “csupán” egy nagyon bonyolult “huzalozású” szerves strukturális rendszer, ami egy pont ugyanolyan huzalozású gépi rendszerrel kiváltható? Ha nem, akkor mi a különbség? Részletesebben itt:
https://mialmanach.mit.bme.hu/aima/ch26s02
26.2.3 pont”

Szóval simán lehet, hogy mindössze 100-200 évvel élünk korábban az Örök Élet technológiai lehetőségénél – akár felhőben, akár tudat-tokos géptestben -, és ilyen keveset tévedni 13,7 milliárd évhez képest rohadtul frusztráló…

Hideglelő - 2018. 06. 28. 19:38

Nagyon jól csináltak mindent, és majdnem minden egyes részét élveztem az évadzáróval befejezve.
Nagyon sok mély átértelmezhető kérdést elméletet boncolgatott.
Jobban esett mint megnézzek valami átlag popcorn filmet a moziban az üres mondanivalóval és a 100% CGI-vel

Itt legalább kaptam valamit ami kikapcsolt és sok kérdést amin el lehetett gondolkodni, többet vagy kevesebbet belelátva.

Nekem 10/10!!

Isten adja, hogy folytassák még jó sokáig, és hasonló vagy jobb történettel mondanivalóval haladjon.

Köszönöm.
Viszlát!

Szenteste - 2018. 06. 29. 00:18

” Nagyon sok mély átértelmezhető kérdést elméletet boncolgatott.”

Igen, egyetértek! Kár, hogy csak konyhafilozófiai szinten két véres tömegmészárlás között, mert a készítők azt hiszik, hogy gondolatok helyett az embereket az öldöklés érdekli – szerencsére mások vagyunk. Téged a pusztítás kikapcsolt, engem meg irritált. Pedig, ha mondjuk a sok gyilkolás helyett történet, neadjisten dialógok lettek volna, akkor lehetett volna több is, mint erős közepes a sorozat.

hal9001 - 2018. 06. 29. 01:37

Science fiction rajongó vagyok több mint 40 éve, nem a kezdő kategória… Tetszett az első évad. Ezek után nem igazán volt választásom a 2. évaddal kapcsolatban. Végig kellett néznem. Sajnos… Ha egy szóval kellene jellemeznem a 2. évadot, akkor az undorító jelzőt érezném a leghelyénvalóbbnak. Ilyen szintű tömegmészárlást a 2. világháborús dokumentumfilmekben sem láttam. A film csak azért volt sok szereplős, hogy minél több embert meg tudjanak ölni, és azért nem öltek meg mindenkit egyből, mert akkor nem maradt volna több gyilkos és áldozat a következő részekre. Szánalmas, hogy ezt a förmedvényt tolták a képünkbe, ez szimpla demoralizálás. Az egész évad során azt próbálták belénk sulykolni, hogy milyen betegek az emberek, akik aljas és gyilkos ösztöneiket élik ki a parkban, de az én véleményem az, hogy az a legbetegebb elme aki ezt a sztorit kitalálta, a másik aki rendezte, és a 3. aki engedélyezte, hogy ez a film egyáltalán létrejöhessen és épelméjű embereknek levetítsék. Lehet hogy valakinek bejön ha egy földön fekvő haldokló embert tarkón lőnek, de hogy ezt ismételgessék 10 részen keresztül, az reményeim szerint csak a pszichopatáknak szerez örömet. A sztori egyébként következetlen és sokszor követhetetlen. Az alapgondolat jó volt – a mesterséges intelligencia öntudatra ébredése – az első évad ezt jól felvezette. A 2. évad egy hányadék.

Hideglelő - 2018. 06. 29. 11:46

Én nem akadtam fent a pusztítós részeken és nem az kapcsolt ki. Egyáltalán nem ezért néztem a sorozatot.
Ha ezen valaki túl tud látni, akkor megérti mikről szól ez a sorozat, és ha számodra konyhafilozófia, akkor mást kell keresned tematikailag.

Nem értem ezt a kiakadást sok ember odlaláról.

Szerintem egy Spartacus vagy Hannibal vagy egy 2. világháborús film/sorozat messze túlmegy a brutalitáson amit e sorozat mutatott.

Nem ezeken a részeken kell leakadni. Engem a történet és a sztori kialakulása érdekelt, és ezek a részek már meg sem maradtak.

Aki át tud ezen látni és érdekli a tám1 amit boncolgatnak szerintem megérti.

nem vagyok pszichopata nem is szeretem kifejezetten a brutalitást, de a történet mindent vitt.

Várom a folytatást

winnie - 2018. 06. 29. 12:06

de akkor a sok pusztítással volt igazi, vagy azok nélkül is az lett volna? a felszabdalt időrend tette jóvá, vagy anélkül is zseni lett volna?

a legszebb az egészben, hogy az értékes gondolatokat el lehet olvasni 10 percben is, nem kell ahhoz egy teljes sorozatévad. de abban szerintem egyet lehet érteni, hogy ami valakinek konyhafilozófia, az másnak lehet nagyívű eszmefuttatás és művészet, ami valakinek zseniális, az másnak lehet gagyi, aminek a mélységétől valaki elalél, az másnak lehet felületes, és viszont. jó, ennyit a közhelyekről.

viszont a spartacus vagy a háborús filmek nem feltétlenül nagyot akarnak mondani, szóval ez elég esetlen párhuzam, abban pedig ahogy olvastam, mások is egyetértettek, hogy OLYKOR a sorozat monologizálásai, a mélyet mondani akarás inkább vicces volt, mint hatásos. máskor viszont nagyon jól betalált, gondolom ez sem vita tárgya annyira.

de. a kulcs ott van, hogy ki mit képes feláldozni a jóságért.

ld. szerintem is tök jó a történet, nagyon jó (bár néhol kérdéses) gondolatok vannak benne az emberi természetről és a világról, de ha valaki 1-2-3 órányi jóságot 10 órában akar tálalni, akkor az nincs az az isten, hogy nézős legyen számomra – tudni kell meghúzni a részeket, kiszedni belőlük a sallangot. szóval nálam például egyértelmű volt, hogy hiába a remek gondolatok, a lenyűgöző látvány vagy a színészek, az, hogy a 2×01-ben minden második jelenet darálás, lövöldözés, torokelvágás, akasztás volt, nem adott semmit a sorozathoz. egyszer vagy kétszer még hatásos és elborzaszt, hatszor vagy hátszer már csak rajzfilmes és totálisan tét nélküli. ha egy 60 perces rész alatt akár 10 vagy 20 percben is unom magam, az felejtős.

de akik másképp állnak hozzá és feltétlen rajongók, azok sem biztos, hogy azt mondanák, hogy ezt csak így, ebben a formában és méretben lehetett volna úgy tálalni, hogy a legjobb végeredményt érjék el. itt valahol valamit menetközben elszabtak, egy ilyen sorozatnak tarolnia kéne és ovációkat kapnia, nem pedig féloldalas rajongást. és ezért nagy kár.

ferkó - 2018. 06. 29. 13:38

Az első évad arról szólt, hogy a gépek öntudatra ébredtek, a második meg arról, hogy az emberek se mások, ők is csak hasonló szabályok szerint működnek, de a gépek alkalmasabbak a továbbfejlődésre.
William megpróbálta bebizonyítani, hogy van szabad választása, de a végére kiderült, hogy nincs.
A bemutatott létkérdések a lehető legfontosabbak, ha valaki tényleg megérti, hogy miről van szó, az biztos, hogy elgondolkozik rajta. Hogy az emberi döntések csak a korábbi tapasztalatokon múlnak, és valódi szabadság nincsen, az csak tévképzet vagy illúzió. A látszat ellenére nem irányítói, csak résztvevői és szemlélői vagyunk mindannak, amit csinálunk vagy gondolunk, erre utalt Ford a “passenger” szóval. Ezek a valódi problémák, ez nem olyan sci-fi mese, mint pl. hogy lehet-e fényesebességnél gyorsabban űrhajózni. Ha ezt a népek tömegesen megértik, az alapvetően meg tudja változtatni a világnézetüket meg a társadalmakat is, ha egyáltalán marad belőlük valami. Aki szerint ez konyhafilozófia, az próbálja tudományos módszerrel leírni a szabad akarat működési elvét, nem fog sikerülni.
Ezeknek a kérdéseknek a megismertetéséről szól a sorozat, a tömegekhez így jobban eljut az üzenet, mintha filozófia vagy neurológiai könyveket írnának róla, amelyeket senki nem olvas.
Itt-ott talán uncsi volt, de nekem tetszett.

tregzu - 2018. 06. 29. 15:39

Nem mondom, hogy minden percét imádtam, de legalább annyira tetszett, mint az első évad.
Nemn érdekel, hogy konyhafilozófia, igenis érvényes és mindig aktuális kérdéseket tettek fel. Rengeteg választ is kaptunk, ugyanakkor nyilván kell muníció a következő évad(ok)ra is. Szerintem aki figyelt, az nagyjából össze tudta rakni a képet.
End Credits utáni rész zseniális!

tregzu - 2018. 06. 29. 15:42

Bocs, mobilról véletlenül rányomtam.
Ami még bennem maradt:
MIB egy állat, persze Emily miatt megzuhant, de láttátok, pszichopata, akkor ugyan miért is ölné meg magát. A végén mondja is mit keres, ez munkál benne évtizedek óta.
Vér: közhely, de ilyen az ember. Az első évad ilyen moralizálása meghaladott.

ferkó - 2018. 06. 29. 16:18

Az író csávó, Lee Sizemore teátrális halálát is kritizálják itt, pedig az is nagy jelenet volt. A beszéd, amit elmondott, az ugyanaz, amibe Hector kezdett bele az első évad 1. részében, miután elrabolta a széfet a bárból, de valaki lelőtte (“You wanted me? Well, let this be a lesson…”). Akkor Lee ott szomorkodott a vezérlőben, hogy félbeszakították az általa Hector számára írt új beszédet, és Theresa mondta neki, hogy legközelebb talán majd halljuk. Hát most hallottuk. Ráadásul ugyanúgy lelőtték azt, aki elmondta, de most legalább végigmondhatta.
Valamint azt is megtudtuk még korábban, hogy Hectort Lee a saját ideáljáról mintázta, vagyis arról a személyiségről, amilyen lenni szeretett volna, és most végre a valóságban is fel tudott nőni ehhez a szerephez.

Olyasmibe meg szőrszálhasogatás belekötni, hogy miért nem adta fel magát inkább. Például azért nem adta fel, mert akkor a katonák az autókkal rögtön a lovasok után indultak volna, így viszont nyilván maradniuk kellett, mert lelőttek egy valódi embert, aki ráadásul főnök volt, ezt jelenteni kell, meg kell próbálni újraéleszteni, stb., de ezt felesleges lett volna bemutatni.

hummel - 2018. 06. 29. 16:49

“A beszéd, amit elmondott, az ugyanaz, amibe Hector kezdett bele az első évad ”

És? Ettől lett volna nagy a jelenet? Hogy végigmondta? Egy kikacsintás miatt? Ettől még az egésznek ugyanúgy semmi értelme nem volt.

A legtermészetesebb, hogy az ember felhúzza a szemöldökét azon, hogy valaki inkább meghal, mintsem túléljen, főleg ilyen motivációval, amit ugyan próbáltak megalapozni, de nem nagyon ment. Ezt persze eladhatják annak, hogy fejlődött a karakter, de csak egy gyenge önfeláldozásig, mert nem volt annyi esze, hogy jobb megoldást találjon ki.

feleki - 2018. 06. 29. 16:56

Egyet kell értenem a többséggel, ez egy nagyon közepes, felejthető zárása volt egy nagyon közepes, felejthető szezonnak, de én vagyok a hülye, hogy bíztam abban, hogy képesek normális tartalommal, elgondolkodtató dolgokkal és szórakoztató elemekkel feltölteni ezt a 90 percet. Hát nem. Inkább megöltek mindenkit, aztán megint feltámasztják őket, hogy még véletlenül se kelljen aggódnunk senkiért.

Valaki feljebb írt létkérdésekről és egyéb dolgokról, ami szép és jó, de ha az egészet érdektelen köntösbe csomagolják, akkor nem sokra megyünk vele. Egyszerűen beszariak az írók, inkább a biztonsági játékot választják és a külsőségekkel próbálják eladni a sorozatot meg a ködösítéssel. Nagyon nem csoda, hogy így csökkent az érdeklődés, a 3. évadban még kevesebb embert fog érdekelni, szóval sikeresen elkurjantották a koncepciót.

winnie - 2018. 06. 29. 17:04

tregzu: a kérdésekkel szerintem nincs gond, és a főcsapással sem, érdekes dolgokat boncolgatnak , de engem, ha már konyhafilozófia, akkor az üres, dolores-féle merengések “fogtak” meg negatívan, illetve az, hogy olykor tök triviális dolgokat próbáltak mélynek sugározni azzal, hogy jelentőségteljesen suttogták maguk elé.

winnie - 2018. 06. 29. 17:06

ferkó: attól, ha leírod, hogy miről szól a sorozat vagy mit akar mondani (ami nem hiszem, hogy újdonság lenne, hiszen a fináléban eléggé a szánkba lett rágva (ez nem negatívum), kihagyva a teljes szezont is érthető volt a nagy része annak, amit mondanak), azzal még nem mondod azt, hogy jó volt vagy sem – ha elolvasod a kommenteket, akkor látni fogod, hogy akinek baja volt, az mit kritizál, és hogy aki szerint nagyon jól sikerült, annak mi tette annyira jóvá. pusztán az írói szándéktól nem lesz valami jó vagy rossz, minden a megvalósításon múlik.

Inci - 2018. 06. 29. 19:37

Hummel:Ferkónak kell igauat adjak,Lee halálának nem ez volt a lényge hogy most futhatna.Ő már nem gyáva és segít annak akit korábban gyávaságból elárult.Futhatna is persze de így volt jó ez a jelenet ahogy volt…
Winnie,azért ferkó mondd valamit.

atti - 2018. 06. 30. 13:58

Voltak benne izgalmas részek,a részek végén meglepő fordulatok, viszont bevallom, elvesztettem a fonalat. Maeve elesésével mi lett az admin joggal? Érti valaki, hogy a csávót beküldve a tömegbe azok mitől haltak meg, továbbá akik beküldték őket eleve robotok voltak, rájuk miért nem hatott? Kicsit túl sok a kérdés, amire nem leszbválasz.

Python - 2018. 07. 01. 17:16

winnie: Valószínű, hogy csak vírus marketing a rajongóknak, hogy legyen min agyalni.

Viszont ezen dobtam egy hátast:
https://pbs.twimg.com/media/Dgg0SZxU0AAGa5j.jpg

Python - 2018. 07. 01. 17:17
Kiváncsi Fáncsi - 2018. 07. 02. 11:05

@Python:

jók ezek a forge-os jelenetek, csak nem tudom, mit jelentenek… az egyikben még MIB is ott volt, de jelent ez bármit is?

Python - 2018. 07. 02. 12:02

Valamit biztosan jelent. Hisz a Logan Delos alakjában megjelenő Kohó mesterséges intelligenciája itt épp arról beszél, hogy minden látogató tudatát lementették, és újraalkotta őket. A többségük ártatlan, és vannak kivételek, akik javíthatatlanok. Itt mutatják direktben MIB (Williem) -et, és a háttérben ott van Maeve, Clementine, Felix. Most vagy ők is egykori vendégek, akiket lemásoltak és android lett belőlük (Elméletileg Felix nem az…, de Stubbs -ról is azt hittük a 10. epizódig, hogy ember, pedig nagyon sanszosan ő is android.) vagy nagyon szorosan kapcsolódnak MIB tudatához valamiért. Ez valószínű szorosan kapcsolódhat a stáblista utáni MIB + Emily jelenethez a jövőből.

Franc se tudja, de a Westworld -ben minden ilyen “rejtett” és elénk tárt utalásnak van valamilyen jelentősége, amire általában a következő évadban kapunk valamiféle magyarázatot, vagy újabb kapcsolódó “rejtvényeket” vet fel, vagy egy addig nem ismert weblapra lehet rátalálni, stb.!

MiMi - 2018. 07. 03. 04:35

Kicsit off-topic, de esetleg érdekes lehet, a WW-ben felvetett központi kérdéssekkel kapcsoltban (szabad akarat, predesztináció), érdemes megnézni Teller Ede előadását (az utolsó 10 perc szól főleg erről, nagyon érdekes az utolsó 3 perc is). Zseniális.

https://www.youtube.com/watch?v=4CYhg_czXZw

(Lényege, a kvantumfizika bebizonyította, hogy nincs determináció)

Inci - 2018. 07. 03. 09:16

Hectorra és a többiekre azért nem hatott Clem irányítása mert ők öntudatra ébredtek.Maeve se tudta irányítani Lawrencét

Kiváncsi Fáncsi - 2018. 07. 03. 10:37

Delos bácsi kohós elmebaja kicsit emlékeztetett MIB-re, amikor minden vágyát kiélte és mindenkit lemészárolt

lehet, ezen gyilkolászásai nem egymás után, hanem alternativaként zajlottak le – és mindig ugyanoda jutott, hogy megölte a lányát és végül lerobbantotta az ujjait

de miért ez a loop vége? és miért nem találkozott össze bernarddal a kohóban?

FotoAmg - 2018. 07. 03. 18:51

I still do not understood how was Elsie killed and replaced by Bernard as not matching timeline. Charlotte also arrived at the Forge when Dolores was shot by Bernard so why the hell would she go back to the main room and meet Bernard and also meet Bernard at the shore later again????

m76 - 2018. 07. 09. 20:30

Az első rész kimondottan tetszett az évadból, nagyon izgalmasan kezdődött, a feszülség is a helyén volt. A 2. utána apróbb csalódás volt, de még az is vállalható volt. De utána folyamatos lejtemenet végén belelovagoltak a hostok a windows xp háttérbe. WTF?

A kritika minden sorával egyet értek. Ilyen is ritkán fordul elő. Csak azért maradok, mert kiváncsi vagyok mit hoznak ki a való világba helyezéséből a dolgoknak.

Amúgy meg rohadjon meg az összes író aki azt hiszi egy unalmas vontatott történet érdekes lesz ha összekuszálja az idővonalakat. Egy frászt lesz érdekes, csak még zavarba is ejti az embert. És én nem vagyok hajlandó a séztszórt szálakat kibogozni, hogy most akkor mi milyen sorrenden történt, és milyen ellentmondások felett siklottak el.

winnie - 2018. 07. 10. 05:41

“Csak azért maradok, mert kiváncsi vagyok mit hoznak ki a való világba helyezéséből a dolgoknak. ”

hát ezért mennek évekig az ilyen sorozatok!:) én is kíváncsi vagyok, de hogy megtudjam, nem kell maradnom. sőt, ahhoz sem kellett, hogy megtudjam, hogy ez a szezon miről szólt.

nyilván mindenki azt néz, amihez kedve van, részemről hajrá, de amíg sokan így kreálnak maguknak kifogást, addig látjuk, hogy mi van, folyamatos berendelések, amiket (tisztelet a kivételnek!) olyan nézői kommentek követnek, amikből kitűnik, hogy sokan muszájból néznek valamit és nem azért, mert határtalanul élvezik. (legalábbis itt a junkie-n rengeteg ilyennel találkozni, csak azért, mert valaki “nem kaszál”, vagy “kíváncsi” – manapság sok mindennel lehet kielégíteni a kíváncsiságot, szóval ez nem jó kifogás. szerintem, aki ezt írja, az a szíve mélyén azért érdeklődik, nézni akarja.)

Andris - 2018. 07. 12. 22:58

Hát első évad után nekem eléggé csalódás volt ez az évad, de minimum keserédes.

Nem írok regényt, csak egy dolgot emelnék ki a gondolataimból, bár már láttam itt kommentek között többször is szóval nem teszek hozzá semmi újat.

Túltolták ezt az idősíkos kavarást. A kevesebb néha több, plusz néha én indokolatlannak éreztem. Ha az nem lenne, vagy legalábbis nem ennyire túltolva, akkor sokkal érthetőbb lenne a sorozat. Meg egyszerűen nincs semmi fogódzó a néző számára, amiből kiindulhatna. Tehát első évadban még el tudtad különíteni a való világot a parktól, és ott úgymond megtudtad vetni a lábad, hogy innen indulunk ki. De idei évadban már azt se lehetett néha tudni, hogy kit, mikor, hol látsz, és ez mit ad hozzá a történethez. Egyszóval felfoghatatlannak éreztem az egészet. Jó én tudom, hogy pont ez lenne a lényeg, de így viszont csak úgy éreztem, hogy elveszett kívülálló nézőként pislogok a képernyőre, már amikor nem ragad le a szemem a marha hosszú, unalmas (és legtöbbször üres) monológok, esetleg dialógusok alatt.
Meg lehet én vagyok buta de előző évadhoz képest nekem elmaradtak a heuréka pillanatok, amikor is megkapom végre a választ az eddigiekre.
Vagyis inkább úgy fogalmazok, hogy nagyjából értek mindent, ami a lezárásban volt, de egyszerűen nem érzem elégnek. Eleve a szálak nem voltak olyan nyomósak, hogy nagyon várjam a magyarázatukat. Én nem tudok felhozni egy szereplőt sem, akinek a sorsa iránt nagyon izgulnék, hogy mi lesz vele, vagy egy szálat. Semmi. Aminek persze nagyban az az oka, hogy senki halála sem biztos, illetve senkiről nem tudhatod biztosan, hogy most ember vagy android. A legtöbb szereplő jövőbeni sorsáról sem lehet tudni semmi biztosat, max azokéról, akikről a készítők mondták interjúkban, hogy nem térnek vissza. Bár még azokéról se 100%-osan persze.

Á vagy mit tudom én, lehet csak túl friss még az élmény, de nekem az egész csak egy unalmas katyvasznak érződik, és innentől fogva nem igazán érdekel mi lesz a való világban majd. Persze megfogom nézni a 3. évadot is, de már az ideit is kínkeservesen szenvedtem végig, és egyáltalán nem volt jó élmény nézni a részeket. Megfogom nézni a következő évadot, de kicsit sem várós, szóval nem érint rosszul, hogy 2020 környékén jön majd csak.

Na mindegy, nekem nem tetszik ahogy folytatták a nagyon jó első évad után ezt a sorozatot, de még maradok szerintem, úgyis mindig lesz olyan, hogy nem tudom mit nézzek, hát majd itt lesz ez.

(csak sikerült novellát írni már megint)

Kicsinko - 2018. 07. 22. 09:26

Az első évad elején megfogott, talán 3-4 részéig, de nagyon, utána viszont olyan szinten tett érdektelenné, hogy abszolút nem érdekelt az egész, szerintem valamit nagyon elrontottak, nem zárom ki, hogy jó, csak történhetett valami, ami miatt elmaradtam, pontosan már nem is tudom mi, talán egy apró logikátlan Ság, talán ötlethiány, nem tudom.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz