login |

Sharp Objects: vége az 1. évadnak. És a sorozatnak is?

2018. 08. 27. 21:45 - Írta: human

85 hozzászólás | kategória: kritika,

Most akkor mi a fenét nézzünk ezután? Költői a kérdés, mert ezer legalább ötven minőségi sorozat van és volt 2018-ban valószínűleg, de az HBO drámája valahogy mégis megtalálta a saját hangját, kilógott közülük. Talán azzal, hogy ez az egyedüli, amiben Amy Adams kocsikázgat az éjszakában, miközben Led Zeppelin szól a háttérben.

Ha valaki pont most kapcsolódna be, és kíváncsi mi a fene ez a sorozat, akkor egyrészt winnie leírta a pilotkritikánál, másrészt pedig röviden összefoglalható, hogy a középpontjában egy újságíró állt, aki pár eltűnt lány ügye miatt visszautazik a szülővárosába, és onnan tudósít az ügyről.

Így ismerkedünk meg az alkoholizmusának forrásával, az anyjával, a gyerekkora borzasztó emlékeivel, és a titkokkal teli kisvárossal, ahol valahogy mindenki gyanús. Hamarosan az egyik lány hullája is is feltűnik, méghozzá egy forgalmas helyen és kihúzott fogakkal.

A részletekbe jobban még így a finálé után sem mennék bele. Inkább azt emelném ki, hogy a minőség folyamatosan emelkedett, és a zárás valóra tudott váltani belőle mindent. Nagyjából egy húzás, a hotel szobába törő rendőrség volt az egyedüli, amire azt tudnám mondani, hogy ne már.

Elhiszem, hogy Gillian Flynn regényei is jók (az egyiken alapul ez a sorozat is), de valahogy mázlista is, hogy ilyen konkrét elképzelésű filmművészek ülnek a történeteinek. A Gone Girl című mozifilm ütött, és itt is egyedi stílusú, normális rendező állt neki. Nyilván a tévé inkább írói médium, így Marti Noxon erényeit sem akarnám lekicsinyíteni, de az biztos, hogy a Big Little Lies-os Jean-Marc Vallée-nek is nagyon, nagyon sokat köszönhetünk.

Lehet mégis végig kéne néznem Vallée előző munkáját, a Big Little Lies-t? Bár itt sokkal inkább a True Detective remek első évadja derengett fel inkább, és mit tesz isten, ott is egy rendező kezében volt az egész. Nyilván ez is közrejátszott az elején emlegetett kilógáshoz. Persze amikor több rendező van, akkor is a pilotban lefektetett alapokból építkeznek, lásd. bármelyik másik sorozatot, de ez lehet külön posztot érne.

A lényeg, hogy itt az apróságok is végig stimmelnek. Ami alatt még egy technikai dolgot kell kiemelnem, a vágást. Mivel végig a főszereplő alkohol által befolyásolt nézőpontjában vagyunk, az ő szemén keresztül derül ki az igazság, így a vágással érzékeltetett feltörő emlékek, a néző bizonytalanságban tartása végig remek volt.

Azt gondolom, olvastátok, hogy az HBO szerint nem lesz folytatás (bár a készítő nem zárta ki egy friss interjúban), jobban nem mertek belemenni, de igazából érthető is. Itt pont az a lényeg, hogy az ügy közben a főszereplőnek szembe kell néznie a gyerekkorával, ezután egy random másik eset semmit sem jelentene. Na meg Amy Adams még egyszer nem akar ebben a karakterben elmerülni. Amit megértek, mert a szívét lelkét beleadja.

Ami durva, hogy Adams mellett Eliza Scanlen hiába iszonyat fiatal, elképesztő amit hoz, hogy Patricia Clarksonról ne is beszéljek. Ehhez a hármashoz a férfiak csak asszisztálni tudnak, hiszen Wind Gap egy ilyen hely.

Viszont az előbbieknek megfelelően az évad befejezése nem hagy nagy cliffhangeröket. Megoldják az ügyet a végére, és hiába tűnik lassúnak a sorozat, olyan gyorsan elrepülő részekkel teszik, hogy simán rásüthetem az izgalmas jelzőt is. Bár végül elmaradt a True Detective-hez képest, ami hiába volt rengeteg dologban teljesen más, hangulatában nagyon hasonlított rá, de ettől még hatalmas élmény lett erre a forró nyárra.

ui: nézzétek végig a stáblistát is a két bónuszért!

85 hozzászólás Ne habozz!

Anni - 2018. 08. 27. 12:11

Hu hát ez kemény volt. Lehet sokan sejtették de engem nagyon megleptek azzal, hogy ki a gyilkos.

A stáblistás jelenetet azért kaptam el mert még akkor is csak néztem magam elé :D Szegény Camille…

Nagyon jó sorozat :) Kár, hogy vége de nem is lenne jó a folytatás. Ez így “kerek”.

Gevin - 2018. 08. 27. 16:16

“Don’t tell mama.”

ender1112 - 2018. 08. 27. 17:38

Váó, nem semmi befejezés lett. Muszáj lesz elolvasnom a könyvet is.

winnie - 2018. 08. 27. 17:52

“Kár, hogy vége de nem is lenne jó a folytatás. Ez így “kerek”.”

igen, így egyfajta kerekséget ad, de az mindenesetre látszik, hogy miképp lehetne folytatni – nem véletlen, hogy ez lett a befejezés, hogy nem varrták el jobban, meg akarták hagyni a lehetőséget a folytatásra. ami kapcsán egyébként a THR-es interjúban a készítő nem mondott kategórikus nemet az hbo korábbi állításával szemben.

Is a second season absolutely off the table?

It’s off the table in terms of, people are going on to their next projects, and it was a pretty hard A-team to assemble. It’s not hard to imagine from a story standpoint, because obviously we love these characters, but from a technical standpoint it seems like a long shot.

Snoopyzit30 - 2018. 08. 27. 19:08

Nem lepett meg a “csavar” a végén, de nagyon tetszett.

@Szoszilany már tudta a végkifejletet ( http://www.sorozatjunkie.hu/2018/07/09/pilot-mustra-sharp-things-1×01/ 2018. 07. 26. 22:11), jár a piros pont :-)

Remélem nem folytatják! Tudom, hogy az a trend, hogy mindent a végtelenségig nyújtanak, de most kivételesen hagyják meg ezt minisorozatnak.

Amy Adams nagyon jól játszott, helye lesz az év végi JAws-on szerintem.

Szoszilany - 2018. 08. 27. 20:29

Köszönöm-köszönöm :) összességében azt kicst bánom, hogy nem tudtam mindig 100%-os figyelemmel nézni,sokszor félig a háttérben ment. Biztos sok aproság mellett elsiklottam igy…amit irtam a kommentben,az pont megütötte a fülem :)
de a vége tényleg ütött o.O mondjuk én pont ilyesmit vártam,mert láttam,hogy a nagy lezáro happinesshez képest még van hátra 10 perc O:) igazábol arra számitottam,h megtalálják a fekete lányt fogak nélkül,hiszen épp elötte mondták,hogy összevesztek valamin…
Most vivodom,hogy el kéne olvasni a könyvet,de biztos hipernyomaszto, arra nem vágyom :)

bvr - 2018. 08. 27. 20:38

Hát a harmadik rész után félretettem hogy majd egyben (igazából a 2. után akartam csak aztán volt hogy a harmadikban valami történik úgyhogy azt még megnéztem hetiben), még a múlt hét második felében felhoztam magam, most pedig akkor a zárás. Bővebben majd később, de összességében elismerésem, hozta az hbo-tól elvárhatót. Viszont ezt hetiben kár is volt elkezdenem nézni (pár hete a The Sinner első évadát néztem végig egyben (a 2.-at meg addig el sem kezdem amíg nem ér véget), ez hetiben számomra iszonyatosan vontatott. Főleg amiatt hogy jópár dolgot (főleg amit az anyja viselkedését az első pár részben) egyszerűen nem bírtam elviselni. Mármint zseniális alakítás, hiszen pont erről szól, de számomra kibírhatatlan.
Semmiképp sem bánom hogy ebből nem lesz 2. évad, azt végképp nem látom miről szólna (a könyvet ugyan nem olvastam de gyorsan utánanéztem ott hogy zárul a sztori, és azt meg elmondták itt is legutolsó jelenetben, valamint a stáblistás jelenetekben. Persze antológia-jelleggel nyilván lehetne bármi (mármint hogy a főszereplő ugyanaz), de hiányozni nem fog, elég volt számomra ebből ennyit is nézni (eljátszani meg Amy Adamsnek meg főleg)
Végül még annyit megjegyeznék hogy azért az egy furcsa dolog (mert az elején nem ezt vártam) hogy bár magának a városnak a végletesen romlott hangulata is abszolút a sorozat középpontjában áll, de valójában a bűnesethez és a főszereplő személyes családi tragédiájához nincs köze (ellenben más, a lepusztult kisvárosi USA-ról szóló filmekkel, sorozatokkal)

A. - 2018. 08. 27. 20:55

Jól összehozták a babaházas csattanót és a stáblista alatti pár másodpercet, pont így ütött!:) ez egy jó adaptáció volt.

Most olvasom, a rendező szerint a fogak miatt ölt, hogy meglegyen az elefántcsont padló, de szerintem a féltékenység miatt minden esetben, az utolsó rész is ezt sugallta a vacsora-jelenettel

bvr - 2018. 08. 27. 21:08

@A. : szerintem teljesen egyértelmű hogy a féltékenység miatt.

szk - 2018. 08. 27. 21:40

SPOILER

Akkor a stáblista közbeni jelenet a két gyilkosság ugyebár, amit a lányok ezek szerint együtt követtek el?

Más. Érdemes a könyvet elolvasni? Ad valamilyen háttérmagyarázatot? Mert azért elég durva hogy tinédzser lányok társukat ilyen brutális módon meggyilkolják, csonkításról nem is beszélve. Én nem vagyok szakértő a témában, de nem nagyon emlékszem hasonlóra.

bvr - 2018. 08. 27. 21:47

(a bizt kedvéért spoiler)
hogy a stáblista közbeniben miért voltak többen az elkövetők, azt nem igazán értettem. Egy villanásnyira a fekete kislányt is bevágták akivel épp itt veszett össze, azt meg már biztos egyedül csinálta.
Gondolom azt majd a második évadban akarták kifejteni hogy ez mi.
Könyvet nem olvastam, csak utánaolvastam a tartalomnak, ott nem írták hogy több elkövető lett volna.

winnie - 2018. 08. 27. 21:50

a folytatás kapcsán: ilyen befejezéssel nem csak másik esettel lehetne folytatni. sőt, szerintem a 2. évad elmerült volna kettejük kapcsolatában, már persze, ha camille nem a logika mentén cselekszik.

de egyébként, igen, ez nem egy krimi, amiben a főhős kinyomozza, hogy ki a gyilkos:) ergó nem állna jól neki egy kapcsolódások nélküli ügy, muszáj lenne valami személyes. (bár akár ultimate cliffhanger is lehetne az, hogy “most mi lesz?”, de majd mindenki kitalálja. mindenesetre más műfajban lehetne simán folytatni, gondolom, ez volt a cél.)

az első 2 után az utolsó kettőt is megnéztem, de itt azért elég jól lejött nekem, hogy miért kaszáltam. amellett, hogy nem tudok rosszat mondani rá objektíve, minden a helyén volt, elsőosztályú (rendezés, színészek, képek), csak tőlem távol állt.

szóval a finálé remekül hozta azt, hogy a főhős kapcsán nem értettem, hogy mit tud és mit nem, hogy mit akar, nem tudtam a fejébe látni, hogy miért nem áll ellen. ez nekem rém zavaró volt,azt hittem, le akarja az anyát buktatni, de nem. direkt meg akart halni? másra nem tudok gondolni… és tudom, hogy nem kell egyetértenem vele, de ezzel nem tudtam egy hullámhosszra kerülni. (mondjuk eleve az egész gyógyszerezésnek a hatását nehezen tudtam átérezni, de ugyanez igaz Amma-ra, őt is fura volt látni totálisan más embereknek.) persze a sok “miért? miért? miért?” kérdés nyilván azért is lehet, mert nem ismertem annyira a karaktert.

még az jutott eszembe a zárásról, hogy vicces, hogy úgy volt nagyon lassú, hogy 15-20 perccel a vége előtt még sehol nem voltak a megoldás kapcsán. és a másnapi szenvedés nekem sajnos nem volt izgalmas, annyira céltalannak tűnt…

és bár a megoldás (mind az első, mind a második) abszolút bejön, ahogy prezentálták, az pláne, a “megúszás” túlságosan deus ex machinás volt, ami kicsit csalódást keltett.

PishT - 2018. 08. 27. 22:05

Nagyon jo volt. Kár, hogy vége! Mivel könyv az alapja, nehéz elvárni a folytatást,ha abban is ennyi a sztori. De inkabb Camille-Amma kapcsolatrol szolna. De az már kevesebb nyomozással sztem,de nézném! :)
Iszonyat jók a női színészek, tényleg! Amy es Eliza.. huh

winnie - 2018. 08. 27. 22:10

PishT: így van, bár ma már a sorozatoknál egyre általánosabb trend, hogy csak ugródeszka az alap, és az írók ki akarják élni a kreativitásukat, és itt ugye a könyv írója is ott volt a stábban, szóval ez sem lett volna gond.

bvr - 2018. 08. 27. 22:24

@winnie: abszolut egyetértek hogy folytatni úgy lett volna igazán értelme ha ezt a személyes viszonyt boncolgatják tovább, de hát abban végképp nincs benne 8 rész (egyébként ebben sem volt), főleg hogy a stáblistás töredékek a történetet el is mondják. Sőt mivel eljöttek abból a szörnyű városból, már annak az atmoszférának az kifejtésével sem lehet ennyi időt eltölteni (persze időnként egy-egy flashback, de az már végképp nem tölt meg epizódokat)

Nem olvastam utána, de arról olvasott valaki valamit hogy ezek a stáblistás jelenetek mindenképpen benne lettek volna, vagy ha biztosan lett volna 2. évad akkor nem adják le, de leforgatták hogy ma mégse akkor legyen lezárás, és most akkor le is adták.

Törpilla - 2018. 08. 27. 22:26

SPOILER:
Azt mondták, hogy az anyjuk istápolta a két kislányt, illetve a fekete kuslánnyal is akkor veszett össze Amma, amikor kiderült, hogy lehet újságíró szeretne lenni, így szerintem a féltékenység volt az indíték. Először az anyjával volt (beteges) szoros kapcsolatban, amikor a két kislány bejött a képbe, utoljára meg már Camille-lal. A fogak meg, mint bónusz milyen jól mutattak a házikóban?!
Amma azt is mondta egyszer, hogy a barátnői mindent megtennének neki, ezek szerint ebbe gyilkosság is benne van?! És a két barinő azóta is nevetgélve, lelkiismeret furdalás nélkül görkorizik?!

human - 2018. 08. 27. 22:28

az idézett dolog alapján szerintem továbbra is esélytelen, hogy folytatják. főleg ha Amy Adams hozzállását nézzük. plusz én tényleg nem értem hova vinnék, ami egyértelmű neked winnie, és a készítőnek SPOILEREK

a lánynak új helyre költözve új barátja tűnt el -> gyanúsított lenne, nem kicsit.
Adams karaktere tudja az igazságot, és minden rossz tulajdonsága ellenére is ebben jóként viselkedne, nem védené az igazságérzete miatt -> felnyomná a lányt, és még tárgyi bizonyíték is van.
innentől kezdve ehhez az ügyhöz már felesleges lenne nyúlni, senkit nem érdekel, hogy a segítőtársait elkapják-e vagy ilyesmi. Nem lenne ott a rejtély. Egy új ügy pedig már nem lenne személyes, hogy az ő szemszögéből követhessük.

“ez nekem rém zavaró volt, azt hittem, le akarja az anyát buktatni, de nem. direkt meg akart halni? másra nem tudok gondolni…”

igen, korábban ugye még megfigyelésen is volt az öngyilkos hajlama miatt, felvezették az írók a viselkedését, szóval nem állt távol tőle a gondolat. Talán vezekelni akart a régi tehetetlensége miatt, amin ugye végül túlteszi magát a lezáró cikke alapján, és meghalva az anyját is lebuktatni egyben (tell him she took care of me..).

“úgy volt nagyon lassú, hogy 15-20 perccel a vége előtt még sehol nem voltak a megoldás kapcsán.”

de hát az ügyet már az előző rész végén megoldották látszólag, és el is borzadtunk ott. Mondjuk a finálé előtti posztod alapján szerintem te tudtad a csattanót, de legalább azt, hogy jön még valami, így igen, tényleg sehol nem tartottak sehol 20 perccel a vége előtt :)

human - 2018. 08. 27. 22:30

“Nem olvastam utána, de arról olvasott valaki valamit hogy ezek a stáblistás jelenetek mindenképpen benne lettek volna, vagy ha biztosan lett volna 2. évad akkor nem adják le, de leforgatták hogy ma mégse akkor legyen lezárás, és most akkor le is adták.”

először a rész végére szánták, de végül oda nem illettek, mivel Camille nézőpontjából és tudásából kilógtak, ezért tették őket a stáblista alá.

m.m. - 2018. 08. 27. 22:52

spoiler: ….a vacsoránál Mae ujjain szövegek voltak, amit Camille meglátott, amit el tudtam olvasni az a “call mam ” ill a “text…” volt…de kikockázva lehetett látni mindkét kezén feliratot…és Camille után Amma is ránézett a kezére…szóval engem eléggé összezavartak….ez benne van a könyvben???

Marko92 - 2018. 08. 27. 22:53

Akinek tetszett a sorozat annak ajánlom a könyvet is.

A sorozat HBO szinten gyenge lett. Erős 6/10. Nekem a bajom az évad hosszúságával van. Ezt a könyvet 5-6 részes minisorozat formájában fel lehetett volna dolgozni. Vagy egy egész estés filmként, mint a holtodiglant. Szeretem a domestic noir műfajt könyvben, de ezek általában nem hosszú könyvek. Nem alkalmasak 8 részes évad kitöltésére. Érezni lehetett az időhúzást.
Semmi meglepőt nem írok azzal, hogy Amy Adams jó volt. Hozta a tőle elvárt szintet, jól ráérzett a karakterre. Vannak nagyon jó jelenetei. Pl. a 6. részben, amikor a házibuliban úszik az eufóriában az hatalmas jelenet.
De nekem Eliza Scanlen (Amma) játéka tetszett a legjobban.
Összességében nem baj, hogy elkészült.
Meglepett, hogy terveztek 2. évadot ebből. Bár a big little lies 2. évados berendelésének nagyon örültem. Csak ott volt egy piszok erős 1. évad, itt nem.

Szoszilany - 2018. 08. 27. 22:58

@winnie:
“ez nekem rém zavaró volt, azt hittem, le akarja az anyát buktatni, de nem. direkt meg akart halni? másra nem tudok gondolni…”

Nekem ott tökre az jött le,hogy ugy látja,Amma teljesen a végét járja,és ezen az éjszakán meg is halhat. Ezért dobta be saját magát,hogy Amma felszabaduljon.
Mondjuk én vártam volna,hogy ne nyelje le a mérget,vagy legalább kicsit trükközzön,ebben a megoldásban abszolut benne volt,hogy ö is meghalhat.

barátfüle - 2018. 08. 27. 23:04

Amilyen vontatottan indult, annyira berántott a végére a hangulat.Nagyon bejött a vágás stílusa és a zenék is!
Azért ebben az utolsó részben az apuka sem volt piskóta!Az Ammát játszó színésznő meg nagyon jól hozta a karaktert! (remélem nem azért, mert ilyen az életben) :)
Szerintem sem igényel folytatást, ez így volt kerek.
A stáblistás jelentek miatt köszi, hogy szóltatok, én lecsúsztam róluk.

LizaM - 2018. 08. 27. 23:25

Spoiler(?)
Csak nekem volt benne az évadban végig csavar-lehetőségként, hogy Amma igazából Camille lánya? Azt hittem a megerőszakolós részekre való visszautalások majd ide ütnek ki…
Ettől függetlenül nálam nagyot ütött a sorozat, a végén is meg tudtak lepni, szóval nem mondom, hogy nem fog hiányozni.

Theo - 2018. 08. 27. 23:34

Hát sok rossz sorozatot láttam már. Soknál bántam, hogy végignéztem, főleg ha nem volt számomra értelmes befejezés, többnyire kasza miatt. És volt pár amit bántam hogy elkezdtem, hiába voltak bennük jó részletek, jelenetek, karakterek. De ez magasan a topra ugrott, az első másodperctől az utolsóig szenvedős vergődés az egész, nem csak a szokásos felesleges időhúzásos jelenetek, minden, az összes karakterek teljesen jellegtelen, kicsit se érdekelt kivel mi van, és főleg hogy lényegében a történéseknek semmi lezárása. Ki, mit, miért csinált a legjobb esetben is csak találgatni lehet, már ha érdekelne. Persze holnapra úgyis elfelejtem az egészet, de akkor is 3 óra elveszett az életemből.

Shannen - 2018. 08. 27. 23:35

Nagyon profi volt végig az évad, engem úgy igazán a 3.résztől kapott el, de onnan nem is eresztett. Amy Adams nyilván remekelt végig, de teljesen megértem, hogy ennek a karakternek a bőrébe többet nem szeretne bújni, elég gyötrelmes lehetett ez a pár hónap neki.

A sztorit tekintve jól csavarták a dolgokat, és szépen felvezették az utolsó 10 percben a végső csavart is, ütött rendesen. Bár én jobban bírtam volna, ha Amman egyedül csinálja azt, amit csinált, mert így az a 2 barátnő eléggé lóg a levegőben.

Meg mondjuk Amman apját is lecsukhatták volna simán. Ne mondja senki, hogy ő nem tudta mit csinál a felesége…

A vágás valóban csillagos ötös, technikailag az egyetlen bajom a főcímmel volt, az valahogy nagyon nem tetszett és abszolút nem hozott hangulatba (pedig hát ugye az lenne a funkciója).

Összességében 8/10 körüli volt, idén azért ennél sokkal jobb minisorozatot már láttunk (Patrick Melrose).

Ja, és igen, ELiza Scanlen nagy felfedezés, kíváncsi vagyok hogy fog alakulni a pályája, drukkolok neki, mert baromi tehetségesnek tűnik már ennyi alapján is.

dochollywood - 2018. 08. 27. 23:56

A könyvesektől kérdezem:

A regényben volt valamilyen racionális magyarázat arra, hogyan képes 3 tinédzser napokon keresztül észrevétlenül bújtatni, mozgatni, szállítani egy holttestet (több kilométeren keresztül)?

Az utolsó esetnél ugye minden Ammara hárul(t).

PositiveRush97 - 2018. 08. 27. 23:58

Olvastam egy teóriát ami szerint Adora megmérgezte a tejet amit Camill ivott a vacsoránál és attól lett rosszul (mivel az epizód címe ” Milk ” ), nem tudom erről ki mit gondol, de maradok amellett, hogy megjátszotta mivel utána is bevette a mérget amit Adora adott neki. A sorozat elképesztő volt, engem a 3.résztől kapott el, előtte taszított a lassú menete de aztán mégis berántott, az utolsó két rész meg fantasztikus volt, ebben a sorozatban tényleg mindenki gyanús volt, de sikerült meglepnie, nagyon durva volt amit Adora csinált és a végén Amma nagyon ütött “Don’t Tell Mama” :D
Nekem nem sok heti újdonság volt a nyárra úgyhogy hiányozni fog, de 2.évadra semmi szükség, az utolsó részhez talán 10 percet még hozzácsaphattak volna mert pár dolgot hiányoltam, de így is nagyon jól megoldották csak néztem volna még.

Laci - 2018. 08. 28. 00:04

Egyedül az a fura nekem hogy a papucs férjnek hogy nem tűnt fel hogy az egyik lányukat megölte a nő a másik kettőt mérgezte? Vagy ha tudta miért hagyta rá?
Én ezért pont arra tippeltem a finálé előtt hogy a férj lesz a gyilkos a feleség a mérgező és elnézik egymásnak.

bvr - 2018. 08. 28. 00:13

@Laci: nekem a férj majdnem végig érthető volt, mert ezek sok éven át tartó lassú dolgok voltak, ahol működhet ez a még ha sejti is akkor is elnyomja magában hozzáállás.
Csak itt a 8. részben pörögtek fel nagyon (talán túlságosan) az események, itt nem volt már ez annyira hiteles (meg volt az a rendőrfőnökkel szembeni féltékenysége, de akkor sem)

De egyébként szerintem Camille húgának sem ő volt az apja, nem élt akkor velük (vagy nem jól gondolom?)

ender1112 - 2018. 08. 28. 00:52

Laci: A papucs férj tudta mi folyik, csak elfordította fejét anyu kedvéért.

Abraka dabra - 2018. 08. 28. 00:58

Hú lehidaltam a végén! Egyik legjobb sorozat, amit mostanában láttam!

dukyka - 2018. 08. 28. 01:38

Nagyon jó volt! Idén a legjobb eddig. Aki látta, annak felesleges elolvasni a könyvet, szerintem. Eléggé hű volt hozzá a sorozat, meg sok plusz részlet sincsen benne.

human - 2018. 08. 28. 01:38

jaja, a férj tudott mindent, még szólt is, hogy talán visszafoghatná magát a nő.

ngear - 2018. 08. 28. 03:54

@PishT:
a szolgálólány meséjénél is csak az első évad volt meg könyvben, szóval ki lehet hozni ebből is bármit.

ldavid - 2018. 08. 28. 05:50

“ui: nézzétek végig a stáblistát is a két bónuszért!”

hogy mennyire utálom az ilyet. majdnem olyan szopatás mint a boss fight a játékokban.

SpentRocket - 2018. 08. 28. 08:04

Na jó, le a kalappal, hogy csavartak rajta még egyet. Hiányozni fog a sorozat, kb ugyanúgy vagyok vele, mint ahogy többen írtátok, a 3. résznél rántott be. Amúgy is szeretem az erős drámákat, és ez abban nagyon nagyot ment. Olyan mélységek, hogy az ember csak néz. Oké, kellett a “nyomozás” is, de az igazán csak a mellékszál volt. Igazából nyomozást konkrétan nem is láttunk, kivéve azt az egy-két jelenetet, mikor Kansas nyomozó :) a kórházban jár és elhangzik a Münchausen proxy. Itt azért már körvonalazódott a dolog. Így utólag nekem apu az egyik leggusztustalanabb, mert anyu beteg (akit nagy részben a saját anyja betegített meg), a lányok betegek (ahogy a seriff mondta: “one is dangerous, one in danger”), de az apa a legnormálisabb talán mentális értelemben, viszont pont ezért erkölcsileg a legbetegebb. Nyilvánvalóan tudta mi folyik, és nagyon jól érezhető volt, hogyan változott a hozzáállása Camille-hoz, ahogy ő egyre közelebb került az igazsághoz (állj arrébb a kocsiddal jelenetnél kezdődött). Az első részekben az anyától borsózott a hátam, a végén meg az apától.

(U.i.: most olvasom Gillian Flynn Sötét helyek c. regényét, hát, az sem kevésbé beteg szituáció. Iszonyat nyomasztó, de egyelőre – felénél járok kb. – remek.)

Zsizell85 - 2018. 08. 28. 08:08

Ami engem nagyon bosszantott,hogy Alennel,Adora fèrjèvel mi lett. Bűnrèszes volt egyértelműen,hiszen jól tudta mit művel a felesège a gyerekekkel. Plusz blődsèg,hogy Camille hàta is össze volt vagdosva.Nem hiszem,hogy oda is elèrt volna a keze :)
Az utolsó vacsora jelenetnèl Amma kifejtette,hogy ő Persephone,aki megmondja Hadesnak,ki haljon meg…de ennek csak a vègkifejlet tükrèben volt csak èrtelme.
Szerintem lehetne a folytatàsban Chrus Messina karakterèvel tovàbbmenni. Egyes interjúkban megjegyezte a színèsz,hogy valószínüleg neki is megvan a sajàt sötèt “csomagja” ès a sötètsèg miatt vonzódott illetve “làtta” Camillet. Èn megnèznèm!

Zsizell85 - 2018. 08. 28. 08:16

Szerintem azèrt vette be a mèrget,ès mutatta a vacsora utàn,hogy rosszul van,mert addig Amma èletben maradhatott. Plusz nem àllt messze tőle a halâl gondolata. Ha az anyàm ilyen lenne,èn is lehet meg akarnèk halni inkàbb,mint hogy ezzel megbirkózzak.

Blance - 2018. 08. 28. 08:42

Szerintem érdemes elolvasni a könyvet, én a harmadik rész után álltam neki, mert nem bírtam kivárni a következő részig egy hetet, hogy ne tudjam mi lesz a vége (sajnos darálva szeretek sorozatot nézni). Azt kell mondjam ami a sozotaban halvány utalás, az a könyveben sokkal egyértelműbb. El is gondolkodtam, hogy a könyv nélkül a vége nem lett volna kristálytiszta, hiszen a sorozatban inkább benyomásokat adnak, mint konkrétumot. Stáblista utáni pillanatba zárva ennyire fontos dolgot? Működik ugyan a hatása, de nehezebben értelmezhető.

abelh - 2018. 08. 28. 08:42

nagyon profi technikailag a megvalósítás és nagyon tetszett, hogy semmit nem magyaráztak túl, az apró utalások, féljelentek, bevágott pillanatok mégis milyen szinten elmélyítették a karaktereket és a kapcsolatrendszereket.

de…ennek ellenére majdnem végig utáltam :) nagy a különbség a lassúság és a vontatottság között. sokszor úgy éreztem, mintha a dramaturgiai dekonstrukció is művészi eszköz akarna lenni, de csak az unalom maradt.

ezzel nem minősíteni akarom, mert lehet csak tőlem állt távol, de nekem szenvedés volt minden perce.

Mordekai - 2018. 08. 28. 08:53

Csak Amy Adams miatt kezdtem bele, csak Amy Adams miatt néztem végig. De csak a látványa miatt, szerintem ez az alakítás tök közepes volt.

Borzasztóan untam az egészet. A 7. rész után inkább elolvastam a könyv tartalmát, nem vesztettem semmit, totál papírforma. Kaptunk egy Münchhausen Mom drámát, oké, ezt is lehúzhatjuk a kistáról, hurrá.

Sorozatgyilkososnak nagyon gyenge, kriminek sem mondható, mert egy krimiben NYOMOZNAK, nem pedig egy random pletykálás közben közlik az igazságot. Ez egy dráma volt maximum.

Annál a résznél, mikor a “nyomozó” után Camille lefekszik a gyanúsítottal is, a fejemet fogtam kínomban. “Ó jaj megint a jófiú-rosszfiú szexuális dilemma…. hányszor láttuk már ezt…alighanem ezt is egy nő írta… nézzük csak meg… pipa.”
A pompomlányos gyerekkori dologból lett valami? Kb semmi.

A két rejtett jelenet még azt is hazavágta, ami kerek lehetett volna. Ha ezt folytatják, az már a teljesen irreális kategória lesz.

10/6 Profi látvány, Amy Adams, minden más gyenge. Időpocsékolás.

SpentRocket - 2018. 08. 28. 09:05

@Mordekai: maximum dráma? Pont, hogy az. Éppen ezt írtam feljebb, hogy itt a nyomozás, a gyilkosságok csak mellékszál.

Mikor pedig Camille lefekszik a gyanúsítottal… A gyanúsított nem rossz fiú, Camille szemében biztos nem az. Ott a lényeg szerintem azon van, hogy mindketten sérültek, ráadásul piáltak is. A srácnak hagyja Camille először, hogy lássa a sebeit, maga a szex már csak ráadás, nem az a fontos.

winnie - 2018. 08. 28. 09:06

a “maximum dráma” így leírva a legnagyobb dicséretnek tűnik:)

“Ó jaj megint a jófiú-rosszfiú szexuális dilemma…. hányszor láttuk már ezt…alighanem ezt is egy nő írta… nézzük csak meg… pipa.”

nem nő írta, hanem egy férfi és egy nő, de viccen kívül, neked ez jött le?:O mert elég fura, hogy nem az, hogy egy 40-es nő egy tinédzsert megkap magának? ami fordított felállásban is elég gyakori a képernyőn az író nemétől függetlenül – de itt, ha nem is az élvezetekre utazott, kifejezetten illett az önpusztító stílusához. (a rosszfiúságot passzolom, mert nem vagyok annyira képben, de attól, hogy gyanúsított, ő komolyan őt gondolta volna gyilkosnak?)

EDIT: oké, nem beszéltünk össze az előző kommentelővel:)

Mordekai - 2018. 08. 28. 09:41

Én ezt írtam: “maximum egy dráma”, te meg “maximum drámát” akarsz látni benne. Beszédes. Így működik az emberi agy. :)

A jófiú-rosszfiú dolgot meg szexuálisan próbáljátok értelmezni, szituációtól függetlenül. Örök női dilemma.

SpentRocket - 2018. 08. 28. 10:01

@Mordekai: ha szituáció nélkül nézem, akkor nagyon leegyszerűsödik képlet, és ez dráma, nem egy akciósorozat. :) Itt pont a szituáció, a kapcsolatrendszer, az érzések, a lelkivilág a fontos. És pont ezekben alakítanak nagyot a színésznők, mindhárom, hozták azokat a nüanszokat, amivel apró dolgokat is érzékeltetni tudtak.
mondjuk, ha szituációtól függetlenül rá akarom húzni a jelentre a jófiú/rosszfiú értelmezést, akkor inkább a nyomozó a rosszfiú. A srác senkit nem ölt meg, sőt: az volt vele a gond, hogy túl csendes, túl semmilyen volt a városban. A nyomozó meg a messziről jött, nagyvárosi alfa, fegyver az oldalán, jelvény az övön, szőr a mellkason. :) Mi kell még? :D

Fura, hogy egy-egy jelentben mennyire mást tudunk látni. :o

winnie - 2018. 08. 28. 10:02

“A jófiú-rosszfiú dolgot meg szexuálisan próbáljátok értelmezni, szituációtól függetlenül. Örök női dilemma.”

igen, ez meg tipikus férfigondolkodásnak tűnik, ha már erőltetett, pár példából általánosító sztereotípiák, ugyanis a férfiak nem dilemmáznak sosem a rosszlányok és a jó lányok között. csakis utóbbiak iránt húznak.

persze ettől még tartom, hogy félreértés, attól, hogy neked klisés gondolat jut eszedbe és ezt vetíted a szituációra, te is értelmezheted a dolgot aszerint, ami – legalábbis mindenféle lélektani boncolgatás helyett sokkal kézenfekvőbb egy belső (ld. önvagdosás) és/vagy fizikai szükséglet: egy középkorú ember szexével egy nagyon fiatallal.

andator - 2018. 08. 28. 10:30

Sziasztok!
Engem teljesen beszippantott. Remek volt a stáblista utáni döbbenet.
Két dolgot nem értek. Az egyik az, hogy akkor Adora és Alan nem is tudták,hogy a lányuk a gyilkos? Ez most komoly? Nem értem. Csak Adora anyai ágon örökítette tovább, hogy a Preaker családban mindenki beteg. Mivel Münchausen-es betegségben szenvedett, de nem tudja magáról, hogy,beteg és hogy azzal árt másnak, azért vallotta magát ártatlannak?
Alan miért volt ennyire beteg? Ezek szerint tudta, hogy most jön a jól megérdemelt mérgezés?
Patkényméreghez hozzászokott test?! Jézusom!

pitypang - 2018. 08. 28. 10:41

@dochollywood: a könyv végén részletesen ki vannak fejtve a korábbi történések

KÖNYVSPOILER

A másik két lány enyhébb büntetésért cserébe bevallotta, hogy segítettek Ammának. Adora golfkocsijával indultak el, úgy tettek, mintha buliznának, elcsalták az egyik lányt, megölték, bedobták a patakba, aztán elkocsikáztak az egyik lány házához, ahol megnéztek egy filmet, mintha mi sem történt volna.
A másik lányt Amma fehér lepedőkbe öltözve, mint valami görög istennő csalta el, az egyik lány házának kocsiszínjében tartották fogva napokig és késöbb Adora golfkocsiján vitték el éjjel a sikátorba.

A könyvben Amma 13 éves, dutyiba vagy javítóba kerül. Egy látogatásnál mondja el Camille-nek, hogy a két megölt lánnyal jóban volt, együtt játszottak az erdőben, együtt kínoztak állatokat, de aztán Adora érdeklődni kezdett irántuk és, hogy onnantól soha semmi nem lehetett már csak az övé. Amma uralkodott Adorán azáltal, hogy hagyta, hogy megbetegítse, cserébe feltétlen szeretetet és hűséget várt el tőle, más kislányoknak itt nem volt helye.

len90 - 2018. 08. 28. 10:56

KÖNYVSPOILER

A könyvben Alan karaktere sokkal indiferensebb a környezetére, annyi derül ki róla, hogy valószínűleg ő odáig van Adoráig, Adora pedig cask elviseli. Se Marian, se Amma felé semmilyen szintű kötődést nem mutat, amit mi sem példáz jobban, minthogy Adora letartóztatása után ahelyett, hogy Amma-val foglalkozott volna Adora börtönének a közelébe költözött, hogy minnél többet látogathassa, Ammáról csak anyagilag gondoskodik…

Az utolsó gyilkosság olyan részletesen nincs kibontva a könyvben, az cask arra szolgál, hogy beazonosítsa Ammát, mint elkövetőt, hiszen ez már Adora letartóztatása után történt, a könyvben szólnak Camille-nak, hogy eltűnt a lány, majd hamarosan a holttestet is megtalálják, azt Amma aki addigra már nagyon el van borulva agyilag nem is próbálja eltűntetni, a sikátorban hagyja egy szemetesnek támasztva. Camille akkor kutatja át a babaházat, amikor már tud a lány haláláról, Amma még nem ért haza,viszont telefonon már lekonfirmálták neki, hogy Adora őrizetben van, ő nem tehette.

winnie - 2018. 08. 28. 10:58

“a könyv végén részletesen ki vannak fejtve a korábbi történések ”

azt azért mindenképp jegyezzük meg, hogy a könyv az a könyv. a sorozatban nem feltétlenül az történt, ami a könyvben, és nem feltétlenül az történne a zárójelenet után, ami a könyvben. sőt, szinte biztos, hogy más lenne itt a folytatás, mint abban. szóval ez olyan, mintha egy alternatív vonal lenne, ami akár a valóság is lehetne.

dochollywood - 2018. 08. 28. 11:16

@ pitypang

Köszi. :)

És Amma legutolsó gyilkossága?

@ winnie

Vágom a kettő közti különbséget, de ha nincs a sorozatban valami racionális magyarázat/utalás a nem hétköznapi gyilkosságok utóéletére (holttest elrejtés/szállítás), akkor a krimis, bűnügyi szál nagyon ingatag lábakon áll.

Azt is furcsállottam az utolsó részben, hogy majd egy nappal a letartoztatás után a gyanúsítotti kihallgatáson nincs jelen semmilyen jogi képviselő.

Adam9456 - 2018. 08. 28. 11:18

Nagyon drámai és nyomasztó sorozat volt,az évad közepén voltak eléggé vontatott részek, de így is tetszett összességében. Amy Adams az egyik kedvenc színésznőm, így miatta kezdtem el nézni. Az Emmy szerintem számára garantált jövőre. De Amma és Adora szinésznői is nagyon jók voltak. A papucsférj is, Conrad a Revenge-ből, ott mennyire más karakter volt.
Ez az egész Munchausen by proxy szindróma érdekes és nagyon beteg volt, nem hiszem hogy lattam már ilyet filmben vagy sorozatban. Valóban itt nem a nyomozás volt a lényeg hanem ez a beteg család ebben a kisvárosban, de ez annyira nem zavart.
Szerintem nem baj hogy nem lesz 2. Évad bár érdekes belegondolni mi történt a végső jelenet után, azt azért még megneztem volna mi történt ezután. (Camille feladja Amma-t vagy hagyja megúszni, esetleg Amma nekiesik Camille-nek is)
Nekem egy dolog nem teljesen tiszta: a fogak.
A nyomozó az egyik részben “letesztelte” egy malaccal hogy nagyon nehéz kihúzni egy fogat és nagy erő kell hozzá, ezért gondolta hogy biztos férfi a gyilkos. De akkor az a magyarázat hogy a Amma és a barátnői közösen együttesen húzták ki a fogakat?

Candy - 2018. 08. 28. 11:22

uh,nekem nagyon ütött a vége..
viszont egy jelenetet nem értek,mikor megtalálták a házban a véres fogót(amit a foghúzásnál használhatott).Miért nem rejtette el jobban? Olyan,mintha direkt azt akarta volna a lány,hogy megtalálják?Oké,végül is tini,nagyon nem gondolkozott,mit csinál.

pitypang - 2018. 08. 28. 11:35

@dochollywood a legutolsó gyilkosság ugyanazért, mint az előzőek, csak itt Adora helyét Camille vette át.

dochollywood - 2018. 08. 28. 11:47

@pitypang

Ó nem erre gondolok, hanem miképp tudott a saját testsúlyával megegyező lánnyal egyedül észrevétlenül “dolgozni”(?)
Vagy felhívta a bandát?

pitypang - 2018. 08. 28. 11:49

@winnie Persze részben igazad van, csakhogy mivel olvastam a könyvet előzőleg, nekem annyira kurtának/furcsának tűnt a befejezés és a kommentekből is azt látom, hogy sokan agyalnak rajta, hogy akkor hogy is történtek a dolgok.

SpentRocket - 2018. 08. 28. 11:52

@Adam9456: aha, a fogó nekem is gyanús volt. Tinilány(ok), hogy a viharba húznak ki fogakat egy fogóval? :)

@Candy: szerintem azért rejtette el, hogy ha minden kötél szakad, és kell egy gyilkos, akkor Adora bűnösségét tárgyi bizonyítékkal is meg lehessen támogatni.

Mordekai - 2018. 08. 28. 11:58

Hú biztos megint valamit elrontottam, azért nem jelenik meg a kommentem. De ahogy olvasom a többieket, minél többet tudok meg a könyvről, annál inkább tűnik vázlatos videóklip-montázsnak ez a felejthető sorozat.
Aztán majd beszélhetünk a másik nagy írói kliséről, a drogról. :) Persze azt is lehet így meg úgy csavarni, de azt is unom már.

Zsanna - 2018. 08. 28. 13:58

Nekem nagyon tetszett. A hangulata végig maga alá temetett. Én nem bírtam levenni a szemem a képernyőről, nehogy valamilyen apró részletről lemaradjak. Ha megzavartak, inkább visszatekertem. Utoljára ilyet a True Detective első évada hozott ki belőlem.
Az szinte az elejétől fogva tiszta volt, hogy a családtagok közül kerül ki a gyilkos/gyilkosok, de a leosztás nem volt teljesen tiszta. Egy darabig még maga Camille is gyanús volt, bár ő inkább magán vezette le a felgyülemlett feszültséget.
Engem érdekelt volna így a végén a lelki vetülete, hogy Camille végül elfogadta-e, hogy az anyja a betegsége miatt nem foglalkozott vele, mert nem illett a gondoskodó anya mellé egy lázadó lány. A lány, aki minden rosszban benne volt, hogy végre valaki törődjön vele, mert az anyja nem tette. Az érdekes, hogy mennyire kiegészíthették volna egymást, de Camille távolságtartása lefegyverezte Adorát.
Én egyébként azt vártam, hogy kiderül, Camille apja a seriff.
Egyébként a nagymama sem volt százas, minden nő idegileg gyenge volt a családban, vagyis kimondhatjuk: komoly mentális betegségben szenvedtek.
Egyébként az egész város egy elmebeteg hely, ahol inkább összetartottak, titkolóztak, mintsem kiderüljön, hogy valaki közülük volt. Egy eléggé elb×××tt hely. (Pl.: a városi emléknap wtf??? vagy a fiatalok üldözős szexjátéka az erdőben, az a faház stb.) Mindenki asszisztált hozzá, hogy ez megtörténhessen.
Nagyon jó volt a sorozat. Elgondolkodtató, és a mentális betegségek bugyraiban járhattunk canossát Camille vezetésével.

human - 2018. 08. 28. 14:14

pitypang: csak a sorozatot láttam, és egy ilyen kérdés sem foglalkoztat. Sőt, úgy tűnik a könyv túlmagyarázta. Akiket ezek nem hagynak nyugodni, hogy technikailag hogy oldották meg (ezek szerint a könyvben ki van fejtve), miközben írásilag és rendezőileg ezek direkt vannak a nézőre bízva, hiszen végig Camille nézőpontjában vagyunk, azok szerintem más sorozatra vágytak.

Nem azt mondom, hogy kapcsoljuk ki az agyunk, hiszen ehhez pont be kell, a nézőre van bízva, hogy magában kitaláljon valamit, mert ezek nem fontosak a mesélni akart történet szempontjából.

Itt jön be, hogy egy művet aszerint kell értékelni, hogy mit akart elmesélni, és az hogy sikerült neki. Nyilván vannak kiakasztó plotholeok, nem minden fölött kell elsiklani, de amikor kirakható “off screen” akkor nem szabad nagyon fennakadni rajtuk, csak mert nem mutatták. Simán megértem, hogy nem tetszik a végeredmény, de ezek nem lyukak, vagy vázlatok, hanem direkt van így. A könyv pedig teljesen más médium, ott meg direkt van amúgy.

rio63 - 2018. 08. 28. 14:25

Évekkel ezelőtt elolvastam Gillian Flynn mindhárom nálunk megjelent regényét; jól szórakoztam mindegyiken, de nem tartoztak életem nagy olvasmányélményei közé. Aztán megfilmesítették a “Holtodiglan”-t, aztán a “Sötét helyek”-et Charlize Theron-nal (ez is nagyon bizarr sztori, de a film nem volt rossz), aztán jött az “Éles tárgyak”. A könyv olvasmányos, fordulatos, de ez a sorozat szerintem borzasztó lett. Vontatott az egész, erőltetett flashback-ekkel. Annyira beteg az egész család, hogy többször émelygés kerülgetett (valószínűleg a rendezők, a színészek elérték a céljukat!), de idegesített a történet lassú kibontása is. Mégis kitartottam, mert kíváncsi voltam, hogy a könyv sztoriját hogyan oldják meg képernyőn. Nekem nagyon nem tetszett…

Lalolib - 2018. 08. 28. 18:04

Előttem már szinte mindent leírtatok, így ismételni nem akarok.
A lényeg: számomra eddig az év legjobb sorozata.
A női “hármas”, a vágás, a zene, a rendezés, a hangulat, mind csillagos ötös.

Aleysa - 2018. 08. 28. 19:59

Én olvastam. Nekem a sorozat abszolút nem tetszett. Amy Adams miatt néztem főleg, mert kíváncsi voltam itt hogyan jelenítik meg a dolgokat.
Egy rohadt unalmas, vontatott kínlódás volt. Ami a könyvben működött, az ítt a sorozatban nagyon nem. Pl. Adora szempilla tépkedése. Illetve én hülyét kaptam az Ammát játszó színésznőtől. Egy igazi szépséget vártam, ez a csaj meg egy kerek fejű, bambaképű, irritáló liba.
Nagyon bíztam a végében hogy jó lesz, de kár volt.
Nem volt ügyesen felvezetve a végső csattanó sem, szerintem.
Egy szórakoztató könyv unalmas, művészieskedő megvalósítása lett 0 feszültséggel.

Pont - 2018. 08. 29. 00:14

Egy 2. évadnak nem kell, hogy ezt a storyt folytassa, elég a hangulatnak, képi világnak, hasonlítania, lásd True Detective, Fargo…stb…

winnie - 2018. 08. 29. 05:06

pont: igen, de azok eleve évados antológia sorozatok, annak vannak tervezve, ez nem.

Col-Lector - 2018. 08. 29. 14:52

Nálam folyamatosan vékony jégen táncolt a sorozat, mert ennek a furcsa, déli amerikai kisvárosnak a nagyon nyomasztó és fülledt, beteg hangulata rendesen átjött, még a megoldás+csavar sem volt rossz, de végül valahogy az összkép bennem egy unalmas, talán kidobott időként állt össze. Talán túl nagyok voltak az elvárásaim a Big Little Lies után, és emiatt csalódással finálézott nálam. Pedig nagyon szeretni akartam, Los Angelesben még a plakátjával is fotózkodtam pár napja :)) de valahogy mégis elhasalt a történet.
San Franciscoban viszont egy csomó taxi tetején reklámozzák még mindig a ‘Pose’-t! :)

nargli - 2018. 08. 29. 19:06

Unalmas felvezetés után a 7. rész izgalmas volt, aztán a finálé csalódás. A színészi játékok miatt, hogy megnéztem, de hiányozni nem fog.

Algrand91 - 2018. 08. 29. 21:25

Engem rögtön megnyert, a közepén picit leült, hogy aztán a vége üssön éés… A gyilkos kiléte ütött is, de túl sok a kérdés.

Hogy került a vér az egyik halott lány tesójának ágya alá?

Az egész foghúzás kérdés. Értem én, hogy apróság, de ha már maga a sorozat rugózott azon, hogy NEHÉZ kihúzni, akkor ide csak kéne valami utalás legalább hogy hogyan. Vagy a több tinilány akar az lenni? Ezen tipikusan nem akadnék fent, a sorozat terelt ebbe az utcába.

A végén miért jöttek a rendőrök a házba? Camille kb. felkészült hogy ok, akkor most off, ráadásul kishúg se lépett le ahogy kérte és egyszer csak betoppant a felmentősereg. Milyen alapon? Lehet én maradtam le valami jelről, de konkrétan előtte kereste a nyomozó, apu meg bekamuzta hogy nincs otthon, majd lépett. Legközelebb már a rendőrfőnökkel meg pár kollégával érkezett. Még el is hangzott, hogy a profilba se illik a többi gyilkosság. Persze, utána már ott volt a fogó, de mi alapján kutakodtak? Marian halála nem ad okot az aktuális gyilkosságok miatti nyomozásra, a Münchhausen-es dologra meg nem igen volt még bizonyítékuk. Camille tudta Jackietől, a nyomozó meg egy bizonytalan hátterű ápolótól.

A faház az erdőben. Tényleg nemtom, 20 éve érintetlen és ugyanott ugyanúgy ott lógnak a tinik? Ki hagyta ott azokat az “érdekes” képeket? Meg Camille még húscafatokat is képzelt oda, azok ott voltak a gyerekkorában?

Pont az apróságoktól volt nagyon király az eleje, pl. hogy mi a francért villan be a takarító, meg a wc kagyló mint kép, vagy a törött második telónak a jelentősége, amin csak zenét hallgat és szépen a helyükre kerültek.

dukyka - 2018. 08. 29. 22:48

Algrand91: Curry értesítette a rendőrséget. Ezt elmondták. Nyilván nagyon aggódott Camille-ért az utolsó beszélgetésük után, ezért rögtön odautazott. Meg ugye később már a telefonja is ki volt kapcsolva, ami még aggasztóbb lehetett.

Az egy vadászházikó volt, és azok a húscafatok nyúlból vagy valami hasonlóból származhattak. Ott nyúzták meg az állatot, a képeket meg a vadász(ok) rakhatták ki.

clegane - 2018. 08. 29. 22:51

de tényleg, hogy a francba írt a saját hátára?

amúgy anyura mégis hogy bizonyították rá a mostani gyilkosságokat? hiszen őket nem “megmérgezte”.

miután anyut letartóztatják, fel is teszi főhősnőnk a kérdést: “de hogy húzta ki a fogukat?” – “nem tudjuk, talán volt egy bűntársa, talán a férje” – találgat a rendőr, majd pont ugyanúgy hagyják, hogy egyedül maradjon a férj a kislánnyal, mintha mi sem történt volna. ahham.

eleve minek volt ez a fogkihúzkodás egyáltalán? miért csinálta a lány? (arról nem is beszélve, hogy “hogyan”). csak hogy legyen egy red herring, meg hogy legyen min lebuknia a végén? kizárólag ilyen írói fogásnak volt ez jó így. legalább vmi erőltetett magyarázatot berakhattak volna, hogy ne lógjon ki ennyire a lóláb.

ez így nagyon slendrián volt gyerekek!

az meg nekem inkább komikus, hogy két teljesen összefüggéstelen gyilkosság volt egy csomóban, a Münchhausen anyuka, meg a sorozatgyilkos lánya. mint valami Addams Family paródia. csak hogy “csavaros” legyen a történet. hát csavaros, csak tök hiteltelen.

dukyka - 2018. 08. 29. 23:14

clegane: Nem bizonyították rá a gyilkosságokat. Kansas city mondja is Camille-nak a kórházban, hogy csak a húga megölését és a velük történteket tudják bizonyítani, de ez is elég lesz anyuci ellen.

A fogakat csak azért húzták ki, mert kellett bútorként Amma-nak a babaházhoz. Mondjuk ezt konkrétan látjuk is. Hogy hogyan csinálta?! Öhmm…fogóval és hárman csinálták.

clegane - 2018. 08. 29. 23:28

öm visszanézve mindketten tévedünk, aszongya a detektív, hogy a fogó alapján próbálják rábizonyítani a lányokat.
egye fene!

ez a bútor dolog nekem gyanús, ott nézegette Camille a házat közelről, meg rajta kívül egy csomóan folyton ott díszhelyen a lakásban. meg hát legkésőbb a költözésnél nem tűnt fel, hogy ott zörög benne egy csomó fog?

dukyka - 2018. 08. 29. 23:56

Nem tudom, nem hiszem, hogy az olyan feltűnő volna, főleg, ha a tető is rajta van a házon, és csak oldalról, kis ablakon nézel be. Egyébként nem volt csomó zörgő fog, 1 darab fog volt szabadon, amit Camille véletlenül kiszúrt.

clegane - 2018. 08. 29. 23:59

okké, akkor minek húzta ki az összes fogat, miért nem csak 1et?

dukyka - 2018. 08. 30. 00:17

Mert nem csak 1 kellett neki, nem láttad a kicsi szoba padlóját?? Bele volt ragasztva a többi fog.

oroszlánfóka - 2018. 08. 30. 01:00

1. Két görkoris kislány volt a bűntárs, együtt ölték meg a két lányt Amma-val.
2. Amma féltékeny lett a két lányra, mert azokkal Adora elkezdett foglalkozni. Ezért hazavágta őket. Amma úgy kontrollálta az anyját, hogy hagyta magát megbetegíteni, benne volt a buliban, cserébe teljes lojalitást és törődést várt az anyjától.
3. Az új helyen (St. Louis) az új barátnőt (a fekete kislányt) is megölte, hasonló indítékkal: kezdte úgy érezni, hogy Camille már jobban szereti nála.
4. Hogy Adora tudta-e hogy a kiscsaj sorozatgyilkos? Legalábbis sejtenie kellett, s lehet, a lebetegítéssel is paradox módon próbálta védeni.
5. A vér meg úgy kerülhetett oda, ahova, hogy ott kínozták és ölték meg John húgát. Az egyik segítőtárs ugyanis Ashley húga.
6. A fehér lepedőt meg Amma is felkaphatta, így simán elcsalhatta a két lányt.

clegane - 2018. 08. 30. 01:03

ezt mondjuk csakugyan nem vettem ki (mi kell ehhez, házimozi?), de akkor is elég erőltetettnek hangzik.

na mindegy, csak azért vagyok mérges rá, mert amúgy tökre tetszett volna, csak a finálé volt ilyen, hogy agyoncsapta nekem.

winnie - 2018. 08. 30. 05:31

“vagy a törött második telónak a jelentősége, amin csak zenét hallgat és szépen a helyükre kerültek.”

mi a jelentősége a telefonnak?

Algrand91 - 2018. 08. 30. 09:19

winnie: Ugye ezek a bevillanások az elejétől kezdve mentek, ezért gondoltam, hogy amin elidőznek, annak lehet, ha más nem a karakter szempontjából jelentősége. A telefon sem túl nagy dolog, csak furcsának találtam a fókuszt és gondoltam lesz vele valami. És a közepén kiderült hogy a később öngyilkos szobatársától van, az kötötte hozzá (ugye meg is akart szabadulni tőle, csak nem tudott). Apróság, de tetszett.

És egyébként a végén az új barátnővel is tök finoman volt érzékeltetve, hogy “újságíró akar lenni” és mondta is neki hogy mit nyalizik. Na ott már megnyomta a gombot :D

Oké a faházas és rendőrhívásos dolog így rendben van, én nem figyeltem.Tényleg, még mondta is Kansas City Camillenek hogy Curry rárúgta az ajtót a rendőrfőnökre :D

Ami meg a vérfoltot illeti: Az simán fura is volt, annyira egyértelmű helyen volt és oké, ott ölték meg, de az megint ellentmondásos az Adora-véres fogó nyommal. Ezzel együtt érthető, végülis a nyomozás még zajlott, a Münchhausenes dolog meg elég volt a bent tartásához.

Ugyanakkor így belegondolva ha voltak bűntársai, azok milyen alapon segítettek neki? Értem én, hogy barátnők, meg eleve egy mentálpöcegödör ez a hely, de azért Ammanak van is öröksége ehhez, a többiekről nem tudtunk meg ilyet. És mégis csak tinikről beszélünk.

winnie - 2018. 08. 30. 09:33

köszi. (igen, azok jó megoldások voltak, a vécéig még eljutottam, de a mobilra már nem emlékeztem.)

“így belegondolva ha voltak bűntársai, azok milyen alapon segítettek neki? ”

ha elég erős az alfa, akkor szerintem ilyen korban elég befolyásolható az őt körülvevő posse – vagy azért, mert nem gondolnak bele a tettükbe, vagy mert a kedvébe akarnak járni, vagy mert csordaszellem, vagy mert félelem. mondjuk azt nem tudom, hogy mennyire foglalkoztak a karaktereikkel, de eléggé követőknek tűntek.

Algrand91 - 2018. 08. 30. 11:53

winnie: Az biztos hogy követték, hangsúlyt is kapott, már maga a kijelentés (“bármit megtesznek neki”). Viszont a karaktereikre juthatott volna több idő, hamár ilyen kulcs szerepet kaptak a gyilkosságokban. De akkor összeáll: erős alfa+elbaszott környék. Kicsit erős még így is, de érthető valamennyire. Camille gyerekkori barátnőit többet láttuk/hallottuk, miközben nekik nem volt annyi szerepük a történetben (Camille hátterét velük is építették picit, de ha valami egyértelműen jó volt, az pont Camille háttere szerintem, a barátnőktől függetlenül).

Kopasz gyerek - 2018. 08. 30. 20:26

Sziasztok!
Tudnátok még ehhez hasonló sorozatokat mondani esetleg? Ami 8-10 részes, és egy kerek, egészet alkot egy évad? Köszönöm

winnie - 2018. 08. 31. 06:13

itt a blog, rengeteg mindent kereshetsz rajta. egyrészt a sharp objects kritikákban is említünk hasonló sorozatokat. másrészt átívelős krimikre is kereshetsz. harmadrészt a 8-10 rész és kerek egész, az a minisorozat vagy évados antológia, amiknek külön kategóriájuk van, azokon belül is bőven találsz tippet.

Caeiro - 2018. 09. 02. 09:37

Az utolsó 3 részt egyben néztem meg, mostanában egy kicsit túl sok hasonló témájú sorozatot láttam, talán ezért is halogattam a befejezést. Köszönöm, hogy volt, aki utánanézett pár dolognak, mert én is csak pislogtam, mint a vett hal a szatyorban, amikor pl. megérkezett a felmentő sereg.

Snoopyzit30 - 2018. 09. 22. 21:33

Off

Most volt valamelyik csatornán a Julie&Julia című 2009-es film és rácsodálkoztam, hogy már abban is egy párt játszottak Amy Adams és Chris Messina. Csak abban a filmben egy cseppet pozitívabbak a karakterek, mint itt. Azért a színészeken is látszik az a 10 év, nyilván.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz