login |

Tom Clancy’s Jack Ryan: az 1. évad

2018. 08. 31. 22:22 - Írta: winnie

37 hozzászólás | kategória: kritika,

– There is no version of this job, that doesn’t require compromise, not if you want to do something that matters.
– I don’t believe that.

Nem nagyon lehet ragozni, az Amazon mai premierje egy tisztességes, globális terroristahajkurászós popcorn akciósorozat. Kémesnek ugyan nem nevezném, hiába elemző Jack ‘I’m an analyst’ Ryan, igazából ebbéli tudását nem nagyon veti be, cserébe tényleg bejárják a világot Amerikától Törökországig, Szíriától Libériáig, Jementől Párizsig és a francia Alpokig.

Tom Clancy idővel teljes jogú CIA-ügynökké, majd a lehető legmagasabbra eljutó hőse számos regény főszereplője volt, melyekből jó pár film is készült, amikben eddig olyan színészek alakították Jack Ryan-t, mint Alec Baldwin, Harrison Ford, Ben Affleck és Chris Pine. Most John Krasinski-n volt a sor, s bár több helyről is olvastam, hogy teljes félreértés a castingja, nekem semmi gondom nem volt vele.

Jack Ryan egy nem túl magas rangú, némi katonai múlttal rendelkező, de PTSD-től és hátfájásától gyötört CIA-s elemző, aki a közel-keleti pénzmozgásokat követi, s eközben felfigyel pár gyanús tranzakcióra, amiből arra következtet, hogy készül valami. Persze a felettese az efféle feltételezéssel nem sokat tud (és akar) kezdeni, de ahogy sokasodnak a ráutaló jelek, beindulnak a műveletek, Ryan pedig totál zöldfülűként a terepen találja magát – szemben egy nagy vágyakat dédelgető terroristával.

Persze eleinte csak poén tárgyának tűnik az esetlenkedése társainak és az ellenségnek is, de azért hamar belerázódik a dolgokba, még ha távolról sem lesz terminátor, erősen szoknia kell azt, hogy esetleg embert kell ölnie, valamint azt is, hogy az idealista nézeteivel szembe kell mennie, ha eredményt akar elérni, hogy a világ nem annyira jólfésült, amilyennek az irodájából tűnik.

A Jack Ryan nem nagyon operál csavarokkal, hiszen a történet javarészében mindkét oldal működését ismerjük, szinte mindig többet tudunk, mint a szereplők, akik olyan infókat igyekeznek megszerezni, amik a nézőknek nem bírnak újdonsággal, és ez sok kémsztori kedvelt, “Ki az áruló?”-húzásának is keresztbe tesz, de hát annyi baj legyen, egy tipikus megoldással kevesebb.

Most jöhetne az a lózung, hogy a Jack Ryan nem akar többnek látszani, mint ami, de ez nem igaz, és szerintem ez többeknél vízválasztó lehet. Ugyanis a sorozat erősen karakterizál, főleg az évad első felében – például az 1×03-ban a címszereplő alig van benne.

Egyrészről el akarják mélyíteni a rosszfiúk oldalát, így a főgonoszt, helyzete tragikumát, elveit, filozófiáját behatóbban megismerjük, sőt, a múltját is pár visszaemlékezéssel, a családja pedig még kiemeltebb szerepet kap. Másrészről Ryan-t is megpróbálják bemutatni egy vagon expozícióval és két, ugyancsak a Clancy-regényekből (és filmekből) ismert figurával, a felettesével, John Greer-rel, és Cathy Mueller-rel akire ki lehet találni, milyen szerep vár a jövőben – szerencsére most sem dekoráció, hanem valamennyire a sztoriba is bevonják.

Ennek persze az akciók mennyisége látja a kárát, de annak ellenére, hogy az első két részben elég jól megvalósított, nem spórolós akciójeleneteket látunk, a sorozatnak sokkal jobban állnak a feszült szituációk. Ha valaki még emlékszik a Clear and Present Danger-re, akkor a mai szemmel biztosan viccesnek ható számítógépes jelenetet szerettem abban a legjobban – itt is kaptunk egy feszült chatelést(!), illetve egy klasszikus mexican standoffot, de jóleső volt a nagy lövöldözések után sima, erdőben való bujkálást és bunyót nézni.

A színészek kapcsán tényleg csak futólag említem meg a megosztónak tűnő John Krasinski-t, aki olykor nagyon merev (nyilván direkt), de mint írtam, nem volt vele gondom, én is örültem, hogy nem tipikus karaktert kapott, még akkor is, ha eleinte itt is íróasztalozik, mint a The Office-ban.

A társaként/feletteseként Wendell Pierce természetesen lopja a show-t, és nem csak humor terén, hanem a komolyabb pillanatokkal is. Mellettük a leghálásabb szerep Dina Shihabi-é (Hanin), nem csoda, hogy a készítők mellett az Amazon Prime epizódok mellé kiadott extráinak is ő a főszereplője.

Még egy dolgot említenék meg a sorozattal kapcsolatban, hogy némiképp könyvszerűen építkezik abban a tekintetben, hogy többször is bedob a cselekménytől látszólag teljesen független jeleneteket, amiknek nem értjük a lényegét, hogy aztán részekkel később derüljön rájuk fény – és így hoznak be az évadba egy elég szokatlan mellékszálat is, aminek a megítélése megint ellentmondásos lehet, de nekem bejött – a pilotot talán csak a vége dobta meg 6/10 fölé, de a részek előrehaladtával kezdett a sorozat is egyre jobban behúzni.

Szóval, aki nem bánja, hogy talán az ígéretek ellenére nem faltól falig akciót kap, vagy Rubicon-szerű kódfejtést és agyalást, hanem sima, országokat átszelő fogócskát, ráadásul úgy, hogy a készítők próbálják elkerülni (majd mindenki eldönti, hogy sikerrel jártak-e) a kliséjófiúk és panelgonoszok használatát, annak érdemes esélyt adnia a sorozatnak, amely első szezonjának 8 epizódja kellően változatos felépítéssel bír.

Jövőre jön a 2. évad egy dél-amerikás sztorival, új, ismerős arcnak számító állandó szereplőkkel (pl. Noomi Rapace, Michael Kelly), no meg az állandó szereplőnek kiemelt John Hoogenakker-rel, aki Matice (Garth) volt az elején és a végén. Nincs rá semmi okom, hogy ne térjek vissza.

Egyébként érezni, hogy ők is hosszabb távra terveznek, ez látszik, hogy bizonyos karaktereket és kapcsolatokat ki akarnak alaposan építeni, ergó a nulláról kezdik őket, egyes karakterek múltjára csak céloznak, plusz bizonyos melléksztorikat alig érintenek és teljesen lógva hagynak.

37 hozzászólás Ne habozz!

bvr - 2018. 08. 31. 18:37

két részt én is megnéztem, teljesen egyetértek winnie értékelésével.
Úgy látszik most akkor (már-már guilty pleausure-be hajló) popcorn-sorozatos hétvége lesz a szintén mai Ozark-kal együtt :)))

DenisaW - 2018. 08. 31. 19:15

Most járok a 4. résznél, és ez a sori teljesen betalált. Egyre jobb részekkel jönnek ki, és hát nem ehhez vagyok szokva.. :D A legtöbb sorozat esetében a részek nagyon ingadozóak, és inkább romlanak a pilothoz képest. Itt viszont pont az ellenkezője van. Bár nekem már maga a pilot is nagyon bejött, de a 4. rész eddig a legjobb, nagyon eltalálták az arányokat. Remélem, hogy nem esik vissza a színvonal. John Krasinski pedig totál meglepett, valahogy nem az ilyen karakterekhez szoktam hozzá tőle. Nagyon jól tolja ezt a karaktert.
Szóval, részemről megnyertek nézőnek, eddig. :)

Adamzget2 - 2018. 08. 31. 22:42

Mikor jött a hír, hogy Krasinski lesz a címszereplő, nagyon elleneztem, ugyanis leginkább vígjátékokban láttam és ezért az arcát sem tudtam komolyan venni. Azóta láttam a Quiet Place filmet és ott baromira bejött, véleményem szerint jól állnak neki ezek a komolyabb szerepek. Főleg így, ahogy kigyúrta magát a sorozathoz. Ugyan még csak az első részt láttam a sorozatból, de eddig hozza azt amire számítottam. Persze viszonyítási alapom nincs, mert a regényeket nem igazán ismerem és a filmekből is csak a Chris Pine-os verziót láttam.

Kissur - 2018. 08. 31. 22:50

Csak a pilotot néztem meg, ami teljesen sablonosnak és középszerűnek tűnt (konkrétan a 10-40.percig simán ki lehetett volna hagyni), és mégis bejött. Ennek szerintem fő oka Jim Ryan… izé Jack Ryan karaktere volt.
Trakttv-n viszont megnéztem a pontszámokat, és az 1×07 55%-on, magasan (vagyis inkább mélyen) a többi alatt van. Spoilermentesen kérem a választ, hogy az a rész tényleg ennyire rossz?

Adamzget2 - 2018. 08. 31. 23:13

Kissur

Nálam most 73%-on áll, persze tudom, nem erre a válaszra vártál. :D

Egyébként én Trakton soha nem nézem az értékelést, mert van, hogy már a rész megjelenése előtt értékelik. Meg rengetegen nem értékelik a részeket (Köztük én sem, csak a filmeket). Pl az első részét 722 ember nézte meg, de csak 105 értékelt. Ezzel szemben a 7. részt 3 ember nézte és 6 értékelés van. Majd ha többen elérnek az évad végére, biztos helyreállnak a százalékok.

winnie - 2018. 08. 31. 23:16

nem lóg ki szerintem az 1×07, bár van benne egy suta megoldás, de mit lehet tenni…

Artie - 2018. 09. 01. 01:39

Oh, did y’all want a Fanta?

seven - 2018. 09. 01. 02:33

még csak 1 epizódot láttam, de nagyon bejött. Marha régóta vártam már ezt a sorozatot, és egyelőre úgy tűnik nem okoz csalódást.

Aszusz - 2018. 09. 01. 09:18

Vártam a kritikát, hogy eldöntsem, belenézzek-e. Valószínűleg bele fogok. A filmek közül csak Harrison Fordosat láttam, de arra sem emlékszem, szóval teljesen tiszta lappal indul.

Bob - 2018. 09. 01. 11:10

Első két rész alapján elég középszerűnek látom, egy Homeland szerű sorozatot vártam, de ez szintekkel alatta van.

Írtad, hogy a 3. részben megpróbálják elmélyíteni a főgonosz karakterét… nos nem tudom mit akarnak ezen mélyíteni, mert teljesen a tipikus nő gyűlölő arabot hozzák aki eladná a lányát, feleségét is egy gyros tálért. Annak ellenére hogy a másik oldalon próbálták beállítani egy művelt, egyetemet végzett valakinek… Persze ha arra próbálnak utalni, hogy kutyából nem lesz szalonna, és hiába művelik ezeket az embereket, akkor is primitivek maradnak akkor jól teljesít a sorozat.

UI: nagyon bánt hogy nincs főcím

winnie - 2018. 09. 01. 11:38

mondjuk úgy, hogy van egy fapados főcím némi ramin djawadi zenével, aki nem erről fog elhíresülni:)

“egy Homeland szerű sorozatot vártam, de ez szintekkel alatta van.”

ezért is írtam itt is, korábban kommentben is, hogy ez nem kémes sorozat, nehogy valaki rossz prekoncepciókkal vágjon bele.

“a tipikus nő gyűlölő arabot hozzák aki eladná a lányát, feleségét”

ezt viszont szerintem elég komolyan félreértetted, arról nem is beszélve, hogy miért lenne egy tipikus arab nőgyűlölő. maximum a nők más szerepet töltenek be a társadalmában, de ő például nagyon szereti a feleségét, és mindent megtenne a lányaiért, más kérdés, hogy aki ellene fordul, azt nem fogja tolerálni – de ez független a személy nemétől, mint kiderül. a mélyítés alapvetően objektív dolog, arra céloz, hogy a plothoz nem tartozó jeleneteket is kap, hogy többet megtudjunk róla, és akár az is lehetne, hogy “tipikus”, de itt azért nem olyan felszínes dolgokról van szó, hogy egy családapa szereti a családját, hiszen az alapvetés.

Bob - 2018. 09. 01. 12:26

Nem a kémes vonalat hiányolom, hanem azt a minőséget megvalósításban, párbeszédekben stb amit Homelandtől kapok. A téma az rendben.

Persze, hogy szereti a feleségét, az mégis el akart tőle szökni… persze hogy szereti a lányait, mégis elmesélt egy kedves történet, hogy ő hogyan vette el az anyjukat még 16 éves korában, aztán láthattuk a kislányt hogy meg volt szeppenve. Volt az a jelenet amikor az egyik rossz arcú elkezdett flörtölni a kislánnyal, az anya meg észrevette. Azt hittem az lesz, hogy majd beköpi a férjének és kinyirják, de nem, a nő nem is említette a férjének…Az volt az első gondolata hogy innen el kell menni. Nekem az ott egy kicsit gyors váltás volt.

UI OFF:
Végül is igazad van, nem nőgyűlőlők, csak alsóbb rendűnek tartják őket. Dolgoztam arab kollégákkal, ne tudd meg milyen düh volt bennük, hogy női részleg vezetőnk volt, pedig nem voltak buta srácok.

winnie - 2018. 09. 01. 12:37

igen, hasonlóra céloztam, amiből nekem az jön le, hogy a kulturális hatás felülírja az esetleges későbbi edukációt. vagy pedig csak meg akar felelni a társadalmi elvárásoknak, hogy ne lássák rajta az emberei, hogy puha.

a sztori kapcsán (ami ugyanerre erősít rá a felajánlással) szerintem a tanulság volt a lényeg, a fogadalom, amit megszegett a felesége, a fiatal kort ott nem éreztem tényezőnek, hisz csak tudnak róla a gyerekek, plusz ugye visszautasította alapból az ajánlatot. de tény, hogy eléggé hirtelen volt a folyamat (gondolom, vágtak is), mert a viszontlátás során még látni köztük a harmóniát, de utána a párbeszédet követően a szex közben már a könnyek folynak az arcán, ott határozhatta el magát.

bvr - 2018. 09. 01. 15:56

végére értem a sorozatnak, és továbbra is azt tudom írni hogy teljesen egyetértek a poszttal, egy szórakoztató (de nem kiemelkedő) popcorn sorozat, aminek szívesen belekezdek majd a második évadába.
Egyébként szerintem nagyon egyenletes a minősége, így az első egy-két rész alatt le lehet szűrni hogy valakinek bejön-e vagy sem. Meg hát nagyon jól “nézette magát”, szép és változatos helyszínek, szépen fényképezve, a forgatókönyvnek van ritmusa, a történet mondhatni egész jól kitöltötte a 8 epizódot (szerencsére nem húzták el másfélszer ennyi részre), és nálam a casting is működött, szinte mindenkinél (akár fő, akár mellékszereplők. Nyilván nem Vadászat a Vörös októberre meg Clear and Pressent Danger szinten, viszont gondot sem okozott (míg mondjuk a Condornál meg nagyonis)

De azért csoda persze nem történt (nem is vártam, sőt, a trailerek alapján kimondottan szkeptikus voltam) , pedig amúgy lenne ebben sokkal több potenciál, csak ahhoz a forgatókönyvíróknak sokkal jobban oda kéne (kell majd) tenniük magukat. Na majd a következő évadból kiderül)

Kissur - 2018. 09. 01. 22:50

A 2.rész még jobban tetszett, de még mindig csak közepes, de élvezem. Engem megvettek. Bár lehet, hogy az is számít, hogy tudom, hogy lesz 2.évad, nekem ez nagyon fontos. Én pontosan ilyen 24-szerű B-kategóriás akciót akartam.

Geza Kovacs - 2018. 09. 02. 00:06

Jó volt, majdnem tetszett. De meg kell mondjam, az eleje sokkal jobban tetszett, mint amikor már otthon nyomultak Amerikában. Azt hittem végig rohangálnak majd a sűrejében az akció után, Jemen, Párizs, Franciaország, de sajnos ez nem folytatódott. A migránssztori kifejezetten gáz volt, nem beszélve a totál idióta drónpilótás elmebajról, aminek SEMMI köze nem volt a sztorihoz, nélküle 7 rész lehetett volna a sorozat.

Egy ilyen sorozatból elnéznék 10 részt simán, de ez a fenti hülyeségek miatt inkább 6,5 rész volt, kissé rövid nekem.

sorozat/gyilkos - 2018. 09. 02. 15:39

Hát nem csináltam magam alá a gyönyörtől. Krasinski nem találta meg a karaktert, langyosan muzsikál, a forgatókönyv szörnyen sablonos, a karekterábrázolások gyengék, és csak nem bírták ki, hogy ne politizálják át helyenként, de még azt is esetlenül. Ok, az iszlám terrorizmussal kapcsolatban elég nehéz nem politizálni, de ezt a Homeland nagyságrendekkel jobban oldotta meg.

Át is siklottam volna fölötte, de a jelentőségteljesen kamerába mondott: “ez nem muszlim, hanem pszichopata” szöveg végtelen ostobasága sajnos ledobta a láncot.

Klasszikus jobb híján kaliberű anyag, ami bármelyik résznél kaszálható. 4/10, ebből egy, de lehet hogy kettő a technikai megvalósítás és a profizmus.

Kissur - 2018. 09. 02. 20:13

Geza Kovacs: Én pont most tartottam a drónpilótás résznél, és szerintem baromi jó volt az úgy. Átívelő a sztori, de mindig kapunk egy külön történetet. És a rész végén megkaptuk a katarzist is.

winnie - 2018. 09. 03. 11:37

sorozat/gyilkos: aktualitások, politika, stb. ezeknek helyet kell szorítani ezekben a sorozatokban, hiba lenne, ha nem így lenne, szóval ilyen szempontból az nagy pozitívum, hogy átpolitizálnak egy politikai thrillert. nem nem bírják ki, hanem direkt akarnak politizálni, a néző, aki belevág, az szerintem tisztában van ezzel és érdeklődve várja a témákat és azok bemutatását függetlenül attól, hogy egyetért vagy nem bizonyos dolgokkal. nyilván, aki eszképista és menekülne a valóságtól, vagy nem hajlandó többfajta nézőpontot befogadni, az nem biztos, hogy ennek örül.

viszonr abban tényleg nem értem, mi a zavaró (bár a trivialitását aláírom, és ezért jellemző módon át is siklottam rajta, hogy van egy ilyen mondat), ha valaki úgy gondolja, hogy egy karakter elsősorban pszichopata. még akkor is, ha ennek vannak gyökerei. nem kell egyetérteni vele, de fennakadni fura.

sorozat/gyilkos - 2018. 09. 03. 15:03

@winnie Erre két külön válaszom van. Az első, hogy a valóság és annak a szórakoztatóipar általi leképezése egy ilyen minden lehetséges tekintetben komplex és súlyos kérdéskörben óhatatlanul problémás. Szükségszerűen leegyszerűsítésekbe fut bele és nagy a csábítás, hogy az alkotók valamiféle buta megmondásba fussanak bele. Lényegében a szórakoztatóipar egyik legkeményebb dilemmája húzódik meg e mögött: meddig szórakoztatás, és honnan politika? Meddig, milyen eszközökkel korrekt a szórakoztatás leple alatt politizálni, arról, hogy hol vannak a határok?

A másik válaszom pedig, – ahogy írtam is -, van, ahol ezt sikerül jól, vagy legalábbis tűrhetően megoldani a készítőknek, ahol az árnyalatok, és a különböző szempontok, dilemmák hitelesen tudtak megjelenni, akár a helyzet megítélését is képesek a nézőre bízni. Csak hogy itt nem történt meg és ez nem csak azért probléma, amit írtam, de amúgy a dráma, a minőség is kevesebb lesz az előre gyártott válaszoktól.

A kiemelt mondat azért született meg(nem itt találták ki, a politikából importálták), mert a valóság túlságosan bonyolult és ellentmondásos egy közérthető, egyszerű válaszhoz, ami a modern politika egyik kulcseleme minden oldalon. A motivációja érthető, viszont a valóság szempontjából nem egyszerűen velőtrázóan ostoba, az egyik legrosszabb mondat, amit erről mondani lehet, de a kérdéskör társadalmi súlya miatt életveszélyes is.

winnie - 2018. 09. 04. 15:01

sorozat/gyilkos: itt már eleve azzal van gond, hogy gyanakodnod kell holmi megmondásra, holott csak karaktereken keresztül beszélnek. vagy megmondás lenne a “hulljon minden férges amerikai!” felkiáltás?:)

a lényeg, hogy nem hiszem, hogy itt bármiféle dilemma lenne. vannak fiktív világban, fiktív mában játszódó történetek, és vannak olyanok, amik foglalkoznak a ma viszonyaival, implementálják azokat. nyilván a készítő dönti el, hogy miről akar tudomást venni, mivel akar foglalkozni. és ezekben a sorozatokban pedig vannak karakterek, akiken keresztül beszélnek. nem hinném, hogy “megmondanak”, az meg pláne nem, hogy politizálni akarnak az írók, hiszen tudják a helyüket, és azt is, hogy a nézők szerzéséhez nem a politika a helyes út, de szórakoztatni lehet sokféle karakterre sokféle nézetével, vagy tudomisénmijével, olyannal is, amivel nem értenek egyet. nem hiszem, hogy ilyesmibe bármi leplet kéne látni, vagy összeesküvést. azt sem hiszem, hogy egy írónak tartania kéne attól, hogy szócsővé tesz valakit és véleményt mond bármiről.

én ilyenkor mindig azon szoktam megdöbbenni, ha valaki bizonyos véleményeket nem hajlandó fogyasztani.

hogy a jack ryanről is írjak, itt rémisztően kevés volt a fajsúlyos kérdéssel való komolyabb foglalkozás, és nem hiszem, hogy bármi is lenne, amit a nézőre kellett volna bízni, annyira dilemmát jelentett volna, hiszen eleve nem foglalkoztak olyan súllyal a kérdésekkel. vagy van, aki vitatja, hogy vannak muszlim terroristák és nemterroristák? vagy, hogy sok ember (köztük csonka családok) menekül az otthonából? vagy hogy vannak felelőtlen hadi döntések amerikában, és vannak olyan katonák, akiknek komoly krízist okoz, ha kioltanak egy életet?

oké, lehet, hogy nem ezekre gondoltál, de a kiemelt mondatról akkor: itt kell helyén kezelni a dolgokat. miért ne lehetne olyasmit mondani, amit egy néző ostobaságnak tart? még akkor is, ha úgy érzi, hogy dekódolni véli a mögöttes árnyalatot? szerintem, ha ezzel gondod van, akkor túlságosan túlértékeled ezeknek a szórakoztatóipari termékeknek (illetve azok egy részének egy jelenetének egyetlen mondatának) jelentőségét. mármint az életveszélyes jelzőre gondolok. hol van ennek bármilyen olyan jelentősége, ami miatt fel kellene figyelni rá? mármint általánosságban kérdezem, nem a konkrét mondatra célzok. csak azért, mert mond egy fiktív karakter egy olyan mondatot, amit mondana, az miért kell, hogy bármit is jelentsen a sorozat szövetén kívül. ha ostobaságról van szó, akkor miért nem szíve joga egy karakternek ostobaságot mondani?

winnie - 2018. 09. 04. 15:18

remélem, én sem mentem el OFF-ba, mert nem célom, de azért disclaimernek ideírom, hogy simán elfogadom, hogy hibás az, hogy esetleg félvállról való vételnek tűnik a hozzáállásom és egy amazonos akciósorozat, vagy egy random szkript sokkal nagyobb jelentőséggel bír, de szerintem inkább csak arról van szó, hogy manapság hajlamosabbak vagyunk bizonyos dolgokat érzékenyebben kezelni (ld. a worked up angol szó, ha jól rémlik) és felfújni. bolha-elefánt. lehet, hogy rosszul látom, de úton-útfélen ilyesmibe botlok, olykor olyan dolgok szítják fel az embereket, amik totál marginálisak a big picture tekintetében.

Kpeter - 2018. 09. 04. 17:53

Szerintem sajnos sablon lett. Megkaptuk a sablon gonosz muszlim főellenséget, meg a hős amerikaiakat. Ráadásul nagyon gáz volt, hogy teljesen kiszámítható és sejthető volt sok minden, amit persze csak a hős zsenijeink nem sejtettek. Tisztességes iparos munka, de semmi kiemelkedő. A folytatásnak adok esélyt, de remélem azért feljavulnak, mert van hova.

AlfStokes - 2018. 09. 05. 11:47

Szerintem teljesen vallalhato sorozat, annak ellenere, hogy az eredeti regenyek szintjet nehez elerni.

Winnie-tol kerdeznem, hogy a stablistan az Executive producer: Tom Clancy az megis hogy? Ez bevett szokas az orokosok miatt, vagy meg az iro eleteben elkezdodott a sorozat keszitese? Tudsz errol valamit?

_Peter - 2018. 09. 05. 19:47

A Condor után ezt is muszáj volt ledarálni. A sztori elment meglepetések nélkül, 24 kaliberű csavarokat és téglákat nem vártam. Engem nem zavart az imdb panaszlista, hogy ez nem is rendes Tom Clancy és túl PC és Ryan nem is ilyen és Deer is teljesen más és muszlimot csináltak belőle és a doktornő is más.

A casting: moncsicsi John Krasinskit láttam már lövöldözni a 13 hours filmben, engem sem zavart. Wendell Pierce ellopta színészileg, mégis sokszor Bunkot láttam a Wire-ből. Abbie Cornish mindig szép. :)

Amikor kicsiben csinálták hihetőbbnek tűnt: a fekete-muszlim CIA főnök amikor hallgatta a francia kolléga szövegét a kocsiban, Ryan aggódása a srácért és bunyója az emberkereskedővel, a fogoly doktor orvosi esküjéhez ragaszkodása a korábbi elrablójával, a doktornő tűzriadója a végén, a kiégett drónpilóta bűntudata amikor előadta ők csak videójátékosok viszont amikor elment Szíriába bocsánatot kérni az már túl sok volt szerintem

A párizsi és Alpok részek voltak a kedvenceim látványra is, a francia szempont jó volt a rendőrnővel. (őt ki is lőtte le? tévedésből a benzinkút őre?) Sok újat nem jelentett amikor bemutatták hogyan radikalizálódott Suliman.

A nagyobb problémáim: az akciózás megvalósítása és a protokollokban akkora lyukak tátongtak:

Csak úgy a katonai bázisra beengednek trójai faló hullákat átvizsgálás nélkül? Se fémdetektor, se robbanóanyag szimatoló kutya? Hogy nézett ki az a bázis, se külső perimeter semmi…

A két lányt ki se hallgatták? Amikor arra van kihegyezve Jack okos és máshogy áll hozzá a dolgokhoz. Meg se kérdezték őket hallottak-e, láttak-e valamit az apjuk házában? A nagyobbik lehetett 16-17 éves aztán úgy kezelték őket mint három évesek akiktől nem lehet hasznos információt remélni. Miután Párizsban kiderült videójáték chaten keresztül kommunikáltak, akkor a tanúvédelmi házban a lány kezébe adnak internetes kütyüt kiengedve internetre?

Hogy “Bin Laden” változatlan fejjel bejut Amerikába és szabadon mászkál a kórházban titkosszolgálatosok és rendőrök között ahol az elnök és alelnök együtt egy helyen a fél kormánnyal?

Legnagyobb badass jelenet: Greer a patthelyzetben amikor mégis lelőtte a rohadtfogút

Legjobb dumák: amikor a Toyotáról magyaráztak mint a terroristák kedvenc márkája és amikor Ryan a randin mondta a filmek hibája ő nem CIA agent, hanem CIA officer! :)

Kissur - 2018. 09. 06. 11:16

Az 5.részt néztem tegnap, és teljes kérdőjel, hogy mit láttok a főnökben. A legirritálóbb karakter a nővel együtt. Esküszöm az arab szálon jobbak a színészek, mint JR oldalán. Oké, valószínűleg azért ez a véleményem, mert nem láttam a Drótot.
Amúgy nekem nagyon tetszik. Rendesen sablonos, de azokat a legjobban használják. Nagyon tetszenek az epizódok felépítései. Én követem a való életbeli eseményeket is, és például a játékban való kommunikációt onnét vették. A templomos jelenet félelmetes volt, mert tudom, hogy bármikor megtörténhet a valóságban. És tetszik, hogy az arab oldal kb ugyanannyi játékidőt kap, mint a főhős.

winnie - 2018. 09. 06. 11:19

AlfStokes: jó kérdés. én is az életében elkezdésre gyanakszom, de lehet, hogy amikor a jogokat megvették, akkor ez benne volt a pakkban (ahogy a címhasználat is) – ezt csak abból gondolom, hogy más sorozatnál van, hogy az örökös van feltüntetve.

winnie - 2018. 09. 06. 11:21

Kissur: nem kell ahhoz drót, wendell pierce mindig remek arc:) oké, nyilván szubjektív a dolog, de szerintem papírforma, hogy a humorosra (nem viccesre, hanem cinikusra) hangszerelt figurát szereti a közönség nagy része.

_Peter - 2018. 09. 06. 17:35

“A templomos jelenet félelmetes volt, mert tudom, hogy bármikor megtörténhet a valóságban.”

A gyomrom is összeszorult, amikor bementek a rendőrök és csörögtek az áldozatok mobiljai. Teljesen úgy mint a valóságban a párizsi koncert merénylet után ahogy írták az újságok.

Wryvery - 2018. 09. 06. 18:00

Számomra ez egy nagyon gyenge sorozat 2/10.
Sima egyszerű track down, ahol a főhös a perifériáról egyre közelebb kerül a “tűzhöz” és a végén legyőzi a gonoszt. Legviccesebb jelenetek azok voltak, amik a “műveleti szobába” zajlottak. A rangsorok – a döntési láncban – mindig mások voltak, mint az előzö jelentben. Pedig ugyanazok a színészek szerepeltek benne csak mindig más “dobta be az adu ászt”. A 9 részben 1 azaz 1 jelent volt kiemelkedő. Amikor Ryan betoppan az értekezletre, ahol Dr Muellert faggatják éppen. Na ez ott volt, s csak ezért kapot 2/10-t a sorozat és nem 1/10-t.

Kissur - 2018. 09. 07. 08:53

_Peter: Én azt hittem, hogy “allah akbar” felkiáltással felrobbantják magukat. Le is halkítottam ott a hangfalat, mert azt hittem, hogy szó közepén vagy ének közepén lesz egy nagy, hangos bumm és jump scare.

winnie: Hát nekem ő volt a legjobban félrement karakter. Sokkal jobban elnéztem volna egy lazább JR-t, mint azt, hogy a főnök legyen ilyen.

Kissur - 2018. 09. 08. 21:28

Na most fejeztem be az évadot, és durva, de szó szerint az összes részre 7/10-et adtam. Ami végül is nem rossz, sőt elképesztő, hogy 8 részen át folyamatosan tudta ugyanazt a konstans szintet hozni, de azért a finálé jobban kiemelkedhetett volna.
Amúgy sok lyuk maradt a végén. Mi lett a csajával? (összejöttek, oké, és?) Mi lett a drón pilótával? (megbocsájtást nyert, de ennyi?) Mi lett az elnökkel?
A legjobb karakter, akit egyébként követelek a 2.évadba is, a mindig nevetváltoztató papucsos néma orgyilkos, aki lazán teázás után fejbe szedte a megmaradt arabot. Na őt sokkal jobban megkedveltem, mint a főnököt.

winnie - 2018. 09. 09. 09:18

kissur:

ezek nem lyukak:

– a csaj: a sorozat folytatódni fog, majd kiderül.
– a drónpilota: láttad végig a sztoriját. az külön állt, kaptunk egy szeletet az ő életükből is.
– az elnök: gondolom, semmi, de ezt tényleg nem mutatták.

“A legjobb karakter, akit egyébként követelek a 2.évadba is, a mindig nevetváltoztató papucsos néma orgyilkos,”

ő katona, nem? de, idézem a kritikából, amit a 2. évad kapcsán írtam: “no meg az állandó szereplőnek kiemelt John Hoogenakker-rel, aki Matice (Garth) volt az elején és a végén.”

winnie - 2018. 09. 09. 17:28

“A legjobb karakter, akit egyébként követelek a 2.évadba is, a mindig nevetváltoztató papucsos néma orgyilkos,”

ááá, egész évadban nem esett le, hogy ő honnan ismerős a színész, az imdb-n nem volt annyira komoly szerepe, hogy arra emlékezzek, erre most az nfl networkön megláttam a bud light-reklámot, a dilly dilly-set, és hát nem ő a király!

https://www.youtube.com/watch?v=D8Cb5Wk2t-8

meg még a sok variánsában is.

Kissur - 2018. 09. 09. 20:45

A hét alakítását ha nem is, de a hét karaktere díjat neki adnám. :D

d.doki - 2018. 09. 12. 12:26

Végre valaki látta a Rubicont!

Sn0wf0x - 2018. 09. 15. 03:08

A 13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi – után egészen biztos voltam benne, hogy Krasisnki tökéletes lesz a szerepre. Most értem a végére a sorozatnak, nekem nagyon kellemes volt, várom a második évadot.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz