login |

Ozark: a 2. évad

2018. 09. 11. 21:45 - Írta: human

12 hozzászólás | kategória: kritika,

Túl sok a felvezetés a remek fináléhoz. Na, így vágnék bele rögtön a lecsóba. Tavaly számomra a nyár popcorn sorozata volt a Netflixes Ozark. Sosem érhet egy The Shield, vagy a Breaking Bad közelébe, viszont szinte végig izgalmas volt, sok, “ezt nem hiszem el”-fordulattal.

Idénre viszont elfelejtették az egyik legfontosabb összetevőt.

Az emlékeimben úgy él az Ozark első évadja, hogy nagyon sok rész ér véget olyan helyzetnél, amiről elképzelni sem tudjuk miképp keveredik ki a főhős, néha az utolsó hazugságának az utolsó szava menti meg az életét. Nyilván tudjuk, hogy ki sebezhetetlen, de mégis ütnek a jól felépített pillanatok.

Mostanra viszont elkényelmesedtek. Bár nem mondhatom, hogy teljesen “10 részes film”-ként gondoltak rá a készítők, hiszen szinte minden epizódban van valami apró ügy, probléma, amit meg kell oldaniuk, szóval akadnak kisebb ívek, de ezek nem működnek. Nem futnak ki akkora csúcspontokra, szinte mindig látjuk, hogy merre van a kiút.

Nyilván sokszor csak a rosszabbnál még rosszabb döntést hozzák meg a főszereplők, egyre mélyebbre süllyedve a bűnözésbe, de szinte mindig tudni, mit tesznek majd. Ezzel viszont oda lett az izgalom, az, ami repített előre a részek nézésében.

Most is az volt a tervem, hogy pénteken nekiülök, és legkésőbb vasárnap estére végzek (winnie sokkal hardcore-abb módon állt a Jack Ryanhöz), erre a 2. rész után azt éreztem, hogy lehet, kiszállok. Szerencsére nem így tettem.

Akár pozitív is lehetne a változás, hogy most a szezon íve az erős, és az utolsó 3-4 részre beindulnak a felvezetett események, de… ez már nem az Ozark, legalábbis nem az, amit az első bekezdésben emlegettem. Most sokkal erősebb a drámai rész, a lélekölő hangulat. Ezzel már közelebb kerül a fent említett sorozatokhoz, de egyelőre azért még elmarad tőlük, mert azoknál elrugaszkodottabb.

Ezen kívül van egy hatalmas negatívuma: értem, hogy a természetes fényekhez akarnak ragaszkodni, és sötét minden, amikor a semmi közepén egy elhagyatott házban vagyunk, sőt, ott még hangulatos is volt, amikor kijöttek a kamerával és kinn sem volt sehol civilizáció, csak a fojtogató alkonyat.

De ezeken az indokolt fényképezési húzásokon kívül az “átlagos” jeleneteket rossz nézni, olyan sötétek, így még az emelgetett jobb pillanatok sem emelkednek ki, vizuálisan egy massza az egész.

Arról nem is beszélve, hogy én esténként azért felkapcsolom a szobában a villanyt, amivel úgy tűnik az Ozark lakosai közül durván kilógnék. Például a lenti képen épp beszélgettek az ebédlőben. Bár látok lámpákat, de azokon tisztán kiszúrható, hogy mennyire lehúzták a fényerőt.

Mondom, nem akarom a végtelen mélységbe húzni, mert az utolsó 4 rész már újra ütött, de valahogy kevesebb lett az évad. Még ez a kaszinó téma is az agyamra ment a végére. Tisztában vagyok vele, hogy a szereplők önáltatását jelképezte, de ahogy folyamat emlegették, az már sok volt. “Ezt tettem, mert a kaszinó”módon haladtak a fő szállal és kész, nem árnyaltan.

Beért, de a tévében az utazás (is) számít. Valahogy ez lenne a fő problémám amúgy, hogy vagy erősebb kellett volna legyen a részekben levő problémák kifejtése, vagy rövidebbre kellett volna venni az évadot, mert most akadozott a folyam, ami egy sorozatnál sosem jó jel.

12 hozzászólás Ne habozz!

Geza Kovacs - 2018. 09. 11. 22:59

Kínkeservesen végig szenvedtem az első évadot, mert hogy ez Netflix és az ötlet amúgy jónak tűnt, de ekkora katasztrófát keveset láttam még. Láttam, hogy ennek ellenére sokan dicsérték később. De a 2. évad talán még az elsőnél is rosszabb, pedig tényleg próbálok figyelni. Egyszerre próbál valami humorosat belerakni, miközben drámáznak a trágya életükön a putri lakosai, vagy ott a kisgyerek vadászatos drámája, közben meg a maffiás szál sehova nem halad. Ennyire zagyva sorozatot nem sokat hosszabbítanak meg 2. évadra, az tuti.

bvr - 2018. 09. 11. 23:54

Hát számomra baromi nagy csalódás volt ez az évad. Kb. rá se ismertem arra amitől az első évad egy igazán jó kis könnyed popcorn szórakozás volt. A családi drámázások egyszerűen csak nem érdekeltek (kivéve egyet ami viszont kimondottan idegesített, erről majd később) , ami viszont a sokkal nagyobb gondom hogy az alvilági dolgok (ami mégiscsak a fő szál lenne) úgy tűnik teljesen kicsúszott az írógárda kezéből. Persze elismerem hogy nem könnyű ezt folytatni, mert az első évadot még magyarázhatta hogy a mexikói drogmaffia részéről Del csak szórakozott Martinnal mint macska az egérrel: biztos volt benne hogy úgyse tudja megoldani de azért játszásiból adott neki határidőket. Na de, és akkor innentől SPOILER, szóval úgy általában is, a forgatókönyvíróknak le kéne arról szokniuk hogy önmagában a hülyeség és/vagy őrültség az valamiféle szuperképesség lenne. Amit a redneck öreglány Darlene-nek jeleneteket írtak arra kb nincsenek szavak (kb minden megmozdulása, de amikor megmérgezte a saját árújukat talán az volt a mélypont) És akkor a sorozat világában, ahol még a detroitiak is csak úgy üzenetképpen szétlövik egy mezei kamionsofőr kezét, az ügyvédnő meg egyenesen Chicagoban éppen csak nem saját kézzel (hanem a sofőrével) lő agyon azért valakit hogy elvegyen egy biztonsági kamera felvételt, na akkor ott ez az elképesztő őrült sikerrel packázik a mexikói maffiával (azzal a mexikói maffiával ami azért a filmek/sorozatok világában amúgy is egy külön kategória, még csak nem is véletlenül) Az az elkefélt autós merénylet is milyen volt már… Amikor meg a férjjel a sétára készülődtek, tök világosan lehetett előre látni az egészet, főleg hogy Darlene-t védte a plot-armor. Pedig az évadot nálam már csak az menthette volna legalább valami közepes szintre ha valami kreatív módon kinyírják Darlene-t a p*csába.
De ugyanígy Ruth apja… ugyanígy a hülyeség és őrültség, csak kisebb léptékben. Legalább a végén lezárták, de hát addig is.
Eleve nem mintha a mexikói maffia módszereinek beható ismerője lennék, de azt hiszem a stash house-ok azért nem úgy szoktak működni hogy a helyiek, még ha vannak is annyira hülyék, akkor egyáltalán esélyük legyen dézsmálgatni (megintcsak, az első évadban ezt le lehetett tudni azzal hogy csak szívatásból volt így náluk a pénz)
Persze Ruth is, az első évadban még tökre belefért hogy akkor legyen egy talpraesett cool kiscsaj drámai háttérrel és elfuttatja a helyi stripklubot. Na de itt a végén már ott tartottunk hogy majd ő viszi a kaszinót, azt a kaszinót amiről külön felvezették hogy mekkora történelmi dolog hogy elsőként ennek a drogkartellnek sikerült az USA területén kaszinóhoz jutnia…
A drámai szálak közül meg arra az egyre kitérve hogy Darlene-nek kisbaba kell… És meta-szinten értem hogy fel volt építve az évadkezdéstől kezdve, és ennek a szálnak végig cselekménykatalizátor szerepe is volt, de akkor is, ne má’….

Szóval részemről ez a sorozat innentől valszeg kuka. Nem csak hogy nem látom hogy találna vissza innen az első évad popcorn szórakoztatásához, hanem épp ellenkezőleg, a jelek arra mutatnak hogy a készítők sajnos ambiciózussá váltak. Egyrészt a helyi redneck vs mexikóiak (na meg ugye FBI. Huh, az a szál is milyen volt…) között lavírozás mellé már politika meg detroiti maffia hogy igazán nagy léptékben mehessenek a dolgok, másrészt kb mindenki (tehát nem csak a Byrde-família hanem tényleg szinte minden főbb szereplő) vergődött a húdenagy személyes/családi drámájában. Azt kell gondoljam hogy a készítők elhitték hogy majd ők is a Breaking bad dimenziójában fognak mozogni. Sajnos ennél nagyobbat nem is tévedhetnének….

human - 2018. 09. 12. 01:28

átjavítottam Ruthra mert szerintem róla beszéltél.

human - 2018. 09. 12. 01:29

amúgy igen, én is erre jutottam fenn, azt hiszik többre képesek, mint az első évadban :) viszont pár említett dolgod már a képtelenség miatt is igazi Ozark hangulatot árasztott, Darlene a végén tipikus volt. Viszont a kartell meg egyáltalán nem félelmetes.

bvr - 2018. 09. 12. 11:00

(igenigen, Ruth, köszi a javítást!)

A mexikói kartell sajnos nem lehetett félelmetes mert a zsinóron rángatott cselekmény csak így tudott kijönni az íróknál… Így volt képes Darlene ezzel az őrült viselkedéssel tíz részen keresztül szórakozni a kartellel (és hát a jelek szerint ebbe még minimum egy évadnyit látnak) Ezért írtam hogy még ha a totál érdektelen drámázásokat ki is húzom az évadból, akkor is az alvilági szál egy nagy nulla.

human - 2018. 09. 12. 14:10

igen, de az első évadban láthatóan a túlélés volt a téma, amihez az erős kartell kellett, viszont idén a remény a bűnből való szabadulásra, amihez nem kellett olyan erős folyamatos fenyegetés. szóval van döntés mögötte, de helyette a kaszinó folyamatos emlegetése lett. a kommenteken is látzsik amúgy, hogy páran leszakadtak a sorozatról az első évad óta :D

bvr - 2018. 09. 12. 19:08

Ráadásul az első évados “erős kartell” is 3 fő volt… :) Jó, a pilotban abban a raktárban lehettek akár öten is :)) És hát az még csak játszadozás volt. Most viszont hogy igazán komolyra fordultak a dolgok, teljesen világos hogy le kell őket gyengíteni. Tiszta sor. Eh, egy nagy nulla.

PS: jaja, jó sokan megmaradtunk itt hozzászólni az évadhoz :))

seven - 2018. 09. 13. 07:32

Nekem van egy tippem hogy miért nincs buzz a 2. évad körül – az 1. évad összeségében nagyon jó volt, de a finálé, amikor a redneckek kinyírják a kartelles arcokat, szerintem hatalmas melléfogás volt. Valahogy a sorozat tétje hirtelen leesett a tetőről a padlóra. Az egyik legnagyobb hype killer finálé amit valaha láttam.

Még nem láttam a 2. évadot, így nem tudom elolvasni a kritikát, és lehet hogy már az 1. epizódban azonnal bemutatnak egy nagyobb fenyegetést, de a finálé nagyon minimális okot adott arra hogy a 2. évadot azonnal remegve bedaráljam, és szerintem sokan éreznek így.

gevin - 2018. 09. 13. 10:36

Akkor en jelentkezem kivetelnek, mert nekem ez az evad jobban bejott, mint az elso.

Az elsoben szamomra a kozepen leult vagy 3 reszre, es mivel abszolut cselekmenykozpontu volt, a karakterek nem igazan erdekeltek vagy kotottek le. Itt viszont vegre elkezdtek valodi karakterfejlodest bevezetni, ami szerintem sokkal erdekesebb aspektusa volt az egesznek, mint a drogkartelles szal, es vegre nem csak a porgo esemenyekrol es a torokszorito helyzetekrol szolt minden, hanem arrol, hogy ez milyen hatassal van magara az emberre.

Jason Bateman meg mindig keves erre a szerepre, de megtette, amit tudott. Wendy, Ruth es a Kartell-asszony viszont lehengerloek voltak, uraltak minden jatszmat, minden jelenetet.

Nyilvan nem tud majd Breaking Bad magassagokba erni, de nekem pont, hogy tetszik az irok ambiciozussaga, es hogy nem csak arrol szol az egesz, hogy mekkora szart tudnak krealni, valamint abbol hogyan masznak majd ki. A maga vilagaban pedig igenis tud mukodni ez, ahogyan pl a BB-nel is voltak kilogo tulzasok, de addigra mar olyan felepitette Giligan a sorozat vilagat, hogy azt hiszem mi nezok csak siman elfogadtuk. Beleillett es bele is fert.

A komment visszaesessel kapcsolatban az is eleg tenyezo lehet, hogy nincs meg magyar felirat esetleg.

“e a finálé, amikor a redneckek kinyírják a kartelles arcokat, szerintem hatalmas melléfogás volt.”

Epp ellenkezoleg, tokos, bevallalos lepes volt, aminek egyertelmu hozadeka, hogy a Kartell kuldi majd az embereit. Nekem kifejezetten tetszett (meglepett) ez a finale.

Mordekai - 2018. 09. 13. 14:48

Ha már végignéztem, akkor legyen itt még egy komment. Nem akartam én ezt folytatni, de a harmatos nyári darám (Animal Kingdom) után még egy ilyen sorozat is felértékelődik.

Valamivel több volt, mint az első évad, de maradt a szint. Alik Sakharov rendező nevét megjegyeztem, az ő részei jók voltak. A 7-8 rész környékén izgalaom és feszültség is volt. A végének nagyon “gyorsan írjunk valami zárást” szaga van. Tényleg Wendy vitte a hátán az évadot. A sötétkék látvány továbbra is érthetetlen.

Egy másik észrevétel: Van egy olyan hiba is, amikor egy sorozat alapmotívuma később már csak felesleges nyűggé válik. Itt a pénzmosás. Ez egy bürokratikus technikai dolog, az első évad elején még érdekes volt, itt már viszont csak a “helyet” foglalta. Az meg, hogy az ifjú titánnak is pénzmosási hajlamai vannak… vicces.

Bumburnyak - 2018. 09. 14. 14:30

Az első évad után ez csalódás volt, egyrészt nem volt meg az a feszültség benne, másrészt gyakorlatilag nem maradt benne olyan karakter, akitől ne másznék falra, gyakorlatilag mindenki eltűnt, akit bírtam. Amellett, hogy a sztori nem volt túl izgalmas, még a részek is szép hosszúak voltak.

A folytatásra maximum akkor nézek vissza, ha kimondottan pozitív vélemények lesznek róla.

alkim002 - 2018. 10. 10. 20:09

Nekem kifejezetten tetszett mindkét szezon. Nem az izgalom miatt, nem is történet miatt, nem a filmművészeti értékei ragadtak meg. Az őszintesége volt az, ami odabasz. Pőrén, nyersen elénktálalja az egész amerikai társadalom rothadt működését.

Persze, van akit ez oirritál, lelke rajta. Én sem szimpatizálok a szereplőkkel, egyikkel se. De mégis érdekelt a morbid közöny, a szociopata viselkedés, ahogyan a szenátor játéknak tekinti az egészet, amikor az apa, csak úgy kirabiol egy boltot, aztán alánya fejét odanyomja a kocsi kárpitjához, hogy megértette-e végre. Igen értettük.

Kicsit unalémasnak tűnhetett, hogy mindig a kaszinó volt az ürügy, de ez teljesen tipikus. Kitűztek egy célt, ami (szerintük) hozzásegíti őket egy jobb élethez, és akárkin, akármin kell átgázolni, a cél szentesíti az eszközt. A fura, hogy vannnak akik jót akarnak elméletben, de foglamuk sincs róla, hogy a rosszból nem lesz jó csak azért, mert sokszorosítjuk. Erről szól a film igazábl, ezért néztem végig.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz