login |

Pilot: FBI

2018. 09. 26. 20:31 - Írta: human

19 hozzászólás | kategória: 2018/19, kritika, pilot-mustra,

(A másik pilotkritikánk itt olvasható.) Gondolom az ősz szava a “tipikus” lesz. De legalább itt nem külsős segít be a teljesen átlagos FBI-os, nyomozós CBS-sorozatba, hanem maga az ügyosztály vizsgálódik. A probléma, hogy semmi extra nincs benne.

A történet a címből kitalálható módon az FBI-ról szól. Ők azok, akik Amerika belső fenyegetéseiért felelnek, az első részben konkrétan egy robbantássorozat nyomában kullognak. Kár, hogy még újoncoknak sem tudom ajánlani, mert annyira tipikus. Mármint a kategóriáján belül is. Ehhez képest egy The Mentalist maga a felüdülés. Jó, az nem is ennyire komor.

Nem hiszem, hogy a heti ügyes szerkezettel lenne bajom, mert akkor most az újoncok mellett nem épp a The Good Coppal haladnék. Egyszerűen már jelzőim sincsenek erre a közepességre, amit itt látunk. Elmegy a rendezés, a színészekkel sincs baj, a karakterek várhatóan lettek 2D-sek, szóval értenek hozzá, akik dolgoznak rajta, de annyira a napi 8 órás munka végeredményét látjuk, mindenféle kreativitás nélkül, hogy ezt nem lenne szavad a tévé bekapcsolásával díjazni. Ennek szerintem 2018-ban, ennyi sorozat, ennyi krimi között már nincs helye.

A legviccesebb, hogy tényleg, a hivatalos leírásban sodró lendületet ígértek. Mindezt úgy, hogy a pilot akkor már rég kész volt! Nem csoda, hogy pár plafon beszakadt a CBS székházában, mert nagyjából a lendületes utolsó szó, amit a pilotra aggatnék.

Őszintén szóval el nem tudom képzelni, hogy ezt folytatnám, mivel annyi hasonló sorozatot láttam már. Gondolom a napokban winnie megvédi Dick Wolf oldaláról, hiszen az öreg áll az FBI, mármint a sorozat mögött. Kíváncsi vagyok, hogy sikerre van-e ítélve ez is.

A pontszám majdnem lemaradt. Igazából 1 és 5 között bármi lehetne, mivel kompetensen össze van rakva, így a hasamra csapva 4/10. Semmiképp sem kötelező, de még csak nézős sem.

19 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2018. 09. 26. 20:58

“winnie megvédi Dick Wolf oldaláról, hiszen az öreg áll az FBI, mármint a sorozat mögött.”

mindjárt kiderül, hogy nekem bármiféle közöm van dick wolfhoz:) mármint sorozatjunkie-ként. én voltam a nagy law and order-ellenző, annyira tipikus és karaktermentes a sorozat (viszont cserébe jó oktatási alapanyag) – és nyilván ezért is siker, mert 100% procedural, amiben még a jelenetek célja is azonos minden részben, hiszen pontosan megvan, hogy mi történik a főcím előtt, után, mi a következő, és mikor vált át law-ból orderbe. vagy fordítva. ezeknél a sorozatoknál írószoba sem volt, csak a sablonba betöltöttek valami IRL esetet, karaktereket írtak köré és hajrá. és ezek a részek sokszor nagyon jóra sikeredtek, hiszen a kötött keretek ellenére mesélni lehetett, mindössze a néző tudta pontosan, hogy mi vár rá, ha leül a sorozat elé.

(attól még, hogy dick wolf nem a szívem csücske, a law and order: criminal intent nagyon jó volt, és a special victims unitot is nézem, de hol van abból már dick wolf!:)

winnie - 2018. 09. 26. 20:59

ja, az fbi-t még nem láttam, de megpróbálom ma este megnézni és kommentelni róla.

human - 2018. 09. 26. 21:30

ezt mondom, látod, megvédted. nem azzal hogy szereted, természetesen, csak alátámasztottad, hogy mennyire unalmasan profi az egész :D

winnie - 2018. 09. 26. 21:43

:)) nem védem, mert nem láttam. meg nem szeretem. csak az jött le belőle, mintha én lennék a nagy DW-lover, erre egy sorozatát nézem. na. nem védek olyat, akit én is szétszedek. mármint az nem védés, hogy működik, mert te is látod, mindenki látja.

Kissur - 2018. 09. 26. 22:05

Missy Peregrymet bírom, viszont Jeremy Sistot nem tudom komolyan venni. Nekem ennyi elég heti 40 percnyi agykikapcsoláshoz. Jöhetne valami átívelős szál, aztán jó is lesz. Szerintem maradok. 6/10, de ez a kellemesebb fajtából.
Amúgy Missy Peregrymmel megnéznék egy 24 évadot. :D
A sodró lendületet amúgy tényleg komolyan kell venni, mert a pilot végig pörgött, mivel nem asztal mögött nyomoztak, hanem volt itt bőven robbantás, meg ide-oda mászkálás. Cserébe viszont nagyon kevés idő jutott a karakterek bemutatására. De Peregrym karaktere nem okozott meglepetést, mélységet viszont adhatnának neki.

Ui: Maggie nevét jegyeztem csak meg. A többiekét nem nagyon mondogatták.

winnie - 2018. 09. 27. 10:26

ez ám a vidám sorozat!:)

jövök védeni. nem volt rossz, de semmi extra. 6/10?

viszont. human nem nagy kriminéző, de ez nem tipikus nyomozós. mármint csak azért, mert tettest kapnak el benne, még nem lesz tipikus. eleve nem tipikus, hogy az elején kinyírnak több tucat embert. ez így kicsit higher stake, mint ahogy a többi kiemelt téma. az sem annyira tipikus, hogy szokás szerint nem csak sima kibogozandó az ügy, hanem sokkal, de sokkal komplexebb, szerteágazóbb, magasra felnyúló. plusz (és ez már inkább law and orderes), a magnumhoz hasonlóan itt is mással operálnak, mint egy tipikus krimiben például bűnözők kihallgatásával (tehát nem random tanúkat kérdezgetnek jobbra-balra). plusz az sem volt nagyon tipikus, hogy láthattuk a két nyomozót segítő hatalmas apparátust.

ja, és végre egy pilot, amiben alig karakterizáltak. lehet, hogy ezért is jön be jobban, mert majdnem 40 percet fordítottak az ügyre.

(a kezdés is tiszta law and orderes, ahogy totál random jelenettel nyitnak, és az azokban szereplőket (általában a holttest megtalálóit vagy a gyanúsítottat) ellátják némi sztorival. itt például a kissrác kevesebbet volt képernyőn, mint a magnumos áldozat, de sokkal jobban megalapozták azzal az egy-két mondattal.)

winnie - 2018. 09. 27. 10:27

kissur: itt átívelés szerintem max missy peregrym gyásza lesz, a dick wolf-sorozatokban más nem nagyon szokott lenni, csak már, ha nagyon megalapozzák pár évaddal, de akkor is inkább magánéleti szállal, de persze majd kiderül. és igen, ahogy írom a karakterizálást, az is LO-s, ahol nem a nyomozáson kívüli jelenetekkel adnak mélységet a szereplőknek, hanem a nyomozás közbeni reakciókkal teszik húsvérré őket. maggie reakciói, a társa reakciói adtak valamit a karakterhez.

“Ui: Maggie nevét jegyeztem csak meg. A többiekét nem nagyon mondogatták.”

hehe. a 30. percben hallottam, hogy mondják, “jé, van neve is”. a fickó az OA, megmaradt, mert fura, és amikor a maggie-re felfigyeltem, akkor utána hallottam a kristent is, akiről gőzöm nem volt, hogy ki (aki ott volt a gyűlésen), de utána mutatták, szóval már őt is tudom, ki.

Kissur - 2018. 09. 27. 11:48

winnie: Ugyanez. Amikor kimondták, hogy Maggie, akkor kezdtem el gondolkodni a neveken. Az OA nekem fel sem tűnt. Egyetértek, hogy így hétköznapibbak a karakterek, meg amúgy is hülyén fest, amikor egymásnak szóban elmesélik a múltjukat, csak azért, hogy a néző tisztában legyen vele. De egy pilotnak nem az lenne a feladata, hogy bemutassa a karaktereket, és az alapfelállást?
Amúgy a zene csak szerintem volt meglepően erős és darkos?

winnie - 2018. 09. 27. 12:02

“Amúgy a zene csak szerintem volt meglepően erős és darkos?”

igen, azt direkt figyeltem, mert kíváncsi voltam. a law and order-ekre nagyon jellemző, hogy olyan a zenéje, hogy végig szól a teljes jelenetben, de közben elég minimál a melódia vagy ilyesmi, csak egyszerűen mintha lenyomnának egy szintibillentyűt és végtelenítve hallanánk azt a baljóslatú hangot, olykor a hangmagassággal manipulálva, és tök jó hangulatot kölcsönöz neki.

itt meg lehet nézni mondjuk: 1:30-tól úszik be: https://www.youtube.com/watch?v=39VDlvrd7ZA – az fbi mondjuk kicsit más volt, de igen, szeirntem is hatásos lett.

human - 2018. 09. 27. 13:53

tipikus, mert olyan érzés mintha 100* láttam volna már. Az összkép.

winnie - 2018. 10. 07. 12:06

1×02: 6,5/10. Ugyanazt kaptuk, mint a pilotban, csak pepitában – ahogy a Magnum-nál is írtam. Vagyis nem ugyanazt, de nem az volt a különbség, hogy míg ott vagy 30 halottal járó bűncselekménnyel indítottak, a folytatásban “csak” 8-10-en haltak meg. (Maga az ügy elég ijesztő és ijesztően valóságos volt online vetülettel.)

Továbbra is imponál, hogy 42 percből 40-et az üggyel töltenek. Hogy az infót nem egy telefonhívás révén szerzik meg, hanem komoly utánajárással vagy egy 5 perces kikérdezési jelenet révén. Hogy a nyomozók egy ponton leültek egymással szemben és elkezdtek közösen gondolkodni és kombinálni, de nem ám egy 5 másodperces jelenetben. Ezek egyike sem újdonság vagy egyedi, de manapság elég ritka.

Verdikt: még maradok, de várnék valami pluszt a részek végén is, mint a Law & Order-ekben. Nem feltétlenül végső csavart vagy totál pesszimista befejezést, az tényleg nem illene ide, de fél perc magánélet vagy totál hepiend helyett kitalálhatnának valamit.

Kissur - 2018. 10. 10. 20:20

FBI 3 rész után: Missy Peregrym eyecandysége miatt és Jeremy Sisto egyedi stílusa miatt maradok. Amúgy hiányzik belőle az a plusz, ami miatt tudnám szeretni. Lehetnének személyesebbek az ügyek.

Tyberius06 - 2018. 10. 11. 19:08

Ezt a sorozatot nem pakoltam tavasszal a listára, mondván semmi érdekes nincs benne, aztán unatkoztam múlt héten és megnéztem az első két részt, ami összességében még nem győzött meg a folytatásról (a SWAT bár más jellegű, de jobban leköt), aztán már ott tartok, hogy a harmadik részt is megnéztem. Ez a rész viszont tetszett… Sajnos (az előző két résszel ellentétben) ez baromi valószerű és aktuális téma volt, persze sokkal nagyobb “happienddel” zárult, mint történt volna a valóságban, de összességében tetszett a rész…

winnie - 2018. 10. 11. 19:43

elég komor a sorozat (és nem csak azért, mert eddig minden részben 10+ áldozattal kezdtek:), ezért is meglep, hogy a végkicsnegés ennyire pozitív mindig. a law and orderekben sokszor az ütött, hogy lehúzós a vége.

Kissur - 2018. 10. 11. 20:01

Tyberius06: Ugyanez. Teljesen elkerülte a figyelmem a sorozat, aztán azon kapom magam szerdánként, hogy hazaérek melóból, és agyradírként nézem is. Azért lassan lehetne már valami több is. Nem feltétlenül átívelő szálra gondolok, hanem arra, hogy egyes ügyek érintsék meg a karaktereket, vagy az életükre törnek, hogy lássunk a karakterekből.

Raynes - 2018. 10. 13. 05:46

„… szóval értenek hozzá, akik dolgoznak rajta, de annyira a napi 8 órás munka végeredményét látjuk, mindenféle kreativitás nélkül, hogy ezt nem lenne szavad a tévé bekapcsolásával díjazni.”

Nekem ez a bajom a legtöbb mai sorozattal. Látszik, hogy dolgoztak rajta, meg beleölték a pénzt, de egy sablonos, rutin valami, ami marha gyorsan unalmassá válik, kreativitás meg nincs sok. Ezt az FBI-t nem nézem, de ez a megfogalmazás megfogott, én nem tudtam volna ennyire frappánsan megfogalmazni.

winnie - 2018. 10. 13. 08:00

“Nekem ez a bajom a legtöbb mai sorozatta”

demagógnak fog hatni, de nagyobb igazság nincs annál, amit írok: ez a legtöbbolyan sorozattal a bajod, amit nézel. nem azért, hogy direkt ellentmondjak, de a nézős sorozataimra pont az ellenkezője igaz. meg erre a korra is. ma már annyi sorozatot lehet csinálni, hogy szinte mindenki előtt ott van a lehetősége, hogy a saját passion projektjén dolgozzon. és ez látszik is, tele vagyunk iszonyatos nagy törődés és odafigyelés mellett készített sorozatokkal.

félre ne érts, nem vitatom azt, amit írsz, elhiszem, hogy ez a tapasztalatod, és azt is, hogy vannak ilyen sorozatok, és két munka között muszájból dolgozó írók, de a többség mindent meg fog tenni, hogy a lehető legtöbbet nyújtsa, ugyanis a munkája és a további karrierje függ attól, hogy az adott sorozat hogy teljesít.

winnie - 2018. 10. 13. 08:02

amit human ír, azért is hülyeség, mert ugye ez a pilotszkript 9 hónap megfeszített melóval keszult egy elsosorozatos iroval, aki mindent beleadott, hogy kepernyore kerulhessen egy otlete. nyilvan elhiszem, hogy 8 pras munkanak hat, de ez egy kokemeny procedural sorozat, olyan nyomozos, ami meg csak nem is karakterizal. ebben a mufajban LEHETETLEN a sztori kapcsak szenvedelyt vagy barmit felfedezni. ez az apsrolekossagot adhatja at xsak.

Kissur - 2018. 10. 15. 09:39

Lefordítom, amit Raynes ír, mert egyetértek vele. Tipikus nyomozós sorozat, ami nem is akar több lenni, mint ami. Nyilván könnyebb ilyet írni, mint egy komplex high concept sorozatot (gondolom ezt én), és ezeket én is unom kicsit, de néha jól esik, mint például az FBI is. Számomra két kedvelt színész (Peregrym és Sisto) meg is tud tartani, ha a sztori semmilyen is.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz