login |

Doctor Who: kezdett a 11. évad – írta Spyblat

2018. 10. 09. 14:50 - Írta: vendegblogger

107 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika,

(A Doctor Who esetében mindig felmerül a “hol kezdjem el?”-kérdés, és az is, hogy melyik Doctor a legjobb – erre itt volt egy körkérdésünk rengeteg válasszal.)

55 év. Kimondani is durva, de ennyi ideje indult a Doctor Who. Vagy 13 év, ha az új részeket nézzük, de még ez is egy baromi szép eredmény. Most ismét showrunner-csere volt, és főszereplő-csere, szóval minden adott ahhoz, hogy megint csak tiszta lappal induljon a sorozat.

Elég nagy várakozás előzte meg az új szezont. Junkie szinten első sorban az új showrunner, Chris Chibnall személye miatt, aki nemrég a Broadchurch-csel bizonyított, meg amúgy is elég sok DW-epizódot írt már. Másodsorban azért, mert bevállalták a nemváltást, vagyis megkaptuk az első női Doktorunkat és ez önmagában ad egy érdekes újdonságot a szériának.

Persze személy szerint karra is nagyon kíváncsi vagyok, hogy a sok negatív felhangba belefullad-e az évad, vagy ezen túl tudják-e tenni magukat egyes, keményvonalas rajongók? (A nézettség első körben pazar lett.) Abban biztos voltam, hogy mivel férfiból vagyok, azért meg kell szoknom, hogy a Doktor immár nem férfi, ezáltal én nem fogok tudni ezentúl ugyanúgy azonosulni vele, mint eddig.

Látva az évadnyitó azt kell, mondjam, hogy nem lesz itt gond, bizony meg fogom szokni őt. Spoilerekkel a tovább mögött folytatom.

Na de milyen az új Doktor?

Jó. Működni fog. Jodie Whittaker kicsit a Matt Smith-es dokira hajaz és érezhetően van még hova fejlődnie, de tagadhatatlan, hogy megvan benne az a kis plusz, ami egy Doktort Doktorrá tesz.

Szép lassan körvonalazódni fog, hogy pontosan milyen Doktor is lesz ő, de szerencsére már most több tartalom van benne, mint a Capaldi éra kezdetében. Matt Smith belépőjéhez ugyan nem ér fel, de Capaldiét, véleményem szerint röhögve maga mögé utasítja. Szóval Jodie Whittaker jelenléte indokolt, aki nagyon ellenáll, annak is érdemes az első részt leerőltetnie a torkán, van esély rá, hogy meggyőzi.

Az útitársak szintén jók. Lassabban építkeznek velük, nem tudtunk meg róluk mindent, de abszolút szimpatikus figurák, ráadásul a rész végi tragédia úgy néz ki, kicsit jobban össze fogja őket fogni. Mindenesetre a rész végén nem önszántukból mentek a Doktorral, ráadásul elég szorult helyzetbe kerültek (hogy az űr amúgy instant halál, azon most tegyük túl magunkat), szóval bennük is van potenciál.

És eltűnt a Tardis. Rájátszva a fanyalgók panaszaira, még a Tardis sem bírja az új női Doktort! Viccet félretéve, amúgy valószínűleg erről van szó, hisz a Tardis nő és szeret rivalizálni. Az egyébként mindenképp üdítő volt, hogy a rész végére nem állt be a status quo, nem lett meg az időgép, tehát valamennyire azért összefüggő cselekményre lehet számítani, amit én személy szerint üdvözlök.

A David Tennant érát imádtam. A Matt Smith-félét is, függetlenül attól, hogy Steven Moffat nagyon sokszor elszállt és rengetegszer feláldozta a logikát és a szabályokat a hangulat oltárán, de ezt megbocsátottam. A Capaldis szakasz nálam nehezen indult, mert egész egyszerűen rém gyengék voltak a nyolcadik évad történetei és ezáltal nem sikerült megkedvelni a főhőst. A kilencedik-tizedik évad már sokkal jobban tetszett, de az örök kedvenc a Tennant-Smith páros még mindig, bár Whittaker is befutó lehet.

Minden szkepticizmusom ellenére abszolút működik az új Doctor Who, miképp a női Doktor is, sőt, még a showrunner is bizakodásra ad okot, ráadásul a kezdés nálam egy kellemes 7,5/10 lett.

(Amúgy most, hogy végre teljesen elterjedt a 16:9-es képarány, nagyon elkezdték nyomni ezt a 2.00:1-et… Ki érti ezt…?)

107 hozzászólás Ne habozz!

kplesz - 2018. 10. 09. 15:15

Mindig el akartam kezdeni a DW-t de sosem tudtam honnan kezdjem? melyik évad? melyik doktor? Most szerintem ezzel az évaddal fogom, aztán ha tetszik visszafele is belenézek. Vagy inkább máshol kéne kezdenem? Akkor hol?

winnie - 2018. 10. 09. 15:16

tényleg, ezt oda akartam írni az elejére – itt érdemes válasz keresni, de ez egy jó beszállási pont, mint ahogy mindegyik doktorváltás is, de az már teljesen szubjektív, hogy kinek melyik jön be legjobban: http://www.sorozatjunkie.hu/2013/07/14/honnantol-kezdjem-a-doctor-who-t/

Danca - 2018. 10. 09. 15:26

Örülök ennek az írásnak, kicsit tartottam az új Doktortól, hiába tudom, hogy jó színész. Én mindenképp megvárom, míg lemegy az évad. Ha nem is egyben darálom le, de szeretek egymás után több részt nézni a DW-ból.

A zárójeles részre:
“16:9 (1.77:1) is common for TV shows but films tend to have wider aspects – 1.85:1 or 2.35:1. Because they’re used for films, they have a “cinematic” feeling. The implication with this 2:1 size is that it will be a compromise that all films and TV shows can use so that we don’t have dozens of different aspect ratios.”

Hallak65 - 2018. 10. 09. 16:17

Az új doki jó. A kezdése Tennatot idézi, a viselkedése meg Smith. Az új companion-ok (társak? Valahogy nem az igazi így) teljesen nem. Izzadságszagúak és klisések. Kapásból van 3: egy feka fickó, egy indiai? csaj és egy fehér csóka. Mintha minden kategóriát ki akartak volna pipálni.

Az örök kérdésre, hogy hol kezdje az embert:
Típusfüggő.
Ha nem zavar a régi cgi, akkor Christopher Eccleston új S01.
Ha a sötétebb sci-fit szereted, akkor David Tennant S02
Ha a könnyedebb scifit akkor Matt Smith és S05
Ha nem akarsz darálni, akkor meg az új S11-gyel.
Capaldit nem ajánlom. Valahogy visszaesés volt az Ő doktora. Ott a mellékszereplők jobbak.

Nálam Matt Smith a legjobb, így S05. Már csak Karen Gillan debütálása miatt is. Vagy S07 és Clara Oswin Oswald. Szerintem a S07 a legjobb évad.

abba - 2018. 10. 09. 16:21

Jodie nagyon jó. Igen, még tutira fejlődni fog és megtudunk róla egy s mást, de ahogy Jodie gesztikulál és beszél, azzal engem megvett kilóra. Imádtam minden megmozdulását.
A hangulat is friss, én nagyon optimista vagyok, és nemcsak mert a Broadchurch (a showrunner előző sorozata) nagy kedvencem.

emese - 2018. 10. 09. 16:33

Jodie mint Doktor. Én nagyon vágytam a női Doktorra de az ő castingja meglepett. És erre már a trailerekben, az első részben meg végképp rámcáfolt. Tökéletesen érzem benne a Doctor vibe-ot. Nekem a Doktora dinamikája inkább Tennant-et idézi, de elképesztően sugárzik belőle mindaz, aminek a Doktorból sugároznia kell. Ez nagy pozitív meglepetés a Broadchurch-ös alakítása után.

A sztori kissé laposka, olyan jellemzően Chibnall-os. Kicsit földhöz ragadt minden értelemeben. De feltétlenül jobb mint a Capaldi érát nyitó kioktató rész, és mentes a nonszenszektől.

A companionok. Engem nem zavar hogy vegyesek. Ha végigmegy az ember egy londoni utcán, épp ilyen vegyes lesz a kép.

Végül az igazi mínusz nekem: a zene. Sem az epizód közbeni háttérbe simuló zene, sem a vége-főcím nem adta. Annyira belesimul a környezetébe, hogy nem ad hozzá a sztorihoz.

A Doktor kosztümje: míg képeken utáltam, Jodie-n tökéletesen működik.

The Doctor is in!

mSO - 2018. 10. 09. 16:46

Jól idézi az összes eddigi doktort szerintem, és emiatt igen ígéretes a szerepre!

marvinandco - 2018. 10. 09. 17:09

kplesz – az s1-el kezd aztán szépen sorban…. mert baromi durván összefüzik az évadokat bizonyos jelenetekkel/utalásokkal (pl a capaldis nemtommelyik részben olyan durva utalás van a tennant féle egyik részre, hogy ha nem láttad azt/azokat a részeket akkor majd nézel bután, hogy “mi van?”)
Szoval sztem nem érdemes kiválasztani egy évadot, és onnan kezdeni

Amúgy nekem szokni kell, hogy női a doki…. nagyon fura, meg még kell vagy 3-4 rész mire véleményem lesz, hogy most akkor Jodi jó-e vagy sem…. egyenlőre teccik… :D

Nálam Tennant (legjobb, mind színész, mind sztorik tekintetében) után Capaldi jön, bár a Capaldis első évad, hát eléggé nyögvenyelős lett, de aztán rettentesen sajnáltam, hogy kiszállt…. (a Heaven Sent/Hell-bent páros az majdnem a legjobb két rész volt az össz évadokat tekintve.)

winnie - 2018. 10. 09. 17:24

OFF, de ezzel

“Szoval sztem nem érdemes kiválasztani egy évadot, és onnan kezdeni”

az a baj, hogy aki ezt mondja, általában úgy is nézte, ahogy javasolja, ergó nincs meg a másik irányú tapasztalata (naná, mindenkinek csak egyféle lehet), de ha abból indulok ki, hogy nekem és sokaknak pont ellenkező az élménye, miszerint bárhol lehet kezdeni, akkor ez azonnali cáfolat. sokszor ugyanis az összefüggések csak bónuszok, máskor a visszautalásokat az veszi csak észre, aki régi néző, az újnak fel sem tűnik, hogy valamiből kimaradt, így nem csorbul az élmény, nincs hiányérzet.

persze mindenki eldönti majd, de a lényeg, hogy direkt úgy csinálják ezeket, hogy jöhessenek új nézők – most is elég sok jött. és az s1-es kezdésnek az lehet a hátránya, hogy az ember lehet, hogy elkaszálja pár rész után, és akkor sosem tudja meg, hogy most milyen. akkor már inkább érdemes egy új dokival kezdeni, és ha bejön a sorozat, akkor utólag ledarálni a régi szezonokat. könnyebb, ha már eleve szereti az ember.

Edrick - 2018. 10. 09. 17:30

Oh, de örülök, hogy nem vagyok egyedül: nekem is inkább hajazott a viselkedése Tennant-re, mint Smith-re, ezzel szemben viszont maga a rész több pillanatában is emlékeztetett a The Eleventh Hour-re (még akkor is, ha azt nem tudta megközelíteni). Megvoltak a kötelező elemek (I am the Doctor, ruhacsere, csavarhúzó, “testrészek”), de valahogy mégis más volt. Egyrészt kanalakból szónikus csavarhúzót csinálni kegyetlenül menőre sikerült, másrészt nem vártam volna, hogy már az első részben lesz egy ennyire drámaira vett pillanat, hogy meghal egy családtag. Kb. mintha Donna nagyapja halt volna meg a 4×01-ben. Mintha már most jelezni akarták volna, hogy lesznek itt még hasonló dolgok?

Részemről egészen bátor és friss kezdés volt, a nyitva hagyott befejezéssel és a TARDIS-nélküliséggel pláne, de a zene kicsit engem is zavart, pedig a “coming soon”-os előzetes alatt (aminek egyébként eléggé félrevezető a címe..) a Tennant 4. évad-féle főcím szólt, azért pedig mindig is odavoltam, úgyhogy talán van remény. ((De Murray Gold mindig hiányozni fog.)) Meg jön az új főcím is, szóval lesznek itt még érdekes dolgok, de ez kezdésnek sima liba volt.

U.i.: Siratom magamban még egy kicsit, hogy Capaldi-nak kevés jó rész jutott, de lelki szemeim előtt már látom, hogy mennyire fog fájni Jodie majdani kilépője is..

Hallak65 - 2018. 10. 09. 19:08
emese - 2018. 10. 10. 18:11

Srácok, az oldalsávban a kibeszélő címe úgy jelenik meg, hogy Dpctor Who p-vel.

Gábor - 2018. 10. 10. 18:52

Én vagyok az egyetlen a cikk és a kommentek alapján akit teljesen ki akasztott ez az 1 rész?
Spoiler
Kezdjük akkor a végén ami egy igazi mély repülés volt klissé bombázás közepette és egy szuperman vs batmant megszégyenítő súlytalan halálal ami minden drámát nélkülöz.
Hát nem minden főcselekmény nélkülözve megy át a nő öngyilkos osztagba? Felmászik egy acél szerkezetre egy bikázó kábelel egy szikrázó mi a ménykühöz és megcsapja az áram… mégis mit várt?!
Teszi mind ezt kis lányos ízgatottságal…Miért?
Aztán a beszéd a temetésen nem tudom hogy lehetne még ennél is semmit mondóbb? Majd a ruhaboltos jelenet jézusom van lejebb is? Minden bizonnyal. A csapat tőlük lesznek még álmatlan éjszakáim klissés egy dimenziós karakterek akik mellett egy pozitív érvet se tudnék felhozni az egészet egy PC Master teamnek éltem meg.
A történet vezetés és események poénosnak szánt jelenetek egyszerűen semmi se működött. A folyamatos elismételjük szóban a történteket, a rossz arc akit szépség versenyre küldenék Jason, Fredy Krüger és bőrpofával hagy mérkőzésnek meg hisz egy üres héj… Az öndicsőitő himnusz amit a doktor szájába adtak a darun nem tudtam már hova tenni csak az járt a fejembe hogy mégis miért?
Nem értem ezzel a végtelen és szó szerint bárhol bármikor bármi bárhogyan lehet eszköztáral hogyan lehet ilyen csekély fantáziátlan felütés nélküli kezdést írni.
Mêlységesen csalódtam és nem nem az új doktor miatt hanem a teljes történet kivitelezés minőssége miatt.

humorpalanta - 2018. 10. 10. 21:08

Nem voltak kétségeim a női doktorral férfiként. De már most bőven megnyert. Tennantet imádtam, Smith-t megszerettem pár rész alatt, Capaldit meg hiába bírtam már előtte, rossz részeket írtak neki. De Jodie nagyon ráérzett erre a szerepre. Tökéletes.

A zene nagyon nagyon érezhetően hiányzik és kilóg.

A Honest Trailer Doctor Who-t láttátok? :))

Bookworm - 2018. 10. 10. 21:57

Én csak a Matt Smith-féle DW részeket láttam. Így nincs sok viszonyítási alapom a többi doktorhoz képest. Nagyon vártam a női doktort, egyben egy kicsit tartottam az első résztől, hogy fog-e tetszeni az új doktor. Szerencsére a félelmem alaptalannak bizonyult, nekem bejön Jodie Whitaker doktora. A halálon meglepődtem, de ugyanakkor várható volt ez, hiszen a trailerekben 3 companion szerepelt.

ChristineJane - 2018. 10. 11. 00:17

humorpalanta: Őszinte előzetes:

https://puffcinq.blog.hu/2018/10/10/david_tennant_a_nem_tul_messzi_tavolba_revedes_mestere

Bár gondolom már láttad, és sokan mások is, de nem lehet megunni!:D

humorpalanta - 2018. 10. 11. 18:48

@ChristineJane: Nekem nagyon bejött. Egyszerre röhögtem és érzékenyültem el :) Jó volt, hogy pont az új évad elé érkezett :)

Wisp - 2018. 10. 11. 22:21

Nagyon vártam ezt a kezdést, és végül nem csalódtam.

Ahogy meghallottam Jodie beszédhangját, szinte magam előtt láttam, ahogy jómodorra utasít valami intergalaktikus diktátort, természetesen egy csésze tea mellett, a három új companional pedig nagyon sok mindent lehet kezdeni.

Viszont ha teljesen őszinte akarok lenni, azt is hozzá kell tennem, hogy Moffat vagy Davis szerintem álmából felkeltve is jobban megírta volna ezt a részt. Eddig az új szériában az új companionokat bemutató részek mind különlegesek voltak valamilyen szempontból, az új Doktoros részekről nem is beszélve. Mindig sikerült valami csavart vinni az alapszituba, ami emlékezetessé tette őket, de most ezt valahogy nem éreztem, a regeneráció körüli komplikációkat is mintha csak ki akarták volna pipálni. Cserébe viszont volt sok-sok alapozás, ami remélhetőleg megtérül a hátralévő epizódokban. Kíváncsi vagyok, hogy fogják feloldani a spacehangert, de persze tudom a választ: gyorsan :D

Jolly - 2018. 10. 12. 10:48

Tetszett nagyon az első rész, belelkesedtem tőle rendesen. Hajlamos vagyok a Doctor Whonak körülbelül minden bakit, hibát megbocsátani, már az első résztől kezdve amit én imádtam – mert most komolyan ránk támadó próbababák, mennyire laza egy ilyet meglépni?

Kicsit reméltem, hogy a halál rész úgy lesz felfogva, mint egy felesleges önfeláldozás és egy kis borongós oldala lesz a résznek – “ne légy teljesen bolond a kaland során, ember” módon – mert teljesen el tudtam képzelni, hogy a nagymama annyira bepörgött az eseményektől, és látta, hogy a Doktor mennyire önfeláldozó meg ugrál a magasban, hogy ő is hős akart lenni.
Én sem éreztem szükségét a tettének, várhatott volna, mert nem igazán voltak veszélyben a többiek, nem?
De azt hiszem nem DW lenne, ha ilyen negatív kapcsolás lenne benne.

Az új felállásban nekem Chibnall és a zene a veszélyes tényező. A színészek, karakterek szimpatikusak, Jodie szerintem zseniális, de az írás kritikus pont lehet, nem tartom a showrunner korábbi DW részeit valami nagyra. A Broadchurch meg teljesen más műfaj.

pytta - 2018. 10. 12. 13:09

Előző évadot kihagytam, de lehet, hogy az új évadra felszállok a hype-vonatra! :)

yooha - 2018. 10. 12. 14:29

Az volt a fura, hogy egyáltalán nem volt fura, hogy a Doktor egy nő.
Nekem teljesen Tennant stílusúnak tűnt, már az évadzáróban lévő 1 mondata is, meg most is. Ez nem tudom, tudatos-e, vagy ő is olyan magától. Ez a “felhúzom a számat” az totálisan!
A spacehanger-t gondolom egy arra járó Vogo..izé valamilyen hajó fel fogja oldani.

robi110 - 2018. 10. 12. 20:10

Az jó dokival nme lesz gond. JW jól hozza a saját hangjára alakított doktort. Viszont a sztori maga kicsit laposra sikerült. Nekem egy túltolt svéd nyomozós sorozat hangulatát kelltette a rész, mínusz a vér és a hentelés. Emellett a kiszemelt vörösingesei a résznek elég súlytalanul haláloztak el. Az utitársak egyébként működtek szintén, bár a végedráma teljesen felesleges volt, annak tekintetében, hogy már az első jelenetekből kiszámítható volt.
Remélem az itt történtek egy átgondolt átívelő szálat vezetnek majd fel 3s akkor szívesen elmormolok egy mea culpát.:)
Na meg egy kicsit jobban kihasználják majd a zsáner adta lehetőségeket.:)
Továbbá a zene nagyon hangsúlytalan volt, amikor volt. Nem baj, ha nem félpercenként csörtetnek a himnuszok az ember fülében, de az atmoszférából nekem egy kicsit hiányzott. Hosszú távon itt is az íráson fog múlni a siker.
Összességében jó kezdés volt de valahogy hiányzott egy minimális kapcsolódási pont a sorozat eddigi világához. De! Ha igazak a pletykák.. 7/10 A bizalom jeleként.

Runval - 2018. 10. 13. 00:41

Hát ez nekem egy 3/10, és csak azért mert félek, hogy van ennél lejjebb is. A zene unalmas, a látvány ok, a történet meg a gonosz egy nagy unalmas semmi. De ez nem is lenne nagy baj, mert ennek a résznek az új Doktor és “barátok” bemutatása volt a célja. Amit szerintem nem ért el.
Ryan, mint összekötő kapocs, kapta talán a legtöbb karaktert: kettőt. Egyensúlyzavar és fridging. Graham csak fridging. Yas meg egy Disney hercegnő.
13-ról meg eddig az alap doktoros tulajdonságokon kívül csak annyi jött le nekem, hogy nem tud 1 percig ugyanarra figyelni. És talán az se volt a legjobb ötlet, hogy amikor sokan a nézők közül megkérdőjelezik a Doktor identitását, akkor a történet feléig ne is emlékezzen rá, hogy kicsoda. Értem mit akartak csinálni, de szerintem rossz ötlet volt.
Remélem azért lesz ez még jobb is.

vilmos.nagy - 2018. 10. 14. 22:31

S11E02

A kezdés kicsit döcögős volt, de szerintem semmivel nem volt rosszabb, mint Tennant kezdése, sőt (az a christmas special egy rémálom volt anno). Így nekem az első rész is pozitív kicsengéső volt (tizenegy kezdéséhez nem ér fel, de oda valszeg semmi nem fog, tizenkettőét pedig lazán verte).

Nade, a heti részről:
– Nagyon bejön az új intro
– Csak nem egy átívelő szál lesz az évadban?
– A Tardis belseje menő lett, de ez is a RusselT-s időszakra emlékeztet engem (lesz itt még gumikalapáccsal konzol püfölés, haha)
– Nagyon adtam volna, ha a végén csettintéssel nyitja ki az ajtót.

Jó lesz ez, sokkal jobb, mintha Moffat maradt volna még 1-2 éveadig, szegény eléggé elfáradt. Azért remélem, írni visszatér a következő szezonba.

Edrick - 2018. 10. 15. 03:05

Az intro ok, bár nekem egy kicsit rövid volt (vagy csak elszoktam tőle..?), és a képi világát még szoknom kell az örvénynek. Most egy fokkal jobbnak éreztem a zenét is, Jodie pedig 2 rész alapján gyorsan magáévá tette a Doctort. A történet lekötött, kicsit emlékeztetett a Planet of the Dead-re, de ez a The Amazing Race mint háttér egész jó, a TARDIS célként pedig kellemes csavar volt. A belseje nekem is tetszik, szintúgy RTD-re emlékeztet, a csettintést pedig én is nagyon adtam volna :P (de azért a keksz így is megint egy menő dolog a múlt heti DIY csavarhúzó után:)

A Stenza-szál érdekes lehet mint átívelés + ezzel talán egy kicsit a múlt heti ellenfélről is eltünteti, hogy csak egy sima monster-of-the-week lett volna. Kíváncsi vagyok, miket adagolnak még róluk (legalábbis két részben egymás után ha ez véletlen, megeszem a kalapomat).

Edrick - 2018. 10. 15. 03:07

(U.i.: egy kicsit azért hiányzott a “bigger on the inside” :/ )

nargli - 2018. 10. 15. 16:32

A Doktor lehetne csipetnyit örültebb, a zene tényleg nem az igazi és én a főcímmel sem vagyok kibékülve. Egyszóval nehezen indul nekem ez az évad, mint minden eddigi DW évad, de! De az a jelenet a 2. részben, amikor a Doktor újra találkozott a Tardisszal: egyszerűen gyönyörű és tökéletes volt. Ott éreztem, hogy meg fogunk érkezni egy szuper évadhoz.

A 3. részben pedig Rosa Parks lesz, már nagyon várom!

És: Come to Daddy, I mean Mummy!:D

Neleta - 2018. 10. 17. 22:48

Én Cristopher Ecclestonnal kezdtem a DW-t, onnan érdemes kezdeni szerintem, de nyilván ez csak saját tapasztalat.

Régi doktorokat mind nagyon megszerettem, el is sirattam őket a regenerációknál! Capaldinak voltak jó részei, nagyszerű színész, imádtam őt is! Eddig jó dokikat találtak szerencsére. Whitaker, hát nagyon pozitív csalódás, bíztam persze benne, de abszolút eddig elégedett vagyok a játékával!

Az első rész sztorija annyira nem lett erős, de a 2. már igen, jó átvezetésnek bizonyult ez a Tardissal meg a Stenzákkal. Az izgalom, pörgősség maximálisan megvolt.

Útitársakról nos, az elején olyan semmilyeneknek tűntek, de hát nem saját akaratukból mentek a doktorral, szóval majd kialakul ez, be fog szerintem fokozatosan indulni a dolog. A szerencsétlen nagymama halálesete picit esetlen lett, de ezen valahogy át tudtam lendülni. A páros szerelme viszont nagyon fura volt, lehet, hogy én vagyok maradi, de egyáltalán nem illett össze a néni az öreggel, na mindegy.
A fekete srác (bocs, a neveket még nem vágom) a 2. részben mikor, mondja, hogy kiképeztem magam, benyög egy lövöldözős videójátékot (call of duty) és kirohan lövöldözni, hát kész voltam. :D

Zene: intro, a régi jobban szólt, de látványban egész modern, nincs vele baj. Murray Gold a filmek közben viszont iszonyatosan hiányzik, kárpótlásul meg is hallgattam pár órányi DW-s zenéjét, mert itt sehogy se szóltak úgy a dolgok, ahogy megszoktam.

Az, hogy női doktor lett, azt hittem ezzel kapcsolatban több poén lesz, meg elmélkedés (mégiscsak mellei lettek a dokinak :)), de annyira pörgetik a sztorikat, hogy nincs ideje ilyesmin töprengenie. Jön apuci, illetve anyuci. :)

Jodie szerkója jó, bár először erőltetettnek éreztem a fotókon, de hát a galaxisokban teljesen belefér, ahogy kinéz, és látszik, tudott vele azonosulni, jól érzi magát a szerepében.

Összességében nagyon várom a többi részt! Engem ismét megvettek a készítők kilóra.

emese - 2018. 10. 19. 02:12

Végre elértem a második részig. Olvastam már előtte itt-ott hogy “gagyi” a sztori. Hát… ez Doctor Who résznek telejesen jó volt, sokkal sokkal gagyibbakat kaptunk RTD-től is (senki nem emlékszik plasztik mickeyre és a fingó alienekre már?) és sokszor Moffattól is. Nekem a sztori egészen rendben volt.

Jodie jó Doktor, könnyű vele egy hullámhosszra kerülni. Talán helyenként lehetnének mélyebb, elmélkedősebb pillanatai, ennyi, amit egyelőre hiányolok a Dokiból.

A zene: a főcím nekem rendben van, nagyon classic, és a képi világ, a kaleidoszkópszerű megjelenés is. Egyértelműen a régi DW hangulatot hozza vissza. Talán kicsit rövid.
A film közben aláfestés…hiányzik. Van az egyáltalán?

A TARDIS: tökéletes. Nekem Capaldié már túl “kiépített, ipari” volt (értem, ott meg ez volt a classic elem, de akkor is, bár gyönyörű volt az architektúrája), Smith első tardisát bírtam, hogy organikus volt, és ez volt a jó Tennatében is, csak az még kisebb volt.

Jodié viszont hatalmas és organikus, burjánzó, mint egy élő organizmus, amit fém részecskék, hálók és darabkák próbálnak visszatartani a szétrobbanástól. Számomra ez megjeleníti a TARDIS óriási erejét – elvégre téren és időn is képes áthasítani. Ehhez mérten ismét óriási hanghatással érkezik és indul. Imádom!

Összességében nekem ez a rész egy 8-as volna, de a TARDIS miatt 9-es. A mínusz egy a zene gyengesége miatt…

Ja hogy az útitársak. Egyelőre Grahamat tudom csak értékelni, de őt nagyon bírom.

emese - 2018. 10. 19. 02:25

Még két megjegyzés: a heti két vendégszereplő sorsa engem sokkal jobban érdekelne mint Yaz és Ryan, illetve, az mi a frász volt, hogy a Doktor a végén majdnem feladja. Ilyet Capaldi, Tennant, Smith soha nem tett volna. Ez azért van mert lány? (szándékoltan nonszensz felvetés)

emese - 2018. 10. 22. 01:27

Wow, 3. epizód.
Hát igen, az embernél szörnyűbb monstert nehéz is volna kreálni. A Rosa egy 10/10-es epizód volt. Taps.

LilyCat - 2018. 10. 22. 14:43

És már megint egy epizód, amin sírtam, csodálatos volt!

Primm - 2018. 10. 22. 17:44

3. epizód:
Nálam szerintem a legjobb DW epizód eddig, aktuális, nem üres, helyén voltak a poénok. 10/10.
Jodie szerintem a kedvenc doktorom lesz, óriási felüdülés Capaldi után.

nargli - 2018. 10. 22. 18:42

Mindent tökéletes volt: a Doktor egyszerre volt fenyegető és nagyon emberi, a három pupák végre csinált is valamit, nem csakúgy voltak, elindult valami köztük és a Doktor között. És úgy adagolták a feszültséget, hogy izgultam, hogy Rosa leül-e, pedig tudom, hogy leült. Mondom, tökéletes. Bónusz: a gonosz jópasi volt. :) Sírtam rajta én is…

ChristineJane - 2018. 10. 22. 18:43

nargli: én is sírtam! Ez az epizód rögtön klasszikus lett!

humorpalanta - 2018. 10. 22. 23:22

Csodálatos. Egyszerűen csodálatos. Hihetetlen. Sírtam. Ennél jobban megírni nem lehetett. Az alakítások mind bődületesen jók voltak.

Az egészben a legdurvább a bődületes áthallás. Eltelt 50 év, a színesek és a fehérek, elfogadóbbak lettünk, a világot megváltoztatni nem egy valamivel lehet, hanem egy életen át való kitartással, de megéri. És akkor az áthallás a Doctorra, hogy férfi-e vagy nő és mekkora botrányt kavartak belőle sokan.
És még a szádba is rágja, hogy a világ változott. Nem lett tökéletes, de legalább “better”. Sokan a mai napig harcolnak az elfogadásukért, az életük minden egyes percében.

Aztán ott van, hogy hiába akarna a tested minden egyes sejtje segíteni valakinek, a legnehezebb dolog az egészben részesnek lenni a megalázásában azért, mert ennek így kellett lennie ahhoz, hogy a világ megváltozzon.

Ha valaha filmművészetet tanítanék, EZT az epizódot levetíteném a tanítványaimnak. Egyszerűen tökéletes. Nincsenek szavak.

nargli - 2018. 10. 23. 11:00

Amúgy a Horrible Historiest mennyire ismeritek? Ott is volt már Rosa, az egyik kedvenc dalommal: https://www.youtube.com/watch?v=sHttUInZHTY

Edrick - 2018. 10. 24. 03:46

Huh, ezt most nehéz megfogalmazni. Jodie kapcsán szerintem már nem kérdéses, hogy jól elkapta a fonalat, és talán most már Chibnall is “in the house” (ez után a rész után egyre biztosabban), sőt még az útitársak is jól el lettek látva feladatokkal. Volt egy heti gonosz (akiről valamiért meg vagyok győződve, hogy nem utoljára hallottunk), remek egysorosok, szép aktuálpolitika (ahogyan fentebb is írták) és természetesen történelem. Tényleg nehéz mit mondani, mert tulajdonképpen egy pici magvat láttunk csak elmesélve; kegyetlenül darabjaira is szedték, de erős volt.

Vállalom, hogy mondok valami negatívat is: pont ez a részletesség volt számomra egy kicsit túlzó. Persze, értem, hogy 110%-osan kellett összerakni a dolgokat, de egy idő után nekem már sok volt ez a kirakós.
Illetve már az előzetesekben sem élveztem annyira ezt a fajta zenei aláfestést, de itt a buszról leszállításnál szintén nem éreztem helyénvalónak. Egy csomó másik sorozatnál elment volna, de ennél nagyon nem akarja bevenni a gyomrom, pláne nem egy ilyen jelenetnél (még akkor is, ha az volt a szöveg, hogy ‘Rise up’). Valahogy nem. Nagyon nem.

Mindezek ellenére persze jó rész volt, nagyon erős, de ha őszinte vagyok, részemről nem jár a 10/10. Viszont remélem, tartják az elmúlt két részben belőtt vonalat, mert eddig ez igen jó lendület, és amúgy is csak már csak 7 rész van hátra.

U.i.: Stenza-mániám kezd kialakulni, de nem lehet, hogy a heti gonosz 2000-es gyilkosságának köze van a Stenzához? Mármint túl keveset tudunk eddig róluk, de annyit igen, hogy előszeretettel szeretnek mészárolni – akár fél/egész bolygókat is, szóval.. esetleg?

poohtheone - 2018. 10. 24. 15:10

11×03: Az aktuálpolitika oltárán feláldozott szájbarágós, nem igazán DWish rész. Kár érte. Sajnos úgy tűnik folytatódik a 10. évadban elkezdett lejtmenet a sztorikkal…
Az epizódok gonoszai nevetségesek.
DE legalább Jodie nagyon beleérzett a Doctor szerepébe és a Banksy-poén is jó volt. :)

grew - 2018. 10. 24. 17:34

Ahogy nézem ugyanolyan szirupos hulladék maradt ami volt a sorozat. Kár érte. Ha valaki akar egy jó doctor who történetet olvasni, ajánlani tudom a wattpadon sam dunfordtól a the last great time wart.

stargatelost - 2018. 10. 24. 17:59

11×03: ez nagyon durván Timeless volt :D Ismeretlenebb történelmi esemény, aminek nagy esemény/mozgalom lett a vége; ellenség, aki ezt meg akarja akadályozni (ala’ Rittenhouse). És a végén így-úgy, de sikerül mederben tartani a történelmi eseményt. Fuhh, de rossz rész volt :D

DarkEagle - 2018. 10. 25. 16:02

Eddig remek évad. Jodie-ra nem lehet szavakat találni szerintem. Tökéletes Doki és a társak is tényleg egytől egyig nagyon jók. Rosa Parksos rész a zsenialitás határait súrolta. Igazából ha elhozták volna magukkal Rosát és megmutatták volna neki az aszteroidát akkor tökre olyan rész is lehetett volna mint a másik kedvencem, a Van Gogh-os.

Aki szerint ez szirupos nem tudom hol voltak az elmúlt 11 év alatt. Nagyon kevés sorozat vagy film tudja igazán jól átültetni mindenféle túltolás nélkül a rasszizmusról szóló sztorikat. DW-nek ez is sikerült. Bár nyilván az ilyen részeket többnyire azok érthetik csak meg akik átmentek hasonló dolgokon vagy van bennük legalább egy minimális empátia. Akikben nincs azok szirupnak hívják az ilyet.

Ja, igen, az új Intro szerintem nagyon faja és a Tardis valami eszméletlen királyul néz ki. :D

grew - 2018. 10. 25. 20:03

DarkEagle: Megvan a dalek of manhatten amiben a doctor time lord dns-el ülteti be a hibridekbe a jóságot. Mert valami alapból jónak születik. A rebel fleshbe aminek a végén az amy clónt megöli a doctor mert nem igazi, pedig előtte az volt az üzenet a klónok is érző lények. Az oodok rabszolgasága borzalmas, de ott volt az a pond life amiben amyéknek volt egy ood szolgájuk. A folyamatos semmiből jött világmegváltó happy ending, school reunion a galefry felrobbanása nem visszacsinálható a veszteség hozzátartozik az élethez, day of the doctor mindenki megmenekül stb. Nem kenyerem a kommentháború de a doctor who matinénak elmegy, de komolyabban kezelve kukába való. Az alkotóknak számtalan alkalmuk lett volna komoly sorozatot teremteni, de objektívan nézve soha nem lesz az.

Harmadik Éva - 2018. 10. 27. 10:36

Az első 3 epizód alapján valami egészen hihetetlenül gyenge sorozat lett a Doctor Who, gyakorlatilag a Barátok közt színvonalú szappanopera szintjére sikerült leküzdeni a minőséget (azért nem az A mi kis falunkkal vetettem össze, mert az a minden eredetiséget nélkülözően, de mégis rosszul tükörfordított Rém rendes család Budapesten minőséget hozza, a DW11-ben legalább komoly kreatív team dolgozott azon, hogy teljesen közömbös, érdektelen, esemény- és humormentes storylineokat brainstromingoljon a képernyőre). De mindez még megbocsátható lenne, a tizenkettő egy tucat vasárnap délután ebéd utáni tökmindegy min alszom el a kanapén sorozatok alsó kategóriájában akár meg is húzhatná magát, de a létével a korábbi évadokat, epizódokat is lehúzza.

Edrick - 2018. 10. 29. 02:10

11×04: szerintem alig volt olyan eleme ennek a résznek, amit már ne láttunk volna korábban. Megvolt a hazatérés a jelenbe, egy heti gonosz, akit csak a pénz és a hatalom érdekel, meg egy csapat lény, akik valamiért nem úgy viselkednek, ahogy kéne. Jó, ez most nagyon sarkított, de kb. ilyen szinten le lehet bontani darabjaira.
Egy sima, klasszikus rész, amelyen minden sablon ellenére (vagy pont azokkal együtt?) jól szórakoztam (csak ne pókok lettek volna, ugyanezt meg lehetett volna csinálni galambokkal, vagy mit tudom én, mivel, de pókok, wá :D).
Jodie megint szállította az egysorosokat, és tetszik, hogy mutattak valamit abból, hogy mennyire félti a körülötte lévőket, de mégis mennyire lelkes, és rohanna keblére ölelni az egész emberiséget, ha tehetné :) Így a végén jó volt, hogy mindenki eldöntötte, miért tart vele (és lefutottuk a kötelező útitárs/nem útitárs dolgot), bár hogy ez kinél meddig fog kitartani, az számomra kérdéses + mennyire fogja magát hibáztatni a Doctor, ha bármelyikükkel történik valami – Graham-nél valahogy adná, hogy egyszer feláldozza magát, mert a felesége nélkül nem tud élni, de mindegy, erről majd akkor, ha odajutunk.

Szóval a csapatot továbbra is adom (bár Ryan-nél picit rezeg a léc), jó volt többet kapni a hátterükből; összességében élveztem – de lehet, hogy csak rég láttam már hasonlót. Sima, egyszerű rész, és még a végén a zene is jó volt, hah! /Jövő héten már féltáv, basszus/

humorpalanta - 2018. 11. 01. 19:01

Jó kis filler rész volt! Először mikor megláttam, a kockás jutott eszembe, de sokkal jobban sikerült megírni. Nem kell mindig ufó, meg akármi, néha az emberiséget önmagától is meg kell védeni. Szépen kibontott sztori, miközben vittén tovább a történetet, jó volt. A következő rész megint egy tipikus lesz, amiből volt már ezer, meglátjuk mit hoznak ki belőle.
Itt föntebb néhány ember egyszerűen LOL. A DW soha nem volt több annál, mint aminek leírták a sorozatot. Egy gagyi,történetmesélős, szappanoperás, érzelmes, oktató-szórakoztató-film.

grew - 2018. 11. 02. 16:20

humorpalanta: Nem utálom a gagyi szappanoperás scifit, lazulásra megfelel. Sokszor Szoktam újranézni az andromédát. De a doctor who teljesen komolyan veszi magát, mindig a fő üzenet a béke, a szeretet, humánum stb. Pedig ha megnézzük nevetséges. Az előző részben a trump karikatúra gyorsan lelövi az anyapókot ami borzalmasnak van beállítva, pedig a doctorék megoldása a pókok pánikszobába zárással a hosszú fájdalmas kínhalálra, megfulladásra, éhenhalásra, előtte valószínűleg kannibalizmusra való ítélés. Szórakoztatni, oké. Tanítani nem. Ott van még az univerzum felépítése ami csapnivaló, zéró szabályrendszer, zéró normális folytonosság. A megalomán moffatt amikor a rengeteg plot hole-ról kérdezték, a nézőket állította be hülyének. És ez egy egy ország nemzeti sorozata.

humorpalanta - 2018. 11. 02. 22:30

Azannya. Ha egy sorozat 60 éves, volt 14 főszereplője, legalább ugyanennyi showrunnerje, legalább 50 ember írt bele epizódot, felháborító, hogy zéró szabályrendszer van benne! :D

Tipikus példája annak, hogy az emberek túlmisztifikálnak valamit, majd pedig az nem ér fel az elképzelt szintre idővel ilyen-olyan dolog miatt, s jöhet is a régen minden jobbvolt. :D

A kedvenc részem az egészből a “nemzeti sorozata” :D
Ez a gyerek nagyon vicces :D

Salyavin - 2018. 11. 03. 13:18

“humorpalanta”

Igen, jól mondod felháborító. Attól, hogy sok főszereplője illetve írója volt és több mint ötven éves a sori, ez még nem lesz kifogás a plot hole-ok zömére és a zéró szabályrendszerre. Ez csak lustaság.

Ha régen nem is volt minden jobb, de a Doctor who az egészen biztosan.

kicsit más:
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de néha nincs olyan érzésetek, hogy minnnél több pénzt kap ez a sorozat és látványosabb, annál kevésbé minőségi a tartalom ?

karit - 2018. 11. 08. 02:12

Még csak a harmadikat láttam, és alighanem túlzott elvárásokkal, miután többen írtátok, hogy megsiratott. Hát… érzéketlen lehetek, nálam elmaradt a katarzis, olyan volt, mint egy átlagos Timeless epizód, aminek a könyvét rossz helyre postázták.

Nagyobb baj, hogy nem bírom megszokni az új Doktort. Ha – sarkítva – Tennant volt a Filozófus, Smith a Bohóc és Capaldi a Rajongó, akkor Jodie a Ripacs. Valahogy túl sok.

Ráadásul, bár ez is nyilván szubjektív, az első három rész sztorija is elég “kisszerű” volt, hiányzik belőlük Moffat monumentalitása, őrült agymenése, így az új doktorral és népes kíséretével tetézve már-már unalomba fulladt az évad eleje. Innen már remélem, jobb lesz.

Edrick - 2018. 11. 12. 07:19

11×06: ez most egészen tetszett, szép fordulat volt az idegenek szerepe, onnantól kb. végig csak nőtt a gombóc a torkomban.
De akármennyire is élveztem, attól nem tudok elvonatkoztatni, hogy így az évad felén túl már egyre jobban szeretném érezni, hogy megerőltetik magukat.

Mert szép, hogy vannak ilyen múltbéli részek, ahol az “A” dilemma, hogy bármennyire is fáj, nem lehet megváltoztatni a történelmet. De 6 rész alatt ezt kétszer elsütni számomra kevés. Sok múlik a maradék 4 részen; az évadot egyelőre egy érdekes hullámvasúthoz tudnám hasonlítani.

CrashBoostZoom - 2018. 11. 12. 16:21

Jó lenne végre egy igazi, kalandos rész is. Nem csak bugyuta tanmesék vagy háttérsztorik az új utazótársakhoz mert ez így eddig kb. nulla.

nargli - 2018. 11. 12. 19:07

Egyet kell értenem az előttem szólókkal. Hat részen vagyunk túl, amiből nekem a Rosa rögtön klasszikus lett, 4 tetszett, egy rész pedig, az ötödik, borzalmas lett.

Tudom, ezt sokan elmondták már előttem, de ebben az évadban minden megvan, hogy jó legyen, éppen csak egyetlen utolsó összetevőt. Erre az összetevőre még keresem a szót, de lehet monumentalitás, őrültség, valami kis plusz fűszer. Azt hiszem a legnagyobb baj ezzel az évaddal tényleg az, hogy eddig minden alkalommal megtervezett tanmesét kaptunk. Kell az is, és nagyon jó lehet, de nem mindig. Ha a néző minden részben meglátja az Üzenetet, az egy idő után kontraproduktívvá válik. A 6. rész nekem nagyon tetszett, volt gombóc a torkomban, de már koránt sem volt olyan hatása, mint a Rosának. Két ilyen rész 6 epizódból tényleg sok.

Tudom, Moffatra sok rosszat lehet mondani, de ennek az évadnak most éppen az kellene, amit ő néha túlzásba vitt. Úgy értem engedjük egy kicsit el a tanmeséket a reményről és a szeretetről, és jöjjenek a dinoszauruszok az űrhajókra, a Temzébe, vagy bármi más őrültség, ami szórakoztat, és nem feltétlenül tanítani akar. Bízzanak már az alkotók annyira a nézőkben, hogy egy szórakoztató epizódban is meg tudják találni a reményt és a szeretet, még akkor is, ha nincs az “arcukba tolva”.

És még valami, amit ki kell írnom magamból: A Tardis nagyon hiányzik. Olyan steril környezet, hogy hihetetlen. A Doktor lakja már be. Ja, és legyen már valami dinamika a Doktor és az útitársak között, ez néha már föl-fölcsillan, de aztán eltűnik…

Én nagyon drukkolok ennek az évadnak, és továbbra is nézni fogom, de azért most fáj a szívem.

poohtheone - 2018. 11. 12. 23:40

A 11. évad szépen halad az eddigi leggyengébb évad kétes dicsősége felé. Féltem, amikor kiderült, h Chibnall lesz az új schowrunner, mert korábban is gyenge részeket írt, de a mostani évad sztorijai alulmúlták a várakozásaimat. Ennél még a sokat szidott 8. évad is jobb!
Jodie meg kezd néha ripaccsá válni. Ryan mintha ott se lenne, Graham és Yaz még elmegy. Már csak kutya és egy kisgyerek kéne a sorozatba, és manifesztálódik az ideális családi sorozat. A BBC-ből még ki is nézem, h meglépi…

humorpalanta - 2018. 11. 12. 23:49

Gyönyörű volt. Emberi sorsokról szólt. A történelemről szólt. Arról szólt, hogy semmilyen áldozat nem hiábavaló. Elgondolkodtató, érdekes, leköti a figyelmet.
Imádom Tennantet, imádom mikor sassy, de ez az évad a sorozat csúcspontja. Kár, hogy az ember ismét undorító, állatias és ocsmány,hogy értékelje a művészetet, a sorsot, az embert.

Góg és Magóg fia vagyok én,
Hiába döngetek kaput, falat
S mégis megkérdem tőletek:
Szabad-e sírni a Kárpátok alatt?

Verecke híres útján jöttem én,
Fülembe még ősmagyar dal rivall,
Szabad-e Dévénynél betörnöm
Új időknek új dalaival?

Fülembe forró ólmot öntsetek,
Legyek az új, az énekes Vazul,
Ne halljam az élet új dalait,
Tiporjatok reám durván, gazul.

De addig sírva, kínban, mit se várva
Mégiscsak száll új szárnyakon a dal
S ha elátkozza százszor Pusztaszer,
Mégis győztes, mégis új és magyar.

CrashBoostZoom - 2018. 11. 13. 09:43

@humorpalanta

Túl sokat gondolsz a sorozat jelenlegi íróiról. Nyilvánvaló, hogy ők nem gondolkodnak ilyen mélységekben. Csak legyen meg a heti tanulság mint egy gyerekeknek szóló mesében.

De sajnos a világ nem ilyen mert például sok áldozat hiábavaló volt a törnélem során.

Azt is sajnálom, hogy neked ez az évad a csúcspont mert kb. még a legrosszabb Matt Smith részek alatt van eddig.

A vers pedig nem tudom, hogy jön ide.

winnie - 2018. 11. 13. 10:19

CrashBoostZoom: pedig általában pont az a helyzet, hogy még a legbagatellebb sorozatok random részeinél is egy csomó minden gondolatot beletesznek a készítők, illetve a szkript írója, hogy erre meg arra reflektáljon – más kérdés, hogy ezek zömét senki nem veszi le, mert apróságokról van szó. a lényeg, hogy sokkal nagyobb mélységekben gondolkodnak általában, kvázi küldetésüknek tekintenek egy epizodikus krimit is.

szóval szerintem pont a doctor who-nál az ellenkezőjét feltételezni teljesen tévút, pláne egy ilyen készítőnél. épp az a lényeg, illetve a kihívás, hogy legyen, aki gyerekeknek szóló mesének lássa és egy az ártatlan tanulságot vegye észre, illetve olyan is, aki felnőttként vagy mélyebben akarja élvezni.

itt van egyébként egy interjú arról, hogy miért akarta az író ezt az epizódot megírni, mi mozgatta őt: https://ew.com/tv/2018/11/11/doctor-who-writer-interview-demons-of-the-punjab/

CrashBoostZoom - 2018. 11. 13. 12:11

winnie:
Nos nálam eddig semmilyen hatást nem váltottak ki az írók. Láttam mi az alapfelvetés és emiatt már előre láttam, hogy mi lesz a heti tanulság. Úgy pedig a rész élvezeti értéke nagyban lecsökken. Főképp az olyan részeknél mint a “Rosa” vagy a legutóbbi “Demons of Punjab” mivel tisztában vagyok az események hátterével, mi vezetett oda és mik voltak a hatásai később.
Az előző évadokban valahogy jobban le tudtak kötni. Mindegy, talán csak meg kell szokni az új irányvonalat.

winnie - 2018. 11. 13. 12:41

tiszta sor, de ezért mondom, hogy mindenkinél mást fognak elérni, ami nem csak a befogadón, hanem az írón is múlik. a lényeg, hogy az biztos, hogy főleg angliában, ahol sokkal kevesebb munkája van egy írónak, a saját epizódjukba sokkal többet beleölnek, többek között azért is, mert az lesz az egyik referencia munkájuk későbbi karrierjükre nézve. szóval nem akarják eltinglitangliskodni.

humorpalanta - 2018. 11. 13. 14:48

Kinek mire lehet utalni, ugyebár.
Ha valaki nem tudja, hogy kicsoda Marvin, és hogy mindig vigyen törölközőt, annak hiába utalgatnak rá. Ugyanez a helyzet ezekkel a részekkel is, csak sokkal komolyabb szinten. Akárcsak a South Parknál. Van egy egyszerű, felületes értelme az egyszerűbbeknek, s ugyanakkor ott van a háttérben egy sokkal összetettebb gondolat.
Persze India és Pakisztán nekünk nagyon kiesik, de a britek hónaljig benne voltak az egészben és szépen lassan ők is szembenéznek a múltjukkal, ahogy a németek tették a 2. vh után.

Amúgy winnie, hogyhogy nincs South Park kibeszélő?

winnie - 2018. 11. 13. 14:57

OFF: nem kaptunk róla vendégírást, mi pedig már nem nézzük sajnos. terveztem, hogy megnézem a premiert, hogy írjak róla, de pont az országos évadkezdések között volt, így elsikkadt.

nargli - 2018. 11. 13. 19:00

winnie: én szívesen írok róla az évad végén!

nargli - 2018. 11. 13. 19:02

Ja, másról beszéltek, gyorsan olvastam, bocs.:) De az áll, hogy a DWról írok, ha van rá igény.:)

grew - 2018. 11. 14. 08:41

humorpalanta: Nem kötözködni, de nem te írtad, hogy gagyi, szappanoperás nem kell túlmisztifikálni? A részben Nem volt semmi különös, mondjuk az kifejezetten röhejes volt, hogy a doctor a paradoxonok miatt aggódott.

Brynden Rivers - 2018. 11. 15. 00:28

Továbbra is a 6. évadot tartom a legjobbnak, mert abban volt a legtöbb duplarész és átívelés.

Az epizodikusság nem annyira segíti a komplex rétegelt történetek kifejtését – persze a ‘Rosa’ katartikus élmény volt, de önmagában nem elég egy évdadhoz.
A könnyedebb hangvétel, humor, kaland nem feltétlen állnak szemben a “Tanulsággal” inkább kiegészítenék és jobban előkészítenék azt.

Hallak65 - 2018. 11. 16. 11:32

Én kiszálltam. A Doktor még jó, de a sztorik… Miért kell ennyire nyilvánvaló tanmeséket beleerőltetni? A star trek új generációs sorozatok 20 éve meg tudták azt csinálni, hogy egyszerre legyenek sokfélék és sci-fi környezetbe bújtatva kritizálják a társadalmat. Ez miért nem?
Dalek részre, ha lesz, visszanézek.

demerzel - 2018. 11. 16. 11:36

A 2005-ben indult új doktor sorozat első 4 évada gyakran volt gagyi (költségvetés), de még akkor sem volt kínos.
Később már többször volt kínos is, de még akkor is szerethető.
Ezzel a jelenlegi évaddal elértek oda, hogy bár kib@aszottul PC, de folyamatosan és egyre növekvőbb mértékben szánalmasan kínos.
Cserébe egyre kevésbé Doctor Who.

Salyavin - 2018. 11. 17. 16:51

A 11. évadra elérkeztünk oda, hogy a Doctor Who nem Doctor who többé. Siralmasan rossz ez az évad, de még ennél is szörnyűbb, hogy ezt valószínüleg túl is éli a sorozat és jön még pár ilyen évad. Most ezért kellett nőt csinálni a Doktorból ?

nargli - 2018. 11. 19. 16:08

7. rész: ez most milyen jó volt! Volt ritmusa, humora és nem volt idegesítően szájbarágós. A fez és az Agatha Christie részre való utalás pedig szuperül volt elhelyezve. Csak így tovább! Ja, és még valami: hagyjuk már ezt, hogy “túl PC” lett meg, hogy “ezért felesleges volt a női Doktor”. A DW mindig is PC volt, a Doktor pedig fölvehette volna egy kisnyúl alakját is, a 11. évad gyengébb részei akkor is gyengék lettek volna. Nem a női Doktoron múlt, sőt Jodie-n aztán tényleg nem múlt. Az íráson múlt, azon hogy vannak rosszul megírt epizódok.

k-10 - 2018. 11. 19. 18:41

nargli: +1

humorpalanta - 2018. 11. 19. 23:42

Kerblam! Na, soha többé nem pukkasztom ki a buborékfóliát… Bakker, kár érte. Ne menj a sötétbe, ne menj a temetőkbe, ne nyisd ki a csomagod. Határozottan zsugorodik az életterem. :D :D

Persze, ez a legrosszabb évad, még véletlenül sem a förtelmesen megírt, kusza, érdektelen és izgalmak nélküli részek Clara halálával meg a GoT-os kiscsajjal… Eleve Capaldi legelső része is rettenetesen rossz volt, a magyarázattal együtt.

Végre kapunk érdekes részeket, melyek szólnak is valamiről, nem csak a sz@rt kenegetik, nincs bődületes übermegaszuperátívelés hipergonoszokkal, akiket egy pöccintésre legyőznek, végre vannak fordulatok, valódi áldozatok, mint régen, nem az, hogy mindenki továbbél…
És akkor jön a rinya, hogy nem fehérek. Hű bakker, tudtad, hogy GB és a világ lakosságának jó része nem fehér ember? Tudod miért tűnnek fel egyre többször? Mert a fehérekről már nem lehet olyan sztorikat megírni, amiket ne írtak volna meg. Mert a női Doktorral kicsit másfajta nézőpont is előjön, más utalások, más viccek. Mert a pakisztáni csajjal kapcsolatban lehet írni egy jó kis sztorit a kolóniákról, amiről például nem tanulnál az iskolában. Mert a változatosság gyönyörködtet.

Nem az állandó jaj, megint a Dalekek, megint a Cybermanek, vagy uhh, a Mester most ezt találta ki, vagy uhh, Londonba csapott már megint egy UFO. Ezt a rinyálást… De a kedvencem, mikor a Doctor Who-t max 10 éve ismerő, attól 1500 km-re született emberke kijelenti, hogy a Doctor Who már nem Doctor Who. :D :D

nsuperbus - 2018. 11. 20. 10:15

@humorpalanta:
Nem kell a kioktatas, hogy csak az fogalmazhat meg kritikat, aki Brit foldon el. Ez szanalmas mar.
A 3 segitore, igy, ebben a formaban semmi szukseg nincs. A 7-es reszben is addig mukodott, amig ujra nem egyesultek. Nincs kemia koztuk, egymas elol veszik el az idot. Eddig is voltak nem fehér karakterek. Nem kene ezt rasszizmusra felhuzni. Csak azert vannak 3-n, hogy el lehessen mondani, hogy sokszinuek vagyunk. Teljesen felesleges a 3 segito.
A noi doktorral szerintem nem sok embernek van problemaja. Jo doctor lesz belole, szerintem.
A nezettseg folyamatosan csokken, arra a szintre, ami az elozo par evadra is jellemzo volt. Tehat, nem tudta megtartani a nezoket. Valami megsem stimmel.
A leggyengebb pontja a tortenetek.

SPOILER!
A 7-es resz is az osszecsapott munkak koze tartozik. Se az emberek se a gepek nem tudtak, ki volt az az EGY ember, aki csinalta. Soknak meg fel sem tunt az egesz. Ez azert egy vicc mar.
SPOILER VEGE!

Chris Chibnall szerint, az egesz ugy nez ki, hogy vesznek nehany embert, not, feketet, feheret, indiait,pakisztanit, fogjak az aktualis esemenyeket, politikat, tortenelmet, megfuzerezik egy kis sci-fi-vel es mar kesz is egy epizod. Igy keszul belole egy se nem erdekes se nem szorakoztato valami. De legalabb megvan a kotelezo Vasarnap esti tanmese. Ami vagy unalamas vagy epp rohejes befejezessel bir. Ez nem egy drama, amit o talalt ki.

Runval - 2018. 11. 20. 10:47

És elérkeztünk ide…
A legnagyobb bajom a sorozat politizálásával nem az, hogy gyakran a minőség rovására megy, hanem hogy tönkreteszi a párbeszédet. Mert akinek nem tetszik, az most egy mocskos rasszista, homofób, nőgyűlölő stb., akinek meg tetszik, az SJW meg PC és csak jó színben próbál tetszelegni.
Hol vannak már azok a régi szép idők, amikor ha valaki nem értett egyet a szubjektív véleményünkkel, az azért volt mert szimplán hülye, nem érti, elfogult, és csak nekünk lehet igazunk :)

winnie - 2018. 11. 20. 11:28

runval: szerintem nincs szó erről, de ha valaki a saját érvei között ilyesmiket emleget, akkor nyilván hasonlót kap vissza, hiszen ez valamiért mégiscsak hat rá, nyomja a lelkét. ha nem jó a sorozat, akkor nem azért nem jók a sztorik, mert más szemszögből próbálnak mesélni (ahogy írjátok is fent, ma már eljutottunk oda, hogy másféle karaktereket emeljenek ki és tegyenek középpontba), ez a karakterektől független, nem? nyilván lehet ilyen felállással remek sztorikat mesélni és nagyon rosszakat is, csak el kell felejteni az “azért rossz, mert…” után a hanyagabb érveket – az például elég beszédes, amit nsuperbus ír, hogy csökken a nézettség, bát gondolom, az előző évadnál is csökkent mielőtt beállt szintre, most pedig sokkal magasabbról indult, aminek köze lehet a folyamathoz – nézhetjük úgy is, hogy előző évados szintre esett majdnem (vagyis az előző évad legnagyobb nézettségével egyezik meg), de úgy is, hogy még mindig jóval magasabb, mint az előző évados átlag, vagyis az új nézők vagy visszatérők egy része kitart. (ilyenkor kár, hogy nincs arról statisztika, hogy kik szállnak ki inkább, a jövevények vagy a régi visszatérők, vagy a korábbi fix nézők.)

a tanmese jelleg nekem a legtöbb sorozatban nem szokott tetszeni, ha túlságosan on the nose a megközelítés, de a fiatalabb célközönség miatt lehet, hogy olykor muszáj szájbarágósabbnak lenni. persze az tökéletesen érthető, ha ez zavar valakit, de a fő mondanivalón (ami tippre azért pozitív, illetve a szándék biztos, hogy az, még ha sokak szemében ez naivitás is) a tálalás nem változtat, annyira azért nem éri meg cinikusnak lenni, hogy ilyesmin kiakadjon valaki. szóval megint csak arra a következtetésre jutok, hogy nem a mi?, hanem a miként? hibádzik a sztori kapcsán (mégis előbbit kapja elő némelyik kommentelő), mint ahogy nem a hogyan? (szereplők) kérdésben rejtőznek a bajok. főleg, hogy amint adott a szereplőgárda, kódolva vannak a viselkedések is a jellemeknek megfelelően, mást nem érdemes elvárni.

a lényeg, hogy hiába a jó szándék, ha nem elég erős a történetmesélés – szerintem ennek mikéntjén osztódnak meg a nézők.

Nebojsa - 2018. 11. 20. 18:51

Olyan jó, amikor törlik az ember kommentjét, csak azért, mert nem tetszik az adminnak, hogy másnak is van véleménye :(

Runval - 2018. 11. 21. 00:31

winnie: Nem azt mondom, hogy az üzenet vagy a sokszínűség rontja a minőséget (ezek rendes körülmények közt növelik a minőséget), vagy hogy az emberek ezeken a témákon ne tudnának maguktól is összeveszni, főként ha a minőség hagy kívánnivalót maga után. Hanem hogy amikor a készítők ezeket helyezik előtérbe, és nem a jó történetmesélést (és ehhez még hozzájön, hogy a showrunner csapnivaló, bár ez már szubjektív), akkor olyan történeteket kapunk, amik a céljaikhoz sem érnek fel, és a nézők között is viszályt szít, amit nehezebb feloldani, mert a politika elkerülhetetlenül előjön, még ha az ellentét alapja a minőség szubjektív megítélése.
És ez az egész engem azért zavar, mert engem nem érdekel, hogy milyen oldali üzenet van a sorozatban, vagy hogy, jaj, változás van, mégis szinte mindenütt csak ezt a szemszöget látom vissza.

humorpalanta - 2018. 11. 21. 12:10

Jó történetmesélés? Mi bajod a mostani részekkel? Semmiben, tényleg semmiben nincsenek rosszabbul megírva, mint a régiek. Vagy az szerinted mennyivel volt jobb történetmesélés, mikor Tennant például kiugrott egy űrhajóból, landolt az arcán és a haja szála sem görbült?
Vagy a Doctor sírjás epizód, aminek a világon semmi értelme nincs és minden egyes percébe bele lehet kötni?

Itt van végre egy váltás, a sorozat tele van újdonságokkal, nincsenek megszokott klisék, nincs az, hogy a Doctor egy cicababát vesz maga mellé, akivel ilyen-olyan mértékű sezxuális feszültség van, vannak új ellenségek, akik igazából nem is ellenségek, hanem csak maga az élet, és akkor jön a kritika, ha felfelé olvasol, hogy: nő a Doctor, bú, feka naná, hogy kell, meg paki, SJW így, PC úgy, semmi keresnivalójuk ott, blabla.

A leszólt évad még mindig bőven jobb nézettséget mutat, mint az előző évad, erre azzal jössztök, hogy csökken a nézettség. Ugyanmár, mutass 10 sorozatot, ahol nem csökken a nézettség, úgy kell őket keresgélni.

ChristineJane - 2018. 11. 21. 13:31

humorpalanta: az új évadból eddig láttam minden részt látta. A Rosa tökéletes volt sírtam rajta. A Yaz nagymamájáról szóló nagyon szép epizód volt. A múltkori egy jó ritmusú, szórakoztató mégis elgondolkodtató epizód volt. De például az ötödik rész a terhes pasival borzalmas volt. És nem, nem azért, mert a férfi volt benne terhes. Meg vagyok annyira áldva fantáziával, hogy természetesnek vegyem, hogy a DW-ban egy földönkívüli férfi terhes. Azért volt borzalmas az ötödik rész, mert rosszul volt megírva. Fölaprózódott a játékidő a Doktor és a három kísérő között, a történetben magában semmi feszültség nem volt, a gonosz kismanó földönkívülit igazából már Yaz kidobhatta volna az úrhajóból, és ott vége is a sztorinak… emellett pedig volt még pár súlytalan mellékszereplő. A maradék három epizód tetszett, de ennyi. Ezt csak azért írtam le ilyen részletesen, hogy lásd, nem a levegőbe beszélek, figyelemmel kísérem a sorozatot, ahogy eddig is.

És igen, ez alapján mondom, hogy a mostani évad rosszabbul van megírva, mint az eddigiek. Az útitársakkal nem az a baj, hogy nem fehér cicababák (szerintem ez az itt hozzászólók kis részét zavarja), hanem az, hogy hét rész után sincs semmilyen szerepük, amihez a néző kapcsolódhatna, de ami még rosszabb, hogy ők sem kapcsolódnak a Doktorhoz. Ha Doktor holnap kirakná őket a Tardisból (ami egyébként szintén tök steril és élettelen lett), föl sem tűnne. És ez nagyon rossz, mert igen is kell, hogy a Doktor és az útitársai között dinamika, “kémia” legyen. És nem, itt nem feltétlenül szexuális feszültségre gondolok (bár azzal sincs semmi baj, a Doktor és River jeleneteit nem adnám semmiért), nézd meg például a Doktor és Donna kapcsolatát, őket úgy összekovácsolta humor, hogy öröm volt nézni.

Én nagyon örülök, hogy neked ekkora élmény ez az új évad, de ne nézd már le azokat, akik arra vágynak, hogy a Doktor szórakoztassa őket, a fontos üzeneteket úgyis át lehet adni, hogy közben jól érzed magad, és igen, esetenként mondjuk dinoszaurusz tűnik föl egy űrhajón.

U.I.: Az miért a rossz írás jele, hogy a 10. Doktor leesik és a haja továbbra is jól áll?:D David Tennant hajáról beszélünk! Az ő haja külön intézmény!:D

gromit - 2018. 11. 22. 01:40

“it’s full of product” :D

(mármint David Tennant haja, saját elmondása szerint :) közönségtalálkozón nézői kérdés: (már nem tudom szó szerint idézni az egészet)
– megborzolhatom a hajad?
mire DT:
– bocs, de nem. és egyébként is, miért akarnád? it’s full of product)

gromit - 2018. 11. 22. 01:54

A nyitó részért nem voltam oda (pár zavaró apróság (mért göröngyös domboldalon akarnak biciklizni tanulni?) után túl sok volt a magasba mászás, fölöslegesen is), úgyhogy inkább nem is mondtam még véleményt, inkább kivártam. A 2. már jobb volt, és még mindig vagyok (bár a legújabb részt még nem láttam).

Az 5.-et többen is jelölték heti csalódásnak – tkp nálam is. Akkor vasárnap este megnéztem, aztán péntek délután meg már fogalmam se volt, mi volt benne.

CrashBoostZoom - 2018. 11. 22. 15:15

Az eheti rész már tartalmazta nyomokban az a Dr. Who-t amit én is szeretek. Talán van még remény viszont kár, hogy ennyit kellett várni.

humorpalanta - 2018. 11. 22. 15:21

Most tényleg. Van egy rész, ami átlagos minőségű lett. A hajós, kismanós. Viszont az összes többi rész mind remek részek lettek, az írás nem tökéletes, de messze a jók közé tartoznak a részek.

Persze, nem tetszhet minden mindenkinek, csupán arról ment a vita, hogy ez milyen szörnyű évad, holott eddig tulajdonképpen 1 rosszabb részről beszélhetünk féltávnál. Nehéz találni egy hasonló évadot az elmúlt évekből, ahol ez szintén igaz lenne.

Őszintén szólva, az eddigi útitársak mennyiben kapcsolódtak? Rose az első évadban teljesen súlytalan volt, csak úgy ott volt. Martha szintén totál semmilyen volt. Clara kábé a fele játékidejében volt értelmes, a többiben nyűg volt. Donnával volt igazi kémia, mert ő kivételesen jól volt megírva, már a saját személyisége miatt is. Amy és Rori meg… Totál káosz volt. Borzasztóan volt Amy kitalálva, ami miatt Rorit állandóan piszkálni kellett. Ennyi rész után senki nem volt komolyabb szereplő, kicsit túlzásnak érzem az elvárásokat.

Nem azt mondom, hogy hurr durr, mindenki szeresse, csak fel vannak nagyítva a problémák.

Edrick - 2018. 11. 22. 20:15

Szerintem nem felnagyításról van szó, hanem arról, hogy mindenki szubjektíven értékeli az évadot, és a felmerülő problémákat is, és a saját látásmódja szerint reagál azokra. Nincs ebben semmi meglepő, csak valóban, nem tetszhet mindenkinek minden. Én nagyon szerettem az RTD-érát, különösen a 4. évadot, aztán az ötödiket faltam, a hatodiknál már picit fogtam a fejem, a 7-8. szerintem a mélypont, a 9. volt az, ahol Moffat még újra szárnyalt egyet, a 10. pedig egy gyengén hullámzó búcsú volt, ahol a Mester önmagával való szembenézése sikerült a legjobban. De ehhez persze Missy-nek is kellett fejlődnie a 8. évadhoz képest. Szóval csak azt akarom mondani, hogy tagadhatatlan a megosztottság, és ez eddig is jelen volt, csak most, hogy megint minden új, ez még hatványozottabb, mert még nagyobb a lehetőség a régi dolgokkal való összehasonlításra.

Itt jön a képbe Chibnall. Az eddigi részek alapján én azt érzem, hogy Chibnall megpróbálja átdolgozni az eddigi Doctor Who-vonalat, mert az az elmúlt időszakban beállt egy bizonyos szintre és irányba. És ez a változás, vagy az arra való törekvés egyáltalán nem baj, sőt, kifejezetten jó elszakadni attól, ami elkezdett monotonná válni. Ehhez mérten hoz be Chibnall rengeteg új ötletet és látásmódot; az eddigi történeteket és fajokat nem törli ki, vagy írja át, ott vannak még valahol (lásd: Stormcage említése, Agahta Christie vagy a fez), de ő inkább szeretne új dolgokra koncentrálni. A baj ott kezdődik, hogy nem válthat ki minden ötlete pozitív hatást minden nézőben, sőt én úgy érzem, hogy a negatívumok ellensúlyban vannak a pozitívumokkal szemben, legyenek azok bármennyire is jók. Jelen esetben például ő jobban indult el a tanmesék felé, mint a történetmesélés felé (és ebben egyetértek @winnie-vel: “a lényeg, hogy hiába a jó szándék, ha nem elég erős a történetmesélés”), és mondjuk én emiatt igencsak hiányolom belőle azt a fajta kalandot, amit eddig megszoktunk, hiába jók a tanmesék is. Vagy ott van az, hogy nincs átívelés, több az útitárs, nemcsak a kinézete más TARDIS-nak, hanem kihasználása is, és ezt még lehetne sorolni. Nem tudom, ezeket mennyire merjem “Moffat örökségének” hívni, de tény, hogy az elmúlt 7 évben ő irányította ezt az egészet, és nem könnyű innen 180°-os fordulatot venni, ahhoz hozzászokni meg pláne nem. Ezzel együtt pedig azt sem felejthetjük el, hogy Chibnall-nak is új még az, hogy itt legyen showrunner, még nem találja el jól az arányokat. Monduk a “Kerblam!” ismét egy jó előrelépés volt, de a végén már kicsit azt éreztem, hogy túl lett csavarva a dolog, illetve nem jó a Doctor, a társai és a részenként változó mellékszereplők képernyőideje. Valahogy nekem sok ember jut egy részre, és ezen az sem segít, hogy egy-egy rész nem 40, hanem 50 perces. Jodie számomra kérdés nélkül működik, még Graham és Yaz is, de Ryan nagyon nem. Mondanám, hogy nélküle jobb lenne, de ezt nyilván nem jelenthetem ki ilyen egyszerűen.

Azzal viszont nem értek egyet, hogy a korábbi útitársak ne kapcsolódtak volna az adott Doctorhoz. Rose igen hamar kilépett a kötelező szőke útitárs szerepéből, folyamatosan adták neki a családi hátteret, általa érkezett meg Jack (!), és még az első évadban Gonosz Farkas lett – kétségtelen , hogy számomra az volt a csúcs, de RTD további évadaihoz a többi említett is kellett. Marthát én sem szerettem nagyon; először csak a harmadik évad végén aktivizálta magát, ami aztán kvázi el is lett töröve, de legaláb hozzájárult ahhoz, hogy a 4. évadtól a UNIT-nál legyen, és fontosabb szerepet töltsön be. Abban egyetértünk, hogy Donnával brutál jó volt a kémia, de én még Amy-éket is szerettem (bár ebben nagy szerepe volt Nemes Takách Katának is:). Clara viszont.. ő nehéz eset, de nem szabad elfelejteni, hogy ő minden évadban rebootot kapott, így tényleg csak a harmadik próbálkozás sült el megfelelően, de addigra meg már elég sokan a hátuk közepére kívánták, szóval.. Nem volt hibátlan egyik útitárs sem, de abszolút kapcsolódtak mind a Doctorhoz, mind a történethez, és az első évadjukban konkrétan mindegyik kapott egy átívelőszálat: Rose – Bad Wolf, Martha – Saxxon/Yana, Donna – Doctor-Donna/”valami van a hátán”, Amy – Pandorica, Clara – halálok és a Doctor idővonala. A mostani három delikvens viszont ilyen szempontból keveset “mutatott fel”, ami amúgy nem is baj, de Grahamen és Yazon kívül nincs meg a kellő kémia. Ők megtalálják a helyüket is az utak során, Ryan viszont eddig nagyon nem.

Emiatt azt sem érzem helytállónak, hogy “Ennyi rész után senki nem volt komolyabb szereplő, kicsit túlzásnak érzem az elvárásokat.”, hiszen ha az átíveléseket nem nézem, Rose-na akkor is volt egy része egy dalekkel + a halott apjával (6. és 8. rész), Donnának volt Pompei és az oodok (2., 3.), Amynél pedig mondjuk az Amy’s choice, vagy még inkább Van Gogh (7. és 10. részek). Igaz, hogy eddig 13 részes évadok voltak, most pedig csak 10, de féltávra mindig megvolt a kapcsolat a néző és az útitárs, valamint a Doctor és az útitárs között. Jelen esetben ez eddig legjobban csak Yaz-ra áll a Punjabos résszel (meg egy kicsit a pókossal), de Graham és Ryan esetében még kevésnek érzem a dolgot, hiába halt meg az első részben a nagymama, azóta elég keveset kötöttek hozzá. (De mondom, ezt Ryan részéről érzem fokozottan hátrányosnak, Graham még elmegy, sőt, de Ryan…)

Hogy rövidebbre fogjam, annyit szeretnék még mondani, hogy az “elvárásokat” illetően nem könnyű illeszkedni az elmúlt 4+6 évadhoz, és az utóbbi 12-13 évhez, de nem is alaptalan azt várnia a nézőnek, hogy hasonlítson ahhoz, amit ezen idő alatt megszokott. Például az évad elején kétszer is említették a stenzát, én pedig a szokásból kiindulva vártam, hogy ezzel majd kezdenek is valamit, de azóta sehol semmi, és nem tudom, van-e értelme azt várnom, hogy a maradék 3 rész majd foglalkozik ezzel, vagy inkább engedjem el. De azért a fantáziámat értelemszerűen megmozgatja, hogy “Mi van, ha…?” :) A másik dolog az elvárások mellett pedig a minőség, ami még a csökkenő vagy az előző etappal megegyező nézettség esetén is full szubjektív; hogy mi az, ami átlagos, és mi “messze jó”, az nyilván egyéni megítéléstől függ, ha pedig mellérakjuk az elvárásokat is, akkor kész is az, amit itt kaptunk, legyen az valaki szerint jó, rossz, vagy hullámzó.

(U.i.: Elnézést, hogy terjengősen és hosszan írtam, de innen is köszönöm annak, aki idáig végigolvasta)

Edrick - 2018. 11. 22. 20:16

Eh, éreztem, hogy túl hosszan írtam. Vissza tudnátok tenni, kérlek? Előre is köszönöm! :)

V.É.D. - 2018. 11. 23. 11:25

Messze van ez az évad attól, hogy a legrosszabbank tituláljuk, bár megértem, hogy miért gondolják így páran. Egy dolog hiányzik az évadból: egy tisztességes dramaturgia, de az nagyon. Egész egyszerűen eltűnt a feszültség az epizódokból. Pl. ha a hatodik részben nem lövik le már az epizód felénél, hogy az orgyilkosok már nem is orgyilkosok, akkor lehetett volna húzni a feszültséget a rész végéig, ahol aztán meglepetést lehetett volna okozni, hogy a gyilkosságot nem is ők követik el.
Egyébként én sem vagyok lenyűgözve az évadtól, nekem hiányzik az grandizózusság, ami azért a korábbi évadokban megvolt.
Plusz nekem tanmeseként sem működnek az epizódok. Mi a harmadik rész üzenete? Hogy ne legyél rasszista? Azt hiszem 2018-ban egy ilyen üzenetet már illene cizellálni. (Arról nem is beszélve, nagyon felhergeltem magam azon, hogy a heti ellenfél olyan szinten lógott a semmiben, hogy csak na).
Vagy hogy környezetszennyezni rossz dolog? Úgy érzem, itt is ráfért volna az üzenetre egy kis cizellálás, pl. nem csak valami nagyvállalat környezetszennyezésével foglalkozni.
A hetedik epizódnak pedig nem is tudom mi az üzenete. Rossz, ha a gépek elveszik a munkád? Rossz, ha hagyod magad félig halálra dolgoztatni? Ne robbantgass? Vagy mindegyik?
De őszintén szólva mindezeket le tudnám nyelni, ha tisztességes dramaturgia lenne a sorozatban (ahogy régebben is simán lenyeltem a deus ex machina megoldásokat, vagy a sztorikban tátongó hatalmas lyukakat, mert élveztem a felvázolt szituációkat, történéseket).
Értem, és megértem, hogy új irányba akarják terelni a sorozatot, de ez az új irány nem feltétlen jobb, mint a régi.

humorpalanta - 2018. 11. 23. 17:00

Én is imádtam az átívelős szálakat, csak aztán egyre grandiózusabbá váltak és felfalta a sorozatot. Ezért is örülök annak, hogy visszatértek ehhez a könnyedebb stílushoz. Legyünk őszinték, a gyerekes, jópofa sorozatból egy borzasztó sötét dráma lett a végére, ami nagyon nem tett neki jót.

Megértem, hogy Ryan nagyon kitűnik lefelé, én is érzem, de ez nagyon érezhetően a színész karakteréből is fakad. Ő valahogy ilyen, háttérben megbúvós. Nem biztos, hogy a legjobb casting lett ő. A nagymamával lett volna pár visszaemlékezés, az sokat dobott volna rajta. Persze utólag könnyű…

Amúgy Graham és Lee Mack mennyire hasonlítanak már? :D
Lee pedig a raktárból is “not going out” :D

A legújabb hírek szerint a BBC-nél nem túl jó a környezet és Chibnailt nagyon zavarja ez. Ha nem változnak, akkor lelépne, viszont akkor Jodie is menne vele. :(
Nem tenne jót a sorozatnak az, ha most megint a BBC idiótasága közbeszólna.

nargli - 2018. 11. 26. 17:46

Na, a 8. résszel végre úgy érzem, megérkezett a DW! Épül a feszültség, jók a poénok, és végre a “heti gonosz” is gonosz, és el akarja foglalni a Földet, nemcsak egy meg nem értett lélek, akit igazából szeretni kell. Szuper volt!:))

CrashBoostZoom - 2018. 11. 26. 20:01

Igen. Ez már AZ a rész volt amire én is vártam és szeretek a DW-ban. Világpusztító idegenek valami történelmi háttérrel megspékelve, minden companion csinált valamit, futás a monszták elől stb. :D

humorpalanta - 2018. 11. 26. 23:30

Hát ezt sem fogom soha újranézni. Még így is unalmas volt. Semmi érdekes nem történt. A gonosz felismerése és legyőzése között egy perc nem telt el. Senki nem volt egy pillanatig sem veszélyben.

CrashBoostZoom - 2018. 11. 27. 10:34

humorpalanta:
Én komolyan nem értem, hogy mit akarsz. Az előző kommentedben “gyerekes, jópofa sorozat”-nak tituláltad a DW-t és előtte pedig örültél, hogy ismét ilyenek a részek.

Erre most meg az a gond, hogy nincs életveszély, halál meg horror?

Már nem tudok kiigazodni a kommentjeiden.

humorpalanta - 2018. 11. 27. 17:25

Nem az a baj, hogy nincs életveszély. Az a baj, hogy a nagyanyám is jobb forgatókönyvet írt volna. Attól kezdve, hogy behozták a gonoszt, a legyőzéséig nem telt el két perc. Attól, hogy valami gyerekes, jópofa, még nem kell szarul megírt, elkapkodott, összecsapott plottal rendelkeznie. Kidolgozatlan volt, mindenféle izgalom nélkül. A legjobban példázza, mikor a király leszúrja a csajt, majd jön a távoli snitt a robbanásról, ahol elméletileg 1 másodperc nem telt el és legalább 8 méterre álltak egymástól. (Jajj királyom, vigyázz a robbanásnál.) Ne már. De amikor mentek megmenteni a királyt, még akkor sem futottak, még véletlenül sem, úgy sétáltak oda. Ekkora lyukakat egy forgatókönyvbe tenni…

nargli - 2018. 11. 27. 19:51

humorpalanta: most gyakorlatilag ugyanazokat az érveket mondod, mint amiket mi fogalmaztunk meg, a korábbi részek kapcsán, akkor azt mondtad, hogy nincs igazunk. De, mi az, hogy attól kezdve, hogy behozták a gonoszt, a legyőzéséig 2 perc telt el? Az, hogy ki a gonosz, nagyon szépen épült a rész során. Az, hogy az ellenséges alakot, ez esetben a boszorkányüldöző nőt, csak a végén “kerítette hatalmába”, nem egy ismeretlen dramaturgiai elem, a DW-ban is esett már meg ilyen.

CrashBoostZoom - 2018. 11. 27. 20:27

humorpalanta:
Még az általad istenített évadok is tele voltak ilyen részekkel. A DW-ban a “gonosz” legyőzése ritkán tart 2-3 percnél tovább. A Doktornak lesz egy agymenése es hirtelen kitalál mindent majd a sonic screwdriver-t lóbálva véghezviszi. Ez eddig is így volt, ezen már kár 2018-ban fennakadni.

pehnemer - 2018. 11. 27. 20:35

Rémes ez az évad, egyik részen se tudtam izgulni, fos PC-az egész, kötelező klisékkel. Nagy csalódás számomra…

Edrick - 2018. 11. 28. 05:04

Eeh, phfuf, oké. Ez a részt jobban élveztem volna, ha az utolsó 10 percre nem rugaszkodik el minden tekintetben az addig látottaktól. Elismerem, az eleje kicsit in medias res, de volt lendülete, pörgött, szépen építkezett; volt kaland, és még tanulságot is próbáltak levonni egy ponton.. aztán szétcsúszott az egész.

Persze, nem volt kérdés, hogy idegenek vannak a dologban, de simán ki lehetett volna futtatni valami egyszerű dologra, pl. hogy egyszer jártak azon a vidéken idegenek, és a hajójukból maradt valami, ami mérgezte a talajt, és hatott a környezetre, ezért hitték azt, hogy boszorkányok vannak stb. Nyilván nem kell pont ez, csak valami egyszerűt. Mert így 10 percbe próbálták beleerőszakolni egyrészt “A” felfedést, hogy ők idegenek, aztán hogy onnan jöttek, mit akarnak, és még le is győzik őket. Az utolsó 10 percre annyi új információ és esemény jutott, hogy azzal feszesen meg lehetett volna tölteni egy teljesen másik részt. Vagy mondjuk, ha elvágják ott, hogy az idegenek támadnak, és folytatják jövő héten úgy, hogy akkor már rájuk fókuszálnak, de nekem így túl éles volt a váltás a rész háromnegyede, és a maradék között. Nem, valahogy nem ment. Pedig Alan Cumming egész jó Jakab volt, de az utolsó 10 perc előtt értetlenül állok.. Na, mindegy. Majd legközelebb.

Deisler007 - 2018. 12. 03. 12:39

nem kötekedésképpen, de csak én érzem úgy, hogy túltolják a pc-t ebben az évadban? ami akár okés is lehetne, ha közben nem lenne az epizódok színvonala a béka segge alatt.

Yooha - 2018. 12. 04. 08:56

Az észrevette valamelyik szereplő, hogy a Tüköruniverzumban tükrözve volt a Slayer felirat Erik pólóján? Hogy lehetne ott álni, ha semmit nem tudsz elolvasni?
A beszélő gumibékára meg nem számítottam.

mSO - 2018. 12. 04. 15:27

Yooha: jó észrevétel! bár a fickó nem könyvek, hanem a felesége miatt ment oda. :)

nargli - 2018. 12. 04. 15:40

Egy tudattal rendelékező univerzum, amelyik beszélő békává változik, és a Doktor legjobb barátja lesz, nagyon kellett már egy ilyen elszállt DW rész. Amúgy csak nekem volt tündérmesei az egész? Tükör, béka, szörnyek, erdől, labirintus… csupa mesei motívum, jó volt nagyon.

stargatelost - 2018. 12. 04. 18:46

Azt hiszem cá… békát ugrott a Doctor Who…

gromit - 2018. 12. 04. 18:53

Yooha: hm, ezt nem szúrtam ki, de azért elég könnyű megtanulni tükrösen olvasni, szóval tuti nem ezen múlna :)

gromit - 2018. 12. 04. 19:03

“Tükör, béka, szörnyek, erdől, labirintus… csupa mesei motívum” – igazából ennek kellett volna lennie a karácsonyi különkiadásnak, egy jó angolos mese-kifordítós panto :)

(Graham Nortonnál jópofa volt most ahogy Dawn Frenchcsel megbeszélték a pantószereplését, az amerikai vendégek (Steve Carell meg Michael B Jordan) meg csak néztek, h mivaan :D )

humorpalanta - 2018. 12. 05. 16:59

Imádtam, kitűnő rész lett. Jah és néhol a birkaforradalom már elkezdődött :D :P

Yonas - 2018. 12. 07. 21:22

Yooha: Nem csak a póló felirat volt tükrözve, hanem maguk a szereplők is. A frizurájukon lehet a legkönnyebben észrevenni: a tükörvilágban a másik oldalon van a hajuk választéka.

norby - 2018. 12. 07. 22:42

Sőt, a doktor fülbevalója is a másik fülében volt

Nebojsa - 2018. 12. 08. 19:39

Ja, a Doktor fülbevalója: nő lett, egyből lett ékszere? 😀😀😀

Edrick - 2018. 12. 11. 11:07

Nevezzetek telhetetlennek, de az utolsó két rész volt az kb., amit én az egész évadra vártam volna. Az egyik egy teljesen érdektelennek tűnő kezdetből jutott számomra áll-leejtő magasságokba, a másik meg egy cseppet gyengébben, de Timsóval és Mark Addy-vel adta meg azt a fajta kalandot, amit én már hiányoltam. (Meg persze az átívelést, a sok epizodikusság után már úgy kellett legalább egy kicsi átívelés, mint egy falat kenyér.)
Ezzel közel sem azt akarom mondani, hogy rossz lett volna az évad, de minden élvezetes részre jutott 1-2 rosszabb, szóval nekem kicsit felemás az összkép. Érezni, Chibnall egy új irányt akar kijelölni, amit abszolút adok, de mintha még neki se menne annyira biztosan a dolog. Ezért örülök, hogy lesz folytatás, még ha csak 2020-ban is, mert bőven van itt még mit ásni, én pedig látni akarom, hogy mi sül ki belőle.

A New Year Special meg így első blikkre érdekesnek tűnik, még akkor is, ha tényleg az lesz, amit sokan tippelnek az előzetes alapján.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz