login |

Aranyélet: vége a 3. évadnak. És a sorozatnak is.

2018. 10. 21. 19:55 - Írta: winnie

162 hozzászólás | kategória: hazai termék, kritika,

(A korábbi epizódkritikák: 3×013×023×033×04 – 3×05 – 3×06 – 3×07)

Ezeknek a gyökereknek meg kell tanulniuk, hogy velünk nem baszakodhat senki.

Érdekes volt olvasni a sorozat utolsó évadjáról szóló vélemények között az aktuálpolitikai töltetre vonatkozó megjegyzéseket. Nem azért, mert az Aranyélet mindig is próbált aktuális lenni, idén pedig hatványozottan az volt (bár ezt nem politikának mondanám, inkább magyar valóságnak), hanem mert annak ellenére, hogy ezeket a részeket másfél-két éve kezdték el írni, némely motívum tényleg nagyon mai volt.

Először is, a téli környezet behozásáért jár a pacsi, jó volt látni, hogy másképp is nézhet ki egy magyar sorozat, mint általában szokott.

Összességében elégedett voltam az idei szezonnal, ezt le is követhettétek az epizódos írásokban, bár az az igazság, hogy miután az első 4 rész nagyon bejött, a 3×05 totális mélypontot jelentett, hogy azt követően az ismét reményt jelentő hatodikat, valamint a különlegességével a botlásait lazán feledtető hetediket egy olyan lezárás kövesse, ami inkább csalódást okozott számomra.

A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

– Mi van?
– Reset, hugi.

Hol is kezdjem? Egyszerűen furának tartottam a készítői döntéseket. Igaz, megleptek azzal, amerre vitték a végjátékot, az pedig sosem baj, de az én szememben ez az irány sajnos félrement.

A 3×07-es epizód merész volt, viszont a finálénál már nem tudom erre fogni azt, hogy ennyire lassúra és terjengősre vették. Mármint nem a tempóval volt gond, hanem a tartalommal, azzal, ahogy egyes szálakat nem túl érdekfeszítően zártak le. Persze nagy mozgalmasságra sosem lehet számítani, ha (a nem feltétlenül a kedvencemnek számító) pénzügyi machinációk vannak a sztori középpontjában.

A kis akciózás jópofa volt, főleg, hogy még némi heist beütése volt, de a folyománya Márk kapcsán pusztán a karma miatt lett ez? De oké, ez még belefért, és utólag azt is valamennyire jóvá tette, amit Janka szenvedett el, de ettől még ez utóbbi történetszál volt, ami kapcsán leginkább meghallgatnám a készítőket, hogy miért pont így döntöttek, hogy mi volt a céljuk, hogy belegondoltak-e abba, hogy a nézők hogy fogják lereagálni ezt a sztorit, hogy nekünk is szenvedés lesz nézni?

Hol volt a tok?

Ettől még összességében elégedett vagyok a szezonnal, a konkrét lezárást még emésztenem kell, hirtelen magam sem tudom, hogy viszonyuljak hozzá, több szempontból is meglepett. Az évad elég lendületes volt, és az első felének gyorsasága, a plot pörgetése, a sok oldalváltás elég nagy kontrasztban állt a belassult második felével, amibe még egy nagy időugrás is belefért, valamint a csendes zárással. De ki tudja, lehet, hogy ez volt a lehető legjobb döntés.

És akkor a végére természetesen nem is emelhetek ki más idézetet:

– Hát…, vége az aranyéletnek.
– Nem feltétlenül.

Ha van ötletetek, hogy ti hogy folytatnátok a sorozatot, akkor erre érdemes jönni.

(Egyébként, ha az HBO GO-hoz lenne admin hozzáférésem, akkor komolyan nagyon kíváncsi lennék arra, hogy az idei évadból mely jelenet volt az, amit legtöbbször visszanéztek a felhasználók.)

162 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2018. 10. 14. 15:25

(a poszt az előző vasárnap kirakott spoileres kommentfogó bővítése, szóval az első kommentek az első napos darálóktól vannak. a kritika pedig azért nem hosszabb, mert sok gondolatot már kiírtam magamból a napi epizódkritikák közben.

idővel remélhetőleg lesz írás arról, hogy mit jelentett az Aranyélet a magyar sorozatgyártásnak, de most még nem akartam nagy összefoglalót írni.)

Gn - 2018. 10. 14. 20:15

szerintem jó lett, de nem üti a 2. évadot.
ami nagyon tetszett a környezet, a Dunakanyar csodálatos
ami nem tetszett az az utolsó 2 rész, különösképp a befejezés
nesze semmi fogd meg jól…

mevrim - 2018. 10. 14. 20:22

A vége nekem se igazán, meg nem is értem:

Enikőt akkor Miráék nevelik? De akkor miért nagyizta magát Janka, mikor köszönt neki?

Ronnie13 - 2018. 10. 14. 20:46

Igen, a vége nekem se tiszta… @mevrim Nekem is úgy jött le, hogy Enikőt Miráék nevelik…

gn - 2018. 10. 14. 20:47

valszeg nekik eleg bajuk volt Markkal, meg a benasagaval…

totya - 2018. 10. 14. 20:48

Szerintetek mi történt Endre bá-val? Nekem nem volt teljesen világos.

patrickburnsred - 2018. 10. 14. 21:12

Szerintem teljesen jó zárás lett. Oda jutottak vissza, ahonnan elindult ez az egész anno Attiékkal, giliszták helyett most méz az ami adja a napi betevőt és részben mindenki megkapta azt ami jár neki, khm, Márk. (oké, olcsó poén :D)

Viszont engem Mira karaktere eszméletlenül irrítált végig és ez a norvég thriller hangulat is elég furcsa volt az utolsó részekben a Tibikés szállal – habár azt hozzá kell tenni, ott a garázsos jelenet feloldása Atti és Tibi között mesteri volt!!

dzsud - 2018. 10. 14. 22:30

Janka vajúdása alatt néhol az volt az érzésem, mintha egy Anders Thomas Jensen filmet néznék, király volt.

Edrick - 2018. 10. 14. 23:15

Huh, ez, hát ez tömény volt. És igen tartalmas. Az első pár résznél azt éreztem, hogy iszonyatosan sok a szál, és ezerrel pörög minden, de a 3-4. epizód környékén sikerült jól belőni a sebességet, és onnantól nem volt gond. Az “Endre bá él” c. montázs elképesztő volt, de talán a hetedik rész az, ami előtt leborulok. Gyönyörű érzelmi hullámvasút (meg szép bottle episode, de nem merem biztosan annak nevezni), kész, elképesztően élveztem.

Nekem tetszett a zárás is, Karma lévén igyekezett rászolgálni a nevére; először Jankával, aki el is fogadta az új helyzetet, és tiltakozott a pénz ellen. Ennek kifejezetten örültem, mert ha elfogadja az “itt a pénz, és innentől nincs több bűn”-t, megrökönyödtem volna, illetve ennek már eleve a felvetése is zavart, szóval tetszett, hogy az elégetés lett a megoldás, és hogy Attila se táncolt vissza belőle. És hogy ezután Márk is megkapta a neki járó dolgot, az már csak hab volt a tortán.

Szóval részemről egyetértek, tetszett, hogy oda jutottak vissza, ahonnan elindultak, csak (remélhetőleg?) most már így is maradnak. :) Elég jó évad volt, szépen megtalálták az arany középutat az első két évad között, és persze hiányozni fog maga a sorozat is (igyekszem azért megnézni még hetiben is, megérdemelné).

U.i.: Szeretettel várom a magyar HBO következő projektjét:)

perelli - 2018. 10. 15. 08:09

Érdekes, nekem pont az évad első fele tetszett, az eddig legerősebb részeknek éreztem. Pont, mert valóságosnak hatott, de nem elsősorban a konkrét aktualitások miatt. Umbrés volt. Az utolsó részek idegesítőek voltak számomra. Lassúak is, és túlzóak is. A thrilleres beütés meg végképp nem jött be.
A kerítéses jeleneten szakadtam egyébként. :D

Kol - 2018. 10. 15. 09:30

Az utolsó két rész annyira nem kötött le. Végig vártam egy hatalmas twistet, de valahogy az elmaradt. Minden esetre összeségében ez is kiemelkedő évad volt mind az első kettő. A Mátyás Pistis szöktetés rész nagyon bejött, A dunakanyaros rész is. Hajrá HBO, jöhet még egy ilyen sorozat. Azért Endre bá hiányzott a vége felé, jól átbasztak minket :D

rives - 2018. 10. 15. 10:07

lehet csak a dara miatt van, de én nem vagyok maradéktalanul elégedett…
Egyszerűen nem jött át az a durva, nyomasztó hangulat, ami miatt az előzetesek után annyira vártam. A végével sem vagyok kibékülve, lehetett volna ezt sokkal bátrabban is.
És bár az alapsztori úgy-ahogy rendben is van, azért csak megmaradt egy-két (számomra) amatőr/ciki megoldás, nyitott kérdés..
Pár spoileres konkrétum:
-a kutyával pofonosztós résznél azért felhúztam a szemöldököm :) Eleve gáz, hogy a két cérnavékony kölyök (akiből egy lány) így lerendez két verőembert
-a Mátyás Pistis összeborulás az óriási baklövés, egyszerűen nem életszerű
-Mira szála a lánykereskedelemmel nagyon összecsapott, akár indokolatlannak is mondhatnám (persze, valahogy őt is gyilkossá kellett tenni, de ez így szerintem erőltetett)
-szintén nem életszerű aztán a Mira-Jakab Erikás összeborulás
-apróság, de engem nagyon zavart: Janka terhességi arcpuffasztása szerintem nagyon bénára sikeredett…. egy ilyen stábban nem volt egy jobb maszkmester?
-a szülős-éneklős jelenetnél nem tudom, hogy meghatódtam, vagy inkább fogtam a fejem…
-az utolsó nagy akció, és a lezárás több ponton zavar:
1. Márk karakteréből (amit két évadon át építettek) rohadtul nem következik az, hogy hirtelen belemenjen abba, hogy csak úgy felgyújtsák az eddigi legnagyobb fogását
2. oké, megbeszélték, felgyújtanak mindent… azért ha ott bárki tartana egy helyszínelést, szerintem lenne esély arra, hogy találnak az egy köbméter euróból valamennyi maradékot…
3. oké, visszaköltözünk a panelba vezekelni… de ott nem találnak meg az arabok, akiktől lenyúltunk 10millió eurót? – főleg úgy, hogy ha jól láttam a főarab fel is ismerte Attilát

Valahogy az egész vége olyan semmilyen volt… se azt nem éreztem, hogy akkor ők most boldogan eléldegélnek a panelben, se azt, hogy kaptak volna egy olyan büntetést, mint amit mondjuk a The Shield végén láttunk (persze, lehet Márkot tologatni élete végéig…de nem tudom… én többet/mást vártam)

és még két kérdés, ami vagy elkerülte a figyelmem, vagy nem értem:

1. Miért cserélte ki Endre bá-t Jakab Erika egy random hullára, és hol tartotta ilyen jó bőrben addig, amíg be nem ültették a Miklósiékhoz? (talán ütőkártyának Gáll Feri ellen?)
2. A végén Enikő van Miráéknál? Miért nevelik saját lányukként, miért hívják nagyinak Jankát? (kerekes Márk mellé már túl nagy teher lenne?)

Hát ennyi… van egy kis savanyú szájíz, de ennek ellenére azért szerettem. Lehet egyszer megnézem lassabban is, hátha…

(Döbrösi Laura írta is az instáján, hogy nagyon nem ajánlott a dara…lehet van benne valami – bár a fent felsorolt hibák akkor is zavarnának, de talán a hangulat jobban átjönne lassabban)

flyerz - 2018. 10. 15. 10:32

Márkkal muszáj volt történnie valaminek, mert benne végig ott volt a minigengszter. Nem állt volna le ha nem hal meg/bénul le, valami. Sztem Márkos vonal jó befejezés. Esetleg árulhatott volna petárdát a beton pingpongasztaloknál tolókocsiból is:)

Amikor a távoli mutatta a panelt meg a padon ülő csávót, akkor egy pár pillanatig azt hittük, hogy hajléktalanok lettek.

Amit nem értettem teljesen hogy Ati ráiratta az egész céget a szöszire, de a végén mégis a Miklósi méhészetből élnek?
Illetve hogy miért nem borult a kártyavár? Gál Feri végül mindekit beköpött kivéve a Miklósi familíát, mert hogy Ati a legjobb barátja? Mi lett a felgyújtott pénzzel és házzal? Hogy tűnt el a Miklósi família a médiából, rendőrség szeme elől csak úgy?

Maradt pár kérdés, de összességében szerintem jól összeált. Végig vártuk hogy Endre bá előkerül, letarol mindent és mindnkiet, aztán ellovagol a naplementébe, de valójában nagyon szar befejezés lett volna. Ez így teljesen jó volt, nekünk tetszett.

Színészek is jobbak voltak a 3. Évadra, az elsőben Márk meg Mira nagyon “magyar” volt. Viszont Mira amikor a kurvát játszotta, akkor jöttem rá hogy tud játszani, csak a karaktere miatt olyan idegesítő és suta.

Impuls - 2018. 10. 15. 12:08

Az évadzáró végén Enikőt nem Miráék nevelik…
Mira ténylegesen saját gyereke van ott, Enikőt meg nem mutatták a végén. Valószínű valamelyik mellékhelységben volt.
A lezárásról: Én ott abba hagytam volna a végét hogy felgyújtják a pénzt és Márk összeesik.

modry - 2018. 10. 15. 16:12

sziasztok!

Szerintem az utolsó részben a kisgyerek Miráé volt, ezért mondta neki Janka, hogy “itt a nagyi”, meg MIra is, hogy vizsgázik, és tudna – e rá vigyázni. Tény, hogy Enikő is szerepelhetett volna a részben, akkor nem lenne lehetőség félreérteni ezt a szálat.

Ezenkívül számos logikai, forgatókönyvírói “bukfenc” volt a sorozatban, amit nyilvánvalóan azért léptek meg, hogy felvezessenek egy újabb csavart, de na… :

1. Amikor Mira a szexshopban menekül az őt üldöző stricik elől, majd felrohan a lépcsőn, megrángatja az ajtó kililncsét, és dörömböl, hogy be van zárva, segítség — a retesz meg ott van a kilincs fölött, ahhoz hozzá sem ér.

Értem én, hogy nyilván kulcsra van zárva, de a játék kedvéért megrángathatta volna a reteszt is, nem lett volna ennyire zavaró, és a jelenet feszültségét se töri meg.

2. Ugyanezen jelentsor, a végén megjelenik Géza a hős lovag szerepében… hogy jutott be, ha be van zárva az ajtó? Arról nem beszélve, hogy a telefonba Mira csak az utca nevét mondja meg neki, a házszámot nem. A tisztesség mintaképe ügyész pedig azonnal kitalálta, hogy Mira csakis a szexshop-ban lehet, ugye? :D

Volt még jópár ilyen bosszantó következetlenség, de a 7. és 8. résszel mindennel kárpótoltak .

rives - 2018. 10. 15. 16:20

modry:

ha olyan apróságok zavarnak, hogy Mira nem próbálta meg a reteszt, akkor az utolsó részben nem zavart az, hogy az arabok miért nem indítanak hajtóvadászatot Miklósiék ellen? :)
Meg úgy egészében hogyan is sikerült Miklósiéknak tisztára mosni magukat egy felgyújtott ház és minden korábbi előzmény után?

Engem ezek kicsit jobban zavartak…Plusz még az a pár dolog, amit kicsit feljebb írtam.

R4 - 2018. 10. 15. 16:58

A 2-es ponthoz:

Mondta a házszámot is, csak elharapta. Még vissza is néztem, mert elsőre nekem is úgy tűnt, mintha csak az utcanevet mondaná. Jobban odafigyelve viszont már kivehető, hogy “Rábeli utca 6”-ot mond (ezt az angol felirat is megerősíti).

Edrick - 2018. 10. 15. 18:00

modry:

“Szerintem az utolsó részben a kisgyerek Miráé volt, ezért mondta neki Janka, hogy “itt a nagyi”, meg MIra is, hogy vizsgázik, és tudna – e rá vigyázni. Tény, hogy Enikő is szerepelhetett volna a részben, akkor nem lenne lehetőség félreérteni ezt a szálat.”

Attila az utolsó jelenetben Encsi babának hívja a gyermeket :) Én tartom, hogy úgy nevelik, hogy Mira viselkedik az anyjaként, Janka meg a nagyanyjaként, mert Márk mellett már valószínűleg nem bírnák (+ Mira mint rendőr és Géza mint ügyvéd jobb körülményekkel és útmutatással tudják nevelni? De ezt csak így mellékesen kérdezem én is magamtól.)

Viszont aminél én is megálltam egy kicsit, hogy a befőttes üvegekre Miklósi Biolekvár van írva – akkor tényleg dobták a méhészetet, de honnan lett a gyümölcs?

modry - 2018. 10. 15. 19:13

rives:
Dehogynem, az is zavar :) de ezt betudom annak, hogy végez ért a sorozat, eddig tudjuk a történetet, lehet, hogy az arabok a panelig már bem merészkedtek el :)

Ederick:
Ez fel sem tűnt, hogy Attila hogy szólítja a gyereket.. mindenesetre szomorú lenne, ha lepasszolták volna a kicsit. A karakterfejlődést is megtörné: mostantól tisztességesen élünk, becsületesen, vissza a panelbe.. de a gyerekünket elhagyjuk, nőjjön fel abban a hazugságban, hogy a nagyszülei vagyunk..

csandras - 2018. 10. 15. 19:35

Hát… Ez a 3. évad nagyon felemásra sikeredett. Az első 5 rész a mesterműhöz közelített, a sorozat legerősebb epizódjait szállította és perceknek tűntek ezek. És az amit az 5. részben leműveltek, világszínvonalú volt. Aztán onnantól valami félrement, valószínűleg azért, mert ellőttek már mindent, ami izgalmassá tette a szériát, viszont ezt kegyetlen iramban és mennyiségben tették, semmit sem kendőzve. A 6. rész még tűrhető volt, azonban a 7-8. teljesen szürreális és vontatott, nagyon érezhető volt, hogy az írók véget akarnak vetni az egésznek. Azért bírtam ezt a sorozatot, kiemelkedő volt a magyarok között.

perelli - 2018. 10. 15. 20:01

csandras
Mi ugyanazt az évadot néztük. :D

Demeter Viktor - 2018. 10. 15. 20:10

Sziasztok! Nekem tetszett összességében. Bár az volt az érzésem, hogy a legtöbbet az első évadban beszéltek benne, és itt már túl sok volt az olyan jelenet, melyből vakon kimaradhattam ezért. Elgondolkodtam ezen sorozat narrált változatának létjogosultságán, amikor a vak is tudhatja mi történik. :)
Mindenesetre köszönet a készítőknek és sok hasonlót kívánok még, hasonlóan jól összeállított gárdával! Jártam náluk egyszer, én voltam a (kisétáló vak masszőr a második évadban), és ott pl. Thuróczy Szabolcs EMBERILEG IS TELJESEN MEGNYERŐ, POZITÍV KISUGÁRZÁSÚ, KÖZVETLEN ÉS SEGÍTŐKÉSZ EMBERKÉNT MUTATKOZOTT BE SZÁMOMRA.GRATULÁLOK A KÉSZÍTŐNEK ÉS A SZEREPLŐKNEK IS!!!

nevermind - 2018. 10. 15. 21:32

Szerintem kijár a “respect” a sorozat készítőinek, minden egyéb itt jelzett hiba ellenére kétségtelenül a legmagasabb színvonalú magyar gyártású sorozat volt, és mind közül a leginkább életszagú.
A sztori tekintetében osztom az itteni közhangulatot, az 5 részig teljesen oké volt minden, aztán jöttek a logikátlan, indokolatlanul erőszakos, hollywood-i utalsó pillanatban megmenekülős jelenetek, kérdésekből meg csak egyre több lett a vége felé.
A színészi játék szerintem végig rendben volt, még Mira és Laura is, inkább az írók hibája, hogy az övé lett a legkevésbé elhihető és szerethető karakter. Ezzel szemben azt éreztem, hogy az apa-fiú dinamika igen megkopott a végére, Thuróczy is mintha már alig várta volna a sorozat végét. Tibi karaktere pedig úgy lett az utolsó pillanatban a hajánál fogva előrángatva. Nagyon szeretem Legyel Tamást, és jól is hozza a figurát, de hogy az elő istenben nem került korábban elő, ahogy az ezredes nagypapára sem emlékszem. A roma figurák kissé sablonosak voltak, de legalább voltak árnyalatok.
A fényképezés világszínvonalú, a helyszínek, a díszlet is. A zene sok ponton hülyeség volt, amikor a Barbarót meghallottam (kedvenc zenéim egyike a Bánat), azt gondoltam, hogy a ménkübe jön ez most ide. Mivel a zenére különösen rá vagyok fordulva, nekem ez néha kellemetlen volt.
Hát, röviden ennyi, kedves binge néző junkie társak, már akinek volt türelme elolvasni.
És, igen: VÁRJUK AZ ELSŐ TELJESEN MAGYAR FEJLESZTÉSŰ HBO SOROZATOT!

nevermind - 2018. 10. 15. 21:34

gyorsan írtam, bocsi, pl: Mira és Laura inkább Mira (Laura).

El Duderino - 2018. 10. 15. 21:36

Nyomtam egy F5-öt vasárnap 00:00-kor szilveszteri pezsgőbontási időzítéssel majd reggel 8-ra ledaráltam az egész évadot.

A hetedik részen a pofám leszakadt konkrétan.
Amikor megláttam Tibit, hogy mivé lett, meg amit művelt attól meg aztán mégjobban.

Idézem Tibit a 03×07-ből:

– Nem akaraok belemenni a részletekbe de.. K*rva sok pénzre van szükségem, k*rva gyorsan. (Ülnek a Ford Mustangban, Márk meg ránéz Tibi levágott ujjaira.)

Dóri - 2018. 10. 16. 01:30

Ha jobban megfigyelitek, amikor megérkeznek Miráék karácsonyozni, Attila azt mondja a babának, hogy “Encsi”. Eléggé fura lenne, ha Enikőt kivágták volna a végéből. Szóval Mira sajátjaként neveli Enikőt. Oké, oké, szeretetben nőhet fel, de hazugságban. Szuper…

Győri - 2018. 10. 16. 02:35

Kemény, hogy a bordélyos jelenetet valódi bordélyban vették fel. 12. ker Győri u. 16-18 alatt van a hely, aki oda zarándokolna. Swinger klub, buzibár, illegális bordély, szex kamerázás, minden volt ott, a filmbeli berendezés is az eredeti cucc, az utolsó puffig. Vajon melyik filmes “járt” oda…

Gergo - 2018. 10. 16. 08:13

Ónodi Eszter milyen fejet vágot és tartott másodpercekig a 7.resz zarojelenetében te úristen 😂😨

Az egész rész teljesen beteg volt. Ott jött ki, hogy mindenki mennyire elbaszott abban a családban 😂

Arra lennék kiváncsi, hogy a rész már az íróasztalon is ilyen beteg volt, vagy forgatáskor sikerült ilyenre, és csak akkor látták a készítők, hogy mit “teremtettek” 😂

Bond - 2018. 10. 16. 08:58

Engem a legjobban az zavart, hogy nyomi, kocka gyereket csináltak Márkból. Lebénult, értem, de miért kellett aza haj, meg a laptopon kockulás…

s - 2018. 10. 16. 11:54

Persze, ez egy sorozat, ne várjuk minden pillanatában, hogy “életszerű” legyen. Mert nem kell annak lennie. De amit láttunk itt nyolc részen keresztül az egy akkora katyvasz volt, hogy az csak na.
Nem is értem. Hetet-havat összehordtak, néha nem tudtam, hogy bosszankodjak, vagy csak nevessem ki.
Mintha mindent, de mindent bele akartak volna adni az alkotók, hogy életük fő művét rakják elénk. Nem sikerült. Egy-két dolgot jobban át kellett volna gondolni. A kevesebb ezúttal is több lett volna.

MekkElek - 2018. 10. 16. 17:47

Szerintem az utolsó két-három rész nagyon durván elszakadt a valóságtól meg a korábban felépített világtól. Kezdve azzal, hogy Bianka öngyilkossága után egy olyan Gál Feri, akit eddig bemutattak, a kutyák elé veti Márkot.
Már valaki említette, hogy Endre Bá hulláját hogy sikerült ilyen jó állapotban tartani? És egyáltalán minek?
Meg ha már a Kékek házkutatási engedélyt kapnak, akkor az nem úgy működik, hogy egyszerűen rájuk robbantják az ajtót a kommandósok, aztán, ha nem találják az előszobában a gyanusítottat, akkor csak úgy hazasétálnak. Egy ilyen esetben minimum ízekre szedik a házat.
Aztán Mirának van lélekjelenléte megfojtani a stricit, de később mondta, hogy látta, ahogy veszi a kamera. Akkor már nem akarta kikapcsolni? Vagy akkor a memóriakártyát nem veszi ki utólag?
Meg értem én, hogy bottle-epizód, és otthon “kell” rekednie a családnak, de ha vajúdik a feleségem, ráadásul probléma van a gyerekkel, ráadásul árokba fordul a mentő, akkor egyből kórházba viszem. Akkor nem számít, hogy egy fa lombkoronája zuhant a garázs elé. Az ég szerelmére, erre való a pickup, vagy keresek fűrészt, vagy kötelet amivel kézzel elhúzhatom, de nem totojázok.
Aztán ha valaki kést szegez a torkomnak a saját házamban, az kurva élet, hogy nem nyugszom, amíg cselekvőképtelenné nem teszem, nem pedig odaengedem a terhes feleségem mellé énekelni (ami mellesleg szerintem eléggé cringeworthy volt). És az ember afelett sem tér olyan könnyen napirendre, hogy a fia akarta meggyilkolni.
És egy olyan Márk, akit megismertünk sem hagyja csak úgy annyiban, hogy többszázmillió forint készpénznek csak úgy odapörköljenek.
Arról nem szólva, hogy egyáltalán nincsen megmagyarázva, miért “kaptak szabad elvonulást”. Oké, mondjuk Gál Feri bűntudatból nem tereget róluk, mert Attilát kedveli, legyen. De az álllamtitkár? És az arab banda, csak úgy futni hagyja őket, miután megdörrentették a pénzt?

Szóval a sok következetlenség elég rossz szájízt hagyott maga után. Kár, mert a felvezetés nagyon ígéretes volt. Lehet, hogy a piti bűnozőből nagypályás gengszterré változtatás megfeküdte az írók gyomrát.

szebe - 2018. 10. 17. 00:13

Egyet kell értenem a többséggel, az első 5-6 rész nagyon rendben volt, az utolsó kettőt meg még emészteni kell.

A végén szerintem Janka és Márk is rájött, hogy hagyni kell a pénzt, mert valójában az az, ami mindig lehúzza őket. Ezzel tulajdonképpen Attilát igazolják.

Pár észrevétel:
-A Mátyás Pisti-féle vonal nekem kicsit túlzás volt, de gondolom el kellett varrni azt a szálat is valahogy.
-Az “új” Bianka nekem annyira nem jött át. Stílusban valóban közelebb állt márkidzsíhez (meg ehhez a “zülléshez”), de szerintem Németh Laura jobb volt ebben a szerepben.
-A 2. részes hajnali kocsikázós jelenet a zenével (iamyank) nagyon bejött, illetve a sorozat során végig nagyon jól nyúltak hozzá a (kevésbé ismert) magyar előadók zenéihez, ez óriási pluszpont.
-Nem tudom véletlen egybeesés-e, vagy figyeltek rá az alkotók, de Márk az évad során egy III-as Golf kabriót hajt. Most pedig tessék szépen felidézni a flashback-es részeket, milyen kocsit is adott a keresztelő után Enosz Márknak? :)))

Deneveréb - 2018. 10. 17. 12:19

Én úgy csináltam volna meg, hogy Márk lebénul (ha nem történik vele valami ilyesmi, szerintem folytatta volna ezt a fajta életet), viszont együtt maradnak Biankával. Gáll Feri pedig, bármennyire is volt egy őrült, szintén megérdemelt volna egy boldogabb befejezést (mondjuk élhetett volna külföldön, vagy ilyesmi). Azt sem értem, hogy miért a gyerekek kapták meg kvázi a szülők büntetését is, amikor azért lettek olyanok, amilyenek, mert így nevelték fel őket. Ráadásul Mira is teljes happy endet kapott.

Az évad az első 5 epizódja a kedvencem lett az egész sorozatból, viszont az utolsó 3 szerintem nagyon szürrealista lett, és fura volt, hogy a többi résszel ellentétben télen játszódik,(mindig is tetszett, hogy ellentét volt a napfényes idő és a mocskos cselekedetek között.) A logikai bukfenceket pedig sosem szerettem a sorozatokban (ha Attilának méhészete van, miért lekvárt árul és nem mézet, ha valaki el akarja vágni a torkomat, nem engedem, hogy a terhes feleségemnek énekeljen, és viszonylag ritkán fordul elő az, hogy a mentő késik, árokba esik, és még egy fa is kidől a garázs elé.) A vége is teljesen irreális, mivel szerintem, ha valaki így él 25+ évet nem fog 3 nap alatt megváltozni, de ezekkel még meg tudok békélni, mert mégiscsak egy sorozatról beszélünk. Viszont is azt is meg kell jegyeznem, hogy azért szerettem meg ezt a sorozatot, mert nagyszerűen és igazul bemutatja a magyar helyzetet, és úgy éreztem a végére, hogy ez sok helyen eltűnt belőle. Persze, talán nem lennék ilyen negatív, ha nem csinálták volna ki teljesen a két kedvenc karakteremet (Bianka és Márk). (Igen, van valaki, akinek nem Endre bá volt a kedvence.)

TWathe - 2018. 10. 17. 13:20

Az első 6 rész zseniális volt, a 7. pedig az egyik legbetegebb dolog, ami ezzel a sorozattal történhetett – pozitív értelemben. Aztán az utolsó rész is tetszett, egészen a befejezésig.
– Felgyújtják a pénzt – okés, de akkor már nem is keresik őket többé az arabok?
– Gáll Feri egyszerűen csak nem nyomja fel Attiékat, mert ő volt mindig is a legjobb barátja. Ismét: miért? Honnét jött ez így hirtelen? Elhiszem, hogy egy naiv és aranyos kis vadkan volt, de ő is bábként használta ugyanúgy, ahogyan Endre bá.
– Márk lebénul: megértem, hogy valahogyan le kellett csitítani a karaktert, mert gangszta maradt volna egész életében, de egy bili hajú, depressziós kockává degradálni az egyik legtökösebb karaktert… hát na. Amúgy nálam is a Bianka-Márk páros vitte a prímet. Az Enosz bálvány ledöntése pedig szerintem zseniálisan sikerült, ugyanúgy ahogyan a hajnali autókázás. Rohadtul fog hiányozni és félek, hogy még marha sokáig fogok agyalni rajta, mit is érzek a lezárással kapcsolatban, de vitathatatlanul zseni sorozat volt.

Quantumleap - 2018. 10. 17. 13:39

Endre bát valaki meg tudja magyarázni? Erika miért tartotta meg a hullát? És miért rakta be a Miklósi-házba?

s - 2018. 10. 17. 14:09

#Quantumleap

Elég sok minden szorulna magyarázatra.
Ez a nonszenszek évada volt. :)

Például melyik határőr engedné vissza a határon az elkapott határsértőt? Mert két civil erre kéri őket. :) Miközben amúgy szigorú ellenőrzések vannak a határokon a szökött bűnöző miatt.

Vagy: a főszerkesztő délelőtt bemutatja a leleplező anyagot az érintetteknek, mondván, délután 5-kor megy a cucc a nyomdába, addig tehetnek észrevételt.
Azok nem észrevételt tesznek, hanem néhány óra alatt hipphopp megveszik a lapot, valakivel átszerkesztetik, hogy aztán másnap simán megjelenjen leleplezés nélkül az újság. lol

TWathe - 2018. 10. 17. 14:11

@Quantumleap még mondta a kóterban Gáll Ferinek, hogy mindenkinek kell biztosíték. A házba pedig szerintem ugyancsak Gáll Feri megbízásából rakta, hogy Miklósiékat lekapcsolják.

s - 2018. 10. 17. 14:22

#TWathe

Logikus. :)
A rendőrnő “biztosítéknak” megtartja a hullát, bebalzsamozza, valahol biztonságosan tárolja, és helyette szerez egy másik hullát akit eltemetnek…
Aztán a kellő pillanatban simán beviszik Miklósiék villájába Endrábát. :)

Quantumleap - 2018. 10. 17. 14:57

s: Végülis két évvel ezelőtt járunk. Akkor még nem olyan sokkal voltunk a röszkei események után. És végülis lehetnek ilyen gondolkodású határőrők, akik ha nem muszáj, nem akarnak a papírmunkával vacakolni, esetleg túlórázni miatta. Az már inkább kérdés, hogy vajon Szerbiában mihez kezd egy átszökött roma? Persze, annyira nem ismerem a viszonyokat.

Dóri - 2018. 10. 17. 15:22

Nekem is Bianka és Márk volt a legszimpatikusabb, mert annyira vagány karakterek voltak és mélységesen nyomasztó, hogy így végezték. Mindig szeretem elképzelni 1-1 sorozat/film befejezése után, hogy vajon mi fog történni a karakterekkel később és csak az jut eszembe, hogy Márk helyében simán felvágnám az ereimet. Ennyi szart senki nem érdemel, bármennyire is minigengszterkedett. Máshogy is le lehetett volna állítani. Ezzel szemben Mira folyamatosan kavarta a szart, aztán ő mindent megkapott, amiért harcolt. Oké-oké, csak egy sorozat, kitalált karakterek stbstb, de mivel olyan sokáig annyira élethű volt az egész, nehéz nem arra gondolni, hogy hány hasonló sorsú van a világon, akik valóban így élnek: lebénulva a panelban…
Azt pedig még mindig kikérem magamnak, hogy egy újabb Miklósi-gyerek fog hazugságban felnőni…

Dóri - 2018. 10. 17. 15:32

szebe:
Igen, mi is észrevettük, hogy Márk ugyanolyan (ugyanazzal?) autóval jár, mint amit a keresztelőjére kapott Enosztól :)

Nagyon sok szép részlet bújt el a sorozatban, például Bianka lovát a lovardában úgy hívták, hogy Manó (egy pillanatra lehet látni a névtáblán). De imádtam azt is, hogy a főcímekben is mennyi mindent elrejtettek. Az első évad főcímét képkockáról képkockára érdemes stoppolgatni, a második évadban is sokatmondó, hogy ki hol kezd el törni (Márk a vállán, ahol meglövik; Mira a szívénél; Enosz a feje hátuljánál…). Amikor a harmadik évadot elkezdtük, már az első rész főcímét stoppolgattuk és próbáltuk kitalálni, hogy egyes emberekhez miért fog az a bizonyos tárgy tartozni (Thúróczy Szabolcs neve mellett van a méh, Ónodi Eszternél a keze ahogy mindent tologat, Olasz Renátónál a nyaklánc, Lauránál a véres cipő, Végh Zsoltnál a buddhanyaklánc, Angernál a jégkocka…:))

De sok régi fotót lehet látni bekeretezve a háttérben, azokat is jó volt kiszúrni és elemezni.
Ja és Csapó István, a másik polgármesterjelölt maga Tasnádi István, az egyik forgatókönyvíró :)

Egyébként egy kérdés, Márk nem a jobb oldalára bénult le? Amikor elesik, miközben nyitná az ajtót, a jobb lábát és a jobb kezét nem tudja mozgatni, nem? Én így értelmeztem. De utána a panelban már jobb kézzel számítógépezik. (Egyébként ha már lehetetlen módon egy depressziós, panellakó kockát csináltak Márkból, legalább játszhatott volna valami lövöldözős játékkal is. :D)

Dóri - 2018. 10. 17. 15:38

És még egy gondolat…
Mindigis azt szerettem ebben a sorozatban, hogy arról szólt, hogy nincs fekete és fehér. Minden szürke…mindenki érthető, hogy mit miért csinált és aki az egyik pillanatban hős, az a másik pillanatban ellenség is lehet, vagy fordítva (pl. Jakab Erika). Ehhez képest számomra ez a végkifejlet mintha azt mondaná, hogy mégiscsak fekete és fehér van: ezesetben van a milliárdos, de boldogtalan élet, vagy az alsóközéposztálybeli, de boldog élet (márakinek…)
Arany középút esetleg? Az nincs? Miért egyértelmű, hogy a panelban végzik? Olyan erőltetett ötlet. Persze, veszítsék el a luxust nyugodtan, de attól még élhetnek egy normális pesti társasházban is, vagy egy kedves kertesházban, mint a nagymama…
Oké, csak egy sorozat…de asszem túlságosan beleivódtam… :D

TWathe - 2018. 10. 17. 15:51

s: nem mondtam, hogy logikus, sok logikai bukfenc volt, főleg itt a 3. évadban, ami kiakasztja az embert, de én pl. ezt az Enosz hulla-vonalat még el tudom nézni. :)

Dóri: kicsit magyarosan kárörvendek rajta, hogy nem csak én kattogok rajta, még napokkal utána is. Kitartás, csak kijövünk majd valahogyan a poszttraumás stresszből. :D

Quantumleap - 2018. 10. 17. 16:32

Dóri: Deréktól lefele bénult le. Én úgy értem, azt mondja: “Nem érzem a lábamat!”

Vajon? - 2018. 10. 17. 16:39

Eddig senki sem vetette fel, de mi van, ha az utolsó jelenet egy alternatív valóság, ami azt mutatja meg, mi történt volna, ha Ati kiszáll időben a bizniszből, akkor hogy élnének jelenleg. Ez sok furcsaságot megmagyarázna:
– Janka a végén teljesen ép (nem lett volna szülés, amitől lebénul),
– Ati lekvár-méz ellentmondása
– A kisbaba Miráé
– tudnak nyugisan élni a panelban, nincs miért félniük az arabok bosszújától
– Márk fordított bénulása, kockulása – ez jelképezheti azt, hogy attól, hogy nem lettek bűnözők, nem csupa jó és boldog dolog történik velük, így is érheti őket tragédia, mint bárkit.

Az “Endrebá hogy maradhatott ilyen épen hónapokig” kérdéshez: a rész végén, amikor kicsit lebegtették, hogy talán életben van, van egy tizedmásodperces képkocka bevágás, amikor Endrebá egy jégkockát mutat (ez a jelenet később visszatér). Szerintem egyszerűen egy hűtőházba tették a hullát.

Vajon? - 2018. 10. 17. 16:44

Még egy eszembe jutott az alternatív jelenethez. Amikor Mira meséli, hogy Endrebá elzavarta a vaddisznókat, akkor valami olyasmi mondott, hogy “a gengszter keresztapánk” vagy valami hasonló fordulat, mintha az ügyészúr nem iserné, normál esetben elég lett volna azt mondani, hogy Endrebá, és tudta volan kiről van szó. Ebben az alternatív forgatókönyvben az ügyész sosem találkozott volna Endrebával.

Vajon? - 2018. 10. 17. 16:49

*mintha az ügyészúr nem ismerné

Quantumleap - 2018. 10. 17. 16:50

Vajon?: Tényleg nem értem ezt a fordított-nem fordított bénulás dolgot, amiről beszéltek. Deréktól lefele bénult le, leagalábbis nekem egyértelműen így jött le.
Az alternatív valóság elmélet azért sem áll meg, mert egy olyan idősíkon Mira nem valószínú, hogy találkozik és összejön Zebegényivel.

Quantumleap - 2018. 10. 17. 16:53

Endrebát illetően meg nem az a kérdés, hogy hogyan tartották épen, hanem hogy miért?

Vajon? - 2018. 10. 17. 16:54

Quantumleap: miért ne találkozhatott volna? Egyébként arról nem írtam, hogy mikor kellett volna kiszállnia Atinak (és a családnak). Lehet, hogy Mira bírósági ügye kellett volna, hogy a fordulópont legyen (és akkor találkoztak is volna az ügyésszel).

Csak mint ötlet dobtam be, nem mondom, hogy ez a “megoldás”.

Deneveréb - 2018. 10. 17. 16:56

Ha Márk deréktól lefele bénul le, akkor Ati miért segít neki levenni a kabátját?

Vajon? - 2018. 10. 17. 16:58

Még egy adalék: amikor felgyújtják a pénzt-házat, Mira mondja, hogy “vége van az arany életnek”. És utána jött még a paneles jelenet.

Thomas384 - 2018. 10. 17. 17:02

A kommenteket olvasva itt a vége a sorozatnak bukás lett, ami sztem is igaz, nem reális, nem igazítható a karakterekhez.

De azért leakadtok olyan részeken, amin nem kéne.

Pl. az arab bosszú, ott megpróbálták a kocsicserével kimagyarázni a dolgot, plusz nem ismerték az arabok a tolvajukat, sztem nem látta meg az Atit sem a főarab. Az más kérdés, h a kocsi alvázszáma alapján már lett volna egy újabb nyomozati szál.

Mira ribancnak sztem túltolta, ahogy meg lenyomja a nála 4x súlyosabb faszikat meg egy vicc, de értem én így kellett lennie, pedig egy casting couch videó vele nagyobb profitot hozott volna. “olyan segge van ha a nyelvem benne lenne beszélne” -Torrente

Endre hullát gondolom jegelték valahol, bár elég “nagy” biztosíték.

A 7. rész fekete humora nekem elég volt, h ne akadjak le azon, h most a testvérem épp megölt volna és hasonlók.

A cigós határzáros rész hatalmas volt! :D Pistinek csak azért kellett segíteni, mert üldözték a Márkot a börtönön kívül? Sztem épp elég oka van így is utálnia. Elbaszta az életét.

A vége, ez a család sose lenne boldog egy panelban egy ilyen életvitel után, ennyi tüskét család nem dolgoz fel, de pénzt fel nem gyújtja. Apropó pont így válik értelmetlenné az embercsempészek által kizsákmányolt menekültek megtakarítása, h felgyújtják. Ez arcon köpése a szenvedésüknek!

Amúgy király a sorozat, de a vége hol van egy Breaking Bad finálétól?

sercz - 2018. 10. 17. 21:26

Vajon?: van fantázia az eszmefuttatásodban, én örülnék, ha a befejezés csak fiktív lenne. Annál is inkább, mert ahogy látom, sokak kiszúrták Mira megjegyzését (“vége van az aranyéletnek”), viszont Attila válasza elég sejtelmes volt: “Nem feltétlenül” :) Szóval még az is lehet, hogy lesz egy ráadás évad. Ha más nem, a nézők teljesen jogos, lezárást illető kritikái miatt. Egyébként én is csatlakozom többekhez, az első 5 rész nagyjából hozta a szintet, aztán fokozatosan lett totál kudarc az egész. Janka gyerekszülési szála szerintem alapból vakvágány volt, ennek köszönhetően történt meg többször is velem az, ami addig elképzelhetetlen volt: belepörgettem 1-2 perces részekbe, mert egyszerűen érdektelen volt. Én azt vártam, illetve az illett volna Jankához, ha sikerül szándékosan elvetélnie. Nekem is a Márk-Bianka páros volt a legszimpibb az egészben, egyszerűen nem ezt a sorsot érdemelték, hihetetlenül összeillő duót alkottak minden szempontból. Náluk elhittem, hogy tényleg szerelmesek egymásba. Főleg Bianka részéről voltak nagyon meghatóak az érzelmek. Ez a “Márk lebénul, mert máshogy nem tudta volna megfékezni magát” szimbolika nagyon erőltetett. Ha mindenáron a megállítása volt a cél, lehetett volna úgy is, hogy sikerül lelécelniük Thaiföldre, és mondjuk valami extrém sport űzése közben balesetben szörnyethalnak. Sokkal inkább illett volna hozzájuk ez. Előtte esetleg ha megrendezik a lány halálát, aminek következtében az apja öngyilkos lesz. Egyébként is ezt vártam Feritől, miután elkezdte az önvallomást a kamerába. Meg ha jól emlékszem, az előző évadban is volt már efféle kísérlete, szóval abszolút reális lett volna. Érzésem szerint az egész bagázs legmagasabb morális szinten álló figurája Attila volt, a jellemhibái ellenére is. Ő érdemelte volna a legjobb véget. Ha összejön az újságíró csajjal, megnyugvást talál a méhészkedésben, és Jankát lesittelik Hollós halála miatt, az úgy nagyjából igazságot szolgáltatott volna. Az antik ikonos szál szerintem izgalmas és érdekes volt, bár Tibi bevonása hanyagolható lett volna. Viszont a norvég thriller feelingű jelenetek közte, Atti és Márk közt nem lettek rosszak, de a végkifejlet ott is csőd. Csak én röhögtem Hollós dumáján, amit többször is elsütött: ” Rozetta néni, neki a bőre alatt is pénz van”?:))) Irtó vicces volt, ahogy mondta :) Aki nem érti, mit jelképez a jégkocka: egyértelműen azt, hogy Endrebá’ hullája le volt fagyasztva. Mira bordélyos jelenete Kamarással, meg a másik stricivel brutálisan erős atmoszférájú és képi világú lett, a kicsit irreális megoldásai ellenére is. Thomas84-el egyetértek, az arabok lenyúlásának pont az volt a lényege, hogy nem tudták valójában kik veszik el a pénzüket. Aztán ahogy otthon a család felgyújtja, az rohadtul nem volt eredeti ötlet, az előző évadban is volt egy ilyen, ha jól emlékszem. Ahogy Tankcsapdás outro is. Ezek azért elég méltatlan ötlet(telenség)ek. Maga a film fényképezése, operatőri munka, a képek, a Dunakanyar, mint helyszín nagyon magas színvonalat képviselt, ezért is fájó ez a gagyi befejezés. Most mintha kevesebb eltalált zene lett volna. A Barbaro számot újra elsütni szintén nagyon olcsó volt. Az a jelenet, amikor először felcsendült asszem még az 1. évadban, az nagyon durván ütött, aki még emlékszik rá. A Mátyás Pistis és Jakab Erikás szálnál én is úgy éreztem, hogy fura ez a nagy barátkozósásba átfordulás. Jól indult mindkét szál, de a vége szintén el lett cseszve. A legutolsó paneles jelenetsort egyszerűen nem tudom hova tenni, gyakorlatilag nem volt benne olyan rész, ami jó lett volna. Többiek már felsorolták a miérteket. Mira happy endje is abszolút igazságtalan. A valóságos az lett volna, ha teljesen szétszéled ez a család, hisz sosem voltak igazán azok. Összességében sikerült jól elrontani a sorozatot, na mindegy. Abban reménykedhetünk, amit az elején írtam, hogy a készítők olvassák a kritikákat és valahogy összehoznak egy bónusz évadot, mert egyszerűen nem méltó az addigi munkájukhoz a finis. Mondjuk még így is az Aranyélet a valaha volt legjobb magyar sorozat, ez egyértelmű. Huh, bocs ha kicsit sok lett és csapongó, próbáltam átadni, én hogyan látom.

Amapola - 2018. 10. 17. 23:15

Gál Feri az utolsó pillanatig azért szereti Attit, mert azt hiszi, ő mentette meg, ő mondta, hogy menjenek vissza érte az égő kocsihoz.Pedig az Endre volt. Márk változása azért hihető, mert végig azt hiszi, Endre volt az apja. Emiatt olyan Attival is, amilyen. Endre erre rá is játszik, vagy ő is azt hitte. Fiamnak nevezi Márkot. Emiatt olyan fontos az elvetélt Mátéka… ő volt az első…ő lehetett Endréé is. Végûl Janka mondja, nem ő volt az apja. Akkor törli le a videót.
A kicsi lánynak egyboől Mira adja az Enikő nevet.. Oszinak nem ez volt az eredeti neve?

csakegysrac - 2018. 10. 17. 23:28

Amapola: Nem, Oszi Evelin volt.

Quantumleap - 2018. 10. 18. 00:26

Amapola: Szerintem nézd újra a 2.évadot, mert módfelett hiányosan emlékszel, illetve kiestek neked dolgok. Attila az előző évadban elmondta Ferinek, hogy ő nem akart visszamenni érte. Utána ebből volt az évadvégi konfliktus, amikor úgy nézett ki, hogy menekülniük kell külföldre.
És Márk sosem hitte, hogy Endre az apja.

peshawar - 2018. 10. 18. 10:11

Szerintem kevés szó esett Jankáról és az egész gyerek-mizériáról. Engem ebben a szériában ez kötött le leginkább, nagyon jól bemutatták egy nő vívódását – mégha Janka egy bunkó is. És ebben a szálban látom egyedül a karakterfejlődést. Attila ugyanazt csinálja folyton-folyvást, újra ugyanazokat a hibákat ejti, ahogy Márkó is. Nem minigengszter, hanem egy kis suttyó. Mira meg egy idealista gyerek, aki ugyan elítéli a szülei cselekedeteit, mégis adott helyzetben ezt alkalmazza. És igen, a gyerekek szenvedik meg azt, hogy milyenek a szülők. Ezért volt ez a sok karma emlegetés. Janka és Attila hibáiért Márk és Mira bűnhődik.

Quantumleap - 2018. 10. 18. 11:07

Azt jól vettem ki, hogy Mira rendőrnek tanult?

wmartin - 2018. 10. 18. 14:28

A végén az ott gazdagrét? :)

modry - 2018. 10. 18. 20:50

@wmartin: nem Gazdagret :)

Tuonela - 2018. 10. 18. 21:12

Nekem is Gazdagrét jutott eszembe a végéről: valójában a Szomszédok előzménysorozatát, Janka néni eredettörténetét láttuk. :)

Niki - 2018. 10. 18. 21:18

Egyetértek azokkal, akik szerint az évad első fele zseniális volt, aztán szürreális és logikátlan kezdett lenni.

Nekem a fordulópont Janka részeg beszéde volt. Ennél a résznél konkrétan azt hittem, hogy csak álmodja vagy elképzeli az egészet, – de nem.
Ez teljesen karakteridegen mozzanat volt. Nekem az egész gengszterkedést a Miklósi család részéről Janka pénzéhsége mozgatta. Attila konkrétan csak (anyagi) biztonságban akarta tudni a családot, a pénzt Márk élvezte, de enni. Janka volt az, akinek egyértelműen nem volt soha semmi elég. Mindent megtett a pénzért és a hatalomért. Erre most hirtelen, pár feles után teljesen kikel magából, és összerombolja a felépített egzisztenciáját? Teljesen hiteltelen. Ahogy az is, hogy a legvégén átszellemülve, 3 másodperc alatt eldönti, hogy akkor gyújtsák fel a pénzt.

Ezekre nekem csak az lenne a magyarázat, hogy annyira kiborult azon, hogy kinyírta Endre bát, hogy ez volt a fordulópont, és azóta érett benne, hogy ebből ki kéne szállni. A probléma ezzel az elmélettel, hogy nem utal rá nagyon semmi a hányáson kívül. Ugyanannyira képes utána bármire a céljaiért, mint előtte. A polgármesterségért mindent megtesz. A személyes életében pedig elvetetné a babát, és mindennel azon van, hogy ne szülessen meg (tűs vizsgálat, cigi, pia, – ráadásul annak ellenére csinálja ezt, hogy állítólag élete legborzasztóbb élménye az első magzat elvesztése volt, szerintem ez is bukfenc). Ez alapján nem úgy tűnik, hogy óriási jellemfejlődésen ment volna keresztül a gyilkosság óta.

A pár feles lenne az oka? Biztos, hogy nem. Eddig is mindig kifejezetten tudatos nő volt Janka minden helyzetben.

Szóval én nem látom a motivációt, és amiatt totál csalódás a vége. Ugyanis nem hiszem el, hogy ő jól érezné magát panelben. Sőt, a többiek se feltétlen. Kezdék már ugyanis ők újra, amikor Attila biztonsági őrködött.

Oké, azóta kiderült, hogy valójában mindenki szeret mindenkit (Attilát az apja, Márkot Attila, Feri Attilát, Endre bá egy szemét állat stb.), de ez nem az a sorozat, ahol annyira le kellene egyszerűsíteni a dolgokat, hogy ha szeretet van, akkor minden van.

Az egyetlen valódi jellemfejlődés az évadban Miránál volt, de ő pont ellentétes irányba indult el: rájött, hogy nem lehet mindig az erény bajnokának lenni, és ezzel megértette a családját is egy kicsit jobban.

A végén különösen problémás a pénzfelgyújtós jelenetben, amit már többen is írtak, hogy OK, akkor most nincs pénz – de ettől miért ne keresnék őket?
Ha pedig nem keresnék őket alapból, (mert mondjuk tényleg nem tudják, hogy ők voltak azok,) akkor miért nem lehetett a pénzt megtartani, és mondjuk jótékony célokra bocsátani?
Illetve miért kellett a házat is felgyújtani a pénzzel együtt?
Ahogy többeknek, ez nekem ez túl fekete-fehér lezárás volt. Simán lehetett volna árnyalni a képet a Miklósi család vonatkozásában. Ahhoz, hogy kiszálljanak az egész gengszterkedésből, feltehetően nem kellett volna feladniuk mindent.

Ettől függetlenül az Aranyélet a kedvenc magyar sorozatom a Terápia mellett, és az évad első fele előtt le a kalappal.

A lapfelvásárlós rész, a menekültes jelenet, Márkék parkolós biznisze és autózása, Mira kétszeres gyilkossága, sőt még a 7. rész is zseni volt. Csak éppen azt hiányoltam ebből, ami ahhoz vezetett volna, hogy “na, *MOST* kiszállunk, mert *EZ* már túl sok.”

Ha valaki felfedezte ezeket a szálakat, mondja, mert biztos benne van több minden, mint amit észrevettem, de így ez csalódás.

Oké, 10/10-et vártam, és 7/10 lett nekem így az évad. De na, értitek, ez mégiscsak az Aranyélet, szuper magasan volt a léc! :D

sercz - 2018. 10. 18. 21:54

peshawar: A karmának pont az a lényege, hogy kiegyenlíti a számlát. “Ki mint vet, úgy arat”. Szóval az, hogy a gyerekeik bűnhődnek helyettük, inkább az igazságtalanság kategória.

Edrick - 2018. 10. 19. 03:20

“miért nem lehetett a pénzt megtartani, és mondjuk jótékony célokra bocsátani?”

Elnézést, de ezen most nagyot nevettem. Ha végre valahogyan eljutottak oda, hogy lemondanak erről a pénzről, és fel akarják gyújtani, akkor ebből visszatáncolni egyenlő lett volna egy lábon lövéssel. Márkot ugye nem kellett győzködni, Mira sem kérdéses, Attila meggyőzhető volt a tervéhez képest, és lényegében Jankától függött, hogy marad-e a pénz, vagy nem. Ha ő azt mondja, hogy marad a pénz, akkor Attila is vele tart (minthogy ezt is akarta eredetileg). De eljutottak oda, hogy égjen.

Ha úgy döntenek, hogy ne égjen, hanem adomány legyen belőle, az szín tiszta “kecskére a káposztát”-dolog, és vissza lehetett volna táncolni, hogy “na jó, csak egy kicsit tartsunk meg belőle”. ((Amikor Janka elvett egyet, azt hittem, elteszi, nem pedig hogy az lesz az, amivel meggyújtják a többit.)) + lopott/piszkos pénzt jótékony célra adományozni sem lett volna okos dolog, úgy gondolom

Atoo - 2018. 10. 19. 04:00

Az én részemről ez a kanapéba süppedős, feszültséggel teli hatás teljesen megvolt. A sorozat közepén az ember nem győzi kapkodni a levegőt konkrétan… Amikor az az érzése támad az embernek, hogy ezt… na ezt nem tehetik meg.
Picit szájbarágós, pl. mikor Bianka visszamegy a naplójáért, de ez az a rész amikor az ember már elkezdi mondogatni, hogy ne ne… ezt nem csinálják meg de egyben benne van az az keserű realitás mi miatt elfogadod, hogy lehet nem látta Márkot, lehet már mindegy is volt, miért nem ordított Márk mint a fábaszorult?!?!
Szerintem a hibái ellenére amiket nagyon jól leírnak a fenti commentekben (a vállvonással elengedett 10 millió, Janka maszkmestere aki első praktika munkáját végezte a filmbben, az arabok amnéziája, egyéb elvarratlan szálak, stb…) ez a sorozat az eddigi legjobb magyar teljesítmény messzemenően. Az eddigi danon reklámokat és bohóc sorozatokat fényévekkel utasítja maga után az egész sorozat, mindhárom évada.
A végén lehet, hogy egy halvány hiányérzet amivel marad a néző, nem tudom miért mivel a végső kép teljesen beleillik az ember józan elvárásaiba, de ezen felül még mindig ott van, hogy vársz valamilyen csavart, nem is tudnám pontosan megnevezni, de elvártam volna még valami meghökkentőt, akár pozitív akár negatív értelemben.
Ezen felül, ami még egy plusz dolog, hogy tényleg mind a három évad egyedülálló a maga nemében az a kifinomult technika amivel az ember idegein tud táncolni a sorozat amikor épp arra van szükség, vagy az a para faktor amivel operál zseniális.
Le az összes kalappal! Nagyon remélem, hogy az elkövetkezendőkben ez lesz a mérce a magyar sorozatgyártásban akár HBO akár más projekt esetén, és nem a barátok közt meg az éjjel nappal budapest előtt zombulnak be az emberek.
Még egyszer grat, engem megvettek kilóra.

Knapp - 2018. 10. 19. 08:58

A sorozat lezárásá remekül megágyazott egy Szomszédok remake-nek.

Quantumleap - 2018. 10. 19. 15:20

Ami most eszembe jutott: A 3×07-ben van Márknak az a pöttyös labdás beszólása Tibinek, amivel a Három kívánság c. műsorra akarnak utalni. Azt nem tudom, elhangzott-e valamikor Márk pontos születési éve, de az biztos, hogy ’95-nél nem korábban jött a világra. Kissé hiteltelennek tartom, hogy ebben a korosztályban valaki annyira vágja a Három kívánságot, hogy még poént is kerekítsen köré. ’99-ig futott a tévében, tehát amikor a sztori szerint Márk elkezdhette az eszét tudni (amikortól emlékei vannak), már véget ért a műsor. Hacsaknem arról van szó, hogy megrögzött retró mániás, aki orrba-szájba nézegette az ismétléseket az m3-on vagy a nava videótárában, de nem hiszem, ez nem igazán illene ahhoz a karakterhez, akit megismertünk. :)

Eszti0918 - 2018. 10. 19. 16:16

Nagyon sajnálom, hogy csak 8 rész lett az utolsó évad. :(((( Nekem egy kicsit hiányérzet, hogy az arabos szálból nem hoztak ki többet (olyan nagy maffiózóknak adták be őket pedig)..

Azt esetleg nem tudja valaki, hogy az 5. rész végén (a rendőrségi razziánál) melyik zene szól? Előre is köszi!

Altradan - 2018. 10. 19. 17:41

@Quantumleap Én is ’95-ös vagyok és csomó régi műsor van, amivel szoktam viccelődni, de sose néztem (szomszédok, Friderikusz, vagy pont a Három kívánság), szerintem ezek annyira ironikusan benne vannak a magyar köztudatban, hogy simán belefér Márktól ez

Edrick - 2018. 10. 19. 18:27

@Quantumleap “Azt nem tudom, elhangzott-e valamikor Márk pontos születési éve”

Még az első évadban az ő születési időpontja a kód Endre bá laptopjához: 1997. 05. 13

NPeete - 2018. 10. 20. 13:50

Az csak nekem nem jött le, hogy Mira miért vágta le a haját?

wmartin - 2018. 10. 20. 15:24

@NPeete Mert véres volt

Dave - 2018. 10. 21. 20:16

Szerintem érdemes kicsit allegórikusan felfogni a végét: “Vége van az aranyéletnek”: vagyis az a naív társadalom, aki az boldogulásért küzdött a rendszerváltással, mint Ati és Janka is, feladja. Visszatérnek a Szomszédok világába, és mint valami képmutató szentek éldegélnek tovább.

sepulveda - 2018. 10. 21. 20:17

Annyira bírnám, ha az HBO Go-n csak megtréfáltak volna bennünket a befejezéssel (az utolsó előtti jelenet végével és az utolsó jelenettel), és amikor a tévében leadják, egy másik, az igazi befejezést láthatnánk. Tudom, erre semmi esély, csak még napok után is annyira nem sikerül megbékélnem a lezárással, hogy ilyen hülyeségek jutnak az eszembe… :)

sepulveda - 2018. 10. 21. 20:23

Vagy ha legalább megtolnák még a befejezést egy stáblista közbeni rövid jelenettel, ami más megvilágításba helyezné az egész utolsó jelenetet…

JaniRazor - 2018. 10. 21. 21:18

Nekem Endre ba akkor se tiszta. Adhattak volna rá valami magyarázatot, mert így csak úgy lógott a levegőben hogy oda került úgy hogy a Jakabon túl senki nem tudta. Ami fura. Hogy a bubanatert tartotta meg mikor senki nem mondta neki. Az meg nem magyarázat hogy később meg jól jöhet.

Dóri - 2018. 10. 21. 22:00

@sepulveda
Ez MENNYIRE király lenne!!!!!!!! Imádkozzunk!! :D

Ender - 2018. 10. 22. 00:02

Bocs, hogy nem fejtem ki. Nem tetszett az évad, a felétől egyenesen kín volt. Biztos elégették volna ezek?? Meg ez a sok halmozott baromság, gyerekcsalogató ének, placenta, bénulás, rakétavető… szerintem bekattantak a szerzők. :D kb. 1000 jogos kérdésem lenne…

Kati néni - 2018. 10. 22. 08:53

Még csak az első négy részhez tudtam hozzáférni a harmadik évadból, de nagyon bejön. Simán ez a legjobb magyar sorozat eddig. Az HBO helyében most egy másik finn alapanyaghoz nyúlnék, a Mustat Leskethez.

winnie - 2018. 10. 22. 09:28

Kati néni: az hbo most már nem akar alapanyaghoz nyúlni:)

pearl - 2018. 10. 22. 12:29

Tegnap befejeztük. Az első 4 rész után volt pár nap szünet, hogy együtt tudjuk nézni. Meg kell mondanom, én sorozatot ennyire a TP óta nem vártam, hogy nézhessem. Magyart meg soha. Nagyon tetszett. A 7. rész zseniális volt. Nekem tetszett a vége is, bár Márk-ot sajnáltam. De nem mondanám, hogy a szülei bűnei miatt lett. Jankáról is el tudom képzelni, hogy elfogadja a panelt az előzmények után. A karma működött. Le a kalappal a készítők előtt, és köszönet ezért az élményért. Mi is a babán akadtunk fenn, hogy Mira neveli, de legyen. Voltak hibái, de ilyen élményt még magyar sorozat nem nyújtott soha. Megnéztem az így készültet is, de sajnos a legnagyobb kérdésünkre, hogy mit csináltak Janka arcával, nem kaptam választ. Én a Marlon Brandos két szilvára gondolok a Keresztapában.
Szóval remek, volt. Kár hogy vége. De talán lesz még hasonlóban részünk. Lehet, hogy kicsit zavaros lett, de még mindig emésztem.

kovácspéterke - 2018. 10. 22. 13:39

Nekem zavaros volt, túl sok volt az ugrálás.
Legjobban Bianka karakterének a megváltoztatása idegesített. Okos, kissé eminens, visszafogott lányból lett egy drogos idióta. Nem hiszem, hogy 2-3 hónap alatt ennyire rácsúszik, hogy utána félévig kelljen a lovakat mosnia. Azt se, h Gáll Feri a nagy zenben ne nézne rá időnként és lépne előbb. Mivel elég hangsúlyosak voltak az évadban, engem borzasztóan zavart ez.

Janka puffadt feje engem is idegesített.

Meg az is, h szegény Mikó Istvánt kicsinálták. Annak mi a lótúró értelme volt? (értem persze, be kellett mutatni, h tibi bár mennyire kemény csávó, de az nevetséges volt)

Dawnie - 2018. 10. 22. 16:34

“Nekem Endre ba akkor se tiszta. Adhattak volna rá valami magyarázatot, mert így csak úgy lógott a levegőben hogy oda került úgy hogy a Jakabon túl senki nem tudta.”

Kaptunk rá magyarázatot. Jakab Erika az egyik stricinek a hulláját tüntette el úgy, hogy ő került a koporsóba Endre bá helyett, Endre bá hulláját pedig “elrakta” magának arra az esetre, ha esetleg szükség lenne valamikor valamilyen fogásra Gáll Ferivel szemben, amit most fel is használt: Gáll Feri annak fejében hozta ki őt a börtönből, hogy átadta neki a tartósított Endre bát. Miklósiék házába már Gáll Feri rakta be, nem Jakab Erika.

Ginevra - 2018. 10. 23. 10:09

Niki “Janka volt az, akinek egyértelműen nem volt soha semmi elég. Mindent megtett a pénzért és a hatalomért. Erre most hirtelen, pár feles után teljesen kikel magából, és összerombolja a felépített egzisztenciáját? Teljesen hiteltelen. Ahogy az is, hogy a legvégén átszellemülve, 3 másodperc alatt eldönti, hogy akkor gyújtsák fel a pénzt.”

Ha az ember kap szülés közben egy stroke-ot, félig lebénul, akkor azért sok dolgot átértékel :)

A beszéd alatt pedig nem csak 3 feles volt benne, hanem az a nyugtató, amit Zsuzsa beletömött, gyakorlatilag teljesen be volt állva… Akkor már Márta a lelkiismeret Endre miatt (gyónásnál sem véletlenül zokogott), de alapvetően is mindig meg etette az alapból gazdag, az ő szemében ezustkanallal a seggukben született “arisztokráciát”. Janka sajátos eletszemleleteben ő mindig csak azt tette, amit muszáj volt, hogy ne járjon úgy, mint például a húga, aki ottragadt a melyszegenysegben… Totál logikus a beszéd…

Ginevra - 2018. 10. 23. 10:10

Márta=marta autocorrection

Erzsi - 2018. 10. 23. 12:42

Én is afelé hajlok, hogy az utolsó jelenetsor fiktív valóság volt. A fent felsoroltakon kívül (Miráé a gyerek, Janka nincs lebénulva, biolekvárt árulnak stb.) ezt nagyon jól kihangsúlyozzák a jelmezek és a díszlet: olyan, mintha a 80-90-es években játszódna. Ilyen ruhákat a jelenben biztos nem hordanának, ez nem a pénzen múlik, és a lakás berendezése, a karácsonyfa-díszítés dizájnja is erre utal. Ez tényleg a Szomszédok valósága. És azért jó lezárásnak, mert annyira abszurd (mint ahogy nagyon abszurd volt a teljes 7. rész is, de pont ettől zseniális!). Ha komolyan próbálták volna meg lezárni, azt sem lehetett volna elfogadhatóan megtenni. Bűnhődjenek meg, sitteljék le őket? Mindegyik megérdemelte volna, de lázonganánk, mert megszerettük a karaktereket. Vagy legyen happy end? éljenek boldogan, háborítatlanul, sok pénzzel? Ez maximálisan hiteltelen lett volna, és erkölcsileg nem elfogadható lezárás. Akkor mi maradt a készítőknek? Az abszurditás. És szerintem ezt jól csinálták. Csak kell egy kis idő az utolsó rész megnézése után, hogy ezt belássa az ember… Gratulálok a készítőknek!

winnie - 2018. 10. 23. 13:51

ha ez segít, akkor a showrunner már évekkel ezelőtt tudta, hogy mi lesz az utolsó jelenet, tehát konkrétan erre ment ki az egész, hogy ez lehessen.

Co2 - 2018. 10. 23. 15:19

Egyszerűbben zártam volna le.
Thaiföldön nagy boldogságban egymásra talált a család nevetgélnek a bungalóban.
De a kamera zoomol ki és látjuk ahogy egy arab a vállához emeli a rakétavetőt.
Majd vége! Nekem ez így lett volna karma.

Na valami ilyesmi után ültem volna a gép előtt percekig csendben.

Ez így lezárásának több mint rossz volt

Quantumleap - 2018. 10. 23. 15:57

kovácspéterke: No igen, az, hogy Tibi hátbaszúrta az öregfiút, erkölcsileg szinte teljesen igazolatlan tett. Legalább bűnhődött volna meg érte valahogy, ehelyett láthattuk, ahogy elpucol családostól. Bár ha azt nézzük, Attila meg Komáromi őrnagy lelövését úszta meg. És végülis többek közt ettől reális az egész, nem mindenki kapja meg a magáét a bűntettekért.

winnie - 2018. 10. 23. 17:30

“Tibi hátbaszúrta az öregfiút, erkölcsileg szinte teljesen igazolatlan tett.”

ez a kettő hogy jön össze, mármint tibi és az erkölcs?:) a “ne maradjon tanú” megoldás hollywoodból is elég ismert, az öreg is érezte, hogy neki lőttek.

sepulveda - 2018. 10. 23. 18:38

Miért nem tudtak olyan befejezést adni nekünk, amit mindenki úgy értelmez, ahogy akar?! Még az is sokkal jobb lett volna, ha a pénzgyújtás előtti pillanatban hirtelen véget ért volna a jelenet és a sorozat, amolyan Sopranos-módra. Esküszöm, fogom a részt, és megvágom magamnak, hogy később majd az én változatomat tudjam újranézni. :)

Laja - 2018. 10. 23. 20:49

Egyáltalán nem erre számítottam, hanem valami nagy katasztrófára (halottak, börtön, szenvedés, leszámolás). De nekem tetszett a lezárás, szép volt, engem megvettek ezzel (illetve gondolom az átlagos magyar tévénézőket is, akiknek nem tetszett volnan egy nagyon rossz vég).

Néma Harcsa - 2018. 10. 23. 22:28

Finoman szólva nem voltam rajongója ennek a sorozatnak sosem, kb. guilty “i am hungarian” pleasure nálam. Tök ötletes dolgokkal felváltva jöttek mindig is nagy tételben fejfogósan borzasztó fordulatok/jelenetek/párbeszédek. Sajnos összességében soványka lett az utsó évad is.
Ami igazán érdekes számomra, hogy a Kojot c. film meg kifejezetten erős lett hasonlóan magyar valóságos vonalban, és nagy átfedés van a forgatókönyvírók között is. Lehet, hogy minimum évadonként hiányzott itt egy fix markáns rendező, mert a showrunner végül egy “mehh” katyvaszt hozott létre. Vagy passz, nincs nálam a bölcsek köve, mindenesetre sokszorosan kihagyott ziccer lett ez, tekintve, hogy a bátorság megvolt.

bvr - 2018. 10. 23. 23:19

No, a végére értem. A háromból számomra messze ez volt a legellentmondásosabb évad.
Azokhoz csatlakozom akiknek ennek az évadnak az első fele jött be. De számomra csak azzal a kiegészítéssel hogy minden pár percnél tovább tekintő logikát elfelejtve, kb. mint egy Ozark, ahol egyik lehetetlen helyzet lehetetlen megoldásából sodródunk tovább a következőbe, ahogy a dramaturgia rángatja előre zsinóron a cselekményt. Azért sajnos elég egyenetlenül, akár egymást váltva az őrülten szórakoztató meg halálbéna jelenetek.
Az ominózus 7. rész számomra félig-meddig működött (de az állandó agonizálás, hiába következett a szituációból, baromi idegesítő volt)
A zárás viszont nálam nagyon félrement, a legeslegvége meg aztán különösen.
Összességében sokkal nagyobb potenciál volt akár a teljes sorozatban, de most konkrétan ebben az évadban is (akár elkötelezték volna magukat a szórakoztató, popcorn egyik bajból rögtön a másikba sodródás (és akkor ez mehet több rövid szálon), akár a mélyebb drámaiság (akkor viszont komolyan megnyirbálva a rengeteg szálat és a legígéretesebbeket sokkal jobban elmélyítve)

Atesz - 2018. 10. 24. 11:56

Sziasztok!
Stáblista közben mehetett volna egy ilyen jelenet :
Janka találkozik egy öltönyös alakkal, akinek pénzt ad át. Elmormol egy köszönöm – öt, vissza ül az autójába, kibontja a kapott borítékot : az eredeti apasági papír lenne benne : Hollós Endre, 100%…

emje - 2018. 10. 24. 17:57

@wmartin a végén az Békásmegyer, Juhász Gyula utca 2-4. és Gyűrű utca 1-3. közti terület. Ha a belső jelenet nem stúdió, akkor az is itteni, mert az ablakon át látszott hasonló számozás a szomszédos panel falán, mint ami a drónfelvételen is van.

triple_sec - 2018. 10. 25. 00:57

Észrevettem az utolsó részben egy jól elbújtatott és eléggé értelmetlen húsvéti tojást, ami mindenesetre nekem nagyon tetszett.

Amikor az ügyészségen lepecsételik a papírt az államtitkár mentelmi jogának felfüggesztéséről, a pecséten az szerepel, hogy dr. Bárdos Adél pszichiáter. Ő a Terápia 3. évadában András kezelőorvosa. :-)

Mondom, nem értem, hogy mit keres egy orvos pecsétje egy ilyen papíron. Már vártam is, hogy esetleg megjelenik Balsai Móni karaktere és Boros Zsuzsát beszámíthatatlannak nyilvánítják és kényszer-gyógykezelésre küldik (hogy mondjuk addig se tudjon Ferire, Attiláékra vagy más hatalmasságokra vallani) vagy ilyesmi, de nem… Mindenesetre én jót szórakoztam a pecséten.

triplaasd - 2018. 10. 25. 09:48

Szerintem az utolsó jelenetbe sok mindent bele lehet magyarázni, nekem pl. azt, hogy Márk a bénaságára akart egy “badass” kreációt és az egész sorozat csak az ő fantáziája.

Quantumleap - 2018. 10. 25. 13:04

Amúgy én arra kíváncsi lennék, hogy a készítők hogyan szereztek tudomást az eredeti finn sorozatról (Helppo elämä), és hol látták. Ugyanis netről szinte teljesen elérhetetlen, az HBO GO-n fent volt, de eltávolították kb. pont akkorra, mire külföldön is nézhető lett. Pedig kíváncsi lennék, hogy ott az első évad után milyen irányt vesznek a dolgok, a végkifejletre meg aztán főleg.

Quantumleap - 2018. 10. 25. 13:06

triple_sec: Végülis lehetetlen, hogy egy univerzum legyen a két sorozat?

Krisz - 2018. 10. 25. 16:02

Magyarázat a sorozat záró jelenetére:

Az egész sorozat csak Márk fejében játszódik le, aki szeretne magának aranyéletet, és irigyli, hogy a keresztapjuknak ez megvan, nekik pedig nincs. Emellett Márk végig vívódik, hogy ki a példakép (apa akire felnéz) számára. A vaddisznós beszólásnál dönti el végleg, hogy neki Ati az igazi apa, aki ápolja őt és egy rossz szava nincs soha, persze emellett anyagilag szegény, de ez többé nem számít, mert a szeretet és összetartás a fő, nem a gazdagság.

Mi támasztja ezt alá?

1. A Karácsonyfa égői úgy villognak, mint ahogy a 7. részben a szülés közben egyszer van áram, egyszer nincs.
2. Az újság címlapján, ami Márk ölében van, az Aquresort alapkövének letételéről írnak. –> Ezt a követ Márk fantáziájában Janka tette le.
3. Márk területfoglalós játékkal játszik a laptopon. –> Korrupt területfoglalás Szentvázsonyon és környékén.
4. Saját (Miklósi) lekvárral kereskednek. –> Márk fantáziájában ez méz volt.
5. Janka nagyinak szólítja magát, amikor átveszi Mirától a gyereket. –> Jankának csak Márk képzeletében született lánya, a valóságban nem.

Persze ez nem hivatalos, kéne egy rendezői megerősítés is, mint Darren Aronofsky – Anyám! című filmje után. :D

sercz - 2018. 10. 25. 17:01

Krisz:

A valóságban is ugyanaz az idős palija van Mirának, mint Márk képzeletében.

sepulveda - 2018. 10. 25. 18:13

Krisz: Ezt a befejezést már ellőtték a Tiszta szívvel c. filmben. :)

Dawnie - 2018. 10. 26. 07:39

triple_sec: ez jóó, én nem vettem észre! :)

winnie - 2018. 10. 26. 07:59

Krisz: ha ez a helyzet (miért ne lehetne?), akkor több utalás is kell, hogy legyen. például a lekvárt elég konkrétan kitartják snittként (persze lehet, hogy csak utalnak arra, hogy látjátok, miből élnek), de hiányoznak első évadra tett célzások, plusz, ha van jelentősége például az égőknek (ritka, hogy csak throwaway mondatok lennének a szkriptbe írva, szóval megint csak: miért ne?) vagy az újság címlapjának (amit miért olvasna, plusz az újságnál nagy ziccer lett volna például a többi cikk címe is ismerős, de ezek nem annyira konkrétak), akkor az fura, hiszen ezek most történnek, ergó, ha képzelet, akkor nem eddig képzelte ezt márk, hanem most kezdi el csak képzelni ezt követően.

van például jelentősége a kolbásznak? a pontynak? a 18-32-nek – utóbbinak nyilván nincs, de ezeket mind aláhúzzák.

Krisz - 2018. 10. 26. 10:56

winnie: A pontynak szerintem az a szerepe, hogy Márk képzeletében Janka nem tudott főzni és utált is, de a valóságban meg tud és szeret.

Persze ez is olyan, hogy később akár meg is tanulhatott főzni.

De továbbra is fenntartom, hogy túl gagyi a befejezés, ha nem képzelődés az egész. Pl. Márk miért nem a rakétás-robbanás után egyből bénul le? Miért csak órákkal később? –> Mert az összeesés pillanatában tér vissza a tudata a jelenbe, és az “álomvilág” megszűnik…

Quantumleap - 2018. 10. 26. 11:35

Krisz: Nem vagyok orvos, így nem értek hozzá, de az szerintem símán lehetséges, hogy nem rögtön áll be a bénulás, mert még a csontok némiképp összetartanak, hanem egy hirtelen mozdulat által válik végzetessé a dolog. Ha rögtön elmegy megvizsgáltatni magát, talán meg is úszhatta volna.

winnie - 2018. 10. 26. 12:43
Krisz - 2018. 10. 26. 12:49

Ez a baj, hogy túl sok sebből vérzik az utolsó évad és mindenbe bele kell magyaráznunk a megoldást.

– Minek gyújtották fel a halom pénzt a végén?
Oké, hogy maguk mögött akarták hagyni ezt a korrupt fényűző világot, de az arabok így is megtalálhatják és kinyírhatják őket. Csak egy telefon a börtönből azt helló…

– Endre bá hulláját minek hozták vissza?
Oké, hogy a nyomozó csaj be akarta magát biztosítani, de arra a fekete-fehér fotók is elegek lettek volna…

– Mira minek vette videóra, hogy megfojtja a stricit?
Oké, hogy akart egy “szép” emléket magának és a nyomozónak, de így meg parázhatott Feritől és a lebukástól…

– Bius minek lett öngyilkos?
Oké, hogy a droghiánytól voltak elvonási tünetei, megunta az apja szigorúságát és csalódott Márkban is, de Márk mindig megtalálta őt még az Isten háta mögött is és a jövőben is megkereste volna…

Szóval a rendezők vagy összecsapták az utolsó évadot hanyag módon, vagy lenyúlták a Tiszta szívvel storyját, ami szintén gáz.

kovácspéterke - 2018. 10. 26. 15:04

Quantumleap, nem Tibi bár erkölcseivel van problémám, hanem azzal, hogy éretlemteln volt megölni a fickót.

winnie - 2018. 10. 26. 16:15

krisz: nem rendezők, készítők, írók, de abban 100%-ig biztos vagyok, hogy a showrunner vagy bérki a kreatív stábból abszolút meg tudná védeni a döntéseket, illetve meggyőző érveket tudna hozni a döntéseik, és a saját oldaluk mellett. nyilván ez fordítva is igaz, de ők azok, akik beleláttak a karakterek fejébe, ők azok, akik jó esetben nem kitalálják a sztorit, hanem a szereplők fejével próbálnak gondolkodni, és kitalálni, hogy mit tennének legközelebb.

viszont:

“– Bius minek lett öngyilkos?”

ilyesmibe nincs értelme belekötni. van olyan öngyilkos, aki esetében ne lehetne feltenni a kérdést? nyilván egy tisztán gondolkodó ember nem lenne öngyilkos, ő nem volt az. lehet, hogy pusztán azért, hogy bevigye apjának az ultimate büntetést, mert tudta, hogy így totál kicsinálja őt. lehet, hogy azért, mert akkorát zuhant a kedélyállapota, ami egy napja még maxon volt, hogy kikerül, utána mg all time low-n. itt logikát nem lehet elvárni. mármint a karaktertől, szóval mindhatni bármilyen irracionális tett racionális lehet a fejében.

Bazsi - 2018. 10. 26. 20:46

Erre a harmadik évdra egy dolgot lehet írni. EPIC! A hetedik rész nagyon magasan a magyar sorozatkészítés legobb része szerintem, de az egész évad tetszett. Szerintem még lett volna benne egy évad, de jó ez így…. sokszor nézős lessz még az biztos!

nade - 2018. 10. 27. 04:26

hát az utsó két rész nem sikerült a legjobban. meg korábban is volt pár kérdéses dolog (Mira magánakciója, Endre él vagy hal)

Az a “– Hát…, vége az aranyéletnek.” mondat is cink lett.

Meg a Márk lebénul és elveszti minden egyéniségét dolog is.
Nem tudom ez direkt ill. félig megvalósított utalás Thuróczy másik filmjére, a Tiszta szívvel-re, ahol a tolókocsis gyerek azt haluzza, hogy az apja menő gengszter?

Meg jöttek a Karmával… erre happy endet kaptak?

Shannen - 2018. 10. 27. 16:31

Még elég friss az élmény, de azért azt most is meg tudom fogalmazni, hogy amit ebben a 3.évadban letettek a készítők az asztalra az egyértelműen a legjelentősebb dolog, ami a hazai sorozatgyártással történt az elmúlt sok évben.

Nekem végig hozta a magas minőséget a 3.évad is, nem éreztem annyira hullámzónak, mint egyesek, inkább felfelé emelkedett ki 1-1 rész (pl. 3×05 és 3×07).

Mostanra érett össze úgy igazán az egész sztori és a készítői gárda is szerintem. Külön tetszett a sok légifelvétel, a havas táj, és hogy tényleg kiruccantunk Pestről.

Az, hogy hova futott ki végül a sztori, hát ez nyilván egyéni ízlés kérdése, hogy kinek mennyire jön be. Nekem azon kívül, hogy nem értettem, hogy Gálferi 2 hét alatt hogy őszült meg totálisan, nem volt más különösebb bajom. A kommenteket most átfutottam, és igen, voltak szálak, amik több magyarázatot is érhettek volna, de egy kis fantáziával kitalálhatóak ezek a háttérsztorik.

Az utolsó jelenet, nekem úgy volt tökéletes, ahogy láttuk. Visszatértek oda, ahonnan elindultak, Márkot miközben sajnálom, értem, hogy valami drasztikusat kellett húzniuk, hogy leállítsák, de mondjuk azért az a haj se volt semmi.

Mondjuk láttam, egyesek nagyon túlgondolták a dolgokat (pl. a baba a végén Mira gyereke… tök egyértelmű volt előtte az összes történés, hogy Jankának bűntudata van és fél, hogy megint rossz anya lenne, a gyerek meg egyértelműen Mirához kötődött), és persze lehet agyalni, meg továbbgondolni, de szerintem olyan nagy levegőben lógó, nem egyértelmű dolgokat nem hagyott maga után a sztori.

Szuper volt ez a 3.évad, reméljük hasonlóan kiemelkedő magyar sorozatokat fogunk még látni az HBO jóvoltából.

Quantumleap - 2018. 10. 27. 18:15

Shannen: Halálesettől megőszülhet az ember.

Shannen - 2018. 10. 27. 18:32

Igen, erről én is hallottam már. De annyira rövid időszakról volt itt szó, hogy még így is furcsállottam a teljes őszülést. De nem tartom persze kizártnak, hogy nincs ilyen.

Geza Kovacs - 2018. 10. 27. 23:40

Hát ez elég furcsa lett. Szerintem nem igazán tudták kitalálni, milyen műfajban is alkossanak igazából. Magyar próbálkozásnak nem volt rossz, de még mindig keveslem a pénzt, amit ráfordítottak sajnos, lehet 4 résszel kellene próbálkozni, vagy 1 db 2 órás akciófilmet készíteni.

winnie - 2018. 10. 28. 02:41

“de még mindig keveslem a pénzt, amit ráfordítottak sajno”

de hát… brutálisan magas költségvetése volt, sokkal nagyobb, mint más hazai sorozatoknak. nyilván lehetett volna több is, de…

Nikolka - 2018. 10. 28. 06:28

Totálisan más befejezést vártam. Nagyon sok mindent nem értettem.
Miért kellett Márknak egy ilyen sorsot kreálni… Miért halt meg Bius? Nagyon erős karakter lett belőle, inkább az apja ugrott volna le. Jó nyilván drogokba is belehalhatott volna később de hatalmas alakítás volt a fiatal Bonnie és Clyde páros. Az lett volna az igazi ha sikerül lelépniük.
Janka gyilkossága igazán kiderülhetett volna, inkább a böriben képzelem el mint a panelban újra. Amúgy bekattanhatott és azért nem lehetett képbe, hogy kié a kislány.
Attila megérdemelte volna ha Barbarával neveli a kis Enikőt.
Míra aki felnyomta a saját apját kinyírt a 45 kg-val két pasit és boldog befejezést kapott… hát érdekes.
Kicsit az jött le, hogy összecsapott és elnagyolt jelenetekkel akarták palástolni Endre bá hiányát.
Az lett volna az igazi ha sunyiban folytatják az “aranyéletet”, elvégre a valóságban is így van ez. Az ilyen emberek mindent megúsznak és soha sem elég. Ez volt a sorozat lényege, ilyen befejezéssel kicsit mintha utánozni akarták volna a külföldi nagysikerű és elcseszett sorozatokat.
A lezárásttól eltekintve országunk legszínvonalasabb sorozata. Remélem pár év múlva folytatják.

Tasi Éva - 2018. 10. 29. 22:47

Nem ömlengek róla mert ami jó az jó … Több dologban is érdekel más véleménye 1.Mark miért készített Pistiről képeket a c#*mentes övezet táblával a nyakában mikor azt nem tudhatta h az anyja sz@#an lesz és kell vmi ütőlap nekik.2. Márk neki csapódik a robbanás miatt nem tudom konkrétan minek de feláll elszalad és egy vagy több napokra rá esik össze és bénul le.Nem értem, ha a gerincvelőt súlyos trauma éri akkor az ember abban a pillanatban lebénul…és a vége,csak nekem tűnik úgy mintha ez csak Márk agyában történt volna meg,kerekesszékben élte mindennapjait mióta megszületett és felépített egy fantázia valóságot…

Tasi Éva - 2018. 10. 29. 23:05

Csak Most olvastam h Krissz is hasonlóan gondolja…

Tasi Éva - 2018. 10. 29. 23:16

…Márk elég lazán ül ki meg be a kocsiból mikor ki akar állni a garázsból miközben Janka vajúdik ha jól emlékszem még hátra is fordul szerintem ez egy gerincsérultnél esélytelen!!! Gerincsérülés tünetei… Elég sokat felsorol de Márknál csak akkor észlelhető tünet észre mikor az apja nyomkodja a derekát (nem is a gerincét ha jobban megnézitek) h iszonyúan fáj neki…

Bond - 2018. 10. 30. 13:35

Az esélytelen, hogy születésétől kerekesszékes, mert hátuk mögött vannak a falon családi képek, amiken áll. Ettől függetlenül elképzelhetőnek tartom én is a ‘fantáziálást’.

Mantera - 2018. 10. 30. 14:45

Én személy szerint jobban szeretem a “szájba rágós” lezárásokat filmeknél és könyveknél egyaránt. Utálom, ha úgy maradnak nyitva kérdések, hogy az egész előzményt megkavar(hat)ják. Ettől függetlenül nagy Aranyélet rajongó vagyok, imádtam mind a három évadát :)

Egy csomó dolgot leírtatok már, ami nem volt tiszta. Nekem azokon kívül még Tibi tesó magyarázata sem egyértelmű az ikonokról. Azt mondta, hogy azért kapta ő meg akkor az ő felét, mert akkor is sz.rban volt, sok pénzre volt szüksége. Ergo az ikon árából rendezte. Akkor hogy van meg neki még mindig az ikon? Persze ez is költői kérdés :) Szuper sorozat!

Tasi Éva - 2018. 10. 30. 18:56

Bond ezt nem is vettem észre…. Ami még nagyon ellentmondásos és kicsit a fantáziavilagot bizonyíthatja az h Janka szerintem Strokeot kapott, igen súlyosat… És az utolsó jelenetben teljesen egészséges semmilyen jele nincs h valaha Strokeot kapott volna,ez ritka… főleg ha nem kapott nagyon hamar ellátást az meg ugye kizárt mert a rossz idő miatt nem tudták hamar kórházba vinni…

Tasi Éva - 2018. 10. 30. 19:42

Mantra! volt egy kezdő jelenet amiben Hollós és Tibi fennt mókolnak a padláson és keresik az ikon(oka)t… Az öreg Miklósi mondja Tibi te már megkaptad a jussod az a fivéredé… Szerintem Tibi Attila ikonjával akarta rendezni a tartozását Hollósnak és sajátját megtartotta…

szebe - 2018. 10. 30. 20:23

“Márk elég lazán ül ki meg be a kocsiból mikor ki akar állni a garázsból miközben Janka vajúdik ha jól emlékszem még hátra is fordul szerintem ez egy gerincsérultnél esélytelen!!!”

A vajúdás a 7. rész, Márk pedig a 8-ban esik rá a hátára…

Mantera - 2018. 10. 31. 11:14

Tasi Éva, köszi a választ, ez lehetséges az ikonokkal kapcsolatban.

A fantázia dologra a párom vetette fel, hogy ha igaz lenne, akkor a végén Márk miért “javította” volna ki Mirát, amikor az meséli a vaddisznó elkergetős emléküket (vagyis hogy nem a gengszter keresztapjuk, hanem az édesapjuk kergette el őket). Hiszen ezt, akkor az úgymond fantáziavilágában “tudta meg” Jankától, tehát nem a valóság.

Így néhány nap elteltével és párszor végiggondolva az utolsó jelenetet, szerintem ez valós, tényleges lezárás, és minden valós is volt. Néhány dolgot egyértelműsíthettek volna, mint pl. most akkor az a baba kié, vagy legalább egy felirat, hogy “X évvel később”.

Én nagyot csalódnék, ha végül az derülne ki, hogy fantázia volt az egész, mert akkor pont azt veszíti el, ami az egyik erőssége volt, a magyar sajátosságokat, jellemzőket, a valós múltra, valódi jelenre történő utalásokat, stb. amiktől úgy éreztük, hogy na igen, ez végre egy modern, jelenkori magyar alkotás.

Zolti - 2018. 10. 31. 11:45

Az teljesen egyértelmű, hogy a kisgyerek, akit Mira nevel, Attila és Janka Enikője. Mondta Janka előtte, hogy a kisbaba csak úgy tud elaludni, ha Mira pólója ott van az ágyában. Gyakorlatilag Mira nevelte az első hónapjaiban, őt tekintette anyjának. Gondolom Jankáék már idősek voltak hozzá Miráék meg amúgy is szerettek volna egyet, akkor miért ne?!

Ami viszont nem világos az Endre szerepe. Valaki segítsen megérteni, lehet nem emlékszem világosan a második évadra. Az utolsó rész alapján nagyon úgy tűnik, hogy Endre volt Mira és Márk apja is. Mira és Márk is úgy emlékszik, Endre kergette el a vaddísznót, de Janka azt mondja, az apjuk volt az. Vagy valamit félre értek?

Előre is köszi a válaszokat!

Tasi Éva - 2018. 10. 31. 12:23

Pf Tényleg bekevertem a 7.8. részt… Mantra érdekes amit mondasz ja… És nagyon fura h ez a vaddisznó kergetős story többször is elhangzik a sorozat alatt… Tehát valami jelentés tartalma lehet… Idegesít engem is h nem egyértelmű… Márk az apjához megy az erdei házba és azt mondja Boldog Új évet apa,anyát hétfőn császározzák… és a záró jelenet karácsonyi ha megnézed Enikő még nem tud járni tehát nem múlt el egy éves szóval nem telt el sok idő max 9,10honap…

Mantera - 2018. 10. 31. 13:25

Zolti: Ezt az “anya illatú póló” trükköt rengeteg anyuka használja a mindennapokban a saját gyerekénél :) Egyébként meg azért, mert néhány hétig/hónapig nem az édesanyja neveli a babát, nem kell lemondani róla… Ettől függetlenül valószínűleg igazad van, és ezt akarták kifejezni ezzel, csak kicsit gyengére sikerült :) Inkább mutattak volna egy határozatot az örökbefogadásról vagy pár mondatot beszélhettek volna róla. Így kicsit suta a dolog abból a szempontból is, hogy elég nehéz lenne eltitkolni, hogy a “nagyanyja” terhes volt, míg az “édesanyja” terhességéről semmi nyom :)

fcbnandi - 2018. 10. 31. 14:16

Az előbb sikerült az utolsó három részt megnéznem. Valamilyen szinten csalódtam az utolsó részekben. Mást vártam. Nagyon meglepő volt. Fogtam is a fejem rendesen. Nem mondom, hogy rosszak voltak, de mégis másabbat vártam. Az ötödik rész tetszett a legjobban, a hetedik pedig a legkevésbé. Undorító volt az a hetedik rész. Összességében elmondhatom, hogy nagyon jó évad volt és szerintem még nem is volt sorozat, amit ennyire le akartam darálni, mert annyira izgalmas volt, hogy függő lettem. Nem tudom lesz e folytatás, én bízok benne még Márk bénasága ellenére is.

Törpilla - 2018. 10. 31. 15:41

Nekem a 7 rész nagyon átjött, megéltem vele az érzelmek teljes skáláját. Kétszer szültem már, így át tudtam érezni Janka minden rezdülését. Nyilván 1000 féle szülés van, de nekem a látottak hihetőnek tűntek, nem csalogatnék kirházban, orvossal, szülésznővel felszerelve kulcscsörgetéssel babát, de elzárva a külvilágtól, vajudás közben, a netről olvasott bármilyen hülyeséget megpróbálhat az ember végső elkeseredésében. Szuper sorozat volt, egyedi befejezéssel, gratula a készítőknek, köszönöm az élményt!

szancsi - 2018. 11. 01. 19:12

Egy valamit nem értettem: mi volt az a kis fém pöcök, amit Márk a kutya bőre alatt talált, és hogyan vezette el a széfhez?

Nheil - 2018. 11. 01. 20:40

Hú basszus ez nagyon ott volt. Simán bekerült a top 10 sorozatom közé és egyáltalán nem úgy tekintek rá, hogy “ahhoz képest, hogy magyar”, színészi alakításban, technikai megoldásokban, látványvilág, fényképezés, történet, atmoszféra összességében odabaszott az egész, annyira jó volt a minőség.

Talán lehet mondani, hogy az évad (különösen a vége felé) kezdett elmenni egy irreális irányba, de hát az összes hasonló usa sorozat nem ugyanezt teszi? Dehogynem. Ez a Tibi-szál hihetetlenül beteg volt, ezek ott hárman majdnem megölik egymást és közben megy a vajúdás – az utóbbit volt rosszabb nézni ráadásul.

Ezer dolog tetszett ebben a sorozatban, de kiemelném a politikai vonalat, lesújtó volt, ugyanakkor hatalmas pacsi, hogy beletették, ez a magyar valóság, százezer forintokból élnek az emberek, míg az államtit… izé oligarchák szétlopják az országot, a pofánkba röhögnek és élik az aranyéletüket. Egy pillanatra elképzeltem, hogy egyszer egy Mészáros Lőrinc vagy egy Simicska vagy stb ugyanígy előállna, mint a Gáll Feri… Áhh

A főszereplők közül mindenki alakítása tetszett, bár Mira engem is valamennyire idegesített, ettől függetlenül a színésznő jó volt. Ónodi Enikő beszarás, ahogy tolta (a gyereket is), Túróczy Szabolcs volt mégis talán a legjobb, valahogy ő volt a sorozat esszenciája számomra. Anger Zsolt mondani sem kell, mennyire jó volt itt is, Rajkait is kedvelem, főleg a hangját, sőt eddig alig láttam szerintem magát a színészt :-). (mindig Rick Grimes ugrik be róla elsőre értelemszerűen)

Amit nem értettem, miért volt egykét város neve kifütyülve? Fikció az egész sorozat, akkor mi gondot okozhat ez?

+1 Mira : “államháztartás és közpénzügyek vizsgám lesz” Ezek szerint ő is az NKE-re jár és nekem is ezek a vizsgák lesznek decemberben XD

Bond - 2018. 11. 01. 21:44

szancsi: Az a kutyachip volt, ami minden 4 hónapnál idősebb kutya tartásánál kötelező. És leolvasta a chip számát, és a széf száma ugyanaz volt.

Desmont - 2018. 11. 02. 11:07

Tök jó volt az utolsó két részig. Megrögzött Aranyélet követő vagyok, de szerintem a saját csapdájukba estek bele.
Ha azt vesszük alapul hogy mindig valami váratlant húztak elő a kalapból, akkor ez tökéletesen sikerült a végével is. De (szerintem) nem lehet ezt mindig eljátszani, főleg ha tisztában vagyunk azzal hogy mindjárt vége a sorozatnak. Számomra pont azt áldozták fel ezzel a hozzáállással ami annyira tetszett a sorozatban: a realitást.
Vagy 100 féle “véget” tudnék írni az utolsó két részre, igaz, hogy mind kiszámíthatóbb (de szerintem jobb…) lenne mint ami sikerült.

Dawnie - 2018. 11. 02. 13:47

Nheil: hogy érted, hogy ki volt fütyülve egy-két város neve? Én ilyet nem vettem észre.

BigDan - 2018. 11. 02. 14:01

Egy nap alatt daráltam le a sorozatot. Profi munka az egész, még ha van benne néhány logikai bukfenc is. Ami a lezárást illeti, nekem egyből az jött le, hogy az egész sorozat elbeszélője a tolókocsis Márk.

Nheil - 2018. 11. 02. 17:59

Dawnie : Amikor Attila meséli Márknak, hogy az arabok milyen útvonalon jönnek be az országba, Tatabányánál, a hátsó utakon, akkor előtte kisípoltnak egy félmondatot. Illetve amikor Zebegényi magyarázza a lehetőségeket a családnak, ott is volt egy sípolás. az HBO GOn néztem.

Quantumleap - 2018. 11. 03. 10:15

Amúgy én behalok azon, hogy egyesek azon értetlenkednek, hogy miért Miráék nevelik Enikőt Attiék helyett. Logikus, hogy azért, mert a lerokkant Márk mellett csak extra teher lenne nekik, pláne panelban.
A másik dilema pedig, hogy Márk, hogy a fenébe nem azonnal bénult le. Nos, a derékbecsípődés, illetve kirándulás sem betervezve jön, hanem hirtelen. A nem kezeltetett hátsérülés pedig efféle végzetes dolgot szülhet a nem várt pillanatban.

Vérnarancs - 2018. 11. 03. 12:03

Nagy katarzis azért nem volt, pedig imádom a sorozatot. A második évadban már kezdtek túllőni a célon, kissé hihetetlen dolgokkal. Persze megmarad kedvencnek, de az első évad tökéletességét nem sikerült ismételni, valóban teli volt már logikai bukfenccel az utolsó évad. Egy két oldali zsibbadásos stroke-ból az életbe nem épül fel így senki, ráadásként még a gyógytornát is késleltették. Túlzásnak tartottam Márk ‘büntetését’. Sok random dolog volt, ami nem hagyott nyugodni, de próbálok csak a pozitív dolgokra emlékezni.

A ZÁDÁM - 2018. 11. 04. 02:44

@nevermind:
Hogyhogy, az ARANYÉLET nem teljes egészében magyar fejlesztés?

Mantera - 2018. 11. 04. 11:02

Quantumleap: Azért elég fura lenne, hogyha minden olyan család lemondana a többi gyerekéről, ahol van egy kerekesszékes gyerek is….. És ez a “pláne panelban” hozzáfűzésed is elég érdekes. Ha téglaépítésű lakásban élnének, akkor mennyivel lenne könnyebb?

Quantumleap - 2018. 11. 04. 18:19

A ZÁDÁM: Nem. A finn Helppo elämä (Könnyű élet) c. sorozat átültetése. Az első évad többé-kevésbé megegyezik, a másodiktól viszont ott más irányt vesznek a dolgok. Az HBO GO-n fent volt magyar felirattal, de nemrég eltávolították. Máshol sajnos nem lelhető fel.

Quantumleap - 2018. 11. 04. 18:23

Mantera: Itt a gyerek születése után nem sokkal jött Márk bénulása, meg amúgyis Mirát szokta meg.
Ugye ezt most csak viccből írod? Egy 1000 négyzetméteres luxusvilla egyértelműen praktikusabb hely egy rokkant személy eltartására másokkal egyetemben, mint egy szűk panellakás.

Mantera - 2018. 11. 04. 19:12

Quantumleap: Nem olvastad pontosan a kérdésemet, mert nem a luxusvilla vs. panelről volt szó benne. Ez már csak azért sem lenne releváns, mert mire Márk lebénult, a ház már lángolt. A kérdésem arra vonatkozott, hogy a hozzászólásodban lesajnáltad a paneleket. Egy panellakás nem feltétlen kicsi és lepukkant. Nem egy ismerősömnek van/volt olyan panelja, hogy ha ideadja a kulcsokat, kérdés nélkül költözöm :) Szóval, ha mondjuk nem panellakást mutatnak a végén, hanem mondjuk egy téglaépítésű lakást, akkor az mennyivel lett volna jobb Márk szempontjából? :) Bocs, én csak védem a paneleket :)

Quantumleap - 2018. 11. 04. 19:30

Mantera: Én is panelban nőttem fel, nem azon van a hangsúly. Rokkantnak inkább való magánház, mint társas.

Mantera - 2018. 11. 04. 21:42

Quantumleap: Így teljesen igazad van :)

Den89 - 2018. 11. 05. 16:11

Fergeteges sorozat volt. Az eddigi legjobb magyar sorozat. Endre bát a végére eléggé “lejáratták” Márk és a többiek előtt. Ami végülis nekünk, nézőknek is jobb volt. Mivel mindenki nagy kedvence volt, ezáltal talán előttünk is kicsit le akarták járatni, hogy ne hiányolja annyira mindenki.
Rengetegen írták, hogy az is lejöhet a sorozat végéből, hogy csak Márk fantáziája volt az egész. Szerintem megtörtént minden, bár tényleg kicsit fura volt a vége. Ami nekem és a családunkból nem is tetszett nagyon senkinek:

1. Ki az, aki eléget ennyi pénzt? Főleg a Miklósi családra ez nagyon nem jellemző.
2. Attól, hogy elégették a pénzt, még voltak vállalkozásaik, befektetéseik, drága autóik, stb. Ergo miért kellett egy panelba költözniük és átlagos vagy átlag alatti életet élniük? Saját magukat büntették így? Van értelme? A családból mindenki gyilkos, és rengeteg bűnük van. Valljuk be, nekik már mindegy lett volna. Miért nem hagytak meg maguknak annyit, hogy legalább egy kicsivel átlag felett tudjanak élni? Valami szolidabb vállalkozás, lakások kiadása, stb? :)
3. Nem volt egyértelmű, hogy mi történt az ikonokkal. Elvileg rengeteget értek, ennyi tartozása lett volna Tibornak?
4. Ahogy fentebb is írták, szerintem sem feltétlenül jó egy X. emeleti panellakásba menni egy rokkant emberrel. Előbb laknék faluban, vagy egy kisvárosban egy családi házban.
5. Miért pont Márkot kellett “megbüntetnie” az íróknak? Amikor eleve meghalt a szerelme, főleg ilyen fiatalon már az is nagy büntetés. Már ettől is megjött valamennyire az esze, és felnőtt. Nem biztos, hogy tovább gengszterkedett volna.
6. Gáll Feri miért nem köpte be a Miklósi családot is, ha már mindent borított? Főleg, mivel Márkot (is) hibáztathatja a lánya haláláért. Mi a biztosíték, ha kijön a börtönből, nem kezdi el őket csesztetni és zsarolni a Mira féle videóval? Mielőtt bevonult eltüntette a videót Miráról?
7. Zsuzsáról nem derült ki, hogy el is ítélték-e a letartóztatás után, vagy mi lett vele.
8. Előbb-utóbb Endre bá hullája elő fog kerülni a víz alól…
Egy olyan véget el tudtam volna képzelni, hogy Attila végül megkapja az ikont, ami járt volna neki eredetileg és annak értékéből kezdték volna el újra az életüket.

szebe - 2018. 11. 05. 20:48

Ha már “hogy lehetett volna vége”:
-Attila boldogan él Barbival meg a biomézzel (végre tisztességesen).
-Janka éli az oligarchák életét (neki úgyis mindig csak a pénz számított).
-Márkék eltűnnek szem elől (ő viszi tovább a “bizniszt”).
-Míra elvégzi a sulit, és Jakab főhadnagy helyébe lép (Zebegényivel karöltve egy csomó stricit tesznek hűvösre).

A 3 évad során végig benne volt a pakliban, hogy szétesik a család, nem lepett volna meg, ha meglépik.

Persze ha ez az egész Márk képzeletében élt csak, ám legyen. Aztán jöhetne egy spinoff :P

Matt - 2018. 11. 05. 23:18

Szerintem pont az évad utolsó három része voltak a legjobbak. Amit a hetedik epizódnál leműveltek az világszínvonalú volt. Hibák, fura döntések most is voltak (engem legjobban Márk és Pisti haverkodása zavart), de még így is a legjobb évad volt nálam. A lezárâs is teljesen jó, nem így képzeltem el, de nem volt vele különösebb problémám. Az első két évad 7/10 volt nálam, ez kap egy nyolcast.

Pont - 2018. 11. 08. 01:10

Amin sokan fennakadnak, hogy az arabok miért nem mennek utánuk…el kell fogadni Márk tervét, még ha kicsit optimista is, hogy mivel vittek egy furgont a rendőrség telephelyére, maximum azt hiszik az arabok, hogy a rendőrök nyúlták le a pénzt. Éppen ezért mindenki arra költhette volna részét amire akarja, pl. Mira jótékonykodásra, Márk templomra, meg hiper-szuper műgerincre…

Oszi - 2018. 11. 08. 23:40

Nheil: nekem is furcsa volt, az a két kisípolt mondat. Kollégám mondta, hogy ő pár hete nézte és akkor még nem így volt. A Bank of China -t emlegették, ez nem maradhatott benne. Mondta, hogy mikor hallotta, furcsállta is, hogy ezt hogy engedhették, és tuti balhé lesz. Hát valóban :D

winnie - 2018. 11. 09. 05:03

ezen a kommenten átugrottam, tényleg sípos lett benne ez-az? érdekes.

poltergejszt - 2018. 11. 09. 19:08

“Aranyélet mindig is próbált aktuális lenni, idén pedig hatványozottan az volt (bár ezt nem politikának mondanám, inkább magyar valóságnak)”

Én haverokkal néztem a 3. évadot és közben az alábbi szereplők kapcsán dobálóztunk létező személyek konkrét neveivel: Gáll Feri, államtitkárasszony, korrupt főhadnagy, legfőbb ügyész, kicsinálhatatlan polgármesterasszony (Janka, ugyebár), sőt, még az arab maffiózók is. De még Mira is ide tartozik, hiszen mindannyian tudunk a magyar politikából olyan személyt mondani, akinek a családja a korrupció holdudvarában van, ő mégis megpróbál ellene fellépni. Az igazságot lehozni készülő újság felvásárlása és a határzár pedig már csak hab volt a tortán.

Innentől pedig senki ne árnyalja a képet és szépítse a mai magyar politikát azzal, hogy “nem politikának mondanám, inkább magyar valóságnak”. Persze, magyar valóság, nyilván, de magyar politikai valóság is.

Cat - 2018. 11. 11. 01:23

Niki

“Janka volt az, akinek egyértelműen nem volt soha semmi elég. Mindent megtett a pénzért és a hatalomért. Erre most hirtelen, pár feles után teljesen kikel magából, és összerombolja a felépített egzisztenciáját?”

Akkor kezdődött a pálfordulása szvsz, amikor politikai, haszonszerzési céllal rákényszerítették a gyereket, akit nem akart; ez azért már egy Janka kaliberű karakternél is kicsapja a biztosítékot.

bruti - 2018. 11. 11. 14:09

Biztos írták már, de nem olvastam végig az összes hozzászólást.

Ami nem áll össze: Ha már ilyen jól sikerült a heist, miből gondolták, hogy utánuk mennek az arabok, illetve azon mit változtatott, hogy elégették a lét?

lostfanka - 2018. 11. 13. 06:37

En csak annyit irnek az egesz evadhoz ha osszekene foglalni hogy “Tudod Ati, Karma” Es ez mindent megmagyaraz. En ezert ertettem meg a lezarast is, es igy nagyon el lett talalva.

Kiemelnek ket nagyon remek dolgot ebbol az evadbol:
– 3×07 a magyar sorozat gyartas csucsa, ennel jobb 60 percet meg senki nem rakott ossze.
– Mira egy kameras menekulese a fohadnagy lakasabol.

Szineszek zsenik voltak vegig.

En megertem Gal Feri motivaciojat is a vegen, egyszeruen belatta hogy a sok rossz dolog amit eleteben elkovetett jutatta ide, es jo utra kell ternie es bunhodnie. Marknak pedig azert lett ilyen vege, mert ez volt az egyetlen ut hogy nyugton maradjon kulonben mindig kereste voln a stikliket.

TonySoprano - 2018. 11. 15. 07:00

Nem olvastam végig a kommenteket ha volt már akkor sorry, de csak engem gondolkoztatott el az a jelenet amikor Janka le van bénulva de aztán egyszer csak normálisan tartja a száját és a kezét is és amikor Atti bejön akkor pedig megint le van bénulva. Na már most ez felveti a kérdést, hogy akkor Janka csak Janka maradt és a bénulásos sztorit is egy idő után megjátszotta? Mert nekem ezután a jelenet után ez volt végig az érzésem. Ti is láttátok ezt?

Quantumleap - 2018. 11. 15. 12:14

TonySoprano: Amit írsz, az egy szimpla színészi baki. Ami pedig a sorozat végét illeti, addigra nyilván felgyógyult belőle. Az akaraterő még az agyvérzés terén is képes csodákat tenni.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz