login |

Magyar nézettség (2018. október 22-28.) – Brutális X-Faktor

2018. 10. 31. 17:15 - Írta: Desmond Wallace

16 hozzászólás | kategória: magyar nézettség

(Múlt heti nézettség.) Az X-Faktor még tovább erősödött. 18-49-ben hatszázezer néző azét nem semmi! Ilyenre már nagyon régen volt példa. A Sztárban sztár viszont egy picit megint gyengült, de így is könnyedén verte a Szenzációs Négyest. Egy bukástól viszont még nem fog kártyavárként összeomlani az RTL Klub.

A TV2-nél azonban rosszabb a helyzet. Egyedül A legbátrabb páros tudott egy picit javulni a múlt héthez képest. A Ninja Warrior Hungary számára most nem csak a Survivor, hanem A dzsungel könyve is kemény diónak bizonyult, de még Ultron is meghekkelte a magyar nindzsákat a Film+-ról. (A Film+-nak egyébként megint erős hete volt: hétfőn és pénteken a TV2-t, míg vasárnap az RTL Klubot verték (18-49, főműsoridő), ami nem egy rossz teljesítmény.)

RTL Szenzációs Négyes: 474e (10,4% SHR), 18-49: 137e (8,3% SHR)
TV2 Csak show és más semmi: 384e (9,3% SHR), 18-49: 101e (7% SHR)

A Csak show és más semmi (nézők se) tovább gyengült, ezzel a nézettséggel pedig már sima bukás ez a műsor, ahogy a Sztárok és párok is. Péntek este a Korhatáros szerelem is újabb mélypontot produkált, ami részben az ünnepi Barátok közt miatt alakult így. A 20 éves magyar szappanopera remek számokat hozott, ráadásul most dupla résszel jelentkezett, így a későbbre tolódó Éjjel-nappal Budapest fektette két vállra a TV2 heti sorozatát. A Bogaras szülők viszont egy picit erősödött a múlt héthez képest. Most se hozott ugyan túl masszív számokat, de még nem temetném.

A Duna TV viszont újabb mélységekbe merészkedett. Két műsoruk (NCIS, Partitúra) is 0%-os közönségarányt hozott (18-49, főműsoridő), de a Honfoglaló, A becsület ideje és a Magyarország, szeretlek! se volt messze ettől a borzasztó teljesítménytől. Ennyire azért nem kellene követnie a csatorna nézettségi görbéjének a Duna vízállását. Persze ott van még a Tóth János és a Fábry is, amelyek újabb mélypontra zuhantak. A Dunánál most még a Gasztroangyal se vitézkedik, szóval – nézettségi szempontból – nem nagyon lehet most semmi pozitívumot találni a csatorna kínálatában.

A hét legnézettebb sorozata a Feriha lett, míg 18-49-ben a Doktor Murphy. A konkrét számokat – és a legnézettebb műsorok toplistáit – a tovább mögött találjátok.

Hétfő

TV2 Ninja Warrior Hungary: 486e (11,6% SHR), 18-49: 182e (12% SHR)
Duna Kékfény: 184e (4,2% SHR), 18-49: 20e (1,3% SHR)
RTL A dzsungel könyve: 651e (15,4% SHR), 18-49: 270e (17% SHR)
Duna A legendák hivatala: 77e (2% SHR), 18-49: 9e (0,6% SHR)
Duna NCIS: 41e (1,5% SHR), 18-49: 582 (0,0% SHR)

Kedd

TV2 A legbátrabb páros: 534e (11,7% SHR), 18-49: 195e (11,5% SHR)
RTL Batman Superman ellen: 302e (7,6% SHR), 18-49: 159e (10,1% SHR)
Duna Szabadság, szerelem: 122e (2,9% SHR), 18-49: 47e (2,9% SHR)
TV2 Bogaras szülők: 229e (6,8% SHR), 18-49: 102e (7,3% SHR)

Szerda

TV2 Mit tenne a gyereked?: 433e (10,2% SHR), 18-49: 108e (7,5% SHR)
Duna Partitúra: 47e (1,1% SHR), 18-49: 710 (0,0% SHR)
TV2 Sztárok és párok: 310e (7,9% SHR), 18-49: 95e (6,5% SHR)
Duna A becsület ideje: 45e (1,3% SHR), 18-49: 830 (0,1% SHR)
RTL Szulejmán: 328e (11,7% SHR), 18-49: 128e (11,3% SHR)
TV2 Zoo – Állati ösztön: 98e (4% SHR), 18-49: 32e (3,2% SHR)

Csütörtök

TV2 Mit tenne a gyereked?: 417e (10,2% SHR), 18-49: 129e (9,6% SHR)
Duna Fábry: 109e (2,6% SHR), 18-49: 9e (0,6% SHR)
TV2 Sztárok és párok: 300e (7,8% SHR), 18-49: 83e (5,8% SHR)
Duna Tóth János: 28e (0,9% SHR), 18-49: 2e (0,2% SHR)
RTL Doktor Murphy: 323e (11,8% SHR), 18-49: 144e (12,8% SHR)
TV2 APB: 116e (4,8% SHR), 18-49: 31e (3,1% SHR)

Péntek

TV2 Csak show és más semmi: 384e (9,3% SHR), 18-49: 101e (7% SHR)
TV2 Korhatáros szerelem: 186e (6,7% SHR), 18-49: 60e (5,2% SHR)
RTL Showder Klub: 290e (13,5% SHR), 18-49: 118e (12,7% SHR)

Szombat

Duna Gasztroangyal: 288e (9,8% SHR), 18-49: 27e (2,8% SHR)

Duna SzerencseSzombat: 212e (5,2% SHR), 18-49: 9e (0,7% SHR)
TV2 A kém: 339e (7,6% SHR), 18-49: 124e (7,8% SHR)
RTL X-Faktor: 1,350M (30,5% SHR), 18-49: 611e (36,8% SHR)

Vasárnap

Duna Brown atya: 138e (3,2% SHR), 18-49: 9e (0,6% SHR)
RTL Szenzációs Négyes: 474e (10,4% SHR), 18-49: 137e (8,3% SHR)
TV2 Sztárban sztár: 790e (18,4% SHR), 18-49: 279e (17,5% SHR)
Duna Magyarország, szeretlek!: 125e (2,7% SHR), 18-49: 2e (0,1% SHR)
M4 Forma-1: 391e (9,3% SHR), 18-49: 157e (9,9% SHR)
TV2 Aranyélet: 237e (11,8% SHR), 18-49: 100e (11,4% SHR)

Toplisták (RTL Klub, TV2, Film+):

4+:

  1. X-Faktor: 1,350M
  2. Tények: 915e
  3. Barátok közt: 865e
  4. Híradó: 857e
  5. Sztárban sztár: 790e
  6. Survivor: 740e
  7. Fókusz Plusz: 698e
  8. A dzsungel könyve: 651e
  9. Éjjel-nappal Budapest: 543e
  10. A legbátrabb páros: 534e

18-49:

  1. X-Faktor: 611e
  2. Barátok közt: 314e
  3. Survivor: 279e
  4. Sztárban sztár: 279e
  5. Híradó: 272e
  6. A dzsungel könyve: 270e
  7. Fókusz Plusz: 256e
  8. Éjjel-nappal Budapest: 239e
  9. Tények: 223e
  10. Bosszúállók – Ultron kora: 203e

Az adatok forrása: RTL Sajtóklub

16 hozzászólás Ne habozz!

Anonymus - 2018. 10. 31. 17:19

Mindíg elszomorít amikor ezeket a cikkeket olvasom. Magyaroraszágon miért nem éri meg 24-hez és heti nyomozós sorozatokhoz hasonlót alkotni magyar színészekkel? Miért csak ilyen vetélkedőkre, valóságshowra van igény? Pedig ugy megnéznék egy magyar 24-et :D

winnie - 2018. 10. 31. 17:22

szerintem lesz hasonló, készül is az alvilág, ami jön jövőre, kiderül, hogy milyen lesz a fogadtatása.

meg ugye volt egy tűzvonalban!:)

Anonymus - 2018. 10. 31. 17:33

Ezekről én még nem is hallottam, nemsok marketing lehetett mögötte. Minimum ugy kéne nyomni az összeset, mint a Mi kis falunkat.

Desmond Wallace - 2018. 10. 31. 17:34

“meg ugye volt egy tűzvonalban!:)”

Meg Hacktion. :)

Egyébként tényleg nem értem én se, hogy az MTVA miért nem egy sima krimisorozatot készít a rétegsorozatok helyett.

speranza - 2018. 10. 31. 17:34

Én ezt már sok éve nem értem. :)
Sose voltam kíváncsi az ilyen reklámokkal telenyomott, “felkapott celebek hülyét csinálnak magukból jó pénzért” jellegű műsorokra. Azt hittem, idővel majd lecseng ez is, ehelyett egyre több van belőlük. Évek óta nem nézek mást a tévében, mint egy-két hírműsort. :)

Anonymus - 2018. 10. 31. 17:54

Énis márcsak néhány szinkronos tartalmat nézek tv-ben (természetesen azokat is csak felvételről mert, ezeknek a fentebb emlitett dolgoknak kell a fő műsoridő. Jut eszembe, a felvett műsor az beleszámit a nézettségbe?)

Lengabor - 2018. 10. 31. 19:51

Ilyenkor kell mindig emlékezni arra, amit Fischer Gábor olyan magabiztosan nyilatkozott: “Hiszek abban, hogy ezzel az új stratégiával a TV2 Csoport a teljes lakosság mellett mindkét kereskedelmileg fontos célcsoportban hamarosan piacvezető lesz és erre karácsonyig sem kell várni.”

Az új stratégiád egy nagy nulla. Azt kell mondanom, hogy meg is érdemlik. Nekem óriási csalódást okoztak, amikor bejelentették, hogy már megint a nyugdíjasokra gondolnak és egy épkézláb, fiatalos csatorna helyett inkább Jocky TV-ben gondolkoznak. Moziverzum néven is óriási szükség van egy harmincadik filmcsatornára. Aztán heteken át szívatták a sportrajongókat a Spíler 2 körüli fejetlenséggel. Aztán amilyen jól indult a Kiwi TV (megmentettek ezt-azt, hovatovább még animét is adtak), most olyan szinten eldedósították, hogy arra szavak sincsenek. Az Izaura TV-nél is háborog mindenki, hogy ismétlés van ismétlés hátán. Vannak sorozatok, amit ha 3-4-szer nem adtak már le ott, akkor egyszer sem. A Humor+ is csak önmagát ismétli. 2018-ban ott tartunk, hogy az Egy rém rendes család a tényező. Hát komolyan… A többi csatornájukat nem is sorolom, mert minek. Kell nekik ez a pofára esés, talán majd rájönnek, hogy celebeken és saját gyártáson kívül is lehet élet. Egyébként engem az sosem érdekelt, hogy ki a tulajdonosa és milyen kapcsolatok vannak a háttérben, de nézőként ez a minősíthetetlenül pocsék kínálat elfogadhatatlan. Ettől még az RTL-t sem fogom jobban kedvelni, csak kicsit unom, hogy ha valakinek elkezdek valamiért drukkolni, vagy bízni bennük, hogy a nagyszabású portfólió-fejlesztést és a “legszélesebb” nézői igények kielégítését komolyan gondolják, akkor utána záros határidőn belül csalódást okoznak. Hát akkor szívjanak ők is. Amikor bejelentették azt a rémálom Jocky TV-t, volt képük azt kamuzni, hogy “a sikerek mellett a cégcsoport folyamatosan vizsgálja a terjesztői és nézői igényeket”. El sem tudom képzelni, hol vizsgálódnak (esetleg egy nyugdíjas-otthonban), de valamit nagyon rosszul csinálnak.

Fiti - 2018. 10. 31. 20:57

El szoktam olvasni ezeket a cikkeket, mert érdekelnek a nézettségi adatok, de az az igazság, hogy évek óta nem nézek sporton kívül semmit egyik csatornán sem.
Ez a 15 percenként reklám annyira irritáló, hog, nekem ez nem fér bele az életembe.
Ti hogy bírjátok ezt?
Ez megérne egy témát, vagy volt már?

monika - 2018. 11. 01. 09:03

Nem nagyon szoktam kommentelni,de szeretem olvasni a cikkeiteket. Én már évek óta nem igazán nézek más csatornát csak néhány ismeretterjesztőt. Nagyon szeretem a TLC-t, de érdekesnek találom a History csatornán futó Hegyi embereket is. A magyar adókkal az a bajom, hogy rengeteg a reklám, meg ajánló, amik miatt szinte nézhetetlen minden műsor. Arról nem is beszélve, ha esetleg érdekelne is mondjuk egy film, akkor lehetetlen időpontban adják és extrém hosszúra nyúlik a “töltelékek” miatt. A celebes műsorokra pedig végképp nem vagyok kíváncsi…

winnie - 2018. 11. 01. 09:29

“Ez a 15 percenként reklám annyira irritáló, hog, nekem ez nem fér bele az életembe.
Ti hogy bírjátok ezt?
Ez megérne egy témát, vagy volt már?”

ha nem nézed a tévét, akkor nem tudod, hogy mikor vannak a reklámok:)

viccen kívül, egy órában itthon és külföldön is lehet 15-18 perc reklám, ez meg van szabva. van, ahol 15 percenként van rövid reklámszünet, máshol fél óránként hosszabb, de például amerikában egy dráma epizód alatt 6 vagy 7 van, egy 20 perces szitkom alatt pedig vagy 3-4.

és az az igazság, hogy ezeket úgy lehet bírni, hogy teljesen természetesnek veszi őket az ember, hiszen odakint ez mindig is így volt, csak nálunk mondható újnak a jelenség, bár már 20 éve van így, szóval azért mégsem. ez a tévé, a rekámszünetes műsorsugárzás. ezért van ingyen.

nyilván a másik változat vonzóbb, a közszolgálati, ahol nincs műsormegszakítás.

és itt jön be az örök kérdés, ami a neten is jelen van: inkább fizetsz te és nem kap reklámot (ld. Duna, M1 és társai, HBO, Netflix), vagy nem fizetsz és kapsz reklámot (kertévék). tippre sokan inkább a nemfizetős opciót választanák, egy szükséges rossznak fogják fel a reklámokat.

winnie - 2018. 11. 01. 09:36

monika: hát, igen…:(

a töltelékek sajnos nagyon durván elharapóztak az elmúlt években (sőt, korábban is, elég ccsak az énekes tehetségkutatókra gondolni, és az elhúzott szavazásokra), hiszen így ki tudják használni azokat, akiket csak a lényeg érdekel, de végig ülnek bármennyit, hogy azt lássák. ez nagyon aggasztó, mert kiöli a szakmából a készítői kreativitást. ld. a napi valóságshow-k lehetnének nagyon érdekesek, ha a lényegre koncentrálnának, de így, hogy csak szappan van bennük, rengeteg időt elrabolnak az ember életéből minimális tartalommal. persze sokan szeretik ezt is, de nem mindegy, hogy egy survivor heti 40 perc, mint amerikában vagy heti 350, mint itthon.

“A celebes műsorokra pedig végképp nem vagyok kíváncsi…”

én sem, bár én a legtöbb másfélére sem, de _szerintem_ lehet érvelni mellettük. mármint bármelyik celebes műsorra miért lennénk jobban kíváncsiak, ha ismeretlen átlagemberek lennének bennük? igazából, amellett, hogy a tévé részéről az eladhatóságot növelik a celebek, a nézők azt kapják, hogy tudnak szurkolni egy-két embernek, hogy éreznek némelyik iránt valamit (nem csak random idegeneket lát, akik nem váltanak belőle ki eleinte semmit), illetve a celebek előnye az is, hogy jobb eséllyel lesznek szórakoztatóak, ugyanis ez a dolguk, mint egy casting során választott idegen.

szerintem nem érdemes démonizálni a celebes cuccokat, legalábbis hiszem, hogy vannak olyan műsorok, amik jobban működnek ismert emberekkel. például a pénznyerősök, a vetélkedők számomra biztosan nem, de például egy komolyan vett celeb Survivor (nem szappanos) érdekes lehet, egy celebes The Mole (ami nálunk anno Tégla címen futott), ugyancsak. meg, bár nem nézem, a Sztárban sztár is jobb ismert arcokkal.

Fiti - 2018. 11. 01. 12:08

Nem, nézek semmit, de tudok a reklámokról. :)
Van amikor odakapcsol az ember egy jó filmre, amit még meg is néznék. És pár perc múlva jön a reklám, kivágott jelenetek, újraszinkronizálás, vígjáték közben híradó bevágás.
Eleve utálom, ha kizökkentenek egy filmből, hát még ha csecsemőgyilkosságal szakítják azt a filmet, amire én kikapcsolódást remélve ültem le a tv elé.

winnie - 2018. 11. 01. 12:26

fiti: én el sem tudom képzelni, hogy milyen lehet mondjuk egy hangulatos sorozatot itimbetétekkel megszakítani, anno a the killing kritikájánál írtam azt, hogy le a kalappal azok előtt, akik nézik a sorozatot úgy, hogy közben 7 reklámszünet van (én eközben 40 perc áhítattal figyeltem, elsötétített szobában, leárnyékolt technikai berendezések kíséretében, hogy semmi se zavarjon), hiszen nekik köszönhető az, hogy képernyőn lehet. nyilván, ha valami limonádé, könnyebb szusszanni, de egyébként durva. de ha az embernek ez a természetes, akkor könnyebben túlteszi magát. én nem ilyen világban nőttem fel, de aki 10-15 éves vagy amerikai, annak más kábé nem is létezett.

Fiti - 2018. 11. 01. 12:42

winnie:
Igen, nehéz elképzelni, hogy valaki így nézi a filmeket, sorozatokat. És fiatalok, mert pl. anyámat nem érdekli. Jön a reklám, kimegy addig a konyhába, vagy csinál valamit.
Engem meg az őrületbe kerget, minden fajta tényező ami kizökkent.

Desmond Wallace - 2018. 11. 01. 17:12

Én sem szeretem a reklámokat, de ha valami tényleg érdekel, akkor kibírom. Például A mi kis falunkat élőben nézem, illetve a Bogaras szülőket is. Utóbbi esetében az az érdekes, hogy eddig egyszer se volt benne reklámszünet.

Kissur - 2018. 11. 06. 12:07

Anonymus: Én írtam egy 10 évados 24 fanfictiont (240 rész!), ami Magyarországon játszódik. Szívesen eladnám a megfilmesítési jogokat az HBO-nak vagy az MTVA-nak. Az első 3 évadban nincs is politikai szál, szóval még ettől sem kéne félniük. :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz